abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202312680
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 21:24 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Het is niet leuk nee maar ook gewoon doodzonde omdat we in al die jaren iets hebben opgebouwd. Je hebt daar namelijk veel energie ingestoken. Niet alleen maar puur vanwege de salaris maar ook vanwege de betrokkenheid en relatie die je tot stand hebt gebracht met de mens en machine. Helaas zijn deze sinds de overname door een investeringsmaatschappij beetje bij beetje uiteen gevallen. Een angstcultuur is tot stand gebracht. Veel medewerkers die lang in dienst waren zijn een voor een eruit geknikkerd onder mom van in goed overleg. De nieuwe mensen die de plaatsen hebben vervangen waren geen ''chefs'' of ''hoofden'' meer maar MANAGERS. De managers kunnen onderling met elkaar goed vinden. Kortom, alle managers kruipen in de hol van de hoogste manager en dat gaat ten koste van ons.

Je mag geen ''gezonde'' kritiek leveren anders ben je negatief en werk je hun geweldige plannen tegen. Je wordt namelijk al snel in het vizier gebracht en voor dat je het weet is er een dossier op basis van leugens tegen je gevormd.

Voor we te maken hadden met dit enge clubje hadden we altijd wel iets van samenhorigheid. Er waren afdelingen waar je bijvoorbeeld terecht kon met je klachten of wat dan ook. Er werd gehoor aan gegeven want tevredenheid en motivatie van werknemers stonden toen hoog in het vaandel.

Maar goed. Na al die tijd ben ik dus bewust geworden dat het bij de managers om hun eigen carrière gaat. Waarom mezelf dan nog gek laten maken?

Zal ik eens gaan opzoeken. Thanks !
Jammer hè?

Maar liep het eerder wel financieel goed?
Vakman pur sang
pi_202312786
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
In dit kader van het hele topic vond ik dat "bedrijfsarts" wel gek, dat iedereen dat zegt, dat je naar de bedrijfsarts moet gaan...

Terwijl dat helemaal niet klopt. Je moet met dat soort klachten naar de... HUISARTS.

Pas daarna zal je eens een keer langs de bedrijfsarts gaan verderop in het traject. Die spreekt in principe de taal van de werkgever en wil je zo snel mogelijk weer aan het werk hebben. Die wordt ook betaald door de werkgever dus de conclusie is zelden in het belang van de werknemer.
Onzin, als een werknemer te snel aan het werk gaat help je die juist verder de vernieling in. Daar zit je als werkgever helemaal niet op te wachten

Een bedrijfsarts zit er voor werkgever en werknemer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 november 2021 @ 09:51:54 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202314848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:46 schreef descon het volgende:
Een bedrijfsarts zit er vooral voor de werkgever en ook nog een klein beetje voor de werknemer.
Fixed.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_202314885
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Fixed.
En je vergeet het belang van de samenleving nog, die ook zwaarder weegt dan die van de werknemer.
pi_202315382
Je moet nooit aan je werkgever laten weten WAAROM je ziek bent. Ziek is ziek, klaar.

Maar ziek naar huis gaan terwijl je al op het werk bent is natuurlijk wel een beetje raar voor je baas. Zeker als het niet overduidelijk te zien is dat je ziek bent.

Je kan beter op dagen dat je aan voelt komen dat je overspannen zult raken, je gewoonweg ziek melden.

Je werkgever heeft het recht om dit te laten controleren dmv de bedrijfsarts, etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202315441
Ok na het topic wat meer te hebben gelezen lijkt het erop dat de sfeer op je werk gewoon verziekt is, dus je kan beter verkassen denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202317846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:39 schreef sirdanilot het volgende:
Je kan beter op dagen dat je aan voelt komen dat je overspannen zult raken, je gewoonweg ziek melden.

Que? De ene dag wel en de andere dag niet overspannen? Zo werkt dat niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:43 schreef sirdanilot het volgende:
Ok na het topic wat meer te hebben gelezen lijkt het erop dat de sfeer op je werk gewoon verziekt is, dus je kan beter verkassen denk ik.
Daar kun je dus prima overspannen van raken vóór je een nieuwe baan hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202318119
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef baskick het volgende:

[..]
Que? De ene dag wel en de andere dag niet overspannen? Zo werkt dat niet.
Oh bij mij soms wel. MAar ik meld me zo goed als nooit ziek. Als ik me ziek meld is het echt mis.

quote:
[..]
Daar kun je dus prima overspannen van raken vóór je een nieuwe baan hebt.
Ja en in dat geval is er misschien langere tijd rust nodig, voorgeschreven door ee narts.
pi_202318220
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Oh bij mij soms wel. MAar ik meld me zo goed als nooit ziek. Als ik me ziek meld is het echt mis.
Ik denk niet dat dat overspannen is
pi_202318731
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 13:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
[..]
Ja en in dat geval is er misschien langere tijd rust nodig, voorgeschreven door ee narts.
Je ervaart de ene dag misschien een hogere (werk)druk of bepaalde mate van stress, maar overspannenheid is niet iets wat komt en gaat per dag van de week.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202319871
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jammer hè?

Maar liep het eerder wel financieel goed?
Ja erg jammer.

Bedoel je salaris?
pi_202327408
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:39 schreef sirdanilot het volgende:
Je moet nooit aan je werkgever laten weten WAAROM je ziek bent. Ziek is ziek, klaar.

Maar ziek naar huis gaan terwijl je al op het werk bent is natuurlijk wel een beetje raar voor je baas. Zeker als het niet overduidelijk te zien is dat je ziek bent.

Je werkgever heeft het recht om dit te laten controleren dmv de bedrijfsarts, etc.
Als je overspannen begint te raken moet je juist met je werkgever het er over hebben (onder de aanname dat het door werk komt).

Dan kan je nog wat proberen te veranderen aan de werkdruk. Anders is het uitstel van executie als je op dezelfde manier blijft doorgaan.

En niet zeggen waarom je ziek bent, ach..ik ben er vaak open over richting mijn manager.

Boeit me niet..ziek is ziek.
pi_203425522
Ja ja, daar zijn we weer mensen. Helemaal weer terug bij af.

KNOKKEN!!!
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:24:23 #189
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203425842
Sterkte, TS.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203425910
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:24 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Sterkte, TS.
Bedankt Miss.

Ze willen mij eruit. Ik ga tegenwerken.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:28:46 #191
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203425918
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Bedankt Miss.

Ze willen mij eruit. Ik ga tegenwerken.
Hoe?
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203425954
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:28 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
Hoe?
Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.
pi_203426332
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:30 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.
Wat vervelend. Misschien dan toch op zoek naar een andere baan. Heb inmiddels wel gezien dat het deels ook werkcultuur afhankelijk is. Als het meer vanuit jezelf gekomen is, bijv doordat je altijd maar alles wil verbeteren en oppakken, dan heeft het zin om te blijven en om aan jezelf te werken. Komt het meer van buiten, door bijv. onrealistische verwachtingen of rare beoordelingen, dan moet je weten dat er ook werkgevers zijn waar dat anders gaat.
pi_203426623
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:45 schreef Daboman het volgende:

[..]
Wat vervelend. Misschien dan toch op zoek naar een andere baan. Heb inmiddels wel gezien dat het deels ook werkcultuur afhankelijk is. Als het meer vanuit jezelf gekomen is, bijv doordat je altijd maar alles wil verbeteren en oppakken, dan heeft het zin om te blijven en om aan jezelf te werken. Komt het meer van buiten, door bijv. onrealistische verwachtingen of rare beoordelingen, dan moet je weten dat er ook werkgevers zijn waar dat anders gaat.
Ik kom telkens meer tot de conclusie dat presteren, kwaliteit leveren, efficiënt werken, inzicht hebben, zaken vroegtijdig aankaarten etc. eerder als een bedreiging wordt beschouwd dan bijdrage. Ik snap het niet meer. Er is dusdanig een groep boven ons ontstaan met een manager aan top die meer bezig is met politiek en daarmee mensen die in zijn ogen een ''bedreiging'' vormen uitspelen. Ze gebruiken een dekmantel waar je moeilijk omheen kunt, namelijk de standaard praatjes die ze altijd gebruiken en beginnen aan te smeren over je werkt niet mee, je bent negatief en weet ik het allemaal.
  zondag 30 januari 2022 @ 04:50:47 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203428195
quote:

[..]
Klote voor je ;( .

Waar loop je concreet tegenaan nu?
Resistance is futile.
pi_203428263
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik kom telkens meer tot de conclusie dat presteren, kwaliteit leveren, efficiënt werken, inzicht hebben, zaken vroegtijdig aankaarten etc. eerder als een bedreiging wordt beschouwd dan bijdrage. Ik snap het niet meer. Er is dusdanig een groep boven ons ontstaan met een manager aan top die meer bezig is met politiek en daarmee mensen die in zijn ogen een ''bedreiging'' vormen uitspelen. Ze gebruiken een dekmantel waar je moeilijk omheen kunt, namelijk de standaard praatjes die ze altijd gebruiken en beginnen aan te smeren over je werkt niet mee, je bent negatief en weet ik het allemaal.
Ik heb ooit (10 jaar terug) in een (deels) vergelijkbare situatie gezeten, tot aan officiele waarschuwingen aan toe.
Binnen een week had ik een nieuwe baan. (IT)

Tegenwerken kan, maar wat hoop je daar uit te halen?
  zondag 30 januari 2022 @ 09:01:35 #197
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_203428923
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:10 schreef Werkperd het volgende:
Ja ja, daar zijn we weer mensen. Helemaal weer terug bij af.

KNOKKEN!!!
Was natuurlijk te verwachten helaas. Ik heb er ondertussen ook nog een jaar WIA opzitten en het gaat eindelijk weer wat beter met me, ondanks nog wat zeer zware tegenslagen in het priveleven. Ik durf nu langzaam aan weer aan een (parttime) baan te gaan denken en ben volop aan het zoeken. Ze zoeken genoeg technische mensen, maar ik wil niet meer terug naar hetzelfde soort werk, dat maakt zoeken iets lastiger.

Sterkte.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 januari 2022 @ 11:02:30 #198
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_203430262
quote:

Ben je lid van een vakbond? Vraag hen om hulp. En leg een dossier aan, zeker als je kunt aantonen dat er gelogen wordt. Noteer alles.

Klote voor je dat het weer zo slecht gaat. Je moet zien dat je daar weg komt. Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_203430618
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 04:50 schreef Seven. het volgende:

[..]
Klote voor je ;( .

Waar loop je concreet tegenaan nu?
Leugens en op basis van die leugens slechte beoordeling..
pi_203430639
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 05:37 schreef kingjotte het volgende:

[..]
Ik heb ooit (10 jaar terug) in een (deels) vergelijkbare situatie gezeten, tot aan officiele waarschuwingen aan toe.
Binnen een week had ik een nieuwe baan. (IT)

Tegenwerken kan, maar wat hoop je daar uit te halen?
Niets meer of minder dan rechtvaardigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')