Wees blij dat we vanaf Rusland weer normale tijden hebbenquote:Op donderdag 3 september 2020 13:28 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is 1 november 2 uur vroeger
Enigzins verassend wel nadat eerst werd gezegd dat de overname door Dorilton geen wijzigingen aan de leiding zou brengen. Schijnbaar heeft Dorilton andere gedachtes daarover, wel benieuwd wie de plaats van Claire Williams gaat overnemen.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Claire Williams treedt na dit weekend af bij Williams https://www.nu.nl/formule(...)as-bij-williams.html
Claire zegt dat het haar eigen beslissing was.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Enigzins verassend wel nadat eerst werd gezegd dat de overname door Dorilton geen wijzigingen aan de leiding zou brengen. Schijnbaar heeft Dorilton andere gedachtes daarover, wel benieuwd wie de plaats van Claire Williams gaat overnemen.
Ja, en dat geloof jij?quote:Op donderdag 3 september 2020 16:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Claire zegt dat het haar eigen beslissing was.
Maar ik ben idd ook benieuwd wie het gaat overnemen.
Graeme Lowdon wordt genoemd als mogelijke betrokkene bij de overname. De voormalige technisch directeur van Manor/Marussia. Dus misschien wordt hij het wel.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Enigzins verassend wel nadat eerst werd gezegd dat de overname door Dorilton geen wijzigingen aan de leiding zou brengen. Schijnbaar heeft Dorilton andere gedachtes daarover, wel benieuwd wie de plaats van Claire Williams gaat overnemen.
Dus de leiding van Dorilton is de board van Williams. Ze willen dus hands-on blijven voorlopig, lijkt het.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
En een nieuwe directie voor Williams: https://the-race.com/form(...)-board-of-directors/
Heb je een bron?quote:Op donderdag 3 september 2020 17:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Graeme Lowdon wordt genoemd als mogelijke betrokkene bij de overname. De voormalige technisch directeur van Manor/Marussia. Dus misschien wordt hij het wel.
Een paar imho respectabele journalisten (Dieter Rencken en Joe Saward) hebben het over een connectie tussen James Matthews en Manor en noemen daarin ook Graeme Lowdon, die als adviseur bij de overname betrokken zou zijn geweest.quote:
Dank je!quote:Op donderdag 3 september 2020 17:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een paar imho respectabele journalisten (Dieter Rencken en Joe Saward) hebben het over een connectie tussen James Matthews en Manor en noemen daarin ook Graeme Lowdon, die als adviseur bij de overname betrokken zou zijn geweest.
https://www.racefans.net/(...)-charge-at-williams/
https://www.joeblogsf1.com/joesaward/id/00800
Neequote:Op donderdag 3 september 2020 18:24 schreef tjoptjop het volgende:
Ben benieuwd of het over 5 jaar nog Williams heet
Duitsland en Portugal weer eens ouderwets jaquote:Op donderdag 3 september 2020 13:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wees blij dat we vanaf Rusland weer normale tijden hebben
Nou ja, behalve die domme 10 minuten dan.
Jawel.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:24 schreef tjoptjop het volgende:
Ben benieuwd of het over 5 jaar nog Williams heet
Je moet gewoon later etenquote:Op donderdag 3 september 2020 18:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Duitsland en Portugal weer eens ouderwets ja
Ik vind de huidige tijd echt oprecht vervelend gewoon. Geen tijd om even rustig de nabeschouwing te volgen en het nieuws in de gaten te houden, nee, gelijk aan het diner.
Misschien komt Monisha wel terugquote:Op donderdag 3 september 2020 18:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je moet gewoon later eten![]()
De laatste vrouwelijke teambaas in de F1 is nu verdwenen.
Ik zeg niks. Echt niet.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De laatste vrouwelijke teambaas in de F1 is nu verdwenen.
Tsja, misschien moet je je moeder vragen of je op zondag later mag etenquote:Op donderdag 3 september 2020 18:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Duitsland en Portugal weer eens ouderwets ja
Ik vind de huidige tijd echt oprecht vervelend gewoon. Geen tijd om even rustig de nabeschouwing te volgen en het nieuws in de gaten te houden, nee, gelijk aan het diner.
Gewoon Spaans ritme aanhouden.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Duitsland en Portugal weer eens ouderwets ja
Ik vind de huidige tijd echt oprecht vervelend gewoon. Geen tijd om even rustig de nabeschouwing te volgen en het nieuws in de gaten te houden, nee, gelijk aan het diner.
Maar je kan wel je hond, goudvis, familie en vrienden meenemen... In je onderbroekquote:Op donderdag 3 september 2020 18:41 schreef ETA het volgende:
yeey, Paddock kaartje gewonnen op het werk voor Monza GP![]()
Echter is het een Virtual Paddock via Zoom vanwege corona....![]()
Ben wel benieuwd wat er precies gaat gebeuren, schijnt wel exclusief te zijn en Damon Hill komt in ieder geval langs, maar moet wel voor eigen champagne en kaviaar zorgen...
Gewoon een donatie aan FOK! doenquote:Op donderdag 3 september 2020 18:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zeg niks. Echt niet.
Grmmppffff hmmmmnnnn krgfffffffffff![]()
![]()
![]()
Het is moeilijk maar het lukt me!
Daglicht.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:28 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is 1 november 2 uur vroeger
Denk het ook niet. Gok zomaar dat volgend jaar die naam al weg is.quote:Op donderdag 3 september 2020 22:29 schreef needakill het volgende:
[..]
Met deze ontwikkelingen? Nah denk het niet
Waar heb je dat gelezen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk namelijk. Het is maar zeer de vraag of de Alpine A110 überhaupt een opvolger krijgt. Dan nog is het een niche merk met maar één model.quote:Op vrijdag 4 september 2020 10:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Overigens ook geruchten dat de naam Renault gaat verdwijnen en Alpine wordt. En dat blauw mogelijk weer terugkeert in de livery.
Twitter van Buxtonquote:Op vrijdag 4 september 2020 10:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk namelijk. Het is maar zeer de vraag of de Alpine A110 überhaupt een opvolger krijgt. Dan nog is het een niche merk met maar één model.
Oh.quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle F1-reporters op Twitter hebben het erover.
[ twitter ]
Hij schijnt heel goed te zijn in het managen van de bandenstapels.quote:
quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij schijnt heel goed te zijn in het managen van de bandenstapels.
Zullen we eerst even wachten tot hij wereldkampioen is voordat we hem een standbeeld geven?quote:
quote:
quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij schijnt heel goed te zijn in het managen van de bandenstapels.
Alleen is het niet goed voor nattekat databundelquote:Op vrijdag 4 september 2020 11:58 schreef Joosie200 het volgende:
Kreeg een call via teams dus crash gemist. Zit te wachten op de replay die maar niet kwam. Denk ik check Fok! welDit topic stelt nooit teleur met gifjes of andere footage
quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Alleen is het niet goed voor nattekat databundel
quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:58 schreef Joosie200 het volgende:
Kreeg een call via teams dus crash gemist. Zit te wachten op de replay die maar niet kwam. Denk ik check Fok! welDit topic stelt nooit teleur met gifjes of andere footage
(lol)quote:
Geen beeld van dat hij hem daadwerkelijk kwijtraakte helaas.quote:
Die heb ik helaas niet voor je in de aanbieding.quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen beeld van dat hij hem daadwerkelijk kwijtraakte helaas.
Dat is jammer maar. Dan maar even geduld hebbenquote:Op vrijdag 4 september 2020 12:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Die heb ik helaas niet voor je in de aanbieding.
quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen beeld van dat hij hem daadwerkelijk kwijtraakte helaas.
Komt vanzelf binnenstromenquote:Op vrijdag 4 september 2020 12:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is jammer maar. Dan maar even geduld hebben
Biersoeppie al geprobeerd?quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:09 schreef vosss het volgende:
Die uitloopstrook bij de eerste bocht, waarom hebben ze daar veel meer bochten in gemaakt dan voorheen?
Twee keerquote:Op vrijdag 4 september 2020 12:21 schreef Mansjester het volgende:
Verstappen heeft hem toch alweer een paar keer aardig in de muur geboord dit seizoen
Als je nooit over de limiet gaat weet je ook niet waar de limiet ligt.quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:21 schreef Mansjester het volgende:
Verstappen heeft hem toch alweer een paar keer aardig in de muur geboord dit seizoen
tada.quote:
quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen beeld van dat hij hem daadwerkelijk kwijtraakte helaas.
Sodejuutjes. Raakte hem goed kwijt ook.quote:
Nee nog nietquote:
quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Twee keermet minimale schade.
Hoort allemaal bij de tactiek inderdaad, slimme acties van Maxquote:Op vrijdag 4 september 2020 12:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je nooit over de limiet gaat weet je ook niet waar de limiet ligt.
Vanuit het niets ook gewoonquote:
Oke, laat effe weten hoe het smaakt zodat ik niet zelf twee pinten verziek.quote:
Tsja, harde banden, koude baan, gladde kerbs, misschien een windvlaag? Wie zal het zeggen. Albon was ook al aan het klagen over onvoorspelbare onder/overstuur, dus misschien de setup gewoon niet goed.quote:
Whehehequote:Op vrijdag 4 september 2020 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke, laat effe weten hoe het smaakt zodat ik niet zelf twee pinten verziek.
Omdat die zelf naar wat ik kan zien geen fout maakte zal het inderdaad set up zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja, harde banden, koude baan, gladde kerbs, misschien een windvlaag? Wie zal het zeggen. Albon was ook al aan het klagen over onvoorspelbare onder/overstuur, dus misschien de setup gewoon niet goed.
Oei je hebt gelijk. Hij pakte te veel curb rechts. Toch zijn fout denk ikquote:Op vrijdag 4 september 2020 12:31 schreef franske19 het volgende:
Die kerbs waar hij overheen vliegt zien er wel risicovol uit. Als je daar onder de verkeerde hoek op terecht komt ga je gelanceerd worden.
Auto blijft kennelijk toch onvoorspelbaar.quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Twee keermet minimale schade.
Tuurlijk niet. En dan nog, ze zitten in Italië, niet in Australië ofzo. Als ze vanavond een nieuwe vleugel vanuit Engeland opsturen, zit-ie morgen op de auto.quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:55 schreef aesop het volgende:
[..]
Maar de vraag is of hij de enige nieuwe voorvleugel nu heeft gesloopt.
Serieus? Tijdens mijn bewuste leven is het voor m'n gevoel "altijd" 10 punten voor de overwinning geweest. Het voelt voor mij alsof die 25 punten pas recent is ingevoerd, terwijl dat ook alweer meer dan 10 jaar geleden is.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:30 schreef bianconeri het volgende:
Ik vond het gek klinken eigenlijk, kon mij niet herinneren dat de 1e plaats minder dan 25 punten kreeg.
Ik ken dat gevoel. Toen ik begon met kijken was het inderdaad 10 punten en kregen alleen de 1e 6 punten.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus? Tijdens mijn bewuste leven is het voor m'n gevoel "altijd" 10 punten voor de overwinning geweest. Het voelt voor mij alsof die 25 punten pas recent is ingevoerd, terwijl dat ook alweer meer dan 10 jaar geleden is.
Dat heet oud worden, Tijnquote:Op vrijdag 4 september 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus? Tijdens mijn bewuste leven is het voor m'n gevoel "altijd" 10 punten voor de overwinning geweest. Het voelt voor mij alsof die 25 punten pas recent is ingevoerd, terwijl dat ook alweer meer dan 10 jaar geleden is.
Haha ja serieus.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus? Tijdens mijn bewuste leven is het voor m'n gevoel "altijd" 10 punten voor de overwinning geweest. Het voelt voor mij alsof die 25 punten pas recent is ingevoerd, terwijl dat ook alweer meer dan 10 jaar geleden is.
Het slaat ook nergens op dat Renault hier op social media mee te koop liep. Als de F1 zondag 700 punten voor P10 uit zou delen dan is Gasly of wie er ook tiende wordt ook niet opeens "succesvoller" dan Ayrton Senna.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haha ja serieus.
10 punten voor een overwinning klinkt nu zo gek.
Hoewel de periode die ook ik heb gezien met minder punten langer is dan met 25 punten zit dat al weer zo ingebakken dat ik echt iets had van ''Renault met 23 punten beste score ooit''?????
quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:37 schreef chiren het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/7977777_4f63ffd0
Discussie gaat al vanaf de midden jaren '90 dat dat veranderd moest worden.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ken dat gevoel. Toen ik begon met kijken was het inderdaad 10 punten en kregen alleen de 1e 6 punten.
Te veel/vroeg op het gas in de Ascari?quote:
Dat hoort. Zo lang het op de vrijdag is, is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:21 schreef Mansjester het volgende:
Verstappen heeft hem toch alweer een paar keer aardig in de muur geboord dit seizoen
Eigenlijk moet je de punten natuurlijk om te rekenen naar het huidige systeem.quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op dat Renault hier op social media mee te koop liep. Als de F1 zondag 700 punten voor P10 uit zou delen dan is Gasly of wie er ook tiende wordt ook niet opeens "succesvoller" dan Ayrton Senna.
Er is maar één persoon die het niet los kan laten, en nog iemand die telkens hapt. Als je niet hapt, dan ziet niemand het.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:18 schreef daNpy het volgende:
Ah, het wekelijkse gebash op Albon begint vroeg dit weekend
Hou er nou eens mee op, er is geen ander beschikbaar. En als je die wel weet, bel ome Chris op.
Kom niet aan met Gasly, want die is al gewassen, gedroogd, geföhnt, opgerold en weer weggestopt bij RBR.
Ah, begint het omdraaien weer?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is maar één persoon die het niet los kan laten, en nog iemand die telkens hapt. Als je niet hapt, dan ziet niemand het.
Jij wilt mensen verbieden om zich kritisch uit te laten over Alex Albon?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah, begint het omdraaien weer?
Ik weet het, het is erg raar in Nederland, maar een probleem los je het beste bij de oorzaak op, niet bij het gevolg
Vrije training enzo. Verder is het natuurlijk Monza.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:34 schreef Newone82 het volgende:
Lijkt wel of de ban op engine modes Mercedes alleen maar sterker heeft gemaakt. Mercedes 0.9 seconde los van de rest. Wtf
Nee hoor. Algemene tendens op Sky is ook dat het de voorsprong alleen maar groter heeft gemaakt. Humor, Red Bull maakt zich het meest druk hierover en Mercedes denkt dan zetten we gewoon de motor altijd op modus standje hard.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vrije training enzo. Verder is het natuurlijk Monza.
Hoi Whiskey2009quote:
Hoi Bier2009quote:
[sarcasm on]quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:38 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee hoor. Algemene tendens op Sky is ook dat het de voorsprong alleen maar groter heeft gemaakt. Humor, Red Bull maakt zich het meest druk hierover en Mercedes denkt dan zetten we gewoon de motor altijd op modus standje hard.
Back in your face Red Bull. Mercedes😍
Oh nou, als dat de algemene tendens op Sky is zal het wel waar zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:38 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee hoor. Algemene tendens op Sky is ook dat het de voorsprong alleen maar groter heeft gemaakt. Humor, Red Bull maakt zich het meest druk hierover en Mercedes denkt dan zetten we gewoon de motor altijd op modus standje hard.
Back in your face Red Bull. Mercedes😍
Wellicht grotere kans op ploffende motoren.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:38 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee hoor. Algemene tendens op Sky is ook dat het de voorsprong alleen maar groter heeft gemaakt. Humor, Red Bull maakt zich het meest druk hierover en Mercedes denkt dan zetten we gewoon de motor altijd op modus standje hard.
Back in your face Red Bull. Mercedes😍
Wat is daar dom aan dan? Zou gewoon onderdeel van het F1 spelletje moeten zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Veel leuker als ze 1 engine mode moeten kiezen vanaf de kwali tot de race. Krijg je niet dat domme party mode in Q2/3.
Gewoon niet leuk als ze ineens een seconde sneller zijn als die modus wordt aangezet. Het is een entertainment sport.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is daar dom aan dan? Zou gewoon onderdeel van het F1 spelletje moeten zijn.
België was een uitzondering, verder is het al het hele seizoen een seconde.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:38 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee hoor. Algemene tendens op Sky is ook dat het de voorsprong alleen maar groter heeft gemaakt. Humor, Red Bull maakt zich het meest druk hierover en Mercedes denkt dan zetten we gewoon de motor altijd op modus standje hard.
Back in your face Red Bull. Mercedes😍
Nootjes en bier nuttigen?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Voer dan gelijk strafgewichten in, dan weten waar we aan toe zijn en kunnen ons voortaan op zondagmiddag concentreren op andere activiteiten.
Dat snap ik op zich wel maar het is geen WWE toch? Ik vind het altijd zo irritant dat het in de F1 een 'probleem' is wanneer de beste wint.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gewoon niet leuk als ze ineens een seconde sneller zijn als die modus wordt aangezet. Het is een entertainment sport.
Doordeweeksquote:
Maar na een bepaald aantal jaar mag je WMB wel wat verandering aanbrengen in te reglementen om de sport wat te vernieuwen zodat het toch nog wat spannender wordt in de periode voor die grote reglementswijziging.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat snap ik op zich wel maar het is geen WWE toch? Ik vind het altijd zo irritant dat het in de F1 een 'probleem' is wanneer de beste wint.
Zeker, maar doe dat godverdomme NIET midden in het seizoenquote:Op vrijdag 4 september 2020 16:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar na een bepaald aantal jaar mag je WMB wel wat verandering aanbrengen in te reglementen om de sport wat te vernieuwen zodat het toch nog wat spannender wordt in de periode voor die grote reglementswijziging.
Ja. Absolute dominantie😍quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:19 schreef franske19 het volgende:
Die merc plakt wel als een dolle. Andere teams moeten vechten om dat ding op de baan te houden.
Dit is nog wel een valide punt hoor, maar Mercedes-AMG Petronas heeft er geen probleem mee gelukkig, dus in dat opzicht vind dat ook weer niet zo’n groot probleem.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar doe dat godverdomme NIET midden in het seizoen
Iedereen weet wat de regels zijn voor aanvang. Dan kan je niet halfweg de regels veranderen omdat alweer hetzelfde team het best zijn huiswerk gedaan heeft.
Of nouja, de FIA kan dat dus wel en doet dat ook om de haverklap. Onder de streep ben je dan gewoon bezig met competitievervalsing.
Zometeen de Mercedes van de buurman in de fik steken als straf.quote:
Had juist gedacht dat Renault dit weekend zou gaan knallenquote:Op vrijdag 4 september 2020 16:25 schreef Dauthi het volgende:
Hahaha, Abiteboul staat nu te huilen dat engine mode ban hem niet uitkomt.
https://www.racefans.net/(...)s-of-quali-mode-ban/
Ze gaan ook knallen, de motoren wel te verstaanquote:Op vrijdag 4 september 2020 16:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Had juist gedacht dat Renault dit weekend zou gaan knallen![]()
(lol)quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:29 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ze gaan ook knallen, de motoren wel te verstaan
Regels veranderen tijdens het seizoen is zo oud als de Formule 1 zelf.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar doe dat godverdomme NIET midden in het seizoen
Iedereen weet wat de regels zijn voor aanvang. Dan kan je niet halfweg de regels veranderen omdat alweer hetzelfde team het best zijn huiswerk gedaan heeft.
Of nouja, de FIA kan dat dus wel en doet dat ook om de haverklap. Onder de streep ben je dan gewoon bezig met competitievervalsing.
Nja zij hadden natuurlijk een best goede partymode.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Had juist gedacht dat Renault dit weekend zou gaan knallen![]()
Mercedes zet straks iedereen op een rondequote:Op vrijdag 4 september 2020 16:30 schreef Newone82 het volgende:
In racepace run is Mercedes 0.8 seconde per ronde sneller dan Max. Wtf
Dat is wat er gebeurd wanneer de meest betrouwbare motor, meer vermogen tijdens de race krijgt ipv tijdens de kwalificatie.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:30 schreef Newone82 het volgende:
In racepace run is Mercedes 0.8 seconde per ronde sneller dan Max. Wtf
Blijkbaar.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:32 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nja zij hadden natuurlijk een best goede partymode.
Maar gaat de merc motor dat een hele race volhouden?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:34 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dat is wat er gebeurd wanneer de meest betrouwbare motor, meer vermogen tijdens de race krijgt ipv tijdens de kwalificatie.
Mercedes staat nu al jaren bekend als het meest risicomijdende team op de grid.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:37 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Maar gaat de merc motor dat een hele race volhouden?
Yes. Helemaal game over voor spanning aan de kop van het veld. Als die er was.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:34 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dat is wat er gebeurd wanneer de meest betrouwbare motor, meer vermogen tijdens de race krijgt ipv tijdens de kwalificatie.
Er is geen spanning. Heel af en toe, kan Max een beetje aanhaken, en een beetje druk zetten.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. Helemaal game over voor spanning aan de kop van het veld. Als die er was.
Ja en dus? Dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:31 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Regels veranderen tijdens het seizoen is zo oud als de Formule 1 zelf.
De rest zal wel met minimale downforce rijden om nog een beetje vooruit te komen. Daar hebben ze bij Mercedes geen last van.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:19 schreef franske19 het volgende:
Die merc plakt wel als een dolle. Andere teams moeten vechten om dat ding op de baan te houden.
Klopt. Op naar 2022quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:52 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Er is geen spanning. Heel af en toe, kan Max een beetje aanhaken, en een beetje druk zetten.
Maar dat is zo sporadisch.
Wat dat betreft was het tijdperk met Rosberg toch een stuk vermakelijker.
quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Mercedes staat nu al jaren bekend als het meest risicomijdende team op de grid.
Dus ik ga er vanuit dat ze een gezonde dosis marge hebben aangehouden.
Mocht dat niet genoeg zijn, kunnen ze volgende race een agressievere modus gebruiken.
Je hebt alleen jezelf er mee.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en dus? Dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben.
Yep die nieuwe regel voor motorstanden gaat P2 voor Bottas veilig stellen. Verstappen gaat niet meer in de buurt komen als dat zo blijft.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. Helemaal game over voor spanning aan de kop van het veld. Als die er was.
Klopt. Eigen schuld dikke bult Red Bullquote:Op vrijdag 4 september 2020 17:05 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Yep die nieuwe regel voor motorstanden gaat P2 voor Bottas veilig stellen. Verstappen gaat niet meer in de buurt komen als dat zo blijft.
Die regel heeft er geen drol mee te maken.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:05 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Yep die nieuwe regel voor motorstanden gaat P2 voor Bottas veilig stellen. Verstappen gaat niet meer in de buurt komen als dat zo blijft.
Hoezo eigen schuld Red Bull? De enige reden dat de regel er gekomen is omdat de FIA betere inzichten in de motor wil hebben.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:06 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt. Eigen schuld dikke bult Red Bull
Waarom is Verstappen tot nu toe dan vaker op P2 geëindigd dan Bottas? Waarvan Bottaz maar 1 keer pech had met een lekke band.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die regel heeft er geen drol mee te maken.
Mercedes is veel sneller dus de kans dat Verstappen P2 pakt is al minimaal tenzij Bottas meerdere keren uit gaat vallen of lek rijdt. Bovendien is de party mode van Mercedes veel beter dan die van RBR dus zal het in de kwalificatie mogelijk wat dichter bij elkaar komen te liggen maar dat is hooguit een paar tienden. Je bent niet een seconde sneller in de kwali omdat je de motor wat verder kunt open draaien.
Die redenatie heb ik nooit begrepen. Als die kwali modus zo schadelijk is voor de motor dat het de race pace negatief beïnvloed waarom dan überhaupt die kwali modus gebruiken? Ze hebben die stand helemaal niet nodig om P1 en P2 te kwalificeren.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:24 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Waarom is Verstappen tot nu toe dan vaker op P2 geëindigd dan Bottas? Waarvan Bottaz maar 1 keer pech had met een lekke band.
En doordat Mercedes het vermogen opschroefte in de kwalificatie was het vermogen in de race minder. Nu kunnen ze in de race meer pushen door in een hogere motorstand te racen.
De reden dat het tijdens het seizoen gebeurt is omdat er teams mogelijk in bepaalde engine modes teveel energie van de ERS gebruikten, wat moeilijk te controleren is. Ze hebben niet voor niets vorige maand de teams gevraagd om de ERS informatie aan de FIA te overhandigen, met name over het deel dat gaat over de "auxiliary power circuits".quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar doe dat godverdomme NIET midden in het seizoen
Iedereen weet wat de regels zijn voor aanvang. Dan kan je niet halfweg de regels veranderen omdat alweer hetzelfde team het best zijn huiswerk gedaan heeft.
Of nouja, de FIA kan dat dus wel en doet dat ook om de haverklap. Onder de streep ben je dan gewoon bezig met competitievervalsing.
Vandaar dat ze als fabrieksteam van Renault 4 wereldtitels hebben behaald.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:39 schreef Dauthi het volgende:
Hahahahaha, Abiteboul zeurt ook nog eens dat Red Bull "niet succesvol" is, omdat ze geen "echt" works team zijn.
Dit uit de mond van de teambaas die constant wordt verslagen door zijn klantenteams
Het is weer eens lachen, gieren en brullen met Abiteboul's stand up show, dat een interview moet voorstellen![]()
https://www.motorsport.co(...)e-abiteboul/4868260/
Ja, die nuance had hij al teniet gedaan door te zeggen in de "moderne formule 1"quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vandaar dat ze als fabrieksteam van Renault 4 wereldtitels hebben behaald.
Bottas heeft geleerd van toto? Straks maken ze zich nog zorgen of ze haas wel kunnen bijhouden.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:53 schreef Newone82 het volgende:
Bottas:😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
https://www.motorsport.co(...)-surprising/4868391/
Bottas: Mercedes’ advantage at Monza "slightly surprising"
Voor zover ik weet mogen ze niet in een hogere stand rijden dan de aangegeven mode voor kwalificatie en race en mogen ze alleen voor langzamere rondes zoals in- en outlaps en achter de SC in een langzamere mode rijden.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat betekent nu het party mode verbod?
In de race gebruiken ze toch ook nog verschillende engine modes? Moeten ze nu verplicht 1 engine mode rijden de hele race/kwalificatie?
In principe doet elk team dat vanaf deze racequote:Op vrijdag 4 september 2020 18:28 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)lificatiemodus-.html
Nou Mercedes gaat los volgend jaar
Mercedes had een paar jaar terug de uitdaging aan moeten gaan om een motor aan Red Bull te leverenquote:Op vrijdag 4 september 2020 18:28 schreef Tinos85 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)lificatiemodus-.html
Nou Mercedes gaat los volgend jaar
Gasly en Albon zijn bijna even snel dit jaar. Geeft toch wel aan dat er iets niet klopt aan die auto.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:18 schreef daNpy het volgende:
Ah, het wekelijkse gebash op Albon begint vroeg dit weekend
Hou er nou eens mee op, er is geen ander beschikbaar. En als je die wel weet, bel ome Chris op.
Kom niet aan met Gasly, want die is al gewassen, gedroogd, geföhnt, opgerold en weer weggestopt bij RBR.
https://www.skysports.com(...)t-her-formula-1-exitquote:Op donderdag 3 september 2020 16:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en dat geloof jij?
Nee, dit is Claire die gedwongen afscheid neemt, Dorilton is nu eigenaar en maakt schoon schip. Of dat terecht is weet ik niet maar Williams heeft wel te veel slechte jaren achter de rug.
Was die gele vlag niet omstreden?quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Te veel/vroeg op het gas in de Ascari?
Gebeurt de beste daar.
Wat heeft Norris trouwens weer voor een bazenhelm dit weekend
https://www.racefans.net/(...)mets-for-italian-gp/
[ afbeelding ]
Mja, Vlaamse leeuw op je helm is niet het slimste idee als je in het Waalse Spa rondjes gaat rijden...quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Was die gele vlag niet omstreden?
Ken die geschiedenis niet zo, maar als je vorige week ervoor kiest omdat ie niet kan, eer je er dan deze week de Belg beter mee dan?quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:13 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, Vlaamse leeuw op je helm is niet het slimste idee als je in het Waalse Spa rondjes gaat rijden...
Ze mogen inderdaad niet meer van motorstand wisselen. Tijdens zowel de kwalificatie als de race moet de motor hetzelfde zijn. De enige uitzonderingen zijn in/out-laps, safety cars en andere omstandigheden waarin er langzaam gereden wordt, dan mag de motor in een lagere stand worden gezet. En een tijdelijke overtake modus blijft ook toegestaan.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat betekent nu het party mode verbod?
In de race gebruiken ze toch ook nog verschillende engine modes? Moeten ze nu verplicht 1 engine mode rijden de hele race/kwalificatie?
Hier wordt het uitgelegd:quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat betekent nu het party mode verbod?
In de race gebruiken ze toch ook nog verschillende engine modes? Moeten ze nu verplicht 1 engine mode rijden de hele race/kwalificatie?
Ik vermoed dat ze partymode gebruiken om iets meer downforce zetten dan noodzakelijk en zo proberen in de race de banden wat te kunnen sparen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:29 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die redenatie heb ik nooit begrepen. Als die kwali modus zo schadelijk is voor de motor dat het de race pace negatief beïnvloed waarom dan überhaupt die kwali modus gebruiken? Ze hebben die stand helemaal niet nodig om P1 en P2 te kwalificeren.
Partymode = de motor op het hoogst mogelijke vermogen zetten. Dat houdt de motor niet lang vol.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze partymode gebruiken om iets meer downforce zetten dan noodzakelijk en zo proberen in de race de banden wat te kunnen sparen.
Bandenslijtage is voor Mercedes is groter probleem dan motorslijtage.
Met meer downforce spaar je je banden toch niet?quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze partymode gebruiken om iets meer downforce zetten dan noodzakelijk en zo proberen in de race de banden wat te kunnen sparen.
Bandenslijtage is voor Mercedes is groter probleem dan motorslijtage.
Gewoon terug naar de tijd van een kwalificatiemotor die maar 1 dag te gebruiken isquote:Op vrijdag 4 september 2020 19:49 schreef mikieu het volgende:
RBR gaat een Barcelonaatje doen, gewoon op Q dag een motor erin met Q mapping. Vervolgens met een smoes terug naar motor 2 op raceday!
Indirect wel. Beter aan de grond plakken in de bochten en dan de partymodus erbij en je kwalificeert je makkelijk vooraan. Daarna kun je in de race de banden managen. Een auto die minder glijdt heeft op dat punt minder slijtage. Moet je alleen niet idoot hard er doorheen gaan, want dan neemt de slijtage weer toe.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met meer downforce spaar je je banden toch niet?
Volgens mij kwam Mercedes op Silverstone juist in de problemen met hun banden omdat ze teveel downforce hadden gezet.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Indirect wel. Beter aan de grond plakken in de bochten en dan de partymodus erbij en je kwalificeert je makkelijk vooraan. Daarna kun je in de race de banden managen. Een auto die minder glijdt heeft op dat punt minder slijtage. Moet je alleen niet idoot hard er doorheen gaan, want dan neemt de slijtage weer toe.
Silverstone vergt door de combinatie van bochten erg veel van de banden. In de tweede week wilde Mercedes linksvoor ontlasten, maar hadden ze daardoor een ander probleem.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij kwam Mercedes op Silverstone juist in de problemen met hun banden omdat ze teveel downforce hadden gezet.
Meer downforce geeft minder graining, slijtage door het zijwaarts schuiven over het asfalt. Maar de krachten kunnen wel toenemen, wat op een circuit als Silverstone voor rare klapbanden kan zorgen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met meer downforce spaar je je banden toch niet?
Merciquote:
Deze week zijn er geen jankende walen, en zijn grootouders blijven vlaams.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ken die geschiedenis niet zo, maar als je vorige week ervoor kiest omdat ie niet kan, eer je er dan deze week de Belg beter mee dan?
quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Silverstone vergt door de combinatie van bochten erg veel van de banden. In de tweede week wilde Mercedes linksvoor ontlasten, maar hadden ze daardoor een ander probleem.
En daar bovenop was de stint die Mercedes reed op de harde banden ook bizar lang. Ze hadden 10 ronde voor de klapband al vibratie problemen. En dan achteraf mekkeren dat er geen waarschuwing of cliff in de banden zit.quote:Op vrijdag 4 september 2020 21:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Meer downforce geeft minder graining, slijtage door het zijwaarts schuiven over het asfalt. Maar de krachten kunnen wel toenemen, wat op een circuit als Silverstone voor rare klapbanden kan zorgen.
Maar goed, Silverstone is met 250-300km bochten vrij uitzonderlijk.
Die Abiteboul is ook echt een pannenkoek he. De enige die Mercedes zo nu en dan uit kan dagen voor lul zetten en zeggen dat ze het verkeerd doen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Horner reageert op de uitspraken van Abiteboul over RBR: https://www.motorsport.co(...)ic_campaign=widget-1
Wat ik vooral niet begrijp is waar deze lulkoek vandaan komt bij Abiteboul. Hij houdt namelijk alleen zichzelf en Renault voor de gek.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Horner reageert op de uitspraken van Abiteboul over RBR: https://www.motorsport.co(...)ic_campaign=widget-1
ik vind er wel wat inzitten wat hij zegt hoor, het kan net een detail zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Die Abiteboul is ook echt een pannenkoek he. De enige die Mercedes zo nu en dan uit kan dagen voor lul zetten en zeggen dat ze het verkeerd doen.
Dat is allemaal leuk en aardig. Als Renault ook races zou winnen. En dat doen ze niet. Dus die pannenkoek heeft eigenlijk totaal geen recht van spreken.
Hoog tijd dat ze die eens buiten flikkeren, want met hem aan het roer wordt het nooit wat met Renault.
Maar RedBull is al 4x WK geworden met een motor die ze niet zelf hebben geproduceerd.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind er wel wat inzitten wat hij zegt hoor, het kan net een detail zijn.
Nou dan komt dat detail er bij hun dus totaal niet uit.quote:
Ik vind er juist wel wat inzitten wat Horner zegtquote:Op zaterdag 5 september 2020 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind er wel wat inzitten wat hij zegt hoor, het kan net een detail zijn.
Misschien moeten die lui van gpblog eens een cursus Engels volgen. Want van hun verhaal klopt de helft niet.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
3 coureurs krijgen een nieuwe versnellingsbak, waaronder Max: https://www.gpblog.com/nl(...)&utm_campaign=OneSig
Hier een overzicht van alle coureurs waarbij onderdelen vd wagen zijn vervangen: https://www.f1technical.net/news/22792quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien moeten die lui van gpblog eens een cursus Engels volgen. Want van hun verhaal klopt de helft niet.
Je mag een versnellingsbak pas wisselen nadat hij er zes wedstrijden heeft ingezeten (of als je uitgevallen bent) heeft niks te maken met oude onderdelen inzetten. Dat verhaal geldt voor de motor.
Karmaquote:Op zaterdag 5 september 2020 09:39 schreef vosss het volgende:
Kan nu al niet wachten op de gefrustreerde boordradio's van Alfons volgens jaar![]()
Dat zegt stokbrood (zoals Olav Mol hem met alle respect zou noemen) niet. De context is Mercedes, het team dat iedereen al zeven jaar het snot voor de ogen rijdt. Om echt volledig maximaal te presteren, moet het chassis en de motor volledig in elkaar overlopen. Om die allerlaatste stap te zetten, net dat beetje extraquote:Op zaterdag 5 september 2020 09:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar RedBull is al 4x WK geworden met een motor die ze niet zelf hebben geproduceerd.
Dat was met motoren van... Renault... maar dat zou dus niet kunnen volgens Abiteboul...
10 jaar geleden schreef ik daar al over.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is overigens de 50e sterfdag van Jochen Rindt.
Hij stierf tijdens de training voor de GP van Italië en werd als enige coureur ooit postuum WDC-kampioen in de F1 aangezien zijn puntenvoorsprong groot genoeg bleek.
het is ook maar een mening maar hier is de tendens een beetje dat als het van Abiteboul komt het onzin is en dan bedoel ik jou niet specifiek maar in het algemeen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind er juist wel wat inzitten wat Horner zegt
Ze hebben nu een samenwerkingsverband ipv een leverancier-klantrelatie.
Er klopt vrij weinig van je post. In 2007 en 2008 heeft Renault klantenteam Red Bull verslagen en in 2017 Toro Rosso.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:45 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wat ik vooral niet begrijp is waar deze lulkoek vandaan komt bij Abiteboul. Hij houdt namelijk alleen zichzelf en Renault voor de gek.
Renault is namelijk nog geen enkele keer geëindigd voor 1 van hun klantenteams in het kampioenschap.
Dus wanneer Red Bull en Mclaren een truukje missen, wat mist Renault dan wel niet?
Betrouwbaarheid van Honda is vele malen beter dan wat ze in 2017 en 2018 hadden met Renault.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Er klopt vrij weinig van je post. In 2007 en 2008 heeft Renault klantenteam Red Bull verslagen en in 2017 Toro Rosso.
Ik snap wel wat Abiteboul zegt. Op een bepaald punt vorig jaar was het geeneens zeker of Honda überhaupt wel door zou gaan in de F1. Van de week las ik ook nog iets over dat Honda alleen door wil gaan als er voldoende succes geboekt wordt. Red Bull heeft daar geen enkele controle over. Je team is dan toch een beetje op drijfzand gebouwd. Mercedes, Ferrari en Renault hebben alle kaarten zelf in handen.
In die McLaren docu uit de tijd dat ze met Honda werkte zag je ook hoe verschrikkelijk moeizaam de samenwerking en communicatie tussen de Engelsen en Japanners op de werkvloer verliep. Dat zal nu met Red Bull waarschijnlijk niet veel anders zijn.
Het is ook een feit dat Red Bull het met Honda nauwelijks beter doet dan met Renault. Ik snap alleen niet waarom Abiteboul nu opeens weer over Red Bull begint. Laat hun lekker in hun eigen sop gaar koken en focus op je eigen team.
dat is onzin, Red Bull heeft echt wel stappen gemaakt sinds Honda, Renault komt niet in de buurt behalve op deze 2 low downforce circuits na, ik vind het ook logisch dat ze een samenwerking met een motorenleverancier verkiezen boven een samenwerking met een constructeur die ook motoren levert, Honda heeft hetzelfde belang als Red Bull, dat was met Renault niet het geval.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is ook een feit dat Red Bull het met Honda nauwelijks beter doet dan met Renault. Ik snap alleen niet waarom Abiteboul nu opeens weer over Red Bull begint. Laat hun lekker in hun eigen sop gaar koken en focus op je eigen team.
Renault gaf aan dat hij prioriteit bij het eigen team zou komen te liggen (en qua onderdelen al lag). Dus als RBR wereldkampioen wil worden dan hadden ze helemaal geen keus....quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
knip
Het is ook een feit dat Red Bull het met Honda nauwelijks beter doet dan met Renault. Ik snap alleen niet waarom Abiteboul nu opeens weer over Red Bull begint. Laat hun lekker in hun eigen sop gaar koken en focus op je eigen team.
Daarom denk ik ook dat Ricciardo een fout maakt om Renault in te ruilen voor klantenteam McLaren-Mercedes. Dat is een doodlopende straat. Renault heeft alle kaarten in handen om de top weer te bereiken.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is onzin, Red Bull heeft echt wel stappen gemaakt sinds Honda, Renault komt niet in de buurt behalve op deze 2 low downforce circuits na, ik vind het ook logisch dat ze een samenwerking met een motorenleverancier verkiezen boven een samenwerking met een constructeur die ook motoren levert, Honda heeft hetzelfde belang als Red Bull, dat was met Renault niet het geval.
Mercedes motoren kan ik nou niet bepaald een doodlopende straat noemen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat is een doodlopend straat.
Renault heeft 1 duidelijke stap gezet en dat was op Spa vorige week. En daar gaan allerhande geruchten de rondte over dat Mercedes ze geholpen zou hebben omdat ze hun aanklacht tegen Racing Point zouden laten vallen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Renault heeft ook duidelijk stappen gemaakt met de motor sinds de Red Bull tijd.
Wat is dat nou weer voor rare complottheorie. Hoe heeft Mercedes Renault geholpen dan? Binnen een week tijd hebben ze de Renault motor helpen verbeteren, na het droppen van Renaults protest tegen Racing Point?quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Renault heeft 1 duidelijke stap gezet en dat was op Spa vorige week. En daar gaan allerhande geruchten de rondte over dat Mercedes ze geholpen zou hebben omdat ze hun aanklacht tegen Racing Point zouden laten vallen.
Complottheorie of niet, het gonst van de geruchten en waar rook is is meestal ook vuur.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare complottheorie. Hoe heeft Mercedes Renault geholpen dan? Binnen een week tijd hebben ze de Renault motor helpen verbeteren, na het droppen van Renaults protest tegen Racing Point?
Je gelooft zeker ook dat 9/11 een inside job was.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Complottheorie of niet, het gonst van de geruchten en waar rook is is meestal ook vuur.
quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je gelooft zeker ook dat 9/11 een inside job was.
Ten eerste gaat het over de moderne F1, dat zijn Abiteboul zijn woorden, dus de F1 in het hybride tijdperk.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Er klopt vrij weinig van je post. In 2007 en 2008 heeft Renault klantenteam Red Bull verslagen en in 2017 Toro Rosso.
Ik snap wel wat Abiteboul zegt. Op een bepaald punt vorig jaar was het geeneens zeker of Honda überhaupt wel door zou gaan in de F1. Van de week las ik ook nog iets over dat Honda alleen door wil gaan als er voldoende succes geboekt wordt. Red Bull heeft daar geen enkele controle over. Je team is dan toch een beetje op drijfzand gebouwd. Mercedes, Ferrari en Renault hebben alle kaarten zelf in handen.
In die McLaren docu uit de tijd dat ze met Honda werkte zag je ook hoe verschrikkelijk moeizaam de samenwerking en communicatie tussen de Engelsen en Japanners op de werkvloer verliep. Dat zal nu met Red Bull waarschijnlijk niet veel anders zijn.
Het is ook een feit dat Red Bull het met Honda nauwelijks beter doet dan met Renault. Ik snap alleen niet waarom Abiteboul nu opeens weer over Red Bull begint. Laat hun lekker in hun eigen sop gaar koken en focus op je eigen team.
tering wat een onzin braak jij toch uit, die verschillen zijn toch veel te groot, dat Renault vorige week dicht op Red Bull was omdat zij gokten op droog weer iets wat Red Bull zich niet kon permitteren omdat ze echt meedoen over een heel seizoen ipv cherry picking.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat Ricciardo een fout maakt om Renault in te ruilen voor klantenteam McLaren-Mercedes. Dat is een doodlopende straat. Renault heeft alle kaarten in handen om de top weer te bereiken.
Renault heeft ook duidelijk stappen gemaakt met de motor sinds de Red Bull tijd.
Maar Red Bull is een team gebouwd op drijfzand wat zich geen fouten kan permitteren. Een slechte auto bouwen en Honda gooit de handdoek in de ring. Vervolgens mogen ze bij Ferrari bedelen om een klantenmotor.
Leuk stuk, thanks voor de link!quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
10 jaar geleden schreef ik daar al over.
[Historisch] Monza 1970
Ik denk dat Max niet in de buurt komt op deze baan. Bottas zal braaf achter Hamilton blijven.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
even iets anders.
als Max achter Hamilton aan zit, dan zal Lewis zo hard rijden als dat 'ie kan.
als Bottas achter Hamilton aan zit, dan kan Hamilton Bottas willen ophouden zodat hij met een achterligger te maken krijgt.
dit heeft 'ie in het verleden gedaan met Rosberg.
zien jullie dit ook zo?
Renault staat nog geen 100 punten achter op RB, die zitten er echt aan te komen!quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
tering wat een onzin braak jij toch uit, die verschillen zijn toch veel te groot, dat Renault vorige week dicht op Red Bull was omdat zij gokten op droog weer iets wat Red Bull zich niet kon permitteren omdat ze echt meedoen over een heel seizoen ipv cherry picking.
Volgens mij zijn motoren sowieso aan minder problemen onderhevig, je ziet de laatste tijd nog maar weinig ploffers.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid van Honda is vele malen beter dan wat ze in 2017 en 2018 hadden met Renault.
Wat reageer jij nou weer raar en gefrustreerd? Heb je een verkeerde post gequote ofzo? Ik zeg nergens in mijn post dat Renault dit seizoen sneller is of sneller gaat zijn dan Red Bull. Of waar heb je het eigenlijk in godsnaam over?quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
tering wat een onzin braak jij toch uit, die verschillen zijn toch veel te groot, dat Renault vorige week dicht op Red Bull was omdat zij gokten op droog weer iets wat Red Bull zich niet kon permitteren omdat ze echt meedoen over een heel seizoen ipv cherry picking.
Ja de betrouwbaarheid van de huidige Renault is ook een stuk beter dan wat het in 2017 of 2018 was. Daar hebben ze stappen in gemaakt.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn motoren sowieso aan minder problemen onderhevig, je ziet de laatste tijd nog maar weinig ploffers.
In de F3 hebben er alsnog 9 een straf gehad (vorig jaar 17). En nog een aantal voor het hinderen van anderen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Rick verwacht weer een kwalificatiechaos.
Enige manier om dat op dit circuit te voorkomen is niet een minimumtijd opleggen, maar het aan de stewards overlaten. Iedereen die er aan meedoet moet verplicht in omgekeerde volgorde van de WK-stand vanuit de pits starten met 15 seconden achterstand op de laatste die gestart is.
Ik denk dat het dan snel afgelopen is met de chaos
Is feature die je alleen met abbo nog hebt.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:16 schreef Zorro het volgende:
Iets heel anders:
Vroeger als ik een topic als dit open had met autorefresh, dan kwamen nieuw posts automatisch in beeld, maar bleef ik staan waar ik stond en kon ik naar beneden bijlezen. Nu ineens schuift het scherm steeds op met een nieuwe post zodat die in beeld komt. Dus als er snel gepost wordt is dat niet te volgen.
EN DAT IS MOKERIRRITANT.
Dus is dat iets nieuws? Heb ik dat alleen?
Ben ik blij dat ik deze week een abbo heb genomen danquote:Op zaterdag 5 september 2020 12:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is feature die je alleen met abbo nog hebt.
Na een browserherstart lijkt het weer normaal. Ik blijf het in de gaten houden, dat gaat zo niet aflopen he!quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is feature die je alleen met abbo nog hebt.
Exact wat er door mijn hoofd schoot.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:33 schreef Newone82 het volgende:
Aha. Max kan dus toch derde worden vanmiddag. Ik vreesde al er voor dat Renault sneller zou zijn. Dit geeft de burger moed voor plek 3 in kwali
quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Knip
.
Maar Red Bull is een team gebouwd op drijfzand wat zich geen fouten kan permitteren. Een slechte auto bouwen en Honda gooit de handdoek in de ring. Vervolgens mogen ze bij Ferrari bedelen om een klantenmotor.
https://www.formule1.nl/n(...)e-doorgaan-in-de-f1/quote:
Zeker wel. Vorig jaar reden ze een 1.20.2 laag in FP3. Dus zit veel meer inquote:Op zaterdag 5 september 2020 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Nou maar hopen dat Mercedes niet met zandzakken heeft rondgereden
Zal toch niet? Denk echt dat ze niet harder dan dit kunnen op de softs hoor!quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Nou maar hopen dat Mercedes niet met zandzakken heeft rondgereden
Ik denk eerder 7 tot 9 tienden in Q3quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:40 schreef Newone82 het volgende:
Dus Mercedes met minimaal 0.5 seconde voorsprong in Q3.
Kijk nu maar eens dadelijk...quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zal toch niet? Denk echt dat ze niet harder dan dit kunnen op de softs hoor!
Door die gelijke motorstand, is er misschien niet zoveel veel verschil meer tussen Q1, 2 en 3 qua rondetijden.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk eerder 7 tot 9 tienden in Q3
De motoren zitten tegenwoordig zo vol met sensors en software dat men ruim van te voren aan ziet komen dat de motor zal gaan ploffen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn motoren sowieso aan minder problemen onderhevig, je ziet de laatste tijd nog maar weinig ploffers.
Maar Max reed op de mediums.quote:
Eerder zeiden ze nog dat kostenbesparing door de engine freeze reden was om door te gaan.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
https://www.formule1.nl/n(...)e-doorgaan-in-de-f1/
Heb jij ook argumenten of alleen nietszeggende plaatjes?
Je draait het om en dat doe je al paar keer. Dat maakt het erg lastig om van gedachten te wisselen. In dit geval:quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
https://www.formule1.nl/n(...)e-doorgaan-in-de-f1/
Heb jij ook argumenten of alleen nietszeggende plaatjes?
Terug naar de wagens van voor 2017. Ik ben voor.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:47 schreef Dauthi het volgende:
Max zegt weer eens waar het op staat, in tegenstelling tot Lewis die Pirelli de schuld geeft geen utopische band te maken..
Auto's zijn te groot, te zwaar en hebben teveel downforce om het racen ooit interessant te maken.
https://www.motorsport.co(...)oring-races/4868117/
Verstappen heerlijk eerlijkquote:Op zaterdag 5 september 2020 12:47 schreef Dauthi het volgende:
Max zegt weer eens waar het op staat, in tegenstelling tot Lewis die Pirelli de schuld geeft geen utopische band te maken..
Auto's zijn te groot, te zwaar en hebben teveel downforce om het racen ooit interessant te maken.
https://www.motorsport.co(...)oring-races/4868117/
Dat was inderdaad 10x beter. Het was echt een fout om die auto's breder te maken. Ze hadden in 2016 ook nog een kleinere achtervleugel. Je hoorde ze minder klagen dat dicht op elkaar rijden problematisch is.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Terug naar de wagens van voor 2017. Ik ben voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |