abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203430643
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik kom telkens meer tot de conclusie dat presteren, kwaliteit leveren, efficiënt werken, inzicht hebben, zaken vroegtijdig aankaarten etc. eerder als een bedreiging wordt beschouwd dan bijdrage. Ik snap het niet meer. Er is dusdanig een groep boven ons ontstaan met een manager aan top die meer bezig is met politiek en daarmee mensen die in zijn ogen een ''bedreiging'' vormen uitspelen. Ze gebruiken een dekmantel waar je moeilijk omheen kunt, namelijk de standaard praatjes die ze altijd gebruiken en beginnen aan te smeren over je werkt niet mee, je bent negatief en weet ik het allemaal.
Ik begrijp het niet goed. Jij levert dus kwaliteit en dat zien zij als bedreiging? Heb je ook een concreet voorbeeld van wat jij ziet als kwaliteit, maar wat zij zien als negativiteit?

En hoe belangrijk zijn die dingen voor je die jij beschouwt als kwaliteit, prestaties, etc. Vraagt iemand die echt? Of vind je naar eigen maatstaven dat je dat zou moeten doen? Een wijsheid die ik zelf de laatste tijd nog wel eens toepas is dat ik gewoon om 5 uur naar huis ga. Immers, niemand vraagt me om te blijven. Wel is er in dit type werk een hoge kans op burnout dus dan beschouw ik het wel als mijn taak om de grenzen van het redelijke te blijven bewaken. Tegelijkertijd heeft nog nooit iemand me een 9 to 5 mentaliteit verweten, het komt ook niet op de minuut aan.
pi_203430701
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel als die te ongezond en te vaak ziek wordt zorg je dat ie het niet naar zijn zin heeft en gaat ie wel weg.
Wat :') "zorg je dat ie het niet naar zn zin heeft"
Jij bent zon werkgever waar ik me niet druk zou maken om 6 maanden ziek te melden. :')
pi_203430711
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Ben je lid van een vakbond? Vraag hen om hulp. En leg een dossier aan, zeker als je kunt aantonen dat er gelogen wordt. Noteer alles.

Klote voor je dat het weer zo slecht gaat. Je moet zien dat je daar weg komt. Sterkte!
Nee ben niet lid van een vakbond en denk ook niet dat als ik dat was, zij voor één werknemer iets zouden doen.

Het aantonen dat er gelogen wordt is altijd een heel lastige zaak want als je leidinggevende tegen je is en hij op een lijn zit met zijn baas die juist degene is die dit allemaal veroorzaakt, dan sta je er al snel alleen voor.
  zondag 30 januari 2022 @ 11:56:59 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203430900
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:36 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Leugens en op basis van die leugens slechte beoordeling..
Wat is er concreet vastgelegd gezegd in jouw beoordeling, waarom ben je het er niet mee eens en hoe is jouw relatie met diegene die jou beoordeelt?
Resistance is futile.
pi_203431165
Heb je eerder functioneringsgesprekken gehad, en was men toen tevreden?
Bij een foute beoordeling moet je in staat gesteld worden om dit te verbeteren, ze kunnen je niet zomaar op basis van 1 fout beoordeling (al dan niet of verkeerde gronden) ontslaan.

En wat Rewimo zegt, leg voor jezelf ook een dossier aan.
'Please don't sit on my imaginaire friend'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 januari 2022 @ 12:33:37 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_203431398
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:42 schreef Werkperd het volgende:

Nee ben niet lid van een vakbond en denk ook niet dat als ik dat was, zij voor één werknemer iets zouden doen.

Het aantonen dat er gelogen wordt is altijd een heel lastige zaak want als je leidinggevende tegen je is en hij op een lijn zit met zijn baas die juist degene is die dit allemaal veroorzaakt, dan sta je er al snel alleen voor.
Dat denk je dan verkeerd :) Ze kunnen je begeleiden als je onverhoopt een ontslagtraject in moet gaan. Je moet er in dit geval ook niet vanuit gaan dat je het bedrijf kunt hervormen. Het belangrijkste is dat jij hier voor jezelf opkomt en zorgt dat je er zo goed mogelijk uitspringt als je ontslagen zou worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_203431992
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:30 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hoe? Weet ik niet echt maar er moet wel manieren zijn om de bal terug te kaatsen. Ze zijn overgeschakeld naar systematisch liegen en bedriegen. Pestgedrag vertonen en mij onrealistisch beoordelen.
Ga je toch niet winnen op lange termijn of kost teveel energie.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience".

Aansturen op een vertrekregeling en rustig wat anders zoeken. Werk zat momenteel.
pi_203434476
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:17 schreef camaron het volgende:
Heb je eerder functioneringsgesprekken gehad, en was men toen tevreden?
Bij een foute beoordeling moet je in staat gesteld worden om dit te verbeteren, ze kunnen je niet zomaar op basis van 1 fout beoordeling (al dan niet of verkeerde gronden) ontslaan.

En wat Rewimo zegt, leg voor jezelf ook een dossier aan.
Bij mijn vorige beoordelingen presteerde ik heel goed. De beoordelingsformulier werd ook serieus ingevuld door mijn oude bazen. Duidelijke toelichtingen bij elke score en welke score voor wat staat. Dus een 1 staat voor .... en een 6 staat voor ... Het is ook heel vreemd dat ik nu lage scores haal voor dezelfde punten waar ik jarenlang goed in scoorde. Het is trouwens niet vreemd want de beoordelingen zijn nu gebaseerd op onjuistheden. Als je beoordelingen met elkaar gaat vergelijken dan duiken er alleen maar vraagtekens op.

Als een rechter mijn beoordelingsformulier van bijvoorbeeld 4 jaar geleden zou vergelijken met beoordelingsformulier van nu dan zou hij zeggen wat is er met het bedrijf dan gebeurd aangezien de beoordelingsformulieren van nu vrijwel ''kaal'' en de scores slechts op basis van een kleine opmerking zijn ingevuld.

Kun je nagaan, je werkt een jaar lang en is er een keer wat gebeurd (niet mijn fout) en wordt het hele jaar daarop afgerekend. Waar ben je dan als werkgever mee bezig?
pi_203434558
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:07 schreef descon het volgende:

[..]
Ga je toch niet winnen op lange termijn of kost teveel energie.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience".

Aansturen op een vertrekregeling en rustig wat anders zoeken. Werk zat momenteel.
Ook als je kunt aantonen dat er daadwerkelijk iets mis is en er een groepsvorming is ontstaan met duidelijke aanwijzingen?

Een baas heeft altijd een baas boven hem en daarboven de top. Ik denk toch dat investeerders een gezonde investering willen en niet een investering die wordt aangestuurd door een manager die heel goed is in manipuleren en uit is op het bouwen van een eigen 'imperium'. Dit kun je al zien aan het feit dat goed presterende mensen hierdoor weggestuurd zijn en de gaten zijn opgevuld door zijn eigen kring (vrienden etc.).
pi_203434629
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ook als je kunt aantonen dat er daadwerkelijk iets mis is en er een groepsvorming is ontstaan met duidelijke aanwijzingen?

Een baas heeft altijd een baas boven hem en daarboven de top. Ik denk toch dat investeerders een gezonde investering willen en niet een investering die wordt aangestuurd door een manager die heel goed is in manipuleren en uit is op het bouwen van een eigen 'imperium'. Dit kun je al zien aan het feit dat goed presterende mensen hierdoor weggestuurd zijn en de gaten zijn opgevuld door zijn eigen kring (vrienden etc.).
Dikke kans dat die mensen gewoon denken: Werkperd heeft een arbeidsconflict met zijn baas en gaat nu met modder gooien.
pi_203434692
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dikke kans dat die mensen gewoon denken: Werkperd heeft een arbeidsconflict met zijn baas en gaat nu met modder gooien.
Kan maar de resultaten ''cijfers'' spreken voor zich.
  zondag 30 januari 2022 @ 16:30:51 #212
80382 manny
30 is best veel
pi_203434959
quote:

[..]
Iets aantonen en ergens iets van vinden is niet hetzelfde.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 30 januari 2022 @ 16:53:23 #213
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_203435207
Zorg dat je je er niet in vast bijt, daar loop je een bepaalde instelling (chagrijn is niet het goed woord) bij op. Dit straal ter zijner tijd uit bij een sollicitatie, en daar ben je echt niet bij gebaat.
pi_203440261
quote:

[..]

Hij manipuleert dan waarschijnlijk ook naar boven. Die roept dan dat jij niet eens was met de feedback en dat je nu uit frustratie onzin aan het roepen bent. Dit met wat support van zijn eigen kring en je staat met 3-0 achter.

Gelijk hebben betekend niet dat je gelijk krijgt ;)

En zelfs krijg je gelijk dan heb je de hele kliek tegen je. Dat gaat ook geen leuke periode worden.
pi_203443765
Hebben ze al schriftelijk laten weten dat ze van je af willen/ontslag aanbieden?
Het zou me echt verbazen als het al zover is, want je moet de kans krijgen om je te verbeteren en daarna een nieuwe beoordeling krijgen.

Je hebt deze beoordeling niet ondertekend voor akkoord neem ik aan.

In het slechtste scenario dat men echt van je af wil dan zullen zij hetnu ook kunnen gooien of 'verziekte' werksfeer waardoor er niet meer samengewerkt kan worden.
Maar zover ben je nog niet (als het goed is)
pi_203446205
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:17 schreef camaron het volgende:
Hebben ze al schriftelijk laten weten dat ze van je af willen/ontslag aanbieden?
Het zou me echt verbazen als het al zover is, want je moet de kans krijgen om je te verbeteren en daarna een nieuwe beoordeling krijgen.

Je hebt deze beoordeling niet ondertekend voor akkoord neem ik aan.

In het slechtste scenario dat men echt van je af wil dan zullen zij hetnu ook kunnen gooien of 'verziekte' werksfeer waardoor er niet meer samengewerkt kan worden.
Maar zover ben je nog niet (als het goed is)
Nee nee, zo ver is het allemaal ''nog'' niet gekomen maar je voelt dat de druk wordt opgevoerd. Ik heb niets ondertekend.

Ja verziekte werksfeer. Wel raar als je met alle collega's binnen de afdeling goed kunt opschieten en zij erg tevreden over je zijn behalve je baas dan die weer in de groep zit van zijn baas.
pi_203446230
Als men wil dat je de beoordeling ondertekent dan zet je erbij dat het "voor gezien" is (en zeker niet voor akkoord).
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:18:01 #218
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206730210
Genoeg bazen gehad met een grote bek. Maakten helaas voor hun geen indruk op me. Altijd vreemd gevonden dat iedereen het zomaar accepteerde. Gek genoeg kreeg je meer waardering van dezelfde baas als je het over je heen liet komen en dan rustig vertelde dat je het er niet mee eens was en ook argumenteerde waarom. Dan wordt je opeens in het hoofdkantoor geroepen en wordt er van je gevraagd om een taak te doen die niemand aan durfde om wat voor reden dan ook. Zelfs die er vele malen beter voor geclassificeerd waren.

He hé denk je dan eindelijk een uitdaging. Pak je kans wanneer die langskomt zeg ik tegen iedereen want zo vaak gaat dat niet gebeuren, kan je echt verder helpen in het leven.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:34:02 #219
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206730308
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das niet best, dus de werkdruk is te hoog.
Geef dat aan en als er niks gedaan word kun jeje idd ziek melden om een statement te maken.
Je laat toch gvd niet over je heen lopen?
Ik blijf mij verbazen dat er steeds weer plekken zijn waar jarenlang mensen worden getreiterd, gesloopt, misbruikt, verwond, bekrast en bespuwd. Zijn er dan echt zo weinig mensen die zoiets niet aan kunnen zien, die daar misselijk van worden, waar het onrecht zoveel woede veroorzaakt, dat er niets anders opzit dan een gigantische muil open te trekken en desnoods de patient keihard voor z'n bek slaan. Daarna Linea recta naar de directeur stapt en eist dat per direct maatregelen worden getroffen om deze waanzin een halt toe te roepen?

Het is 99/100 keer een onzekere man die van zichzelf niet mag falen en dit botviert op medewerkers die per ongeluk een foutje maken :r

Je ziet het ook met Matthijs van Nieuwskerk en Khadija Arib... Als jij je als manager moet verlagen tot schreeuwen naar je medewerkers, bi-polair gedrag vertonen of het vernederen van collega's in gezelschap heb je het echt niet begrepen. Dat is wat anders dan veel eisen van mensen of een harde werksfeer, want dat hoort er nu eenmaal bij in bepaalde banen. Maar wat Karib en Van Nieuwkerk doen, spoort niet.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206730492
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:34 schreef corehype het volgende:

Ik blijf mij verbazen dat er steeds weer plekken zijn waar jarenlang mensen worden getreiterd, gesloopt, misbruikt, verwond, bekrast en bespuwd. Zijn er dan echt zo weinig mensen die zoiets niet aan kunnen zien, die daar misselijk van worden, waar het onrecht zoveel woede veroorzaakt, dat er niets anders opzit dan een gigantische muil open te trekken en desnoods de patient keihard voor z'n bek slaan. Daarna Linea recta naar de directeur stapt en eist dat per direct maatregelen worden getroffen om deze waanzin een halt toe te roepen?

Veel "managers" leiden aan een persoonlijkheidsstoornis en hebben een gebrek aan empathisch vermogen of hebben een ego van hier tot ginder dat alleen door naar beneden te schoppen, hoog gehouden kan worden.

Been there, seen that.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206730987
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Bij mijn vorige beoordelingen presteerde ik heel goed. De beoordelingsformulier werd ook serieus ingevuld door mijn oude bazen. Duidelijke toelichtingen bij elke score en welke score voor wat staat. Dus een 1 staat voor .... en een 6 staat voor ... Het is ook heel vreemd dat ik nu lage scores haal voor dezelfde punten waar ik jarenlang goed in scoorde. Het is trouwens niet vreemd want de beoordelingen zijn nu gebaseerd op onjuistheden. Als je beoordelingen met elkaar gaat vergelijken dan duiken er alleen maar vraagtekens op.

Als een rechter mijn beoordelingsformulier van bijvoorbeeld 4 jaar geleden zou vergelijken met beoordelingsformulier van nu dan zou hij zeggen wat is er met het bedrijf dan gebeurd aangezien de beoordelingsformulieren van nu vrijwel ''kaal'' en de scores slechts op basis van een kleine opmerking zijn ingevuld.

Kun je nagaan, je werkt een jaar lang en is er een keer wat gebeurd (niet mijn fout) en wordt het hele jaar daarop afgerekend. Waar ben je dan als werkgever mee bezig?
Wat was er gebeurd dan?
Vakman pur sang
pi_206731005
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:07 schreef blomke het volgende:

[..]
Veel "managers" leiden aan een persoonlijkheidsstoornis en hebben een gebrek aan empathisch vermogen of hebben een ego van hier tot ginder dat alleen door naar beneden te schoppen, hoog gehouden kan worden.

Been there, seen that.
Dat klopt of zijn gewoon sociopaten of schizofreen.
Vakman pur sang
pi_206741352
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat was er gebeurd dan?
Na ontiegelijk veel herhalingen een productiemedewerker duidelijk gemaakt dat zij haar taken eens zelf moet kunnen uitvoeren. Schijnbaar in het verkeerde keelgat geschoten van de hoge manager. Tja, de teamleider onder de manager is weer de vriendin van de productiemedewerker. Misschien geven ze om en om wel een pijpbeurt aan die gozer, dat weet ik niet.

Maar ik heb alles achter me gelaten. Jaar lang nu gewoon geen terechte kritiek geleverd, beetje hier en daar meelachen, mezelf niet meer druk maken om de organisatie, doen alsof je gek bent en emoties uitschakelen. Bizar genoeg was de tussentijdse beoordeling opeens heel goed.

Veel wijzer geworden hoe de structuur en werkingswijze binnen een aangewezen organisatie van een investeringsmaatschappij in elkaar zit. Managers zitten er om hun zakken te vullen. Wat boeit het ze als zij een gezond bedrijf veranderd hebben in een zinkende schip? Ze timen het goed en na een geüpdatete CV en een gouden handdruk kunnen ze dezelfde capriolen weer uithalen bij een nieuwe werkgever.

Volgens mij komt deze scenario wel bij ieder familiebedrijf voor dat overgenomen is door een investeringsmaatschappij.
pi_206741967
Op het moment dat het niet klikt met je direct leidinggevende is het tijd om te kiezen voor een andere baan. Ga maar solliciteren en je orienteren. Die andere baan kan overigens ook best een andere afdeling binnen je huidige bedrijf zijn.

Waarom?

1. Conflicten met je direct leidinggevende veroorzaken heel veel stress, omdat dit een persoon is waar je vaak mee te maken hebt. Dit kan uiteindelijk leiden tot een burn out en dan ben je verder van huis.
2. Als je een conflict hebt met je direct leidinggevende kan je enige hoop op loonsverhoging (meer dan de standaard paar procentjes) laat staan een promotie wel vergeten. Wil je blijven werken op een plek waar je geen perspectief hebt?

Ik ben 2,5 jaar geleden ook vertrokken b ij mijn toenmalige werkgever omdat mijn direct leidinggevende het bloed onder mijn nagels vandaan haalde. Wat een verschrikkelijk passief aggressief en manipulatief kutwijf was dat zeg :r en nee ik was en ben niet de enige die dat vond, iedereen had wat tegen haar. Geen moment spijt gehad van deze beslissing. Nu heb ik een hele goede leidinggevende, nou spelen er andere zaken binnen het bedrijf die maken dat ik langzaamaan op zoek ben maar het ligt in ieder geval niet aan mijn direct leidinggevende.

Ik hoop dat je verstandig bent en eieren voor je geld kiest, met wat mazzel kan je nog wat meer verdienen ook bij een andere werkgever.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 20 november 2022 @ 10:14:32 #225
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_206743197
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 23:19 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hierdoor is al een ervaren monteur een paar jaar geleden weggegaan. Een hoop kennis over de machines simpelweg verdwenen. Resultaat? Een berg puin. Als ik ook vertrek dan stort het dus echt in want samen met mij is er nog maar één goede monteur van de andere ploeg over en ook hij trekt het niet langer meer.
Maar da's toch niet jouw verantwoordelijkheid? Dat is die van de baas.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')