Mansjester | zondag 6 september 2020 @ 18:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2020 | |
Nattekat | zondag 6 september 2020 @ 18:45 |
Dingen | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 18:48 |
Leuke reacties van de tegenstanders: Alfa Romeo had tijdens de race trouwens ook nog een leuke: | |
needakill | zondag 6 september 2020 @ 18:55 |
Toffe race. Maar RB naar Albon ook naar binnen moeten halen. Nu reed hij wel maar achter een fucking Williams | |
quo_ | zondag 6 september 2020 @ 19:06 |
Die vraag houd me ook bezig. Kan het nog niet terug vinden. | |
mikieu | zondag 6 september 2020 @ 19:09 |
En dan helemaal met een andere dan die 3 balend op #2 ![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2020 @ 19:09 |
Hongarije 2012. McLaren, Lotus, Lotus | |
Peterselieman | zondag 6 september 2020 @ 19:12 |
Dit en de laatste zege voor een ander team dan Mercedes, Red Bull of Ferrari was Australië 2013. Kimi met de Lotus | |
Nattekat | zondag 6 september 2020 @ 19:12 |
Daar gaat de Kimi streak. | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 19:18 |
![]() ![]() | |
quo_ | zondag 6 september 2020 @ 19:22 |
Die had ik niet mee geteld. Achterin lag een mercedes motor en aan het stuuur zat clown hamiliton. | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 19:31 |
Mocht ie tenminste gratis een nieuwe versnellingsbak. | |
potjecreme | zondag 6 september 2020 @ 19:32 |
hjansen82 | zondag 6 september 2020 @ 19:37 |
Ik kijk met een scheef oog alvast uit na de race bij Florence.:) [ Bericht 5% gewijzigd door hjansen82 op 06-09-2020 19:42:57 ] | |
Newone82 | zondag 6 september 2020 @ 19:38 |
Humor😂 | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 19:41 |
Na het terugkijken van de start realiseer ik me dat Gasly er na de eerste bocht al af had kunnen liggen toen Albon tegen z'n linker voorband reed. ![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2020 @ 19:43 |
Vandaag hebben we wel kunnen zien hoe kansloos RB strategisch is als ze in de middenmoot racen. Dat hebben we al een aantal keer met Albon gezien, en dat is vandaag gebeurd met beide coureurs. Moet ook vooral niet vergeten dat Verstappen ook zonder problemen al buiten de punten lag op een baan waar inhalen voor RB onmogelijk is. | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 19:44 |
Peterselieman | zondag 6 september 2020 @ 19:46 |
Ik naar mijn uitgestelde vakantie daar in de buurt. | |
franske19 | zondag 6 september 2020 @ 19:54 |
Verstappen lag ruim binnen de punten voordat die safety car en rode vlag er waren. | |
hjansen82 | zondag 6 september 2020 @ 19:55 |
Mooi gebied daar. Twee jaar geleden nog geweest. Hopelijk kan het snel weer. | |
ChevyCaprice | zondag 6 september 2020 @ 20:04 |
Tering man Ziggo. De nabeschouwing van zo'n megarace afkappen voor een kutwedstrijd van Rusland - Hongarije. Dat wilde ik nog ff kwijt. Idioten | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 20:05 |
Neef_Wuppie | zondag 6 september 2020 @ 20:06 |
Zou Gasly al een stuk in zijn kraag hebben? | |
potjecreme | zondag 6 september 2020 @ 20:07 |
Ze mogen niet feesten van Tost. | |
opreis | zondag 6 september 2020 @ 20:09 |
Al hoewel ik het jammer vind voor Max gun ik het Gasly wel, en ik vind die P2 voor Sainz ook wel prima, met een P1 zou hij iets te veel naast zijn schoenen gaan lopen. Hamilton laat weer eens zien dat hij ook gewoon nog zn foutjes maakt, loopt ook weer uit in de strijd voor de eerste raceban. Toch knapt als je 75% van de tijd op P1 rond rijdt in de snelste auto. Bottas bewijst maar weer waarom hij nooit WDC gaat worden. Heeft vandaag ondanks de beste auto zeer weinig laten zien. Renault ondanks een grote mond wederom niet daar wanneer de podiums verdeeld worden. Staan nu in en mooi rijtje met Williams, Haas en Alfa Romeo van teams die nog geen podium gehaald hebben dit seizoen. Maar Ricciardo maakt een grote fout om dit team te verlaten hoor! Zij kunnen kampioen worden! En Ocon wordt echt overklast door Ric, die mag wel uitkijken voor zn zitje nu er een andere Franse ster is opgestaan. Stroll weer een lucky podium, maar wederom had er meer ingezeten. Zat voor Gasly bij de restart, en als Gasly hem dan in een AT kan winnen, dan is dat natuurlijk ook mogelijk in een RP, helemaal als je alle plekken kado krijgt omdat je "geen" pitstop hoeft te maken. Albon beetje moeilijk oordelen, want had al vrij snel schade door het gedrang bij de start. Maar zal niet happy zijn dat Gasly inmiddels 2 podiums heeft. | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 20:12 |
Het is misschien een wonder dat ie de race heeft uitgereden. Hij kwam met een flinke klap neer toen ie over de band van Gasly heen reed. Albon heeft ook gewoon weinig geluk dit seizoen. | |
Lionheaad | zondag 6 september 2020 @ 20:14 |
Dan maar hopen op een extra lange keuken sessie. Maar inderdaad, een beetje zender had dat toch echt anders gedaan. | |
Nattekat | zondag 6 september 2020 @ 20:16 |
Hij lag 11e na de safety car. Bij de herstart werd hij toen nog ingehaald door Ocon. | |
JustinK | zondag 6 september 2020 @ 20:18 |
Ze hadden het bij de pitstop al verprutst. Nog wel het sterke punt van RB... | |
LTVDK | zondag 6 september 2020 @ 20:18 |
Waarschijnlijk hadden ze gewoon een snel raceje verwacht en waren ze vooral bezig geweest met hoe ze de tijd konden vullen en opeens hebben ze een uur minder ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 20:19 |
Was idd een langzame stop. 3,2 ofzo? | |
Nattekat | zondag 6 september 2020 @ 20:19 |
Hij reed vlak achter Max, en die was ook helemaal nergens vlak voor de problemen begonnen. | |
JustinK | zondag 6 september 2020 @ 20:20 |
Ik heb de tijd niet zien staan, maar zag bij Bottas al 3,3 staan. En daar verloor Max nog op.... | |
WheeledWarrior | zondag 6 september 2020 @ 20:20 |
Komend weekend een Tifosi-lynchmob voor Ferrari op Mugello? | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 20:24 |
Zal wel meevallen. Het is geen club uit de keukenkampioendivisie: de belangen zijn wat minder groot. ![]() | |
daNpy | zondag 6 september 2020 @ 20:35 |
Stroll lucky podium inderdaad, maar hij presteert gewoon consequent beter dan Perez ![]() | |
Starflyer | zondag 6 september 2020 @ 20:40 |
Niet qua pitstoptijd, maar wel bij het inrijden omdat hij werd opgehouden door Norris. Ricciardo had er ook last van. Die werd daardoor ook ingehaald door Bottas | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2020 @ 20:42 |
Nou ja, het was in ieder geval niet boooooooring ![]() Mooi voor Gasly, mooi voor AlphaTauri (ik noem ze nog steeds ToroRosso) en mooi voor Honda. Slecht voor het kampioenschap en voor Red Bull. | |
JustinK | zondag 6 september 2020 @ 20:45 |
Ah ok, was dat het dus. | |
opgebaarde | zondag 6 september 2020 @ 20:46 |
Hamilton: Gasly deserves win after unfair treatment by Red Bull https://www.racefans.net/(...)eatment-by-red-bull/ Helmut Marko: "Hamilton called us several times last year, to tell us to put Albon in the car." https://sport.sky.de/form(...)543/34236#spark_vp=1 Ow oké | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 20:47 |
Stoptijd was ook 3,2 of zoiets. Dus eerst genaaid door Norris en daarna nog een langzame stop. | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 20:47 |
Door "externe" omstandigheden. Vond de F3-races dit weekend veel leuker ![]() Sowieso leuk om te volgen, de "juniorklassen" ![]() | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 20:48 |
Alles wat Marko zegt neem ik niet zo serieus ![]() | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 20:48 |
Daar zijn nog een hoop straffen uitgedeeld na de wedstrijd zag ik. | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 20:49 |
| |
opgebaarde | zondag 6 september 2020 @ 20:49 |
Nou ja dat is zeker verstandig, maar dit is toch wel een krasse uitspraak. Probeert hij Hamilton te tilten? | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 20:49 |
Klopt ![]() | |
JustinK | zondag 6 september 2020 @ 20:50 |
F3 was echt genieten ja, maar ik denk dat we dit weekend ook met de F2 en F1 niet mogen klagen ![]() | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 20:50 |
Hij staat nu zelfs P4 in het kampioenschap. ![]() | |
daNpy | zondag 6 september 2020 @ 20:55 |
Perez heeft dan 2 wedstrijden niet meegedaan ivm Corona, maar hij staat dus wel nr 11 ![]() | |
daNpy | zondag 6 september 2020 @ 20:56 |
Wat is dit voor onzin. Alsof je je zo met een ander team gaat bemoeien ![]() | |
Starflyer | zondag 6 september 2020 @ 20:57 |
Wat Hamilton zegt ik ook niet. De ene keer zegt hij dat Albon door RBR genaaid wordt, de andere keer dat Albon niet goed genoeg is. Zijn gewoon mindgames. | |
Kleffe_Dop | zondag 6 september 2020 @ 21:05 |
![]() The West Wing ![]() Toby Ziegler ![]() | |
opreis | zondag 6 september 2020 @ 21:10 |
Hamilton zou ik juist nooit serieus nemen. 1 van de schijnheiligste die er rond loopt | |
potjecreme | zondag 6 september 2020 @ 21:12 |
Velen riepen dat Gasly weg moest. Nu Albon niet echt veel beter is, roepen er weer mensen dat hij weg moet. De meeste,ook van de roepers, gunnen Gasly deze winst echt wel. Zeker nu blijkt dat Albon het echt niet veel beter doet. Ze hadden beter Kvyat kunnen kiezen. Albon en Gasly hadden dan beiden de tijd om nog wat te rijpen bij AT. | |
quo_ | zondag 6 september 2020 @ 21:15 |
| |
Breekfast | zondag 6 september 2020 @ 21:17 |
Beetje onrust stoken bij de concurrent. Vorige week had Hamilton ook al wat opmerkingen over Albon. | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 21:19 |
De reply dáárop was dat HAM vorig jaar gesmeekt had Albon in de RBR te zetten. Dat is niet van vandaag. | |
Starflyer | zondag 6 september 2020 @ 21:26 |
Dat hij Gasly de winst gunst geloof ik wel. En Kvyat noem ik niet beter. Werd vorig jaar al om zijn oren gereden door Albon en nu weer door Gasly. | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 21:32 |
Kvyat moet eind van het jaar ook wieberen gok ik. Indien mogelijk gooien ze Tsunoda erin. Kunnen we volgende week nog een beetje een leuke race verwachten? Ik ken Mugello niet zo. | |
Breekfast | zondag 6 september 2020 @ 21:34 |
Lijkt mij sterk dat Hamilton met regelmaat naar Red Bull gaat bellen om Albon te pitchen. Het wordt tijd dat Marko een keer met pensioen gaat. Zijn opleidingsprogramma is opgedroogd en hij weet er blijkbaar niet voor te zorgen dat nieuwe/jonge coureurs naar hun kunnen presteren bij het 1e team. Een coureur moet tegen de druk kunnen ja, maar als team (en Marko in het bijzonder) heb je ook de taak om een klimaat te scheppen waarin een coureur zich prettig voelt en het maximale uit zichzelf kan halen. Blijkbaar is dat bij Red Bull niet het geval. Dat Gasly bij red Bull een schim was van wat hij nu laat zien moet Red Bull zichzelf ook maar eens aanrekenen. En als Marko straks in de winterbreak zegt dat Red Bull volgend seizoen mee gaat doen om de titel dan weten we alvast zeker dat het weer een verloren jaar gaat worden. Zijn uitspraken worden met de week ongeloofwaardiger. Heb ook niet het idee dat Max hem nog heel serieus neemt. | |
potjecreme | zondag 6 september 2020 @ 21:34 |
Ik geef ook een reden waarom Kvyat. | |
potjecreme | zondag 6 september 2020 @ 21:35 |
Tis waarschijnlijk een verkeerde vertaling. | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 21:35 |
Mij ook. Maar blijft een mede-Brit. Dus kan. | |
Kleffe_Dop | zondag 6 september 2020 @ 21:36 |
Het prijzen van Tsunoda de afgelopen maanden wijst wel die kant op ja. Geen idee hoe die hij met z'n super licentie punten zit trouwens. Men verwacht een beetje Barcelona toestanden; weinig inhaalmogelijkheden. Het verschil met Barcelona natuurlijk is dat Mugello een circuit is waar al jaren niet gereden is door een F1 wagen. Dus hopen dat dat iets oplevert. | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 21:36 |
Lijkt me niet. | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 21:38 |
Marko is een vertrouweling van Dietrich Mateschitz en is wel zo'n beetje vastgeklonken aan RBR. Iedereen daar kan vertrekken maar als Marko weg moet gaat daar ook definitief het licht uit denk ik. | |
potjecreme | zondag 6 september 2020 @ 21:38 |
Lijkt mij wel https://m.gpupdate.net/nl(...)hamilton-over-albon/ | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 21:39 |
Hij heeft nog geen superlicentie. En ik ben nog geen fan. Anderen in het juniorklassentopic wel. | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 21:39 |
Mij niet. Je linkje bevestigt het juist. | |
potjecreme | zondag 6 september 2020 @ 21:40 |
Mij wel | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 21:41 |
Enjoy ![]() Zijn we het oneens, soit.. | |
Kleffe_Dop | zondag 6 september 2020 @ 21:42 |
Welke namen zou je op dit moment noemen als de grootste talenten? Ik volg zelf tegenwoordig nog maar weinig van wat zich precies in de junior klassen afspeelt. ![]() | |
opreis | zondag 6 september 2020 @ 21:44 |
Wat een onzin. Het doel is om de volgende wereldkampioen te vinden en en niet perse de volgende middenmoter. Dit wordt ook gewoon zo gecommuniceerd alleen denkt men dat het jr team iedereen maar tot in den treuren moet aanhouden. Er wordt er een redelijk hard sink or swim beleid toegepast wat tot noch toe ook prima gewerkt heeft. Vettel heeft het gemaakt bij RB, Ricciardo kan als een succes gezien worden, en ze hebben nu ook Max. Verder zijn er ook weinig tekenen dat ze andere potentiele WDC door de vingers hebben laten glippen. Leclerc misschien maar die is wat mij betreft voorlopig nog een maatje minder dan bijvoorbeeld Max en Ricciardo. | |
Starflyer | zondag 6 september 2020 @ 21:47 |
Moet top 4 of 5 rijden in de F2. Vips heeft nu meer punten, maar minder kans op genoeg punten, doordat hij races gemist heeft in de F2 en Super Gormula en de FREC minder punten oplevert. | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 21:47 |
Zelfs de pitstops mislukten bij Red Bull. | |
Justevo | zondag 6 september 2020 @ 21:49 |
Heb het vorige topic niet meer gelezen, zal er vast wel tussen hebben gestaan. Alsnog. | |
potjecreme | zondag 6 september 2020 @ 21:50 |
Ik vermaak mij zeker | |
Fer | zondag 6 september 2020 @ 21:50 |
Klopt, Torro Rosso was zo geniaal om Gasly gelijk binnen te halen toen die kapotte Haas daar stond. Die zagen de bui al hangen. | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 21:51 |
I know ![]() | |
StephanL | zondag 6 september 2020 @ 21:54 |
Heb het niet gezien, terug kijken waard begrijp ik? | |
Fer | zondag 6 september 2020 @ 21:54 |
Robert Schwarzman. F3 kampioen van 2019 en staat nu al 2e in de F2. Doet het evengoed als anderen die langer in F2 reden. | |
ChevyCaprice | zondag 6 september 2020 @ 21:54 |
FF die onboard van Lewis aan het terugkijken van die eerste pitstop. Lewis komt net aanrijden bij de garage en toen zei Bono "Stay out, pit entry is closed" ![]() Lewis vond het wel prima had ik het idee na afloop. Kon die tenminste nog een beetje racen. | |
potjecreme | zondag 6 september 2020 @ 21:55 |
Ininininin .....outoutoutoutout | |
bianconeri | zondag 6 september 2020 @ 21:56 |
Is elke race, maar deze absoluut. | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 21:58 |
Wanneer is Gasly gestopt? | |
WheeledWarrior | zondag 6 september 2020 @ 21:58 |
BOXED | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 21:58 |
Nee. F3-races wel. Prutrace, leuke uitkomst = F1 | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 21:59 |
Nee. Op de baan was het saai. Laatste ronden uitgezonderd voor wie het uitmaakte wie won (ik had een voorkeur). | |
ChevyCaprice | zondag 6 september 2020 @ 22:00 |
Volgens mij was er wat mis met de remmen van de Safety Car, op Lewis' onboard zie ik hem steeds keihard wielen blokkeren met enorme rookwolken tot gevolg![]() | |
bianconeri | zondag 6 september 2020 @ 22:00 |
We weten allemaal wel al hoe Marko is toch? Is er überhaupt nog iemand die hem serieus neemt? Is de grootste clown van het paddock en bakt er met het team niet veel van. 99% van wat hij zegt is de grootste onzin. Hij mag ook altijd graag huilie huilie doen | |
Whiskers2009 | zondag 6 september 2020 @ 22:00 |
Gaat over Lewis... | |
ChevyCaprice | zondag 6 september 2020 @ 22:09 |
Man wat was ik blij dat Gasly gewoon voor Sainz kon blijven en het gewoon volhield. Zal je maar gebeuren dat je door dat klote-DRS een winst door de neus wordt geboord. | |
Marcoss | zondag 6 september 2020 @ 22:12 |
Was dat niet al voor het stilvallen van Magnussen? Of gewoon puur toeval dat het net samenviel. Red Bull had het tactisch vast beter kunnen doen vandaag, maar met deze auto was vast niet veel meer mogelijk geweest. | |
tjoptjop | zondag 6 september 2020 @ 22:17 |
Gelijk vanaf de herstart dus al kut | |
opreis | zondag 6 september 2020 @ 22:23 |
https://streamable.com/40rfby | |
tjoptjop | zondag 6 september 2020 @ 22:30 |
Thanks, die had ik nog niet gezien. Klinkt niet lekker idd, en op het rechte stuk ingehaald worden door een Haas met Ferrari motor zegt genoeg. Dat rook door de verremming bij de herstart was dus ook van hem, vroeg me al af wie dat was. | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 22:33 |
De eerste keer dat hij de Honda motor kut noemt volgens mij. | |
tjoptjop | zondag 6 september 2020 @ 22:33 |
GP2 engine | |
Justevo | zondag 6 september 2020 @ 22:34 |
Yikes. Wheel spin, geen vermogen.. | |
Fer | zondag 6 september 2020 @ 22:35 |
Toen de kapotte Haas voor de pit ingang stond en het erop leek dat ze hem niet gelijk gingen wegslepen. Dus net voor de 1e SC | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 22:37 |
Het hele weekend was voor Verstappen van het begin tot het einde een lijdensweg. Veel te langzaam en geen balans op de vrijdag, slechte kwali op de zaterdag, en een allerlei beroerdigheid in de race op zondag (inclusief slechte start, motorproblemen, in de DRS-trein belanden en een langzame pitstop die ook nog eens ongelukkig getimed was). Het was gewoon een en al ellende. | |
Peterselieman | zondag 6 september 2020 @ 22:39 |
Vanuit de eerste chicane helemaal geen tractie ... | |
XL | zondag 6 september 2020 @ 22:46 |
Hoeveel punten heeft Hamilton nu op zijn license? 2x Albon, Pole rijden bij geel en vandaag... dat is allemaal binnen het jaar toch? Zijn er nog meer incidenten? | |
daNpy | zondag 6 september 2020 @ 22:48 |
2.4 seconden. Hebben ze ondertussen thee gezet? | |
hjansen82 | zondag 6 september 2020 @ 22:50 |
Hij wist van te voren toch wel dat de Honda engine ruk is op Monza. | |
Marcoss | zondag 6 september 2020 @ 22:51 |
De winnaar reed met een Honda-motor anders ![]() | |
daNpy | zondag 6 september 2020 @ 22:52 |
"De Honda motor" of de gemonteerde motor? | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 22:52 |
Dit zou een actueel overzicht moeten zijn waar alleen de punten van vandaag niet in verwerkt zijn: https://f1statblog.co.uk/f1-penalty-points/ Met 2 punten voor de straf van vandaag zou ie er dan 8 hebben. | |
daNpy | zondag 6 september 2020 @ 22:53 |
Hij was topscorer Vettel al voorbij zie ik | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 22:55 |
Ja hij voert nu de lijst aan zelfs. ![]() Dit memo van FIA bevestigd het totaal van 8 strafpunten trouwens: https://www.fia.com/sites(...)sed%20pit%20lane.pdf | |
Fer | zondag 6 september 2020 @ 22:55 |
Iemand nog meegekregen dat Ziggo Go er in de formatieronde eruit klapte.. Was wel kut | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 22:56 |
Laten we er maar op houden dat hij zijn motor bedoeld. Alpha Tauri liep prima met de Honda. | |
XL | zondag 6 september 2020 @ 22:56 |
Man man man, zelfs daar is hij amper nog in te halen. | |
4-elements | zondag 6 september 2020 @ 22:56 |
Zelfs daar staat Hamilton dus bovenaan. ![]() ![]() | |
beantherio | zondag 6 september 2020 @ 22:57 |
![]() In oktober vervallen de laatste 2 punten van Max. ![]() | |
hjansen82 | zondag 6 september 2020 @ 22:58 |
Dat is geluk geweest. Op de rechte stukken komt Honda op dit moment te kort. | |
daNpy | zondag 6 september 2020 @ 22:59 |
Precies. | |
daNpy | zondag 6 september 2020 @ 23:00 |
De hele race is geluk geweest voor een groot aantal in de top 10 ![]() | |
4-elements | zondag 6 september 2020 @ 23:02 |
Toch knap dan dat Gasly wint op een circuit waar power nogal belangrijk is... | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2020 @ 23:07 |
Er zijn dan ook behoorlijk wat problemen met de Honda motor dit jaar. Vorig jaar was ie een stuk beter/betrouwbaarder. | |
hjansen82 | zondag 6 september 2020 @ 23:08 |
Omdat de Mercedes ver weg was gezakt. En de Renault is niet betrouwbaar genoeg, dus wordt teruggeschoefd. | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 23:09 |
Welke Renault is teruggeschroefd dan? | |
hjansen82 | zondag 6 september 2020 @ 23:10 |
McLaren rijdt met een Renault motor. | |
THEFXR | zondag 6 september 2020 @ 23:10 |
Peterselieman | zondag 6 september 2020 @ 23:11 |
Je moet er wel zijn om het cadeau uit te pakken | |
Tinos85 | zondag 6 september 2020 @ 23:12 |
Ja en is die teruggeschroefd dan? Ze mogen sinds dit weekend niet meer spelen met motorstanden he. | |
opgebaarde | zondag 6 september 2020 @ 23:25 |
Ik kan niks terugvinden over het Perez Verstappen incident. Zijn er wel beelden van uitgezonden? | |
ChevyCaprice | zondag 6 september 2020 @ 23:32 |
Waar ging dat over? | |
ChevyCaprice | zondag 6 september 2020 @ 23:34 |
Of je kijkt gewoon de hele op het Sky kanaal ![]() | |
potjecreme | zondag 6 september 2020 @ 23:40 |
| |
Peterselieman | zondag 6 september 2020 @ 23:41 |
Even de F1 TV-app erbij gepakt. Was na de eerste SC waar het plaatsvond. Max haalde Perez buitenom in bij bocht 1 en kneep hem vervolgens af in bocht 2, waardoor Perez door het grind moest en plekken verloor. Gelijk ook even doorgespoeld naar de herstart en daarop was duidelijk te zien dat richting bocht 3 de achterlichten bij Max knipperden om aan te geven dat hij energie aan het opsparen was. Lijkt dus een softwareprobleem te zijn geweest | |
THEFXR | zondag 6 september 2020 @ 23:47 |
ChevyCaprice | zondag 6 september 2020 @ 23:50 |
Ah heb ff dat stukje van Verstappen - Perez gevonden. Bocht 2 lag Verstappen voor aan de binnenkant en Perez probeerde hem ernaast te zetten maar Verstappen duwde hem in het grint, soort van. | |
vuvuzela | maandag 7 september 2020 @ 00:07 |
Zie net op de onboard van Hamilton dat de pit zelfs al een ronde eerder dicht was! ![]() Weet niet of het hier al genoemd was. | |
THEFXR | maandag 7 september 2020 @ 00:13 |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 00:35 |
Waaraan zie je dat dan? | |
#ANONIEM | maandag 7 september 2020 @ 00:37 |
Nou, Monza is geweest, op naar Italie Part 2, Mugello. Kan nooit slechter gaan voor Red Bull dus dat is alvast meegenomen ![]() | |
Tinos85 | maandag 7 september 2020 @ 07:20 |
Nee niet een ronde eerder, 15:41:47 dicht en 15:41:59 ging Hamilton erin. | |
exile79 | maandag 7 september 2020 @ 07:34 |
Ja, hier ook. Man man man. | |
zoem | maandag 7 september 2020 @ 08:02 |
![]() Was bij iemand anders thuis F1 kijken. | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 08:19 |
gelukkig maken ze bij Mercedes ook heel af en toe een foutje | |
Shaar12 | maandag 7 september 2020 @ 08:42 |
Mooi voor Gasly! Heel erg gegund. Op naar Mugello. Kan voor RBR alleen maar beter gaan. | |
mikieu | maandag 7 september 2020 @ 08:56 |
Ik hoor ineens zoveel dat RBR volgend jaar gaat vechten met McLaren vanwege de mercedes motor. Maar het is wel gebleken dat een andere motor integreren nog niet zo makkelijk is. Daarnaast zijn al hun tokens dan op, ik voorspel een gat zoals in 2019. Maar dan nog zonder Ferrari. | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 09:01 |
zo'n vaart zal dat inderdaad niet lopen, zelfde geldt aan de voorkant helaas, dat gat met Mercedes krijgt Red Bull niet gedicht, ze kunnen alleen maar hopen op een eureka idee voor de 2022 auto | |
mikieu | maandag 7 september 2020 @ 09:17 |
Eens. Maar die motorstanden is wel een goede, het gat naar mclaren bleef redelijk. Als RBR de auto in orde krijgt (flext nog teveel?) kan albon misschien binnen de pitwindow van Mercedes blijven. Dat kijkt nu makkelijker haalbaar. | |
Nattekat | maandag 7 september 2020 @ 09:40 |
Raceweek ![]() | |
Nober | maandag 7 september 2020 @ 09:41 |
Bij Sky noemde er twee Gasly voor de zege bij de restart. | |
Rianne84 | maandag 7 september 2020 @ 09:45 |
Ik zie het nog niet gebeuren, zeker niet midden in het seizoen, maar je weet het nooit bij die club. | |
Rossdale | maandag 7 september 2020 @ 09:57 |
Nu dat het "semi kopieren' van de Racing Points is goedgekeurd verwacht ik RBR wel met een mooie manier om de budgetcap te omzeilen. Bijvoorbeeld onder de RBR vlag de voorkant van de auto ontwikkelen en onder de AT vlag de achterkant. Vervolgens copy paste en een mooie auto ontworpen met dubbel het budget | |
Whiskers2009 | maandag 7 september 2020 @ 10:02 |
Dat lijkt me niet: https://www.racefans.net/(...)t-20200905-172733-3/ | |
opreis | maandag 7 september 2020 @ 10:13 |
Zou ook wel dom zijn om het nu midden in het seizoen te doen. Hij heeft natuurlijk al een keer een deuk opgelopen en door mid season te doen maken ze hem het moelijker dan nodig. Verder is P2 bij constructeurs zo goed als veilig en P1 onhaalbaar. En bovendien zie ik hem niet zo 1 2 3 meer podiums halen in een RB dan Albon nu doet. | |
XL | maandag 7 september 2020 @ 10:18 |
Ze moeten Max en zijn hele begeleiding in de Alpha Tauri zetten, wellicht is dat de betere auto. | |
opgebaarde | maandag 7 september 2020 @ 10:26 |
Want ze hebben vaker dan één keer tijdens het seizoen een disfunctionerende coureur gewisseld? | |
pmponer | maandag 7 september 2020 @ 10:26 |
Driver swap gas in max out ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 7 september 2020 @ 10:26 |
zie je een rood licht bij de pitsingang of bedoel je alleen de twee borden aan de linkerkant bij de laatste bocht voor de pits? | |
opgebaarde | maandag 7 september 2020 @ 10:27 |
Wat moeten we zien of niet zien? | |
Caland | maandag 7 september 2020 @ 10:27 |
Ziet er wel uit als een leuke baan, beetje moeilijk inhalen | |
pmponer | maandag 7 september 2020 @ 10:29 |
Ik moet wel zeggen dat ik het belachelijk vind dat het niet duidelijker is dat de pit (ingang) dicht is waarom staan daar niet gewoon rode lampen. | |
daNpy | maandag 7 september 2020 @ 10:32 |
Alleen links zo ver ik zag. Zeer onduidelijk imo. En nu Antoine dood is heeft ie ineens erg veel beste vrienden zeg ![]() | |
Rossdale | maandag 7 september 2020 @ 10:40 |
Leclerc en Gasly trokken veel met hem op in de juniorenklassen. Groepje "fransen" | |
Whiskers2009 | maandag 7 september 2020 @ 10:48 |
Dit: https://www.racefans.net/(...)engineering-in-2021/ | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 11:18 |
als je daar sinds vrijdag rondrijdt is het op z'n zachtst gezegd een beetje dom als je niet weet hoe het daar zit, gewoon een fout van Hamilton en z'n team. | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 11:24 |
Zo vaak is dr “pit entry” niet gesloten, niet gek dat ze het niet wisten. Kan gebeuren | |
JustinK | maandag 7 september 2020 @ 11:24 |
Blijkbaar duidelijk genoeg voor de overige 16 rondrijdende coureurs | |
opreis | maandag 7 september 2020 @ 11:26 |
Het is zn beroep Chev dus hij hoort dat gewoon te weten, zelfde als ze weten wat de betekenis van gele en blauwe vlaggen zijn horen ze ook de iets meer obscure dingen te weten. En hij wist het ook wel dat hij niet naar binnen had moeten gaan want vrij kort daarna checkte hij het nog op de boordradio. | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 11:26 |
wat doet dat ertoe, dat behoren ze gewoon te weten | |
Rianne84 | maandag 7 september 2020 @ 11:29 |
Voor zover ik weet in 2016 en 2019 | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 11:31 |
Gasly wint met die motor dus hij moet niet zo schreeuwen. Wat een wijf is het soms ook zeg | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 11:34 |
Zelfs als hij het hoort te weten neem ik het hem niet eens kwalijk. Het gebeurt echt zelden. En zat die lamp waaraan hij het kon zien aan de linkerkant ![]() Bono zei het pas toen hij net de pitstraat had geënterd. Toen zei Lewis aan het eind van de pitstraat “wat was dat” en herhaalde Bono het. | |
opreis | maandag 7 september 2020 @ 11:43 |
Ik vind het gewoon zijn fout, en het is dit jaar al de 2de keer al dat hij z'n fout maakt. Het is ook een stukje veiligheid van anderen welke hij hiermee op het spel zet. Het lijkt me vrij normaal dat ze voor de race een debrief hebben van waar alle vlaggen/lampen staan die dit soort dingen aangeven en het hoort er ook gewoon bij dat je dat weet. | |
JustinK | maandag 7 september 2020 @ 11:46 |
Het is zijn fout / het team's fout, maar ook weer niet zo heel gek. Er wordt in een split second een beslissing gemaakt en tevens komt dit zelden voor. En qua veiligheid: hij reed natuurlijk al in een heel laag tempo, dus dat zal wel meevallen. | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 11:48 |
ik neem het hem ook niet kwalijk want het maakte de race interessant, hij mag van mij wekelijks zulke fouten maken | |
opreis | maandag 7 september 2020 @ 11:49 |
Waarom is het zijn team's fout? Hij kan toch zelf ook uit zn doppen kijken? | |
pmponer | maandag 7 september 2020 @ 11:50 |
Als het team zegt kom binnen, dan kom je binnen. | |
JustinK | maandag 7 september 2020 @ 11:50 |
Klopt en tevens kan het team hem informeren. Ze roepen ook altijd SC, terwijl ze dit zelf ook op hun dash zien. | |
opreis | maandag 7 september 2020 @ 11:53 |
Als de lampen/vlaggen aangeven dat je iets niet moet doen dan moet je dat niet doen. Zou wel raar zijn als je denkt dat het team daar boven staat. | |
VacaLoca | maandag 7 september 2020 @ 11:56 |
Wel eens met Norris dat het krom is dat onder huidige regels je met een rode vlag gewoon weg kan komen met nul pitstops. Stroll gewoon ff 24 sec uitgespaard. | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 11:58 |
omdat 1 coureur daar geluk mee heeft? | |
daNpy | maandag 7 september 2020 @ 12:00 |
Omdat het gewoon niet klopt. | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 12:02 |
niet mee eens hoor, laatste rode vlag was in 95? meende ik te horen dus het niet zo dat je daar vaak van kan profiteren | |
opreis | maandag 7 september 2020 @ 12:03 |
Eens, eigenlijk had hij ook gewoon moeten winnen. Die RP is een meer dan prima auto, iig beter dan een AT, en hij stond bij de herstart eigenlijk ook gewoon eerste omdat Lewis een penalty had. Er zullen wel weer zijn die alleen maar kijken naar dat hij op het podium stond, maar net als in Baku heeft het weinig met zijn skills te maken. | |
VacaLoca | maandag 7 september 2020 @ 12:03 |
Je bent meer een wijf als je gaat zeiken op een sporter dat ie wat scheldt bij tegenslag terwijl adrenaline hoog zit. | |
DaMook | maandag 7 september 2020 @ 12:09 |
Op dit circuit hoorde ik erbij. | |
Mexicanobakker | maandag 7 september 2020 @ 12:11 |
Maar dat kunnen we evengoed over Pierre zeggen toch? Op basis van performance was Sainz de beste coureur van de dag (naast Hamilton natuurlijk, nog boven de onderpresterende Bottas en Verstappen). Daarachter zag je dat de mannen in het midddenveld redelijk aan elkaar gewaagd zijn, want er zat niet veel tussen. Maar Stroll haalt toch iedere keer weer meer uit de race dan Perez. Misschien is het dan toch geen geluk? (Al had hij hier zonder rode vlag gewoon als 10e of 11e rondgereden, maar het is niet dat Stroll elke keer maar weer geluk heeft) | |
vuvuzela | maandag 7 september 2020 @ 12:12 |
Die twee borden links, maar ze lijken ook nog te knipperen. Misschien betekent dat weer wat anders. | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 12:13 |
Een briefing ja. (Debrief is post race ![]() Maar oké eens. | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 12:14 |
tja Brazilian GP 2016 was ik zelf notabene bij ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 07-09-2020 12:19:57 ] | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 12:19 |
Voor het eerst sinds 2013 dat er geen Mercedes Ferrari of Red Bull won. | |
opreis | maandag 7 september 2020 @ 12:22 |
Pierre of Sainz wat mij betreft om het even, beiden geoptimaliseerd. Hamilton vind ik niet want hij maakte een kostbare fout. Bottas vond ik de hele race slecht. Max zn start was niet best, dat je daarna niet een mercedes voorbij komt vind ik niet schokkend, en dat hij uitviel kan je hem ook niet aanrekenen. Stroll was gewoon geluk vandaag. Als enige heeft hij geen stop gemaakt, | |
Mexicanobakker | maandag 7 september 2020 @ 12:24 |
Gasly was evengoed geluk als Stroll dat hij die stop maakt voordat de pitlane entry dicht was. Ja, Stroll maakte daarna een slechte herstart en Gasly niet, maar Gasly heeft echt wel meer geluk gehad dan Sainz/Norris/etc | |
Lokale_Notabele | maandag 7 september 2020 @ 12:27 |
Het is toch overduidelijk dat banden mogen wisselen tijdens een rode vlag, met het huidige bandenreglement waarbij je twee compounds moet gebruiken, niet eerlijk is? Er zijn zoveel regeltjes in de F1 voor de kleinste flauwekulletjes, dan kunnen ze deze vorm van overduidelijke competitievervalsing toch ook wel oplossen? De grap is dat de media en F1 wat er gisteren gebeurt is waarschijnlijk als een gigantisch succes beschouwen "omdat er een keer iemand anders gewonnen heeft". Ik hoor niemand over het competitievervalsende element. De race van gisteren was een aanfluiting vanuit sportief oogpunt. Niemand lijkt deze sport serieus te nemen. Ik vraag me af waarom ik me er nog druk om maak wanneer de organisatie en deelnemers dit zelf niet doen. | |
opreis | maandag 7 september 2020 @ 12:30 |
Natuurlijk had Gasly geluk en profiteerde hij van zijn vroege pitstop, maar hij heeft het daarna ook gewoon goed afgemaakt. Iets wat Stroll niet heeft gedaan. Ik kan niks vinden wat Gasly beter had kunnen doen, of wat Sainz beter deed dan Gasly. Gasly kan er ook vrij weinig aan doen dat hij verder naar achter kwalificeerde dan Norris en Sainz die gewoon een betere auto hebben. | |
opgebaarde | maandag 7 september 2020 @ 12:45 |
Nou ik had ook eerst het gevoel dat dit oneerlijk is, maar met pitstops tijdens een safeteycar heeft ook de één geluk en de ander niet. Maar wat bij een rode vlag belangrijk is, is dat er blijkbaar gevaar is en wellicht auto's schade hebben opgelopen zoals een lekke band. Dan is het vanuit veiligheid essentieel dat teams gewoon in de pit banden mogen wisselen. Ipv een nieuwe regel dat er altijd banden gewisseld mag worden tenzij rode vlag | |
opgebaarde | maandag 7 september 2020 @ 12:47 |
Owja 2016 ook inderdaad ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 7 september 2020 @ 13:13 |
'95 ja? Ik heb het idee dat ik ze veel recenter nog een keer allemaal achter elkaar heb zien staan in de pit lane. edit: Wikipedia heeft een lijstje natuurlijk van alle rode vlag situaties in F1. ![]() Dit is de laatste 13 jaar: ![]() Dat laatste is voor mij ook de voornaamste reden die ik kan bedenken waarom banden wisselen toegestaan is bij een rode vlag situatie. Een rode vlag volgt meestal op een zware crash waarbij de baan vaak bezaaid ligt met carbon fibre onderdelen. Dat was hier niet het geval, maar de regels zullen daar geen uitzondering op bieden. [ Bericht 12% gewijzigd door Kleffe_Dop op 07-09-2020 13:21:49 ] | |
pmponer | maandag 7 september 2020 @ 13:16 |
Dat denk ik dan ook niet, maar ik kan me voorstellen dat met de weinige tijd die er tussen zat het team roept box! En dat lewis dan allelei settings moet aanpassen om de auto voor te bereiden op de stop, en daardoor (de slecht geplaatste) verlichting mist. Persoonlijk vond ik het als leek zijnde niet heel duidelijk aangegeven dat de pitlane dicht was, ik zou dan ook verwachten dat bij de pit-entry een rood licht zou staan. En ja het pitten was fout en daarom ook de terechte straf. | |
Fer | maandag 7 september 2020 @ 13:17 |
Wat is het alternatief. Als je ze na de neutralisatie een stop laat maken belanden ze ook achteraan, kijk maar naar Hamilton. | |
Lokale_Notabele | maandag 7 september 2020 @ 13:32 |
Ja dat klopt wel, er zijn altijd verliezers bij safety cars en rode vlaggen, maar ik vind het oneerlijker dat Stroll nu een race zonder pitstop heeft gereden en toch aan het bandenreglement heeft voldaan. Dat klopt niet in mijn belevingswereld. Op welke banden was Gasly nou eigenlijk gestart? Medium? | |
Fer | maandag 7 september 2020 @ 13:49 |
Tja als het Barcelona was en de rode vlag viel in ronde 15 had hij aan het regelement voldaan, maar nooit de finish gehaald op die set banden. Zo zijn er teveel mogelijkheden bij een SC of Rode vlag en het verschilt per circuit en per ronde. | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 13:49 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 14:14 |
![]() Incident met Perez en Verstappen, No Further Action. Leek alsof Verstappen hem duwde trouwens. (maar was niet het geval) FF nog naar die onboard van Max gekeken. Max had overstuur toen hij op het gas ging dus was per ongeluk. | |
VacaLoca | maandag 7 september 2020 @ 14:26 |
Eens! Vind het ook wat goedkoop hoe iederen zo euforisch is over deze race. Het is mooi voor Gasly maar het middenveld zit hele seizoen al heel dicht bij elkaar en dan vond men het doodsaai, zelfs als er genoeg ingehaald werd daar. Nu was het redelijk treintje rijden en alleen reshuffle door uitvalbeurten, crash, SC en rode vlag. Het is een mooi verhaal, maar geen mooie race per se. En als je hier blij mee bent dan kan je beter ook Formule 2 gaan kijken, zelfde idee. Want dit was een F1,5 race en dan wel de sprintrace met reverse grid ook nog. | |
VacaLoca | maandag 7 september 2020 @ 14:28 |
Ja want is ook zoveel moeite om zinnetje toe te voegen: "changing compound during a red flag situation does not count towards the requirement of using two different compounds in the race" | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 14:32 |
omdat er een keertje iemand van profiteert wel ja | |
Sinister-D- | maandag 7 september 2020 @ 14:41 |
Staat er wel. Heb gisteren ook meerdere malen moeten kijken, maar zeer slecht gepositioneerd net schuins achter een stootkussen die op het begin van de pitmuur is geplaatst. Bij het bord van pit entree. | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 14:52 |
Screen? | |
matsko | maandag 7 september 2020 @ 15:05 |
net race terug gekeken en erg vermakelijk beetje jammer van max grindbak maar gasly terechte winnaar | |
spectrumanalyser | maandag 7 september 2020 @ 15:22 |
ik zie het nog steeds niet. https://streamable.com/jjlxls uit dit artikel begrijp ik dat het kruis op de borden langs de baan betekend dat de pit gesloten is https://the-race.com/form(...)over-closed-pitlane/ | |
xzaz | maandag 7 september 2020 @ 15:56 |
Verstappen: 'Ik geef wel gas als ik de spullen heb' Dit zegt die echt al 4 jaar ![]() | |
Monolith | maandag 7 september 2020 @ 16:00 |
Dat doet ie toch ook gewoon? | |
JustinK | maandag 7 september 2020 @ 16:05 |
En zelfs met een inferieure auto al zoveel overwinningen en podiums gepakt. Geef die jongen eens een echt snelle wagen. | |
spectrumanalyser | maandag 7 september 2020 @ 16:18 |
nou ja, ik weet niet exact wat Verstappen allemaal gezegd heeft voordat 'ie de pits in mocht. iets met "homemade engine" ? https://streamable.com/40rfby bij Renault zouden ze zeggen dat Max het beter niet via de radio zou moeten zeggen. [ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 07-09-2020 16:24:52 ] | |
mikieu | maandag 7 september 2020 @ 16:24 |
Renault | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 16:26 |
fucking mag, gp2 is pas echt vloeken | |
spectrumanalyser | maandag 7 september 2020 @ 16:34 |
zou leuk zijn als Max in 't Nederlands los zou gaan. ze weten daar toch niet wat godverdomme is. scheelt een hoop piepjes. | |
Rossdale | maandag 7 september 2020 @ 16:36 |
Ja leuk | |
Starflyer | maandag 7 september 2020 @ 16:38 |
![]() | |
spectrumanalyser | maandag 7 september 2020 @ 16:41 |
het zal voor de coureur wel duidelijker zijn dat hier een kruis op te zien is. aan de pitsstraat zelf zie je niets. | |
YellowBlacks | maandag 7 september 2020 @ 16:54 |
Het was ook een hele saaie race, Raikonnen werd door iedereen ingehaald, omdat ie gwn een langzame auto heeft. Voorin veranderde verder helemaal niks. Alleen door de SC leek het een leuke race en de straf voor Hamilton maakten voor velen een leuke race. Maar qua racen gebeurde er niet veel. | |
vosss | maandag 7 september 2020 @ 16:56 |
Is dat niet het bord waar gewoon SC op staat? ![]() | |
JosMert | maandag 7 september 2020 @ 17:01 |
heb Max gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens goed gefrustreerd gezien. Een déjà vu naar het Renault tijdperk zeg maar. Ik kan me zijn frustraties voorstellen; hij beleeft opnieuw een jaar, waarin hij voor spek en bonen meedoet en dat wil hij niet. Maar de frustratie is ditmaal veel breder. Want de Benzen stonden eens een keer niet op het podium, maar Max wist niet te profiteren. En dat doet pijn. De reden is eigenlijk nog pijnlijker; de Honda PU liet hem opnieuw in de steek. Ironisch genoeg gebeurde dit in de eerste race, waarin de vurig door Helmut Marko bepleitte afschaffing van de party-modus zijn debuut maakte. Bovendien werd RB in kwali en race voorbijgestreefd door de (verguisde) Renault aangedreven auto's en of dat nog allemaal niet pijnlijk genoeg was, won de door RB op een schofterige manier afgedankte Gasly ook nog eens de race! Alle goede intenties ten spijt, de grote stap van Honda, zowel op het gebied van performance als van betrouwbaarheid, is opnieuw niet gezet. Ondanks de beste voorbereiding in jaren, lukte het RB dit jaar opnieuw niet, om met een optimaal pakket het seizoen aan te vangen. Hun overstap naar Honda heeft ze niet verder geholpen, in tegendeel zelfs. Geheel in lijn van deze tegenvallers, past het gepruts met hun tweede rijders; het lukt ze maar niet om een goed en competief koppel aan de start te krijgen. De hoofdrolspelers Marko, Horner en Newey zijn hier verantwoordelijk voor. Waarschijnlijk staan deze mannen in 2021 en 2022 opnieuw aan het roer. En dat is pijnlijk voor Max, want het is tijd voor een frisse wind. RB is vastgeroest in oude gewoontes. Alleen met een grote reorganisatie (aan het budget zal het niet liggen) zal RB weer kampioenschappen kunnen winnen. | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 17:04 |
schijnt een kruis door te staan al kan ik dat ook niet goed zien | |
Newone82 | maandag 7 september 2020 @ 17:04 |
Eens! | |
Tarado | maandag 7 september 2020 @ 17:04 |
copy/paste of helemaal zelf verzonnen? | |
Rossdale | maandag 7 september 2020 @ 17:11 |
Red Bull heeft geen slechte auto, Mercedes heeft een extreem goede auto. Honda heeft geen slechte motor die slechter presteert dan Renault, een auto met een Honda motor heeft de race gewonnen. De auto met Honda motor kon de achtervolgende auto's met Renault en Mercedes motor zelfs voor blijven. | |
Fer | maandag 7 september 2020 @ 17:16 |
Weet iemand wat er nou met Bottas was? Je zou toch denken dat hij vanaf P7 zo weer richting podium zou rijden? | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 17:25 |
Nee er staat/stond een kruis op. Op die borden is die penalty ook gebaseerd trouwens.
| |
Newone82 | maandag 7 september 2020 @ 17:36 |
Reverse grid wordt een optie voor volgend jaar naar aanleiding Grand Prix Monza. Yeaaah! https://www.autosport.com(...)rid-sprint-race-plan | |
Monolith | maandag 7 september 2020 @ 17:40 |
Nou ja, niet vanwege Monza, maar vanwege de regelwijziging. Mercedes kan het niet blokkeren in hun eentje. Wil nog steeds niet zeggen dat het er komt natuurlijk, maar dat maakt het wel makkelijker. | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 17:52 |
Starflyer | maandag 7 september 2020 @ 18:01 |
Koelingsproblemen en mogelijk een beschadigde vloer omdat hij op weg naar de grid over een kerb reed. | |
daNpy | maandag 7 september 2020 @ 18:02 |
Dan is het veel te laat voor een F1 wagen. | |
daNpy | maandag 7 september 2020 @ 18:05 |
Het is geen racer. Er staat in ieder geval een boel onzin in die iedere niet-leek meteen door heeft ![]() | |
daNpy | maandag 7 september 2020 @ 18:06 |
Als reverse grid de koningsklasse van de autosport moet gaan redden kunnen we er beter mee ophouden. Het is geen amateur wielrennen ![]() | |
Monolith | maandag 7 september 2020 @ 18:12 |
Tja, je kunt wel lekker elitair blijven doen, maar als de spanning zo vaak uitblijft en de kijker niet zoveel behoefte heeft aan de 329e "Get in there Lewis!", dan zal men toch wat moeten. | |
Nattekat | maandag 7 september 2020 @ 18:13 |
Opbokken. | |
daNpy | maandag 7 september 2020 @ 18:23 |
Krampachtig de regeltjes blijven wijzigen helpt al jaren geen reet. Sterker nog, tegen de tijd dat teams in de buurt van het snelste team zijn veranderen de regels en is het snelste team alsnog, of weer, het snelst, of een ander team is ineens dominant dus netto is er niet "meer spanning" oid. Als je spannende races wil kijken, kijk dan V8 Supercars of 24 uurs races op de Nürburgring. Daar zijn meerdere teams aan elkaar gewaagd en is er niet voor elke scheet een regel. [ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 07-09-2020 18:32:47 ] | |
Starflyer | maandag 7 september 2020 @ 18:30 |
Zorgen dat je beter kan inhalen en dat meer teams in staat zijn een gelijkwaardige auto te bouwen lijken mij beter dan dit soort gimmicks toepassen. De regels voor 2022 dus. | |
Lokale_Notabele | maandag 7 september 2020 @ 18:32 |
Reverse grid races, hou alsjeblieft op met me man. Ik snap niet hoe je Formule 1 liefhebber kunt zijn en dit een goed idee kunt vinden. Dit is echt een achterlijk idee in de hoop verveelde pubers en huisvrouwen aan de buis te kunnen kluisteren. Met pure sport en eerlijke competitie heeft het in ieder geval niets te maken. Misschien kunnen ze er een soort destruction derby van maken, nog beter voor de "show". Wat een wereld leven we in zeg. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 7 september 2020 @ 18:47 |
Afgezien van een toffe uitslag en een toffe winnaar was het ook allemaal niet zo bijzonder in de race hoor. Praktisch bijna niks meer gebeurd na de herstart. Afgezien van een sterk opkomende Lewis. Dus reverse grids is bullshit en ook oneerlijk. | |
#ANONIEM | maandag 7 september 2020 @ 18:56 |
Ik hoop dat de nieuwe regels soelaas gaan bieden, inderdaad, we gaan het zien. | |
Whiskers2009 | maandag 7 september 2020 @ 19:25 |
Alsjeblieft niet! ![]() | |
vosss | maandag 7 september 2020 @ 19:25 |
Latifi iedere week pole position ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 7 september 2020 @ 19:31 |
Reversed grid is meestal niet totaal reversed he? ![]() | |
Nebelwerfer | maandag 7 september 2020 @ 19:32 |
Dit inderdaad. Voor een reverse grid heb je auto’s nodig die in kunnen halen. Een race waarbij we moeten zien hoe de favorieten zich door het veld worstelen lijkt me ook niet de oplossing. 2022 moet verandering gaan brengen en van daar uit verder bouwen. Het feit dat men wel op zoek is naar meer spanning is wel positief. | |
vosss | maandag 7 september 2020 @ 19:44 |
Dat is men al 20 jaar. Ik verwacht niet zo heel veel van die regelwijzigingen in 2022 eigenlijk ![]() | |
Nebelwerfer | maandag 7 september 2020 @ 20:11 |
Ik heb met Liberty wat meer het idee dat ze de spanning vd sport voor de zieltjes binnen de teams zetten. Ik kijk nog geen 20 jaar dus het kan valse hoop zijn, maar volgens mij is dat wel in 1 lijn met wat de gemiddelde kijker voor elke race week weer heeft. | |
WheeledWarrior | maandag 7 september 2020 @ 20:20 |
Reverse grid races ![]() Misschien moeten Barcelona en Real Madrid ook maar gewoon elk jaar op -30 beginnen aan de competitie, blijft het nog een beetje spannend. | |
Mansjester | maandag 7 september 2020 @ 20:21 |
110% anti reverse grid. | |
WheeledWarrior | maandag 7 september 2020 @ 20:26 |
Het haalt juist ook het magische weg van een racewinnaar zoals gisteren. Juist omdat een Gasly en een Alpha Tauri nooit een race winnen, is die ene keer dat het wel gebeurt zo geniaal. | |
DKUp | maandag 7 september 2020 @ 20:27 |
Reserve grid is ook de oplossing niet. | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 20:28 |
Grappig die weerstand over zo’n reversed grid. Zou te veel show worden. Die hele sport is één grote show man ![]() Wat mij betreft gewoon doen totdat die 2022 auto’s er zijn. | |
Lokale_Notabele | maandag 7 september 2020 @ 20:43 |
Nee natuurlijk niet. Formule 1 pretendeert nog altijd een serieus wereldkampioenschap te zijn. Al begin ik daar zo langzamerhand wel aan te twijfelen wanneer ik lees over achterlijke proefballonnetjes zoals reverse grids. Voor mensen die Formule 1 races te saai vinden zijn er genoeg alternatieven voorhanden. Ga demolition derbies of Formula Drift kijken of iets dergelijks. Laten we hopen dat Formule 1 een enigszins serieus te nemen sport blijft. Als reverse grids ingevoerd worden kun je het hele wereldkampioenschap niet meer serieus nemen. | |
DKUp | maandag 7 september 2020 @ 20:46 |
Dan gaat de subtop winnen. Succes op circuits waar je nauwelijks kan inhalen. | |
Lokale_Notabele | maandag 7 september 2020 @ 20:50 |
"YEAH, EiNDelIJk eEn aNDeRe WInNaar!!!!" | |
tjoptjop | maandag 7 september 2020 @ 20:52 |
Stadium Super Trucks ![]() Wel mee eens verder hoor, geen behoefte aan dit soort gimmicks bij F1. Refueling weer toestaan zou ik denk ik wel meer aanmoedigen, al denk ik dat het minder het verschil zal maken dan vroeger ivm veel zuinigere motoren. Wat naar mijn idee een enorm groot verschil is met vroeger is dat ze zoveel betrouwbaarder zijn. Ik heb geen cijfers paraat dus kan ook zijn dat ik het mis heb. Maar naar mijn idee vielen ze vroeger veel vaker uit, ook de topcoureurs en teams. [ Bericht 8% gewijzigd door tjoptjop op 07-09-2020 21:04:46 ] | |
Sinister-D- | maandag 7 september 2020 @ 21:03 |
Dat ze er dan af en toe een sprintrace bij doen, waarbij de maar de helft van de punten uitdelen... | |
Kickinalfa | maandag 7 september 2020 @ 21:07 |
Refeuling is deels een safety issue, maar zonder maakt het ook makkelijker te volgen voor de kijker en lokt het meer acties uit op de baan. Misschien keer een voorstander van strafgewicht of meer standaardisatie van onderdelen. Hoewel dat laatste misschien wel tegen het hele idee van de F1 ingaat. | |
Sinister-D- | maandag 7 september 2020 @ 21:08 |
Strafgewicht ook. Dat is iets voor het WTCC. | |
Peterselieman | maandag 7 september 2020 @ 21:15 |
De budgetlimiet en topteams minder tijd geven om de auto te ontwikkelen vind ik een stap in de goede richting, maar het gaat mij niet snel genoeg. Motorisch gezien mag er wel iets aan de voorsprong van Mercedes gedaan worden. | |
Kickinalfa | maandag 7 september 2020 @ 21:19 |
Je moet je als F1 sport gewoon een serieuze vraag stellen wat je het belangrijkste vind. De top van de engineering gekoppeld aan de grote race (auto/race) concerns ter wereld. Dit zorgt er nu eenmaal voor dat er periodes van dominantie ontstaan. Aan de andere kant wil je meer close racing, meer teams die meedoen om de winst. | |
Kickinalfa | maandag 7 september 2020 @ 21:22 |
Een standaard motor leverancier zou wat mij betreft ook wel prima zijn. Budgetlimiet ook, of misschien de teams met een lager aantal pk s wel extra ontwikkel tokens te geven. Het is gewoon erg zuur dat 2022 pas ingaat met de nieuwe auto. | |
Tinos85 | maandag 7 september 2020 @ 22:05 |
Ja jammer dat de regels een jaar uitgesteld zijn. Helaas. Ben benieuwd of er dan daadwerkelijk beter te volgen en in te halen valt. | |
daNpy | maandag 7 september 2020 @ 22:26 |
En toch zorgt het er nooit écht voor dat je meerdere competitieve teams hebt, waarin team 1 heel goed is in A, en team 2 in B, waardoor op verschillende circuits, ander weer, ander type rijder er toch een leuke competitie ontstaat. De (oudere) RBR was qua wegligging erg goed maar de Mercedes had zoveel power dat ze de vleugels rechtop konden zetten en nog wonnen (bij wijze van spreken).Nu hielp die k#t motor die om de haverklap uitviel ook niet maar dan nog was RBR niet competitief genoeg voor MB. Zelfs Ferrari moest vals spelen om kans te maken ![]() En alle regelwijzigingen mbt aero hebben juist RBR naar achteren gezet en MB nog meer geholpen ![]() | |
tjoptjop | maandag 7 september 2020 @ 22:46 |
En daardoor gezorgd heeft dat Mercedes nog een tandje bijzette qua motorontwikkelingen ![]() | |
Fer | maandag 7 september 2020 @ 22:51 |
Dat bedacht ik mij ook. Als Ferrari niet had vals gespeeld, had Mercedes vast niet hard ontwikkeld. | |
tjoptjop | maandag 7 september 2020 @ 23:09 |
Heeft Toto ook in een interview gezegd. Al kan het ook zijn dat ie aan het trollen was, dat weet je niet zo bij die man ![]() | |
Sinister-D- | maandag 7 september 2020 @ 23:10 |
Op een scherm indd. | |
Nattekat | maandag 7 september 2020 @ 23:51 |
Welke actie op de baan? Bijtanken moet gewoon terug komen. Kleinere auto's en meer tactische moeilijkheden. | |
ChevyCaprice | maandag 7 september 2020 @ 23:52 |
Je zei aan de pitmuur maar die borden hingen links in Parabolica ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 september 2020 @ 23:55 |
nee, geen bijtanken | |
Nebelwerfer | dinsdag 8 september 2020 @ 01:39 |
Meer dingen standaard of simpeler zou helpen. Budgetcap ook. Dingen bevriezen of teams die beter zijn benadelen vind ik dan weer een flauwe oplossing. Een simpeler auto met meer inhaalmogelijkheden zou al schelen. Natuurlijk hou je teams die er bovenuit stijgen, maar dan wordt er tenminste meer gevochten. Voor meer verrassingen in de startopstelling zou je de vrije trainingen moeten beperken of de rijders een beperkt aantal q-rondes moeten geven (3 ofzo). | |
Sinister-D- | dinsdag 8 september 2020 @ 06:15 |
Was grapje, niet zo serieus ![]() | |
Fer | dinsdag 8 september 2020 @ 07:51 |
Brandstof sparen, als die voorligger gaat pitten, snel paar superrondjes rijden en daarna zelf korter pitten en bijtanken. Als je er dan langs bent, weer brandstof sparen. | |
VacaLoca | dinsdag 8 september 2020 @ 08:30 |
Hoezo kon Magnussen trouwens niet gewoon naar achter gerold worden, desnoods tijdens een VSC met een dichte pitstraat? Hij kon haast niet beter staan. En als ie daar zogenaamd wel zo gevaarlijk stond waarom duurde het dan zo lang voor het een SC werd? | |
Tarado | dinsdag 8 september 2020 @ 08:41 |
eens, kleinere, vooral lichtere auto's ben ik wel voor maar zal ook niet gebeuren | |
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2020 @ 08:52 |
Misschien had Lewis/mercedes naast de 2 knipperende schermen ook de conclusie kunnen trekken door die kapotte f1 auto bij begin pitlane dat je daar misschien niet moet wezen. | |
Smacked_Actor | dinsdag 8 september 2020 @ 09:06 |
Het ding pastte niet door de opening. Daar kwamen ze wat laat achter dus vandaar de late safety car en beslissing om hem de pit in te duwen. | |
daNpy | dinsdag 8 september 2020 @ 09:19 |
Het probleem van tanken was toch juist dat er dan ingehaald wordt als de ander in de pit straat staat? Dit zorgt dus niet voor meer op-de-baan actie. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 8 september 2020 @ 09:20 |
Het is ook een beetje overdreven, een safety car voor een auto die stil staat aan de binnenkant van de baan vlak voor de pit entry nota bene. Risico nihil. Vermoedelijk zal in de hele geschiedenis van Monza nog nooit een auto van de baan zijn geraakt op de plek waar Magnussen stond. Vervolgens een code rood voor een vrij normale crash waarbij de coureur gewoon uitstapt. Men is extreem voorzichtig geworden. | |
VacaLoca | dinsdag 8 september 2020 @ 09:24 |
Ah ja de picnic tafel van de Marshalls stond in de weg. Bedenk me nu dat er trouwens ook wel wat olie op de baan lag uit z'n auto dus speelde wellicht ook mee. Anders had ie 'm ook zelf net zo goed in de pitstraat kunnen rijden. | |
daNpy | dinsdag 8 september 2020 @ 09:26 |
En de code rood was om de bandenstapel terug op orde te brengen... | |
Tinos85 | dinsdag 8 september 2020 @ 10:16 |
Als je de race niet stillegt kan je de bandenstapels niet maken. Als je de bandenstapels niet maakt en er gaat nog een coureur af op die plek dan konden ze deze week weer een minuut stilte houden. | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 8 september 2020 @ 10:19 |
![]() ![]() | |
Lokale_Notabele | dinsdag 8 september 2020 @ 11:09 |
Ja, want je kunt een bandenstapel niet in orde maken terwijl het veld achter de safety car rijdt. ![]() Een safety car voor de Magnussen situatie slaat helemaal nergens op. Lokaal geel is afgeschaft ofzo? | |
Vliegbaard | dinsdag 8 september 2020 @ 11:12 |
Nou ja een dik half uur achter de safety en de race zou ver afgelopen zijn. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 8 september 2020 @ 11:20 |
Als er een nieuw stuk vangrail geplaatst moet worden dan snap ik een code rood maar dat was nu geloof ik niet het geval. | |
opgebaarde | dinsdag 8 september 2020 @ 11:26 |
Met lokaal geel rijdt iedereen met volle snelheid langs de stilstaande auto waar marshalls langs de baan lopen. Dat klinkt niet als een goed idee. Een ongeluk leidt zelden tot een rode vlag maar oke stel bij de crash van Leclerc hadden ze voor jouw optie gekozen en de olie werd opgeruimd met auto's op de baan. Het ongeluk was in ronde 25 en het fixen heeft 34 minuten gekost. Hoe lang doen ze over een ronden achter de safeteycar, tweeeneenhalve minuut? Dan start de race weer in ronde 39 van de 53 en dat puur omdat je wil voorkomen dat iemand banden wisselt zonder één pitstop in de race. Ik zie de meerwaarde niet, maar wellicht kan je me overtuigen | |
Lokale_Notabele | dinsdag 8 september 2020 @ 11:31 |
Die 34 minuten, is dat de tijd tussen de code rood en de herstart? | |
opgebaarde | dinsdag 8 september 2020 @ 11:34 |
Yes sir affirmatif | |
Lokale_Notabele | dinsdag 8 september 2020 @ 11:36 |
Dan zal het fixen misschien 20/ 25 minuten in beslag genomen hebben. Wat nog steeds vrij lang is om een auto te bergen en wat bandenstapels recht te trekken. Dan praat je misschien over acht ronden safety car. En Magnussen stond aan de binnenkant van de bocht hé. Het is fysiek onmogelijk om daar te crashen. Maar als iedereen super tevreden is met deze beslissingen van de wedstrijdleiding, wie ben ik dan om er een afwijkende mening op na te houden? De F1 zal het ook wel fantastisch vinden aangezien deze overdreven ingrepen in een soort casino uitslag geresulteerd hebben. "iEDerEEn MOet kUnnEN WinnEN!!" [ Bericht 6% gewijzigd door Lokale_Notabele op 08-09-2020 12:01:03 ] | |
Tinos85 | dinsdag 8 september 2020 @ 12:06 |
De banden moesten weer goed gezet worden en het belangrijkste, die band/omsluitsel die de bandenstapels bij elkaar houdt moest gerepareerd worden. | |
Pleasureman_Gunther | dinsdag 8 september 2020 @ 12:34 |
Als iemand moet uitwijken voor een andere auto, kun je ook aan de binnenzijde terchtkomen. Zelfs onder geel: Zie @ 1:22: [ Bericht 0% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 08-09-2020 12:40:02 ] | |
PzKpfw | dinsdag 8 september 2020 @ 12:36 |
https://racingnews365.nl/(...)verdient-nieuwe-kans Heb je hem ook weer ![]() | |
bianconeri | dinsdag 8 september 2020 @ 12:45 |
Is Albon nou nog niet ontslagen na zijn zoveelste wanvertoning op Monza? Lachwekkende show daar bij RBR. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 8 september 2020 @ 13:01 |
Fer | dinsdag 8 september 2020 @ 13:12 |
Max en Albon @ Redbull is een goede voor de Maleisische eigenaar van Redbull. Gasly en Tsunoda zou perfect zijn voor de Japanse fanbase van Honda. Lekker zo laten. Alsof Vettel of een andere ervaren topper zich voor schut wil laten zetten naast Max. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 8 september 2020 @ 13:12 |
Dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij zodra er ergens een auto stilstaat langs de baan de safety car naar buiten gestuurd wordt en volledige races onder groen een zeldzaamheid zijn. | |
opgebaarde | dinsdag 8 september 2020 @ 13:13 |
Als die "iEDerEEn MOet kUnnEN WinnEN!! echt een doel is dan GEbeUrT zO'N rOdE VlAg wEl VaKEr hE Ik kIJk uIt naAr je VoLGeNdE PoSTInG |