sportscholenquote:
Dat verschilt per bedrijf..... Velen krijgen betaald naar aanwezigheidquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je wordt niet rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen ontzettende nozem. Je wordt betaald om je werk te doen. En bij structureel thuiswerken wordt reiskostenvergoeding herberekend.
Er is geen enkele functieomschrijving die enkel zegt 'aanwezig zijn'.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat verschilt per bedrijf..... Velen krijgen betaald naar aanwezigheid
Ik heb een wat mindere balans tussen werk en privé helaas. Woon best klein, heb geen aparte werkruimte. Dat zou ideaal zijn. Dan laat je je werk letterlijk "achter je" als je werkdag er op zit.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het zoals het nu gaat erg prettig. Maar ik heb ook een zeer relaxte balans zelf kunnen zoeken in het hele thuis- en elders werken gebeuren.
Voorheen werkte ik drie dagen van 9-18 uur op kantoor en een halve dag thuis. Ik ging met OV en was dus effectief van 7.30-18.45 van huis.
Nu ga ik twee dagen in de week met de auto naar kantoor, alwaar dan maximaal 2 andere collega's aanwezig zijn. Ik rij dan na de ochtendspits en voor de avondspits en ben dan ongeveer van 9.30-16.00 uur op kantoor. Met de auto doe ik er ongeveer 35 minuten enkele reis over.
Thuis werken gaat ook prima. Mijn werk lijdt er absoluut niet onder en ik kan thuis minstens net zo veel werk doen als op kantoor.
Effectief heb ik dus een flink voordeel uit minder reistijd. Ik begin de dag dus drie keer per week met een rondje hardlopen, heb meer tijd voor zowel de huishoudelijke zaken als voor man en kind. Ik heb dus én gewoon zo nu en dan contact op kantoor (buiten de telefoontjes, whatsappjes en de teams-meetingen), mijn werk gaat gewoon door en ik heb toch wat meer vrije tijd ook.
Maar toch krijgen velen daarvoor betaald.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is geen enkele functieomschrijving die enkel zegt 'aanwezig zijn'.
Maar je moet toch uiteindelijk wel íets opleveren?quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar toch krijgen velen daarvoor betaald.
Ik moet elke dag 8 uur schrijven op projecten, of ik nu iets doe of niet. Bij mijn vorige werkgever moest ik 8 uur klokken, maakt niks uit wat ik deed.
Het zal sowieso niet voor iedereen dezelfde ervaring zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik heb een wat mindere balans tussen werk en privé helaas. Woon best klein, heb geen aparte werkruimte. Dat zou ideaal zijn. Dan laat je je werk letterlijk "achter je" als je werkdag er op zit.
Dat vind ik dan het lastigste: ik zit nu feitelijk in de woonkamer te werken. Plus het continue alleen zijn. Daarom zou ik het niet erg vinden om zo nu en dan weer op kantoor te verschijnen. Maar dat kan ook b.v. van 10-14 zijn. Ik denk wel dat wij naar nog meer flexibiliteit gaan. En er is al best veel mogelijk.
Ik heb collega's met kinderen, die hebben soms compleet andere uren gemaakt toen de kinderen noodgedwongen thuis zaten (Corona-tijdperk dus). Dan gingen ze bijvoorbeeld 's avonds nog wat uren maken. Of toen de kinderen een halve dag naar school moesten, werkten ze andere uren.
Daar heb ik dan weer geen last van.
Ik vind het niet vervelend, thuiswerken, maar ook niet super leuk ofzo. Handig, maar niet per sé heel fijn. Ik mis de sociale contacten (juist omdat ik al veel alleen thuis ben) en de plagerijtjes, het slap ouwehoeren en de koffiemomentjes.
Aan de andere kant ben ik nu al maandenlang verkoudheid-vrij en dat is voor het eerst in tientallen jaren. Blijkbaar is thuiswerken zonder kantoortuin en slechte ventilatie toch ergens goed voor nog.
Ik heb al die tijd op kantoor kunnen werken. Ik moet er niet aan denken om hele dagen alleen thuis te zitten en te werken. Althans alleen.. mijn vriendin zit in het onderwijs en werkte dan ook vanuit huis, online lessen geven etc. Dat had sowieso al geen lekkere combi geweest met één werkkamer die zij nodig had om zichzelf op te kunnen sluiten voor haar lessen die ze gaf. Wat dat betreft ben ik heel blij dat ik al die tijd buiten de deur heb kunnen werken, onder mijn collega's sociale contacten behouden. Ik zit op dit moment op een tijdelijk contract, waarbij er binnenkort moet worden besloten of ze verlengen. Thuiswerken zegt op zich niet zo veel, maar ik heb dan liever dat ik op werk kan laten zien dat ik pro-actief bezig ben dan mij vanuit huis af en toe laten horen ofzo..quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik heb een wat mindere balans tussen werk en privé helaas. Woon best klein, heb geen aparte werkruimte. Dat zou ideaal zijn. Dan laat je je werk letterlijk "achter je" als je werkdag er op zit.
Dat vind ik dan het lastigste: ik zit nu feitelijk in de woonkamer te werken. Plus het continue alleen zijn. Daarom zou ik het niet erg vinden om zo nu en dan weer op kantoor te verschijnen. Maar dat kan ook b.v. van 10-14 zijn. Ik denk wel dat wij naar nog meer flexibiliteit gaan. En er is al best veel mogelijk.
Ik heb collega's met kinderen, die hebben soms compleet andere uren gemaakt toen de kinderen noodgedwongen thuis zaten (Corona-tijdperk dus). Dan gingen ze bijvoorbeeld 's avonds nog wat uren maken. Of toen de kinderen een halve dag naar school moesten, werkten ze andere uren.
Daar heb ik dan weer geen last van.
Ik vind het niet vervelend, thuiswerken, maar ook niet super leuk ofzo. Handig, maar niet per sé heel fijn. Ik mis de sociale contacten (juist omdat ik al veel alleen thuis ben) en de plagerijtjes, het slap ouwehoeren en de koffiemomentjes.
Aan de andere kant ben ik nu al maandenlang verkoudheid-vrij en dat is voor het eerst in tientallen jaren. Blijkbaar is thuiswerken zonder kantoortuin en slechte ventilatie toch ergens goed voor nog.
Maar dan is dat systeem toch ruk? Het is toch raar om mensen puur af te rekenen op aanwezigheid en niet op het werk dat ze doen? Dat komt dan nu toch juist in deze tijd duidelijk bovendrijven?quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar toch krijgen velen daarvoor betaald.
Ik moet elke dag 8 uur schrijven op projecten, of ik nu iets doe of niet. Bij mijn vorige werkgever moest ik 8 uur klokken, maakt niks uit wat ik deed.
Hier was het wel grappig dat zichtbaar de personen die het minste werk uitvoerden, zo snel mogelijk thuis gingen 'werken'. Zij moesten zich na 3-4 weken weer op kantoor melden, waarbij er 1 gelijk te horen kreeg dat er een contract niet werd verlengd.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan is dat systeem toch ruk? Het is toch raar om mensen puur af te rekenen op aanwezigheid en niet op het werk dat ze doen? Dat komt dan nu toch juist in deze tijd duidelijk bovendrijven?
Ja maar als je dat nu ook in 10 uur zou kunnen moet je toch 40 er zijn of schrijven, want naar gelang je uren krijg je betaald.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar je moet toch uiteindelijk wel íets opleveren?
Nee dat blijft zo, omdat dat lekker makkelijk is.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan is dat systeem toch ruk? Het is toch raar om mensen puur af te rekenen op aanwezigheid en niet op het werk dat ze doen? Dat komt dan nu toch juist in deze tijd duidelijk bovendrijven?
Dan krijg je alsnog voor dat werk betaald. Niet voor je aanwezigheid. Dat jouw werk te weinig is om je 40 uur bezig te houden is wat anders.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja maar als je dat nu ook in 10 uur zou kunnen moet je toch 40 er zijn of schrijven, want naar gelang je uren krijg je betaald.
Precies!quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:29 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Hier was het wel grappig dat zichtbaar de personen die het minste werk uitvoerden, zo snel mogelijk thuis gingen 'werken'. Zij moesten zich na 3-4 weken weer op kantoor melden, waarbij er 1 gelijk te horen kreeg dat er een contract niet werd verlengd.
Als je na 10 uur weg gaat dan jrijg je 10 uur betaald. 30 uur gaat dan automatisch van je vakantieuren af, ook als deze negatief zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan krijg je alsnog voor dat werk betaald. Niet voor je aanwezigheid. Dat jouw werk te weinig is om je 40 uur bezig te houden is wat anders.
Niet als je efficient genoeg bent.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies!
Als je denkt lekker thuis te kunnen luieren onder het mom van thuiswerken, val je toch zo door de mand? Er zal toch ergens output moeten zijn van wat je doet.
Het toppunt van een medewerker hier was toch wel dat hij op een gegeven moment werd gebeld om 16:30 (hij werkt normaal 4x 9 uur) en hij aangaf: ik bel je straks even terug, ik loop op dit moment met de hond buiten.. Alsof je dat normaal hier op je werk ook doet..quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies!
Als je denkt lekker thuis te kunnen luieren onder het mom van thuiswerken, val je toch zo door de mand? Er zal toch ergens output moeten zijn van wat je doet.
Het feit dat er in dit geval direct vanuit de werkgever werd gehandeld door ze terug te halen, zegt genoeg.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:36 schreef Simmertje het volgende:
Kwestie van wederzijds vertrouwen ook, als je daar misbruikt van maakt hoef je van mij ook nooit meer thuis te werken.
Zolang ik 8 uur schrijf en mijn werk af krijgt boeit het niemand wanneer ik dit doe. Het is anders als ik op kantoor zit trouwens.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:35 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Het toppunt van een medewerker hier was toch wel dat hij op een gegeven moment werd gebeld om 16:30 (hij werkt normaal 4x 9 uur) en hij aangaf: ik bel je straks even terug, ik loop op dit moment met de hond buiten.. Alsof je dat normaal hier op je werk ook doet..
Ik word altijd wel lichtelijk geïrriteerd van dat soort personen die overal de kantjes ervan af lopen en verwachten dat jij nog even langer blijft omdat hij zo nodig iets anders moest doen onder werktijd.
Misschien werkt hij die dag langer door. Zolang hij werk levert, maakt hoe zijn werkuren in deelt geen zak uit.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:35 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Het toppunt van een medewerker hier was toch wel dat hij op een gegeven moment werd gebeld om 16:30 (hij werkt normaal 4x 9 uur) en hij aangaf: ik bel je straks even terug, ik loop op dit moment met de hond buiten.. Alsof je dat normaal hier op je werk ook doet..
Ik word altijd wel lichtelijk geïrriteerd van dat soort personen die overal de kantjes ervan af lopen en verwachten dat jij nog even langer blijft omdat hij zo nodig iets anders moest doen onder werktijd.
Wel als je daarmee ervoor zorgt dat andere collega's worden belemmerd in de werkzaamheden.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:48 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Misschien werkt hij die dag langer door. Zolang hij werk levert, maakt hoe zijn werkuren in deelt geen zak uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |