Overspannenheid is een valide reden. Maar zoek snel hulp voor je te laat bent. Zoek de reden.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:58 schreef Werkperd het volgende:
Hallo,
Soms tijdens werk raak ik erg overspannen en zit het me tot hier. Het overspannen gevoel is dan zo intens dat ik gewoon al mijn werk wil stilleggen en naar huis gaan. Heb dit al vaker aangegeven bij mijn baas maar feitelijk negeert hij het door te zeggen dat ik me niet zo druk moet maken en blabla dat het wel goed komt.
De vraag is echter of overspannenheid een geldige reden is om ziek te melden. Is dit toegestaan?
Danke.
Ik weet niet of ik deze usert wel serieus moet nemen. Voor frequent verzuim schakel ik de arbodienst in.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Huh maar je kunt dan schijnbaar wel doorwerken want je bleef de vorige keren gewoon.
@:Seven verbetertrajectje?
Hoe zou je een overspannenhejd gevoel omschrijven ?quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:58 schreef Werkperd het volgende:
Hallo,
Soms tijdens werk raak ik erg overspannen en zit het me tot hier. Het overspannen gevoel is dan zo intens dat ik gewoon al mijn werk wil stilleggen en naar huis gaan. Heb dit al vaker aangegeven bij mijn baas maar feitelijk negeert hij het door te zeggen dat ik me niet zo druk moet maken en blabla dat het wel goed komt.
De vraag is echter of overspannenheid een geldige reden is om ziek te melden. Is dit toegestaan?
Danke.
Dat klinkt leuk, maar als werkgever heb je er niks over te zeggen of je werknemer elke dag bij de Mac of pizzeria zit.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:30 schreef Seven. het volgende:
En als werknemer moet je ook je verantwoordelijkheid nemen, gezonde levensstijl
Jawel als die te ongezond en te vaak ziek wordt zorg je dat ie het niet naar zijn zin heeft en gaat ie wel weg.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar als werkgever heb je er niks over te zeggen of je werknemer elke dag bij de Mac of pizzeria zit.
Dit is dus lastig te constateren. Ik bedoel, kun je die diagnose zelf stellen? ik neem aan van niet aangezien ik een geen huisarts ben. Het gaat meer om de situatie en het moment daarvan. Het is zo dat mijn hoofd dan wil ontploffen, ik raak gefrustreerd en reageer het deels af op mijn collega's terwijl dat echt niet mijn bedoeling is. Einde van werkdag voel ik me dan ook alsof er een tank over me heen is gereden.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:31 schreef Seven. het volgende:
En ja: overspannen zijn is een natuurlijk een geldige reden om naar huis te gaan.
True. Maar mensen die graag willen werken zijn wel altijd bereid om die dingen te doen die in hun macht liggen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar als werkgever heb je er niks over te zeggen of je werknemer elke dag bij de Mac of pizzeria zit.
Heb je dit dagelijks?quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dit is dus lastig te constateren. Ik bedoel, kun je die diagnose zelf stellen? ik neem aan van niet aangezien ik een geen huisarts ben. Het gaat meer om de situatie en het moment daarvan. Het is zo dat mijn hoofd dan wil ontploffen, ik raak gefrustreerd en reageer het deels af op mijn collega's terwijl dat echt niet mijn bedoeling is. Einde van werkdag voel ik me dan ook alsof er een tank over me heen is gereden.
Maar als ik me dus erg overspannen voel, dan mag dit een reden zijn om ziek naar huis te gaan en dagje of twee thuis blijven totdat je je weer herstelt voelt?
Zeker, maar jij stelt dat een werknemer verantwoordelijkheid en een gezonde levensstijl moet nemen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
True. Maar mensen die graag willen werken zijn wel altijd bereid om die dingen te doen die in hun macht liggen.
Werkpaard ja die trouwe dienst levert. Maar hoe meer ik alles alleen moet doen, hoe meer ik vermoeid raak. Ik ben zeker geen watje en kan echt wel wat hebben maar denk dat ik mezelf daarmee nu in de gezondheidsproblemen breng.quote:
Klinkt als hoogste tijd voor een afspraak bij de huisarts.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:42 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Werkpaard ja die trouwe dienst levert. Maar hoe meer ik alles alleen moet doen, hoe meer ik vermoeid raak. Ik ben zeker geen watje en kan echt wel wat hebben maar denk dat ik mezelf daarmee nu in de gezondheidsproblemen breng.
Ps. Dit speelt wel langer dan een dagje af. Al zo'n 4 jaar dit. Ondertussen twee andere bazen gehad.
Ik ben niet psychisch. Er ontstaan gewoon pieken vanwege omstandigheden zoals werkdruk die je week lang moet ervaren.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:07 schreef lipje het volgende:
Met werk gerelateerde lichamelijke en psychische klachten ga je naar de bedrijfsarts. Zeker als je leidinggevende niet mee wilt denken
Ja wat is eigenlijk te laat? Ik weet niet of ik de situatie telkens onderschat door te zeggen ik red me wel, komt wel goed etc. Je hebt mensen die bij elke scheet ziekmeld of wat dan ook. Zo ben ik niet ingesteld. Ben sterk en een harde werker maar heb nu telkens het gevoel dat ik de grens van iets passeer.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Overspannenheid is een valide reden. Maar zoek snel hulp voor je te laat bent. Zoek de reden.
Ik zou het op zijn allerminst bespreekbaar maken bij/met je werkgever en vervolgens bedrijfsarts/huisarts en dan maar kijken hoe of wat.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:45 schreef Werkperd het volgende:
maar heb nu telkens het gevoel dat ik de grens van iets passeer.
Ik zal m'n post aanpassen naar 'niet verplicht maar helpt wel'.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar jij stelt dat een werknemer verantwoordelijkheid en een gezonde levensstijl moet nemen.
En dat moet een werknemer dus helemaal niet.
Ik werk in ploegen. Moeilijk om te zeggen of het dagelijks is. Soms is het een hele week druk. Meestal voel ik die vermoeidheid in weekend nog. Net zoals vandaag, constant op terras aan het gapen en noem maar op terwijl ik gewoon genoeg slaap 7 - 8 uurtjes. Mijn benen voelen soms loodzwaar op werk, ik meen het.quote:
Das niet best, dus de werkdruk is te hoog.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja wat is eigenlijk te laat? Ik weet niet of ik de situatie telkens onderschat door te zeggen ik red me wel, komt wel goed etc. Je hebt mensen die bij elke scheet ziekmeld of wat dan ook. Zo ben ik niet ingesteld. Ben sterk en een harde werker maar heb nu telkens het gevoel dat ik de grens van iets passeer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |