"Omdat de persoon op het moment van de demonstratie geen klachten had"quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe kan die wethouder nou zeggen dat er geen besmettingsgevaar is?
Dat is ook het hele probleem met het uitgaansleven momenteel, geen wonder dat er meteen 100 besmettingen in Zuid Korea waren toen de clubs opengingen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
zie je normaliter toch wel vrij veel bij een avondje stappen
Het is een voorbeeld van iets waar heel veel mensen vraagtekens bij hebben.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat opgepropt in vliegtuig zitten met airco en mondkapjes op heel anders is dan op willekeurige plek de maatregelen afschaffen en opgepropt zitten of staan zonder die maatregelen.
Dus wijzen naar ‘ja maar in het vliegtuig hoef je geen afstand te houden’ is nogal selectief?
Lijkt me dat die hier de analyse van de GGD deelt.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:34 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Overdag wethouder maar in de donkere uurtjes is hij viroloog. Vast een FOK!ker.
Dat zijn er heel veel, en nog meer mensen denken dat besmetting sowieso niet uitmaakt omdat alleen oma van 80+ er dood aan gaatquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
"Omdat de persoon op het moment van de demonstratie geen klachten had"
De wethouder hoort dus bij het kamp dat vindt dat asymptomatische besmettingen niet voorkomen.
Die logica snap ik niet dus. Alsof je het raar vind dat je van seks zonder voorbehoedsmiddel wel zwanger kan wordenquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld van iets waar heel veel mensen vraagtekens bij hebben.
Ondanks HEPA-filters en mondkapjes.
Ik denk dat dit een tijdelijke situatie is, en zodra er weer op normale bezetting gewerkt mag worden, en het OV normaal gebruikt mag worden, dit effect snel voorbij is. Mensen die normaal het OV pakken, nu min of meer gedwongen worden de auto te pakken, dus ja, je krijgt nu meer autokilometers, maar er werken nog steeds heel heel veel mensen thuis.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:12 schreef OProg het volgende:
Wat ik al jaren roep, het probleem is niet dat we te weinig wegen hebben, maar dat we er allemaal tegelijk overheen willen rijden. Ik hoop dat we dat ook niet opnieuw gaan doen. Gewoon alleen naar kantoor omdat het relevant is om daar te zijn en niet omdat het om 8 uur binnen komen een doel an sich is.
Die vergelijking kan ik niet volgen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Die logica snap ik niet dus. Alsof je het raar vind dat je van seks zonder voorbehoedsmiddel wel zwanger kan worden
Het bewustzijn binnen bedrijven moet ook veranderen. Wat heb je aan een werknemer die elke ochtend 1,5 uur bezig is om op werk te komen en elke dag ook laat thuis is. Zoveel verspilde energie die je anders in het werk had kunnen stoppen. Ik ben nu oprecht echt een stuk fitter tijdens het werken omdat ik niet meer elke dag die sleur beleef van het reizen en haasten in de ochtend.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een tijdelijke situatie is, en zodra er weer op normale bezetting gewerkt mag worden, en het OV normaal gebruikt mag worden, dit effect snel voorbij is. Mensen die normaal het OV pakken, nu min of meer gedwongen worden de auto te pakken, dus ja, je krijgt nu meer autokilometers, maar er werken nog steeds heel heel veel mensen thuis.
Eens dat het nog steeds waanzinnig is dat veel bedrijven alleen tussen 9:00 - 17:00 werken, en we daar best lering uit kunnen trekken omdat beter te spreiden over de dag
Ik vrees dat oude gewoonten heel moeilijk slijten, zelfs nu...quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het bewustzijn binnen bedrijven moet ook veranderen. Wat heb je aan een werknemer die elke ochtend 1,5 uur bezig is om op werk te komen en elke dag ook laat thuis is. Zoveel verspilde energie die je anders in het werk had kunnen stoppen. Ik ben nu oprecht echt een stuk fitter tijdens het werken omdat ik niet meer elke dag die sleur beleef van het reizen en haasten in de ochtend.
Kan het mij voorstellen dat het twijfelachtig klinkt, alleen denk ik wel dat sommige dingen gewoon "uitgeprobeerd" moeten worden. Luchtvaart is niet rendabel als je bv. de middelste stoelen vrij moet laten en dit zal zeker een rol hebben gespeeld in het zeggen van dat de risico's beperkt zijn, economische belangen spelen ook een grote rol.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vorige week niet gezien omdat je maar in je eentje in het toilet bent dus geen idee hoe het er nu mee gesteld is in de horecaquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat is ook het hele probleem met het uitgaansleven momenteel, geen wonder dat er meteen 100 besmettingen in Zuid Korea waren toen de clubs opengingen.
Een situatie met voorzorgsmaatregelen vergelijken met een situatie zonder voorzorgsmaatregelenquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die vergelijking kan ik niet volgen.
Zal ongetwijfeld aan mij liggen
In Amsterdam houden ze er sowieso hun eigen gedachtegang op na.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:34 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Overdag wethouder maar in de donkere uurtjes is hij viroloog. Vast een FOK!ker.
Want waarmee vergelijk ik het volgens jou?quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Een situatie met voorzorgsmaatregelen vergelijken met een situatie zonder voorzorgsmaatregelen
Wellicht.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kan het mij voorstellen dat het twijfelachtig klinkt, alleen denk ik wel dat sommige dingen gewoon "uitgeprobeerd" moeten worden. Luchtvaart is niet rendabel als je bv. de middelste stoelen vrij moet laten en dit zal zeker een rol hebben gespeeld in het zeggen van dat de risico's beperkt zijn, economische belangen spelen ook een grote rol.
Eens.quote:Als je bv. toestemming had gevraagd voor een demonstratie op de Dam met 10.000 mensen zonder afstand te houden maar met mondkapjes was dat resoluut afgewezen omdat dat te gevaarlijk is. Nu hebben ze het toch gedaan en lijkt er helemaal niets te zijn gebeurd daar.
Geen klachten dus allemaal primaquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:42 schreef Ven1972 het volgende:
Een persoon die de demonstratie op de Dam in Amsterdam op 1 juni heeft bijgewoond, is besmet met het coronavirus, aldus de GGD. Volgens een woordvoerster had de betoger op het moment dat hij of zij bij het protest was nog geen klachten en dus geen anderen kunnen besmetten. Ook is niet duidelijk of de bron van de besmetting op de Dam ligt, aldus de zegsvrouw.
Dat de demonstrant het coronavirus heeft, kwam naar voren in een bron- en contactonderzoek van een ander persoon. Omdat er veel meer mensen op de antiracismedemonstratie afkwamen dan was ingeschat, was het houden van afstand vrijwel niet mogelijk. De drukte bij de demonstratie zorgde voor woede en het risico op besmetting was volgens deskundigen hoog.
Deze week bleek echter dat de demonstraties in Amsterdam en later in Rotterdam geen 'superspreading event' zijn geweest voor het coronavirus. Twee weken nadien, aan het eind van de uiterlijke incubatietijd, zijn er geen aanwijzingen dat het coronavirus daar flink is verspreid, melden de GGD’s. In Amsterdam werden twee protestgangers getest die zich met klachten meldden. Een van hen testte naar nu blijkt positief.
Bron: AD,bl
Je trekt het erg persoonlijk, maar ik snap niet waarom sommige mensen alle maatregelen opeens nutteloos vinden omdat je in een vliegtuig op elkaar mag zitten. Terwijl daar dus maatregelen zijn die je niet in café of op de werkplek hebtquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want waarmee vergelijk ik het volgens jou?
quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. Hier weer terug naar de oude situatie. Allemaal op kantoor. Nauwelijks maatregelen getroffen op hier en daar een desinfectie zeepje na. Maar he! We zitten 1,60 meter bij elkaar vandaan, dus primaquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vrees dat oude gewoonten heel moeilijk slijten, zelfs nu...
Maar dat zeg ik ook helemaal niet.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je trekt het erg persoonlijk, maar ik snap niet waarom sommige mensen alle maatregelen opeens nutteloos vinden omdat je in een vliegtuig op elkaar mag zitten. Terwijl daar dus maatregelen zijn die je niet in café of op de werkplek hebt
[..]
Ja, die hebben niet voor niets een kantoorpand en inventaris aangeschaft toch?quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. Hier weer terug naar de oude situatie. Allemaal op kantoor. Nauwelijks maatregelen getroffen op hier en daar een desinfectie zeepje na. Maar he! We zitten 1,60 meter bij elkaar vandaan, dus prima![]()
Het thuiswerken beviel me prima en ik kreeg daar 2x zoveel werk verzet dan op de zaak zelf.
Daarnaast willen veel mense helemaal niet op andere tijden werken, dit hoorde ik laatst pp de radio.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vrees dat oude gewoonten heel moeilijk slijten, zelfs nu...
9-5 is natuurlijk ook wel een mooie tijd daarvoor.... je hoeft niet te vroeg op, ziet de kinderen 's ochtends en 's avonds, je kunt nog lekker sporten 's avonds...quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daarnaast willen veel mense helemaal niet op andere tijden werken, dit hoorde ik laatst pp de radio.
Het is niet voor niks de standaard werktijd geworden.... Dit willen de meeste mensen graag. Zelfs files nemen ze hiervoor op de koop toe, net zoals de drang om te winkelen of op koffiebezoek te gaan in de ochtend.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
9-5 is natuurlijk ook wel een mooie tijd daarvoor.... je hoeft niet te vroeg op, ziet de kinderen 's ochtends en 's avonds, je kunt nog lekker sporten 's avonds...
Zelf wissel(de) ik overigens af tussen 07:00-15:00 of 11:00-19:00, puur voor de drukte op de weg.
Wat een act.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er moeten meer snelwegen worden aangelegd. Meer en breder. Dan heb je dat fileprobleem zo opgelost. Er zijn voldoende grijze gebieden waar een mooie 10 baansweg door het landschap ontbreekt. Mensen die denken dat ze kunnen blijven thuiswerkenluie donders, je wordt rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen en je krijgt ook reiskostenvergoeding.
![]()
Het staat je altijd vrij om ontslag te nemen en ZZP'er te worden. Kun je thuiswerken zoveel je wiltquote:
Dan gaan mensen weer verder van hun huis werken om zo de reistijd gelijk te houdenquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er moeten meer snelwegen worden aangelegd. Meer en breder. Dan heb je dat fileprobleem zo opgelost. Er zijn voldoende grijze gebieden waar een mooie 10 baansweg door het landschap ontbreekt. Mensen die denken dat ze kunnen blijven thuiswerkenluie donders, je wordt rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen en je krijgt ook reiskostenvergoeding.
![]()
Dat klopt wel ja, en vlak de invloed van sommige managers niet uit. Zelf heb ik alle vrijheid in het bepalen van de werktijd... maar op andere afdelingen binnen hetzelfde bedrijf zitten managers die vooral 9 - 5 afdwingen en thuiswerken eigenlijk niet toestaan, hooguit op incidentele basis maar niet structureel.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is niet voor niks de standaard werktijd geworden.... Dit willen de meeste mensen graag. Zelfs files nemen ze hiervoor op de koop toe, net zoals de drang om te winkelen of op koffiebezoek te gaan in de ochtend.
Veel mensen klagen over files, maar anderen moet maar op andere tijden rijden....
Ik vind dat wel een luxe dat je je lunchtijd dan betaald krijgt of krijg je 7,5 uur per dag betaald?quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja, en vlak de invloed van sommige managers niet uit. Zelf heb ik alle vrijheid in het bepalen van de werktijd... maar op andere afdelingen binnen hetzelfde bedrijf zitten managers die vooral 9 - 5 afdwingen en thuiswerken eigenlijk niet toestaan, hooguit op incidentele basis maar niet structureel.
Je wordt niet rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen ontzettende nozem. Je wordt betaald om je werk te doen. En bij structureel thuiswerken wordt reiskostenvergoeding herberekend.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het staat je altijd vrij om ontslag te nemen en ZZP'er te worden. Kun je thuiswerken zoveel je wilt
Nee dat wisselt gewoon, soms moet je wat langer doorwerken om iets af te krijgen, soms doe je 's avonds thuis nog wat, dat middelt zich wel uit.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een luxe dat je je lunchtijd dan betaald krijgt of krijg je 7,5 uur per dag betaald?
Aangeschaft? Het kantoorpand wordt hier gehuurd. Huur opzeggen (of de helft van het pand huren) en hup thuiswerken. Verwarming en airco kunnen een stuk dichtgedraaid worden, geen files, minder vervuiling. Laat aan het eind van de maand maar zien of je je werk af hebt. Win-win toch?quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja, die hebben niet voor niets een kantoorpand en inventaris aangeschaft toch?
Nozemquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je wordt niet rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen ontzettende nozem. Je wordt betaald om je werk te doen. En bij structureel thuiswerken wordt reiskostenvergoeding herberekend.
Nou als ik hier dan lees dat veel uit hun neus zitten te vreten en maar 2 uur thuis met hun werk bezig zijn snap ik dat de managers zeggen dat je maandag weer op kantoor kan komen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je wordt niet rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen ontzettende nozem. Je wordt betaald om je werk te doen. En bij structureel thuiswerken wordt reiskostenvergoeding herberekend.
Je reageert godbetert op iemand die zegt dat 'ie thuis twee keer zoveel voor elkaar krijgt dan op kantoorquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nou als ik hier dan lees dat veel uit hun neus zitten te vreten en maar 2 uur thuis met hun werk bezig zijn snap ik dat de managers zeggen dat je maandag weer op kantoor kan komen.
En al zou je in twee uur thuis drie keer zoveel gedaan krijgt als in 8 uur op kantoor, wat boeit het dan dat jij twee uur werkt?quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je reageert godbetert op iemand die zegt dat 'ie thuis twee keer zoveel voor elkaar krijgt dan op kantoor.
Dit.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je wordt niet rijkelijk betaald om op je werk te verschijnen ontzettende nozem. Je wordt betaald om je werk te doen.
waarom kan dat niet dan?quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:47 schreef GGMM het volgende:
Ik wil gewoon thuiswerken, op het kantoor zijn voegt NIKS toe.
Ik ben woedend.
Ben benieuwd naar verhuizing van Indonesische hoofdstad van Jakarta naar eiland Borneo. Moet 30 miljard kosten...quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit.
Onze huis-irrationeel is weer lekker bezig vandaag, zie ik. Krankzinnig.
Werkgever bepaald waar jij je werkt doet of kunt of mag doen. ls dat thuis, dan thuis. Niet dat een of andere FOK-user dat even bepaald.
Voor liefhebbers van 10-baanse snelwegen verwijs ik trouwens verder naar de bizarre nieuw opgebouwde hoofdstad van Myanmar: Naypidaw. Daar zou een groot deel van de regering gevestigd worden, maar stad is nu nog steeds in opbouw na tig jaren.
Gevolg:
Een 20-baanse (!) snelweg waar nauwelijks over gereden wordt. Surrealistisch (en ongetwijfeld voer voor Instagrammers en backpackers).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien kunnen liefhebbers van brede snelwegen daarheen verhuizen. En dan meteen hun irrationele ideeën meenemen daarnaartoe.
Dit lees ik nu voor het eerst! Vanwege vervuiling zeker, en overbevolking? Ach, een van de meest vervuilde rivieren ligt ook vlak naast Jakarta. Vreselijk, die vervuiling.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar verhuizing van Indonesische hoofdstad van Jakarta naar eiland Borneo. Moet 30 miljard kosten...
Had net mijn oude berichtje aangepast.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
2024 begint het pasLocatie moet nog gekozen worden. Jakarta zakt namelijk weg.
Ik vind het zoals het nu gaat erg prettig. Maar ik heb ook een zeer relaxte balans zelf kunnen zoeken in het hele thuis- en elders werken gebeuren.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:03 schreef Salina het volgende:
Er waren ooit wat aparte thuiswerktopics, maar die zijn geheel in de vergetelheid geraakt geloof ik.
Ik vind thuiswerken wel relaxt, maar zou ook wel weer enkele dagen (1-2 p.w.) op kantoor willen werken. Of deels; 4 uur bijvoorbeeld. Ook handig voor spreiding van verkeer, files, e.d.
Ik denk dat zoiets wel gaat gebeuren in de toekomst; mijn werkgever staat er wel voor open. Meer voor de sociale contacten dan voor het afhandelen van het werk zelf, trouwens.
Voorlopig tot 1-9 thuiswerken; daarna zien we wel. Tegen die tijd zit ik alweer 5,5 maand thuis te werken. Wordt wel een beetje saai als je alleen woont.
Wel handig dat ik nu tussendoor eens een uurtje kan sporten als ik zin heb (en agenda dat toelaat). Of een boodschap kan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |