Den Bosch gaat dus eerder op slot en in Tilburg/Breda kun je vrolijk door. Dat zijn afstanden die stapgasten echt wel willen maken met een taxibusje.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het een vrij verdeelde regio is, in de grote steden zie je wel een stijging maar in de minder dichtbevolkte gemeente blijft het allemaal nog vrij beperkt.

Brabant Noordquote:Op donderdag 24 september 2020 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw ervaring toeval is, in de eerste golf was de geografische verspreiding wel minder dan nu dus dat speelt ook een rol.

De maatregelen zijn los niet voldoende, maar mensen kunnen het ook eens aangrijpen om zich weer meer te houden aan de voorschriften.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte gaf zelf dinsdag in de kamer aan dat-ie niet verwacht dat de laatste maatregelen voldoende zijn om het tij te keren.
Waarom voer je ze dan in, kun je je afvragen.

Kijk maar naar de Dashboard, in mijn gemeente Steenbergen zijn er 0 nieuwe besmettingen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
174 / 355 gemeenten nu dus code rood (kaartje ter verduidelijking).
Waarom West Brabant mogelijk niet bij die nieuwe 8 regio's zit is me een compleet raadsel.

Ik heb bij de eerste lockdown in maart een tondeuse besteld. Zijkantjes en achterkant daarmee lekker bijhouden om de twee weken en bovenop af en toe een beetje bijknippen voor de spiegel. Gaat primaquote:Op donderdag 24 september 2020 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Blij dat ik onlangs nog bij de tandarts ben geweest. Morgen nog even kappertje en ik kan weer de lockdown in

In Amsterdam schijnt dat anders te liggen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Den Bosch gaat dus eerder op slot en in Tilburg/Breda kun je vrolijk door. Dat zijn afstanden die stapgasten echt wel willen maken met een taxibusje.

Ja durf het ook niet te zeggen hoe ze dat gaan aanpakken, bij mij in de gemeente (Moerdijk) is het aantal besmettingen vrij laag. Maar dat is ook deels te danken aan dat relatief veel mensen van 'buiten' komen om hier te werken, met name uit regio Drechtsteden/Rotterdam en die krijgen hun melding dan daar en niet hier.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt logischer dat ze de kroegen en groepsdrukte in héél Brabant kunnen aanpakken? Voor zover dat nog relevant is in de besluitvorming met deze cijfers.

Opnamecijfers coronadashboard lopen flink achter op die van de ziekenhuizenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het scheelt ook niet een beetje, maar echt een factor 2 a 3. Als je naar de RIVM-cijfers kijkt, lijkt het best mee te vallen, maar uit de NICE-cijfers blijkt een heel ander beeld.

Er is geen afstand in Nederland die te groot is als je een feestje wil bouwen. Binnen twee uur ben je aan de andere kant van het land. Boek er een overnachting bij en je kunt helemaal losgaan als je wil.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Den Bosch gaat dus eerder op slot en in Tilburg/Breda kun je vrolijk door. Dat zijn afstanden die stapgasten echt wel willen maken met een taxibusje.

Daarom dat lokale maatregelen in NL veel minder effectief zijn ja. Dan moet je het land al bijna in drie delen gaan opdelen. En zelfs dan valt het nog tegen. Te klein en te degelijke infrastructuur. Een zegen, nu een vloek.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]

Nee, ik vind dat als je iets doet, je iets moet doen dat ergens op slaat.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je laatste zin suggereert gewoon dat je vindt dat ze beter niets kunnen doen.

User @Lenny_Leonard die werkt op de IC gaf gisteren al een behoorlijk verontrustend verslag van de dagelijkse situatie in zijn ziekenhuis.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Opnamecijfers coronadashboard lopen flink achter op die van de ziekenhuizen

Ja dat het krom is lijkt me wel duidelijk, denk dat het beter is om gewoon het hele land op te schalen want met zulke regio's gaat het nu niet meer werken nu het zo wijdverspreid is.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]

Maar ik geloof niet dat de mensen in de Haven in contact komen met mensen uit Zevenbergsche Hoek.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja durf het ook niet te zeggen hoe ze dat gaan aanpakken, bij mij in de gemeente (Moerdijk) is het aantal besmettingen vrij laag. Maar dat is ook deels te danken aan dat relatief veel mensen van 'buiten' komen om hier te werken, met name uit regio Drechtsteden/Rotterdam en die krijgen hun melding dan daar en niet hier.

Misschien is het neerleggen van alle taken en verantwoordelijkheden bij de GGD ook niet echt een goed ideequote:Op donderdag 24 september 2020 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Opnamecijfers coronadashboard lopen flink achter op die van de ziekenhuizen

Toch wel gênant dat het regionale plan misschien na een paar weken de prullenbak in moet.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat het krom is lijkt me wel duidelijk, denk dat het beter is om gewoon het hele land op te schalen want met zulke regio's gaat het nu niet meer werken nu het zo wijdverspreid is.

Ja en daarom zijn er hier dus ook relatief weinig besmettingen, ze werken hier wel maar nemen het allemaal weer mee naar huis en komen niet in contact met de 'lokale' bevolking.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat de mensen in de Haven in contact komen met mensen uit Zevenbergsche Hoek.

Doch is er een bepaalde afstand waarop de bereidheid flink daalt. Ook binnen Nederland.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is geen afstand in Nederland die te groot is als je een feestje wil bouwen. Binnen twee uur ben je aan de andere kant van het land. Boek er een overnachting bij en je kunt helemaal losgaan als je wil.

Niet alles wat mislukt is direct gênant.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Toch wel gênant dat het regionale plan misschien na een paar weken de prullenbak in moet.

Gewoon naïef om te denken dat het zo zou werken in Nederland..quote:Op donderdag 24 september 2020 14:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Toch wel gênant dat het regionale plan misschien na een paar weken de prullenbak in moet.

Het regionale plan had kunnen werken als ze gelijk begin augustus de brandhaarden in Amsterdam en Rotterdam hadden geblust.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:50 schreef Cynicio het volgende:
[..]

En als je dan deze passage leest en weet hoezeer de GGD's achter de feiten aanlopen:quote:Op donderdag 24 september 2020 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
User @:Lenny_Leonard die werkt op de IC gaf gisteren al een behoorlijk verontrustend verslag van de dagelijkse situatie in zijn ziekenhuis.

Maar het slaat niet nergens op, het is wellicht niet voldoende. Maar dat is wel iets anders.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat als je iets doet, je iets moet doen dat ergens op slaat.

Voor een bruiloft oid wil iedereen wel twee uur in de auto zitten, hoor. Zeker nu.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Doch is er een bepaalde afstand waarop de bereidheid flink daalt. Ook binnen Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |