Onderwijspersoneel denkt ook aan hun eigen gezondheid (en dat van hun families). Ik snap ze wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het onderwijspersoneel heeft er toch geen verstand van? Dus, die kunnen dat wel willen maar volgens mij is er leerplicht en moeten zij hun leerlingen les geven.
Volgens mij is dit Nederland. Geen dictatuur, hier is het normaal dat je mensen consulteert voor je besluiten neemt die invloed op hen hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het onderwijspersoneel heeft er toch geen verstand van? Dus, die kunnen dat wel willen maar volgens mij is er leerplicht en moeten zij hun leerlingen les geven.
Zloronavid20 gaat ons nekken!quote:Op donderdag 24 september 2020 16:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk muteert het virus bij Zlatan tot een supercorona die de helft van de wereldbevolking uit gaat roeien.
ja maar in hoeverre het onderwijspersoneel hier iets over te zeggen heeft is natuurlijk ook discutabel.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:08 schreef Elan het volgende:
Onderwijspersoneel wil dus eigenlijk helemaal niet dat basisschoolkinderen met verkoudheidsklachten naar school komen.
Fijn dat die die eerst even raadpleegt voor je zo'n maatregel bedenkt.
die kans acht ik echt heel klein, niet uitgesloten maar klein.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Straks moet ie naar de intensive care. Hebben we allemaal wel leuk kunnen lachen.
Mijn moeder werkte in het onderwijs, maar is dit jaar met pensioen gegaan. Ze is maar wat blij dat ze niet meer betrokken is bij deze ellende.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onderwijspersoneel denkt ook aan hun eigen gezondheid (en dat van hun families). Ik snap ze wel.
https://www.poraad.nl/nie(...)tijd-naar-school-metquote:Op donderdag 24 september 2020 16:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit Nederland. Geen dictatuur, hier is het normaal dat je mensen consulteert voor je besluiten neemt die invloed op hen hebben.
Daarnaast zijn dit soort geintjes natuurlijk funest voor het draagvlak.
En uiteindelijk kun je niet maar met iedereen consulteren die eigenlijk niet weet waar het over gaat. Willem Engel, Lange Frans, Babette van Veen, iedereen die op een school werkt, iedereen die in een ziekenhuis werkt, roept van alles over wat er goed en fout gaat in hun ogen, maar uiteindelijk zijn dat niet de mensen naar wie je moet luisteren. Dat er allemaal leraren bang zijn mag best, maar dat wil nog niet zeggen dat je de scholen dan maar moet sluiten en dat je kinderen moet weren van de lessen. Bij de eerste golf werd er ook al toegegeven aan maatschappelijke druk om de scholen te sluiten, laten we dat geintje niet nog een keer uithalen.quote:De PO-Raad is blij met dit besluit en is in afwachting van de officiële berichtgeving van het Rijk.
Misschien heeft ie wel een onderliggend delft?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
die kans acht ik echt heel klein, niet uitgesloten maar klein.
Zlatan is 38, heeft geen onderliggend leiden, is niet dik en is wel fit.
Tja tijdens de initiële uitbraak was het ook de bedoeling dat ze door zouden werken. Volgende dag waren de scholen dicht.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
kom op, dat zou je kunnen zeggen over.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onderwijspersoneel denkt ook aan hun eigen gezondheid (en dat van hun families). Ik snap ze wel.
Dan voeren we een avondklok in.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef 4-elements het volgende:
Dan gaan mensen alleen maar meer thuis elkaar opzoeken.
Als je geen Corona hebt kan je gewoon komen werken.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Vraagje,wat is bij jullie op het werk het beleid bij verkoudheid (gebleken na een negatieve test). Mag/moet je dan weer komen of houden ze " eerst 24 uur klachtenvrij" aan?
Ik kreeg net een mail van mn werk mbt de afspraken op de werkplek en daar stond dat je na een negatieve test (met nog actieve verkoudheidssymptomen) weer naar het kantoor mag komen. Maar dat vind ik eigenlijk n soort rare schijnveiligheidhoe lang "telt" zo'n negatieve test, hoe weet je of je verkoudheid niet ineens toch is opgevolgd door een coronabesmetting? En je dat lekker zit rond te hoesten op een afdeling ?
Ben wel benieuwd hoe ze daar op andere plekken mee omgaan
quote:Op donderdag 24 september 2020 16:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien heeft ie wel een onderliggend delft?
Ja, maar daar kan de RIVM/overheid verder niet veel aan doen. De scholen gingen toen dicht omdat ouders en de oppositie wilden dat de scholen dicht gingen. Niet omdat dat direct beter was voor de coronabestrijding.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja tijdens de initiële uitbraak was het ook de bedoeling dat ze door zouden werken. Volgende dag waren de scholen dicht.
Niet om af te geven op die beroepsgroep maar de staakbereidheid is vergeleken met andere sectoren behoorlijk hoog onder leerkrachten.
dat is net hoe je erin staat,quote:Op donderdag 24 september 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn moeder werkte in het onderwijs, maar is dit jaar met pensioen gegaan. Ze is maar wat blij dat ze niet meer betrokken is bij deze ellende.
omgquote:Op donderdag 24 september 2020 16:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien heeft ie wel een onderliggend delft?
Welke ellende? Die van het lesgeven?quote:Op donderdag 24 september 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn moeder werkte in het onderwijs, maar is dit jaar met pensioen gegaan. Ze is maar wat blij dat ze niet meer betrokken is bij deze ellende.
Plus, hij is Zlatan!quote:Op donderdag 24 september 2020 16:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
die kans acht ik echt heel klein, niet uitgesloten maar klein.
Zlatan is 38, heeft geen onderliggend leiden, is niet dik en is wel fit.
Ik ben echt heel erg blij dat ik een beroep heb dat ik vanuit huis kan doen. Ik moet er niet aan denken om me verplicht tussen vreemden te moeten begeven op dit moment. Het lijkt me echt bijzonder kut voor mensen die dat wel moeten, terwijl ze zich eigenlijk zorgen maken over hun gezondheid.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:18 schreef koemleit het volgende:
[..]
kom op, dat zou je kunnen zeggen over.
verpleegkundige, verzorgers, kappers, obers, winkelpersoneel, nagelstilisten, etc etc etc etc.
zou een mooie boel worden als die allemaal het werk zouden neerleggen, die lopen allemaal risico, want mensen in de buurt.
En van al deze beroepen zijn de leraren (samen met de verpleegkundige en verzorgers natuurlijk) nog het meest nuttig ook.
Ja eens, maar als ze maandag gezamenlijk besluiten het werk neer te leggen omdat ze zich onveilig voelen of hun gezondheid in het geding zou komen het natuurlijk klaar.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja maar in hoeverre het onderwijspersoneel hier iets over te zeggen heeft is natuurlijk ook discutabel.
"verplegend personeel wil helemaal geen corona patiënten op hun afdeling"
"trauma chirurg doet liever geen beenamputaties".
sommige dingen (binnen grenzen) zijn gewoon part of the job.
ik wilde je nog een DM sturen, maar die heb je blijkbaar uit staan. Morgen 2 weken geleden hebben wij een weddenschap afgesloten over hoeveel IC bedden er morgen in gebruik zouden zijn voor Covid patiënten, ik zei geloof ik 67 en jij zei over de 100, nu weet ik dat dit pas morgen is, maar ik denk dat ik deze weddenschap verloren hebgoed ingeschat van je, ik was te positief.
Dat zijn de schoolbesturen. Mooi. Maar het lijkt me redelijk normaal dat je ook even de andere kant van de polder belt.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.poraad.nl/nie(...)tijd-naar-school-met
De PO-raad vond het een goed idee.
[..]
En uiteindelijk kun je niet maar met iedereen consulteren die eigenlijk niet weet waar het over gaat. Willem Engel, Lange Frans, Babette van Veen, iedereen die op een school werkt, iedereen die in een ziekenhuis werkt, roept van alles over wat er goed en fout gaat in hun ogen, maar uiteindelijk zijn dat niet de mensen naar wie je moet luisteren. Dat er allemaal leraren bang zijn mag best, maar dat wil nog niet zeggen dat je de scholen dan maar moet sluiten en dat je kinderen moet weren van de lessen. Bij de eerste golf werd er ook al toegegeven aan maatschappelijke druk om de scholen te sluiten, laten we dat geintje niet nog een keer uithalen.
Nou ze hadden eigenlijk afgesproken dat er om de 2 weken een persconferentie zou plaatsvinden, maar het kan ook zijn dat komende dagen weer een persconferentie wordt gehouden.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:23 schreef quirina het volgende:
Wanneer komt er weer een persconferentie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |