Volgens jou is chantage dit:quote:Op donderdag 30 april 2020 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat doe je niet. Alleen in jouw denkwereld.
Kortom: Als jij niet X doet, krijg jij Y niet.quote:Als jij niet doet wat ik zeg, krijg jij niet wat je wil.
De vraag is waarom er restaurant in de melding staat.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:53 schreef Rabieluh het volgende:
Even wat anders, bij de p2000 meldingen komt deze nu voorbij:
[..]
Iemand enig idee waarom sars-covid zo wordt vermeld? Best apart wel. Of is het gewoon een reminder aan ambulance personeel dat men er rekening mee moet houden.
40-70% zou het virus krijgen. Dat was al bekend voordat het een pandemie werd genoemd. Toen zaten we nog in de 5e of 6e fase. Dan kun je maar beter accepteren dat je het krijgt, linksom of rechtsom.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ik iemand zie liggen, doe ik gewoon mond op mond beademing. Denk dat ik wel sterk genoeg ben covid te overleven. Plus welk risico is er exact? Nog steeds hebben we meer kans om iemand tegen te komen die het niet heeft dan wel.
Angstvirus ettert verder.
Afhaal, verbouwen, mensen die boven het restaurant wonen, ik noem maar wat mogelijkheden.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De vraag is waarom er restaurant in de melding staat.
Die zijn toch allemaal dicht?
Dus je bent een dief als je naar buiten gaat volgens jou?quote:Op donderdag 30 april 2020 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens jou is chantage dit:
[..]
Kortom: Als jij niet X doet, krijg jij Y niet.
Ik vervang X door: betalen
En Y door: je boodschappen.
Ofwel jouw definitie van chantage klopt niet, ofwel AH chanteert haar klanten. Ik ga voor het eerste.
Slechte vergelijking. Door Rutte wordt je verantwoordelijk gemaakt voor het lijden van anderen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens jou is chantage dit:
[..]
Kortom: Als jij niet X doet, krijg jij Y niet.
Ik vervang X door: betalen
En Y door: je boodschappen.
Ofwel jouw definitie van chantage klopt niet, ofwel AH chanteert haar klanten. Ik ga voor het eerste.
Waarom zou je dat doen? Zelf ben ik niet bang voor corona, maar als het uitmaakt hoeveel virale load je binnen krijgt zou mond op mond beademing dus wel kunnen zorgen voor een hele heftige infectie?quote:Op donderdag 30 april 2020 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ik iemand zie liggen, doe ik gewoon mond op mond beademing. Denk dat ik wel sterk genoeg ben covid te overleven. Plus welk risico is er exact? Nog steeds hebben we meer kans om iemand tegen te komen die het niet heeft dan wel.
Angstvirus ettert verder.
Heb de afgelopen 6 maanden veel in vliegtuigen gezeten voor het werk. Veel van mijn collega's ook waarmee ik toch best vaak in dezelfde ruimtes heb gezeten. Ben heel vlak voor de lockdown nog in Rome geweest.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:19 schreef Noek het volgende:
[..]
40-70% zou het virus krijgen. Dat was al bekend voordat het een pandemie werd genoemd. Toen zaten we nog in de 5e of 6e fase. Dan kun je maar beter accepteren dat je het krijgt, linksom of rechtsom.
Sterker nog: Als jouw buurvrouw zich niet gedraagt dan mag jij kapsalon niet openen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. Door Rutte wordt je verantwoordelijk gemaakt voor het lijden van anderen.
Als jij X doet, dan mag y (bijvoorbeeld de kapper) z niet.
Jouw voorbeeld is meer in de categorie als jij, kapper, geen goed plan hebt, dan mag je niet open.
Valt wel mee, ondanks alle heldenverhalen is de veiligheid van de hulpverlener altijd prioriteit. Bovenal is er bewijs dat reanimatie buiten het ziekenhuis beter werkt zonder mond op mond beademing, maar gewoon door een continu ritme aan te houden.quote:
Maar dan ga je dus uit van de veronderstelling dat de persoon in kwestie (zeer waarschijnlijk) corona heeft. Oftewel: guilty until proven otherwise.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Zelf ben ik niet bang voor corona, maar als het uitmaakt hoeveel virale load je binnen krijgt zou mond op mond beademing dus wel kunnen zorgen voor een hele heftige infectie?
Ah oke, dat wist ik niet. Dank!quote:Op donderdag 30 april 2020 13:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Valt wel mee, ondanks alle heldenverhalen is de veiligheid van de hulpverlener altijd prioriteit. Bovenal is er bewijs dat reanimatie buiten het ziekenhuis beter werkt zonder mond op mond beademing, maar gewoon door een continu ritme aan te houden.
Abstract denken is lastig blijkt weer. Maar volgens mij heb je zelf ook wel door dat jouw definitie van chantage te beperkt was. Als je jouw definitie doortrekt krijg je namelijk rare conclusies.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus je bent een dief als je naar buiten gaat volgens jou?
En hoe is dat precies chantage dan?quote:Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef maan_man het volgende:
Door Rutte wordt je verantwoordelijk gemaakt voor het lijden van anderen.
Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space. Is gewoon schijnveiligheid. Als je daar gaat rondlopen met een 1.5 meter meetlat kun je de hele dag boetes uitdelen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoe is dat precies chantage dan?
Het lijkt me feitelijk juist dat, wanneer de samenleving (en dus niet het individu) besluit de versoeplingsruimte die er is in te nemen met IKEA-bezoeken (en dientengevolge het aantal besmettingen oploopt), er minder ruimte is voor andere versoepelingen. Dat lijkt me geen chantage, maar een realistische voorstelling van hoe de zaken ervoor staan.
Weet je zeker dat het geen pinguïns waren?quote:Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:
[..]
Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space.
Zelf de risico analyse maken, iets wat je altijd moet doen vooraf in zo'n situatie. Ik ga niet bij voorbaat al niet reanimeren.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Zelf ben ik niet bang voor corona, maar als het uitmaakt hoeveel virale load je binnen krijgt zou mond op mond beademing dus wel kunnen zorgen voor een hele heftige infectie?
Nu ga je die uitweg zoeken bij een ander. Heel beperkt in je wereld denk ik.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Abstract denken is lastig blijkt weer. Maar volgens mij heb je zelf ook wel door dat jouw definitie van chantage te beperkt was. Als je jouw definitie doortrekt krijg je namelijk rare conclusies.
Duitsland is helemaal niet alles aan het opengooien... Sterker nog, Merkel trapt daar juist op de rem.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:
Gewoon a la duitsland alles open gooien met mondkapjes ipv dat schijnveilige 1.5 meter.
Ik heb dit al meermaals geschreven hoor:quote:Op donderdag 30 april 2020 13:36 schreef Red_85 het volgende:
Wat rutte doet is gewoonweg chantage en op de emoties inspelen op een hele laffe en lage manier. Pressie uitoefenen zodat een ander zich gaat gedragen zoals hij wil, anders geeft hij iedereen straf.
Wat is dat dan volgens jou? Nog steeds niet gelezen van je.
quote:Op donderdag 30 april 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijkt me feitelijk juist dat, wanneer de samenleving (en dus niet het individu) besluit de versoeplingsruimte die er is in te nemen met IKEA-bezoeken (en dientengevolge het aantal besmettingen oploopt), er minder ruimte is voor andere versoepelingen. Dat lijkt me geen chantage, maar een realistische voorstelling van hoe de zaken ervoor staan.
Je mag alleen het woord schijnveiligheid gebruiken als het om mondkapjes gaat ja.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:
[..]
Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space. Is gewoon schijnveiligheid. Als je daar gaat rondlopen met een 1.5 meter meetlat kun je de hele dag boetes uitdelen.
Gewoon a la duitsland alles open gooien met mondkapjes ipv dat schijnveilige 1.5 meter.
Waarom mag albert heijn wel gedoogd open blijven en een kapper met mondkapje gesloten blijven.
Realisme is al lang ver te zoeken bij rutte, het gaat vooral om de toon waarmee hij het gisteren verteld.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Men doet net alsof je direct besmet bent als je binnen de 1,5 meter komt.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:37 schreef Smack10 het volgende:
Verder helemaal eens, hoe kan je in een gang in de supermarkt nu afstand houden met passerende mensen?
Nee, daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Men doet net alsof je direct besmet bent als je binnen de 1,5 meter komt.
Dit is een aanname die nergens op is gebaseerd. Dit hoorden wij ook toen iedereen door de bollenstreek aan het banjeren was, maar wij zien het nog altijd niet terug in de cijfers.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En als binnen supermarkten structureel die 1,5 meter niet kunnen handhaven (en dat is dus niet hetzelfde als dat het NOOIT meer gaat gebeuren) is het ook einde oefening voor die supermarkt.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:39 schreef Smack10 het volgende:
Het gaat om het feit dat je afstand moet houden en daarmee maar zoveel mensen in een winkel mogen, gebaseerd op het oppervlakte.
En hetzelfde geldt voor de IKEA.quote:Terwijl vrijwel elke Nederlander bij de sale staat of de Billy kast van de IKEA.
Een autogordel verplichten betekent ook niet dat er geen verkeersslachtoffers meer zullen vallen. Is dat ook schijnveiligheid?quote:Dat noem ik schijnveiligheid.
Daarvan is dat nooit gezegd. Hooguit door de mensen hier.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:40 schreef maan_man het volgende:
Dit is een aanname die nergens op is gebaseerd. Dit hoorden wij ook toen iedereen door de bollenstreek aan het banjeren was, maar wij zien het nog altijd niet terug in de cijfers.
Ik vraag mij alleen af hoe representatief een groep bloeddonoren is voor de Nederlandse samenleving. Ik ken maar een iemand die bloed geeft en dat is mij nichtje die een WAJONG-uitkering heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:31 schreef Za het volgende:
Schatting miljoenen Nederlanders besmet.
Eerste week april is Sanquin aangevangen met het testen van duizenden bloeddonoren, dit zou een representatieve steekproef zijn volgens het RIVM.
Uit dit onderzoek bleek dat eerste week april 3,3 % antistoffen tegen het virus had, oftewel 560.000 Nederlanders zou volgens deze representatieve steekproef eerste week april antistoffen hebben tegen covid-19.
Aangezien antistoffen pas meetbaar zijn 2 weken na het doormaken van het virus, zouden zij het virus in de week of weken voor 20 maart hebben doorgemaakt.
Op 20 maart waren er in Nederland 3000 officiële geregistreerde besmettingen maar volgens het onderzoek van het RIVM/Sanquin liepen tussen 7 en 20 maart al zo'n 560.000 zeer besmettelijke covid dragers in de maatschappij cq huiselijke kring rond.
Heden zijn er 38.802 geregistreerde besmettingen tegenover 3000 op 20 maart (3000 geregistreerde tegenover 560.000 silent besmettingen toen).
Dat zou inhouden dat heden reeds miljoenen Nederlanders besmet zijn/geweest met het coronavirus.
quote:Ziek door negeren asymptomatische besmetting
De veiligheid van de zorg buiten het ziekenhuis is van fundamenteel belang. Maar het RIVM heeft bij schaarste aan middelen een compromis goedgekeurd: “Eerder is in Nederland bij zicht op afdoende voorraden gekozen voor maximale veiligheid (...) Er is echter sprake van krapte van persoonlijke beschermingsmiddelen, waardoor de adviezen (…) zijn aangepast aan de feitelijke risico’s.” De richtlijn zegt dat bescherming niet nodig is als een patiënt niet hoest of niest, als de hulpverlener in dezelfde kamer op 1,5 meter afstand blijft, of als deze “alleen medicatie hoeft aan te reiken”. Bij lichamelijke verzorging van een besmette patiënt geldt een chirurgisch masker als veilig, terwijl de Arbo-richtlijn een FFP3-masker voorschrijft.
Wat heeft de trein hiermee te maken. Rutte had het over de straat opgaan en de kapper. Jouw verhaal begint te wankelen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Als heel Nederland tegelijk met de trein gaat, is de trein te vol en kan niet iedereen mee. Goh, wat een chantage!
Nee, maar de argumentatie van het kabinet was dat mondkapjes juist zouden zorgen voor schijnveiligheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En als binnen supermarkten structureel die 1,5 meter niet kunnen handhaven (en dat is dus niet hetzelfde als dat het NOOIT meer gaat gebeuren) is het ook einde oefening voor die supermarkt.
[..]
En hetzelfde geldt voor de IKEA.
En "vrijwel elke Nederlander"? Jij was zeker de enige die thuis zat?
[..]
Een autogordel verplichten betekent ook niet dat er geen verkeersslachtoffers meer zullen vallen. Is dat ook schijnveiligheid?
dat zou toch alleen maar gunstig zijn danquote:Op donderdag 30 april 2020 13:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik vraag mij alleen af hoe representatief een groep bloeddonoren is voor de Nederlandse samenleving. Ik ken maar een iemand die bloed geeft en dat is mij nichtje die een WAJONG-uitkering heeft.
Mensen die 40 uur werken, vergadering in en uit halen, klant na klant helpen, .... Kortom het meeste besmettingsgevaar lopen. Hebben die wel zoveel tijd om bloed te geven en zijn deze gelijk vertegenwoordigd in de groep. Ik denk dat de kans misschien aanwezig is dat in werkelijkheid meer mensen de ziekte hebben doorgemaakt, dan de steekproef laat zien.
Zover ik weet is dat ook de gedachte dat het werkelijk aantal hoger ligt.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:47 schreef maan_man het volgende:
Ik vraag mij alleen af hoe representatief een groep bloeddonoren is voor de Nederlandse samenleving. Ik ken maar een iemand die bloed geeft en dat is mij nichtje die een WAJONG-uitkering heeft.
Mensen die 40 uur werken, vergadering in en uit halen, klant na klant helpen, .... Kortom het meeste besmettingsgevaar lopen. Hebben die wel zoveel tijd om bloed te geven en zijn deze gelijk vertegenwoordigd in de groep. Ik denk dat de kans misschien aanwezig is dat in werkelijkheid meer mensen de ziekte hebben doorgemaakt, dan de steekproef laat zien.
Heel veel mensen lopen na het werk bij de Sanquin binnen om te doneren als het ze uitkomt. Daar zijn de openingstijden van de Sanquin ook op berekend. Je hoeft geen afspraak te maken om bloed te doneren.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, geen schijnveiligheid, maar ook geen absolute veiligheid. Daarom zocht de auto-industrie verder en kwamen ze onder andere met de airbag. Het RIVM denk juist dat 1,5 meter (de autogordel) absolute veiligheid is en wil niet verder kijken naar bijvoorbeeld mondkapjes (airbag).quote:Op donderdag 30 april 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Een autogordel verplichten betekent ook niet dat er geen verkeersslachtoffers meer zullen vallen. Is dat ook schijnveiligheid?
Oké, daar was ik niet van op de hoogte. In mijn eigen omgeving ken ik gewoon niemand.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:55 schreef mazaru het volgende:
[..]
Heel veel mensen lopen na het werk bij de Sanquin binnen om te doneren als het ze uitkomt. Daar zijn de openingstijden van de Sanquin ook op berekend. Je hoeft geen afspraak te maken om bloed te doneren.
Goede cijfersquote:Op donderdag 30 april 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 30 april 2020
Positief geteste personen
39.316* (+514)
Ziekenhuisopnames 10.769
(+84)
Overleden personen
4.795** (+84)
Ik ken er een paar en die melden het ook altijd op social media. Het is een prestatie van jewelste.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Oké, daar was ik niet van op de hoogte. In mijn eigen omgeving ken ik gewoon niemand.
Airbag is nog steeds niet verplicht toch? Autogordel wel.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, geen schijnveiligheid, maar ook geen absolute veiligheid. Daarom zocht de auto-industrie verder en kwamen ze onder andere met de airbag. Het RIVM denk juist dat 1,5 meter (de autogordel) absolute veiligheid is en wil niet verder kijken naar bijvoorbeeld mondkapjes (airbag).
Prima cijfers weerquote:Op donderdag 30 april 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:
39.316* (+514)
Ziekenhuisopnames 10.769
(+84)
Overleden personen
4.795** (+84)
Je kan er maar trots op zijn. Ik heb heel wat jaartjes gedoneerd, maar nog nooit wat hierover op FB gezetquote:Op donderdag 30 april 2020 14:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ken er een paar en die melden het ook altijd op social media. Het is een prestatie van jewelste.
quote:
Dit was het Hornbach weekend? De enige file van die week was voor de Hornbach.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, die paasdrukte is toch al duidelijk te zien.
Sowieso, opscheppen dat je een goede daad verrichtquote:Op donderdag 30 april 2020 14:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je kan er maar trots op zijn. Ik heb heel wat jaartjes gedoneerd, maar nog nooit wat hierover op FB gezet
Het dooft uit. Nauwelijk meer ziekenhuisopnames. Waarop baseerde men toen men zei dat R0 weer omhoog ging? Ik zie het nietquote:Op donderdag 30 april 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:
39.316* (+514)
Ziekenhuisopnames 10.769
(+84)
Overleden personen
4.795** (+84)
Dit idd, 1,5m is meer dan je denkt.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:
[..]
Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space. Is gewoon schijnveiligheid. Als je daar gaat rondlopen met een 1.5 meter meetlat kun je de hele dag boetes uitdelen.
Waarom mag albert heijn wel gedoogd open blijven en een kapper met mondkapje gesloten blijven.
Ben er ook niet zo van, maar als door zo'n post één iemand denkt goh ga ik ook doen is het dat al waard.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Sowieso, opscheppen dat je een goede daad verricht.
Ja, maar dat effect zien we pas over een week.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, die paasdrukte is toch al duidelijk te zien.
Vanaf de eerste symptomen begin je antilichamen aan te maken (vaak zijn de symptomen het gevolg van de immuunreactie). Wanneer ze detecteerbaar zijn zal afhangen van de gevoeligheid van de test of de gekozen drempelwaarde (met een lagere waarde krijg je meer false positives maar minder false negatives), en op welk type antilichamen getest wordt. IgM stijgt snel maar neemt vrij snel weer af, IgG stijgt trager maar blijft langer hoog. Bij rodehond bvb piekt IgM twee weken en IgG zes weken na de eerste symptomen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:31 schreef Za het volgende:
Eerste week april is Sanquin aangevangen met het testen van duizenden bloeddonoren, dit zou een representatieve steekproef zijn volgens het RIVM.
Uit dit onderzoek bleek dat eerste week april 3,3 % antistoffen tegen het virus had, oftewel 560.000 Nederlanders zou volgens deze representatieve steekproef eerste week april antistoffen hebben tegen covid-19.
Aangezien antistoffen pas meetbaar zijn 2 weken na het doormaken van het virus, zouden zij het virus in de week of weken voor 20 maart hebben doorgemaakt.
Op 20 maart waren er in Nederland 3000 officiële geregistreerde besmettingen maar volgens het onderzoek van het RIVM/Sanquin liepen tussen 7 en 20 maart al zo'n 560.000 zeer besmettelijke covid dragers in de maatschappij cq huiselijke kring rond.
Heden zijn er 38.802 geregistreerde besmettingen tegenover 3000 op 20 maart (3000 geregistreerde tegenover 560.000 silent besmettingen toen).
Dat zou inhouden dat heden reeds miljoenen Nederlanders besmet zijn/geweest met het coronavirus.
Dat is het ook. Het is een papieren regel die niet heel strikt wordt nagekomen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd, 1,5m is meer dan je denkt.
Je analogie met airbags is goed.
Enorme aanname waar niemand wat aan heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:13 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is het ook. Het is een papieren regel die niet heel strikt wordt nagekomen.
Kun je daar als overheid wel aan vasthouden, maar dan spreek je over schijnveiligheid, want in de praktijk gebeurd het niet.
Denk je nou echt dat wanneer je de horeca open gooit iedereen 1.5 meter afstand gaat houden? En dat continu? Natuurlijk niet.
Als het makkelijk kan (buiten, bos, etc.) zullen mensen het echt wel doen. Maar men doet niet meer extra moeite om die 1.5 meter te hanteren.
Althans niet wat ik zelf meemaak.
Je vergeet voor het gemak de laatste regel zie ikquote:Op donderdag 30 april 2020 14:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Enorme aanname waar niemand wat aan heeft.
Lijkt er toch op alsof dat voldoende is om het niet te doen laten toenemen in de buitenlucht.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat effect zien we pas over een week.
Week later: Ja, maar dat effect zien we pas over ....
Etc.
Ja, er zijn veel mensen buiten, maar het merendeel heeft zich in de afgelopen weken prima aan de regels gehouden; anders waren de nummers inderdaad inmiddels veel hoger geweest. Verwacht ook niet een nieuwe piek n.a.v. de weekenden erna. Meeste mensen houden ze zich gewoon aan de regels (incl de 1,5 meter), ook al gaan ze naar een IKEA.
Dit, het is klaar.quote:
KDV: Ouders staan buiten met elkaar te vertellen (zijn dus ouders met een vitaal beroep, want anders is het KDV nog gesloten). Niet op 1.5 meter. Passeren bij de poort ook gewoon langs elkaar door.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Enorme aanname waar niemand wat aan heeft.
/edit zag je slotzin over het hoofd, dan is het al iets minder een aanname
Ik merkte gister het tegenovergestelde. Moest in de Intratuin zijn en iedereen was er mee bezig. Even oogcontact zoeken, wie gaat er voor, waar moet jij zijn dan ga ik wel eerst even ergens anders zijn, dat idee.
Bron: NOSquote:13.884 zorgmedewerkers met corona, 9 doden
Bij het RIVM zijn 13.884 zorgmedewerkers met corona gemeld. Het gaat om zorgmedewerkers van 18 tot 69 jaar binnen en buiten het ziekenhuis. Van hen zijn 458 opgenomen in het ziekenhuis, wat neerkomt op 3 procent van het totaal.
Van negen zorgmedewerkers is gemeld dat zij zijn overleden. Zes van hen hadden al gezondheidsproblemen. Van de andere drie is dit nog niet bekend, meldt het RIVM.
Of de medewerkers het virus tijdens hun werk opliepen of daarbuiten, is niet bekend en ook niet te achterhalen.
Zorgmedewerkers worden vaker getest dan anderen.
nauwelijks is 2 ziekenhuis opnames per dag en 10 ontdekte cases per dag, net zoals in australië nu.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Het dooft uit. Nauwelijk meer ziekenhuisopnames. Waarop baseerde men toen men zei dat R0 weer omhoog ging? Ik zie het niet
Fijn dat jij weet dat in de IKEA's 1,5 meter afstand gehouden wordt.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat effect zien we pas over een week.
Week later: Ja, maar dat effect zien we pas over ....
Etc.
Ja, er zijn veel mensen buiten, maar het merendeel heeft zich in de afgelopen weken prima aan de regels gehouden; anders waren de nummers inderdaad inmiddels veel hoger geweest. Verwacht ook niet een nieuwe piek n.a.v. de weekenden erna. Meeste mensen houden ze zich gewoon aan de regels (incl de 1,5 meter), ook al gaan ze naar een IKEA.
De r0 zit gemiddelde 3 weken voor een ziekenhuisopname.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Het dooft uit. Nauwelijk meer ziekenhuisopnames. Waarop baseerde men toen men zei dat R0 weer omhoog ging? Ik zie het niet
Er krijgen toch geen 6 miljoen mensen de griepprik?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
6 mil mensen krijgen in 6 wpepken jaarlijks een vaccin. DAt komt wel goed.
Andere oplossingen zijn medicijn/behandelmethode wat het reduceert naar een lichte griep, betere accurate test voor iedereen of het virus dat zelf muteert naar een zwakke variant.
Heel naar. Maar ook hier weer: bekijk het in perspectief. 0,06% van het totaal aantal besmette medewerkers. Waarvan 2/3e al bevestigd gezondheidsproblemen had. En of ze het op werk opgelopen hebben is ook niet bekend.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bron: NOS
9 of 3 dode zorgmedewerkers afhankelijk van hoe je wil tellen.
Dat zegt niets als niet bekend is wat de beste mensen nog meer hadden. Zoals gezegd: die vrouw van 50 waar eerst een hoop ophef over was, had levercirrose en had nog 2 weken te leven.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
Sinds gisteren man overleden in de cat 35-39 jaar en een vrouw in cat 45-49 jaar...
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
Sinds gisteren man overleden in de cat 35-39 jaar en een vrouw in cat 45-49 jaar...
Waarvan akte.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
Volgens jou is China een goede bron van eerlijke data?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit, het is klaar.
Wanneer je nagaat dat er in Wuhan 50.000 gevallen van dubbele longontsteking waren, en daar mensen met milde symptomen niet getest noch meegeteld werden, en dat er daar miljoenen van moeten zijn geweest in Wuhan, en er nu geen enkele coronapatiënt meer daar in een ziekenhuis ligt, is het wel duidelijk.
Na een week of 8 dooft het uit, uit zichzelf.
6 mil wordt uitgenodigd, niet iedereen gaat natuurlijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er krijgen toch geen 6 miljoen mensen de griepprik?
uit zichzelf ? uh nee, met keiharde maatregelen.....en als elk land alles nu weer open gooit zoals vanouds zal er zeker een 2de golf komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit, het is klaar.
Wanneer je nagaat dat er in Wuhan 50.000 gevallen van dubbele longontsteking waren, en daar mensen met milde symptomen niet getest noch meegeteld werden, en dat er daar miljoenen van moeten zijn geweest in Wuhan, en er nu geen enkele coronapatiënt meer daar in een ziekenhuis ligt, is het wel duidelijk.
Na een week of 8 dooft het uit, uit zichzelf.
Tja goh dat is het zeker, maar dat is die vrouw van 76 ook.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat ik dat verdrietig vind, of ze nou gezond waren of niet.
Uhmm 9 gewoon?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bron: NOS
9 of 3 dode zorgmedewerkers afhankelijk van hoe je wil tellen.
Oversterfte:quote:Er werden in de afgelopen 24 uur 178 nieuwe patiënten opgenomen in de ziekenhuizen, 293 mochten het ziekenhuis dan weer verlaten. In totaal liggen 3.609 mensen in het ziekenhuis door covid-19. Daarvan liggen 769 mensen op intensive care, 517 moeten worden beademd. Goed nieuws is dat er opnieuw een daling is van het aantal mensen op intensive care met 28, en een daling van het aantal beademde patiënten van 17, maar gemiddeld genomen sterft 50 procent van de personen die op intensive care belanden. Een meer gedetailleerde analyse per ziekenhuis bestaat nog niet, maar staat op de planning voor de toekomst.
Van de 111 doden vielen er 60 in Vlaanderen, 42 in Wallonië en 9 in Brussel. Er werden 51 sterfgevallen in het ziekenhuis geteld, 60 in de woonzorgcentra. Het totaal aantal sterfgevallen in ons land is 7.594.
Er werden 660 nieuwe bevestigde besmettingen genoteerd, 529 via de klassieke kanalen, 131 via de lopende studie in de woonzorgcentra. Per regio is dat 408 voor Vlaanderen, 176 voor Wallonië en 72 in Brussel. Van 4 mensen waren er geen gegevens over de woonplaats. In totaal zijn er 48.519 bevestigde covid-19-besmettingen in België.
Testen
De voorbije 24 uur werden 6.964 mensen getest, het totaal aantal testen staat op 233.688. 'Het gaat over het aantal geteste personen', zei Van Gucht. 'Het totaal aantal testen per dag ligt hoger, sommige mensen worden ook meermaals getest.' Er worden tussen de 15.000 en 20.000 testen per dag uitgevoerd in ons land.
Aantal bedden
Voor woensdag werd een vrij hoog aantal ingenomen bedden in ziekenhuizen gerapporteerd, 4.050. 'Dat leek om een plotse stijging in het totaal aantal ingenomen bedden te gaan, maar we hebben dit gecorrigeerd in het rapport van gisteren', verduidelijkte Van Gucht. De teststrategie in ziekenhuizen is recent veranderd, waardoor er een stijging op te merken was. 'Momenteel is het zo dat elke patiënt die binnenkomt, kan worden getest voor covid-19, ook als dat iemand is die binnenkomt voor een gebroken been', zei Van Gucht. 'Sommige van die patiënten testen positief, en die komen dan terecht in de covid-19-vleugel van het ziekenhuis en werden dan bij de patiënten bijgeteld.'
Deze telmethode is relevant voor ziekenhuizen, want het zegt iets over de bezetting van hun covid-19-vleugel, maar voor de trend veroorzaakt dat volgens Van Gucht verwarring. Daarom werd het cijfer gecorrigeerd. Er wordt enkel rekening houden met patiënten die in het ziekenhuis liggen en positief hebben getest voor covid-19. Daarom werd het cijfer van woensdag naar 3.733 gecorrigeerd. Er werden 317 patiënten uit de telling gehaald omdat dit patiënten zijn die met een andere aandoening naar het hospitaal werden gerefereerd.
quote:Van 16 maart tot en met 20 april zijn er in België ruim 6.500 meer overlijdens gemeld dan er kon worden verwacht op basis van de sterfgevallen van de afgelopen vijf jaar. Dat meldt Sciensano. ‘Zeer waarschijnlijk het gevolg van de covid-19-ziekte.’
Van 16 maart tot en met 12 april (een periode van vijf weken) overleden 13.986 mensen in België. Het gaat om alle oorzaken, dus niet alleen wegens het coronavirus. Dat waren er 5.055 meer dan kon worden verwacht: ruim 2.500 in de leeftijdsgroep 65-84 jaar en evenveel bij de 85-jarigen, maar toch ook 271 extra sterfgevallen in de categorie 15-64 jaar.
De week nadien overleden er - wel volgens voorlopige cijfers - nog eens 3.648 mensen. Dat waren er 1.489 meer dan verwacht op basis van de cijfers van de vijf jaar voordien.
De piek in de oversterfte zou wel achter de rug zijn. In de week van 30 maart was er een oversterfte van 80,7 procent, en in de week van 6 april bedroeg die zelfs 94,3 procent. Dat betekent dat er in die laatste week bijna dubbel zoveel mensen stierven (4.254) als verwacht (2.189). Ook op basis van de coronadoden wordt die week van 6 april als de piek aangeduid. In de week van 13 april zou volgens de voorlopige cijfers de oversterfte gedaald zijn naar 69 procent.
In Vlaanderen overleden er van 16 maart tot en met 20 april volgens de huidige gegevens 9.408 mensen, of 3.011 meer dan verwacht.
Is erger als je nog een heel leven voor je hebt en/of jongere kinderen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja goh dat is het zeker, maar dat is die vrouw van 76 ook.
Bron: mijn fysioquote:De laatste mailing van het KNGF geeft aan dat ze in de loop van deze week uitsluitsel gaan geven over het uitbreiden van de fysiotherapeutische zorg binnen de praktijk.
Met je eens, onderliggende probleem kon dus ook overgewicht of astma zijn, niet perse mensen die al met 1 in het graf stonden.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uhmm 9 gewoon?
Dat er al 6 gezondheidsproblemen hadden, was schijnbaar niet zo erg dat ze niet konden werken.
Dat gezeik altijd, alsof alleen overleden supergezonde mensen meetellen.
Iets meer dan 3 miljoen in 2018.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er krijgen toch geen 6 miljoen mensen de griepprik?
https://www.nivel.nl/nl/p(...)-grieppreventie-2018quote:Tijdens de jaarlijkse griepvaccinatie campagne van 2018 werd 18,0% van de Nederlandse bevolking gevaccineerd. Van de doelgroep met een hoog risico op complicaties bij griep werd 51,3% gevaccineerd. Er is voor het eerst sinds 2008 sprake van een lichte stijging in het aantal personen dat gevaccineerd werd; in 2017 was de vaccinatiegraad in de doelgroep 49,9%. Binnen de doelgroep voor griepvaccinatie is de vaccinatiegraad het hoogst bij mensen van 65 jaar en ouder met een medische indicatie voor vaccinatie. De omvang van de doelgroep neemt sinds 2010 elk jaar licht toe.
Ah ja. En de helft neemt hem zie ik en dat duurt 6 weken. Zei ik toch, je bent een half jaar zoet.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
6 mil wordt uitgenodigd, niet iedereen gaat natuurlijk.
Mensen met chronische aandoeningen werken vaak gewoon he.... COPD, astma, verkalkte aderen etcquote:Op donderdag 30 april 2020 14:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uhmm 9 gewoon?
Dat er al 6 gezondheidsproblemen hadden, was schijnbaar niet zo erg dat ze niet konden werken.
Voor sommige mensen in dit topic wel, die redeneren dat mensen met diabetes, hoge bloeddruk of een zwangerschap (comorbiditeit) anders toch wel binnen een paar maanden overleden zouden zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uhmm 9 gewoon?
Als de nood hoog is kan dat wel sneller lijkt me. Wij kunnen al jaren kiezen om hem op het werk te krijgen bijvoorbeeld. Als je dat bij ieder bedrijf doet, gaat dat al heel snel meehelpen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ah ja. En de helft neemt hem zie ik en dat duurt 6 weken. Zei ik toch, je bent een half jaar zoet.
Uit zichzelf:quote:Op donderdag 30 april 2020 14:31 schreef Predator40 het volgende:
uit zichzelf ? uh nee, met keiharde maatregelen.....en als elk land alles nu weer open gooit zoals vanouds zal er zeker een 2de golf komen.
De productie van vaccins zal ook wel wat tijd overheen gaan nu.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als de nood hoog is kan dat wel sneller lijkt me. Wij kunnen al jaren kiezen om hem op het werk te krijgen bijvoorbeeld. Als je dat bij ieder bedrijf doet, gaat dat al heel snel meehelpen.
Ja, maar het ging puur over het toedienen toch.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
De productie van vaccins zal ook wel wat tijd overheen gaan nu.
wat denk je dat er gewoon speciale vaccin klinieken worden ingericht, net zoals ze drive in klinieken hebben voor een covid19 test ( in andere landen dan NL )quote:Op donderdag 30 april 2020 14:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ah ja. En de helft neemt hem zie ik en dat duurt 6 weken. Zei ik toch, je bent een half jaar zoet.
De users die zo redenen zijn dan een beetje wereldvreemd, maar er zitten er hier inderdaad een aantal bij.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:34 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voor sommige mensen in dit topic wel, die redeneren dat mensen met diabetes, hoge bloeddruk of een zwangerschap (comorbiditeit) anders toch wel binnen een paar maanden overleden zouden zijn.
ik zit nu in australië en dit is echt niet uit zichzelf !!quote:Op donderdag 30 april 2020 14:35 schreef Za het volgende:
[..]
Uit zichzelf:
[ afbeelding ]
Lockdown 23 maart.
Zeg mij hoe welke lockdown maatregel dan ook dit heeft kunnen bewerkstelligen binnen 10 dagen.
Het begint erop te lijken ja. Niet zo vreemd ook trouwens. Spaanse griep deed precies hetzelfde om daarna in het najaar en het jaar erop nog terug te komen en daarna nooit meer grote problemen te veroorzaken.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:35 schreef Za het volgende:
[..]
Uit zichzelf:
[ afbeelding ]
Lockdown 23 maart.
Zeg mij hoe welke lockdown maatregel dan ook dit heeft kunnen bewerkstelligen binnen 10 dagen.
Een beetje alles wat wij niet doen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zit nu in australië en dit is echt niet uit zichzelf !!
- grenzen dicht
- staatsgrenzen dicht
- verplichte 14 dagen quarantine voor iedereen die in contact is geweest met een positief persoon en diegenen die positief getest zijn en als men het land inkomt en zelfs als men interstate reist ( als men al toegelaten word )
- social distancing
- flink boetes als men de regels niet volgt
- veel meer testen EN contact tracing !
En toch hetzelfde verloop min of meer.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een beetje alles wat wij niet doen.
Heb je een linkje naar de bron?quote:Op donderdag 30 april 2020 13:31 schreef Za het volgende:
Hoe goed wordt de verplichte quarantaine gecontroleerd dan?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
- grenzen dicht
- staatsgrenzen dicht
- verplichte 14 dagen quarantine voor iedereen die in contact is geweest met een positief persoon en diegenen die positief getest zijn en als men het land inkomt en zelfs als men interstate reist ( als men al toegelaten word )
- social distancing
- flinke boetes als men de regels niet volgt
- veel meer testen EN contact tracing !!!
Ja de halve economie naar de klote helpen is dE KAppErquote:Op donderdag 30 april 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe goed wordt de verplichte quarantaine gecontroleerd dan?
Ik zie Nederlanders hier nog niet goed naar luisteren straks.
MaAr Ik MoeT tocH EchT naaR De KappEr
Dat kun je ook bijna niet controleren. Hoe weet een handhaver of ik eigenlijk in quarantaine zou moeten zitten?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
juist !quote:Op donderdag 30 april 2020 14:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De gerepatrieerden werden op Christmas Island in een kamp voor bootvluchtelingen geplaatst.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Daar weten ze in Frankrijk wel raad mee: als jij op straat wordt gezien, moet je een ondertekend document hebben met het akkoord voor het op straat zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
hetzelfde verloop....quote:Op donderdag 30 april 2020 14:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En toch hetzelfde verloop min of meer.
Ja ze weten wel met meer raad in Frankrijkquote:Op donderdag 30 april 2020 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar weten ze in Frankrijk wel raad mee: als jij op straat wordt gezien, moet je een ondertekend document hebben met het akkoord voor het op straat zijn.
er zijn duizenden huis bezoeken afgelegd......quote:Op donderdag 30 april 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Toen ik op twitter zei dat ik het terecht vond dat tandartsen en fysio eventueel eerder op het lijstje staan om open te gaan, kreeg ik een stormvloed van pippo's over mij heen dat de kapper net zo belangrijk was.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja de halve economie naar de klote helpen is dE KAppEr
je tekent een formulier...en je hebt ID bij je als je een land of staat binnen komt hequote:Op donderdag 30 april 2020 14:45 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat kun je ook bijna niet controleren. Hoe weet een handhaver of ik eigenlijk in quarantaine zou moeten zitten?
Deden we hier in 't begin ook. Maar omdat we zo dichtbevolkt zijn, was dat niet afdoende.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, dan mogen we in onze handjes klappen, maar die getallen zijn voorlopig nog niet aan de orde hier in Nederland.quote:
Het gaat erom dat al 150.000 bedrijven de facto failliet zijn en er nog eens 350.000 in de gevarenzone zijn. Nu al. Mensen schijnen de keten niet te begrijpen. Die kapster heeft ook huur/kinderen/booschappen die ze moet betalen. De kroeg heeft een verhuurder, een brouwer, een verzekeraar, personeel, leveranciers die betaald moeten worden etc etc etcquote:Op donderdag 30 april 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Toen ik op twitter zei dat ik het terecht vond dat tandartsen en fysio eventueel eerder op het lijstje staan om open te gaan, kreeg ik een stormvloed van pippo's over mij heen dat de kapper net zo belangrijk was.
de grote steden in Australië zijn net zo dichtbevolkt als een amsterdam/rotterdamquote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Deden we hier in 't begin ook. Maar omdat we zo dichtbevolkt zijn, was dat niet afdoende.
Ondanks of dankzij. Wellicht heeft het virus iets vertraagd, maar dit virus is zo besmettelijk dat het al overal was op het moment dat men maatregelen aankondigde.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:39 schreef Predator40 het volgende:
- grenzen dicht
- staatsgrenzen dicht
- social distancing
- flinke boetes als men de regels niet volgt
- veel meer testen EN contact tracing !!!
iedereen begrijpt dat.....maarja shit happens he.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het gaat erom dat al 150.000 bedrijven de facto failliet zijn en er nog eens 350.000 in de gevarenzone zijn. Nu al. Mensen schijnen de keten niet te begrijpen. Die kapster heeft ook huur/kinderen/booschappen die ze moet betalen. De kroeg heeft een verhuurder, een brouwer, een verzekeraar, personeel, leveranciers die betaald moeten worden etc etc etc
Zeer begrijpelijk dat die mensen zich zorgen maken en ik weet niet tot hoever de overheid voor die mensen compenseert. Maar in een situatie als deze is het logisch dat dingen als kappers en kroegen later aan de beurt zijn om weer open te gaan. Geen noodzakelijke dienstverlening. Al begrijp ik de frustatie van ondernemers.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het gaat erom dat al 150.000 bedrijven de facto failliet zijn en er nog eens 350.000 in de gevarenzone zijn. Nu al. Mensen schijnen de keten niet te begrijpen. Die kapster heeft ook huur/kinderen/booschappen die ze moet betalen. De kroeg heeft een verhuurder, een brouwer, een verzekeraar, personeel, leveranciers die betaald moeten worden etc etc etc
Ik had het niet over reizen. Maar je op straat bevinden.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je tekent een formulier...en je hebt ID bij je als je een land of staat binnen komt he
paar dagen laten komen ze even aankloppen
Het is geen frustratie, het is simpelweg straks geen centen meer hebben om wat te vreten te halen straks. Je krijgt niets he als ondernemer? Geen WW, nakko. Ook geen bijstand als je een werkende partner hebt of een koophuis. Helemaal niets.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zeer begrijpelijk dat die mensen zich zorgen maken en ik weet niet tot hoever de overheid voor die mensen compenseert. Maar in een situatie als deze is het logisch dat dingen als kappers en kroegen later aan de beurt zijn om weer open te gaan. Geen noodzakelijke dienstverlening. Al begrijp ik de frustatie van ondernemers.
Maar er zijn nog zat gebieden waar geen enkel geval is.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de grote steden in Australië zijn net zo dichtbevolkt als een amsterdam/rotterdam
Nou heel veel mensen schijnen te denken dat het 'maar feestjes/zuipen' zijn, maar ze vergeten dat het mensen hun dagelijks brood is.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen begrijpt dat.....maarja shit happens he.
de aankomende 10 jaar zullen financieel niet echt best zijn.
iedereen wilt naar het oude terug maar dat kan nu gewoon nog even niet.
daar vinden ze vast wel iets op......quote:Op donderdag 30 april 2020 14:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het is geen frustratie, het is simpelweg straks geen centen meer hebben om wat te vreten te halen straks. Je krijgt niets he als ondernemer? Geen WW, nakko. Ook geen bijstand als je een werkende partner hebt of een koophuis. Helemaal niets.
Grenzen dicht, grenzen tussen provincies dicht, teruggekeerde expats eerst 2 weken in quarantaine op een eiland 1550 km van de kust?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Deden we hier in 't begin ook. Maar omdat we zo dichtbevolkt zijn, was dat niet afdoende.
Ja maar er liggen soms wel honderden KM's niemandsland tussen. Dat heb je hier uiteraard niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de grote steden in Australië zijn net zo dichtbevolkt als een amsterdam/rotterdam
Amsterdam heeft 833.624 inwoners met een bevolkingsdichtheid van 5.042 inwoners per vierkante kilometerquote:Op donderdag 30 april 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Eh. Nee. Daar wordt voor heel veel ondernemers ook niets op gevonden. de NOW-regeling is een lachtertje. En het geld is er simpelweg niet vanwege de enorme omvang.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar vinden ze vast wel iets op......
Helemaal niks voor zelfstandigen op dit moment?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het is geen frustratie, het is simpelweg straks geen centen meer hebben om wat te vreten te halen straks. Je krijgt niets he als ondernemer? Geen WW, nakko. Ook geen bijstand als je een werkende partner hebt of een koophuis. Helemaal niets.
Nee, de quarantaine-maatregel.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Grenzen dicht, grenzen tussen provincies dicht, teruggekeerde expats eerst 2 weken in quarantaine op een eiland 1550 km van de kust?
Jij krijgt niets als je failliet gaat nee. Het enige wat er nu is, is een gedeeltelijke (in de praktijk 70%) betaling van je personeelskosten. Maar niet voor jezelf, en je eigen salaris en dus je eigen boodschappen en hypotheek. En niet voor je huur/lease/wagenparkafbateling/leveranciersbetaling/onderhoudsbetaling/verzekeringen/etc etc etcquote:Op donderdag 30 april 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Helemaal niks voor zelfstandigen op dit moment?
In de talkshows zeggen ze ook altijd hetzelfde "de gezondheid is het allerbelangrijkste, maarrrrrr sluiting van {mijn bedrijfstak} zorgt ook voor negatieve effecten op de gezondheid".quote:Op donderdag 30 april 2020 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zeer begrijpelijk dat die mensen zich zorgen maken en ik weet niet tot hoever de overheid voor die mensen compenseert. Maar in een situatie als deze is het logisch dat dingen als kappers en kroegen later aan de beurt zijn om weer open te gaan. Geen noodzakelijke dienstverlening. Al begrijp ik de frustatie van ondernemers.
Dat doet Duitsland helemaal niet. Die mondkapjes zijn een toegevoegde maatregel. Ook hier zijn kappers en dergelijk niet open. Alleen kleinere winkels mogen nu ook weer openen, mits ze zich houden aan de voorschriften: niet meer dan 1 klant per 10 vierkante meter, desinfecteren van wagentjes/mandjes, mondkapjes (klanten en personeel) en andere beschermende maatregelen voor het personeel. Plus nog steeds overal die 1.5 meter.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:
Awkward... ik zag in comments op Amerikaanse sites Zweden voortdurend aangehaald worden door lockdown tegenstanders, en dat waren haast altijd Trump aanhangers.twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 30-04-2020 om 13:45:41Despite reports to the contrary, Sweden is paying heavily for its decision not to lockdown. As of today, 2462 people have died there, a much higher number than the neighboring countries of Norway (207), Finland (206) or Denmark (443). The United States made the correct decision! reageer retweet
Ja ja. Je vergeet echt dat het mensen hun dagelijks brood is he? En ook van hun personeel. En van hun leveranciers etcquote:Op donderdag 30 april 2020 14:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In de talkshows zeggen ze ook altijd hetzelfde "de gezondheid is het allerbelangrijkste, maarrrrrr sluiting van {mijn bedrijfstak} zorgt ook voor negatieve effecten op de gezondheid".
Ze zijn boos dat ze dicht zijn, maar concreet weten ze ook niet hoe ze de veiligheid kunnen waarborgen als ze open zijn.
"Ja, ik ben geen viroloog" --> hou dan ook je mond.
Geen enkele regering/politicus die zijn land dichtgegooid heeft zal ooit toegeven dat het een overdreven beslissing was. Want dan worden ze gelyncht.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:00 schreef crystal_meth het volgende:
Awkward... ik zag in comments op Amerikaanse sites Zweden voortdurend aangehaald worden door lockdown tegenstanders, en dat waren haast altijd Trump aanhangers.twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 30-04-2020 om 13:45:41Despite reports to the contrary, Sweden is paying heavily for its decision not to lockdown. As of today, 2462 people have died there, a much higher number than the neighboring countries of Norway (207), Finland (206) or Denmark (443). The United States made the correct decision! reageer retweet
Eend vriend van mij zei dat hij nu iets van 1,5k netto krijgt door een of andere zzp regeling omdat hij niet kan werken.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Jij krijgt niets als je failliet gaat nee. Het enige wat er nu is, is een gedeeltelijke (in de praktijk 70%) betaling van je personeelskosten. Maar niet voor jezelf, en je eigen salaris en dus je eigen boodschappen en hypotheek. En niet voor je huur/lease/wagenparkafbateling/leveranciersbetaling/onderhoudsbetaling/verzekeringen/etc etc etc
https://nos.nl/artikel/23(...)ijk-als-anderen.htmlquote:Kinderen kunnen wel eens net zo besmettelijk zijn als oudere leeftijdsgroepen en het coronavirus dus even makkelijk verspreiden. Dat stelt een Duitse onderzoekgroep onder leiding van topviroloog Christian Drosten in een nieuwe studie. Drosten is een belangrijke adviseur van de Duitse regering.
De onderzoekers waarschuwen expliciet tegen volledige heropening van scholen en kinderdagverblijven. Ze benadrukken de noodzaak om verspreiding van het virus maximaal te beperken omdat een groot deel van de bevolking vatbaar is.
''Shit happens'' & ''ach, daar vinden ze wel wat op''. Het betreft mensen die hun hele leven zien instorten. Sommigen mogen geluk hebben als ze de zorg uberhaupt nog kunnen betalen. Word er gepraat over solidariteit; nou, ik merk het hoor.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen begrijpt dat.....maarja shit happens he.
de aankomende 10 jaar zullen financieel niet echt best zijn.
iedereen wilt naar het oude terug maar dat kan nu gewoon nog even niet.
Er is voor sommige ZZPers een eenmalige 4.000 gereserveerd.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eend vriend van mij zei dat hij nu iets van 1,5k netto krijgt door een of andere zzp regeling omdat hij niet kan werken.
Weet alleen niet wat precies. Hij pakt normaal wel 5/6k pm dus scheelt nogal.
Gewoon zoeken naar slecht nieuws (wat er natuurlijk is en het hele virus zal nog lang niet over zijn)quote:
Dit:quote:Op donderdag 30 april 2020 14:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Enquote:geen centen meer hebben om wat te vreten
Gaat niet samen.quote:als je een werkende partner hebt of een koophuis.
https://www.telegraaf.nl/(...)eg-door-coronacrisisquote:Op donderdag 30 april 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Shit happens'' & ''ach, daar vinden ze wel wat op''. Het betreft mensen die hun hele leven zien instorten. Sommigen mogen geluk hebben als ze de zorg uberhaupt nog kunnen betalen. Word er gepraat over solidariteit; nou, ik merk het hoor.
Ze gaan maar "half" open hoor. En voetballen is lekker buiten met je eigen team, meer niet. Net zoals je nu ook overal ziet op die sportveldjes in de wijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ijk-als-anderen.html
Maar gooi vooral de scholen en de voetbalverenigingen weer open hoor.
Woop woop, een viroloog roept wat en daar moet dan maar meteen naar geluisterd worden. Al die andere experts die wat anders roepen moeten we nu niet meer serieus nemen hoor. Logica.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ijk-als-anderen.html
Maar gooi vooral de scholen en de voetbalverenigingen weer open hoor.
Dat laat gewoon weer zien hoe weinig je van de praktijk begrijpt.quote:
Nee, dat vergeet ik niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:01 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja ja. Je vergeet echt dat het mensen hun dagelijks brood is he? En ook van hun personeel. En van hun leveranciers etc
Jij denkt dat ze zichzelf verrijken en that's it he?
Sorry, we kunnen inderdaad beter naar tante Sjaan op de markt van Delfzijl luisteren. Excuus. Waar hebben die virologen nu verstand van.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Woop woop, een viroloog roept wat en daar moet dan maar meteen naar geluisterd worden. Al die andere experts die wat anders roepen moeten we nu niet meer serieus nemen hoor. Logica.
Elke mening wordt wel over geschreven, dus pik er maar eentje uit en je hebt gelijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Woop woop, een viroloog roept wat en daar moet dan maar meteen naar geluisterd worden. Al die andere experts die wat anders roepen moeten we nu niet meer serieus nemen hoor. Logica.
Weer twee 5G masten in brand gestoken, was jij het?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat een simpelheid hooibaal, zelfs van jou had ik meer verwacht.
Ja, want tante Sjaan is de enige die roept dat kinderen geen grote rol spelen in de verspreiding. Ik zie dat je door hebt dat je argument nergens op slaat.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Sorry, we kunnen inderdaad beter naar tante Sjaan op de markt van Delfzijl luisteren. Excuus. Waar hebben die virologen nu verstand van.
Haha ja hoor als je niks beters weet ga je maar mensen in hokjes zetten toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Weer twee 5G masten in brand gestoken, was jij het?
Wel een goede samenvatting van de reeks ja. Kies een mening en verdraai vervolgens alles om die mening maar draaiende te houden. Kies artikelen die je eigen mening ondersteund en ga niet inhoudelijk in op artikelen die het tegendeel bewijzen. In plaats daarvan is het effectiever om een poging te doen om grappig uit de hoek te komen, of om het persoonlijk te maken.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Elke mening wordt wel over geschreven, dus pik er maar eentje uit en je hebt gelijk.
Daarom loopt dit ook al 600 delen.
Wel een dalende trend die doorzet, zie jij ook het verband?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha ja hoor als je niks beters weet ga je maar mensen in hokjes zetten toch?
Volgens mij heeft corona je geheugen aangetast, geef mij eens 1 post waarin ik 5G noem.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wel een dalende trend die doorzet, zie jij ook het verband?
Dit ja.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel een goede samenvatting van de reeks ja. Kies een mening en verdraai vervolgens alles om die mening maar draaiende te houden. Kies artikelen die je eigen mening ondersteund en ga niet inhoudelijk in op artikelen die het tegendeel bewijzen. In plaats daarvan is het effectiever om een poging te doen om grappig uit de hoek te komen, of om het persoonlijk te maken.
De onderzoeken op dit punt wijzen alle kanten op, van 'kinderen verspreiden niet of nauwelijks' tot 'kinderen spelen een grote rol in de verspreiding', van deze Duitse viroloog die niet bepaald tante Sjaan is. De onderzoeken aan de andere kant komen evenmin van tante Sjaan, maar we praten hier over de veiligheid van kinderen en ook alle mensen om die kinderen heen: ouders, leraren, grootouders, andere kinderen. Dan kun je twee dingen doen: het onderzoek erbij pakken dat beweert dat kinderen nauwelijks anderen besmetten, en de scholen open gooien - of uit de tegenstrijdigheid van de verschillende onderzoeken concluderen dat we het op dit moment gewoon nog niet weten, de veilige kant kiezen en de kinderen thuis houden.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, want tante Sjaan is de enige die roept dat kinderen geen grote rol spelen in de verspreiding. Ik zie dat je door hebt dat je argument nergens op slaat.
Er zal altijd iemand zijn die het niet eens is met de overheersende mening (in dit geval is dat toch echt dat kinderen geen grote rol spelen). Ik ben ook voorstander van voorzichtig handelen, maar tegelijkertijd zal er dus altijd wel iemand zijn die wat anders beweert. Met die logica kan er niks meer open. Kan er niks meer gebeuren in de wereld. Ik snap echt wat je probeert te zeggen hoor, maar ooit moet je toch dingen uit gaan proberen. Er zijn niet voor niets al talloze onderzoeken gedaan, ik vind persoonlijk dat ze echt hun best hebben gedaan om zo voorzichtig mogelijk te handelen. Als je het kabinet met één word zou moeten omschrijven momenteel is het woord ''voorzichtig'' toch wel een van de frontrunners.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De onderzoeken op dit punt wijzen alle kanten op, van 'kinderen verspreiden niet of nauwelijks' tot 'kinderen spelen een grote rol in de verspreiding', van deze Duitse viroloog die niet bepaald tante Sjaan is. De onderzoeken aan de andere kant komen evenmin van tante Sjaan, maar we praten hier over de veiligheid van kinderen en ook alle mensen om die kinderen heen: ouders, leraren, grootouders, andere kinderen. Dan kun je twee dingen doen: het onderzoek erbij pakken dat beweert dat kinderen nauwelijks anderen besmetten, en de scholen open gooien - of uit de tegenstrijdigheid van de verschillende onderzoeken concluderen dat we het op dit moment gewoon nog niet weten, de veilige kant kiezen en de kinderen thuis houden.
We gokken met kinderen. Wij niet alleen trouwens, een aantal andere landen gaat ons reeds voor.
Probeer je nu grappig te doen?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als je het kabinet met één word zou moeten omschrijven momenteel is het woord ''voorzichtig'' toch wel een van de frontrunners.
Nop. Dat jij enkel dat stukje er uit pikt om grappig over te komen vind ik dan wel weerquote:
Klopt, er moet ergens een oplossing komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er is voor sommige ZZPers een eenmalige 4.000 gereserveerd.
Voor bedrijven begrijp je wel dat zo iets een lachtertje zou zijn. Maar goed, die is er sowieso niet voor ons.
in NL is gekozen voor vrijwillig wat men slim gekozen "intelligent" noemt.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:45 schreef Predator40 het volgende:
....
en in nederland nog steeds geen verplichte quarantine
Nou ja, in elk geval heeft de minister zelf ook al aangegeven wel begrip te hebben voor ouders die hun kinderen tohc thuis houden. Als hij dat begrip nu ook even deelt met de afdeling Leerplicht, dan kunnen ouders tenminste zelf bepalen of ze hun kinderen willen uitlenen voor dit experiment of niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zal altijd iemand zijn die het niet eens is met de overheersende mening (in dit geval is dat toch echt dat kinderen geen grote rol spelen). Ik ben ook voorstander van voorzichtig handelen, maar tegelijkertijd zal er dus altijd wel iemand zijn die wat anders beweert. Met die logica kan er niks meer open. Kan er niks meer gebeuren in de wereld. Ik snap echt wat je probeert te zeggen hoor, maar ooit moet je toch dingen uit gaan proberen. Er zijn niet voor niets al talloze onderzoeken gedaan, ik vind persoonlijk dat ze echt hun best hebben gedaan om zo voorzichtig mogelijk te handelen. Als je het kabinet met één word zou moeten omschrijven momenteel is het woord ''voorzichtig'' toch wel een van de frontrunners.
Zelfs geen enkele post waarin je iemand quote die het noemt.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Volgens mij heeft corona je geheugen aangetast, geef mij eens 1 post waarin ik 5G noem.
Mooi hoor, als mensen zich niet aan de coronamaatregelen houden is het bij jou keihard handhaven en boetes uitdelen, als ze zich niet aan de leerplicht houden is het dat mensen het zelf mogen bepalen...quote:Op donderdag 30 april 2020 15:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou ja, in elk geval heeft de minister zelf ook al aangegeven wel begrip te hebben voor ouders die hun kinderen tohc thuis houden. Als hij dat begrip nu ook even deelt met de afdeling Leerplicht, dan kunnen ouders tenminste zelf bepalen of ze hun kinderen willen uitlenen voor dit experiment of niet.
Ondernemingen waarvan je in feite nu al weet dat die de komende maanden tot jaren niet levensvatbaar zijn, zoals allerlei bedrijven in de festivalbranche, moet je ook helemaal niet willen redden. Zonde van het geld. Zorg dat de mensen die door het faillissement werkloos worden een fatsoenlijke uitkering krijgen (dus ja, ook als je partner werkt en je een koophuis hebt) en dan staat het tegen de tijd dat dergelijke bedrijvigheid weer terug kan keren wel weer op.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, er moet ergens een oplossing komen.
Ik ben alleen bang dat er sowieso een hoop falliet gaan.
Wat mij betreft mogen er een hoop open met voorwaarden.
Horeca blijf ik lastig vinden.er moet ruimte zijn voor innovatieve oplossingen.
Ik dacht zelf aan een crowdfunding waarbij mensen boven een bepaald inkomen bv 3-5% van hun loon overmaken naar een lokale onderneming naar keus als ondersteuning.
En dat er dan iets tegenoverstaat in bepaalde vorm als compensatie ergens anders op.
En verder moeten de ondermemers zelf wat ruimte krijgen in bepaalde opzichten en daar creatief mee omgaan.
Wachten tot de poort weer open mag gaat em niet worden in veel gevallen.
Ik zei 'als de minister dat deelt met de afdeling Leerplicht'. Ik weet niet of dat gebeurt hè.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mooi hoor, als mensen zich niet aan de coronamaatregelen houden is het bij jou keihard handhaven en boetes uitdelen, als ze zich niet aan de leerplicht houden is het dat mensen het zelf mogen bepalen...
Dat bedoel ik, waarom hij mij een 5G completgek noemt is mij totaal onduidelijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelfs geen enkele post waarin je iemand quote die het noemt.(dit deel niet inbegrepen)
Dat was gisteren in het nieuws, Slob zei dat er geen boetes kwamen.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik zei 'als de minister dat deelt met de afdeling Leerplicht'. Ik weet niet of dat gebeurt hè.
Nou, dan is er dus ook even geen leer'plicht'.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat was gisteren in het nieuws, Slob zei dat er geen boetes kwamen.
Tuurlijk... als je nou gewoon sorry zegt of verward met iemand anders... is het weer goed hoorquote:Op donderdag 30 april 2020 15:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Was een grapje, niet zo op de teentjes.
Leerplicht is er nog steeds, er wordt alleen "een oogje toegeknepen".quote:Op donderdag 30 april 2020 15:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, dan is er dus ook even geen leer'plicht'.
Ik verwarde je met iemand anders, maar dat komt denk ik wel door de 5G straling.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tuurlijk... als je nou gewoon sorry zegt of verward met iemand anders... is het weer goed hoor
Dat sluit ik niet uit, levensgevaarlijk die dingenquote:Op donderdag 30 april 2020 15:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik verwarde je met iemand anders, maar dat komt denk ik wel door de 5G straling.
Wilders vroeg dat nog specifiek in het debat vorige week meen ik.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, dan is er dus ook even geen leer'plicht'.
Het is verdorie hun brood. Logisch dat ze in paniek raken en bang zijn dat ze straks hun zaak wel vaarwel kunnen zeggen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In de talkshows zeggen ze ook altijd hetzelfde "de gezondheid is het allerbelangrijkste, maarrrrrr sluiting van {mijn bedrijfstak} zorgt ook voor negatieve effecten op de gezondheid".
Ze zijn boos dat ze dicht zijn, maar concreet weten ze ook niet hoe ze de veiligheid kunnen waarborgen als ze open zijn.
"Ja, ik ben geen viroloog" --> hou dan ook je mond.
Maar de leerplicht is er dan nog steeds, zij het tijdelijk zonder gevolgen als je je er niet aan houdt. Ik had dus verwacht dat hooibaal keihard wilde handhaven en boetes uit wilde delen.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wilders vroeg dat nog specifiek in het debat vorige week meen ik.
Dat als ouders kinderen thuis houden ze geen boete krijgen.
Rutte bevestigde dat toen.
Dit.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Shit happens'' & ''ach, daar vinden ze wel wat op''. Het betreft mensen die hun hele leven zien instorten. Sommigen mogen geluk hebben als ze de zorg uberhaupt nog kunnen betalen. Word er gepraat over solidariteit; nou, ik merk het hoor.
Wat een idiootquote:Op donderdag 30 april 2020 15:38 schreef Modus het volgende:
Lachend vertellen dat je met je baanfiets zonder remmen op straat bent gaan trainen en nogal wat bijna-ongelukken hebt gehad. Man man man. Levenslang schorsen.
https://nos.nl/collectie/(...)der-remmen-de-weg-op
Laatste filmpje. En uiteraard geen enkele kritische noot van de journalist.
Of het goed, terecht, etc., is, is een tweede, maar er wordt gezegd dat met zich afvraagt hoe men een lockdown kan handhaven. Zo dus. En met boetes.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja ze weten wel met meer raad in Frankrijk
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-maand-tijd-a3996996
Lief dagboek..quote:Op donderdag 30 april 2020 15:49 schreef Dimachaerus het volgende:
Godver mensen worden echt para!!
Ik nam plaats in de trein bij zo een tweezits plek
In de rij achteren zat een vent van middelbare leeftijd
Zegt ie
Meneer dit is geen ander halve meter afstand je kan hier niet zitten
Ik draai om en kijk hem aan en zeg niks en ging weer verder op mn telefoon
Zegt ie
Oke dan ga ik weg he oke
Ik zeg
Ok
Wat een gek man
Heineken heeft een heel goed plan opgezet waarbij de huurders worden ontzien en zij het grootste deel van de huur op zich nemen; voor zover men daarin meegaat samen met de eigenaar van het huurpand in het geval Heineken het vastgoed huurt.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gaat ook lekker.twitter:arjenUSA twitterde op donderdag 30-04-2020 om 14:41:35Ongekend dramatische cijfers weer uit de VS. De afgelopen week hebben 3,8 miljoen Amerikanen een werkloosheidsuitkering aangevraagd. In anderhalve maand tijd hebben 30 miljoen Amerikanen hun baan verloren. Dat is 19,2 procent van de hele beroepsbevolking. https://t.co/Mrcsoc6L25 reageer retweet
quote:Even if you control the first wave, you can’t relax.
In bijna 2 maanden tijd het niveau bereikt van de gehele Great Depression piek (okt 1929 - 1933)quote:Op donderdag 30 april 2020 15:52 schreef D_A het volgende:
Gaat ook lekker.twitter:arjenUSA twitterde op donderdag 30-04-2020 om 14:41:35Ongekend dramatische cijfers weer uit de VS. De afgelopen week hebben 3,8 miljoen Amerikanen een werkloosheidsuitkering aangevraagd. In anderhalve maand tijd hebben 30 miljoen Amerikanen hun baan verloren. Dat is 19,2 procent van de hele beroepsbevolking. https://t.co/Mrcsoc6L25 reageer retweet
We moeten ons opmaken voor de Corona Depressie. Hopelijk gaat het in de EU beter met de werkloosheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:52 schreef D_A het volgende:
Levensvatbare bedrijven moeten dan ook.geholpen worden en deze krijgen ook steun.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is verdorie hun brood. Logisch dat ze in paniek raken en bang zijn dat ze straks hun zaak wel vaarwel kunnen zeggen.
En als je gelijk hebt gekregen, continue maar blijven herhalen dat je gelijk hadquote:Op donderdag 30 april 2020 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel een goede samenvatting van de reeks ja. Kies een mening en verdraai vervolgens alles om die mening maar draaiende te houden. Kies artikelen die je eigen mening ondersteund en ga niet inhoudelijk in op artikelen die het tegendeel bewijzen. In plaats daarvan is het effectiever om een poging te doen om grappig uit de hoek te komen, of om het persoonlijk te maken.
Slechts 3 weken een lockdown geweestquote:Op donderdag 30 april 2020 15:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
https://metro.co.uk/2020/(...)own-lifted-12632163/
tweede coronagolf een feit, japans eiland dat wat maatregelen versoepelde
[..]
Mensen die de zorg niet kunnen betalen krijgen subsidie, dus dat zal geen probleem.moeten zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb een onderneming en dit gaat verder dan zuur zijn hoor.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Levensvatbare bedrijven moeten dan ook.geholpen worden en deze krijgen ook steun.
Dat ze hun droom verloren zien gaan en daar angst over hebben snap ik best.
Maar er is geen 1,2,3 oplossing om alles open te gooien dus er zullen altijd sectoren zuur zijn omdat zij nog niet open mogen.
Haha er is hier een atletiek baan, afgezet met linten, vlakbij mn werk. Zie ik een dame hardlopen en springen over die linten, creatief dacht ik zo.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:49 schreef Dimachaerus het volgende:
Zegt ie
Zegt ie
Oke dan ga ik weg he oke
Ik zeg
Ok
Wat een gek man
Goede samenvatting van de hele situatie waar veel mensen inzitten.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:07 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat laat gewoon weer zien hoe weinig je van de praktijk begrijpt.
Voorbeeld: je hebt een eigen bedrijf en je partner werkt elders. Bedrijf gaat nu failliet. Afhankelijk van wat voor bedrijf het was (BV of zeg eenmanszaak/VOF) kunnen alle schulden prive bij je verhaald worden. Als je een BV hebt in principe niet. Dat zou het beste zijn. Maar: je inkomsten zijn weg. Wat je partner verdient is niet genoeg om van te leven. Je krijgt echter toch geen WW of bijstand. Als je dan geen werk kan vinden (wat zeer denkbaar is in de komende economie) dan ben je dus de lul. Als je een koophuis hebt, moet je dat eerst zien te verkopen (veel succes komende tijd) en dat geld opmaken. Als je het al kan verkopen wordt je op straat geschopt en zie maar eens een huurwoning te vinden.
Als je eenmanszaak of VOF hebt, ben je hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden en komen ze het prive bij je halen. Je huis/auto etc worden verkocht en jij wordt op straat geschopt. Geen WW en pas bijstand als alles op is en sowieso niet als partner werkt.
Maar wat wil je dan? De hele wereld leeft nu in onzekerheid/machteloosheid..quote:Op donderdag 30 april 2020 16:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik heb een onderneming en dit gaat verder dan zuur zijn hoor.
Net als dat ik net las dat ondernemers boos zijn.
Het heeft niks met boosheid te maken. Het is machteloosheid en angst voor de toekomst. Dat komt niet in de buurt van zuur zijn of boosheid.
Nou is dé vraag natuurlijk: was het anderhalve meter?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:49 schreef Dimachaerus het volgende:
Zegt ie
Zegt ie
Oke dan ga ik weg he oke
Ik zeg
Ok
Wat een gek man
Je kunt ook een derde ding doen: gefaseerd en beperkt starten met scholen en kijken hoe dat verloopt. We kunnen niet jaren verscholen blijven in ons huis.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De onderzoeken op dit punt wijzen alle kanten op, van 'kinderen verspreiden niet of nauwelijks' tot 'kinderen spelen een grote rol in de verspreiding', van deze Duitse viroloog die niet bepaald tante Sjaan is. De onderzoeken aan de andere kant komen evenmin van tante Sjaan, maar we praten hier over de veiligheid van kinderen en ook alle mensen om die kinderen heen: ouders, leraren, grootouders, andere kinderen. Dan kun je twee dingen doen: het onderzoek erbij pakken dat beweert dat kinderen nauwelijks anderen besmetten, en de scholen open gooien - of uit de tegenstrijdigheid van de verschillende onderzoeken concluderen dat we het op dit moment gewoon nog niet weten, de veilige kant kiezen en de kinderen thuis houden.
We gokken met kinderen. Wij niet alleen trouwens, een aantal andere landen gaat ons reeds voor.
Ja, de hele wereld dus incl ik, alleen lijken ondernemers niet te mogen janken ofzo. Dat mag alleen als je in de zorg werkt of als je corona hebt maar zo werkt het niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan? De hele wereld leeft nu in onzekerheid/machteloosheid..
De overheid heeft namelijk altijd onbeperkt geld.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen die de zorg niet kunnen betalen krijgen subsidie, dus dat zal geen probleem.moeten zijn.
Je overdrijft.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, de hele wereld dus incl ik, alleen lijken ondernemers niet te mogen janken ofzo. Dat mag alleen als je in de zorg werkt of als je corona hebt maar zo werkt het niet.
Ik wil gewoon mijn zaak houden waar ik al jaren heel hard voor werk met heel veel liefde en plezier. Oh en geld, ik wil graag elke maand geld hebben. Net als iedereen. Zodat ik mijn pand, mijn huis en mijn kinderen kan onderhouden.
Jij geeft aan dat "we" zuur zijn. Dit heeft niks met zuurheid te maken.
Dat zien we dan wel. Het kan ook meevallen he? Even pijn lijden en doorbijten in 2020, om dan de tweede helft van 2021 weer de draad op te pikken waarin ik verwacht dat de economie zich snel zal herstellen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:08 schreef OProg het volgende:
[..]
De overheid heeft namelijk altijd onbeperkt geld.
Over een anderhalf jaar allemaal schokkende topics rond Prinsjesdag 2021 dat er stevig gesneden moet gaan worden in onder andere verzorgingstehuizen en weet ik het allemaal.
Inderdaad, en dan zie je Rutte op TV met zijn "hou vol" en "we doen het samen", kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen hoe ik mij dan zou voelen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Goede samenvatting van de hele situatie waar veel mensen inzitten.
daar gaat iedereen voor opdraaien en dan mag iedereen wel gaan janken.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Over een anderhalf jaar allemaal schokkende topics rond Prinsjesdag 2021 dat er stevig gesneden moet gaan worden in onder andere verzorgingstehuizen en weet ik het allemaal.
Eens, er zijn hier twee groepen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt ook een derde ding doen: gefaseerd en beperkt starten met scholen en kijken hoe dat verloopt. We kunnen niet jaren verscholen blijven in ons huis.
Er moet een tussenweg gevonden worden tussen "we laten de boel de boel, gooien alles open (want economie en volksgezondheid en we gaan het toch allemaal krijgen) en we zien wel hoeveel doden dat al dan niet oplevert en waar het schip strandt"en de angstige "we moeten alles potdicht houden en binenn blijven, ieder ander mens is het gevaar en er mogen geen mensen ziek worden en doodgaan".
Ik vind het erg jammer dat het erop lijkt dat er maar twee groepen zijn. Ik snak naar de nuance van de derde groep, die niet anderen uitscheldt voor paniekzaaiers, angsthazen of asocialen. Die niet alle artikelen die een waarschuwing inhouden wegzetten als onzin en angszaaierij, maar ook niet alle artikelen die hoopgevend zijn ophemelen, en het omgekeerde.
Ik vind het bovenal heel erg triest dat er in deze treurige aangelegenheid zoveel polarisatie is. Wat nou als mensen bang zijn? Is dat een schande? Wat nou als mensen graag naar de kroeg zouden willen? Is dat zo gek? Geef elkaar toch eens een beetje ruimte, in plaats van dit nare gedoe.
Makkelijk gezegd als je je het kan veroorloven lekker binnen te zitten.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:10 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dat zien we dan wel. Het kan ook meevallen he? Even pijn lijden en doorbijten in 2020, om dan de tweede helft van 2021 weer de draad op te pikken waarin ik verwacht dat de economie zich snel zal herstellen.
Dat dus de maatregelen zijn broodnodig. Het heeft geen enkele zin dat te bevechten. Daarin denkt Rutte hetzelfde, deze koers hebben we en is de enige verstandige wat mij betreft.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan? De hele wereld leeft nu in onzekerheid/machteloosheid..
Nee.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We moeten ons opmaken voor de Corona Depressie. Hopelijk gaat het in de EU beter met de werkloosheid.
Bullshit, er is hier ook een groep die gevoel voor beiden heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:12 schreef Markesh het volgende:
[..]
Eens, er zijn hier twee groepen.
De ene die vind dat zoveel mogelijk, zo niet alles, open moet voor de economie en vind dat we de doden er maar bij op de koop toe moeten nemen.
En we hebben de groep die (heel)voorzichtig is met het opengooien en ook de mens belangerijker vind dan de economie.
Het valt mij wel op dat de eerste groep het meest grof uit de hoek komt en waarmee niet te discussiëren valt want hun mening is DE juiste
Hij zou enigszins wat in grotere lijnen kunnen vertellen wat de komende maanden zullen inhouden ala Merkel, maar ik vind dat hij het goed doet. Het is een kwestie van volhouden namelijk. Ik had Nederlanders ook wel wat gedisciplineerder verwacht.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, en dan zie je Rutte op TV met zijn "hou vol" en "we doen het samen", kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen hoe ik mij dan zou voelen.
Teveel mensen denken dat ondernemers rijke stinkerds zijn. Dat geldt voor 90% van het MKB niet en die zijn gewoon prive heel erg de lul op heel korte termijn, incl. schrijnende situaties van huis uit, geen geld voor boodschappen en ga zo maar door. On-Nederlandse toestanden tot voor kort, maar die komen weer.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Goede samenvatting van de hele situatie waar veel mensen inzitten.
Een beetje om je heen hoesten doet ook veelquote:Op donderdag 30 april 2020 16:07 schreef crystal_meth het volgende:
Het geknetter van een taser volstaat om mensen op 1.5 meter afstand te houden, is mijn ervaring...
Ik vind beide groepen daarin gelijkwaardig, zie daarin bijvoorbeeld de recente verschijning van BoerHagenees.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:12 schreef Markesh het volgende:
[..]
De ene die vind dat zoveel mogelijk, zo niet alles, open moet voor de economie en vind dat we de doden er maar bij op de koop toe moeten nemen.
En we hebben de groep die (heel)voorzichtig is met het opengooien en ook de mens belangerijker vind dan de economie.
Het valt mij wel op dat de eerste groep het meest grof uit de hoek komt en waarmee niet te discussiëren valt want hun mening is DE juiste
Bullshit roepen zonder onderbouwing. Bravo.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Bullshit, er is hier ook een groep die gevoel voor beiden heeft.
Maar die tweede groep ziet dat gewoon helemaal niet want men wil zgn op het terras zitten.
Het blijkt dat het wel gewerkt heeft en daardoor dus ook flink sneller weer open kan, nationale parken, meer restaurants (alleen afhaal / bankjes buiten), picknicken mag weer, strand is allemaal alweer open vanaf volgende week.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
in NL is gekozen voor vrijwillig wat men slim gekozen "intelligent" noemt.
Zover we zien, zijn buiten een onderbuik, er geen situaties dat mensen bewust ziek naar buiten gaan.
Natuurlijk hou je dwarsliggers, zelfs in LockDown landen met Politie op de hoek, die vwb een epidemie - qua grote getallen - niet bepalend zijn voor een uitbraak.
Zelf vind ik altijd dat een maatregel steekhoudend moet zijn in relatie tot het beoogde effect. Wanneer men dan begint met staatstoezicht omdat het kan, ben je imho al verkeerd bezig. Natuurlijk heeft elk land/volk de cultuur die het heeft en krijgt.
quote:Op donderdag 30 april 2020 16:10 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dat zien we dan wel. Het kan ook meevallen he? Even pijn lijden en doorbijten in 2020, om dan de tweede helft van 2021 weer de draad op te pikken waarin ik verwacht dat de economie zich snel zal herstellen.
Je hebt 100% gelijk. Tuurlijk zijn mensen bang. Je hebt wat opgebouwd en alles staat in 1x op het spel.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, de hele wereld dus incl ik, alleen lijken ondernemers niet te mogen janken ofzo. Dat mag alleen als je in de zorg werkt of als je corona hebt maar zo werkt het niet.
Ik wil gewoon mijn zaak houden waar ik al jaren heel hard voor werk met heel veel liefde en plezier. Oh en geld, ik wil graag elke maand geld hebben. Net als iedereen. Zodat ik mijn pand, mijn huis en mijn kinderen kan onderhouden.
Geldt dit volhouden ook voor mensen die in verzorgingshuizen zitten en nu eenzaam overlijden zonder hun kinderen/kleinkinderen te mogen zien?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:14 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Hij zou enigszins wat in grotere lijnen kunnen vertellen wat de komende maanden zullen inhouden ala Merkel, maar ik vind dat hij het goed doet. Het is een kwestie van volhouden namelijk. Ik had Nederlanders ook wel wat gedisciplineerder verwacht.
Ik geef niet aan dat "alle ondernemers" zuur zijn?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Normale bezetting dus.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:18 schreef Tinos85 het volgende:
Nog 783 op de IC.
https://www.ad.nl/dossier(...)sive-cares~a9ccb647/
In het ergste geval een reset van de economie. Waarin we hopelijk groener uitkomen. Dat is ook een optie. Maar die lijken mensen te vergeten.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:17 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er zijn wereldwijd nu al 305 miljoen banen weggevallen en de depressie in de maak is verwacht nu al 30 x zwaarder dan die van de jaren '30 te zijn. Je hebt echt geen enkel idee.
Economie = eten = een dak boven je hoofd en = gezondheidszorg.
Ik eerlijk gezegd niet, ja als je weet dat je baantje of bedrijf er over een half jaar nog is en alles vrolijk verder gaat zoals in het begin van het jaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:14 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Hij zou enigszins wat in grotere lijnen kunnen vertellen wat de komende maanden zullen inhouden ala Merkel, maar ik vind dat hij het goed doet. Het is een kwestie van volhouden namelijk. Ik had Nederlanders ook wel wat gedisciplineerder verwacht.
Hallo, 1quote:Op donderdag 30 april 2020 16:16 schreef Markesh het volgende:
[..]
Bullshit roepen zonder onderbouwing. Bravo.
Wil je mij een stuk of 5 users noemen die gevoel heeft voor beiden ?
@Markeshquote:Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
En nee, ik wil niet morgen alles open of op het terras zitten.
Staat er ook bij sinds wanneer hij online staat. Als ik de tekst Google dan kom ik uit bij een vacature van 6 januari 2020. Misschien vergeten van werk.nl te halen. Of wat ik nog eerder verwacht. De werkgever plaatst hem niet op werk.nl, maar het UWV speurt het internet of. Vervolgens kijken ze niet of hij nog actueel is.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:08 schreef Nia het volgende:
In dit restautant ben jij het visitekaartje! Jij zorgt ervoor dat bezoekers zich welkom voelen en de bestellingen goed worden verzorgd. Je draagt zorg voor een goede werksfeer, snelle bediening en gezelligheid! Je gaat voornamelijk door de week aan het werk - maar bij grote partijen en feesten kan je in overleg, ook in het weekend worden ingezet. Je hebt ervaring in de bediening - bent flexibel inzetbaar en natuurlijk vind jij het super leuk om elke klant zich thuis te laten voelen in het restaurant. Je bent klantvriendelijk en kunt goed omgaan met werkdruk. Verder ben je flexibel inzetbaar en ben je bereidt af en toe in de weekenden te werken.
Jaaaaaaa! Een reset. Je weet wat daarvoor nodig is op deze schaal he?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
In het ergste geval een reset van de economie. Waarin we hopelijk groener uitkomen. Dat is ook een optie. Maar die lijken mensen te vergeten.
783 met Corona.quote:
klopt helemaal, ik ga dus echt niet gezellig winkelen en/of een terrasje pakken dit jaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
https://www.omroepwest.nl(...)SkqJzS-F0pWPYMCmiyHw
Dit ook... mag je de winkelstraat niet in. Niemand gaat zo toch nog winkelen voor zijn plezier? Je kan al geen drankje gezellig erna nemen. Dit is de doodsteek voor de fysieke winkels en gezellige binnensteden.
Volgens mij is er al redelijk bezuinigd op de de zorg de afgelopen 10 jaar?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:08 schreef OProg het volgende:
[..]
het is/was een keuze tussen 2 krwaden.....en je kan wel blijven klagen maar je doet er helemaal niks aan.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:17 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er zijn wereldwijd nu al 305 miljoen banen weggevallen en de depressie in de maak is verwacht nu al 30 x zwaarder dan die van de jaren '30 te zijn. Je hebt echt geen enkel idee.
Economie = eten = een dak boven je hoofd en = gezondheidszorg.
Je zegt dat het geen enkele zin heeft om dat te bevechten maar het gebeurd wel keer op keer.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik vind beide groepen daarin gelijkwaardig, zie daarin bijvoorbeeld de recente verschijning van BoerHagenees.
"Even pijn lijden en doorbijten in 2020"
"Dat dus de maatregelen zijn broodnodig. Het heeft geen enkele zin dat te bevechten."
"deze koers hebben we en is de enige verstandige wat mij betreft."
Welke maatregelen zijn dan nodig en waarom zijn ze nodig?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Je zegt dat het geen enkele zin heeft om dat te bevechten maar het gebeurd wel keer op keer.
Iedere dag lees ik over angsthazen en paniekzaaiers wat echt belachelijk is.
Van groep 1 wordt beweerd dat zij het wel prima vinden om in lock-down te zitten.
Dit is compleet idioot.
NIEMAND vind deze maatregelen leuk maar sommige zijn wel nodig.
Nee ze zitten totaal nog boven de 1200. Normaal op ongeveer 70% van de 1100nogwat bedden.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:22 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat wel ja. Maar wel normale 70% bezetting.
Groen is op dit moment wel het minst belangrijke als de economie in het rood gaat en we allemaal bleek zien van de geeuwhonger.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
In het ergste geval een reset van de economie. Waarin we hopelijk groener uitkomen. Dat is ook een optie. Maar die lijken mensen te vergeten.
Ik zie heel wat mensen alleen maar klagen, klagen klagen. Chin up, het komt weer goed. Ondernemers kunnen nu juist laten zien hoe creatief ze zijn toch? Waarom alleen dat geklaag dan de hele tijd.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is/was een keuze tussen 2 krwaden.....en je kan wel blijven klagen maar je doet er helemaal niks aan.
Hahaha, nou je hebt ze bij elkaar gesprokkeld.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:20 schreef Noek het volgende:
[..]
@:Alwayshappy
@:Noek
@:Lavenderr
dat zijn er al 5.
@:Markesh, you''re welcome.
Duidelijk, jij leeft van een uitkering/AOW/etc of bent een ambtenaar. In ieder geval worden jou inkomsten niet bedreigd en gezien je posts val je gok ik ook in een risicogroep.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Of zijn ze minder grof en kun je er prima mee discussiëren in tegenstelling tot....quote:Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef Markesh het volgende:
[..]
Hahaha, nou je hebt ze bij elkaar gesprokkeld.
Zou goed kunnen hoor alleen posten zij niet zoveel dus valt het niet op
Ik wel, maar doen we nog maar even niet hè.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik eerlijk gezegd niet, ja als je weet dat je baantje of bedrijf er over een half jaar nog is en alles vrolijk verder gaat zoals in het begin van het jaar.
Corona heeft enorme gevolgen en de focus ligt nog altijd te veel op het minimaliseren van slachtoffers.
Vast wel. 20% van een miljoen doet minder pijn dan 20% van 30k per jaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef Predator40 het volgende:
1 grote verzekeraar heeft al gevraagd aan zijn medewerkers of ze "even" 20% aan salaris willen inleveren voor een baangarantie....![]()
ik vraag me af of de directeuren en/of managers ook 20% inleveren ( en geen bonus )
Omdat er reden tot klagen is. Mensen zien hun baan en inkomsten verdampen. Dan is het niet hun eerste zorg of het nog wel groen genoeg is lijkt mij. Bovendien ziet het er prachtig groen uit buiten.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:23 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik zie heel wat mensen alleen maar klagen, klagen klagen. Chin up, het komt weer goed. Ondernemers kunnen nu juist laten zien hoe creatief ze zijn toch? Waarom alleen dat geklaag dan de hele tijd.
Oh ok. Maar dan is het nog minder erg dan ik dacht.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:23 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee ze zitten totaal nog boven de 1200. Normaal op ongeveer 70% van de 1100nogwat bedden.
Misschien niet leuk, maar ze kunnen denk ik wel allemaal veilig roepen dat alles op slot kan, geen risico, enge onderzoekjes zoeken en posten.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Je zegt dat het geen enkele zin heeft om dat te bevechten maar het gebeurd wel keer op keer.
Iedere dag lees ik over angsthazen en paniekzaaiers wat echt belachelijk is.
Van groep 1 wordt beweerd dat zij het wel prima vinden om in lock-down te zitten.
Dit is compleet idioot.
NIEMAND vind deze maatregelen leuk maar sommige zijn wel nodig.
Rechtstreekse link naar deze vacature: https://www.inperson.nl/V(...)orecamedewerker.htmlquote:Op donderdag 30 april 2020 16:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Staat er ook bij sinds wanneer hij online staat. Als ik de tekst Google dan kom ik uit bij een vacature van 6 januari 2020. Misschien vergeten van werk.nl te halen. Of wat ik nog eerder verwacht. De werkgever plaatst hem niet op werk.nl, maar het UWV speurt het internet of. Vervolgens kijken ze niet of hij nog actueel is.
Dat het bedrijf waar je werkt of dat je bezit er over half jaar nog is, is één ding.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik eerlijk gezegd niet, ja als je weet dat je baantje of bedrijf er over een half jaar nog is en alles vrolijk verder gaat zoals in het begin van het jaar.
Corona heeft enorme gevolgen en de focus ligt nog altijd te veel op het minimaliseren van slachtoffers.
Amerikaans biotechbedrijf in Bleiswijk heeft zijn medewerkers opgedragen 15% loon in te leveren en daar voor te tekenen of ontslagen te worden....quote:Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef Predator40 het volgende:
1 grote verzekeraar heeft al gevraagd aan zijn medewerkers of ze "even" 20% aan salaris willen inleveren voor een baangarantie....![]()
ik vraag me af of de directeuren en/of managers ook 20% inleveren ( en geen bonus )
Ik voorzie voor meerdere groepen..... Ben dus Adviseur .quote:Op donderdag 30 april 2020 16:16 schreef Markesh het volgende:
[..]
Bullshit roepen zonder onderbouwing. Bravo.
Wil je mij een stuk of 5 users noemen die gevoel heeft voor beiden ?
quote:Op donderdag 30 april 2020 16:23 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik zie heel wat mensen alleen maar klagen, klagen klagen. Chin up, het komt weer goed. Ondernemers kunnen nu juist laten zien hoe creatief ze zijn toch? Waarom alleen dat geklaag dan de hele tijd.
Als ondernemer kun je wel heel creatief zijn en komen met maatregelen, maar dat is in mijn ogen vaak gewoon damage control (op een aantal branches na). Als je nu met 'maatregelen' 1 klant per uur kunt bedienen of voorheen 10 per uur, dan is het gewoon uitstel van executie voor een aantal zaken.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:23 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dit is die redenatie dus waarmee je totaal niks kan, jij vindt dat alles op slot kan ongeacht wat. Mensen die het er niet mee eens zijn klagen alleen maar.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:23 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
dus ....even 15-20% aan loon inleveren EN dan nog de inflatie die we gaan krijgen aankomende jaren.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Amerikaans biotechbedrijf in Bleiswijk heeft zijn medewerkers opgedragen 15% loon in te leveren en daar voor te tekenen of ontslagen te worden....
En als die 20% onvoldoende bleek om een bedrijf overeind te houden dien krijg je nog maar een WW uitkering over 80% van je inkomen. Bij bijvoorbeeld een salaris van ¤ 2900,00 zou jij nu 2175,- krijgen. Stem jij eerst in met de loonverlaging, dan krijg je nog maar 1740,- ik zou daar heel terughoudend mee zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef Predator40 het volgende:
Nooit doen, want als je toch je baan verliest krijg je ook minder WW.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef Predator40 het volgende:
Oh ja ook dat nog.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:30 schreef maan_man het volgende:
[..]
En als die 20% onvoldoende bleek om een bedrijf overeind te houden dien krijg je nog maar een WW uitkering over 80% van je inkomen. Bij bijvoorbeeld een salaris van ¤ 2900,00 zou jij nu 2175,- krijgen. Stem jij eerst in met de loonverlaging, dan krijg je nog maar 1740,- ik zou daar heel terughoudend mee zijn.
Ok het was gechargeerd van mij, excuses daarvoor. Maar waarom niet de kans aangrijpen om je restaurant, bedrijf aan te passen aan de 1,5metersamenleving? Die gaan we krijgen, en zullen we voorlopig houden. Daarin zal iedereen toch echt zijn best moeten doen omdat voor elkaar te krijgen. Dat bedoel ik met creatiever zijn in deze crisis. Niet iedere ondernemer kan dat even makkelijk, toegegeven, maar het kan toch niet zo zijn dat we dan alles maar open gooien zoals in de oude situatie, want dat kan gewoon even niet?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]Wat voor werk doe jij? Wees eens eerlijk.
Ik ben benieuwd op welje grond ze een ontslagvergunning gaan aanvragen met de now regeling in het achterhoofdquote:Op donderdag 30 april 2020 16:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Amerikaans biotechbedrijf in Bleiswijk heeft zijn medewerkers opgedragen 15% loon in te leveren en daar voor te tekenen of ontslagen te worden....
Je KAN in 9 vd 10 gevallen geen rendabel bedrijf runnen als je 20% van je bezetting hebt.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:31 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ok het was gechargeerd van mij, excuses daarvoor. Maar waarom niet de kans aangrijpen om je restaurant, bedrijf aan te passen aan de 1,5metersamenleving? Die gaan we krijgen, en zullen we voorlopig houden. Daarin zal iedereen toch echt zijn best moeten doen omdat voor elkaar te krijgen. Dat bedoel ik met creatiever zijn in deze crisis. Niet iedere ondernemer kan dat even makkelijk, toegeven, maar het kan toch niet zo zijn dat we dan alles maar open gooien zoals in de oude situatie, want dat kan gewoon even niet?
Ik werk in de IT, als je het graag wil weten.
Die zullen ze niet gebruikt hebben/terug moeten betalen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd op welje grond ze een ontslagvergunning gaan aanvragen met de now regeling in het achterhoofd
Je zou juist verwachten dat biotech hier kansen ziet.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Faillissement bijvoorbeeldquote:Op donderdag 30 april 2020 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd op welje grond ze een ontslagvergunning gaan aanvragen met de now regeling in het achterhoofd
Rutte en het kabinet zullen vasthouden aan de 1,5meter samenleving. Daarin staan gewoon voorwaarden aan verbonden voordat je zaak weer open kan. En als ondernemers daaraanvoldoen, gaan ze open. En terecht.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:32 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je KAN in 9 vd 10 gevallen geen rendabel bedrijf runnen als je 20% van je bezetting hebt.
En het is nu al bijna te laat: https://www.ad.nl/koken-e(...)schrijnend~ab796425/
Op welke grond wordt dan ontslag goedgekeurd door het uwv?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:32 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die zullen ze niet gebruikt hebben/terug moeten betalen.
Ik zat het wel te denken ja, nu BoerHagenees aan het post is is hooibaaltje weer verdwenen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:29 schreef HarrieKeen het volgende:
Mensen die niet door hebben dat Boerhagenees Hooibaal is.
Die begon ook al met over creatief wezen. Je kan zo creatief wezen als je wilt maar als je in je restaurant/sportschool/pretpark maar 20% van je normale capaciteit mag benutten dan hang je gewoon.
Dan heb je de now regeling om dat te voorkomen. Uwv gaat daar nooit akkoord meequote:
En die betalen ook de huur van het bedrijfspand en de schuldeisers...… Oke weer iets geleerd..... Foutquote:Op donderdag 30 april 2020 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan heb je de now regeling om dat te voorkomen. Uwv gaat daar nooit akkoord mee
Dat jij geen kennis hebt van bedrijfsfinancien kan ik niets aan doen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:38 schreef Oekelele het volgende:
[..]
En die betalen ook de huur van het bedrijfspand en de schuldeisers...… Oke weer iets geleerd..... Fout
Ik ben het niet helemaal met je eens. Markesh en Lavenderr wel, inderdaad. Da_Sandman was me nog niet opgevallen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:20 schreef Noek het volgende:
[..]
@:Alwayshappy
@:Noek
@:Lavenderr
dat zijn er al 5.
@:Markesh, you''re welcome.
Anders faillissement.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op welke grond wordt dan ontslag goedgekeurd door het uwv?
Nee als je dat accepteert ben je gekquote:Op donderdag 30 april 2020 16:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Mooi als je kan zeggen dat je niet meegaat met salaris inlevering,2 maanden meer loon en dan daarna met zn alle op straat.
Regelingetje dit dat, op een gegeven moment zijn de regelingetjes wel op en zou Nederland weer aan de bak moeten.
Volgens mij geldt dat in ieder geval wel voor jou. Je was me nog niet zo opgevallen, dus dat is een goed tekenquote:Op donderdag 30 april 2020 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of zijn ze minder grof en kun je er prima mee discussiëren in tegenstelling tot....
Wat dan?quote:Op donderdag 30 april 2020 16:44 schreef DonDruiper het volgende:
Net even naar de supermarkt geweest. 1 groot oorlogsgebied
Waarvan akte.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens. Markesh en Lavenderr wel, inderdaad. Da_Sandman was me nog niet opgevallen.
Maar ik zie van jou ook heel veel posts met 'jankerds" en "angsthazen".
En AlwaysHappy ageert ook vooral tegen mensen die in het voorzichtige kamp zitten.
Dat laatste weet je niet. Er zijn mensen die nu eenmaal banger zijn en graag zoveel mogelijk zekerheid hebben. En dan lijkt alles op slot en iedereen binnen het enige juiste, want dan kan er niets gebeuren...op de korte termijn. Wat dat echt voor gevolgen heeft voor de lange termijn, kan lang niet iedereen ook echt aanvoelen. Zeker niet als ze inderdaad zo angstig zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Misschien niet leuk, maar ze kunnen denk ik wel allemaal veilig roepen dat alles op slot kan, geen risico, enge onderzoekjes zoeken en posten.
Ik denk niet dat van deze mensen hun inkomen (en daardoor je gezin of leven) bedreigd wordt.
Druk. Héél druk.quote:
Sterker nog ik zou het niet doen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:30 schreef maan_man het volgende:
[..]
En als die 20% onvoldoende bleek om een bedrijf overeind te houden dien krijg je nog maar een WW uitkering over 80% van je inkomen. Bij bijvoorbeeld een salaris van ¤ 2900,00 zou jij nu 2175,- krijgen. Stem jij eerst in met de loonverlaging, dan krijg je nog maar 1740,- ik zou daar heel terughoudend mee zijn.
Vreemd. Hier niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Druk. Héél druk.
Die hele 1,5 meter is een grote farce in de supermarkt.
Daar denken Jesse en Frans toch heel anders over hoor.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Groen is op dit moment wel het minst belangrijke als de economie in het rood gaat en we allemaal bleek zien van de geeuwhonger.
Dan gaan we het krijgen hoor. Rutte zal maatregelen die nu versoepeld zijn weer terugdraaien en wellicht zelfs verscherpen tov de maatregelen die we nu hebben. En ik dat zou dat niet eens heel onterecht vinden.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Druk. Héél druk.
Die hele 1,5 meter is een grote farce in de supermarkt.
Of niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:47 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dan gaan we het krijgen hoor. Rutte zal maatregelen die nu versoepeld zijn weer terugdraaien en wellicht zelfs verscherpen tov de maatregelen die we nu hebben. En ik dat zou dat niet eens heel onterecht vinden.
Die krijgen juist de bonus als de werknemers dat salaris inleveren.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef Predator40 het volgende:
Alleen ambtenaren en politici leven in luchtkastelen. Dat geld is niet gratis dat elke keer uitgekeerd word.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee als je dat accepteert ben je gek
Dat is de schuld van het RIVM, met het fout inschatten en bij voorbaat uitsluiten van scenario drie, "het virus maximaal tegenhouden": "Alle activiteiten moeten dan feitelijk een jaar of zelfs langer stilgelegd worden. Dat heeft enorme gevolgen voor scholen, voor de economie, etc.". Dat zien we in Taiwan, Z Korea, Hong Kong...quote:Op donderdag 30 april 2020 16:12 schreef Markesh het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |