abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195232775

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
For great justice!
pi_195232780
Even beetje hoopvolle TT.
For great justice!
pi_195232789
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ze gaan eerst zorgmedewerkers en kwetsbaren inenten, dus voordat jij aan de beurt bent zijn eventuele bijwerkingen al bekend.
[..]

Zo te zien volgende zomer dus alles weer terug naar normaal, dat is toch wel een dansje waard *O*
blablablabla
pi_195232795
Ben trouwens wel benieuwd in hoeverre ze dingen gaan toelaten zodra het vaccineren is begonnen. Stel we beginnen in maart met het vaccineren van de kwetsbare groepen en dat dit voor de zomer is afgerond, mag de rest van "het volk" dan gewoon weer naar festivals?

Overigens zou ik nu tekenen voor het feit dat we vanaf de lente 2021 weer terug kunnen naar het oude normaal. Even twee seizoenen volhouden nog om vervolgens extreem te genieten volgend jaar.
pi_195232805
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:30 schreef Simmertje het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd in hoeverre ze dingen gaan toelaten zodra het vaccineren is begonnen. Stel we beginnen in maart met het vaccineren van de kwetsbare groepen en dat dit voor de zomer is afgerond, mag de rest van "het volk" dan gewoon weer naar festivals?

Overigens zou ik nu tekenen voor het feit dat we vanaf de lente 2021 weer terug kunnen naar het oude normaal. Even twee seizoenen volhouden nog om vervolgens extreem te genieten volgend jaar.
Mocht het scenario uitkomen inderdaad helemaal los komende zomer, iedereen heeft belachelijk veel gespaard dus we kunnen de horeca en evenementenbranche flink gaan spekken.
blablablabla
pi_195232811
quote:

Een boel viruswaanzinnige tokkies zijn nu al gek geworden, die houden het echt niet nog twee seizoenen vol. De donkerste seizoenen van het jaar ook nog.
For great justice!
pi_195232813
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Mocht het scenario uitkomen inderdaad helemaal los komende zomer, iedereen heeft belachelijk veel gespaard dus we kunnen de horeca en evenementenbranche flink gaan spekken.
Daarnaast heb ik veel festivals en concerten al betaald en heb nog paar honderd euro aan vouchers voor KLM. SUMMER 2021 *O*
  donderdag 24 september 2020 @ 13:32:58 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195232819
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:32 schreef Q. het volgende:

[..]

Een boel viruswaanzinnige tokkies zijn nu al gek geworden, die houden het echt niet nog twee seizoenen vol. De donkerste seizoenen van het jaar ook nog.
De blaadjes zijn nog niet eens van de bomen inderdaad. Hou je vast...
pi_195232820
quote:

Ik zal je vast uit de droom helpen. Lente 2021 gaat niet lukken, lente 2022 misschien (vooral omdat we niet geëxperimenteerd hebben dit jaar met de buiten situatie)
(hoe erg ik zelf de evenementen en festivals ook mis)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195232824
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:28 schreef Q. het volgende:

[..]

Neuh. Maar zonder vaccin kom je geen ziekenhuis, vliegtuig of andere riscoplekken meer in, tenzij medische uitzondering natuurlijk. Maar verplichten? Neuh. :7
Overal een vaccinatiepaspoort laten zien dan?
pi_195232825
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:32 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Daarnaast heb ik veel festivals en concerten al betaald en heb nog paar honderd euro aan vouchers voor KLM. SUMMER 2021 *O*
Ben alleen wel bang dat letterlijk iedereen zo denkt, dus alles zal wel binnen no time volgeboekt zitten.
blablablabla
pi_195232837
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zal je vast uit de droom helpen. Lente 2021 gaat niet lukken, lente 2022 misschien.
(hoe erg ik zelf de evenementen en festivals ook mis)
De logistiek van zo'n enorm vaccinatieprogramma is ongekend. Productie, verspreiding. Dat gaat wel even duren allemaal.
For great justice!
pi_195232839
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:19 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso lekker afstandelijk altijd die Scandinaviërs, die zijn dat gewend.
het zijn de Drenten van Europa.

Oooh, hoop zo op een vaccin. O+ Reizen en mensen aanranden! O+
Go hard or go home
pi_195232845
quote:
3s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:34 schreef Q. het volgende:

[..]

De logistiek van zo'n enorm vaccinatieprogramma is ongekend. Productie, verspreiding. Dat gaat wel even duren allemaal.
Ik hoorde via via dat de GGD al aan het plannen is, maar we weten hoe goed de GGD is in afschalen, weet ik niet of ik hier nu blij van moet worden of zachtjes moet huilen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195232860
Laten we vooral hopen dat de toename van Corona gevallen en patiënten in ziekenhuizen en IC niet zo stijl verder stijgt als in Maart.
pi_195232861
quote:

[..]

Tijdens de Mexicaanse griep epidemie zijn binnen anderhalve maand 500.000 mensen ingeënt dus dat zal wel loslopen, vooral omdat het primair kwetsbare groepen aan gaat. Theoretisch zou als je maart begint voor de zomer begint je makkelijk drie miljoen mensen moeten kunnen inenten.
blablablabla
  donderdag 24 september 2020 @ 13:37:23 #17
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195232862
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoorde via via dat de GGD al aan het plannen is, maar we weten hoe goed de GGD is in afschalen, weet ik niet of ik hier nu blij van moet worden of zachtjes moet huilen.
Je bedoelt opschalen.
pi_195232880
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je bedoelt opschalen.
Nee afschalen. Weet je nog toen in de zomer dat GGD in volle sterkte klaar zat voor BCO voor wat komen zou? Toen kwamen er minder corona gevallen dan verwacht, en toen hebben ze BCO personeel afgeschaald vlak voor de drukte weer terugkwam.
  donderdag 24 september 2020 @ 13:39:14 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195232887
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee afschalen. Weet je nog toen in de zomer dat GGD in volle sterkte klaar zat voor BCO voor wat komen zou? Toen kwamen er minder corona gevallen dan verwacht, en toen hebben ze BCO personeel afgeschaald vlak voor de drukte weer terugkwam.
Maar dan slaat je opmerking over de GGD toch nergens op? Waarom moet je dan huilen?
pi_195232889
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Tijdens de Mexicaanse griep epidemie zijn binnen anderhalve maand 500.000 mensen ingeënt dus dat zal wel loslopen, vooral omdat het primair kwetsbare groepen aan gaat. Theoretisch zou als je maart begint voor de zomer begint je makkelijk drie miljoen mensen moeten kunnen inenten.
Precies het duurt dus wel eventjes tot we 10 miljoen mensen inenten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195232904
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dan slaat je opmerking over de GGD toch nergens op? Waarom moet je dan huilen?
Het was een sarcastische opmerking, als de GGD nu al aan het plannen is, dan vraag ik mij af of die plannen er nog zijn op het moment echt nodig zijn (gezien het fiasco met BCO destijds)
pi_195232909
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Probleem is ook beschikbaar hebben van zoveel vaccins.
pi_195232915
quote:

[..]

Nederland heeft toch geen 10 miljoen kwetsbaren? Het hele probleem draait louterom de ziekenhuizen en de IC's, als jongeren elkaar op de valreep massaal zouden besmetten geeft dat niks, zolang de opa en oma's maar gevaccineerd zijn.
blablablabla
pi_195232925
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Probleem is ook beschikbaar hebben van zoveel vaccins.
Maar in ieder geval 30 maanden en de beschikbaarheid komt er nog bij
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195232931
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Nederland heeft toch geen 10 miljoen kwetsbaren? Het hele probleem draait louterom de ziekenhuizen en de IC's, als jongeren elkaar op de valreep massaal zouden besmetten geeft dat niks, zolang de opa en oma's maar gevaccineerd zijn.
Probleem is vooral dat vaccins in de regel niet heel goed werken bij Opa en Oma. Dus je zult de omgeving eerst moeten fixen. bijvoorbeeld de zorgmedewerkers om mee te beginnen.
pi_195232933
https://www.ad.nl/dordrec(...)ijeenkomst~a260d92e/

Dit is trouwens ook wel wat, om nog maar eens aan te tonen hoe snel je besmet kunt raken ook in een redelijk veilige setting met weinig mensen.
blablablabla
pi_195232945
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je overgewicht meeneemt kom je in die buurt
pi_195232951
quote:

[..]

Het schijnt dat ze binnen 2 weken iedereen hier kunnen inenten. Ik neem aan op voorwaarde dat vaccins zich allemaal al op voorraad bevinden.
I'll give you something to do
pi_195232957
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:42 schreef Elan het volgende:

Dit is trouwens ook wel wat, om nog maar eens aan te tonen hoe snel je besmet kunt raken ook in een redelijk veilige setting met weinig mensen.
quote:
Of de coronaregels in acht zijn genomen tijdens de afscheidsbijeenkomst wordt nog uitgezocht.
pi_195232960
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat vaccins in de regel niet heel goed werken bij Opa en Oma. Dus je zult de omgeving eerst moeten fixen. bijvoorbeeld de zorgmedewerkers om mee te beginnen.
Ik ga er vanuit dat dit vaccin wel goed werkt bij ouderen, omdat die primair de doelgroep zullen zijn. Daar zal tijdens de ontwikkeling ongetwijfeld rekening mee zijn gehouden.
blablablabla
pi_195232963
We hadden het er vanochtend nog over:

https://www.at5.nl/artike(...)erdamse-spits-houden

Goed voornemen en goed dat er al afspraken liggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195232974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat dit vaccin wel goed werkt bij ouderen, omdat die primair de doelgroep zullen zijn. Daar zal tijdens de ontwikkeling ongetwijfeld rekening mee zijn gehouden.
De eerste tekenen laten zien dat je dan bedrogen uitkomt.
pi_195232982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef galantis het volgende:

[..]

Het schijnt dat ze binnen 2 weken iedereen hier kunnen inenten. Ik neem aan op voorwaarde dat vaccins zich allemaal al op voorraad bevinden.
Twee weken lijkt mij heeeeel sterk. En nee. Die vaccins gaan er nooit zijn. 7 miljard mensen willen die vaccins. Dat is enorm veel. Kijk dat filmpje wat ik heb gepost, over het vervoer. Het Pfizer vaccin moet vervoerd worden bij een temperatuur van -68 graden C. Dat beperkt de mogelijkheden van vervoer enorm.
For great justice!
pi_195232986
Daarom mijn vraag hoeveel er weer kan als we eenmaal de risicogroepen hebben ingeënt. Een bijkomend voordeel is nu wel dat we goed kunnen onderzoeken hoeveel van de studenten die deze periode besmet zijn geraakt ook daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Als dat samen met alle andere niet risico groepen heel minimaal is dan zie ik niet in waarom we nog zware maatregelen zouden moeten hanteren.
pi_195232987
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[..]

Zijn nota bene allemaal ziekenhuismedewerkers die met Covid te maken hebben gehad dus mag hopen van wel, anders zijn we echt verloren ;( .
blablablabla
pi_195232989
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef galantis het volgende:

[..]

Hoeveel is iedereen?
Eigenlijk is 30 maanden voor 10 miljoen mensen al een uitdaging
pi_195232992
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je overgewicht meeneemt kom je in die buurt
Roep het hier wel vaker, ga goed kijken, onderzoek de gemiddelde casus van opgenomen patiënten en ga daar wat mee doen.

Als kan je maar iets doen voor een klein gedeelte van de eventuele potentiele patiënt, is dat al een winst voor de druk in ziekenhuizen.
pi_195232997
Daarom hebben wij veel Boeings 747 in vrachtversie voor nodig om vaccins naar ons land over te brengen... kost ook enorm veel tijd en logistiek-organisatie.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195232998
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Welke tekenen heb je over? Zijn er al specifieke kenmerken uitgelekt dan?
blablablabla
pi_195233001
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh?

Leids coronavaccin lijkt te werken bij jongeren én ouderen: ‘Tot nu toe alleen maar goed nieuws’

https://www.ad.nl/binnenl(...)oed-nieuws~a2a1d5af/
Alpha kenny one
pi_195233010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:46 schreef Ven1972 het volgende:
Daarom hebben wij veel Boeings 747 in vrachtversie voor nodig om vaccins naar ons land over te brengen... kost ook enorm veel tijd en logistiek-organisatie.
Het gaat niet om het tonnage, het gaat om de mogelijkheid om die vaccins te koelen. Als ze al beschikbaar zijn.
For great justice!
  donderdag 24 september 2020 @ 13:48:09 #43
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195233019
Toch fijn, al die mensen die vooral in problemen denken hier. ^O^
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195233022
quote:
3s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:47 schreef Q. het volgende:

[..]

Het gaat niet om het tonnage, het gaat om de mogelijkheid om die vaccins te koelen. Als ze al beschikbaar zijn.
Ja inderdaad, daar zijn er ook speciale vracht koelcontainers voor nodig.
pi_195233023
quote:
3s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Twee weken lijkt mij heeeeel sterk. En nee. Die vaccins gaan er nooit zijn. 7 miljard mensen willen die vaccins. Dat is enorm veel. Kijk dat filmpje wat ik heb gepost, over het vervoer. Het Pfizer vaccin moet vervoerd worden bij een temperatuur van -68 graden C. Dat beperkt de mogelijkheden van vervoer enorm.
https://www.lc.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F

3 miljoen mensen al binnen 2 dagen :Y
pi_195233031
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
Zweden overweegt nu opeens wel lokale lockdowns.
[..]

https://www.google.com/am(...)ckdown-strategy/amp/

Kan iemand het hele artikel lezen en hier posten?

Ik lees dat de cases daar ook weer aan het stijgen zijn.
https://www.thesun.co.uk/(...)ictions-spike-cases/
en vorige week werd er overal geblaat dat Zweden al groepsimmuniteit zou hebben -O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195233042
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Welke tekenen heb je over? Zijn er al specifieke kenmerken uitgelekt dan?
Maanden geleden kwam in het nieuws dat het oxford vaccin wellicht minder werkt op ouderen.
pi_195233047
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:34 schreef Noek het volgende:

[..]

het zijn de Drenten van Europa.

Oooh, hoop zo op een vaccin. O+ Reizen en mensen aanranden! O+
Eh...mensen aanranden? Ik hoop echt dat je iets anders bedoelde :D
pi_195233054
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:48 schreef galantis het volgende:

[..]

https://www.lc.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F

3 miljoen mensen al binnen 2 dagen :Y
Neem jij baardemans nog serieus?
pi_195233065
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Neem jij baardemans nog serieus?
Ik ken baardemans niet.

Maar dat van dat griepvaccin zal hij echt niet uit zijn duim zuigen.
pi_195233068
quote:
3s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:47 schreef Q. het volgende:

[..]

Da's niet geheel correct, het Oxford vaccin vereist geen koeling namelijk in ons klimaat, de rDNA vaccins wel, die moeten zo koud mogelijk bewaard worden
pi_195233076
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maanden geleden kwam in het nieuws dat het oxford vaccin wellicht minder werkt op ouderen.
Ah zodoende. Maken wij ook aanspraak op het Leids vaccin?
blablablabla
pi_195233089
Stel dat een vaccin pas over 2 jaar beschikbaar is, gaan we dan elk voor- en najaar en ook de winter een (inteligente!) lockdown van 2-3 maanden afdwingen via de nood-wet? Ik heb nog steeds moeite om een de lange termijn strategie te ontdekken. Blijft het de "hammer and the dance" tot er een vaccin beschikbaar is? De Spaanse griep was na 3 golfen verdwenen. Dat zou voor ons dan volgende zomer zijn. In China bleef het bij 1 golfje...

https://www.historischnie(...)-griep-in-nederland/

quote:
Maar in het najaar keerde de Spaanse griep in alle hevigheid terug. Ditmaal was het virus agressief en erg dodelijk. Het aantal besmettingen en sterfgevallen steeg in oktober explosief. Artsen wisten niet precies wat er aan de hand was.
quote:
Pas op 16 november verscheen de Spaanse griep op de radar van het kabinet. Minister van Arbeid Aalberse wees in antwoord op Kamervragen nog eens op het advies dat de Centrale Gezondheidsraad in juli al had gegeven: goede persoonlijke hygiëne betrachten, goed ventileren en bijeenkomsten vermijden
quote:
In de grote steden in het westen was de sterfte juist lager dan gemiddeld. Toch werd uiteindelijk de helft van alle Nederlanders ziek. Hoewel minder hevig ging de tweede griepgolf tot de zomer van 1919 door. Toen men dacht dat alles voorbij was, trad in 1920 een derde – mildere – golf op. Daarna verdween de pandemie even raadselachtig als hij gekomen was.
pi_195233091
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:52 schreef Elan het volgende:

[..]

volgens mij heeft nederland 5 of 6 verschillende vaccins besteld, miljoenen dosissen
pi_195233102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Nederland heeft het Oxford vaccin al ingekocht. Niet het Johnson & Johnson vaccin, als ik het goed weet.
pi_195233109
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

volgens mij heeft nederland 5 of 6 verschillende vaccins besteld, miljoenen dosissen
Het is natuurlijk de vraag hoe snel die geleverd kunnen worden. Iedereen wil ze hebben.
For great justice!
pi_195233124
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...mensen aanranden? Ik hoop echt dat je iets anders bedoelde :D
Het is een grapjOn, tijgetje.
Ongevraagd aan mensen zitten is enorm 2011.
Go hard or go home
pi_195233134
quote:
6s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Het is een grapjOn, tijgetje.
Ongevraagd aan mensen zitten is enorm 2011.
Wat, geen gedwongen free hugs? :D
pi_195233142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nederland heeft het Oxford vaccin al ingekocht. Niet het Johnson & Johnson vaccin, als ik het goed weet.
https://www.rijksoverheid(...)ceutical-voor-europa

Is dit een derde partij?
blablablabla
pi_195233167
quote:

[..]

Even, ja. Ze hebben niet eens genoeg buisjes voor de vaccins, of genoeg medisch glas om genoeg buisjes te maken, hell hebben ze überhaupt genoeg grondstoffen voor het glas voor de buisjes? God Sta Ons Bij.

Maar ik ben wel hoopvol dat tweede helft volgend jaar ww hier massaal genoeg kunnen vaccineren om van deze ellende af te zijn, zoals onze experts ook grotendeels voorspellen (Kluytmans van OMT verwacht dat de 1.5m duurt tot komend voorjaar maar dat vind ik wel HEEL optimistisch...)
#WeesGeenWhales
pi_195233171
quote:
Janssen is Johnson & Johnson ;)

Dit bericht had ik gemist, dank voor het posten, we wedden nu dus op 2 paarden, zo te zien. Lijkt mij een wijze strategie.
pi_195233175
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat je "opschalen" bedoelt 😅

Ik bedoel in *afschalen* zijn ze erg goed ja, dat blijkt keer op keer... 🙄
#WeesGeenWhales
pi_195233179
quote:
Het Amerikaanse farmacieconcern Johnson & Johnson gaat zijn experimentele coronavaccin vanaf september ook in Nederland op mensen testen. Het coronavaccin is in Nederland ontwikkeld bij dochteronderneming Janssen in Leiden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ook-nederland-testen

Blijkbaar ook besteld door Hugogod.

blablablabla
pi_195233191
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:53 schreef zoost het volgende:
Stel dat een vaccin pas over 2 jaar beschikbaar is, gaan we dan elk voor- en najaar en ook de winter een (inteligente!) lockdown van 2-3 maanden afdwingen via de nood-wet? Ik heb nog steeds moeite om een de lange termijn strategie te ontdekken. Blijft het de "hammer and the dance" tot er een vaccin beschikbaar is? De Spaanse griep was na 3 golfen verdwenen. Dat zou voor ons dan volgende zomer zijn. In China bleef het bij 1 golfje...

https://www.historischnie(...)-griep-in-nederland/
[..]

[..]

[..]

Ik denk dat de komende tijd moet gaan uitmaken of de urgentie nog steeds even hoog is. Zo ja, dan blijft het een beetje jojo-en en dan hopelijk de nadruk op een beetje. Zo niet, dan moet men dat op den duur ook gaan toegeven.
pi_195233218
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit bericht had ik gemist, dank voor het posten, we wedden nu dus op 2 paarden, zo te zien. Lijkt mij een wijze strategie.
Zou ook wel debiel zijn als je zo'n vaccin in eigen land ontwikkelt en er dan zelf vervolgens geen aanspraak op mag maken als het effectief blijkt.
blablablabla
pi_195233237
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou ook wel debiel zijn als je zo'n vaccin in eigen land ontwikkelt en er dan zelf vervolgens geen aanspraak op mag maken als het effectief blijkt.
Nou ja, zo werkt dat niet, natuurlijk, er is niks van ons bij, dat bedrijf is verkocht aan Johnson & Johnson, iedereen mag dat vaccin kopen bij hun en Nederland krijgt daar volgens mij geen speciale behandeling in.
pi_195233239
quote:

[..]

Bij de griepprik krijgen 6 miljoen mensen in nl een oproep, dus zo ongekend is het helemaal niet. Alleen de sectoren die extra geld willen verdienen maken ons dat wijs. :D
pi_195233255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

een stuk of 5 paarden zelfs.
  donderdag 24 september 2020 @ 14:03:23 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195233258
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat een waanzin. Alsof solidariteit boven veiligheid gaat. Moet je dan ook solidair zijn met slechtziende collega's of collega's die het niet zo snel meer kunnen door met een blinddoek je productie te laten inkakken?

Aan dit soort flauwekul zou wel iets te doen moeten zijn. Je kunt ze nog steeds rapporteren toch?
Het is op een school ook nog eens (VO) en we krijgen bijna dagelijks meldingen door van besmette collega's en kinderen..... :{
Where law ends, tyrrany begins.
pi_195233266
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:42 schreef Elan het volgende:

Ik had het vandaag eerder over de bijeenkomst met m'n collega's (ook bij iedereen aanwezig 35 man) maar heb deze toch laten schieten. Dan m'n collega's maar niet zien in het echt. Hoorde van sommigen dat ze niet lekker waren, die hoofdpijn, die een volle neus en veel niezen. Zelf geen klachten, jong en sportief, maar toch maar thuis gebleven zekerheidshalve. Wat ze daar vertellen staat immers ook op papier dus kunnen ze het mij mailen ook en een powerpoint kan ik thuis ook wel doorbladeren.
  donderdag 24 september 2020 @ 14:04:13 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195233270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:45 schreef Simmertje het volgende:
Daarom mijn vraag hoeveel er weer kan als we eenmaal de risicogroepen hebben ingeënt. Een bijkomend voordeel is nu wel dat we goed kunnen onderzoeken hoeveel van de studenten die deze periode besmet zijn geraakt ook daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Als dat samen met alle andere niet risico groepen heel minimaal is dan zie ik niet in waarom we nog zware maatregelen zouden moeten hanteren.
Van de leeftijdsgroep <29 komt ongeveer 1 op de duizend besmette gevallen in het ziekenhuis. Hoeveel daarvan de IC halen is mij niet bekend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 24 september 2020 @ 14:04:51 #72
346939 Janneke141
pi_195233283
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:53 schreef zoost het volgende:
Ik heb nog steeds moeite om een de lange termijn strategie te ontdekken.
Dat kan wel kloppen, want die is er ook niet.
pi_195233304
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wel, dat Nederlandse vaccin, die enige die met één dosis werkt, laat tot nu toe zien dat hij dezelfde immuunrespons bij 55+/ouderen opwekt als bij jongere proefpersonen, dus het zou heel goed kunnen dat dat iig bij sommige corona vaccins wel het geval is.

Zowieso is dat Nederlandse vaccin al is het paar maanden achter oxford wel de absolute nummer 1 momenteel - het werkt EN bij ouderen, EN je hebt maar een dosis nodig (halveert dus alles wereldwijd!), EN het gaf in dierproeven sterilizing immunity. Als fase 3 net zo hossana gaat als 1 en 2 bij mensen voor hun verdienen ze echt een Nobelprijs straks...
#WeesGeenWhales
pi_195233305
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, zo werkt dat niet, natuurlijk, er is niks van ons bij, dat bedrijf is verkocht aan Johnson & Johnson, iedereen mag dat vaccin kopen bij hun en Nederland krijgt daar volgens mij geen speciale behandeling in.
Correct. Al stemmen deze berichten over hoe de onderhandelingen verlopen en de prominente rol van Nederland daarin wel redelijk hoopvol
quote:
In de onderhandelingen met Janssen Vaccines heeft Nederland namens het Joint Negotiation Team een leidende rol gespeeld.

De onderhandelingen over veelbelovende coronavaccins worden gevoerd door het zogeheten Joint Negotiation Team (JNT). Naast de Europese Commissie zijn hierin ook de vier landen van de Inclusieve Vaccin Alliantie (Duitsland, Frankrijk, Italië en Nederland) op ambtelijk niveau vertegenwoordigd, evenals Spanje, Zweden en Polen. Nederland heeft samen met de Europese Commissie en Spanje de onderhandelingen met Janssen Pharmaceutical NV geleid.'
Klinkt in elk geval niet alsof ze aan de zijlijn hebben staan toekijken :P .
blablablabla
  donderdag 24 september 2020 @ 14:09:42 #75
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195233343
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Aan de andere kant: in Ethiopië werd het daar geproduceerde voedsel geëxporteerd terwijl er mensen stierven van de honger, hetgeen LiveAid nodig maakte. Leer ons de mens kennen...
  Miss 200.000.000! donderdag 24 september 2020 @ 14:10:53 #76
367000 roos94
pi_195233358
Vandaag 2100 denk ik
302 in Amsterdam
125 in Rotterdam
pi_195233363
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:10 schreef roos94 het volgende:
Vandaag 2100
Daling is ingezet *O*
pi_195233366
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:10 schreef roos94 het volgende:
Vandaag 2100
2100 besmettingen?
pi_195233367
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:57 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Even, ja. Ze hebben niet eens genoeg buisjes voor de vaccins, of genoeg medisch glas om genoeg buisjes te maken, hell hebben ze überhaupt genoeg grondstoffen voor het glas voor de buisjes? God Sta Ons Bij.

Maar ik ben wel hoopvol dat tweede helft volgend jaar ww hier massaal genoeg kunnen vaccineren om van deze ellende af te zijn, zoals onze experts ook grotendeels voorspellen (Kluytmans van OMT verwacht dat de 1.5m duurt tot komend voorjaar maar dat vind ik wel HEEL optimistisch...)
Dat klinkt vooral als een warmhoudertje. Stel dat het vaccin theoretisch komend voorjaar beschikbaar is dan gaan ze echt niet zeggen: Jo er is een vaccin, weg met die regel. Daar gaan ze lekker de tijd voor nemen, paar maanden aankijken of alles gaat zoals gehoopt. Als er al Q1 2021 een vaccin is dan gok ik dat op zn vroegst Q3 versoepeld gaat worden.
pi_195233373
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daling is ingezet *O*
Stabilisering
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195233374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef miss_sly het volgende:

Flexibele werktijden en geen sardineblikken meer, HOERA!!!!

Maar kan iemand ff uitleggen hoe het in godsnaam mogelijk is dat heel veel, ik neem aan betalende, reizigers in een korte tijd het GVB geld KOST?? meer reizen is meer omzet toch?

En ov moest toch juist bergen subsidie krijgen dit jaar omdat ze door adviezen minder omzet draaien omdat er minder gereisd wordt ermee? Dus hoe kan dit dan?
#WeesGeenWhales
  donderdag 24 september 2020 @ 14:12:36 #82
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195233388
quote:

[..]

Daling is ingezet *O*
Absolute aantallen zijn niet boeiend, wat is het percentage?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 24 september 2020 @ 14:12:40 #83
346939 Janneke141
pi_195233389
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat klinkt vooral als een warmhoudertje. Stel dat het vaccin theoretisch komend voorjaar beschikbaar is dan gaan ze echt niet zeggen: Jo er is een vaccin, weg met die regel. Daar gaan ze lekker de tijd voor nemen, paar maanden aankijken of alles gaat zoals gehoopt. Als er al Q1 2021 een vaccin is dan gok ik dat op zn vroegst Q3 versoepeld gaat worden.
Vooral na de zomer doen inderdaad. Weet je tenminste zeker dat je de hele entertainmentsector naar de klote helpt.
pi_195233394
quote:

[..]

Daling is ingezet *O*
Door het gebrek aan testcapaciteit wordt dit cijfer echter steeds minder betrouwbaar.
pi_195233397
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Flexibele werktijden en geen sardineblikken meer, HOERA!!!!

Maar kan iemand ff uitleggen hoe het in godsnaam mogelijk is dat heel veel, ik neem aan betalende, reizigers in een korte tijd het GVB geld KOST?? meer reizen is meer omzet toch?

En ov moest toch juist bergen subsidie krijgen dit jaar omdat ze door adviezen minder omzet draaien omdat er minder gereisd wordt ermee? Dus hoe kan dit dan?
Minder bezetting in dezelfde hoeveelheid m2, dus meer materieel nodig om evenveel mensen te vervoeren. Daarnaast die periode dat bijna niemand reisde moest het OV zelf nog wel door, dus die heeft ze veel geld gekost.
pi_195233403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Door het gebrek aan testcapaciteit wordt dit cijfer echter steeds minder betrouwbaar.
Dit. Lijkt me een stuk relevanter wat de ziekenhuizen doen.
blablablabla
pi_195233406
quote:

[..]

Daling is ingezet *O*
yessssss uurtje eerder de kroegen dicht helpt !
tijd voor versoepelingen *O*
pi_195233409
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

#Freedepiepel
  donderdag 24 september 2020 @ 14:13:57 #89
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195233410
quote:

[..]

Als de aantallen oplopen roepen we lockdown, als ze teruglopen zeggen we jaaaa maar cijfers zijn niet betrouwbaar
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195233413
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vooral na de zomer doen inderdaad. Weet je tenminste zeker dat je de hele entertainmentsector naar de klote helpt.
Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben, maar ik zie ze echt niet snel terugkomen op die besluiten, en al helemaal niet tijdens/net na de formatie. Daar gaan ze lekker tot na het zomerreces over kletsen.
  donderdag 24 september 2020 @ 14:14:06 #91
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195233414
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat weten we natuurlijk pas over een dag of 10.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Redactie Games donderdag 24 september 2020 @ 14:14:17 #92
181272 crew  Noppie2000
pi_195233417
quote:

[..]

Wordt aan gewerkt en is het enige cijfer dat we dagelijks hebben, dus we doen het er maar mee :+
pi_195233418
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Zijn nota bene allemaal ziekenhuismedewerkers die met Covid te maken hebben gehad dus mag hopen van wel, anders zijn we echt verloren ;( .
Lees hier regelmatig van mensen die in ziekenhuizen komen, (bijna) altijd hetzelfde verhaal, 1,5m is zo goed als dood en mondkapjes worden niet gebruikt ook niet door verpleegkundigen en artsen.

Ik heb ook een teststraat naast het lumc, loop er twee keer per dag langs. Niemand in rij of van het personeel houd zich ooit aan die 1.5m, ze staan als er niemand is altijd gezellig op elkaar te kletsen, niemand spreekt iemand aan, en als ik een blik in het LUMC werp houd er ook geen ziel zich eraan, dat zie je van buiten al 😂
#WeesGeenWhales
pi_195233422
quote:

[..]

waarschijlijk zitten er nu duizenden testen in een vliegtuig naar dubai, volgende week de cijfers :D
pi_195233423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef miss_sly het volgende:

Ik dacht dat dit niet kon omdat het nu overal al weer drukker wordt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195233424
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Als de aantallen oplopen roepen we lockdown, als ze teruglopen zeggen we jaaaa maar cijfers zijn niet betrouwbaar
Zo voorspelbaar ook.
  Miss 200.000.000! donderdag 24 september 2020 @ 14:15:05 #97
367000 roos94
pi_195233426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

2100 besmettingen?
Ja gokje he. Niet de echte cijfers
  donderdag 24 september 2020 @ 14:15:25 #98
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195233432
- Doe maar niet, letterlijk en figuurlijk -

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2020 14:18:00 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195233433
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Is het niet waar dan? 10.000 Nederlanders kunnen nu dagelijks niet getest worden. Dat maakt het aantal dagelijks besmettingen heel wat minder relevant dan een paar weken geleden.
pi_195233435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waarschijlijk zitten er nu duizenden testen in een vliegtuig naar dubai, volgende week de cijfers :D
Abu Dhabi.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195233438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:15 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ja gokje he. Niet de echte cijfers
:') _O-
blablablabla