abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193686331
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Toch heeft hij wel een punt, corona is zeker niet zo dodelijk of verwoestend als in het begin werd gedacht.

Een tijdje terug werd er over versoepelingen gesproken als er <600 op de IC zouden liggen, nu schieten mensen in de stress als er zoals afgelopen weekend 3x op rij een lichte stijging is op de IC. Ook het idee van we laten besmettingen toe zolang de zorg niet overbelast is is helemaal verdwenen, de 0 lijkt nu heilig.
pi_193686370
Is hier al een topic over? Misschien kijk ik erover heen?

https://nos.nl/artikel/23(...)-in-quarantaine.html
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_193686388
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan moet je hier oplossingen voor verzinnen. Er word teveel in problemen gedacht in plaats van in oplossingen denken. Wat is het leven nog waard als je je geliefden niet kan zien en wegkwijnt in zo'n verzorgingsinstelling? Ik kan mij voorstellen dat de meerderheid van de ouderen zo denkt. Ze hebben een mooi leven gehad en willen nu hun kleinkinderen en kinderen zien. Er is geen enig perspectief, alleen een vaccin. Tot dat er niet is gaan we onnodig dit soort dingen rekken want stel je voor dat iemand het virus bij zich draagt en het kan zo weer de kop opsteken, en eventueel een verpleeghuis besmetten. Het is echt je reinste betutteling, en er moet echt veel meer een afweging komen in plaats van alleen maar de focus te leggen op corona.
Dit is al een heel andere reactie dan beginnen te schreeuwen over een politie staat. Volgens mij zijn er al heel veel initiatieven vanuit verzorgingshuizen geweest om bezoek toch mogelijk te maken. Dat er meer aandacht moet komen vanuit de politiek ontken ik ook helemaal niet.
pi_193686390
[/quote]
[..]

Ik zie/hoor/lees niemand in de stress schieten, en ook niemand denkt dat 0 besmettingen mogelijk zijn (nou ja, Baudet en zijn aanhangers in maart misschien)
Er IS echt al enorm versoepeld sinds mei
[/quote]
De versoepelingen zijn al ver van te voren vastgesteld, en nog gebasseerd op oude inzichten en onderbuikgevoelens van het OMT. Er waren toen nog dagelijks andere hogere cijfers. Het lijkt allemaal ontzettend mee te vallen en de lage cijfers ondanks meer testen hadden ze vast niet verwacht. Ook geen enkele noemenswaardige stijging te zien sinds versoepelingen maar toch vol blijven houden aan het oude, achterhaalde model. Natuurlijk zijn dingen wel eerder versoepeld zoals sportscholen (1 juli) maar het is nog te voorzichtig met alle gevolgen van dien voor ondernemers en de maatschappij. Met voor alle respect een handjevol doden en ziekenhuisopnamen elke dag, wat vooral achterstallige administratie is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193686410
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

sportscholen :{
restaurants :{
festivals :{
Oh ja, die geven nu ook enorme haarden. :')
Wat een dipshit ben je toch ook.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 16:50:32 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193686437
Schepen... rondvarende corona containers -O- en bemanning mag niet afgelost worden,en kan daarom niet in zelfquarantaine en zitten vast tot iedereen ziek is, werkgevers laten ze daar maar gewoon zitten en de bemanning wordt langzaam gek... Denk dat we daar nog meer van gaan horen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193686441
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In de stress schieten is misschien wat overdreven, maar er was al wel zo'n artikel:

Waarom zitten jij en je verzamelvriend steeds alles zo in het extreme te trekken? Volgens de Telegraaf is alles drama en vreselijk, iedereen in die krant is permanent woedend of geschokt
pi_193686448
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Schepen... rondvarende corona containers -O- en bemanning mag niet afgelost worden,en kan daarom niet in zelfquarantaine en zitten vast tot iedereen ziek is, werkgevers laten ze daar maar gewoon zitten en de bemanning wordt langzaam gek... Denk dat we daar nog meer van gaan horen.
Slachthuizen doen het ook niet zo heel goed.
  Spellchecker donderdag 18 juni 2020 @ 16:52:22 #284
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193686453
-edit- foute quote
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 16:52:39 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193686457
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nope zijn vergelijkbaar, alleen scheepslieden zitten nogal vast lijkt me een verschrikkelijke situatie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Spellchecker donderdag 18 juni 2020 @ 16:53:52 #286
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193686466
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Voetbalstadions ook niet: Nieuwe coronabesmettingen door bijna vol stadion Servische derby
quote:
In een ziekenhuis in de hoofdstad Podgorica werden negen nieuwe besmettingen geregistreerd. In zeven gevallen gaat het om voetbalfans die de wedstrijd in Belgrado bijwoonden. Voor die halve finale van de Servische voetbalbeker daagden bijna 25.000 supporters op. De onwezenlijke beelden gingen toen al de wereld rond en deden heel wat wenkbrauwen fronsen.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 16:54:06 #287
5428 crew  miss_sly
pi_193686467
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Man van een kennis van me zit inderdaad al maanden op een baggerschip in Zuid-Amerika en mag niet naar huis. Echt een drama voor dat hele gezin (ze hebben vier kinderen).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193686477
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nope zijn vergelijkbaar, alleen scheepslieden zitten nogal vast lijkt me een verschrikkelijke situatie.
Ja, maar die arbeidsmigranten reizen door heel Europa heen nu de grenzen open zijn.

Ook van dit slachthuis

https://nos.nl/artikel/23(...)-in-quarantaine.html

Wat 120 kilometer van de Nederlandse grens af ligt.

...en ja die mensen wonen en werken in slechte omstandigheden.
pi_193686487
quote:
Ik vind 7 dan nog wel meevallen. Hopelijk zijn er niet nog meer die geen zin hebben om zich te laten testen en ook niet in quarantaine willen
pi_193686492
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Waarom zitten jij en je verzamelvriend steeds alles zo in het extreme te trekken? Volgens de Telegraaf is alles drama en vreselijk, iedereen in die krant is permanent woedend of geschokt
Ik trek het helemaal niet in het extreme, wel probeer ik wat tegengas te geven als er een "corona is superdodelijk" stemming ontstaat. Ik ben er zeker niet voor om alles vrij te geven, maar wel ben ik er voor om meer dingen uit te proberen. Dit ook omdat ik er niet zo van overtuigd ben dat er bv. begin volgend jaar een vaccin is wat al onze problemen oplost.

Volle vliegtuigen en sportscholen open juich ik toe, al is het alleen al om te kijken wat er gebeurt en hoe we de speelruimte kunnen vergroten.
pi_193686497
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat doen er zoveel hier though.
pi_193686500
Hoe gaat het eigenlijk in Wit-Rusland zonder maatregelen? Zijn de IC's daar overspoeld? Iemand die daar informatie over heeft?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193686508
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik trek het helemaal niet in het extreme, wel probeer ik wat tegengas te geven als er een "corona is superdodelijk" stemming ontstaat. Ik ben er zeker niet voor om alles vrij te geven, maar wel ben ik er voor om meer dingen uit te proberen. Dit ook omdat ik er niet zo van overtuigd ben dat er bv. begin volgend jaar een vaccin is wat al onze problemen oplost.

Volle vliegtuigen en sportscholen open juich ik toe, al is het alleen al om te kijken wat er gebeurt en hoe we de speelruimte kunnen vergroten.
Ja, of het virus nu dodelijk is of niet, als het zich hier weer gaat verspreiden gaat straks alles weer dicht.
pi_193686522
quote:

[..]

Ik trek het helemaal niet in het extreme, wel probeer ik wat tegengas te geven als er een "corona is superdodelijk" stemming ontstaat.

Die ontstaat helemaal niet.
Het gaat ook niet om de doden maar om de hoeveelheid mensen die intensieve en lange zorg nodig hebben om NIET dood te gaan.
pi_193686526
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:57 schreef Hallojo het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in Wit-Rusland zonder maatregelen? Zijn de IC's daar overspoeld? Iemand die daar informatie over heeft?
Nee, de zorg kan het prima aan daar. Net zoals in Zweden.
https://www.icuregswe.org(...)dish-intensive-care/
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193686557
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, de zorg kan het prima aan daar. Net zoals in Zweden.
https://www.icuregswe.org(...)dish-intensive-care/
Heb je ook informatie van Wit-Rusland?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193686562
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Die ontstaat helemaal niet.
Het gaat ook niet om de doden maar om de hoeveelheid mensen die intensieve en lange zorg nodig hebben om NIET dood te gaan.
En die hoeveelheid is niet zo hoog op dit moment, dus nu kun je zaken uitproberen.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 17:02:25 #298
5428 crew  miss_sly
pi_193686564
quote:

[..]

Als mensen voorzichtiger (willen) zijn dan jij, ontstaat niet meteen een "corona is superdodelijk" sfeer. Dat is dan weer de invulling van mensen die bang zijn voor de voorzichtigheid van anderen, lijkt het.
pi_193686576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En die hoeveelheid is niet zo hoog op dit moment, dus nu kun je zaken uitproberen.
Wat wilde je precies gaan uitproberen dan?
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 17:04:06 #300
5428 crew  miss_sly
pi_193686580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat wilde je precies gaan uitproberen dan?
Dat anderen gaan vliegen en sporten en er dan uitkomt of dat veilig is of niet :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')