abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:24:47 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193671957

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)
[ afbeelding ]
Vermijd drukte!
[ afbeelding ]

Moderatie:
@:trein2000 @:capricia @:Lonaa @:Muck @:Lavenderr @:Kyran @:Sounddragon @:D_A
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:25:19 #2
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193671962
Vijf coronapatiënten minder op Nederlandse ic's
Woensdag liggen 73 coronapatiënten op de Nederlandse intensive care's, vijf minder dan gisteren. Dat maakt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg bekend. "Het aantal COVID-patiënten op de IC is na een lichte stijging weer terug op het niveau van 5 dagen geleden", aldus Kuipers.

Het aantal non-COVID-patiënten op de ic is al een week stabiel, laat Kuipers verder weten. In totaal liggen 582 non-COVID-patiënten op Nederlandse ic's.

Het aantal coronapatiënten dat buiten de ic is opgenomen, bedraagt 289. Dat zijn negen patiënten meer dan gisteren.
Bron: AD.nl
pi_193672009
^O^ Gevalletje achterstallige administratie en lage uitstroom dus van het weekend. Geen paniek dat het een paar dagen stijgt, ies normaal.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193672026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:25 schreef Ven1972 het volgende:
Woensdag liggen 73 coronapatiënten op de Nederlandse intensive care's, vijf minder dan gisteren. Dat maakt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg bekend. "Het aantal COVID-patiënten op de IC is na een lichte stijging weer terug op het niveau van 5 dagen geleden", aldus Kuipers.

Het aantal non-COVID-patiënten op de ic is al een week stabiel, laat Kuipers verder weten. In totaal liggen 582 non-COVID-patiënten op Nederlandse ic's.

Het aantal coronapatiënten dat buiten de ic is opgenomen, bedraagt 289. Dat zijn negen patiënten meer dan gisteren.
Echt helemaal niemand bijna.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193672106
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb moeite met de voorrang voor zorgmedewerkers. Als we eigen schuld, sociale status en voorafgaand leven niet meenemen waarom dit dan wel? Een commando met meerdere schotwonden krijgt toch ook geen voorrang? Subjectief en in tegenspraak met de rest wat mij betreft.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik begreep hem anders, althans op basis van het NOS Journaal/1Vandaag.

Als de situatie ontstaat dat er meer patiënten zijn dan bedden, dan gaan ze schiften op volgorde van een aantal criteria.

1. Verwachte ligtijd. Gelijk? dan naar
2. Zorgmedewerker ja/nee. Gelijk? dan naar
3. Etcetera.

Maar laten we vooral hopen dat we niet eens tot stap 1 komen.
Zorgmedewerkers hebben niet per definitie voorrang. Dat heeft het journaal echt te kort-door-de-bocht geformuleerd...

Uit het draaiboek:
quote:
Mensen die werkzaam zijn in de zorg krijgen voorrang, maar alleen onder de volgende twee voorwaarden:
• indien zij beroepsmatig veelvuldig en risicovol contact met verschillende patiënten hebben gehad waarin zij aan COVID-19 werden blootgesteld; én
• er tegelijkertijd een landelijke of regionale schaarste was van materiaal voor persoonlijke bescherming.d
d. Het argument dat medewerkers in de zorg voorrang moeten krijgen omdat we hen zo snel mogelijk weer moeten kunnen inzetten, wordt vaak genoemd. Dit argument gaat in de COVID-19 crisis niet op. Immers, na IC-opname zullen zij nog lange tijd moeten revalideren.
Medewerkers in de zorg maken wel een grotere kans om in de huidige noodsituatie geïnfecteerd te raken/te zijn door veelvuldig en risicovol contact met verschillende patiënten, zeker bij een tekort aan persoonlijke beschermingsmiddelen. Ze hebben minder of geen kans gehad zich daaraan te onttrekken. Daarnaast is het voorstelbaar dat het voor medewerkers in de zorg belangrijk is dat zij weten dat zij behandeld zullen worden als ze aan de bovenstaande voorwaarden voldoen. Dit zal de bereidheid van medewerkers in de zorg om niet-vermijdbaar risico te accepteren, in stand houden.
De beoordeling of er sprake was van schaarste aan persoonlijke bescherming is niet een beoordeling van de individuele medewerker. Bepalend is of deze werknemer werkzaam was in een werkveld waar op dat moment landelijk of regionaal sprake was van schaarste. In april 2020 was dat landelijk bijvoorbeeld het geval in verpleeghuizen en in de thuiszorg. Op een ander tijdstip kan de schaarste in een ander werkveld optreden, zoals ziekenhuizen. In die zin gaat het hier om een randvoorwaarde die in de tijd kan fluctueren. Bij het vaststellen van fase 3 zoals in dit Draaiboek beschreven, geven LNAZ/ROAZ aan of en in welke sector/ regio / werkveld sprake is van een schaarste aan persoonlijke beschermingsmiddelen.
Door de genoemde randvoorwaarden (beroepsmatig veelvuldig en risicovol contact met verschillende patiënten én een landelijke of regionale schaarste van materiaal voor persoonlijke bescherming) is de soms geuite vrees dat dit criterium zou kunnen leiden tot misbruik ongegrond.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:37:18 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193672115
Fijn dat de ziekenhuiscijfers er goed uitzien
pi_193672123
pi_193672141
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De auteur stelt hier in feite dat leeftijdsdiscriminatie niet bestaat?
Nee.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193672161
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:37 schreef Momo het volgende:
Fijn dat de ziekenhuiscijfers er goed uitzien
Nu nog het beleid versoepelen. Heel eng.

Binnen 1 uur moest alles dicht. En nu al weken geen verandering....

Alles kan nu wel wat sneller
Love is in the air!
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:42:38 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193672185
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:40 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Nu nog het beleid versoepelen. Heel eng.

Binnen 1 uur moest alles dicht. En nu al weken geen verandering....

Alles kan nu wel wat sneller
Wat wil je nog meer versoepelen nu? Je doet net of we nog steeds in een complete lockdown zitten.
pi_193672190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:25 schreef Ven1972 het volgende:

https://www.maurice.nl/20(...)-we-weer-bij-zinnen/
Love is in the air!
pi_193672209
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Wat wil je nog meer versoepelen nu? Je doet net of we nog steeds in een complete lockdown zitten.
Negeer die man.
pi_193672219
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Alles. Waarbij ik massa evenementen kan voorstellen dat je die nog even stopt. Al kan dat ook prima. Zie demonstratie op de dam. 0 besmettingen.

Kijk hoeveel richtlijnen er alleen al zijn voor restaurants, kroegen, sportscholen. Heel eng en krampachtig.

Dus nu zsm versoepelen:

- Die 1.5 meter - slaat werkelijk nergens meer op
- Kantoren weer open
- Verpleeghuizen open
- Sportscholen open
- Meer mensen toelaten in cafés
- Cultuursector op gang helpen

Zo kan ik wel even doorgaan. We zijn er nog LANG! niet
Love is in the air!
pi_193672223
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Zorgmedewerkers hebben niet per definitie voorrang. Dat heeft het journaal echt te kort-door-de-bocht geformuleerd...

Uit het draaiboek:
[..]

Ja dat heb ik wel gelezen. Maar als dit protocol voor iedereen (met en zonder Corona) moet gelden dan zijn er toch wel meer mensen voor wie dat geldt.

Politieagenten die beschoten zijn tijdens het werk? Brandweerman die tijdens het werk een grote staalbalk op z’n kop krijgt? Ook risico’s ten behoeve van de samenleving die niet ontweken kunnen worden.

Ik vind de grens onmogelijk te trekken en wmb moeten ze er daarom niet aan beginnen.
zie email 27 oktober
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:48:25 #15
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193672246
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:46 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Alles. Waarbij ik massa evenementen kan voorstellen dat je die nog even stopt. Al kan dat ook prima. Zie demonstratie op de dam. 0 besmettingen.

Kijk hoeveel richtlijnen er alleen al zijn voor restaurateurs, kroegen, sportscholen. Heel eng en krampachtig.

Dus nu zsm versoepelen:

- Die 1.5 meter Nee, dit is de basis van onze bescherming
- Kantoren weer open Niet nodig
- Verpleeghuizen open Gebeurt al waar het kan, maar het risico is wel heel groot
- Sportscholen open Gebeurt vanaf 1 juli
- Meer mensen toelaten in cafés Gebeurt vanaf 1 juli
- Cultuursector op gang helpen Wat had je in gedachten?

Zo kan ik wel even doorgaan. We zijn er nog LANG! niet
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193672257
Kantoren zijn gewoon open, waar heeft die vent het over. Advies is zoveel mogelijk thuiswerken, kantoren zijn nooit dicht geweest.
pi_193672292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:49 schreef Simmertje het volgende:
Kantoren zijn gewoon open, waar heeft die vent het over. Advies is zoveel mogelijk thuiswerken, kantoren zijn nooit dicht geweest.
Klopt - dat advies mag dus ingetrokken worden...
Love is in the air!
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:56:09 #18
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193672328
Volgens de dashboard van de overheid is reproductiegetal nu: 0.56!
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:57:49 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193672344
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:56 schreef Ven1972 het volgende:
Genot.
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:59:37 #20
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193672368
quote:
Dat is mooi.
pi_193672378
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193672380
Goed nieuws allemaal. ^O^
pi_193672381
quote:
Lol dat kan haast niet.heerlijk.
pi_193672427
quote:
De comments zijn creepy.
pi_193672440
quote:
En dat terwijl ik toch zie dat weinig mensen zich nog wat aantrekken van de 1,5-meter regels.

Ik denk echt dat het vanzelf een beetje uitdooft. Of iig dat het reproductiegetal onder normale omstandigheden sowieso al < 1 was. Als je 't mij vraagt zeg ik dat superspread events verantwoordelijk zijn geweest voor de ellende in het begin.
  woensdag 17 juni 2020 @ 17:07:59 #26
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193672451
quote:
Zo die kan door naar een inrichting en dan heb ik het niet over Hugo.
pi_193672477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:07 schreef Momo het volgende:

[..]

Zo die kan door naar een inrichting en dan heb ik het niet over Hugo.
Gemiste kans wel. Jammer dat hij 5g er bij betrekt. :')
pi_193672603
Wow die reacties onder dat youtube filmpje, holy shit wat een dom volk. Noem mij maar een communist, maar van mij mogen dit soort gasten wel eens aangepakt worden, gevaar voor de samenleving dit soort gekken.
pi_193672616
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En dat terwijl ik toch zie dat weinig mensen zich nog wat aantrekken van de 1,5-meter regels.

Ik denk echt dat het vanzelf een beetje uitdooft. Of iig dat het reproductiegetal onder normale omstandigheden sowieso al < 1 was. Als je 't mij vraagt zeg ik dat superspread events verantwoordelijk zijn geweest voor de ellende in het begin.
Dat denk ik ook. Als het echt nog zo extreem aanwezig zou zijn dan hadden we het allang gemerkt. Zoveel drukke weekenden ed gehad. Grote protesten. Steeds meer schijt aan de 1,5 meter. Leven start weer meer op, maar besmettingen lopen niet op. 1,5 meter voegt buiten amper nog wat toe imo.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 17:26:27 #30
5428 crew  miss_sly
pi_193672642
quote:
Waar heb je die vandaan? Ik zie dat niet op het dashboard, ik kijk misschien wel ergens verkeerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193672725
quote:
In een Duits slachthuis zijn deze week 475 medewerkers positief getest op het coronavirus. Er zijn duizend tests gedaan, ruim honderd mensen testten negatief en van ongeveer 400 is de uitslag nog niet bekend.

Grote slachthuizen in Duitsland kampen nog steeds met corona-uitbraken. Nu treft het de industriegigant Tönnies, die vlees levert aan onder meer supermarkten. De getroffen slachterij staat in Rheda-Wiedenbrück, zo'n 60 kilometer ten oosten van Münster, in de deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Gisteren had het bedrijf het nog over 128 medewerkers die positief waren getest en beloofde het maatregelen te nemen om verspreiding tegen te gaan. "We hebben het virus lang buiten de deur kunnen houden, maar de recente verspreiding hebben we niet snel genoeg onderkend", zei een directeur van het bedrijf op een persconferentie.
Het blijft mis gaan in slachthuizen. Dit keer in Duitsland maar de trend is duidelijk.
pi_193672823
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Als het echt nog zo extreem aanwezig zou zijn dan hadden we het allang gemerkt. Zoveel drukke weekenden ed gehad. Grote protesten. Steeds meer schijt aan de 1,5 meter. Leven start weer meer op, maar besmettingen lopen niet op. 1,5 meter voegt buiten amper nog wat toe imo.
Ik vermoed dat laatste ook, maar zonder onomstotelijk wetenschappelijk bewijs lijkt het me verstandig om daar (voorlopig )niet vanuit te gaan.
Het virus is op dit moment niet meer extreem aanwezig. volgens het dashboard eind Mei een kleine 1800 infecties. Dat zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat de kans dat er bij die grote protesten besmette personen aanwezig waren klein is. Geen besmette personen bij een protest = geen besmettingen als gevolg van het protest. Dat is simpel, het virus komt niet zo maar uit de lucht vallen.

Ook de maatregelen die nog wel intact zijn (De afstand die toch nog wel door een behoorlijk aantal mensen gerespecteeerd wordt, het vele thuiswerken, het veel minder drukke OV, geen overvolle kroegen,theaters, en geen grote evenementen) zorgt er ook voor dat als er toch ergens een besmetting plaats vind, deze niet weer direct tot een (grote) uitbraak leidt.

Mensen zijn geneigd om veel te veel op micro niveau te kijken, terwijl het bij een epidemie juist om het grote geheel gaat.

Een rekenvoorbeeld. Op 1 juni is er een demonstratie op de Dam. Stel, daar zijn 5 besmette personen. Die besmetten allen 5 anderen. Die 5 anderen zijn pas een paar dagen later op hun beurt weer besmettelijk. Laten we voor het gemak even 5 dagen aannemen. Op 6 juni zijn er dus totaal 30 (5 primair + 25 secundair) besmette personen. Als die personen, door de maatregelen, minder dan 1 andere per persoon besmetten, dan dooft dit mini-epidemietje uit. Als ze gemiddeld meer dan 1 besmetten, dan kan de epidemie verder gaan.
Stel, ze besmetten er gemiddeld 2 per persoon. Dan duurt het weer 5 dagen voordat deze personen op hun beurt weer besmettelijk zijn. Op 11 juni zijn er dan 80 ( 5 + 25 + 50) besmette personen.. etc. etc. etc. Exponentiele groei.

Een ander rekenvoorbeeld: Stel dat je in de "normale" situatie (dus voor de pandemie) dagelijks gemiddeld met 50 mensen in contact kwam. In het OV, op je werk, op de markt, in de kroeg, op de sportvereniging. Hierbij kwam je dan (gemiddeld) met 5 mensen per dagen wat langer en nauwer in contact. Door alle maatregelen (zowel van overheidsweg opgelegd als de maatregelen die je zelf neemt), is dat met 75% afgenomen. De kans dat een eventuele besmetting wordt doorgegeven is dan dus ook met 75% afgenomen.

Nogmaals: fictieve getallen, maar het gaat om het idee. Virussen verdwijnen niet vanzelf zolang er nog kwestbare gastheren (gastheren zonder immuniteit) in een populatie zijn en het virus een mogelijkheid heeft om van de ene naar de andere gastheer "over te springen".
pi_193673028
quote:
Hugo leeft n zn even wereldje, net als die man.
Mooie ontmoeting _O-
  woensdag 17 juni 2020 @ 18:00:57 #34
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_193673055
Wat ik wel frappant vind is dat er nu heel vaak over de tweede golf gepraat wordt, en daar langzaam maar zeker naartoe gewerkt wordt. Op de maatregelen na dan. Maar in het nieuws droppen ze dat weer vaker, al zie je dat idd niet terug aan de cijfers in NL
pi_193673087
Volgens de cijfers van RIVM (epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland) zijn sinds 13 juni geen nieuwe mensen opgenomen in 't ziekenhuis.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
pi_193673098
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar heb je die vandaan? Ik zie dat niet op het dashboard, ik kijk misschien wel ergens verkeerd.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Staat er gewoon bij Reproductiegetal.
pi_193673108
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:32 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Het blijft mis gaan in slachthuizen. Dit keer in Duitsland maar de trend is duidelijk.
Snel aan het werk met dat kunstmatig vlees!! Alle slachthuizen dicht, gewoon een speklap uit een lab.
pi_193673113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:00 schreef RickoKun het volgende:
Wat ik wel frappant vind is dat er nu heel vaak over de tweede golf gepraat wordt, en daar langzaam maar zeker naartoe gewerkt wordt. Op de maatregelen na dan. Maar in het nieuws droppen ze dat weer vaker, al zie je dat idd niet terug aan de cijfers in NL
Lekker bouwen, als er in de herfst eventueel weer wat nieuws cases komen, kan er weer maximaal uitgepakt worden.
pi_193673197
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:21 schreef Simmertje het volgende:
Wow die reacties onder dat youtube filmpje, holy shit wat een dom volk. Noem mij maar een communist, maar van mij mogen dit soort gasten wel eens aangepakt worden, gevaar voor de samenleving dit soort gekken.
Als je zulke reacties uitlokt, in zulke grote aantallen, moet je jezelf afvragen als politicus of je wel goed bezig bent. Die shit krijg je niet zomaar naar je hoofd geslingerd.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 18:08:58 #40
5428 crew  miss_sly
pi_193673202
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:03 schreef Cynicio het volgende:

[..]

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Staat er gewoon bij Reproductiegetal.
Bij mij laadde hij niet de update van vandaag. Nu wel. Dank!
pi_193673326
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als je zulke reacties uitlokt, in zulke grote aantallen, moet je jezelf afvragen als politicus of je wel goed bezig bent. Die shit krijg je niet zomaar naar je hoofd geslingerd.
Dit. Wanneer een overheid niet duidelijk en transparant communiceert gaan mensen in complotten denken. Ik vind het ook niet vreemd. WOB in de ijskast en een ontzettend gebrek aan transparantie. En lekker strooien met termen als nieuwe normaal en een wet. :r ^O^
  woensdag 17 juni 2020 @ 18:18:09 #42
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193673343
Er is weer een grote corona-uitbraak in Duitsland. Bij vleesconcern Tönnies in de buurt van Bielefeld in Noordrijn-Westfalen zijn al 415 besmettingsgevallen vastgesteld onder het personeel. Alle medewerkers van de vleesverwerker en hun directe contacten moeten in quarantaine: het gaat om 7000 mensen. Alle scholen en crèches gaan dicht tot de zomervakantie. Dat melden Duitse media vandaag. Die maatregelen moeten verdere verspreiding onder de bevolking voorkomen, laat een gemeentewoordvoerder weten. Tönnies, Duitslands grootste vleesverwerker, waarschuwde na uitbraak in slachthuizen in mei nog voor het 'stigmatiseren van de hele vleessector'.

woensdag 17 juni 2020 @ 18:22:11 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193673396
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:04 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Snel aan het werk met dat kunstmatig vlees!! Alle slachthuizen dicht, gewoon een speklap uit een lab.
nee dank je, het ligt ook niet aan het vlees
pi_193673468
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee dank je, het ligt ook niet aan het vlees
Ik vind het wel gek dat het zo vaak fout gaat in slachthuizen. Je zou denken dat juist daar de hygiëne en de ventilatie goed geregeld is.
pi_193673477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:00 schreef RickoKun het volgende:
Het lijkt wel alsof ze al weten dat die er komt. Nu zien we juist totaal het tegenovergestelde, gelukkig.

We moeten juist nu kijken naar hoe het virus zich precies verspreid, want we weten echt nog heel weinig. Als we dat weten kunnen we makkelijk versoepelen; het gewoon op een normale manier rond laten gaan, want helemaal weg krijg je het toch niet; en een tweede golf voorkomen.

Ik vind het namelijk echt bizar dat het zo snel afgenomen is en dat terwijl we al redelijk veel versoepeld hebben en mensen aardig schijt hebben aan de 1,5 meter, inclusief ik. Ik bedoel, als het echt zo erg was dan hadden we allang veel meer besmetting gehad de laatste paar weken.
pi_193673505
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:27 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ik vind het wel gek dat het zo vaak fout gaat in slachthuizen. Je zou denken dat juist daar de hygiëne en de ventilatie goed geregeld is.
Hypothese is dat het juist door de koude lucht komt waardoor aerosolen langer blijven zweven dacht ik.
  woensdag 17 juni 2020 @ 18:36:05 #47
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_193673599
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof ze al weten dat die er komt. Nu zien we juist totaal het tegenovergestelde, gelukkig.

We moeten juist nu kijken naar hoe het virus zich precies verspreid, want we weten echt nog heel weinig. Als we dat weten kunnen we makkelijk versoepelen; het gewoon op een normale manier rond laten gaan, want helemaal weg krijg je het toch niet; en een tweede golf voorkomen.

Ik vind het namelijk echt bizar dat het zo snel afgenomen is en dat terwijl we al redelijk veel versoepeld hebben en mensen aardig schijt hebben aan de 1,5 meter, inclusief ik. Ik bedoel, als het echt zo erg was dan hadden we allang veel meer besmetting gehad de laatste paar weken.
Nou inderdaad! Idem met mij hoor. Werk in een bedrijf waar we ons aan de regelgeving moeten houden, maar niet altijd mogelijk is.

Maar (alu hoedje op) soms denk ik bijna dat er op aangestuurd wordt. Als je echte verandering in complete samenlevingen wil aanbrengen, dan zijn dit de prima momenten.

Net zoals met het terrorisme of kinderporno verhaal, om sleepwetten of dat soort zaken erdoorheen te krijgen. Nou heb ik daar nu nog niet echt problemen mee, maar wie weet wat de toekomst brengt.
pi_193673668
quote:

[..]

Dit toont gewoon aan dat de maatregelen veel te zwaar zijn geweest

Het reproductie getal begon ook met dalen toen de eerste maatregelen werden ingevoerd. Geen handen schudden, zoveel mogelijk thuiswerken.

Alles wat hierna kwam heeft maar weinig bijgedragen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193673785
quote:

[..]

Ik vind het moeilijk om dat laatste te kwantificeren. Er lijken hier veel mensen te denken dat het tij is gekeerd wat betreft de 1,5 meter maatregel maar hoe krijgen we dat echt in beeld? Alleen dan kunnen we er iets mee. Ik ga er zelf ook in mee hoor, en het gesprek aan transparantie vanuit de hogere regionen begint me een beetje te irriteren. Ga nou eens het gesprek aan met mensen in plaats van dat houterige gedoe van Rutte tijdens elk persmoment over dat we nog steeds onze handen stuk moeten wassen!
pi_193673908
Ik zit veel op Amerika-georiënteerde fora en ik vind het contrast wel interessant. Op die plekken spreken mensen er schande van dat specifieke winkels of andere gelegenheden geen maskerverplichting hebben en dat er SURELY een nieuwe brandhaard zal ontstaan. Het kutte is dat je het nog ziet gebeuren ook.
pi_193674047
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:53 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Klopt - dat advies mag dus ingetrokken worden...
Hoe heb jij last van thuiswerken?

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-06-2020 19:10:55 ]
pi_193674053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:55 schreef Cynicio het volgende:
Ik zit veel op Amerika-georiënteerde fora en ik vind het contrast wel interessant. Op die plekken spreken mensen er schande van dat specifieke winkels of andere gelegenheden geen maskerverplichting hebben en dat er SURELY een nieuwe brandhaard zal ontstaan. Het kutte is dat je het nog ziet gebeuren ook.
Tja is er reden om te denken dat het daar minder gaat worden in Amerika? Dat een paar gekkies hier in Nederland denken dat het virus helemaal uitgedoofd is zegt niets over de rest van de wereld.
pi_193674070
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:05 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Tja is er reden om te denken dat het daar minder gaat worden in Amerika? Dat een paar gekkies hier in Nederland denken dat het virus helemaal uitgedoofd is zegt niets over de rest van de wereld.
Klopt, maar ook in het holst van de strijd hebben maskers hier eigenlijk geen rol gespeeld.
pi_193674094
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:06 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Klopt, maar ook in het holst van de strijd hebben maskers hier eigenlijk geen rol gespeeld.
Heb dat inderdaad van het begin al raar gevonden, zeker de reden waarom, omdat het geen 100% geen garantie geeft. Al geeft het 80 a 90% garantie, het helpt wel.
pi_193674125
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:07 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Heb dat inderdaad van het begin al raar gevonden, zeker de reden waarom, omdat het geen 100% geen garantie geeft. Al geeft het 80 a 90% garantie, het helpt wel.
In een aantal van de technische briefings van het RIVM is dat aangehaald. De redenatie was dat men wilde dat mensen met klachten thuis zouden blijven, en niet zouden denken "ik zet een masker op, want dan kan ik wel naar buiten"
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 19:10:17 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_193674131
Zullen we nu eerst eens blij zijn met 0 sterfgevallen? Of moeten we maar angstig blijven voor die tweede golf? IK denk altijd maar: hoe weten ze dat? Een virus is ongrijpbaar en kondigt zich niet aan dus niemand kan dat voorspellen.
pi_193674196
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
Zullen we nu eerst eens blij zijn met 0 sterfgevallen? Of moeten we maar angstig blijven voor die tweede golf? IK denk altijd maar: hoe weten ze dat? Een virus is ongrijpbaar en kondigt zich niet aan dus niemand kan dat voorspellen.
1 zwaluw maakt nog geen zomer....
pi_193674206
quote:
Het is pure speculatie gebaseerd op het feit dat mensen in het najaar meer niezen dan in het voorjaar. Zit wat in, maar om daar nou gelijk een tweede golf aan op te hangen. Aan de andere kant lopen mensen nu massaal met hooikoorts rond die wel naar hun werk gaan want het is toch geen corona.
pi_193674246
quote:
Zullen we nu eerst eens blij zijn met 0 sterfgevallen?
Natuurlijk.
quote:
Of moeten we maar angstig blijven voor die tweede golf?
Angstig niet, realistisch blijven wel.
quote:
IK denk altijd maar: hoe weten ze dat? Een virus is ongrijpbaar en kondigt zich niet aan dus niemand kan dat voorspellen.
Nee klopt, maar epidemiologie bestudeert op wetenschappeljike wijze het onstaan, verspreiden en beperken/voorkomen van epidemieen. Verder is het niet zo'n hele gekke gedachte als je nagaat dat het virus wereldwijd nog in meer dan voldoende mate voorkomt. Je weet ook dat het besmettelijk is, dat er nog maar weinig immuniteit in de populatie aanwezig is, dus de kans is zeer aannemelijk dat er, bij afschaffen van maatregelen, gewoon weer een opleving in het aantal besmettingen kan komen.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:16:08 #60
14505 OProg
A Life in Music
pi_193674249
Ik vraag me wel af waarom op RIVM dashboard andere cijfers staan voor de ziekenhuisopnames per dag dan het RIVM waar ze naar verwijzen? :? Is daar iets bekend over?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 19:17:18 #61
249559 crew  Lavenderr
pi_193674285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:13 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Het is pure speculatie gebaseerd op het feit dat mensen in het najaar meer niezen dan in het voorjaar. Zit wat in, maar om daar nou gelijk een tweede golf aan op te hangen. Aan de andere kant lopen mensen nu massaal met hooikoorts rond die wel naar hun werk gaan want het is toch geen corona.
Juist!
pi_193674316
quote:

[..]

Ja, vast... Decennia virologisch en epidemiologisch onderzoek reduceren tot "speculatie omdat mensen in de herfst meer niezeen"..
pi_193674320
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist!
nee..
pi_193674341
quote:

5 dagen geleden:
Het reproductiegetal groeit langzaam boven de één uit. Dat zegt Jacco Wallinga , de belangrijkste modellenmaker van het RIVM, in een interview met Trouw. Hij vreest daarom voor een opleving van het coronavirus.

https://www.lc.nl/binnenl(...)-1-uit-25750234.html
pi_193674371
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:18 schreef JFlip het volgende:

[..]

Ja, vast... Decennia virologisch en epidemiologisch onderzoek reduceren tot "speculatie omdat mensen in de herfst meer niezeen"..
Hoe zit het met de onderzoekers die niet zo geloven in de tweede golf? Hebben die alleen de kaft gelezen van het onderzoek? Je kan nog zo veel onderzoek hebben gedaan, maar dit is improviseren, improviseren, improviseren.
pi_193674381
quote:
Is dit echt geen nep filmpje? Geef mij maar een autoritaite regering die dit soort lieden neerknuppelt. Dat ze dit tegen een minister mogen zeggen zonder te verdwijnen..
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 19:21:44 #68
249559 crew  Lavenderr
pi_193674408
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:18 schreef JFlip het volgende:

[..]

nee..
Ja, het is wel mijn mening en dat mag. Ik hou niet van dat doemdenken. Wees gewoon blij dat het nu op 0 staat. Nee, nu al angstig zijn voor wat misschien nog een keer komt. Dat weet je nooit met een virus. Nooit.
En dan kunnen nu zo snel mogelijk de patienten die nu thuis zitten te wachten ook weer naar hun arts in het ziekenhuis en behoorlijk behandeld worden. Want die worden echt vaak vergeten in deze corona-ellende.
pi_193674440
Ik heb oprecht medelijden met De Jonge in dat filmpje. Hij denkt aan het begin nog dat iemand met iets positiefs of in ieder geval constructiefs komt, niet wetende met wat voor schreeuwlelijk hij te maken zou krijgen.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:24:58 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_193674474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:20 schreef Confetti het volgende:

[..]

Is dit echt geen nep filmpje? Geef mij maar een autoritaite regering die dit soort lieden neerknuppelt. Dat ze dit tegen een minister mogen zeggen zonder te verdwijnen..
Reageert hij nog ergens op?

Ik ga het verder niet kijken. Dit is iets om zo compleet treurig van de worden. En dan vind ik de noodwet ook een schande. Door de lengte maar vooral omdat het parlement compleet buiten spel gaat.

Maar goed, dan probeer je daar via democratische weg uiteindelijk iets aan te doen. En niet door het debiele broertje van Jair uit te hangen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_193674497
Kabinet werkt aan simpelere coronaregels, maar 1,5 meter afstand blijft

https://www.rtlnieuws.nl/(...)l-eenvoudig-15-meter

quote:
"Gedacht wordt aan een versimpeling voor de regels binnen en buiten. Binnen vereenvoudig je de regels tot 1,5 meter en een maximumaantal mensen per ruimte. Wellicht kun je het buiten zelfs versoepelen tot het advies 'hanteer de 1,5 meter'. Dat geeft ruimte voor kermissen of andere bedrijven die nu nog met belemmeringen zitten", zegt Lambie. "Maar of het echt lukt om de regels dusdanig te versimpelen en te versoepelen, dat zijn ze nu aan het bekijken."

Waarschijnlijk zijn in de vereenvoudigde aanpak wel nog strikte regels nodig voor bijvoorbeeld discotheken en activiteiten waar mensen schreeuwen of zingen, zeggen ingewijden.

Aanstaande woensdag is de voorlopig laatste bijeenkomst van de ministeriële crisiscommissie. Dan wil het kabinet officieel besluiten over de versimpeling van de coronaregels en de eerder aangekondigde versoepelingen per 1 juli.
pi_193674519
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:20 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Hoe zit het met de onderzoekers die niet zo geloven in de tweede golf? Hebben die alleen de kaft gelezen van het onderzoek? Je kan nog zo veel onderzoek hebben gedaan, maar dit is improviseren, improviseren, improviseren.
Wetenschappers "geloven" niet... Er zijn ook geen wetenschappers die met 100% zekerheid stellen of er wel of geen tweede golf komt, maar wetenschappers baseren hun standpunt niet op "pure speculatie dat mensen in de herfst meer niezen".

En het is inderdaad improviseren, op basis van wetenschappelijk inzichten, niet op basis van "pure speculatie".
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 19:27:57 #73
249559 crew  Lavenderr
pi_193674520
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:23 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb oprecht medelijden met De Jonge in dat filmpje. Hij denkt aan het begin nog dat iemand met iets positiefs of in ieder geval constructiefs komt, niet wetende met wat voor schreeuwlelijk hij te maken zou krijgen.
Plaatsvervangende schaamte krijg je er van.
pi_193674549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:27 schreef JFlip het volgende:

[..]

Wetenschappers "geloven" niet... Er zijn ook geen wetenschappers die met 100% zekerheid stellen of er wel of geen tweede golf komt, maar wetenschappers baseren hun standpunt niet op "pure speculatie dat mensen in de herfst meer niezen".

En het is inderdaad improviseren, op basis van wetenschappelijk inzichten, niet op basis van "pure speculatie".
Oké, als je het semantisch wil aanpakken.. sommigen DENKEN niet dat er een tweede golf zal zijn.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:30:29 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_193674558
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:26 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Och. Qua regels valt het verder ook allemaal wel weer mee. Of je het er dan mee eens bent is een ander verhaal.

Maar België heeft een PowerPoint van 70 pagina’s met regels waar echt geen touw aan vast te knopen is. :')
pi_193674576
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:19 schreef Za het volgende:

[..]

5 dagen geleden:
Het reproductiegetal groeit langzaam boven de één uit. Dat zegt Jacco Wallinga , de belangrijkste modellenmaker van het RIVM, in een interview met Trouw. Hij vreest daarom voor een opleving van het coronavirus.

https://www.lc.nl/binnenl(...)-1-uit-25750234.html
Inderdaad, voor dit bericht daalde het ook al langere tijd en het is nu nog verder gedaald. Waar komt zo'n naar verhaal over die stijgende R dan vandaan?
pi_193674578
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:30 schreef OProg het volgende:

[..]

Och. Qua regels valt het verder ook allemaal wel weer mee. Of je het er dan mee eens bent is een ander verhaal.

Maar België heeft een PowerPoint van 70 pagina’s met regels waar echt geen touw aan vast te knopen is. :')
Ik snap inderdaad niet helemaal waarom dit nodig is. Zo moeilijk is het toch niet? Houd afstand en maximaal x aantal mensen in een ruimte. Hoe wil je dat nog verder versimpelen?

Mensen struikelen wel vaak over welke regels er nu precies buiten gelden en binnenshuis. Daar valt nog iets te winnen.
pi_193674579
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:29 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Oké, als je het semantisch wil aanpakken.. sommigen DENKEN niet dat er een tweede golf zal zijn.
En op basis waarvan denken ze dat, denk je? Speculatie, of is het een beredeneerde uitkomst , op basis van onderzoek en inzicht?
pi_193674588
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:32 schreef JFlip het volgende:

[..]

En op basis waarvan denken ze dat, denk je? Speculatie, of is het een beredeneerde uitkomst , op basis van onderzoek en inzicht?
Kortom, onderzoek is niet altijd eenduidig?

Met die speculatie duidde ik trouwens meer op de gemiddelde Jan Lul, niet per se onderzoekers. Maar dat is mosterd na de maaltijd.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:35:26 #80
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193674623
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:26 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Hoe simpel wil je het hebben?
pi_193674707
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zo simpel ja, dat het nergens op slaat.
pi_193674744
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:23 schreef Cynicio het volgende:
Tja, gemiste kans inderdaad zoals ik al zei :N
pi_193674749
quote:

[..]

Volgens mij niet zo zeer speculatie, maar wordt er gewoon gekeken hoe een normaal griepvirus zich gedraagt per seizoen.

"Seasonal variability in infectious disease incidence is likely to be influenced by population susceptibility and behaviours; however, environmental influences are also important considerations. Such environmental factors can impact the abundance of pathogens, The knowledge of the role of environmental factors (infection, cold, etc.) or other triggers (indoor activity, vitamin D intake) could be used to improve prevention measures and educational strategies, especially in people with a risk of infection. People should be informed about the importance of proper housing ventilation and the potential benefits of increased outdoor activity in natural UV light. Furthermore, adequate vitamin D status may be required particularly in winter to decrease infection rates; future population-based studies to evaluate broad effects of vitamin D supplementation on infection rates may be warranted."

Of Corona ook zo gaat verlopen is nog gissen aangezien het een nieuw virus is. Maar heel onrealistisch is het niet dat het vergelijkbaar is toch?
pi_193674757
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Simpel maar erg onredelijk :')
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:46:07 #85
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193674770
In de coronawet is het trouwens ook al een stuk eenvoudiger dan nu. Vergeet niet dat de meeste onduidelijkheid voortkomt uit allerlei belangenclubjes die allerlei uitzonderingen hebben bedongen. Daar wordt het voor een aantal mensen kennelijk moeilijker van, en bovendien krijg je oeverloze discussies over 'waarom zij wel en ik niet'.

Volgens de coronawet moet iedereen een veilige afstand houden, met als enige uitzonderen
- mensen binnen een huishouden
- zorgpersoneel, hulpdiensten
- kinderen onder de 12 ten opzichte van elkaar.
- In het OV met de voorgeschreven beschermingsmiddelen.

Veel simpeler krijg je het volgens mij niet.
pi_193674783
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:46 schreef hooibaal het volgende:
In de coronawet is het trouwens ook al een stuk eenvoudiger dan nu. Vergeet niet dat de meeste onduidelijkheid voortkomt uit allerlei belangenclubjes die allerlei uitzonderingen hebben bedongen.
Geef ze eens ongelijk.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:48:50 #87
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193674808
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:47 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Geef ze eens ongelijk.
Vanuit zuiver eigenbelang is het wel begrijpelijk inderdaad.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 19:50:10 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_193674838
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:41 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zo simpel ja, dat het nergens op slaat.
Idd. Echt, hoe verzinnen ze het _O- :+
pi_193674901
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:48 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Vanuit zuiver eigenbelang is het wel begrijpelijk inderdaad.
We zullen wel gaan zien wat het effect is, en of het verstandig is geweest. Uiteindelijk zijn we allemaal proefkonijnen in een heel groot wetenschappelijk onderzoek.
pi_193675127
quote:
In de coronawet is het trouwens ook al een stuk eenvoudiger dan nu. Vergeet niet dat de meeste onduidelijkheid voortkomt uit allerlei belangenclubjes die allerlei uitzonderingen hebben bedongen. Daar wordt het voor een aantal mensen kennelijk moeilijker van, en bovendien krijg je oeverloze discussies over 'waarom zij wel en ik niet'.

Volgens de coronawet moet iedereen een veilige afstand houden, met als enige uitzonderen

Dat is niet een kwestie van uitzonderingen bedingen maar een kwestie van willekeur wegpoetsen. Het is júíst zo dat het kabinet, naast algemene afstandsregels, met allemaal sectorspecifieke verboden en regeltjes komt. Maximaal 30 mensen ongeacht grootte van restaurants, kermissen niet toegestaan, etc.
Leg dan óf wel óf niet de verantwoordelijkheid bij de burgers/bedrijven zelf neer, en niet dat halve werk.
I'll give you something to do
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:12:15 #91
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193675176
quote:

Logisch, maar zouden mensen zo'n wet kunnen begrijpen en uitvoeren?
pi_193675235
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Logisch, maar zouden mensen zo'n wet kunnen begrijpen en uitvoeren?
Nog een betere vraag, zouden politieagenten hier echt actief op gaan handhaven? Het meerendeel niet, want die zien ook wel in dat het wel erg onredelijk is allemaal. Alleen de agenten die thuis onder de plak zitten en dit afreageren op anderen :+ de ene agent geeft je wel een boete en de ander laat het lekker gaan.
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:18:50 #93
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193675273
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nog een betere vraag, zouden politieagenten hier echt actief op gaan handhaven? Het meerendeel niet, want die zien ook wel in dat het wel erg onredelijk is allemaal. Alleen de agenten die thuis onder de plak zitten en dit afreageren op anderen :+
Lijkt mij ook niet, maar het volk is op dit moment wel ontevreden over de maatregelen, dat snap ik heel goed. Zowel de overheid, OMT en de RIVM heel anders over denken hoe ze het virus bestrijden begrijpt het volk ook niet meer. Ik denk namelijk dat de agenten niet durven maatregelen hanteren vanwege angst dat iemand ze klap geeft of een hele harde woordje toe spreekt.
pi_193675312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet, maar het volk is op dit moment wel ontevreden over de maatregelen, dat snap ik heel goed. Zowel de overheid, OMT en de RIVM heel anders over denken hoe ze het virus bestrijden begrijpt het volk ook niet meer. Ik denk namelijk dat de agenten niet durven maatregelen hanteren vanwege angst dat iemand ze klap geeft of een hele harde woordje toe spreekt.
Het zou ook kunnen zijn dat ze het er zelf niet mee eens zijn. Onzinnige boetes uitschrijven zou ik nou ook niet echt trots op zijn.
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:22:00 #95
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193675332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen zijn dat ze het er zelf niet mee eens zijn. Onzinnige boetes uitschrijven zou ik nou ook niet echt trots op zijn.
Dat lijkt me geen erg relevant criterium.
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:24:45 #96
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193675390
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat is ook de mogelijkheid, maar we hebben onze vrijheid nog... daar moeten we op koesteren dat het ook kan. Op zich moeten we nog wel positief zijn met zijn alleen in deze rare en barre tijd, dat is het belangrijkst. In elk geval is voorlopig alles meegevallen de laatste maanden wat niet zo heel erg was dat we dachten.
pi_193675393
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Klopt. Het is willekeur en met twee maten meten. Die hele demonstratie heeft voor een ommezwaai gezorgd. Een demonstratie zonder afstand mag wel, maar daar tegenover staat wel dat je geen feestje mag houden bijvoorbeeld.

Nou, de politie heeft nog wel enig gezag, in tegenstelling tot een BOA . Maar die zien het ook heus wel in en gaan misschien alleen ingrijpen bij zware overtredingen van de maatregelen, zoals raves enzo
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:26:11 #98
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193675415
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt. Het is willekeur en met twee maten meten. Die hele demonstratie heeft voor een ommezwaai gezorgd. Een demonstratie zonder afstand mag wel, maar daar tegenover staat wel dat je geen feestje mag houden bijvoorbeeld.

Nou, de politie heeft nog wel enig gezag, in tegenstelling tot een BOA . Maar die zien het ook heus wel in en gaan misschien alleen ingrijpen bij zware overtredingen van de maatregelen, zoals raves enzo
Dat zorgt immers veel verwarring zich mee. maar het wet moet altijd duidelijk zijn wat we ook van kunnen weten of dat werkbaar en haalbaar is.
pi_193675449
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:22 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen erg relevant criterium.
De agent beslist nog altijd zelf hoor. Ik heb ook een agent gesproken een paar weken terug die het allemaal onzin vond. De ene agent geeft een boete, de ander een waarschuwing, de ander doet niks en kijkt de andere kant op. Dat heb je bij lichte vergrijpen. :P
pi_193678267
Wat is jullie gedachte over de 1,5 meter in de buitenruimte?
Kan deze bijvoorbeeld over 1 maand afgeschaft worden ? Of moeten we die vasthouden (zoals de overheid vermoedelijk wil) tot ruim in 2021

Dat zou de boel pas echt vereenvoudigen, zonder de regels voor de binnenruimte overboord te gooien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 23:09:05 #101
249559 crew  Lavenderr
pi_193678617
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 22:47 schreef _serial_ het volgende:
Kan deze bijvoorbeeld over 1 maand afgeschaft worden ? Of moeten we die vasthouden (zoals de overheid vermoedelijk wil) tot ruim in 2021

Dat zou de boel pas echt vereenvoudigen, zonder de regels voor de binnenruimte overboord te gooien.
Als zoveel mensen op de Dam die regel al hebben overtreden zonder daarvoor gestraft te zijn, waarom zouden andere mensen zich daar wel aan moeten houden? Dat is toch volkomen onlogisch en ook oneerlijk.
En dat handhaven tot in ruim 2021 is gewoon ridicuul.
pi_193678815
quote:

Met wat mazzel gaat het voor buiten van regel naar advies. Dat sluit ook veel meer aan bij de huidige praktijk.
pi_193678830
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als zoveel mensen op de Dam die regel al hebben overtreden zonder daarvoor gestraft te zijn, waarom zouden andere mensen zich daar wel aan moeten houden? Dat is toch volkomen onlogisch en ook oneerlijk.
En dat handhaven tot in ruim 2021 is gewoon ridicuul.
Dit klinkt bijna alsof je er van baalt dat er geen Dam-uitbraak heeft plaatsgevonden...
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 23:35:18 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_193678967
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit klinkt bijna alsof je er van baalt dat er geen Dam-uitbraak heeft plaatsgevonden...
Nou dat heb je dan verkeerd begrepen want dat bedoel ik vanzelfsprekend helemaal niet. Het gaat er mij om dat de regels blijkbaar niet voor iedereen gelden. En dat klopt niet.
pi_193679210
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Met wat mazzel gaat het voor buiten van regel naar advies. Dat sluit ook veel meer aan bij de huidige praktijk.
Dat zou in ieder geval zo moeten zijn voor vrienden en familie zeg maar. Ik kan me voorstellen dat je voor echt grootschalige en/of (semi-)professioneel georganiseerde samenkomsten andere regels laat gelden.
zie email 27 oktober
pi_193679253
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou in ieder geval zo moeten zijn voor vrienden en familie zeg maar. Ik kan me voorstellen dat je voor echt grootschalige en/of (semi-)professioneel georganiseerde samenkomsten andere regels laat gelden.
Ja maar ook daar moet je een keer vanaf als de situatie het toelaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193679334
Inmiddels 657 besmettingen in Duits slachthuis, 7000 mensen in quarantaine.

https://nos.nl/artikel/23(...)-in-quarantaine.html
pi_193679747
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:25 schreef Za het volgende:

Duitsland is sinds dinsdag in één dag tijd gestegen naar +1400 besmettingen. Bron: Worldometer.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

[ Bericht 9% gewijzigd door Geenfrietmaarpatat op 18-06-2020 02:18:12 ]
Leipe shit ouwe
  donderdag 18 juni 2020 @ 02:37:59 #109
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193679777
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 02:13 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Duitsland is sinds dinsdag in één dag tijd gestegen naar +1400 besmettingen. Bron: Worldometer.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
wtf?
  donderdag 18 juni 2020 @ 02:51:08 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193679796
Dallas Woman Tests Positive for Coronavirus Again After 4 Months

https://www.reddit.com/r/(...)r_coronavirus_again/

In McKee's case, her doctors believe that the virus simply went dormant after her first bout of illness, a theory backed by Dr. Benjamin Neuman, a virologist and the head of the biology department at Texas A&M University-Texarkana.

Neuman told Healthline that he believes a second positive test is not necessarily a reactivation of the virus but rather a resurgence.

The virologist thinks people are probably “being discharged with some virus still in them, and then the disease returns.”
  donderdag 18 juni 2020 @ 07:15:28 #111
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193680257
quote:

Of je het er nu mee eens bent of niet hè, maar het is toch naïef om te denken dat de anderhalve meter samenleving op korte termijn wordt afgeschaft?

Rutte, Grapperhaus, de Jonge, Bruls, van Dissel en iedereen die er beslissingen over mag nemen herhalen bij iedere gelegenheid dat afstand houden de basis van het coronabeleid is. Er ligt een wet op de plank waar in staat dat het nog een jaar zo blijft. Waarom dan toch blijven posten dat het misschien binnenkort wel wordt afgeschaft?

De overheid is niet bereid om beslissingen te nemen die potentieel duizenden doden tot gevolg hebben, en dat is ook vrij logisch.
  donderdag 18 juni 2020 @ 07:16:27 #112
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193680264
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:25 schreef Za het volgende:

Ruim twee derde van alle afgenomen tests is positief. Absurd veel.
pi_193680380
Slachthuizen :')
  donderdag 18 juni 2020 @ 07:54:36 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193680390
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juni 2020 07:50 schreef 1Noek1 het volgende:
Lekker over mijn speklapjes niesen :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_193680401
Maar hey, er zijn nog panden gesloten maar slachthuizen (eckt eckt een probleem) blijven open.
Zo essentieel is het niet. Of ga je vlees bij een boer kopen. Eentje waarvan de RIVM dierenartsen niet mee staan te meppen op een beest.
pi_193680445
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 07:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Of je het er nu mee eens bent of niet hè, maar het is toch naïef om te denken dat de anderhalve meter samenleving op korte termijn wordt afgeschaft?

Rutte, Grapperhaus, de Jonge, Bruls, van Dissel en iedereen die er beslissingen over mag nemen herhalen bij iedere gelegenheid dat afstand houden de basis van het coronabeleid is. Er ligt een wet op de plank waar in staat dat het nog een jaar zo blijft. Waarom dan toch blijven posten dat het misschien binnenkort wel wordt afgeschaft?

De overheid is niet bereid om beslissingen te nemen die potentieel duizenden doden tot gevolg hebben, en dat is ook vrij logisch.
Als niemand zich er aan houdt maakt die wet ook geen verschil hoor. Mijn privé en werk omgeving zullen best een redelijke doorsnee zijn van Nederland. Afstand? Nee....Op het werk worden zelfs weer handen geschud.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2020 08:10:06 ]
pi_193680464
Dit slaat ook helemaal nergens op :D

Hezemans moet personeel Eindhovense kartingbaan ontslaan

https://www.ed.nl/eindhov(...)n-ontslaan~a7d2cde4/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 18 juni 2020 @ 08:19:45 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193680479
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:14 schreef RipCity het volgende:

eindhoven de gekste
pi_193680915
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou dat heb je dan verkeerd begrepen want dat bedoel ik vanzelfsprekend helemaal niet. Het gaat er mij om dat de regels blijkbaar niet voor iedereen gelden. En dat klopt niet.
Klopt inderdaad. Die regel moet voor iedereen gelden en nu ook nog.
Dat ze hier defout in zijn gegaan betekent niet dat anderen de regel niet meer hoeven te volgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 18-06-2020 09:34:44 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193680935
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:09 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Als niemand zich er aan houdt maakt die wet ook geen verschil hoor. Mijn privé en werk omgeving zullen best een redelijke doorsnee zijn van Nederland. Afstand? Nee....Op het werk worden zelfs weer handen geschud.
Hier is handenschudden een waarschuwing in je dossier.
Afstand houden is nog steeds een vereiste en als uk buitenkom en in een winkel houdt men echt tot het ridicule de afstand van 1,5 meter. Sommige mensen zijn er echt lenig in.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193680961
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 07:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat heet wensdenken bij sommigen. Gelukkig hebben een minderheid van de mensen dit als ik dit zie in mijn omgeving en op het werk.
pi_193681370
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hier is handenschudden een waarschuwing in je dossier.
Afstand houden is nog steeds een vereiste en als uk buitenkom en in een winkel houdt men echt tot het ridicule de afstand van 1,5 meter. Sommige mensen zijn er echt lenig in.
Dan leef je echt in een compleet andere wereld (of op z'n minst omgeving) dan ik :D
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 10:10:31 #123
5428 crew  miss_sly
pi_193681407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:07 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dan leef je echt in een compleet andere wereld (of op z'n minst omgeving) dan ik :D
We ervaren en zien natuurlijk ook allemaal andere dingen. Dat is logisch.
Als ik hier lees dat 'niemand zich meer aan die 1,5 meter houdt' dan vraag ik me ook af waar die mensen dat dan zien. Ik ervaar juist dat heel veel mensen dat nog wél doen en sommigen niet.

Misschien zit er ook wel een stukje confirmation bias in? Dat ik me wat voorzichtiger voel en dat dus bij anderen ook zie, en dat jij (bijvoorbeeld) dat minder hebt en dus ook meer ziet dat anderen er hetzelfde in staan als jij?
pi_193681513
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We ervaren en zien natuurlijk ook allemaal andere dingen. Dat is logisch.
Als ik hier lees dat 'niemand zich meer aan die 1,5 meter houdt' dan vraag ik me ook af waar die mensen dat dan zien. Ik ervaar juist dat heel veel mensen dat nog wél doen en sommigen niet.

Misschien zit er ook wel een stukje confirmation bias in? Dat ik me wat voorzichtiger voel en dat dus bij anderen ook zie, en dat jij (bijvoorbeeld) dat minder hebt en dus ook meer ziet dat anderen er hetzelfde in staan als jij?
Zou kunnen....Kijk, familie en vrienden staan er allemaal vrijwel het zelfde in. Misschien dat het ook komt dat je vrienden hebt die een soort van hetzelfde denken over zaken, in het algemeen. Maar ook mensen buiten 'mijn cirkel' zie ik hier zich niet strikt aan de regels houden. Maar misschien valt het me gewoon niet meer op dat er mensen zijn die zich er wel aan houden....Zou kunnen....

Neemt niet weg dat de mensen die zich er nu inderdaad niet meer strikt aan houden dat opeens wel gaan doen als de noodwet een wet wordt.
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:30:14 #125
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193681659
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:14 schreef RipCity het volgende:

Complete willekeur in de uitleg van regels, het is maar net welke ambtenaar naar de situatie kijkt.

Die noodwet gaat daar niets aan veranderen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 10:34:26 #126
5428 crew  miss_sly
pi_193681696
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:19 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zou kunnen....Kijk, familie en vrienden staan er allemaal vrijwel het zelfde in. Misschien dat het ook komt dat je vrienden hebt die een soort van hetzelfde denken over zaken, in het algemeen. Maar ook mensen buiten 'mijn cirkel' zie ik hier zich niet strikt aan de regels houden. Maar misschien valt het me gewoon niet meer op dat er mensen zijn die zich er wel aan houden....Zou kunnen....

Neemt niet weg dat de mensen die zich er nu inderdaad niet meer strikt aan houden dat opeens wel gaan doen als de noodwet een wet wordt.
Waarschijniljk niet.
Wat mij betreft zou het beleid, de uitleg daarvan en de uitwerking in de praktijk zo moeten zijn dat er geen wet nodig is, maar dat deze drie samen zo duidelijk zijn dat de meerderheid van de mensen zich eraan houdt omdat men ervaart dat het zin heeft. Als het niet goed genoeg uit te leggen is, als er teveel uitzonderingen zijn, als mensen door de cijfers het idee hebben dat het allemaal niet zo nodig is, raak je draagvlak kwijt. Het is veel gemakkelijker en natuurlijker als men de maatregel kan begrijpen en zich er dus aan zal houden omdat het logisch is.
pi_193681726
Meeste vrienden van mij werken allemaal nog grotendeels thuis tot in ieder geval september. Zelf werk ik nu 2 van de 5 dagen op kantoor. 1,5 meter verwaterd wel een beetje, maar handen schudden is nog steeds een no go.
pi_193681778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarschijniljk niet.
Wat mij betreft zou het beleid, de uitleg daarvan en de uitwerking in de praktijk zo moeten zijn dat er geen wet nodig is, maar dat deze drie samen zo duidelijk zijn dat de meerderheid van de mensen zich eraan houdt omdat men ervaart dat het zin heeft. Als het niet goed genoeg uit te leggen is, als er teveel uitzonderingen zijn, als mensen door de cijfers het idee hebben dat het allemaal niet zo nodig is, raak je draagvlak kwijt. Het is veel gemakkelijker en natuurlijker als men de maatregel kan begrijpen en zich er dus aan zal houden omdat het logisch is.
Dat ben ik met je eens. Vergelijk het een beetje met de weginrichting. Een juiste weginrichting heeft geen snelheidsborden nodig. ALs een weg waar je 50 mag, 5 banen heeft, zonder bochten, is er ook een grote kans dat er (veel) te hard gereden wordt.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:38 schreef Simmertje het volgende:
Meeste vrienden van mij werken allemaal nog grotendeels thuis tot in ieder geval september. Zelf werk ik nu 2 van de 5 dagen op kantoor. 1,5 meter verwaterd wel een beetje, maar handen schudden is nog steeds een no go.
Het is ook niet zo dat er bewust niet meer gekeken wordt naar de regels.
Ik werk ook nog steeds thuis. Maar ik heb er ook geen moeite mee om even naar kantoor te gaan als dat makkelijker is. Zelfde met bijvoorbeeld een restaurant. Mijn ouders zie ik thuis bijvoorbeeld ook op minder dan 1.5 meter afstand. Dan kan ik in een restaurant net zo goed het zelfde doen. Ik heb nog een restaurant meegemaakt die daar een probleem mee heeft.

Als ik in een winkel sta, en iemand loopt hetzelfde gangpad in, ga ik echt niet rennen om die afstand te kunnen houden.

Ik ga echt geen handen schudden om lekker rebels te doen, maar ik heb er ook zeker geen problemen mee om het wel te doen als het net zo uitkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2020 10:44:49 ]
pi_193681881
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Vergelijk het een beetje met de weginrichting. Een juiste weginrichting heeft geen snelheidsborden nodig. ALs een weg waar je 50 mag, 5 banen heeft, zonder bochten, is er ook een grote kans dat er (veel) te hard gereden wordt.
[..]

Ik werk ook nog steeds thuis. Maar ik heb er ook geen moeite mee om even naar kantoor te gaan als dat makkelijker is. Zelfde met bijvoorbeeld een restaurant. Mijn ouders zie ik thuis bijvoorbeeld ook op minder dan 1.5 meter afstand. Dan kan ik in een restaurant net zo goed het zelfde doen. Ik heb nog een restaurant meegemaakt die daar een probleem mee heeft.

Als ik in een winkel sta, en iemand loopt hetzelfde gangpad in, ga ik echt niet rennen om die afstand te kunnen houden.

Ik ga echt geen handen schudden om lekker rebels te doen, maar ik heb er ook zeker geen problemen mee om het wel te doen als het net zo uitkomt.
Daarnaast als jij gewoon af en toe goed je handen wast voorkom je al heel veel. Ik vind dat sowieso raar dat handen wassen bij veel Nederlanders niet als normaal wordt gezien, ongeacht corona of niet. Vaak genoeg hoor ik collega's de toilet uitkomen om vervolgens linea recta de ruimte uit te lopen, dan weet ik al genoeg. Echt best wel raar dat er dus nog steeds mensen zijn die na toiletgebruik hun handen niet wassen.

Dus hopelijk worden allemaal wat hygiënischer door deze periode, dan hoeven we ons ook niet meer zo geforceerd te gedragen naar de 1,5 meter toe.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 10:54:33 #130
5428 crew  miss_sly
pi_193681947
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies.
En die logica verdwijnt meer en meer. Met overvolle vliegtuigen oké vinden, bijvoorbeeld. Maar ook het almaar niet komen van een piek naar aanleiding van versoepelingen. Het voelt niet meer logisch, want er gebeurt (gelukkig!) niets.

Toch zie je bijvoorbeeld op die site van John Hopkins nog steeds een enorme stijging van het aantal besmettingen, Dus er is nog van alles gaande, wereldwijd. In Europa gelukkig veel minder; het zijn vooral erg lokale brandhaardjes die in de hand gehouden kunnen worden. Dat is prima.

quote:

Ik zie mijn ouders niet vaak, maar inderdaad niet meer op 1,5 meter. En dat vind ik erg fijn. Maar juist omdat ik hen niet meer op 1,5 meter zie, probeer ik de groep die ik ook dichterbij laat komen wel beperkt te houden. Ik ga niet rennen voor onbekenden, maar ik loop nog wel steeds een gangpad om als dat zo uitkomt. Ook op straat zal ik toch mijn best doen om de afstand te bewaren. Minder krampachtig dan in het begin, maar ik laat het ook zeker nog niet helemaal varen. Voor mij voelt dat gewoon niet goed.

Gisteren zijn we hier op het strand op het terras gaan eten. ik vond het heerlijk dat de tafels veel meer uit elkaar staan dan anders. Het voelt bijna als voorheen, maar er zijn wel wat zaken die het toch anders maken.
pi_193681971
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarschijniljk niet.
Klopt maar in een samenleving leven mensen met verschillende intelligentieniveaus en verschillende belangen. Daarnaast zijn mensen in het algemeen van nature egoistisch.

Iedereen is tegen moorden en diefstal, maar toch gebeurt het, zelfs met handhaving.
pi_193681982
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:50 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Daarnaast als jij gewoon af en toe goed je handen wast voorkom je al heel veel. Ik vind dat sowieso raar dat handen wassen bij veel Nederlanders niet als normaal wordt gezien, ongeacht corona of niet. Vaak genoeg hoor ik collega's de toilet uitkomen om vervolgens linea recta de ruimte uit te lopen, dan weet ik al genoeg. Echt best wel raar dat er dus nog steeds mensen zijn die na toiletgebruik hun handen niet wassen.

Dus hopelijk worden allemaal wat hygiënischer door deze periode, dan hoeven we ons ook niet meer zo geforceerd te gedragen naar de 1,5 meter toe.
Exact! Ik was mijn handen niet niet vaker dan voorheen. Als ik wat ging eten o.i.d. waste ik altijd al goed mijn handen vantevoren.

Ik doe het nu eerlijk gezegd ook niet vanwege corona, maar eerder vanwege buikgriep o.i.d.
pi_193682007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Exact! Ik was mijn handen niet niet vaker dan voorheen. Als ik wat ging eten o.i.d. waste ik altijd al goed mijn handen vantevoren.

Ik doe het nu eerlijk gezegd ook niet vanwege corona, maar eerder vanwege buikgriep o.i.d.
Sowieso ook netjes naar je collega's toe. Hetzelfde geldt voor toetsenborden en weet ik veel wat, hoe vaak werden die voor corona schoongemaakt? Volgens mij zijn toetsenborden en deurklinken de meest smerige objecten in een huishouden/kantoor. Apart dat corona nodig was om ons daar bewust van te maken.
pi_193682016
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies.
En die logica verdwijnt meer en meer. Met overvolle vliegtuigen oké vinden, bijvoorbeeld. Maar ook het almaar niet komen van een piek naar aanleiding van versoepelingen. Het voelt niet meer logisch, want er gebeurt (gelukkig!) niets.

Toch zie je bijvoorbeeld op die site van John Hopkins nog steeds een enorme stijging van het aantal besmettingen, Dus er is nog van alles gaande, wereldwijd. In Europa gelukkig veel minder; het zijn vooral erg lokale brandhaardjes die in de hand gehouden kunnen worden. Dat is prima.
[..]

Ik zie mijn ouders niet vaak, maar inderdaad niet meer op 1,5 meter. En dat vind ik erg fijn. Maar juist omdat ik hen niet meer op 1,5 meter zie, probeer ik de groep die ik ook dichterbij laat komen wel beperkt te houden. Ik ga niet rennen voor onbekenden, maar ik loop nog wel steeds een gangpad om als dat zo uitkomt. Ook op straat zal ik toch mijn best doen om de afstand te bewaren. Minder krampachtig dan in het begin, maar ik laat het ook zeker nog niet helemaal varen. Voor mij voelt dat gewoon niet goed.

Gisteren zijn we hier op het strand op het terras gaan eten. ik vond het heerlijk dat de tafels veel meer uit elkaar staan dan anders. Het voelt bijna als voorheen, maar er zijn wel wat zaken die het toch anders maken.
Ow, ik vind het ook prettig dat er meer ruimte is in een restaurant nu. Maar dat heeft niets met Corona te maken. Idem bij een uitstapje naar een pretpark of dierentuin ofzo. Heerlijk, die ruimte en relatieve rust.

Iedereen moet doen waar 'ie zich prettig bij voelt. Ik ga ook niemand verplichten om mij de hand te schudden ;).

Het aantal besmettingen zie ik niet zo als een probleem wanneer de zorg daarmee niet overbelast raakt. Mijn inziens is dat juist een positief effect.
pi_193682030
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Sowieso ook netjes naar je collega's toe. Hetzelfde geldt voor toetsenborden en weet ik veel wat, hoe vaak werden die voor corona schoongemaakt? Volgens mij zijn toetsenborden en deurklinken de meest smerige objecten in een huishouden/kantoor. Apart dat corona nodig was om ons daar bewust van te maken.
Eens. Maar daarom was ik ook mijn handen voordat ik iets mijn mond stop. Al is het een koekje dat op tafel staat....Zeker op kantoor. Thuis minder. Om geen poepbacterien in m'n mond te stoppen, that is....

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2020 11:10:12 ]
pi_193682078
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:00 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Eens. Maar daarom was ik ook mijn handen voordat ik iets mijn mond stop. Al is het een koekje dat op tafel staat....Zeker op kantoor. Thuis minder.
Conclusie is dus wanneer wij de komende herfst/winter de hygiëne maatregelen blijven volgen, mondkapjes ophouden in het OV, thuiswerken als het kan en al helemaal thuiswerken als je verkouden/grieperig bent we hopelijk af kunnen van geforceerd 1,5 meter afstand houden op kantoor. Scheelt ook weer die achterlijke looproutes op kantoor momenteel :')
pi_193682105
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:50 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik heb daar ook echt van staan kijken. Mensen die opeens verkondigden hoe goed ze wel niet bezig waren omdat ze hun handen aan het wassen waren. Hell, zelfs het kabinet moest letterlijk blijven herhalen dat je je handen moet wassen. Dat je niet in je handen moet niezen. Dat je thuis blijft als je onwijs verkouden of ziek bent. Dat die noodzaak er überhaupt was. Viel me overigens altijd al wel op dat er heel veel mensen zijn die niet bepaald hygiënisch bezig waren :X van die lui die lekker naast je gaan zitten in de bios; luid proestend. Geen hand voor de mond. Mensen die idd veel te snel klaar waren op de toilet, overduidelijk geen handen schoongemaakt hebben. Brr.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:12:25 #138
14505 OProg
A Life in Music
pi_193682158
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Conclusie is dus wanneer wij de komende herfst/winter de hygiëne maatregelen blijven volgen, mondkapjes ophouden in het OV, thuiswerken als het kan en al helemaal thuiswerken als je verkouden/grieperig bent we hopelijk af kunnen van geforceerd 1,5 meter afstand houden op kantoor. Scheelt ook weer die achterlijke looproutes op kantoor momenteel :')
Dit. Overigens is dit ook wel een aardig bericht:

quote:
Waar zijn de files gebleven? Nederlandse automobilisten rijden weer bijna evenveel kilometers als vóór de coronacrisis, maar dan meer verspreid over de dag. Als we dat blijven doen, zou het filespook weleens lang weg kunnen blijven.

Volgens Jorn de Vries, directeur van verkeersapp Flitsmeister, mensen nu inderdaad meer verspreid de weg op. ,,Normaal ging iedereen tussen 7 en 9 uur de weg op'', weet De Vries, wiens bedrijf de coronakilometers van 1,7 miljoen gebruikers analyseerde.

,,Mensen die thuis kunnen werken, beginnen thuis en stappen dan bijvoorbeeld om 10 uur in de auto omdat het toch prettig is om collega's of klanten face-to-face te zien. Er worden nog wel kilometers afgelegd, maar verspreid over de dag.''
Wat ik al jaren roep, het probleem is niet dat we te weinig wegen hebben, maar dat we er allemaal tegelijk overheen willen rijden. Ik hoop dat we dat ook niet opnieuw gaan doen. Gewoon alleen naar kantoor omdat het relevant is om daar te zijn en niet omdat het om 8 uur binnen komen een doel an sich is.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:26:21 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193682348
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Gelukkig hebben wij al de mail gehad dat we tot 1 september sowieso thuis kunnen blijven werken. Dat gedoe met looproutes en touchpennen om de koffieautomaat te bedienen, echt hou op met me.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:27:22 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193682366
AT5 twitterde op donderdag 18-06-2020 om 11:24:21 Corona vastgesteld bij deelnemer Damprotest; volgens wethouder geen besmettingsgevaar https://t.co/im196ggwfF https://t.co/2iVfi0LAfM reageer retweet
we got him
pi_193682374
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies.
En die logica verdwijnt meer en meer. Met overvolle vliegtuigen oké vinden, bijvoorbeeld.
Ik dacht dat mondkapjes verplicht zijn in het vliegtuig?
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 11:28:15 #142
5428 crew  miss_sly
pi_193682380
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik dacht dat mondkapjes verplicht zijn in het vliegtuig?
Klopt.
Wat wil je daarmee zeggen?
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:31:03 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193682423
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:27 schreef Tarado het volgende:
AT5 twitterde op donderdag 18-06-2020 om 11:24:21 Corona vastgesteld bij deelnemer Damprotest; volgens wethouder geen besmettingsgevaar https://t.co/im196ggwfF https://t.co/2iVfi0LAfM reageer retweet
we got him
Hoe kan die wethouder nou zeggen dat er geen besmettingsgevaar is?
pi_193682425
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb daar ook echt van staan kijken. Mensen die opeens verkondigden hoe goed ze wel niet bezig waren omdat ze hun handen aan het wassen waren. Hell, zelfs het kabinet moest letterlijk blijven herhalen dat je je handen moet wassen. Dat je niet in je handen moet niezen. Dat je thuis blijft als je onwijs verkouden of ziek bent. Dat die noodzaak er überhaupt was. Viel me overigens altijd al wel op dat er heel veel mensen zijn die niet bepaald hygiënisch bezig waren :X van die lui die lekker naast je gaan zitten in de bios; luid proestend. Geen hand voor de mond. Mensen die idd veel te snel klaar waren op de toilet, overduidelijk geen handen schoongemaakt hebben. Brr.
Mensen die handen wassen niet nodig achten als ze alleen geplast hebben. :')
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:32:38 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193682450
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

even met Maurice gebeld
pi_193682458
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt.
Wat wil je daarmee zeggen?
Dat opgepropt in vliegtuig zitten met airco en mondkapjes op heel anders is dan op willekeurige plek de maatregelen afschaffen en opgepropt zitten of staan zonder die maatregelen.
Dus wijzen naar ‘ja maar in het vliegtuig hoef je geen afstand te houden’ is nogal selectief?
pi_193682461
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vermijd drukte als advies zal niet verdwijnen lijkt me. En grootschaliger evenementen zullen wel tot 2021 worden uitgesteld.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:33:41 #148
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193682464
quote:

[..]

Standaard antwoord. Hetzelfde als ‘er zijn geen giftige stoffen vrijgekomen’.

Als het zo eenvoudig vast te stellen is, waarom dan nog de 1,5 meter regel? Ben je ziek blijf je thuis, ben je niet ziek niets aan de hand dan toch?!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:33:52 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193682467
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Mensen die handen wassen niet nodig achten als ze alleen geplast hebben. :')
zie je normaliter toch wel vrij veel bij een avondje stappen
pi_193682472
quote:
Volgens de wethouder is uit onderzoek gebleken dat de persoon geen andere deelnemers aan het protest heeft kunnen besmetten. De deelnemer kreeg pas een kleine week na de demonstratie ziektesymptomen en was daarom niet besmettelijk tijdens het protest.
Overdag wethouder maar in de donkere uurtjes is hij viroloog. Vast een FOK!ker. O+
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:34:36 #151
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_193682478
quote:

[..]

"Omdat de persoon op het moment van de demonstratie geen klachten had"
De wethouder hoort dus bij het kamp dat vindt dat asymptomatische besmettingen niet voorkomen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_193682497
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

zie je normaliter toch wel vrij veel bij een avondje stappen
Dat is ook het hele probleem met het uitgaansleven momenteel, geen wonder dat er meteen 100 besmettingen in Zuid Korea waren toen de clubs opengingen.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:37:23 #153
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_193682503
Over thuiswerken: ik blijf dat voorlopig zoveel mogelijk doen.

We zouden geen flexplekken meer hebben op kantoor maar hier blijken niet alle collega's zich aan te houden, gaan vrolijk op de plek van een collega zitten.
Er worden weer fysieke overleggen gepland met collega's van allerlei locaties.
Er worden weer klanten uitgenodigd.
En dat allemaal in ons pand met een ventilatiesysteem uit het jaar kruik.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 11:38:22 #154
5428 crew  miss_sly
pi_193682519
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat opgepropt in vliegtuig zitten met airco en mondkapjes op heel anders is dan op willekeurige plek de maatregelen afschaffen en opgepropt zitten of staan zonder die maatregelen.
Dus wijzen naar ‘ja maar in het vliegtuig hoef je geen afstand te houden’ is nogal selectief?
Het is een voorbeeld van iets waar heel veel mensen vraagtekens bij hebben.
Ondanks HEPA-filters en mondkapjes.
pi_193682541
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:34 schreef 1Noek1 het volgende:

[..]

Overdag wethouder maar in de donkere uurtjes is hij viroloog. Vast een FOK!ker. O+
Lijkt me dat die hier de analyse van de GGD deelt.
pi_193682543
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:34 schreef Arizona het volgende:

[..]

"Omdat de persoon op het moment van de demonstratie geen klachten had"
De wethouder hoort dus bij het kamp dat vindt dat asymptomatische besmettingen niet voorkomen.
Dat zijn er heel veel, en nog meer mensen denken dat besmetting sowieso niet uitmaakt omdat alleen oma van 80+ er dood aan gaat
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:42:13 #157
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193682581
Een persoon die de demonstratie op de Dam in Amsterdam op 1 juni heeft bijgewoond, is besmet met het coronavirus, aldus de GGD. Volgens een woordvoerster had de betoger op het moment dat hij of zij bij het protest was nog geen klachten en dus geen anderen kunnen besmetten. Ook is niet duidelijk of de bron van de besmetting op de Dam ligt, aldus de zegsvrouw.

Dat de demonstrant het coronavirus heeft, kwam naar voren in een bron- en contactonderzoek van een ander persoon. Omdat er veel meer mensen op de antiracismedemonstratie afkwamen dan was ingeschat, was het houden van afstand vrijwel niet mogelijk. De drukte bij de demonstratie zorgde voor woede en het risico op besmetting was volgens deskundigen hoog.

Deze week bleek echter dat de demonstraties in Amsterdam en later in Rotterdam geen 'superspreading event' zijn geweest voor het coronavirus. Twee weken nadien, aan het eind van de uiterlijke incubatietijd, zijn er geen aanwijzingen dat het coronavirus daar flink is verspreid, melden de GGD’s. In Amsterdam werden twee protestgangers getest die zich met klachten meldden. Een van hen testte naar nu blijkt positief.
Bron: AD,bl
pi_193682583
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die logica snap ik niet dus. Alsof je het raar vind dat je van seks zonder voorbehoedsmiddel wel zwanger kan worden
pi_193682631
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:12 schreef OProg het volgende:

Wat ik al jaren roep, het probleem is niet dat we te weinig wegen hebben, maar dat we er allemaal tegelijk overheen willen rijden. Ik hoop dat we dat ook niet opnieuw gaan doen. Gewoon alleen naar kantoor omdat het relevant is om daar te zijn en niet omdat het om 8 uur binnen komen een doel an sich is.
Ik denk dat dit een tijdelijke situatie is, en zodra er weer op normale bezetting gewerkt mag worden, en het OV normaal gebruikt mag worden, dit effect snel voorbij is. Mensen die normaal het OV pakken, nu min of meer gedwongen worden de auto te pakken, dus ja, je krijgt nu meer autokilometers, maar er werken nog steeds heel heel veel mensen thuis.

Eens dat het nog steeds waanzinnig is dat veel bedrijven alleen tussen 9:00 - 17:00 werken, en we daar best lering uit kunnen trekken omdat beter te spreiden over de dag
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 11:47:38 #160
5428 crew  miss_sly
pi_193682648
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Die logica snap ik niet dus. Alsof je het raar vind dat je van seks zonder voorbehoedsmiddel wel zwanger kan worden
Die vergelijking kan ik niet volgen.
Zal ongetwijfeld aan mij liggen :)
pi_193682684
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een tijdelijke situatie is, en zodra er weer op normale bezetting gewerkt mag worden, en het OV normaal gebruikt mag worden, dit effect snel voorbij is. Mensen die normaal het OV pakken, nu min of meer gedwongen worden de auto te pakken, dus ja, je krijgt nu meer autokilometers, maar er werken nog steeds heel heel veel mensen thuis.

Eens dat het nog steeds waanzinnig is dat veel bedrijven alleen tussen 9:00 - 17:00 werken, en we daar best lering uit kunnen trekken omdat beter te spreiden over de dag
Het bewustzijn binnen bedrijven moet ook veranderen. Wat heb je aan een werknemer die elke ochtend 1,5 uur bezig is om op werk te komen en elke dag ook laat thuis is. Zoveel verspilde energie die je anders in het werk had kunnen stoppen. Ik ben nu oprecht echt een stuk fitter tijdens het werken omdat ik niet meer elke dag die sleur beleef van het reizen en haasten in de ochtend.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:51:47 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193682698
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:50 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Het bewustzijn binnen bedrijven moet ook veranderen. Wat heb je aan een werknemer die elke ochtend 1,5 uur bezig is om op werk te komen en elke dag ook laat thuis is. Zoveel verspilde energie die je anders in het werk had kunnen stoppen. Ik ben nu oprecht echt een stuk fitter tijdens het werken omdat ik niet meer elke dag die sleur beleef van het reizen en haasten in de ochtend.
Ik vrees dat oude gewoonten heel moeilijk slijten, zelfs nu...
pi_193682711
quote:

[..]

Kan het mij voorstellen dat het twijfelachtig klinkt, alleen denk ik wel dat sommige dingen gewoon "uitgeprobeerd" moeten worden. Luchtvaart is niet rendabel als je bv. de middelste stoelen vrij moet laten en dit zal zeker een rol hebben gespeeld in het zeggen van dat de risico's beperkt zijn, economische belangen spelen ook een grote rol.

Als je bv. toestemming had gevraagd voor een demonstratie op de Dam met 10.000 mensen zonder afstand te houden maar met mondkapjes was dat resoluut afgewezen omdat dat te gevaarlijk is. Nu hebben ze het toch gedaan en lijkt er helemaal niets te zijn gebeurd daar.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:54:07 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193682720
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:36 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dat is ook het hele probleem met het uitgaansleven momenteel, geen wonder dat er meteen 100 besmettingen in Zuid Korea waren toen de clubs opengingen.
vorige week niet gezien omdat je maar in je eentje in het toilet bent dus geen idee hoe het er nu mee gesteld is in de horeca
pi_193682737
pi_193682772
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die vergelijking kan ik niet volgen.
Zal ongetwijfeld aan mij liggen :)
Een situatie met voorzorgsmaatregelen vergelijken met een situatie zonder voorzorgsmaatregelen
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:02:41 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193682824
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:34 schreef 1Noek1 het volgende:

[..]

In Amsterdam houden ze er sowieso hun eigen gedachtegang op na.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 12:02:49 #168
5428 crew  miss_sly
pi_193682827
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Een situatie met voorzorgsmaatregelen vergelijken met een situatie zonder voorzorgsmaatregelen
Want waarmee vergelijk ik het volgens jou?
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 12:05:52 #169
5428 crew  miss_sly
pi_193682871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Kan het mij voorstellen dat het twijfelachtig klinkt, alleen denk ik wel dat sommige dingen gewoon "uitgeprobeerd" moeten worden. Luchtvaart is niet rendabel als je bv. de middelste stoelen vrij moet laten en dit zal zeker een rol hebben gespeeld in het zeggen van dat de risico's beperkt zijn, economische belangen spelen ook een grote rol.
Wellicht.
Ik zeg alleen dat daarmee dus het draagvlak minder wordt. Als mensen niet meer kunnen volgen waarom het ene wel mag en het andere niet (en daarbij echt niet altijd de meest logische vergelijkingen maken, maar die voor hen zeker wel logisch voelen), hebben mensen meer de neiging het maar te laten en hun eigen gang te gaan.
Dan kun je wel wetten gaan opstellen, maar in hoeverre gaan mensen zich daaraan houden als ze de logica erachter niet meer logisch vinden.
quote:
Als je bv. toestemming had gevraagd voor een demonstratie op de Dam met 10.000 mensen zonder afstand te houden maar met mondkapjes was dat resoluut afgewezen omdat dat te gevaarlijk is. Nu hebben ze het toch gedaan en lijkt er helemaal niets te zijn gebeurd daar.
Eens.

Misschien is dat wel inherent aan dit hele gebeuren: omdat het zo nieuw is, en er nog weinig bekend is, moeten er dingen gebeuren en al dan niet consequenties hebben om te zien hoe het zich allemaal ontwikkelt.
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:09:31 #170
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_193682924
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:42 schreef Ven1972 het volgende:
Een persoon die de demonstratie op de Dam in Amsterdam op 1 juni heeft bijgewoond, is besmet met het coronavirus, aldus de GGD. Volgens een woordvoerster had de betoger op het moment dat hij of zij bij het protest was nog geen klachten en dus geen anderen kunnen besmetten. Ook is niet duidelijk of de bron van de besmetting op de Dam ligt, aldus de zegsvrouw.

Dat de demonstrant het coronavirus heeft, kwam naar voren in een bron- en contactonderzoek van een ander persoon. Omdat er veel meer mensen op de antiracismedemonstratie afkwamen dan was ingeschat, was het houden van afstand vrijwel niet mogelijk. De drukte bij de demonstratie zorgde voor woede en het risico op besmetting was volgens deskundigen hoog.

Deze week bleek echter dat de demonstraties in Amsterdam en later in Rotterdam geen 'superspreading event' zijn geweest voor het coronavirus. Twee weken nadien, aan het eind van de uiterlijke incubatietijd, zijn er geen aanwijzingen dat het coronavirus daar flink is verspreid, melden de GGD’s. In Amsterdam werden twee protestgangers getest die zich met klachten meldden. Een van hen testte naar nu blijkt positief.
Bron: AD,bl
Geen klachten dus allemaal prima :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_193682935
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Want waarmee vergelijk ik het volgens jou?
Je trekt het erg persoonlijk, maar ik snap niet waarom sommige mensen alle maatregelen opeens nutteloos vinden omdat je in een vliegtuig op elkaar mag zitten. Terwijl daar dus maatregelen zijn die je niet in café of op de werkplek hebt
quote:

[..]

donderdag 18 juni 2020 @ 12:11:03 #172
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193682943
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen. Hier weer terug naar de oude situatie. Allemaal op kantoor. Nauwelijks maatregelen getroffen op hier en daar een desinfectie zeepje na. Maar he! We zitten 1,60 meter bij elkaar vandaan, dus prima :')

Het thuiswerken beviel me prima en ik kreeg daar 2x zoveel werk verzet dan op de zaak zelf.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 12:12:25 #173
5428 crew  miss_sly
pi_193682956
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Je trekt het erg persoonlijk, maar ik snap niet waarom sommige mensen alle maatregelen opeens nutteloos vinden omdat je in een vliegtuig op elkaar mag zitten. Terwijl daar dus maatregelen zijn die je niet in café of op de werkplek hebt
[..]

Maar dat zeg ik ook helemaal niet.

Je bent echt tegen de verkeerde aan het preken, hoor.
pi_193682962
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen. Hier weer terug naar de oude situatie. Allemaal op kantoor. Nauwelijks maatregelen getroffen op hier en daar een desinfectie zeepje na. Maar he! We zitten 1,60 meter bij elkaar vandaan, dus prima :')

Het thuiswerken beviel me prima en ik kreeg daar 2x zoveel werk verzet dan op de zaak zelf.
Ja, die hebben niet voor niets een kantoorpand en inventaris aangeschaft toch?
pi_193683037
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarnaast willen veel mense helemaal niet op andere tijden werken, dit hoorde ik laatst pp de radio.
Als mensen files echt zo vervelend vonden dan zou de 25 procent van de filerijders gewoon een uurtje later weggaan om te winkelen of op koffiebezoek te gaan.
pi_193683091
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarnaast willen veel mense helemaal niet op andere tijden werken, dit hoorde ik laatst pp de radio.
9-5 is natuurlijk ook wel een mooie tijd daarvoor.... je hoeft niet te vroeg op, ziet de kinderen 's ochtends en 's avonds, je kunt nog lekker sporten 's avonds...

Zelf wissel(de) ik overigens af tussen 07:00-15:00 of 11:00-19:00, puur voor de drukte op de weg.
pi_193683118
Er moeten meer snelwegen worden aangelegd. Meer en breder. Dan heb je dat fileprobleem zo opgelost. Er zijn voldoende grijze gebieden waar een mooie 10 baansweg door het landschap ontbreekt. Mensen die denken dat ze kunnen blijven thuiswerken :') luie donders, je wordt rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen en je krijgt ook reiskostenvergoeding. :') _O-
pi_193683145
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

9-5 is natuurlijk ook wel een mooie tijd daarvoor.... je hoeft niet te vroeg op, ziet de kinderen 's ochtends en 's avonds, je kunt nog lekker sporten 's avonds...

Zelf wissel(de) ik overigens af tussen 07:00-15:00 of 11:00-19:00, puur voor de drukte op de weg.
Het is niet voor niks de standaard werktijd geworden.... Dit willen de meeste mensen graag. Zelfs files nemen ze hiervoor op de koop toe, net zoals de drang om te winkelen of op koffiebezoek te gaan in de ochtend.

Veel mensen klagen over files, maar anderen moet maar op andere tijden rijden....
pi_193683149
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er moeten meer snelwegen worden aangelegd. Meer en breder. Dan heb je dat fileprobleem zo opgelost. Er zijn voldoende grijze gebieden waar een mooie 10 baansweg door het landschap ontbreekt. Mensen die denken dat ze kunnen blijven thuiswerken :') luie donders, je wordt rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen en je krijgt ook reiskostenvergoeding. :') _O-
Wat een act.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193683172
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat een act.
Het staat je altijd vrij om ontslag te nemen en ZZP'er te worden. Kun je thuiswerken zoveel je wilt ^O^
pi_193683174
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dan gaan mensen weer verder van hun huis werken om zo de reistijd gelijk te houden
pi_193683204
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is niet voor niks de standaard werktijd geworden.... Dit willen de meeste mensen graag. Zelfs files nemen ze hiervoor op de koop toe, net zoals de drang om te winkelen of op koffiebezoek te gaan in de ochtend.

Veel mensen klagen over files, maar anderen moet maar op andere tijden rijden....
Dat klopt wel ja, en vlak de invloed van sommige managers niet uit. Zelf heb ik alle vrijheid in het bepalen van de werktijd... maar op andere afdelingen binnen hetzelfde bedrijf zitten managers die vooral 9 - 5 afdwingen en thuiswerken eigenlijk niet toestaan, hooguit op incidentele basis maar niet structureel.
pi_193683223
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja, en vlak de invloed van sommige managers niet uit. Zelf heb ik alle vrijheid in het bepalen van de werktijd... maar op andere afdelingen binnen hetzelfde bedrijf zitten managers die vooral 9 - 5 afdwingen en thuiswerken eigenlijk niet toestaan, hooguit op incidentele basis maar niet structureel.
Ik vind dat wel een luxe dat je je lunchtijd dan betaald krijgt of krijg je 7,5 uur per dag betaald?
pi_193683243
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het staat je altijd vrij om ontslag te nemen en ZZP'er te worden. Kun je thuiswerken zoveel je wilt ^O^
Je wordt niet rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen ontzettende nozem. Je wordt betaald om je werk te doen. En bij structureel thuiswerken wordt reiskostenvergoeding herberekend.
In Southern Sun
pi_193683249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een luxe dat je je lunchtijd dan betaald krijgt of krijg je 7,5 uur per dag betaald?
Nee dat wisselt gewoon, soms moet je wat langer doorwerken om iets af te krijgen, soms doe je 's avonds thuis nog wat, dat middelt zich wel uit.
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:35:18 #186
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193683259
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ja, die hebben niet voor niets een kantoorpand en inventaris aangeschaft toch?
Aangeschaft? Het kantoorpand wordt hier gehuurd. Huur opzeggen (of de helft van het pand huren) en hup thuiswerken. Verwarming en airco kunnen een stuk dichtgedraaid worden, geen files, minder vervuiling. Laat aan het eind van de maand maar zien of je je werk af hebt. Win-win toch?
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 12:37:24 #187
5428 crew  miss_sly
pi_193683297
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je wordt niet rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen ontzettende nozem. Je wordt betaald om je werk te doen. En bij structureel thuiswerken wordt reiskostenvergoeding herberekend.
Nozem :D!

Verder eens.
pi_193683298
quote:

[..]

Nou als ik hier dan lees dat veel uit hun neus zitten te vreten en maar 2 uur thuis met hun werk bezig zijn snap ik dat de managers zeggen dat je maandag weer op kantoor kan komen.
pi_193683333
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nou als ik hier dan lees dat veel uit hun neus zitten te vreten en maar 2 uur thuis met hun werk bezig zijn snap ik dat de managers zeggen dat je maandag weer op kantoor kan komen.
Je reageert godbetert op iemand die zegt dat 'ie thuis twee keer zoveel voor elkaar krijgt dan op kantoor :').
In Southern Sun
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:45:30 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193683411
Ik zou best weer een paar dagen op kantoor willen werken, voor het sociale gebeuren. Maar niet als ik me daar in allerlei bochten moet wringen om krampachtig mensen te vermijden, met verplichte looproutes en regels voor koffie halen en wc-bezoek etc. etc. Dan werk ik toch echt nog liever even thuis.
  Forum Admin donderdag 18 juni 2020 @ 12:47:12 #191
35723 crew  GGMM
pi_193683433
Ik wil gewoon thuiswerken, op het kantoor zijn voegt NIKS toe.

Ik ben woedend.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_193683453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je reageert godbetert op iemand die zegt dat 'ie thuis twee keer zoveel voor elkaar krijgt dan op kantoor :').
En al zou je in twee uur thuis drie keer zoveel gedaan krijgt als in 8 uur op kantoor, wat boeit het dan dat jij twee uur werkt?
Het ouderwetse 'management by aanwezigheid' vloeit natuurlijk voort uit het feit dat in de traditionele managerscultuur waarbij een 'manager' vaak niet iemand is met vakinhoudelijke kennis men totaal niet in staat is om in te schatten wat nou de toegevoegde waarde van een medewerker is. Dan gaat men maar proberen te sturen op metacriteria als 'uren aanwezig op kantoor'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193683501
quote:

[..]

Je wordt niet rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen ontzettende nozem. Je wordt betaald om je werk te doen.
Dit.

Onze huis-irrationeel is weer lekker bezig vandaag, zie ik. Krankzinnig.

Werkgever bepaald waar jij je werkt doet of kunt of mag doen. ls dat thuis, dan thuis. Niet dat een of andere FOK-user dat even bepaald.

Voor liefhebbers van 10-baanse snelwegen verwijs ik trouwens verder naar de bizarre nieuw opgebouwde hoofdstad van Myanmar: Naypyidaw. Daar zou een groot deel van de regering gevestigd worden, maar stad is nu nog steeds in opbouw na tig jaren.

Gevolg:

Een 20-baanse (!) snelweg waar nauwelijks over gereden wordt. Surrealistisch (en ongetwijfeld voer voor Instagrammers en backpackers).

Misschien kunnen liefhebbers van brede snelwegen daarheen verhuizen. En dan meteen hun irrationele ideeën meenemen daarnaartoe. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 18-06-2020 13:11:30 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 18 juni 2020 @ 13:00:20 #194
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193683556
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:47 schreef GGMM het volgende:
Ik wil gewoon thuiswerken, op het kantoor zijn voegt NIKS toe.

Ik ben woedend.
waarom kan dat niet dan?
  donderdag 18 juni 2020 @ 13:02:56 #195
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193683585
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:54 schreef Salina het volgende:

[..]

Dit.

Onze huis-irrationeel is weer lekker bezig vandaag, zie ik. Krankzinnig.

Werkgever bepaald waar jij je werkt doet of kunt of mag doen. ls dat thuis, dan thuis. Niet dat een of andere FOK-user dat even bepaald.

Voor liefhebbers van 10-baanse snelwegen verwijs ik trouwens verder naar de bizarre nieuw opgebouwde hoofdstad van Myanmar: Naypidaw. Daar zou een groot deel van de regering gevestigd worden, maar stad is nu nog steeds in opbouw na tig jaren.

Gevolg:

Een 20-baanse (!) snelweg waar nauwelijks over gereden wordt. Surrealistisch (en ongetwijfeld voer voor Instagrammers en backpackers).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Misschien kunnen liefhebbers van brede snelwegen daarheen verhuizen. En dan meteen hun irrationele ideeën meenemen daarnaartoe. :D
Ben benieuwd naar verhuizing van Indonesische hoofdstad van Jakarta naar eiland Borneo. Moet 30 miljard kosten...
pi_193683597
Er waren ooit wat aparte thuiswerktopics, maar die zijn geheel in de vergetelheid geraakt geloof ik.

Ik vind thuiswerken wel relaxt, maar zou ook wel weer enkele dagen (1-2 p.w.) op kantoor willen werken. Of deels; 4 uur bijvoorbeeld. Ook handig voor spreiding van verkeer, files, e.d.
Ik denk dat zoiets wel gaat gebeuren in de toekomst; mijn werkgever staat er wel voor open. Meer voor de sociale contacten dan voor het afhandelen van het werk zelf, trouwens.

Voorlopig tot 1-9 thuiswerken; daarna zien we wel. Tegen die tijd zit ik alweer 5,5 maand thuis te werken. Wordt wel een beetje saai als je alleen woont.

Wel handig dat ik nu tussendoor eens een uurtje kan sporten als ik zin heb (en agenda dat toelaat). Of een boodschap kan doen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193683606
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar verhuizing van Indonesische hoofdstad van Jakarta naar eiland Borneo. Moet 30 miljard kosten...
Dit lees ik nu voor het eerst! Vanwege vervuiling zeker, en overbevolking? Ach, een van de meest vervuilde rivieren ligt ook vlak naast Jakarta. Vreselijk, die vervuiling.

Verhuizing van hoofstad van Myanmar (was Yangoon) naar Naypyidaw was meer vanuit strategisch oogpunt dacht ik. Ze waren bang dat Yangoon te "open" lag voor eventuele buitenlandse indringers als ik me niet vergis.

Wel benieuwd naar de gevolgen voor Borneo op ecologisch vlak. Verder offtopic natuurlijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door Salina op 18-06-2020 13:09:53 ]
  donderdag 18 juni 2020 @ 13:05:06 #198
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193683613
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:04 schreef Salina het volgende:

[..]

Dit lees ik nu voor het eerst!
2024 begint het pas :P Locatie moet nog gekozen worden. Jakarta zakt namelijk weg.
pi_193683674
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

2024 begint het pas :P Locatie moet nog gekozen worden. Jakarta zakt namelijk weg.
Had net mijn oude berichtje aangepast. ;)
Overbevolking en vervuiling.

Locatie is al bekend schijnbaar, Oost-Kalimantan (voormalig Borneo).

Anyway, offtopic. :+
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:11:49 #200
5428 crew  miss_sly
pi_193683692
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:03 schreef Salina het volgende:
Er waren ooit wat aparte thuiswerktopics, maar die zijn geheel in de vergetelheid geraakt geloof ik.

Ik vind thuiswerken wel relaxt, maar zou ook wel weer enkele dagen (1-2 p.w.) op kantoor willen werken. Of deels; 4 uur bijvoorbeeld. Ook handig voor spreiding van verkeer, files, e.d.
Ik denk dat zoiets wel gaat gebeuren in de toekomst; mijn werkgever staat er wel voor open. Meer voor de sociale contacten dan voor het afhandelen van het werk zelf, trouwens.

Voorlopig tot 1-9 thuiswerken; daarna zien we wel. Tegen die tijd zit ik alweer 5,5 maand thuis te werken. Wordt wel een beetje saai als je alleen woont.

Wel handig dat ik nu tussendoor eens een uurtje kan sporten als ik zin heb (en agenda dat toelaat). Of een boodschap kan doen.
Ik vind het zoals het nu gaat erg prettig. Maar ik heb ook een zeer relaxte balans zelf kunnen zoeken in het hele thuis- en elders werken gebeuren.

Voorheen werkte ik drie dagen van 9-18 uur op kantoor en een halve dag thuis. Ik ging met OV en was dus effectief van 7.30-18.45 van huis.
Nu ga ik twee dagen in de week met de auto naar kantoor, alwaar dan maximaal 2 andere collega's aanwezig zijn. Ik rij dan na de ochtendspits en voor de avondspits en ben dan ongeveer van 9.30-16.00 uur op kantoor. Met de auto doe ik er ongeveer 35 minuten enkele reis over.

Thuis werken gaat ook prima. Mijn werk lijdt er absoluut niet onder en ik kan thuis minstens net zo veel werk doen als op kantoor.

Effectief heb ik dus een flink voordeel uit minder reistijd. Ik begin de dag dus drie keer per week met een rondje hardlopen, heb meer tijd voor zowel de huishoudelijke zaken als voor man en kind. Ik heb dus én gewoon zo nu en dan contact op kantoor (buiten de telefoontjes, whatsappjes en de teams-meetingen), mijn werk gaat gewoon door en ik heb toch wat meer vrije tijd ook.
pi_193683715
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juni 2020 07:50 schreef 1Noek1 het volgende:
sportscholen :{
restaurants :{
festivals :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193683727
quote:

[..]

Dat verschilt per bedrijf..... Velen krijgen betaald naar aanwezigheid
pi_193683739
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat verschilt per bedrijf..... Velen krijgen betaald naar aanwezigheid
Er is geen enkele functieomschrijving die enkel zegt 'aanwezig zijn'.
In Southern Sun
pi_193683768
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het zoals het nu gaat erg prettig. Maar ik heb ook een zeer relaxte balans zelf kunnen zoeken in het hele thuis- en elders werken gebeuren.

Voorheen werkte ik drie dagen van 9-18 uur op kantoor en een halve dag thuis. Ik ging met OV en was dus effectief van 7.30-18.45 van huis.
Nu ga ik twee dagen in de week met de auto naar kantoor, alwaar dan maximaal 2 andere collega's aanwezig zijn. Ik rij dan na de ochtendspits en voor de avondspits en ben dan ongeveer van 9.30-16.00 uur op kantoor. Met de auto doe ik er ongeveer 35 minuten enkele reis over.

Thuis werken gaat ook prima. Mijn werk lijdt er absoluut niet onder en ik kan thuis minstens net zo veel werk doen als op kantoor.

Effectief heb ik dus een flink voordeel uit minder reistijd. Ik begin de dag dus drie keer per week met een rondje hardlopen, heb meer tijd voor zowel de huishoudelijke zaken als voor man en kind. Ik heb dus én gewoon zo nu en dan contact op kantoor (buiten de telefoontjes, whatsappjes en de teams-meetingen), mijn werk gaat gewoon door en ik heb toch wat meer vrije tijd ook.
Ik heb een wat mindere balans tussen werk en privé helaas. Woon best klein, heb geen aparte werkruimte. Dat zou ideaal zijn. Dan laat je je werk letterlijk "achter je" als je werkdag er op zit.

Dat vind ik dan het lastigste: ik zit nu feitelijk in de woonkamer te werken. Plus het continue alleen zijn. Daarom zou ik het niet erg vinden om zo nu en dan weer op kantoor te verschijnen. Maar dat kan ook b.v. van 10-14 zijn. Ik denk wel dat wij naar nog meer flexibiliteit gaan. En er is al best veel mogelijk.

Ik heb collega's met kinderen, die hebben soms compleet andere uren gemaakt toen de kinderen noodgedwongen thuis zaten (Corona-tijdperk dus). Dan gingen ze bijvoorbeeld 's avonds nog wat uren maken. Of toen de kinderen een halve dag naar school moesten, werkten ze andere uren.
Daar heb ik dan weer geen last van.

Ik vind het niet vervelend, thuiswerken, maar ook niet super leuk ofzo. Handig, maar niet per sé heel fijn. Ik mis de sociale contacten (juist omdat ik al veel alleen thuis ben) en de plagerijtjes, het slap ouwehoeren en de koffiemomentjes.

Aan de andere kant ben ik nu al maandenlang verkoudheid-vrij en dat is voor het eerst in tientallen jaren. Blijkbaar is thuiswerken zonder kantoortuin en slechte ventilatie toch ergens goed voor nog. :+
pi_193683773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er is geen enkele functieomschrijving die enkel zegt 'aanwezig zijn'.
Maar toch krijgen velen daarvoor betaald.
Ik moet elke dag 8 uur schrijven op projecten, of ik nu iets doe of niet. Bij mijn vorige werkgever moest ik 8 uur klokken, maakt niks uit wat ik deed.
pi_193683816
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik moet elke dag 8 uur schrijven op projecten, of ik nu iets doe of niet. Bij mijn vorige werkgever moest ik 8 uur klokken, maakt niks uit wat ik deed.
Maar je moet toch uiteindelijk wel íets opleveren?
In Southern Sun
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:26:04 #207
5428 crew  miss_sly
pi_193683857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:18 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik heb een wat mindere balans tussen werk en privé helaas. Woon best klein, heb geen aparte werkruimte. Dat zou ideaal zijn. Dan laat je je werk letterlijk "achter je" als je werkdag er op zit.

Dat vind ik dan het lastigste: ik zit nu feitelijk in de woonkamer te werken. Plus het continue alleen zijn. Daarom zou ik het niet erg vinden om zo nu en dan weer op kantoor te verschijnen. Maar dat kan ook b.v. van 10-14 zijn. Ik denk wel dat wij naar nog meer flexibiliteit gaan. En er is al best veel mogelijk.

Ik heb collega's met kinderen, die hebben soms compleet andere uren gemaakt toen de kinderen noodgedwongen thuis zaten (Corona-tijdperk dus). Dan gingen ze bijvoorbeeld 's avonds nog wat uren maken. Of toen de kinderen een halve dag naar school moesten, werkten ze andere uren.

Ik vind het niet vervelend, thuiswerken, maar ook niet super leuk ofzo. Handig, maar niet per sé heel fijn. Ik mis de sociale contacten (juist omdat ik al veel alleen thuis ben) en de plagerijtjes, het slap ouwehoeren en de koffiemomentjes.

Aan de andere kant ben ik nu al maandenlang verkoudheid-vrij en dat is voor het eerst in tientallen jaren. Blijkbaar is thuiswerken zonder kantoortuin en slechte ventilatie toch ergens goed voor nog. :+
Het zal sowieso niet voor iedereen dezelfde ervaring zijn.
Ik werk ook thuis aan de eettafel. Mijn man zit schuin tegenover me. In de tijd dat dochter thuisonderwijs had, zat ze eerst bij ons aan tafel, later aan de bar in de keuken. Werkte voor ons prima. Waarschijnlijk omdat kind heel goed zelfstandig kan werken en man en ik vooral op de laptop aan het werk zijn.

Twee keer per week zit ik op kantoor met in ieder geval een collega waarmee ik heel goed slap kan ouwehoeren.

Ik vind het wel lastiger dat mijn werk en privé nu meer in elkaar overlopen. Ik doe sneller toch nog even een mailtje tussendoor, neem toch de telefoon op, kijk nog even wat na. Maar goed, ik ga ook gemakkelijker even een boodschap doen tussendoor wat ik anders niet zou doen.

Per saldo denk ik dat mijn werktijd er niet onder lijdt, maak ik wel zo ongeveer mijn uren en is mijn werk nog steeds netjes en af.
Wat ik het meeste mis: de mogelijkheid om snel en kort ergens naar te informeren bij een collega als die kantoor binnen komt lopen. Of hij dat ene mailtje heeft gelezen, die ene afspraak nog heeft gemaakt, die bepaalde papieren al voor me heeft. Dat is nu omslachtiger met bellen, appen, elkaar zien te bereiken.
pi_193683864
Het voordeel van een PC gamer zijn. Dikke setup thuis, thuiswerken in luxe dus.
pi_193683869
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:18 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik heb al die tijd op kantoor kunnen werken. Ik moet er niet aan denken om hele dagen alleen thuis te zitten en te werken. Althans alleen.. mijn vriendin zit in het onderwijs en werkte dan ook vanuit huis, online lessen geven etc. Dat had sowieso al geen lekkere combi geweest met één werkkamer die zij nodig had om zichzelf op te kunnen sluiten voor haar lessen die ze gaf. Wat dat betreft ben ik heel blij dat ik al die tijd buiten de deur heb kunnen werken, onder mijn collega's sociale contacten behouden. Ik zit op dit moment op een tijdelijk contract, waarbij er binnenkort moet worden besloten of ze verlengen. Thuiswerken zegt op zich niet zo veel, maar ik heb dan liever dat ik op werk kan laten zien dat ik pro-actief bezig ben dan mij vanuit huis af en toe laten horen ofzo..
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:27:19 #210
5428 crew  miss_sly
pi_193683875
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maar dan is dat systeem toch ruk? Het is toch raar om mensen puur af te rekenen op aanwezigheid en niet op het werk dat ze doen? Dat komt dan nu toch juist in deze tijd duidelijk bovendrijven?
pi_193683901
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dan is dat systeem toch ruk? Het is toch raar om mensen puur af te rekenen op aanwezigheid en niet op het werk dat ze doen? Dat komt dan nu toch juist in deze tijd duidelijk bovendrijven?
Hier was het wel grappig dat zichtbaar de personen die het minste werk uitvoerden, zo snel mogelijk thuis gingen 'werken'. Zij moesten zich na 3-4 weken weer op kantoor melden, waarbij er 1 gelijk te horen kreeg dat er een contract niet werd verlengd.
pi_193683913
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar je moet toch uiteindelijk wel íets opleveren?
Ja maar als je dat nu ook in 10 uur zou kunnen moet je toch 40 er zijn of schrijven, want naar gelang je uren krijg je betaald.
pi_193683920
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee dat blijft zo, omdat dat lekker makkelijk is.
pi_193683926
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja maar als je dat nu ook in 10 uur zou kunnen moet je toch 40 er zijn of schrijven, want naar gelang je uren krijg je betaald.
Dan krijg je alsnog voor dat werk betaald. Niet voor je aanwezigheid. Dat jouw werk te weinig is om je 40 uur bezig te houden is wat anders.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:31:17 #215
5428 crew  miss_sly
pi_193683931
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:29 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Hier was het wel grappig dat zichtbaar de personen die het minste werk uitvoerden, zo snel mogelijk thuis gingen 'werken'. Zij moesten zich na 3-4 weken weer op kantoor melden, waarbij er 1 gelijk te horen kreeg dat er een contract niet werd verlengd.
Precies!
Als je denkt lekker thuis te kunnen luieren onder het mom van thuiswerken, val je toch zo door de mand? Er zal toch ergens output moeten zijn van wat je doet.
pi_193683956
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan krijg je alsnog voor dat werk betaald. Niet voor je aanwezigheid. Dat jouw werk te weinig is om je 40 uur bezig te houden is wat anders.
Als je na 10 uur weg gaat dan jrijg je 10 uur betaald. 30 uur gaat dan automatisch van je vakantieuren af, ook als deze negatief zijn.
Dus je blijft gewoon en gaat eigenlijk gewoon minder snel werken.
pi_193683979
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies!
Als je denkt lekker thuis te kunnen luieren onder het mom van thuiswerken, val je toch zo door de mand? Er zal toch ergens output moeten zijn van wat je doet.
Niet als je efficient genoeg bent.
pi_193683981
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies!
Het toppunt van een medewerker hier was toch wel dat hij op een gegeven moment werd gebeld om 16:30 (hij werkt normaal 4x 9 uur) en hij aangaf: ik bel je straks even terug, ik loop op dit moment met de hond buiten.. Alsof je dat normaal hier op je werk ook doet.. :')

Ik word altijd wel lichtelijk geïrriteerd van dat soort personen die overal de kantjes ervan af lopen en verwachten dat jij nog even langer blijft omdat hij zo nodig iets anders moest doen onder werktijd.
pi_193683998
Kwestie van wederzijds vertrouwen ook, als je daar misbruikt van maakt hoef je van mij ook nooit meer thuis te werken.
pi_193684021
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:36 schreef Simmertje het volgende:
Kwestie van wederzijds vertrouwen ook, als je daar misbruikt van maakt hoef je van mij ook nooit meer thuis te werken.
Het feit dat er in dit geval direct vanuit de werkgever werd gehandeld door ze terug te halen, zegt genoeg.
pi_193684023
Kunnen we weer on topic?
pi_193684081
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:35 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Het toppunt van een medewerker hier was toch wel dat hij op een gegeven moment werd gebeld om 16:30 (hij werkt normaal 4x 9 uur) en hij aangaf: ik bel je straks even terug, ik loop op dit moment met de hond buiten.. Alsof je dat normaal hier op je werk ook doet.. :')

Ik word altijd wel lichtelijk geïrriteerd van dat soort personen die overal de kantjes ervan af lopen en verwachten dat jij nog even langer blijft omdat hij zo nodig iets anders moest doen onder werktijd.
Zolang ik 8 uur schrijf en mijn werk af krijgt boeit het niemand wanneer ik dit doe. Het is anders als ik op kantoor zit trouwens.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:48:19 #223
446930 crew  ESF1Gamer
pi_193684135
quote:

[..]

Misschien werkt hij die dag langer door. Zolang hij werk levert, maakt hoe zijn werkuren in deelt geen zak uit.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_193684170
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:48 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Misschien werkt hij die dag langer door. Zolang hij werk levert, maakt hoe zijn werkuren in deelt geen zak uit.
Wel als je daarmee ervoor zorgt dat andere collega's worden belemmerd in de werkzaamheden.
pi_193684179
Ik ga ook s ochtends naar de supermarkt hoor, dan hoef ik tenminste niet in de rij
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:55:22 #226
5428 crew  miss_sly
pi_193684212
quote:

[..]

Ik vind dat eigenlijk een beetje vreemd om iemand daarop af te rekenen.

Ik deel mijn uren nu ook anders in. Sowieso verdeel ik mijn uren nu over vijf dagen. Soms begin ik al om 8 uur, soms pas om half 10. Soms stop ik om 14 uur, andere keren werk ik ‘D avonds nog. Het gaat niet om de tijdstippen waarop je werkt, tenzij je dringende bereikbaaarheidsdienst hebt of zo, maar dat je je werk nog steeds goed en op tijd doet. Dat je afspraken nakomt.
pi_193684228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk een beetje vreemd om iemand daarop af te rekenen.

Ik deel mijn uren nu ook anders in. Sowieso verdeel ik mijn uren nu over vijf dagen. Soms begin ik al om 8 uur, soms pas om half 10. Soms stop ik om 14 uur, andere keren werk ik ‘D avonds nog. Het gaat niet om de tijdstippen waarop je werkt, tenzij je dringende bereikbaaarheidsdienst hebt of zo, maar dat je je werk nog steeds goed en op tijd doet. Dat je afspraken nakomt.
Eens. ^O^
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:57:46 #228
446930 crew  ESF1Gamer
pi_193684234
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:51 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Wel als je daarmee ervoor zorgt dat andere collega's worden belemmerd in de werkzaamheden.
Dan spreek je diegene op aan. Jij bent vast zo'n manager met geldingsdrang.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_193684241
quote:

[..]

Ik ga op mijn werk tussendoor ook wel eens hardlopen, waarom zou dat thuis niet mogen? Uiteindelijk gaat het toch om het werk dat je doet?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193684264
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:58 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik ga op mijn werk tussendoor ook wel eens hardlopen, waarom zou dat thuis niet mogen? Uiteindelijk gaat het toch om het werk dat je doet?
Gewoon communiceren, wij bespreken het gewoon in de app groep van de afdeling. Ben afgelopen weken tijdens het werk i.p.v. een lunchpauze ook gaan fietsen, maar laat het altijd wel even weten. Trouwens ook wel een verademing, al 3 maanden geen geforceerde (verplichte) lunchpauze in de kantine :').
pi_193684301
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Gewoon communiceren, wij bespreken het gewoon in de app groep van de afdeling. Ben afgelopen weken tijdens het werk i.p.v. een lunchpauze ook gaan fietsen, maar laat het altijd wel even weten. Trouwens ook wel een verademing, al 3 maanden geen geforceerde (verplichte) lunchpauze in de kantine :').
Gewoon even je slack status updaten (of wat je ook als communicatiemiddel gebruikt). Wij zijn heel flexibel in 'ik moet even een uurtje iets anders doen'. Ook in 'ik doe wel even iets in de avond / het weekend indien nodig'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193684306
quote:
RIVM meldt vier sterfgevallen en drie ziekenhuisopnames
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldt vandaag vier nieuwe sterfgevallen en drie nieuwe ziekenhuisopnames. Dit betekent dat het dodental is gestegen naar 6.078 en dat in totaal 11.835 personen in het ziekenhuis zijn of waren opgenomen vanwege besmetting met het coronavirus.

Daarnaast meldt het RIVM ook dat nog eens 132 personen positief zijn getest. Officieel zijn in Nederland tot dusver 49.319 besmettingen vastgesteld. De werkelijke aantallen liggen vermoedelijk hoger, omdat tot voor kort niet iedereen getest kon worden. Daarnaast verwacht het RIVM dat niet iedere persoon met klachten zich laat testen.
  donderdag 18 juni 2020 @ 14:13:27 #233
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193684428
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Toch wel benieuwd wanneer wij eens een keer een dag met 0 gemelde sterfgevallen krijgen.
  donderdag 18 juni 2020 @ 14:16:55 #234
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193684475
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Toch wel benieuwd wanneer wij eens een keer een dag met 0 gemelde sterfgevallen krijgen.
Dat is ook kwestie van tijd... maar dat kan even duren.
pi_193684496
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Elke dag 1 is ook niet heel erg veel.
  donderdag 18 juni 2020 @ 14:26:35 #236
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193684587
Nog een update van het RIVM:
De afgelopen twee weken zijn bij het RIVM 70 sterfgevallen gemeld. De provincie met de meeste overlijdens, 26, was Zuid-Holland. In Groningen, Friesland en Drenthe is al twee weken geen enkele melding van een sterfgeval als gevolg van het coronavirus gedaan. Ook werd daar niemand meer in het ziekenhuis opgenomen met Covid-19. In Zeeland en Flevoland zijn de laatste twee weken evenmin ziekenhuisopnames geregistreerd.
Bron: AD,nl
  donderdag 18 juni 2020 @ 14:35:51 #237
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193684695
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:26 schreef Ven1972 het volgende:
Nog een update van het RIVM:
De afgelopen twee weken zijn bij het RIVM 70 sterfgevallen gemeld. De provincie met de meeste overlijdens, 26, was Zuid-Holland. In Groningen, Friesland en Drenthe is al twee weken geen enkele melding van een sterfgeval als gevolg van het coronavirus gedaan. Ook werd daar niemand meer in het ziekenhuis opgenomen met Covid-19. In Zeeland en Flevoland zijn de laatste twee weken evenmin ziekenhuisopnames geregistreerd.
Bron: AD,nl
Friesland *O*
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 18 juni 2020 @ 14:40:39 #238
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193684758
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:35 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Friesland *O*
Ja het is al heel lang bekend dat er in het noorden van Nederland weinig besmettingen en opnames werden gemeld bij het RIVM en plaatselijke GGD.
pi_193684830
https://www.at5.nl/artike(...)damse-riool-loopt-op

In Amsterdam is de concentratie van coronavirusresten in het riool in één week toegenomen met een factor 10. Dat blijkt uit metingen van het wateronderzoeksinstituut KWR.

Op woensdag 10 juni bevatte het rioolwater ruim veertig virus-gen-deeltjes (stukjes RNA van het coronavirus) per milliliter, meldt wetenschapswebsite Nemo Kennislink. Een week eerder was dat slechts 4 deeltjes per milliliter.

De eerste keer dat de virusconcentratie in het riool in Amsterdam die hoogte bereikte, was in de eerste helft van maart, een paar dagen voor de lockdown werd afgekondigd.

'Virus waart meer rond'
Volgens microbioloog Gertjan Medema van het KWR hoeft dat niet meteen te betekenen dat de 'tweede golf' begonnen is. Van de zeven gemeten plekken in het land is er alleen een stijging in Amsterdam en Amersfoort te zien. Wel is volgens de microbioloog duidelijk dat het virus in Amsterdam meer rondwaart dan een week eerder.

Uit het rioolwater is niet af te leiden hoeveel mensen er precies besmet zijn. Dat komt omdat de hoeveelheid virus die een besmette persoon uitscheidt per individu anders is. Het hangt samen met de hevigheid van de ziekteverschijnselen en de fase van de infectie.

Besmettingen
De gemeente maakte gisteren bekend dat tussen 2 juni en 14 juni 9242 mensen zijn getest op het coronavirus in de teststraat in de Rai. Bij 195 van hen is het virus vastgesteld. Dat komt neer op 2,1 procent, vergelijkbaar met het landelijk gemiddelde. Bij hen is een bron- en contactonderzoek opgestart.
pi_193684962
https://www.facebook.com/gezondenbewust/videos/195611885173096/

We zijn echt goed bezig in het land. Hulde aan de politie om de volksgezondheid te bewaken op deze manier ^O^ ^O^ ^O^ Ga criminelen oppakken ofzo. Wat mogen jullie trots op jezelf zijn zeg. :r (zie facebook filmpje, schrijnende beelden.) Politiestaat in wording.
pi_193685158
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

We zijn echt goed bezig in het land. Hulde aan de politie om de volksgezondheid te bewaken op deze manier ^O^ ^O^ ^O^ Ga criminelen oppakken ofzo. Wat mogen jullie trots op jezelf zijn zeg. :r (zie facebook filmpje, schrijnende beelden.) Politiestaat in wording.
Niet geklikt ^O^.
In Southern Sun
pi_193685168
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niet geklikt ^O^.
Heb de facebook pagina bekeken, man man man :')
pi_193685180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:40 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja het is al heel lang bekend dat er in het noorden van Nederland weinig besmettingen en opnames werden gemeld bij het RIVM en plaatselijke GGD.
Komt door Vindicat _O_
lol
pi_193685234
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:06 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Heb de facebook pagina bekeken, man man man :')
Het gaat ook niet om de pagina, ik verwijs naar het filmpje. Iets met een struisvogel en kop in het zand. Wel lopen janken om coronadoden, maar de gevolgen van het beleid en het leed wat daar uit voort vloeit boeit niemand, want dat is geen killervirus wat ons allemaal uitroeit. :+
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:16:06 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193685278
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Niet helemaal gekeken maar begrijp dat het over regeltjes van verzorgingstehuis is. Misschien moeten ze daar gaan klagen ipv over politie.
pi_193685287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Niet helemaal gekeken maar begrijp dat het over regeltjes van verzorgingstehuis is. Misschien moeten ze daar gaan klagen ipv over politie.
Nee, want POLITIESTAAT!!!! 5G!!!!!
pi_193685291
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Zie maar eens verder. Politie die de 2 mensen wil arresteren omdat ze haar moeder wou zien. en hun huis binnen treedt.
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:18:28 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193685296
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zie maar eens verder. Politie die de 2 mensen wil arresteren omdat ze haar moeder wou zien. en hun huis binnen treedt.
Als het niet mag van verzorgingstehuis dan bellen ze politie ja. Wat kan de politie daar aan doen?
pi_193685304
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de pagina, ik verwijs naar het filmpje. Iets met een struisvogel en kop in het zand. Wel lopen janken om coronadoden, maar de gevolgen van het beleid en het leed wat daar uit voort vloeit boeit niemand, want dat is geen killervirus wat ons allemaal uitroeit. :+
Wie zegt dit?
In Southern Sun
pi_193685359
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als het niet mag van verzorgingstehuis dan bellen ze politie ja. Wat kan de politie daar aan doen?
Het is al buiten proportioneel dat we die kant op zijn gegaan. Vind je ook niet? Je bloed eigen moeder niet meer mogen bezoeken of via een paar centimeter aan open raam kan spreken. 5 centimeter te ver open en je hebt al een verbod en politie op de stoep, zoals in het filmpje duidelijk is. Goed bezig ^O^
pi_193685385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En stel, door het bezoek aan het verzorgingstehuis raken er alsnog bewoners besmet en vallen er doden (waarschijnlijk veel, aangezien het een verzorgingshuis is). Dan krijg je waarschijnlijk oorlog omdat de politie niet heeft opgetreden en is het verzorgingshuis de sjaak.
pi_193685394
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wie zegt dit?
Dit is het enige narratief, zowel in de media als hier op FOK!. Corona is eng en moet ten koste van alles bestreden worden. De nasleep en de maatschappelijke gevolgen hebben we het niet over of worden weggelachen, mensen moeten zich maar niet aanstellen en zich aanpassen. Goed bezig ^O^
pi_193685409
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit is het enige narratief, zowel in de media als hier op FOK!. Corona is eng en moet ten koste van alles bestreden worden. De nasleep en de maatschappelijke gevolgen hebben we het niet over of worden weggelachen, mensen moeten zich maar niet aanstellen en zich aanpassen. Goed bezig ^O^
Nee hoor, er wordt overal aandacht aan besteedt. Je moet het wel willen zien natuurlijk en gezien je UI is dat wat ingewikkeld voor je.
In Southern Sun
pi_193685428
quote:

[..]

Corona is zeker eng voor ouderen en zwakkeren in een verzorgingshuis, precies de reden waarom daar de regels zo streng zijn.

Bij meer dan 7900 bewoners van verpleeghuizen is Covid-19 vastgesteld. Van hen zijn meer dan 2500 mensen overleden.[b]

Of ben je dit even vergeten?
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 15:29:08 #255
5428 crew  miss_sly
pi_193685431
quote:

[..]

Het is gewoon niet waar wat je hier weer claimt.

Er zijn er hier om te beginnen maar twee die het coronavirus het killervirus noemen, en dat zijn jij en Landgeld, om daarna te vertellen dat iedereen buiten jullie paniekzaaiers zijn.
pi_193685445
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor, er wordt overal aandacht aan besteedt. Je moet het wel willen zien natuurlijk en gezien je UI is dat wat ingewikkeld voor je.
Niet waar. En gezien je reacties is het ook moeilijk voor je om er inhoudelijk op in te gaan. Gezien je zwakke comebacks en op de man spelen ^O^ :Z
pi_193685452
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Niet waar. En gezien je reacties is het ook moeilijk voor je om er inhoudelijk op in te gaan. Gezien je zwakke comebacks en op de man spelen ^O^ :Z
Aldus de 'ziedend'-meneer.
In Southern Sun
pi_193685468
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:29 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Corona is zeker eng voor ouderen en zwakkeren in een verzorgingshuis, precies de reden waarom daar de regels zo streng zijn.

Bij meer dan 7900 bewoners van verpleeghuizen is Covid-19 vastgesteld. Van hen zijn meer dan 2500 mensen overleden.[b]

Of ben je dit even vergeten?
Dat hoeft niet ten koste van normaal menselijk contact te gaan. Dat is belangrijker voor die ouderen dan een virus. Het raam 5 centimeter te ver open en 3 meter afstand, hulde ^O^
pi_193685482
Klaar.
zie email 27 oktober
pi_193685485
quote:

[..]

En jij denkt dat je door dit soort opmerkingen en het 'killervirus' te noemen en iedereen die zich zorgen maakt als angsthaas weg te zetten een goeie discussie hierover op gang brengt? Als de ic-cijfers een paar dagen omhoog gaan en mensen zich afvragen hoe dat komt, moeten ze hun mond houden en zich niet aanstellen, dor hout enzo... Maar nu moeten we een facebookpost van één of andere lullo die zegt dat ie zowat opgepakt wordt omdat hij het raam 5 cm te ver open deed, meteen voor waar aannemen? Politiestaat!
Manmanman.... wat heb jij jezelf al buiten de discussie gezet inmiddels....
Ga protesteren ofzo.... Doe je nog iets met je tijd, want met die vele posts die jij hier neer kwakt, krijg ik nou ook niet echt het gevoel dat jij een meerwaarde voor de economie bent.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 18-06-2020 15:34:15 ]
pi_193685493
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is gewoon niet waar wat je hier weer claimt.

Er zijn er hier om te beginnen maar twee die het coronavirus het killervirus noemen, en dat zijn jij en Landgeld, om daarna te vertellen dat iedereen buiten jullie paniekzaaiers zijn.
Aantal besmettingen en doden worden hier breed uit gemeten en bij stil gestaan. En gedaan alsof het het eind van de wereld is. Dat noem ik het een killervirus noemen en doemdenken over iets wat te verwaarlozen is. Maar dit soort dingen worden weggehoond, gelachen of genegeerd.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 18-06-2020 15:34:18 ]
pi_193685523
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Aantal besmettingen en doden worden hier breed uit gemeten en bij stil gestaan. En gedaan alsof het het eind van de wereld is. Dat noem ik het een killervirus noemen en doemdenken over iets wat te verwaarlozen is. Maar dit soort dingen worden weggehoond, gelachen of genegeerd.
Ziedend.
In Southern Sun
pi_193685538
quote:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
pi_193685549
quote:

[..]

Als iedereen anders denkt dan jij, ben jij misschien zelf de andersdenkende.
Misschien heeft het een reden en zou je je daar eens in moeten verdiepen.
pi_193685557
quote:

[..]

Misschien dat jouw getroll een beetje vermoeiend trucje begint te worden. Als je alles wil bagataliseren kan je beter naar Brazilië verhuizen
pi_193685660
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik kan het niet helpen dat de voorzichtigen hier oververtegenwoordigd zijn. Op andersdenkenden (zoals jij dat noemt) komt altijd een stortvloed aan kritiek omdat het niet binnen het straatje past. Alles wordt weggelachen, genegeerd of niet op in gegaan in massale getallen. Dat wil nog niet zeggen dat jullie narratief de juiste is. Geen wonder dat er steeds meer verzet opkomt tegen deze waanzin. Of denk jij dat meer dan de helft van Nederland op zijn achterhoofd gevallen is?
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 15:54:39 #267
5428 crew  miss_sly
pi_193685763
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik kan het niet helpen dat de voorzichtigen hier oververtegenwoordigd zijn. Op andersdenkenden (zoals jij dat noemt) komt altijd een stortvloed aan kritiek omdat het niet binnen het straatje past. Alles wordt weggelachen, genegeerd of niet op in gegaan in massale getallen. Dat wil nog niet zeggen dat jullie narratief de juiste is. Geen wonder dat er steeds meer verzet opkomt tegen deze waanzin. Of denk jij dat meer dan de helft van Nederland op zijn achterhoofd gevallen is?
De voorzichtigen oververtegenwoordigd? Maar net op welk moment je het topic binnenrolt, hoor.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 15:54:56 #268
5428 crew  miss_sly
pi_193685764
Oveirgens vond ik dit wel een fijn draadje
https://threadreaderapp.c(...)Vcne8JWTyHEonYMvf-wM
pi_193685813
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat hoeft niet ten koste van normaal menselijk contact te gaan. Dat is belangrijker voor die ouderen dan een virus. Het raam 5 centimeter te ver open en 3 meter afstand, hulde ^O^
Hoe kun jij spreken voor pakweg 100 ouderen in zo'n centrum? Je hoort van enkele in de media dat zij het contact missen en terecht natuurlijk. Maar je hebt misschien 50 ouderen die (terecht gezien de cijfers in verzorgingshuizen) doodsbang zijn? Vrij egoïstisch om dan maar ongelimiteerd bezoek toe staan met alle risico's die daarbij komen kijken. Dat er een oplossing gevonden moet worden is duidelijk, maar dat de politie op dit moment toezicht daarop houdt wanneer het tehuis hierom vraagt is volkomen logisch. Dat populistische websites dit meteen aangrijpen om het gevaar van een politiestaat te prediken is echt te treurig voor woorden, maar helaas de waan van deze tijd.
pi_193686137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Toch heeft hij wel een punt, corona is zeker niet zo dodelijk of verwoestend als in het begin werd gedacht.

Een tijdje terug werd er over versoepelingen gesproken als er <600 op de IC zouden liggen, nu schieten mensen in de stress als er zoals afgelopen weekend 3x op rij een lichte stijging is op de IC. Ook het idee van we laten besmettingen toe zolang de zorg niet overbelast is is helemaal verdwenen, de 0 lijkt nu heilig.
pi_193686227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Toch heeft hij wel een punt, corona is zeker niet zo dodelijk of verwoestend als in het begin werd gedacht.

Een tijdje terug werd er over versoepelingen gesproken als er <600 op de IC zouden liggen, nu schieten mensen in de stress als er zoals afgelopen weekend 3x op rij een lichte stijging is op de IC. Ook het idee van we laten besmettingen toe zolang de zorg niet overbelast is is helemaal verdwenen, de 0 lijkt nu heilig.
Klopt. daar lijkt het nu heen te gaan, zolang het OMT het voor het zeggen heeft zullen we niet snel meer versoepelingen gaan zien. Die gaan uiteraard geheel begrijpelijk het liefste voor 0 besmettingen, 0 opnames, 0 IC opnames, 0 doden, dat zou iedereen doen als het jouw straatje zou zijn. Maar met een frisse wind er dieper en verder naar kijken gaat voorlopig nog niet gebeuren.
pi_193686255
Donderdag 18 juni
67 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 67. Dat zijn er 6 minder dan de dag ervoor.

^O^
pi_193686281
quote:

[..]

Ik zie/hoor/lees niemand in de stress schieten, en ook niemand denkt dat 0 besmettingen mogelijk zijn (nou ja, Baudet en zijn aanhangers in maart misschien)
Er IS echt al enorm versoepeld sinds mei
pi_193686307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:59 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Hoe kun jij spreken voor pakweg 100 ouderen in zo'n centrum? Je hoort van enkele in de media dat zij het contact missen en terecht natuurlijk. Maar je hebt misschien 50 ouderen die (terecht gezien de cijfers in verzorgingshuizen) doodsbang zijn? Vrij egoïstisch om dan maar ongelimiteerd bezoek toe staan met alle risico's die daarbij komen kijken. Dat er een oplossing gevonden moet worden is duidelijk, maar dat de politie op dit moment toezicht daarop houdt wanneer het tehuis hierom vraagt is volkomen logisch. Dat populistische websites dit meteen aangrijpen om het gevaar van een politiestaat te prediken is echt te treurig voor woorden, maar helaas de waan van deze tijd.
Dan moet je hier oplossingen voor verzinnen. Er word teveel in problemen gedacht in plaats van in oplossingen denken. Wat is het leven nog waard als je je geliefden niet kan zien en wegkwijnt in zo'n verzorgingsinstelling? Ik kan mij voorstellen dat de meerderheid van de ouderen zo denkt. Ze hebben een mooi leven gehad en willen nu hun kleinkinderen en kinderen zien. Er is geen enig perspectief, alleen een vaccin. Tot dat er niet is gaan we onnodig dit soort dingen rekken want stel je voor dat iemand het virus bij zich draagt en het kan zo weer de kop opsteken, en eventueel een verpleeghuis besmetten. Het is echt je reinste betutteling, en er moet echt veel meer een afweging komen in plaats van alleen maar de focus te leggen op corona.
pi_193686330
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik zie/hoor/lees niemand in de stress schieten, en ook niemand denkt dat 0 besmettingen mogelijk zijn (nou ja, Baudet en zijn aanhangers in maart misschien)
In de stress schieten is misschien wat overdreven, maar er was al wel zo'n artikel:

https://www.telegraaf.nl/(...)llen-coronadashboard

En ik ben het met je eens dat er al enorm is versoepeld, zelfs het vliegtuig mag weer vol zitten. Maar waar ik echt benieuwd naar ben is wat de reactie zal zijn als er echt weer een stijging te zien is in de cijfers.
pi_193686331
quote:

[..]

pi_193686370
Is hier al een topic over? Misschien kijk ik erover heen?

Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_193686388
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan moet je hier oplossingen voor verzinnen. Er word teveel in problemen gedacht in plaats van in oplossingen denken. Wat is het leven nog waard als je je geliefden niet kan zien en wegkwijnt in zo'n verzorgingsinstelling? Ik kan mij voorstellen dat de meerderheid van de ouderen zo denkt. Ze hebben een mooi leven gehad en willen nu hun kleinkinderen en kinderen zien. Er is geen enig perspectief, alleen een vaccin. Tot dat er niet is gaan we onnodig dit soort dingen rekken want stel je voor dat iemand het virus bij zich draagt en het kan zo weer de kop opsteken, en eventueel een verpleeghuis besmetten. Het is echt je reinste betutteling, en er moet echt veel meer een afweging komen in plaats van alleen maar de focus te leggen op corona.
Dit is al een heel andere reactie dan beginnen te schreeuwen over een politie staat. Volgens mij zijn er al heel veel initiatieven vanuit verzorgingshuizen geweest om bezoek toch mogelijk te maken. Dat er meer aandacht moet komen vanuit de politiek ontken ik ook helemaal niet.
pi_193686390
[/quote]
[..]

[/quote]
De versoepelingen zijn al ver van te voren vastgesteld, en nog gebasseerd op oude inzichten en onderbuikgevoelens van het OMT. Er waren toen nog dagelijks andere hogere cijfers. Het lijkt allemaal ontzettend mee te vallen en de lage cijfers ondanks meer testen hadden ze vast niet verwacht. Ook geen enkele noemenswaardige stijging te zien sinds versoepelingen maar toch vol blijven houden aan het oude, achterhaalde model. Natuurlijk zijn dingen wel eerder versoepeld zoals sportscholen (1 juli) maar het is nog te voorzichtig met alle gevolgen van dien voor ondernemers en de maatschappij. Met voor alle respect een handjevol doden en ziekenhuisopnamen elke dag, wat vooral achterstallige administratie is.
pi_193686410
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

sportscholen :{
restaurants :{
festivals :{
Oh ja, die geven nu ook enorme haarden. :')
Wat een dipshit ben je toch ook.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 16:50:32 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193686437
Schepen... rondvarende corona containers -O- en bemanning mag niet afgelost worden,en kan daarom niet in zelfquarantaine en zitten vast tot iedereen ziek is, werkgevers laten ze daar maar gewoon zitten en de bemanning wordt langzaam gek... Denk dat we daar nog meer van gaan horen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193686441
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In de stress schieten is misschien wat overdreven, maar er was al wel zo'n artikel:

Waarom zitten jij en je verzamelvriend steeds alles zo in het extreme te trekken? Volgens de Telegraaf is alles drama en vreselijk, iedereen in die krant is permanent woedend of geschokt
pi_193686448
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Schepen... rondvarende corona containers -O- en bemanning mag niet afgelost worden,en kan daarom niet in zelfquarantaine en zitten vast tot iedereen ziek is, werkgevers laten ze daar maar gewoon zitten en de bemanning wordt langzaam gek... Denk dat we daar nog meer van gaan horen.
Slachthuizen doen het ook niet zo heel goed.
  Spellchecker donderdag 18 juni 2020 @ 16:52:22 #284
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193686453
-edit- foute quote
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 16:52:39 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193686457
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nope zijn vergelijkbaar, alleen scheepslieden zitten nogal vast lijkt me een verschrikkelijke situatie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Spellchecker donderdag 18 juni 2020 @ 16:53:52 #286
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193686466
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Voetbalstadions ook niet: Nieuwe coronabesmettingen door bijna vol stadion Servische derby
quote:
In een ziekenhuis in de hoofdstad Podgorica werden negen nieuwe besmettingen geregistreerd. In zeven gevallen gaat het om voetbalfans die de wedstrijd in Belgrado bijwoonden. Voor die halve finale van de Servische voetbalbeker daagden bijna 25.000 supporters op. De onwezenlijke beelden gingen toen al de wereld rond en deden heel wat wenkbrauwen fronsen.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 16:54:06 #287
5428 crew  miss_sly
pi_193686467
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Man van een kennis van me zit inderdaad al maanden op een baggerschip in Zuid-Amerika en mag niet naar huis. Echt een drama voor dat hele gezin (ze hebben vier kinderen).
pi_193686477
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nope zijn vergelijkbaar, alleen scheepslieden zitten nogal vast lijkt me een verschrikkelijke situatie.
Ja, maar die arbeidsmigranten reizen door heel Europa heen nu de grenzen open zijn.

Ook van dit slachthuis

Wat 120 kilometer van de Nederlandse grens af ligt.

...en ja die mensen wonen en werken in slechte omstandigheden.
pi_193686487
quote:
Ik vind 7 dan nog wel meevallen. Hopelijk zijn er niet nog meer die geen zin hebben om zich te laten testen en ook niet in quarantaine willen
pi_193686492
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Waarom zitten jij en je verzamelvriend steeds alles zo in het extreme te trekken? Volgens de Telegraaf is alles drama en vreselijk, iedereen in die krant is permanent woedend of geschokt
Ik trek het helemaal niet in het extreme, wel probeer ik wat tegengas te geven als er een "corona is superdodelijk" stemming ontstaat. Ik ben er zeker niet voor om alles vrij te geven, maar wel ben ik er voor om meer dingen uit te proberen. Dit ook omdat ik er niet zo van overtuigd ben dat er bv. begin volgend jaar een vaccin is wat al onze problemen oplost.

Volle vliegtuigen en sportscholen open juich ik toe, al is het alleen al om te kijken wat er gebeurt en hoe we de speelruimte kunnen vergroten.
pi_193686497
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat doen er zoveel hier though.
pi_193686500
Hoe gaat het eigenlijk in Wit-Rusland zonder maatregelen? Zijn de IC's daar overspoeld? Iemand die daar informatie over heeft?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193686508
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik trek het helemaal niet in het extreme, wel probeer ik wat tegengas te geven als er een "corona is superdodelijk" stemming ontstaat. Ik ben er zeker niet voor om alles vrij te geven, maar wel ben ik er voor om meer dingen uit te proberen. Dit ook omdat ik er niet zo van overtuigd ben dat er bv. begin volgend jaar een vaccin is wat al onze problemen oplost.

Volle vliegtuigen en sportscholen open juich ik toe, al is het alleen al om te kijken wat er gebeurt en hoe we de speelruimte kunnen vergroten.
Ja, of het virus nu dodelijk is of niet, als het zich hier weer gaat verspreiden gaat straks alles weer dicht.
pi_193686522
quote:

[..]

Ik trek het helemaal niet in het extreme, wel probeer ik wat tegengas te geven als er een "corona is superdodelijk" stemming ontstaat.

Die ontstaat helemaal niet.
Het gaat ook niet om de doden maar om de hoeveelheid mensen die intensieve en lange zorg nodig hebben om NIET dood te gaan.
pi_193686526
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:57 schreef Hallojo het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in Wit-Rusland zonder maatregelen? Zijn de IC's daar overspoeld? Iemand die daar informatie over heeft?
Nee, de zorg kan het prima aan daar. Net zoals in Zweden.
https://www.icuregswe.org(...)dish-intensive-care/
pi_193686557
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, de zorg kan het prima aan daar. Net zoals in Zweden.
https://www.icuregswe.org(...)dish-intensive-care/
Heb je ook informatie van Wit-Rusland?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193686562
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Die ontstaat helemaal niet.
Het gaat ook niet om de doden maar om de hoeveelheid mensen die intensieve en lange zorg nodig hebben om NIET dood te gaan.
En die hoeveelheid is niet zo hoog op dit moment, dus nu kun je zaken uitproberen.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 17:02:25 #298
5428 crew  miss_sly
pi_193686564
quote:

[..]

Als mensen voorzichtiger (willen) zijn dan jij, ontstaat niet meteen een "corona is superdodelijk" sfeer. Dat is dan weer de invulling van mensen die bang zijn voor de voorzichtigheid van anderen, lijkt het.
pi_193686576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En die hoeveelheid is niet zo hoog op dit moment, dus nu kun je zaken uitproberen.
Wat wilde je precies gaan uitproberen dan?
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 17:04:06 #300
5428 crew  miss_sly
pi_193686580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat wilde je precies gaan uitproberen dan?
Dat anderen gaan vliegen en sporten en er dan uitkomt of dat veilig is of niet :D
pi_193686592
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat anderen gaan vliegen en sporten en er dan uitkomt of dat veilig is of niet :D
Owh jah. Mensen waar hij toch al een hekel aan had ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')