abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 april 2020 @ 13:14:15 #1
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192873415

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192873426
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat doe je niet. Alleen in jouw denkwereld.
Volgens jou is chantage dit:
quote:
Als jij niet doet wat ik zeg, krijg jij niet wat je wil.
Kortom: Als jij niet X doet, krijg jij Y niet.

Ik vervang X door: betalen
En Y door: je boodschappen.

Ofwel jouw definitie van chantage klopt niet, ofwel AH chanteert haar klanten. Ik ga voor het eerste.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192873454
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:53 schreef Rabieluh het volgende:
Even wat anders, bij de p2000 meldingen komt deze nu voorbij:
[..]

Iemand enig idee waarom sars-covid zo wordt vermeld? Best apart wel. Of is het gewoon een reminder aan ambulance personeel dat men er rekening mee moet houden.
De vraag is waarom er restaurant in de melding staat.

Die zijn toch allemaal dicht? :Y)
pi_192873490
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als ik iemand zie liggen, doe ik gewoon mond op mond beademing. Denk dat ik wel sterk genoeg ben covid te overleven. Plus welk risico is er exact? Nog steeds hebben we meer kans om iemand tegen te komen die het niet heeft dan wel.

Angstvirus ettert verder.
40-70% zou het virus krijgen. Dat was al bekend voordat het een pandemie werd genoemd. Toen zaten we nog in de 5e of 6e fase. Dan kun je maar beter accepteren dat je het krijgt, linksom of rechtsom.
Go hard or go home
  donderdag 30 april 2020 @ 13:19:30 #5
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192873491
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De vraag is waarom er restaurant in de melding staat.

Die zijn toch allemaal dicht? :Y)
Afhaal, verbouwen, mensen die boven het restaurant wonen, ik noem maar wat mogelijkheden.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_192873500
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Ofwel jouw definitie van chantage klopt niet, ofwel AH chanteert haar klanten. Ik ga voor het eerste.
Dus je bent een dief als je naar buiten gaat volgens jou?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192873510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Slechte vergelijking. Door Rutte wordt je verantwoordelijk gemaakt voor het lijden van anderen.

Als jij X doet, dan mag y (bijvoorbeeld de kapper) z niet.

Jouw voorbeeld is meer in de categorie als jij, kapper, geen goed plan hebt, dan mag je niet open.
pi_192873519
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als ik iemand zie liggen, doe ik gewoon mond op mond beademing. Denk dat ik wel sterk genoeg ben covid te overleven. Plus welk risico is er exact? Nog steeds hebben we meer kans om iemand tegen te komen die het niet heeft dan wel.

Angstvirus ettert verder.
Waarom zou je dat doen? Zelf ben ik niet bang voor corona, maar als het uitmaakt hoeveel virale load je binnen krijgt zou mond op mond beademing dus wel kunnen zorgen voor een hele heftige infectie?
pi_192873536
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:19 schreef Noek het volgende:

[..]

40-70% zou het virus krijgen. Dat was al bekend voordat het een pandemie werd genoemd. Toen zaten we nog in de 5e of 6e fase. Dan kun je maar beter accepteren dat je het krijgt, linksom of rechtsom.
Heb de afgelopen 6 maanden veel in vliegtuigen gezeten voor het werk. Veel van mijn collega's ook waarmee ik toch best vaak in dezelfde ruimtes heb gezeten. Ben heel vlak voor de lockdown nog in Rome geweest.

Ik zou het eerder vreemd vinden als ik het niet heb gehad dan wel. Ik heb het allang geaccepteerd inderdaad.
1947-2016
pi_192873545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef maan_man het volgende:

[..]

Slechte vergelijking. Door Rutte wordt je verantwoordelijk gemaakt voor het lijden van anderen.

Als jij X doet, dan mag y (bijvoorbeeld de kapper) z niet.

Jouw voorbeeld is meer in de categorie als jij, kapper, geen goed plan hebt, dan mag je niet open.
Sterker nog: Als jouw buurvrouw zich niet gedraagt dan mag jij kapsalon niet openen.

Heel anders dan bij de Appie je boodschappen niet betalen maar laat maar zitten want dat gaat er gewoon niet in.
Go hard or go home
  donderdag 30 april 2020 @ 13:24:45 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_192873578
quote:
15s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:01 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Ai, dit is wel akelig.
Valt wel mee, ondanks alle heldenverhalen is de veiligheid van de hulpverlener altijd prioriteit. Bovenal is er bewijs dat reanimatie buiten het ziekenhuis beter werkt zonder mond op mond beademing, maar gewoon door een continu ritme aan te houden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 30 april 2020 @ 13:24:57 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192873581
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Zelf ben ik niet bang voor corona, maar als het uitmaakt hoeveel virale load je binnen krijgt zou mond op mond beademing dus wel kunnen zorgen voor een hele heftige infectie?
Maar dan ga je dus uit van de veronderstelling dat de persoon in kwestie (zeer waarschijnlijk) corona heeft. Oftewel: guilty until proven otherwise.
  donderdag 30 april 2020 @ 13:25:39 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192873596
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Valt wel mee, ondanks alle heldenverhalen is de veiligheid van de hulpverlener altijd prioriteit. Bovenal is er bewijs dat reanimatie buiten het ziekenhuis beter werkt zonder mond op mond beademing, maar gewoon door een continu ritme aan te houden.
Ah oke, dat wist ik niet. Dank! :)
pi_192873607
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus je bent een dief als je naar buiten gaat volgens jou?
Abstract denken is lastig blijkt weer. Maar volgens mij heb je zelf ook wel door dat jouw definitie van chantage te beperkt was. Als je jouw definitie doortrekt krijg je namelijk rare conclusies.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192873635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef maan_man het volgende:
Door Rutte wordt je verantwoordelijk gemaakt voor het lijden van anderen.
En hoe is dat precies chantage dan?

Het lijkt me feitelijk juist dat, wanneer de samenleving (en dus niet het individu) besluit de versoeplingsruimte die er is in te nemen met IKEA-bezoeken (en dientengevolge het aantal besmettingen oploopt), er minder ruimte is voor andere versoepelingen. Dat lijkt me geen chantage, maar een realistische voorstelling van hoe de zaken ervoor staan.
pi_192873664
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het lijkt me feitelijk juist dat, wanneer de samenleving (en dus niet het individu) besluit de versoeplingsruimte die er is in te nemen met IKEA-bezoeken (en dientengevolge het aantal besmettingen oploopt), er minder ruimte is voor andere versoepelingen. Dat lijkt me geen chantage, maar een realistische voorstelling van hoe de zaken ervoor staan.
Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space. Is gewoon schijnveiligheid. Als je daar gaat rondlopen met een 1.5 meter meetlat kun je de hele dag boetes uitdelen.

Gewoon a la duitsland alles open gooien met mondkapjes ipv dat schijnveilige 1.5 meter.

Waarom mag albert heijn wel gedoogd open blijven en een kapper met mondkapje gesloten blijven.
pi_192873670
Schatting miljoenen Nederlanders besmet.

Eerste week april is Sanquin aangevangen met het testen van duizenden bloeddonoren, dit zou een representatieve steekproef zijn volgens het RIVM.
Uit dit onderzoek bleek dat eerste week april 3,3 % antistoffen tegen het virus had, oftewel 560.000 Nederlanders zou volgens deze representatieve steekproef eerste week april antistoffen hebben tegen covid-19.
Aangezien antistoffen pas meetbaar zijn 2 weken na het doormaken van het virus, zouden zij het virus in de week of weken voor 20 maart hebben doorgemaakt.

Op 20 maart waren er in Nederland 3000 officiële geregistreerde besmettingen maar volgens het onderzoek van het RIVM/Sanquin liepen tussen 7 en 20 maart al zo'n 560.000 zeer besmettelijke covid dragers in de maatschappij cq huiselijke kring rond.

Heden zijn er 38.802 geregistreerde besmettingen tegenover 3000 op 20 maart (3000 geregistreerde tegenover 560.000 silent besmettingen toen).

Dat zou inhouden dat heden reeds miljoenen Nederlanders besmet zijn/geweest met het coronavirus.
pi_192873687
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:

[..]

Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space.
Weet je zeker dat het geen pinguïns waren?
pi_192873704
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zelf de risico analyse maken, iets wat je altijd moet doen vooraf in zo'n situatie. Ik ga niet bij voorbaat al niet reanimeren.
1947-2016
pi_192873735
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Abstract denken is lastig blijkt weer. Maar volgens mij heb je zelf ook wel door dat jouw definitie van chantage te beperkt was. Als je jouw definitie doortrekt krijg je namelijk rare conclusies.
Nu ga je die uitweg zoeken bij een ander. Heel beperkt in je wereld denk ik.
Wat rutte doet is gewoonweg chantage en op de emoties inspelen op een hele laffe en lage manier. Pressie uitoefenen zodat een ander zich gaat gedragen zoals hij wil, anders geeft hij iedereen straf.
Wat is dat dan volgens jou? Nog steeds niet gelezen van je.
1947-2016
pi_192873743
quote:
Gewoon a la duitsland alles open gooien met mondkapjes ipv dat schijnveilige 1.5 meter.
Duitsland is helemaal niet alles aan het opengooien... Sterker nog, Merkel trapt daar juist op de rem.

En hun reproductiegetal lijkt niet echt de goede kant op te gaan... Niet bepaald een gidsland in dat opzicht.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-beetje-op-a3998139
pi_192873748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:36 schreef Red_85 het volgende:
Wat rutte doet is gewoonweg chantage en op de emoties inspelen op een hele laffe en lage manier. Pressie uitoefenen zodat een ander zich gaat gedragen zoals hij wil, anders geeft hij iedereen straf.
Wat is dat dan volgens jou? Nog steeds niet gelezen van je.
Ik heb dit al meermaals geschreven hoor:
quote:

[..]

pi_192873753
quote:

[..]

Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space. Is gewoon schijnveiligheid. Als je daar gaat rondlopen met een 1.5 meter meetlat kun je de hele dag boetes uitdelen.

Waarom mag albert heijn wel gedoogd open blijven en een kapper met mondkapje gesloten blijven.
Je mag alleen het woord schijnveiligheid gebruiken als het om mondkapjes gaat ja. :(

Verder helemaal eens, hoe kan je in een gang in de supermarkt nu afstand houden met passerende mensen?
pi_192873754
quote:

[..]

Realisme is al lang ver te zoeken bij rutte, het gaat vooral om de toon waarmee hij het gisteren verteld.
Ook op de vraag van de fletcher hotelrestaurants ging hij los in zijn antwoord. Persoonlijke irritatie naar een journalist.

Kom op zeg.
1947-2016
pi_192873761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:37 schreef Smack10 het volgende:
Verder helemaal eens, hoe kan je in een gang in de supermarkt nu afstand houden met passerende mensen?
Men doet net alsof je direct besmet bent als je binnen de 1,5 meter komt. 8)7
pi_192873765
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Men doet net alsof je direct besmet bent als je binnen de 1,5 meter komt. 8)7
Nee, daar gaat het niet om.

Het gaat om het feit dat je afstand moet houden en daarmee maar zoveel mensen in een winkel mogen, gebaseerd op het oppervlakte.

Terwijl vrijwel elke Nederlander bij de sale staat of de Billy kast van de IKEA. :')

Dat noem ik schijnveiligheid.
pi_192873769
quote:

[..]

Dit is een aanname die nergens op is gebaseerd. Dit hoorden wij ook toen iedereen door de bollenstreek aan het banjeren was, maar wij zien het nog altijd niet terug in de cijfers.

En zelfs als een oorzaak gevolg wel bestaat en dit duidelijk wordt gecommuniceerd, dan wil dit niet zeggen dat er geen sprake is van chantage. Als de maffia zegt als jij mij x beschermgeld betaalt, dan laten wij je met rust, dan is dat een mededeling die feitelijk klopt. Maar het blijft chantage.
pi_192873783
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:39 schreef Smack10 het volgende:
Het gaat om het feit dat je afstand moet houden en daarmee maar zoveel mensen in een winkel mogen, gebaseerd op het oppervlakte.
En als binnen supermarkten structureel die 1,5 meter niet kunnen handhaven (en dat is dus niet hetzelfde als dat het NOOIT meer gaat gebeuren) is het ook einde oefening voor die supermarkt.

quote:
Terwijl vrijwel elke Nederlander bij de sale staat of de Billy kast van de IKEA. :')
En hetzelfde geldt voor de IKEA.

En "vrijwel elke Nederlander"? Jij was zeker de enige die thuis zat? :')

quote:
Dat noem ik schijnveiligheid.
Een autogordel verplichten betekent ook niet dat er geen verkeersslachtoffers meer zullen vallen. Is dat ook schijnveiligheid?
  FOK!fotograaf donderdag 30 april 2020 @ 13:43:39 #29
842 Zorro
Z
pi_192873793
Ik sla iedereen op zijn gezicht. Wie genoeg afstand houdt heeft niks te vrezen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_192873798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:40 schreef maan_man het volgende:
Dit is een aanname die nergens op is gebaseerd. Dit hoorden wij ook toen iedereen door de bollenstreek aan het banjeren was, maar wij zien het nog altijd niet terug in de cijfers.

Daarvan is dat nooit gezegd. Hooguit door de mensen hier.

En wat snap je niet aan een voorwaardelijke mededeling? Als het drukker wordt... Bij de bollenstreek zie je geen effect, omdat het dus niet drukker werd.
pi_192873819
Als heel Nederland tegelijk met de trein gaat, is de trein te vol en kan niet iedereen mee. Goh, wat een chantage!
pi_192873827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:31 schreef Za het volgende:
Schatting miljoenen Nederlanders besmet.

Eerste week april is Sanquin aangevangen met het testen van duizenden bloeddonoren, dit zou een representatieve steekproef zijn volgens het RIVM.
Uit dit onderzoek bleek dat eerste week april 3,3 % antistoffen tegen het virus had, oftewel 560.000 Nederlanders zou volgens deze representatieve steekproef eerste week april antistoffen hebben tegen covid-19.
Aangezien antistoffen pas meetbaar zijn 2 weken na het doormaken van het virus, zouden zij het virus in de week of weken voor 20 maart hebben doorgemaakt.

Op 20 maart waren er in Nederland 3000 officiële geregistreerde besmettingen maar volgens het onderzoek van het RIVM/Sanquin liepen tussen 7 en 20 maart al zo'n 560.000 zeer besmettelijke covid dragers in de maatschappij cq huiselijke kring rond.

Heden zijn er 38.802 geregistreerde besmettingen tegenover 3000 op 20 maart (3000 geregistreerde tegenover 560.000 silent besmettingen toen).

Dat zou inhouden dat heden reeds miljoenen Nederlanders besmet zijn/geweest met het coronavirus.
Ik vraag mij alleen af hoe representatief een groep bloeddonoren is voor de Nederlandse samenleving. Ik ken maar een iemand die bloed geeft en dat is mij nichtje die een WAJONG-uitkering heeft.

Mensen die 40 uur werken, vergadering in en uit halen, klant na klant helpen, .... Kortom het meeste besmettingsgevaar lopen. Hebben die wel zoveel tijd om bloed te geven en zijn deze gelijk vertegenwoordigd in de groep. Ik denk dat de kans misschien aanwezig is dat in werkelijkheid meer mensen de ziekte hebben doorgemaakt, dan de steekproef laat zien.
pi_192873843
En meer met deze zienswijze:
https://www.trouw.nl/opin(...)liere-zorg~bf959b3f/

quote:
Ziek door negeren asymptomatische besmetting
De veiligheid van de zorg buiten het ziekenhuis is van fundamenteel belang. Maar het RIVM heeft bij schaarste aan middelen een compromis goedgekeurd: “Eerder is in Nederland bij zicht op afdoende voorraden gekozen voor maximale veiligheid (...) Er is echter sprake van krapte van persoonlijke beschermingsmiddelen, waardoor de adviezen (…) zijn aangepast aan de feitelijke risico’s.” De richtlijn zegt dat bescherming niet nodig is als een patiënt niet hoest of niest, als de hulpverlener in dezelfde kamer op 1,5 meter afstand blijft, of als deze “alleen medicatie hoeft aan te reiken”. Bij lichamelijke verzorging van een besmette patiënt geldt een chirurgisch masker als veilig, terwijl de Arbo-richtlijn een FFP3-masker voorschrijft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192873846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Als heel Nederland tegelijk met de trein gaat, is de trein te vol en kan niet iedereen mee. Goh, wat een chantage!
Wat heeft de trein hiermee te maken. Rutte had het over de straat opgaan en de kapper. Jouw verhaal begint te wankelen.
pi_192873853
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En als binnen supermarkten structureel die 1,5 meter niet kunnen handhaven (en dat is dus niet hetzelfde als dat het NOOIT meer gaat gebeuren) is het ook einde oefening voor die supermarkt.
[..]

En hetzelfde geldt voor de IKEA.

En "vrijwel elke Nederlander"? Jij was zeker de enige die thuis zat? :')
[..]

Een autogordel verplichten betekent ook niet dat er geen verkeersslachtoffers meer zullen vallen. Is dat ook schijnveiligheid?
Nee, maar de argumentatie van het kabinet was dat mondkapjes juist zouden zorgen voor schijnveiligheid.

Dan mogen ze wel het woord schijnveiligheid gebruiken? En ga nu niet doen alsof alle mensen met mondkapjes direct trio's gaan houden of iets dergelijks. :')

Alsof mensen met een riem om in de auto standaard 230 km per uur rijden.

Verder is het wel grappig als je in een gang staat en er staat een Hermien met kort pittig kapsel met karretje vol angst naar je te kijken wanneer je bij de chips weg bent want ze durft niet langs. |:)
  donderdag 30 april 2020 @ 13:51:45 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192873875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:47 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik vraag mij alleen af hoe representatief een groep bloeddonoren is voor de Nederlandse samenleving. Ik ken maar een iemand die bloed geeft en dat is mij nichtje die een WAJONG-uitkering heeft.

Mensen die 40 uur werken, vergadering in en uit halen, klant na klant helpen, .... Kortom het meeste besmettingsgevaar lopen. Hebben die wel zoveel tijd om bloed te geven en zijn deze gelijk vertegenwoordigd in de groep. Ik denk dat de kans misschien aanwezig is dat in werkelijkheid meer mensen de ziekte hebben doorgemaakt, dan de steekproef laat zien.
dat zou toch alleen maar gunstig zijn dan
pi_192873911
quote:

Zover ik weet is dat ook de gedachte dat het werkelijk aantal hoger ligt.

Maar afgaande op de steekproef tov het aantal geregistreerde gevallen op 20 maart en nu komen we sowieso al op vele miljoenen uit.
  donderdag 30 april 2020 @ 13:55:11 #38
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192873921
quote:

[..]

Heel veel mensen lopen na het werk bij de Sanquin binnen om te doneren als het ze uitkomt. Daar zijn de openingstijden van de Sanquin ook op berekend. Je hoeft geen afspraak te maken om bloed te doneren.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192873939
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:

Nee, geen schijnveiligheid, maar ook geen absolute veiligheid. Daarom zocht de auto-industrie verder en kwamen ze onder andere met de airbag. Het RIVM denk juist dat 1,5 meter (de autogordel) absolute veiligheid is en wil niet verder kijken naar bijvoorbeeld mondkapjes (airbag).
pi_192873944
Actuele cijfers COVID-19: 30 april 2020
Positief geteste personen

39.316* (+514)
Ziekenhuisopnames 10.769
(+84)

Overleden personen

4.795** (+84)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: