abonnement Unibet Coolblue
pi_193500380
quote:
Bomvolle Dam in Amsterdam voor protest tegen Amerikaans geweld


Amsterdam - Op de Dam in Amsterdam hebben zo'n 5000 betogers zich verzameld die protesteren tegen wat zij noemen het politiegeweld tegen zwarten in de VS en de EU. Volgens onze verslaggever is de anderhalve metermaatregel 'ondoenlijk' en wordt deze massaal geschonden.

Onze verslaggever Mike Muller is erbij. Zijn tweets vindt u in dit bericht.

De betogers dragen wel bijna allemaal mondkapjes, zoals vooraf werd gevraagd. Een woordvoerder van de politie laat weten dat de betoging vreedzaam verloopt. De politie is aanwezig en spreekt mensen aan op de corona-regels.

Een woordvoerder liet maandagmiddag voor de demonstratie nog aan De Telegraaf weten dat de gemeente zo'n 250 tot 300 demonstranten verwachtte.

Aanleiding tot het protest is de dood van George Floyd in de Amerikaanse stad Minneapolis, die vorige week na een hardhandige arrestatie door de politie overleed en wat leidde tot een golf van onrust in Amerikaanse steden.

De betogers hebben borden mee met daarop teksten als ,,Black lives matter,, en ,,The future is coloured." De demonstratie is een initiatief van het collectief Kick Out Zwarte Piet in samenwerking met Black Queer & Trans Resistance NL.



Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam bevestigde zondag aan De Telegraaf dat er geen maximumaantal demonstranten is vastgelegd. Burgemeester Femke Halsema kan op grond van de Wet openbare manifestaties vooraf voorschriften of beperkingen opleggen aan de demonstratie, bijvoorbeeld om de gezondheid te beschermen, in het belang van het verkeer en om wanordelijkheden te bestrijden of te voorkomen.

Halsema heeft aan AT5 laten weten dat ze niet van plan is om de demonstratie te stoppen. ,,Demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie té belangrijk en bovendien zijn mensen zelf verantwoordelijk."



Geweld in het buitenland
Ook in het buitenland wordt geprotesteerd. In Berlijn kwamen volgens de politie zondag circa 1500 mensen bijeen om tegen Amerikaans politiegeweld te demonstreren. In de Duitse hoofdstad was er zaterdag al een demonstratie voor de Amerikaanse ambassade, in München een kleine betoging zondag voor het consulaat.

In Londen hebben betogers volgens de BBC de grootste betoging sinds de invoering van de lockdown vanwege het coronavirus gehouden op Trafalgar Square. Ze blokkeerden de weg naar de Amerikaanse ambassade. Er zijn enkele aanhoudingen verricht. In Toronto hebben volgens de deelnemers zeker 4000 mensen in optocht tegen het politieoptreden in het buurland betoogd. In Amsterdam wordt maandag een demonstratie gehouden.

De dood van Floyd, na een chaotische en uiterst hardhandige arrestatie door vier agenten in Minneapolis, heeft in de VS tot enorme protesten, plunderingen en brandstichtingen geleid. Er zijn sinds woensdag naar schatting wel 4000 relschoppers of betogers gearresteerd. In meer dan twintig staten is de Nationale Garde te hulp geroepen om het geweld de kop in te drukken. Vlakbij het Witte Huis in Washington is op meerdere plaatsen brand gesticht.

De broer van George Floyd is bang dat het geweld van de laatste dagen de boodschap van de protesten en de herinnering aan zijn overleden broer overschaduwt. Dat zegt Terrence Floyd in een interview met ABC News.

,,Het is goed om boos te zijn, maar gebruik die woede voor positieve dingen", aldus Floyd. ,,Want we hebben deze weg al eens bewandeld. Uit woede je eigen stad kapotmaken is niet wat mijn broer zou willen. Het is goed om gerechtigheid te eisen, maar kanaliseer je woede op een andere manier."

https://www.telegraaf.nl/(...)en-amerikaans-geweld
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:24:41 **BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR DEMO DEN HAAG 18H**

Beste strijders,
Het is bijna zover. Om 18:00 gaat we op het Malieveld staan we in solidariteit met de protestbeweging in de Verenigde Staten en tegen anti-zwart geweld in Nederland. #BlackLivesMatterNL reageer retweet
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:07:56 #2
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193500433
ALL LIVES MATTER

Racistisch persoon: Een zwarte man is vermoord door de politie.
Normaal persoon: Een man is vermoord door de politie.

Conclusie: Iedereen die meedoet aan deze demonstraties is zelf racist.

En gaat over tot de orde van de dag.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:09:44 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193500454
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:07 schreef incel het volgende:
ALL LIVES MATTER
Klopt. Ik denk dat dit de kern van de protesten is
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:10:31 #4
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193500464
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk dat dit de kern van de protesten is
De kern van de protesten is lekker rellen en de blanke man racist noemen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:12:15 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193500485
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk dat dit de kern van de protesten is
Ga daar maar eens met een dergelijke tekst op je bordje staan, denk niet dat je een leuke tijd gaat hebben zodra de rest het gezien heeft.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:17:10 #6
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193500550
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ga daar maar eens met een dergelijke tekst op je bordje staan, denk niet dat je een leuke tijd gaat hebben zodra de rest het gezien heeft.
Staan al genoeg filmpjes online van mensen die lens werden getrapt omdat ze zeiden all lives matter.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:18:31 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193500569
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ga daar maar eens met een dergelijke tekst op je bordje staan, denk niet dat je een leuke tijd gaat hebben zodra de rest het gezien heeft.
Ik weet nog steeds niet of ik nu moet lachen, of janken om die filmpjes. Echt diep triest.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193500573
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ga daar maar eens met een dergelijke tekst op je bordje staan, denk niet dat je een leuke tijd gaat hebben zodra de rest het gezien heeft.
Wat dus precies aangeeft wie hier onderscheid maakt in ras.
pi_193500787
Zag beelden van ergens in Nederland waarin de demonstranten stonden te roepen 'stop killing us". :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:35:40 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193500807
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ga daar maar eens met een dergelijke tekst op je bordje staan, denk niet dat je een leuke tijd gaat hebben zodra de rest het gezien heeft.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:43:13 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193500879
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:44 schreef FYazz het volgende:

[..]

Hou op met mijn reacties te kapen en mijn woorden te verdraaien.

Gister een fijne, niet generaliserende en inhoudelijke discussie gehad.
Geen zin om met jou te verzanden in de typische welles/nietes FOK! discussie.

Duidelijk. Die voorbeelden heb je dus niet en als je daar naar gevraagd wordt, vlucht je naar voren.

Kom met die voorbeelden of houd je mond gewoon. Er zijn hier geen vs toestanden en het is dan ook zeker niet erger dan daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:06:57 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193501142
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ga daar maar eens met een dergelijke tekst op je bordje staan, denk niet dat je een leuke tijd gaat hebben zodra de rest het gezien heeft.
Dat lijkt me logisch, daar die term aangegrepen is door extreme figuren om te ageren tegen Black Lives Matter. Als ik met het vreedzame symbool voor levenskracht over straat loop, word ik opgepakt
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:10:53 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193501190
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:10 schreef incel het volgende:

[..]

De kern van de protesten is lekker rellen en de blanke man racist noemen.
Dat zijn de uitwassen. Net als de kern van protesten tegen AZC's niet is lekker rellen, gemeentehuizen bestormen en met varkenskoppen rondstrooien.

Je moet de boodschap niet verwarren met de beelden op TV. Helaas is het collectieve IQ van een groep zo hoog als dat van de laagste deelnemer.
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:24:26 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193501386
Maar op zich steun ik de boodschap all lives matter wel. De gedachte achter de protesten ook wel. Maar het een sluit het ander niet uit. Niet alle levens doen ertoe als zwarte levens er niet toe doen.

Nou wil ik mezelf geen Amerikakenner noemen en ik ben zo wit als elke zolderkamerFOK!ker, dus ik heb geen idee hoe het als zwarte in de Verenigde Staten is. Maar blijkbaar voelen hele grote groepen zich wel minder waard dan blanken.

De situatie daar is heel anders dan hier en de kloof tussen negers en blanken in de VS is gewoon aantoonbaar. Nu is de vraag wat je daar tegen moet doen en ik heb er niet genoeg verstand van om daar antwoord op te geven, maar het komt wel ergens vandaan. De gedachte dat een neger minder waard is dan een blanke is zo gek nog niet en mensen willen daar verandering in brengen. Zodat all lives matter
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:28:56 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193501447
Maar goed, door het collectieve IQ beheersen de uitwassen nu het verhaal en niet de boodschap. Winkels plunderen lijkt me nooit een goede manier je boodschap over te brengen.

En wat wil je nu precies bereiken? Men roept Justice for George Floyd, maar de dader wordt al aangeklaagd voor moord en de staat gaat het politie-optreden van de afgelopen 10 jaar onderzoeken op structureel racisme.

Veel meer justice kan je niet krijgen.
Laffe huichelaar
pi_193501493
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:24 schreef timmmmm het volgende:
Maar op zich steun ik de boodschap all lives matter wel. De gedachte achter de protesten ook wel. Maar het een sluit het ander niet uit. Niet alle levens doen ertoe als zwarte levens er niet toe doen.

Nou wil ik mezelf geen Amerikakenner noemen en ik ben zo wit als elke zolderkamerFOK!ker, dus ik heb geen idee hoe het als zwarte in de Verenigde Staten is. Maar blijkbaar voelen hele grote groepen zich wel minder waard dan blanken.

De situatie daar is heel anders dan hier en de kloof tussen negers en blanken in de VS is gewoon aantoonbaar. Nu is de vraag wat je daar tegen moet doen en ik heb er niet genoeg verstand van om daar antwoord op te geven, maar het komt wel ergens vandaan. De gedachte dat een neger minder waard is dan een blanke is zo gek nog niet en mensen willen daar verandering in brengen. Zodat all lives matter
Het probleem is dat organisaties als BLM en KOZP doen alsof het in Nederland net zo erg is als in de VS. En dat ze doen alsof iedereen die zwarte piet speelt net zo erg is als de agenten die Floyd vermoord hebben. En dat je die gewoon voor hun bek mag rossen als je die tegenkomt.

En het probleem is dat witten achteraan moeten zitten en niet met de pers mogen praten. En dat witten in hun ogen minderwaardig zijn. En allemaal schuldig aan de slavernij.

En het probleem is dat ze niet voor gelijkwaardigheid zijn bij bijvoorbeeld sollicitaties, maar een voorkeursbeleid nastreven.

En het probleem is dat een van de leiders vind dat coronaslachtoffers er niet toe doen als ze demonstraties willen organiseren. Enzovoort enzovoort.

Er is zeker een discriminatieprobleem in Nederland, waaronder van zwarten die gediscrimineerd worden. Maar demonstraties als deze zetten groepen alleen maar tegen elkaar op en veroorzaken veel meer schade dan dat ze iets oplossen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193501539
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:24 schreef timmmmm het volgende:
Maar op zich steun ik de boodschap all lives matter wel. De gedachte achter de protesten ook wel. Maar het een sluit het ander niet uit. Niet alle levens doen ertoe als zwarte levens er niet toe doen.

Nou wil ik mezelf geen Amerikakenner noemen en ik ben zo wit als elke zolderkamerFOK!ker, dus ik heb geen idee hoe het als zwarte in de Verenigde Staten is. Maar blijkbaar voelen hele grote groepen zich wel minder waard dan blanken.

De situatie daar is heel anders dan hier en de kloof tussen negers en blanken in de VS is gewoon aantoonbaar. Nu is de vraag wat je daar tegen moet doen en ik heb er niet genoeg verstand van om daar antwoord op te geven, maar het komt wel ergens vandaan. De gedachte dat een neger minder waard is dan een blanke is zo gek nog niet en mensen willen daar verandering in brengen. Zodat all lives matter
Deze video legt in het kort uit wat systeem racisme in de VS precies inhoudt.


Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:36:45 #18
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193501545
Je zult maar niet-blanke zijn en wel gewoon doorhebben hoe schadelijk dit soort protesten zijn voor het imago. Kun je weer extra nederig doen / door het stof om dat te compenseren. Afschuwelijk lijkt me dat.

Wat die gemeenschap nodig heeft is meer goeien / rolmodellen. Humberto's, Prems, mensen die het imago zowel binnen die gemeenschap als daarbuiten omhoog trekken. Dat de associatie niet direct Afriye of Badr is, maar iets positiefs. Daar hebben alle leden van die gemeenschap vervolgens voordeel van.

Sylvana was ooit zo iemand...

In grote lijnen krijgt iedereen dezelfde kansen, opleiding, gezondheidszorg, in alles wordt (los van Nijenrode etc.) in gelijke mate voorzien. En dat bij sollicitaties of dergelijke situaties minder vaak de niet-blanke gekozen wordt heeft alles te maken met het imago van de groep, hoe onterecht dat op individueel niveau ook zou kunnen zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door Tyr80 op 06-06-2020 10:43:33 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193501564
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:28 schreef timmmmm het volgende:
Maar goed, door het collectieve IQ beheersen de uitwassen nu het verhaal en niet de boodschap. Winkels plunderen lijkt me nooit een goede manier je boodschap over te brengen.

En wat wil je nu precies bereiken? Men roept Justice for George Floyd, maar de dader wordt al aangeklaagd voor moord en de staat gaat het politie-optreden van de afgelopen 10 jaar onderzoeken op structureel racisme.

Veel meer justice kan je niet krijgen.
Dat laatste vind ik wel een ding. Wat willen de demonstranten concreet bereiken? Wanneer zijn ze tevreden?

Aangezien in Nederland nauwelijks racisme heerst kan men dus alleen tevreden gaan zijn als de zwarte medemens wordt voorgetrokken op de blanke. Positieve discriminatie dus. Dan is het All lives matters idee weg en is er nog altijd (of in NL terug van weggeweest) sprake van andere behandeling op basis van huidskleur.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2020 10:40:05 ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:40:23 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193501586
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het probleem is dat organisaties als BLM en KOZP doen alsof het in Nederland net zo erg is als in de VS. En dat ze doen alsof iedereen die zwarte piet speelt net zo erg is als de agenten die Floyd vermoord hebben. En dat je die gewoon voor hun bek mag rossen als je die tegenkomt.

En het probleem is dat witten achteraan moeten zitten en niet met de pers mogen praten. En dat witten in hun ogen minderwaardig zijn. En allemaal schuldig aan de slavernij.

En het probleem is dat ze niet voor gelijkwaardigheid zijn bij bijvoorbeeld sollicitaties, maar een voorkeursbeleid nastreven.

En het probleem is dat een van de leiders vind dat coronaslachtoffers er niet toe doen als ze demonstraties willen organiseren. Enzovoort enzovoort.

Er is zeker een discriminatieprobleem in Nederland, waaronder van zwarten die gediscrimineerd worden. Maar demonstraties als deze zetten groepen alleen maar tegen elkaar op en veroorzaken veel meer schade dan dat ze iets oplossen.
Ik ben het er 100% mee eens dat het in Nederland lang zo erg niet is als in de Verenigde Staten en voor al die Nederlandse Negers die hooguit 3x op vakantie zijn geweest in het Mekka van politieke correctheid geldt hetzelfde als voor mijn blanke bolletje, die hebben geen idee hoe het is om zwart te zijn in de Verenigde Staten.

Die zijn dus net als half FOK!,die ons hier wel even vertellen wat er allemaal precies speelt en waarom die demonstranten gelijk/ongelijk hebben, een beetje aan het ijlen om hun eigen punt maar zo goed mogelijk te maken.

Ik heb sowieso nooit begrepen waarom we in Nederland moeten demonstreren tegen gebeurtenissen duizenden kilometers weg waar wij niet eens iets mee te maken hebben
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:41:24 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193501597
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik wel een ding. Wat willen de demonstranten concreet bereiken? Wanneer zijn ze tevreden?

Aangezien in Nederland nauwelijks racisme heerst kan men dus alleen tevreden gaan zijn als de zwarte medemens wordt voorgetrokken op de blanke. Positieve discriminatie dus. Dan is het All lives matters idee weg en is er nog altijd (of in NL terug van weggeweest) sprake van andere behandeling op basis van huidskleur.
Wat overigens in de Verenigde Staten al gebeurt en blijkbaar weinig geholpen heeft tegen de kloof
Laffe huichelaar
pi_193501601
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik wel een ding. Wat willen de demonstranten concreet bereiken? Wanneer zijn ze tevreden?

Aangezien in Nederland nauwelijks racisme heerst kan men dus alleen tevreden gaan zijn als de zwarte medemens wordt voorgetrokken op de blanke. Positieve discriminatie dus. Dan is het All lives matters idee weg en is er nog altijd (of in NL terug van weggeweest) sprake van andere behandeling op basis van huidskleur.
Racisme bestaat in de mens niet.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:44:19 #23
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193501640
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Racisme bestaat in de mens niet.
Wat is dit toch voor vreemde opmerking steeds, waar komt ie vandaan?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:45:20 #24
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193501651
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zijn de uitwassen. Net als de kern van protesten tegen AZC's niet is lekker rellen, gemeentehuizen bestormen en met varkenskoppen rondstrooien.

Je moet de boodschap niet verwarren met de beelden op TV. Helaas is het collectieve IQ van een groep zo hoog als dat van de laagste deelnemer.
Het is me trouwens nog niet duidelijk welke veranderingen ze concreet willen. Het blijft bij niet achtergesteld worden en allerlei algemene termen. Naar mijn idee zijn in er in Nederland goede kansen. En als het moeilijker of haast onmogelijk is komt het door het niet spreken van de taal, gebrek aan opvoeding, armoede, ziekte, etc. Dingen die niet direct met huidskleur of ras te maken hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:49:28 #25
3542 Gia
User under construction
pi_193501707
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Deze video legt in het kort uit wat systeem racisme in de VS precies inhoudt.


We wonen hier niet in de VS en kunnen daar dus niets aan veranderen, noch zijn wij daar verantwoordelijk voor.
pi_193501713
quote:
18s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:44 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Wat is dit toch voor vreemde opmerking steeds, waar komt ie vandaan?
Mensen maken geen onderscheid op basis van huidskleur.
Kinderen interesseert het bijvoorbeeld geen hol of hun vriendjes groen, paars, wit, rood of zwart zijn.
Mensen maken onderscheid op basis van ervaringen en zoeken naar vertrouwen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:50:48 #27
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193501723
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Mensen maken geen onderscheid op basis van huidskleur.
Kinderen interesseert het bijvoorbeeld geen hol of hun vriendjes groen, paars, wit, rood of zwart zijn.
Mensen maken onderscheid op basis van ervaringen en zoeken naar vertrouwen.
Ah, zo, ok, dank. Zag het steeds terugkomen...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193501739
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:49 schreef Gia het volgende:

[..]

We wonen hier niet in de VS en kunnen daar dus niets aan veranderen, noch zijn wij daar verantwoordelijk voor.
Wellicht, maar daar ging het niet om.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:52:29 #29
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193501749
quote:
Zegt toch genoeg dit, ergens staan voor racisme en dan zo'n spandoek weghalen, ervoor gaan staan en meer van dat soort ongein.

Iedereen die hieraan meedoet moet eens goed nadenken wie de echte racisten zijn hier.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:53:42 #30
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193501770
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:52 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zegt toch genoeg dit, ergens staan voor racisme en dan zo'n spandoek weghalen, ervoor gaan staan en meer van dat soort ongein.

Iedereen die hieraan meedoet moet eens goed nadenken wie de echte racisten zijn hier.
Vraag me af hoe die agenten het rechtvaardigen, is er een soort regel dat je niet af mag wijken van het onderwerp van een protest ofzo?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193501790
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:52 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zegt toch genoeg dit, ergens staan voor racisme en dan zo'n spandoek weghalen, ervoor gaan staan en meer van dat soort ongein.

Iedereen die hieraan meedoet moet eens goed nadenken wie de echte racisten zijn hier.
Tja, die gast heeft video's over omvolking op zijn kanaal staan.
Zo onschuldig is zijn boodschap dus niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:55:34 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193501795
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:52 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zegt toch genoeg dit, ergens staan voor racisme en dan zo'n spandoek weghalen, ervoor gaan staan en meer van dat soort ongein.

Iedereen die hieraan meedoet moet eens goed nadenken wie de echte racisten zijn hier.
Lekker kortzichtig van je
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:55:42 #33
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193501800
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:53 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Vraag me af hoe die agenten het rechtvaardigen, is er een soort regel dat je niet af mag wijken van het onderwerp van een protest ofzo?
Wellicht dat het meer voortkomt uit een gedachte van dat ze geen rellen daar willen, dus dan is het makkelijker om er niks mee te doen.

Maar ik ben het met je eens dat agenten hier horen te zeggen, ho even je blijft van dat spandoek af, dat recht heb je niet om het weg te halen.
pi_193501816
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:53 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Vraag me af hoe die agenten het rechtvaardigen, is er een soort regel dat je niet af mag wijken van het onderwerp van een protest ofzo?
Denk niet dat je een tegendemonstratie mag houden tenmidden van de demonstratie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193501819
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Deze video legt in het kort uit wat systeem racisme in de VS precies inhoudt.


Die video is heel helder. Legt ook meteen uit dat dit hele gebeuren vooral een VS dingetje is en niet of nauwelijks een Nederlands ding.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:57:10 #36
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193501827
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, die gast heeft video's over omvolking op zijn kanaal staan.
Zo onschuldig is zijn boodschap dus niet.
Dat boeit echt helemaal geen ene reet, democratie is gebouwd op het mogen uiten van je mening, anders zouden die BLM lui daar niet eens staan.

Maar het is geen eenrichtingsverkeer zoals ze denken dat wel te hebben.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:57:34 #37
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193501832
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Denk niet dat je een tegendemonstratie mag houden tenmidden van de demonstratie.
Maar het is niet tegen...het is een uitbreiding van de verzameling mensen waarvoor gedemonstreerd wordt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 6 juni 2020 @ 10:59:41 #38
3542 Gia
User under construction
pi_193501866
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Denk niet dat je een tegendemonstratie mag houden tenmidden van de demonstratie.
Is dat een tegendemonstratie?
Tegendemonstratie zou zijn 'black lives don't matter'
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:00:07 #39
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193501874
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, die gast heeft video's over omvolking op zijn kanaal staan.
Zo onschuldig is zijn boodschap dus niet.
Het is provoceren, maar de boodschap lijkt me niet minder terecht. Ook zwak dat die mensen zo los gaan op iets waar weinig mis mee is.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:00:16 #40
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193501876
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Is dat een tegendemonstratie?
Tegendemonstratie zou zijn 'black lives don't matter'
Precies, of: non-black lives matter.

Hier nog een pareltje uit de deuggemeenschap met enkel averechts effect

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193501891
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Die video is heel helder. Legt ook meteen uit dat dit hele gebeuren vooral een VS dingetje is en niet of nauwelijks een Nederlands ding.
Klopt, in Nederland hebben we alleen te maken met het laatste deel van de video, dat je vanwege je afkomst minder kansen maakt op de arbeidsmarkt, etc.

Maar de video laat wel zien waarom de situatie in de VS zo explosief is.

In Frankrijk verlopen de demonstraties ook heftiger dan hier, en daar is ook meer racisme dan in Nederland.

Wat ik me nog wel bedenk: in Nederland hebben of hadden we ook het probleem van blanke en zwarte scholen.
Altijd raar gevonden. Op zich zou het niet uit mogen maken wat de afkomst is van de leerlingen als het gaat om de kwaliteit van het onderwijs...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:02:37 #42
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193501906
Het enige wat dit soort ongefundeerde demonstraties veroorzaken is een toename van racisme.
pi_193501915
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:57 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat boeit echt helemaal geen ene reet, democratie is gebouwd op het mogen uiten van je mening, anders zouden die BLM lui daar niet eens staan.

Maar het is geen eenrichtingsverkeer zoals ze denken dat wel te hebben.
Nee, dat is een misvatting.
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je altijd en overal maar kunt zeggen wat je wilt.
Dat kan zelfs hier op Fok niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:03:17 #44
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193501920
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:02 schreef S95Sedan het volgende:
Het enige wat dit soort ongefundeerde demonstraties veroorzaken is een toename van racisme.
Die het stille deel van de gemeenschap de komende maanden / jaren mag compenseren door extra vriendelijk te moeten doen naar de blanken. ;(
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193501936
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Is dat een tegendemonstratie?
Tegendemonstratie zou zijn 'black lives don't matter'
Dat is inderdaad een tegendemonstratie.
Dat de verpakking anders is dan je had verwacht is geen toeval.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193501938
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat overigens in de Verenigde Staten al gebeurt en blijkbaar weinig geholpen heeft tegen de kloof
Of in elk geval tegen het gevoel dat er een kloof is.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:05:18 #47
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193501945
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, dat is een misvatting.
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je altijd en overal maar kunt zeggen wat je wilt.
Dat kan zelfs hier op Fok niet.
Context, zon spandoek gaat nergens ten koste van dus dat is al een groot verschil.

Die lui die daar staan zorgen juist voor een toename aan racisme dus dat is een directe bereiging voor de democratische rechtstaat.

Als we dan toch vergelijkingen gaan maken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:03 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Die het stille deel van de gemeenschap de komende maanden / jaren mag compenseren door extra vriendelijk te moeten doen naar de blanken. ;(
Helaas is dat altijd zo, degene met de grootste bek verpesten het voor de rest.
pi_193501952
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:02 schreef S95Sedan het volgende:
Het enige wat dit soort ongefundeerde demonstraties veroorzaken is een toename van racisme.
Vooral onder de 'stille' groep. Schouders ophalen, weglopen, en een 'rechtse' partij stemmen.

En dan nog meer gehuil.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_193501979
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:02 schreef S95Sedan het volgende:
Het enige wat dit soort ongefundeerde demonstraties veroorzaken is een toename van racisme.
Dan doe je ze toch echt tekort.

We kunnen ook weer een nieuwe coronagolf verwachten dankzij hun.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:08:07 #50
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193501988
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan doe je ze toch echt tekort.

We kunnen ook weer een nieuwe coronagolf verwachten dankzij hun.
Nouja ik ging even puur in op alleen waar ze menen zelf voor te staan, maar inderdaad die kans zit er ook in. Dus dat zijn al 2 punten.
pi_193501993
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:05 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Context, zon spandoek gaat nergens ten koste van dus dat is al een groot verschil.

Die lui die daar staan zorgen juist voor een toename aan racisme dus dat is een directe bereiging voor de democratische rechtstaat.

Als we dan toch vergelijkingen gaan maken.
[..]

Helaas is dat altijd zo, degene met de grootste bek verpesten het voor de rest.
Ik zeg ook niet dat ik een voorstander ben van de demonstratie.
Maar als ik me verdiep in de intentie achter het spandoek, dan begrijp ik wel waarom dat in de kiem gesmoord wordt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:08:39 #52
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193501997
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Die video is heel helder. Legt ook meteen uit dat dit hele gebeuren vooral een VS dingetje is en niet of nauwelijks een Nederlands ding.
Eens. Heel veel kan je niet doen in Nederland. Uiteindelijk moet je iemand beoordelen als persoon en ik denk niet dat het erg is om over een groep wat vooroordelen te hebben. Het vooroordeel over mij als blanke is dat ik overal zo doorheen ga, maar ook dat bleek in de praktijk niet zo. Als je vooroordelen maar los kan laten als je naar het individu kijkt. En je moet gewoon accepteren dat de een meer kansen heeft in het leven dan iemand anders.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:11:38 #53
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193502044
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik een voorstander ben van de demonstratie.
Maar als ik me verdiep in de intentie achter het spandoek, dan begrijp ik wel waarom dat in de kiem gesmoord wordt.
Voor mij is de intentie prima, iedereen hoor je gelijk te behandelen. Dus als je dan 'Black' lives matter gaat gebruiken is dat al discutabel te noemen. Racisme werkt namelijk niet een kant op.

En dan zal er vast iemand zijn die roept; 'maar we bedoelen het niet zo, iedereen telt hihi'
Nee, zo werkt het niet, jullie (BLM) uiten het zelf op die manier.
pi_193502047
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:00 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Het is provoceren, maar de boodschap lijkt me niet minder terecht. Ook zwak dat die mensen zo los gaan op iets waar weinig mis mee is.
Het is provoceren, dus dat wordt gesmoord.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193502063
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:11 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Voor mij is de intentie prima, iedereen hoor je gelijk te behandelen. Dus als je dan 'Black' lives matter gaat gebruiken is dat al discutabel te noemen.

En dan zal er vast iemand zijn die roept; 'maar we bedoelen het niet zo, iedereen telt hihi'
Nee, zo werkt het niet, jullie uiten het zelf op die manier.
Nee, de intentie is provoceren.
En dat wordt in de kiem gesmoord.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:14:21 #56
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193502077
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, de intentie is provoceren.
En dat wordt in de kiem gesmoord.
Volgens die logica zou elk BLM vanaf nu dus verboden moeten worden, dat is ook provoceren.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:15:35 #57
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193502088
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is provoceren, dus dat wordt gesmoord.
Het is niet dat er staat 'black lives don't matter'. Dat je dan alsnog reageert als door een wesp gestoken, zegt meer over die blm mensen.
pi_193502098
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:07 schreef incel het volgende:
ALL LIVES MATTER

Racistisch persoon: Een zwarte man is vermoord door de politie.
Normaal persoon: Een man is vermoord door de politie.

Conclusie: Iedereen die meedoet aan deze demonstraties is zelf racist.

En gaat over tot de orde van de dag.

  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:16:30 #59
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193502099
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik een voorstander ben van de demonstratie.
Maar als ik me verdiep in de intentie achter het spandoek, dan begrijp ik wel waarom dat in de kiem gesmoord wordt.
Kan hier enigszins in meegaan, die zuid-afrikanen erbij halen ging net iets te ver. Als er enkel 'All lives matter' had gestaan had naar mijn mening niemand het daar weg mogen halen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193502114
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:08 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Eens. Heel veel kan je niet doen in Nederland. Uiteindelijk moet je iemand beoordelen als persoon en ik denk niet dat het erg is om over een groep wat vooroordelen te hebben. Het vooroordeel over mij als blanke is dat ik overal zo doorheen ga, maar ook dat bleek in de praktijk niet zo. Als je vooroordelen maar los kan laten als je naar het individu kijkt. En je moet gewoon accepteren dat de een meer kansen heeft in het leven dan iemand anders.
Nee, dat moet je niet accepteren, en juist omdat we dat niet accepteren hebben we in Nederland een welvaartsstaat opgebouwd waarin iedereen zo gelijk mogelijke kansen heeft en niet op voorhand buiten de boot hoeft te vallen.
100% gelijk wordt het uiteraard nooit.
Maar om je daar geheel bij neer te leggen is ook niet goed.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193502116
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:16 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik hoop niet voor je dat je dat zelf een goede vergelijking vind.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:18:01 #62
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193502119
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:16 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee, dit is echt onzin.

Niet 'my legs', maar 'de legs van iemand anders die net door een agent in elkaar getrapt is' ofzo.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:18:16 #63
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193502122
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:16 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is echt de meest domme vergelijking ooit _O-
pi_193502132
quote:
Ja, deze had ik ook al ergens geplaatst.

Let ook op 1:40 ofzo, komt er zo'n antiva gast voor het doek staan, duidelijk in zn ''zone''. De agent die er bij staat zegt dan tegen hem, dus niet tegen die antiva gast, ''denk aan de anderhalve meter''.

:X
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:19:29 #65
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193502136
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik een voorstander ben van de demonstratie.
Maar als ik me verdiep in de intentie achter het spandoek, dan begrijp ik wel waarom dat in de kiem gesmoord wordt.
All lives matter is erg beladen door alle extreme gekken als die dude in het filmpje die het gebruiken als tegenreactie op BLM.

De houding van die dude helpt natuurlijk ook niet echt het beeld op te roepen van iemand die zich toevallig vergist in een spandoek en er het beste mee bedoelt
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:19:34 #66
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193502137
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:16 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Duizenden corona doden alleen al in Nederland. Ik weet niet of het nu gewoon onbeschoft, of gewoon dom is om zo'n cartoon te plaatsen. :{

edit: misschien belangrijk om te beseffen. Er zijn in Amerika veel meer zwarte mensen (of mensen van kleur) overleden aan corona. Dus dat schijt aan corona-geleuter van Airfryer en consorten beledigt ook hén.

[ Bericht 11% gewijzigd door thedeedster op 06-06-2020 11:29:32 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193502148
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, in Nederland hebben we alleen te maken met het laatste deel van de video, dat je vanwege je afkomst minder kansen maakt op de arbeidsmarkt, etc.

Maar de video laat wel zien waarom de situatie in de VS zo explosief is.

In Frankrijk verlopen de demonstraties ook heftiger dan hier, en daar is ook meer racisme dan in Nederland.

Wat ik me nog wel bedenk: in Nederland hebben of hadden we ook het probleem van blanke en zwarte scholen.
Altijd raar gevonden. Op zich zou het niet uit mogen maken wat de afkomst is van de leerlingen als het gaat om de kwaliteit van het onderwijs...
De vraag is of de kwaliteit van het onderwijs reden was/is voor de lagere scores. Ik denk dat het veel te maken heeft/had met taalbeheersing doordat ouders zelf liever de connecties met het land van herkomst niet willen loslaten en die connectie via de moedertaal in leven houden.

Ook als het gaat over de kansen op de arbeidsmarkt is taalbeheersing een hele belangrijke voorwaarde. Ik zie vrijwel dagelijks dat donkere mensen (en blanke vrouwen) voorrang krijgen bij sollicitaties op blanke mannen. Maar dan moet men wel op zijn minst een goede taalbeheersing hebben. Afwijzing is dan een competentie dingetje en geen huidskleur ding. Maar als iemand uit die doelgroep wordt afgewezen is dat schijnbaar voor het gevoel vanwege de kleur en wordt verder niet meer gekeken wat het nog meer kan zijn.

Wat ik mij goed kan voorstellen is dat vooral geld een rol speelt. Dus arme mensen minder kansen hebben dan rijke (deels ook de verklaring in het filmpje). Dat bijvoorbeeld kinderen van arbeidsmigranten minder hebben kunnen opbouwen en daarin achter lopen. De tijd gaat dat oplossen want gelijke kansen voor arm en rijk is redelijk goed geregeld in Nederland. Even zo goed geen huidskleur ding.

Dus ja, waar moeten we nu nog aan voldoen dan om de ervaren pijn bij deze mensen weg te nemen? Dat kan volgens mij maar 1 kant op en dat is nog meer achterstelling van blanke mensen / mannen. Dan heb je veel opgelost maar racisme en discriminatie weer in haar oude glorie hersteld.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2020 11:22:32 ]
pi_193502153
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:16 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Kan hier enigszins in meegaan, die zuid-afrikanen erbij halen ging net iets te ver. Als er enkel 'All lives matter' had gestaan had naar mijn mening niemand het daar weg mogen halen.
Als de intentie van het spandoek een aanvulling is op de intentie van de demonstratie, dan wel.

Maar dat is de intentie niet.

Het is opzoeken van de grens van wat de organisatie wel toe laat en wat niet.
En dan in triomf laten zien dat je niet wordt toegelaten, terwijl je boodschap nog net aan de goede kant van de streep lijkt te vallen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:21:19 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193502160
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:19 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Duizenden corona doden alleen al in Nederland. Ik weet niet of het nu gewoon onbeschoft, of gewoon dom is om zo'n cartoon te plaatsen. :{
Wat heeft corona nou weer met die cartoon te plaatsen? :? Of met het All lives matter van dat spandoek in dat filmpje
Laffe huichelaar
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:21:47 #70
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193502168
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, dat moet je niet accepteren, en juist omdat we dat niet accepteren hebben we in Nederland een welvaartsstaat opgebouwd waarin iedereen zo gelijk mogelijke kansen heeft en niet op voorhand buiten de boot hoeft te vallen.
100% gelijk wordt het uiteraard nooit.
Maar om je daar geheel bij neer te leggen is ook niet goed.
Dan moet je geld afpakken van de rijken en geven aan de armen.
pi_193502172
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:16 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
LOL.

Zo lijkt het als of zwarten de enige zijn die hinder ondervinden van racisme/discriminatie.

Dat is natuurlijk absoluut niet geval.

Maar; oogkleppen op en vooral aan jezelf en niemand anders blijven denken! :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:22:05 #72
195276 S95Sedan
No, not really...
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:22:53 #73
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193502186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als de intentie van het spandoek een aanvulling is op de intentie van de demonstratie, dan wel.

Maar dat is de intentie niet.

Het is opzoeken van de grens van wat de organisatie wel toe laat en wat niet.
En dan in triomf laten zien dat je niet wordt toegelaten, terwijl je boodschap nog net aan de goede kant van de streep lijkt te vallen...
Het gaat toch om politiegeweld? Dat was toch het startpunt? Niet baankansen / zwarte piet?

Dan is het een prima aanvulling vind ik.

Bij een protest tegen nertsenfokkerijen aankomen met een spandoek tegen alles wat voor bontjassen gefokt wordt vind je ook de grens opzoeken dan, of wat?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:24:28 #74
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193502205
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:16 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Onterechte cartoon. Dit protest komt door politiegeweld tegen een donker persoon. Politiegeweld treft niet alleen donkere personen. Maar goed, als jij wil focussen op kleur...
pi_193502216
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

All lives matter is erg beladen door alle extreme gekken als die dude in het filmpje die het gebruiken als tegenreactie op BLM.

De houding van die dude helpt natuurlijk ook niet echt het beeld op te roepen van iemand die zich toevallig vergist in een spandoek en er het beste mee bedoelt
BLM was al beladen omdat het een racistische uiting in zn puurste vorm is.

Nu is het nog erger geworden omdat extremisten die uitdrukking gekaapt hebben.

En zoals je zag met de door Inholland aangeraden speech van Kawasaki, zijn dr heel wat meer mensen met extremistische gedachtegoed dan voorheen gedacht.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193502241
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De vraag is of de kwaliteit van het onderwijs reden was/is voor de lagere scores. Ik denk dat het veel te maken heeft/had met taalbeheersing doordat ouders zelf liever de connecties met het land van herkomst niet willen loslaten en die connectie via de moedertaal in leven houden.

Ook als het gaat over de kansen op de arbeidsmarkt is taalbeheersing een hele belangrijke voorwaarde. Ik zie vrijwel dagelijks dat donkere mensen (en blanke vrouwen) voorrang krijgen bij sollicitaties op blanke mannen. Maar dan moet men wel op zijn minst een goede taalbeheersing hebben. Afwijzing is dan een competentie dingetje en geen huidskleur ding.

Wat ik mij goed kan voorstellen is dat vooral geld een rol speelt. Dus arme mensen minder kansen hebben dan rijke (deels ook de verklaring in het filmpje). Dat bijvoorbeeld kinderen van arbeidsmigranten minder hebben kunnen opbouwen en daarin achter lopen. De tijd gaat dat oplossen want gelijke kansen voor arm en rijk is redelijk goed geregeld in Nederland. Even zo goed geen huidskleur ding.

Dus ja, waar moeten we nu nog aan voldoen dan om de ervaren pijn bij deze mensen weg te nemen? Dat kan volgens mij maar 1 kant op en dat is nog meer achterstelling van blanke mensen / mannen. Dan heb je veel opgelost maar racisme en discriminatie weer in haar oude glorie hersteld.
Wat betreft onderwijs zijn er een hoop verschillen. Het grootste verschil tussen NL en de VS is het subsidiebeleid. Dat word hier bepaald door het aantal leerlingen en is in een rijke wijk net zoveel als in een kansenwijk. Sterker: er zijn in Nederland extra subsidies voor scholen in achterstandswijken en voor scholen met leerlingen met achterstanden.

Ook kan je als je in een slechte wijk woont prima naar een school in een betere wijk. De afstanden in steden zijn daar ook klein genoeg voor. En witte scholen willen graag leerlingen met een andere achtergrond. Andersom ook trouwens: zwarte scholen doen vaak van alles om autochtone leerlingen op hun school te krijgen. Het lukt in beide gevallen soms alleen niet omdat ouders hun kind liever op een school willen plaatsen met voornamelijk kinderen uit 'hun groep'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:32:44 #77
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193502316
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat heeft corona nou weer met die cartoon te plaatsen? :? Of met het All lives matter van dat spandoek in dat filmpje
De hele week is al discussie over het feit dat types als Airfryer zijn zaak belangrijker vinden dan het corona gevaar en afspraken blijkbaar niet voor hen gelden.

Ik had nog een edit bij mijn post geplaatst, misschien de moeite waard om nog eens te posten;

edit: misschien belangrijk om te beseffen. Er zijn in Amerika veel meer zwarte mensen (of mensen van kleur) overleden aan corona. Dus dat schijt aan corona-geleuter van Airfryer en consorten beledigt ook hén.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193502380
HIJ HEET AFRIYIE!
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:39:09 #79
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193502388
Op de instagram van Akwasi zie je dat men het volledig eens is met zijn opruiiende teksten. Zelfs Soundos El Ahmadi, die de uitzondering op de regel is, krijgt er van langs..

Tja.

Hitler, Mugabe, Mao, Stalin en noem maar op hadden met soortgelijke teksten ook veel medestanders en we weten precies hoe dat is afgelopen...
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:39:41 #80
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193502395
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:38 schreef quirina het volgende:
HIJ HEET AFRIYIE!
Ik noem hem de Charlatan der lage landen.
pi_193502411
Kwast en Airfryer houden de gemoederen wel bezig.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:41:58 #82
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193502427
quote:

Dit is ook wel interessant. Je ziet eigenlijk een klein groepje dat uit is op ellende en een groep die uit is op een normaal protest.
pi_193502428
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:16 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een ongelofelijk dom plaatje. Als zelfs het begrip "Alle" al geïnterpreteerd word als "mijn" gaat er toch iets mis hoor.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:43:36 #84
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193502446
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:41 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]


Dit is ook wel interessant. Je ziet eigenlijk een klein groepje dat uit is op ellende en een groep die uit is op een normaal protest.
Ik had hem gezien maar ik krijg niet het idee dat het om een klein groepje gaat. Je ziet echt maar een handvol mensen het voortouw nemen om de rust te bewaren. En dat verklaart ook gelijk waarom het later op de avond compleet uit de hand gelopen is.
pi_193502493
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dan moet je geld afpakken van de rijken en geven aan de armen.
Zo kun je een welvaartsstaat inderdaad omschrijven ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193502507
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:16 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Da's een goeie!
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193502561
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:39 schreef Ciclon het volgende:
Op de instagram van Akwasi zie je dat men het volledig eens is met zijn opruiiende teksten. Zelfs Soundos El Ahmadi, die de uitzondering op de regel is, krijgt er van langs..

Tja.

Hitler, Mugabe, Mao, Stalin en noem maar op hadden met soortgelijke teksten ook veel medestanders en we weten precies hoe dat is afgelopen...
Sowieso heel eng hoe iedereen staat te juichten en klappen na zijn uitspraken.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:54:26 #88
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193502583
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:38 schreef quirina het volgende:
HIJ HEET AFRIYIE!
En wij heten blank, en bepalen dus ook lekker zelf hoe we iemand noemen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:55:44 #89
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193502599
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Da's een goeie!
En nu ben jij af.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:57:19 #90
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193502619
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Sowieso heel eng hoe iedereen staat te juichten en klappen na zijn uitspraken.
Het eerste wat ie zegt is dat ie trots is dat hij als zwarte een witte schoonmaakster heeft :') Wat een foute opmerking.
pi_193502873
Goh, de racisme-ontkenners zijn weer wakker hoor. Of beter nog, het gewoon omdraaien en de demonstranten als racistisch wegzetten, omdat ze een focus op mensen met een donkere huidskleur leggen.

Dieptrieste kneejerk reacties weer. Typisch.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193502879
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:38 schreef quirina het volgende:
HIJ HEET AFRIYIE!
Wie?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193502885
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:57 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Het eerste wat ie zegt is dat ie trots is dat hij als zwarte een witte schoonmaakster heeft :') Wat een foute opmerking.
Ja, het gaat al lang niet meer om gelijkheid en verdraagzaamheid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193502886
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:01 schreef Wantie het volgende:

Wat ik me nog wel bedenk: in Nederland hebben of hadden we ook het probleem van blanke en zwarte scholen.
Altijd raar gevonden. Op zich zou het niet uit mogen maken wat de afkomst is van de leerlingen als het gaat om de kwaliteit van het onderwijs...
Ja leuk, maar dat gaat uit van de misvatting dat onderwijs slechts iets is wat vanuit de school aangeboden wordt. Leerlingen beinvloeden elkaar en alleen meer naarmate ze ouder worden, die worden op hun beurt weer beinvloed door hun ouders maar ook meer door hun leeftijdsgenoten uit de buurt en oudere kinderen naarmate ze ouder worden.

Ouders zetten hun kinderen niet op een witte school vanwege de huidskleur van andere kinderen, maar vanwege de dynamiek en de invloeden van andere kinderen. Als alle niet blanke kinderen nou Surinamers waren dan zou dat heel erg meevallen. Maar onder de Antillianen lijkt de anti-intellectuele cultuur al een stuk sterker, terwijl het natuurlijk vooral gaat om scholen met veel moslimkinderen. En dan blijft het niet ineens beperkt tot een cultuur van matige schoolprestaties.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:40 schreef timmmmm het volgende:

Ik heb sowieso nooit begrepen waarom we in Nederland moeten demonstreren tegen gebeurtenissen duizenden kilometers weg waar wij niet eens iets mee te maken hebben
We hechten in Nederland nogal aan onze tradities. Er werd al sinds de jaren 50 actie gevoerd tegen de apartheid in Zuid-Afrika en de rassenscheiding in de VS. Nederland gidsland. Wij wisten heel lang geleden al hoe het wel moest.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat overigens in de Verenigde Staten al gebeurt en blijkbaar weinig geholpen heeft tegen de kloof
Qua mentaliteit doet het me nog het meest denken aan de Belgen die na Congo-vrijstaat Congo to voorbeeldkolonie wilden maken. Grotendeels goedbedoeld maar van misselijkmakende, bevoogdende neerbuigendheid.

Heb je weleens wat van 'America to me' gezien over zwarte leerlingen op een progressieve school? Ik heb nog nooit zoveel zin gehad om een leraar voor zijn bek te slaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193502898
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:15 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Het is niet dat er staat 'black lives don't matter'. Dat je dan alsnog reageert als door een wesp gestoken, zegt meer over die blm mensen.
Ik ben geen blm mens.
Ik zag eerst ook geen kwaad in het spandoek, tot ik me verdiepte in de intentie ervan.
En dan snap ik best dat ze dat van de demonstratie weren. Ga dan op een andere plek staan...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193502937
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wie?
Airfryer 1 van de racistische kopstukken van de BLM/KOZP/wij zijn zielig club.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:31:17 #97
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193502957
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, het gaat al lang niet meer om gelijkheid en verdraagzaamheid.
En dat is jammer. Ze zouden eigenlijk zelf Akwasi er uit moeten zetten.
pi_193503019
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

En dat is jammer. Ze zouden eigenlijk zelf Akwasi er uit moeten zetten.
Niet als je achter deze variant staat.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 12:39:30 #99
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193503053
Er is geen racisme in Nederland!!!@!!
Post allemaal racistische dingen in dit topic _O-
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:41:07 #100
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193503074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:36 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]


allemaal figuren die op een bedenkelijke wijze aandacht vragen en krijgen. waarom toch.
Elk leven doet ertoe. En als dat per se in het Engels moet dan krijg je All lives matter.
En als je nouvindt dat alle levens ertoe doen, maar het beeld bestaat dat in het Amerikaanse systeem zwarte levens er minder toe doen, kan je je dan voorstellen dat men BLM zegt in de hoop de kansen van zwarten gelijk te trekken met die van de rest?

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 06-06-2020 16:05:00 ]
Laffe huichelaar
pi_193503082
waarom zou je jezelf in een groep zetten. bekijk het filmpje van All lives matter eens.
de man ging met een bordje "Black lives matter" in een wijk staan met mensen met blanke huidskleur. er werden wat opmerkingen gemaakt dat iedereen ertoe doet. maar geen geweld.

toen ging meneer met een bordje "All lives matter" staan in een wijk met vooral mensen met donkere huidskleur. Nou, bijna iedereen reageerde met geweld.

er werd ook uitleg gegeven. het klopt gewoon niet om jezelf in een groep te plaatsen en dan je groepje tegenover anderen te gaan ophitsen.

[ Bericht 45% gewijzigd door Frutsel op 06-06-2020 16:05:20 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193503108
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:22 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Het gaat toch om politiegeweld? Dat was toch het startpunt? Niet baankansen / zwarte piet?

Dan is het een prima aanvulling vind ik.

Bij een protest tegen nertsenfokkerijen aankomen met een spandoek tegen alles wat voor bontjassen gefokt wordt vind je ook de grens opzoeken dan, of wat?
Bij grens opzoeken gaat het om de intentie.
Wat wil de maker van de poster ermee bereiken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193503113
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

waarom zou je jezelf in een groep zetten. bekijk het filmpje van All lives matter eens.
de man ging met een bordje "Black lives matter" in een wijk staan met mensen met blanke huidskleur. er werden wat opmerkingen gemaakt dat iedereen ertoe doet. maar geen geweld.

toen ging meneer met een bordje "All lives matter" staan in een wijk met vooral mensen met donkere huidskleur. Nou, bijna iedereen reageerde met geweld.

er werd ook uitleg gegeven. het klopt gewoon niet om jezelf in een groep te plaatsen en dan je groepje tegenover anderen te gaan ophitsen.
Boeit me geen fuck wat die man wel of niet doet, zegt of denkt.

Feit blijft dat jij hem hier constant loopt te invalideren, niet op basis van enige inhoudelijke argumenten, maar puur en alleen door zijn naam op een denigrerende manier te verdraaien.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:46:38 #104
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193503129
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bij grens opzoeken gaat het om de intentie.
Wat wil de maker van de poster ermee bereiken.
Tuurlijk wilde hij uitlokken. Het doel leek me om te laten zien dat bepaalde mensen een vreemde moraal hebben door er zo op te reageren.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:53:27 #105
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193503209
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Leer die namen eens, en kap met dat denigrerende verbasteren. Dat doe je alleen maar om die man te invalideren. En niet eens met argumenten, maar door schelden op basis van een persoonskenmerk.

We noemen jou ook niet constant _O- .
pi_193503249
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:16 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_193503250
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:29 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Airfryer 1 van de racistische kopstukken van de BLM/KOZP/wij zijn zielig club.
in 2014 raakte hij zijn baan als beveiliger kwijt nadat hij een agent had aangevallen.
later kon dit juridisch niet hard worden gemaakt worden en kon hij zijn baan als beveiliger wel weer terug krijgen. daar had hij geen zin meer in. zijn bekendheid als nationale anti-zwartepiet etalagepop bevalt hem goed en is prima uit te melken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193503278
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:46 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Tuurlijk wilde hij uitlokken. Het doel leek me om te laten zien dat bepaalde mensen een vreemde moraal hebben door er zo op te reageren.
Precies, en de rest heeft dat door en smoort het in de kiem...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193503303
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:20 schreef probeer het volgende:
Goh, de racisme-ontkenners zijn weer wakker hoor. Of beter nog, het gewoon omdraaien en de demonstranten als racistisch wegzetten, omdat ze een focus op mensen met een donkere huidskleur leggen.
Knap staaltje waarheid verdraaien :D.
pi_193503314
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Leer die namen eens, en kap met dat denigrerende verbasteren. Dat doe je alleen maar om die man te invalideren. En niet eens met argumenten, maar door schelden op basis van een persoonskenmerk.

We noemen jou ook niet constant rectum-anaal-ijs.
Jij kapt met alle belachelijke Trump nonsens, kappen ze hier met dat Airfraier gedoe. Deal?
pi_193503322
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Jij kapt met alle belachelijke Trump nonsens, kappen ze hier met dat Airfraier gedoe. Deal?
Ik typ zijn naam correct. En post trouwens amper mbt Trump.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193503325
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En als je nouvindt dat alle levens ertoe doen, maar het beeld bestaat dat in het Amerikaanse systeem zwarte levens er minder toe doen, kan je je dan voorstellen dat men BLM zegt in de hoop de kansen van zwarten gelijk te trekken met die van de rest?
Moeten de kansen wel ongelijk zijn.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:06:54 #113
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193503378
quote:
Waardeloos filmpje van de NOS.
pi_193503395
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waardeloos filmpje van de NOS.
Ja, want waarom eerst het filmpje kijken voordat je oordeelt?

Typisch.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193503398
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:08 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, want waarom eerst het filmpje kijken voordat je oordeelt?

Typisch.
Want de enige mogelijkheid om dat filmpje te bekijken is via de post van Briqq? Waarom weet jij zo zeker dat ik het filmpje al niet al heb gezien maar dan via het reguliere kanaal?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:11:46 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_193503430
quote:
Goed filmpje.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193503432
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Want de enige mogelijkheid om dat filmpje te bekijken is via de post van Briqq? Waarom weet jij zo zeker dat ik het filmpje al niet al heb gezien maar dan via het reguliere kanaal?
:')

Natuurlijk, jij hebt dat filmpje heus al ergens anders bekeken, en schoot helemaal niet in een kneejerk 'NOS SLECHT!' modus waardoor je je nietszeggende oordeel al na 1 minuut postte. Nee, jij hebt dat filmpje echt echt echt gekeken en op de inhoud beoordeeld.

Wie denk je hier nou voor de gek te houden?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:12:20 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_193503439
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Want de enige mogelijkheid om dat filmpje te bekijken is via de post van Briqq? Waarom weet jij zo zeker dat ik het filmpje al niet al heb gezien maar dan via het reguliere kanaal?
Omdat jij niet naar het reguliere kanaal van de NOS kijkt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:12:29 #120
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193503442
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Want de enige mogelijkheid om dat filmpje te bekijken is via de post van Briqq? Waarom weet jij zo zeker dat ik het filmpje al niet al heb gezien maar dan via het reguliere kanaal?
Leg eens uit waarom het waardeloos is dan?

Feiten en onderzoek worden aangehaald.

Dat het niet past in jouw straatje is een tweede.
Maar je kunt nu iig niet meer doen alsof je niet meet waarom deze mensen demonstreren.
pi_193503444
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:12 schreef Briqq het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom het waardeloos is dan?

Feiten en onderzoek worden aangehaald.

Dat het niet past in jouw straatje is een tweede.
Maar je kunt nu iig niet meer doen alsof je niet meet waarom deze mensen demonstreren.
Leg maar uit waarom het zo'n geweldig filmpje is. Jij gaf als eerst je mening :).
pi_193503447
1e zin in het filmpje:

"Of racisme in Nederland een ding is, is geen vraag meer"

Behalve op FoK! :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_193503458
echt werkelijk, die paniek over de politie.... jahoor de politie pakt gewoon altijd z'n wapen of wapenstok. tuurlijk, doet ie gewoon omdat het kan.

wat blijkbaar niemand weet is dat er bij gebruik van een wapen door de politie altijd een onderzoek volgt. het gebruik van wapens door de politie ligt aan strenge regels verbonden. zie de vlogs van politievlogger janwillem.

ik wil nu ook graag een filmpje zien van mensen die misbruik maken van situaties. meldingen van racisme door mensen die dan achteraf zelf hartstikke strafbaar bezig blijken. zie Arjen Lubach over etnisch profileren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193503462
quote:
Ja, dit is wel weer een divibokaaltje waard.
pi_193503491
wat ik mij soms afvraag is waarom mensen in verzet gaan tegen de politie.
als de politie jou iets vraagt, dan -kan- je dat ook gewoon doen. gewoon, omdat de politie .... het recht heeft om vragen te stellen en aanwijzingen te geven.

wat is het praktisch nut van het gevecht aangaan met een agent.

ik begrijp de term 'all cops are bastards' ook niet echt. de term 'de politie is je beste vriend' is misschien een stuk vriendelijker.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:18:42 #126
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193503494
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Leg maar uit waarom het zo'n geweldig filmpje is. Jij gaf als eerst je mening :).
Lees mijn post eens:

Omdat ze feiten en onderzoek aanhalen. En ik vind het op een heel menselijke, luchtige manier gebracht. Op een manier die iedereen kan begrijpen.

  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:21:01 #127
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193503516
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat ik mij soms afvraag is waarom mensen in verzet gaan tegen de politie.
als de politie jou iets vraagt, dan -kan- je dat ook gewoon doen. gewoon, omdat de politie .... het recht heeft om vragen te stellen en aanwijzingen te geven.

wat is het praktisch nut van het gevecht aangaan met een agent.

ik begrijp de term 'all cops are bastards' ook niet echt. de term 'de politie is je beste vriend' is misschien een stuk vriendelijker.
Het is ook een hype om tegen de politie in te gaan.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:21:16 #128
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193503518
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat ik mij soms afvraag is waarom mensen in verzet gaan tegen de politie.
als de politie jou iets vraagt, dan -kan- je dat ook gewoon doen. gewoon, omdat de politie .... het recht heeft om vragen te stellen en aanwijzingen te geven.

wat is het praktisch nut van het gevecht aangaan met een agent.

ik begrijp de term 'all cops are bastards' ook niet echt. de term 'de politie is je beste vriend' is misschien een stuk vriendelijker.
Bekijk de documentaire 'verdacht' maar eens.

De politie kan soms ook onredelijk zijn. Bijvoorbeeld als jij je als agent in burger identificeert als politieagent, maar toevallig een Marokkaanse achtergrond hebt.
pi_193503535
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:18 schreef Briqq het volgende:

[..]

Lees mijn post eens:

Omdat ze feiten en onderzoek aanhalen. En ik vind het op een heel menselijke, luchtige manier gebracht. Op een manier die iedereen kan begrijpen.

Leggen ze ook uit waarom Surinamers/Antillianen/Marokkanen 5 tot 10 keer zo veel geweldsdelicten plegen als Nederlanders zonder migratieachtergrond?
Zie ook Opsporing Verzocht.
pi_193503540
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:23 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Leggen ze ook uit waarom Surinamers/Antillianen/Marokkanen 5 tot 10 keer zo veel geweldsdelicten plegen als Nederlanders zonder migratieachtergrond?
Zie ook Opsporing Verzocht.
Ja, komt aan het einde van het filmpje kort aan bod. Goede inzichten ook. Veel kijkplezier.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:24:38 #131
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193503549
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:23 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Leggen ze ook uit waarom Surinamers/Antillianen/Marokkanen 5 tot 10 keer zo veel geweldsdelicten plegen als Nederlanders zonder migratieachtergrond?
Zie ook Opsporing Verzocht.
Bron? Opsporing Verzocht is geen wetenschappelijk onderzoek maar een TV programma. Graag wat criminologisch onderzoek citeren.
pi_193503557
quote:
niet objectief en wel heel erg naar 1 richting.
dan die claim over politiegeweld in Nederland. zo jammer weer dit. nu gaat de beweging denken, oh ja dat is waar zeg, in Nederland hebben we ook agenten die mensen met donkere huidskleur doden!!!

Mitch Henriquez riep dat hij een wapen had en en greep telkens naar iets. Dat is niet handig.
agenten kunnen dan nog weleens denken dat je echt een wapen hebt.

agenten kunnen zelfs zeer dreigend handelen als je ook maar met een nepwagen zwaait wat een beetje echt lijkt.

kijk, dat van die sollicitaties, dat is een probleem. een vriend van mij had zelfs zijn voornaam gewijzigd. dat is wel een werkpuntje. moet wel zeggen dat dit bij vele sectoren niet opgaat. als je android apps kunt ontwikkelen mag je morgen al beginnen bij mij. ongeacht hoe je eruit ziet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193503582
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:24 schreef Briqq het volgende:

[..]

Bron? Opsporing Verzocht is geen wetenschappelijk onderzoek maar een TV programma. Graag wat criminologisch onderzoek citeren.
Is gewoon bekend. Cijfers o.a. bij het WODC of CBS.
pi_193503593
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mitch Henriquez riep dat hij een wapen had en en greep telkens naar iets. Dat is niet handig.
Mitch Henriquez werd direct gemonteerd na de zaak George Floyd. Terwijl Henriquez zelf riep dat hij een wapen had :')
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:28:32 #135
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193503598
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:25 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

niet objectief en wel heel erg naar 1 richting.
dan die claim over politiegeweld in Nederland. zo jammer weer dit. nu gaat de beweging denken, oh ja dat is waar zeg, in Nederland hebben we ook agenten die mensen met donkere huidskleur doden!!!

Mitch Henriquez riep dat hij een wapen had en en greep telkens naar iets. Dat is niet handig.
agenten kunnen dan nog weleens denken dat je echt een wapen hebt.

agenten kunnen zelfs zeer dreigend handelen als je ook maar met een nepwagen zwaait wat een beetje echt lijkt.

kijk, dat van die sollicitaties, dat is een probleem. een vriend van mij had zelfs zijn voornaam gewijzigd. dat is wel een werkpuntje. moet wel zeggen dat dit bij vele sectoren niet opgaat. als je android apps kunt ontwikkelen mag je morgen al beginnen bij mij. ongeacht hoe je eruit ziet.
Oh dat is uniek. Je geeft dus na 3 topics wel toe dat er discriminatie op de arbeidsmarkt voorkomt en dat dat niet eerlijk is. Dat is een vooruitgang.

Hoezo eenzijdig trouwens? Feiten en onderzoek wijzen naar de waarheid. Dat is hetzelfde als roepen dat er onvoldoende aandacht is voor de theorie van de platte aarde bij een show over ruimtevaart.

Ik weet niet voldoende af van de zaak van Mitch Henriquez om te oordelen of de agent in zijn recht stond om zich bedreigd te voelen. Wel heb ik het filmpje gezien en was er (mijns inziens) geen sprake van een dreiging. Maar gelukkig hebben wij daar rechters voor.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:29:27 #136
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193503614
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:27 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Is gewoon bekend. Cijfers o.a. bij het WODC of CBS.
Nou mij is het niet bekend. Ik zou graag een bron willen dat "Surinamers/Antillianen/Marokkanen 5 tot 10 keer zo veel geweldsdelicten plegen als Nederlanders zonder migratieachtergrond"

Thx.

De NOS vermeldt wel netjes de bronnen.

Edit:
https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2018/47/criminaliteit

Wat opmerkingen.
Verdacht =/= veroordeeld.

En jij hebt het denk ik over 'relatief', niet absoluut.

Zelfs al nemen we aan dat alle verdachten schuldig zijn, dan kom ik hoogstens uit op een relatieve oververtegenwoordiging van 3x.

En dat is dus nog voordat we rekening houden met etnisch profileren, sociale achterstanden en het feit dat het hier gaat om geweldsmisdrijven. Want als het gaat om fraudezaken durf ik te stellen dat blanke Nederlanders zwaar oververtegenwoordigd zijn.
pi_193503666
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:29 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nou mij is het niet bekend. Ik zou graag een bron willen dat "Surinamers/Antillianen/Marokkanen 5 tot 10 keer zo veel geweldsdelicten plegen als Nederlanders zonder migratieachtergrond"

Thx.

De NOS vermeldt wel netjes de bronnen.
Je hoeft echt niet ver te zoeken, bijvoorbeeld:
Nederlands: 65 verdachten per 10.000
Niet-westers: 238 verdachten per 10.000
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED

Er zijn ook wel onderzoeken die nog specifieker naar geslacht, delicttype en afkomstland kijken.
pi_193503675
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:21 schreef Briqq het volgende:

[..]

Bekijk de documentaire 'verdacht' maar eens.

De politie kan soms ook onredelijk zijn. Bijvoorbeeld als jij je als agent in burger identificeert als politieagent, maar toevallig een Marokkaanse achtergrond hebt.

- Waar is het voor?
agent: Brandpunt. weetjewel, "tun tun tun tundundundun" _O-
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:42:25 #139
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193503816
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:32 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Je hoeft echt niet ver te zoeken, bijvoorbeeld:
Nederlands: 65 verdachten per 10.000
Niet-westers: 238 verdachten per 10.000
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED

Er zijn ook wel onderzoeken die nog specifieker naar geslacht, delicttype en afkomstland kijken.
Dat is dan ook het probleem , niemand zal zeggen dat er geen racisme is , maar hier hoor je BLM , KOZP , ANTIFA ( :r ) , etc etc nooit over.
homo's mishandeld door Marokkanen , het blijft altijd akelig stil vanuit die hoek.
I
Ik ben inmiddels overleden
pi_193503833
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
niet objectief en wel heel erg naar 1 richting.
Met uitleg van white privilege en institutioneel racisme alsof het feitelijke/wetenschappelijke begrippen zijn.

White privilege kan ik aan de ene kant goed begrijpen. Het kan in tal van situaties in Nederland voordelig zijn om blank te zijn. Dit omdat mensen graag mensen kiezen en bij mensen willen horen die op henzelf lijken. Ook staan blanke mensen vaak goed aangeschreven (behalve dat ze vaak als racisten gezien worden). Aan de andere geldt dit voordeel in het Midden-Oosten vaak ook als je (Soennitisch) moslim bent en in China als je een Han-Chinees bent. White privilege is dus niet zo hard en wetenschappelijk als de NOS het voor wil doen.

Wat betreft institutioneel racisme, er is in Nederland geen instituut dat racisme heet. De kerk. Het onderwijs. Dat zijn instituten. Onze wetten keren zich juist tegen racisme. Neem alleen al het eerste grondwetsartikel. Als er al racisme is, is dat eerder ondergronds.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:44:38 #141
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193503837
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Moeten de kansen wel ongelijk zijn.
We hebben hier een expert in Amerikaanse rassenpolitiek jongens _O_
Laffe huichelaar
pi_193503853
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

We hebben hier een expert in Amerikaanse rassenpolitiek jongens _O_
:?
pi_193503855
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, maar dat is natuurlijk geen reden om iemand zo te behandelen als hij behandeld werd.
Helemaal mee eens, maar het vergroot wel de kans dat je in aanraking komt met de politie.
pi_193503857
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, maar dat is natuurlijk geen reden om iemand zo te behandelen als hij behandeld werd.
Als je door de politie bent betrapt is er geen reden om je te blijven verzetten tegen arrestatie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193503872
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Als je door de politie bent betrapt is er geen reden om je te blijven verzetten tegen arrestatie.
Ook mee eens. Maar toen Floyd op de grond lag hadden ze hem alleen nog maar in de auto moeten doen. Grote fout van die desbetreffende agent, en de agenten die toekeken.
pi_193503880
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ook mee eens. Maar toen Floyd op de grond lag hadden ze hem alleen nog maar in de auto moeten doen. Grote fout van die desbetreffende agent, en de agenten die toekeken.
Floys zat al in de politie-auto. Omdat Floyd in de auto zoveel verzet pleegde hebben ze hem er weer uit gehaald. toen ging de agent de nekklem uitvoeren om hem rustiger te krijgen.

het is fout dat Floyd helaas is overleden echter doen agenten ook heel veel goed werk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193503918
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:48 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Floys zat al in de politie-auto. Omdat Floyd in de auto zoveel verzet pleegde hebben ze hem er weer uit gehaald. toen ging de agent de nekklem uitvoeren om hem rustiger te krijgen.
Het is ook niet bepaald duidelijk waarom hij weer uit de auto gehaald is.

quote:
het is fout dat Floyd helaas is overleden echter doen agenten ook heel veel goed werk.
Dingen die fout gaan zijn nu eenmaal veel groter nieuws.
pi_193504003
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er zijn hier geen vs toestanden en het is dan ook zeker niet erger dan daar.
Chill en zet je aanvalsmodus uit.
Je maakt je druk om niks, want je leest niet goed. :*

Ik stel nergens dat het erger is in NL dan in de VS. Er staat niet "erger dan".

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik begrijp Red zijn reactie wel als jij stelt dat in Nederland systematisch racisme vele malen erger is dan in de VS.
Dat stel ik dan ook niet, wordt niet goed gelezen.

Er staat "en vele maten erger in de VS"

Er staat niet "en vele maten erger dan in de VS.

Kortom, het systemisch racisme is in de VS vele maten erger en er wordt bij mijn reactie gewoon een woordje bij verzonnen wat direct een trigger is voor twee aanvallende reacties.
pi_193504274
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:18 schreef Briqq het volgende:

[..]

Lees mijn post eens:

Omdat ze feiten en onderzoek aanhalen. En ik vind het op een heel menselijke, luchtige manier gebracht. Op een manier die iedereen kan begrijpen.
Belerend en op het niveau van een klein kind bedoel je.

Het presenteert dingen als feit die geen feit zijn en geeft cijfers die heel wat lijken maar op zich niets zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193504510
Enorme gemiste kans dit alles. Racisme wordt volledig gelijk gesteld aan blank racisme. Blank racisme bestaat en dat moet de wereld uit. Ie-de-reen weet dat andere bevolkingsgroepen elkaar net zo goed naar het leven staan. Benoem en behandel dat dan exact hetzelfde, anders ben je deel van het probleem en niet van de oplossing.
pi_193504551
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:35 schreef Harmankardon het volgende:
Enorme gemiste kans dit alles. Racisme wordt volledig gelijk gesteld aan blank racisme. Blank racisme bestaat en dat moet de wereld uit. Ie-de-reen weet dat andere bevolkingsgroepen elkaar net zo goed naar het leven staan. Benoem en behandel dat dan exact hetzelfde, anders ben je deel van het probleem en niet van de oplossing.
Weer iemand die zich aangevallen voelt en dan dus de boodschap maar probeert te invalideren met een domme stropop dat de demonstraties alleen over racisme door blanken gaat. We zien wat je doet.

:W
"Pools are perfect for holding water"
pi_193504690
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Weer iemand die zich aangevallen voelt en dan dus de boodschap maar probeert te invalideren met een domme stropop dat de demonstraties alleen over racisme door blanken gaat. We zien wat je doet.

:W
Je weet niks van of over mij dus maak geen aannames aub. Daarbij hanteer je zelf een stropop.

En wie is ‘we’? Dit is geen retorische vraag, ik verwacht een antwoord.
pi_193504694
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

Het presenteert dingen als feit die geen feit zijn en geeft cijfers die heel wat lijken maar op zich niets zeggen.
Cijfers die er heel selectief bijgehaald zijn.
pi_193504763
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Weer iemand die zich aangevallen voelt en dan dus de boodschap maar probeert te invalideren met een domme stropop dat de demonstraties alleen over racisme door blanken gaat. We zien wat je doet.

:W
Motieven toedichten aan mensen die een ander standpunt dan het jouwe hebben is niet zo'n frisse manier van discussiëren. Het koninklijk meervoud en de smiley komen op mij neerbuigend over. Beide vormen van retoriek zou je niet moeten gebruiken als je met mensen in gesprek wil.
Mocht je gewoon je gelijk willen halen, ga zo door.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_193504781
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:55 schreef OllieA het volgende:

[..]

Motieven toedichten aan mensen die een ander standpunt dan het jouwe hebben is niet zo'n frisse manier van discussiëren. Het koninklijk meervoud en de smiley komen op mij neerbuigend over. Beide vormen van retoriek zou je niet moeten gebruiken als je met mensen in gesprek wil.
Mocht je gewoon je gelijk willen halen, ga zo door.
Ik hoef ook helemaal niet met die persoon in discussie of gesprek. Ben gewoon aan het benoemen.

In dit geval een dikke stropop rondgooien ("het gaat alleen om racisme door blanken"), om de boodschap achter de demonstraties te invalideren.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 6 juni 2020 @ 14:58:13 #156
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193504793
Maar goed, blm gaat toch niks goeds brengen? Of geloven jullie daar nog in?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:01:02 #157
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193504820
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik ben geen blm mens.
Ik zag eerst ook geen kwaad in het spandoek, tot ik me verdiepte in de intentie ervan.
En dan snap ik best dat ze dat van de demonstratie weren. Ga dan op een andere plek staan...
Een beetje zoals het protest tegen zwarte piet op een Sinterklaasbijeenkomst? Prima boodschap, maar nu even niet. Of toch juist daar - omdat het punt dan zo lekker duidelijk wordt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193504849
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Maar goed, blm gaat toch niks goeds brengen? Of geloven jullie daar nog in?
BLM heeft verkeerde, vooral racistische, intenties, dus nee, dat gaat niets goeds brengen.
pi_193504857
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik hoef ook helemaal niet met die persoon in discussie of gesprek. Ben gewoon aan het benoemen.

In dit geval een dikke stropop rondgooien ("het gaat alleen om racisme door blanken"), om de boodschap achter de demonstraties te invalideren.
Zwaktebod. Benoem ik alleen maar.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:09:09 #160
3542 Gia
User under construction
pi_193504885
Is de kleur zwart heilig? Is dat een beschermde kleur die niet beledigd mag worden?

Pesten is vervelend en uitgesloten worden vanwege uiterlijke kenmerken zou niet moeten mogen. Maar het meeste wat als racistisch wordt gezien en op de huidskleur wordt geschoven, heeft eerder te maken met het wangedrag van die groep en de vooroordelen die daardoor ontstaan.

Je hoeft maar een programma als 'opsporing verzocht' aan te zetten en het is meteen duidelijk waar de meeste criminaliteit voorkomt.
Check cbs, de meerderheid in de gevangenis is getint, in absolute aantallen al, procentueel gezien zijn de verschillen nog groter.

Als ze eerst eens hun imago verbeteren, dan verdwijnt het vermeende racisme vanzelf.

Pesten niet. Pesten is van alle tijden. Het zou fijn zijn als geen enkel kind nog ooit gepest wordt, maar pesten om huidskleur is niet erger dan pesten om haarkleur, bril, lengte of wat dan ook.
pi_193504938
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:59 schreef FYazz het volgende:

[..]

Chill en zet je aanvalsmodus uit.
Je maakt je druk om niks, want je leest niet goed. :*

Ik stel nergens dat het erger is in NL dan in de VS. Er staat niet "erger dan".
[..]

Dat stel ik dan ook niet, wordt niet goed gelezen.

Er staat "en vele maten erger in de VS"

Er staat niet "en vele maten erger dan in de VS.

Kortom, het systemisch racisme is in de VS vele maten erger en er wordt bij mijn reactie gewoon een woordje bij verzonnen wat direct een trigger is voor twee aanvallende reacties.
Ah, mijn ogen lieten mij dus in de steek.
Excuus.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193504954
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Een beetje zoals het protest tegen zwarte piet op een Sinterklaasbijeenkomst? Prima boodschap, maar nu even niet. Of toch juist daar - omdat het punt dan zo lekker duidelijk wordt.

Klopt, geen protesten tegen zwarte Piet tijdens de intocht.
Dat moeten ze gewoon handhaven.
Gelukkig worden ze in veel plaatsen ergens neergezet, ver weg van de intocht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193505012
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik hoef ook helemaal niet met die persoon in discussie of gesprek. Ben gewoon aan het benoemen.


En dat is natuurlijk je goede recht. Het komt alleen de sfeer niet ten goede, en die is in NWS toch al erg bijterig.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_193505055
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:55 schreef OllieA het volgende:

[..]

Motieven toedichten aan mensen die een ander standpunt dan het jouwe hebben is niet zo'n frisse manier van discussiëren. Het koninklijk meervoud en de smiley komen op mij neerbuigend over. Beide vormen van retoriek zou je niet moeten gebruiken als je met mensen in gesprek wil.
Mocht je gewoon je gelijk willen halen, ga zo door.
Hier heeft Fok! gebruiker "probeer" wel vaker een handje van. Insinueren dat de ander een racist is maar het niet daadwerkelijk uit durven spreken. Ondertussen net doen alsof hij de mening van een groep Fok gebruikers vertegenwoordigd. Zou wel tegen opgetreden mogen worden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:36:26 #165
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193505117
quote:
Ik zit het toevallig net te kijken.
Het is dus gewoon Antifa en racisten van BLM. Ik begrijp niet waarom Femke Halsema dit toestond. Ze laat extremisten actie voeren en zorgt er voor dat er weinig politie is om zaken te signaleren of in te grijpen. M.a.w. Halsema steunt extremisme
Deze demonstraties moeten gewoon verboden worden. Dit gaat uiteindelijk hevig gedonder opleveren en dan komt er na twee jaar vergaderen uiteindelijk uit dat er eerder had moeten worden ingegrepen

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 06-06-2020 15:43:17 ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:53:58 #166
3542 Gia
User under construction
pi_193505261
Zo vreedzaam hoor.
Dit bevestigt de vooroordelen.
pi_193505344
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:53 schreef Gia het volgende:
Zo vreedzaam hoor.
Dit bevestigt de vooroordelen.
De vooroordelen die jij hebt?
Go hard or go home
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:05:42 #168
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193505356
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:09 schreef Gia het volgende:
Is de kleur zwart heilig? Is dat een beschermde kleur die niet beledigd mag worden?

Pesten is vervelend en uitgesloten worden vanwege uiterlijke kenmerken zou niet moeten mogen. Maar het meeste wat als racistisch wordt gezien en op de huidskleur wordt geschoven, heeft eerder te maken met het wangedrag van die groep en de vooroordelen die daardoor ontstaan.

Je hoeft maar een programma als 'opsporing verzocht' aan te zetten en het is meteen duidelijk waar de meeste criminaliteit voorkomt.
Check cbs, de meerderheid in de gevangenis is getint, in absolute aantallen al, procentueel gezien zijn de verschillen nog groter.

Als ze eerst eens hun imago verbeteren, dan verdwijnt het vermeende racisme vanzelf.

Pesten niet. Pesten is van alle tijden. Het zou fijn zijn als geen enkel kind nog ooit gepest wordt, maar pesten om huidskleur is niet erger dan pesten om haarkleur, bril, lengte of wat dan ook.
Eens!
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:16:13 #169
3542 Gia
User under construction
pi_193505445
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:04 schreef Noek het volgende:

[..]

De vooroordelen die jij hebt?
Ja, inmiddels wel. En filmpjes zoals van mijnheer Gerritsen bevestigen die keer op keer.
En het dan gek vinden als je geen topfunctie kunt bekleden. Daar moet je een zekere beschaving voor hebben. En daar ontbreekt het aan.

Ik hoop dat het clubje zich in Eindhoven wat beschaafder opstelt, anders zie ik dat wel uit de hand lopen. Door de oproep om vooral politie-agenten te filmen (waarom?), zullen die niet op hun hand zijn, vrees ik.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:16:30 #170
117098 Hathor
Effe niet
pi_193505452
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:04 schreef Noek het volgende:

[..]

De vooroordelen die jij hebt?
De vooroordelen die zichzelf keer op keer bewijzen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:22:55 #171
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193505522
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Maar goed, blm gaat toch niks goeds brengen? Of geloven jullie daar nog in?
Nee, daar geloof ik niet in.

Het woord "racist" is toch een iets te confronterend woord. Volgens mij kun je nog beter iemand een verkrachter noemen ondertussen :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:27:31 #172
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193505561
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, inmiddels wel. En filmpjes zoals van mijnheer Gerritsen bevestigen die keer op keer.
En het dan gek vinden als je geen topfunctie kunt bekleden. Daar moet je een zekere beschaving voor hebben. En daar ontbreekt het aan.

Ik hoop dat het clubje zich in Eindhoven wat beschaafder opstelt, anders zie ik dat wel uit de hand lopen. Door de oproep om vooral politie-agenten te filmen (waarom?), zullen die niet op hun hand zijn, vrees ik.
Dus je projecteert het gedrag van wat jij ziet als 'tuig' op alle mensen met een donkere huidskleur die daardoor volgens jou geen topfunctie kunnen bekleden?

Je laat je meer kennen dan normaal, Gia. Nul empathie. Mensen mogen zich alleen laten horen als jij er geen last van hebt. Dat hele beschaafdheidsargument werd ook gebruikt tegen de feministen en Dolle Mina's. "Die wijffies hebben misschien wel een punt, maar de vorm staat me niet aan. Moeten ze nou perse zo luidruchtig protesteren? DIT is de reden waarom ze niet mogen stemmen!". Dat sentiment hoor ik in jouw posts in deze topicreeks.

En wees blij dat je in een land leeft waar je de politie mag filmen. Dat is een stuk anders in China of in de VS.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:42:18 #173
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193505700
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:27 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dus je projecteert het gedrag van wat jij ziet als 'tuig' op alle mensen met een donkere huidskleur die daardoor volgens jou geen topfunctie kunnen bekleden?

Je laat je meer kennen dan normaal, Gia. Nul empathie. Mensen mogen zich alleen laten horen als jij er geen last van hebt. Dat hele beschaafdheidsargument werd ook gebruikt tegen de feministen en Dolle Mina's. "Die wijffies hebben misschien wel een punt, maar de vorm staat me niet aan. Moeten ze nou perse zo luidruchtig protesteren? DIT is de reden waarom ze niet mogen stemmen!". Dat sentiment hoor ik in jouw posts in deze topicreeks.

En wees blij dat je in een land leeft waar je de politie mag filmen. Dat is een stuk anders in China of in de VS.
Als je toch vergelijkt met Dolle Mina's: zij streden wel voor tastbare doelen. Bij Blm ontdek ik alleen afschaffen van zwarte Piet. En wat over gelijke behandeling bij sollicitaties, maar hoe dat moet wordt me niet duidelijk.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:42:27 #174
3542 Gia
User under construction
pi_193505701
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:27 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dus je projecteert het gedrag van wat jij ziet als 'tuig' op alle mensen met een donkere huidskleur die daardoor volgens jou geen topfunctie kunnen bekleden?

Je laat je meer kennen dan normaal, Gia. Nul empathie. Mensen mogen zich alleen laten horen als jij er geen last van hebt. Dat hele beschaafdheidsargument werd ook gebruikt tegen de feministen en Dolle Mina's. "Die wijffies hebben misschien wel een punt, maar de vorm staat me niet aan. Moeten ze nou perse zo luidruchtig protesteren? DIT is de reden waarom ze niet mogen stemmen!". Dat sentiment hoor ik in jouw posts in deze topicreeks.

En wees blij dat je in een land leeft waar je de politie mag filmen. Dat is een stuk anders in China of in de VS.
Ik zeg alleen dat dergelijk gedrag vooroordelen bevestigt en in stand houdt.

En degenen die jij 'tuig' noemt, hoorden bij de organisatie. Oftewel, jij zegt dat er bij BLM tuig zit.

Duidelijk.

Overigens zijn er genoeg mensen van kleur, jeukuitdrukking, want alle mensen hebben een kleur, die zich wel kunnen gedragen, die wel hun opleiding afmaken, die wel een goede baan hebben en zich niet afzetten tegen de maatschappij.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 16:46:22 #175
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193505735
Wat dan wel weer opmerkelijk is is dat mannen werden verzocht niet zo actief te zijn voor de dolle Mina's, terwijl ze in feite bij het begin enorm betrokken waren.
pi_193505923
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Maar goed, blm gaat toch niks goeds brengen? Of geloven jullie daar nog in?
Tegendemonstratie Black Lives Matter in Leeuwarden afgelast

https://www.ad.nl/friesla(...)n-afgelast~a3fb3fa2/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:04:39 #177
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193505958
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:01 schreef RipCity het volgende:

[..]

Tegendemonstratie Black Lives Matter in Leeuwarden afgelast

https://www.ad.nl/friesla(...)n-afgelast~a3fb3fa2/
Ook al die lui die zo'n man bedreigen :') En dan een organisator die daar niks over zegt. Gemiste kans weer.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:06:16 #178
3542 Gia
User under construction
pi_193505976
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:01 schreef RipCity het volgende:

[..]

Tegendemonstratie Black Lives Matter in Leeuwarden afgelast

https://www.ad.nl/friesla(...)n-afgelast~a3fb3fa2/
Doodsbedreigingen! Vooroordelen weer bevestigd.

Toch niet normaal!
pi_193505983
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ook al die lui die zo'n man bedreigen :') En dan een organisator die daar niks over zegt. Gemiste kans weer.
Vond dat vrij opmerkelijk ja:
quote:
,,De tegendemo haalde het doel een beetje weg. Dat hij nu tot inzicht komt, vind ik mooi. Ik vind het heel sportief.’’
Mooi dat hij tot dat inzicht komt :D Sportief :D

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2020 17:07:05 ]
pi_193505984
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:01 schreef RipCity het volgende:

[..]

Tegendemonstratie Black Lives Matter in Leeuwarden afgelast

https://www.ad.nl/friesla(...)n-afgelast~a3fb3fa2/
Ja, dom van die organisator.
Die had niet door dat zijn leven er dus niet toe doet ..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:07:27 #181
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193505992
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Vond dat vrij opmerkelijk ja:
[..]

Mooi dat hij tot dat inzicht komt :D Sportief :D
Niet dood willen is best sportief toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193505995
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet dood willen is best sportief toch?
Het is een quote van de organisator van BLM...

Oh dat snap je wel, ik begreep je post niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2020 17:08:10 ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:08:25 #183
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193506006
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het is een quote van de organisator van BLM...
Weet ik, ik wilde net dezelfde quote posten.

Debiel natuurlijk dat ze het zo verwoord. Zou ze zelf ook zo sportief zijn om haar demo af te lassen als ze doodsbedreigingen krijgt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193506042
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Weet ik, ik wilde net dezelfde quote posten.

Debiel natuurlijk dat ze het zo verwoord. Zou ze zelf ook zo sportief zijn om haar demo af te lassen als ze doodsbedreigingen krijgt?
Dan zaten alle talkshows vol en kwamen alle politici aan het woord dat dit niet kan en dat de beschermd moeten worden vanwege vrijheids meningsuiting.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:12:43 #185
3542 Gia
User under construction
pi_193506055
Ergens livebeelden van Eindhoven?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:13:50 #186
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193506068
En daarnaast was het niet echt een tegendemonstratie, maar een tegenreactie in de vorm van een alternatieve demonstratie. Beide partijen hadden best tot elkaar kunnen komen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:17:08 #187
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193506111
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
En daarnaast was het niet echt een tegendemonstratie, maar een tegenreactie in de vorm van een alternatieve demonstratie. Beide partijen hadden best tot elkaar kunnen komen.
Vraag ik me af. Die organisator is 1 van de pro pieten. Dat mixt niet zo goed met kozp
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193506124
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:12 schreef Gia het volgende:
Ergens livebeelden van Eindhoven?
https://www.omroepbrabant(...)monstranten-meer-toe

Zon schijnt.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:18:23 #189
117098 Hathor
Effe niet
pi_193506132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik zit het toevallig net te kijken.
Het is dus gewoon Antifa en racisten van BLM. Ik begrijp niet waarom Femke Halsema dit toestond. Ze laat extremisten actie voeren en zorgt er voor dat er weinig politie is om zaken te signaleren of in te grijpen. M.a.w. Halsema steunt extremisme
Deze demonstraties moeten gewoon verboden worden. Dit gaat uiteindelijk hevig gedonder opleveren en dan komt er na twee jaar vergaderen uiteindelijk uit dat er eerder had moeten worden ingegrepen
Bij een antiracisme demonstratie "pang pang shoot the whites" gaan staan schreeuwen zal inderdaad op veel sympathie kunnen rekenen. _O-

En dan voor een tweede keer in een week tijd dat circus nog een keer toestaan ook. :|W
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193506135
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ook al die lui die zo'n man bedreigen :') En dan een organisator die daar niks over zegt. Gemiste kans weer.
Dat de Politie langskomt voor een 'gesprekje' vind ik ook al vrij bizar.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:19:45 #191
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193506148
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat de Politie langskomt voor een 'gesprekje' vind ik ook al vrij bizar.
Volgens mij hebben ze contact met elke organisatie van een demonstratie. In mijn stad wel.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:26:15 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193506344
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat de Politie langskomt voor een 'gesprekje' vind ik ook al vrij bizar.
Dat is die man wel gewoon na de blokkeer actie.
pi_193506494
Daar issie dan! De ommezwaai van Akwasi om zich in slachtoffer rol te veranderen:

https://www.telegraaf.nl/(...)arte-piet-uitspraken
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193506575
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:40 schreef RipCity het volgende:
Daar issie dan! De ommezwaai van Akwasi om zich in slachtoffer rol te veranderen:

https://www.telegraaf.nl/(...)arte-piet-uitspraken
:D

Dit zijn dezelfde teksten als wanneer een blank iemand met een white power logo door de bronx gaat lopen. Niet verstandig, en dan achteraf janken dat 'al die donkere mensen zo boos keken'.
pi_193506593
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Doodsbedreigingen! Vooroordelen weer bevestigd.

Toch niet normaal!
Die kreeg Akwasi ook hoor, dus die bevestiging van jouw vooroordelen raakt kant noch wal.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 17:50:48 #197
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193506677
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:45 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Die kreeg Akwasi ook hoor, dus die bevestiging van jouw vooroordelen raakt kant noch wal.
Ben je van mening dat Akwasi provoceert?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 18:02:39 #198
3542 Gia
User under construction
pi_193506873
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:45 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Die kreeg Akwasi ook hoor, dus die bevestiging van jouw vooroordelen raakt kant noch wal.
Omdat hij roept dat hij een kind van een jaar of 14 in het gezicht wil schoppen, als die voor zwarte piet speelt.

Is ook echt van hetzelfde kaliber als een demonstratie tegen mensenmassa's in Coronatijd.

Not
pi_193506937
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 17:50 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ben je van mening dat Akwasi provoceert?
Ja. Ben ik van mening dat je dan doodsbedreigingen moet ontvangen? Nee.

Een tegendemonstratie vind ik naast provocerend overigens ook gewoon heel kinderachtig en dom.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:14:29 #200
3542 Gia
User under construction
pi_193507805
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 18:06 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Ja. Ben ik van mening dat je dan doodsbedreigingen moet ontvangen? Nee.

Een tegendemonstratie vind ik naast provocerend overigens ook gewoon heel kinderachtig en dom.
Het was niet tegen 'anti-racisme', maar tegen de manier hoe gedemonstreerd is. De massa op de Dam, en de gehele Corona-caravaan.
pi_193507947
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:02 schreef S95Sedan het volgende:
Het enige wat dit soort ongefundeerde demonstraties veroorzaken is een toename van racisme.
Of racisme door de BLM demonstraties gaat toenemen weet ik niet, maar verstokte racisten gaan hun opvattingen echt niet veranderen door deze demonstraties. Het valt me overigens op alle foto's van de BLM demonstraties op dat er vrijwel niet één kleurling te zien is, het lijkt vooral de zoveelste social mediahype voor stedelijke hipsters te zijn. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193507971
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Of racisme door de BLM demonstraties gaat toenemen weet ik niet, maar verstokte racisten gaan hun opvattingen echt niet veranderen door deze demonstraties. Het valt me overigens op alle foto's van de BLM demonstraties op dat er vrijwel niet één kleurling te zien is, het lijkt vooral de zoveelste social mediahype voor stedelijke hipsters te zijn. :')
Speelt dit niet in de dorpen?

Ik haal er even een expert bij in afgelegen gebieden in Nederland

@maxi-mus
pi_193508081
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Speelt dit niet in de dorpen?

Ik haal er even een expert bij in afgelegen gebieden in Nederland

@:maxi-mus
In de negorij zijn er geen BLM demonstraties... :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:39:01 #204
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193508132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In de negorij
Heeft iemand vandale al verteld dat dat eigenlijk best wel een racistisch woord is.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:22:55 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193508870
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik zit het toevallig net te kijken.
Het is dus gewoon Antifa en racisten van BLM. Ik begrijp niet waarom Femke Halsema dit toestond. Ze laat extremisten actie voeren en zorgt er voor dat er weinig politie is om zaken te signaleren of in te grijpen. M.a.w. Halsema steunt extremisme
Deze demonstraties moeten gewoon verboden worden. Dit gaat uiteindelijk hevig gedonder opleveren en dan komt er na twee jaar vergaderen uiteindelijk uit dat er eerder had moeten worden ingegrepen
Beetje interessant engels lullen, zeggen dat je een jew bent want dat legt extra gewicht in de schaal ofzo... Wat een volk.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 20:26:01 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_193508935
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

BLM heeft verkeerde, vooral racistische, intenties, dus nee, dat gaat niets goeds brengen.
Ik heb ook het idee dat dit hele gebeuren alleen maar meer onbegrip en misschien júist haat oproept.Haat die er voorheen niet was.
pi_193509547
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat dit hele gebeuren alleen maar meer onbegrip en misschien júist haat oproept.Haat die er voorheen niet was.
inderdaad.
telkens een stapje erger. de politie treiteren. bedenkelijke leuzen scanderen. oproepen tot geweld.
het heeft niet bepaald het karakter van een protest of demonstratie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193510608

Die BLM figuren zou eens wat van Thomas Sowell moeten lezen.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 22:24:55 #209
249559 crew  Lavenderr
pi_193511717
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 21:42 schreef weetjewel5 het volgende:

Die BLM figuren zou eens wat van Thomas Sowell moeten lezen.
Juist!
pi_193511983
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat dit hele gebeuren alleen maar meer onbegrip en misschien júist haat oproept.Haat die er voorheen niet was.
Hier slechts een zekere weerzin tegen deze achterlijke, roekeloze demonstranten ongeacht hun huidskleur. Het sterkst tegen hen die een organiserende rol spelen en zich al in bedenkelijke clubjes/collectieven georganiseerd hadden. (Dikwijls met het ogenschijnlijke doel Amerikaanse rassenverhoudingen naar Nederland te brengen.) *O*
  zaterdag 6 juni 2020 @ 22:38:18 #211
338319 ZarB
Piña colada
pi_193512120
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat dit hele gebeuren alleen maar meer onbegrip en misschien júist haat oproept.Haat die er voorheen niet was.
Selffullfilling prophecy. Irritaties en haat oproepen met hun acties, waarbij ze zelf ook enorm grensoverschrijdend zijn maar daar geven ze zichzelf een vrijbrief voor, en vervolgens in de slachtofferrol schieten als daar -terecht- negatief op wordt gereageerd.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 22:43:33 #212
249559 crew  Lavenderr
pi_193512315
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:38 schreef ZarB het volgende:

[..]

Selffullfilling prophecy. Irritaties en haat oproepen met hun acties, waarbij ze zelf ook enorm grensoverschrijdend zijn maar daar geven ze zichzelf een vrijbrief voor, en vervolgens in de slachtofferrol schieten als daar -terecht- negatief op wordt gereageerd.
Zo zonde en het schiet zijn doel totaal voorbij. Wat móet je hier nu mee? Wat kán je hiermee?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 22:46:26 #213
338319 ZarB
Piña colada
pi_193512416
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo zonde en het schiet zijn doel totaal voorbij. Wat móet je hier nu mee? Wat kán je hiermee?
Niks. Mensen.

:Z
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  † In Memoriam † zaterdag 6 juni 2020 @ 22:56:11 #214
88815 The_Emotion
98.3
pi_193512748
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo zonde en het schiet zijn doel totaal voorbij. Wat móet je hier nu mee? Wat kán je hiermee?
Het uiteindelijke doel wordt white man bad, black man good.
Zuid-Afrika is zo'n voorbeeld.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 22:58:27 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_193512832
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:56 schreef FernandoMartinez het volgende:

[..]

Het uiteindelijke doel wordt white man bad, black man good.
Zuid-Afrika is zo'n voorbeeld.
Oh ja, dat zal waarschijnlijk de bedoeling zijn. Anders begrijp ik dit helemaal niet. Ik dacht dat we de tijden van apartheit voorbij waren, maar het is weer in het leven geroepen door een aantal mensen.die graag tweespalt zaaien heb ik het idee.
  † In Memoriam † zaterdag 6 juni 2020 @ 23:02:28 #216
88815 The_Emotion
98.3
pi_193512962
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh ja, dat zal waarschijnlijk de bedoeling zijn. Anders begrijp ik dit helemaal niet. Ik dacht dat we de tijden van apartheit voorbij waren, maar het is weer in het leven geroepen door een aantal mensen.die graag tweespalt zaaien heb ik het idee.
Niet bewust wellicht, maar als je plots teveel gewicht in het andere schaaltje van de weegschaal plaatst, schiet het de andere kant op.
Balans is eenmaal moeilijk te vinden.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 23:03:41 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_193512993
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:02 schreef FernandoMartinez het volgende:

[..]

Niet bewust wellicht, maar als je plots teveel gewicht in het andere schaaltje van de weegschaal plaatst, schiet het de andere kant op.
Balans is eenmaal moeilijk te vinden.
Inderdaad. Dat blijkt.
pi_193513073
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:02 schreef FernandoMartinez het volgende:
Niet bewust wellicht,
Dat is wel heel optimistisch/naief van je, als je weet wat voor mensen zich bij dit soort clubjes voegen én waar die zich nog meer ophouden...

Martinbosma_pvv twitterde op vrijdag 03-05-2019 om 07:52:56 Als Malema zingt “Shoot to kill. Kill (Kiss) the Boer” en zo oproept tot racisme en genocide, is ook aanwezig: zijn “comrade” @LynnFokkens, voorzitter van @BIJ12nl, de partij van @SylvanaSimons.

Het ware gezicht van de haat tegen onze Zwarte Piet.
https://t.co/7QSY9vvDGf reageer retweet
  zaterdag 6 juni 2020 @ 23:10:12 #219
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193513266
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat dit hele gebeuren alleen maar meer onbegrip en misschien júist haat oproept.Haat die er voorheen niet was.
Als er geen nieuwe piek zou komen dan is er niks aan de hand. Tenzij het natuurlijk niet direct met Corona te maken heeft.

Het gaan in elk geval spannende en interessante tijden worden :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 6 juni 2020 @ 23:10:28 #220
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193513275
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:00 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Precies, of: non-black lives matter.

Hier nog een pareltje uit de deuggemeenschap met enkel averechts effect

Die is een parodie man
:')
  † In Memoriam † zaterdag 6 juni 2020 @ 23:13:07 #221
88815 The_Emotion
98.3
pi_193513370
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is wel heel optimistisch/naief van je, als je weet wat voor mensen zich bij dit soort clubjes voegen én waar die zich nog meer ophouden...

Martinbosma_pvv twitterde op vrijdag 03-05-2019 om 07:52:56 Als Malema zingt “Shoot to kill. Kill (Kiss) the Boer” en zo oproept tot racisme en genocide, is ook aanwezig: zijn “comrade” @:LynnFokkens, voorzitter van @:BIJ12nl, de partij van @:SylvanaSimons.

Het ware gezicht van de haat tegen onze Zwarte Piet.
https://t.co/7QSY9vvDGf reageer retweet
Dat zijn de oproerkraaiers, het zijn de volgers die de gewichten op de weegschaal leggen.
Plus de (social) media die het opklopt
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_193514967
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is wel heel optimistisch/naief van je, als je weet wat voor mensen zich bij dit soort clubjes voegen én waar die zich nog meer ophouden...

Martinbosma_pvv twitterde op vrijdag 03-05-2019 om 07:52:56 Als Malema zingt “Shoot to kill. Kill (Kiss) the Boer” en zo oproept tot racisme en genocide, is ook aanwezig: zijn “comrade” @:LynnFokkens, voorzitter van @:BIJ12nl, de partij van @:SylvanaSimons.

Het ware gezicht van de haat tegen onze Zwarte Piet.
https://t.co/7QSY9vvDGf reageer retweet
Zuid Afrika had ik tot op dit jaar er nog niet bijgehaald, maar mochten zich in de demonstraties uitingen zijn geweest met hints naar ZA dan is dat nogal belastend voor de demonstranten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193515836
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 7 juni 2020 @ 03:09:11 #224
3542 Gia
User under construction
pi_193516800
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:38 schreef ZarB het volgende:

[..]

Selffullfilling prophecy. Irritaties en haat oproepen met hun acties, waarbij ze zelf ook enorm grensoverschrijdend zijn maar daar geven ze zichzelf een vrijbrief voor, en vervolgens in de slachtofferrol schieten als daar -terecht- negatief op wordt gereageerd.
Daar lijkt het wel op, ja.
  zondag 7 juni 2020 @ 07:04:39 #225
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193517570
quote:
Tja, als de cijfers kloppen dan ziet de werkelijkheid er dus anders uit.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 7 juni 2020 @ 07:47:33 #226
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193517743
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Die is een parodie man
Neen, ze hebben er meer gemaakt, hartstikke echt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193519031
Taalmierenneukerdingetje: het is systemisch racisme. Waarbinnen vast systematisch racisme te vinden is.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:15:27 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 7 juni 2020 @ 11:22:21 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193519748
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Is blank (of wit whatever) geen kleur?
Nee, wit is geen kleur.
Zwart ook niet trouwens.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 7 juni 2020 @ 11:32:36 #231
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193519766
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, wit is geen kleur.
Zwart ook niet trouwens.
Nog nooit iemand gezien die #FFF of #000 is eigenlijk...maar zelfs dan is wit alle kleuren, en zwart geen 1...

Anders bezien, wit reflecteert alle kleuren...zwart absortbeert alles... :X
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193519881
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, wit is geen kleur.
Zwart ook niet trouwens.
Wat dus wil zeggen dat we allemaal kleurlingen zijn ;)
pi_193519917
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wat dus wil zeggen dat we allemaal kleurlingen zijn ;)
Klopt.
Kleurling komt volgens mij ook van de apartheid, waarbij vermenging tussen meerdere 'rassen' werd aangeduid.
Nu is er niemand op deze aarde die 100% raszuiver is, dus we zijn vanuit die definitie ook allemaal kleurling.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193519921
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wat dus wil zeggen dat we allemaal kleurlingen zijn ;)
Ja, maar een blanke zal zijn huidskleur nooit misbruiken.
pi_193519932
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt.
Kleurling komt volgens mij ook van de apartheid, waarbij vermenging tussen meerdere 'rassen' werd aangeduid.
Nu is er niemand op deze aarde die 100% raszuiver is, dus we zijn vanuit die definitie ook allemaal kleurling.
Waarmee er dus helemaal geen racisme bestaat...
  zondag 7 juni 2020 @ 12:08:31 #236
3542 Gia
User under construction
pi_193520173
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:41 schreef Vliegbaard het volgende:

Wat dus wil zeggen dat we allemaal kleurlingen zijn ;)
Iedereen is bruin. Echt niemand is echt wit of echt zwart.
Als ik mijn arm op een vel papier leg, dan zie je duidelijk dat ik bruin ben.
De meeste negers zijn bruiner dan ik, maar je hebt mengelmoesjes die niet eens bruiner zijn en zichzelf als 'zwart' zien.

Raar, eigenlijk. Tenzij dat alleen maar is om 'racisme' te kunnen roepen als he iets niet krijgt, een baan of een huis of zo.
pi_193520217
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Iedereen is bruin. Echt niemand is echt wit of echt zwart.
Als ik mijn arm op een vel papier leg, dan zie je duidelijk dat ik bruin ben.
De meeste negers zijn bruiner dan ik, maar je hebt mengelmoesjes die niet eens bruiner zijn en zichzelf als 'zwart' zien.

Raar, eigenlijk. Tenzij dat alleen maar is om 'racisme' te kunnen roepen als he iets niet krijgt, een baan of een huis of zo.
Zij die “blanken” identificeren als racisten zijn de waren racisten want daarmee erkennen ze dat er een verschil in ras zou zijn.
En dat terwijl ons ras, ongeacht kleur, Homo sapiens is.
pi_193520300
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Waarmee er dus helemaal geen racisme bestaat...
Racisme heeft ook meer te maken met cultuur en herkomst dan met kleur.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193520331
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Racisme heeft ook meer te maken met cultuur en herkomst dan met kleur.
Ow god. Is dit een bruggetje naar een andere bevolkingsgroep wat de afgelopen weken geen aandacht heeft gekregen ;( ?
pi_193520349
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Iedereen is bruin. Echt niemand is echt wit of echt zwart.
Als ik mijn arm op een vel papier leg, dan zie je duidelijk dat ik bruin ben.
De meeste negers zijn bruiner dan ik, maar je hebt mengelmoesjes die niet eens bruiner zijn en zichzelf als 'zwart' zien.

Raar, eigenlijk. Tenzij dat alleen maar is om 'racisme' te kunnen roepen als he iets niet krijgt, een baan of een huis of zo.
Kleur is sowieso een raar ding.
Bleke mensen riskeren huidkanker om hun huid donkerder te krijgen, minder bleke mensen mijden juist de zon om hun huid lichter te maken.
Lichte huid was hier vroeger een statussymbool, en is dat nog steeds in veel Aziatische en Zuid-Amerikaanse landen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193520362
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:22 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Ow god. Is dit een bruggetje naar een andere bevolkingsgroep wat de afgelopen weken geen aandacht heeft gekregen ;( ?
Dan ben jij die nu aan het maken ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193520404
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dan ben jij die nu aan het maken ;)
Klopt ! Het word is tijd dat we stoppen met Belgen grappen te maken ! BAH keiharde racisme.

;)
pi_193520487
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:27 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Klopt ! Het word is tijd dat we stoppen met Belgen grappen te maken ! BAH keiharde racisme.

;)
Ach, die mogen de grens niet over ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193520600
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ach, die mogen de grens niet over ;)
Dat heb je zeker op TV gehoord ;). Ik kan je met zekerheid zeggen dat de grenzen voor Belgen de afgelopen drie maanden gewoon open waren en sinds deze week voor de Nederlanders pas open is. Afgelopen maanden nog nooit zoveel Belgische supermarkt vluchtelingen gezien _O-

Groetjes vanuit een grensregio.
pi_193520683
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:41 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Dat heb je zeker op TV gehoord ;). Ik kan je met zekerheid zeggen dat de grenzen voor Belgen de afgelopen drie maanden gewoon open waren en sinds deze week voor de Nederlanders pas open is. Afgelopen maanden nog nooit zoveel Belgische supermarkt vluchtelingen gezien _O-

Groetjes vanuit een grensregio.
Zag wel foto's van een door Belgen geplunderde Jumbo :o
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193520692
Black Lives Matter in Amerika heb ik geld gedoneerd. Hier is die hele hoek gekaapt met die lui van KOZP. Al ben ik zelf voor afschaffen van zwarte piet ben ik totaal geen fan van deze groep activisten. Ze polariseren meer dan dat ze verbinden.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_193520720
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zag wel foto's van een door Belgen geplunderde Jumbo :o
Zo ver was ik niet gekomen. Alleen maar rijen Auto`s met Belgische kentekens naar de Makro, Sligro en ga zo maar door.

Maar terug on topic ! Hier is een link van Nieuwsuur over twee slachtoffers van racisme.



Om eerlijk te zijn komen ze niet verder dan voor mijn gevoel en zo te zien hebben ze een heel slecht leven in Nederland.
pi_193520748
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 7 juni 2020 @ 13:02:49 #249
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193520828
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:51 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Zo ver was ik niet gekomen. Alleen maar rijen Auto`s met Belgische kentekens naar de Makro, Sligro en ga zo maar door.

Maar terug on topic ! Hier is een link van Nieuwsuur over twee slachtoffers van racisme.



Om eerlijk te zijn komen ze niet verder dan voor mijn gevoel en zo te zien hebben ze een heel slecht leven in Nederland.

Ik hoorde dat ze weggestuurd werd bij een vriendinnetje en dat mensen zeggen dat ze lekker exotisch is. Ik denk dat veel van dit soort dingen ook gebeuren (met andere woorden) tegen elke andere Nederlander.

Wel blij dat deze twee de verbinding willen zoeken. In ieder geval mensen die iets willen.
  zondag 7 juni 2020 @ 13:26:42 #250
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_193521163
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Speelt dit niet in de dorpen?

Ik haal er even een expert bij in afgelegen gebieden in Nederland

@:maxi-mus
Ik kan dit beamen.
pi_193521479
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:02 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik hoorde dat ze weggestuurd werd bij een vriendinnetje en dat mensen zeggen dat ze lekker exotisch is. Ik denk dat veel van dit soort dingen ook gebeuren (met andere woorden) tegen elke andere Nederlander.

Wel blij dat deze twee de verbinding willen zoeken. In ieder geval mensen die iets willen.
Nou ze moest wel even nadenken voordat het eruit kwam, wat raar is als het echt gebeurd zou zijn. BLM heeft al veel verzonnen om gelijk te halen, 41 doden, politie ook in NL met geweld blabla, alles gaat vreedzaam.

Das nou het probleem met dit soort verhalen. Is het op kleur of was het gewoon een vervelend meisje. Ik ben ook wel is weggestuurd bij iemand thuis en dat was gewoon omdat ik vervelend was en zelf heb ik ook wel is iemand buiten gezet omdat de persoon in kwestie met zen handjes niet van mijn portemonnee kon blijven.
pi_193521664
dan zouden ze eens wat minder van de drugs moeten smikkelen.
of geen verzet plegen tegen de politie. waar wij het motto hebben 'de politie is je beste vriend', hebben de demonstranten de slogan 'all cops are bastards'. goed, goed, goed.

maar protesteer wel efficiënt. als er een dooie is gevallen doordat het slachtoffer aan drugs zat te smikkelen of het te verhandelen zat, protesteer dan voor legalisering van drugs en gratis verkrijgbaarheid ervan.

als armoede het probleem is. protesteer daar dan tegen. scandeer dan Broke lives matter.

dat gedoe van die huidskleur gaat nergens over. het is slechts een eigenschap.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193521853
Nu krijg je allemaal verhalen van blanken die die idioterie van BLM overnemen en dat vervolgens op willen dringen aan de mensen om hun heen en hen ook als racist gaat zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  FOK!fotograaf zondag 7 juni 2020 @ 14:31:00 #254
842 Zorro
Z
pi_193521928
Probleem lijkt me duidelijk
quote:
Maar ik ben dan ook de enige die verhuisd is naar Amsterdam.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 7 juni 2020 @ 14:31:46 #255
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193521935
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu krijg je allemaal verhalen van blanken die die idioterie van BLM overnemen en dat vervolgens op willen dringen aan de mensen om hun heen en hen ook als racist gaat zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n typisch 'zie mij een open en moreel verheven zijn' vrouwtje, die ondertussen net zo oordelend is als de mensen die ze er van beschuldigd.
pi_193521942
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:31 schreef Zorro het volgende:

Probleem lijkt me duidelijk
[..]

Ja, dat is wel weer typisch inderdaad _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 7 juni 2020 @ 14:33:21 #257
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193521952
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:31 schreef Zorro het volgende:

Probleem lijkt me duidelijk
[..]

Ja, de doe maar normaal is ze wel kwijt geraakt zo te lezen.
  zondag 7 juni 2020 @ 14:35:49 #258
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193521978
Persoonlijk denk ik dat de mentaliteit buiten de Randstad lang niet zo slecht is. Stel je niet en doe wat je moet doen.
pi_193522022
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
ik het licht heb gezien, hoe zweverig dat ook klinkt. Ik voel nu meer dan ooit waar de pijn zit. De mensen om mij heen lijken hier nog niet klaar voor. Mijn zwager maakte van de week nog zo’n rare racistische opmerking waardoor ik zelfs kwaad werd op mijn zus en me afvroeg hoe ze van zo’n persoon kon houden. Ik wil goed doen, en mede daardoor voel ik steeds meer afstand tussen mij en mijn naasten ontstaan. Ik vind het behoorlijk moeilijk. Kon ik ze maar laten inzie wat ik zie.”
Deze witte "woke" anti racist mensen zijn elkaar de hele tijd aan het High Fiven over hoe goed ze bezig zijn.

Allemaal weerspiegelen ze een ideologie van extreem individualisme en bevorderen ze extreme introspectie en zelf obsessie, wat maar al te vaak leidt tot egoïsme en narcisme bij mensen die beweren progressief te zijn.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_193522227
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu krijg je allemaal verhalen van blanken die die idioterie van BLM overnemen en dat vervolgens op willen dringen aan de mensen om hun heen en hen ook als racist gaat zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zorgwekkend en problematisch dit soort figuren. Zulke mensen zullen vanaf nu elke dag met een schuldgevoel opstaan, simpelweg doordat ze blank zijn en daarnaast het gevoel hebben dat zij de zwarte medemens moeten redden uit de klauwen van zogenaamde structurele onderdrukking door "het systeem". Eigenlijk is het dus een combinatie van een minderwaardigheidscomplex, een heel groot schuldgevoel en een white savior complex.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2020 14:56:46 ]
pi_193522302
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zorgwekkend en problematisch dit soort figuren. Zulke mensen zullen vanaf nu elke dag met een schuldgevoel opstaan, simpelweg doordat ze blank zijn en daarnaast het gevoel hebben dat zij de zwarte medemens moeten redden uit de klauwen van zogenaamde structurele onderdrukking door "het systeem". Eigenlijk is het dus een combinatie van een minderwaardigheidscomplex, een heel groot schuldgevoel en een white savior complex.
En er zijn er veel meer met zulke complexen dan het kleine clubje waar ik het van vermoedde.
Alleen al in Amsterdam 10.000 waarvan de meerderheid blank en vrouw was.

Dat de mainstream media alles van BLM ook kritiekloos overneemt en het als onbetwist feit presenteert helpt daar behoorlijk aan mee. We zouden een open en eerlijke discussie moeten hebben, maar het debat komt duidelijk van 1 kant en een weerwoord is 'not done'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193522387
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En er zijn er veel meer met zulke complexen dan het kleine clubje waar ik het van vermoedde.
Alleen al in Amsterdam 10.000 waarvan de meerderheid blank en vrouw was.

Dat de mainstream media alles van BLM ook kritiekloos overneemt en het als onbetwist feit presenteert helpt daar behoorlijk aan mee. We zouden een open en eerlijke discussie moeten hebben, maar het debat komt duidelijk van 1 kant en een weerwoord is 'not done'.
Dit laatste vooral, de berichtgeving van de media is verre van objectief. Het is draait echt om bepaalde situaties aandikken en verdraaien om een bepaald beeldvorming aan te wakkeren onder de bevolking. Daarnaast worden andere situaties dan weer compleet genegeerd omdat dit niet in de gewenste beeldvorming past. Alles wordt ingezet op het stimuleren van meer en meer identiteitspolitiek en intersectionaliteit.
  zondag 7 juni 2020 @ 15:17:36 #263
3542 Gia
User under construction
pi_193522460
Stel, je leeft gewoon je leven, in je eigen omgeving, met je familie, vrienden, verenigingen etc. Zonder je druk te maken over de rest van de wereld.

Je viert gewoon Kerst, Sinterklaas, verjaardagen, carnaval, enz.

Gewoon tevreden met wat je hebt, wie je bent en wie je kent.

Dan ben je tegenwoordig een racist.
pi_193522481
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit laatste vooral, de berichtgeving van de media is verre van objectief. Het is draait echt om bepaalde situaties aandikken en verdraaien om een bepaald beeldvorming aan te wakkeren onder de bevolking. Daarnaast worden andere situaties dan weer compleet genegeerd omdat dit niet in de gewenste beeldvorming past. Alles wordt ingezet op het stimuleren van meer en meer identiteitspolitiek en intersectionaliteit.
Ja het wij en hun denken neemt de overhand. Heel eng. Ik durf tegen mijn eigen vrienden niet eens te vertellen dat ik twijfels heb hoe deze discussie gevoerd wordt.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_193522532
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:19 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Ja het wij en hun denken neemt de overhand. Heel eng. Ik durf tegen mijn eigen vrienden niet eens te vertellen dat ik twijfels heb hoe deze discussie gevoerd wordt.
Idem hier :). Het gros van mijn vriendengroep is ook vrij links en/of neemt klakkeloos alles over wat de media schrijft. Je moet er dus voorzichtig mee zijn wat je zegt, één verkeerde opmerking kan je tegenwoordig voor problemen flinke problemen zetten, vooral op het gebied van werk/studie.
pi_193522589
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:24 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Idem hier :). Het gros van mijn vriendengroep is ook vrij links en/of neemt klakkeloos alles over wat de media schrijft. Je moet er dus voorzichtig mee zijn wat je zegt, één verkeerde opmerking kan je tegenwoordig voor problemen flinke problemen zetten, vooral op het gebied van werk/studie.
Het onderwerp politiek of zwarte piet vermijd ik tegenwoordig dan ook wijselijk op mijn werk. Daarvoor heb ik Fok! ;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193522590
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:24 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Idem hier :). Het gros van mijn vriendengroep is ook vrij links en/of neemt klakkeloos alles over wat de media schrijft. Je moet er dus voorzichtig mee zijn wat je zegt, één verkeerde opmerking kan je tegenwoordig voor problemen flinke problemen zetten, vooral op het gebied van werk/studie.
Ik ben zelf wel naar die demonstratie geweest in Rotterdam omdat ik met een aantal dingen wel eens ben dat dingen beter kunnen. Maar ik kreeg er zo'n nare nasmaak van. Een vriendin riep de hele tijd dat we naar achter moesten lopen omdat wij wit waren. Donkere mensen moeten vooraan en wij achteraan volgens haar. Wtf? Wat een onzin.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_193522598
Stom hoe het omgeslagen is naar blm-only.Ttuurlijk BLM, maar MY LM ook, en LM van ongeboren babies ook. Als er geen wet en handhavers waren hoefde niemand verantwoording af te leggen en dan was het einde zoek, wild wild west. Protesten tegen het systeem, lockdown en 1.5m werden gestopt.
1.5m wordt een wet, krijg je een dystopisch beeld, maar de moraalridders vinden het prima terwijl niemand besmet is, die nertsen zijn ook niet besmet, maar ze maken de beestjes in alle fokkerijen af. Tweede golf is goed geregeld met de psy-ops gangnam style.

Volgens mij zijn zwarte mensen inmiddels wel klaar met dit BLM seizoen, dat zijn geen SJW.

[ Bericht 4% gewijzigd door Alarmonoff op 07-06-2020 15:37:08 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zondag 7 juni 2020 @ 15:32:01 #269
3542 Gia
User under construction
pi_193522617
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:24 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Idem hier :). Het gros van mijn vriendengroep is ook vrij links en/of neemt klakkeloos alles over wat de media schrijft. Je moet er dus voorzichtig mee zijn wat je zegt, één verkeerde opmerking kan je tegenwoordig voor problemen flinke problemen zetten, vooral op het gebied van werk/studie.
En als het op de man af wordt gevraagd wat jouw mening is en je zegt dat je de discussie niet volgt, of dat het je niet interesseert, dan ben je al een racist.
pi_193522665
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:29 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Ik ben zelf wel naar die demonstratie geweest in Rotterdam omdat ik met een aantal dingen wel eens ben dat dingen beter kunnen. Maar ik kreeg er zo'n nare nasmaak van. Een vriendin riep de hele tijd dat we naar achter moesten lopen omdat wij wit waren. Donkere mensen moeten vooraan en wij achteraan volgens haar. Wtf? Wat een onzin.
Ik heb daar absoluut niet aan meegedaan, gelukkig ook niemand van mijn vrienden. Wel vreemd om inderdaad achteraan te gaan lopen omdat je wit bent _O-. Dit staat overigens haaks op wat er in Amerika werd geopperd, daar moesten blanken juist vooraan gaan staan om een menselijk schild te vormen voor de kwetsbare zwarte demonstranten (die zouden volgens de gangbare doch holle retoriek natuurlijk direct worden aangevallen door de racistische politie :')).
  zondag 7 juni 2020 @ 15:36:40 #271
3542 Gia
User under construction
pi_193522666
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:32 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan? Dat zwarten niet zouden doorslaan als je constant instemmed ja-knikt? Ze gaan over je heen lopen als je als zielig stuk mens constant je verontschuldigingen aanbied voor het feit dat je bestaat, voor je witte-succes en de misdriiven van je voorouderen. Ze zullen je domineren.
Ga ik dus nooit doen. Ik hoef me nergens voor te verontschuldigen.
Ik discrimineer niemand, nooit.
Alleen slechte mensen, daar wil ik niks mee te maken hebben.
Bij mij heb je credits, totdat je dat verspeelt.
pi_193522690
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

En als het op de man af wordt gevraagd wat jouw mening is en je zegt dat je de discussie niet volgt, of dat het je niet interesseert, dan ben je al een racist.
Klopt, daarom moet je ook goed aftasten bij wie wat eerlijker kunt zijn en bij wie niet. Mensen die er vrij weinig vanaf weten en uit pure emotie gaan naschreeuwen wat er in de media wordt geschreven moet je verder ook niet eens serieus nemen :).
pi_193522697
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

En als het op de man af wordt gevraagd wat jouw mening is en je zegt dat je de discussie niet volgt, of dat het je niet interesseert, dan ben je al een racist.
Dat zien we nog wat erger uitvergroot in de VS inmiddels. Je wordt gecancelled als je niet diep genoeg buigt of steun betuigt aan BLM op het moment. Het is echt een soort religieuze sekte, en ze zijn enorm intolerant, en totaal niet vergevingsgezind, en zijn ook totaal blind voor hoe fout ze zelf bezig zijn. En het gaat, uiteindelijk, alleen maar om macht. Dat is het grote verschil tussen equity en equality.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze useful idiots zijn, die de weg vrijmaken voor een authoritair regime. Ze eisen nu allerlei vormen van censuur (en dat lukt gedeeltelijk al op social media), maar ze vergeten dat dit uiteindelijk tegen ze gaat worden gebruikt.

Dat is de reden om deze onzin in Nederland te bestrijden, want dit ga je niet willen. Helaas zien we een zeer dubieuze rol voor de media, zoals de herhaling van de leugen van "M verdelgers", die in Buitenhof vandaag werd gebezigd. Dit is een klassieke propaganda techniek; een leugen net zo lang herhalen, totdat deze als waarheid wordt gezien. En met fictieve statistieken over politiegeweld in NL probeert men hetzelfde te bereiken.
pi_193522736
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

En als het op de man af wordt gevraagd wat jouw mening is en je zegt dat je de discussie niet volgt, of dat het je niet interesseert, dan ben je al een racist.
Je bent alleen een racist wanneer je vindt dat het ene ras superieur is aan het andere. Wat anderen ervan vinden is niet relevant.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 15:44:56 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193522748
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

En als het op de man af wordt gevraagd wat jouw mening is en je zegt dat je de discussie niet volgt, of dat het je niet interesseert, dan ben je al een racist.
dat lijkt me vrij sterk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 7 juni 2020 @ 15:49:25 #276
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193522794
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:17 schreef Gia het volgende:
Stel, je leeft gewoon je leven, in je eigen omgeving, met je familie, vrienden, verenigingen etc. Zonder je druk te maken over de rest van de wereld.

Je viert gewoon Kerst, Sinterklaas, verjaardagen, carnaval, enz.

Gewoon tevreden met wat je hebt, wie je bent en wie je kent.

Dan ben je tegenwoordig een racist.
Ik vind dat jij vaak het gevoel hebt racist genoemd te worden.

Dit is niet mijn ervaring, wellicht ga je dan met de verkeerde mensen om? Ik ken niemand die me onder die omstandigheden racist zou noemen.

Hetzelfde geldt voor wanneer ik zeg dat je de discussie niet gevolgd. Er zal vast een select groepje mensen zijn in Nederland die die mening toegedaan is, maar ik kom ze nooit tegen
Laffe huichelaar
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 15:51:18 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193522815
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind dat jij vaak het gevoel hebt racist genoemd te worden.

Dit is niet mijn ervaring, wellicht ga je dan met de verkeerde mensen om? Ik ken niemand die me onder die omstandigheden racist zou noemen.

Hetzelfde geldt voor wanneer ik zeg dat je de discussie niet gevolgd. Er zal vast een select groepje mensen zijn in Nederland die die mening toegedaan is, maar ik kom ze nooit tegen
racisme is sowieso niet zo'n heel probleem in Nederland volgens mij

als je 12 bent kom je het wel eens tegen maar daarna?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 7 juni 2020 @ 15:51:45 #278
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_193522819
Hulp gevraagd: ik heb eergisteren een artikel gelezen hier op fok, volgens mij werd ernaar verwezen in deze reeks.

De strekking was een donkere man, die met feiten en voorbeelden overtuigend wist te betogen dat de BLM-beweging op leugens gestoeld is. Ik kan het nu alleen niet terug vinden. Ook niet in mijn geschiedenis.
Iemand suggesties voor het artikel?
Life is what you make it.
pi_193522829
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:51 schreef Schanulleke het volgende:
Hulp gevraagd: ik heb eergisteren een artikel gelezen hier op fok, volgens mij werd ernaar verwezen in deze reeks.

De strekking was een donkere man, die met feiten en voorbeelden overtuigend wist te betogen dat de BLM-beweging op leugens gestoeld is. Ik kan het nu alleen niet terug vinden. Ook niet in mijn geschiedenis.
Iemand suggesties voor het artikel?
Deze? -> https://threadreaderapp.com/thread/1268898468766134279.html
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 7 juni 2020 @ 15:52:48 #280
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193522832
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:51 schreef Schanulleke het volgende:
Hulp gevraagd: ik heb eergisteren een artikel gelezen hier op fok, volgens mij werd ernaar verwezen in deze reeks.

De strekking was een donkere man, die met feiten en voorbeelden overtuigend wist te betogen dat de BLM-beweging op leugens gestoeld is. Ik kan het nu alleen niet terug vinden. Ook niet in mijn geschiedenis.
Iemand suggesties voor het artikel?
in GC staat dat topic nu
Laffe huichelaar
pi_193522840
Alsof blanken een ander ras hebben dan donkere mensen :')
pi_193522850
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:39 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat zien we nog wat erger uitvergroot in de VS inmiddels. Je wordt gecancelled als je niet diep genoeg buigt of steun betuigt aan BLM op het moment. Het is echt een soort religieuze sekte, en ze zijn enorm intolerant, en totaal niet vergevingsgezind, en zijn ook totaal blind voor hoe fout ze zelf bezig zijn. En het gaat, uiteindelijk, alleen maar om macht. Dat is het grote verschil tussen equity en equality.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze useful idiots zijn, die de weg vrijmaken voor een authoritair regime. Ze eisen nu allerlei vormen van censuur (en dat lukt gedeeltelijk al op social media), maar ze vergeten dat dit uiteindelijk tegen ze gaat worden gebruikt.

Dat is de reden om deze onzin in Nederland te bestrijden, want dit ga je niet willen. Helaas zien we een zeer dubieuze rol voor de media, zoals de herhaling van de leugen van "M verdelgers", die in Buitenhof vandaag werd gebezigd. Dit is een klassieke propaganda techniek; een leugen net zo lang herhalen, totdat deze als waarheid wordt gezien. En met fictieve statistieken over politiegeweld in NL probeert men hetzelfde te bereiken.
In Amerika is er echt wel wat aan de hand. Als je ziet hoeveel geld naar Law en Order is gegaan in de afgelopen jaren dat is bizar veel. Amerika veranderd langzaam in een politiestaat. In bepaalde staten hebben ze het al een tijdje gemunt op de zwarte bevolking. Ik kan heel goed begrijpen dat die mensen het daar helemaal zat zijn.

Maar inderdaad in Nederland is dat toch helemaal niet aan de hand. Tuurlijk zijn er weleens zaken wat niet klopt, maar in het algemeen doen we het hier in NL best goed.
my ambition is handicapped by my laziness
  zondag 7 juni 2020 @ 15:59:09 #283
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_193522887
quote:
Thanks! Dat was hem inderdaad.
Life is what you make it.
  zondag 7 juni 2020 @ 16:15:18 #284
3542 Gia
User under construction
pi_193523021
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me vrij sterk
Er is bij die demonstraties verkondigt dat mensen die daar niet staan of op een andere manier hun steun betuigen, racisten zijn. En nee, ik ga niet alle toespraken en interviews terugluisteren om dat terug te vinden.
  zondag 7 juni 2020 @ 16:18:31 #285
3542 Gia
User under construction
pi_193523055
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind dat jij vaak het gevoel hebt racist genoemd te worden.

Dit is niet mijn ervaring, wellicht ga je dan met de verkeerde mensen om? Ik ken niemand die me onder die omstandigheden racist zou noemen.

Hetzelfde geldt voor wanneer ik zeg dat je de discussie niet gevolgd. Er zal vast een select groepje mensen zijn in Nederland die die mening toegedaan is, maar ik kom ze nooit tegen
Nee, tot pakweg een week geleden ben ik nooit voor racist uitgemaakt. Afgelopen week meermaals, hier op fok. Waarom? Omdat wmb zwarte piet zwart mag blijven en omdat ik tegen deze massale demonstraties ben in coronatijd.
pi_193523087
my ambition is handicapped by my laziness
  zondag 7 juni 2020 @ 16:30:11 #287
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193523173
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, tot pakweg een week geleden ben ik nooit voor racist uitgemaakt. Afgelopen week meermaals, hier op fok. Waarom? Omdat wmb zwarte piet zwart mag blijven en omdat ik tegen deze massale demonstraties ben in coronatijd.
Daarvoor ook wel op FOK! waarschijnlijk. Dat is nou het internet.
Laffe huichelaar
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 16:39:17 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193523272
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is bij die demonstraties verkondigt dat mensen die daar niet staan of op een andere manier hun steun betuigen, racisten zijn. En nee, ik ga niet alle toespraken en interviews terugluisteren om dat terug te vinden.
zou me er niet zo druk maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 7 juni 2020 @ 16:44:17 #289
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193523325
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

racisme is sowieso niet zo'n heel probleem in Nederland volgens mij

als je 12 bent kom je het wel eens tegen maar daarna?
Genoeg onderzoek dat aantoont dat er aardig wat racisme in Nederland voorkomt. Hieronder wat recente nieuwsberichten.

https://nos.nl/artikel/23(...)zijn-de-cijfers.html
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eest-gemeld-a3997635
https://www.ad.nl/binnenl(...)ps://www.google.com/

Ik snap dat iemands persoonlijke ervaring kan afwijken, maar deze dingen worden gewoon in kaart gebracht sinds de jaren 70. Als een aanzienlijk deel van de uitzendbureaus meewerkt aan discriminerende verzoeken, lijkt me dat erg vervelend.

Nu kun je stellen dat discriminatie 'een gevoel' is, maar dan zijn homofobie, seksisme en antisemitisme dat ook. En dat zou nog steeds niet verklaren waarom objectieve meetmethoden discriminatie aantonen. Denk aan het aantal keer dat een CV wordt geopend of het aantal keren dat je met een identiek CV/identieke brief een reactie terug krijgt.

Sterker nog, een autochtoon met een geweldsdelict op zijn naam heeft meer kansen dan een allochtoon zonder strafblad.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ad-11658392-a1565738
(zonder paywall: http://www.republiekalloc(...)naderd-is-40-kleiner)

Dat vind ik een groot probleem en niet eerlijk. Jij ook?

[ Bericht 10% gewijzigd door Briqq op 07-06-2020 16:49:57 ]
  zondag 7 juni 2020 @ 16:45:52 #290
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193523340
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

zou me er niet zo druk maken
Internet en wat breed uitgemeten lui op de Dam zijn nu eenmaal niet het echte leven
Laffe huichelaar
pi_193523344
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is bij die demonstraties verkondigt dat mensen die daar niet staan of op een andere manier hun steun betuigen, racisten zijn. En nee, ik ga niet alle toespraken en interviews terugluisteren om dat terug te vinden.
Vandaar dat Femke er bij was, die was als de dood om als racist gezien te worden.
Dat is ze natuurlijk wel, ze heeft niet voor niks haar kinderen naar een roomblanke school overgeplaatst destijds.
  zondag 7 juni 2020 @ 16:46:27 #292
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193523349
Ik kan eigenlijk niets anders dan lachen om deze ongekende hypocrisie. Organisatoren van openlucht-evenementen moeten zich nu zo langzamerhand toch zwaar genaaid voelen?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193523777
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:17 schreef Gia het volgende:
Stel, je leeft gewoon je leven, in je eigen omgeving, met je familie, vrienden, verenigingen etc. Zonder je druk te maken over de rest van de wereld.

Je viert gewoon Kerst, Sinterklaas, verjaardagen, carnaval, enz.

Gewoon tevreden met wat je hebt, wie je bent en wie je kent.

Dan ben je tegenwoordig een racist.
Ik leef zo'n leven, mijn familie, vrienden en kennissenkring ook en ik kan je vertellen; dat is heerlijk leven. BLM protesten en randstedelijke helper whitey hipsters, influencers, veganisten, LGBHTQWTF genders enz. dat is allemaal een ver van mijn bed show. Je leest er over op internet of je ziet het op tv, maar dat geldt net zo voor films, slechte soapseries, scripted reality onzin enz.

In de grotemensenwereld buiten de randstad bubbel spelen zulke dingen amper tot niet. De gezondheid van de mensen in je omgeving, hoe het met je vrienden en familie gaat, je werk, huizenjacht, opgroeiende kinderen enz. Dat zijn dingen waar normale mensen zich mee bezig houden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 7 juni 2020 @ 18:06:47 #294
3542 Gia
User under construction
pi_193524387
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:00 schreef Bocaj het volgende:

Het zijn ook maar relatief weinig mensen die demonstreren... (A'dam misschien een uitschieter)
Maar het is heus niet zo dat heeeeeeel Nederland aan het demonstreren is inderdaad!
Nee, de meerderheid interesseert het niet. 10.000 op de dam, 16.990.000 niet op de Dam.
pi_193524530
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 18:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, de meerderheid interesseert het niet. 10.000 op de dam, 16.990.000 niet op de Dam.
Nou ik zou niet willen zeggen dat het die anderen niet interesseert, die anderen hadden misschien wél het gezonde verstand om niet nu in deze tijd met z'n duizenden (vanuit de wijde omtrek of zelfs heel het land) op een klein pleintje te gaan staan schreeuwen.

Geen goed woord over voor de domme asocialen die dat wel deden/nog willen doen. :r
  zondag 7 juni 2020 @ 18:18:02 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193524558
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu krijg je allemaal verhalen van blanken die die idioterie van BLM overnemen en dat vervolgens op willen dringen aan de mensen om hun heen en hen ook als racist gaat zien.
Wat een volk! _O- _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')