Ik zie geen fragiel mannetje, wel iemand die al te lang doorgegaan is. Maar waarschijnlijk houdt hij het nog wel een paar maanden vol om te werken op deze manier.quote:Op zondag 20 september 2020 16:02 schreef Daboman het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn punt niet. In zijn huidige toestand kan hij niet solliciteren. Maar hij kan wel aansturen op een situatie waarin dat net even wat makkelijker gaat. Zou jij hem aannemen als hij half stamelend compleet gestresst vertelt dat hij 1 urgent telefoontje heeft afgehandeld als je hem vraagt hoe hij omgaat met snel veranderende prioriteiten en een recent voorbeeld?
Dit.quote:Op zondag 20 september 2020 16:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie geen fragiel mannetje, wel iemand die al te lang doorgegaan is. Maar waarschijnlijk houdt hij het nog wel een paar maanden vol om te werken op deze manier.
Met wat goede begeleiding kan hij echt wel solliciteren. Sterker nog, hij zal vanaf het moment dat hij zijn CV verstuurd al het gevoel krijgen dat hij zelf de regie weer neemt.
Je beantwoordt de vraag niet. Zou je hem aannemen? Ik stel dat je op basis van nonverbale communicatie kunt zien dat er op zijn minst iets is op het gebied van werkdruk, dus de vraag blijft staan. Je kunt het zelfs een beetje zien in zijn manier van posten hier, het is heel erg gejaagd.quote:Op zondag 20 september 2020 16:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie geen fragiel mannetje, wel iemand die al te lang doorgegaan is. Maar waarschijnlijk houdt hij het nog wel een paar maanden vol om te werken op deze manier.
Met wat goede begeleiding kan hij echt wel solliciteren. Sterker nog, hij zal vanaf het moment dat hij zijn CV verstuurd al het gevoel krijgen dat hij zelf de regie weer neemt.
Je vergeet,quote:Op zondag 20 september 2020 18:04 schreef Peter het volgende:
Als je op zoek gaat naar iets anders heb je op dat moment de keuze om te kiezen voor een plek die wel bij je past:
- Waar ze je waarderen met een goed salaris
- Waar je werktijden hebt die bij je passen
- Waar je niet alleen voor een klus staat maar met een team
- Waar ze wel investeren in mensen
- Waar je buiten je werktijden niet aan werk hoeft te denken
- Waar je niet opgejaagd wordt
Waar werk jij?quote:Op zondag 20 september 2020 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je vergeet,
Gratis 50 dagen vakantie extra
Lunchpauzes van 2 uur
Je vrijwel niks hoeft te doen
Ontzettend hoog loon
15e maand
Geen ploegendiensten
Auto van de zaak
Laptop van de zaak
Heft in eigen hand genomen, boks!quote:Op zondag 20 september 2020 20:29 schreef verita het volgende:
Ik herken ontzettend wat TS bedoeld, en ik heb uiteindelijk na een dergelijke uitputtingsslag, zware lichamelijke klachten en geruime tijd in de ziektewet, in de ziektewet ontslag genomen toen we ons dat financieel konden veroorloven. Geen WW of ziektewet meer ontvangen op eigen verzoek.
Nooit laat ik me meer door een manager zo kapotmaken. Ze hebben na mijn vertrek 3 mensen moeten aannemen om mijn taken over te nemen.
Nu is het financieel niet geweldig maar dit is veruit - naast de man trouwen die nu naast me zit- de beste beslissing geweest uit mijn leven. Vrijheid en het gevoel weer te kunnen ademen, en niet s nachts nog eens alle wachtwoorden in je hoofd de revue te laten passeren, was me alles waard.
Beslis gauw in je eigen voordeel TS, een ander doet het niet voor je.
2 dagen rust lost niets op. Dan kan je beter vakantie plannen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dit is dus lastig te constateren. Ik bedoel, kun je die diagnose zelf stellen? ik neem aan van niet aangezien ik een geen huisarts ben. Het gaat meer om de situatie en het moment daarvan. Het is zo dat mijn hoofd dan wil ontploffen, ik raak gefrustreerd en reageer het deels af op mijn collega's terwijl dat echt niet mijn bedoeling is. Einde van werkdag voel ik me dan ook alsof er een tank over me heen is gereden.
Maar als ik me dus erg overspannen voel, dan mag dit een reden zijn om ziek naar huis te gaan en dagje of twee thuis blijven totdat je je weer herstelt voelt?
Hoi Seven. Je bent me niet vergeten?? Zo lief..quote:
Ik mag nu het werk van twee mensen vervullen. Gelukkig ziet mijn baas ook dat dit niet goed gaat. Aan de andere kant, hij werkt ook voor twee. Ik heb het niet over psychisch maar over psychische klachten, zoals slecht kunnen concentreren , opvliegendheid etcquote:Op zaterdag 19 september 2020 22:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik ben niet psychisch. Er ontstaan gewoon pieken vanwege omstandigheden zoals werkdruk die je week lang moet ervaren.
Het is niet leuk voor een gemotiveerde werker als jij. Maar wel het verstandigste. Het is heel herkenbaar voor velen denk ik, jouw problematiek. Je kunt een bedrijf van binnen proberen te veranderen maar op een gegeven moment kom je er achter dat je aan dode, meer dan levensgrote paarden aan het trekken bent.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:28 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hoi Seven. Je bent me niet vergeten?? Zo lief..![]()
Eigenlijk wel beter. Ik heb me gewoon aangepast op hun manier van werken. Loyaliteit aan de kant gezet. 200% inzet teruggeschroefd naar 100%.
Kortom, nergens druk om maken aangezien de ''geweldige'' managers boven ons zich ook nergens druk om maken. Die weten het allemaal beter. Gewoon ja zeggen, een beetje meeknikken en het zal wel =)
In dit kader van het hele topic vond ik dat "bedrijfsarts" wel gek, dat iedereen dat zegt, dat je naar de bedrijfsarts moet gaan...quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:44 schreef KroketBroodje het volgende:
Praat alleen met je bedrijfsarts
Klopt, heel belangrijk om bij de huisarts te beginnen. Ik ging ervan uit dat dit al was gedaanquote:Op dinsdag 23 november 2021 20:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In dit kader van het hele topic vond ik dat "bedrijfsarts" wel gek, dat iedereen dat zegt, dat je naar de bedrijfsarts moet gaan...
Terwijl dat helemaal niet klopt. Je moet met dat soort klachten naar de... HUISARTS.
Pas daarna zal je eens een keer langs de bedrijfsarts gaan verderop in het traject. Die spreekt in principe de taal van de werkgever en wil je zo snel mogelijk weer aan het werk hebben.
Je moet met uitvalsklachten dus absoluut niet bij de bedrijfsarts zijn maar bij je eigen huisarts. Onthoud dit mensen!
Daarna ga je vanzelf dat traject in. Maar je eigen huisarts is jouw vertrouwenspersoon die wat onafhankelijker in het geheel staat. De bedrijfsarts gaat samen met de werkgever over herintegratie en dat willen ze meestal zo snel mogelijk. De huisarts kan hier tegenwicht aan bieden en zal dat ook doen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 20:11 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Klopt, heel belangrijk om bij de huisarts te beginnen. Ik ging ervan uit dat dit al was gedaan
Fijn dat het beter gaat. En vergeet niet dat de werknemer nu een streepje voor heeft, er is een moordend tekort aan monteurs en technische medewerkers. Als je niet de behandeling krijgt die je verdient, ga dan naar een werkgever die jou wel op waarde schatquote:Op dinsdag 23 november 2021 19:28 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Eigenlijk wel beter. Ik heb me gewoon aangepast op hun manier van werken. Loyaliteit aan de kant gezet. 200% inzet teruggeschroefd naar 100%.
Kortom, nergens druk om maken aangezien de ''geweldige'' managers boven ons zich ook nergens druk om maken. Die weten het allemaal beter. Gewoon ja zeggen, een beetje meeknikken en het zal wel =)
Het is niet leuk nee maar ook gewoon doodzonde omdat we in al die jaren iets hebben opgebouwd. Je hebt daar namelijk veel energie ingestoken. Niet alleen maar puur vanwege de salaris maar ook vanwege de betrokkenheid en relatie die je tot stand hebt gebracht met de mens en machine. Helaas zijn deze sinds de overname door een investeringsmaatschappij beetje bij beetje uiteen gevallen. Een angstcultuur is tot stand gebracht. Veel medewerkers die lang in dienst waren zijn een voor een eruit geknikkerd onder mom van in goed overleg. De nieuwe mensen die de plaatsen hebben vervangen waren geen ''chefs'' of ''hoofden'' meer maar MANAGERS. De managers kunnen onderling met elkaar goed vinden. Kortom, alle managers kruipen in de hol van de hoogste manager en dat gaat ten koste van ons.quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is niet leuk voor een gemotiveerde werker als jij. Maar wel het verstandigste. Het is heel herkenbaar voor velen denk ik, jouw problematiek. Je kunt een bedrijf van binnen proberen te veranderen maar op een gegeven moment kom je er achter dat je aan dode, meer dan levensgrote paarden aan het trekken bent.
En dan: ga je het loslaten. De Stoïcijnse leer moet je maar eens opzoeken. Dat geeft rust voor een mens. Het besef dat je enkel invloed kunt uitoefenen binnen je eigen invloedssfeer. Dat klinkt als een soort cirkelredenering maar het klopt wel. Komt erop neer dat je je werk zo goed mogelijk doet maar ook niet meer dan dat. Dus in jouw geval niet de idiote 200% maar 100% of nog ietsje minder naarmate de leeftijd vordert.
Hoe "anderen" binnen het bedrijf het doen daar kan je wel wat van vinden maar veranderen kun je het doorgaans niet. Dus daarom geen moeite daarin steken. Het gaat toch om je eigen peace of mind en voldoende rust en weinig stress. Dat heb je nu w.s. bereikt na een lange struggle.
Ik weet zeker dat er genoeg bedrijven zijn met echte professionals die wel weten waar ze mee bezig zijn en erkenning van waarde bieden aan personeel. Ze zullen mij met open armen ontvangen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 20:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Fijn dat het beter gaat. En vergeet niet dat de werknemer nu een streepje voor heeft, er is een moordend tekort aan monteurs en technische medewerkers. Als je niet de behandeling krijgt die je verdient, ga dan naar een werkgever die jou wel op waarde schat.
Je omschrijft het erg goed. Het lijkt erop dat je bij ons in het bedrijf werkt haha. Op de werkvloer is het gewoon een totale chaos. Zo veel mensen zijn vanwege wat je allemaal omschrijft direct of indirect weggestuurd. Grote gaten gevallen. Ze proberen die nu op te vangen door aan de lopende band contracten uit te delen aan mensen die niet eens geschikt zijn voor die functies. Resulterend in hoop fouten, drukte, ellende en noem maar op. Maar volgens hun gaat alles geweldig en worden er grote stappen gezet!quote:Op dinsdag 23 november 2021 20:20 schreef Bart2002 het volgende:
In het algemeen is het wel jammer dat zo'n verrotte bedrijfscultuur die bijna overal te vinden is zonder te hoeven zoeken in principe zeer laag gemotiveerde werknemers kweekt. Als je verstandig bent en hecht aan je eigen gezondheid dan geloof je het al snel en zult geen stap extra zetten. Dat is de keiharde realiteit die gecreëerd wordt door een fout uitgangspunt en managers die dit mogelijk maken. Winst gedreven met een korte termijn "visie".
Dat is omdat het (bijna) overal zo cq hetzelfde gaat. Die managerscultuur is dodelijk voor de werkvreugde. En op den duur voor het bedrijf vanzelf. In het algemeen die mensen die aangesteld worden om anderen te vertellen hoe het moet zijn fataal voor bedrijven die draaien op productiewerk. Alleen al door de overhead die dat oplevert. Ze produceren niets. Maar kosten wel veel. Dat gaat opbreken op den duur.quote:Op dinsdag 23 november 2021 21:30 schreef Werkperd het volgende:
Je omschrijft het erg goed. Het lijkt erop dat je bij ons in het bedrijf werkt haha.
Goed om te zien dat het beter gaat!quote:Op dinsdag 23 november 2021 19:28 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jammer hè?quote:Op dinsdag 23 november 2021 21:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het is niet leuk nee maar ook gewoon doodzonde omdat we in al die jaren iets hebben opgebouwd. Je hebt daar namelijk veel energie ingestoken. Niet alleen maar puur vanwege de salaris maar ook vanwege de betrokkenheid en relatie die je tot stand hebt gebracht met de mens en machine. Helaas zijn deze sinds de overname door een investeringsmaatschappij beetje bij beetje uiteen gevallen. Een angstcultuur is tot stand gebracht. Veel medewerkers die lang in dienst waren zijn een voor een eruit geknikkerd onder mom van in goed overleg. De nieuwe mensen die de plaatsen hebben vervangen waren geen ''chefs'' of ''hoofden'' meer maar MANAGERS. De managers kunnen onderling met elkaar goed vinden. Kortom, alle managers kruipen in de hol van de hoogste manager en dat gaat ten koste van ons.
Je mag geen ''gezonde'' kritiek leveren anders ben je negatief en werk je hun geweldige plannen tegen. Je wordt namelijk al snel in het vizier gebracht en voor dat je het weet is er een dossier op basis van leugens tegen je gevormd.
Voor we te maken hadden met dit enge clubje hadden we altijd wel iets van samenhorigheid. Er waren afdelingen waar je bijvoorbeeld terecht kon met je klachten of wat dan ook. Er werd gehoor aan gegeven want tevredenheid en motivatie van werknemers stonden toen hoog in het vaandel.
Maar goed. Na al die tijd ben ik dus bewust geworden dat het bij de managers om hun eigen carrière gaat. Waarom mezelf dan nog gek laten maken?
Zal ik eens gaan opzoeken. Thanks !
Onzin, als een werknemer te snel aan het werk gaat help je die juist verder de vernieling in. Daar zit je als werkgever helemaal niet op te wachtenquote:Op dinsdag 23 november 2021 20:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In dit kader van het hele topic vond ik dat "bedrijfsarts" wel gek, dat iedereen dat zegt, dat je naar de bedrijfsarts moet gaan...
Terwijl dat helemaal niet klopt. Je moet met dat soort klachten naar de... HUISARTS.
Pas daarna zal je eens een keer langs de bedrijfsarts gaan verderop in het traject. Die spreekt in principe de taal van de werkgever en wil je zo snel mogelijk weer aan het werk hebben. Die wordt ook betaald door de werkgever dus de conclusie is zelden in het belang van de werknemer.
Fixed.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:46 schreef descon het volgende:
Een bedrijfsarts zit er vooral voor de werkgever en ook nog een klein beetje voor de werknemer.
En je vergeet het belang van de samenleving nog, die ook zwaarder weegt dan die van de werknemer.quote:
Que? De ene dag wel en de andere dag niet overspannen? Zo werkt dat niet.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:39 schreef sirdanilot het volgende:
Je kan beter op dagen dat je aan voelt komen dat je overspannen zult raken, je gewoonweg ziek melden.
Daar kun je dus prima overspannen van raken vóór je een nieuwe baan hebt.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:43 schreef sirdanilot het volgende:
Ok na het topic wat meer te hebben gelezen lijkt het erop dat de sfeer op je werk gewoon verziekt is, dus je kan beter verkassen denk ik.
Oh bij mij soms wel. MAar ik meld me zo goed als nooit ziek. Als ik me ziek meld is het echt mis.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:31 schreef baskick het volgende:
[..]
Que? De ene dag wel en de andere dag niet overspannen? Zo werkt dat niet.
Ja en in dat geval is er misschien langere tijd rust nodig, voorgeschreven door ee narts.quote:[..]
Daar kun je dus prima overspannen van raken vóór je een nieuwe baan hebt.
Ik denk niet dat dat overspannen isquote:Op woensdag 24 november 2021 13:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Oh bij mij soms wel. MAar ik meld me zo goed als nooit ziek. Als ik me ziek meld is het echt mis.
Je ervaart de ene dag misschien een hogere (werk)druk of bepaalde mate van stress, maar overspannenheid is niet iets wat komt en gaat per dag van de week.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Oh bij mij soms wel. MAar ik meld me zo goed als nooit ziek. Als ik me ziek meld is het echt mis.
[..]
Ja en in dat geval is er misschien langere tijd rust nodig, voorgeschreven door ee narts.
Ja erg jammer.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jammer hè?
Maar liep het eerder wel financieel goed?
Als je overspannen begint te raken moet je juist met je werkgever het er over hebben (onder de aanname dat het door werk komt).quote:Op woensdag 24 november 2021 10:39 schreef sirdanilot het volgende:
Je moet nooit aan je werkgever laten weten WAAROM je ziek bent. Ziek is ziek, klaar.
Maar ziek naar huis gaan terwijl je al op het werk bent is natuurlijk wel een beetje raar voor je baas. Zeker als het niet overduidelijk te zien is dat je ziek bent.
Je kan beter op dagen dat je aan voelt komen dat je overspannen zult raken, je gewoonweg ziek melden.
Je werkgever heeft het recht om dit te laten controleren dmv de bedrijfsarts, etc.
Hoe?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:28 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bedankt Miss.
Ze willen mij eruit. Ik ga tegenwerken.
Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.quote:
Wat vervelend. Misschien dan toch op zoek naar een andere baan. Heb inmiddels wel gezien dat het deels ook werkcultuur afhankelijk is. Als het meer vanuit jezelf gekomen is, bijv doordat je altijd maar alles wil verbeteren en oppakken, dan heeft het zin om te blijven en om aan jezelf te werken. Komt het meer van buiten, door bijv. onrealistische verwachtingen of rare beoordelingen, dan moet je weten dat er ook werkgevers zijn waar dat anders gaat.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.
Ik kom telkens meer tot de conclusie dat presteren, kwaliteit leveren, efficiënt werken, inzicht hebben, zaken vroegtijdig aankaarten etc. eerder als een bedreiging wordt beschouwd dan bijdrage. Ik snap het niet meer. Er is dusdanig een groep boven ons ontstaan met een manager aan top die meer bezig is met politiek en daarmee mensen die in zijn ogen een ''bedreiging'' vormen uitspelen. Ze gebruiken een dekmantel waar je moeilijk omheen kunt, namelijk de standaard praatjes die ze altijd gebruiken en beginnen aan te smeren over je werkt niet mee, je bent negatief en weet ik het allemaal.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:45 schreef Daboman het volgende:
[..]
Wat vervelend. Misschien dan toch op zoek naar een andere baan. Heb inmiddels wel gezien dat het deels ook werkcultuur afhankelijk is. Als het meer vanuit jezelf gekomen is, bijv doordat je altijd maar alles wil verbeteren en oppakken, dan heeft het zin om te blijven en om aan jezelf te werken. Komt het meer van buiten, door bijv. onrealistische verwachtingen of rare beoordelingen, dan moet je weten dat er ook werkgevers zijn waar dat anders gaat.
Klote voor jequote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.
Ik heb ooit (10 jaar terug) in een (deels) vergelijkbare situatie gezeten, tot aan officiele waarschuwingen aan toe.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik kom telkens meer tot de conclusie dat presteren, kwaliteit leveren, efficiënt werken, inzicht hebben, zaken vroegtijdig aankaarten etc. eerder als een bedreiging wordt beschouwd dan bijdrage. Ik snap het niet meer. Er is dusdanig een groep boven ons ontstaan met een manager aan top die meer bezig is met politiek en daarmee mensen die in zijn ogen een ''bedreiging'' vormen uitspelen. Ze gebruiken een dekmantel waar je moeilijk omheen kunt, namelijk de standaard praatjes die ze altijd gebruiken en beginnen aan te smeren over je werkt niet mee, je bent negatief en weet ik het allemaal.
Was natuurlijk te verwachten helaas. Ik heb er ondertussen ook nog een jaar WIA opzitten en het gaat eindelijk weer wat beter met me, ondanks nog wat zeer zware tegenslagen in het priveleven. Ik durf nu langzaam aan weer aan een (parttime) baan te gaan denken en ben volop aan het zoeken. Ze zoeken genoeg technische mensen, maar ik wil niet meer terug naar hetzelfde soort werk, dat maakt zoeken iets lastiger.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:10 schreef Werkperd het volgende:
Ja ja, daar zijn we weer mensen. Helemaal weer terug bij af.
KNOKKEN!!!
Ben je lid van een vakbond? Vraag hen om hulp. En leg een dossier aan, zeker als je kunt aantonen dat er gelogen wordt. Noteer alles.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:30 schreef Werkperd het volgende:
Leugens en op basis van die leugens slechte beoordeling..quote:Op zondag 30 januari 2022 04:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klote voor je.
Waar loop je concreet tegenaan nu?
Niets meer of minder dan rechtvaardigheid.quote:Op zondag 30 januari 2022 05:37 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Ik heb ooit (10 jaar terug) in een (deels) vergelijkbare situatie gezeten, tot aan officiele waarschuwingen aan toe.
Binnen een week had ik een nieuwe baan. (IT)
Tegenwerken kan, maar wat hoop je daar uit te halen?
Ik begrijp het niet goed. Jij levert dus kwaliteit en dat zien zij als bedreiging? Heb je ook een concreet voorbeeld van wat jij ziet als kwaliteit, maar wat zij zien als negativiteit?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik kom telkens meer tot de conclusie dat presteren, kwaliteit leveren, efficiënt werken, inzicht hebben, zaken vroegtijdig aankaarten etc. eerder als een bedreiging wordt beschouwd dan bijdrage. Ik snap het niet meer. Er is dusdanig een groep boven ons ontstaan met een manager aan top die meer bezig is met politiek en daarmee mensen die in zijn ogen een ''bedreiging'' vormen uitspelen. Ze gebruiken een dekmantel waar je moeilijk omheen kunt, namelijk de standaard praatjes die ze altijd gebruiken en beginnen aan te smeren over je werkt niet mee, je bent negatief en weet ik het allemaal.
Watquote:Op zaterdag 19 september 2020 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel als die te ongezond en te vaak ziek wordt zorg je dat ie het niet naar zijn zin heeft en gaat ie wel weg.
Nee ben niet lid van een vakbond en denk ook niet dat als ik dat was, zij voor één werknemer iets zouden doen.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ben je lid van een vakbond? Vraag hen om hulp. En leg een dossier aan, zeker als je kunt aantonen dat er gelogen wordt. Noteer alles.
Klote voor je dat het weer zo slecht gaat. Je moet zien dat je daar weg komt. Sterkte!
Wat is er concreet vastgelegd gezegd in jouw beoordeling, waarom ben je het er niet mee eens en hoe is jouw relatie met diegene die jou beoordeelt?quote:Op zondag 30 januari 2022 11:36 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Leugens en op basis van die leugens slechte beoordeling..
Dat denk je dan verkeerdquote:Op zondag 30 januari 2022 11:42 schreef Werkperd het volgende:
Nee ben niet lid van een vakbond en denk ook niet dat als ik dat was, zij voor één werknemer iets zouden doen.
Het aantonen dat er gelogen wordt is altijd een heel lastige zaak want als je leidinggevende tegen je is en hij op een lijn zit met zijn baas die juist degene is die dit allemaal veroorzaakt, dan sta je er al snel alleen voor.
Ga je toch niet winnen op lange termijn of kost teveel energie.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bij mijn vorige beoordelingen presteerde ik heel goed. De beoordelingsformulier werd ook serieus ingevuld door mijn oude bazen. Duidelijke toelichtingen bij elke score en welke score voor wat staat. Dus een 1 staat voor .... en een 6 staat voor ... Het is ook heel vreemd dat ik nu lage scores haal voor dezelfde punten waar ik jarenlang goed in scoorde. Het is trouwens niet vreemd want de beoordelingen zijn nu gebaseerd op onjuistheden. Als je beoordelingen met elkaar gaat vergelijken dan duiken er alleen maar vraagtekens op.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:17 schreef camaron het volgende:
Heb je eerder functioneringsgesprekken gehad, en was men toen tevreden?
Bij een foute beoordeling moet je in staat gesteld worden om dit te verbeteren, ze kunnen je niet zomaar op basis van 1 fout beoordeling (al dan niet of verkeerde gronden) ontslaan.
En wat Rewimo zegt, leg voor jezelf ook een dossier aan.
Ook als je kunt aantonen dat er daadwerkelijk iets mis is en er een groepsvorming is ontstaan met duidelijke aanwijzingen?quote:Op zondag 30 januari 2022 13:07 schreef descon het volgende:
[..]
Ga je toch niet winnen op lange termijn of kost teveel energie.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience".
Aansturen op een vertrekregeling en rustig wat anders zoeken. Werk zat momenteel.
Dikke kans dat die mensen gewoon denken: Werkperd heeft een arbeidsconflict met zijn baas en gaat nu met modder gooien.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ook als je kunt aantonen dat er daadwerkelijk iets mis is en er een groepsvorming is ontstaan met duidelijke aanwijzingen?
Een baas heeft altijd een baas boven hem en daarboven de top. Ik denk toch dat investeerders een gezonde investering willen en niet een investering die wordt aangestuurd door een manager die heel goed is in manipuleren en uit is op het bouwen van een eigen 'imperium'. Dit kun je al zien aan het feit dat goed presterende mensen hierdoor weggestuurd zijn en de gaten zijn opgevuld door zijn eigen kring (vrienden etc.).
Kan maar de resultaten ''cijfers'' spreken voor zich.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dikke kans dat die mensen gewoon denken: Werkperd heeft een arbeidsconflict met zijn baas en gaat nu met modder gooien.
Iets aantonen en ergens iets van vinden is niet hetzelfde.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ook als je kunt aantonen dat er daadwerkelijk iets mis is en er een groepsvorming is ontstaan met duidelijke aanwijzingen?
Hij manipuleert dan waarschijnlijk ook naar boven. Die roept dan dat jij niet eens was met de feedback en dat je nu uit frustratie onzin aan het roepen bent. Dit met wat support van zijn eigen kring en je staat met 3-0 achter.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Een baas heeft altijd een baas boven hem en daarboven de top. Ik denk toch dat investeerders een gezonde investering willen en niet een investering die wordt aangestuurd door een manager die heel goed is in manipuleren en uit is op het bouwen van een eigen 'imperium'. Dit kun je al zien aan het feit dat goed presterende mensen hierdoor weggestuurd zijn en de gaten zijn opgevuld door zijn eigen kring (vrienden etc.).
Nee nee, zo ver is het allemaal ''nog'' niet gekomen maar je voelt dat de druk wordt opgevoerd. Ik heb niets ondertekend.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:17 schreef camaron het volgende:
Hebben ze al schriftelijk laten weten dat ze van je af willen/ontslag aanbieden?
Het zou me echt verbazen als het al zover is, want je moet de kans krijgen om je te verbeteren en daarna een nieuwe beoordeling krijgen.
Je hebt deze beoordeling niet ondertekend voor akkoord neem ik aan.
In het slechtste scenario dat men echt van je af wil dan zullen zij hetnu ook kunnen gooien of 'verziekte' werksfeer waardoor er niet meer samengewerkt kan worden.
Maar zover ben je nog niet (als het goed is)
Ik blijf mij verbazen dat er steeds weer plekken zijn waar jarenlang mensen worden getreiterd, gesloopt, misbruikt, verwond, bekrast en bespuwd. Zijn er dan echt zo weinig mensen die zoiets niet aan kunnen zien, die daar misselijk van worden, waar het onrecht zoveel woede veroorzaakt, dat er niets anders opzit dan een gigantische muil open te trekken en desnoods de patient keihard voor z'n bek slaan. Daarna Linea recta naar de directeur stapt en eist dat per direct maatregelen worden getroffen om deze waanzin een halt toe te roepen?quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das niet best, dus de werkdruk is te hoog.
Geef dat aan en als er niks gedaan word kun jeje idd ziek melden om een statement te maken.
Je laat toch gvd niet over je heen lopen?
Veel "managers" leiden aan een persoonlijkheidsstoornis en hebben een gebrek aan empathisch vermogen of hebben een ego van hier tot ginder dat alleen door naar beneden te schoppen, hoog gehouden kan worden.quote:Op zaterdag 19 november 2022 08:34 schreef corehype het volgende:
Ik blijf mij verbazen dat er steeds weer plekken zijn waar jarenlang mensen worden getreiterd, gesloopt, misbruikt, verwond, bekrast en bespuwd. Zijn er dan echt zo weinig mensen die zoiets niet aan kunnen zien, die daar misselijk van worden, waar het onrecht zoveel woede veroorzaakt, dat er niets anders opzit dan een gigantische muil open te trekken en desnoods de patient keihard voor z'n bek slaan. Daarna Linea recta naar de directeur stapt en eist dat per direct maatregelen worden getroffen om deze waanzin een halt toe te roepen?
Wat was er gebeurd dan?quote:Op zondag 30 januari 2022 15:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bij mijn vorige beoordelingen presteerde ik heel goed. De beoordelingsformulier werd ook serieus ingevuld door mijn oude bazen. Duidelijke toelichtingen bij elke score en welke score voor wat staat. Dus een 1 staat voor .... en een 6 staat voor ... Het is ook heel vreemd dat ik nu lage scores haal voor dezelfde punten waar ik jarenlang goed in scoorde. Het is trouwens niet vreemd want de beoordelingen zijn nu gebaseerd op onjuistheden. Als je beoordelingen met elkaar gaat vergelijken dan duiken er alleen maar vraagtekens op.
Als een rechter mijn beoordelingsformulier van bijvoorbeeld 4 jaar geleden zou vergelijken met beoordelingsformulier van nu dan zou hij zeggen wat is er met het bedrijf dan gebeurd aangezien de beoordelingsformulieren van nu vrijwel ''kaal'' en de scores slechts op basis van een kleine opmerking zijn ingevuld.
Kun je nagaan, je werkt een jaar lang en is er een keer wat gebeurd (niet mijn fout) en wordt het hele jaar daarop afgerekend. Waar ben je dan als werkgever mee bezig?
Dat klopt of zijn gewoon sociopaten of schizofreen.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Veel "managers" leiden aan een persoonlijkheidsstoornis en hebben een gebrek aan empathisch vermogen of hebben een ego van hier tot ginder dat alleen door naar beneden te schoppen, hoog gehouden kan worden.
Been there, seen that.
Na ontiegelijk veel herhalingen een productiemedewerker duidelijk gemaakt dat zij haar taken eens zelf moet kunnen uitvoeren. Schijnbaar in het verkeerde keelgat geschoten van de hoge manager. Tja, de teamleider onder de manager is weer de vriendin van de productiemedewerker. Misschien geven ze om en om wel een pijpbeurt aan die gozer, dat weet ik niet.quote:
Maar da's toch niet jouw verantwoordelijkheid? Dat is die van de baas.quote:Op zaterdag 19 september 2020 23:19 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hierdoor is al een ervaren monteur een paar jaar geleden weggegaan. Een hoop kennis over de machines simpelweg verdwenen. Resultaat? Een berg puin. Als ik ook vertrek dan stort het dus echt in want samen met mij is er nog maar één goede monteur van de andere ploeg over en ook hij trekt het niet langer meer.
Ik lees dat je een goede monteur bent. Wat let je elders te gaan werken voor betere condities??quote:Op zaterdag 19 september 2020 23:19 schreef Werkperd het volgende:
Hierdoor is al een ervaren monteur een paar jaar geleden weggegaan. Een hoop kennis over de machines simpelweg verdwenen. Resultaat? Een berg puin. Als ik ook vertrek dan stort het dus echt in want samen met mij is er nog maar één goede monteur van de andere ploeg over en ook hij trekt het niet langer meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |