Zo te zien volgende zomer dus alles weer terug naar normaal, dat is toch wel een dansje waardquote:Op donderdag 24 september 2020 13:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze gaan eerst zorgmedewerkers en kwetsbaren inenten, dus voordat jij aan de beurt bent zijn eventuele bijwerkingen al bekend.
[..]
Mocht het scenario uitkomen inderdaad helemaal los komende zomer, iedereen heeft belachelijk veel gespaard dus we kunnen de horeca en evenementenbranche flink gaan spekken.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:30 schreef Simmertje het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd in hoeverre ze dingen gaan toelaten zodra het vaccineren is begonnen. Stel we beginnen in maart met het vaccineren van de kwetsbare groepen en dat dit voor de zomer is afgerond, mag de rest van "het volk" dan gewoon weer naar festivals?
Overigens zou ik nu tekenen voor het feit dat we vanaf de lente 2021 weer terug kunnen naar het oude normaal. Even twee seizoenen volhouden nog om vervolgens extreem te genieten volgend jaar.
Een boel viruswaanzinnige tokkies zijn nu al gek geworden, die houden het echt niet nog twee seizoenen vol. De donkerste seizoenen van het jaar ook nog.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:30 schreef Simmertje het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd in hoeverre ze dingen gaan toelaten zodra het vaccineren is begonnen. Stel we beginnen in maart met het vaccineren van de kwetsbare groepen en dat dit voor de zomer is afgerond, mag de rest van "het volk" dan gewoon weer naar festivals?
Overigens zou ik nu tekenen voor het feit dat we vanaf de lente 2021 weer terug kunnen naar het oude normaal. Even twee seizoenen volhouden nog om vervolgens extreem te genieten volgend jaar.
Daarnaast heb ik veel festivals en concerten al betaald en heb nog paar honderd euro aan vouchers voor KLM. SUMMER 2021quote:Op donderdag 24 september 2020 13:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Mocht het scenario uitkomen inderdaad helemaal los komende zomer, iedereen heeft belachelijk veel gespaard dus we kunnen de horeca en evenementenbranche flink gaan spekken.
De blaadjes zijn nog niet eens van de bomen inderdaad. Hou je vast...quote:Op donderdag 24 september 2020 13:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Een boel viruswaanzinnige tokkies zijn nu al gek geworden, die houden het echt niet nog twee seizoenen vol. De donkerste seizoenen van het jaar ook nog.
Ik zal je vast uit de droom helpen. Lente 2021 gaat niet lukken, lente 2022 misschien (vooral omdat we niet geëxperimenteerd hebben dit jaar met de buiten situatie)quote:Op donderdag 24 september 2020 13:30 schreef Simmertje het volgende:
Overal een vaccinatiepaspoort laten zien dan?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Neuh. Maar zonder vaccin kom je geen ziekenhuis, vliegtuig of andere riscoplekken meer in, tenzij medische uitzondering natuurlijk. Maar verplichten? Neuh.
Ben alleen wel bang dat letterlijk iedereen zo denkt, dus alles zal wel binnen no time volgeboekt zitten.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast heb ik veel festivals en concerten al betaald en heb nog paar honderd euro aan vouchers voor KLM. SUMMER 2021
De logistiek van zo'n enorm vaccinatieprogramma is ongekend. Productie, verspreiding. Dat gaat wel even duren allemaal.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zal je vast uit de droom helpen. Lente 2021 gaat niet lukken, lente 2022 misschien.
(hoe erg ik zelf de evenementen en festivals ook mis)
het zijn de Drenten van Europa.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:19 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso lekker afstandelijk altijd die Scandinaviërs, die zijn dat gewend.
Ik hoorde via via dat de GGD al aan het plannen is, maar we weten hoe goed de GGD is in afschalen, weet ik niet of ik hier nu blij van moet worden of zachtjes moet huilen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:34 schreef Q. het volgende:
[..]
De logistiek van zo'n enorm vaccinatieprogramma is ongekend. Productie, verspreiding. Dat gaat wel even duren allemaal.
Tijdens de Mexicaanse griep epidemie zijn binnen anderhalve maand 500.000 mensen ingeënt dus dat zal wel loslopen, vooral omdat het primair kwetsbare groepen aan gaat. Theoretisch zou als je maart begint voor de zomer begint je makkelijk drie miljoen mensen moeten kunnen inenten.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:34 schreef Q. het volgende:
[..]
De logistiek van zo'n enorm vaccinatieprogramma is ongekend. Productie, verspreiding. Dat gaat wel even duren allemaal.
Je bedoelt opschalen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoorde via via dat de GGD al aan het plannen is, maar we weten hoe goed de GGD is in afschalen, weet ik niet of ik hier nu blij van moet worden of zachtjes moet huilen.
Nee afschalen. Weet je nog toen in de zomer dat GGD in volle sterkte klaar zat voor BCO voor wat komen zou? Toen kwamen er minder corona gevallen dan verwacht, en toen hebben ze BCO personeel afgeschaald vlak voor de drukte weer terugkwam.quote:
Maar dan slaat je opmerking over de GGD toch nergens op? Waarom moet je dan huilen?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee afschalen. Weet je nog toen in de zomer dat GGD in volle sterkte klaar zat voor BCO voor wat komen zou? Toen kwamen er minder corona gevallen dan verwacht, en toen hebben ze BCO personeel afgeschaald vlak voor de drukte weer terugkwam.
Precies het duurt dus wel eventjes tot we 10 miljoen mensen inentenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Tijdens de Mexicaanse griep epidemie zijn binnen anderhalve maand 500.000 mensen ingeënt dus dat zal wel loslopen, vooral omdat het primair kwetsbare groepen aan gaat. Theoretisch zou als je maart begint voor de zomer begint je makkelijk drie miljoen mensen moeten kunnen inenten.
Het was een sarcastische opmerking, als de GGD nu al aan het plannen is, dan vraag ik mij af of die plannen er nog zijn op het moment echt nodig zijn (gezien het fiasco met BCO destijds)quote:Op donderdag 24 september 2020 13:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dan slaat je opmerking over de GGD toch nergens op? Waarom moet je dan huilen?
Probleem is ook beschikbaar hebben van zoveel vaccins.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies het duurt dus wel eventjes tot we 10 miljoen mensen inenten
Nederland heeft toch geen 10 miljoen kwetsbaren? Het hele probleem draait louterom de ziekenhuizen en de IC's, als jongeren elkaar op de valreep massaal zouden besmetten geeft dat niks, zolang de opa en oma's maar gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar in ieder geval 30 maanden en de beschikbaarheid komt er nog bijquote:Op donderdag 24 september 2020 13:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Probleem is ook beschikbaar hebben van zoveel vaccins.
Probleem is vooral dat vaccins in de regel niet heel goed werken bij Opa en Oma. Dus je zult de omgeving eerst moeten fixen. bijvoorbeeld de zorgmedewerkers om mee te beginnen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland heeft toch geen 10 miljoen kwetsbaren? Het hele probleem draait louterom de ziekenhuizen en de IC's, als jongeren elkaar op de valreep massaal zouden besmetten geeft dat niks, zolang de opa en oma's maar gevaccineerd zijn.
Als je overgewicht meeneemt kom je in die buurtquote:Op donderdag 24 september 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland heeft toch geen 10 miljoen kwetsbaren? Het hele probleem draait louterom de ziekenhuizen en de IC's, als jongeren elkaar op de valreep massaal zouden besmetten geeft dat niks, zolang de opa en oma's maar gevaccineerd zijn.
Het schijnt dat ze binnen 2 weken iedereen hier kunnen inenten. Ik neem aan op voorwaarde dat vaccins zich allemaal al op voorraad bevinden.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 september 2020 13:42 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/dordrec(...)ijeenkomst~a260d92e/
Dit is trouwens ook wel wat, om nog maar eens aan te tonen hoe snel je besmet kunt raken ook in een redelijk veilige setting met weinig mensen.
quote:Of de coronaregels in acht zijn genomen tijdens de afscheidsbijeenkomst wordt nog uitgezocht.
Ik ga er vanuit dat dit vaccin wel goed werkt bij ouderen, omdat die primair de doelgroep zullen zijn. Daar zal tijdens de ontwikkeling ongetwijfeld rekening mee zijn gehouden.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat vaccins in de regel niet heel goed werken bij Opa en Oma. Dus je zult de omgeving eerst moeten fixen. bijvoorbeeld de zorgmedewerkers om mee te beginnen.
De eerste tekenen laten zien dat je dan bedrogen uitkomt.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat dit vaccin wel goed werkt bij ouderen, omdat die primair de doelgroep zullen zijn. Daar zal tijdens de ontwikkeling ongetwijfeld rekening mee zijn gehouden.
Twee weken lijkt mij heeeeel sterk. En nee. Die vaccins gaan er nooit zijn. 7 miljard mensen willen die vaccins. Dat is enorm veel. Kijk dat filmpje wat ik heb gepost, over het vervoer. Het Pfizer vaccin moet vervoerd worden bij een temperatuur van -68 graden C. Dat beperkt de mogelijkheden van vervoer enorm.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze binnen 2 weken iedereen hier kunnen inenten. Ik neem aan op voorwaarde dat vaccins zich allemaal al op voorraad bevinden.
Zijn nota bene allemaal ziekenhuismedewerkers die met Covid te maken hebben gehad dus mag hopen van wel, anders zijn we echt verlorenquote:
Hoeveel is iedereen?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze binnen 2 weken iedereen hier kunnen inenten. Ik neem aan op voorwaarde dat vaccins zich allemaal al op voorraad bevinden.
Roep het hier wel vaker, ga goed kijken, onderzoek de gemiddelde casus van opgenomen patiënten en ga daar wat mee doen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je overgewicht meeneemt kom je in die buurt
Welke tekenen heb je over? Zijn er al specifieke kenmerken uitgelekt dan?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De eerste tekenen laten zien dat je dan bedrogen uitkomt.
Oh?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De eerste tekenen laten zien dat je dan bedrogen uitkomt.
Het gaat niet om het tonnage, het gaat om de mogelijkheid om die vaccins te koelen. Als ze al beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:46 schreef Ven1972 het volgende:
Daarom hebben wij veel Boeings 747 in vrachtversie voor nodig om vaccins naar ons land over te brengen... kost ook enorm veel tijd en logistiek-organisatie.
Ja inderdaad, daar zijn er ook speciale vracht koelcontainers voor nodig.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Het gaat niet om het tonnage, het gaat om de mogelijkheid om die vaccins te koelen. Als ze al beschikbaar zijn.
https://www.lc.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op donderdag 24 september 2020 13:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Twee weken lijkt mij heeeeel sterk. En nee. Die vaccins gaan er nooit zijn. 7 miljard mensen willen die vaccins. Dat is enorm veel. Kijk dat filmpje wat ik heb gepost, over het vervoer. Het Pfizer vaccin moet vervoerd worden bij een temperatuur van -68 graden C. Dat beperkt de mogelijkheden van vervoer enorm.
en vorige week werd er overal geblaat dat Zweden al groepsimmuniteit zou hebbenquote:Op donderdag 24 september 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
Zweden overweegt nu opeens wel lokale lockdowns.
[..]
https://www.google.com/am(...)ckdown-strategy/amp/
Kan iemand het hele artikel lezen en hier posten?
Ik lees dat de cases daar ook weer aan het stijgen zijn.
https://www.thesun.co.uk/(...)ictions-spike-cases/
Maanden geleden kwam in het nieuws dat het oxford vaccin wellicht minder werkt op ouderen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke tekenen heb je over? Zijn er al specifieke kenmerken uitgelekt dan?
Eh...mensen aanranden? Ik hoop echt dat je iets anders bedoeldequote:Op donderdag 24 september 2020 13:34 schreef Noek het volgende:
[..]
het zijn de Drenten van Europa.
Oooh, hoop zo op een vaccin.Reizen en mensen aanranden!
Neem jij baardemans nog serieus?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:48 schreef galantis het volgende:
[..]
https://www.lc.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F
3 miljoen mensen al binnen 2 dagen
Ik ken baardemans niet.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Neem jij baardemans nog serieus?
Da's niet geheel correct, het Oxford vaccin vereist geen koeling namelijk in ons klimaat, de rDNA vaccins wel, die moeten zo koud mogelijk bewaard wordenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Het gaat niet om het tonnage, het gaat om de mogelijkheid om die vaccins te koelen. Als ze al beschikbaar zijn.
Ah zodoende. Maken wij ook aanspraak op het Leids vaccin?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maanden geleden kwam in het nieuws dat het oxford vaccin wellicht minder werkt op ouderen.
quote:Maar in het najaar keerde de Spaanse griep in alle hevigheid terug. Ditmaal was het virus agressief en erg dodelijk. Het aantal besmettingen en sterfgevallen steeg in oktober explosief. Artsen wisten niet precies wat er aan de hand was.
quote:Pas op 16 november verscheen de Spaanse griep op de radar van het kabinet. Minister van Arbeid Aalberse wees in antwoord op Kamervragen nog eens op het advies dat de Centrale Gezondheidsraad in juli al had gegeven: goede persoonlijke hygiëne betrachten, goed ventileren en bijeenkomsten vermijden
quote:In de grote steden in het westen was de sterfte juist lager dan gemiddeld. Toch werd uiteindelijk de helft van alle Nederlanders ziek. Hoewel minder hevig ging de tweede griepgolf tot de zomer van 1919 door. Toen men dacht dat alles voorbij was, trad in 1920 een derde – mildere – golf op. Daarna verdween de pandemie even raadselachtig als hij gekomen was.
volgens mij heeft nederland 5 of 6 verschillende vaccins besteld, miljoenen dosissenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah zodoende. Maken wij ook aanspraak op het Leids vaccin?
Nederland heeft het Oxford vaccin al ingekocht. Niet het Johnson & Johnson vaccin, als ik het goed weet.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah zodoende. Maken wij ook aanspraak op het Leids vaccin?
Het is natuurlijk de vraag hoe snel die geleverd kunnen worden. Iedereen wil ze hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij heeft nederland 5 of 6 verschillende vaccins besteld, miljoenen dosissen
Het is een grapjOn, tijgetje.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...mensen aanranden? Ik hoop echt dat je iets anders bedoelde
Wat, geen gedwongen free hugs?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is een grapjOn, tijgetje.
Ongevraagd aan mensen zitten is enorm 2011.
https://www.rijksoverheid(...)ceutical-voor-europaquote:Op donderdag 24 september 2020 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland heeft het Oxford vaccin al ingekocht. Niet het Johnson & Johnson vaccin, als ik het goed weet.
Even, ja. Ze hebben niet eens genoeg buisjes voor de vaccins, of genoeg medisch glas om genoeg buisjes te maken, hell hebben ze überhaupt genoeg grondstoffen voor het glas voor de buisjes? God Sta Ons Bij.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:34 schreef Q. het volgende:
[..]
Janssen is Johnson & Johnsonquote:Op donderdag 24 september 2020 13:56 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)ceutical-voor-europa
Is dit een derde partij?
Ik hoop dat je "opschalen" bedoelt 😅quote:Op donderdag 24 september 2020 13:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoorde via via dat de GGD al aan het plannen is, maar we weten hoe goed de GGD is in afschalen, weet ik niet of ik hier nu blij van moet worden of zachtjes moet huilen.
Blijkbaar ook besteld door Hugogod.quote:Het Amerikaanse farmacieconcern Johnson & Johnson gaat zijn experimentele coronavaccin vanaf september ook in Nederland op mensen testen. Het coronavaccin is in Nederland ontwikkeld bij dochteronderneming Janssen in Leiden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ook-nederland-testen
Ik denk dat de komende tijd moet gaan uitmaken of de urgentie nog steeds even hoog is. Zo ja, dan blijft het een beetje jojo-en en dan hopelijk de nadruk op een beetje. Zo niet, dan moet men dat op den duur ook gaan toegeven.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:53 schreef zoost het volgende:
Stel dat een vaccin pas over 2 jaar beschikbaar is, gaan we dan elk voor- en najaar en ook de winter een (inteligente!) lockdown van 2-3 maanden afdwingen via de nood-wet? Ik heb nog steeds moeite om een de lange termijn strategie te ontdekken. Blijft het de "hammer and the dance" tot er een vaccin beschikbaar is? De Spaanse griep was na 3 golfen verdwenen. Dat zou voor ons dan volgende zomer zijn. In China bleef het bij 1 golfje...
https://www.historischnie(...)-griep-in-nederland/
[..]
[..]
[..]
Zou ook wel debiel zijn als je zo'n vaccin in eigen land ontwikkelt en er dan zelf vervolgens geen aanspraak op mag maken als het effectief blijkt.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Janssen is Johnson & Johnson
Dit bericht had ik gemist, dank voor het posten, we wedden nu dus op 2 paarden, zo te zien. Lijkt mij een wijze strategie.
Nou ja, zo werkt dat niet, natuurlijk, er is niks van ons bij, dat bedrijf is verkocht aan Johnson & Johnson, iedereen mag dat vaccin kopen bij hun en Nederland krijgt daar volgens mij geen speciale behandeling in.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou ook wel debiel zijn als je zo'n vaccin in eigen land ontwikkelt en er dan zelf vervolgens geen aanspraak op mag maken als het effectief blijkt.
Bij de griepprik krijgen 6 miljoen mensen in nl een oproep, dus zo ongekend is het helemaal niet. Alleen de sectoren die extra geld willen verdienen maken ons dat wijs.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:34 schreef Q. het volgende:
[..]
een stuk of 5 paarden zelfs.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit bericht had ik gemist, dank voor het posten, we wedden nu dus op 2 paarden, zo te zien. Lijkt mij een wijze strategie.
Het is op een school ook nog eens (VO) en we krijgen bijna dagelijks meldingen door van besmette collega's en kinderen.....quote:Op donderdag 24 september 2020 12:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat een waanzin. Alsof solidariteit boven veiligheid gaat. Moet je dan ook solidair zijn met slechtziende collega's of collega's die het niet zo snel meer kunnen door met een blinddoek je productie te laten inkakken?
Aan dit soort flauwekul zou wel iets te doen moeten zijn. Je kunt ze nog steeds rapporteren toch?
Ik had het vandaag eerder over de bijeenkomst met m'n collega's (ook bij iedereen aanwezig 35 man) maar heb deze toch laten schieten. Dan m'n collega's maar niet zien in het echt. Hoorde van sommigen dat ze niet lekker waren, die hoofdpijn, die een volle neus en veel niezen. Zelf geen klachten, jong en sportief, maar toch maar thuis gebleven zekerheidshalve. Wat ze daar vertellen staat immers ook op papier dus kunnen ze het mij mailen ook en een powerpoint kan ik thuis ook wel doorbladeren.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:42 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/dordrec(...)ijeenkomst~a260d92e/
Dit is trouwens ook wel wat, om nog maar eens aan te tonen hoe snel je besmet kunt raken ook in een redelijk veilige setting met weinig mensen.
Van de leeftijdsgroep <29 komt ongeveer 1 op de duizend besmette gevallen in het ziekenhuis. Hoeveel daarvan de IC halen is mij niet bekend.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:45 schreef Simmertje het volgende:
Daarom mijn vraag hoeveel er weer kan als we eenmaal de risicogroepen hebben ingeënt. Een bijkomend voordeel is nu wel dat we goed kunnen onderzoeken hoeveel van de studenten die deze periode besmet zijn geraakt ook daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Als dat samen met alle andere niet risico groepen heel minimaal is dan zie ik niet in waarom we nog zware maatregelen zouden moeten hanteren.
Dat kan wel kloppen, want die is er ook niet.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:53 schreef zoost het volgende:
Ik heb nog steeds moeite om een de lange termijn strategie te ontdekken.
Wel, dat Nederlandse vaccin, die enige die met één dosis werkt, laat tot nu toe zien dat hij dezelfde immuunrespons bij 55+/ouderen opwekt als bij jongere proefpersonen, dus het zou heel goed kunnen dat dat iig bij sommige corona vaccins wel het geval is.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat vaccins in de regel niet heel goed werken bij Opa en Oma. Dus je zult de omgeving eerst moeten fixen. bijvoorbeeld de zorgmedewerkers om mee te beginnen.
Correct. Al stemmen deze berichten over hoe de onderhandelingen verlopen en de prominente rol van Nederland daarin wel redelijk hoopvolquote:Op donderdag 24 september 2020 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, zo werkt dat niet, natuurlijk, er is niks van ons bij, dat bedrijf is verkocht aan Johnson & Johnson, iedereen mag dat vaccin kopen bij hun en Nederland krijgt daar volgens mij geen speciale behandeling in.
Klinkt in elk geval niet alsof ze aan de zijlijn hebben staan toekijkenquote:In de onderhandelingen met Janssen Vaccines heeft Nederland namens het Joint Negotiation Team een leidende rol gespeeld.
De onderhandelingen over veelbelovende coronavaccins worden gevoerd door het zogeheten Joint Negotiation Team (JNT). Naast de Europese Commissie zijn hierin ook de vier landen van de Inclusieve Vaccin Alliantie (Duitsland, Frankrijk, Italië en Nederland) op ambtelijk niveau vertegenwoordigd, evenals Spanje, Zweden en Polen. Nederland heeft samen met de Europese Commissie en Spanje de onderhandelingen met Janssen Pharmaceutical NV geleid.'
Aan de andere kant: in Ethiopië werd het daar geproduceerde voedsel geëxporteerd terwijl er mensen stierven van de honger, hetgeen LiveAid nodig maakte. Leer ons de mens kennen...quote:Op donderdag 24 september 2020 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou ook wel debiel zijn als je zo'n vaccin in eigen land ontwikkelt en er dan zelf vervolgens geen aanspraak op mag maken als het effectief blijkt.
Dat klinkt vooral als een warmhoudertje. Stel dat het vaccin theoretisch komend voorjaar beschikbaar is dan gaan ze echt niet zeggen: Jo er is een vaccin, weg met die regel. Daar gaan ze lekker de tijd voor nemen, paar maanden aankijken of alles gaat zoals gehoopt. Als er al Q1 2021 een vaccin is dan gok ik dat op zn vroegst Q3 versoepeld gaat worden.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Even, ja. Ze hebben niet eens genoeg buisjes voor de vaccins, of genoeg medisch glas om genoeg buisjes te maken, hell hebben ze überhaupt genoeg grondstoffen voor het glas voor de buisjes? God Sta Ons Bij.
Maar ik ben wel hoopvol dat tweede helft volgend jaar ww hier massaal genoeg kunnen vaccineren om van deze ellende af te zijn, zoals onze experts ook grotendeels voorspellen (Kluytmans van OMT verwacht dat de 1.5m duurt tot komend voorjaar maar dat vind ik wel HEEL optimistisch...)
Flexibele werktijden en geen sardineblikken meer, HOERA!!!!quote:Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef miss_sly het volgende:
We hadden het er vanochtend nog over:
https://www.at5.nl/artike(...)erdamse-spits-houden
Goed voornemen en goed dat er al afspraken liggen.
Absolute aantallen zijn niet boeiend, wat is het percentage?quote:
Vooral na de zomer doen inderdaad. Weet je tenminste zeker dat je de hele entertainmentsector naar de klote helpt.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klinkt vooral als een warmhoudertje. Stel dat het vaccin theoretisch komend voorjaar beschikbaar is dan gaan ze echt niet zeggen: Jo er is een vaccin, weg met die regel. Daar gaan ze lekker de tijd voor nemen, paar maanden aankijken of alles gaat zoals gehoopt. Als er al Q1 2021 een vaccin is dan gok ik dat op zn vroegst Q3 versoepeld gaat worden.
Minder bezetting in dezelfde hoeveelheid m2, dus meer materieel nodig om evenveel mensen te vervoeren. Daarnaast die periode dat bijna niemand reisde moest het OV zelf nog wel door, dus die heeft ze veel geld gekost.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Flexibele werktijden en geen sardineblikken meer, HOERA!!!!
Maar kan iemand ff uitleggen hoe het in godsnaam mogelijk is dat heel veel, ik neem aan betalende, reizigers in een korte tijd het GVB geld KOST?? meer reizen is meer omzet toch?
En ov moest toch juist bergen subsidie krijgen dit jaar omdat ze door adviezen minder omzet draaien omdat er minder gereisd wordt ermee? Dus hoe kan dit dan?
Dit. Lijkt me een stuk relevanter wat de ziekenhuizen doen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Door het gebrek aan testcapaciteit wordt dit cijfer echter steeds minder betrouwbaar.
yessssss uurtje eerder de kroegen dicht helpt !quote:
#Freedepiepelquote:Op donderdag 24 september 2020 14:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
yessssss uurtje eerder de kroegen dicht helpt !
tijd voor versoepelingen
Als de aantallen oplopen roepen we lockdown, als ze teruglopen zeggen we jaaaa maar cijfers zijn niet betrouwbaarquote:Op donderdag 24 september 2020 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Door het gebrek aan testcapaciteit wordt dit cijfer echter steeds minder betrouwbaar.
Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben, maar ik zie ze echt niet snel terugkomen op die besluiten, en al helemaal niet tijdens/net na de formatie. Daar gaan ze lekker tot na het zomerreces over kletsen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vooral na de zomer doen inderdaad. Weet je tenminste zeker dat je de hele entertainmentsector naar de klote helpt.
Dat weten we natuurlijk pas over een dag of 10.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
yessssss uurtje eerder de kroegen dicht helpt !
tijd voor versoepelingen
Wordt aan gewerkt en is het enige cijfer dat we dagelijks hebben, dus we doen het er maar meequote:Op donderdag 24 september 2020 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lees hier regelmatig van mensen die in ziekenhuizen komen, (bijna) altijd hetzelfde verhaal, 1,5m is zo goed als dood en mondkapjes worden niet gebruikt ook niet door verpleegkundigen en artsen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn nota bene allemaal ziekenhuismedewerkers die met Covid te maken hebben gehad dus mag hopen van wel, anders zijn we echt verloren.
waarschijlijk zitten er nu duizenden testen in een vliegtuig naar dubai, volgende week de cijfersquote:Op donderdag 24 september 2020 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit niet kon omdat het nu overal al weer drukker wordt.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef miss_sly het volgende:
Zo voorspelbaar ook.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als de aantallen oplopen roepen we lockdown, als ze teruglopen zeggen we jaaaa maar cijfers zijn niet betrouwbaar
Is het niet waar dan? 10.000 Nederlanders kunnen nu dagelijks niet getest worden. Dat maakt het aantal dagelijks besmettingen heel wat minder relevant dan een paar weken geleden.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als de aantallen oplopen roepen we lockdown, als ze teruglopen zeggen we jaaaa maar cijfers zijn niet betrouwbaar
Abu Dhabi.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarschijlijk zitten er nu duizenden testen in een vliegtuig naar dubai, volgende week de cijfers
quote:Op donderdag 24 september 2020 14:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja gokje he. Niet de echte cijfers
Ligt eraan welk, niet allemaal hoeven gekoeld te worden, terwijl anderen (eg moderna) juist weer continue extreem koud...quote:Op donderdag 24 september 2020 13:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed voor de CO2 uitstoot!quote:Op donderdag 24 september 2020 14:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarschijlijk zitten er nu duizenden testen in een vliegtuig naar dubai, volgende week de cijfers
Voel me misleidquote:Op donderdag 24 september 2020 14:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nog een mop die ik tegenkwam:quote:
quote:What's the difference between Dubai and Abu Dhabi?
The people in Dubai don't like The Flintstones, but
the people in Abu Dhabi do!
Ik hoop dat je zakt voor je tentamens!quote:Op donderdag 24 september 2020 14:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja verdomme er waren me er dus 2100 beloofdquote:Op donderdag 24 september 2020 14:17 schreef Cynicio het volgende:
#Corona update 24 september
Positief getest: +2544 (103.141)
Ziekenhuisopnames: +25 (12.524)
Overledenen: +16 (6.312)
Ach, we hebben hier net kunnen lezen dat mensen bijna een week op hun test wachten. Zegt allemaal niks meer, zelfs als het er maar 1800 zouden zijn.quote:
@DonDruiper kom er maar inquote:Op donderdag 24 september 2020 14:17 schreef Cynicio het volgende:
Stabilisering is ingezet. Stabiel kut is ook stabiel tenslotte.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:17 schreef Cynicio het volgende:
Dit is gewoon +10% weer..quote:Op donderdag 24 september 2020 14:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Stabilisering is ingezet. Stabiel kut is ook stabiel tenslotte.
LOCKDOWN NUquote:Op donderdag 24 september 2020 14:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
@:DonDruiper kom er maar in
Well. We're fucked.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:17 schreef Cynicio het volgende:
Stabiele stijging.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Stabilisering is ingezet. Stabiel kut is ook stabiel tenslotte.
5 of 6 paarden al, een halve stal zo langzamerhand 😂quote:Op donderdag 24 september 2020 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Scholen hopelijk niet toch, maar de rest komt met de dag dichterbij.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:19 schreef roos94 het volgende:
Denken jullie dat we nog een landelijke "lockdown" krijgen a la maart met dichte bioscopen, musea scholen enzulks?
Als ze laag zijn zeggen de cijfers niet veel. Als ze hoog zijn wélquote:Op donderdag 24 september 2020 14:19 schreef Noppie2000 het volgende:
Wel grappig dat we gaan van 'cijfers zeggen niet veel meer' naar 'kut cijfers'
Elke dag dat er nu niet wordt ingegrepen zorgt voor een hardere lockdown in de toekomst. Dus: ja.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:19 schreef roos94 het volgende:
Denken jullie dat we nog een landelijke "lockdown" krijgen a la maart met dichte bioscopen, musea scholen enzulks?
De ziekenhuisopnames doelde ik op. Besmettingen zeggen sowieso niet zoveel.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:19 schreef Noppie2000 het volgende:
Wel grappig dat we gaan van 'cijfers zeggen niet veel meer' naar 'kut cijfers'
Wat een bizar verschil tussen de RIVM-ziekenhuisopnamecijfers en die van Nicequote:
De SGP heeft er een: bidden. Volgens mij is de invloed van de gedoogsteun op het beleid toch groter dan gedacht 😉quote:Op donderdag 24 september 2020 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen, want die is er ook niet.
Nice telt denk ik ziekenhuisopnames én IC.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een bizar verschil tussen de RIVM-ziekenhuisopnamecijfers en die van Nice
[ afbeelding ]
Bron: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Als je op https://medischinfo.nl/ kijkt, staat daar dat het RIVM het heeft over 25 ziekenhuisopnames, terwijl Nice er 81 heeft geteld de afgelopen 24 uur. Volgens het RIVM zijn er de afgelopen week 180 mensen opgenomen, maar volgens Nice meer dan 400
Was dat niet het verschil tussen netto en bruto?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een bizar verschil tussen de RIVM-ziekenhuisopnamecijfers en die van Nice
[ afbeelding ]
Bron: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Als je op https://medischinfo.nl/ kijkt, staat daar dat het RIVM het heeft over 25 ziekenhuisopnames, terwijl Nice er 81 heeft geteld de afgelopen 24 uur. Volgens het RIVM zijn er de afgelopen week 180 mensen opgenomen, maar volgens Nice meer dan 400
En mijn theorievak op locatie in hartje centrum is nog steeds verplichte aanwezigheid want "de docent wil studenten in de ogen kunnen aankijken"quote:Op donderdag 24 september 2020 14:21 schreef Cynicio het volgende:
Rotterdam is met een inhaalslag bezig helaas.
Ik zag vanmorgen een klein stukje van een interview tussen Vincent Everts en Maurice de Hond. Don't ask.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:20 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als ze laag zijn zeggen de cijfers niet veel. Als ze hoog zijn wél
Dit zou echt de grootste bullshit zijn. Zodra de grootste dreiging weg is, is er geen enkele rechtvaardiging voor maatregelen, zelfs al gaat het virus nog rond.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klinkt vooral als een warmhoudertje. Stel dat het vaccin theoretisch komend voorjaar beschikbaar is dan gaan ze echt niet zeggen: Jo er is een vaccin, weg met die regel. Daar gaan ze lekker de tijd voor nemen, paar maanden aankijken of alles gaat zoals gehoopt. Als er al Q1 2021 een vaccin is dan gok ik dat op zn vroegst Q3 versoepeld gaat worden.
In contrast stelt het niets voorquote:Op donderdag 24 september 2020 14:21 schreef Cynicio het volgende:
Rotterdam is met een inhaalslag bezig helaas.
Die tellen ze apart. Volgens Nice zijn er 70 mensen op de IC opgenomen de afgelopen week, en 415 op de verpleegafdeling. Het RIVM heeft het over 180 weekopnames (in totaalquote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nice telt denk ik ziekenhuisopnames én IC.
Dat is letterlijk wat ik zeg. Ik zeg "tweede helft volgend jaar". Dat is q3 of q4 dus. Dat is mijn verwachting die ik uitsprak, ik zeg er zelfs letterlijk bij Dat ik voorjaar dus te optimistisch acht 😉quote:Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, rip 17 miljoen mensen dan maar. Allemaal doodquote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Het zakt gewoon maar niet.... en er was net al een nieuwsbericht dat de ziekenhuizen in regio A'dam het niet meer trekken en patienten naar het noorden aan het moven zijn. En dan gaan die opnames denk ik alleen nog maar heviger stijgen, want de cijfers van vandaag lopen alsnog anderhalf/twee weken achter op besmettingen van vandaag.
Dus ja. Ik denk dat we inmiddels aardig hard de lul zijn.....
En dat terwijl de kroegen een uur eerder dicht gaan! Zijn zelfs dat soort draconische maatregelen nog niet genoeg?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Het zakt gewoon maar niet....
Dit was gisteren nog op at5, beter nu alvast verplaatsen en plek houden voor je kritische zorg, dan straks 0-1 achterstaan als je ziekenhuis vol loopt en je kritische zorg weer moet uitstellen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Het zakt gewoon maar niet.... en er was net al een nieuwsbericht dat de ziekenhuizen in regio A'dam het niet meer trekken en patienten naar het noorden aan het moven zijn. En dan gaan die opnames denk ik alleen nog maar heviger stijgen, want de cijfers van vandaag lopen alsnog anderhalf/twee weken achter op besmettingen van vandaag.
Tja, heel erg he.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Dat laatste snap ik, dat eerste niet, meer materiaal gevuld met meer betalende reizigers toch?? 🤔quote:Op donderdag 24 september 2020 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Minder bezetting in dezelfde hoeveelheid m2, dus meer materieel nodig om evenveel mensen te vervoeren. Daarnaast die periode dat bijna niemand reisde moest het OV zelf nog wel door, dus die heeft ze veel geld gekost.
Oldenzaal + 15, wat is er aan de handquote:
Naah, de IC's liggen nog niet vol. Je wil immers Enge Willem niet te boos maken.quote:
Waarom zou het ook zakken? Er is nauwelijks iets veranderd t.o.v. de afgelopen weken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Het zakt gewoon maar niet....
Betalen ze dan in Amsterdam?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik, dat eerste niet, meer materiaal gevuld met meer betalende reizigers toch?? 🤔
Stiekem carnaval gevierd? Dat was in maart de reden dat jullie een hotzone waren.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oldenzaal + 15, wat is er aan de hand
Ik hoor juist de laatste week helemaal niets meer van nieuwe besmettingen...
Rip aan de nabestaanden. Ohnee die zijn ook doodquote:Op donderdag 24 september 2020 14:23 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nou, rip 17 miljoen mensen dan maar. Allemaal dood
Wel 14!quote:
Was dat niet het verzorgingshuis?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oldenzaal + 15, wat is er aan de hand
Ik hoor juist de laatste week helemaal niets meer van nieuwe besmettingen...
Morgen toch?quote:
Tja, ik ben er wel bang voor en denk ook dat het gigantische bullshit is. Dit is mijn gok: Vaccin is er in Q1 2021. In Q1 zijn ook de verkiezingen van de tweede kamer, eind Q1. Dan gaan ze paar weken formeren, en worden alle beslissingen controversieel verklaard.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit zou echt de grootste bullshit zijn. Zodra de grootste dreiging weg is, is er geen enkele rechtvaardiging voor maatregelen, zelfs al gaat het virus nog rond.
Mooie genadeklap ook voor alle sectoren die zwaar lijden en dan nog even mooi een halfjaartje mislopen.
Maar de horeca moet een uurtje eerder dicht!!quote:Op donderdag 24 september 2020 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het ook zakken? Er is nauwelijks iets veranderd t.o.v. de afgelopen weken.
Inderdaad, het enig wat ik me kan bedenken is dat vanaf vorige week hopelijk wat meer bewust zijn van de stijging, meer afstand houden en hygiëne maatregelen toepassen. Maar dan nog.. het gewone leven is weer in volle gang met scholen, werk, verkeer, OV.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het ook zakken? Er is nauwelijks iets veranderd t.o.v. de afgelopen weken.
Relatief gezien veel want tot nu toe hebben wij hier nauwelijks wat gemerkt wat betreft uitbraken.quote:
Dat is nog steeds niet zeker..quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen toch?
Om aankondigen dat er nog eens 8 regio's toegevoegd aan de lijst waar de kroegen een uurtje eerder dicht moeten.
Ik zou 5 oktober een weekje Duitsland doen, maar we zijn intussen al in overleg over annulering en een voucher oid. Tegen die tijd laten ze toch geen Nederlanders meer toequote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen toch?
Om aankondigen dat er nog eens 8 regio's toegevoegd aan de lijst waar de kroegen een uurtje eerder dicht moeten.
heel belangrijk natuurlijk.....wat een idiootquote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
En mijn theorievak op locatie in hartje centrum is nog steeds verplichte aanwezigheid want "de docent wil studenten in de ogen kunnen aankijken"
In ieder geval lang genoeg om alle "nacht" horeca, de culturele sector, de luchtvaart, de evenementen industrie en alles wat ik vergeten ben om te laten vallen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:23 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat ik zeg. Ik zeg "tweede helft volgend jaar". Dat is q3 of q4 dus. Dat is mijn verwachting die ik uitsprak, ik zeg er zelfs letterlijk bij Dat ik voorjaar dus te optimistisch acht 😉
In sommige delen van Amsterdam test bijna 1 op de 4 positiefquote:Op donderdag 24 september 2020 14:27 schreef Dven het volgende:
Dat een kleine 10% van het aantal geteste personen besmet is, is wel ongelofelijk slecht hoor. Zat landen met overcapaciteit binnen de EU nota bene, ga eens aan de slag daarmee. Bulgarije doet dagelijks tussen de 1000 en 3600 tests en hebben een capaciteit die ruim boven de 10K stijgt.
Organiseer dat nu eens
Gewoon een kleine uitbraak ergens. Morgen zijn het er weer 3.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Relatief gezien veel want tot nu toe hebben wij hier nauwelijks wat gemerkt wat betreft uitbraken.
Ik zou naar de GP van Duitsland gaan maar Noord Holland dus helaas. Je kunt straks een jaar op sabbatical van al die vouchersquote:Op donderdag 24 september 2020 14:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou 5 oktober een weekje Duitsland doen, maar we zijn intussen al in overleg over annulering en een voucher oid. Tegen die tijd laten ze toch geen Nederlanders meer toe
toevallig in al die gemeenten die +10 hebbenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan ook 1 haardje zijn ergens in een verzorgingstehuis.
Het scheelt dat je dat niet volhoudt als ze in België en Duitsland wel de beperkingen opheffen. En die hebben niets met onze politieke verhoudingen te maken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ik ben er wel bang voor en denk ook dat het gigantische bullshit is. Dit is mijn gok: Vaccin is er in Q1 2021. In Q1 zijn ook de verkiezingen van de tweede kamer, eind Q1. Dan gaan ze paar weken formeren, en worden alle beslissingen controversieel verklaard.
Alle partijen zijn risicomijdend, want ze willen niet als eerste op hun conto hebben dat ze versoepelen en het onverhoopt foutgaat. Dus, gaan ze wachten tot de formatie rond is en er dan naar kijken. Dan zitten we gok ik al zo tegen het zomerreces aan.
Dan komt het zomerreces en kunnen ze erna langzaam gaan afbouwen, als ze het even 'hebben aangekeken'
Ik hoop echt dat ik het fout heb, als dit in een niet-verkiezingsjaar zou zijn zou het denk ik veel sneller gaan, maar geen enkele partij gaat dat electorale risico nemen.
Interessant. Welke twintig organisaties zijn dit dan? Ik wil weten of mijn werkgever erbij zit.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef miss_sly het volgende:
Geen idee, in de krant heeft in ieder geval niets gestaan van een haard in een verzorgingstehuis hier.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:25 schreef iBenny het volgende:
[..]
Was dat niet het verzorgingshuis?
Oh goed punt, daar had ik niet over nagedacht. Dat kan inderdaad veel verschil maken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het scheelt dat je dat niet volhoudt als ze in België en Duitsland wel de beperkingen opheffen. En die hebben niets met onze politieke verhoudingen te maken.
Vind nog dat we het lang hebben volgehouden.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alle versoepelingen na 1 juli in combi met toerisme overal en nergens waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest dan?
Je kunt het wel zien aan de verspreiding, eerste golf was echt heel geclusterd in een paar gebieden, nu is de spreiding veel ruimer, waarschijnlijk ook omdat veel mensen binnen Nederland op vakantie zijn geweest.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alle versoepelingen na 1 juli in combi met toerisme overal en nergens waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest dan?
Het is denk ik ook onderschat hoe moeilijk het is om na zulke versoepelingen weer over te gaan tot strengere maatregelen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mischien iets TE lang?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind nog dat we het lang hebben volgehouden.
Waarom bezocht hij nog klantenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:28 schreef Simmertje het volgende:
Bij mij op werk nu ook het eerst echte corona geval, één van de techneuten die dagelijks zo'n 5 klanten bezoekt
Nee, te weinig zelfs.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die verkiezingen komen niet behoorlijk gelegen inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ik ben er wel bang voor en denk ook dat het gigantische bullshit is. Dit is mijn gok: Vaccin is er in Q1 2021. In Q1 zijn ook de verkiezingen van de tweede kamer, eind Q1. Dan gaan ze paar weken formeren, en worden alle beslissingen controversieel verklaard.
Alle partijen zijn risicomijdend, want ze willen niet als eerste op hun conto hebben dat ze versoepelen en het onverhoopt foutgaat. Dus, gaan ze wachten tot de formatie rond is en er dan naar kijken. Dan zitten we gok ik al zo tegen het zomerreces aan.
Dan komt het zomerreces en kunnen ze erna langzaam gaan afbouwen, als ze het even 'hebben aangekeken'
Ik hoop echt dat ik het fout heb, als dit in een niet-verkiezingsjaar zou zijn zou het denk ik veel sneller gaan, maar geen enkele partij gaat dat electorale risico nemen.
Niet persé, ik denk vooral het niet ingrijpen op de signalen dat het begin augustus de verkeerde kant op begon te gaan. Als ze toen de haarden in bijv. Amsterdam en Rotterdam uit hadden weten te trappen, was er nu nog niet zo veel aan de hand geweest (het Duitse model).quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nee, ik denk dat ze dat wel wisten maar, mischien tegen beter weten in, hoopten dat het beter zou gaan na de ervaringen van eerder dit jaar.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is denk ik ook onderschat hoe moeilijk het is om na zulke versoepelingen weer over te gaan tot strengere maatregelen.
Voor sommige vakgebieden is klanten bezoeken de kern van het werk, een cv-monteur gaat bijvoorbeeld niet telefonisch uitleggen hoe iemand de gasaansluiting moet vervangen.quote:
Tsja, dan weet je toch gewoon dat het 'aan' is? Dan zit je niet meer in de luxe om maar een beetje te kunnen aanmodderen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In sommige delen van Amsterdam test bijna 1 op de 4 positief
Ik vind het moeilijk te geloven dat het beleid om deze crisis te beheersen bestaat uit "hopen dat het wel goed zal komen".quote:Op donderdag 24 september 2020 14:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze dat wel wisten maar, mischien tegen beter weten in, hoopten dat het beter zou gaan na de ervaringen van eerder dit jaar.
Het zal je verbazen, maar er bestaat in Nederland werk wat je niet thuis kan doen.quote:
Nog niet kunnen vinden welke organisaties dat zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant. Welke twintig organisaties zijn dit dan? Ik wil weten of mijn werkgever erbij zit.
Omdat het een techneut is? Dat lijkt me niet zo raar.quote:
Hmmm weet niet, economische belangen spelen natuurlijk ook een grote rol. Naar mijn idee had je de clusters in DH Rotterdam en Amsterdam veel eerder moeten isoleren? Nu lijkt het toch wederom op een landelijke lockdown, of in elk geval op heel vergaande maatregelen voor grote delen van het land aan te komen. Aangezien drie kwart van het land inmiddels naar code oranje of zelfs rood is.quote:
De TT klopt wel, er zijn vaccins in zicht, we weten alleen nog niet hoe ver weg ze zijn maar er zijn er iig al 2 in grootschalige testen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:34 schreef Justin_Case het volgende:
En dan deze tt waar ik geen hol van geloof
Dat idee krijg ik ook een beetje, gewoon telkens blijven roepen dat de vaccins er aan komen zodat het volk nog een beetje optimistisch blijft. Misschien niet helemaal eerlijk maar denk ik wel een zinvolle 'leugen' om mensen hoop te geven en nog even door te zetten.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:34 schreef Justin_Case het volgende:
Ojaquote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat het een techneut is? Dat lijkt me niet zo raar.
Naja, met name de opnames en overlijdens beginnen nu 'bij te komen' met de besmettingscijfers. Dat schrikt nogal af..quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap die verraste reacties hier niet zo goed. Het patroon is toch duidelijk?
[ afbeelding ]
Mijn theorie ook. Toch wel op veel vlakken vergelijkbaar met de situatie in februari toen ook iedereen op vakantie ging en daarna verschillende evenementen plaatsvonden.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb wel het idee dat ze deze tweede golf niet hebben verwacht...quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat het beleid om deze crisis te beheersen bestaat uit "hopen dat het wel goed zal komen".
Het lijkt er sterk op dat het huidige beleid is: "we laten eerst de IC's overstromen en hebben dan hopelijk steun vanuit de bevolking om wel hardere maatregelen te treffen."quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat het beleid om deze crisis te beheersen bestaat uit "hopen dat het wel goed zal komen".
Inderdaad. Mensen riepen hier begin augustus al dat er moest worden ingegrepen in Amsterdam en Rotterdam. Als een stel leken op internet het mis zien gaan, dan moeten de verantwoordelijke bestuurders dat toch helemaal beseffen?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Hmmm weet niet, economische belangen spelen natuurlijk ook een grote rol. Naar mijn idee had je de clusters in DH Rotterdam en Amsterdam veel eerder moeten isoleren? Nu lijkt het toch wederom op een landelijke lockdown, of in elk geval op heel vergaande maatregelen voor grote delen van het land aan te komen. Aangezien drie kwart van het land inmiddels naar code oranje of zelfs rood is.
België heeft aangekondigd in maart al te beginnen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:34 schreef Justin_Case het volgende:
De vaccins zijn er. De vaccins zijn nog niet voldoende getest om te zeggen of ze veilig toepasbaar zijn op grote groepen. Dus er is niets leugenachtigs aan de TT noch is dit een boodschap van de overheid of zo.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook een beetje, gewoon telkens blijven roepen dat de vaccins er aan komen zodat het volk nog een beetje optimistisch blijft. Misschien niet helemaal eerlijk maar denk ik wel een zinvolle 'leugen' om mensen hoop te geven en nog even door te zetten.
Die hebben straks eerder een vaccin dan een regering.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
België heeft aangekondigd in maart al te beginnen.
Mensen zullen toch werken internet nodig hebben. Of warm water. Of licht. Of wat dan ookquote:
Een lockdown overkomt ons niet, is nog altijd een keuze.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Hmmm weet niet, economische belangen spelen natuurlijk ook een grote rol. Naar mijn idee had je de clusters in DH Rotterdam en Amsterdam veel eerder moeten isoleren? Nu lijkt het toch wederom op een landelijke lockdown, of in elk geval op heel vergaande maatregelen voor grote delen van het land aan te komen. Aangezien drie kwart van het land inmiddels naar code oranje of zelfs rood is.
Dat is over een half jaar!quote:Op donderdag 24 september 2020 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
België heeft aangekondigd in maart al te beginnen.
quote:Op donderdag 24 september 2020 14:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hebben straks eerder een vaccin dan een regering.
Dat was begin augustus nog geloofwaardig, maar inmiddels zitten we al weken in een sterke opwaartse trend. Je hoeft de tweede golf nu niet meer te zien aankomen, want het is gewoon al volop aan de gang.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat ze deze tweede golf niet hebben verwacht...
De opnames laten ook al een tijdje een toename te zien. Het enige maffe is dat de cijfers van het RIVM anders zijn dan die van NICE, zoals @Tijn al aangaf. Ik vermoed dat dat komt doordat die cijfers op andere bronnen zijn gebaseerd en de GGD'en een achterstand hebben met de registraties.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja, met name de opnames en overlijdens beginnen nu 'bij te komen' met de besmettingscijfers. Dat schrikt nogal af..
Er werd verteld dat het aantal besmettingen tijdens de piek in Maart ergens rond de 20.000 per dag gelegen heeft. Ik heb destijds niemand uit mijn kring van bekende gehad die besmet zou zijn. Nu met de nieuwe besmettingen hoor ik dat de ene na de andere collega of bekende Covid heeft...quote:Op donderdag 24 september 2020 14:28 schreef Simmertje het volgende:
Bij mij op werk nu ook het eerst echte corona geval, één van de techneuten die dagelijks zo'n 5 klanten bezoekt
Dat is geen rood.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
174 / 355 gemeenten nu dus code rood (kaartje ter verduidelijking).
Het scheelt ook niet een beetje, maar echt een factor 2 a 3. Als je naar de RIVM-cijfers kijkt, lijkt het best mee te vallen, maar uit de NICE-cijfers blijkt een heel ander beeld.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De opnames laten ook al een tijdje een toename te zien. Het enige maffe is dat de cijfers van het RIVM anders zijn dan die van NICE, zoals @:Tijn al aangaf. Ik vermoed dat dat komt doordat die cijfers op andere bronnen zijn gebaseerd en de GGD'en een achterstand hebben met de registraties.
Ja dat is de keerzijde, ook altijd gedacht dat je met 500+ waar we toen op stonden per dag nooit fatsoenlijk het najaar in konden. Maar dan kreeg je hier voor je oren dat er gelukkig mensen zijn die dat wel kunnen inschatten en dat je niet zo dom moet lullen, of zelfs je bunker weer in moet.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensen riepen hier begin augustus al dat er moest worden ingegrepen in Amsterdam en Rotterdam. Als een stel leken op internet het mis zien gaan, dan moeten de verantwoordelijke bestuurders dat toch helemaal beseffen?
Ja goh, net alsof nu iedereen zich kan aanmelden voor een test.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er werd verteld dat het aantal besmettingen tijdens de piek in Maart ergens rond de 20.000 per dag gelegen heeft. Ik heb destijds niemand uit mijn kring van bekende gehad die besmet zou zijn. Nu met de nieuwe besmettingen hoor ik dat de ene na de andere collega of bekende Covid heeft...![]()
En dan blauw gebruikenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom West Brabant mogelijk niet bij die nieuwe 8 regio's zit is me een compleet raadsel.
Ik denk dat jouw ervaring toeval is, in de eerste golf was de geografische verspreiding wel minder dan nu dus dat speelt ook een rol.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er werd verteld dat het aantal besmettingen tijdens de piek in Maart ergens rond de 20.000 per dag gelegen heeft. Ik heb destijds niemand uit mijn kring van bekende gehad die besmet zou zijn. Nu met de nieuwe besmettingen hoor ik dat de ene na de andere collega of bekende Covid heeft...![]()
In mijn omgeving en werk wordt er nauwelijks nog rekening gehouden met de regels, terwijl de piek wel veel hoger lijkt te worden...
Volledige Lockdown incoming?
Waarschijnlijk omdat het een vrij verdeelde regio is, in de grote steden zie je wel een stijging maar in de minder dichtbevolkte gemeente blijft het allemaal nog vrij beperkt.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom West Brabant mogelijk niet bij die nieuwe 8 regio's zit is me een compleet raadsel.
Rutte gaf zelf dinsdag in de kamer aan dat-ie niet verwacht dat de laatste maatregelen voldoende zijn om het tij te keren.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
De regering moet zich toch ook achter de oren krabben en denken: "dat uurtje eerder dicht in de horeca slaat eigenlijk nergens op.."
Lijkt logischer dat ze de kroegen en groepsdrukte in héél Brabant kunnen aanpakken? Voor zover dat nog relevant is in de besluitvorming met deze cijfers.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het een vrij verdeelde regio is, in de grote steden zie je wel een stijging maar in de minder dichtbevolkte gemeente blijft het allemaal nog vrij beperkt.
Juist en waarom pak je potdomme niet door voor het te laat is (als het dat al niet is)..quote:Op donderdag 24 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte gaf zelf dinsdag in de kamer aan dat-ie niet verwacht dat de laatste maatregelen voldoende zijn om het tij te keren.
Waarom voer je ze dan in, kun je je afvragen.
Afgelopen dagen nog weinig problemen. Mijn vrouw belde maandagochtend, is maandagmiddag getest en had dinsdagmiddag de uitslag (negatief). De capaciteit zal inderdaad wel weer minder worden de komende dagen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:41 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ja goh, net alsof nu iedereen zich kan aanmelden voor een test.
Omdat dat advies hem is gegeven en hij daarop handelt, niet zijn eigen geloof.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte gaf zelf dinsdag in de kamer aan dat-ie niet verwacht dat de laatste maatregelen voldoende zijn om het tij te keren.
Heeft hij dat gezegd ja? What the hell heyquote:Op donderdag 24 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Den Bosch gaat dus eerder op slot en in Tilburg/Breda kun je vrolijk door. Dat zijn afstanden die stapgasten echt wel willen maken met een taxibusje.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het een vrij verdeelde regio is, in de grote steden zie je wel een stijging maar in de minder dichtbevolkte gemeente blijft het allemaal nog vrij beperkt.
Brabant Noordquote:Op donderdag 24 september 2020 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw ervaring toeval is, in de eerste golf was de geografische verspreiding wel minder dan nu dus dat speelt ook een rol.
De maatregelen zijn los niet voldoende, maar mensen kunnen het ook eens aangrijpen om zich weer meer te houden aan de voorschriften.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk maar naar de Dashboard, in mijn gemeente Steenbergen zijn er 0 nieuwe besmettingen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb bij de eerste lockdown in maart een tondeuse besteld. Zijkantjes en achterkant daarmee lekker bijhouden om de twee weken en bovenop af en toe een beetje bijknippen voor de spiegel. Gaat primaquote:Op donderdag 24 september 2020 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Blij dat ik onlangs nog bij de tandarts ben geweest. Morgen nog even kappertje en ik kan weer de lockdown in
In Amsterdam schijnt dat anders te liggen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Den Bosch gaat dus eerder op slot en in Tilburg/Breda kun je vrolijk door. Dat zijn afstanden die stapgasten echt wel willen maken met een taxibusje.
Ja durf het ook niet te zeggen hoe ze dat gaan aanpakken, bij mij in de gemeente (Moerdijk) is het aantal besmettingen vrij laag. Maar dat is ook deels te danken aan dat relatief veel mensen van 'buiten' komen om hier te werken, met name uit regio Drechtsteden/Rotterdam en die krijgen hun melding dan daar en niet hier.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt logischer dat ze de kroegen en groepsdrukte in héél Brabant kunnen aanpakken? Voor zover dat nog relevant is in de besluitvorming met deze cijfers.
Opnamecijfers coronadashboard lopen flink achter op die van de ziekenhuizenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het scheelt ook niet een beetje, maar echt een factor 2 a 3. Als je naar de RIVM-cijfers kijkt, lijkt het best mee te vallen, maar uit de NICE-cijfers blijkt een heel ander beeld.
Er is geen afstand in Nederland die te groot is als je een feestje wil bouwen. Binnen twee uur ben je aan de andere kant van het land. Boek er een overnachting bij en je kunt helemaal losgaan als je wil.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Den Bosch gaat dus eerder op slot en in Tilburg/Breda kun je vrolijk door. Dat zijn afstanden die stapgasten echt wel willen maken met een taxibusje.
Daarom dat lokale maatregelen in NL veel minder effectief zijn ja. Dan moet je het land al bijna in drie delen gaan opdelen. En zelfs dan valt het nog tegen. Te klein en te degelijke infrastructuur. Een zegen, nu een vloek.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat als je iets doet, je iets moet doen dat ergens op slaat.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je laatste zin suggereert gewoon dat je vindt dat ze beter niets kunnen doen.
User @Lenny_Leonard die werkt op de IC gaf gisteren al een behoorlijk verontrustend verslag van de dagelijkse situatie in zijn ziekenhuis.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Opnamecijfers coronadashboard lopen flink achter op die van de ziekenhuizen
Ja dat het krom is lijkt me wel duidelijk, denk dat het beter is om gewoon het hele land op te schalen want met zulke regio's gaat het nu niet meer werken nu het zo wijdverspreid is.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat de mensen in de Haven in contact komen met mensen uit Zevenbergsche Hoek.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja durf het ook niet te zeggen hoe ze dat gaan aanpakken, bij mij in de gemeente (Moerdijk) is het aantal besmettingen vrij laag. Maar dat is ook deels te danken aan dat relatief veel mensen van 'buiten' komen om hier te werken, met name uit regio Drechtsteden/Rotterdam en die krijgen hun melding dan daar en niet hier.
Misschien is het neerleggen van alle taken en verantwoordelijkheden bij de GGD ook niet echt een goed ideequote:Op donderdag 24 september 2020 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Opnamecijfers coronadashboard lopen flink achter op die van de ziekenhuizen
Toch wel gênant dat het regionale plan misschien na een paar weken de prullenbak in moet.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat het krom is lijkt me wel duidelijk, denk dat het beter is om gewoon het hele land op te schalen want met zulke regio's gaat het nu niet meer werken nu het zo wijdverspreid is.
Ja en daarom zijn er hier dus ook relatief weinig besmettingen, ze werken hier wel maar nemen het allemaal weer mee naar huis en komen niet in contact met de 'lokale' bevolking.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat de mensen in de Haven in contact komen met mensen uit Zevenbergsche Hoek.
Doch is er een bepaalde afstand waarop de bereidheid flink daalt. Ook binnen Nederland.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is geen afstand in Nederland die te groot is als je een feestje wil bouwen. Binnen twee uur ben je aan de andere kant van het land. Boek er een overnachting bij en je kunt helemaal losgaan als je wil.
Niet alles wat mislukt is direct gênant.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Toch wel gênant dat het regionale plan misschien na een paar weken de prullenbak in moet.
Gewoon naïef om te denken dat het zo zou werken in Nederland..quote:Op donderdag 24 september 2020 14:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Toch wel gênant dat het regionale plan misschien na een paar weken de prullenbak in moet.
Het regionale plan had kunnen werken als ze gelijk begin augustus de brandhaarden in Amsterdam en Rotterdam hadden geblust.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]
En als je dan deze passage leest en weet hoezeer de GGD's achter de feiten aanlopen:quote:Op donderdag 24 september 2020 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
User @:Lenny_Leonard die werkt op de IC gaf gisteren al een behoorlijk verontrustend verslag van de dagelijkse situatie in zijn ziekenhuis.
Maar het slaat niet nergens op, het is wellicht niet voldoende. Maar dat is wel iets anders.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat als je iets doet, je iets moet doen dat ergens op slaat.
Voor een bruiloft oid wil iedereen wel twee uur in de auto zitten, hoor. Zeker nu.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Doch is er een bepaalde afstand waarop de bereidheid flink daalt. Ook binnen Nederland.
Er werken verdomd veel rotterdammers in Moerdijk toch.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat de mensen in de Haven in contact komen met mensen uit Zevenbergsche Hoek.
West Brabant sowieso weinig, in Steenbergen 0.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja en daarom zijn er hier dus ook relatief weinig besmettingen, ze werken hier wel maar nemen het allemaal weer mee naar huis en komen niet in contact met de 'lokale' bevolking.
Aiquote:Op donderdag 24 september 2020 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En als je dan deze passage leest en weet hoezeer de GGD's achter de feiten aanlopen:
De GGD’s moeten alle besmette patiënten nabellen om te horen hoe het ze vergaat. Pas als dan blijkt dat een patiënt in het ziekenhuis is beland, registreert het RIVM deze persoon als opgenomen patiënt. Bij dit nabellen is een achterstand ontstaan.
Behoorlijk ja, maar wat Dven net ook al zegt, een te goede infrastructuur en te korte afstanden zijn op dit moment gewoon iets dat tegenwerkt aan individuele regionale plannen omdat ze gewoon niet te handhaven zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Maar weinigen zullen nog effe een paar biertjes gaan doen als ze daarvoor een x-aantal uur moeten reizen. Zéker in Nederland niet waar men een uur onderweg zijn normaal al vrij lang vindt.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor een bruiloft oid wil iedereen wel twee uur in de auto zitten, hoor. Zeker nu.
Daar kun je over van mening verschillen, maar ik denk dat het eerder sluiten van de horeca alleen maar negatieve effecten voor de branche en de bezoekers heeft, zonder dat het iets bijdraagt aan het beperken van de infecties.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het slaat niet nergens op, het is wellicht niet voldoende. Maar dat is wel iets anders.
Die groepsgrootte had je natuurlijk gewoon landelijk op 30 moeten zetten, om te beginnen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor een bruiloft oid wil iedereen wel twee uur in de auto zitten, hoor. Zeker nu.
Nederland is veel te klein voor zoiets.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Behoorlijk ja, maar wat Dven net ook al zegt, een te goede infrastructuur en te korte afstanden zijn op dit moment gewoon iets dat tegenwerkt aan individuele regionale plannen omdat ze gewoon niet te handhaven zijn.
Ze hebben het toen voorzichtig geprobeerd met mondkapjes in drukke straten maar daar kwam zoveel kritiek op dat het ook net zo snel weer van tafel verdweenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het regionale plan had kunnen werken als ze gelijk begin augustus de brandhaarden in Amsterdam en Rotterdam hadden geblust.
Maar iedereen stond erbij en keek ernaar.
Den Bosch <-> Tilburg / Breda is 30-45 minuten rijden. Goed te doen als je om 00:00u nog zoiets hebt van ik wil nog wel effe door met mijn maten tot 4 uur.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar weinigen zullen nog effe een paar biertjes gaan doen als ze daarvoor een x-aantal uur moeten reizen. Zéker in Nederland niet waar men een uur onderweg zijn normaal al vrij lang vindt.
En het werd totaal niet opgevolgd heb ik gezien met ogen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze hebben het toen voorzichtig geprobeerd met mondkapjes in drukke straten maar daar kwam zoveel kritiek op dat het ook net zo snel weer van tafel verdween
Wel wanneer het een lang weekend is, er nadert een herfstvakantie. Heel verleidelijk om dan met een vriendengroepje wat dagen te boeken in een andere stad wanneer in je eigen stad niets te doen is.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar weinigen zullen nog effe een paar biertjes gaan doen als ze daarvoor een x-aantal uur moeten reizen. Zéker in Nederland niet waar men een uur onderweg zijn normaal al vrij lang vindt.
opzienbarendquote:Op donderdag 24 september 2020 14:54 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En het werd totaal niet opgevolgd heb ik gezien met ogen.
Buiten dat nog een groot punt : Bepaalde landen, ook hier in Bulgarije, stelden politieposten op bij de toegangswegen van bepaalde grote steden. Die kwam je niet binnen zonder document dat aangeeft dat je daar woonachtig of werkzaam bent, of om andere dringende redenen aanwezig moet zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Behoorlijk ja, maar wat Dven net ook al zegt, een te goede infrastructuur en te korte afstanden zijn op dit moment gewoon iets dat tegenwerkt aan individuele regionale plannen omdat ze gewoon niet te handhaven zijn.
Ja in maart hadden regionale maatregelen achteraf gezien veel beter geweest terwijl nu waarschijnlijk landelijke maatregelen wel nodig gaan zijn maar er naar regionale wordt gekeken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nederland is veel te klein voor zoiets.
Anderzijds is het ook weer wat dat noord-oost Nederland in maart amper last van Corona had maar wel van de maatregelen.
Ugh, dat plan sloeg ook echt helemaal nergens op, he. Die mondkapjes moet je juist opzetten als de in de winkel bent, niet als je buiten op straat loopt. Zo gaat dat over de hele wereld, maar in Nederland begrijpen we zogenaamd niet hoe het werkt.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze hebben het toen voorzichtig geprobeerd met mondkapjes in drukke straten maar daar kwam zoveel kritiek op dat het ook net zo snel weer van tafel verdween
Dat was dan ook weer zo'n schijnmaatregel die het echte probleem totaal niet aanpakte.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Precies haha, verkeerd om.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja in maart hadden regionale maatregelen achteraf gezien veel beter geweest terwijl nu waarschijnlijk landelijke maatregelen wel nodig gaan zijn maar er naar regionale wordt gekeken.
Leek ook meer gericht op het oplossen van een ander probleem (de middenstand)quote:Op donderdag 24 september 2020 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was dan ook weer zo'n schijnmaatregel die het echte probleem totaal niet aanpakte.
Vooral op de wallen, dus wel mondkapje op.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:58 schreef Dven het volgende:
Mondkapjes verplicht stellen in een handvol stratenDan mis je het punt echt volledig ja
Het verschil met maart is wel dat we nu meer testen en meer in kaart kunnen brengen. Van de situatie in maart weten we alleen de Ic bezetting per regio. Maar verder weten we helemaal niks. Gaat mij wat ver om nog hoger in te zetten op maatregelen dan in maart gebaseerd op de huidige cijfers (die we nog niet eens mogen vergelijken met die van maart)quote:Op donderdag 24 september 2020 14:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja in maart hadden regionale maatregelen achteraf gezien veel beter geweest terwijl nu waarschijnlijk landelijke maatregelen wel nodig gaan zijn maar er naar regionale wordt gekeken.
Ja het moet echt wel heel extreem worden wil er in Nederland een systeem komen dat je zonder documentje niet meer op straat mag.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Buiten dat nog een groot punt : Bepaalde landen, ook hier in Bulgarije, stelden politieposten op bij de toegangswegen van bepaalde grote steden. Die kwam je niet binnen zonder document dat aangeeft dat je daar woonachtig of werkzaam bent, of om andere dringende redenen aanwezig moet zijn.
A. Dat gaat Nederland sowieso te ver
B. Ook die capaciteit is er niet, juist door zoveel steden met een centrumfunctie en het uitgebreide wegennetwerk.
Musea waar men redelijke maatregelen genomen heeft lijken me nu geen verspreidingsplekken, dan nog eerder veel kantoren waar het bijna weer bussines as usual is.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Scholen hopelijk niet toch, maar de rest komt met de dag dichterbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |