Als organisator van een sportevenement mag ik ook gewoon een medische verklaring vragen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neen. Dat was enkel een uitspraak van de kamer, dat is nog geen wet.
Glijdende schaal drogredenering.quote:
Ik dacht dat de app af was, maar de wetgeving nog niet.quote:
Precedent is gegeven, wordt ook niet door overheid tegenop getreden. Zie casus Berend Botje die al tijden kinderen zonder vaccinatie weigert.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neen. Dat was enkel een uitspraak van de kamer, dat is nog geen wet.
Is maar net wie je kent dan, want mensen die ik ken die werken bij verzekeraars, belasting en overheid zitten nog gewoon thuis sinds maart.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, ook al omdat ik weer hoor dat ontzettend veel mensen terug gaan naar het werk, want ze "missen" hun collegas zo erg.
Van wie? Deelnemers in het kader van sportveiligheid? Wellicht.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als organisator van een sportevenement mag ik ook gewoon een medische verklaring vragen.
Ik begrijp dan alleen niet waarom ik hem niet al zou kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik dacht dat de app af was, maar de wetgeving nog niet.
Dus? Dan is het niet meer onrechtmatig ofzo?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Precedent is gegeven, wordt ook niet door overheid tegenop getreden. Zie casus Berend Botje die al tijden kinderen zonder vaccinatie weigert.
Dan heb je mazzel denk ik.... of je bent heel makkelijk en een echte "people person", dat zou ook kunnen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:20 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoor dit heel vaak de laatste tijd en vind het knap. Ik zou het niet lang volhouden op een werkplek waar ik totaal niks met mijn collega's heb. Mijn werk is 99% thuis uit te voeren, maar ik vind het zeker van toegevoegde waarde om op kantoor te socializen.
Oh je bedoelt van de positief geteste mensen...quote:Op donderdag 24 september 2020 15:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Cijfertjes, kun je gewoon inkijken.
De grote jongens werken over algemeen nog thuis, maar ik hoor ook al van een paar die weer halve dagen gaan, organisatie waar ik zit blijft tot zomer volgend jaar thuis werken, mits er een vaccin is (wat niet waarschijnlijk is)quote:Op donderdag 24 september 2020 15:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Is maar net wie je kent dan, want mensen die ik ken die werken bij verzekeraars, belasting en overheid zitten nog gewoon thuis sinds maart.
Idd deelnemers.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van wie? Deelnemers in het kader van sportveiligheid? Wellicht.
Van publiek niet hoor.
Kan wel (tenzij hij uit de AppStore gehaald is). Ik gebruik hem ook al.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dan alleen niet waarom ik hem niet al zou kunnen gebruiken.
Minder. 5.000quote:Op donderdag 24 september 2020 15:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of mis ik de logica bij dit soort situaties? Waarom zou je in deze tijd 20.000 man half Europa door laten reizen? Test zoiets dan eerst bij een lokale Duitse wedstrijd tussen Bayern en een andere club..
De App waarschuwde dermate veel mensen dat ze zich moesten laten testen dat de capaciteit dat niet aankan.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dan alleen niet waarom ik hem niet al zou kunnen gebruiken.
Je hebt helemaal geen papierwerk rond de AVGquote:Op donderdag 24 september 2020 15:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan wel (tenzij hij uit de AppStore gehaald is). Ik gebruik hem ook al.
Alleen kunnen er nu geen nieuwe besmettingen toegevoegd worden tot het papierwerk rond de AVG rond is.
Tenzij.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
De grote jongens werken over algemeen nog thuis, maar ik hoor ook al van een paar die weer halve dagen gaan, organisatie waar ik zit blijft tot zomer volgend jaar thuis werken, mits er een vaccin is (wat niet waarschijnlijk is)
quote:Op donderdag 24 september 2020 15:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen papierwerk rond de AVG
Als men risicogroepen eerst succesvol vaccineert neemt de druk op de zorg af en kan de 1,5 meter maatschappij de prullenbak in. Let op: men verwacht Nederland in korte tijd (2 -3 weken) te kunnen vaccineren. Dat gaat pijlsnel.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klinkt vooral als een warmhoudertje. Stel dat het vaccin theoretisch komend voorjaar beschikbaar is dan gaan ze echt niet zeggen: Jo er is een vaccin, weg met die regel. Daar gaan ze lekker de tijd voor nemen, paar maanden aankijken of alles gaat zoals gehoopt. Als er al Q1 2021 een vaccin is dan gok ik dat op zn vroegst Q3 versoepeld gaat worden.
Tot nu toe is er nog niets gebeurd wat daadkrachtig ingrijpen nodig heeft gemaakt. Als je vorige week de kroegen zonder pardon had gesloten, was dat gewoonweg prematuur, onnodig en funest voor het draagvlak. Juist door de tragere aanlooptijd en de lagere exponent tov maart, is het gewoon mogelijk om eerst via de weg van bereidheid te proberen om de verspreiding van het virus terug te dringen, alvorens je met strengere maatregelen komt.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het tijd voor daadkrachtig ingrijpen vanuit de overheid. We mogen meer van onze bestuurders verwachten dan pappen en nathouden. Omdat ze proberen niemand voor het hoofd te stoten, laten ze alles op z'n beloop, waardoor het uiteindelijk alleen maar erger wordt. Dat is geen behoorlijke manier om een crisis te managen.
moet nog door de eerste kamerquote:Op donderdag 24 september 2020 15:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Glijdende schaal drogredenering.
Maar maak je borst maar nat want een wetsvoorstel voor kinderopvang om vaccinaties verplicht te stellen is al ruim voor Corona ontdekt was door de TK aangenomen. En terecht
En welke wet dient daarvoor aangepast te worden volgens jou?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het hele idee achter de avg is zo ongeveer dat je fatsoenlijk documenteert wat je doet en waarom je dat doet.
Of dat nodig is is de vraag. Verschillen de meningen over.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
En welke wet dient daarvoor aangepast te worden volgens jou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |