Hoe eerder ze het doen, hoe groter het effect.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat moeten ze in Den Haag maar regelen. Het lijkt mij dat je prima de angel uit de verspreiding kunt halen zonder meteen weer een maand of nog langer alles dicht te gooien.
Toiletpapier vandaag toch maar ingekocht hoorquote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef _serial_ het volgende:
Een lockdown in welke vorm dan ook moet je sowieso niet willen.
Ze hadden begin augustus de angel in de Randstad eruit moeten trekken...quote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe eerder ze het doen, hoe groter het effect.
Slaapfeestenquote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef Tarado het volgende:
zijn er mensen hier nu serieus over een avondklok?
Ik ben nooit gestopt met extra rollen te kopenquote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toiletpapier vandaag toch maar ingekocht hoor
Dat het wel "beroepsklagers" (met name in de pers) zijn. (ik ken er overigens genoeg die heel blij zijn voor de klas te staan en die hoor je hier niet over, die zeggen vooral dat het veel belangrijker is dat het onderwijs doorgaat op dit moment, met elke beperking er eventueel bij. Ze hebben veel te veel problemen, achterstanden, en andere problemen gezien die ineens zichtbaar werden (bijvoorbeeld kinderen die uit zicht verdwenen))quote:Op donderdag 24 september 2020 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Al moet je wel zorgen dat je alle neuzen dezelfde richting op krijgt. Hoe bedoel je dat laatste?
Dat had gekund, een maand geleden.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is een kortere lockdown geen optie? Zeg 2 weken de horeca, sportscholen en (helaas) ook sportclubs etc weer dicht. Of is dat ook weer een polderoplossing.
Scholen, doktoren, tandartsen etc blijven dan gewoon open
Volgens mij is juist het tegenovergestelde waar.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe eerder ze het doen, hoe groter het effect.
Ik heb letterlijk tot deze week gedaan met de voorraad die ik begin maart had gekochtquote:Op donderdag 24 september 2020 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben nooit gestopt met extra rollen te kopen
Maar de besmettingen zijn per hoofd van de bevolking even groot in Groningen als in Amsterdam/Rotterdam, en zeker groter dan in 'de Randstad'.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hadden begin augustus de angel in de Randstad eruit moeten trekken...
quote:Op donderdag 24 september 2020 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk tot deze week gedaan met de voorraad die ik begin maart had gekocht
Nee, want met vroeg ingrijpen voorkom je latere besmettingen. Als je het eerst van 250 naar 500, 1000, 2000, 4000 laat groeien en je grijpt dan even in, loopt het aantal misschien even terug. Maar als je bij 500 direct ingrijpt, voorkom je dat het überhaupt tot 4000 kan doorgroeien.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij is juist het tegenovergestelde waar.
Hoe meer besmettingen er zijn, hoe effectiever - in absolute zin - aangescherpte maatregelen zijn.
Omdat exponentiale afname.
Klopt ja, ze kunnen zeiken als de besten. Met hun werkdrukverlagingsdagen en stakingen. Daarom is het ook niet ondenkbaar dat ze op enig moment gewoon het werk neerleggen als je ze niet mee krijgt in je visie.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat het wel "beroepsklagers" (met name in de pers) zijn. (ik ken er overigens genoeg die heel blij zijn voor de klas te staan en die hoor je hier niet over, die zeggen vooral dat het veel belangrijker is dat het onderwijs doorgaat op dit moment, met elke beperking er eventueel bij. Ze hebben veel te veel problemen, achterstanden, en andere problemen gezien die ineens zichtbaar werden (bijvoorbeeld kinderen die uit zicht verdwenen))
quote:Op donderdag 24 september 2020 17:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij is juist het tegenovergestelde waar.
Hoe meer besmettingen er zijn, hoe effectiever - in absolute zin - aangescherpte maatregelen zijn.
Omdat exponentiale afname.
De start maakt helemaal niet uit als het gedrag voor en na de lockdown identiek is en de lockdownperiode in beide gevallen evenlang is en niet zó lang dat het virus volledig verdwenen is.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, want met vroeg ingrijpen voorkom je latere besmettingen. Als je het eerst van 250 naar 500, 1000, 2000, 4000 laat groeien en je grijpt dan even in, loopt het aantal misschien even terug. Maar als je bij 500 direct ingrijpt, voorkom je dat het überhaupt tot 4000 kan doorgroeien.
Alleen mits je dan die maatregelen permanent aanhoudt, wat natuurlijk onhoudbaar is omdat het waarschijnlijk om lockdownachtige zaken gaat. Zodra je ze loslaat groeit het weer rustig door.quote:Op donderdag 24 september 2020 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, want met vroeg ingrijpen voorkom je latere besmettingen. Als je het eerst van 250 naar 500, 1000, 2000, 4000 laat groeien en je grijpt dan even in, loopt het aantal misschien even terug. Maar als je bij 500 direct ingrijpt, voorkom je dat het überhaupt tot 4000 kan doorgroeien.
Ja scheelt me wel ruimte in de opbergkast ja. Stofzuiger kan er nu weer normaal staanquote:Op donderdag 24 september 2020 17:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
En genieten van de ruimte die je weer gekregen hebt dan zeker?
Kun je nog niet zeggen .quote:Op donderdag 24 september 2020 17:04 schreef iBenny het volgende:
[..]
Best bijzonder om zo te zien. Dit is echt een heel andere golf... veel bewuster
Ik ben voor een ochtendklok. Weten al die ochtendmensen ook eens hoe het voelt.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:58 schreef Tarado het volgende:
zijn er mensen hier nu serieus over een avondklok?
Is hier al een petitie voor?quote:Op donderdag 24 september 2020 17:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben voor een ochtendklok. Weten al die ochtendmensen ook eens hoe het voelt.
Op het eind zal dat de reactie zijn ja.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of: snel nog met z'n allen naar de kroeg, want volgende week gaat er een avondklok komen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |