Ligt eraan welk, niet allemaal hoeven gekoeld te worden, terwijl anderen (eg moderna) juist weer continue extreem koud...quote:Op donderdag 24 september 2020 13:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Het gaat niet om het tonnage, het gaat om de mogelijkheid om die vaccins te koelen. Als ze al beschikbaar zijn.

Goed voor de CO2 uitstoot!quote:Op donderdag 24 september 2020 14:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarschijlijk zitten er nu duizenden testen in een vliegtuig naar dubai, volgende week de cijfers

Voel me misleidquote:Op donderdag 24 september 2020 14:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja gokje he. Niet de echte cijfers

Nog een mop die ik tegenkwam:quote:
quote:What's the difference between Dubai and Abu Dhabi?
The people in Dubai don't like The Flintstones, but
the people in Abu Dhabi do!

Ik hoop dat je zakt voor je tentamens!quote:Op donderdag 24 september 2020 14:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja gokje he. Niet de echte cijfers

Ja verdomme er waren me er dus 2100 beloofdquote:Op donderdag 24 september 2020 14:17 schreef Cynicio het volgende:
#Corona update 24 september
Positief getest: +2544 (103.141)
Ziekenhuisopnames: +25 (12.524)
Overledenen: +16 (6.312)
 .
.

Ach, we hebben hier net kunnen lezen dat mensen bijna een week op hun test wachten. Zegt allemaal niks meer, zelfs als het er maar 1800 zouden zijn.quote:

@DonDruiper kom er maar inquote:Op donderdag 24 september 2020 14:17 schreef Cynicio het volgende:

Stabilisering is ingezet. Stabiel kut is ook stabiel tenslotte.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:17 schreef Cynicio het volgende:

Dit is gewoon +10% weer..quote:Op donderdag 24 september 2020 14:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Stabilisering is ingezet. Stabiel kut is ook stabiel tenslotte.

LOCKDOWN NUquote:Op donderdag 24 september 2020 14:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
@:DonDruiper kom er maar in

Well. We're fucked.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:17 schreef Cynicio het volgende:

Stabiele stijging.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Stabilisering is ingezet. Stabiel kut is ook stabiel tenslotte.

5 of 6 paarden al, een halve stal zo langzamerhand 😂quote:Op donderdag 24 september 2020 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Janssen is Johnson & Johnson
Dit bericht had ik gemist, dank voor het posten, we wedden nu dus op 2 paarden, zo te zien. Lijkt mij een wijze strategie.

Scholen hopelijk niet toch, maar de rest komt met de dag dichterbij.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:19 schreef roos94 het volgende:
Denken jullie dat we nog een landelijke "lockdown" krijgen a la maart met dichte bioscopen, musea scholen enzulks?

Als ze laag zijn zeggen de cijfers niet veel. Als ze hoog zijn wélquote:Op donderdag 24 september 2020 14:19 schreef Noppie2000 het volgende:
Wel grappig dat we gaan van 'cijfers zeggen niet veel meer' naar 'kut cijfers'

Elke dag dat er nu niet wordt ingegrepen zorgt voor een hardere lockdown in de toekomst. Dus: ja.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:19 schreef roos94 het volgende:
Denken jullie dat we nog een landelijke "lockdown" krijgen a la maart met dichte bioscopen, musea scholen enzulks?

De ziekenhuisopnames doelde ik op. Besmettingen zeggen sowieso niet zoveel.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:19 schreef Noppie2000 het volgende:
Wel grappig dat we gaan van 'cijfers zeggen niet veel meer' naar 'kut cijfers'

Wat een bizar verschil tussen de RIVM-ziekenhuisopnamecijfers en die van Nicequote:

De SGP heeft er een: bidden. Volgens mij is de invloed van de gedoogsteun op het beleid toch groter dan gedacht 😉quote:Op donderdag 24 september 2020 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen, want die is er ook niet.

Nice telt denk ik ziekenhuisopnames én IC.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een bizar verschil tussen de RIVM-ziekenhuisopnamecijfers en die van Nice
[ afbeelding ]
Bron: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Als je op https://medischinfo.nl/ kijkt, staat daar dat het RIVM het heeft over 25 ziekenhuisopnames, terwijl Nice er 81 heeft geteld de afgelopen 24 uur. Volgens het RIVM zijn er de afgelopen week 180 mensen opgenomen, maar volgens Nice meer dan 400

Was dat niet het verschil tussen netto en bruto?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een bizar verschil tussen de RIVM-ziekenhuisopnamecijfers en die van Nice
[ afbeelding ]
Bron: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Als je op https://medischinfo.nl/ kijkt, staat daar dat het RIVM het heeft over 25 ziekenhuisopnames, terwijl Nice er 81 heeft geteld de afgelopen 24 uur. Volgens het RIVM zijn er de afgelopen week 180 mensen opgenomen, maar volgens Nice meer dan 400

En mijn theorievak op locatie in hartje centrum is nog steeds verplichte aanwezigheid want "de docent wil studenten in de ogen kunnen aankijken"quote:Op donderdag 24 september 2020 14:21 schreef Cynicio het volgende:
Rotterdam is met een inhaalslag bezig helaas.

Ik zag vanmorgen een klein stukje van een interview tussen Vincent Everts en Maurice de Hond. Don't ask.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:20 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als ze laag zijn zeggen de cijfers niet veel. Als ze hoog zijn wél

Dit zou echt de grootste bullshit zijn. Zodra de grootste dreiging weg is, is er geen enkele rechtvaardiging voor maatregelen, zelfs al gaat het virus nog rond.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klinkt vooral als een warmhoudertje. Stel dat het vaccin theoretisch komend voorjaar beschikbaar is dan gaan ze echt niet zeggen: Jo er is een vaccin, weg met die regel. Daar gaan ze lekker de tijd voor nemen, paar maanden aankijken of alles gaat zoals gehoopt. Als er al Q1 2021 een vaccin is dan gok ik dat op zn vroegst Q3 versoepeld gaat worden.

In contrast stelt het niets voorquote:Op donderdag 24 september 2020 14:21 schreef Cynicio het volgende:
Rotterdam is met een inhaalslag bezig helaas.

Die tellen ze apart. Volgens Nice zijn er 70 mensen op de IC opgenomen de afgelopen week, en 415 op de verpleegafdeling. Het RIVM heeft het over 180 weekopnames (in totaalquote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nice telt denk ik ziekenhuisopnames én IC.
 ). Ik snap er niks van.
). Ik snap er niks van.

Dat is letterlijk wat ik zeg. Ik zeg "tweede helft volgend jaar". Dat is q3 of q4 dus. Dat is mijn verwachting die ik uitsprak, ik zeg er zelfs letterlijk bij Dat ik voorjaar dus te optimistisch acht 😉quote:Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klinkt vooral als een warmhoudertje. Stel dat het vaccin theoretisch komend voorjaar beschikbaar is dan gaan ze echt niet zeggen: Jo er is een vaccin, weg met die regel. Daar gaan ze lekker de tijd voor nemen, paar maanden aankijken of alles gaat zoals gehoopt. Als er al Q1 2021 een vaccin is dan gok ik dat op zn vroegst Q3 versoepeld gaat worden.

Nou, rip 17 miljoen mensen dan maar. Allemaal doodquote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Het zakt gewoon maar niet.... en er was net al een nieuwsbericht dat de ziekenhuizen in regio A'dam het niet meer trekken en patienten naar het noorden aan het moven zijn. En dan gaan die opnames denk ik alleen nog maar heviger stijgen, want de cijfers van vandaag lopen alsnog anderhalf/twee weken achter op besmettingen van vandaag.
Dus ja. Ik denk dat we inmiddels aardig hard de lul zijn.....

En dat terwijl de kroegen een uur eerder dicht gaan! Zijn zelfs dat soort draconische maatregelen nog niet genoeg?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Het zakt gewoon maar niet....

Dit was gisteren nog op at5, beter nu alvast verplaatsen en plek houden voor je kritische zorg, dan straks 0-1 achterstaan als je ziekenhuis vol loopt en je kritische zorg weer moet uitstellen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Het zakt gewoon maar niet.... en er was net al een nieuwsbericht dat de ziekenhuizen in regio A'dam het niet meer trekken en patienten naar het noorden aan het moven zijn. En dan gaan die opnames denk ik alleen nog maar heviger stijgen, want de cijfers van vandaag lopen alsnog anderhalf/twee weken achter op besmettingen van vandaag.

Tja, heel erg he.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:

Dat laatste snap ik, dat eerste niet, meer materiaal gevuld met meer betalende reizigers toch?? 🤔quote:Op donderdag 24 september 2020 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Minder bezetting in dezelfde hoeveelheid m2, dus meer materieel nodig om evenveel mensen te vervoeren. Daarnaast die periode dat bijna niemand reisde moest het OV zelf nog wel door, dus die heeft ze veel geld gekost.

Oldenzaal + 15, wat is er aan de handquote:

Naah, de IC's liggen nog niet vol. Je wil immers Enge Willem niet te boos maken.quote:

Waarom zou het ook zakken? Er is nauwelijks iets veranderd t.o.v. de afgelopen weken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
Het zakt gewoon maar niet....

Betalen ze dan in Amsterdam?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik, dat eerste niet, meer materiaal gevuld met meer betalende reizigers toch?? 🤔

Stiekem carnaval gevierd? Dat was in maart de reden dat jullie een hotzone waren.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oldenzaal + 15, wat is er aan de hand
Ik hoor juist de laatste week helemaal niets meer van nieuwe besmettingen...

Rip aan de nabestaanden. Ohnee die zijn ook doodquote:Op donderdag 24 september 2020 14:23 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nou, rip 17 miljoen mensen dan maar. Allemaal dood

Wel 14!quote:

Was dat niet het verzorgingshuis?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oldenzaal + 15, wat is er aan de hand
Ik hoor juist de laatste week helemaal niets meer van nieuwe besmettingen...

Morgen toch?quote:

Tja, ik ben er wel bang voor en denk ook dat het gigantische bullshit is. Dit is mijn gok: Vaccin is er in Q1 2021. In Q1 zijn ook de verkiezingen van de tweede kamer, eind Q1. Dan gaan ze paar weken formeren, en worden alle beslissingen controversieel verklaard.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit zou echt de grootste bullshit zijn. Zodra de grootste dreiging weg is, is er geen enkele rechtvaardiging voor maatregelen, zelfs al gaat het virus nog rond.
Mooie genadeklap ook voor alle sectoren die zwaar lijden en dan nog even mooi een halfjaartje mislopen.

Maar de horeca moet een uurtje eerder dicht!!quote:Op donderdag 24 september 2020 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het ook zakken? Er is nauwelijks iets veranderd t.o.v. de afgelopen weken.

Inderdaad, het enig wat ik me kan bedenken is dat vanaf vorige week hopelijk wat meer bewust zijn van de stijging, meer afstand houden en hygiëne maatregelen toepassen. Maar dan nog.. het gewone leven is weer in volle gang met scholen, werk, verkeer, OV.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het ook zakken? Er is nauwelijks iets veranderd t.o.v. de afgelopen weken.

Relatief gezien veel want tot nu toe hebben wij hier nauwelijks wat gemerkt wat betreft uitbraken.quote:

Dat is nog steeds niet zeker..quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen toch?
Om aankondigen dat er nog eens 8 regio's toegevoegd aan de lijst waar de kroegen een uurtje eerder dicht moeten.

Ik zou 5 oktober een weekje Duitsland doen, maar we zijn intussen al in overleg over annulering en een voucher oid. Tegen die tijd laten ze toch geen Nederlanders meer toequote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen toch?
Om aankondigen dat er nog eens 8 regio's toegevoegd aan de lijst waar de kroegen een uurtje eerder dicht moeten.

heel belangrijk natuurlijk.....wat een idiootquote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
En mijn theorievak op locatie in hartje centrum is nog steeds verplichte aanwezigheid want "de docent wil studenten in de ogen kunnen aankijken"

In ieder geval lang genoeg om alle "nacht" horeca, de culturele sector, de luchtvaart, de evenementen industrie en alles wat ik vergeten ben om te laten vallen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:23 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat ik zeg. Ik zeg "tweede helft volgend jaar". Dat is q3 of q4 dus. Dat is mijn verwachting die ik uitsprak, ik zeg er zelfs letterlijk bij Dat ik voorjaar dus te optimistisch acht 😉

In sommige delen van Amsterdam test bijna 1 op de 4 positiefquote:Op donderdag 24 september 2020 14:27 schreef Dven het volgende:
Dat een kleine 10% van het aantal geteste personen besmet is, is wel ongelofelijk slecht hoor. Zat landen met overcapaciteit binnen de EU nota bene, ga eens aan de slag daarmee. Bulgarije doet dagelijks tussen de 1000 en 3600 tests en hebben een capaciteit die ruim boven de 10K stijgt.
Organiseer dat nu eens

Gewoon een kleine uitbraak ergens. Morgen zijn het er weer 3.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Relatief gezien veel want tot nu toe hebben wij hier nauwelijks wat gemerkt wat betreft uitbraken.

Ik zou naar de GP van Duitsland gaan maar Noord Holland dus helaas. Je kunt straks een jaar op sabbatical van al die vouchersquote:Op donderdag 24 september 2020 14:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou 5 oktober een weekje Duitsland doen, maar we zijn intussen al in overleg over annulering en een voucher oid. Tegen die tijd laten ze toch geen Nederlanders meer toe

toevallig in al die gemeenten die +10 hebbenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan ook 1 haardje zijn ergens in een verzorgingstehuis.

Het scheelt dat je dat niet volhoudt als ze in België en Duitsland wel de beperkingen opheffen. En die hebben niets met onze politieke verhoudingen te maken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ik ben er wel bang voor en denk ook dat het gigantische bullshit is. Dit is mijn gok: Vaccin is er in Q1 2021. In Q1 zijn ook de verkiezingen van de tweede kamer, eind Q1. Dan gaan ze paar weken formeren, en worden alle beslissingen controversieel verklaard.
Alle partijen zijn risicomijdend, want ze willen niet als eerste op hun conto hebben dat ze versoepelen en het onverhoopt foutgaat. Dus, gaan ze wachten tot de formatie rond is en er dan naar kijken. Dan zitten we gok ik al zo tegen het zomerreces aan.
Dan komt het zomerreces en kunnen ze erna langzaam gaan afbouwen, als ze het even 'hebben aangekeken'
Ik hoop echt dat ik het fout heb, als dit in een niet-verkiezingsjaar zou zijn zou het denk ik veel sneller gaan, maar geen enkele partij gaat dat electorale risico nemen.

Interessant. Welke twintig organisaties zijn dit dan? Ik wil weten of mijn werkgever erbij zit.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef miss_sly het volgende:
We hadden het er vanochtend nog over:
https://www.at5.nl/artike(...)erdamse-spits-houden
Goed voornemen en goed dat er al afspraken liggen.

Geen idee, in de krant heeft in ieder geval niets gestaan van een haard in een verzorgingstehuis hier.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:25 schreef iBenny het volgende:
[..]
Was dat niet het verzorgingshuis?

Oh goed punt, daar had ik niet over nagedacht. Dat kan inderdaad veel verschil maken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het scheelt dat je dat niet volhoudt als ze in België en Duitsland wel de beperkingen opheffen. En die hebben niets met onze politieke verhoudingen te maken.

Vind nog dat we het lang hebben volgehouden.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alle versoepelingen na 1 juli in combi met toerisme overal en nergens waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest dan?

Je kunt het wel zien aan de verspreiding, eerste golf was echt heel geclusterd in een paar gebieden, nu is de spreiding veel ruimer, waarschijnlijk ook omdat veel mensen binnen Nederland op vakantie zijn geweest.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alle versoepelingen na 1 juli in combi met toerisme overal en nergens waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest dan?

Het is denk ik ook onderschat hoe moeilijk het is om na zulke versoepelingen weer over te gaan tot strengere maatregelen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

Mischien iets TE lang?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind nog dat we het lang hebben volgehouden.

Waarom bezocht hij nog klantenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:28 schreef Simmertje het volgende:
Bij mij op werk nu ook het eerst echte corona geval, één van de techneuten die dagelijks zo'n 5 klanten bezoekt

Nee, te weinig zelfs.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

Die verkiezingen komen niet behoorlijk gelegen inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ik ben er wel bang voor en denk ook dat het gigantische bullshit is. Dit is mijn gok: Vaccin is er in Q1 2021. In Q1 zijn ook de verkiezingen van de tweede kamer, eind Q1. Dan gaan ze paar weken formeren, en worden alle beslissingen controversieel verklaard.
Alle partijen zijn risicomijdend, want ze willen niet als eerste op hun conto hebben dat ze versoepelen en het onverhoopt foutgaat. Dus, gaan ze wachten tot de formatie rond is en er dan naar kijken. Dan zitten we gok ik al zo tegen het zomerreces aan.
Dan komt het zomerreces en kunnen ze erna langzaam gaan afbouwen, als ze het even 'hebben aangekeken'
Ik hoop echt dat ik het fout heb, als dit in een niet-verkiezingsjaar zou zijn zou het denk ik veel sneller gaan, maar geen enkele partij gaat dat electorale risico nemen.

Niet persé, ik denk vooral het niet ingrijpen op de signalen dat het begin augustus de verkeerde kant op begon te gaan. Als ze toen de haarden in bijv. Amsterdam en Rotterdam uit hadden weten te trappen, was er nu nog niet zo veel aan de hand geweest (het Duitse model).quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |