abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:04:34 #76
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193660764
Ik lees opeens geen grote koppen meer in kranten dat de IC opnames weer gedaald is.

Zal wel weinig klikken opleveren
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193660946
Denken jullie dat er een tweede golf aan komt?
Cindy De Vuyst
pi_193660955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:16 schreef einzeinz het volgende:
Denken jullie dat er een tweede golf aan komt?
Ik kijk even in m'n glazen bol
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_193660964
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:48 schreef Simmertje het volgende:
Daarnaast gaat iedereen er maar vanuit dat een tweede golf meteen enorm dramatisch is. Het lijkt mij helemaal niet onlogisch dat straks met het koude weer, iedereen weer naar binnen en daarnaast de verslechterde weerstand in de winter het aantal besmettingen weer gaat toenemen. Dit kun je zien als een nieuwe golf, maar hoeft niet meteen een ramp te zijn. Zo erg dat we verrast werden in februari/maart zal niet meer gebeuren. Lijkt mij dat je dan ook niet meteen in een landelijke lockdown hoeft, maar in het ergste geval regionale maatregelen. Maar wat er in maart gebeurd is, het ongemerkt grootschalig verspreiden van het virus gaat gewoon niet meer gebeuren, daarvoor zijn we nu te gewaarschuwd. Een tweede golf, realistisch. Een nieuwe landelijke lockdown, nah.
Vind ik ook. Kabinet zou écht onwijs veel commentaar krijgen als ze een tweede keer traag reageren; wanneer blijkt dat ze de afgelopen maanden eigenlijk stil hebben gezeten en niks geleerd hebben om een landelijke lockdown te voorkomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:02 schreef JFlip het volgende:

[..]

blijkbaar kunnen de mensen die bij hoog en laag volhouden dat er echt geen “tweede golf” komt wel in de toekomst kijken. Die stelligheid is voor mij niet echt een bewijs van intelligentie en inzicht in een pandemie, vandaar de quote. Ik zou graag willen weten waar zij die stelligheid op baseren, en graag van gedachten wisselen. Ik ben niet zo stellig, ik beweer niet dat er honderd procent zeker een nieuwe uitbraak komt, maar weet wel een klein beetje wat van epidemiologie en kan, zij het met zeer beperkte kennis, wel beredeneren waarom ik denk dat er is in sommige omstandigheden toch een nieuwe opleving kan komen.
Er is wellicht nog weinig bekend over dit specifieke virus, maar epidemiologie is toch echt een wetenschap waar wel veel over bekend is. Een epidemie is niet iets volkomens nieuws.
Maar laten we wel wezen; er word ook dagelijks beweerd dat er nieuwe golven komen...terwijl ook dát enkel gebaseerd is op onderbuikgevoelens. Zelfs de échte experts weten het niet (er waren zelfs experts die pieken voorspelden rond de IKEA opening, Pinksterweekend, Koningsdag, protesten, etc, etc). Er zijn bewijzen te vinden voor beide extreme meningen als je er maar hard genoeg naar zoekt; wat op zich al aangeeft dat we gewoon te weinig weten.

Zoveel verschillende virussen. Kan je wel een beetje kennis hebben over epidemiologie, maar dat zegt verder weinig over Covid19. Iedereen weet wel iets van epidemiologie; betekent niet dat die mening dan niet opeens gebaseerd is op onderbuikgevoelens..met alle respect natuurlijk he.

Daarnaast (zoals hierboven benoemd door Simmertje ook) denk ik dat iedereen een andere definitie heeft van ''een tweede golf''. Ik zou een kleine stijging in de herfst/winter niet zien als een tweede golf. Ik zou het enkel een tweede golf noemen als het net zo extreem word als begin 2020. Of er echt bij in de buurt komt. Maar zoals Simmertje ook al zei; ik betwijfel of we het weer zo ver laten komen. We benoemen ook niet elke winter dat er weer een nieuwe griep golf geconstateerd is (waar ik niet mee zeg dat de griep net zo erg is); we zijn er op voorbereid. Als we eerder kunnen ingrijpen (regionaal/plaatselijk) zal het heel wat minder extreem zijn allemaal.

Het kan dus best dat sommige users die ontkennen dat er een tweede golf komt vooral ontkennen dat er een tweede golf komt die net zo erg uitpakt als die van begin dit jaar. Dat er daarom misverstanden ontstaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2020 20:21:36 ]
pi_193660978
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
Ik lees opeens geen grote koppen meer in kranten dat de IC opnames weer gedaald is.

Typische media ja.
pi_193661022
Hopelijk nieuw golfje!
Begin me te vervelen :D
Cindy De Vuyst
pi_193661103
Interessant draaiboek hoor: https://nos.nl/artikel/23(...)atsgebrek-op-ic.html

Vooral dit stuk:
quote:
De generatie als criterium is voor sommige mensen misschien moeilijk te accepteren, maar alternatieven, zoals direct loten of ‘wie het eerste komt, wie het eerste maalt’, stuiten vanuit ethisch oogpunt op grotere bezwaren.
pi_193661110
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:23 schreef einzeinz het volgende:
Hopelijk nieuw golfje!
Je kan altijd in bad gaan zitten met een badeend en zelf golfjes creëren! :D
pi_193661123
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:

Vooral dit stuk:
[..]

En:
quote:
Dat er sprake zou zijn van leeftijdsdiscriminatie is ethisch gezien niet overtuigend, omdat iedereen in principe gedurende zijn leven verschillende leeftijden doorloopt, wat leeftijd onderscheidt van bijvoorbeeld sekse of etniciteit." (ref: Bognar, B. (2015), Fair Innings. Bioethics, 29(4): 251-261.)
pi_193661134
quote:

Vooral dit stuk:
[..]

Kan tokkie Nederland weer lekker losgaan op nu.jij
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 20:43:09 #86
5428 crew  miss_sly
pi_193661255
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En:
[..]

En van Rijn zegt dan weer:
https://nos.nl/l/2337483
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 20:44:19 #87
5428 crew  miss_sly
pi_193661270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:

Stond vanmiddag wel in een kop, maar er zijn inmiddels alweer nieuwe koppen met nieuwer nieuws.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:54:44 #88
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_193661398
quote:
Hopelijk nieuw golfje!
#peking leesvoer :@ https://www.ad.nl/buitenl(...)er-ernstig~ab094a6d/
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:09:48 #89
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193661641
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:48 schreef Simmertje het volgende:
Daarnaast gaat iedereen er maar vanuit dat een tweede golf meteen enorm dramatisch is. Het lijkt mij helemaal niet onlogisch dat straks met het koude weer, iedereen weer naar binnen en daarnaast de verslechterde weerstand in de winter het aantal besmettingen weer gaat toenemen. Dit kun je zien als een nieuwe golf, maar hoeft niet meteen een ramp te zijn. Zo erg dat we verrast werden in februari/maart zal niet meer gebeuren. Lijkt mij dat je dan ook niet meteen in een landelijke lockdown hoeft, maar in het ergste geval regionale maatregelen. Maar wat er in maart gebeurd is, het ongemerkt grootschalig verspreiden van het virus gaat gewoon niet meer gebeuren, daarvoor zijn we nu te gewaarschuwd. Een tweede golf, realistisch. Een nieuwe landelijke lockdown, nah.
Daar mee ben ik met jou eens ja. Maar het hoeft allemaal niet ernstig te zijn als de eerste keer. Echter zijn wij nu echt beter voorbereid wat er komen gaat als er calamiteit weer voorkomt zowel we sneller geneigd zijn om stappen te zetten. Kans op een landelijke intelligente lockdown blijft wel maar is vrijwel stuk kleiner. Cruciaal is het ook als vakantieperiode afgelopen is waar ook vele mensen terugkeren van hun vakantie in het buitenland dat ze het virus ook mee zullen nemen naar Nederland. In elk land is met hygiëne niet het zelfde als in Nederland wat het ook met hun eigen cultuur verankerd is. Maar in elk land geldt ook andere coronamaatregelen dan in Nederland... daar moeten ze ook mee omgaan.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193661684
quote:
Hele wijken 8)7 Je zou er maar wonen, net de wijk ernaast, wordt je net niet besmet.
pi_193661726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:09 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Daar mee ben ik met jou eens ja. Maar het hoeft allemaal niet ernstig te zijn als de eerste keer. Echter zijn wij nu echt beter voorbereid wat er komen gaat als er calamiteit weer voorkomt zowel we sneller geneigd zijn om stappen te zetten. Kans op een landelijke intelligente lockdown blijft wel maar is vrijwel stuk kleiner. Cruciaal is het ook als vakantieperiode afgelopen is waar ook vele mensen terugkeren van hun vakantie in het buitenland dat ze het virus ook mee zullen nemen naar Nederland. In elk land is met hygiëne niet het zelfde als in Nederland wat het ook met hun eigen cultuur verankerd is. Maar in elk land geldt ook andere coronamaatregelen dan in Nederland... daar moeten ze ook mee omgaan.
Ik snap wat je bedoeld, maar dit leest alsof je wil dat vakantiegangers het virus mee nemen naar Nederland; dat dat cruciaal is.
pi_193661863
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En van Rijn zegt dan weer:
https://nos.nl/l/2337483
Ja, dat is dezelfde bron die ik ook al plaatste. ;)

Vanavond bij Nieuwsuur:
quote:
Artsen en ethici hebben daar een draaiboek voor gemaakt. Te gast is een van de auteurs, hoogleraar medische ethiek Dick Willems.
pi_193661866
Ik krijg een btje de kots van de totale berichtgeving over Corona.
Nieuwe golf...
Meer doden
Meer opnames
bla bla
blab la
maakt niet uit wat, alles uit de mouw als we maar kunnen blijven zeiken en de grootste larie als nieuws kunnen brengen ....
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:24:59 #94
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193661886
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, maar dit leest alsof je wil dat vakantiegangers het virus mee nemen naar Nederland; dat dat cruciaal is.
Dat wil ik ook niet, maar het kan gebeuren of helemaal niet. Op dat moment is koffiedik kijken hoe het allemaal gaat met het reizen van vakanties die door mensen worden gedaan.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193661888
en dan alle regeltjes
willekeur alom
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:54:08 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193662361
quote:
Hopelijk nieuw golfje!
Geef deze man eens meer doden, hij verveeld zich!
pi_193662373
quote:

Vooral dit stuk:
[..]

Ik heb moeite met de voorrang voor zorgmedewerkers. Als we eigen schuld, sociale status en voorafgaand leven niet meenemen waarom dit dan wel? Een commando met meerdere schotwonden krijgt toch ook geen voorrang? Subjectief en in tegenspraak met de rest wat mij betreft.
zie email 27 oktober
pi_193662397
En ik mis verwachte uitkomst. Iemand die al een kasplantje is gaat wat mij betreft niet voor op iemand die behalve corona verder niks heeft.
zie email 27 oktober
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:56:20 #99
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193662403
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb moeite met de voorrang voor zorgmedewerkers. Als we eigen schuld, sociale status en voorafgaand leven niet meenemen waarom dit dan wel? Een commando met meerdere schotwonden krijgt toch ook geen voorrang? Subjectief en in tegenspraak met de rest wat mij betreft.
Wie gaat voor de patiënten zorgen als je minder zorgmedewerkers hebt?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:57:22 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193662422
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:56 schreef trein2000 het volgende:
En ik mis verwachte uitkomst. Iemand die al een kasplantje is gaat wat mij betreft niet voor op iemand die behalve corona verder niks heeft.
Nee, dat is stap 1. Verwachte ligtijd is het eerste criterium.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')