abonnement Unibet Coolblue
pi_195186428
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
pi_195186461
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als de Senaat dat goedkeurt is dat toch prima?
Be carefull what you wish for.
pi_195186522
Op basis waarvan is die media bias chart eigenlijk gemaakt? Zie een hoop onjuistheden.

Op basis van welke factoren categoriseren ze iets als links of rechts?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195186547
Beetje raar dat wanneer de Republikeinen elke norm breken dit goed zou zijn - er is een reden waarom Trump zoveel rechters kon aanstellen, ook op lagere niveaus - maar wanneer Democraten volgens het Republikeinse playbook gaan spelen het te gek zou zijn.

De republikeinen hebben op staatsniveau bovendien in Arizona de supreme court gepacked met 2 extra rechters en een verkiezing voor de supreme court in 2020 in Georgia tegengehouden. Verder hebben ze de in Wisconsin en North Carolina de bevoegdheden van de Governor teruggeschroefd nadat er een Democraat verkozen was.

Dus ja, als de rechtbanken gepacked zouden worden, wat de Republikeinen al gedaan hebben, maar dan op andere manier, dan leidt dat weer tot verdere escalatie. Mee eens dat het zorgelijk is, maar dat was het al tijdenlang.
  Overall beste user 2022 maandag 21 september 2020 @ 20:46:23 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195186806
twitter


Eh, ja, best wel kut.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195186857
quote:
Betekenis 'senaat'

Je hebt gezocht op het woord: senaat.

se·naat (de; m; meervoud: senaten)
1 (historisch) bestuurslichaam bij de Romeinen
2 bestuur van een studentencorps

Se·naat (de; m; meervoud: Senaten)
1 Eerste Kamer in België, de VS en elders
}:|
  maandag 21 september 2020 @ 20:52:59 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195186984
Toch wel bedroevend om te zien dat Lindsay Graham tijdens de Obama regering het aanstellen van een opperrechter 8! Maanden voor een verkiezing niet kies vond, maar nu aan het twijfelen is...
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 21 september 2020 @ 20:55:02 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195187065
twitter


Hij zal wel even moeten nadenken of een shutdown nu wenselijk is. McConnell heeft nog een week.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 20:55:53 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195187083
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:52 schreef klappernootopreis het volgende:
Toch wel bedroevend om te zien dat Lindsay Graham tijdens de Obama regering het aanstellen van een opperrechter 8! Maanden voor een verkiezing niet kies vond, maar nu aan het twijfelen is...
Ach, hij twijfelt al een paar decennia of hij uit de kast zal komen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 21 september 2020 @ 21:14:24 #10
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195187728
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Hij zal wel even moeten nadenken of een shutdown nu wenselijk is. McConnell heeft nog een week.
Een shutdown zo vlak voor de verkiezingen is niet erg handig, nee..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 21 september 2020 @ 21:19:15 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195187887
In sommige staten TIJDENS de verkiezingen.

Helemaal niet als je in een door jezelf veroorzaakte crisis zit die nog een keer erger gaat worden door zulk geklooi.
En dan wèl gaan rennen voor een SC benoeming.... Het gaat de GOP niet populairder maken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2020 @ 21:24:05 #12
862 Arcee
Look closer
pi_195188008
quote:
Beste nieuwsmedia, versla de VS niet langer als een democratie

Het probleem met de val van een democratie is dat hij niet gebeurt, zoals een hoosbui of storm, maar zich ontvouwt, zoals de verandering van het klimaat.

Vrijheden worden niet geschrapt, ze worden ingeperkt en aangetast – totdat ze eroderen. Grondrechten worden niet afgeschaft, ze worden ondermijnd en met voeten getreden – totdat het privileges zijn. Waarheden worden niet verboden, ze worden beschimpt en betwist – totdat iedereen zijn eigen waarheid heeft.

Een democratie struikelt niet, ze glijdt af.

Lees verder.
  Overall beste user 2022 maandag 21 september 2020 @ 21:50:57 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195188811
twitter



Blijkbaar is het je houden aan de wet meer een ding van Biden dan van Trump. Law & Order!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195188826
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Goeie link.👍🏼
  Overall beste user 2022 maandag 21 september 2020 @ 21:54:48 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195188887
twitter


Dat is wel duidelijk. Trump had gewoon geen idee en niet de zelfkennis om opzij te stappen, door de zure appel te bijten en te luisteren naar experts. Dus ging hij maar doen wat hij altijd doet: Bullshitten en liegen. En nu ligt alles in puin.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 21 september 2020 @ 21:58:16 #16
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195188961
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Be carefull what you wish for.
Ik denk dat iets meer dan de helft van de Amerikaanse bevolking weer een normale president wil en een hoge raad in balans.

De binnenlanden zijn groot Staphorst, de rest vrij normaal.

Nog jaren van de huidige corruptie, nepotisme en oplichting gaan op enig moment het systeem vernietigen
pi_195188982
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:14 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Een shutdown zo vlak voor de verkiezingen is niet erg handig, nee..
De ergste dip in Trump's populariteit zag je tijdens de lange shutdown begin 2019 (?). Toen bleek wel voor de Trump-supporter dat je zonder consequenties de groots mogelijke schofterigheid kan uithalen, maar raak ze niet hun portemonnee. Niet echt slim idd.
pi_195189009
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik denk dat iets meer dan de helft van de Amerikaanse bevolking weer een normale president wil en een hoge raad in balans.

De binnenlanden zijn groot Staphorst, de rest vrij normaal.

Nog jaren van de huidige corruptie, nepotisme en oplichting gaan op enig moment het systeem vernietigen
Als je de Correspondent link hebt gelezen, dan is wel duidelijk dat het land al lang in verval is. En het systeem - whatever - vernietigt.
pi_195189606
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is volkomen bezijden het punt in deze hele discussie. Zoals tijger al aangaf sjouw je weer aardig met de doelpalen.
Nee dat is nu juist het punt. Het punt dat jij liever negeert. Ik snap het wel, dat jij liever de gehele geschiedenis negeert en enkel wil wijzen naar 2016 toen de republikeinen de macht hadden om Obama zijn nominatie tegen te houden en dat dan ook deden. Ik snap het wel dat je graag doet alsof de woorden van de republikeinen destijds een precedent geschapen heeft voor alle verdere nominaties en de gehele geschiedenis waarin 29 SC nominaties plaatsvonden in verkiezings jaren daarom kan negeren. Ik snap het wel.
pi_195189629
We blijven het je niet eindeloos uitleggen hè?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195189799
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee dat is nu juist het punt. Het punt dat jij liever negeert. Ik snap het wel, dat jij liever de gehele geschiedenis negeert en enkel wil wijzen naar 2016 toen de republikeinen de macht hadden om Obama zijn nominatie tegen te houden en dat dan ook deden. Ik snap het wel dat je graag doet alsof de woorden van de republikeinen destijds een precedent geschapen heeft voor alle verdere nominaties en de gehele geschiedenis waarin 29 SC nominaties plaatsvonden in verkiezings jaren daarom kan negeren. Ik snap het wel.
Talloze Republikeinse senatoren verklaarden in 2016 dat je geen nieuwe SC-rechter moet benoemen in een verkiezingsjaar. Wat nu gebeurt is daarmee in tegenspraak.

Dat betekent niet dat het illegaal is. Het is alleen een opportunistische draai.

Zo ingewikkeld is het toch niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195189955
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 20:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Heel goed, als je niet volgens de regels kan winnen dan maak je gewoon nieuwe regels. Probleem is wel dat je dan eerst moet winnen, dat is nog alles behalve zeker.

Stel dat de republikeinen winnen. Wat weerhoudt hun dan hetzelfde te gaan doen. Als de democraten ermee gaan lopen dreigen zit er misschien niets anders op voor ze.
Het Huis gaat over het aantal opperrechters, niet de Senaat.
pi_195190018
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:43 schreef budha het volgende:

[..]

Het Huis gaat over het aantal opperrechters, niet de Senaat.
Nee, Congress gaat er over en dan nog een handtekening van de president.
  Overall beste user 2022 maandag 21 september 2020 @ 22:49:28 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195190048
twitter


Bezopen natuurlijk. Maar zoals ik las in de reacties: Als je vreedzaam demonstreert met je AR-15 over je schouder, en er komt een auto met boze Trumpsupporters op je af, is 2A/Stand Your Ground dan nog wel geldig?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195190053
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:43 schreef budha het volgende:

[..]

Het Huis gaat over het aantal opperrechters, niet de Senaat.
Volgens mij gaat dat via wetgeving die dan toch in zowel huis als senaat moet worden aangenomen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 21 september 2020 @ 22:51:15 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195190072
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mooi stuk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195190075
Sinds Nixon zijn er trouwens 8 (!!!) opperrechters benoemd met een Republikeinse president en een Senaat met Democratische meerderheid. 0 omgekeerd en de enige keer dat het kon, vertikten ze überhaupt een hoorzitting te houden, laat staan een stemming te geven.
pi_195190148
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
Sinds Nixon zijn er trouwens 8 (!!!) opperrechters benoemd met een Republikeinse president en een Senaat met Democratische meerderheid. 0 omgekeerd en de enige keer dat het kon, vertikten ze überhaupt een hoorzitting te houden, laat staan een stemming te geven.
Ja, dat is ook iets wat Sjemmie bij zijn afleidingsmanoeuvre steeds vergeet te vermelden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195190272
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
Sinds Nixon zijn er trouwens 8 (!!!) opperrechters benoemd met een Republikeinse president en een Senaat met Democratische meerderheid. 0 omgekeerd en de enige keer dat het kon, vertikten ze überhaupt een hoorzitting te houden, laat staan een stemming te geven.
Volgens mij is de situatie Democratische president en Republikeinse meerderheid in senaat ook veel minder vaak voorgekomen dan andersom.
pi_195190284
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, dat is ook iets wat Sjemmie bij zijn afleidingsmanoeuvre steeds vergeet te vermelden.
Kennelijk is deze combinatie voor hem nodig:
- de president is niet van de partij die de meerderheid in de Senaat heeft,
- het is een jaar of minder voor de presidentsverkiezing, tenzij het de eerste termijn betreft, dan maakte dit sowieso niet uit.

Wat hier het leidende principe achter is mag Joost weten?!
pi_195190312
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 23:04 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Volgens mij is de situatie Democratische president en Republikeinse meerderheid in senaat ook veel minder vaak voorgekomen dan andersom.
Klopt. Althans in enigszins moderne tijd,
pi_195190345
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Kennelijk is deze combinatie voor hem nodig:
- de president is niet van de partij die de meerderheid in de Senaat heeft,
- het is een jaar of minder voor de presidentsverkiezing, tenzij het de eerste termijn betreft, dan maakte it sowieso niet uit.


Ik denk dat je nog een belangrijk punt mist. Iets wat deze 2 regels ook te niet zou doen.
pi_195190373
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 23:08 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik denk dat je nog een belangrijk punt mist. Iets wat deze 2 regels ook te niet zou doen.
Beetje cryptisch dit, wat bedoel je?Vermoedelijk iets langs de lijnen als, indien Republikeinse opperrechter, dan aanstellen, anders niet?
pi_195190378
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Klopt. Althans in enigszins moderne tijd,
Door de wat onevenwichtige samenstelling van de senaat is er een tijd geweest dat de Democraten juist een electoraal voordeel hadden, terwijl dat de laatste jaren weer sterk bij de Republikeinen ligt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 maandag 21 september 2020 @ 23:11:29 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195190385
twitter


Zo breaking is het nou ook weer niet, ik zeg het al jaren. Maar ja, iets met Law & Order.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195190410
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Talloze Republikeinse senatoren verklaarden in 2016 dat je geen nieuwe SC-rechter moet benoemen in een verkiezingsjaar. Wat nu gebeurt is daarmee in tegenspraak.

Dat betekent niet dat het illegaal is. Het is alleen een opportunistische draai.

Zo ingewikkeld is het toch niet?
Het is niet ingewikkeld nee. De daden van de republikeinen zijn alles behalve hypocriet. Jullie vallen vooral over de woorden en willen doen alsof die woorden een precedent geschapen hebben (alsof de democraten zich daar überhaupt aan hadden gehouden :') )

Dit is het echte precedent;

29 keer werd er een SC nominatie gedaan in verkiezings jaren. Elke 29 keer deed de president een nominatie. Van die 29 keer was het in 19 gevallen zo dat de president en het senaat van dezelfde partij waren. Van die 19 gevallen waarin de president en het senaat van dezelfde partij waren werden 9 van de 10 nominaties benoemd voor de verkiezingen en 8 van de 9 nominaties benoemd in de lame duck periode na de verkiezingen. Bij de overige 10 SC nominaties waren de president en het senaat niet van dezelfde partij. Van die 10 nominaties waarin de president en het senaat niet van dezelfde partij waren werd 6 van de 10 keer een nominatie gedaan voor de verkiezingen, slechts 1 nominatie werd werkelijk benoemd voor de verkiezingen (moet je wel helemaal terug naar 1888). De overige 4 keer van die gevallen werd er een nominatie gedaan in de lame duck periode. Van die 4 werd er 1 benoemd (Fuller, en dat had vooral te maken met een backlog) en de overige 3 werden overgelaten aan de winnaars van verkiezingen.
pi_195190484
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het is niet ingewikkeld nee. De daden van de republikeinen zijn alles behalve hypocriet. Jullie vallen vooral over de woorden en willen doen alsof die woorden een precedent geschapen hebben (alsof de democraten zich daar überhaupt aan hadden gehouden :') )

Dit is het echte precedent;

29 keer werd er een SC nominatie gedaan in verkiezings jaren. Elke 29 keer deed de president een nominatie. Van die 29 keer was het in 19 gevallen zo dat de president en het senaat van dezelfde partij waren. Van die 19 gevallen waarin de president en het senaat van dezelfde partij waren werden 9 van de 10 nominaties benoemd voor de verkiezingen en 8 van de 9 nominaties benoemd in de lame duck periode na de verkiezingen. Bij de overige 10 SC nominaties waren de president en het senaat niet van dezelfde partij. Van die 10 nominaties waarin de president en het senaat niet van dezelfde partij waren werd 6 van de 10 keer een nominatie gedaan voor de verkiezingen, slechts 1 nominatie werd werkelijk benoemd voor de verkiezingen (moet je wel helemaal terug naar 1888). De overige 4 keer van die gevallen werd er een nominatie gedaan in de lame duck periode. Van die 4 werd er 1 benoemd (Fuller, en dat had vooral te maken met een backlog) en de overige 3 werden overgelaten aan de winnaars van verkiezingen.
Als jij vier jaar geleden verklaart dat SC-benoemingen niet thuishoren in een verkiezingsjaar en nu 180 graden draait (wanneer het beter uitkomt) dan is dat hypocriet. Nogmaals, je moet een behoorlijke partij stront in je ogen hebben om dat niet te kunnen zien.

Maar goed, mij zal het verder een rotzorg zijn. Mij interesseert het persoonlijk geen ene reet hoe conservatief of progressief de SC in de VS is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195190487
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, dat is ook iets wat Sjemmie bij zijn afleidingsmanoeuvre steeds vergeet te vermelden.
Omdat het zogenaamde precedent over verkiezingens jaren ging. Dat ben je toch niet vergeten.
  Overall beste user 2022 maandag 21 september 2020 @ 23:23:20 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195190570
Belastingfraude moet makkelijk te bewijzen zijn. Vandaar Trump's wanhopige pogingen het onder het tapijt te vegen. Een van de key-issues die men terloops noemt is dat het ook gaat om Org. Daar kan Trump geen immuniteit op claimen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195190618
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het is niet ingewikkeld nee. De daden van de republikeinen zijn alles behalve hypocriet. Jullie vallen vooral over de woorden en willen doen alsof die woorden een precedent geschapen hebben (alsof de democraten zich daar überhaupt aan hadden gehouden :') )

Dit is het echte precedent;

29 keer werd er een SC nominatie gedaan in verkiezings jaren. Elke 29 keer deed de president een nominatie. Van die 29 keer was het in 19 gevallen zo dat de president en het senaat van dezelfde partij waren. Van die 19 gevallen waarin de president en het senaat van dezelfde partij waren werden 9 van de 10 nominaties benoemd voor de verkiezingen en 8 van de 9 nominaties benoemd in de lame duck periode na de verkiezingen. Bij de overige 10 SC nominaties waren de president en het senaat niet van dezelfde partij. Van die 10 nominaties waarin de president en het senaat niet van dezelfde partij waren werd 6 van de 10 keer een nominatie gedaan voor de verkiezingen, slechts 1 nominatie werd werkelijk benoemd voor de verkiezingen (moet je wel helemaal terug naar 1888). De overige 4 keer van die gevallen werd er een nominatie gedaan in de lame duck periode. Van die 4 werd er 1 benoemd (Fuller, en dat had vooral te maken met een backlog) en de overige 3 werden overgelaten aan de winnaars van verkiezingen.
Het 'precedent' gaat niet over historie. Het is alleen maar opportunisme. Die schijnbeweging om het daar niet over te hebben is schattig, maar niemand trapt er in volgens mij :)
pi_195191168
De superspreader neemt covid dus nog steeds niet serieus, goed bezig...
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 00:38:48 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195191194
Holy shit, als je dit verhaal leest dan word de complete waanzin van de Trump regering nog gekker:

Een paar saillante details:

quote:
Did Oracle buy TikTok?
Oracle did not buy and is not buying TikTok—but it is investing in the company.

The transaction, as we currently understand it, has ByteDance spinning off TikTok operations in the United States and most other nations to a new company, TikTok Global.

Oracle will hold a 12.5 percent stake in TikTok Global at its inception and will also serve as the cloud hosting provider for the new entity. Walmart will hold another 7.5 percent stake. The remaining 80 percent will be held by ByteDance. The new company also plans to launch an initial public offering of stock before the end of 2021. That much, we know for certain.

So will TikTok be owned by China or the US?

Whether this proposed transaction puts the company in US hands appears to be wildly up for debate.
About 40 percent of ByteDance itself is held by US investors. Supporters of the deal claim that ownership would therefore translate to about 53 percent of TikTok Global being held by US investors, thus giving the US majority control.

Oracle executive Ken Glueck said today, "Upon creation of TikTok Global, Oracle/Walmart will make their investment and the TikTok Global shares will be distributed to their owners, Americans will be the majority, and ByteDance will have no ownership in TikTok Global."

ByteDance, however, does not see it that way. In a statement today, translated and reported by CNBC and The Wall Street Journal, the company made clear that not only is Oracle not getting its core assets, but Oracle is also not gaining control of the company.

Instead, ByteDance said, TikTok Global will be created as a wholly owned subsidiary. That subsidiary will then do a round of funding (with Walmart and Oracle evidently providing those funds) that will reduce ByteDance's stake to 80 percent. "The current plan does not involve the transfer of any algorithms and technologies. Oracle has the authority to check the source code of TikTok USA" for security reasons, ByteDance added.

"Eighty percent ownership" and "no ownership" are pretty far apart, as these things go, and it is unclear at best how that difference will be reconciled in the end.

https://arstechnica.com/t(...)ually-buying-tiktok/
Volgens Trump brengt dit 25.000 jobs (ja, 25.000) jobs naar Texas terwijl ByteDance zo te zien nul komma nul plannen heeft om ook maar een job naar de VS te brengen en Oracle heeft geen toegang tot de source van TikTok noch is het de eigenaar van TikTok, het betaald een hele berg geld om de cloud provider voor TikTok te worden. Of in ieder geval een deel.
Het hele national security verhaal komt nergens meer terug en is in zijn geheel verdwenen.

Surrealistisch is volgens mij wel een goede benaming hiervoor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195191204
Geeft niet, voor Trump is het een 'win' en dat is alles dat hem interesseert :)

En nu kan ie ook nog weer schreeuwen dat hij het favoriete speeltje van tieners gered heeft van de Chinezen ofzo.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 00:49:20 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195191246
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 00:40 schreef MoreDakka het volgende:
Geeft niet, voor Trump is het een 'win' en dat is alles dat hem interesseert :)

En nu kan ie ook nog weer schreeuwen dat hij het favoriete speeltje van tieners gered heeft van de Chinezen ofzo.
Nou ja, een win...voorlopig is het nog helemaal niets, er moet ook nog goedkeuring vanuit de CFIUS komen en een flink aantal Republikeinse Senatoren hebben de CFIUS opgeroepen deze deal niet goed te keuren. Dus da's ook een ding.

Saillant detail is natuurlijk wel dat ByteDance voor 40% in handen is van Amerikaanse hedge funds en ik heb zo het vermoeden dat er wat druk is gekomen vanuit die hoek op Trump om hun investering niet om zeep te helpen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195191560
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij vier jaar geleden verklaart dat SC-benoemingen niet thuishoren in een verkiezingsjaar en nu 180 graden draait (wanneer het beter uitkomt) dan is dat hypocriet. Nogmaals, je moet een behoorlijke partij stront in je ogen hebben om dat niet te kunnen zien.

Maar goed, mij zal het verder een rotzorg zijn. Mij interesseert het persoonlijk geen ene reet hoe conservatief of progressief de SC in de VS is.
Heb ook het idee dat mensen graag die stront in hun ogen hebben. Zie ook zo'n bericht als dit Trump hangt nieuw impeachment boven hoofd over deze zaak. Heel eenzijdig, vaag bericht ook waar het opeens over Pelosi gaat die naar de kapper gaat.
Als ik dat soort dingen lees wordt het ook weer bevestigd dat de Republikeinen vrij effectief campagne voeren want blijkbaar gaan hun fans zo erg op in het narratief van ze dat het allemaal zwart wit is. Er lijkt ook niet echt nog een poging te worden gedaan om niet fans nog over te halen het is echt voornameijk het opzwepen van de cult.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 07:53:48 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195192775
twitter


Hypersonic is natuurlijk ook wel een heel moeilijk woord.

"Super-duper missile does whammy-kablammy on rattly-battlyships'

[ Bericht 3% gewijzigd door Ulx op 22-09-2020 08:00:10 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195192841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
Holy shit, als je dit verhaal leest dan word de complete waanzin van de Trump regering nog gekker:

Een paar saillante details:
[..]

Volgens Trump brengt dit 25.000 jobs (ja, 25.000) jobs naar Texas terwijl ByteDance zo te zien nul komma nul plannen heeft om ook maar een job naar de VS te brengen en Oracle heeft geen toegang tot de source van TikTok noch is het de eigenaar van TikTok, het betaald een hele berg geld om de cloud provider voor TikTok te worden. Of in ieder geval een deel.
Het hele national security verhaal komt nergens meer terug en is in zijn geheel verdwenen.

Surrealistisch is volgens mij wel een goede benaming hiervoor.
Heeft Larry toch aardig weten te lobbyen om dat faalplatform nog een beetje omzet te geven. _O-
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195192894
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Hypersonic is natuurlijk ook wel een heel moeilijk woord.

"Super-duper missile does whammy-kablammy on rattly-battlyships'

supercalifragilisticexpialidocious is pas een moeilijk woord.
  dinsdag 22 september 2020 @ 08:06:58 #50
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195192899
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:23 schreef Ulx het volgende:
Belastingfraude moet makkelijk te bewijzen zijn. Vandaar Trump's wanhopige pogingen het onder het tapijt te vegen. Een van de key-issues die men terloops noemt is dat het ook gaat om Org. Daar kan Trump geen immuniteit op claimen.
Met andere woorden, ze vegen het hele zooitje op.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 08:29:24 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195193054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:06 schreef archito het volgende:

[..]

supercalifragilisticexpialidocious is pas een moeilijk woord.
De soldaten hebben ook kogelschietgeweren. Die kunnen heel snel rakkatakka-pief-paf-poef doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 08:46:50 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195193225
twitter


200k dood maar niemand heeft er last van.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195194082
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
Holy shit, als je dit verhaal leest dan word de complete waanzin van de Trump regering nog gekker:

Een paar saillante details:
Creatief vormgegeven wel, complete waanzin zou ik het nou ook weer niet willen noemen.

Meerderheid komt in handen van Amerikanen, dus dat vinkje kan Trump zetten en dat dit Amerikaanse banen oplevert lijkt me ook evident. Of puur leestoegang tot de broncode en de data fysiek in Amerika hosten de gepercipieerde veiligheidsrisico's voldoende mitigeren is natuurlijk de vraag, maar goed, Walmart, Oracle en de Amerikaanse aandeelhouders van Bytedance kopen hier verdienpotentieel mee en dollars zijn voor Trump natuurlijk belangrijker dan dat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195194115
Wat een schoft. En de mensen achter hem dragen een masker, die werden aangeraden door de org. de man werd uitgeboo’d.
Zelden hoor ik op cnn ( meer ontvang ik niet) of lees ik op twitter, dat Canada beduidend minder doden kent.
Of dat men een stad noemt met 200.000 inwoners om het wat duidelijker te maken, voor de mensen.
Bijv. Den Bosch heeft ruim 150.000 inwoners. Allemaal dood! No offence.
pi_195195120
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
Holy shit, als je dit verhaal leest dan word de complete waanzin van de Trump regering nog gekker:

Een paar saillante details:
[..]

Volgens Trump brengt dit 25.000 jobs (ja, 25.000) jobs naar Texas terwijl ByteDance zo te zien nul komma nul plannen heeft om ook maar een job naar de VS te brengen en Oracle heeft geen toegang tot de source van TikTok noch is het de eigenaar van TikTok, het betaald een hele berg geld om de cloud provider voor TikTok te worden. Of in ieder geval een deel.
Het hele national security verhaal komt nergens meer terug en is in zijn geheel verdwenen.

Surrealistisch is volgens mij wel een goede benaming hiervoor.
Volgens mij staat er in je quote dat Oracle just wél toegang heeft tot de source (code)
  Redactie Games dinsdag 22 september 2020 @ 11:10:48 #56
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195195401
Vind het ook wel verschrikkelijk typisch dat de Amerikaanse overheid niet een tegenstander is van data verzamelen als het maar door hen gebeurt.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:12:16 #57
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_195195431
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Hypersonic is natuurlijk ook wel een heel moeilijk woord.

"Super-duper missile does whammy-kablammy on rattly-battlyships'

Tot 4 jaar geleden hadden we hier een woord voor... "Satire"
pi_195195530
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:23 schreef Ulx het volgende:
Belastingfraude moet makkelijk te bewijzen zijn. Vandaar Trump's wanhopige pogingen het onder het tapijt te vegen. Een van de key-issues die men terloops noemt is dat het ook gaat om Org. Daar kan Trump geen immuniteit op claimen.
Gisteren was er een documentaire op de ARD die inging op de link tussen Deutsche Bank en Trump (met daartussen een hoop russische Oligarchen)...

Een deel van het probleem is dat Deutsche Bank zelf een enorm risico loopt als dit helemaal boven tafel komt... Behalve de meerdere honderd miljoenen die Trump hen schuldig is, gaat het ook om een veel breder vermoedelijk zeer illegaal witwas programma waarin miljarden aan Russische vermogens staken.

Tevens, intern had Deutsche Bank een verbod om nog verdere zaken met Trump te doen, nadat hij begin 2000'er jaren al geweigerd had een eerdere lening terug te betalen..
Enkel, de New York se leider van de risicokapitaal-afdeling lijkt dit grootschalig geignoreert te hebben en bleef gewoon die zaken doen, maar deed dus veel moeite om Trump zelf uit de boeken te houden bij interne audits.. Waardoor dus Trump nu heel knap uit zicht gehouden wordt zelfs in de interne boekhouding.

Een bestaande rechtzaak wegens witwassen van tientallen miljoenen rondom een Kazachstaanse miljonair werd eind januari 2017 geheim gesettled nadat de Openbare aanklager op last van het witte huis ontslagen was, enkele dagen na Trump's inauguratie.

Het is zeker niet zo eenvoudig Trump persoonlijk te pakken, de belangen zijn veel groter en ook banken als Deutsche Bank lopen mogelijk een risico zelf om te vallen door een domino-effect als ze werkelijk meewerken, en zelfs dan hebben ze het probleem dat ook in hun interne boekhouding het steeds zo gepresenteerd is alsof alles buiten Trump zelf omging.

In de ARD documentair ging het ook erover dat er al enkele Deutsche Bank-audiers waren die op deze zaak zaten, en die zelfmoord gepleegd hadden (Deutsche Bank stelt dat dit was door persoonlijke problemen en niets te maken had met hun taak)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 12:20:30 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195196775
Ik schreef ook regelmatig dat stoommachines beter zijn. Veel meer werk voor de arbeiders. Vroeger had je op de stoomtrein een machinist en een stoker, en achteraan iemand om de remmen te bedienen. Maar met al die nieuwerwetse electrische onzin zijn heel heel mensen, en kinderen ook want die mochten niet meer in de mijnen werken, werkloos geworden.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195196870
Alweer die onzin over stoom? Is dit niet een herhaling uit 2017 ofzo?
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 12:35:44 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195197061
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
Alweer die onzin over stoom? Is dit niet een herhaling uit 2017 ofzo?
Blijkbaar niet. "Beautiful Clean Coal" werkte in 2016, misschien probeert hij nu hetzelfde.

Of de TIA richtte zoveel schade aan dat Trump's geheugen gewoon fucked is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:42:56 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_195197189
Het is volgens mij een redelijk publiek geheim dat DB omhooggehouden wordt door crimineel geld, en dat dit kan blijven voortbestaan omdat als er een keer iemand serieus werk van zou maken, we een nieuwe systeemcrisis hebben.

Het is wel knap hoe Noord Europa een beeld heeft geschetst dat Zuid Europa gerund wordt door corruptie en de georganiseerde misdaad, en malfeasance van megacorporaties als DB en VW een toonbeeld van grundlichkeit zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195197390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. "Beautiful Clean Coal" werkte in 2016, misschien probeert hij nu hetzelfde.

Of de TIA richtte zoveel schade aan dat Trump's geheugen gewoon fucked is.
Ik heb het even teruggezocht wat het ook alweer was:
quote:
Trump Wants ‘Goddamned Steam,’ Not Digital Catapults on Aircraft Carriers

“You have to be Albert Einstein to figure it out."

Navy officials were “blindsided” on Thursday, a spokesman told me, by President Donald Trump’s suggestion that he has convinced the Navy to abandon a long-planned digital launching system in favor of steam on its newest aircraft carrier.

[...]
:')

Maar goed, niet bepaald belangrijk in verhouding tot corruptie, zoals speknek e.a. hierboven bespreken.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-09-2020 13:03:10 ]
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:00:38 #64
15600 BB-King
Long live the King!
pi_195197503
Op basis van wat ik meekrijg kan ik eigenlijk maar tot 1 conclusie komen:

De democraten zijn kansloos voor het presidentschap.
Sterker nog, ik voorspel een vrij eenvoudige zege voor Trump.

Joe Biden en Kamala Harris spreken totaal niet aan.
Ze praten de rellen goed en staan niet achter de politie.
Hebben het label anti-Amerikaans en neigen teveel naar links.
De meeste Amerikanen willen versoepelde corona maatregelen.

Buiten dat zijn de campagnes van de democraten verre van overtuigend.
De swingstaten zijn cruciaal en de meeste gaan denk ik in het voordeel van Trump vallen.
Biden die af en toe uit zijn kelder komt om een verhaaltje op te lezen van de teleprompter.
Dit terwijl Trump zeer actief al de staten afreist om te speechen op zijn geheel eigen wijze.

Ze gooien alles op het faalbeleid van de corona-crisis en Trump zijn incompetentie.
Maar dat is echt niet voldoende na alles wat er het afgelopen half jaar is voorgevallen.
Amerikanen zijn nationalistisch en zullen altijd opkomen voor hun vlag, rechten en vrijheden.

Iemand die mij kan overtuigen van het tegendeel?
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_195197589
Ik denk het niet nee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195197602
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik heb het even teruggezocht wat het ook alweer was:
[..]

:')

Maar goed, niet bepaald belangrijk in verhouding tot corruptie, zoals speknek e.a. hierboven bespreken.
Met zijn clientelisme kan natuurlijk wel zo zijn dat hij wel zakelijke banden met de stoomlanceer fabrikanten heeft maar niet met de linieare motor fabrikanten. :P
pi_195197614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:07 schreef Monolith het volgende:
Ik denk het niet nee.
😎
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 13:10:54 #68
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195197638
Als Trump iets uitkraamt over stoom zal Trump er een voordeeltje in zien.

Dat, of hij is seniel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:19:23 #69
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195197809
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:00 schreef BB-King het volgende:
Iemand die mij kan overtuigen van het tegendeel?
Vast niet, zo te lezen zit je al te ver in de bubbel.
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:57:28 #70
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195198500
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:00 schreef BB-King het volgende:
Op basis van wat ik meekrijg kan ik eigenlijk maar tot 1 conclusie komen:

De democraten zijn kansloos voor het presidentschap.
Sterker nog, ik voorspel een vrij eenvoudige zege voor Trump.

Joe Biden en Kamala Harris spreken totaal niet aan.
Ze praten de rellen goed en staan niet achter de politie.
Hebben het label anti-Amerikaans en neigen teveel naar links.
De meeste Amerikanen willen versoepelde corona maatregelen.

Buiten dat zijn de campagnes van de democraten verre van overtuigend.
De swingstaten zijn cruciaal en de meeste gaan denk ik in het voordeel van Trump vallen.
Biden die af en toe uit zijn kelder komt om een verhaaltje op te lezen van de teleprompter.
Dit terwijl Trump zeer actief al de staten afreist om te speechen op zijn geheel eigen wijze.

Ze gooien alles op het faalbeleid van de corona-crisis en Trump zijn incompetentie.
Maar dat is echt niet voldoende na alles wat er het afgelopen half jaar is voorgevallen.
Amerikanen zijn nationalistisch en zullen altijd opkomen voor hun vlag, rechten en vrijheden.

Iemand die mij kan overtuigen van het tegendeel?
Je raakt alleen overtuigd mocht Biden wel winnen, zo te lezen.

Maar dat is allemaal nog speculatie natuurlijk. Ik zie ook nog best een redelijke kans dat Trump opnieuw wint, maar ik denk ook dat de pollsters geleerd hebben van wat er in 2016 gebeurd is, hun modellen daar op aangepast hebben en daarom nu nog betrouwbaarder geworden zijn dan ze in 2016 waren.

En als ik de polls mag geloven... Tsja, dan ziet het er voor de Republikeinen niet zo goed uit
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 13:59:32 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195198534
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:00 schreef BB-King het volgende:

Ze gooien alles op het faalbeleid van de corona-crisis en Trump zijn incompetentie.


Dat zijn dan ook hele goede redenen om niet door te willen gaan met deze lapzwans in het WH. De klojo is lui en incapabel. Zelfs mensen in staten die Trump in 2016 met 20 punten verschil won zijn blijkbaar zijn geklootviool spuugzat gezien de peilingen. 5 punten voor in Montana? Toss-up in Texas? Dan doe je het slecht bij de republikeinen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195198688
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:42 schreef speknek het volgende:
Het is volgens mij een redelijk publiek geheim dat DB omhooggehouden wordt door crimineel geld, en dat dit kan blijven voortbestaan omdat als er een keer iemand serieus werk van zou maken, we een nieuwe systeemcrisis hebben.

Het is wel knap hoe Noord Europa een beeld heeft geschetst dat Zuid Europa gerund wordt door corruptie en de georganiseerde misdaad, en malfeasance van megacorporaties als DB en VW een toonbeeld van grundlichkeit zijn.
Dat verbaast me ook al een tijdje. Deutsch Bank, Danske Bank, HSBC, allemaal zogenaamd gerenommeerde namen maar ze zitten allemaal vuistdiep in de witwasschandalen.

Maar ohwee Griekenland en Italie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_195199090
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:00 schreef BB-King het volgende:
Op basis van wat ik meekrijg kan ik eigenlijk maar tot 1 conclusie komen:
Dan moet je je dus even afvragen in welke bubbel je zit. Al je statements hieronder ga ik nu tegenspreken in wat een beetje een welles-nietes gaat lijken. Maarja om nu je hele frame te moeten verschuiven is me teveel werk.
quote:
De democraten zijn kansloos voor het presidentschap.
Sterker nog, ik voorspel een vrij eenvoudige zege voor Trump.

Joe Biden en Kamala Harris spreken totaal niet aan.
Ze praten de rellen goed en staan niet achter de politie.
Biden en Harris willen allebei méér geld naar de politie. Ze praten niet de rellen goed maar het protesteren ansich wel. Daarvan is de overgrote meerderheid vreedzaam.
quote:
Hebben het label anti-Amerikaans en neigen teveel naar links.
De meeste Amerikanen willen versoepelde corona maatregelen.
Dat label komt door jouw interessante maar vreemde bubbel. Ze neigen helemaal niet naar links, was dat maar zo zou ik persoonlijk zeggen. Biden is echt de meest veilige centrum-kandidaat die ze konden vinden. Of Amerikanen soepelere maatregelen willen weet ik niet. Misschien omdat ze met de huidige maatregelen zonder huis of eten komen en dan maar gewoon door willen, dat kan.
quote:
Buiten dat zijn de campagnes van de democraten verre van overtuigend.
De swingstaten zijn cruciaal en de meeste gaan denk ik in het voordeel van Trump vallen.
De meeste peilingen zien er goed uit voor de democraten. Dat hun campagnes jou niet overtuigen lijkt me logisch, jij bent ook niet de doelgroep met je vreemde bubbel.
quote:
Biden die af en toe uit zijn kelder komt om een verhaaltje op te lezen van de teleprompter.
Dit terwijl Trump zeer actief al de staten afreist om te speechen op zijn geheel eigen wijze.
Dus Biden die zich verstandig opstelt mbt corona? En Trump die op geheel eigen wijze totale onzin kletst waarvan meer dan de helft (en dan ben ik mild) vuile leugens?
quote:
Ze gooien alles op het faalbeleid van de corona-crisis en Trump zijn incompetentie.
Maar dat is echt niet voldoende na alles wat er het afgelopen half jaar is voorgevallen.
Amerikanen zijn nationalistisch en zullen altijd opkomen voor hun vlag, rechten en vrijheden.
Als je de BLM-protesten als een gevaar voor het land ziet ben je zelf een gevaar voor het land, reactionaire zeikerd die je bent.
quote:
Iemand die mij kan overtuigen van het tegendeel?
Zoals gezegd, we kunnen je niet overtuigen. Ik zeg bijna het tegenovergestelde van wat jij zegt, omdat ik andere informatie tot me neem. Ik zeg niet dat mijn informatie 100 procent objectief is. Ik durf wel te zeggen dat mijn informatie objectiever is en meer waarheid bevat dan de jouwe.

[ Bericht 0% gewijzigd door viagraap op 22-09-2020 14:38:24 ]
What Would Goku Do
pi_195199235
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:42 schreef speknek het volgende:
Het is volgens mij een redelijk publiek geheim dat DB omhooggehouden wordt door crimineel geld, en dat dit kan blijven voortbestaan omdat als er een keer iemand serieus werk van zou maken, we een nieuwe systeemcrisis hebben.

Het is wel knap hoe Noord Europa een beeld heeft geschetst dat Zuid Europa gerund wordt door corruptie en de georganiseerde misdaad, en malfeasance van megacorporaties als DB en VW een toonbeeld van grundlichkeit zijn.
Nou vergeet onze brave Rabobank, ING en ABN ook niet want iedere keer dat er gesjoemeld is staan ze erbij in het lijstje.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195199695
Heeft een Amerikaanse rechter het lot van Joe Biden bezegeld? Beslissing kan hem tienduizenden stemmen kosten in cruciale swingstaat

TT 22 september 2020 14u14

Een rechter in de Amerikaanse staat Pennsylvania heeft beslist dat stembrieven voor de presidentsverkiezingen die met de post worden teruggestuurd en niet in twéé enveloppes worden gestoken, ongeldig zijn. Die zogenaamde ‘naked ballots’ moeten volgens de rechter worden weggegooid. Democraten in de staat vrezen dat de beslissing Joe Biden er wel eens de overwinning zou kunnen kosten, en zo mogelijk zelfs ook het presidentschap.

Pennsylvania werkt bij het stemmen per post met een systeem van twee enveloppes. Kiezers die hun ingevulde stembrief willen terugsturen naar het kiesbureau, moeten die eerst in een ‘geheime enveloppe’ steken zonder enige identificatie, en die moet dan weer in de gewone, gehandtekende enveloppe die de postbus in gaat. De ambtenaren die de brief ontvangen, controleren eerst of de kiezersgegevens op de buitenste enveloppe geldig zijn, en leggen de andere enveloppe dan apart. Zo is de anonimiteit van elke stem gegarandeerd.

Maar niet elke kiezer denkt aan die twee stappen en sommigen sturen hun stembrief slechts in één enveloppe terug. In de meeste andere staten die hetzelfde systeem hanteren, worden die kiezers opgebeld om hun ‘fout’ dan nog recht te zetten, of worden de formulieren toch gewoon aanvaard als er voor de rest niets mis mee is.

Aangezien verwacht wordt dat er veel meer Democratische kiezers per post zullen stemmen dan Republikeinse, kan de beslissing vooral in het nadeel van Joe Biden spelen

Ongeldig
Maar dus niet zo in Pennsylvania: daar besliste een rechter vorige week op vraag van de Republikeinse partij dat de fout geposte stembrieven genegeerd moeten worden omdat ze ongeldig zijn. Het ministerie van Binnenlandse Zaken van de staat had eerder geadviseerd de brieven wél te aanvaarden, zoals bij de voorverkiezingen dit voorjaar ook gewoon het geval was.

Om hoeveel stembrieven het uiteindelijk zal gaan, is op dit moment onmogelijk te zeggen, aangezien het dit jaar voor het eerst is dat elke inwoner per post kan stemmen. Maar aangezien verwacht wordt dat er veel meer Democratische kiezers per post zullen stemmen dan Republikeinse, kan de beslissing vooral in het nadeel van Joe Biden spelen.

“Electorale chaos zoals in 2000 in Florida”
Kiesambtenaren in de grootste stad in de staat, Philadelphia, waarschuwden gisteren in een brief aan de leiders van het staatsparlement voor “electorale chaos” met mogelijk “tienduizenden verloren stemmen”.

Zij vrezen voor “zware juridische gevolgen die we niet meer hebben gezien sinds Florida in het jaar 2000”. In die staat werd er toen na de verkiezingen een wekenlang gevecht voor de rechtbanken uitgevochten: omdat het verschil tussen Al Gore en George W. Bush zo klein was, haalden beide kampen alles uit de kast om zoveel mogelijk kiesbrieven van de tegenstander ongeldig te laten verklaren. Bush won uiteindelijk met 537 stemmen verschil op 6 miljoen.

Cruciaal
Zo nipt zal het dit jaar allicht niet worden in Pennsylvania, maar het belang van de swing state kan niet onderschat worden: met 20 kiesmannen is het een van de grotere staten die beslissend zal zijn voor het presidentschap. Wie dat als geen ander weet is Hillary Clinton. De Democrate verloor er vier jaar geleden tot verrassing en afgrijzen van haar partijgenoten bijzonder nipt van Donald Trump. Met amper 40.000 stemmen verschil op een totaal van 6 miljoen zag Clinton de volledige 20 kiesmannen aan haar neus voorbij gaan, en dat in een staat die al sinds 1992 Democratisch had gestemd.

Voor Biden is Pennsylvania terugwinnen dan ook cruciaal in zijn strategie. In de peilingen heeft de Democraat er gemiddeld vier procentpunt voorsprong op Trump, en zijn campagneteam zet alles op alles om die voorsprong tot 3 november te maximaliseren.

Weken wachten op resultaat
Overigens nam dezelfde rechter vorige week donderdag wel een aantal andere voor de Democraten positieve beslissingen. Zo is de kandidatuur van de Green Party geweigerd, waardoor Biden mogelijk op extra stemmen kan rekenen. Ook is de deadline voor het stemmen per post verlengd en mogen kiesbrieven nu tot en met 6 november bezorgd worden.

Die beslissing kan maken dat duizenden stemformulier net wél zullen meetellen die anders weggegooid zouden worden. Tegelijkertijd betekent dat dat de uiteindelijke uitslag mogelijk dagen of zelfs weken op zich zal laten wachten, tot alle stemformulieren zijn aangekomen en geteld. Dat telproces mag wettelijk gezien pas op de dag van de verkiezingen zelf beginnen, ook al zijn er tegen dan honderdduizenden formulieren per post toegekomen.

bron https://www.hln.be/nieuws(...)swingstaat~ade28bdc/

kop is een beetje aangedikt, maar fijn is het niet..... wat een systeem....
pi_195199887
Aardig overzichtje van de absentee ballots:
https://www.nytimes.com/i(...)ot-early-voting.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195200140
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef viagraap het volgende:

[..]

Biden en Harris willen allebei méér geld naar de politie. Ze praten niet de rellen goed maar het protesteren ansich wel. Daarvan is de overgrote meerderheid vreedzaam.
Hierop aanvullend heeft Biden zich expliciet uitgesproken tegen "defund the police":


Je ziet hier dus ook dat Trump en zijn vrienden de boel hierover bij elkaar liegen.

En naast het niet goedpraten van de rellen heeft hij het geweld van alle kanten (inclusief antifa) afgezworen. Zie bv:

https://www.foxnews.com/p(...)ifa-violent-protests

https://eu.usatoday.com/s(...)l-summer/5706355002/
pi_195200153
Misschien verdienen ze daar gewoon nog 4 jaar Trump erbij. Heb nog nooit meegemaakt dat een president in het binnenland zo enorm loopt te schijten en ermee weg komt. Je kan de halve wereld uitmoorden als de president van de VS en blijven zitten maar een handje vol Amerikanen kan je daar je stoel kosten normaal gesproken.
pi_195200550
De burgemeesters van New York, Portland en Seattle hebben een gezamenlijke verklaring uitgegeven in reactie op de memo van Barr waarin hij de steden als 'anarchist jurisdictions' benoemt.

twitter

quote:
New York City Mayor Bill de Blasio, Portland Mayor Ted Wheeler and Seattle Mayor Jenny Durkan issued a joint statement calling the administration's move "thoroughly political and unconstitutional," adding that "the president is playing cheap political games with congressionally directed funds."

"Our cities are bringing communities together; our cities are pushing forward after fighting back a pandemic and facing the worst financial crisis since the Great Depression, all despite recklessness and partisanship from the White House," the mayors said. "What the Trump administration is engaging in now is more of what we've seen all along: shirking responsibility and placing blame elsewhere to cover its failure."

New York Attorney General Letitia James said in a statement Monday that Trump is "using the last few months of his presidency to sow more chaos, more hatred, and more fear," and she pledged to defeat the administration in court over any such withholding of funding to the city and the state.

"This designation is nothing more than a pathetic attempt to scare Americans into voting for a commander-in-chief who is actually incapable of commanding our nation," she said, adding that Trump "should be prepared to defend this illegal order in court, which hypocritically lays the groundwork to defund New York and the very types of law enforcement President Trump pretends to care about."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195200681
Een miljard toegekend om het coronavirus te bestrijden heeft het Pentagon uitgegeven aan meer dringende zaken :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 15:57:27 #81
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195200696
Mag dat?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195200742
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:57 schreef Ulx het volgende:
Mag dat?
Neu maar dat boeit Trump & Co niet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195200872
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:49 schreef Kijkertje het volgende:
De burgemeesters van New York, Portland en Seattle hebben een gezamenlijke verklaring uitgegeven in reactie op de memo van Barr waarin hij de steden als 'anarchist jurisdictions' benoemt.

[ twitter ]
[..]

Ugh. Ik vind zowel Trump als Wheeler en Durkan compleet waardeloos. Wat moet ik hier nou mee?
pi_195200960
Mitt Romney heeft zich uitgesproken over de benoeming van een opperrechter:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195201030
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:12 schreef Kijkertje het volgende:
Mitt Romney heeft zich uitgesproken over de benoeming van een opperrechter:

[ twitter ]
Las het inderdaad. Waar die vreselijke liberal SC dan decennialang geweest is, dat is me even een raadsel. Voor de laatste keer dat er meer door de Democraten genomineerde rechters in de SC zitten moet je terug naar 1968:
https://en.m.wikipedia.or(...)tates_federal_courts
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195201114
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Las het inderdaad. Waar die vreselijke liberal SC dan decennialang geweest is, dat is me even een raadsel. Voor de laatste keer dat er meer door de Democraten genomineerde rechters in de SC zitten moet je terug naar 1968:
https://en.m.wikipedia.or(...)tates_federal_courts
Ah thanks. Mss bedoelt hij dat ze te liberaal gestemd hebben? Is dat zo? Wat was de samenstelling tijdens Roe vs Wade bijv?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195201145
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:12 schreef Kijkertje het volgende:
Mitt Romney heeft zich uitgesproken over de benoeming van een opperrechter:

[ twitter ]
Hij mag dan een hekel aan Trump hebben, een conservatief SC is te aanlokkelijk om niet hypocriet te gaan zijn.
Dit is toch wel politiek in zijn lelijkste vorm.

De positie van de Democraten in de Senaat is al zwaar benadeeld volgens dat laatste gelinkte artikel op 538. Maar ze hebben nu ook nog eens de 'pech' dat er 3 SC rechters vervangen worden in 4 jaar.

https://fivethirtyeight.c(...)n-the-supreme-court/
pi_195201155
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ah thanks. Mss bedoelt hij dat ze te liberaal gestemd hebben? Is dat zo? Wat was de samenstelling tijdens Roe vs Wade bijv?
6 Republikeinse benoemingen, 3 Democratische. En ja, dat zal hij zeker bedoelen, maar het is eerder een relatief gebalanceerdere court geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195201359
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:21 schreef archito het volgende:

[..]

Hij mag dan een hekel aan Trump hebben, een conservatief SC is te aanlokkelijk om niet hypocriet te gaan zijn.
Dit is toch wel politiek in zijn lelijkste vorm.

De positie van de Democraten in de Senaat is al zwaar benadeeld volgens dat laatste gelinkte artikel op 538. Maar ze hebben nu ook nog eens de 'pech' dat er 3 SC rechters vervangen worden in 4 jaar.

https://fivethirtyeight.c(...)n-the-supreme-court/
Volgens mij zat Romney vier jaar geleden niet in de Senaat en heeft hij zich mogelijk ook niet uitgesproken over SC-benoemingen in een verkiezingsjaar. In dat geval kun je Romney weinig kwalijk nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195201426
Damn het kan dus zo maar zijn dat miljoenen mensen alsnog hun zorgverzekering gaan verliezen door deze situatie?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195201525
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij zat Romney vier jaar geleden niet in de Senaat en heeft hij zich mogelijk ook niet uitgesproken over SC-benoemingen in een verkiezingsjaar. In dat geval kun je Romney weinig kwalijk nemen.
Ah ja klopt. Hij heeft zelfs eerder al een keer aangegeven dat de blokkade in 2016 geen precedent voor zijn mening zou scheppen.

https://www.politico.com/news/2020/09/21/romney-scotus-rbg-419696
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 16:46:31 #92
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195201602
McConnell heeft de stemmen binnen. Nu nog een kandidaat.

Verder is de GOP helemaal geen cult.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 17:14:48 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195202161
quote:
86s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:37 schreef Kijkertje het volgende:
Damn het kan dus zo maar zijn dat miljoenen mensen alsnog hun zorgverzekering gaan verliezen door deze situatie?
Dat kan een uitvloeisel zijn ja, wel op de lange termijn, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195202313
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan een uitvloeisel zijn ja, wel op de lange termijn, natuurlijk.
Nou zo lang is dat niet. De SC behandelt de zaak 10 nov en de uitspraak wordt halverwege volgend jaar verwacht.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:37:10 #95
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195202515
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nou zo lang is dat niet. De SC behandelt de zaak 10 nov en de uitspraak wordt halverwege volgend jaar verwacht.
Gezien het stupide stemgedrag niet meer dan logisch.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 18:04:21 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195202885
twitter


Nu nog uitvinden wat de gevolgen zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195202932
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Nu nog uitvinden wat de gevolgen zijn.
Niet gek veel waarschijnlijk. Het is niet alsof er een third party candidate is die heel veel stemmen wegtrekt die nu bij Biden of Trump landen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 september 2020 @ 18:23:30 #98
15600 BB-King
Long live the King!
pi_195203122
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook hele goede redenen om niet door te willen gaan met deze lapzwans in het WH. De klojo is lui en incapabel. Zelfs mensen in staten die Trump in 2016 met 20 punten verschil won zijn blijkbaar zijn geklootviool spuugzat gezien de peilingen. 5 punten voor in Montana? Toss-up in Texas? Dan doe je het slecht bij de republikeinen.
Of Trump incapabel is laat ik buiten beschouwing maar lui is hij zeker niet. De man heeft meer energie dan Biden en menig man van zijn leeftijd. Ook heeft gebleken dat de polls niet altijd betrouwbaar zijn. Hoewel het absoluut een indicatie kan geven focus ik mij liever op de actualiteit en probeer ik mij vooral in te beelden hoe de gemiddelde Amerikaanse burger in al deze verschillende staten hierop reageert. Misschien dat de cijfers dit jaar minder uitvallen in Texas en Montana maar over het algemeen zijn deze staten vrijwel altijd voor de republikeinen. En ook al zou daar minder steun voor Trump zijn dan nog lijkt het mij sterk dat democraten daar een meerderheid halen. Het verschil in visie lijkt mij daarvoor te groot.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef viagraap het volgende:

Dan moet je je dus even afvragen in welke bubbel je zit. Al je statements hieronder ga ik nu tegenspreken in wat een beetje een welles-nietes gaat lijken. Maarja om nu je hele frame te moeten verschuiven is me teveel werk.

Biden en Harris willen allebei méér geld naar de politie. Ze praten niet de rellen goed maar het protesteren ansich wel. Daarvan is de overgrote meerderheid vreedzaam.

Dat label komt door jouw interessante maar vreemde bubbel. Ze neigen helemaal niet naar links, was dat maar zo zou ik persoonlijk zeggen. Biden is echt de meest veilige centrum-kandidaat die ze konden vinden. Of Amerikanen soepelere maatregelen willen weet ik niet. Misschien omdat ze met de huidige maatregelen zonder huis of eten komen en dan maar gewoon door willen, dat kan.

De meeste peilingen zien er goed uit voor de democraten. Dat hun campagnes jou niet overtuigen lijkt me logisch, jij bent ook niet de doelgroep met je vreemde bubbel.

Dus Biden die zich verstandig opstelt mbt corona? En Trump die op geheel eigen wijze totale onzin kletst waarvan meer dan de helft (en dan ben ik mild) vuile leugens?

Als je de BLM-protesten als een gevaar voor het land ziet ben je zelf een gevaar voor het land, reactionaire zeikerd die je bent.

Zoals gezegd, we kunnen je niet overtuigen. Ik zeg bijna het tegenovergestelde van wat jij zegt, omdat ik andere informatie tot me neem. Ik zeg niet dat mijn informatie 100 procent objectief is. Ik durf wel te zeggen dat mijn informatie objectiever is en meer waarheid bevat dan de jouwe.
Je maakt het te persoonlijk. Ik ben neutraal en het zal mij een worst wezen wie er uiteindelijk wint. De post die ik maakte was niet zozeer mijn eigen gedachtegang maar meer hoe ik denk hoe een groot deel van het Amerikaanse volk denkt en hoe de verkiezingen zullen verlopen. Dus ja, als ik geld moet zetten op wie ik denk wie er gaat winnen dan ga ik voor Trump.

Uiteraard weet ik dat Biden/Harris niet tegen de politie zijn. Feit is wel dat de politiekorpsen zich het laatste half jaar bepaald niet gesteund voelen door hun terwijl ze dat gevoel wel bij Trump hebben. Het is volledig in het verkeerde keelgat geschoten dat de indruk werd gewekt dat de gehele politie daar corrupt en racistisch is en waar Trump dat niet in twijfel trekt hebben de democraten hier wel een punt van gemaakt en gehint naar hervormingen. Buiten dat om denk ik dat veel mensen in het begin begrip hadden voor BLM maar ze hebben dat zo ontzettend uitgemolken dat men er genoeg van kreeg en uiteindelijk is het ook gewoon uit de hand gelopen. Het omkeerpunt was denk ik toen er standbeelden werden vernield van historische iconen, dat mensen niet het Amerikaanse volkslied respecteerden bij sportevenementen en dat er veel onrust werd veroorzaakt in bepaalde steden met als dieptepunten aanslagen op politieagenten en veel slachtoffers aan beide kanten. Op een gegeven moment verlangt het merendeel van het volk naar law and order en Trump is daar een stuk meer uitgesproken in.

Wat betreft de corona-crisis. Dat blijft een moeilijk verhaal. Waar we niet kunnen ontkennen dat er veel slachtoffers zijn gevallen vind ik niet dat dit geheel te wijten is aan het huidige beleid van Trump. Als je kijkt naar Europa dan hebben we het ondanks maatregelen niet bepaald beter gedaan. De maatregelen die getroffen worden lijken verstandig maar daarentegen doet het mensen niet veel goeds op het economische vlak. Amerikanen zijn sowieso niet het volk wat er van houdt om stil te zitten en ze willen ook graag weer aan de slag. Buiten dat zien ze denk ik liever een president die actie onderneemt en niet de situatie afwacht. Slim of niet, zo zitten die mensen in elkaar. Dat is het kenmerk van de Amerikaanse mentaliteit.

En natuurlijk is Trump een populist. Hij zal hij er alles aan doen om herkozen te worden en weet hij heel goed wat mensen willen horen. Aan de andere kant vind ik het ook wel grappig want Trump is eigenlijk veel progressiever dan de gemiddelde republikein. Op een of andere manier komt hij er mee weg en men vindt het prachtig om te zien dat een president zich zo direct uitspreekt over topics waar men voorheen wat omheen draaide. Ze zien iemand die anders is dan de standaard gevestigde politieke orde. Politiek is nu nog meer dan ooit een media circus geworden. Biden zit al 47 jaar in de politiek en oogt momenteel niet zo scherp meer en dat zal ook wel de beeldvorming beïnvloeden. Ze hebben toch wel hun kans gemist om niet met een betere kandidaat te komen. Dat was met Hillary al en Harris is niet veel beter. Ze missen de Obama factor.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_195203240
Vooral veel onderbuik over hoe de Amerikaanse kiezer zou denken, weinig indicatoren die er toe doen. Peilingen wegwuiven is het gebruikelijke trucje.

De Amerikaanse bevolking is wel even iets diverser dan de karikatuur die de gemiddelde fokker van ze maakt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195203428
Standaard riedeltje ook: Biden zou het niet aankunnen, BLM/ politie, corona vs economie, 'onbetrouwbare' polls, domme praat van Trump is 'grappig' :|W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 18:50:11 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195203504
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:44 schreef Kijkertje het volgende:
Standaard riedeltje ook: Biden zou het niet aankunnen, BLM/ politie, corona vs economie, 'onbetrouwbare' polls, domme praat van Trump is 'grappig' :|W
Domme praat is ook grappig maar helaas is bij Trump dat ook beleid en dan is het wat minder grappig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 18:51:35 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195203527
Ja, saai.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195203561
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Domme praat is ook grappig maar helaas is bij Trump dat ook beleid en dan is het wat minder grappig.
En daar hoor je standaard dan ook niets over -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195203621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Adrie072 het volgende:
Heeft een Amerikaanse rechter het lot van Joe Biden bezegeld? Beslissing kan hem tienduizenden stemmen kosten in cruciale swingstaat

TT 22 september 2020 14u14

Een rechter in de Amerikaanse staat Pennsylvania heeft beslist dat stembrieven voor de presidentsverkiezingen die met de post worden teruggestuurd en niet in twéé enveloppes worden gestoken, ongeldig zijn. Die zogenaamde ‘naked ballots’ moeten volgens de rechter worden weggegooid. Democraten in de staat vrezen dat de beslissing Joe Biden er wel eens de overwinning zou kunnen kosten, en zo mogelijk zelfs ook het presidentschap.

Pennsylvania werkt bij het stemmen per post met een systeem van twee enveloppes. Kiezers die hun ingevulde stembrief willen terugsturen naar het kiesbureau, moeten die eerst in een ‘geheime enveloppe’ steken zonder enige identificatie, en die moet dan weer in de gewone, gehandtekende enveloppe die de postbus in gaat. De ambtenaren die de brief ontvangen, controleren eerst of de kiezersgegevens op de buitenste enveloppe geldig zijn, en leggen de andere enveloppe dan apart. Zo is de anonimiteit van elke stem gegarandeerd.

Maar niet elke kiezer denkt aan die twee stappen en sommigen sturen hun stembrief slechts in één enveloppe terug. In de meeste andere staten die hetzelfde systeem hanteren, worden die kiezers opgebeld om hun ‘fout’ dan nog recht te zetten, of worden de formulieren toch gewoon aanvaard als er voor de rest niets mis mee is.

Aangezien verwacht wordt dat er veel meer Democratische kiezers per post zullen stemmen dan Republikeinse, kan de beslissing vooral in het nadeel van Joe Biden spelen

Ongeldig
Maar dus niet zo in Pennsylvania: daar besliste een rechter vorige week op vraag van de Republikeinse partij dat de fout geposte stembrieven genegeerd moeten worden omdat ze ongeldig zijn. Het ministerie van Binnenlandse Zaken van de staat had eerder geadviseerd de brieven wél te aanvaarden, zoals bij de voorverkiezingen dit voorjaar ook gewoon het geval was.

Om hoeveel stembrieven het uiteindelijk zal gaan, is op dit moment onmogelijk te zeggen, aangezien het dit jaar voor het eerst is dat elke inwoner per post kan stemmen. Maar aangezien verwacht wordt dat er veel meer Democratische kiezers per post zullen stemmen dan Republikeinse, kan de beslissing vooral in het nadeel van Joe Biden spelen.

“Electorale chaos zoals in 2000 in Florida”
Kiesambtenaren in de grootste stad in de staat, Philadelphia, waarschuwden gisteren in een brief aan de leiders van het staatsparlement voor “electorale chaos” met mogelijk “tienduizenden verloren stemmen”.

Zij vrezen voor “zware juridische gevolgen die we niet meer hebben gezien sinds Florida in het jaar 2000”. In die staat werd er toen na de verkiezingen een wekenlang gevecht voor de rechtbanken uitgevochten: omdat het verschil tussen Al Gore en George W. Bush zo klein was, haalden beide kampen alles uit de kast om zoveel mogelijk kiesbrieven van de tegenstander ongeldig te laten verklaren. Bush won uiteindelijk met 537 stemmen verschil op 6 miljoen.

Cruciaal
Zo nipt zal het dit jaar allicht niet worden in Pennsylvania, maar het belang van de swing state kan niet onderschat worden: met 20 kiesmannen is het een van de grotere staten die beslissend zal zijn voor het presidentschap. Wie dat als geen ander weet is Hillary Clinton. De Democrate verloor er vier jaar geleden tot verrassing en afgrijzen van haar partijgenoten bijzonder nipt van Donald Trump. Met amper 40.000 stemmen verschil op een totaal van 6 miljoen zag Clinton de volledige 20 kiesmannen aan haar neus voorbij gaan, en dat in een staat die al sinds 1992 Democratisch had gestemd.

Voor Biden is Pennsylvania terugwinnen dan ook cruciaal in zijn strategie. In de peilingen heeft de Democraat er gemiddeld vier procentpunt voorsprong op Trump, en zijn campagneteam zet alles op alles om die voorsprong tot 3 november te maximaliseren.

Weken wachten op resultaat
Overigens nam dezelfde rechter vorige week donderdag wel een aantal andere voor de Democraten positieve beslissingen. Zo is de kandidatuur van de Green Party geweigerd, waardoor Biden mogelijk op extra stemmen kan rekenen. Ook is de deadline voor het stemmen per post verlengd en mogen kiesbrieven nu tot en met 6 november bezorgd worden.

Die beslissing kan maken dat duizenden stemformulier net wél zullen meetellen die anders weggegooid zouden worden. Tegelijkertijd betekent dat dat de uiteindelijke uitslag mogelijk dagen of zelfs weken op zich zal laten wachten, tot alle stemformulieren zijn aangekomen en geteld. Dat telproces mag wettelijk gezien pas op de dag van de verkiezingen zelf beginnen, ook al zijn er tegen dan honderdduizenden formulieren per post toegekomen.

bron https://www.hln.be/nieuws(...)swingstaat~ade28bdc/

kop is een beetje aangedikt, maar fijn is het niet..... wat een systeem....
Ik weet niet wat er in de wet staat over de staat van de brieven en of het duidelijk op het stembiljet staat maar hier is je stem ook ongeldig als er 2 hokjes ingekleurd zijn, dit is niet veel anders.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 19:00:29 #105
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195203642
twitter


Goed punt. Een gevecht over de ACA kan erg nadelig uitpakken voor Republikeinen. Het kan zo maar ineens omdraaien. De GOP stemmers hebben weliswaar een hekel aan Obamacare, maar de ACA waarderen ze vaak wel. 50% van de GOP-stemmers gaven al aan dat ze vonden dat de volgende president de rechter zou moeten aanstellen.
Deze actie van McConnell kan zomaar in zijn gezicht ontploffen. Lees pak slaag voor Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:02:02 #106
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195203671
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En daar hoor je standaard dan ook niets over -O-
Niemand hier zou echt verbaasd zijn wanneer trump wel een tweede termijn bemachtigd gok ik. Genoeg idioten, xenofoben, racisten en religieuze en/of extreemrechtse gekkies die alsnog op hem stemmen en het corrupte stelsel kan de rest doen.
pi_195203796
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Niemand hier zou echt verbaasd zijn wanneer trump wel een tweede termijn bemachtigd gok ik. Genoeg idioten, xenofoben, racisten en religieuze en/of extreemrechtse gekkies die alsnog op hem stemmen en het corrupte stelsel kan de rest doen.
Precies! Het is te hopen dat er deze keer meer enthousiasme is om te gaan stemmen dan in 2016 en daar heb ik best vertrouwen in na 4 jaar Trump. Ik zou ook niet verbaasd zijn als Biden wint. Alles is mogelijk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195203898
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Nu nog uitvinden wat de gevolgen zijn.
https://www.yeson2rcv.com/about/ maakt je wijzer?
pi_195203900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:00 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Goed punt. Een gevecht over de ACA kan erg nadelig uitpakken voor Republikeinen. Het kan zo maar ineens omdraaien. De GOP stemmers hebben weliswaar een hekel aan Obamacare, maar de ACA waarderen ze vaak wel. 50% van de GOP-stemmers gaven al aan dat ze vonden dat de volgende president de rechter zou moeten aanstellen.
Deze actie van McConnell kan zomaar in zijn gezicht ontploffen. Lees pak slaag voor Trump.
Nou is het natuurlijk wel zo dat als je de rechtbanken stevig in handen hebt het verder ook niet meer zo veel uit maakt hoeveel publieke steun je ergens voor hebt, dat is immers geen (doorslaggevende) factor in de uitspraken van het hof.
pi_195203933
Ik zie Trump de popular vote niet winnen. Wellicht wint hij de electoral college wel, al staat Biden er in mijn ogen een stuk beter voor dan Clinton.
Maar goed er kan van alles gebeuren dat de de situatie doet keren. Het overlijden van RBG is bijvoorbeeld zo'n kwestie die kiezers hun keuze kan doen heroverwegen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195203937
quote:
Op maandag 21 september 2020 23:12 schreef Sjemmert het volgende:

Het is niet ingewikkeld nee. De daden van de republikeinen zijn alles behalve hypocriet. Jullie vallen vooral over de woorden en willen doen alsof die woorden een precedent geschapen hebben (alsof de democraten zich daar überhaupt aan hadden gehouden :') )

Dit is het echte precedent;

29 keer werd er een SC nominatie gedaan in verkiezings jaren. Elke 29 keer deed de president een nominatie. Van die 29 keer was het in 19 gevallen zo dat de president en het
De. }:|
quote:
senaat van dezelfde partij waren. Van die 19 gevallen waarin de president en het
De. }:|
quote:
senaat van dezelfde partij waren werden 9 van de 10 nominaties benoemd voor de verkiezingen en 8 van de 9 nominaties benoemd in de lame duck periode na de verkiezingen. Bij de overige 10 SC nominaties waren de president en het
De. }:|
quote:
senaat niet van dezelfde partij. Van die 10 nominaties waarin de president en het
De. }:|
quote:
senaat niet van dezelfde partij waren werd 6 van de 10 keer een nominatie gedaan voor de verkiezingen, slechts 1 nominatie werd werkelijk benoemd voor de verkiezingen (moet je wel helemaal terug naar 1888). De overige 4 keer van die gevallen werd er een nominatie gedaan in de lame duck periode. Van die 4 werd er 1 benoemd (Fuller, en dat had vooral te maken met een backlog) en de overige 3 werden overgelaten aan de winnaars van verkiezingen.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 19:19:16 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195203938
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nou is het natuurlijk wel zo dat als je de rechtbanken stevig in handen hebt het verder ook niet meer zo veel uit maakt hoeveel publieke steun je ergens voor hebt, dat is immers geen (doorslaggevende) factor in de uitspraken van het hof.
En dat is exact waar McConnell nu op stuurt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195203967
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:18 schreef Monolith het volgende:
Ik zie Trump de popular vote niet winnen. Wellicht wint hij de electoral college wel, al staat Biden er in mijn ogen een stuk beter voor dan Clinton.
Maar goed er kan van alles gebeuren dat de de situatie doet keren. Het overlijden van RBG is bijvoorbeeld zo'n kwestie die kiezers hun keuze kan doen heroverwegen.
De popular vote hebben de Republikeinen de afgelopen 30 jaar maar één keer gewonnen (in 2004), dat interesseert ze verder ook niet zolang ze in het Electoral College maar winnen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:24:37 #114
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195204028
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De popular vote hebben de Republikeinen de afgelopen 30 jaar maar één keer gewonnen (in 2004), dat interesseert ze verder ook niet zolang ze in het Electoral College maar winnen.
misschien hebben antifa, BLM en vergelijkbare stromingen wel gelijk en is geweld de enige oplossing om Amerika terug te veroveren van extreemrechts

Doet ook recht aan de geest van het tweede amendement tenslotte, met geweld de corrupte bestuurders wegjagen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 19:26:30 #115
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195204050
twitter


Geen aparte over de ACA, maar daarover gaat Trump toch liegen dus komt wel met Covid mee. Ik denk niet dat Trump blij is met de economie. Hij kan gaan stampvoeten dat het goed gaat, maar daar trappen weinig twijfelaars in.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195204067
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De popular vote hebben de Republikeinen de afgelopen 30 jaar maar één keer gewonnen (in 2004), dat interesseert ze verder ook niet zolang ze in het Electoral College maar winnen.
Nou ja, het interesseert ze uiteraard wel, want op termijn verlies je het natuurlijk als je niet genoeg mensen weet aan te spreken. Het is ook een beetje verneukeratief om te reppen over de afgelopen 30 jaar, want dan praat je over 4x Democratische winst en 3x Republikeinse winst. Waarbij je ook nog eens ziet dat het bij Bush / Gore close was, maar bij Trump toch al een aanzienlijk verschil is. Veel meer rek zit er in mijn ogen ook niet in het gat in de PV. Trump won uiteindelijk een paar staten heel nipt. Als de PV nog een procentje meer uit elkaar had gelegen, dan had hij niet gewonnen.
Je kunt wel blijven gokken op nipte overwinningen in de rust belt, maar als een staat als Texas door demografische wijzigingen weer een swing state wordt, dan heb je weer een hele andere uitdaging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195204102
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, het interesseert ze uiteraard wel, want op termijn verlies je het natuurlijk als je niet genoeg mensen weet aan te spreken. Het is ook een beetje verneukeratief om te reppen over de afgelopen 30 jaar, want dan praat je over 4x Democratische winst en 3x Republikeinse winst. Waarbij je ook nog eens ziet dat het bij Bush / Gore close was, maar bij Trump toch al een aanzienlijk verschil is. Veel meer rek zit er in mijn ogen ook niet in het gat in de PV. Trump won uiteindelijk een paar staten heel nipt. Als de PV nog een procentje meer uit elkaar had gelegen, dan had hij niet gewonnen.
Je kunt wel blijven gokken op nipte overwinningen in de rust belt, maar als een staat als Texas door demografische wijzigingen weer een swing state wordt, dan heb je weer een hele andere uitdaging.
Wat zie jij als meer succesvolle langetermijnstrategie voor de Republikeinen?
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 19:32:49 #118
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195204144
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:24 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

misschien hebben antifa, BLM en vergelijkbare stromingen wel gelijk en is geweld de enige oplossing om Amerika terug te veroveren van extreemrechts

Doet ook recht aan de geest van het tweede amendement tenslotte, met geweld de corrupte bestuurders wegjagen.
Eh, BLM zijn geen Ghandi's maar propageren geen geweld, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195204167
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Precies! Het is te hopen dat er deze keer meer enthousiasme is om te gaan stemmen dan in 2016 en daar heb ik best vertrouwen in na 4 jaar Trump. Ik zou ook niet verbaasd zijn als Biden wint. Alles is mogelijk.
Ik haal mijn vertrouwen uit het feit dat toen Trump nog het voordeel van de twijfel kreeg, slechts met een minimaal verschil won van een kandidaat zo gehaat als Clinton.
Je hoort mensen nu over de grijns van Biden, maar ik krijg nog steeds rilling van de neplach van Hillary. :{
pi_195204229
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat zie jij als meer succesvolle langetermijnstrategie voor de Republikeinen?
Mja, lastig te zeggen. Ze zullen in ieder geval een breder deel van het electoraat moeten aanspreken. Onder invloed van de Tea Party zijn ze een hele beperkte richting opgedreven met een Trump als exponent. Daardoor zie je ook kiezers weglopen bij de partij. Vrouwen in de suburbs, religieuzen met principes en de wat hoger opgeleide kiezer bijvoorbeeld. En de niet-blanke kiezer stemt nog voor een heel groot deel op de Democraten. Daar zul je toch wat mee moeten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195204235
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, het interesseert ze uiteraard wel, want op termijn verlies je het natuurlijk als je niet genoeg mensen weet aan te spreken. Het is ook een beetje verneukeratief om te reppen over de afgelopen 30 jaar, want dan praat je over 4x Democratische winst en 3x Republikeinse winst. Waarbij je ook nog eens ziet dat het bij Bush / Gore close was, maar bij Trump toch al een aanzienlijk verschil is. Veel meer rek zit er in mijn ogen ook niet in het gat in de PV. Trump won uiteindelijk een paar staten heel nipt. Als de PV nog een procentje meer uit elkaar had gelegen, dan had hij niet gewonnen.
Je kunt wel blijven gokken op nipte overwinningen in de rust belt, maar als een staat als Texas door demografische wijzigingen weer een swing state wordt, dan heb je weer een hele andere uitdaging.
Texas ziet er qua demografische samenstelling al grofweg hetzelfde uit als California, de enige reden dat die staat nog niet met enige regelmaat blauw kleurt is omdat ze nogal wat van hun inwoners met allerlei verschillende trucs het stemmen belemmeren. Hoe ver je als staat daarin kunt gaan hangt in vrij grote mate af van of een rechtbank er een streep door kan zetten, en dan komen al die conservatievere rechters weer om de hoek kijken.
pi_195204263
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, lastig te zeggen. Ze zullen in ieder geval een breder deel van het electoraat moeten aanspreken. Onder invloed van de Tea Party zijn ze een hele beperkte richting opgedreven met een Trump als exponent. Daardoor zie je ook kiezers weglopen bij de partij. Vrouwen in de suburbs, religieuzen met principes en de wat hoger opgeleide kiezer bijvoorbeeld. En de niet-blanke kiezer stemt nog voor een heel groot deel op de Democraten. Daar zul je toch wat mee moeten.
Goede analyse lijkt me. Ik wil daar aan toevoegen dat de Democraten ook met een Tea Party-achtig probleem zitten.
pi_195204314
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Texas ziet er qua demografische samenstelling al grofweg hetzelfde uit als California, de enige reden dat die staat nog niet met enige regelmaat blauw kleurt is omdat ze nogal wat van hun inwoners met allerlei verschillende trucs het stemmen belemmeren. Hoe ver je als staat daarin kunt gaan hangt in vrij grote mate af van of een rechtbank er een streep door kan zetten, en dan komen al die conservatievere rechters weer om de hoek kijken.
Demografie is wel iets meer dan enkel kijken naar etniciteit. De bevolking in Texas is op veel vlakken echt nog een stuk conservatiever en religieuzer dan Californië.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195204628
Het is nu volgende week geworden.

Of zo ...

twitter


of mss wel over 2 weken :+

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195204748
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Goede analyse lijkt me. Ik wil daar aan toevoegen dat de Democraten ook met een Tea Party-achtig probleem zitten.
Heb je daar een voorbeeld van?
What Would Goku Do
pi_195204785
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:04 schreef viagraap het volgende:

[..]

Heb je daar een voorbeeld van?
Die zogenaamde 'squad', bijvoorbeeld. Ironisch genoeg hebben dat soort extremisten op dit moment vooral aandacht omdat idioten aan de rechterkant ze zo vaak in het zonnetje zetten.
pi_195204804
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:04 schreef viagraap het volgende:

[..]

Heb je daar een voorbeeld van?
Laat me raden: AOC narrative coming up
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195204931
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Goede analyse lijkt me. Ik wil daar aan toevoegen dat de Democraten ook met een Tea Party-achtig probleem zitten.
Welnee, die partij is veel pluriformer. Het gaat er ook niet om dat er meerdere stromingen binnen een partij zijn, maar vooral om dat die stroming de partij volledig in haar greep krijgt zoals voor de Tea Party geldt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195204986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee, die partij is veel pluriformer. Het gaat er ook niet om dat er meerdere stromingen binnen een partij zijn, maar vooral om dat die stroming de partij volledig in haar greep krijgt zoals voor de Tea Party geldt.
Dat klopt, wat dat betreft is de partij gelukkig een stuk meer robuust.
pi_195204990
In de context van de VS nemen ze misschien een positie aan de rand van het spectrum in, maar als je hen extreem wilt noemen mag je daar ook voorbeelden van geven.
What Would Goku Do
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 20:23:12 #131
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195205179
twitter


Dat is rooskleurig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195205201
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:15 schreef viagraap het volgende:
In de context van de VS nemen ze misschien een positie aan de rand van het spectrum in, maar als je hen extreem wilt noemen mag je daar ook voorbeelden van geven.
Ik vind een plan presenteren met federale baangarantie flink extreem.

Evenals het lid zijn van de Democratic Socialists of America.

[ Bericht 5% gewijzigd door MoreDakka op 22-09-2020 20:33:55 ]
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 20:27:14 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195205258
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:58 schreef Kijkertje het volgende:
Het is nu volgende week geworden.

Of zo ...

[ twitter ]

of mss wel over 2 weken :+

[ twitter ]
Alweer over 2 weken? 8 weken geleden zou hij zijn plan ook al over 2 weken presenteren.

Mischien komt het uit zichzelf aanwaaien?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195205399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, het interesseert ze uiteraard wel, want op termijn verlies je het natuurlijk als je niet genoeg mensen weet aan te spreken. Het is ook een beetje verneukeratief om te reppen over de afgelopen 30 jaar, want dan praat je over 4x Democratische winst en 3x Republikeinse winst. Waarbij je ook nog eens ziet dat het bij Bush / Gore close was, maar bij Trump toch al een aanzienlijk verschil is. Veel meer rek zit er in mijn ogen ook niet in het gat in de PV. Trump won uiteindelijk een paar staten heel nipt. Als de PV nog een procentje meer uit elkaar had gelegen, dan had hij niet gewonnen.
Je kunt wel blijven gokken op nipte overwinningen in de rust belt, maar als een staat als Texas door demografische wijzigingen weer een swing state wordt, dan heb je weer een hele andere uitdaging.
Ik vraag me wel af of het wel zinnig het is om te kijken naar popular vote terwijl ze nog het EC systeem hebben. De campagnes en opkomst zijn natuurlijk afgesteld op dat systeem

Voor de presidentsverkiezingen in 2016 was de opkomst slechts 56%, wat natuurlijk niet heel vreemd is. Als republikein in Massachusetts of New York heeft het weinig zin om te stemmen. Evenals een democraat in Alabama of Wyoming.

Ik weet niet of je de huidige verhouding kan extrapoleren naar een popular vote systeem waar bijv 75-80 procent opkomst is.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 20:46:24 #135
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195205584
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af of het wel zinnig het is om te kijken naar popular vote terwijl ze nog het EC systeem hebben. De campagnes en opkomst zijn natuurlijk afgesteld op dat systeem

Voor de presidentsverkiezingen in 2016 was de opkomst slechts 56%, wat natuurlijk niet heel vreemd is. Als republikein in Massachusetts of New York heeft het weinig zin om te stemmen. Evenals een democraat in Alabama of Wyoming.

Ik weet niet of je de huidige verhouding kan extrapoleren naar een popular vote systeem waar bijv 75-80 procent opkomst is.
Dat is waarom de meeste polls nu focussen op wat men noemt "battleground" states die Trump moet winnen om in het EC een kans te hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195205611
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is waarom de meeste polls nu focussen op wat men noemt "battleground" states die Trump moet winnen om in het EC een kans te hebben.
Precies mijn punt. Het getalletje wat er aan de einde van de rit uitrolt als zijnde popular vote is in het huidig systeem naar mijn idee niet zo veelzeggend.
pi_195205616
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat is rooskleurig.
Ja joh, het waren er miljoenen geweest zonder Trump :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 20:48:50 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195205626
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Precies mijn punt. Het getalletje wat er aan de einde van de rit uitrolt als zijnde popular vote is in het huidig systeem naar mijn idee niet zo veelzeggend.
Dat is correct, Trump verloor, net als Bush, de popular vote tenslotte. Maar hij kan geen EC winnen zonder de battleground states te winnen. En daar ligt hij op achterstand.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:49:01 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_195205629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik vind een plan presenteren met federale baangarantie flink extreem.

Evenals het lid zijn van de Democratic Socialists of America.
Je weet dat wat zij Democratic Socialists noemen, niet veel anders is dan onze Sociaal Democraten he?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195205692
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Je weet dat wat zij Democratic Socialists noemen, niet veel anders is dan onze Sociaal Democraten he?
Is dat een partij of organisatie? Als zij ook als voornaamste doel hebben om kapitalisme af te schaffen dan heb je gelijk :)
pi_195205737
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja joh, het waren er miljoenen geweest zonder Trump :')

[ twitter ]
Echt hoe krijgt ze het uit d,r keel
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 20:57:17 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195205771
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is dat een partij of organisatie? Als zij ook als voornaamste doel hebben om kapitalisme af te schaffen dan heb je gelijk :)
Ze willen zoals Noorwegen zijn. Da's wel heel erg socialistisch.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 20:58:42 #143
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195205802
De dems gaan de 2 uur regel gebruiken. Daarmee kunnen ze de boel rekken.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195205817
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze willen zoals Noorwegen zijn. Da's wel heel erg socialistisch.
Oh nee, dan is er nul overeenkomst en maakt speknek een foute vergelijking.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 21:00:08 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195205834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Oh nee, dan is er nul overeenkomst en maakt speknek een foute vergelijking.
Nou, nee, Noorwegen is behoorlijk sociaal democratisch, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 22 september 2020 @ 21:01:13 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_195205850
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is dat een partij of organisatie? Als zij ook als voornaamste doel hebben om kapitalisme af te schaffen dan heb je gelijk :)
Nou is de PvdA onder Third Way naar kapitalisme opgeschoven, maar in principe staan ze ook voor een socialistische economie, en zeker de andere arbeiderspartijen waarmee ze samen zitten in de Europese PES. Sommige van de schokkendste dingen die types als AOC voorstaan is banken a la de Rabobank, en medezeggenschapsraden. Daarnaast is de vraag hoe heet de soep gegeten wordt, omdat ze ook wel weten dat ze hooguit in het midden uitkomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195205852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, nee, Noorwegen is behoorlijk sociaal democratisch, volgens mij.
Dat zal, maar dat heeft dus met de DSA niets te maken zoals ik al zei :)
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 21:01:52 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195205861
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zal, maar dat heeft dus met de DSA niets te maken zoals ik al zei :)
Dat is jouw mening. Ik deel die niet :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195205896
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou is de PvdA onder Third Way naar kapitalisme opgeschoven, maar in principe staan ze ook voor een socialistische economie, en zeker de andere arbeiderspartijen waarmee ze samen zitten in de Europese PES. Sommige van de schokkendste dingen die types als AOC voorstaan is banken a la de Rabobank, en medezeggenschapsraden. Daarnaast is de vraag hoe heet de soep gegeten wordt, omdat ze ook wel weten dat ze hooguit in het midden uitkomen.
Volgens mij snap je niet helemaal wat het midden is, maar dat is niet zo erg. De DSA zijn niet tevreden voordat kapitalisme geheel verdwijnt en een van hun doelen is het veranderen van de Democratische partij in een socialistische partij die dat doel voorstaat.

Het gaat ze gelukkig niet lukken, maar dat mag de pret niet drukken :)
pi_195205927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Ik deel die niet :P
Dan zit je er dus naast. Geeft niet, het gebeurt de beste wel eens :)

quote:
1) What does DSA believe in?

Like most socialist organizations, DSA believes in the abolition of capitalism in favor of an economy run either by “the workers” or the state — though the exact specifics of “abolishing capitalism” are fiercely debated by socialists.

“The academic debates about socialism’s ‘meaning’ are huge and arcane and rife with disagreements, but what all definitions have in common is either the elimination of the market or its strict containment,” said Frances Fox Piven, a scholar of the left at the City University of New York and a former DSA board member.

In practice, that means DSA believes in ending the private ownership of a wide range of industries whose products are viewed as “necessities,” which they say should not be left to those seeking to turn a profit. According to DSA’s current mission statement, the government should ensure all citizens receive adequate food, housing, health care, child care, and education. DSA also believes that the government should “democratize” private businesses — i.e., force owners to give workers control over them — to the greatest extent possible.

https://www.vox.com/polic(...)-convention-national
pi_195206001
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:58 schreef Ulx het volgende:
De dems gaan de 2 uur regel gebruiken. Daarmee kunnen ze de boel rekken.

[ twitter ]
Dat is die regel dat iedereen aanwezig moet zijn? Dat gaat wel even duren in verkiezingstijd idd :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195206172
Tsja als je dat extreem vindt. Ze hebben als motivatie tenminste het leven te willen verbeteren van mensen, de GOP wilt vooral hun echte achterban tevreden houden, die bestaat uit de allerrijksten en christenfundamentalisten.
What Would Goku Do
pi_195206247
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:16 schreef viagraap het volgende:
Tsja als je dat extreem vindt. Ze hebben als motivatie tenminste het leven te willen verbeteren van mensen, de GOP wilt vooral hun echte achterban tevreden houden, die bestaat uit de allerrijksten en christenfundamentalisten.
Tjonge. Eerst de doelpalen proberen te verschuiven en dan een whatabouttism :)
pi_195206257
AOC is iig niet voor totale afschaffing van kapitalisme. Wel voor verandering van het huidige model.

quote:
That said, the legislator explained that she doesn't believe capitalism should be completely abolished.

"We're reckoning with the consequences of putting profit above everything else in society," she said. "And what that means is people can't afford to live. For me, it's a question of priorities and right now I don't think our model is sustainable."

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195206296
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:19 schreef Kijkertje het volgende:
AOC is iig niet voor totale afschaffing van kapitalisme. Wel voor verandering van het huidige model.
[..]

Ach ja, dat ze niet weet wat het woord 'irredeemable' betekent is niet zo verrassend. :)
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 21:22:00 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195206305
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan zit je er dus naast. Geeft niet, het gebeurt de beste wel eens :)
[..]

Jij verwart, denk ik,de officieele partij DSA met de squad, die dames zijn geen lid van de DSA maar van de Democratische Partij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195206341
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195206361
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jij verwart, denk ik,de officieele partij DSA met de squad, die dames zijn geen lid van de DSA maar van de Democratische Partij.
Helaas, je zit er wederom naast.

quote:
In November 2018, two DSA members, Alexandria Ocasio-Cortez and Rashida Tlaib, were elected to the House of Representatives as Democrats.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 21:25:44 #159
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195206377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Helaas, je zit er wederom naast.
[..]

Ok, prima, dan zit er naast, ik wist niet dat zij lid waren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195206378
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tjonge. Eerst de doelpalen proberen te verschuiven en dan een whatabouttism :)
Ik probeer inderdaad vast te stellen waar het doel staat als er volgens jou bij de Democraten ook een teaparty-probleem is.
What Would Goku Do
pi_195206423
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, prima, dan zit er naast, ik wist niet dat zij lid waren.
Dat kun je prima vinden, maar ik vraag me af waar die reflex vandaan komt om meteen in de verdediging te schieten en met zulke makkelijk te ontkrachten leugens te komen.
pi_195206425
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is die regel dat iedereen aanwezig moet zijn? Dat gaat wel even duren in verkiezingstijd idd :P
Nee, dat is weer een andere regel, wat ook de boel lastig kan maken. Althans, als je doelt op het feit dat er 51 senatoren aanwezig moeten zijn om uberhaupt iets te doen. Zie dit opiniestuk:

quote:
Democrats Need a Plan. Fast.
Here’s how they can apply maximum pressure, brand the process as the illegitimate farce it is and lay the groundwork for desperately needed reform.
By Adam Jentleson

The temperature plummeted Friday night in Washington, along with the mood of many Democrats, as they heard that Justice Ruth Bader Ginsburg had passed away. In the fight to fill her seat, the stakes are enormous and Democrats need a plan — fast. Their options in the weeks ahead are limited, but Republicans face a slim margin for error.

There are steps Democrats can take to apply maximum pressure, brand the process as the illegitimate farce it is and lay the groundwork for desperately needed reform that can reverse the damage early in 2021 if Democrats win in November.

The all-important question is, does the majority leader, Senator Mitch McConnell, have the votes? Nothing matters more to him than the courts, so the safe bet is that he will find them. The gauntlet of hypocrisy Republican senators will have to run will be brutal and will likely hurt those in close re-election races. But let’s assume that a nominee moves forward.

There is no silver bullet available to Chuck Schumer, the Democratic Senate minority leader, to block the nominee. Distraught Democrats should understand that senators’ options are limited, but Democratic senators should understand the depth of voters’ desire to see their senators do everything possible to stop Mr. Trump from replacing R.B.G. This is an illegitimate process, and that is how Democrats should approach it. A core function of the Senate is to “advise and consent” on federal court nominees. Jamming a Supreme Court nominee through in direct contradiction of Republican senators’ pledges not to do so, with votes already being cast in the election, will be a clear abdication of any reasonable claim to the institution’s constitutional responsibility.[/b]

There are a range of tools available to Democrats to apply constant pressure. The Senate operates on what are called “unanimous consent” agreements, or U.C.s — pacts that set the daily schedule and the terms of conduct for all business. As the name suggests, every senator has to agree to a U.C. If a single senator objects, the U.C. is blocked. Democrats can bring the business of the Senate to a halt by systematically denying U.C. agreements. This simply requires stationing one senator on the floor at all times — senators can rotate every few hours, they just need to be physically present on the floor to say, “I object,” anytime Republicans try to pass a U.C.

Denying U.C.s will gum up the works in countless ways, one of which will be to deny committees the ability to meet more than two hours after the Senate convenes. This applies to the Judiciary Committee, where any confirmation hearings would be held. Republicans will still be able to schedule them, but it will make the process arduous and abnormal.

Absent U.C.s, the Senate needs a quorum of 51 senators to be present to conduct business. Senate Democrats should force Republicans to produce quorums on their own. Republicans control 53 seats, but bringing 51 senators to the floor every time they need to conduct business is a major challenge. Notably, Republicans have more incumbent senators up for re-election than Democrats do, and every day they have to spend in Washington is a lost day of campaigning. It takes only one senator to do this: By noting the absence of a quorum, a Democratic senator can put the Senate into a state of suspended animation called a “quorum call” until 51 senators arrive on the floor.

Democrats can also boycott the confirmation hearings. The hearings are unlikely to influence the outcome. If the hearings for Brett Kavanaugh did not change any votes, neither will these hearings. Attending confers legitimacy, and refusing to attend will send a powerful statement that they deem the process and the nominee illegitimate.

Together, these tactics will hang an asterisk around President Trump’s nominee. Democratic senators should keep in mind that if they participate in the process, even aggressively, history will record it as a “contentious” confirmation process, a common occurrence. Boycotting the process and disrupting Senate business, on the other hand, will brand it as fundamentally different from anything that has come before.

This brings us to the most important step: Democrats should commit to the structural reforms necessary to undo the damage Republicans have wrought. Republicans were able to block Judge Merrick Garland and install a conservative majority on the Supreme Court despite representing less than half of the population. The Senate overrepresents white conservatives, while minority voters are more underrepresented than at any time since 1870. A white conservative minority imposing its will on a diverse majority — in part through federal judges serving lifetime appointments — is a fundamentally unhealthy dynamic for our democracy.

If Democrats win the White House and the Senate in November, they can pass reforms to rebalance our democracy through simple majority votes. The only thing standing in the way will be the filibuster — a procedural mutation that was not a part of the original Senate and that has been manipulated in recent decades to transform the Senate from the framers’ vision of a majority-rule institution into one where most business requires 60 votes (or a “supermajority”) to pass. There are many good reasons to get rid of the filibuster, but Republicans jamming through a nominee should motivate any hesitant Democrats to commit to eliminating it if they take back power.

Without the filibuster, reforms can be passed by simple majority votes, as the framers intended. Democrats should commit to reforming the Supreme Court: They can add seats to the court; apply age or term limits; or pass any of a range of credible proposals. Congress has the prerogative to change the court, including its size, which it has done six times since the founding.

Democrats should also reform the Senate so it better represents the nation. They can start by inviting territories bound by federal law but lacking voting representation in Congress to become states. The District of Columbia has roughly a similar or greater population as Wyoming or North Dakota, while Puerto Rico has more people than 20 states. Both deserve to become states if they so choose.

Committing to these changes now will enable Democrats to move quickly if they take back power.

Some commentators have floated the idea of shutting down the government (funding runs out on Sept. 30). But this would backfire politically, and the Senate can confirm a nominee even if the government is shut down. It’s a bad idea.

This is a dark time for Democrats, but it has the potential to be clarifying. The Senate is awash in myths and misconceptions about norms and traditions, most of which were invented to serve narrow political interests. Republicans’ naked hypocrisy will reveal that much of what senators assure us is grand Senate tradition is just hardball politics.

Democrats’ options before the election may indeed be limited. But if they win, the only restraints will be their own ambition and will.
pi_195206429
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:25 schreef viagraap het volgende:

[..]

Ik probeer inderdaad vast te stellen waar het doel staat als er volgens jou bij de Democraten ook een teaparty-probleem is.
Is het ook helemaal niet. Het is een gewoon een aanleiding om het rechtse narratief te spuien hoe gevaarlijk AOC wel niet is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195206436
Ik zie niet in wat er zo verschrikkelijk aan is om oa gezondheidszorg, onderwijs en gevangenissen zo ver mogelijk van enig kapitalistisch verdienmodel te houden. Maar dat kan aan mij liggen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 21:28:38 #165
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195206439
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat kun je prima vinden, maar ik vraag me af waar die reflex vandaan komt om meteen in de verdediging te schieten en met zulke makkelijk te ontkrachten leugens te komen.
Iets niet weten is geen leugen. Maar dat wist je vast wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195206460
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:25 schreef viagraap het volgende:

[..]

Ik probeer inderdaad vast te stellen waar het doel staat als er volgens jou bij de Democraten ook een teaparty-probleem is.
Dat heb ik al gezegd. :) Ik heb ook gezegd dat het probleem gelukkig niet zo groot is maar wel aan het groeien.
pi_195206465
- Nee -

[ Bericht 94% gewijzigd door Tijger_m op 22-09-2020 21:33:54 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_195206471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iets niet weten is geen leugen. Maar dat wist je vast wel.
Ok, dan dezelfde vraag. Waar komt die reflex vandaan om met makkelijk te ontkrachten onwaarheden te komen?
pi_195206480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:28 schreef Barbusse het volgende:
Ik zie niet in wat er zo verschrikkelijk aan is om oa gezondheidszorg, onderwijs en gevangenissen zo ver mogelijk van enig kapitalistisch verdienmodel te houden. Maar dat kan aan mij liggen.
Maar ze is lid van DSA! Dat zegt genoeg!

Ok ik ben hier wel weer klaar mee. :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195206492
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door Tijger_m op 22-09-2020 21:31:48 ]
pi_195206504
- Ook nee -

[ Bericht 97% gewijzigd door Tijger_m op 22-09-2020 21:33:41 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195206526
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Adrie072 het volgende:

[knip]


kop is een beetje aangedikt, maar fijn is het niet..... wat een systeem....
Heerlijk land toch met zo'n "democratisch" en bureaucratisch systeem dat door dictators volledig uitgewoond kan worden.

Als Trump door een lulligheid ergens opnieuw wint dan kun je meteen de Trump Dynasty uitrollen met Don Jr als troonopvolger.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 21:35:38 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195206550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Heerlijk land toch met zo'n "democratisch" en bureaucratisch systeem dat door dictators volledig uitgewoond kan worden.
De checks en balances zijn ingericht op het idee dat er geen bad faith actors zouden zijn, nu zijn die er wel en dan blijkt het hele systeem een kaartenhuis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195206567
Kijk gelijk gebruik maken van de situatie om stemmen te onderdrukken:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195206574
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De checks en balances zijn ingericht op het idee dat er geen bad faith actors zouden zijn, nu zijn die er wel en dan blijkt het hele systeem een kaartenhuis.
Dat is een goed punt ja. Volgens mij is dat ook een onderbouwing voor de grote macht die de president heeft, men ging er van uit dat iemand in zo'n positie die macht alleen zou gebruiken als het echt nodig was. Trump had men niet op gerekend.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2020 @ 21:41:10 #176
426493 crew  PippenScottie
pi_195206639
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is een goed punt ja. Volgens mij is dat ook een onderbouwing voor de grote macht die de president heeft, men ging er van uit dat iemand in zo'n positie die macht alleen zou gebruiken als het echt nodig was. Trump had men niet op gerekend.
Ik geloof dat de founding fathers juist wel op een type als Trump hadden gerekend.

Waar ze niet op hadden gerekend is dat de hele Republikeinse partij in beide huizen van het congres volledig zou verzaken.
pi_195206681
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:41 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik geloof dat de founding fathers juist wel op een type als Trump hadden gerekend.

Waar ze niet op hadden gerekend is dat de hele Republikeinse partij in beide huizen van het congres volledig zou verzaken.
Dat ook. Maar impeachment is niet voor niets zo moeilijk gemaakt natuurlijk.
pi_195206703
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is een goed punt ja. Volgens mij is dat ook een onderbouwing voor de grote macht die de president heeft, men ging er van uit dat iemand in zo'n positie die macht alleen zou gebruiken als het echt nodig was. Trump had men niet op gerekend.
Een tweepartijenstelsel is dan ook al een zwakke basis opzichzelf.

Daarnaast zie je door de historie heen wel vaker dat oppositie bij een potentiele dictator men ineens vertrouwen uitspreekt dat "het systeem" zoiets wel wegfiltert.

Trump doet weinig goed maar hij heeft wel de juiste mensen op de juiste plaatsen die delen van systemen op de juiste momenten lam kunnen leggen.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 21:46:31 #179
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195206716
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een tweepartijenstelsel is dan ook al een zwakke basis opzichzelf.

Daarnaast zie je door de historie heen wel vaker dat oppositie bij een potentiele dictator men ineens vertrouwen uitspreekt dat "het systeem" zoiets wel wegfiltert.

Trump doet weinig goed maar hij heeft wel de juiste mensen op de juiste plaatsen die delen van systemen op de juiste momenten lam kunnen leggen.
Er waren er ooit meer, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195206784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat heb ik al gezegd. :) Ik heb ook gezegd dat het probleem gelukkig niet zo groot is maar wel aan het groeien.
Dan verschillen jouw en mijn definities van extreem.
What Would Goku Do
pi_195206788
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nee, dat is weer een andere regel, wat ook de boel lastig kan maken. Althans, als je doelt op het feit dat er 51 senatoren aanwezig moeten zijn om uberhaupt iets te doen. Zie dit opiniestuk:
[..]

Ja die bedoelde ik dus. Het is me nog niet duidelijk waar 2-uurs regel voor dient dan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195206806
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:51 schreef viagraap het volgende:

[..]

Dan verschillen jouw en mijn definities van extreem.
Met de kanttekening dat het idee van afschaffen van kapitalisme in vrijwel de gehele wereld een extreem idee is.
pi_195206855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Met de kanttekening dat het idee van afschaffen van kapitalisme in vrijwel de gehele wereld een extreem idee is.
Wat zij voorstaat gaat, nogmaals, niet veel verder dan de Noren nu hebben en die hebben toch ook niet het kapitalisme afgeschaft? Dat Amerikanen, en dan voornamelijk tegenstanders bij de Republikeinen, het zo noemen maakt het nog niet waar.
pi_195206899
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Met de kanttekening dat het idee van afschaffen van kapitalisme in vrijwel de gehele wereld een extreem idee is.
Maar is het extremer dan het verbieden van andermans doen en laten omdat er in een boek staat dat het niet kan? En is het extremer dan doorgaan met een systeem dat ongelijkheid, machtsmisbruik, en onherstelbare schade aan de planeet veroorzaakt?
What Would Goku Do
pi_195206904
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wat zij voorstaat gaat, nogmaals, niet verder dan de Noren nu hebben en die hebben toch ook niet het kapitalisme afgeschaft? Dat Amerikanen, en dan voornamelijk tegenstanders bij de Republikeinen, het zo noemen maakt het nog niet waar.
Dat heb ik dan ook niet geclaimd. Waar zij voor staat is nogal warrig en niet heel concreet (als ze kapitalisme niet wil afschaffen moet ze het niet 'irredeemable' noemen), maar de organisatie waar ze lid van is staat wel degelijk voor wat ik zeg.

Die contstante stropoppen worden nu wel een beetje vermoeiend trouwens.
pi_195206912
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:57 schreef viagraap het volgende:

[..]

Maar is het extremer dan het verbieden van andermans doen en laten omdat er in een boek staat dat het niet kan? En is het extremer dan doorgaan met een systeem dat ongelijkheid, machtsmisbruik, en onherstelbare schade aan de planeet veroorzaakt?
Tja, als je zelf extremist bent dan vind je zo'n standpunt natuurlijk niet extreem. Dat is geen verrassing :)
pi_195206955
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tja, als je zelf extremist bent dan vind je zo'n standpunt natuurlijk niet extreem. Dat is geen verrassing :)
Wat zou jij voorstaan? Een wereld volgens de idealen van de vice president of die van AOC circa Bernie?
What Would Goku Do
pi_195206999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:01 schreef viagraap het volgende:

[..]

Wat zou jij voorstaan? Een wereld volgens de idealen van de vice president of die van AOC circa Bernie?
Dat is niet eerlijk, hoe moet ik nou weten waar zij voor staat over 49 jaar? ;)
pi_195207042
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is niet eerlijk, hoe moet ik nou weten waar zij voor staat over 49 jaar? ;)
Ik moest lachen. Maar ben nog steeds benieuwd.
What Would Goku Do
pi_195207076
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:06 schreef viagraap het volgende:

[..]

Ik moest lachen. Maar ben nog steeds benieuwd.
Vooruit, in die vergelijking wint mijn haat voor de theocratie het van mijn wantrouwen van het socialisme.
pi_195207146
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vooruit, in die vergelijking wint mijn haat voor de theocratie het van mijn wantrouwen van het socialisme.
En een kleptocratie a la Trump? Voorzover die bewust iets nastreeft dat eindigt op -atie dan.
What Would Goku Do
pi_195207203
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:12 schreef viagraap het volgende:

[..]

En een kleptocratie a la Trump? Voorzover die bewust iets nastreeft dat eindigt op -atie dan.
Trump staat wat mij betreft symbool voor complete intellectuele armoede. Ik vind het moeilijk onder woorden te brengen hoe inhoudsloos ik die man vind. Een narcissistisch zwart gat waar alle nuance, redelijkheid en intellectuele vooruitgang in verdwijnt.

Ik kan nog wel ever doorgaan op dezelfde voet maar volgens mij is het wel duidelijk :P
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 september 2020 @ 22:28:48 #193
862 Arcee
Look closer
pi_195207458
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Trump staat wat mij betreft symbool voor complete intellectuele armoede. Ik vind het moeilijk onder woorden te brengen hoe inhoudsloos ik die man vind.
Kijk dit dan eens:


Sam Harris gaf hier, september 2016, twee maanden vóór de verkiezingen, een feilloze karakterisering van Trump.
pi_195207470
Gewoon het wiel weer opnieuw uitvinden :X

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195207478
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kijk dit dan eens:


Sam Harris gaf hier, september 2016, twee máánden voor de verkiezingen, een feilloze karakterisering van Trump.
Zelfs 4 jaar later nog steeds spot on wat mij betreft, dank je.
pi_195207491
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zelfs 4 jaar later nog steeds spot on wat mij betreft, dank je.
Dat heb je snel geluisterd.
pi_195207518
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat heb je snel geluisterd.
Ik had deze al eens gezien, ik had deze video ook in mijn achterhoofd toen ik mijn eerste antwoord gaf :D
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 september 2020 @ 22:32:09 #198
862 Arcee
Look closer
pi_195207526
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat heb je snel geluisterd.
My thoughts exactly!
pi_195207575
Deze video hoort er dan ook bij wat mij betreft:

pi_195207588
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 22:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik had deze al eens gezien, ik had deze video ook in mijn achterhoofd toen ik mijn eerste antwoord gaf :D
Ah ok.
pi_195207770
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195207815
quote:
Jep, maar voor mensen die het niet gezien hebben is het een goede aanbeveling.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 september 2020 @ 23:02:39 #203
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195208496
twitter


Burgeroorlog
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195208637
Bloomberg trekt de portemonnee om de boel in Florida op scherp te zetten.

Bloomberg pays fines for 32,000 felons in Florida so they can vote
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_195208835
Wat een informatieve linkjes krijg ik hiero. _O_
pi_195209040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Met de kanttekening dat het idee van afschaffen van kapitalisme in vrijwel de gehele wereld een extreem idee is.
Kapitalisme indammen en de boel balanceren is veel effectiever dan van wit naar zwart gaan.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 00:36:11 #207
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195209819
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 23:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kapitalisme indammen en de boel balanceren is veel effectiever dan van wit naar zwart gaan.
Effectiever ja maar ik heb het idee dat van wit naar zwart gaan makkelijker is in de VS.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195210001
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195210030
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195210053
Hij geeft ook gewoon toe dat hij een partisan rechter nodig heeft in de SC om fraude aan te tonen bij het stemmen 8)7

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195210092
En Kamala Harris is druk aan het oefenen met Mayor Pete als stand-in voor Pence :D

twitter


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 23 september 2020 @ 02:24:09 #212
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_195210222
Republikeinen zeggen eigenlijkk dat ze noot te vertrouwen zijn.

Lijkt me dat de democraten het zelfde spel moeten gaan spelen.
  woensdag 23 september 2020 @ 06:11:10 #213
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195210842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:24 schreef Tweek het volgende:
Republikeinen zeggen eigenlijkk dat ze noot te vertrouwen zijn.

Lijkt me dat de democraten het zelfde spel moeten gaan spelen.
Lijkt mij geen goed idee, je associeert republikeinen met dit soort gedrag. Democraten moeten zich houden aan hun eigen spel.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 23 september 2020 @ 06:31:30 #214
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195210920
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 23:08 schreef robdriessen het volgende:
Bloomberg trekt de portemonnee om de boel in Florida op scherp te zetten.

Bloomberg pays fines for 32,000 felons in Florida so they can vote
Slim, zonder Florida maken ze geen schijn van kans.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 07:40:43 #215
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195211201
Antifa is gestopt met het gooien van soepblikken en over op tonijn volgen Trump.

Hebben we daar nog een mening over?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 07:56:51 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195211346
twitter


Dat is heel vervelend voor Trump, maar it is what it is.....


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 08:40:56 #217
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195211728
Biden en Trump beiden op 47% in Iowa volgens de Des Moines Register.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195211856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 06:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Slim, zonder Florida maken ze geen schijn van kans.
Nee hoor, ook zonder Florida blijven er genoeg scenario's over voor Biden om te winnen. Voor Trump wordt het wel vrij onmogelijk te winnen als hij Florida verliest.
  woensdag 23 september 2020 @ 08:54:57 #219
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195211891
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 07:40 schreef Ulx het volgende:
Antifa is gestopt met het gooien van soepblikken en over op tonijn volgen Trump.

Hebben we daar nog een mening over?
Het is vies tuig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195211896
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:36 schreef Kijkertje het volgende:
En Kamala Harris is druk aan het oefenen met Mayor Pete als stand-in voor Pence :D

[ twitter ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Harris gaat dat debat op inhoud natuurlijk gemakkelijk winnen. De uitdaging zal liggen in sympathiek over komen.
pi_195212007
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:51 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Nee hoor, ook zonder Florida blijven er genoeg scenario's over voor Biden om te winnen. Voor Trump wordt het wel vrij onmogelijk te winnen als hij Florida verliest.
Bedoelde hij het niet andersom, dat Trump zonder Florida geen reele kans maakt?
  woensdag 23 september 2020 @ 09:18:04 #222
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195212185
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:24 schreef Kijkertje het volgende:
Hij geeft ook gewoon toe dat hij een partisan rechter nodig heeft in de SC om fraude aan te tonen bij het stemmen 8)7

[ twitter ]
Als de feiten je tegenwerken heb je weinig aan partisan rechters. Ook conservatieve rechters hebben die nodig om een oordeel te kunnen vellen. Op gegeven moment zul je rechtspraak hebben op basis van bewijs, ook van een conservatieve rechter.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 23 september 2020 @ 09:19:54 #223
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195212205
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is vies tuig.
Ja maar dit tuig bekogelen met soepblikken is een beetje zinloos. Het hek staat namelijk te ver van het witte huis vandaan .
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195212294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 07:40 schreef Ulx het volgende:
Antifa is gestopt met het gooien van soepblikken en over op tonijn volgen Trump.

Hebben we daar nog een mening over?
Zolang het maar duurzaam netjes gevangen tonijn is met een keurmerk. :D
  woensdag 23 september 2020 @ 09:34:30 #225
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195212383
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ja maar dit tuig bekogelen met soepblikken is een beetje zinloos. Het hek staat namelijk te ver van het witte huis vandaan .
Verdraai mijn woorden niet kerel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195212617
Nog 42 dagen tot 4 november as.
pi_195212666
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:54 schreef AnneX het volgende:
Nog 42 dagen tot 4 november as.
Gevolgd door weken lang drama over niet getelde stemmen, kwijtgeraakte stemmen, ongeldige stemmen etc..
pi_195212703
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:58 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Gevolgd door weken lang drama over niet getelde stemmen, kwijtgeraakte stemmen, ongeldige stemmen etc..
😢
  woensdag 23 september 2020 @ 10:03:39 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195212731
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:58 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Gevolgd door weken lang drama over niet getelde stemmen, kwijtgeraakte stemmen, ongeldige stemmen etc..
Dat hangt er vanaf hoe ruim of krap de overwinning is. Obama won de verkiezingen met zo'n overmacht dat het meteen klaar was.
  woensdag 23 september 2020 @ 10:10:28 #230
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195212793
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoe ruim of krap de overwinning is. Obama won de verkiezingen met zo'n overmacht dat het meteen klaar was.
Nee hoor, volgens Trump zal er sowieso sprake zijn van fraude, zelfs als hij 99 procent van de popular vote wint.
pi_195212802
De condities voor het kapen van de verkiezingen lijken momenteel optimaal. Ik zou 't een wonder vinden als Biden nog zou weten te winnen onder de paraplu van dit verval met de republikeinen die zich nu in het zweet werken om via loopholes en het omzagen van delen van het systeem Trump op de troon te houden.

Als deze verkiezingen naar Trump gaan dan zit men straks met Trump, Trump Jr en de hele dynasty etc in een soort Venezuela. Ik zou met zo'n uitslag als journalist dan ook mooi gaan migreren, want hij gaat wat hij als 'fake news' betitelt waarschijnlijk nog weleens wreken zoals men dat in andere landen waar nu een dictator aan de macht is ook doet. Wat Putin met politieke opponenten doet wil hij ook wel.

[ Bericht 18% gewijzigd door Beathoven op 23-09-2020 10:25:36 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 11:02:35 #232
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195213571
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Harris gaat dat debat op inhoud natuurlijk gemakkelijk winnen. De uitdaging zal liggen in sympathiek over komen.
Klopt. Mannen hoeven dat niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 11:17:45 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195213787
De GOP gaat vol Qanon.

twitter


Het worden nog een paar heel lelijke weken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:38:05 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_195214082
Het gaat echt goed mis daar hè?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_195214217
Kan de VN niet alvast waarnemers sturen? Bij Bush vs Gore kwamen ze ook kijken in Florida, nu kunnen ze beter overal alvast gaan posten.
What Would Goku Do
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 11:46:40 #236
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195214244
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:38 schreef Ringo het volgende:
Het gaat echt goed mis daar hè?
Dat is al het geval sinds 2016. Het is alleen allemaal wat openlijker nu.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195214691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:45 schreef viagraap het volgende:
Kan de VN niet alvast waarnemers sturen? Bij Bush vs Gore kwamen ze ook kijken in Florida, nu kunnen ze beter overal alvast gaan posten.
Kunnen Iran, Cuba en Noord-Korea geen waarnemers sturen. Ik heb een paar maanden terug al gekeken of je de ambassadeurs van die landen bij de VN kunt mailen maar ik kan geen adressen vinden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195215720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is al het geval sinds 2016. Het is alleen allemaal wat openlijker nu.
Trump is altijd wel vrij openlijk geweest over zn wensen. Als Trump roept dat hij Hillary achter tralies wil zien dan zal hij daar als hij de kans er voor krijgt op overgaan.

Dit gijzelen van de GOP en het collectief werken naar een overgang naar een dictatuur is ook het hele gebeuren waar Donald Trump in 2016 met z'n 'calm before the storm' aan refereerde. Voor de rest liggen in zijn spectrum van mensen waar hij bewondering voor heeft bijna allemaal dictators. Dus het is niet zo verwonderlijk dat hij bij dit clubje wil ten koste van alles.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 23-09-2020 13:17:21 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 13:29:43 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195216013
Oh, hij is weer getriggered. Middagje ragetweeten coming up.

twitter


Cindy McCain geeft een endorsement aan Biden. Gok ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 13:39:25 #240
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195216208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:29 schreef Ulx het volgende:
Oh, hij is weer getriggered. Middagje ragetweeten coming up.

[ twitter ]

Cindy McCain geeft een endorsement aan Biden. Gok ik.
Dat klopt, met als beweegreden Trumps behandeling en houding tegenover dienende militairen en veteranen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 13:48:19 #241
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195216380
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is vies tuig.
Precies, tuig. We weten welke bevolkingsgroep tuna-melt heeft uitgevonden omdat het kosher is. En veel van die lui stemmen op de Dems.

;)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 23 september 2020 @ 13:56:39 #242
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195216481
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Precies, tuig. We weten welke bevolkingsgroep tuna-melt heeft uitgevonden omdat het kosher is. En veel van die lui stemmen op de Dems.

;)
Uh nee, geen idee en interesseert me helemaal niet wie tuna melt heeft uitgevonden.
Ik zei alleen dat Antifa tuig is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 14:12:47 #243
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195216700
twitter


Weer een misser. Wel typerend dat de GOP-senaat een door de Russen ingefluisterd interim-rapport publiceert.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195217458
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195218043
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 07:56 schreef Ulx het volgende:

Dat is heel vervelend voor Trump, maar it is what it is.....

[ twitter ]
Is dit erg? Volgens mij staan ze buiten en op voldoende afstand, kan me voorstellen dat je iemand niet kan verstaan met die herrie en zonder liplezen is het dan onmogelijk om iets te begrijpen.
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_195218272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:36 schreef B300 het volgende:

[..]

Is dit erg? Volgens mij staan ze buiten en op voldoende afstand, kan me voorstellen dat je iemand niet kan verstaan met die herrie en zonder liplezen is het dan onmogelijk om iets te begrijpen.
Afstand?



En dan allemaal joelen en chants schreeuwen :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195218305
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Afstand?

[ afbeelding ]

En dan allemaal joelen en chants schreeuwen :')
Op die foto niet, maar op het filmpje in de tweet wel. Daar ging het mij om.
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_195218373
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:49 schreef B300 het volgende:

[..]

Op die foto niet, maar op het filmpje in de tweet wel. Daar ging het mij om.
Ah ok. Maar het punt daar was dat Trump de vraag ontweek, niet de afstand tussen de reporters.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195218992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Uh nee, geen idee en interesseert me helemaal niet wie tuna melt heeft uitgevonden.
Ik zei alleen dat Antifa tuig is.
Da's mooi om te lezen. Dank hiervoor.
Ik ben mijn hele leven al veel te lang voor softie uitgescholden.
Ik ben overtuigd Antifa, en eindelijk is er eens iemand die mij voor tuig uitmaakt.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 16:22:26 #250
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195219014
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:21 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Da's mooi om te lezen. Dank hiervoor.
Ik ben mijn hele leven al veel te lang voor softie uitgescholden.
Ik ben overtuigd Antifa, en eindelijk is er eens iemand die mij voor tuig uitmaakt.
_O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195219044
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:21 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Da's mooi om te lezen. Dank hiervoor.
Ik ben mijn hele leven al veel te lang voor softie uitgescholden.
Ik ben overtuigd Antifa, en eindelijk is er eens iemand die mij voor tuig uitmaakt.
Tegen fascisme zijn! Schande! :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195219317
Neem dan Trump & Co, die weten tenminste hoe je verkiezingen wint :')

twitter


quote:
Trump's state and national legal teams are already laying the groundwork for postelection maneuvers that would circumvent the results of the vote count in battleground states. Ambiguities in the Constitution and logic bombs in the Electoral Count Act make it possible to extend the dispute all the way to Inauguration Day, which would bring the nation to a precipice. The Twentieth Amendment is crystal clear that the president's term in office "shall end" at noon on January 20, but two men could show up to be sworn in. One of them would arrive with all the tools and power of the presidency already in hand.

"We are not prepared for this at all," Julian Zelizer, a Prince­ton professor of history and public affairs, told me. "We talk about it, some worry about it, and we imagine what it would be. But few people have actual answers to what happens if the machinery of democracy is used to prevent a legitimate resolution to the election."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 23 september 2020 @ 16:45:02 #253
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195219483
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:21 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Da's mooi om te lezen. Dank hiervoor.
Ik ben mijn hele leven al veel te lang voor softie uitgescholden.
Ik ben overtuigd Antifa, en eindelijk is er eens iemand die mij voor tuig uitmaakt.
Heb je ook zo'n mooi standbeeld van Lenin op je zolderkamer staan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195219491
En het is nog geen oktober. Als dit zo doorgaat doet de EU er goed aan om de banden los te snijden. Dat gaat wel een flink militair apparaat vergen helaas, maar met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

Die peiling laatst van het Clingendael Instituut, dat 60 procent (ongeveer, weet ik veel) neutraliteit bepleit mochten China en de VS ten oorlog gaan... hebben we straks überhaupt nog een keus?
What Would Goku Do
  woensdag 23 september 2020 @ 16:47:12 #255
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195219526
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tegen fascisme zijn! Schande! :D
Nee, zo simpel kun je dat volk niet indelen.
Het zijn vaak communisten en anarchisten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 16:49:14 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195219570
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee, zo simpel kun je dat volk niet indelen.
Het zijn vaak communisten en anarchisten.
Als je tegen fascisme bent is de kans groot dat je anarchist of communist bent?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195219571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee, zo simpel kun je dat volk niet indelen.
Het zijn vaak communisten en anarchisten.
En black metal fans zijn vaak maagdelijke larpers en wannabe Vargjes.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195219645
- Niet doen -

[ Bericht 49% gewijzigd door Tijger_m op 23-09-2020 16:53:44 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 16:53:18 #259
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195219666
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als je tegen fascisme bent is de kans groot dat je anarchist of communist bent?
Nee, maar als je bij antifa zit wel, laten we nu niet gaan doen alsof het een fijne club is met boyscouts. Wat echter onverlet laat dat Antifa nu als boeman ingezet word zonder dat er bewijs is voor hun betrokkenheid om een narrative te construeren door de Trump regering.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:55:52 #260
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195219719
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als je tegen fascisme is de kans groot dat je anarchist of communist bent?
Nee, het soort mensen die zich als antifa verenigen zijn vaak anarchistisch of communistisch.

Die naam is gewoon verrot. Vrijwel iedereen is tegen fascisme, maar heeft niet veel behoefte om zich bij rellende en krakende antifa groeperingen aan te sluiten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195219874
Veel mensen in het Republikeinse kamp lijken toch een beetje te twijfelen aan de strategie om Biden neer te zetten als seniele ouwe gek:
https://www.politico.com/(...)-first-debate-420189
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195219878
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:37 schreef Kijkertje het volgende:
Neem dan Trump & Co, die weten tenminste hoe je verkiezingen wint :')

[ twitter ]
[..]

Ik vraag me af hoe ze dat zouden willen bereiken...

3 U.S. Code § 1.Time of appointing electors

The electors of President and Vice President shall be appointed, in each State, on the Tuesday next after the first Monday in November, in every fourth year succeeding every election of a President and Vice President.

3 U.S. Code § 5.Determination of controversy as to appointment of electors

If any State shall have provided, by laws enacted prior to the day fixed for the appointment of the electors, for its final determination of any controversy or contest concerning the appointment of all or any of the electors of such State, by judicial or other methods or procedures, and such determination shall have been made at least six days before the time fixed for the meeting of the electors, such determination made pursuant to such law so existing on said day, and made at least six days prior to said time of meeting of the electors, shall be conclusive, and shall govern in the counting of the electoral votes as provided in the Constitution, and as hereinafter regulated, so far as the ascertainment of the electors appointed by such State is concerned.

Natuurlijk kan het hooggerechtshof van alles bepalen, maar ik zie zo niet hoe ze hier omheen zouden gaan.
pi_195220096
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dat zouden willen bereiken...

3 U.S. Code § 1.Time of appointing electors

The electors of President and Vice President shall be appointed, in each State, on the Tuesday next after the first Monday in November, in every fourth year succeeding every election of a President and Vice President.

3 U.S. Code § 5.Determination of controversy as to appointment of electors

If any State shall have provided, by laws enacted prior to the day fixed for the appointment of the electors, for its final determination of any controversy or contest concerning the appointment of all or any of the electors of such State, by judicial or other methods or procedures, and such determination shall have been made at least six days before the time fixed for the meeting of the electors, such determination made pursuant to such law so existing on said day, and made at least six days prior to said time of meeting of the electors, shall be conclusive, and shall govern in the counting of the electoral votes as provided in the Constitution, and as hereinafter regulated, so far as the ascertainment of the electors appointed by such State is concerned.

Natuurlijk kan het hooggerechtshof van alles bepalen, maar ik zie zo niet hoe ze hier omheen zouden gaan.
Dit artikel gaat er op in:

The Deadline That Could Hand Trump the Election

A 133-year-old law creates perverse incentives for the Trump administration—and could make a chaotic postelection period even more tumultuous.
quote:
Consider, for a minute, Pennsylvania. Imagine the race is tight as the votes come in on the night of November 3. Polling-site problems are concentrated in urban areas, which see long lines—exactly like what happened in the state in June, when hundreds of thousands of primary votes, mostly from Philadelphia, took weeks to come in. Trump is ahead early, and stays ahead for the first few days, though new ballots coming in by mail slowly chip away at that lead. Allegations of misconduct and fraud fly around, until what seems like a final result arrives a week or two in, after election officials have invalidated tens of thousands of ballots—more than enough to make up the margin of victory for Trump or Biden. Lawyers for both sides dig in and head to court, but even with expedited proceedings, days tick away while they’re fighting in front of judges. December 14 comes with no resolution. Pennsylvania’s Republican-led legislature steps in and exercises its constitutional right to pick its own electors—a list of reliable Trump supporters. The Democratic governor objects, though it’s not clear he has the constitutional standing to do so, and assembles his own list of electors. Both report their lists to Congress. Because the Democrats control the House and Republicans control the Senate, each chamber approves the electors who favor its majority party’s candidate.

Now there’s a stalemate. If Pennsylvania’s electoral votes can’t be counted, does that mean that being picked as president requires the same 270 electoral votes as normal, or merely 260 (a majority of the total without Pennsylvania)? The experts don’t even agree on whether there’s a clear answer.

Or consider Florida, land of the hanging chad and capital of vote-counting paranoia. Imagine hundreds of thousands of mail-in votes arrive, and the parties fight over which are valid, one by one. The early returns are close, but a higher percentage of Trump votes are kept in than Biden votes. Judges issue their rulings, which are appealed—maybe all the way to the Supreme Court. Except this time, the process takes just a little longer than the 36 days justices took to go with George W. Bush over Al Gore 20 years ago. Already in 2000, the Florida state legislature was moving to pick its own electors. The Republican-majority chambers could get to that point this time around, with Governor Ron DeSantis, a Trump acolyte, cheering them on. If only one list of electors is selected, Congress would have to go with those votes for Trump, no matter what kind of irregularities or newly counted votes for Biden have piled up.

Pennsylvania and Florida aren’t the only states where this could all go wrong. Wisconsin and Michigan have the same divide between Republican majorities in the legislature and a Democratic governor that Pennsylvania does. Ohio has the same full-GOP control that Florida does, as does Arizona.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195220398
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Heb je ook zo'n mooi standbeeld van Lenin op je zolderkamer staan?
Een mooi standbeeld van Lenin, dat is een contradictio in terminis.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_195220415
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195220602
@AnneX: boek uitgelezen, verklaring van de titel is idd die quote uit een eerder interview. Voor de rest is het een zeer helder geschreven boek dat de onkunde van Trump onderstreept. Bizar dat mensen nog zo'n figuur kunnen goedpraten... ;(
pi_195221708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, maar als je bij antifa zit wel, laten we nu niet gaan doen alsof het een fijne club is met boyscouts. Wat echter onverlet laat dat Antifa nu als boeman ingezet word zonder dat er bewijs is voor hun betrokkenheid om een narrative te construeren door de Trump regering.
Je kán natuurlijk ook niet echt bij de Antifa zitten. Niet alsof het een club met leden is ofzo. Maar het klopt dat het vooral een boeman is. Op rechts lijken veel mensen te denken alsof geweld de core business van Antifa is terwijl het waarschijnlijk het minst belangrijke deel ervan is. Voor veel antifascisten is protesteren tegen onderdrukking van miderheden of vrouwen belangrijker dan fascistjes schoppen.

Dat de meeste mensen anti-fascistisch zijn is natuurlijk totale quatsch, als je kijkt hoeveel stemmen fascisten als Trump krijgen zou je genoeg moeten weten.
pi_195221734
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Je kán natuurlijk ook niet echt bij de Antifa zitten. Niet alsof het een club met leden is ofzo. Maar het klopt dat het vooral een boeman is. Op rechts lijken veel mensen te denken alsof geweld de core business van Antifa is terwijl het waarschijnlijk het minst belangrijke deel ervan is. Voor veel antifascisten is protesteren tegen onderdrukking van miderheden of vrouwen belangrijker dan fascistjes schoppen.

Dat de meeste mensen anti-fascistisch zijn is natuurlijk totale quatsch, als je kijkt hoeveel stemmen fascisten als Trump krijgen zou je genoeg moeten weten.
Hoe kun je onderbouwen wat de core business van een beweging als antifa is, als je niet eens er 'bij' kunt horen?
pi_195221942
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hoe kun je onderbouwen wat de core business van een beweging als antifa is, als je niet eens er 'bij' kunt horen?
Ik ken genoeg mensen die zich identificeren als zijnde antifa en dus ook naar veel demo's en dergelijke gaan. Ik ben een paar keer meegeweest naar van die demo's heb met een hoop mensen gepraat over hun overtuigingen bijvoorbeeld op een festival gelieerd aan antifa. Dit zijn verder natuurlijk geen absolute feiten zoals jij dat wil, maar op die manier een pluriforme beweging als antifa benaderen gaat ook nergens over. Zo kun je andere groepen als Christenen ook niet allemaal over een kam scheren, best een verschil in een katholiek of een gereformeerde.

Het is natuurlijk mogelijk dat Amerikaanse antifa heel erg verschilt van Europese waar ik het nu meer over heb. Maar ik ga ervanuit dat een groot gedeelte van hoe ze weggezet worden daar te maken heeft met dezelfde redenen als ze hier zo'n extreem slechte naam hebben. Er is veel onwetendheid en extreem-rechtsen projecteren altijd dat de echte fascisten antifa zijn. Want als je tegen hun ideologie bent is dat fascistisch ofzo, dat het een cirkelredenering is maakt niet veel uit voor rechts. Die frame blijft voor veel mensen in het midden plakken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 23-09-2020 20:20:31 ]
pi_195222164
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:21 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Da's mooi om te lezen. Dank hiervoor.
Ik ben mijn hele leven al veel te lang voor softie uitgescholden.
Ik ben overtuigd Antifa, en eindelijk is er eens iemand die mij voor tuig uitmaakt.
Ja mooi is dat. Softe bèta snowflake levensgevaarlijke extreem geweldadige terrorist.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:26:43 #271
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195222190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die zich identificeren als zijnde antifa en dus ook naar veel demo's en dergelijke gaan. Ik ben een paar keer meegeweest naar van die demo's heb met een hoop mensen gepraat over hun overtuigingen bijvoorbeeld op een festival gelieerd aan antifa. Dit zijn verder natuurlijk geen absolute feiten zoals jij dat wil, maar op die manier een pluriforme beweging als antifa benaderen gaat ook nergens over. Zo kun je andere groepen als Christenen ook niet allemaal over een kam scheren, best een verschil in een katholiek of een gereformeerde.

Het is natuurlijk mogelijk dat Amerikaanse antifa heel erg verschilt van Europese waar ik het nu meer over heb. Maar ik ga ervanuit dat een groot gedeelte van hoe ze weggezet worden daar te maken heeft met dezelfde redenen als ze hier zo'n extreem slechte naam hebben. Mensen hebben een zeer grote hekel aan principieel extreem-linksen.
Ok. Dat is hun goed recht. Even een vraag: hoeveel mensen zijn er door antifa eigenlijk omgekomen? Ik vraag dit natuurlijk om dit te vergelijken met de moorden door extreem rechts. Waarvan er talrijke voorbeelden van zijn.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195222392
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die zich identificeren als zijnde antifa en dus ook naar veel demo's en dergelijke gaan. Ik ben een paar keer meegeweest naar van die demo's heb met een hoop mensen gepraat over hun overtuigingen bijvoorbeeld op een festival gelieerd aan antifa. Dit zijn verder natuurlijk geen absolute feiten zoals jij dat wil, maar op die manier een pluriforme beweging als antifa benaderen gaat ook nergens over. Zo kun je andere groepen als Christenen ook niet allemaal over een kam scheren, best een verschil in een katholiek of een gereformeerde.
Mijn vraag is meer wat nou eigenlijk dan wel het gemeenschappelijke gedachtengoed is waar mensen die zich antifa noemen mee identificeren.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:38:20 #273
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195222497
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:48 schreef BBach het volgende:
@:AnneX: boek uitgelezen, verklaring van de titel is idd die quote uit een eerder interview. Voor de rest is het een zeer helder geschreven boek dat de onkunde van Trump onderstreept. Bizar dat mensen nog zo'n figuur kunnen goedpraten... ;(
In de VS heeft dit te maken met de gewoonte om van huis uit republikeins te stemmen, zelfs al zetten ze een aap in het witte huis, ze zijn er tevreden mee. Trump adepten hier zijn eigenlijk Fvd/ PVV stemmers die Trump als een grote Wilders of Baudet zien. Daarom proberen ze hier de algemene opinie om te vormen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 23 september 2020 @ 19:40:04 #274
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195222540
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mijn vraag is meer wat nou eigenlijk dan wel het gemeenschappelijke gedachtengoed is waar mensen die zich antifa noemen mee identificeren.
Ze zijn tegen fascisme? Ik doe eens een gok.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195222667
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:34 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Een mooi standbeeld van Lenin, dat is een contradictio in terminis.
*contradictio in adjecto

Een belg is slim. Terminis
Een slimme belg. Adjecto
pi_195222674
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:40 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ze zijn tegen fascisme? Ik doe eens een gok.
China noemt zichzelf ook een 'republic'.
  woensdag 23 september 2020 @ 19:46:25 #277
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195222690
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:03 schreef Monolith het volgende:
Veel mensen in het Republikeinse kamp lijken toch een beetje te twijfelen aan de strategie om Biden neer te zetten als seniele ouwe gek:
https://www.politico.com/(...)-first-debate-420189
Tja. Daar kun je op wachten. Trump beweert wat over Biden, en dan gaan ze kijken of dit werkelijk zo is. En dan ontdekken ze verassende dingen. De airplay die Trump heeft geclaimd de afgelopen maanden lijkt me behoorlijk verwaterd en begint een beetje vervelend te worden denk ik.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 23 september 2020 @ 19:47:39 #278
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195222722
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

China noemt zichzelf ook een 'republic'.
Ja en? Wat heeft dit met antifa te maken?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195222728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:47 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ja en? Wat heeft dit met antifa te maken?
Dat een naam alleen niet zo veel zegt.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 19:53:13 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195222848
Antifa heeft een eigen topic, beste vrienden, dit is AMV en ik zou het op prijs stellen als we de discussie over Antifa naar het Antifa topic verplaatsen
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 19:56:45 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195222943
Ook een interessante ontwikkeling maar niet een die gaat werken zoals de Republikeinen denken:

quote:
Justice Department asks Congress to weaken social media companies’ liability protection

At issue is Section 230, which gives Facebook, Twitter and other social media legal protection for items their users post to the companies’ websites

The Justice Department asked Congress on Wednesday to adopt a new law that would hold Facebook, Google and Twitter legally accountable for the way they moderate content on the Web, as the Trump administration ratchets up its attacks on social media sites as the 2020 election approaches.

The new request from the Justice Department came in the form of a rare, legislative proposal that specifically seeks to whittle down Section 230, a decades-old provision of federal law that spares websites from being held liable for content posted by their users — and immunizes some of their own decisions about what posts, photos and videos to leave up or take down.

“For too long Section 230 has provided a shield for online platforms to operate with impunity,” said Attorney General William P. Barr in a statement. “Ensuring that the internet is a safe, but also vibrant, open and competitive environment is vitally important to America.”

https://www.washingtonpos(...)sorship-section-230/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 20:37:47 #282
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195223811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat een naam alleen niet zo veel zegt.
Het is niet zo maar een naam. Het is een samentrekking van twee woorden anti fascisten. Dat zegt net zo veel als het woord nazi. Dat is een samentriiekking van nationaal socialisten. Ik heb zo'n vermoeden dat je van beide groeperingen niet weet wat de doelstellingen zijn.

ANTIFA Topic :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Tijger_m op 23-09-2020 20:42:57 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 23 september 2020 @ 20:53:38 #283
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195224098
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:37 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het is niet zo maar een naam. Het is een samentrekking van twee woorden anti fascisten. Dat zegt net zo veel als het woord nazi. Dat is een samentriiekking van nationaal socialisten. Ik heb zo'n vermoeden dat je van beide groeperingen niet weet wat de doelstellingen zijn.

ANTIFA Topic :P
Ik verkies om daar niet naar toe te gaan, er zitten daar teveel fascisten om hun levenswerk goed te praten. :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:10:26 #284
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195224422
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:53 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik verkies om daar niet naar toe te gaan, er zitten daar teveel fascisten om hun levenswerk goed te praten. :P
Prima, maar hier stoppen we met antifa, ok?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195225499
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195225746
Fauci zet Rand Paul op zijn nummer tijdens de hearing

twitter

twitter


[ Bericht 30% gewijzigd door Kijkertje op 23-09-2020 22:23:33 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 22:51:15 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195226337
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:17 schreef Kijkertje het volgende:
Fauci zet Rand Paul op zijn nummer tijdens de hearing

[ twitter ]
[ twitter ]
Toch mooi om te zien dat iemand als Fauci wel zijn rug recht houd en zich niet laat bullyen door Trump. Paul is natuurlijk sowieso een wappie waar Fauci geen enkel respect voor heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195226448
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Toch mooi om te zien dat iemand als Fauci wel zijn rug recht houd en zich niet laat bullyen door Trump. Paul is natuurlijk sowieso een wappie waar Fauci geen enkel respect voor heeft.
Ja dat itt tot Birx die Trump steeds naar de mond praatte en nu pas klaagt dat het de verkeerde kant op gaat met
het task force :')

twitter


[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 23-09-2020 23:04:07 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 23:04:33 #289
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195226539
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja dat itt tot Birx die Trump steeds naar de mond praatte en nu pas klaagt dat het de verkeerde kant op gaat met
het task force :')

[ twitter ]
Ja, Birx was gewoon een beetje dom, je kan Trump niet paaien op die manier want als je hem een vinger geeft ben je je hand kwijt. Trump kent geen maat en denkt dat hij alles beter weet en iedereen in zijn nabije omgeving sterkt hem in die overtuiging.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 23:06:15 #290
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195226561
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:17 schreef Kijkertje het volgende:
Fauci zet Rand Paul op zijn nummer tijdens de hearing

[ twitter ]
[ twitter ]
Lijkt me niet heel moeilijk voor iemand met kennis. Paul is iemand die denkt dat iedereen arts zou moeten zijn, en dat slechte artsen gewoon geen patienten gaan krijgen. Onzichtbare hand en zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 september 2020 @ 23:06:54 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195226572
quote:
Nice.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 23:41:17 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195226943
Het zal wel heel stil blijven bij de Trump fans maar ik probeer het toch even:

quote:
Republican Inquiry Finds No Evidence of Wrongdoing by Biden

WASHINGTON — An election-year investigation by Senate Republicans into corruption allegations against Joseph R. Biden Jr. and his son, Hunter, involving Ukraine found no evidence of improper influence or wrongdoing by the former vice president, closing out an inquiry its leaders had hoped would tarnish the Democratic presidential nominee.

The investigation found that Hunter Biden had “cashed in” on his father’s name to close lucrative business deals around the world. It also concluded that his work for Burisma Holdings, a Ukrainian energy company then mired in a corruption scandal, while the former vice president was directing American policy toward Kyiv had given the appearance of a conflict of interest and alarmed some State Department officials.

But an 87-page report summing up the findings, released jointly on Wednesday by the Senate Homeland Security and Finance Committees, contained no evidence that the elder Mr. Biden improperly manipulated American policy toward Ukraine or committed any other misdeed. In fact, investigators heard witness testimony that rebutted those charges.

https://www.nytimes.com/2(...)blicans-johnson.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games donderdag 24 september 2020 @ 00:15:58 #293
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195227101
De gouverneur van Missouri is positief getest voor coronavirus nadat hij het gebruik van maskers ridiculiseerde.

twitter
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_195227107
Ik vind die headline wel een beetje eng eigenlijk. 'Mandatory mask rules' vind ik niet iets dat je zomaar als positief kunt bestempelen.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 00:18:30 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195227110
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 00:15 schreef Puddington het volgende:
De gouverneur van Missouri is positief getest voor coronavirus nadat hij het gebruik van maskers ridiculiseerde.

[ twitter ]
Ach gossie...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 00:19:09 #296
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195227112
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 00:17 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vind die headline wel een beetje eng eigenlijk. 'Mandatory mask rules' vind ik niet iets dat je zomaar als positief kunt bestempelen.
50.000 nieuwe covid gevallen per dag is ook niet positief, of eigenlijk wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195227179
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 00:17 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vind die headline wel een beetje eng eigenlijk. 'Mandatory mask rules' vind ik niet iets dat je zomaar als positief kunt bestempelen.
Niet meer of minder als mandatory seat belt rules maar daar hoor je ook niemand over verder.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_195227184
twitter

Die Pete Hoekstra toch...
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 00:59:23 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195227240
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 00:43 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Die Pete Hoekstra toch...
Ik vind het wel lullig voor Geert, die had toch ook wel zo'n fundraiser willen krijgen van Pete.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195227250
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 00:17 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vind die headline wel een beetje eng eigenlijk. 'Mandatory mask rules' vind ik niet iets dat je zomaar als positief kunt bestempelen.
Dit dus. Heeft niets te maken met "ridiculiseren".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195227255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 00:41 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Niet meer of minder als mandatory seat belt rules maar daar hoor je ook niemand over verder.
Vind ik toch anders. Mondkapjes helpen absoluut in bepaalde situaties maar in Amerika is die discussie alweer volledig geradicaliseerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')