Dat is over een half jaar!quote:Op donderdag 24 september 2020 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
België heeft aangekondigd in maart al te beginnen.
quote:Op donderdag 24 september 2020 14:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hebben straks eerder een vaccin dan een regering.
Dat was begin augustus nog geloofwaardig, maar inmiddels zitten we al weken in een sterke opwaartse trend. Je hoeft de tweede golf nu niet meer te zien aankomen, want het is gewoon al volop aan de gang.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat ze deze tweede golf niet hebben verwacht...
De opnames laten ook al een tijdje een toename te zien. Het enige maffe is dat de cijfers van het RIVM anders zijn dan die van NICE, zoals @Tijn al aangaf. Ik vermoed dat dat komt doordat die cijfers op andere bronnen zijn gebaseerd en de GGD'en een achterstand hebben met de registraties.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja, met name de opnames en overlijdens beginnen nu 'bij te komen' met de besmettingscijfers. Dat schrikt nogal af..
Er werd verteld dat het aantal besmettingen tijdens de piek in Maart ergens rond de 20.000 per dag gelegen heeft. Ik heb destijds niemand uit mijn kring van bekende gehad die besmet zou zijn. Nu met de nieuwe besmettingen hoor ik dat de ene na de andere collega of bekende Covid heeft...quote:Op donderdag 24 september 2020 14:28 schreef Simmertje het volgende:
Bij mij op werk nu ook het eerst echte corona geval, één van de techneuten die dagelijks zo'n 5 klanten bezoekt
Dat is geen rood.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
174 / 355 gemeenten nu dus code rood (kaartje ter verduidelijking).
Het scheelt ook niet een beetje, maar echt een factor 2 a 3. Als je naar de RIVM-cijfers kijkt, lijkt het best mee te vallen, maar uit de NICE-cijfers blijkt een heel ander beeld.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De opnames laten ook al een tijdje een toename te zien. Het enige maffe is dat de cijfers van het RIVM anders zijn dan die van NICE, zoals @:Tijn al aangaf. Ik vermoed dat dat komt doordat die cijfers op andere bronnen zijn gebaseerd en de GGD'en een achterstand hebben met de registraties.
Ja dat is de keerzijde, ook altijd gedacht dat je met 500+ waar we toen op stonden per dag nooit fatsoenlijk het najaar in konden. Maar dan kreeg je hier voor je oren dat er gelukkig mensen zijn die dat wel kunnen inschatten en dat je niet zo dom moet lullen, of zelfs je bunker weer in moet.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensen riepen hier begin augustus al dat er moest worden ingegrepen in Amsterdam en Rotterdam. Als een stel leken op internet het mis zien gaan, dan moeten de verantwoordelijke bestuurders dat toch helemaal beseffen?
Ja goh, net alsof nu iedereen zich kan aanmelden voor een test.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er werd verteld dat het aantal besmettingen tijdens de piek in Maart ergens rond de 20.000 per dag gelegen heeft. Ik heb destijds niemand uit mijn kring van bekende gehad die besmet zou zijn. Nu met de nieuwe besmettingen hoor ik dat de ene na de andere collega of bekende Covid heeft...![]()
En dan blauw gebruikenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom West Brabant mogelijk niet bij die nieuwe 8 regio's zit is me een compleet raadsel.
Ik denk dat jouw ervaring toeval is, in de eerste golf was de geografische verspreiding wel minder dan nu dus dat speelt ook een rol.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er werd verteld dat het aantal besmettingen tijdens de piek in Maart ergens rond de 20.000 per dag gelegen heeft. Ik heb destijds niemand uit mijn kring van bekende gehad die besmet zou zijn. Nu met de nieuwe besmettingen hoor ik dat de ene na de andere collega of bekende Covid heeft...![]()
In mijn omgeving en werk wordt er nauwelijks nog rekening gehouden met de regels, terwijl de piek wel veel hoger lijkt te worden...
Volledige Lockdown incoming?
Waarschijnlijk omdat het een vrij verdeelde regio is, in de grote steden zie je wel een stijging maar in de minder dichtbevolkte gemeente blijft het allemaal nog vrij beperkt.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom West Brabant mogelijk niet bij die nieuwe 8 regio's zit is me een compleet raadsel.
Rutte gaf zelf dinsdag in de kamer aan dat-ie niet verwacht dat de laatste maatregelen voldoende zijn om het tij te keren.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
De regering moet zich toch ook achter de oren krabben en denken: "dat uurtje eerder dicht in de horeca slaat eigenlijk nergens op.."
Lijkt logischer dat ze de kroegen en groepsdrukte in héél Brabant kunnen aanpakken? Voor zover dat nog relevant is in de besluitvorming met deze cijfers.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het een vrij verdeelde regio is, in de grote steden zie je wel een stijging maar in de minder dichtbevolkte gemeente blijft het allemaal nog vrij beperkt.
Juist en waarom pak je potdomme niet door voor het te laat is (als het dat al niet is)..quote:Op donderdag 24 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte gaf zelf dinsdag in de kamer aan dat-ie niet verwacht dat de laatste maatregelen voldoende zijn om het tij te keren.
Waarom voer je ze dan in, kun je je afvragen.
Afgelopen dagen nog weinig problemen. Mijn vrouw belde maandagochtend, is maandagmiddag getest en had dinsdagmiddag de uitslag (negatief). De capaciteit zal inderdaad wel weer minder worden de komende dagen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:41 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ja goh, net alsof nu iedereen zich kan aanmelden voor een test.
Omdat dat advies hem is gegeven en hij daarop handelt, niet zijn eigen geloof.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte gaf zelf dinsdag in de kamer aan dat-ie niet verwacht dat de laatste maatregelen voldoende zijn om het tij te keren.
Heeft hij dat gezegd ja? What the hell heyquote:Op donderdag 24 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |