quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Toch heeft hij wel een punt, corona is zeker niet zo dodelijk of verwoestend als in het begin werd gedacht.
Een tijdje terug werd er over versoepelingen gesproken als er <600 op de IC zouden liggen, nu schieten mensen in de stress als er zoals afgelopen weekend 3x op rij een lichte stijging is op de IC. Ook het idee van we laten besmettingen toe zolang de zorg niet overbelast is is helemaal verdwenen, de 0 lijkt nu heilig.
Dit is al een heel andere reactie dan beginnen te schreeuwen over een politie staat. Volgens mij zijn er al heel veel initiatieven vanuit verzorgingshuizen geweest om bezoek toch mogelijk te maken. Dat er meer aandacht moet komen vanuit de politiek ontken ik ook helemaal niet.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan moet je hier oplossingen voor verzinnen. Er word teveel in problemen gedacht in plaats van in oplossingen denken. Wat is het leven nog waard als je je geliefden niet kan zien en wegkwijnt in zo'n verzorgingsinstelling? Ik kan mij voorstellen dat de meerderheid van de ouderen zo denkt. Ze hebben een mooi leven gehad en willen nu hun kleinkinderen en kinderen zien. Er is geen enig perspectief, alleen een vaccin. Tot dat er niet is gaan we onnodig dit soort dingen rekken want stel je voor dat iemand het virus bij zich draagt en het kan zo weer de kop opsteken, en eventueel een verpleeghuis besmetten. Het is echt je reinste betutteling, en er moet echt veel meer een afweging komen in plaats van alleen maar de focus te leggen op corona.
Oh ja, die geven nu ook enorme haarden.quote:Op donderdag 18 juni 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sportscholen![]()
restaurants![]()
festivals
Waarom zitten jij en je verzamelvriend steeds alles zo in het extreme te trekken? Volgens de Telegraaf is alles drama en vreselijk, iedereen in die krant is permanent woedend of geschoktquote:Op donderdag 18 juni 2020 16:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In de stress schieten is misschien wat overdreven, maar er was al wel zo'n artikel:
Slachthuizen doen het ook niet zo heel goed.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Schepen... rondvarende corona containersen bemanning mag niet afgelost worden,en kan daarom niet in zelfquarantaine en zitten vast tot iedereen ziek is, werkgevers laten ze daar maar gewoon zitten en de bemanning wordt langzaam gek... Denk dat we daar nog meer van gaan horen.
Nope zijn vergelijkbaar, alleen scheepslieden zitten nogal vast lijkt me een verschrikkelijke situatie.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Slachthuizen doen het ook niet zo heel goed.
Voetbalstadions ook niet: Nieuwe coronabesmettingen door bijna vol stadion Servische derbyquote:Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Slachthuizen doen het ook niet zo heel goed.
quote:In een ziekenhuis in de hoofdstad Podgorica werden negen nieuwe besmettingen geregistreerd. In zeven gevallen gaat het om voetbalfans die de wedstrijd in Belgrado bijwoonden. Voor die halve finale van de Servische voetbalbeker daagden bijna 25.000 supporters op. De onwezenlijke beelden gingen toen al de wereld rond en deden heel wat wenkbrauwen fronsen.
Man van een kennis van me zit inderdaad al maanden op een baggerschip in Zuid-Amerika en mag niet naar huis. Echt een drama voor dat hele gezin (ze hebben vier kinderen).quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Schepen... rondvarende corona containersen bemanning mag niet afgelost worden,en kan daarom niet in zelfquarantaine en zitten vast tot iedereen ziek is, werkgevers laten ze daar maar gewoon zitten en de bemanning wordt langzaam gek... Denk dat we daar nog meer van gaan horen.
Ja, maar die arbeidsmigranten reizen door heel Europa heen nu de grenzen open zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nope zijn vergelijkbaar, alleen scheepslieden zitten nogal vast lijkt me een verschrikkelijke situatie.
Ik vind 7 dan nog wel meevallen. Hopelijk zijn er niet nog meer die geen zin hebben om zich te laten testen en ook niet in quarantaine willenquote:Op donderdag 18 juni 2020 16:53 schreef maily het volgende:
[..]
Voetbalstadions ook niet: Nieuwe coronabesmettingen door bijna vol stadion Servische derby
[..]
Ik trek het helemaal niet in het extreme, wel probeer ik wat tegengas te geven als er een "corona is superdodelijk" stemming ontstaat. Ik ben er zeker niet voor om alles vrij te geven, maar wel ben ik er voor om meer dingen uit te proberen. Dit ook omdat ik er niet zo van overtuigd ben dat er bv. begin volgend jaar een vaccin is wat al onze problemen oplost.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Waarom zitten jij en je verzamelvriend steeds alles zo in het extreme te trekken? Volgens de Telegraaf is alles drama en vreselijk, iedereen in die krant is permanent woedend of geschokt
Dat doen er zoveel hier though.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Waarom zitten jij en je verzamelvriend steeds alles zo in het extreme te trekken? Volgens de Telegraaf is alles drama en vreselijk, iedereen in die krant is permanent woedend of geschokt
Ja, of het virus nu dodelijk is of niet, als het zich hier weer gaat verspreiden gaat straks alles weer dicht.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik trek het helemaal niet in het extreme, wel probeer ik wat tegengas te geven als er een "corona is superdodelijk" stemming ontstaat. Ik ben er zeker niet voor om alles vrij te geven, maar wel ben ik er voor om meer dingen uit te proberen. Dit ook omdat ik er niet zo van overtuigd ben dat er bv. begin volgend jaar een vaccin is wat al onze problemen oplost.
Volle vliegtuigen en sportscholen open juich ik toe, al is het alleen al om te kijken wat er gebeurt en hoe we de speelruimte kunnen vergroten.
Die ontstaat helemaal niet.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik trek het helemaal niet in het extreme, wel probeer ik wat tegengas te geven als er een "corona is superdodelijk" stemming ontstaat.
Nee, de zorg kan het prima aan daar. Net zoals in Zweden.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:57 schreef Hallojo het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in Wit-Rusland zonder maatregelen? Zijn de IC's daar overspoeld? Iemand die daar informatie over heeft?
Heb je ook informatie van Wit-Rusland?quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, de zorg kan het prima aan daar. Net zoals in Zweden.
https://www.icuregswe.org(...)dish-intensive-care/
En die hoeveelheid is niet zo hoog op dit moment, dus nu kun je zaken uitproberen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Die ontstaat helemaal niet.
Het gaat ook niet om de doden maar om de hoeveelheid mensen die intensieve en lange zorg nodig hebben om NIET dood te gaan.
Als mensen voorzichtiger (willen) zijn dan jij, ontstaat niet meteen een "corona is superdodelijk" sfeer. Dat is dan weer de invulling van mensen die bang zijn voor de voorzichtigheid van anderen, lijkt het.quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik trek het helemaal niet in het extreme, wel probeer ik wat tegengas te geven als er een "corona is superdodelijk" stemming ontstaat. Ik ben er zeker niet voor om alles vrij te geven, maar wel ben ik er voor om meer dingen uit te proberen. Dit ook omdat ik er niet zo van overtuigd ben dat er bv. begin volgend jaar een vaccin is wat al onze problemen oplost.
Volle vliegtuigen en sportscholen open juich ik toe, al is het alleen al om te kijken wat er gebeurt en hoe we de speelruimte kunnen vergroten.
Wat wilde je precies gaan uitproberen dan?quote:Op donderdag 18 juni 2020 17:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En die hoeveelheid is niet zo hoog op dit moment, dus nu kun je zaken uitproberen.
Dat anderen gaan vliegen en sporten en er dan uitkomt of dat veilig is of nietquote:Op donderdag 18 juni 2020 17:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat wilde je precies gaan uitproberen dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |