Ik kijk even in m'n glazen bolquote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:16 schreef einzeinz het volgende:
Denken jullie dat er een tweede golf aan komt?
Vind ik ook. Kabinet zou écht onwijs veel commentaar krijgen als ze een tweede keer traag reageren; wanneer blijkt dat ze de afgelopen maanden eigenlijk stil hebben gezeten en niks geleerd hebben om een landelijke lockdown te voorkomen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 19:48 schreef Simmertje het volgende:
Daarnaast gaat iedereen er maar vanuit dat een tweede golf meteen enorm dramatisch is. Het lijkt mij helemaal niet onlogisch dat straks met het koude weer, iedereen weer naar binnen en daarnaast de verslechterde weerstand in de winter het aantal besmettingen weer gaat toenemen. Dit kun je zien als een nieuwe golf, maar hoeft niet meteen een ramp te zijn. Zo erg dat we verrast werden in februari/maart zal niet meer gebeuren. Lijkt mij dat je dan ook niet meteen in een landelijke lockdown hoeft, maar in het ergste geval regionale maatregelen. Maar wat er in maart gebeurd is, het ongemerkt grootschalig verspreiden van het virus gaat gewoon niet meer gebeuren, daarvoor zijn we nu te gewaarschuwd. Een tweede golf, realistisch. Een nieuwe landelijke lockdown, nah.
Maar laten we wel wezen; er word ook dagelijks beweerd dat er nieuwe golven komen...terwijl ook dát enkel gebaseerd is op onderbuikgevoelens. Zelfs de échte experts weten het niet (er waren zelfs experts die pieken voorspelden rond de IKEA opening, Pinksterweekend, Koningsdag, protesten, etc, etc). Er zijn bewijzen te vinden voor beide extreme meningen als je er maar hard genoeg naar zoekt; wat op zich al aangeeft dat we gewoon te weinig weten.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:02 schreef JFlip het volgende:
[..]
blijkbaar kunnen de mensen die bij hoog en laag volhouden dat er echt geen “tweede golf” komt wel in de toekomst kijken. Die stelligheid is voor mij niet echt een bewijs van intelligentie en inzicht in een pandemie, vandaar de quote. Ik zou graag willen weten waar zij die stelligheid op baseren, en graag van gedachten wisselen. Ik ben niet zo stellig, ik beweer niet dat er honderd procent zeker een nieuwe uitbraak komt, maar weet wel een klein beetje wat van epidemiologie en kan, zij het met zeer beperkte kennis, wel beredeneren waarom ik denk dat er is in sommige omstandigheden toch een nieuwe opleving kan komen.
Er is wellicht nog weinig bekend over dit specifieke virus, maar epidemiologie is toch echt een wetenschap waar wel veel over bekend is. Een epidemie is niet iets volkomens nieuws.
Typische media ja.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Ik lees opeens geen grote koppen meer in kranten dat de IC opnames weer gedaald is.
Zal wel weinig klikken opleveren
quote:De generatie als criterium is voor sommige mensen misschien moeilijk te accepteren, maar alternatieven, zoals direct loten of ‘wie het eerste komt, wie het eerste maalt’, stuiten vanuit ethisch oogpunt op grotere bezwaren.
Je kan altijd in bad gaan zitten met een badeend en zelf golfjes creëren!quote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:23 schreef einzeinz het volgende:
Hopelijk nieuw golfje!
Begin me te vervelen
En:quote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
Interessant draaiboek hoor: https://nos.nl/artikel/23(...)atsgebrek-op-ic.html
Vooral dit stuk:
[..]
quote:Dat er sprake zou zijn van leeftijdsdiscriminatie is ethisch gezien niet overtuigend, omdat iedereen in principe gedurende zijn leven verschillende leeftijden doorloopt, wat leeftijd onderscheidt van bijvoorbeeld sekse of etniciteit." (ref: Bognar, B. (2015), Fair Innings. Bioethics, 29(4): 251-261.)
Kan tokkie Nederland weer lekker losgaan op nu.jijquote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
Vooral dit stuk:
[..]
Stond vanmiddag wel in een kop, maar er zijn inmiddels alweer nieuwe koppen met nieuwer nieuws.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Ik lees opeens geen grote koppen meer in kranten dat de IC opnames weer gedaald is.
Zal wel weinig klikken opleveren
#peking leesvoerquote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:23 schreef einzeinz het volgende:
Hopelijk nieuw golfje!
Begin me te vervelen
Daar mee ben ik met jou eens ja. Maar het hoeft allemaal niet ernstig te zijn als de eerste keer. Echter zijn wij nu echt beter voorbereid wat er komen gaat als er calamiteit weer voorkomt zowel we sneller geneigd zijn om stappen te zetten. Kans op een landelijke intelligente lockdown blijft wel maar is vrijwel stuk kleiner. Cruciaal is het ook als vakantieperiode afgelopen is waar ook vele mensen terugkeren van hun vakantie in het buitenland dat ze het virus ook mee zullen nemen naar Nederland. In elk land is met hygiëne niet het zelfde als in Nederland wat het ook met hun eigen cultuur verankerd is. Maar in elk land geldt ook andere coronamaatregelen dan in Nederland... daar moeten ze ook mee omgaan.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 19:48 schreef Simmertje het volgende:
Daarnaast gaat iedereen er maar vanuit dat een tweede golf meteen enorm dramatisch is. Het lijkt mij helemaal niet onlogisch dat straks met het koude weer, iedereen weer naar binnen en daarnaast de verslechterde weerstand in de winter het aantal besmettingen weer gaat toenemen. Dit kun je zien als een nieuwe golf, maar hoeft niet meteen een ramp te zijn. Zo erg dat we verrast werden in februari/maart zal niet meer gebeuren. Lijkt mij dat je dan ook niet meteen in een landelijke lockdown hoeft, maar in het ergste geval regionale maatregelen. Maar wat er in maart gebeurd is, het ongemerkt grootschalig verspreiden van het virus gaat gewoon niet meer gebeuren, daarvoor zijn we nu te gewaarschuwd. Een tweede golf, realistisch. Een nieuwe landelijke lockdown, nah.
Hele wijkenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
#peking leesvoerhttps://www.ad.nl/buitenl(...)er-ernstig~ab094a6d/
Ik snap wat je bedoeld, maar dit leest alsof je wil dat vakantiegangers het virus mee nemen naar Nederland; dat dat cruciaal is.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:09 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daar mee ben ik met jou eens ja. Maar het hoeft allemaal niet ernstig te zijn als de eerste keer. Echter zijn wij nu echt beter voorbereid wat er komen gaat als er calamiteit weer voorkomt zowel we sneller geneigd zijn om stappen te zetten. Kans op een landelijke intelligente lockdown blijft wel maar is vrijwel stuk kleiner. Cruciaal is het ook als vakantieperiode afgelopen is waar ook vele mensen terugkeren van hun vakantie in het buitenland dat ze het virus ook mee zullen nemen naar Nederland. In elk land is met hygiëne niet het zelfde als in Nederland wat het ook met hun eigen cultuur verankerd is. Maar in elk land geldt ook andere coronamaatregelen dan in Nederland... daar moeten ze ook mee omgaan.
Ja, dat is dezelfde bron die ik ook al plaatste.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En van Rijn zegt dan weer:
https://nos.nl/l/2337483
quote:Artsen en ethici hebben daar een draaiboek voor gemaakt. Te gast is een van de auteurs, hoogleraar medische ethiek Dick Willems.
Dat wil ik ook niet, maar het kan gebeuren of helemaal niet. Op dat moment is koffiedik kijken hoe het allemaal gaat met het reizen van vakanties die door mensen worden gedaan.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld, maar dit leest alsof je wil dat vakantiegangers het virus mee nemen naar Nederland; dat dat cruciaal is.
Geef deze man eens meer doden, hij verveeld zich!quote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:23 schreef einzeinz het volgende:
Hopelijk nieuw golfje!
Begin me te vervelen
Ik heb moeite met de voorrang voor zorgmedewerkers. Als we eigen schuld, sociale status en voorafgaand leven niet meenemen waarom dit dan wel? Een commando met meerdere schotwonden krijgt toch ook geen voorrang? Subjectief en in tegenspraak met de rest wat mij betreft.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
Vooral dit stuk:
[..]
Wie gaat voor de patiënten zorgen als je minder zorgmedewerkers hebt?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb moeite met de voorrang voor zorgmedewerkers. Als we eigen schuld, sociale status en voorafgaand leven niet meenemen waarom dit dan wel? Een commando met meerdere schotwonden krijgt toch ook geen voorrang? Subjectief en in tegenspraak met de rest wat mij betreft.
Nee, dat is stap 1. Verwachte ligtijd is het eerste criterium.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:56 schreef trein2000 het volgende:
En ik mis verwachte uitkomst. Iemand die al een kasplantje is gaat wat mij betreft niet voor op iemand die behalve corona verder niks heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |