"We hopen dat er een sterke signaalwerking aan de maatregel zit." of zoietsquote:Op donderdag 24 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte gaf zelf dinsdag in de kamer aan dat-ie niet verwacht dat de laatste maatregelen voldoende zijn om het tij te keren.
Waarom voer je ze dan in, kun je je afvragen.
Het is ook gewoon enorm lastig om met elkaar te vergelijken, het blijft een soort appels met peren vergelijken, ja het zijn allebei vruchten die aan een boom groeien maar toch verschillen ze van elkaar.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het verschil met maart is wel dat we nu meer testen en meer in kaart kunnen brengen. Van de situatie in maart weten we alleen de Ic bezetting per regio. Maar verder weten we helemaal niks. Gaat mij wat ver om nog hoger in te zetten op maatregelen dan in maart gebaseerd op de huidige cijfers (die we nog niet eens mogen vergelijken met die van maart)
Wel op straat. Niet zomaar het hele land doorreizen. Werkte vrij effectief moet ik zeggen. Maatregelen werden lokaal ook redelijk rap afgeschaald en iedereen kon in eigen stad gewoon weer lekker op stap.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja het moet echt wel heel extreem worden wil er in Nederland een systeem komen dat je zonder documentje niet meer op straat mag.
Toch wel gehoopt dat we 7 maanden verder wat meer inzicht hadden in de vorm en mate van verspreiding van dit virus.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is ook gewoon enorm lastig om met elkaar te vergelijken, het blijft een soort appels met peren vergelijken, ja het zijn allebei vruchten die aan een boom groeien maar toch verschillen ze van elkaar.
Geen beleid is ook beleidquote:Op donderdag 24 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch wel gehoopt dat we 7 maanden verder wat meer inzicht hadden in de vorm en mate van verspreiding van dit virus.
Weet je nog toen de horeca dicht was en het aantal besmettingen rap af nam? Ik wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar kun je over van mening verschillen, maar ik denk dat het eerder sluiten van de horeca alleen maar negatieve effecten voor de branche en de bezoekers heeft, zonder dat het iets bijdraagt aan het beperken van de infecties.
Gelukkig maar, totaal overbodige maatregel is wel gebleken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja het moet echt wel heel extreem worden wil er in Nederland een systeem komen dat je zonder documentje niet meer op straat mag.
Daar had Van Dissel het over.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het verschil met maart is wel dat we nu meer testen en meer in kaart kunnen brengen. Van de situatie in maart weten we alleen de Ic bezetting per regio. Maar verder weten we helemaal niks. Gaat mij wat ver om nog hoger in te zetten op maatregelen dan in maart gebaseerd op de huidige cijfers (die we nog niet eens mogen vergelijken met die van maart)
Dit. Vind het echt te triest voor woorden als we straks toch weer een (vorm van) landelijke lockdown ingaan omdat de ziekenhuizen tóch weer vollopen en de zorg het niet meer aan kan.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch wel gehoopt dat we 7 maanden verder wat meer inzicht hadden in de vorm en mate van verspreiding van dit virus.
valt wel tegen ja, ook dat het testen nog steeds niet op orde is vind ik wel een grote failquote:Op donderdag 24 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook binnen dit draadje snappen heel veel mensen nog niet wat daadwerkelijk voor de verspreiding zorgt en wat niet.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:58 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vooral op de wallen, dus wel mondkapje op.
Om daarna een hoer te neuken.
Omdat mensen zelf de meest simpele zaken niet doen, in winkels zie ik 70% geen afstand houden, daarnaast vind ik het te zot voor woorden dat het vakantie vliegverkeer gewoon weer gestart is, dat zijn zaken die weinig impact hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Vind het echt te triest voor woorden als we straks toch weer een (vorm van) landelijke lockdown ingaan omdat de ziekenhuizen tóch weer vollopen en de zorg het niet meer aan kan.
Hebben we dan echt niks geleerd....?
Blackadder.quote:
Ja, als er helemaal niemand in de horeca komt, scheelt dat besmettingen, ja. Maar wat maakt het in godsnaam uit of mensen een uurtje eerder naar huis gaan?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weet je nog toen de horeca dicht was en het aantal besmettingen rap af nam? Ik wel.
Ik denk dat je je uitspraak dus wel wat mag onderbouwen.
Dat van maart blijft wel een schatting met veel variabelen die bij een kleine foutmarge al voor een heel ander aantal kan zorgen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar had Van Dissel het over.
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf
Slide 9.
270.000 mensen in maart.
100.000 nu.
De totalen zijn wel bekend. Maar regionaal niet, idd.
18 Miljoen die het niet hebben gekregen gisteren. Gaat best goed.quote:
Testen zegt weinig, sterker nog veel positieve tests is alleen maar gunstig.quote:
Welk land is dat?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
18 Miljoen die het niet hebben gekregen gisteren. Gaat best goed.
Als het percentage besmettingen toeneemt (gisteren dus tegen de 10% aan) is dat alles behalve gunstig.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Testen zegt weinig, sterker nog veel positieve tests is alleen maar gunstig.
Het merendeel daarvan zal niet ontzettend ziek worden, hoe eerder die uit roulatie worden gehaald hoe beter.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als het percentage besmettingen toeneemt (gisteren dus tegen de 10% aan) is dat alles behalve gunstig.
Het is niet allemaal maakbaar. Ik denk dat de controle die wij op het virus kunnen uitoefenen wordt overschat.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Vind het echt te triest voor woorden als we straks toch weer een (vorm van) landelijke lockdown ingaan omdat de ziekenhuizen tóch weer vollopen en de zorg het niet meer aan kan.
Hebben we dan echt niks geleerd....?
Omdat in Maart de opnames en doden er veel korter op zaten.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:10 schreef wpor het volgende:
Waar zijn nu alle users (waren er nogal wat) die alles maar aan het downplayen waren en riepen dat de besmettingen opliepen, maar de opnames niet? Dat het allemaal niks meer voorstelt?
Ook toen was in andere landen al te zien dat die opnames er uiteindelijk wel achteraan gaan komen. Maar nee hoor, zou hier niet gebeuren. God mag weten waarom Nederland zo speciaal zou zijn. Nou wees gerust, dat is Nederland niet (wisten de meesten al, jullie nu hopelijk ook).
Je kunt je even goed afvragen waarom iedereen zo aan het zeiken is op het Nederlandse ("te lakse") beleid, terwijl je eigenlijk in alle landen hetzelfde ziet gebeuren.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:10 schreef wpor het volgende:
Waar zijn nu alle users (waren er nogal wat) die alles maar aan het downplayen waren en riepen dat de besmettingen opliepen, maar de opnames niet? Dat het allemaal niks meer voorstelt?
Ook toen was in andere landen al te zien dat die opnames er uiteindelijk wel achteraan gaan komen. Maar nee hoor, zou hier niet gebeuren. God mag weten waarom Nederland zo speciaal zou zijn. Nou wees gerust, dat is Nederland niet (wisten de meesten al, jullie nu hopelijk ook).
Lekker op verkansie met het vliegtuig!quote:Op donderdag 24 september 2020 15:11 schreef RedFever007 het volgende:
tsja, als je als Europa iedereen maar op vakantie laat gaan dan is het logisch dat het gierend uit de klauwen gaat lopen
Uh, oke.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Testen zegt weinig, sterker nog veel positieve tests is alleen maar gunstig.
Het punt is dat die mensen wel weer anderen aansteken, waardoor het aantal besmettingen alleen maar toeneemt. Een percentage daarvan komt in het ziekenhuis, dus de druk daar neemt alleen maar toe.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het merendeel daarvan zal niet ontzettend ziek worden, hoe eerder die uit roulatie worden gehaald hoe beter.
gaat tegen de grondwet inquote:Op donderdag 24 september 2020 13:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Prima. Maar dat de gevaccineerde mensen dan wel verschoond mogen blijven van de weigeraars op de kinderdagverblijven, verzorgingstehuizen en in concertzalen
Er zijn enorme verschillen in Europa. In sommige landen is het bar en boos, maar in andere landen hebben ze de boel veel beter onder controle. Het is onzin om te stellen dat het overal slecht gaat en het beleid irrelevant is.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt je even goed afvragen waarom iedereen zo aan het zeiken is op het Nederlandse ("te lakse") beleid, terwijl je eigenlijk in alle landen hetzelfde ziet gebeuren.
Ja, ook al omdat ik weer hoor dat ontzettend veel mensen terug gaan naar het werk, want ze "missen" hun collegas zo erg.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat die mensen wel weer anderen aansteken, waardoor het aantal besmettingen alleen maar toeneemt. Een percentage daarvan komt in het ziekenhuis, dus de druk daar neemt alleen maar toe.
Klopt, dat vraag ik me soms ook af. Ook tijdens de vorige piek vroeg ik me dat af overigens. Maar goed, kritiek is ook belangrijk, dat is gewoon zo.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt je even goed afvragen waarom iedereen zo aan het zeiken is op het Nederlandse ("te lakse") beleid, terwijl je eigenlijk in alle landen hetzelfde ziet gebeuren.
De incompetentie onder bestuurders blijkt idd internationaal wijd verbreidquote:Op donderdag 24 september 2020 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe wil je dit gaan controleren dan?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Neuh. Maar zonder vaccin kom je geen ziekenhuis, vliegtuig of andere riscoplekken meer in, tenzij medische uitzondering natuurlijk. Maar verplichten? Neuh.
Gaat niet tegen de grondwet in.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:12 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
gaat tegen de grondwet in
ben blij dat we in een rechtsstaat leven
Het schrikt mensen af, het is makkelijk te handhaven, in de latere uren wordt er door alcoholgebruik vaak meer met consumptie gepraat, meer gezweet, meer geschreeuwd, is men minder scherp op de afstanden, etcetera. Veel kroegen/clubs die ook half stiekem er een feestcafé van maakten, zullen dat niet meer doen op het moment dat je om 12 uur gewoon duidelijk de lampen aan moet hebben en om 1 uur moet sluiten.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, als er helemaal niemand in de horeca komt, scheelt dat besmettingen, ja. Maar wat maakt het in godsnaam uit of mensen een uurtje eerder naar huis gaan?
Wat wil je bereiken met deze post?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:10 schreef wpor het volgende:
Je medische gegevens verplicht openbaren is slechts een kleine stap van verplichte vaccinaties. Zie mijn post boven je.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Gaat niet tegen de grondwet in.
Enige reden dat openbare scholen niet mogen weigeren is om de leerplicht. KDVs en al de rest staan daar dus buiten.
quote:Op donderdag 24 september 2020 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, ook al omdat ik weer hoor dat ontzettend veel mensen terug gaan naar het werk, want ze "missen" hun collegas zo erg.
Nouja, mensen bepaalde diensten weigeren zoals een kdv kan prima in de wet worden opgenomen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:12 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
gaat tegen de grondwet in
ben blij dat we in een rechtsstaat leven
Gelukkig hebben vandaag deze testquote:Op donderdag 24 september 2020 15:11 schreef RedFever007 het volgende:
tsja, als je als Europa iedereen maar op vakantie laat gaan dan is het logisch dat het gierend uit de klauwen gaat lopen
quote:Voor het eerst sinds de Europese bekertoernooien werden onderbroken vanwege de coronapandemie is er vanavond weer een UEFA-wedstrijd met publiek. Bayern München en Sevilla treffen elkaar in de finale van de Europese Supercup.
Er mogen 20.000 mensen bij de wedstrijd tussen de winnaar van de Champions League en die van de Europa League aanwezig zijn. De wedstrijd in Boedapest wordt door de UEFA gezien als een experiment. Alle bezoekers moeten negatief zijn getest op corona.
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat in Maart de opnames en doden er veel korter op zaten.
Irrelevant. Vaccinatiebewijs mag worden geëist.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:15 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Je medische gegevens verplicht openbaren is slechts een kleine stap van verplichte vaccinaties. Zie mijn post boven je.
crazyquote:Op donderdag 24 september 2020 15:15 schreef RipCity het volgende:
In Engeland mag je deze week al niet meer naar sportclubs, zwemles en andere plekken als je de App niet hebt gedownload....
Jij zou er dus ook geen problemen mee hebben als ik nu je medische dossier mag inzien?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, mensen bepaalde diensten weigeren zoals een kdv kan prima in de wet worden opgenomen.
Verplichten te vaccineren is dan weer lastiger
Haha oh ja we hebben ook nog een appquote:Op donderdag 24 september 2020 15:15 schreef RipCity het volgende:
In Engeland mag je deze week al niet meer naar sportclubs, zwemles en andere plekken als je de App niet hebt gedownload....
Met China weet je het nooit, cijfers worden daar altijd gemanipuleerd.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de besmettingen in China? Daar hebben ze het volgens mij nog steeds behoorlijk onder controle, niet?
En maar haten op de social credits van China.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Irrelevant. Vaccinatiebewijs mag worden geëist.
Buiten dat je je goddelijke gang maar gaat met mijn medisch dossier hoef je geen medisch dossier in te zien om een vaccinatieboekje in te zien.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Jij zou er dus ook geen problemen mee hebben als ik nu je medische dossier mag inzien?
Op dit moment niet. Dat is het hele punt.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Elk land is nu met zijn eigen problemen bezig dus er ligt geen vergrootglas meer op China zoals in het begin, en als er toch niemand kijkt gaan ze daar niet meer cijfers naar buiten brengen dan ze noodzakelijk achtenquote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de besmettingen in China? Daar hebben ze het volgens mij nog steeds behoorlijk onder controle, niet?
quote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig hebben vandaag deze test
[..]
Juist relevant.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Meen dat dit sinds medio februari 2020 mogelijk is.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op dit moment niet. Dat is het hele punt.
Oh je mag best mijn vaccinatieboekje zien hoor als je daar een legitieme en wettelijke basis voor hebt, die heb ik wel vaker moeten laten zien in de afgelopen jarenquote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Jij zou er dus ook geen problemen mee hebben als ik nu je medische dossier mag inzien?
Zo begint het.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oh je mag best mijn vaccinatieboekje zien hoor als je daar een legitieme en wettelijke basis voor hebt, die heb ik wel vaker moeten laten zien in de afgelopen jaren
Ok, misschien heb jij leuke collega's. Mijn directe collega's zijn nou niet mensen waarvan ik zeg, Jeeeeaahh leuk! Jullie wil ik zoveel mogelijk zien, want jullie zijn zooooo gezellig en tof.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Ik werk ook liever op kantoor dan hele god ganse dagen thuis aan het werk te zijn
Neen. Dat was enkel een uitspraak van de kamer, dat is nog geen wet.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Meen dat dit sinds medio februari 2020 mogelijk is.
Liever is een luxe.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Ik werk ook liever op kantoor dan hele god ganse dagen thuis aan het werk te zijn
Ik hoor dit heel vaak de laatste tijd en vind het knap. Ik zou het niet lang volhouden op een werkplek waar ik totaal niks met mijn collega's heb. Mijn werk is 99% thuis uit te voeren, maar ik vind het zeker van toegevoegde waarde om op kantoor te socializen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, misschien heb jij leuke collega's. Mijn directe collega's zijn nou niet mensen waarvan ik zeg, Jeeeeaahh leuk! Jullie wil ik zoveel mogelijk zien, want jullie zijn zooooo gezellig en tof.
Daarom is het tijd voor daadkrachtig ingrijpen vanuit de overheid. We mogen meer van onze bestuurders verwachten dan pappen en nathouden. Omdat ze proberen niemand voor het hoofd te stoten, laten ze alles op z'n beloop, waardoor het uiteindelijk alleen maar erger wordt. Dat is geen behoorlijke manier om een crisis te managen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het grootste probleem dat er allemaal mensen over elkaar heen buitelen om iets te vinden van de maatregelen van het kabinet, en tegelijkertijd vinden dat er maatwerk moet worden geleverd voor wat betreft de restricties. Aan beide kanten, zowel degenen die schamperen over de maatregelen die genomen worden, als de kant van de mensen die 'niet meer mee willen doen' en naar andere regio's trekken om daar toch hutjemutje te kunnen doen en laten wat ze willen, heeft niemand iets en staan een intelligente lockdown alleen maar in de weg.
Ligt het aan mij of mis ik de logica bij dit soort situaties? Waarom zou je in deze tijd 20.000 man half Europa door laten reizen? Test zoiets dan eerst bij een lokale Duitse wedstrijd tussen Bayern en een andere club..quote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig hebben vandaag deze test
[..]
in beta...half afquote:Op donderdag 24 september 2020 15:16 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Haha oh ja we hebben ook nog een app
Als organisator van een sportevenement mag ik ook gewoon een medische verklaring vragen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neen. Dat was enkel een uitspraak van de kamer, dat is nog geen wet.
Glijdende schaal drogredenering.quote:
Ik dacht dat de app af was, maar de wetgeving nog niet.quote:
Precedent is gegeven, wordt ook niet door overheid tegenop getreden. Zie casus Berend Botje die al tijden kinderen zonder vaccinatie weigert.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neen. Dat was enkel een uitspraak van de kamer, dat is nog geen wet.
Is maar net wie je kent dan, want mensen die ik ken die werken bij verzekeraars, belasting en overheid zitten nog gewoon thuis sinds maart.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, ook al omdat ik weer hoor dat ontzettend veel mensen terug gaan naar het werk, want ze "missen" hun collegas zo erg.
Van wie? Deelnemers in het kader van sportveiligheid? Wellicht.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als organisator van een sportevenement mag ik ook gewoon een medische verklaring vragen.
Ik begrijp dan alleen niet waarom ik hem niet al zou kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik dacht dat de app af was, maar de wetgeving nog niet.
Dus? Dan is het niet meer onrechtmatig ofzo?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Precedent is gegeven, wordt ook niet door overheid tegenop getreden. Zie casus Berend Botje die al tijden kinderen zonder vaccinatie weigert.
Dan heb je mazzel denk ik.... of je bent heel makkelijk en een echte "people person", dat zou ook kunnen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:20 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoor dit heel vaak de laatste tijd en vind het knap. Ik zou het niet lang volhouden op een werkplek waar ik totaal niks met mijn collega's heb. Mijn werk is 99% thuis uit te voeren, maar ik vind het zeker van toegevoegde waarde om op kantoor te socializen.
Oh je bedoelt van de positief geteste mensen...quote:Op donderdag 24 september 2020 15:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Cijfertjes, kun je gewoon inkijken.
De grote jongens werken over algemeen nog thuis, maar ik hoor ook al van een paar die weer halve dagen gaan, organisatie waar ik zit blijft tot zomer volgend jaar thuis werken, mits er een vaccin is (wat niet waarschijnlijk is)quote:Op donderdag 24 september 2020 15:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Is maar net wie je kent dan, want mensen die ik ken die werken bij verzekeraars, belasting en overheid zitten nog gewoon thuis sinds maart.
Idd deelnemers.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van wie? Deelnemers in het kader van sportveiligheid? Wellicht.
Van publiek niet hoor.
Kan wel (tenzij hij uit de AppStore gehaald is). Ik gebruik hem ook al.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dan alleen niet waarom ik hem niet al zou kunnen gebruiken.
Minder. 5.000quote:Op donderdag 24 september 2020 15:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of mis ik de logica bij dit soort situaties? Waarom zou je in deze tijd 20.000 man half Europa door laten reizen? Test zoiets dan eerst bij een lokale Duitse wedstrijd tussen Bayern en een andere club..
De App waarschuwde dermate veel mensen dat ze zich moesten laten testen dat de capaciteit dat niet aankan.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dan alleen niet waarom ik hem niet al zou kunnen gebruiken.
Je hebt helemaal geen papierwerk rond de AVGquote:Op donderdag 24 september 2020 15:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan wel (tenzij hij uit de AppStore gehaald is). Ik gebruik hem ook al.
Alleen kunnen er nu geen nieuwe besmettingen toegevoegd worden tot het papierwerk rond de AVG rond is.
Tenzij.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
De grote jongens werken over algemeen nog thuis, maar ik hoor ook al van een paar die weer halve dagen gaan, organisatie waar ik zit blijft tot zomer volgend jaar thuis werken, mits er een vaccin is (wat niet waarschijnlijk is)
quote:Op donderdag 24 september 2020 15:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen papierwerk rond de AVG
Als men risicogroepen eerst succesvol vaccineert neemt de druk op de zorg af en kan de 1,5 meter maatschappij de prullenbak in. Let op: men verwacht Nederland in korte tijd (2 -3 weken) te kunnen vaccineren. Dat gaat pijlsnel.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klinkt vooral als een warmhoudertje. Stel dat het vaccin theoretisch komend voorjaar beschikbaar is dan gaan ze echt niet zeggen: Jo er is een vaccin, weg met die regel. Daar gaan ze lekker de tijd voor nemen, paar maanden aankijken of alles gaat zoals gehoopt. Als er al Q1 2021 een vaccin is dan gok ik dat op zn vroegst Q3 versoepeld gaat worden.
Tot nu toe is er nog niets gebeurd wat daadkrachtig ingrijpen nodig heeft gemaakt. Als je vorige week de kroegen zonder pardon had gesloten, was dat gewoonweg prematuur, onnodig en funest voor het draagvlak. Juist door de tragere aanlooptijd en de lagere exponent tov maart, is het gewoon mogelijk om eerst via de weg van bereidheid te proberen om de verspreiding van het virus terug te dringen, alvorens je met strengere maatregelen komt.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het tijd voor daadkrachtig ingrijpen vanuit de overheid. We mogen meer van onze bestuurders verwachten dan pappen en nathouden. Omdat ze proberen niemand voor het hoofd te stoten, laten ze alles op z'n beloop, waardoor het uiteindelijk alleen maar erger wordt. Dat is geen behoorlijke manier om een crisis te managen.
moet nog door de eerste kamerquote:Op donderdag 24 september 2020 15:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Glijdende schaal drogredenering.
Maar maak je borst maar nat want een wetsvoorstel voor kinderopvang om vaccinaties verplicht te stellen is al ruim voor Corona ontdekt was door de TK aangenomen. En terecht
En welke wet dient daarvoor aangepast te worden volgens jou?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het hele idee achter de avg is zo ongeveer dat je fatsoenlijk documenteert wat je doet en waarom je dat doet.
Of dat nodig is is de vraag. Verschillen de meningen over.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
En welke wet dient daarvoor aangepast te worden volgens jou?
quote:Op donderdag 24 september 2020 15:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat wil je bereiken met deze post?
Ik heb hem gewoon aanstaan.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan wel (tenzij hij uit de AppStore gehaald is). Ik gebruik hem ook al.
Alleen kunnen er nu geen nieuwe besmettingen toegevoegd worden tot het papierwerk rond de AVG rond is.
Ja, dat is meestal nadat iets door de TK gaatquote:Op donderdag 24 september 2020 15:28 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
moet nog door de eerste kamer
Vaccineren wel, maar voordat dat vaccin beschikbaar is (nadat er een werkend vaccin door de tests gekomen is) schijn je nog wel even verder te zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:27 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Als men risicogroepen eerst succesvol vaccineert neemt de druk op de zorg af en kan de 1,5 meter maatschappij de prullenbak in. Let op: men verwacht Nederland in korte tijd (2 -3 weken) te kunnen vaccineren. Dat gaat pijlsnel.
Is dat zo?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
De App waarschuwde dermate veel mensen dat ze zich moesten laten testen dat de capaciteit dat niet aankan.
Nope.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb hem gewoon aanstaan.
Als ik zaterdag positief getest wordt, hebben we dus niets aan die app. Heel jammer.
Ik heb de App vrij goed gevolgd (ook technisch), de App verwerkt/verstuurt geen persoonsgegevens, dat was juist het hele idee er achter, dat je dat vervolgens gaat laten toetsen door wetgevers if flauwekul, je zou dit juist door technici moeten laten toetsen. Ik heb genoeg AVG trajecten gedaan, dus ken de wetgeving vrij goed, wat deze app doet is gewoon volledig in lijn met de wetgeving.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of dat nodig is is de vraag. Verschillen de meningen over.
Maar “er is geen wetswijziging nodig” of “er is geen papierwerk nodig” zijn 2 nogal verschillende statements.
Zo werkt het niet, je kunt er meer inzichten in krijgen, stel je voor je gaat naar een sportschool, en je hebt toevallig 5 keer met iemand samen getraind terwijl je die persoon niet kent, dan is het wel handig om een melding te krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb hem gewoon aanstaan.
Als ik zaterdag positief getest wordt, hebben we dus niets aan die app. Heel jammer.
quote:Kwart van coronatests wordt nu in Duitsland geanalyseerd
Nederland leunt zwaar op twee Duitse labs voor het analyseren van coronatests. Uit cijfers van de Landelijk Coördinatiestructuur Testcapaciteit (LCDK), opgevraagd door de NOS, blijkt dat een kwart van de ruim 46.000 afgenomen tests naar Duitsland gaat voor analyse.
Per dag worden de wattenstokjes van zo'n 10.000 mensen naar Eurofins Genomics in Ebersberg bij München gestuurd. Het Labor Dr. Wisplinghoff in Keulen analyseert 1000 Nederlandse tests per dag.
De beiden Duitse labs schalen fors op en moeten uiteindelijk samen 49.000 Nederlandse tests per dag onderzoeken. Tegelijkertijd wordt ook de Nederlandse labcapaciteit uitgebreid en zijn er deals in de maak met een lab in België en een in Abu Dhabi.
Duitse testcapaciteit onder druk
Het is wel de vraag hoe lang Duitsland de tests voor Nederland nog wil en kan analyseren. Het Duitse RIVM, het Robert Koch Instituut, waarschuwde gisteren dat door een toenemende vraag aan testmaterialen op de wereldmarkt de beschikbare testcapaciteit in Duitsland de komende weken kan verminderen.
Volgens een woordvoerder van Eurofins wordt een deel van de Duitse testcapaciteit vanaf half oktober verplaatst naar een lab in Rijswijk. Dat verkort de tijd tussen analyse en uitslag. Eurofins zegt door een internationaal netwerk van laboratoria op dit moment geen gebrek aan testmaterialen te hebben.
Er wordt door Nederland ook gekeken naar andere mogelijkheden om de testcapaciteit te vergroten. De vraag naar tests zal waarschijnlijk de komende maanden verdubbelen. Volgens het LCDK zijn er nog gesprekken gaande met Synlab in België, dat nu nog geen tests uitvoert voor Nederland.
Bescherming van de privacy
Ook een lab in Abu Dhabi moet binnenkort duizenden Nederlandse tests gaan onderzoeken. Het RIVM heeft dit lab, Unilabs Abu Dhabi, recent goedgekeurd voor het analyseren van coronatests. Volgens een RIVM-woordvoerder is bij de validatie van het lab geen materiaal van Nederlanders verstuurd.
Over de Abu Dhabi-deal zijn wel nog veel vragen. Zo wil de Autoriteit Persoonsgegevens weten hoe het staat met de bescherming van de privacy van mensen wiens materiaal straks naar het emiraat worden verzonden. Volgens de privacywaakhond moeten mensen in ieder geval vooraf op de hoogte moeten worden gesteld als hun coronatest naar een land buiten de Europese Unie gaat voor analyse.
Het LCDK coördineert in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid de labcapaciteit en testmaterialen in Nederland. Veruit het grootste deel van de tests die deze week beschikbaar zijn, 33.400 stuks, zijn voor de teststraten van de GGD. Dat zijn er volgens de GGD 10.000 per dag te weinig. De ziekenhuizen krijgen 6800 tests per dag. Voor overige onderzoeken zijn 5600 tests beschikbaar.
Het Oxford-vaccin schijnt eind oktober met testresultaten van fase 3 te komen. Verwachting is dat de EU het dan in december goedgekeurd kan hebben. Dan begint de distributie direct maar je mag er toch vanuit gaan dat één en ander reeds in voorbereiding is. Maart starten met vaccineren lijkt me reëel. Dan zou je in mei een groot deel van de maatregelen los kunnen laten.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Vaccineren wel, maar voordat dat vaccin beschikbaar is (nadat er een werkend vaccin door de tests gekomen is) schijn je nog wel even verder te zijn.
Die 46.000 tests zijn van de afgelopen dagen of 24 uur?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
een kwart van de tests wordt momenteel al in Duitsland uitgevoerd.
https://nos.nl/artikel/23(...)nd-geanalyseerd.html
[..]
Om welke reden precies kan dit niet in Nederland?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 september 2020 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Here we go againquote:Het is wel de vraag hoe lang Duitsland de tests voor Nederland nog wil en kan analyseren. Het Duitse RIVM, het Robert Koch Instituut, waarschuwde gisteren dat door een toenemende vraag aan testmaterialen op de wereldmarkt de beschikbare testcapaciteit in Duitsland de komende weken kan verminderen
Mooi op tijd voor het festivalseizoen en het EKquote:Op donderdag 24 september 2020 15:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Het Oxford-vaccin schijnt eind oktober met testresultaten van fase 3 te komen. Verwachting is dat de EU het dan in december goedgekeurd kan hebben. Dan begint de distributie direct maar je mag er toch vanuit gaan dat één en ander reeds in voorbereiding is. Maart starten met vaccineren lijkt me reëel. Dan zou je in mei een groot deel van de maatregelen los kunnen laten.
Geen capaciteit ingekocht, ook niet te geloven, een maand terug roept de Jonge nog dat iedereen zich kan laten testen, zelfs mensen zonder klachten, en nu zitten we met een tekort aan testmateriaal, de man is compleet incompetent.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Om welke reden precies kan dit niet in Nederland?
Wordt hier mooi uitgelegdquote:Op donderdag 24 september 2020 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Om welke reden precies kan dit niet in Nederland?
Waar in wereld getest wordt maakt helemaal niet uit, qua privacy is dit een eitje om af te vangen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:43 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze al een plan B,Abu Dhabi
Je DNA opgeslagen in de kelder van een rijke sjeikquote:Op donderdag 24 september 2020 15:43 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze al een plan B,Abu Dhabi
Dr. Fauci is ‘cautiously optimistic’ that by the end of 2021 there will be enough coronavirus vaccine shots for all Americans.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Het Oxford-vaccin schijnt eind oktober met testresultaten van fase 3 te komen. Verwachting is dat de EU het dan in december goedgekeurd kan hebben. Dan begint de distributie direct maar je mag er toch vanuit gaan dat één en ander reeds in voorbereiding is. Maart starten met vaccineren lijkt me reëel. Dan zou je in mei een groot deel van de maatregelen los kunnen laten.
Volgens mij gaat het om de aantallen van 1 dag.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die 46.000 tests zijn van de afgelopen dagen of 24 uur?
Nou, er worden al patiënten overgeplaatst om te zorgen dat er geen capaciteitsproblemen ontstaan en de reguliere zorg komt in sommige ziekenhuizen ook al onder druk te staan. Eigenlijk zijn we daarmee al in een fase gekomen die we hadden moeten voorkomen imho.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tot nu toe is er nog niets gebeurd wat daadkrachtig ingrijpen nodig heeft gemaakt.
Zou betekenen dat ze ineens flink hebben opgeschaald dan..quote:Op donderdag 24 september 2020 15:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om de aantallen van 1 dag.
Voor het milieu wel een beetje jammer om reageerbuisjes de halve wereld over te vliegen ipv gewoon via PostNL bij een lokaal lab af te leveren.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar in wereld getest wordt maakt helemaal niet uit, qua privacy is dit een eitje om af te vangen.
Dat er hier en daar wat wordt herverdeeld tussen de ziekenhuizen lijkt me niet een ongewone gang van zaken. Jaren terug hadden we ook honderden IC-opnames erbij door een griepgolf. Nou dat ging ook niet zonder slag of stoot neem ik aan.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, er worden al patiënten overgeplaatst om te zorgen dat er geen capaciteitsproblemen ontstaan en de reguliere zorg komt in sommige ziekenhuizen ook al onder druk te staan. Eigenlijk zijn we daarmee al in een fase gekomen die we hadden moeten voorkomen imho.
Probleem is ook het afremmen van het aantal besmettingen niet zo snel gaat. Zelfs als ze nu keihard op de rem zouden trappen, neemt het aantal ziekenhuisopnames nog weken toe, vanwege de incubatietijd etc.
Ik zie echter helemaal geen bereidheid om echt in te grijpen, dus ik ben bang dat het de komende weken alleen maar van kwaad tot erger zal gaan. En dat is echt zonde, want er was een week of zes geleden echt nog een kans om het allemaal niet zo uit de hand te laten lopen. Als er toen lokaal was ingegrepen, waren nu ook de GGD's enzo niet zo overbelast en was er veel meer grip op de situatie geweest.
dan neem je toch ontslag?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, misschien heb jij leuke collega's. Mijn directe collega's zijn nou niet mensen waarvan ik zeg, Jeeeeaahh leuk! Jullie wil ik zoveel mogelijk zien, want jullie zijn zooooo gezellig en tof.
NICE meldt 121quote:Op donderdag 24 september 2020 15:47 schreef miss_sly het volgende:
106 covid-patiënten op de IC
24 september 2020
Het aantal covid-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 106. Dat zijn 2 patiënten meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 636 non-covid-patiënten op de IC, 1 meer dan gisteren.
De totale IC-bezetting bedraagt 739, 3 meer dan de dag ervoor. Het aantal covid-opnames buiten de IC bedraagt 395, 24 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen covid-patiënten bedraagt daarmee 501, 26 meer dan de vorige dag.
Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg Ernst Kuipers: ‘Het aantal opgenomen covid-patiënten stijgt ondertussen in alle regio’s van het land. Het LCPS spreidt patiënten om de drukte in de ziekenhuizen zoveel mogelijk evenredig te verdelen.’
[ afbeelding ]
Wat is eigenlijk het verschil tussen de cijfers van NICE en LCPS? NICE meldt 121 IC-patienten. LCPS 106. Nogal een verschil!quote:Op donderdag 24 september 2020 15:47 schreef miss_sly het volgende:
106 covid-patiënten op de IC
24 september 2020
Het aantal covid-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 106. Dat zijn 2 patiënten meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 636 non-covid-patiënten op de IC, 1 meer dan gisteren.
De totale IC-bezetting bedraagt 739, 3 meer dan de dag ervoor. Het aantal covid-opnames buiten de IC bedraagt 395, 24 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen covid-patiënten bedraagt daarmee 501, 26 meer dan de vorige dag.
Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg Ernst Kuipers: ‘Het aantal opgenomen covid-patiënten stijgt ondertussen in alle regio’s van het land. Het LCPS spreidt patiënten om de drukte in de ziekenhuizen zoveel mogelijk evenredig te verdelen.’
[ afbeelding ]
Naja, negatief getest is ook negatief, lijkt me juist dat je dan prima zou moeten kunnen werken, de meeste bedrijven hanteren bij verkoudheid of andere symptomen gewoon zekere voor onzekere nemen en thuis blijven.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Vraagje,wat is bij jullie op het werk het beleid bij verkoudheid (gebleken na een negatieve test). Mag/moet je dan weer komen of houden ze " eerst 24 uur klachtenvrij" aan?
Ik kreeg net een mail van mn werk mbt de afspraken op de werkplek en daar stond dat je na een negatieve test (met nog actieve verkoudheidssymptomen) weer naar het kantoor mag komen. Maar dat vind ik eigenlijk n soort rare schijnveiligheidhoe lang "telt" zo'n negatieve test, hoe weet je of je verkoudheid niet ineens toch is opgevolgd door een coronabesmetting ect. ?
Ben wel benieuwd hoe ze daar op andere plekken mee omgaan
Toevallig vanochtend gekeken, het was ook meer een retorische vraag. Maar dat vind ik dus echt stuitend. Het blijft allemaal geprul van de bovenste plank. Het is een ondankbare taak op dit moment maar als De Jonge toch roept dat iedereen zich kan laten testen en dat nadat er een tekort ontstaat rectificeert tot iedereen met klachten en je ziet dan dat stukje van Lubach... die man is compleet incompetent en wel zo zelfgeil dat dit gewoon een recipe for disaster is.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:43 schreef iBenny het volgende:
[..]
Wordt hier mooi uitgelegd
Tl;dw? We hebben het materiaal niet en hoge piefjes die het niet willen
Het zijn zeker zware tijden voor de zorg en ik denk dat je gelijk hebt dat het volledig ontzien niet gaat lukken. Maar je had toch gehoopt dat deze ontwikkelingen pas nodig zouden zijn als we wat dieper in het griepseizoen zitten en niet al voordat de herfst goed en wel begonnen is.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat er hier en daar wat wordt herverdeeld tussen de ziekenhuizen lijkt me niet een ongewone gang van zaken. Jaren terug hadden we ook honderden IC-opnames erbij door een griepgolf. Nou dat ging ook niet zonder slag of stoot neem ik aan.
Je kan nu echt niet als streven hebben om de zorg volledig te ontzien. Daar zijn nu gewoon de zwaarste tijden.
Dat zou ik vóór deze hele crisis inderdaad verwacht hebben. Nu is mijn vertrouwen zo gedeukt dat ik het nog moet zien.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Thuiswerken is nog steeds de norm. Dus naar kantoor komen is er sowieso niet bijquote:Op donderdag 24 september 2020 15:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Vraagje,wat is bij jullie op het werk het beleid bij verkoudheid (gebleken na een negatieve test). Mag/moet je dan weer komen of houden ze " eerst 24 uur klachtenvrij" aan?
Ik kreeg net een mail van mn werk mbt de afspraken op de werkplek en daar stond dat je na een negatieve test (met nog actieve verkoudheidssymptomen) weer naar het kantoor mag komen. Maar dat vind ik eigenlijk n soort rare schijnveiligheidhoe lang "telt" zo'n negatieve test, hoe weet je of je verkoudheid niet ineens toch is opgevolgd door een coronabesmetting? En je dat lekker zit rond te hoesten op een afdeling ?
Als de test negatief is terwijl je al klachten hebt, is de kans natuurlijk niet zo groot dat je het alsnog hebt. Maar of iedereen even eerlijk is over het doen van een test en de mogelijkheid tot het doen van een test nu niet zo eenvoudig is.... Los daarvan vind ik persoonlijk het niet zo handig om met verkoudheidsklachten weer naar het werk te gaan omdat je daarmee ook anderen weer aansteekt en zij weer een test moeten doen (met de bijkomende onzekerheid).quote:Op donderdag 24 september 2020 15:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kreeg net een mail van mn werk mbt de afspraken op de werkplek en daar stond dat je na een negatieve test (met nog actieve verkoudheidssymptomen) weer naar het kantoor mag komen. Maar dat vind ik eigenlijk n soort rare schijnveiligheidhoe lang "telt" zo'n negatieve test, hoe weet je of je verkoudheid niet ineens toch is opgevolgd door een coronabesmetting? En je dat lekker zit rond te hoesten op een afdeling ?
Als je dit zegt kijk je vrees ik toch iets te veel met een technische brilquote:Op donderdag 24 september 2020 15:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar in wereld getest wordt maakt helemaal niet uit, qua privacy is dit een eitje om af te vangen.
Negatief getest zegt alleen iets over het moment vd test he? Je kunt een minuut later gewoon besmet raken.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja, negatief getest is ook negatief, lijkt me juist dat je dan prima zou moeten kunnen werken, de meeste bedrijven hanteren bij verkoudheid of andere symptomen gewoon zekere voor onzekere nemen en thuis blijven.
die verschillen zijn er altijd al geweest, dit is echt een relatief klein verschil.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:48 schreef Randier het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het verschil tussen de cijfers van NICE en LCPS? NICE meldt 121 IC-patienten. LCPS 106. Nogal een verschil!
Bij ons ook, er is 1 dag in de week dat we naar kantoor mogen (mits klachtenvrij). Ik ben vooral benieuwd hoe bedrijven het aanpakken waar thuiswerken geen optie is. Hoe lang vertrouwt men dan op de uitslag van zo'n test.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thuiswerken is nog steeds de norm. Dus naar kantoor komen is er sowieso niet bij
Als het goed is, ga je in quarantaine tot de uitslag bekend is. Die kans is DAN dus erg klein.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Negatief getest zegt alleen iets over het moment vd test he? Je kunt een minuut later gewoon besmet raken.
Hij had het beter moeten doen in elk geval.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen capaciteit ingekocht, ook niet te geloven, een maand terug roept de Jonge nog dat iedereen zich kan laten testen, zelfs mensen zonder klachten, en nu zitten we met een tekort aan testmateriaal, de man is compleet incompetent.
En ik heb nog steeds geen aankondiging van een persco gezien.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij had het beter moeten doen in elk geval.
Maargoed, hij is vast niet de enige die het virus onderschat heeft.
Jammer wel, want wat @:Tijn postte is gewoon 100% waar. Enkele weken geleden was het moment daar en dat heeft men gewoon voorbij laten gaan.
Nu zijn het nog 2500 besmettingen per dag. Over een week zijn dat er minstens 5000 per dag en over 2 weken 10.000 per dag.
Je zal toch vd testlocatie weer naar huis moeten (niet iedereen heeft een auto). En ook thuis kun je gewoon besmet raken mits je huisgenoten hebt.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als het goed is, ga je in quarantaine tot de uitslag bekend is. Die kans is DAN dus erg klein.
quote:
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576quote:Op donderdag 24 september 2020 15:48 schreef Randier het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het verschil tussen de cijfers van NICE en LCPS? NICE meldt 121 IC-patienten. LCPS 106. Nogal een verschil!
Welke persoonsgegevens?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je dit zegt kijk je vrees ik toch iets te veel met een technische bril
Je brengt bijzondere persoonsgegevens naar een land waar hele andere privacywetgeving gelden. Dat is gewoon een risico van formaat.
Dit dus. Waar wachten ze in hemelsnaam op?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En ik heb nog steeds geen aankondiging van een persco gezien.
Ik zei ook klein. Niet onmogelijk.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je zal toch vd testlocatie weer naar huis moeten (niet iedereen heeft een auto). En ook thuis kun je gewoon besmet raken mits je huisgenoten hebt.
Wat moet er gebeuren dan? Mensen blijven elkaar nou eenmaal opzoeken. Hoe onverstandig dat ook is.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit dus. Waar wachten ze in hemelsnaam op?
Tot het echt niet meer kan natuurlijk.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit dus. Waar wachten ze in hemelsnaam op?
Ah want op het labeltjes zit de naam van trein2000?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of je wel of geen corona hebt.
Ik begrijp die mensen niet.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Bij ons ook, er is 1 dag in de week dat we naar kantoor mogen (mits klachtenvrij). Ik ben vooral benieuwd hoe bedrijven het aanpakken waar thuiswerken geen optie is. Hoe lang vertrouwt men dan op de uitslag van zo'n test.
Als meerdere dingen gesloten zijn dan is er al veel minder community spread.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat moet er gebeuren dan? Mensen blijven elkaar nou eenmaal opzoeken. Hoe onverstandig dat ook is.
Dta heet spijkers op laag water zoekenquote:Op donderdag 24 september 2020 15:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je zal toch vd testlocatie weer naar huis moeten (niet iedereen heeft een auto). En ook thuis kun je gewoon besmet raken mits je huisgenoten hebt.
We hebben het over het uitbreiden van de regio's.. (en hopelijk daar bovenop extra maatregelen..)quote:Op donderdag 24 september 2020 15:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat moet er gebeuren dan? Mensen blijven elkaar nou eenmaal opzoeken. Hoe onverstandig dat ook is.
Hoe flut sommigen de vorige week aangekondigde verscherpingen ook vinden, de resultaten ervan moeten nog wel worden afgewacht.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben het over het uitbreiden van de regio's.. (en hopelijk daar bovenop extra maatregelen..)
Dan gaan mensen alleen maar meer thuis elkaar opzoeken. Of je moet de scholen dichtgooien. Maar volgens mij hebben we van de lente geleerd dat we niet alles dicht moeten gooien om de economie niet nog meer schade te berokkenen. Met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als meerdere dingen gesloten zijn dan is er al veel minder community spread.
Dat moet je dus sowieso voorkomen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah want op het labeltjes zit de naam van trein2000?
Absoluut waar en we lopen dan ook misschien op de zaken vooruit.. maar ze hebben zelf afgelopen dinsdag al geroepen dat het uitbreiden van regio's een kwestie van tijd is. In deze fase telt elke dag dat je kunt indammen eigenlijk, dus ik snap de afwachtende houding gewoon niet.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe flut sommigen de vorige week aangekondigde verscherpingen ook vinden, de resultaten ervan moeten nog wel worden afgewacht.
Dat het nog een tijdje omhooggaat is sowieso te verwachten, hoe streng je maatregelen ook zijn.
Nee, dat is het niet, als je mij een buisje bloed stuurt met een code die alleen bekend is in Nederland dan is er in Dubai geen sprake van persoonsgegevens die je deelt.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat moet je dus sowieso voorkomen.
Maar het kan nooit anoniem zijn want je moet nog een uitslag geven. Het is pseudonimiseren dus is de avg nog van toepassing.
Volgens mij gaan er op die buisjes alleen een streepjescode (die dan bij de ggd weer matched met je persoonsgegevens)quote:Op donderdag 24 september 2020 16:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, als je mij een buisje bloed stuurt met een code die alleen bekend is in Nederland dan is er in Dubai geen sprake van persoonsgegevens die je deelt.
Met de kundigheid van de GGD en de rest van de overheid heb ik momenteel niet zoveel vertrouwen dat ik er op reken dat dat 100% sluitend is.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, als je mij een buisje bloed stuurt met een code die alleen bekend is in Nederland dan is er in Dubai geen sprake van persoonsgegevens die je deelt.
Alleen de mensen die de ernst van de situatie niet in zien. Dan nog blijven de besmettingen beperkt tot de sociale bubbels van mensen. Basisscholen zullen sowieso openblijven. Niets doen is ook schadelijk voor de economie. Levert veel zieke mensen op die niet kunnen werken en overspoelde ziekenhuizen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan gaan mensen alleen maar meer thuis elkaar opzoeken. Of je moet de scholen dichtgooien. Maar volgens mij hebben we van de lente geleerd dat we niet alles dicht moeten gooien om de economie niet nog meer schade te berokkenen. Met alle gevolgen van dien.
Och och och krijg je dat domme gezanik weerquote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef dick_laurent het volgende:
En nu is Zlatan Ibrahimovic ook nog eens besmet!!!???!? Godverdomme zeg......
Als er geen negatieve effecten aan maatregelen kleven zouden ze dat meteen doen natuurlijk.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut waar en we lopen dan ook misschien op de zaken vooruit.. maar ze hebben zelf afgelopen dinsdag al geroepen dat het uitbreiden van regio's een kwestie van tijd is. In deze fase telt elke dag dat je kunt indammen eigenlijk, dus ik snap de afwachtende houding gewoon niet.
Precies. En dus is het nog herleidbaar en is er sprake van een persoonsgegeven.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:07 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Volgens mij gaan er op die buisjes alleen een streepjescode (die dan bij de ggd weer matched met je persoonsgegevens)
Straks moet ie naar de intensive care. Hebben we allemaal wel leuk kunnen lachen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:09 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Och och och krijg je dat domme gezanik weer
“Corona doesn’t infect Zlatan, Zlatan infects corona!! Whahahahaha”
Deze tweets moeten in de OP komen!quote:Op donderdag 24 september 2020 15:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576
Een draadje van van Zelst waarin hij uitlegt hoe de verschillende instanties aan hun cijfers komen.
Oh fijn, je werkgever heeft dus graag dat je andere mensen nog even komt aansteken met je verkoudheid, zodat behalve jij nog 7 mensen een test nodig hebben uiteindelijk? En dat terwijl je gewoon thuis kunt werken? Wat zullen ze daar allemaal mee winnen, behalve de illusie van controle over het werkvee?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Het onderwijspersoneel heeft er toch geen verstand van? Dus, die kunnen dat wel willen maar volgens mij is er leerplicht en moeten zij hun leerlingen les geven.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:08 schreef Elan het volgende:
Onderwijspersoneel wil dus eigenlijk helemaal niet dat basisschoolkinderen met verkoudheidsklachten naar school komen.
Fijn dat die die eerst even raadpleegt voor je zo'n maatregel bedenkt.
Waarschijnlijk muteert het virus bij Zlatan tot een supercorona die de helft van de wereldbevolking uit gaat roeien.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:09 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Och och och krijg je dat domme gezanik weer
“Corona doesn’t infect Zlatan, Zlatan infects corona!! Whahahahaha”
Onderwijspersoneel denkt ook aan hun eigen gezondheid (en dat van hun families). Ik snap ze wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het onderwijspersoneel heeft er toch geen verstand van? Dus, die kunnen dat wel willen maar volgens mij is er leerplicht en moeten zij hun leerlingen les geven.
Volgens mij is dit Nederland. Geen dictatuur, hier is het normaal dat je mensen consulteert voor je besluiten neemt die invloed op hen hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het onderwijspersoneel heeft er toch geen verstand van? Dus, die kunnen dat wel willen maar volgens mij is er leerplicht en moeten zij hun leerlingen les geven.
Zloronavid20 gaat ons nekken!quote:Op donderdag 24 september 2020 16:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk muteert het virus bij Zlatan tot een supercorona die de helft van de wereldbevolking uit gaat roeien.
ja maar in hoeverre het onderwijspersoneel hier iets over te zeggen heeft is natuurlijk ook discutabel.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:08 schreef Elan het volgende:
Onderwijspersoneel wil dus eigenlijk helemaal niet dat basisschoolkinderen met verkoudheidsklachten naar school komen.
Fijn dat die die eerst even raadpleegt voor je zo'n maatregel bedenkt.
die kans acht ik echt heel klein, niet uitgesloten maar klein.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Straks moet ie naar de intensive care. Hebben we allemaal wel leuk kunnen lachen.
Mijn moeder werkte in het onderwijs, maar is dit jaar met pensioen gegaan. Ze is maar wat blij dat ze niet meer betrokken is bij deze ellende.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onderwijspersoneel denkt ook aan hun eigen gezondheid (en dat van hun families). Ik snap ze wel.
https://www.poraad.nl/nie(...)tijd-naar-school-metquote:Op donderdag 24 september 2020 16:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit Nederland. Geen dictatuur, hier is het normaal dat je mensen consulteert voor je besluiten neemt die invloed op hen hebben.
Daarnaast zijn dit soort geintjes natuurlijk funest voor het draagvlak.
En uiteindelijk kun je niet maar met iedereen consulteren die eigenlijk niet weet waar het over gaat. Willem Engel, Lange Frans, Babette van Veen, iedereen die op een school werkt, iedereen die in een ziekenhuis werkt, roept van alles over wat er goed en fout gaat in hun ogen, maar uiteindelijk zijn dat niet de mensen naar wie je moet luisteren. Dat er allemaal leraren bang zijn mag best, maar dat wil nog niet zeggen dat je de scholen dan maar moet sluiten en dat je kinderen moet weren van de lessen. Bij de eerste golf werd er ook al toegegeven aan maatschappelijke druk om de scholen te sluiten, laten we dat geintje niet nog een keer uithalen.quote:De PO-Raad is blij met dit besluit en is in afwachting van de officiële berichtgeving van het Rijk.
Misschien heeft ie wel een onderliggend delft?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
die kans acht ik echt heel klein, niet uitgesloten maar klein.
Zlatan is 38, heeft geen onderliggend leiden, is niet dik en is wel fit.
Tja tijdens de initiële uitbraak was het ook de bedoeling dat ze door zouden werken. Volgende dag waren de scholen dicht.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
kom op, dat zou je kunnen zeggen over.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onderwijspersoneel denkt ook aan hun eigen gezondheid (en dat van hun families). Ik snap ze wel.
Dan voeren we een avondklok in.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef 4-elements het volgende:
Dan gaan mensen alleen maar meer thuis elkaar opzoeken.
Als je geen Corona hebt kan je gewoon komen werken.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:50 schreef littledrummergirl het volgende:
quote:Op donderdag 24 september 2020 16:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien heeft ie wel een onderliggend delft?
Ja, maar daar kan de RIVM/overheid verder niet veel aan doen. De scholen gingen toen dicht omdat ouders en de oppositie wilden dat de scholen dicht gingen. Niet omdat dat direct beter was voor de coronabestrijding.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja tijdens de initiële uitbraak was het ook de bedoeling dat ze door zouden werken. Volgende dag waren de scholen dicht.
Niet om af te geven op die beroepsgroep maar de staakbereidheid is vergeleken met andere sectoren behoorlijk hoog onder leerkrachten.
dat is net hoe je erin staat,quote:Op donderdag 24 september 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn moeder werkte in het onderwijs, maar is dit jaar met pensioen gegaan. Ze is maar wat blij dat ze niet meer betrokken is bij deze ellende.
omgquote:Op donderdag 24 september 2020 16:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien heeft ie wel een onderliggend delft?
Welke ellende? Die van het lesgeven?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn moeder werkte in het onderwijs, maar is dit jaar met pensioen gegaan. Ze is maar wat blij dat ze niet meer betrokken is bij deze ellende.
Plus, hij is Zlatan!quote:Op donderdag 24 september 2020 16:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
die kans acht ik echt heel klein, niet uitgesloten maar klein.
Zlatan is 38, heeft geen onderliggend leiden, is niet dik en is wel fit.
Ik ben echt heel erg blij dat ik een beroep heb dat ik vanuit huis kan doen. Ik moet er niet aan denken om me verplicht tussen vreemden te moeten begeven op dit moment. Het lijkt me echt bijzonder kut voor mensen die dat wel moeten, terwijl ze zich eigenlijk zorgen maken over hun gezondheid.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:18 schreef koemleit het volgende:
[..]
kom op, dat zou je kunnen zeggen over.
verpleegkundige, verzorgers, kappers, obers, winkelpersoneel, nagelstilisten, etc etc etc etc.
zou een mooie boel worden als die allemaal het werk zouden neerleggen, die lopen allemaal risico, want mensen in de buurt.
En van al deze beroepen zijn de leraren (samen met de verpleegkundige en verzorgers natuurlijk) nog het meest nuttig ook.
Ja eens, maar als ze maandag gezamenlijk besluiten het werk neer te leggen omdat ze zich onveilig voelen of hun gezondheid in het geding zou komen het natuurlijk klaar.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja maar in hoeverre het onderwijspersoneel hier iets over te zeggen heeft is natuurlijk ook discutabel.
"verplegend personeel wil helemaal geen corona patiënten op hun afdeling"
"trauma chirurg doet liever geen beenamputaties".
sommige dingen (binnen grenzen) zijn gewoon part of the job.
ik wilde je nog een DM sturen, maar die heb je blijkbaar uit staan. Morgen 2 weken geleden hebben wij een weddenschap afgesloten over hoeveel IC bedden er morgen in gebruik zouden zijn voor Covid patiënten, ik zei geloof ik 67 en jij zei over de 100, nu weet ik dat dit pas morgen is, maar ik denk dat ik deze weddenschap verloren hebgoed ingeschat van je, ik was te positief.
Dat zijn de schoolbesturen. Mooi. Maar het lijkt me redelijk normaal dat je ook even de andere kant van de polder belt.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.poraad.nl/nie(...)tijd-naar-school-met
De PO-raad vond het een goed idee.
[..]
En uiteindelijk kun je niet maar met iedereen consulteren die eigenlijk niet weet waar het over gaat. Willem Engel, Lange Frans, Babette van Veen, iedereen die op een school werkt, iedereen die in een ziekenhuis werkt, roept van alles over wat er goed en fout gaat in hun ogen, maar uiteindelijk zijn dat niet de mensen naar wie je moet luisteren. Dat er allemaal leraren bang zijn mag best, maar dat wil nog niet zeggen dat je de scholen dan maar moet sluiten en dat je kinderen moet weren van de lessen. Bij de eerste golf werd er ook al toegegeven aan maatschappelijke druk om de scholen te sluiten, laten we dat geintje niet nog een keer uithalen.
Nou ze hadden eigenlijk afgesproken dat er om de 2 weken een persconferentie zou plaatsvinden, maar het kan ook zijn dat komende dagen weer een persconferentie wordt gehouden.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:23 schreef quirina het volgende:
Wanneer komt er weer een persconferentie?
Als zij zeggen dat ze zich onveilig voelen kunnen ze gewoon gaan staken. Het is nog niet met zekerheid te zeggen dat jonge kinderen helemaal geen rol spelen in de verspreiding. Als je dan voor een klas van 30 kinderen moet staan waarvan 50% verkouden is snap ik wel dat je daar best je zorgen over hebt. Helemaal als je bijvoorbeeld iemand in de risicogroep thuis hebt zitten of mantelzorger bent.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar daar kan de RIVM/overheid verder niet veel aan doen. De scholen gingen toen dicht omdat ouders en de oppositie wilden dat de scholen dicht gingen. Niet omdat dat direct beter was voor de coronabestrijding.
Morgen toch, om officieel bekend te maken dat in 8 andere regio's ook de duimschroeven worden aangedraaidde café's een uurtje eerder dicht moeten?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:23 schreef quirina het volgende:
Als het kalf verdronken is.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:23 schreef quirina het volgende:
En wie gaat dat controleren? Los van het feit dat ik sowieso tegen zulke drastische maatregelen ben.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan voeren we een avondklok in.
In het Verenigd Koninkrijk springt het leger bij als de politie het niet meer aankan.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En wie gaat dat controleren?
Krijgen we dat zinnetje weer. Die hele mindset is straks precies waarom eeb avondklok sraks nodig is.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En wie gaat dat controleren? Los van het feit dat ik sowieso tegen zulke drastische maatregelen ben.
Probleem is: wat zijn verschijnselen? Als je een dagje even een rauwe keel hebt maar je moet 3 dagen wachten op een test, wat doe je dan?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik begrijp die mensen niet.
Bij verschijnselen thuis blijven. Dus dan meld je je gewoon ziek.
Kan je daarna die test regelen, zodat je weet of je het hebt of niet, maar obder de streep maakt dat alleen wat uit voor je gezin en eventueel bezoek; je hebt klachten en moest dus toch al thuis blijven.
Leger heb je hier ook niks aan. Pang pang.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
In het Verenigd Koninkrijk springt het leger bij als de politie het niet meer aankan.
Daar gaat het dus al mis. Dat mensen zo denken.quote:
Maar de typische verkoudheidstekenen zijn ook symptomen die juist weinig voorkomen bij corona.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Als zij zeggen dat ze zich onveilig voelen kunnen ze gewoon gaan staken. Het is nog niet met zekerheid te zeggen dat jonge kinderen helemaal geen rol spelen in de verspreiding. Als je dan voor een klas van 30 kinderen moet staan waarvan 50% verkouden is snap ik wel dat je daar best je zorgen over hebt. Helemaal als je bijvoorbeeld iemand in de risicogroep thuis hebt zitten of mantelzorger bent.
3 Dagen wachten. Of wachten tot je 24 uur klachtenvrij bent.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Probleem is: wat zijn verschijnselen? Als je een dagje even een rauwe keel hebt maar je moet 3 dagen wachten op een test, wat doe je dan?
En wie gaan al die bonnen uitschrijven dan? Er is geen capaciteit en gewone criminaliteit en verkeersongelukken gaan ook gewoon door.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Daar gaat het dus al mis. Dat mensen zo denken.
Maar goed, als je ervoor zorgt dat je iedere avond genoeg mensen op een bon van 400 euro trakteert, dan gaan mensen de hint op een gegeven moment wel snappen.
Ze doen maar. Daar ga ik me dus even echt niet aan houdenquote:Op donderdag 24 september 2020 16:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar goed, als je ervoor zorgt dat je iedere avond genoeg mensen op een bon van 400 euro trakteert, dan gaan mensen de hint op een gegeven moment wel snappen.
Je wil dus het liefst ook jezelf gevangen zetten. Doe dat vooral, maar laat mij er buiten. Ik ga en sta waar ik wil.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het ziekenhuispersoneel zal je dankbaar zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Ze doen maar. Daar ga ik me dus even echt niet aan houden
Je creëert zelf die situatie waarin een avondklok überhaupt nodig is door zo te denken.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Alsof onze politie die avondklok gaat handhaven in de grote steden met wijken waar het tuig regeert.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
En het is niet dat ik nu een avondklok wil hè. Het is straks alleen zo ongeveer de enige mogelijkheid die nog overblijft omdat mensen het al niet voor elkaar krijgen om zich aan een paar simpele afspraken te houden.
Over 2 weken 150000 per dag ...zijn we er zo doorheenquote:Op donderdag 24 september 2020 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
dit weekend wel al de 3000 zo.
Emotionele chantage, natuurlijk daar was hij al.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het ziekenhuispersoneel zal je dankbaar zijn.
Dat wordt idd wel weer een verzetje. Rellen tegen de politie dan.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alsof onze politie die avondklok gaat handhaven in de grote steden met wijken waar het tuig regeert.
denk dat je wel anders piept na 3 bonnen van 400+ euroquote:Op donderdag 24 september 2020 16:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Wordt gewoon weer 10x niks, er zijn veel te veel plaatsen waar ze alles aangrijpen om te rellen en dat gaat met een avondklok geheid gebeuren.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat wordt idd wel weer een verzetje. Rellen tegen de politie dan.
Thuis testen zijn de oplossing ...De Jonge wanneer?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Probleem is: wat zijn verschijnselen? Als je een dagje even een rauwe keel hebt maar je moet 3 dagen wachten op een test, wat doe je dan?
Sowieso niet voor november.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:35 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Thuis testen zijn de oplossing ...De Jonge wanneer?
Ah.... woon je daar....quote:Op donderdag 24 september 2020 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alsof onze politie die avondklok gaat handhaven in de grote steden met wijken waar het tuig regeert.
Ik ken mindere manieren om mijn geld uit te geven. Een statement tegen dit soort buitenproportioneel autoritair gedrag is ook wat waard.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk dat je wel anders piept na 3 bonnen van 400+ euro
Als 70% van de vakanties naar Spanje zuipvakanties zijn waardoor het aantal besmettingen stijgt. Dan is de overige 30% ook de dupe bij maatregelen om het te drukken. Ook al is hun intentie zich afzijdig te houden.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Emotionele chantage, natuurlijk daar was hij al.
Als ik 's avonds een ommetje maak draag ik ook écht bij aan een nieuwe haard. Dit is toch om te janken man.
Of... ik hou me al zes maanden keurig aan de voorschriften, dus dan is het extra frustrerend dat mijn vrijheid verder wordt ingeperkt (mochten ze dat ooit gaan besluiten).quote:Op donderdag 24 september 2020 16:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je creëert zelf die situatie waarin een avondklok überhaupt nodig is door zo te denken.
Mensen moeten zelf ook hun verantwoordelijkheid nemen. Een pandemie is ook niet leuk. We moeteb er toch doorheen en met ze allen die golf drukken.
Wanneer gaan we weer klappen?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:35 schreef Ven1972 het volgende:
Arme verpleegkundigen en artsen, wat moeten die nu weer doormaken.... Ik heb echt medelijden met ze en natuurlijk is het wel erg moeilijk om een coronapatient te verzorgen in korte tijdsbestek.
En dat ging over sneltesten. Net persé over thuistesten.quote:
Want het virus is er alleen 's avonds?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan voeren we een avondklok in.
nee snachts na 12 uurquote:Op donderdag 24 september 2020 16:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want het virus is er alleen 's avonds?
Dat kan maar verkoudheidsklachten staan wel in de lijst van punten wanneer iemand zich zou moeten laten testen volgens datzelfde RIVM.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de typische verkoudheidstekenen zijn ook symptomen die juist weinig voorkomen bij corona.
Edit: Zeker losstaand is een loopneus geen directe indicatie voor corona.
https://lci.rivm.nl/onderbouwing-symptomatologie
[ afbeelding ]
Dus de leraren mogen best bang zijn, maar op een gegeven moment houdt dat ook op en moeten ze minder afgaan op hun intuïtie als het ten koste gaat van de leerlingen.
Erg geruststellend is het dus niet als de hele dag van die lopende snottebellen om je heen hebt die ook nog eens geen mondkapjes hoeven te dragen of afstand te houden .quote:Aanmelding bij GGD voor coronatest
Maak zo snel mogelijk een afspraak bij de GGD om u te laten testen als u klachten heeft die kunnen passen bij het coronavirus.
Zoals:
verkoudheidsklachten;
neusverkouden;
loopneus;
niezen;
keelpijn;
hoesten;
verhoging of koorts;
of plotseling verlies van reuk of smaak.
Ah, kom op.... je bent slimmer dan dat.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sommige mensen na vroegere sluiting kroeg: 'want het virus is er alleen na twaalven?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het virus was er toch alleen nog tijdens lesuren?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sommige mensen na vroegere sluiting kroeg: 'want het virus is er alleen na twaalven?'
Diezelfde mensen: 'voer een avondklok in!'
Toch nog iemand die tussen de regels door kan lezen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sommige mensen na vroegere sluiting kroeg: 'want het virus is er alleen na twaalven?'
Ik vind 'algehele malaise' wel heel breed, want volgens die redenatie zouden een heleboel mensen zich in dit topic moeten laten testen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de typische verkoudheidstekenen zijn ook symptomen die juist weinig voorkomen bij corona.
Edit: Zeker losstaand is een loopneus geen directe indicatie voor corona.
https://lci.rivm.nl/onderbouwing-symptomatologie
[ afbeelding ]
Dus de leraren mogen best bang zijn, maar op een gegeven moment houdt dat ook op en moeten ze minder afgaan op hun intuïtie als het ten koste gaat van de leerlingen.
Ik denk dat we maar niet teveel meer over zo'n avondklok moeten gaan discussiëren.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kan niet bedenken dat mensen elkaar dan dus 'savonds minder op zullen zoeken en er minder feestjes zullen zijn?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat we maar niet teveel meer over zo'n avondklok moeten gaan discussiëren.
Willekeurig en absurd idee waar zelfs de meest verachtelijke regimes nog jaloers op zouden zijn.
Heb je eigenlijk wel enig besef van wat een avondklok precies inhoudt?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je kan niet bedenken dat mensen elkaar dan dus 'savonds minder op zullen zoeken en er minder feestjes zullen zijn?
Ja, de volwassenen willen zich graag laten testen, en het beleid moet blijkbaar zijn dat iedereen zich bij elke klacht al moet laten testen, maar bij kinderen, die sowieso vatbaarder zijn voor verkoudheid, is dat vooral een onnodige onderbreking van het ritme aangezien die kinderen vervolgens in zeer lage mate positief testen op corona. Enkel een loopneus komt als symptoom van corona gewoon bijna niet voor zoals ook al blijkt uit die tabel. Dan is het niet zo vreemd om daar in je quarantainebeleid ook gewoon rekening mee te houden.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan maar verkoudheidsklachten staan wel in de lijst van punten wanneer iemand zich zou moeten laten testen volgens datzelfde RIVM.
[..]
Erg geruststellend is het dus niet als de hele dag van die lopende snottebellen om je heen hebt die ook nog eens geen mondkapjes hoeven te dragen of afstand te houden .
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je kan niet bedenken dat mensen elkaar dan dus 'savonds minder op zullen zoeken en er minder feestjes zullen zijn?
Hey... je hoort mij niet zeggen dat het wenselijk is toch?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk wel enig besef van wat een avondklok precies inhoudt?
En dan nog zijn er mensen die zeuren dat we op hetzelfde punt in maart zitten... Week 11 is 9-15 maart. Toen waren er 36 coronadoden. De week erna 291. Nou dan gaan er nog een hoop doden vallen in het weekend.quote:
Maar wel echt de aller- allerlaatste optie natuurlijk. Dit hadden we in maart/april ook niet nodig om het in te dammen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey... je hoort mij niet zeggen dat het wenselijk is toch?
Maar ja... als een grote groep zich niets van de maatregelen aantrekt en de boel zoals nu uit de klauwen loopt, zal je toch wat moeten. Dit is EEN optie.
Andere landen hebben bewezen dat dat prima in te richten is middels werkgeversverklaringen etc.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:47 schreef quirina het volgende:
Na 19:00 ophokplicht tot 6:00 in de ochtend.
Leuk voor de mensen die dan werken of net naar hun werk gaan.
Slecht idee.
Leuk ook allemaal hutje mutje naar appie tussen 6 en 7. Nog net na je werk snel met z'n alle boodschappen doenquote:Op donderdag 24 september 2020 16:47 schreef quirina het volgende:
Slecht idee.
Daarom moeten we zo'n stoplicht systeem hebben. Waarin het duidelijk is, bv let op gedraag je want bij x aantal besmettingen geldt een avondklok voor de veiligheidsregio!quote:Op donderdag 24 september 2020 16:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey... je hoort mij niet zeggen dat het wenselijk is toch?
Maar ja... als een grote groep zich niets van de maatregelen aantrekt en de boel zoals nu uit de klauwen loopt, zal je toch wat moeten. Dit is EEN optie.
In Nederland niet. Zal er ook wel niet komen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:47 schreef hollandia02 het volgende:
Maar waar avondklok dan? Overal?
Of: snel nog met z'n allen naar de kroeg, want volgende week gaat er een avondklok komen!quote:Op donderdag 24 september 2020 16:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Daarom moeten we zo'n stoplicht systeem hebben. Waarin het duidelijk is, bv let op gedraag je want bij x aantal besmettingen geldt een avondklok voor de veiligheidsregio!
Heeft in Belgie ook niet echt gewerktquote:Op donderdag 24 september 2020 16:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In Nederland niet. Zal er ook wel niet komen.
We hebben in Nederland niet eens een eerste lockdown gehad manquote:Op donderdag 24 september 2020 16:48 schreef Ven1972 het volgende:
We stevenen af op aan een tweede lockdown!
Niet volwassen maar het RIVM wil dat je je laat testen bij verkoudheidsklachten. Er zijn landen die veel specifieker testen, soms zelfs alleen met een doorverwijzing van de huisarts.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, de volwassenen willen zich graag laten testen, en het beleid moet blijkbaar zijn dat iedereen zich bij elke klacht al moet laten testen, maar bij kinderen, die sowieso vatbaarder zijn voor verkoudheid, is dat vooral een onnodige onderbreking van het ritme aangezien die kinderen vervolgens in zeer lage mate positief testen op corona. Enkel een loopneus komt als symptoom van corona gewoon bijna niet voor zoals ook al blijkt uit die tabel. Dan is het niet zo vreemd om daar in je quarantainebeleid ook gewoon rekening mee te houden.
De scholen gaan niet meer landelijk dicht, daar kan je vanuit gaan.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Als zij zeggen dat ze zich onveilig voelen kunnen ze gewoon gaan staken. Het is nog niet met zekerheid te zeggen dat jonge kinderen helemaal geen rol spelen in de verspreiding. Als je dan voor een klas van 30 kinderen moet staan waarvan 50% verkouden is snap ik wel dat je daar best je zorgen over hebt. Helemaal als je bijvoorbeeld iemand in de risicogroep thuis hebt zitten of mantelzorger bent.
Nee, we moeten helemaal niks met een avondklok. Absurd (of eigenlijk ook weer niet) dat er hier uberhaupt draagvlak voor bestaat.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom moeten we zo'n stoplicht systeem hebben. Waarin het duidelijk is, bv let op gedraag je want bij x aantal besmettingen geldt een avondklok voor de veiligheidsregio!
Zoiets is veel beter dan uit het niks, vabaf maandag geldt een avondklok...
Dit geldt ook voor andere maatregelen imo
Klopt, maar het was een intelligente lockdown die we in het voorjaar hadden.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
We hebben in Nederland niet eens een eerste lockdown gehad man
ja, kom je buiten na die tijd is het SOS.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk wel enig besef van wat een avondklok precies inhoudt?
ja maar vrijheid enzo.....quote:Op donderdag 24 september 2020 16:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit wordt geopperd inderdaad. De uitvoering lijkt me echter best lastig voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is een kortere lockdown geen optie? Zeg 2 weken de horeca, sportscholen en (helaas) ook sportclubs etc weer dicht. Of is dat ook weer een polderoplossing.
die krijgen gewoon een uitzondering hoor....quote:Op donderdag 24 september 2020 16:47 schreef quirina het volgende:
Slecht idee.
quote:Op donderdag 24 september 2020 16:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De scholen gaan niet meer landelijk dicht, daar kan je vanuit gaan.
Nou dat kan natuurlijk gebeuren, maar het is ook mogelijkheid dat het wel tweede keer is dat de scholen wel landelijk gaan sluiten.
Laten we het hopen. Al moet je wel zorgen dat je alle neuzen dezelfde richting op krijgt. Hoe bedoel je dat laatste?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De scholen gaan niet meer landelijk dicht, daar kan je vanuit gaan.
Het is overigens wel heel opvallend hoeveel mantelzorgers en risico patiënten er onder het onderwijzend personeel zitten, maar misschien ligt het aan mij.
Dat moeten ze in Den Haag maar regelen. Het lijkt mij dat je prima de angel uit de verspreiding kunt halen zonder meteen weer een maand of nog langer alles dicht te gooien.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit wordt geopperd inderdaad. De uitvoering lijkt me echter best lastig voor elkaar te krijgen.
het had allemaal niet gehoeven.....quote:Op donderdag 24 september 2020 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit wordt geopperd inderdaad. De uitvoering lijkt me echter best lastig voor elkaar te krijgen.
Hoe eerder ze het doen, hoe groter het effect.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat moeten ze in Den Haag maar regelen. Het lijkt mij dat je prima de angel uit de verspreiding kunt halen zonder meteen weer een maand of nog langer alles dicht te gooien.
Toiletpapier vandaag toch maar ingekocht hoorquote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef _serial_ het volgende:
Een lockdown in welke vorm dan ook moet je sowieso niet willen.
Ze hadden begin augustus de angel in de Randstad eruit moeten trekken...quote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe eerder ze het doen, hoe groter het effect.
Slaapfeestenquote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef Tarado het volgende:
zijn er mensen hier nu serieus over een avondklok?
Ik ben nooit gestopt met extra rollen te kopenquote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toiletpapier vandaag toch maar ingekocht hoor
Dat het wel "beroepsklagers" (met name in de pers) zijn. (ik ken er overigens genoeg die heel blij zijn voor de klas te staan en die hoor je hier niet over, die zeggen vooral dat het veel belangrijker is dat het onderwijs doorgaat op dit moment, met elke beperking er eventueel bij. Ze hebben veel te veel problemen, achterstanden, en andere problemen gezien die ineens zichtbaar werden (bijvoorbeeld kinderen die uit zicht verdwenen))quote:Op donderdag 24 september 2020 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Al moet je wel zorgen dat je alle neuzen dezelfde richting op krijgt. Hoe bedoel je dat laatste?
Dat had gekund, een maand geleden.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is een kortere lockdown geen optie? Zeg 2 weken de horeca, sportscholen en (helaas) ook sportclubs etc weer dicht. Of is dat ook weer een polderoplossing.
Scholen, doktoren, tandartsen etc blijven dan gewoon open
Volgens mij is juist het tegenovergestelde waar.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe eerder ze het doen, hoe groter het effect.
Ik heb letterlijk tot deze week gedaan met de voorraad die ik begin maart had gekochtquote:Op donderdag 24 september 2020 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben nooit gestopt met extra rollen te kopen
Maar de besmettingen zijn per hoofd van de bevolking even groot in Groningen als in Amsterdam/Rotterdam, en zeker groter dan in 'de Randstad'.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hadden begin augustus de angel in de Randstad eruit moeten trekken...
quote:Op donderdag 24 september 2020 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk tot deze week gedaan met de voorraad die ik begin maart had gekocht
Nee, want met vroeg ingrijpen voorkom je latere besmettingen. Als je het eerst van 250 naar 500, 1000, 2000, 4000 laat groeien en je grijpt dan even in, loopt het aantal misschien even terug. Maar als je bij 500 direct ingrijpt, voorkom je dat het überhaupt tot 4000 kan doorgroeien.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij is juist het tegenovergestelde waar.
Hoe meer besmettingen er zijn, hoe effectiever - in absolute zin - aangescherpte maatregelen zijn.
Omdat exponentiale afname.
Klopt ja, ze kunnen zeiken als de besten. Met hun werkdrukverlagingsdagen en stakingen. Daarom is het ook niet ondenkbaar dat ze op enig moment gewoon het werk neerleggen als je ze niet mee krijgt in je visie.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat het wel "beroepsklagers" (met name in de pers) zijn. (ik ken er overigens genoeg die heel blij zijn voor de klas te staan en die hoor je hier niet over, die zeggen vooral dat het veel belangrijker is dat het onderwijs doorgaat op dit moment, met elke beperking er eventueel bij. Ze hebben veel te veel problemen, achterstanden, en andere problemen gezien die ineens zichtbaar werden (bijvoorbeeld kinderen die uit zicht verdwenen))
quote:Op donderdag 24 september 2020 17:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij is juist het tegenovergestelde waar.
Hoe meer besmettingen er zijn, hoe effectiever - in absolute zin - aangescherpte maatregelen zijn.
Omdat exponentiale afname.
De start maakt helemaal niet uit als het gedrag voor en na de lockdown identiek is en de lockdownperiode in beide gevallen evenlang is en niet zó lang dat het virus volledig verdwenen is.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, want met vroeg ingrijpen voorkom je latere besmettingen. Als je het eerst van 250 naar 500, 1000, 2000, 4000 laat groeien en je grijpt dan even in, loopt het aantal misschien even terug. Maar als je bij 500 direct ingrijpt, voorkom je dat het überhaupt tot 4000 kan doorgroeien.
Alleen mits je dan die maatregelen permanent aanhoudt, wat natuurlijk onhoudbaar is omdat het waarschijnlijk om lockdownachtige zaken gaat. Zodra je ze loslaat groeit het weer rustig door.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, want met vroeg ingrijpen voorkom je latere besmettingen. Als je het eerst van 250 naar 500, 1000, 2000, 4000 laat groeien en je grijpt dan even in, loopt het aantal misschien even terug. Maar als je bij 500 direct ingrijpt, voorkom je dat het überhaupt tot 4000 kan doorgroeien.
Ja scheelt me wel ruimte in de opbergkast ja. Stofzuiger kan er nu weer normaal staanquote:Op donderdag 24 september 2020 17:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
En genieten van de ruimte die je weer gekregen hebt dan zeker?
Kun je nog niet zeggen .quote:Op donderdag 24 september 2020 17:04 schreef iBenny het volgende:
[..]
Best bijzonder om zo te zien. Dit is echt een heel andere golf... veel bewuster
Ik ben voor een ochtendklok. Weten al die ochtendmensen ook eens hoe het voelt.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef Tarado het volgende:
zijn er mensen hier nu serieus over een avondklok?
Is hier al een petitie voor?quote:Op donderdag 24 september 2020 17:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben voor een ochtendklok. Weten al die ochtendmensen ook eens hoe het voelt.
Op het eind zal dat de reactie zijn ja.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of: snel nog met z'n allen naar de kroeg, want volgende week gaat er een avondklok komen!
Net als al die lui die op 15 maart 's avonds in rijen voor de coffeeshops stonden.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Op het eind zal dat de reactie zijn ja.
Hopelijk voorkom je dat echter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |