abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 september 2020 @ 11:50:21 #176
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_194932094
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Waarom is het zijn team's fout? Hij kan toch zelf ook uit zn doppen kijken?
Als het team zegt kom binnen, dan kom je binnen.
Drop you like an ill, bad habit
pi_194932096
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Waarom is het zijn team's fout? Hij kan toch zelf ook uit zn doppen kijken?
Klopt en tevens kan het team hem informeren. Ze roepen ook altijd SC, terwijl ze dit zelf ook op hun dash zien.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_194932147
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:50 schreef pmponer het volgende:

[..]

Als het team zegt kom binnen, dan kom je binnen.
Als de lampen/vlaggen aangeven dat je iets niet moet doen dan moet je dat niet doen. Zou wel raar zijn als je denkt dat het team daar boven staat.
pi_194932202
Wel eens met Norris dat het krom is dat onder huidige regels je met een rode vlag gewoon weg kan komen met nul pitstops. Stroll gewoon ff 24 sec uitgespaard.
  maandag 7 september 2020 @ 11:58:51 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194932226
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
Wel eens met Norris dat het krom is dat onder huidige regels je met een rode vlag gewoon weg kan komen met nul pitstops. Stroll gewoon ff 24 sec uitgespaard.
omdat 1 coureur daar geluk mee heeft?
  maandag 7 september 2020 @ 12:00:59 #181
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194932260
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat 1 coureur daar geluk mee heeft?
Omdat het gewoon niet klopt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 7 september 2020 @ 12:02:34 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194932287
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Omdat het gewoon niet klopt.
niet mee eens hoor, laatste rode vlag was in 95? meende ik te horen dus het niet zo dat je daar vaak van kan profiteren
pi_194932313
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
Eens, eigenlijk had hij ook gewoon moeten winnen. Die RP is een meer dan prima auto, iig beter dan een AT, en hij stond bij de herstart eigenlijk ook gewoon eerste omdat Lewis een penalty had. Er zullen wel weer zijn die alleen maar kijken naar dat hij op het podium stond, maar net als in Baku heeft het weinig met zijn skills te maken.
pi_194932322
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 11:31 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Gasly wint met die motor dus hij moet niet zo schreeuwen. Wat een wijf is het soms ook zeg
Je bent meer een wijf als je gaat zeiken op een sporter dat ie wat scheldt bij tegenslag terwijl adrenaline hoog zit.
  maandag 7 september 2020 @ 12:09:40 #185
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_194932381
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet mee eens hoor, laatste rode vlag was in 95? meende ik te horen dus het niet zo dat je daar vaak van kan profiteren
Op dit circuit hoorde ik erbij.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Redactie Sport maandag 7 september 2020 @ 12:11:59 #186
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194932405
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:03 schreef opreis het volgende:

[..]

Eens, eigenlijk had hij ook gewoon moeten winnen. Die RP is een meer dan prima auto, iig beter dan een AT, en hij stond bij de herstart eigenlijk ook gewoon eerste omdat Lewis een penalty had. Er zullen wel weer zijn die alleen maar kijken naar dat hij op het podium stond, maar net als in Baku heeft het weinig met zijn skills te maken.
Maar dat kunnen we evengoed over Pierre zeggen toch? Op basis van performance was Sainz de beste coureur van de dag (naast Hamilton natuurlijk, nog boven de onderpresterende Bottas en Verstappen). Daarachter zag je dat de mannen in het midddenveld redelijk aan elkaar gewaagd zijn, want er zat niet veel tussen. Maar Stroll haalt toch iedere keer weer meer uit de race dan Perez. Misschien is het dan toch geen geluk? (Al had hij hier zonder rode vlag gewoon als 10e of 11e rondgereden, maar het is niet dat Stroll elke keer maar weer geluk heeft)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 7 september 2020 @ 12:12:35 #187
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_194932417
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

zie je een rood licht bij de pitsingang of bedoel je alleen de twee borden aan de linkerkant bij de laatste bocht voor de pits?
Die twee borden links, maar ze lijken ook nog te knipperen. Misschien betekent dat weer wat anders.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 12:13:57 #188
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_194932435
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:43 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon zijn fout, en het is dit jaar al de 2de keer al dat hij z'n fout maakt. Het is ook een stukje veiligheid van anderen welke hij hiermee op het spel zet.
Het lijkt me vrij normaal dat ze voor de race een debrief hebben van waar alle vlaggen/lampen staan die dit soort dingen aangeven en het hoort er ook gewoon bij dat je dat weet.
Een briefing ja. (Debrief is post race :T )

Maar oké eens.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 7 september 2020 @ 12:14:04 #189
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194932438
quote:
99s.gif Op maandag 7 september 2020 12:09 schreef DaMook het volgende:

[..]

Op dit circuit hoorde ik erbij.
tja Brazilian GP 2016 was ik zelf notabene bij :) en 2017 Azerbeidzjan ook nog een keer maar om daar nou regels voor aan te gaan passen lijkt me ook overdreven

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 07-09-2020 12:19:57 ]
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 12:19:29 #190
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_194932500
Voor het eerst sinds 2013 dat er geen Mercedes Ferrari of Red Bull won.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_194932544
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar dat kunnen we evengoed over Pierre zeggen toch? Op basis van performance was Sainz de beste coureur van de dag (naast Hamilton natuurlijk, nog boven de onderpresterende Bottas en Verstappen). Daarachter zag je dat de mannen in het midddenveld redelijk aan elkaar gewaagd zijn, want er zat niet veel tussen. Maar Stroll haalt toch iedere keer weer meer uit de race dan Perez. Misschien is het dan toch geen geluk? (Al had hij hier zonder rode vlag gewoon als 10e of 11e rondgereden, maar het is niet dat Stroll elke keer maar weer geluk heeft)
Pierre of Sainz wat mij betreft om het even, beiden geoptimaliseerd. Hamilton vind ik niet want hij maakte een kostbare fout. Bottas vond ik de hele race slecht. Max zn start was niet best, dat je daarna niet een mercedes voorbij komt vind ik niet schokkend, en dat hij uitviel kan je hem ook niet aanrekenen.
Stroll was gewoon geluk vandaag. Als enige heeft hij geen stop gemaakt,
  Redactie Sport maandag 7 september 2020 @ 12:24:30 #192
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194932577
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:22 schreef opreis het volgende:

[..]

Pierre of Sainz wat mij betreft om het even, beiden geoptimaliseerd. Hamilton vind ik niet want hij maakte een kostbare fout. Bottas vond ik de hele race slecht. Max zn start was niet best, dat je daarna niet een mercedes voorbij komt vind ik niet schokkend, en dat hij uitviel kan je hem ook niet aanrekenen.
Stroll was gewoon geluk vandaag. Als enige heeft hij geen stop gemaakt,
Gasly was evengoed geluk als Stroll dat hij die stop maakt voordat de pitlane entry dicht was. Ja, Stroll maakte daarna een slechte herstart en Gasly niet, maar Gasly heeft echt wel meer geluk gehad dan Sainz/Norris/etc
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194932614
Het is toch overduidelijk dat banden mogen wisselen tijdens een rode vlag, met het huidige bandenreglement waarbij je twee compounds moet gebruiken, niet eerlijk is? Er zijn zoveel regeltjes in de F1 voor de kleinste flauwekulletjes, dan kunnen ze deze vorm van overduidelijke competitievervalsing toch ook wel oplossen?

De grap is dat de media en F1 wat er gisteren gebeurt is waarschijnlijk als een gigantisch succes beschouwen "omdat er een keer iemand anders gewonnen heeft". Ik hoor niemand over het competitievervalsende element. De race van gisteren was een aanfluiting vanuit sportief oogpunt. Niemand lijkt deze sport serieus te nemen. Ik vraag me af waarom ik me er nog druk om maak wanneer de organisatie en deelnemers dit zelf niet doen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_194932655
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Gasly was evengoed geluk als Stroll dat hij die stop maakt voordat de pitlane entry dicht was. Ja, Stroll maakte daarna een slechte herstart en Gasly niet, maar Gasly heeft echt wel meer geluk gehad dan Sainz/Norris/etc
Natuurlijk had Gasly geluk en profiteerde hij van zijn vroege pitstop, maar hij heeft het daarna ook gewoon goed afgemaakt. Iets wat Stroll niet heeft gedaan.
Ik kan niks vinden wat Gasly beter had kunnen doen, of wat Sainz beter deed dan Gasly. Gasly kan er ook vrij weinig aan doen dat hij verder naar achter kwalificeerde dan Norris en Sainz die gewoon een betere auto hebben.
pi_194932844
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is toch overduidelijk dat banden mogen wisselen tijdens een rode vlag, met het huidige bandenreglement waarbij je twee compounds moet gebruiken, niet eerlijk is? Er zijn zoveel regeltjes in de F1 voor de kleinste flauwekulletjes, dan kunnen ze deze vorm van overduidelijke competitievervalsing toch ook wel oplossen?

De grap is dat de media en F1 wat er gisteren gebeurt is waarschijnlijk als een gigantisch succes beschouwen "omdat er een keer iemand anders gewonnen heeft". Ik hoor niemand over het competitievervalsende element. De race van gisteren was een aanfluiting vanuit sportief oogpunt. Niemand lijkt deze sport serieus te nemen. Ik vraag me af waarom ik me er nog druk om maak wanneer de organisatie en deelnemers dit zelf niet doen.
Nou ik had ook eerst het gevoel dat dit oneerlijk is, maar met pitstops tijdens een safeteycar heeft ook de één geluk en de ander niet.

Maar wat bij een rode vlag belangrijk is, is dat er blijkbaar gevaar is en wellicht auto's schade hebben opgelopen zoals een lekke band. Dan is het vanuit veiligheid essentieel dat teams gewoon in de pit banden mogen wisselen. Ipv een nieuwe regel dat er altijd banden gewisseld mag worden tenzij rode vlag
pi_194932866
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:29 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet in 2016 en 2019
Owja 2016 ook inderdaad
:') Alzheimer :') !!
  maandag 7 september 2020 @ 13:13:28 #197
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_194933169
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

'95 ja? Ik heb het idee dat ik ze veel recenter nog een keer allemaal achter elkaar heb zien staan in de pit lane.

edit: Wikipedia heeft een lijstje natuurlijk van alle rode vlag situaties in F1. :D
Dit is de laatste 13 jaar:

quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 12:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nou ik had ook eerst het gevoel dat dit oneerlijk is, maar met pitstops tijdens een safeteycar heeft ook de één geluk en de ander niet.

Maar wat bij een rode vlag belangrijk is, is dat er blijkbaar gevaar is en wellicht auto's schade hebben opgelopen zoals een lekke band. Dan is het vanuit veiligheid essentieel dat teams gewoon in de pit banden mogen wisselen. Ipv een nieuwe regel dat er altijd banden gewisseld mag worden tenzij rode vlag
Dat laatste is voor mij ook de voornaamste reden die ik kan bedenken waarom banden wisselen toegestaan is bij een rode vlag situatie.
Een rode vlag volgt meestal op een zware crash waarbij de baan vaak bezaaid ligt met carbon fibre onderdelen. Dat was hier niet het geval, maar de regels zullen daar geen uitzondering op bieden.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kleffe_Dop op 07-09-2020 13:21:49 ]
  maandag 7 september 2020 @ 13:16:33 #198
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_194933197
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Als de lampen/vlaggen aangeven dat je iets niet moet doen dan moet je dat niet doen. Zou wel raar zijn als je denkt dat het team daar boven staat.
Dat denk ik dan ook niet, maar ik kan me voorstellen dat met de weinige tijd die er tussen zat het team roept box!
En dat lewis dan allelei settings moet aanpassen om de auto voor te bereiden op de stop, en daardoor (de slecht geplaatste) verlichting mist.
Persoonlijk vond ik het als leek zijnde niet heel duidelijk aangegeven dat de pitlane dicht was, ik zou dan ook verwachten dat bij de pit-entry een rood licht zou staan.

En ja het pitten was fout en daarom ook de terechte straf.
Drop you like an ill, bad habit
pi_194933211
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:

Wat is het alternatief. Als je ze na de neutralisatie een stop laat maken belanden ze ook achteraan, kijk maar naar Hamilton.
.
pi_194933417
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 13:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat is het alternatief. Als je ze na de neutralisatie een stop laat maken belanden ze ook achteraan, kijk maar naar Hamilton.
Ja dat klopt wel, er zijn altijd verliezers bij safety cars en rode vlaggen, maar ik vind het oneerlijker dat Stroll nu een race zonder pitstop heeft gereden en toch aan het bandenreglement heeft voldaan. Dat klopt niet in mijn belevingswereld.

Op welke banden was Gasly nou eigenlijk gestart? Medium?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')