Wat moet er gebeuren dan? Mensen blijven elkaar nou eenmaal opzoeken. Hoe onverstandig dat ook is.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit dus. Waar wachten ze in hemelsnaam op?
Tot het echt niet meer kan natuurlijk.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit dus. Waar wachten ze in hemelsnaam op?
Ah want op het labeltjes zit de naam van trein2000?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of je wel of geen corona hebt.
Ik begrijp die mensen niet.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Bij ons ook, er is 1 dag in de week dat we naar kantoor mogen (mits klachtenvrij). Ik ben vooral benieuwd hoe bedrijven het aanpakken waar thuiswerken geen optie is. Hoe lang vertrouwt men dan op de uitslag van zo'n test.
Als meerdere dingen gesloten zijn dan is er al veel minder community spread.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat moet er gebeuren dan? Mensen blijven elkaar nou eenmaal opzoeken. Hoe onverstandig dat ook is.
Dta heet spijkers op laag water zoekenquote:Op donderdag 24 september 2020 15:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je zal toch vd testlocatie weer naar huis moeten (niet iedereen heeft een auto). En ook thuis kun je gewoon besmet raken mits je huisgenoten hebt.
We hebben het over het uitbreiden van de regio's.. (en hopelijk daar bovenop extra maatregelen..)quote:Op donderdag 24 september 2020 15:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat moet er gebeuren dan? Mensen blijven elkaar nou eenmaal opzoeken. Hoe onverstandig dat ook is.
Hoe flut sommigen de vorige week aangekondigde verscherpingen ook vinden, de resultaten ervan moeten nog wel worden afgewacht.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben het over het uitbreiden van de regio's.. (en hopelijk daar bovenop extra maatregelen..)
Dan gaan mensen alleen maar meer thuis elkaar opzoeken. Of je moet de scholen dichtgooien. Maar volgens mij hebben we van de lente geleerd dat we niet alles dicht moeten gooien om de economie niet nog meer schade te berokkenen. Met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als meerdere dingen gesloten zijn dan is er al veel minder community spread.
Dat moet je dus sowieso voorkomen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah want op het labeltjes zit de naam van trein2000?
Absoluut waar en we lopen dan ook misschien op de zaken vooruit.. maar ze hebben zelf afgelopen dinsdag al geroepen dat het uitbreiden van regio's een kwestie van tijd is. In deze fase telt elke dag dat je kunt indammen eigenlijk, dus ik snap de afwachtende houding gewoon niet.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe flut sommigen de vorige week aangekondigde verscherpingen ook vinden, de resultaten ervan moeten nog wel worden afgewacht.
Dat het nog een tijdje omhooggaat is sowieso te verwachten, hoe streng je maatregelen ook zijn.
Nee, dat is het niet, als je mij een buisje bloed stuurt met een code die alleen bekend is in Nederland dan is er in Dubai geen sprake van persoonsgegevens die je deelt.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat moet je dus sowieso voorkomen.
Maar het kan nooit anoniem zijn want je moet nog een uitslag geven. Het is pseudonimiseren dus is de avg nog van toepassing.
Volgens mij gaan er op die buisjes alleen een streepjescode (die dan bij de ggd weer matched met je persoonsgegevens)quote:Op donderdag 24 september 2020 16:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, als je mij een buisje bloed stuurt met een code die alleen bekend is in Nederland dan is er in Dubai geen sprake van persoonsgegevens die je deelt.
Met de kundigheid van de GGD en de rest van de overheid heb ik momenteel niet zoveel vertrouwen dat ik er op reken dat dat 100% sluitend is.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, als je mij een buisje bloed stuurt met een code die alleen bekend is in Nederland dan is er in Dubai geen sprake van persoonsgegevens die je deelt.
Alleen de mensen die de ernst van de situatie niet in zien. Dan nog blijven de besmettingen beperkt tot de sociale bubbels van mensen. Basisscholen zullen sowieso openblijven. Niets doen is ook schadelijk voor de economie. Levert veel zieke mensen op die niet kunnen werken en overspoelde ziekenhuizen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan gaan mensen alleen maar meer thuis elkaar opzoeken. Of je moet de scholen dichtgooien. Maar volgens mij hebben we van de lente geleerd dat we niet alles dicht moeten gooien om de economie niet nog meer schade te berokkenen. Met alle gevolgen van dien.
Och och och krijg je dat domme gezanik weerquote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef dick_laurent het volgende:
En nu is Zlatan Ibrahimovic ook nog eens besmet!!!???!? Godverdomme zeg......
Als er geen negatieve effecten aan maatregelen kleven zouden ze dat meteen doen natuurlijk.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut waar en we lopen dan ook misschien op de zaken vooruit.. maar ze hebben zelf afgelopen dinsdag al geroepen dat het uitbreiden van regio's een kwestie van tijd is. In deze fase telt elke dag dat je kunt indammen eigenlijk, dus ik snap de afwachtende houding gewoon niet.
Precies. En dus is het nog herleidbaar en is er sprake van een persoonsgegeven.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:07 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Volgens mij gaan er op die buisjes alleen een streepjescode (die dan bij de ggd weer matched met je persoonsgegevens)
Straks moet ie naar de intensive care. Hebben we allemaal wel leuk kunnen lachen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:09 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Och och och krijg je dat domme gezanik weer
“Corona doesn’t infect Zlatan, Zlatan infects corona!! Whahahahaha”
Deze tweets moeten in de OP komen!quote:Op donderdag 24 september 2020 15:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576
Een draadje van van Zelst waarin hij uitlegt hoe de verschillende instanties aan hun cijfers komen.
Oh fijn, je werkgever heeft dus graag dat je andere mensen nog even komt aansteken met je verkoudheid, zodat behalve jij nog 7 mensen een test nodig hebben uiteindelijk? En dat terwijl je gewoon thuis kunt werken? Wat zullen ze daar allemaal mee winnen, behalve de illusie van controle over het werkvee?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Vraagje,wat is bij jullie op het werk het beleid bij verkoudheid (gebleken na een negatieve test). Mag/moet je dan weer komen of houden ze " eerst 24 uur klachtenvrij" aan?
Ik kreeg net een mail van mn werk mbt de afspraken op de werkplek en daar stond dat je na een negatieve test (met nog actieve verkoudheidssymptomen) weer naar het kantoor mag komen. Maar dat vind ik eigenlijk n soort rare schijnveiligheidhoe lang "telt" zo'n negatieve test, hoe weet je of je verkoudheid niet ineens toch is opgevolgd door een coronabesmetting? En je dat lekker zit rond te hoesten op een afdeling ?
Ben wel benieuwd hoe ze daar op andere plekken mee omgaan
Het onderwijspersoneel heeft er toch geen verstand van? Dus, die kunnen dat wel willen maar volgens mij is er leerplicht en moeten zij hun leerlingen les geven.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:08 schreef Elan het volgende:
Onderwijspersoneel wil dus eigenlijk helemaal niet dat basisschoolkinderen met verkoudheidsklachten naar school komen.
Fijn dat die die eerst even raadpleegt voor je zo'n maatregel bedenkt.
Waarschijnlijk muteert het virus bij Zlatan tot een supercorona die de helft van de wereldbevolking uit gaat roeien.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:09 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Och och och krijg je dat domme gezanik weer
“Corona doesn’t infect Zlatan, Zlatan infects corona!! Whahahahaha”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |