abonnement Unibet Coolblue
pi_195154518
Hallo,

Soms tijdens werk raak ik erg overspannen en zit het me tot hier. Het overspannen gevoel is dan zo intens dat ik gewoon al mijn werk wil stilleggen en naar huis gaan. Heb dit al vaker aangegeven bij mijn baas maar feitelijk negeert hij het door te zeggen dat ik me niet zo druk moet maken en blabla dat het wel goed komt.

De vraag is echter of overspannenheid een geldige reden is om ziek te melden. Is dit toegestaan?

Danke.
pi_195154647
Aldus het werkpaard..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:07:32 #3
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_195154697
Met werk gerelateerde lichamelijke en psychische klachten ga je naar de bedrijfsarts. Zeker als je leidinggevende niet mee wilt denken
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_195154698
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:58 schreef Werkperd het volgende:
Hallo,

Soms tijdens werk raak ik erg overspannen en zit het me tot hier. Het overspannen gevoel is dan zo intens dat ik gewoon al mijn werk wil stilleggen en naar huis gaan. Heb dit al vaker aangegeven bij mijn baas maar feitelijk negeert hij het door te zeggen dat ik me niet zo druk moet maken en blabla dat het wel goed komt.

De vraag is echter of overspannenheid een geldige reden is om ziek te melden. Is dit toegestaan?

Danke.
Overspannenheid is een valide reden. Maar zoek snel hulp voor je te laat bent. Zoek de reden.
pi_195154825
Dit is pas een geldige reden wanneer dit (met terugwerkende kracht) medisch wordt geconstateerd.
pi_195154845
Huh maar je kunt dan schijnbaar wel doorwerken want je bleef de vorige keren gewoon.
@Seven verbetertrajectje?
Vakman pur sang
  zaterdag 19 september 2020 @ 22:16:06 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195154857
Ben je arts? Zo niet, dan is het lastig jezelf te diagnosticeren.

Ben je nu op je werk? Zo nie, meld je ziek, kom je vanzelf bij de huisarts / bedrijfsarts en dan zie je wel waar je uitkomt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195155140
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Huh maar je kunt dan schijnbaar wel doorwerken want je bleef de vorige keren gewoon.
@:Seven verbetertrajectje?
Ik weet niet of ik deze usert wel serieus moet nemen. Voor frequent verzuim schakel ik de arbodienst in.

Indien wel serieus: ga naar je huisarts en bespreek je klachten. Ga daarna met je werkgever in overleg over wat beide partijen kunnen doen om het verzuim te beperken. Als het te maken heeft met de werkdruk, dan heb je als werkgever zeker iets te doen. En als werknemer is het niet verplicht maar wel slim om zelf ook je verantwoordelijkheid nemen, gezonde levensstijl en meedenken over oplossingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 19-09-2020 22:48:15 ]
Resistance is futile.
pi_195155173
En ja: overspannen zijn is een natuurlijk een geldige reden om naar huis te gaan.
Resistance is futile.
pi_195155203
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 21:58 schreef Werkperd het volgende:
Hallo,

Soms tijdens werk raak ik erg overspannen en zit het me tot hier. Het overspannen gevoel is dan zo intens dat ik gewoon al mijn werk wil stilleggen en naar huis gaan. Heb dit al vaker aangegeven bij mijn baas maar feitelijk negeert hij het door te zeggen dat ik me niet zo druk moet maken en blabla dat het wel goed komt.

De vraag is echter of overspannenheid een geldige reden is om ziek te melden. Is dit toegestaan?

Danke.
Hoe zou je een overspannenhejd gevoel omschrijven ?
pi_195155251
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:30 schreef Seven. het volgende:
En als werknemer moet je ook je verantwoordelijkheid nemen, gezonde levensstijl
Dat klinkt leuk, maar als werkgever heb je er niks over te zeggen of je werknemer elke dag bij de Mac of pizzeria zit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195155274
quote:
4s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk, maar als werkgever heb je er niks over te zeggen of je werknemer elke dag bij de Mac of pizzeria zit.
Jawel als die te ongezond en te vaak ziek wordt zorg je dat ie het niet naar zijn zin heeft en gaat ie wel weg.
Vakman pur sang
pi_195155297
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:31 schreef Seven. het volgende:
En ja: overspannen zijn is een natuurlijk een geldige reden om naar huis te gaan.
Dit is dus lastig te constateren. Ik bedoel, kun je die diagnose zelf stellen? ik neem aan van niet aangezien ik een geen huisarts ben. Het gaat meer om de situatie en het moment daarvan. Het is zo dat mijn hoofd dan wil ontploffen, ik raak gefrustreerd en reageer het deels af op mijn collega's terwijl dat echt niet mijn bedoeling is. Einde van werkdag voel ik me dan ook alsof er een tank over me heen is gereden.

Maar als ik me dus erg overspannen voel, dan mag dit een reden zijn om ziek naar huis te gaan en dagje of twee thuis blijven totdat je je weer herstelt voelt?
pi_195155335
quote:
4s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk, maar als werkgever heb je er niks over te zeggen of je werknemer elke dag bij de Mac of pizzeria zit.
True. Maar mensen die graag willen werken zijn wel altijd bereid om die dingen te doen die in hun macht liggen.
Resistance is futile.
pi_195155361
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:37 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Dit is dus lastig te constateren. Ik bedoel, kun je die diagnose zelf stellen? ik neem aan van niet aangezien ik een geen huisarts ben. Het gaat meer om de situatie en het moment daarvan. Het is zo dat mijn hoofd dan wil ontploffen, ik raak gefrustreerd en reageer het deels af op mijn collega's terwijl dat echt niet mijn bedoeling is. Einde van werkdag voel ik me dan ook alsof er een tank over me heen is gereden.

Maar als ik me dus erg overspannen voel, dan mag dit een reden zijn om ziek naar huis te gaan en dagje of twee thuis blijven totdat je je weer herstelt voelt?
Heb je dit dagelijks?
Resistance is futile.
pi_195155373
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

True. Maar mensen die graag willen werken zijn wel altijd bereid om die dingen te doen die in hun macht liggen.
Zeker, maar jij stelt dat een werknemer verantwoordelijkheid en een gezonde levensstijl moet nemen.

En dat moet een werknemer dus helemaal niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195155392
quote:
81s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:04 schreef Declan-Harp het volgende:
Aldus het werkpaard..
Werkpaard ja die trouwe dienst levert. Maar hoe meer ik alles alleen moet doen, hoe meer ik vermoeid raak. Ik ben zeker geen watje en kan echt wel wat hebben maar denk dat ik mezelf daarmee nu in de gezondheidsproblemen breng.

Ps. Dit speelt wel langer dan een dagje af. Al zo'n 4 jaar dit. Ondertussen twee andere bazen gehad.
pi_195155413
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Werkpaard ja die trouwe dienst levert. Maar hoe meer ik alles alleen moet doen, hoe meer ik vermoeid raak. Ik ben zeker geen watje en kan echt wel wat hebben maar denk dat ik mezelf daarmee nu in de gezondheidsproblemen breng.

Ps. Dit speelt wel langer dan een dagje af. Al zo'n 4 jaar dit. Ondertussen twee andere bazen gehad.
Klinkt als hoogste tijd voor een afspraak bij de huisarts.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195155423
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:07 schreef lipje het volgende:
Met werk gerelateerde lichamelijke en psychische klachten ga je naar de bedrijfsarts. Zeker als je leidinggevende niet mee wilt denken
Ik ben niet psychisch. Er ontstaan gewoon pieken vanwege omstandigheden zoals werkdruk die je week lang moet ervaren.
pi_195155470
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Overspannenheid is een valide reden. Maar zoek snel hulp voor je te laat bent. Zoek de reden.
Ja wat is eigenlijk te laat? Ik weet niet of ik de situatie telkens onderschat door te zeggen ik red me wel, komt wel goed etc. Je hebt mensen die bij elke scheet ziekmeld of wat dan ook. Zo ben ik niet ingesteld. Ben sterk en een harde werker maar heb nu telkens het gevoel dat ik de grens van iets passeer.
pi_195155503
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:45 schreef Werkperd het volgende:
maar heb nu telkens het gevoel dat ik de grens van iets passeer.
Ik zou het op zijn allerminst bespreekbaar maken bij/met je werkgever en vervolgens bedrijfsarts/huisarts en dan maar kijken hoe of wat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195155520
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker, maar jij stelt dat een werknemer verantwoordelijkheid en een gezonde levensstijl moet nemen.

En dat moet een werknemer dus helemaal niet.
Ik zal m'n post aanpassen naar 'niet verplicht maar helpt wel'.
Resistance is futile.
pi_195155528
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je dit dagelijks?
Ik werk in ploegen. Moeilijk om te zeggen of het dagelijks is. Soms is het een hele week druk. Meestal voel ik die vermoeidheid in weekend nog. Net zoals vandaag, constant op terras aan het gapen en noem maar op terwijl ik gewoon genoeg slaap 7 - 8 uurtjes. Mijn benen voelen soms loodzwaar op werk, ik meen het.
pi_195155533
Zoek een andere baan of zoek een oplossing. Ziek melding is geen oplossing maar symptoom bestrijden
All management is Strategic Management.
pi_195155544
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja wat is eigenlijk te laat? Ik weet niet of ik de situatie telkens onderschat door te zeggen ik red me wel, komt wel goed etc. Je hebt mensen die bij elke scheet ziekmeld of wat dan ook. Zo ben ik niet ingesteld. Ben sterk en een harde werker maar heb nu telkens het gevoel dat ik de grens van iets passeer.
Das niet best, dus de werkdruk is te hoog.
Geef dat aan en als er niks gedaan word kun jeje idd ziek melden om een statement te maken.
Je laat toch gvd niet over je heen lopen?
Vakman pur sang
pi_195155550
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zal m'n post aanpassen naar 'niet verplicht maar helpt wel'.
Voor mij hoef je je post niet aan te passen hoor, ik lag gewoon wat te bitchen en te stangen :B
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195155560
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ik ben niet psychisch. Er ontstaan gewoon pieken vanwege omstandigheden zoals werkdruk die je week lang moet ervaren.
Gevoel van overspannendheid = psychisch ;)
pi_195155565
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou het op zijn allerminst bespreekbaar maken bij/met je werkgever en vervolgens bedrijfsarts/huisarts en dan maar kijken hoe of wat.
Dit doe ik al vaak. Ik geef vaak aan bij mijn baas dat ik overspannen raak etc. Hij probeert het dan altijd de doven met mooie praatjes. Je weet hoe managers zijn.
pi_195155587
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:48 schreef Werkperd het volgende:
Je weet hoe managers zijn.
Ik ken @Seven. niet persoonlijk, sorry :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195155600
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Werkpaard ja die trouwe dienst levert. Maar hoe meer ik alles alleen moet doen, hoe meer ik vermoeid raak. Ik ben zeker geen watje en kan echt wel wat hebben maar denk dat ik mezelf daarmee nu in de gezondheidsproblemen breng.

Ps. Dit speelt wel langer dan een dagje af. Al zo'n 4 jaar dit. Ondertussen twee andere bazen gehad.
Dus het komt naar jouw idee door de werkdruk? En zijn er dan taken die je wel uit kunt voeren zodat je niet direct ziek hoeft te melden? Hoe ziet dat er dan uit? Heb je hulp nodig, kun je thuiswerken, wil je gewoon een tijdje wat minder werken?
Resistance is futile.
pi_195155697
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:47 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ik werk in ploegen. Moeilijk om te zeggen of het dagelijks is. Soms is het een hele week druk. Meestal voel ik die vermoeidheid in weekend nog. Net zoals vandaag, constant op terras aan het gapen en noem maar op terwijl ik gewoon genoeg slaap 7 - 8 uurtjes. Mijn benen voelen soms loodzwaar op werk, ik meen het.
Heb je er tijdens bepaalde diensten meer last van?

Als je het weekend nodig hebt om bij te komen van je werkweek, dan loopt het wel scheef. Bespreek je klachten met je huisarts en denk alvast na over hoe je het wél vol kunt houden zonder dat je in het weekend op apegapen ligt.
Resistance is futile.
pi_195155698
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Das niet best, dus de werkdruk is te hoog.
Geef dat aan en als er niks gedaan word kun jeje idd ziek melden om een statement te maken.
Je laat toch gvd niet over je heen lopen?
Er wordt dan gezegd dat ik prioriteiten moet stellen terwijl er 4 lijnen stilstaan op storingen bijvoorbeeld. Ik kan wel zeggen ik heb schijt en doe gewoon rustig aan mijn werk maar dit werkt niet. Als ik intens bezig ben met een storing dan willen ze dat ik daarmee stop op moment een andere lijn stil valt die hogere prioriteit heeft. Ze denken er niet bij na dat ik me dan niet goed meer kan consenteren omdat ik met mijn hoofd nog bij de andere storing zit etc.

Het is dus meer mentaal dan fysiek.
pi_195155699
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:47 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ik werk in ploegen. Moeilijk om te zeggen of het dagelijks is. Soms is het een hele week druk. Meestal voel ik die vermoeidheid in weekend nog. Net zoals vandaag, constant op terras aan het gapen en noem maar op terwijl ik gewoon genoeg slaap 7 - 8 uurtjes. Mijn benen voelen soms loodzwaar op werk, ik meen het.
Wanneer heb je voor het laatst een goede vakantie gehad?
pi_195155700
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:48 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Dit doe ik al vaak. Ik geef vaak aan bij mijn baas dat ik overspannen raak etc. Hij probeert het dan altijd de doven met mooie praatjes. Je weet hoe managers zijn.
Be-dr-ij-fs-ar-ts
pi_195155737
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:48 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Dit doe ik al vaak. Ik geef vaak aan bij mijn baas dat ik overspannen raak etc. Hij probeert het dan altijd de doven met mooie praatjes. Je weet hoe managers zijn.
Een goede manager gaat met jou kijken naar concrete oplossingen om te zorgen dat de emmer niet overloopt. De boel sussen is korte termijn denken.
Resistance is futile.
pi_195155782
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je er tijdens bepaalde diensten meer last van?

Als je het weekend nodig hebt om bij te komen van je werkweek, dan loopt het wel scheef. Bespreek je klachten met je huisarts en denk alvast na over hoe je het wél vol kunt houden zonder dat je in het weekend op apegapen ligt.
Vaker in de avondploeg als ik alleen sta terwijl de hele toko draait. Weekend is niet voldoende en maandag moet ik dan weer op voor de vroege dienst. Krijgt zo nooit rust te pakken. Heb pas drie weken vrij gehad en met avond ploeg begonnen. Die week was het al meteen raak. Gelijk frustratie.

Waarom is deze klacht zo moeilijk om te schrijven.
pi_195155799
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:54 schreef descon het volgende:

[..]

Wanneer heb je voor het laatst een goede vakantie gehad?
Vaker in de avondploeg als ik alleen sta terwijl de hele toko draait. Weekend is niet voldoende en maandag moet ik dan weer op voor de vroege dienst. Krijgt zo nooit rust te pakken. Heb pas drie weken vrij gehad en met avond ploeg begonnen. Die week was het al meteen raak. Gelijk frustratie.

Waarom is deze klacht zo moeilijk om te schrijven.
pi_195155812
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Er wordt dan gezegd dat ik prioriteiten moet stellen terwijl er 4 lijnen stilstaan op storingen bijvoorbeeld. Ik kan wel zeggen ik heb schijt en doe gewoon rustig aan mijn werk maar dit werkt niet. Als ik intens bezig ben met een storing dan willen ze dat ik daarmee stop op moment een andere lijn stil valt die hogere prioriteit heeft. Ze denken er niet bij na dat ik me dan niet goed meer kan consenteren omdat ik met mijn hoofd nog bij de andere storing zit etc.

Het is dus meer mentaal dan fysiek.
Je kunt niet schakelen.
Hier moet je wel wat mee doen. Ik zie dit ook vaak bij mijn jongens.
Is jammer hoor, of ook zo’n voorbeeld:
Worden ze helemaal intern woest als ze onderhoud moeten doen aan een installatie die oud is en waar volgens hun grote revisies moeten gebeuren. Maar die binnen een jaar op vervanging staat.
Vakman pur sang
pi_195155819
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Be-dr-ij-fs-ar-ts
Ik ken die meneer niet, nooit mee in aanraking geweest. Weet ook niet hoe ik zo n persoon moet bereiken. Ik ben ook niet iemand die meteen naar de PZ stapt. Wil mijn baas ook een kans geven maar hoe vaak?
pi_195155855
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een goede manager gaat met jou kijken naar concrete oplossingen om te zorgen dat de emmer niet overloopt. De boel sussen is korte termijn denken.
Nu ik je toch tref, klein beetje offtopic:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien de offtopic mag je ook antwoorden in PM/DM :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195155870
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Er wordt dan gezegd dat ik prioriteiten moet stellen terwijl er 4 lijnen stilstaan op storingen bijvoorbeeld. Ik kan wel zeggen ik heb schijt en doe gewoon rustig aan mijn werk maar dit werkt niet. Als ik intens bezig ben met een storing dan willen ze dat ik daarmee stop op moment een andere lijn stil valt die hogere prioriteit heeft. Ze denken er niet bij na dat ik me dan niet goed meer kan consenteren omdat ik met mijn hoofd nog bij de andere storing zit etc.

Het is dus meer mentaal dan fysiek.
Dit hoort bij het werk, daar kan je werkgever niets aan veranderen. De lijn die het meest cruciaal is, moet als eerste gerepareerd worden. Je werkgever kan niet ineens besluiten om de prioriteiten anders te stellen omdat werkperd die dienst draait.

Zijn er manieren waarop het jouwel lukt om te schakelen tussen 2 opdrachten zonder dat het je heel veel stress oplevert?
Resistance is futile.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:01:11 #42
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195155871
Banen zijn te vervangen maar je lichaam niet. Klinkt als een paardenmiddel maar ik zou minimaal 6 maanden sabbatical nemen indien financiëel mogelijk!
pi_195155907
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je kunt niet schakelen.
Hier moet je wel wat mee doen. Ik zie dit ook vaak bij mijn jongens.
Is jammer hoor, of ook zo’n voorbeeld.
Worden ze helemaal intern woest als ze onderhoud moeten doen aan een installatie die oud is en waar volgens hun grote revisies moeten gebeuren. Maar die binnen een jaar op vervanging staat.
Kon ik maar aan onderhoud toe komen. Ik ben constant door hele fabriek heen en weer aant rennen om brandjes te blussen. Soms zijn de storingen complexer wat meer tijd nodig heeft. Je bent ook alleen omdat ze van mening zijn dat een monteur genoeg is. Ondertussen wordt je platgebeld door andere lijnen. En dan zeggen ze prioriteiten stellen. Heb geen collega meer niks sta constant alleen. Vanuit nergens ondersteuning en dan verwachten ze dat ik sfeervol mijn werk kan doen.

Eerst ging ik met zin naar werk, nu voortaan met tegenzin en dat vind ik jammer.
pi_195155914
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:59 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ik ken die meneer niet, nooit mee in aanraking geweest. Weet ook niet hoe ik zo n persoon moet bereiken. Ik ben ook niet iemand die meteen naar de PZ stapt. Wil mijn baas ook een kans geven maar hoe vaak?
Nou, hierbij. Ga naar pz en informeer hoe je er komt
pi_195155931
Je bent niet stressbestendig zo te lezen. Dat hebben wel meer mensen maar voor je functie is die eigenschap blijkbaar wel nodig.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195155959
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Nu ik je toch tref, klein beetje offtopic:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien de offtopic mag je ook antwoorden in PM/DM :)
'Kan je werkgever nog meer doen om jou te helpen in je herstel?'. En dan opties als minder uren of ff helemaal ziekmelden bespreken. Zulke dingen moeten toch geen maanden doorbroeien.. op termijn ontkom je niet aan een langdurige ziekmelding en daar is niemand bij gebaat.
Resistance is futile.
pi_195155987
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:59 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ik ken die meneer niet, nooit mee in aanraking geweest. Weet ook niet hoe ik zo n persoon moet bereiken. Ik ben ook niet iemand die meteen naar de PZ stapt. Wil mijn baas ook een kans geven maar hoe vaak?
Vraag het aan je leidinggevende. Die heeft zelf al genoeg kansen gehad, dus vragen om de contactgegevens van de arbodienst. Kan zijn dat hij je naar HR doorstuurt.
Resistance is futile.
pi_195156012
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:58 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Vaker in de avondploeg als ik alleen sta terwijl de hele toko draait. Weekend is niet voldoende en maandag moet ik dan weer op voor de vroege dienst. Krijgt zo nooit rust te pakken. Heb pas drie weken vrij gehad en met avond ploeg begonnen. Die week was het al meteen raak. Gelijk frustratie.

Waarom is deze klacht zo moeilijk om te schrijven.
Aangeven bij je manager dat je overspannenheids verschijnselen hebt en vragen of je met een bedrijfsarts mag overleggen wat de beste manier is om hier mee om te gaan.

Klinkt alsof je op klappen staat en een bedrijfsarts kan hierin goed adviseren hoe hier verder in te gaan.

Duurt dit allemaal te lang dan ziek melden. Dan komt de bedrijfsarts vanzelf in beeld als je lang genoeg ziek bent.
pi_195156017
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit hoort bij het werk, daar kan je werkgever niets aan veranderen. De lijn die het meest cruciaal is, moet als eerste gerepareerd worden. Je werkgever kan niet ineens besluiten om de prioriteiten anders te stellen omdat werkperd die dienst draait.

Zijn er manieren waarop het jouwel lukt om te schakelen tussen 2 opdrachten zonder dat het je heel veel stress oplevert?
Schakelen deed ik altijd, maar toe had ik een collega en deden we dat samen. Nu is hij weg, dus feitelijk is werklast verdubbeld. Hier houden ze dus geen rekening mee maar gebruiken ondertussen het argument prioriteiten stellen.

Ja, schijt eraan hebben. Werkt dit? Nee, want vroeg of laat komt die automatische overspannenheidsgevoel gewoon weer terug.

Ik ben een mens voor alle duidelijkheid, geen robot.
pi_195156027
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

'Kan je werkgever nog meer doen om jou te helpen in je herstel?'. En dan opties als minder uren of ff helemaal ziekmelden bespreken. Zulke dingen moeten toch geen maanden doorbroeien.. op termijn ontkom je niet aan een langdurige ziekmelding en daar is niemand bij gebaat.
De vraag was eigenlijk meer als ik onder jou werkte en ik gaf dat antwoord als jij me vroeg, wetende van mijn blessure, hoe het nu ging. Wat zou je mij dan antwoorden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195156055
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:02 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Kon ik maar aan onderhoud toe komen. Ik ben constant door hele fabriek heen en weer aant rennen om brandjes te blussen. Soms zijn de storingen complexer wat meer tijd nodig heeft. Je bent ook alleen omdat ze van mening zijn dat een monteur genoeg is. Ondertussen wordt je platgebeld door andere lijnen. En dan zeggen ze prioriteiten stellen. Heb geen collega meer niks sta constant alleen. Vanuit nergens ondersteuning en dan verwachten ze dat ik sfeervol mijn werk kan doen.

Eerst ging ik met zin naar werk, nu voortaan met tegenzin en dat vind ik jammer.
Ja ik weet het.
Maar je moet een soort van - schijt aan - instelling gecombineerd met een geroutineerde competentie aanleren.
Dus maw het is niet jouw lijn. Maar je kunt snel iets oplossen maar net doen of je heel druk bent en daardoor weer ouwehoeren en blij zijn,

Als dat niet lukt MOET je iets anders gaan doen.

Wij hebben ook zware diensten en sommigen trekken dat gewoon niet, al hebben wij een tweede man geregeld.
Vakman pur sang
pi_195156072
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:03 schreef Sometimes het volgende:
Je bent niet stressbestendig zo te lezen. Dat hebben wel meer mensen maar voor je functie is die eigenschap blijkbaar wel nodig.
Kan toch geen functie eis zijn zoiets. Stress is een natuurlijke ontwikkeling die bij ieder mens optreedt. De mate kan verschillend zijn. Het kan alleen niet zo zijn dat ik daar gezondheidsproblemen van ga ondervinden.
pi_195156077
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:02 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Kon ik maar aan onderhoud toe komen. Ik ben constant door hele fabriek heen en weer aant rennen om brandjes te blussen. Soms zijn de storingen complexer wat meer tijd nodig heeft. Je bent ook alleen omdat ze van mening zijn dat een monteur genoeg is. Ondertussen wordt je platgebeld door andere lijnen. En dan zeggen ze prioriteiten stellen. Heb geen collega meer niks sta constant alleen. Vanuit nergens ondersteuning en dan verwachten ze dat ik sfeervol mijn werk kan doen.

Eerst ging ik met zin naar werk, nu voortaan met tegenzin en dat vind ik jammer.
Je kunt je afvragen hoe lang je dit vol kunt houden, en of je dit wel wil. Ik zie hier wel dingen die niet met elkaar samengaan. Jij vindt het heel lastig om zo snel te moeten schakelen maar het UWV gaat niet van je werkgever verlangen dat ze jou standaard met een collega inplannen op je diensten. Dus als het alleen werken dé grote drempel is, dan denk ik toch dat je je af moet vragen of dit wel de juiste werkomgeving voor je is.

Zijn er andere functies intern die beter bij je passen?
Resistance is futile.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:12:31 #54
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156107
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jawel als die te ongezond en te vaak ziek wordt zorg je dat ie het niet naar zijn zin heeft en gaat ie wel weg.
Die heeft dan wel 2 jaar recht op ziektewet en daarna een transitievergoeding.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156112
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vraag het aan je leidinggevende. Die heeft zelf al genoeg kansen gehad, dus vragen om de contactgegevens van de arbodienst. Kan zijn dat hij je naar HR doorstuurt.
Als het weer voorkomt dan ga ik opnieuw met mijn baas aan tafel zitten en aangeven dat als hij op korte termijn met geen plan komt, dat ik dan naar de HR ga. Ik weet het anders ook niet meer.

Werk al 9 jaar lang. Geen één keer ziek gemeld.
pi_195156132
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Kan toch geen functie eis zijn zoiets. Stress is een natuurlijke ontwikkeling die bij ieder mens optreedt. De mate kan verschillend zijn. Het kan alleen niet zo zijn dat ik daar gezondheidsproblemen van ga ondervinden.
Natuurlijk is dat wel een redelijke vereiste. Er zijn heel veel mensen die juist dit snelle schakelen nodig hebben en die stress ervaren als ze te weinig afwisseling hebben.

Hoeveel monteurs zijn er en zijn die ook allemaal overspannen?
Resistance is futile.
pi_195156143
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:12 schreef DaMook het volgende:

[..]

Die heeft dan wel 2 jaar recht op ziektewet en daarna een transitievergoeding.
Als ik met iemand klaar ben gaat ie vrijwillig wel hoor. ;)
Vakman pur sang
pi_195156148
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:08 schreef descon het volgende:

[..]

Aangeven bij je manager dat je overspannenheids verschijnselen hebt en vragen of je met een bedrijfsarts mag overleggen wat de beste manier is om hier mee om te gaan.

Klinkt alsof je op klappen staat en een bedrijfsarts kan hierin goed adviseren hoe hier verder in te gaan.

Duurt dit allemaal te lang dan ziek melden. Dan komt de bedrijfsarts vanzelf in beeld als je lang genoeg ziek bent.
Dit is ook een goeie advies.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:17:19 #59
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156211
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als ik met iemand klaar ben gaat ie vrijwillig wel hoor. ;)
Geloof me, als die slim is echt niet.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156246
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:17 schreef DaMook het volgende:

[..]

Geloof me, als die slim is echt niet.
Nee klopt maar dat moet je maar willen dan op je cv.
En of dat slim is op de lange duur?
Vakman pur sang
pi_195156256
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja ik weet het.
Maar je moet een soort van - schijt aan - instelling gecombineerd met een geroutineerde competentie aanleren.
Dus maw het is niet jouw lijn. Maar je kunt snel iets oplossen maar net doen of je heel druk bent en daardoor weer ouwehoeren en blij zijn,

Als dat niet lukt MOET je iets anders gaan doen.


Wij hebben ook zware diensten en sommigen trekken dat gewoon niet, al hebben wij een tweede man geregeld.
Hierdoor is al een ervaren monteur een paar jaar geleden weggegaan. Een hoop kennis over de machines simpelweg verdwenen. Resultaat? Een berg puin. Als ik ook vertrek dan stort het dus echt in want samen met mij is er nog maar één goede monteur van de andere ploeg over en ook hij trekt het niet langer meer.
pi_195156274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:14 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Dit is ook een goeie advies.
Houd er rekening mee dat als je klapt je langdurig ziek bent. De stap na overspannen is burnout, dat duurt vaak maanden of soms jaren tot dat goed komt.

Als het goed komt...
pi_195156286
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:12 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Als het weer voorkomt dan ga ik opnieuw met mijn baas aan tafel zitten en aangeven dat als hij op korte termijn met geen plan komt, dat ik dan naar de HR ga. Ik weet het anders ook niet meer.

Werk al 9 jaar lang. Geen één keer ziek gemeld.
Je baas gaat niet met een plan komen, joh. Waarschijnlijk weet hij niet eens waar hij moet beginnen. Je baas is ook geen medisch professional, dus hij kan niet inschatten hoe serieus jouw problemen zijn. Bovendien ben je aan je baas geen enkele uitleg verschuldigd over welke klachten je ervaart. Beetje dreigen dat je met HR gaat praten zal hij niet van onder de indruk zijn ;) .

Ik zou gewoon maandag rustig aan hem vragen of je het nummer van de arbodienst mag, (eventueel benoem je dat je veel stress ervaart) en je wil graag dat de arboarts meedenkt over oplossingen om te voorkomen dat de emmer overloopt.

Of hij stuurt je naar HR, of hij geeft je het nummer zodat je zelf een afspraak kunt maken. Als hij begint te mekkeren en je krijgt geen nummer of gesprek met HR, bespreek het dan met je huisarts.
Resistance is futile.
pi_195156290
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:19 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Hierdoor is al een ervaren monteur een paar jaar geleden weggegaan. Een hoop kennis over de machines simpelweg verdwenen. Resultaat? Een berg puin. Als ik ook vertrek dan stort het dus echt in want samen met mij is er nog maar één goede monteur van de andere ploeg over en ook hij trekt het niet langer meer.
Nou reden te meer om te vertrekken.

Even laten gaan nu, in veel productiebedrijven gaat het financieel erg slecht momenteel.
Schakelen, jij bent niet verantwoordelijk voor de voortgang van dat bedrijf.
Vakman pur sang
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:23:25 #65
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195156329
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:19 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Als ik ook vertrek dan stort het dus echt in
Dit is een gevaarlijke instelling in die zin dat je je écht kan vergalopperen en vervolgens fysiek én mentaal helemaal in de soep loopt omdat je jezelf als onmisbaar inschat voor je werk, terwijl die desnoods gewoon een blik uitzendkrachten opentrekt.
pi_195156333
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:20 schreef descon het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat als je klapt je langdurig ziek bent. De stap na overspannen is burnout, dat duurt vaak maanden of soms jaren tot dat goed komt.

Als het goed komt...
En de situatie op de werkvloer zal haas ook niet anders zijn als TS terugkeer.
Resistance is futile.
pi_195156337
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je baas gaat niet met een plan komen, joh. Waarschijnlijk weet hij niet eens waar hij moet beginnen. Je baas is ook geen medisch professional, dus hij kan niet inschatten hoe serieus jouw problemen zijn. Bovendien ben je aan je baas geen enkele uitleg verschuldigd over welke klachten je ervaart. Beetje dreigen dat je met HR gaat praten zal hij niet van onder de indruk zijn ;) .

Ik zou gewoon maandag rustig aan hem vragen of je het nummer van de arbodienst mag, (eventueel benoem je dat je veel stress ervaart) en je wil graag dat de arboarts meedenkt over oplossingen om te voorkomen dat de emmer overloopt.

Of hij stuurt je naar HR, of hij geeft je het nummer zodat je zelf een afspraak kunt maken. Als hij begint te mekkeren en je krijgt geen nummer of gesprek met HR, bespreek het dan met je huisarts.
Bij zulke bazen gewoon ziek melden als de stress te zwaar word.

Dan komt de bedrijfsarts vanzelf in beeld omdat HR daar wel voor zorgt
pi_195156347
TS, waarom wil je eigenlijk wél blijven?
Resistance is futile.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:24:42 #69
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156349
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee klopt maar dat moet je maar willen dan op je cv.
En of dat slim is op de lange duur?
Staat niet op je. CV en een bedrijf mag niets nnegatiefs. zeggen over een ex werknemer. Hooguit "geen commentaar".
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156363
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen hoe lang je dit vol kunt houden, en of je dit wel wil. Ik zie hier wel dingen die niet met elkaar samengaan. Jij vindt het heel lastig om zo snel te moeten schakelen maar het UWV gaat niet van je werkgever verlangen dat ze jou standaard met een collega inplannen op je diensten. Dus als het alleen werken dé grote drempel is, dan denk ik toch dat je je af moet vragen of dit wel de juiste werkomgeving voor je is.

Zijn er andere functies intern die beter bij je passen?
De vraag is dan wat is werkdruk. Wat zijn daar de grenzen van? Dit staat ook nergens opgeschreven. Feit is dat ik me steeds overspannen voel. Wie is nou bestendig tegen overspannenheid en wat is daar de medicijn voor? Je werkhouding veranderen? Schakelen? Etc? Dit kunnen ze in principe tegen elke werknemer dan zeggen. Uiteindelijk is het dan ja het werk past niet bij je, ga maar lekker een andere werkomgeving zoeken. Kan toch niet.

Nee, ben gewoon een vakman en doe graag mijn werk alleen wordt dit dus weer verpest door de ontiegelijke druktes die ik in mijn eentje telkens moet opvangen.
pi_195156367
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:37 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Dit is dus lastig te constateren. Ik bedoel, kun je die diagnose zelf stellen? ik neem aan van niet aangezien ik een geen huisarts ben. Het gaat meer om de situatie en het moment daarvan. Het is zo dat mijn hoofd dan wil ontploffen, ik raak gefrustreerd en reageer het deels af op mijn collega's terwijl dat echt niet mijn bedoeling is. Einde van werkdag voel ik me dan ook alsof er een tank over me heen is gereden.

Maar als ik me dus erg overspannen voel, dan mag dit een reden zijn om ziek naar huis te gaan en dagje of twee thuis blijven totdat je je weer herstelt voelt?
Je reageert m.i. te overdreven en bent niet in staat tot relativeren. Je zou ook kunnen zeggen dat de gevraagde werkzaamheden simpelweg teveel voor jou gevraagd zijn, waarbij je jezelf moet afvragen of het werk dat je uitvoert niet te hoog gegrepen voor je is. Want hoe kun je jouw werkgever nou de schuldige maken van het feit dat jij taken aanneemt die je boven de pet gaan?

Je mag best een dagje naar huis gaan hoor, mits je daarna maar terugkomt met de boodschap dat je hebt gereflecteerd op je situatie en hebt geconcludeerd dat de baan voor jouw kunnen te hoog gegrepen is en je op zoek gaat naar iets simpelers.
pi_195156369
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

En de situatie op de werkvloer zal haas ook niet anders zijn als TS terugkeer.
Maar dan heeft TS wel ff rust gehad om aanzich zelf te werken en bij te komen.

Na een langdurige ziekte kan de conclusie prima zijn dat zijn huidige functie niet werkt (of dat nu aan TS ligt of de werkgever doet er nu ff niet toe)
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:26:25 #73
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156372
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:24 schreef Seven. het volgende:
TS, waarom wil je eigenlijk wél blijven?
Met ploegendienst dan gok ik salaris, dat herken ik. Verdient goed.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156382
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:26 schreef DaMook het volgende:

[..]

Met ploegendienst dan gok ik salaris, dat herken ik. Verdient goed.
Dit _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195156387
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:24 schreef DaMook het volgende:

[..]

Staat niet op je. CV en een bedrijf mag niets nnegatiefs. zeggen over een ex werknemer. Hooguit "geen commentaar".
Hahaha

De realiteit is anders, we komen elkaar wel tegen bij een meting, de skybox van de voetbal, whereever, de bazen kennen elkaar allemaal en peilen wel wie ze krijgen hoor. ;)
Vakman pur sang
pi_195156403
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel een redelijke vereiste. Er zijn heel veel mensen die juist dit snelle schakelen nodig hebben en die stress ervaren als ze te weinig afwisseling hebben.

Hoeveel monteurs zijn er en zijn die ook allemaal overspannen?
Heb even mijn functieomschrijving gecontroleerd en er staat niks over stressbestendig zijn.

Ik en een andere voelen ons echt overspannen. De derde klaagt alleen over de drukte. Die twee werken wel samen in een ploeg. Ik alleen.
pi_195156409
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:23 schreef descon het volgende:

[..]

Bij zulke bazen gewoon ziek melden als de stress te zwaar word.

Dan komt de bedrijfsarts vanzelf in beeld omdat HR daar wel voor zorgt
Dat is niet persé nodig. We weten niet hoe de leidinggevende in elkaar zit, mogelijk heeft hij domweg de ernst onderschat en is hij best bereid tot luisteren. Als het een slavendrijver is, dan kun je je alsnog ziekmelden.

Als de werknemer duidelijk aangeeft (en op mail bevestigt) dat je eerst je leidinggevende om hulp hebt gevraagd, dan sta je sowieso sterker. Dus je eerste advies was prima, in overleg met de leidinggevende naar de bedrijfsarts om te voorkomen dat de emmer overloopt.
Resistance is futile.
pi_195156414
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:25 schreef Werkperd het volgende:

[..]

De vraag is dan wat is werkdruk. Wat zijn daar de grenzen van? Dit staat ook nergens opgeschreven. Feit is dat ik me steeds overspannen voel. Wie is nou bestendig tegen overspannenheid en wat is daar de medicijn voor? Je werkhouding veranderen? Schakelen? Etc? Dit kunnen ze in principe tegen elke werknemer dan zeggen. Uiteindelijk is het dan ja het werk past niet bij je, ga maar lekker een andere werkomgeving zoeken. Kan toch niet.
Daarvoor is een bedrijfsarts ideaal.

Die luistert naar je verhaal en zal daarbij een advies geven.

Die kan zeggen dat je ff rustig aan moet doen met een plan hoe verder te gaan of dat je niet moet zeuren.

Elk fatsoenlijk bedrijf zal dit advies overnemen en daarna verder kijken.
pi_195156419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:20 schreef descon het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat als je klapt je langdurig ziek bent. De stap na overspannen is burnout, dat duurt vaak maanden of soms jaren tot dat goed komt.

Als het goed komt...
Zie mezelf niet in een burnout. Daar ben ik te sterk voor.

Wel ff afkloppen en niet te groot praten.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:30:33 #80
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156421
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:29 schreef descon het volgende:

[..]

Daarvoor is een bedrijfsarts ideaal.

Die luistert naar je verhaal en zal daarbij een advies geven.

Die kan zeggen dat je ff rustig aan moet doen met een plan hoe verder te gaan of dat je niet moet zeuren.

Elk fatsoenlijk bedrijf zal dit advies overnemen en daarna verder kijken.
Dit dus. Misschien halve dagen werken ofzo.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156441
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je baas gaat niet met een plan komen, joh. Waarschijnlijk weet hij niet eens waar hij moet beginnen. Je baas is ook geen medisch professional, dus hij kan niet inschatten hoe serieus jouw problemen zijn. Bovendien ben je aan je baas geen enkele uitleg verschuldigd over welke klachten je ervaart. Beetje dreigen dat je met HR gaat praten zal hij niet van onder de indruk zijn ;) .

Ik zou gewoon maandag rustig aan hem vragen of je het nummer van de arbodienst mag, (eventueel benoem je dat je veel stress ervaart) en je wil graag dat de arboarts meedenkt over oplossingen om te voorkomen dat de emmer overloopt.

Of hij stuurt je naar HR, of hij geeft je het nummer zodat je zelf een afspraak kunt maken. Als hij begint te mekkeren en je krijgt geen nummer of gesprek met HR, bespreek het dan met je huisarts.

Klinkt ook als een goede diplomatische stap. Hier kan ik wel wat mee.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:34:07 #82
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156473
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:30 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Zie mezelf niet in een burnout. Daar ben ik te sterk voor.

Wel ff afkloppen en niet te groot praten.
Dacht ik ook. Ik zit met psychische klachten thuis. Dacht ook dat is voor even, Niet allemaal werkgerelateerde maar deels wel.

Zit nu bijna 2 jaar thuis en heb ondertussen ook fysieke klachten.

Nu bezig met WIA omdat de 2 jaar bijna om zijn. Lastig traject, maar ik moet wel zeggen dat mijn werkgever heel aardig blijft en goed meewerkt.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156478
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:30 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Zie mezelf niet in een burnout. Daar ben ik te sterk voor.

Wel ff afkloppen en niet te groot praten.
Ik heb nieuws voor je....iedereen kan kapot als ze maar lang genoeg doorgaan.

Ken een aantal mensen die een goede burnout hebben gehad en allemaal zeiden ze het zelfde.... hoe heb ik het zover laten komen. Bleven zelf maar doorgaan en hielden zich groot.

Op het moment dat je zelf door hebt dat je een burnout hebt...zit je er al heel dik in ;)
pi_195156479
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:25 schreef Werkperd het volgende:

[..]

De vraag is dan wat is werkdruk. Wat zijn daar de grenzen van? Dit staat ook nergens opgeschreven. Feit is dat ik me steeds overspannen voel. Wie is nou bestendig tegen overspannenheid en wat is daar de medicijn voor? Je werkhouding veranderen? Schakelen? Etc? Dit kunnen ze in principe tegen elke werknemer dan zeggen. Uiteindelijk is het dan ja het werk past niet bij je, ga maar lekker een andere werkomgeving zoeken. Kan toch niet.

Nee, ben gewoon een vakman en doe graag mijn werk alleen wordt dit dus weer verpest door de ontiegelijke druktes die ik in mijn eentje telkens moet opvangen.
Ik geloof direct dat jij een vakman bent maar je moet wel nadenken over andere opties. De kans dat die drukte en het alleen opvangen gaat veranderen, is echt klein dus reken er niet op dat er een tweede man bijkomt (dit kost veel geld, goedkopere optie is om jou dan een andere functie aan te bieden intern of om jou extern aan een andere baan te helpen).
Resistance is futile.
pi_195156500
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:30 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Zie mezelf niet in een burnout. Daar ben ik te sterk voor.

Wel ff afkloppen en niet te groot praten.
Dat denkt iedereen met een burnout.
Resistance is futile.
pi_195156505
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:23 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Dit is een gevaarlijke instelling in die zin dat je je écht kan vergalopperen en vervolgens fysiek én mentaal helemaal in de soep loopt omdat je jezelf als onmisbaar inschat voor je werk, terwijl die desnoods gewoon een blik uitzendkrachten opentrekt.
Dat is juist nou het grappige daarvan want die uitzendkrachten kosten erg veel geld en negen van de tien keer krijg je een idioot die niet eens kan sleutelen. In de periode dat mijn collega dus was vertrokken, gold er nog een regel, twee monteurs per ploeg. Dus al die tijd (vier jaar) kreeg ik telkens externe monteurs mee die er niks van bakten. Simpelweg omdat ze gewoon niet via sollicitaties aan een fatsoenlijke monteur konden komen.

Er is een gebrek aan monteurs.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:35:59 #87
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156511
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:34 schreef descon het volgende:

[..]

Ik heb nieuws voor je....iedereen kan kapot als ze maar lang genoeg doorgaan.

Ken een aantal mensen die een goede burnout hebben gehad en allemaal zeiden ze het zelfde.... hoe heb ik het zover laten komen. Bleven zelf maar doorgaan en hielden zich groot.

Op het moment dat je zelf door hebt dat je een burnout hebt...zit je er al heel dik in ;)
Jup en als je dan alsnog doorgaat zelfs in een depressie of erger.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156516
Waarom werken de andere monteurs wel samen in 1 dienst?
Resistance is futile.
pi_195156527
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:35 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Dat is juist nou het grappige daarvan want die uitzendkrachten kosten erg veel geld en negen van de tien keer krijg je een idioot die niet eens kan sleutelen. In de periode dat mijn collega dus was vertrokken, gold er nog een regel, twee monteurs per ploeg. Dus al die tijd (vier jaar) kreeg ik telkens externe monteurs mee die er niks van bakten. Simpelweg omdat ze gewoon niet via sollicitaties aan een fatsoenlijke monteur konden komen.

Er is een gebrek aan monteurs.
Is dat jouw probleem ? ;)
pi_195156536
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:24 schreef Seven. het volgende:
TS, waarom wil je eigenlijk wél blijven?
Werk er behoorlijk lang, heb ondertussen relaties opgebouwd met collega's. Omgeving is ook schoon, zit niet in een of andere gekke diepvries of ovenfabriek. Dus die aspecten zijn dan wel weer voordelig.
pi_195156554
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:34 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dacht ik ook. Ik zit met psychische klachten thuis. Dacht ook dat is voor even, Niet allemaal werkgerelateerde maar deels wel.

Zit nu bijna 2 jaar thuis en heb ondertussen ook fysieke klachten.

Nu bezig met WIA omdat de 2 jaar bijna om zijn. Lastig traject, maar ik moet wel zeggen dat mijn werkgever heel aardig blijft en goed meewerkt.
Klote zeg... fijn dat je werkgever meedenkt. Wat zijn je opties aan het einde van spoor 2?
Resistance is futile.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:39:17 #92
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156556
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:37 schreef descon het volgende:

[..]

Is dat jouw probleem ? ;)
Idd dat dacht ik toen ook. Maar dan ga je dingen doen waardoor je het juist erger maakt. Extra diensten draaien enzo.

Opzich is het natuurlijk goed om hart voor de zaak te hebben, maar laat de zaak aub niet te hard voor jou worden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:39:35 #93
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195156564
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:37 schreef descon het volgende:

[..]

Is dat jouw probleem ? ;)
Je was me voor! Verantwoordelijkheidsgevoel voor je werk is heel goed maar een té groot verantwoordelijkheidsgevoel kan desastreus zijn voor fysieke én mentale gezondheid.
pi_195156601
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:26 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Je reageert m.i. te overdreven en bent niet in staat tot relativeren. Je zou ook kunnen zeggen dat de gevraagde werkzaamheden simpelweg teveel voor jou gevraagd zijn, waarbij je jezelf moet afvragen of het werk dat je uitvoert niet te hoog gegrepen voor je is. Want hoe kun je jouw werkgever nou de schuldige maken van het feit dat jij taken aanneemt die je boven de pet gaan?

Je mag best een dagje naar huis gaan hoor, mits je daarna maar terugkomt met de boodschap dat je hebt gereflecteerd op je situatie en hebt geconcludeerd dat de baan voor jouw kunnen te hoog gegrepen is en je op zoek gaat naar iets simpelers.
Wat moet hoog gegrepen zijn dan? Stel assembleert een vrachtenwagen motor binnen een werkdag. De volgende keer zeggen ze dat je tien motors binnen een werkdag tijd moet assembleren. Dan heeft dit toch niks meer te maken met of je wel of geen vrachtwagenmotor kunt assembleren? Het gaat om werkdruk die ze op je schouders plaatsen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:42:22 #95
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156604
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klote zeg... fijn dat je werkgever meedenkt. Wat zijn je opties aan het einde van spoor 2?
WIA, hopelijk. Daarna problemen oplossen en iets anders zoeken.

Nadeel is dan weer dat ik in ploegen werkte en daardoor goed verdiende. Mag wrs geen nachtdiensten meer werken dus scheelt sowieso 30%. Oftewel wrs via UWV omscholing. Ik ga het meemaken, nog geen ervaring mee verder. Nu eerst die WIA regelen en problemen oplossen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156606
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:37 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Werk er behoorlijk lang, heb ondertussen relaties opgebouwd met collega's. Omgeving is ook schoon, zit niet in een of andere gekke diepvries of ovenfabriek. Dus die aspecten zijn dan wel weer voordelig.
9 jaar is inderdaad wel een lange tijd. En volgens mij vind je het inhoudelijk leuk om te sleutelen aan die machines. Schone omgeving snap ik ook.

Heb je leuke collega's en ben je tevreden over je salaris, reistijd en bedrijfscultuur?
Resistance is futile.
pi_195156609
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:26 schreef DaMook het volgende:

[..]

Met ploegendienst dan gok ik salaris, dat herken ik. Verdient goed.
Bij andere fabrieken krijgen ze dezelfde salaris, zonder ploegendienst. Ook dat nog trouwens ja.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:44:25 #98
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156635
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Bij andere fabrieken krijgen ze dezelfde salaris, zonder ploegendienst. Ook dat nog trouwens ja.
Met hetzelfde salaris zonder ploegen zou ik toch eens rond gaan kijken.

Want als ik naar mezelf kijk, ploegen is bij mij gewoon +30% wat ik elders zou verdienen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156654
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:34 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dacht ik ook. Ik zit met psychische klachten thuis. Dacht ook dat is voor even, Niet allemaal werkgerelateerde maar deels wel.

Zit nu bijna 2 jaar thuis en heb ondertussen ook fysieke klachten.

Nu bezig met WIA omdat de 2 jaar bijna om zijn. Lastig traject, maar ik moet wel zeggen dat mijn werkgever heel aardig blijft en goed meewerkt.
Sterkte in ieder geval. Ik wil absoluut niet in zo'n traject belanden. Wil het liefst gewoon hard werken, maar met plezier, zonder overspannen te raken.
pi_195156671
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:34 schreef descon het volgende:

[..]

Ik heb nieuws voor je....iedereen kan kapot als ze maar lang genoeg doorgaan.

Ken een aantal mensen die een goede burnout hebben gehad en allemaal zeiden ze het zelfde.... hoe heb ik het zover laten komen. Bleven zelf maar doorgaan en hielden zich groot.

Op het moment dat je zelf door hebt dat je een burnout hebt...zit je er al heel dik in ;)
Mij nou niet bang maken.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:46:45 #101
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156677
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Sterkte in ieder geval. Ik wil absoluut niet in zo'n traject belanden. Wil het liefst gewoon hard werken, maar met plezier, zonder overspannen te raken.
Ik ook ;) . En van de ene kant heb ik een top werkgever, van de andere kant is het een kut bedrijf. Tsja. (Of andersom, top bedrijf en kut werkgever :P ).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156680
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wat moet hoog gegrepen zijn dan? Stel assembleert een vrachtenwagen motor binnen een werkdag. De volgende keer zeggen ze dat je tien motors binnen een werkdag tijd moet assembleren. Dan heeft dit toch niks meer te maken met of je wel of geen vrachtwagenmotor kunt assembleren? Het gaat om werkdruk die ze op je schouders plaatsen.
Dus jij durft in deze post te beweren dat jouw werkdruk minimaal x10 is vermenigvuldigd van de ene op de andere dag? Dit lijkt mij extreem onwaarschijnlijk en extreem aangedikt.
pi_195156720
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:46 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Mij nou niet bang maken.
Wil je ook niet bang maken, zie het als een waarschuwing om langdurige stress signalen serieus te nemen.

Regel die afspraak met de bedrijfsarts en vraag om advies. Dat geeft vaak al rust.
pi_195156723
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik geloof direct dat jij een vakman bent maar je moet wel nadenken over andere opties. De kans dat die drukte en het alleen opvangen gaat veranderen, is echt klein dus reken er niet op dat er een tweede man bijkomt (dit kost veel geld, goedkopere optie is om jou dan een andere functie aan te bieden intern of om jou extern aan een andere baan te helpen).
Grap is dat we onderbezet zijn. Tussentijds hebben we trouwens nog een collega die ook al in een traject van burnout zit he. Vrolijke man is ondertussen wel 60 maar heeft dus dat burnout of zo opgelopen. Dus er vallen steeds mensen weg terwijl er niemand bijkomt.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:50:43 #105
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156740
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:49 schreef descon het volgende:

[..]

Wil je ook niet bang maken, zie het als een waarschuwing om langdurige stress signalen serieus te nemen.

Regel die afspraak met de bedrijfsarts en vraag om advies. Dat geeft vaak al rust.
Helemaal mee eens. En zo'n afspraak kun je ook om vragen zonder je ziek te melden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156761
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:36 schreef Seven. het volgende:
Waarom werken de andere monteurs wel samen in 1 dienst?
Die twee zijn vaste medewerkers. Ik heb al die tijd sinds mijn collega was vertrokken, een externe monteur bij me gehad (omdat ze niet aan een vaste monteur konden komen). Nu is de nieuwe manager dus van mening dat een monteur per ploeg voldoende is. Dus die dure ZZP'er is weggevallen en sta nu alleen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:52:40 #107
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156766
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Grap is dat we onderbezet zijn. Tussentijds hebben we trouwens nog een collega die ook al in een traject van burnout zit he. Vrolijke man is ondertussen wel 60 maar heeft dus dat burnout of zo opgelopen. Dus er vallen steeds mensen weg terwijl er niemand bijkomt.
Bij ons was het ziekteverzuim vorig jaar 13% :o . Dat zegt wel iets.

De operators onderling gaat super, ook contact met andere afdelingen onderling. De lagen daarboven :X .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:53:42 #108
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156779
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:52 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Die twee zijn vaste medewerkers. Ik heb al die tijd sinds mijn collega was vertrokken, een externe monteur bij me gehad (omdat ze niet aan een vaste monteur konden komen). Nu is de nieuwe manager dus van mening dat een monteur per ploeg voldoende is. Dus die dure ZZP'er is weggevallen en sta nu alleen.
Zo herkenbaar.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156806
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

9 jaar is inderdaad wel een lange tijd. En volgens mij vind je het inhoudelijk leuk om te sleutelen aan die machines. Schone omgeving snap ik ook.

Heb je leuke collega's en ben je tevreden over je salaris, reistijd en bedrijfscultuur?
Je hebt natuurlijk veel zure collega's er tussen zitten maar wij hebben dan een klein kringetje waarmee we af en toe lol kunnen hebben etc. Over onze salarissen hebben we de afgelopen jaren ook vaak gesprekken gehad. Vergeleken met andere fabrieken verdienen we eigenlijk nog te weinig. Reistijd is kort, gunstig dus. Bedrijfscultuur is tien keer niks. Met de jaar wordt het erger. Sfeer onderling is ook erg verslechterd. Iedereen voelt zich opgejaagd. Veel mensen vinden dat andere weer bevoorrecht worden etc. Hoop dingen hoor.
pi_195156808
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:52 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Die twee zijn vaste medewerkers. Ik heb al die tijd sinds mijn collega was vertrokken, een externe monteur bij me gehad (omdat ze niet aan een vaste monteur konden komen). Nu is de nieuwe manager dus van mening dat een monteur per ploeg voldoende is. Dus die dure ZZP'er is weggevallen en sta nu alleen.
En als je manager je zo blijft door pushen heeft ie straks niemand meer. Je manager heeft er ook belang bij dat jij niet omvalt.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:56:11 #111
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156815
Mij willen ze eigenlijk ook niet kwijt, want ik ken 4 lijnen, maar ja het einde nadert. Ik heeb wel in het eerste jaar van mijn ziekteperiode nog zoveel mogelijk kennis over gedragen, al dan niet door SOP's en OPL's te maken (2 uurtjes per dag).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156819
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:44 schreef DaMook het volgende:

[..]

Met hetzelfde salaris zonder ploegen zou ik toch eens rond gaan kijken.

Want als ik naar mezelf kijk, ploegen is bij mij gewoon +30% wat ik elders zou verdienen.
30%??? We mogen blij zijn met 13% voor twee ploegen lol. 3 ploegen is hier 20%.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:57:43 #113
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156834
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]

30%??? We mogen blij zijn met 13% voor twee ploegen lol. 3 ploegen is hier 20%.
Ik zat in 5 ploegen ;) . 3 ploegen is bij ons ook iets van 21%.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156837
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:47 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Dus jij durft in deze post te beweren dat jouw werkdruk minimaal x10 is vermenigvuldigd van de ene op de andere dag? Dit lijkt mij extreem onwaarschijnlijk en extreem aangedikt.
Nee, gaf alleen met dit voorbeeld aan dat jouw redenering krom is.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:58:28 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195156848
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Grap is dat we onderbezet zijn. Tussentijds hebben we trouwens nog een collega die ook al in een traject van burnout zit he. Vrolijke man is ondertussen wel 60 maar heeft dus dat burnout of zo opgelopen. Dus er vallen steeds mensen weg terwijl er niemand bijkomt.
Ga er maar vanuit dat het niet zal verbeteren. Het trieste nieuws is dat de technische dienst vaak als kostenpost gezien wordt. Er wordt bewust gekozen om de bezetting zo laag mogelijk te houden. Jouw werkgever is - helaas - best bereid om risico's te nemen zoals kennisverlies als mensen vertrekken. Als jij langdurig ziek bent if vertrekt, dan is dat wel even klote maar ze gaan niet ineens meer monteurs aannemen om te zorgen dat je aan het werk blijft.
Resistance is futile.
  zaterdag 19 september 2020 @ 23:59:44 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195156869
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:55 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk veel zure collega's er tussen zitten maar wij hebben dan een klein kringetje waarmee we af en toe lol kunnen hebben etc. Over onze salarissen hebben we de afgelopen jaren ook vaak gesprekken gehad. Vergeleken met andere fabrieken verdienen we eigenlijk nog te weinig. Reistijd is kort, gunstig dus. Bedrijfscultuur is tien keer niks. Met de jaar wordt het erger. Sfeer onderling is ook erg verslechterd. Iedereen voelt zich opgejaagd. Veel mensen vinden dat andere weer bevoorrecht worden etc. Hoop dingen hoor.
Klinkt alsof je het ergens anders veel beter kunt krijgen.
Resistance is futile.
pi_195156883
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:53 schreef DaMook het volgende:

[..]

Zo herkenbaar.
Ja, ze willen overal goedkoper en een persoon tweepersoonswerk laten doen. Bezuinigen en dit ten koste van je werknemers. Hoe gek moet je wel niet zijn dan.
pi_195156916
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat het niet zal verbeteren. Het trieste nieuws is dat de technische dienst vaak als kostenpost gezien wordt. Er wordt bewust gekozen om de bezetting zo laag mogelijk te houden. Jouw werkgever is - helaas - best bereid om risico's te nemen zoals kennisverlies als mensen vertrekken. Als jij langdurig ziek bent if vertrekt, dan is dat wel even klote maar ze gaan niet ineens meer monteurs aannemen om te zorgen dat je aan het werk blijft.
Een burnout kan op de beste afdelingen voorkomen. Zodra het bovengemiddeld is er toch wel wat aan de hand.

Daarom moet TS ook aangeven dat ie er aan onder doorgaat. Een goede werkgever grijpt in..maar dan moet die goede werkgever het wel door hebben.
pi_195156920
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:55 schreef descon het volgende:

[..]

En als je manager je zo blijft door pushen heeft ie straks niemand meer. Je manager heeft er ook belang bij dat jij niet omvalt.
Ja daarom probeer ik constant de dialoog aan te gaan want uiteindelijk verdien ik mijn brood uit dat bedrijf. Zou dus ook het beste voor het bedrijf willen.
pi_195156923
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:56 schreef DaMook het volgende:
Mij willen ze eigenlijk ook niet kwijt, want ik ken 4 lijnen, maar ja het einde nadert. Ik heeb wel in het eerste jaar van mijn ziekteperiode nog zoveel mogelijk kennis over gedragen, al dan niet door SOP's en OPL's te maken (2 uurtjes per dag).
Ben jij ook monteur?
  zondag 20 september 2020 @ 00:03:53 #121
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156924
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat het niet zal verbeteren. Het trieste nieuws is dat de technische dienst vaak als kostenpost gezien wordt. Er wordt bewust gekozen om de bezetting zo laag mogelijk te houden. Jouw werkgever is - helaas - best bereid om risico's te nemen zoals kennisverlies als mensen vertrekken. Als jij langdurig ziek bent if vertrekt, dan is dat wel even klote maar ze gaan niet ineens meer monteurs aannemen om te zorgen dat je aan het werk blijft.
TD, maar ook bij operators, zo min mogelijk mensen. Ik heb bij het bedrijf waar ik werk in de 13 jaar tijd dat ik er werk al gezien dat het van 10 man op een afdeling naar 6 mann is gegaan.

Ik heb zelfs als voorwerker weleens gehad dat ik op een lijn voorwerker was, maar ondertussen ook nog operator moest zijn op een andere lijn. Een om de productie optimaal te maken ook nog op de heftruck tijdens de pauze en ondertussen ook naar binnen om storingen op te lossen omdat we met 2 man een half uur of meer het werk van 6 man te doen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 20 september 2020 @ 00:05:12 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195156941
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:55 schreef descon het volgende:

[..]

En als je manager je zo blijft door pushen heeft ie straks niemand meer. Je manager heeft er ook belang bij dat jij niet omvalt.
Even advocaat van de duivel: we weten niet of deze manager pusht. TS ervaart het als een enorme werkdruk, maar we kunnen er met maar 1 kant van dit verhaal niet blindelings vanuit gaan dat de werkdruk onredelijk hoog is. Wel is het zo dat de omstandigheden veranderd zijn en het is niet onlogisch dat dat voor TS onprettig voelt. We weten niet wat de werkgever allemaal doet om de druk te verlagen en in welke mate TS moeite heeft met dit soort veranderingen. En idd, zowel de leidinggevende als TS er belang bij hebben om een burnout te voorkomen.
Resistance is futile.
pi_195156943
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:03 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja daarom probeer ik constant de dialoog aan te gaan want uiteindelijk verdien ik mijn brood uit dat bedrijf. Zou dus ook het beste voor het bedrijf willen.
Die dialoof werk dus schijnbaar niet. Tijd voor de volgende stap...bedrijfsarts via je manager of via HR.

Krijg je daar geen respons op dan ziek melden. Wil het niet goedschiks dan maar kwaadschiks
  zondag 20 september 2020 @ 00:05:34 #124
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156945
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:03 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ben jij ook monteur?
Operator/machinebiendiende, al deed ik wel veel monteur werk :') . Om de monteur te ontlasten (goh herkenbaar ? :P ).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156962
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:57 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik zat in 5 ploegen ;) . 3 ploegen is bij ons ook iets van 21%.
Heb ook jaartje in 3 ploegen gezeten. Die nachtdienst heeft me dus ook eigenlijk gesloopt. Elk jaar is het anders met de ploegen. Als ik serieus een dossier samenstel en daarmee naar de rechter ga, krijg ik meteen gelijk
  zondag 20 september 2020 @ 00:08:58 #126
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156979
Ik ga slapen, ik lees morgen wel bij. Truste en sterkte TS :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195156985
Ik zou ook met je bedrijfsarts gaan praten. Je kan ook op eigen initiatief een afspraak inplannen, deze is dan vertrouwelijk. Kijk hiervoor in je ziekmeld protocol, hier staat meestal de arbodienst vermeld. Vervolgens kun je zelf contact opnemen met de arbodienst.

Huisarts kan ook, maar deze mensen zijn meestal niet zo gecharmeerd van bedrijfsartsen. Mijn ervaring is dat je bij de bedrijfsarts beter geholpen kan worden. Als het er dik bovenop ligt dat je in de huidige omstandigheden teveel stress hebt, zal hij preventief optreden. Natuurlijk wil hij dat je zo snel mogelijk weer aan het werk gaat, maar dat hij je te vroeg aan het werk zou zetten of je een aansteller zou vinden is echt een hardnekkige misvatting. Indien rust nodig is, zal hij rust adviseren, de werkgever is namelijk niet gebaat bij het voortbestaan van deze omstandigheden.

Maar als je er niet uitkomt met je bedrijfsarts, dan kan je alsnog naar de huisarts.
  zondag 20 september 2020 @ 00:10:21 #128
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195156995
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:06 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Heb ook jaartje in 3 ploegen gezeten. Die nachtdienst heeft me dus ook eigenlijk gesloopt. Elk jaar is het anders met de ploegen. Als ik serieus een dossier samenstel en daarmee naar de rechter ga, krijg ik meteen gelijk
Ik 5 jaar nachtdienst, die baan gestopt. Toen 5 jaar 3 ploegen en daarna zo'n 7 jaar 5 ploegen. Ik kan het echt niet meer.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195157002
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat het niet zal verbeteren. Het trieste nieuws is dat de technische dienst vaak als kostenpost gezien wordt. Er wordt bewust gekozen om de bezetting zo laag mogelijk te houden. Jouw werkgever is - helaas - best bereid om risico's te nemen zoals kennisverlies als mensen vertrekken. Als jij langdurig ziek bent if vertrekt, dan is dat wel even klote maar ze gaan niet ineens meer monteurs aannemen om te zorgen dat je aan het werk blijft.
De schade die ze zijn opgelopen door een ervaren monteur te laten vertrekken is gigantisch hoor. Hoe lang heeft de productie bijvoorbeeld wel niet stilgestaan terwijl die monteur in korte tijden die stilstanden kon verhelpen? Hoe veel externe monteurs zijn er wel niet ingeschakeld omdat het stukje kennis die de monteur had op dat moment even ontbrak? Als je dit alles bij elkaar telt dan kom je wel ff uit op een flinke rekening hoor.

Maar ik snap wel wat je bedoelt =)
pi_195157007
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 00:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Even advocaat van de duivel: we weten niet of deze manager pusht. TS ervaart het als een enorme werkdruk, maar we kunnen er met maar 1 kant van dit verhaal niet blindelings vanuit gaan dat de werkdruk onredelijk hoog is. Wel is het zo dat de omstandigheden veranderd zijn en het is niet onlogisch dat dat voor TS onprettig voelt. We weten niet wat de werkgever allemaal doet om de druk te verlagen en in welke mate TS moeite heeft met dit soort veranderingen. En idd, zowel de leidinggevende als TS er belang bij hebben om een burnout te voorkomen.
Op afstand lastig te bepalen (en voor een manager ook)

In zulke twijfel gevallen vind ik de bedrijfsarts altijd ideaal. Feit is wel dat TS de werkdruk als te hoog voelt.

Als de bedrijfsarts dit ook bevestigd dan is het wel vaak voor de manager wel duidelijk dat hij dit prioriteit zou moeten geven.

Maar goed..dan zou het wel om een capabele manager moeten gaan
  zondag 20 september 2020 @ 00:12:49 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195157019
Ik persoonlijk zie met je lage salaris, de slechte bedrijfscultuur, een baas die niet lijkt te luisteren en de omstandigheden die steeds schraler worden, een paar opties:

Je wordt langdurig ziek. Ik krijg wel de indruk dat je werkgever redelijk gierig is dus best een kans dat dit traject redelijk negatief zal verlopen. Uiteindelijk ga je ziek uit dienst en kom je in de WIA of bij een andere werkgever.

Of je gaat gewoon direct solliciteren. Er is behoefte aan monteurs dus wees selectief. Vraag naar de bedrijfscultuur, naar het salaris, mag je eens zien om welke machines het gaat en het team ontmoeten voor een eerste indruk, hoe ligt de werkdruk, is een werkdag voorspelbaar of veel schakelen? En dan vraag je je over een jaar af waarom je in godsnaam zo lang bent blijven hangen.
Resistance is futile.
pi_195157029
quote:
99s.gif Op zondag 20 september 2020 00:03 schreef DaMook het volgende:

[..]

TD, maar ook bij operators, zo min mogelijk mensen. Ik heb bij het bedrijf waar ik werk in de 13 jaar tijd dat ik er werk al gezien dat het van 10 man op een afdeling naar 6 mann is gegaan.

Ik heb zelfs als voorwerker weleens gehad dat ik op een lijn voorwerker was, maar ondertussen ook nog operator moest zijn op een andere lijn. Een om de productie optimaal te maken ook nog op de heftruck tijdens de pauze en ondertussen ook naar binnen om storingen op te lossen omdat we met 2 man een half uur of meer het werk van 6 man te doen.
Wat een mafkezen. Zo knijpen ze dus letterlijk een persoon compleet uit. Uitbijterij man.
pi_195157074
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 00:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Even advocaat van de duivel: we weten niet of deze manager pusht. TS ervaart het als een enorme werkdruk, maar we kunnen er met maar 1 kant van dit verhaal niet blindelings vanuit gaan dat de werkdruk onredelijk hoog is. Wel is het zo dat de omstandigheden veranderd zijn en het is niet onlogisch dat dat voor TS onprettig voelt. We weten niet wat de werkgever allemaal doet om de druk te verlagen en in welke mate TS moeite heeft met dit soort veranderingen. En idd, zowel de leidinggevende als TS er belang bij hebben om een burnout te voorkomen.
De nieuwe managers werkt sinds kort bij ons. Nu ongeveer 5 maanden of zo. Hij komt beslist uit een heel andere cultuur. Compleet anders dan mijn vorige bazen die eigenlijk uit zelfde straatje als ik kwamen. We noemen onze nieuwe baas ook voor het eerst een manager. Je weet, zo n HBO figuur die bestuurskunde heeft gestudeerd.

Met hem is echter ''het een monteur is genoeg'' fenomenen begonnen. Hij is niet de initiator van het idee maar de manager boven hem. Omdat zij beiden van dezelfde cultuur afkomen, heeft hij in principe dit door onze strotten gedouwd. De andere TD bazen vormden eigenlijk meer een obstakel voor hoofd manager.
pi_195157097
quote:
99s.gif Op zondag 20 september 2020 00:05 schreef DaMook het volgende:

[..]

Operator/machinebiendiende, al deed ik wel veel monteur werk :') . Om de monteur te ontlasten (goh herkenbaar ? :P ).
Hadden we maar meer van zulke operator als jij. Die zijn dus helaas ook vertrokken. The so called andere operators bellen om elke scheet. Dit probleem willen ze dus al jaren lang aanpakken. Elke nieuwe manager komt weer met nieuwe plannen/strategieën en weet ik veel. Na een jaar is ie alweer vertrokken en zo gaat het continu.

Ze willen ook nog eens dat ik operators ondersteun, kennis bijdraag en noem maar op. Heb al zo veel energie gestoken in mensen die later toch zijn vertrokken. Op een gegeven moment heb je hier helemaal geen zin meer in.
pi_195157109
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:09 schreef Daboman het volgende:
Ik zou ook met je bedrijfsarts gaan praten. Je kan ook op eigen initiatief een afspraak inplannen, deze is dan vertrouwelijk. Kijk hiervoor in je ziekmeld protocol, hier staat meestal de arbodienst vermeld. Vervolgens kun je zelf contact opnemen met de arbodienst.

Huisarts kan ook, maar deze mensen zijn meestal niet zo gecharmeerd van bedrijfsartsen. Mijn ervaring is dat je bij de bedrijfsarts beter geholpen kan worden. Als het er dik bovenop ligt dat je in de huidige omstandigheden teveel stress hebt, zal hij preventief optreden. Natuurlijk wil hij dat je zo snel mogelijk weer aan het werk gaat, maar dat hij je te vroeg aan het werk zou zetten of je een aansteller zou vinden is echt een hardnekkige misvatting. Indien rust nodig is, zal hij rust adviseren, de werkgever is namelijk niet gebaat bij het voortbestaan van deze omstandigheden.

Maar als je er niet uitkomt met je bedrijfsarts, dan kan je alsnog naar de huisarts.
Ja ik ga het denk ik ook zo doen. Alhoewel ik niet per direct ziek hoef te melden om in aanmerking te komen voor een bedrijfsarts. Ik wil gewoon werken en ondertussen met die man/vrouw een gesprek voeren en dan op zijn advies actie ondernemen.
pi_195157119
quote:
99s.gif Op zondag 20 september 2020 00:10 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik 5 jaar nachtdienst, die baan gestopt. Toen 5 jaar 3 ploegen en daarna zo'n 7 jaar 5 ploegen. Ik kan het echt niet meer.
Nee vind je het gek? Je bent nu waarschijnlijk een zombie geworden. Hoop dat jij snel herstelt.
pi_195157153
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 00:12 schreef Seven. het volgende:
Ik persoonlijk zie met je lage salaris, de slechte bedrijfscultuur, een baas die niet lijkt te luisteren en de omstandigheden die steeds schraler worden, een paar opties:

Je wordt langdurig ziek. Ik krijg wel de indruk dat je werkgever redelijk gierig is dus best een kans dat dit traject redelijk negatief zal verlopen. Uiteindelijk ga je ziek uit dienst en kom je in de WIA of bij een andere werkgever.

Of je gaat gewoon direct solliciteren. Er is behoefte aan monteurs dus wees selectief. Vraag naar de bedrijfscultuur, naar het salaris, mag je eens zien om welke machines het gaat en het team ontmoeten voor een eerste indruk, hoe ligt de werkdruk, is een werkdag voorspelbaar of veel schakelen? En dan vraag je je over een jaar af waarom je in godsnaam zo lang bent blijven hangen.
Stiekem denk ik dat ook en weet ik dat er andere plekken zijn waar het veel beter is en waar je echt wordt gewaardeerd.

Deze woordwisseling treedt zelfs op in mijn hoofd; wel of niet een andere baan. Ook dat levert uiteindelijk hoofdpijn op lol.

Maar goed, de eerder benoemde adviezen zijn goed. Gesprek aangaan met bedrijfsarts =)
pi_195157162
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 00:12 schreef Seven. het volgende:
Ik persoonlijk zie met je lage salaris, de slechte bedrijfscultuur, een baas die niet lijkt te luisteren en de omstandigheden die steeds schraler worden, een paar opties:

Je wordt langdurig ziek. Ik krijg wel de indruk dat je werkgever redelijk gierig is dus best een kans dat dit traject redelijk negatief zal verlopen. Uiteindelijk ga je ziek uit dienst en kom je in de WIA of bij een andere werkgever.

Of je gaat gewoon direct solliciteren. Er is behoefte aan monteurs dus wees selectief. Vraag naar de bedrijfscultuur, naar het salaris, mag je eens zien om welke machines het gaat en het team ontmoeten voor een eerste indruk, hoe ligt de werkdruk, is een werkdag voorspelbaar of veel schakelen? En dan vraag je je over een jaar af waarom je in godsnaam zo lang bent blijven hangen.
Of hij langdurig ziek gaat worden hangt wel af van of hij accepteert dat het zo niet langer kan en met een arts gaat praten. Het doet er niet eens toe of hij nou begint bij de huisarts of de bedrijfsarts, het gaat erom om die trein in beweging te zetten.

Met betrekking tot het solliciteren heb je wel gelijk. Punt is alleen wel, solliciteren terwijl je overspannen bent en de oorzaak niet wordt weggenomen is vrij lastig. Misschien moet hij het via een vaststellingsovereenkomst spelen en dan zeggen dat de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden wordt beëindigd omdat er geen klik meer is. Uiteraard laten dubbelchecken via een advocaat of dit WW proof is, maar het lijkt me raar indien een baan een gevaar voor de gezondheid betekent dat dit geen geldige reden is. Dan kan je vanuit de WW solliciteren en dit geeft een hoop rust en je zal naar alle waarschijnlijkheid ook sneller een nieuwe baan vinden dan wanneer je het helemaal in de ziektewet laat crashen.

En goed doorvragen op sollicitaties inderdaad. In mijn geval pikte ik de foute bedrijven er gelukkig zo uit.
pi_195157745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:37 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Dit is dus lastig te constateren. Ik bedoel, kun je die diagnose zelf stellen? ik neem aan van niet aangezien ik een geen huisarts ben. Het gaat meer om de situatie en het moment daarvan. Het is zo dat mijn hoofd dan wil ontploffen, ik raak gefrustreerd en reageer het deels af op mijn collega's terwijl dat echt niet mijn bedoeling is. Einde van werkdag voel ik me dan ook alsof er een tank over me heen is gereden.

Maar als ik me dus erg overspannen voel, dan mag dit een reden zijn om ziek naar huis te gaan en dagje of twee thuis blijven totdat je je weer herstelt voelt?
Weet je dat wel zeker? Het zou zomaar kunnen dat je vanaf het begin al keihard in de zeik wordt genomen en alle huichelaars hun handen willen wassen in onschuld dmv het schoonvegen van hun straatje. Ik kan me voorstellen dat constante frustratie op gegeven moment de weg van de minste weerstand kiest.
  zondag 20 september 2020 @ 07:24:42 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195158160
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:31 schreef Daboman het volgende:

[..]

Of hij langdurig ziek gaat worden hangt wel af van of hij accepteert dat het zo niet langer kan en met een arts gaat praten. Het doet er niet eens toe of hij nou begint bij de huisarts of de bedrijfsarts, het gaat erom om die trein in beweging te zetten.

Met betrekking tot het solliciteren heb je wel gelijk. Punt is alleen wel, solliciteren terwijl je overspannen bent en de oorzaak niet wordt weggenomen is vrij lastig. Misschien moet hij het via een vaststellingsovereenkomst spelen en dan zeggen dat de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden wordt beëindigd omdat er geen klik meer is. Uiteraard laten dubbelchecken via een advocaat of dit WW proof is, maar het lijkt me raar indien een baan een gevaar voor de gezondheid betekent dat dit geen geldige reden is. Dan kan je vanuit de WW solliciteren en dit geeft een hoop rust en je zal naar alle waarschijnlijkheid ook sneller een nieuwe baan vinden dan wanneer je het helemaal in de ziektewet laat crashen.

En goed doorvragen op sollicitaties inderdaad. In mijn geval pikte ik de foute bedrijven er gelukkig zo uit.
Vaststellingsovereenkomst lijkt me niet WW proof, om eerlijk te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 20-09-2020 09:18:28 ]
Resistance is futile.
  zondag 20 september 2020 @ 08:09:08 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195158333
Ga solliciteren voor je het werkelijk niet meer trekt.
Het is zoveel eenvoudiger een andere baan te vinden vanuit een werkende positie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 september 2020 @ 08:21:37 #142
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195158400
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 00:22 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Hadden we maar meer van zulke operator als jij. Die zijn dus helaas ook vertrokken. The so called andere operators bellen om elke scheet. Dit probleem willen ze dus al jaren lang aanpakken. Elke nieuwe manager komt weer met nieuwe plannen/strategieën en weet ik veel. Na een jaar is ie alweer vertrokken en zo gaat het continu.

Ze willen ook nog eens dat ik operators ondersteun, kennis bijdraag en noem maar op. Heb al zo veel energie gestoken in mensen die later toch zijn vertrokken. Op een gegeven moment heb je hier helemaal geen zin meer in.
Bij ons vertrekken er ook steeds meer. Je merkt ook echt verschil tussen de ploegen, de ene ploeg belt voor alles, de andere pakt het zelf meteen op (met z'n allen) en laat de monteur alleen komen als dat echt nodig is. Dan merk je ook dat die monteur zijn werk een stuk liever doet. Er zijn operators die er al 25 jaar werken en op een lijn nog niet eens alles weten. En er zijn er (ik) die op alle lijnen alles weten. En toch weten ze mij in een depressie te krijgen en die andere die altijd hetzelfde doen niet. Dus ik heb mezelf misschien ook te veel hooi op de vork genomen en dat hebben ze gebruikt wat ook wel logisch is. Maar de signalen die ik (achteraf gezien) onbewust al door had laten schemeren hebben ze (en ikzelf) nooit (h)erkend. En nu is het te laat, over 2 maanden is het over tussen mij en dit bedrijf. Ik ben alleen nog aan het bedenken wat nu echt werk is dat bij me past, wat ik kan en vooral waar ik wel gelukkig van wordt. Desnoods voor iets minder geld dan ik nu verdien. Maar eerst alles op een rijtje krijgen zodat ik klachten vrij ben.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 20 september 2020 @ 09:21:57 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195158841
quote:
99s.gif Op zondag 20 september 2020 08:21 schreef DaMook het volgende:

[..]

Bij ons vertrekken er ook steeds meer. Je merkt ook echt verschil tussen de ploegen, de ene ploeg belt voor alles, de andere pakt het zelf meteen op (met z'n allen) en laat de monteur alleen komen als dat echt nodig is. Dan merk je ook dat die monteur zijn werk een stuk liever doet. Er zijn operators die er al 25 jaar werken en op een lijn nog niet eens alles weten. En er zijn er (ik) die op alle lijnen alles weten. En toch weten ze mij in een depressie te krijgen en die andere die altijd hetzelfde doen niet. Dus ik heb mezelf misschien ook te veel hooi op de vork genomen en dat hebben ze gebruikt wat ook wel logisch is. Maar de signalen die ik (achteraf gezien) onbewust al door had laten schemeren hebben ze (en ikzelf) nooit (h)erkend. En nu is het te laat, over 2 maanden is het over tussen mij en dit bedrijf. Ik ben alleen nog aan het bedenken wat nu echt werk is dat bij me past, wat ik kan en vooral waar ik wel gelukkig van wordt. Desnoods voor iets minder geld dan ik nu verdien. Maar eerst alles op een rijtje krijgen zodat ik klachten vrij ben.
Ik hoop echt dat je snel klachtenvrij bent. Langdurig ziek zijn is ronduit kut.

Heb je achteraf niet het gevoel dat je liever de signalen op tijd had herkend en voor je ziek werd voor een andere werkgever was begonnen?
Resistance is futile.
  zondag 20 september 2020 @ 09:25:04 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195158867
TS, als het je om een vast contract te doen is: dit kun je natuurlijk afspreken. Ik wil best overstappen maar na 1 maand proeftijd wil ik een vaste aanstelling. Je bent bepaald geen jobhopper.
Resistance is futile.
pi_195160421
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 08:09 schreef Leandra het volgende:
Ga solliciteren voor je het werkelijk niet meer trekt.
Het is zoveel eenvoudiger een andere baan te vinden vanuit een werkende positie.
Nogmaals, dit is te snel en bovendien solliciteert het vanuit potentiële burnout zonder dat de stressbronnen zijn weggenomen veel lastiger dan zelfs vanuit de WW. Elke interviewer zal aan je nonverbale communicatie kunnen zien dat je moeite hebt met werkdruk/stress en wellicht ten onrechte de conclusie trekken dat dit de standaard draagkracht is, terwijl het in werkelijkheid een tijdelijk verlaagde draagkracht is. Als een burnout dreigt moet je een stap terugdoen en bedenken wat je dan wel zou willen.

Overigens zie ik gelukkig ook steeds vaker dat korte gaten (bijv 2 maanden WW) gewoon geaccepteerd worden. Een werkgever die niet begrijpt dat je door de huidige economische turbulentie af en toe eens droog kan komen te staan heeft echt onder een steen geslapen. Een gat vanwege ziektewet is veel lastiger uit te leggen, kan zomaar 6 maanden zijn. Dan is het alweer een heel ander verhaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door Daboman op 20-09-2020 11:28:12 ]
pi_195161221
quote:
99s.gif Op zondag 20 september 2020 08:21 schreef DaMook het volgende:

[..]

Bij ons vertrekken er ook steeds meer. Je merkt ook echt verschil tussen de ploegen, de ene ploeg belt voor alles, de andere pakt het zelf meteen op (met z'n allen) en laat de monteur alleen komen als dat echt nodig is. Dan merk je ook dat die monteur zijn werk een stuk liever doet. Er zijn operators die er al 25 jaar werken en op een lijn nog niet eens alles weten. En er zijn er (ik) die op alle lijnen alles weten. En toch weten ze mij in een depressie te krijgen en die andere die altijd hetzelfde doen niet. Dus ik heb mezelf misschien ook te veel hooi op de vork genomen en dat hebben ze gebruikt wat ook wel logisch is. Maar de signalen die ik (achteraf gezien) onbewust al door had laten schemeren hebben ze (en ikzelf) nooit (h)erkend. En nu is het te laat, over 2 maanden is het over tussen mij en dit bedrijf. Ik ben alleen nog aan het bedenken wat nu echt werk is dat bij me past, wat ik kan en vooral waar ik wel gelukkig van wordt. Desnoods voor iets minder geld dan ik nu verdien. Maar eerst alles op een rijtje krijgen zodat ik klachten vrij ben.
Herkenbaar dit. Denk wel dat alle productiebedrijven zo ongeveer hetzelfde in elkaar zitten. Degenen die goed presteren worden doorgaans minder beloond maar wel dubbel belast.
pi_195161235
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 08:09 schreef Leandra het volgende:
Ga solliciteren voor je het werkelijk niet meer trekt.
Het is zoveel eenvoudiger een andere baan te vinden vanuit een werkende positie.
Is niet zo makkelijk allemaal Leandra.
  zondag 20 september 2020 @ 12:32:04 #148
80382 manny
30 is best veel
pi_195161337
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:24 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Is niet zo makkelijk allemaal Leandra.
Jawel. Doet de werkgever ook als ze ontevreden zijn over jou.

Neem verantwoordelijkheid.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 20 september 2020 @ 13:06:49 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195161888
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 11:22 schreef Daboman het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is te snel en bovendien solliciteert het vanuit potentiële burnout zonder dat de stressbronnen zijn weggenomen veel lastiger dan zelfs vanuit de WW. Elke interviewer zal aan je nonverbale communicatie kunnen zien dat je moeite hebt met werkdruk/stress en wellicht ten onrechte de conclusie trekken dat dit de standaard draagkracht is, terwijl het in werkelijkheid een tijdelijk verlaagde draagkracht is. Als een burnout dreigt moet je een stap terugdoen en bedenken wat je dan wel zou willen.

Overigens zie ik gelukkig ook steeds vaker dat korte gaten (bijv 2 maanden WW) gewoon geaccepteerd worden. Een werkgever die niet begrijpt dat je door de huidige economische turbulentie af en toe eens droog kan komen te staan heeft echt onder een steen geslapen. Een gat vanwege ziektewet is veel lastiger uit te leggen, kan zomaar 6 maanden zijn. Dan is het alweer een heel ander verhaal.
De bron is het verschralend beleid. Er gaat daar niets positiefs veranderen voor TS joh, ook niet als TS gaat praten met de bedrijfsarts en na een lang (en mogelijk onnodig) ziektetraject terugkeert op de werkvloer. Er komen geen mensen bij, dat lijkt de enige oplossing te zijn en dat is echt geen redelijke verwachting. Het lijkt erop dat TD taken over moet hevelen naar de operators. Op zich geen slecht plan maar TS is degene die de operators dus van de kennis moet voorzien om hem minder te belasten. Dat betekent in eerste instantie meer werkdruk, in plaats van minder.

De situatie voor TS zal eerder verslechteren dan verbeteren. En na 9 jaar is het ook wel eens goed om uit je comfort zone te stappen en op zijn minst rondkijken wat de wereld verder nog te bieden heeft.

TS hoeft ook zeker niet af te wachten tot zijn werkgever alles kapot laat gaan.
Resistance is futile.
pi_195164573
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 13:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

De bron is het verschralend beleid. Er gaat daar niets positiefs veranderen voor TS joh, ook niet als TS gaat praten met de bedrijfsarts en na een lang (en mogelijk onnodig) ziektetraject terugkeert op de werkvloer. Er komen geen mensen bij, dat lijkt de enige oplossing te zijn en dat is echt geen redelijke verwachting. Het lijkt erop dat TD taken over moet hevelen naar de operators. Op zich geen slecht plan maar TS is degene die de operators dus van de kennis moet voorzien om hem minder te belasten. Dat betekent in eerste instantie meer werkdruk, in plaats van minder.

De situatie voor TS zal eerder verslechteren dan verbeteren. En na 9 jaar is het ook wel eens goed om uit je comfort zone te stappen en op zijn minst rondkijken wat de wereld verder nog te bieden heeft.

TS hoeft ook zeker niet af te wachten tot zijn werkgever alles kapot laat gaan.
Je begrijpt mijn punt niet. In zijn huidige toestand kan hij niet solliciteren. Maar hij kan wel aansturen op een situatie waarin dat net even wat makkelijker gaat. Zou jij hem aannemen als hij half stamelend compleet gestresst vertelt dat hij 1 urgent telefoontje heeft afgehandeld als je hem vraagt hoe hij omgaat met snel veranderende prioriteiten en een recent voorbeeld?
  zondag 20 september 2020 @ 16:51:38 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195165457
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 16:02 schreef Daboman het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn punt niet. In zijn huidige toestand kan hij niet solliciteren. Maar hij kan wel aansturen op een situatie waarin dat net even wat makkelijker gaat. Zou jij hem aannemen als hij half stamelend compleet gestresst vertelt dat hij 1 urgent telefoontje heeft afgehandeld als je hem vraagt hoe hij omgaat met snel veranderende prioriteiten en een recent voorbeeld?
Ik zie geen fragiel mannetje, wel iemand die al te lang doorgegaan is. Maar waarschijnlijk houdt hij het nog wel een paar maanden vol om te werken op deze manier.

Met wat goede begeleiding kan hij echt wel solliciteren. Sterker nog, hij zal vanaf het moment dat hij zijn CV verstuurd al het gevoel krijgen dat hij zelf de regie weer neemt.
Resistance is futile.
  zondag 20 september 2020 @ 17:02:40 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195165684
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 16:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zie geen fragiel mannetje, wel iemand die al te lang doorgegaan is. Maar waarschijnlijk houdt hij het nog wel een paar maanden vol om te werken op deze manier.

Met wat goede begeleiding kan hij echt wel solliciteren. Sterker nog, hij zal vanaf het moment dat hij zijn CV verstuurd al het gevoel krijgen dat hij zelf de regie weer neemt.
Dit.
Ik heb het in mijn omgeving ook gezien; steeds meer frustratie en irritatie op het werk, net zoals bij TS taken voor meerdere mensen alleen draaien, zelfs al eens ziekgemeld omdat hij het niet meer trok, toch weer aan het werk en uiteindelijk (met een vast contract en al 7 jaar in dienst) toch gaan solliciteren en is daar nog iedere dag blij mee. Helemaal als hij van oud-collega's hoort dat de situatie bij de oude werkgever alleen maar erger is geworden.
Oh, hij is nog meer gaan verdienen ook, eerst wel een jaarcontract maar het aanbod voor een vast contract is al binnen.

Het is zo enorm frustrerend als je iedere keer weer tegen diezelfde muur op het werk aanloopt, helemaal als je weet dat die muur niet gaat wijken, maar alleen maar hoger gaat worden.
Het is het echt niet waard jezelf daaraan kapot te laten gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195166269
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 16:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zie geen fragiel mannetje, wel iemand die al te lang doorgegaan is. Maar waarschijnlijk houdt hij het nog wel een paar maanden vol om te werken op deze manier.

Met wat goede begeleiding kan hij echt wel solliciteren. Sterker nog, hij zal vanaf het moment dat hij zijn CV verstuurd al het gevoel krijgen dat hij zelf de regie weer neemt.
Je beantwoordt de vraag niet. Zou je hem aannemen? Ik stel dat je op basis van nonverbale communicatie kunt zien dat er op zijn minst iets is op het gebied van werkdruk, dus de vraag blijft staan. Je kunt het zelfs een beetje zien in zijn manier van posten hier, het is heel erg gejaagd.

Verder was mijn opmerking was wel wat gechargeerd, dat was bewust om een punt duidelijk te maken. Als het nog niet te erg is, kan het, maar ik denk dat we hier op fok daar eigenlijk niet over moeten oordelen, wij zijn geen medisch specialisten, daarom dus huisarts of bedrijfsarts, die kan veel specifieker onderzoeken hoe erg het precies is en zijn advies erop aanpassen.

Overigens adviseert een beetje arts hem ook om zelf de regie te nemen, maar wel op een passende manier, een manier waarbij voldoende rust in acht wordt genomen. Ik zie bij jouw advies nog steeds niet in hoe die rust binnen een plaatje past waar hij al snel tot solliciteren over gaat. Mijn insteek is afremmen om snel tot actie over te gaan.
pi_195166634
Als je op zoek gaat naar iets anders heb je op dat moment de keuze om te kiezen voor een plek die wel bij je past:
- Waar ze je waarderen met een goed salaris
- Waar je werktijden hebt die bij je passen
- Waar je niet alleen voor een klus staat maar met een team
- Waar ze wel investeren in mensen
- Waar je buiten je werktijden niet aan werk hoeft te denken
- Waar je niet opgejaagd wordt
dag
pi_195167020
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 18:04 schreef Peter het volgende:
Als je op zoek gaat naar iets anders heb je op dat moment de keuze om te kiezen voor een plek die wel bij je past:
- Waar ze je waarderen met een goed salaris
- Waar je werktijden hebt die bij je passen
- Waar je niet alleen voor een klus staat maar met een team
- Waar ze wel investeren in mensen
- Waar je buiten je werktijden niet aan werk hoeft te denken
- Waar je niet opgejaagd wordt
Je vergeet,
Gratis 50 dagen vakantie extra
Lunchpauzes van 2 uur
Je vrijwel niks hoeft te doen
Ontzettend hoog loon
15e maand
Geen ploegendiensten
Auto van de zaak
Laptop van de zaak
Vakman pur sang
pi_195169064
Ik herken ontzettend wat TS bedoeld, en ik heb uiteindelijk na een dergelijke uitputtingsslag, zware lichamelijke klachten en geruime tijd in de ziektewet, in de ziektewet ontslag genomen toen we ons dat financieel konden veroorloven. Geen WW of ziektewet meer ontvangen op eigen verzoek.
Nooit laat ik me meer door een manager zo kapotmaken. Ze hebben na mijn vertrek 3 mensen moeten aannemen om mijn taken over te nemen.
Nu is het financieel niet geweldig maar dit is veruit - naast de man trouwen die nu naast me zit- de beste beslissing geweest uit mijn leven. Vrijheid en het gevoel weer te kunnen ademen, en niet s nachts nog eens alle wachtwoorden in je hoofd de revue te laten passeren, was me alles waard.
Beslis gauw in je eigen voordeel TS, een ander doet het niet voor je.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  zondag 20 september 2020 @ 20:41:03 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195169298
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je vergeet,
Gratis 50 dagen vakantie extra
Lunchpauzes van 2 uur
Je vrijwel niks hoeft te doen
Ontzettend hoog loon
15e maand
Geen ploegendiensten
Auto van de zaak
Laptop van de zaak
Waar werk jij? :P
Resistance is futile.
  zondag 20 september 2020 @ 20:42:03 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195169316
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:29 schreef verita het volgende:
Ik herken ontzettend wat TS bedoeld, en ik heb uiteindelijk na een dergelijke uitputtingsslag, zware lichamelijke klachten en geruime tijd in de ziektewet, in de ziektewet ontslag genomen toen we ons dat financieel konden veroorloven. Geen WW of ziektewet meer ontvangen op eigen verzoek.
Nooit laat ik me meer door een manager zo kapotmaken. Ze hebben na mijn vertrek 3 mensen moeten aannemen om mijn taken over te nemen.
Nu is het financieel niet geweldig maar dit is veruit - naast de man trouwen die nu naast me zit- de beste beslissing geweest uit mijn leven. Vrijheid en het gevoel weer te kunnen ademen, en niet s nachts nog eens alle wachtwoorden in je hoofd de revue te laten passeren, was me alles waard.
Beslis gauw in je eigen voordeel TS, een ander doet het niet voor je.
Heft in eigen hand genomen, boks!
Resistance is futile.
  zondag 20 september 2020 @ 20:42:59 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195169338
quote:
7s.gif Op zondag 20 september 2020 20:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waar werk jij? :P
Zo te lezen bij trolls.com
Uitstekende arbeidsvoorwaarden schijnen ze daar te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 november 2021 @ 23:55:39 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202300137
TS, hoe is het nu?
Resistance is futile.
pi_202300826
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:37 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dit is dus lastig te constateren. Ik bedoel, kun je die diagnose zelf stellen? ik neem aan van niet aangezien ik een geen huisarts ben. Het gaat meer om de situatie en het moment daarvan. Het is zo dat mijn hoofd dan wil ontploffen, ik raak gefrustreerd en reageer het deels af op mijn collega's terwijl dat echt niet mijn bedoeling is. Einde van werkdag voel ik me dan ook alsof er een tank over me heen is gereden.

Maar als ik me dus erg overspannen voel, dan mag dit een reden zijn om ziek naar huis te gaan en dagje of twee thuis blijven totdat je je weer herstelt voelt?
2 dagen rust lost niets op. Dan kan je beter vakantie plannen.
Lijkt mij beter om hulp te zoeken zodat je jezelf niet meer zo overstuur maakt. Wat maakt dat je zo emotioneel wordt?
pi_202308558
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2021 23:55 schreef Seven. het volgende:
TS, hoe is het nu?
Hoi Seven. Je bent me niet vergeten?? Zo lief.. O+

Eigenlijk wel beter. Ik heb me gewoon aangepast op hun manier van werken. Loyaliteit aan de kant gezet. 200% inzet teruggeschroefd naar 100%.

Kortom, nergens druk om maken aangezien de ''geweldige'' managers boven ons zich ook nergens druk om maken. Die weten het allemaal beter. Gewoon ja zeggen, een beetje meeknikken en het zal wel =)
  dinsdag 23 november 2021 @ 19:31:32 #163
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_202308593
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik ben niet psychisch. Er ontstaan gewoon pieken vanwege omstandigheden zoals werkdruk die je week lang moet ervaren.
Ik mag nu het werk van twee mensen vervullen. Gelukkig ziet mijn baas ook dat dit niet goed gaat. Aan de andere kant, hij werkt ook voor twee. Ik heb het niet over psychisch maar over psychische klachten, zoals slecht kunnen concentreren , opvliegendheid etc
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_202308828
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hoi Seven. Je bent me niet vergeten?? Zo lief.. O+

Eigenlijk wel beter. Ik heb me gewoon aangepast op hun manier van werken. Loyaliteit aan de kant gezet. 200% inzet teruggeschroefd naar 100%.

Kortom, nergens druk om maken aangezien de ''geweldige'' managers boven ons zich ook nergens druk om maken. Die weten het allemaal beter. Gewoon ja zeggen, een beetje meeknikken en het zal wel =)
Het is niet leuk voor een gemotiveerde werker als jij. Maar wel het verstandigste. Het is heel herkenbaar voor velen denk ik, jouw problematiek. Je kunt een bedrijf van binnen proberen te veranderen maar op een gegeven moment kom je er achter dat je aan dode, meer dan levensgrote paarden aan het trekken bent.

En dan: ga je het loslaten. De Stoïcijnse leer moet je maar eens opzoeken. Dat geeft rust voor een mens. Het besef dat je enkel invloed kunt uitoefenen binnen je eigen invloedssfeer. Dat klinkt als een soort cirkelredenering maar het klopt wel. Komt erop neer dat je je werk zo goed mogelijk doet maar ook niet meer dan dat. Dus in jouw geval niet de idiote 200% maar 100% of nog ietsje minder naarmate de leeftijd vordert.

Hoe "anderen" binnen het bedrijf het doen daar kan je wel wat van vinden maar veranderen kun je het doorgaans niet. Dus daarom geen moeite daarin steken. Het gaat toch om je eigen peace of mind en voldoende rust en weinig stress. Dat heb je nu w.s. bereikt na een lange struggle. ^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202308877
Je hebt geen toestemming nodig om je ziek te melden. Je hoeft je manager niet eens te vertellen wat je hebt, zou ik ook niet doen als hij dit niet serieus neemt. Praat alleen met je bedrijfsarts
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202309338
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:44 schreef KroketBroodje het volgende:
Praat alleen met je bedrijfsarts
In dit kader van het hele topic vond ik dat "bedrijfsarts" wel gek, dat iedereen dat zegt, dat je naar de bedrijfsarts moet gaan...

Terwijl dat helemaal niet klopt. Je moet met dat soort klachten naar de... HUISARTS.

Pas daarna zal je eens een keer langs de bedrijfsarts gaan verderop in het traject. Die spreekt in principe de taal van de werkgever en wil je zo snel mogelijk weer aan het werk hebben. Die wordt ook betaald door de werkgever dus de conclusie is zelden in het belang van de werknemer.

Je moet met uitvalsklachten dus absoluut niet bij de bedrijfsarts zijn maar bij je eigen huisarts. Onthoud dit mensen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 23-11-2021 20:11:39 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202309509
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
In dit kader van het hele topic vond ik dat "bedrijfsarts" wel gek, dat iedereen dat zegt, dat je naar de bedrijfsarts moet gaan...

Terwijl dat helemaal niet klopt. Je moet met dat soort klachten naar de... HUISARTS.

Pas daarna zal je eens een keer langs de bedrijfsarts gaan verderop in het traject. Die spreekt in principe de taal van de werkgever en wil je zo snel mogelijk weer aan het werk hebben.

Je moet met uitvalsklachten dus absoluut niet bij de bedrijfsarts zijn maar bij je eigen huisarts. Onthoud dit mensen!
Klopt, heel belangrijk om bij de huisarts te beginnen. Ik ging ervan uit dat dit al was gedaan
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202309560
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:11 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Klopt, heel belangrijk om bij de huisarts te beginnen. Ik ging ervan uit dat dit al was gedaan
Daarna ga je vanzelf dat traject in. Maar je eigen huisarts is jouw vertrouwenspersoon die wat onafhankelijker in het geheel staat. De bedrijfsarts gaat samen met de werkgever over herintegratie en dat willen ze meestal zo snel mogelijk. De huisarts kan hier tegenwicht aan bieden en zal dat ook doen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 20:18:15 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202309634
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hoi Seven. Je bent me niet vergeten?? Zo lief.. O+

Eigenlijk wel beter. Ik heb me gewoon aangepast op hun manier van werken. Loyaliteit aan de kant gezet. 200% inzet teruggeschroefd naar 100%.

Kortom, nergens druk om maken aangezien de ''geweldige'' managers boven ons zich ook nergens druk om maken. Die weten het allemaal beter. Gewoon ja zeggen, een beetje meeknikken en het zal wel =)
Fijn dat het beter gaat. En vergeet niet dat de werknemer nu een streepje voor heeft, er is een moordend tekort aan monteurs en technische medewerkers. Als je niet de behandeling krijgt die je verdient, ga dan naar een werkgever die jou wel op waarde schat ^O^ .
Resistance is futile.
pi_202309665
In het algemeen is het wel jammer dat zo'n verrotte bedrijfscultuur die bijna overal te vinden is zonder te hoeven zoeken in principe zeer laag gemotiveerde werknemers kweekt. Als je verstandig bent en hecht aan je eigen gezondheid dan geloof je het al snel en zult geen stap extra zetten. Dat is de keiharde realiteit die gecreëerd wordt door een fout uitgangspunt en managers die dit mogelijk maken. Winst gedreven met een korte termijn "visie". :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202310713
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het is niet leuk voor een gemotiveerde werker als jij. Maar wel het verstandigste. Het is heel herkenbaar voor velen denk ik, jouw problematiek. Je kunt een bedrijf van binnen proberen te veranderen maar op een gegeven moment kom je er achter dat je aan dode, meer dan levensgrote paarden aan het trekken bent.

En dan: ga je het loslaten. De Stoïcijnse leer moet je maar eens opzoeken. Dat geeft rust voor een mens. Het besef dat je enkel invloed kunt uitoefenen binnen je eigen invloedssfeer. Dat klinkt als een soort cirkelredenering maar het klopt wel. Komt erop neer dat je je werk zo goed mogelijk doet maar ook niet meer dan dat. Dus in jouw geval niet de idiote 200% maar 100% of nog ietsje minder naarmate de leeftijd vordert.

Hoe "anderen" binnen het bedrijf het doen daar kan je wel wat van vinden maar veranderen kun je het doorgaans niet. Dus daarom geen moeite daarin steken. Het gaat toch om je eigen peace of mind en voldoende rust en weinig stress. Dat heb je nu w.s. bereikt na een lange struggle. ^O^
Het is niet leuk nee maar ook gewoon doodzonde omdat we in al die jaren iets hebben opgebouwd. Je hebt daar namelijk veel energie ingestoken. Niet alleen maar puur vanwege de salaris maar ook vanwege de betrokkenheid en relatie die je tot stand hebt gebracht met de mens en machine. Helaas zijn deze sinds de overname door een investeringsmaatschappij beetje bij beetje uiteen gevallen. Een angstcultuur is tot stand gebracht. Veel medewerkers die lang in dienst waren zijn een voor een eruit geknikkerd onder mom van in goed overleg. De nieuwe mensen die de plaatsen hebben vervangen waren geen ''chefs'' of ''hoofden'' meer maar MANAGERS. De managers kunnen onderling met elkaar goed vinden. Kortom, alle managers kruipen in de hol van de hoogste manager en dat gaat ten koste van ons.

Je mag geen ''gezonde'' kritiek leveren anders ben je negatief en werk je hun geweldige plannen tegen. Je wordt namelijk al snel in het vizier gebracht en voor dat je het weet is er een dossier op basis van leugens tegen je gevormd.

Voor we te maken hadden met dit enge clubje hadden we altijd wel iets van samenhorigheid. Er waren afdelingen waar je bijvoorbeeld terecht kon met je klachten of wat dan ook. Er werd gehoor aan gegeven want tevredenheid en motivatie van werknemers stonden toen hoog in het vaandel.

Maar goed. Na al die tijd ben ik dus bewust geworden dat het bij de managers om hun eigen carrière gaat. Waarom mezelf dan nog gek laten maken?

Zal ik eens gaan opzoeken. Thanks !
pi_202310750
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Fijn dat het beter gaat. En vergeet niet dat de werknemer nu een streepje voor heeft, er is een moordend tekort aan monteurs en technische medewerkers. Als je niet de behandeling krijgt die je verdient, ga dan naar een werkgever die jou wel op waarde schat ^O^ .
Ik weet zeker dat er genoeg bedrijven zijn met echte professionals die wel weten waar ze mee bezig zijn en erkenning van waarde bieden aan personeel. Ze zullen mij met open armen ontvangen.

Ik denk dat die dag nog wel komt eerlijk gezet. De vraag is nog alleen wanneer. =)
pi_202310825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:20 schreef Bart2002 het volgende:
In het algemeen is het wel jammer dat zo'n verrotte bedrijfscultuur die bijna overal te vinden is zonder te hoeven zoeken in principe zeer laag gemotiveerde werknemers kweekt. Als je verstandig bent en hecht aan je eigen gezondheid dan geloof je het al snel en zult geen stap extra zetten. Dat is de keiharde realiteit die gecreëerd wordt door een fout uitgangspunt en managers die dit mogelijk maken. Winst gedreven met een korte termijn "visie". :{
Je omschrijft het erg goed. Het lijkt erop dat je bij ons in het bedrijf werkt haha. Op de werkvloer is het gewoon een totale chaos. Zo veel mensen zijn vanwege wat je allemaal omschrijft direct of indirect weggestuurd. Grote gaten gevallen. Ze proberen die nu op te vangen door aan de lopende band contracten uit te delen aan mensen die niet eens geschikt zijn voor die functies. Resulterend in hoop fouten, drukte, ellende en noem maar op. Maar volgens hun gaat alles geweldig en worden er grote stappen gezet!
pi_202310959
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 21:30 schreef Werkperd het volgende:
Je omschrijft het erg goed. Het lijkt erop dat je bij ons in het bedrijf werkt haha.
Dat is omdat het (bijna) overal zo cq hetzelfde gaat. Die managerscultuur is dodelijk voor de werkvreugde. En op den duur voor het bedrijf vanzelf. In het algemeen die mensen die aangesteld worden om anderen te vertellen hoe het moet zijn fataal voor bedrijven die draaien op productiewerk. Alleen al door de overhead die dat oplevert. Ze produceren niets. Maar kosten wel veel. Dat gaat opbreken op den duur.

In het algemeen en in de regel zitten managers er voor hun eigen verdiensten. Zelden zijn ze echt geïnteresseerd in het bedrijf zelf en hoe dat te verbeteren. Ze hebben over het algemeen geen enkel verstand wat het bedrijf doet en hoe dat werkt. En hoe dat te verbeteren met behoud van werkvreugde en goede sfeer. Managers zijn bewijsbaar (gezien de historie) zeer schadelijk voor bedrijven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202312643
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hoi Seven. Je bent me niet vergeten?? Zo lief.. O+

Eigenlijk wel beter. Ik heb me gewoon aangepast op hun manier van werken. Loyaliteit aan de kant gezet. 200% inzet teruggeschroefd naar 100%.

Kortom, nergens druk om maken aangezien de ''geweldige'' managers boven ons zich ook nergens druk om maken. Die weten het allemaal beter. Gewoon ja zeggen, een beetje meeknikken en het zal wel =)
Goed om te zien dat het beter gaat!
pi_202312680
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 21:24 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Het is niet leuk nee maar ook gewoon doodzonde omdat we in al die jaren iets hebben opgebouwd. Je hebt daar namelijk veel energie ingestoken. Niet alleen maar puur vanwege de salaris maar ook vanwege de betrokkenheid en relatie die je tot stand hebt gebracht met de mens en machine. Helaas zijn deze sinds de overname door een investeringsmaatschappij beetje bij beetje uiteen gevallen. Een angstcultuur is tot stand gebracht. Veel medewerkers die lang in dienst waren zijn een voor een eruit geknikkerd onder mom van in goed overleg. De nieuwe mensen die de plaatsen hebben vervangen waren geen ''chefs'' of ''hoofden'' meer maar MANAGERS. De managers kunnen onderling met elkaar goed vinden. Kortom, alle managers kruipen in de hol van de hoogste manager en dat gaat ten koste van ons.

Je mag geen ''gezonde'' kritiek leveren anders ben je negatief en werk je hun geweldige plannen tegen. Je wordt namelijk al snel in het vizier gebracht en voor dat je het weet is er een dossier op basis van leugens tegen je gevormd.

Voor we te maken hadden met dit enge clubje hadden we altijd wel iets van samenhorigheid. Er waren afdelingen waar je bijvoorbeeld terecht kon met je klachten of wat dan ook. Er werd gehoor aan gegeven want tevredenheid en motivatie van werknemers stonden toen hoog in het vaandel.

Maar goed. Na al die tijd ben ik dus bewust geworden dat het bij de managers om hun eigen carrière gaat. Waarom mezelf dan nog gek laten maken?

Zal ik eens gaan opzoeken. Thanks !
Jammer hè?

Maar liep het eerder wel financieel goed?
Vakman pur sang
pi_202312786
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
In dit kader van het hele topic vond ik dat "bedrijfsarts" wel gek, dat iedereen dat zegt, dat je naar de bedrijfsarts moet gaan...

Terwijl dat helemaal niet klopt. Je moet met dat soort klachten naar de... HUISARTS.

Pas daarna zal je eens een keer langs de bedrijfsarts gaan verderop in het traject. Die spreekt in principe de taal van de werkgever en wil je zo snel mogelijk weer aan het werk hebben. Die wordt ook betaald door de werkgever dus de conclusie is zelden in het belang van de werknemer.
Onzin, als een werknemer te snel aan het werk gaat help je die juist verder de vernieling in. Daar zit je als werkgever helemaal niet op te wachten

Een bedrijfsarts zit er voor werkgever en werknemer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 november 2021 @ 09:51:54 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202314848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:46 schreef descon het volgende:
Een bedrijfsarts zit er vooral voor de werkgever en ook nog een klein beetje voor de werknemer.
Fixed.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_202314885
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Fixed.
En je vergeet het belang van de samenleving nog, die ook zwaarder weegt dan die van de werknemer.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 24 november 2021 @ 10:39:47 #180
414785 sirdanilot
pi_202315382
Je moet nooit aan je werkgever laten weten WAAROM je ziek bent. Ziek is ziek, klaar.

Maar ziek naar huis gaan terwijl je al op het werk bent is natuurlijk wel een beetje raar voor je baas. Zeker als het niet overduidelijk te zien is dat je ziek bent.

Je kan beter op dagen dat je aan voelt komen dat je overspannen zult raken, je gewoonweg ziek melden.

Je werkgever heeft het recht om dit te laten controleren dmv de bedrijfsarts, etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 24 november 2021 @ 10:43:54 #181
414785 sirdanilot
pi_202315441
Ok na het topic wat meer te hebben gelezen lijkt het erop dat de sfeer op je werk gewoon verziekt is, dus je kan beter verkassen denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202317846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:39 schreef sirdanilot het volgende:
Je kan beter op dagen dat je aan voelt komen dat je overspannen zult raken, je gewoonweg ziek melden.

Que? De ene dag wel en de andere dag niet overspannen? Zo werkt dat niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:43 schreef sirdanilot het volgende:
Ok na het topic wat meer te hebben gelezen lijkt het erop dat de sfeer op je werk gewoon verziekt is, dus je kan beter verkassen denk ik.
Daar kun je dus prima overspannen van raken vóór je een nieuwe baan hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 24 november 2021 @ 13:49:05 #183
414785 sirdanilot
pi_202318119
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef baskick het volgende:

[..]
Que? De ene dag wel en de andere dag niet overspannen? Zo werkt dat niet.
Oh bij mij soms wel. MAar ik meld me zo goed als nooit ziek. Als ik me ziek meld is het echt mis.

quote:
[..]
Daar kun je dus prima overspannen van raken vóór je een nieuwe baan hebt.
Ja en in dat geval is er misschien langere tijd rust nodig, voorgeschreven door ee narts.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202318220
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Oh bij mij soms wel. MAar ik meld me zo goed als nooit ziek. Als ik me ziek meld is het echt mis.
Ik denk niet dat dat overspannen is
pi_202318731
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Oh bij mij soms wel. MAar ik meld me zo goed als nooit ziek. Als ik me ziek meld is het echt mis.
[..]
Ja en in dat geval is er misschien langere tijd rust nodig, voorgeschreven door ee narts.
Je ervaart de ene dag misschien een hogere (werk)druk of bepaalde mate van stress, maar overspannenheid is niet iets wat komt en gaat per dag van de week.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202319871
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jammer hè?

Maar liep het eerder wel financieel goed?
Ja erg jammer.

Bedoel je salaris?
pi_202327408
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:39 schreef sirdanilot het volgende:
Je moet nooit aan je werkgever laten weten WAAROM je ziek bent. Ziek is ziek, klaar.

Maar ziek naar huis gaan terwijl je al op het werk bent is natuurlijk wel een beetje raar voor je baas. Zeker als het niet overduidelijk te zien is dat je ziek bent.

Je kan beter op dagen dat je aan voelt komen dat je overspannen zult raken, je gewoonweg ziek melden.

Je werkgever heeft het recht om dit te laten controleren dmv de bedrijfsarts, etc.
Als je overspannen begint te raken moet je juist met je werkgever het er over hebben (onder de aanname dat het door werk komt).

Dan kan je nog wat proberen te veranderen aan de werkdruk. Anders is het uitstel van executie als je op dezelfde manier blijft doorgaan.

En niet zeggen waarom je ziek bent, ach..ik ben er vaak open over richting mijn manager.

Boeit me niet..ziek is ziek.
pi_203425522
Ja ja, daar zijn we weer mensen. Helemaal weer terug bij af.

KNOKKEN!!!
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:24:23 #189
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203425842
Sterkte, TS.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203425910
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:24 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Sterkte, TS.
Bedankt Miss.

Ze willen mij eruit. Ik ga tegenwerken.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:28:46 #191
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203425918
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Bedankt Miss.

Ze willen mij eruit. Ik ga tegenwerken.
Hoe?
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203425954
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:28 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
Hoe?
Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.
pi_203426332
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:30 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.
Wat vervelend. Misschien dan toch op zoek naar een andere baan. Heb inmiddels wel gezien dat het deels ook werkcultuur afhankelijk is. Als het meer vanuit jezelf gekomen is, bijv doordat je altijd maar alles wil verbeteren en oppakken, dan heeft het zin om te blijven en om aan jezelf te werken. Komt het meer van buiten, door bijv. onrealistische verwachtingen of rare beoordelingen, dan moet je weten dat er ook werkgevers zijn waar dat anders gaat.
pi_203426623
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:45 schreef Daboman het volgende:

[..]
Wat vervelend. Misschien dan toch op zoek naar een andere baan. Heb inmiddels wel gezien dat het deels ook werkcultuur afhankelijk is. Als het meer vanuit jezelf gekomen is, bijv doordat je altijd maar alles wil verbeteren en oppakken, dan heeft het zin om te blijven en om aan jezelf te werken. Komt het meer van buiten, door bijv. onrealistische verwachtingen of rare beoordelingen, dan moet je weten dat er ook werkgevers zijn waar dat anders gaat.
Ik kom telkens meer tot de conclusie dat presteren, kwaliteit leveren, efficiënt werken, inzicht hebben, zaken vroegtijdig aankaarten etc. eerder als een bedreiging wordt beschouwd dan bijdrage. Ik snap het niet meer. Er is dusdanig een groep boven ons ontstaan met een manager aan top die meer bezig is met politiek en daarmee mensen die in zijn ogen een ''bedreiging'' vormen uitspelen. Ze gebruiken een dekmantel waar je moeilijk omheen kunt, namelijk de standaard praatjes die ze altijd gebruiken en beginnen aan te smeren over je werkt niet mee, je bent negatief en weet ik het allemaal.
  zondag 30 januari 2022 @ 04:50:47 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203428195
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:30 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.
Klote voor je ;( .

Waar loop je concreet tegenaan nu?
Resistance is futile.
pi_203428263
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik kom telkens meer tot de conclusie dat presteren, kwaliteit leveren, efficiënt werken, inzicht hebben, zaken vroegtijdig aankaarten etc. eerder als een bedreiging wordt beschouwd dan bijdrage. Ik snap het niet meer. Er is dusdanig een groep boven ons ontstaan met een manager aan top die meer bezig is met politiek en daarmee mensen die in zijn ogen een ''bedreiging'' vormen uitspelen. Ze gebruiken een dekmantel waar je moeilijk omheen kunt, namelijk de standaard praatjes die ze altijd gebruiken en beginnen aan te smeren over je werkt niet mee, je bent negatief en weet ik het allemaal.
Ik heb ooit (10 jaar terug) in een (deels) vergelijkbare situatie gezeten, tot aan officiele waarschuwingen aan toe.
Binnen een week had ik een nieuwe baan. (IT)

Tegenwerken kan, maar wat hoop je daar uit te halen?
  zondag 30 januari 2022 @ 09:01:35 #197
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_203428923
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:10 schreef Werkperd het volgende:
Ja ja, daar zijn we weer mensen. Helemaal weer terug bij af.

KNOKKEN!!!
Was natuurlijk te verwachten helaas. Ik heb er ondertussen ook nog een jaar WIA opzitten en het gaat eindelijk weer wat beter met me, ondanks nog wat zeer zware tegenslagen in het priveleven. Ik durf nu langzaam aan weer aan een (parttime) baan te gaan denken en ben volop aan het zoeken. Ze zoeken genoeg technische mensen, maar ik wil niet meer terug naar hetzelfde soort werk, dat maakt zoeken iets lastiger.

Sterkte.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 januari 2022 @ 11:02:30 #198
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_203430262
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:30 schreef Werkperd het volgende:

Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.
Ben je lid van een vakbond? Vraag hen om hulp. En leg een dossier aan, zeker als je kunt aantonen dat er gelogen wordt. Noteer alles.

Klote voor je dat het weer zo slecht gaat. Je moet zien dat je daar weg komt. Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_203430618
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 04:50 schreef Seven. het volgende:

[..]
Klote voor je ;( .

Waar loop je concreet tegenaan nu?
Leugens en op basis van die leugens slechte beoordeling..
pi_203430639
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 05:37 schreef kingjotte het volgende:

[..]
Ik heb ooit (10 jaar terug) in een (deels) vergelijkbare situatie gezeten, tot aan officiele waarschuwingen aan toe.
Binnen een week had ik een nieuwe baan. (IT)

Tegenwerken kan, maar wat hoop je daar uit te halen?
Niets meer of minder dan rechtvaardigheid.
pi_203430643
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik kom telkens meer tot de conclusie dat presteren, kwaliteit leveren, efficiënt werken, inzicht hebben, zaken vroegtijdig aankaarten etc. eerder als een bedreiging wordt beschouwd dan bijdrage. Ik snap het niet meer. Er is dusdanig een groep boven ons ontstaan met een manager aan top die meer bezig is met politiek en daarmee mensen die in zijn ogen een ''bedreiging'' vormen uitspelen. Ze gebruiken een dekmantel waar je moeilijk omheen kunt, namelijk de standaard praatjes die ze altijd gebruiken en beginnen aan te smeren over je werkt niet mee, je bent negatief en weet ik het allemaal.
Ik begrijp het niet goed. Jij levert dus kwaliteit en dat zien zij als bedreiging? Heb je ook een concreet voorbeeld van wat jij ziet als kwaliteit, maar wat zij zien als negativiteit?

En hoe belangrijk zijn die dingen voor je die jij beschouwt als kwaliteit, prestaties, etc. Vraagt iemand die echt? Of vind je naar eigen maatstaven dat je dat zou moeten doen? Een wijsheid die ik zelf de laatste tijd nog wel eens toepas is dat ik gewoon om 5 uur naar huis ga. Immers, niemand vraagt me om te blijven. Wel is er in dit type werk een hoge kans op burnout dus dan beschouw ik het wel als mijn taak om de grenzen van het redelijke te blijven bewaken. Tegelijkertijd heeft nog nooit iemand me een 9 to 5 mentaliteit verweten, het komt ook niet op de minuut aan.
pi_203430701
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel als die te ongezond en te vaak ziek wordt zorg je dat ie het niet naar zijn zin heeft en gaat ie wel weg.
Wat :') "zorg je dat ie het niet naar zn zin heeft"
Jij bent zon werkgever waar ik me niet druk zou maken om 6 maanden ziek te melden. :')
pi_203430711
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Ben je lid van een vakbond? Vraag hen om hulp. En leg een dossier aan, zeker als je kunt aantonen dat er gelogen wordt. Noteer alles.

Klote voor je dat het weer zo slecht gaat. Je moet zien dat je daar weg komt. Sterkte!
Nee ben niet lid van een vakbond en denk ook niet dat als ik dat was, zij voor één werknemer iets zouden doen.

Het aantonen dat er gelogen wordt is altijd een heel lastige zaak want als je leidinggevende tegen je is en hij op een lijn zit met zijn baas die juist degene is die dit allemaal veroorzaakt, dan sta je er al snel alleen voor.
  zondag 30 januari 2022 @ 11:56:59 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203430900
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:36 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Leugens en op basis van die leugens slechte beoordeling..
Wat is er concreet vastgelegd gezegd in jouw beoordeling, waarom ben je het er niet mee eens en hoe is jouw relatie met diegene die jou beoordeelt?
Resistance is futile.
pi_203431165
Heb je eerder functioneringsgesprekken gehad, en was men toen tevreden?
Bij een foute beoordeling moet je in staat gesteld worden om dit te verbeteren, ze kunnen je niet zomaar op basis van 1 fout beoordeling (al dan niet of verkeerde gronden) ontslaan.

En wat Rewimo zegt, leg voor jezelf ook een dossier aan.
'Please don't sit on my imaginaire friend'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 januari 2022 @ 12:33:37 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_203431398
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:42 schreef Werkperd het volgende:

Nee ben niet lid van een vakbond en denk ook niet dat als ik dat was, zij voor één werknemer iets zouden doen.

Het aantonen dat er gelogen wordt is altijd een heel lastige zaak want als je leidinggevende tegen je is en hij op een lijn zit met zijn baas die juist degene is die dit allemaal veroorzaakt, dan sta je er al snel alleen voor.
Dat denk je dan verkeerd :) Ze kunnen je begeleiden als je onverhoopt een ontslagtraject in moet gaan. Je moet er in dit geval ook niet vanuit gaan dat je het bedrijf kunt hervormen. Het belangrijkste is dat jij hier voor jezelf opkomt en zorgt dat je er zo goed mogelijk uitspringt als je ontslagen zou worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_203431992
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:30 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.
Ga je toch niet winnen op lange termijn of kost teveel energie.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience".

Aansturen op een vertrekregeling en rustig wat anders zoeken. Werk zat momenteel.
pi_203434476
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:17 schreef camaron het volgende:
Heb je eerder functioneringsgesprekken gehad, en was men toen tevreden?
Bij een foute beoordeling moet je in staat gesteld worden om dit te verbeteren, ze kunnen je niet zomaar op basis van 1 fout beoordeling (al dan niet of verkeerde gronden) ontslaan.

En wat Rewimo zegt, leg voor jezelf ook een dossier aan.
Bij mijn vorige beoordelingen presteerde ik heel goed. De beoordelingsformulier werd ook serieus ingevuld door mijn oude bazen. Duidelijke toelichtingen bij elke score en welke score voor wat staat. Dus een 1 staat voor .... en een 6 staat voor ... Het is ook heel vreemd dat ik nu lage scores haal voor dezelfde punten waar ik jarenlang goed in scoorde. Het is trouwens niet vreemd want de beoordelingen zijn nu gebaseerd op onjuistheden. Als je beoordelingen met elkaar gaat vergelijken dan duiken er alleen maar vraagtekens op.

Als een rechter mijn beoordelingsformulier van bijvoorbeeld 4 jaar geleden zou vergelijken met beoordelingsformulier van nu dan zou hij zeggen wat is er met het bedrijf dan gebeurd aangezien de beoordelingsformulieren van nu vrijwel ''kaal'' en de scores slechts op basis van een kleine opmerking zijn ingevuld.

Kun je nagaan, je werkt een jaar lang en is er een keer wat gebeurd (niet mijn fout) en wordt het hele jaar daarop afgerekend. Waar ben je dan als werkgever mee bezig?
pi_203434558
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:07 schreef descon het volgende:

[..]
Ga je toch niet winnen op lange termijn of kost teveel energie.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience".

Aansturen op een vertrekregeling en rustig wat anders zoeken. Werk zat momenteel.
Ook als je kunt aantonen dat er daadwerkelijk iets mis is en er een groepsvorming is ontstaan met duidelijke aanwijzingen?

Een baas heeft altijd een baas boven hem en daarboven de top. Ik denk toch dat investeerders een gezonde investering willen en niet een investering die wordt aangestuurd door een manager die heel goed is in manipuleren en uit is op het bouwen van een eigen 'imperium'. Dit kun je al zien aan het feit dat goed presterende mensen hierdoor weggestuurd zijn en de gaten zijn opgevuld door zijn eigen kring (vrienden etc.).
pi_203434629
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ook als je kunt aantonen dat er daadwerkelijk iets mis is en er een groepsvorming is ontstaan met duidelijke aanwijzingen?

Een baas heeft altijd een baas boven hem en daarboven de top. Ik denk toch dat investeerders een gezonde investering willen en niet een investering die wordt aangestuurd door een manager die heel goed is in manipuleren en uit is op het bouwen van een eigen 'imperium'. Dit kun je al zien aan het feit dat goed presterende mensen hierdoor weggestuurd zijn en de gaten zijn opgevuld door zijn eigen kring (vrienden etc.).
Dikke kans dat die mensen gewoon denken: Werkperd heeft een arbeidsconflict met zijn baas en gaat nu met modder gooien.
pi_203434692
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dikke kans dat die mensen gewoon denken: Werkperd heeft een arbeidsconflict met zijn baas en gaat nu met modder gooien.
Kan maar de resultaten ''cijfers'' spreken voor zich.
  zondag 30 januari 2022 @ 16:30:51 #212
80382 manny
30 is best veel
pi_203434959
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ook als je kunt aantonen dat er daadwerkelijk iets mis is en er een groepsvorming is ontstaan met duidelijke aanwijzingen?
Iets aantonen en ergens iets van vinden is niet hetzelfde.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 30 januari 2022 @ 16:53:23 #213
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_203435207
Zorg dat je je er niet in vast bijt, daar loop je een bepaalde instelling (chagrijn is niet het goed woord) bij op. Dit straal ter zijner tijd uit bij een sollicitatie, en daar ben je echt niet bij gebaat.
pi_203440261
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ook als je kunt aantonen dat er daadwerkelijk iets mis is en er een groepsvorming is ontstaan met duidelijke aanwijzingen?

Een baas heeft altijd een baas boven hem en daarboven de top. Ik denk toch dat investeerders een gezonde investering willen en niet een investering die wordt aangestuurd door een manager die heel goed is in manipuleren en uit is op het bouwen van een eigen 'imperium'. Dit kun je al zien aan het feit dat goed presterende mensen hierdoor weggestuurd zijn en de gaten zijn opgevuld door zijn eigen kring (vrienden etc.).
Hij manipuleert dan waarschijnlijk ook naar boven. Die roept dan dat jij niet eens was met de feedback en dat je nu uit frustratie onzin aan het roepen bent. Dit met wat support van zijn eigen kring en je staat met 3-0 achter.

Gelijk hebben betekend niet dat je gelijk krijgt ;)

En zelfs krijg je gelijk dan heb je de hele kliek tegen je. Dat gaat ook geen leuke periode worden.
pi_203443765
Hebben ze al schriftelijk laten weten dat ze van je af willen/ontslag aanbieden?
Het zou me echt verbazen als het al zover is, want je moet de kans krijgen om je te verbeteren en daarna een nieuwe beoordeling krijgen.

Je hebt deze beoordeling niet ondertekend voor akkoord neem ik aan.

In het slechtste scenario dat men echt van je af wil dan zullen zij hetnu ook kunnen gooien of 'verziekte' werksfeer waardoor er niet meer samengewerkt kan worden.
Maar zover ben je nog niet (als het goed is)
'Please don't sit on my imaginaire friend'
pi_203446205
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:17 schreef camaron het volgende:
Hebben ze al schriftelijk laten weten dat ze van je af willen/ontslag aanbieden?
Het zou me echt verbazen als het al zover is, want je moet de kans krijgen om je te verbeteren en daarna een nieuwe beoordeling krijgen.

Je hebt deze beoordeling niet ondertekend voor akkoord neem ik aan.

In het slechtste scenario dat men echt van je af wil dan zullen zij hetnu ook kunnen gooien of 'verziekte' werksfeer waardoor er niet meer samengewerkt kan worden.
Maar zover ben je nog niet (als het goed is)
Nee nee, zo ver is het allemaal ''nog'' niet gekomen maar je voelt dat de druk wordt opgevoerd. Ik heb niets ondertekend.

Ja verziekte werksfeer. Wel raar als je met alle collega's binnen de afdeling goed kunt opschieten en zij erg tevreden over je zijn behalve je baas dan die weer in de groep zit van zijn baas.
pi_203446230
Als men wil dat je de beoordeling ondertekent dan zet je erbij dat het "voor gezien" is (en zeker niet voor akkoord).
'Please don't sit on my imaginaire friend'
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:18:01 #218
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206730210
Genoeg bazen gehad met een grote bek. Maakten helaas voor hun geen indruk op me. Altijd vreemd gevonden dat iedereen het zomaar accepteerde. Gek genoeg kreeg je meer waardering van dezelfde baas als je het over je heen liet komen en dan rustig vertelde dat je het er niet mee eens was en ook argumenteerde waarom. Dan wordt je opeens in het hoofdkantoor geroepen en wordt er van je gevraagd om een taak te doen die niemand aan durfde om wat voor reden dan ook. Zelfs die er vele malen beter voor geclassificeerd waren.

He hé denk je dan eindelijk een uitdaging. Pak je kans wanneer die langskomt zeg ik tegen iedereen want zo vaak gaat dat niet gebeuren, kan je echt verder helpen in het leven.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:34:02 #219
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206730308
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das niet best, dus de werkdruk is te hoog.
Geef dat aan en als er niks gedaan word kun jeje idd ziek melden om een statement te maken.
Je laat toch gvd niet over je heen lopen?
Ik blijf mij verbazen dat er steeds weer plekken zijn waar jarenlang mensen worden getreiterd, gesloopt, misbruikt, verwond, bekrast en bespuwd. Zijn er dan echt zo weinig mensen die zoiets niet aan kunnen zien, die daar misselijk van worden, waar het onrecht zoveel woede veroorzaakt, dat er niets anders opzit dan een gigantische muil open te trekken en desnoods de patient keihard voor z'n bek slaan. Daarna Linea recta naar de directeur stapt en eist dat per direct maatregelen worden getroffen om deze waanzin een halt toe te roepen?

Het is 99/100 keer een onzekere man die van zichzelf niet mag falen en dit botviert op medewerkers die per ongeluk een foutje maken :r

Je ziet het ook met Matthijs van Nieuwskerk en Khadija Arib... Als jij je als manager moet verlagen tot schreeuwen naar je medewerkers, bi-polair gedrag vertonen of het vernederen van collega's in gezelschap heb je het echt niet begrepen. Dat is wat anders dan veel eisen van mensen of een harde werksfeer, want dat hoort er nu eenmaal bij in bepaalde banen. Maar wat Karib en Van Nieuwkerk doen, spoort niet.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206730492
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:34 schreef corehype het volgende:

Ik blijf mij verbazen dat er steeds weer plekken zijn waar jarenlang mensen worden getreiterd, gesloopt, misbruikt, verwond, bekrast en bespuwd. Zijn er dan echt zo weinig mensen die zoiets niet aan kunnen zien, die daar misselijk van worden, waar het onrecht zoveel woede veroorzaakt, dat er niets anders opzit dan een gigantische muil open te trekken en desnoods de patient keihard voor z'n bek slaan. Daarna Linea recta naar de directeur stapt en eist dat per direct maatregelen worden getroffen om deze waanzin een halt toe te roepen?

Veel "managers" leiden aan een persoonlijkheidsstoornis en hebben een gebrek aan empathisch vermogen of hebben een ego van hier tot ginder dat alleen door naar beneden te schoppen, hoog gehouden kan worden.

Been there, seen that.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206730987
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Bij mijn vorige beoordelingen presteerde ik heel goed. De beoordelingsformulier werd ook serieus ingevuld door mijn oude bazen. Duidelijke toelichtingen bij elke score en welke score voor wat staat. Dus een 1 staat voor .... en een 6 staat voor ... Het is ook heel vreemd dat ik nu lage scores haal voor dezelfde punten waar ik jarenlang goed in scoorde. Het is trouwens niet vreemd want de beoordelingen zijn nu gebaseerd op onjuistheden. Als je beoordelingen met elkaar gaat vergelijken dan duiken er alleen maar vraagtekens op.

Als een rechter mijn beoordelingsformulier van bijvoorbeeld 4 jaar geleden zou vergelijken met beoordelingsformulier van nu dan zou hij zeggen wat is er met het bedrijf dan gebeurd aangezien de beoordelingsformulieren van nu vrijwel ''kaal'' en de scores slechts op basis van een kleine opmerking zijn ingevuld.

Kun je nagaan, je werkt een jaar lang en is er een keer wat gebeurd (niet mijn fout) en wordt het hele jaar daarop afgerekend. Waar ben je dan als werkgever mee bezig?
Wat was er gebeurd dan?
Vakman pur sang
pi_206731005
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:07 schreef blomke het volgende:

[..]
Veel "managers" leiden aan een persoonlijkheidsstoornis en hebben een gebrek aan empathisch vermogen of hebben een ego van hier tot ginder dat alleen door naar beneden te schoppen, hoog gehouden kan worden.

Been there, seen that.
Dat klopt of zijn gewoon sociopaten of schizofreen.
Vakman pur sang
pi_206741352
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat was er gebeurd dan?
Na ontiegelijk veel herhalingen een productiemedewerker duidelijk gemaakt dat zij haar taken eens zelf moet kunnen uitvoeren. Schijnbaar in het verkeerde keelgat geschoten van de hoge manager. Tja, de teamleider onder de manager is weer de vriendin van de productiemedewerker. Misschien geven ze om en om wel een pijpbeurt aan die gozer, dat weet ik niet.

Maar ik heb alles achter me gelaten. Jaar lang nu gewoon geen terechte kritiek geleverd, beetje hier en daar meelachen, mezelf niet meer druk maken om de organisatie, doen alsof je gek bent en emoties uitschakelen. Bizar genoeg was de tussentijdse beoordeling opeens heel goed.

Veel wijzer geworden hoe de structuur en werkingswijze binnen een aangewezen organisatie van een investeringsmaatschappij in elkaar zit. Managers zitten er om hun zakken te vullen. Wat boeit het ze als zij een gezond bedrijf veranderd hebben in een zinkende schip? Ze timen het goed en na een geüpdatete CV en een gouden handdruk kunnen ze dezelfde capriolen weer uithalen bij een nieuwe werkgever.

Volgens mij komt deze scenario wel bij ieder familiebedrijf voor dat overgenomen is door een investeringsmaatschappij.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 20 november 2022 @ 00:33:34 #224
414785 sirdanilot
pi_206741967
Op het moment dat het niet klikt met je direct leidinggevende is het tijd om te kiezen voor een andere baan. Ga maar solliciteren en je orienteren. Die andere baan kan overigens ook best een andere afdeling binnen je huidige bedrijf zijn.

Waarom?

1. Conflicten met je direct leidinggevende veroorzaken heel veel stress, omdat dit een persoon is waar je vaak mee te maken hebt. Dit kan uiteindelijk leiden tot een burn out en dan ben je verder van huis.
2. Als je een conflict hebt met je direct leidinggevende kan je enige hoop op loonsverhoging (meer dan de standaard paar procentjes) laat staan een promotie wel vergeten. Wil je blijven werken op een plek waar je geen perspectief hebt?

Ik ben 2,5 jaar geleden ook vertrokken b ij mijn toenmalige werkgever omdat mijn direct leidinggevende het bloed onder mijn nagels vandaan haalde. Wat een verschrikkelijk passief aggressief en manipulatief kutwijf was dat zeg :r en nee ik was en ben niet de enige die dat vond, iedereen had wat tegen haar. Geen moment spijt gehad van deze beslissing. Nu heb ik een hele goede leidinggevende, nou spelen er andere zaken binnen het bedrijf die maken dat ik langzaamaan op zoek ben maar het ligt in ieder geval niet aan mijn direct leidinggevende.

Ik hoop dat je verstandig bent en eieren voor je geld kiest, met wat mazzel kan je nog wat meer verdienen ook bij een andere werkgever.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 20 november 2022 @ 10:14:32 #225
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_206743197
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:19 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hierdoor is al een ervaren monteur een paar jaar geleden weggegaan. Een hoop kennis over de machines simpelweg verdwenen. Resultaat? Een berg puin. Als ik ook vertrek dan stort het dus echt in want samen met mij is er nog maar één goede monteur van de andere ploeg over en ook hij trekt het niet langer meer.
Maar da's toch niet jouw verantwoordelijkheid? Dat is die van de baas.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_206743408
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:19 schreef Werkperd het volgende:
Hierdoor is al een ervaren monteur een paar jaar geleden weggegaan. Een hoop kennis over de machines simpelweg verdwenen. Resultaat? Een berg puin. Als ik ook vertrek dan stort het dus echt in want samen met mij is er nog maar één goede monteur van de andere ploeg over en ook hij trekt het niet langer meer.
Ik lees dat je een goede monteur bent. Wat let je elders te gaan werken voor betere condities??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')