quote:Op donderdag 24 september 2020 15:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat wil je bereiken met deze post?
Ik heb hem gewoon aanstaan.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan wel (tenzij hij uit de AppStore gehaald is). Ik gebruik hem ook al.
Alleen kunnen er nu geen nieuwe besmettingen toegevoegd worden tot het papierwerk rond de AVG rond is.
Ja, dat is meestal nadat iets door de TK gaatquote:Op donderdag 24 september 2020 15:28 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
moet nog door de eerste kamer
Vaccineren wel, maar voordat dat vaccin beschikbaar is (nadat er een werkend vaccin door de tests gekomen is) schijn je nog wel even verder te zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:27 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Als men risicogroepen eerst succesvol vaccineert neemt de druk op de zorg af en kan de 1,5 meter maatschappij de prullenbak in. Let op: men verwacht Nederland in korte tijd (2 -3 weken) te kunnen vaccineren. Dat gaat pijlsnel.
Is dat zo?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
De App waarschuwde dermate veel mensen dat ze zich moesten laten testen dat de capaciteit dat niet aankan.
Nope.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb hem gewoon aanstaan.
Als ik zaterdag positief getest wordt, hebben we dus niets aan die app. Heel jammer.
Ik heb de App vrij goed gevolgd (ook technisch), de App verwerkt/verstuurt geen persoonsgegevens, dat was juist het hele idee er achter, dat je dat vervolgens gaat laten toetsen door wetgevers if flauwekul, je zou dit juist door technici moeten laten toetsen. Ik heb genoeg AVG trajecten gedaan, dus ken de wetgeving vrij goed, wat deze app doet is gewoon volledig in lijn met de wetgeving.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of dat nodig is is de vraag. Verschillen de meningen over.
Maar “er is geen wetswijziging nodig” of “er is geen papierwerk nodig” zijn 2 nogal verschillende statements.
Zo werkt het niet, je kunt er meer inzichten in krijgen, stel je voor je gaat naar een sportschool, en je hebt toevallig 5 keer met iemand samen getraind terwijl je die persoon niet kent, dan is het wel handig om een melding te krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb hem gewoon aanstaan.
Als ik zaterdag positief getest wordt, hebben we dus niets aan die app. Heel jammer.
quote:Kwart van coronatests wordt nu in Duitsland geanalyseerd
Nederland leunt zwaar op twee Duitse labs voor het analyseren van coronatests. Uit cijfers van de Landelijk Coördinatiestructuur Testcapaciteit (LCDK), opgevraagd door de NOS, blijkt dat een kwart van de ruim 46.000 afgenomen tests naar Duitsland gaat voor analyse.
Per dag worden de wattenstokjes van zo'n 10.000 mensen naar Eurofins Genomics in Ebersberg bij München gestuurd. Het Labor Dr. Wisplinghoff in Keulen analyseert 1000 Nederlandse tests per dag.
De beiden Duitse labs schalen fors op en moeten uiteindelijk samen 49.000 Nederlandse tests per dag onderzoeken. Tegelijkertijd wordt ook de Nederlandse labcapaciteit uitgebreid en zijn er deals in de maak met een lab in België en een in Abu Dhabi.
Duitse testcapaciteit onder druk
Het is wel de vraag hoe lang Duitsland de tests voor Nederland nog wil en kan analyseren. Het Duitse RIVM, het Robert Koch Instituut, waarschuwde gisteren dat door een toenemende vraag aan testmaterialen op de wereldmarkt de beschikbare testcapaciteit in Duitsland de komende weken kan verminderen.
Volgens een woordvoerder van Eurofins wordt een deel van de Duitse testcapaciteit vanaf half oktober verplaatst naar een lab in Rijswijk. Dat verkort de tijd tussen analyse en uitslag. Eurofins zegt door een internationaal netwerk van laboratoria op dit moment geen gebrek aan testmaterialen te hebben.
Er wordt door Nederland ook gekeken naar andere mogelijkheden om de testcapaciteit te vergroten. De vraag naar tests zal waarschijnlijk de komende maanden verdubbelen. Volgens het LCDK zijn er nog gesprekken gaande met Synlab in België, dat nu nog geen tests uitvoert voor Nederland.
Bescherming van de privacy
Ook een lab in Abu Dhabi moet binnenkort duizenden Nederlandse tests gaan onderzoeken. Het RIVM heeft dit lab, Unilabs Abu Dhabi, recent goedgekeurd voor het analyseren van coronatests. Volgens een RIVM-woordvoerder is bij de validatie van het lab geen materiaal van Nederlanders verstuurd.
Over de Abu Dhabi-deal zijn wel nog veel vragen. Zo wil de Autoriteit Persoonsgegevens weten hoe het staat met de bescherming van de privacy van mensen wiens materiaal straks naar het emiraat worden verzonden. Volgens de privacywaakhond moeten mensen in ieder geval vooraf op de hoogte moeten worden gesteld als hun coronatest naar een land buiten de Europese Unie gaat voor analyse.
Het LCDK coördineert in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid de labcapaciteit en testmaterialen in Nederland. Veruit het grootste deel van de tests die deze week beschikbaar zijn, 33.400 stuks, zijn voor de teststraten van de GGD. Dat zijn er volgens de GGD 10.000 per dag te weinig. De ziekenhuizen krijgen 6800 tests per dag. Voor overige onderzoeken zijn 5600 tests beschikbaar.
Het Oxford-vaccin schijnt eind oktober met testresultaten van fase 3 te komen. Verwachting is dat de EU het dan in december goedgekeurd kan hebben. Dan begint de distributie direct maar je mag er toch vanuit gaan dat één en ander reeds in voorbereiding is. Maart starten met vaccineren lijkt me reëel. Dan zou je in mei een groot deel van de maatregelen los kunnen laten.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Vaccineren wel, maar voordat dat vaccin beschikbaar is (nadat er een werkend vaccin door de tests gekomen is) schijn je nog wel even verder te zijn.
Die 46.000 tests zijn van de afgelopen dagen of 24 uur?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
een kwart van de tests wordt momenteel al in Duitsland uitgevoerd.
https://nos.nl/artikel/23(...)nd-geanalyseerd.html
[..]
Om welke reden precies kan dit niet in Nederland?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 september 2020 15:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Here we go againquote:Het is wel de vraag hoe lang Duitsland de tests voor Nederland nog wil en kan analyseren. Het Duitse RIVM, het Robert Koch Instituut, waarschuwde gisteren dat door een toenemende vraag aan testmaterialen op de wereldmarkt de beschikbare testcapaciteit in Duitsland de komende weken kan verminderen
Mooi op tijd voor het festivalseizoen en het EKquote:Op donderdag 24 september 2020 15:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Het Oxford-vaccin schijnt eind oktober met testresultaten van fase 3 te komen. Verwachting is dat de EU het dan in december goedgekeurd kan hebben. Dan begint de distributie direct maar je mag er toch vanuit gaan dat één en ander reeds in voorbereiding is. Maart starten met vaccineren lijkt me reëel. Dan zou je in mei een groot deel van de maatregelen los kunnen laten.
Geen capaciteit ingekocht, ook niet te geloven, een maand terug roept de Jonge nog dat iedereen zich kan laten testen, zelfs mensen zonder klachten, en nu zitten we met een tekort aan testmateriaal, de man is compleet incompetent.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Om welke reden precies kan dit niet in Nederland?
Wordt hier mooi uitgelegdquote:Op donderdag 24 september 2020 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Om welke reden precies kan dit niet in Nederland?
Waar in wereld getest wordt maakt helemaal niet uit, qua privacy is dit een eitje om af te vangen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:43 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze al een plan B,Abu Dhabi
Je DNA opgeslagen in de kelder van een rijke sjeikquote:Op donderdag 24 september 2020 15:43 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze al een plan B,Abu Dhabi
Dr. Fauci is ‘cautiously optimistic’ that by the end of 2021 there will be enough coronavirus vaccine shots for all Americans.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Het Oxford-vaccin schijnt eind oktober met testresultaten van fase 3 te komen. Verwachting is dat de EU het dan in december goedgekeurd kan hebben. Dan begint de distributie direct maar je mag er toch vanuit gaan dat één en ander reeds in voorbereiding is. Maart starten met vaccineren lijkt me reëel. Dan zou je in mei een groot deel van de maatregelen los kunnen laten.
Volgens mij gaat het om de aantallen van 1 dag.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die 46.000 tests zijn van de afgelopen dagen of 24 uur?
Nou, er worden al patiënten overgeplaatst om te zorgen dat er geen capaciteitsproblemen ontstaan en de reguliere zorg komt in sommige ziekenhuizen ook al onder druk te staan. Eigenlijk zijn we daarmee al in een fase gekomen die we hadden moeten voorkomen imho.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tot nu toe is er nog niets gebeurd wat daadkrachtig ingrijpen nodig heeft gemaakt.
Zou betekenen dat ze ineens flink hebben opgeschaald dan..quote:Op donderdag 24 september 2020 15:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om de aantallen van 1 dag.
Voor het milieu wel een beetje jammer om reageerbuisjes de halve wereld over te vliegen ipv gewoon via PostNL bij een lokaal lab af te leveren.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar in wereld getest wordt maakt helemaal niet uit, qua privacy is dit een eitje om af te vangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |