Volgens jou is chantage dit:quote:Op donderdag 30 april 2020 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat doe je niet. Alleen in jouw denkwereld.
Kortom: Als jij niet X doet, krijg jij Y niet.quote:Als jij niet doet wat ik zeg, krijg jij niet wat je wil.
De vraag is waarom er restaurant in de melding staat.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:53 schreef Rabieluh het volgende:
Even wat anders, bij de p2000 meldingen komt deze nu voorbij:
[..]
Iemand enig idee waarom sars-covid zo wordt vermeld? Best apart wel. Of is het gewoon een reminder aan ambulance personeel dat men er rekening mee moet houden.
40-70% zou het virus krijgen. Dat was al bekend voordat het een pandemie werd genoemd. Toen zaten we nog in de 5e of 6e fase. Dan kun je maar beter accepteren dat je het krijgt, linksom of rechtsom.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ik iemand zie liggen, doe ik gewoon mond op mond beademing. Denk dat ik wel sterk genoeg ben covid te overleven. Plus welk risico is er exact? Nog steeds hebben we meer kans om iemand tegen te komen die het niet heeft dan wel.
Angstvirus ettert verder.
Afhaal, verbouwen, mensen die boven het restaurant wonen, ik noem maar wat mogelijkheden.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De vraag is waarom er restaurant in de melding staat.
Die zijn toch allemaal dicht?
Dus je bent een dief als je naar buiten gaat volgens jou?quote:Op donderdag 30 april 2020 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens jou is chantage dit:
[..]
Kortom: Als jij niet X doet, krijg jij Y niet.
Ik vervang X door: betalen
En Y door: je boodschappen.
Ofwel jouw definitie van chantage klopt niet, ofwel AH chanteert haar klanten. Ik ga voor het eerste.
Slechte vergelijking. Door Rutte wordt je verantwoordelijk gemaakt voor het lijden van anderen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens jou is chantage dit:
[..]
Kortom: Als jij niet X doet, krijg jij Y niet.
Ik vervang X door: betalen
En Y door: je boodschappen.
Ofwel jouw definitie van chantage klopt niet, ofwel AH chanteert haar klanten. Ik ga voor het eerste.
Waarom zou je dat doen? Zelf ben ik niet bang voor corona, maar als het uitmaakt hoeveel virale load je binnen krijgt zou mond op mond beademing dus wel kunnen zorgen voor een hele heftige infectie?quote:Op donderdag 30 april 2020 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ik iemand zie liggen, doe ik gewoon mond op mond beademing. Denk dat ik wel sterk genoeg ben covid te overleven. Plus welk risico is er exact? Nog steeds hebben we meer kans om iemand tegen te komen die het niet heeft dan wel.
Angstvirus ettert verder.
Heb de afgelopen 6 maanden veel in vliegtuigen gezeten voor het werk. Veel van mijn collega's ook waarmee ik toch best vaak in dezelfde ruimtes heb gezeten. Ben heel vlak voor de lockdown nog in Rome geweest.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:19 schreef Noek het volgende:
[..]
40-70% zou het virus krijgen. Dat was al bekend voordat het een pandemie werd genoemd. Toen zaten we nog in de 5e of 6e fase. Dan kun je maar beter accepteren dat je het krijgt, linksom of rechtsom.
Sterker nog: Als jouw buurvrouw zich niet gedraagt dan mag jij kapsalon niet openen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. Door Rutte wordt je verantwoordelijk gemaakt voor het lijden van anderen.
Als jij X doet, dan mag y (bijvoorbeeld de kapper) z niet.
Jouw voorbeeld is meer in de categorie als jij, kapper, geen goed plan hebt, dan mag je niet open.
Valt wel mee, ondanks alle heldenverhalen is de veiligheid van de hulpverlener altijd prioriteit. Bovenal is er bewijs dat reanimatie buiten het ziekenhuis beter werkt zonder mond op mond beademing, maar gewoon door een continu ritme aan te houden.quote:
Maar dan ga je dus uit van de veronderstelling dat de persoon in kwestie (zeer waarschijnlijk) corona heeft. Oftewel: guilty until proven otherwise.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Zelf ben ik niet bang voor corona, maar als het uitmaakt hoeveel virale load je binnen krijgt zou mond op mond beademing dus wel kunnen zorgen voor een hele heftige infectie?
Ah oke, dat wist ik niet. Dank!quote:Op donderdag 30 april 2020 13:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Valt wel mee, ondanks alle heldenverhalen is de veiligheid van de hulpverlener altijd prioriteit. Bovenal is er bewijs dat reanimatie buiten het ziekenhuis beter werkt zonder mond op mond beademing, maar gewoon door een continu ritme aan te houden.
Abstract denken is lastig blijkt weer. Maar volgens mij heb je zelf ook wel door dat jouw definitie van chantage te beperkt was. Als je jouw definitie doortrekt krijg je namelijk rare conclusies.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus je bent een dief als je naar buiten gaat volgens jou?
En hoe is dat precies chantage dan?quote:Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef maan_man het volgende:
Door Rutte wordt je verantwoordelijk gemaakt voor het lijden van anderen.
Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space. Is gewoon schijnveiligheid. Als je daar gaat rondlopen met een 1.5 meter meetlat kun je de hele dag boetes uitdelen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoe is dat precies chantage dan?
Het lijkt me feitelijk juist dat, wanneer de samenleving (en dus niet het individu) besluit de versoeplingsruimte die er is in te nemen met IKEA-bezoeken (en dientengevolge het aantal besmettingen oploopt), er minder ruimte is voor andere versoepelingen. Dat lijkt me geen chantage, maar een realistische voorstelling van hoe de zaken ervoor staan.
Weet je zeker dat het geen pinguïns waren?quote:Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:
[..]
Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space.
Zelf de risico analyse maken, iets wat je altijd moet doen vooraf in zo'n situatie. Ik ga niet bij voorbaat al niet reanimeren.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Zelf ben ik niet bang voor corona, maar als het uitmaakt hoeveel virale load je binnen krijgt zou mond op mond beademing dus wel kunnen zorgen voor een hele heftige infectie?
Nu ga je die uitweg zoeken bij een ander. Heel beperkt in je wereld denk ik.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Abstract denken is lastig blijkt weer. Maar volgens mij heb je zelf ook wel door dat jouw definitie van chantage te beperkt was. Als je jouw definitie doortrekt krijg je namelijk rare conclusies.
Duitsland is helemaal niet alles aan het opengooien... Sterker nog, Merkel trapt daar juist op de rem.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:
Gewoon a la duitsland alles open gooien met mondkapjes ipv dat schijnveilige 1.5 meter.
Ik heb dit al meermaals geschreven hoor:quote:Op donderdag 30 april 2020 13:36 schreef Red_85 het volgende:
Wat rutte doet is gewoonweg chantage en op de emoties inspelen op een hele laffe en lage manier. Pressie uitoefenen zodat een ander zich gaat gedragen zoals hij wil, anders geeft hij iedereen straf.
Wat is dat dan volgens jou? Nog steeds niet gelezen van je.
quote:Op donderdag 30 april 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijkt me feitelijk juist dat, wanneer de samenleving (en dus niet het individu) besluit de versoeplingsruimte die er is in te nemen met IKEA-bezoeken (en dientengevolge het aantal besmettingen oploopt), er minder ruimte is voor andere versoepelingen. Dat lijkt me geen chantage, maar een realistische voorstelling van hoe de zaken ervoor staan.
Je mag alleen het woord schijnveiligheid gebruiken als het om mondkapjes gaat ja.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:
[..]
Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space. Is gewoon schijnveiligheid. Als je daar gaat rondlopen met een 1.5 meter meetlat kun je de hele dag boetes uitdelen.
Gewoon a la duitsland alles open gooien met mondkapjes ipv dat schijnveilige 1.5 meter.
Waarom mag albert heijn wel gedoogd open blijven en een kapper met mondkapje gesloten blijven.
Realisme is al lang ver te zoeken bij rutte, het gaat vooral om de toon waarmee hij het gisteren verteld.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Men doet net alsof je direct besmet bent als je binnen de 1,5 meter komt.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:37 schreef Smack10 het volgende:
Verder helemaal eens, hoe kan je in een gang in de supermarkt nu afstand houden met passerende mensen?
Nee, daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Men doet net alsof je direct besmet bent als je binnen de 1,5 meter komt.
Dit is een aanname die nergens op is gebaseerd. Dit hoorden wij ook toen iedereen door de bollenstreek aan het banjeren was, maar wij zien het nog altijd niet terug in de cijfers.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En als binnen supermarkten structureel die 1,5 meter niet kunnen handhaven (en dat is dus niet hetzelfde als dat het NOOIT meer gaat gebeuren) is het ook einde oefening voor die supermarkt.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:39 schreef Smack10 het volgende:
Het gaat om het feit dat je afstand moet houden en daarmee maar zoveel mensen in een winkel mogen, gebaseerd op het oppervlakte.
En hetzelfde geldt voor de IKEA.quote:Terwijl vrijwel elke Nederlander bij de sale staat of de Billy kast van de IKEA.
Een autogordel verplichten betekent ook niet dat er geen verkeersslachtoffers meer zullen vallen. Is dat ook schijnveiligheid?quote:Dat noem ik schijnveiligheid.
Daarvan is dat nooit gezegd. Hooguit door de mensen hier.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:40 schreef maan_man het volgende:
Dit is een aanname die nergens op is gebaseerd. Dit hoorden wij ook toen iedereen door de bollenstreek aan het banjeren was, maar wij zien het nog altijd niet terug in de cijfers.
Ik vraag mij alleen af hoe representatief een groep bloeddonoren is voor de Nederlandse samenleving. Ik ken maar een iemand die bloed geeft en dat is mij nichtje die een WAJONG-uitkering heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:31 schreef Za het volgende:
Schatting miljoenen Nederlanders besmet.
Eerste week april is Sanquin aangevangen met het testen van duizenden bloeddonoren, dit zou een representatieve steekproef zijn volgens het RIVM.
Uit dit onderzoek bleek dat eerste week april 3,3 % antistoffen tegen het virus had, oftewel 560.000 Nederlanders zou volgens deze representatieve steekproef eerste week april antistoffen hebben tegen covid-19.
Aangezien antistoffen pas meetbaar zijn 2 weken na het doormaken van het virus, zouden zij het virus in de week of weken voor 20 maart hebben doorgemaakt.
Op 20 maart waren er in Nederland 3000 officiële geregistreerde besmettingen maar volgens het onderzoek van het RIVM/Sanquin liepen tussen 7 en 20 maart al zo'n 560.000 zeer besmettelijke covid dragers in de maatschappij cq huiselijke kring rond.
Heden zijn er 38.802 geregistreerde besmettingen tegenover 3000 op 20 maart (3000 geregistreerde tegenover 560.000 silent besmettingen toen).
Dat zou inhouden dat heden reeds miljoenen Nederlanders besmet zijn/geweest met het coronavirus.
quote:Ziek door negeren asymptomatische besmetting
De veiligheid van de zorg buiten het ziekenhuis is van fundamenteel belang. Maar het RIVM heeft bij schaarste aan middelen een compromis goedgekeurd: “Eerder is in Nederland bij zicht op afdoende voorraden gekozen voor maximale veiligheid (...) Er is echter sprake van krapte van persoonlijke beschermingsmiddelen, waardoor de adviezen (…) zijn aangepast aan de feitelijke risico’s.” De richtlijn zegt dat bescherming niet nodig is als een patiënt niet hoest of niest, als de hulpverlener in dezelfde kamer op 1,5 meter afstand blijft, of als deze “alleen medicatie hoeft aan te reiken”. Bij lichamelijke verzorging van een besmette patiënt geldt een chirurgisch masker als veilig, terwijl de Arbo-richtlijn een FFP3-masker voorschrijft.
Wat heeft de trein hiermee te maken. Rutte had het over de straat opgaan en de kapper. Jouw verhaal begint te wankelen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Als heel Nederland tegelijk met de trein gaat, is de trein te vol en kan niet iedereen mee. Goh, wat een chantage!
Nee, maar de argumentatie van het kabinet was dat mondkapjes juist zouden zorgen voor schijnveiligheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En als binnen supermarkten structureel die 1,5 meter niet kunnen handhaven (en dat is dus niet hetzelfde als dat het NOOIT meer gaat gebeuren) is het ook einde oefening voor die supermarkt.
[..]
En hetzelfde geldt voor de IKEA.
En "vrijwel elke Nederlander"? Jij was zeker de enige die thuis zat?
[..]
Een autogordel verplichten betekent ook niet dat er geen verkeersslachtoffers meer zullen vallen. Is dat ook schijnveiligheid?
dat zou toch alleen maar gunstig zijn danquote:Op donderdag 30 april 2020 13:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik vraag mij alleen af hoe representatief een groep bloeddonoren is voor de Nederlandse samenleving. Ik ken maar een iemand die bloed geeft en dat is mij nichtje die een WAJONG-uitkering heeft.
Mensen die 40 uur werken, vergadering in en uit halen, klant na klant helpen, .... Kortom het meeste besmettingsgevaar lopen. Hebben die wel zoveel tijd om bloed te geven en zijn deze gelijk vertegenwoordigd in de groep. Ik denk dat de kans misschien aanwezig is dat in werkelijkheid meer mensen de ziekte hebben doorgemaakt, dan de steekproef laat zien.
Zover ik weet is dat ook de gedachte dat het werkelijk aantal hoger ligt.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:47 schreef maan_man het volgende:
Ik vraag mij alleen af hoe representatief een groep bloeddonoren is voor de Nederlandse samenleving. Ik ken maar een iemand die bloed geeft en dat is mij nichtje die een WAJONG-uitkering heeft.
Mensen die 40 uur werken, vergadering in en uit halen, klant na klant helpen, .... Kortom het meeste besmettingsgevaar lopen. Hebben die wel zoveel tijd om bloed te geven en zijn deze gelijk vertegenwoordigd in de groep. Ik denk dat de kans misschien aanwezig is dat in werkelijkheid meer mensen de ziekte hebben doorgemaakt, dan de steekproef laat zien.
Heel veel mensen lopen na het werk bij de Sanquin binnen om te doneren als het ze uitkomt. Daar zijn de openingstijden van de Sanquin ook op berekend. Je hoeft geen afspraak te maken om bloed te doneren.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:47 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, geen schijnveiligheid, maar ook geen absolute veiligheid. Daarom zocht de auto-industrie verder en kwamen ze onder andere met de airbag. Het RIVM denk juist dat 1,5 meter (de autogordel) absolute veiligheid is en wil niet verder kijken naar bijvoorbeeld mondkapjes (airbag).quote:Op donderdag 30 april 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Een autogordel verplichten betekent ook niet dat er geen verkeersslachtoffers meer zullen vallen. Is dat ook schijnveiligheid?
Oké, daar was ik niet van op de hoogte. In mijn eigen omgeving ken ik gewoon niemand.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:55 schreef mazaru het volgende:
[..]
Heel veel mensen lopen na het werk bij de Sanquin binnen om te doneren als het ze uitkomt. Daar zijn de openingstijden van de Sanquin ook op berekend. Je hoeft geen afspraak te maken om bloed te doneren.
Goede cijfersquote:Op donderdag 30 april 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 30 april 2020
Positief geteste personen
39.316* (+514)
Ziekenhuisopnames 10.769
(+84)
Overleden personen
4.795** (+84)
Ik ken er een paar en die melden het ook altijd op social media. Het is een prestatie van jewelste.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Oké, daar was ik niet van op de hoogte. In mijn eigen omgeving ken ik gewoon niemand.
Airbag is nog steeds niet verplicht toch? Autogordel wel.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:56 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, geen schijnveiligheid, maar ook geen absolute veiligheid. Daarom zocht de auto-industrie verder en kwamen ze onder andere met de airbag. Het RIVM denk juist dat 1,5 meter (de autogordel) absolute veiligheid is en wil niet verder kijken naar bijvoorbeeld mondkapjes (airbag).
Prima cijfers weerquote:Op donderdag 30 april 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:
39.316* (+514)
Ziekenhuisopnames 10.769
(+84)
Overleden personen
4.795** (+84)
Je kan er maar trots op zijn. Ik heb heel wat jaartjes gedoneerd, maar nog nooit wat hierover op FB gezetquote:Op donderdag 30 april 2020 14:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ken er een paar en die melden het ook altijd op social media. Het is een prestatie van jewelste.
quote:
Dit was het Hornbach weekend? De enige file van die week was voor de Hornbach.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, die paasdrukte is toch al duidelijk te zien.
Sowieso, opscheppen dat je een goede daad verrichtquote:Op donderdag 30 april 2020 14:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je kan er maar trots op zijn. Ik heb heel wat jaartjes gedoneerd, maar nog nooit wat hierover op FB gezet
Het dooft uit. Nauwelijk meer ziekenhuisopnames. Waarop baseerde men toen men zei dat R0 weer omhoog ging? Ik zie het nietquote:Op donderdag 30 april 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:
39.316* (+514)
Ziekenhuisopnames 10.769
(+84)
Overleden personen
4.795** (+84)
Dit idd, 1,5m is meer dan je denkt.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:
[..]
Jonge, ik kom net van albert heijn xl. Zeker 15 mensen binnen mn 1.5 meter space. Is gewoon schijnveiligheid. Als je daar gaat rondlopen met een 1.5 meter meetlat kun je de hele dag boetes uitdelen.
Waarom mag albert heijn wel gedoogd open blijven en een kapper met mondkapje gesloten blijven.
Ben er ook niet zo van, maar als door zo'n post één iemand denkt goh ga ik ook doen is het dat al waard.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Sowieso, opscheppen dat je een goede daad verricht.
Ja, maar dat effect zien we pas over een week.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, die paasdrukte is toch al duidelijk te zien.
Vanaf de eerste symptomen begin je antilichamen aan te maken (vaak zijn de symptomen het gevolg van de immuunreactie). Wanneer ze detecteerbaar zijn zal afhangen van de gevoeligheid van de test of de gekozen drempelwaarde (met een lagere waarde krijg je meer false positives maar minder false negatives), en op welk type antilichamen getest wordt. IgM stijgt snel maar neemt vrij snel weer af, IgG stijgt trager maar blijft langer hoog. Bij rodehond bvb piekt IgM twee weken en IgG zes weken na de eerste symptomen.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:31 schreef Za het volgende:
Eerste week april is Sanquin aangevangen met het testen van duizenden bloeddonoren, dit zou een representatieve steekproef zijn volgens het RIVM.
Uit dit onderzoek bleek dat eerste week april 3,3 % antistoffen tegen het virus had, oftewel 560.000 Nederlanders zou volgens deze representatieve steekproef eerste week april antistoffen hebben tegen covid-19.
Aangezien antistoffen pas meetbaar zijn 2 weken na het doormaken van het virus, zouden zij het virus in de week of weken voor 20 maart hebben doorgemaakt.
Op 20 maart waren er in Nederland 3000 officiële geregistreerde besmettingen maar volgens het onderzoek van het RIVM/Sanquin liepen tussen 7 en 20 maart al zo'n 560.000 zeer besmettelijke covid dragers in de maatschappij cq huiselijke kring rond.
Heden zijn er 38.802 geregistreerde besmettingen tegenover 3000 op 20 maart (3000 geregistreerde tegenover 560.000 silent besmettingen toen).
Dat zou inhouden dat heden reeds miljoenen Nederlanders besmet zijn/geweest met het coronavirus.
Dat is het ook. Het is een papieren regel die niet heel strikt wordt nagekomen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd, 1,5m is meer dan je denkt.
Je analogie met airbags is goed.
Enorme aanname waar niemand wat aan heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:13 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is het ook. Het is een papieren regel die niet heel strikt wordt nagekomen.
Kun je daar als overheid wel aan vasthouden, maar dan spreek je over schijnveiligheid, want in de praktijk gebeurd het niet.
Denk je nou echt dat wanneer je de horeca open gooit iedereen 1.5 meter afstand gaat houden? En dat continu? Natuurlijk niet.
Als het makkelijk kan (buiten, bos, etc.) zullen mensen het echt wel doen. Maar men doet niet meer extra moeite om die 1.5 meter te hanteren.
Althans niet wat ik zelf meemaak.
Je vergeet voor het gemak de laatste regel zie ikquote:Op donderdag 30 april 2020 14:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Enorme aanname waar niemand wat aan heeft.
Lijkt er toch op alsof dat voldoende is om het niet te doen laten toenemen in de buitenlucht.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat effect zien we pas over een week.
Week later: Ja, maar dat effect zien we pas over ....
Etc.
Ja, er zijn veel mensen buiten, maar het merendeel heeft zich in de afgelopen weken prima aan de regels gehouden; anders waren de nummers inderdaad inmiddels veel hoger geweest. Verwacht ook niet een nieuwe piek n.a.v. de weekenden erna. Meeste mensen houden ze zich gewoon aan de regels (incl de 1,5 meter), ook al gaan ze naar een IKEA.
Dit, het is klaar.quote:
KDV: Ouders staan buiten met elkaar te vertellen (zijn dus ouders met een vitaal beroep, want anders is het KDV nog gesloten). Niet op 1.5 meter. Passeren bij de poort ook gewoon langs elkaar door.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Enorme aanname waar niemand wat aan heeft.
/edit zag je slotzin over het hoofd, dan is het al iets minder een aanname
Ik merkte gister het tegenovergestelde. Moest in de Intratuin zijn en iedereen was er mee bezig. Even oogcontact zoeken, wie gaat er voor, waar moet jij zijn dan ga ik wel eerst even ergens anders zijn, dat idee.
Bron: NOSquote:13.884 zorgmedewerkers met corona, 9 doden
Bij het RIVM zijn 13.884 zorgmedewerkers met corona gemeld. Het gaat om zorgmedewerkers van 18 tot 69 jaar binnen en buiten het ziekenhuis. Van hen zijn 458 opgenomen in het ziekenhuis, wat neerkomt op 3 procent van het totaal.
Van negen zorgmedewerkers is gemeld dat zij zijn overleden. Zes van hen hadden al gezondheidsproblemen. Van de andere drie is dit nog niet bekend, meldt het RIVM.
Of de medewerkers het virus tijdens hun werk opliepen of daarbuiten, is niet bekend en ook niet te achterhalen.
Zorgmedewerkers worden vaker getest dan anderen.
nauwelijks is 2 ziekenhuis opnames per dag en 10 ontdekte cases per dag, net zoals in australië nu.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Het dooft uit. Nauwelijk meer ziekenhuisopnames. Waarop baseerde men toen men zei dat R0 weer omhoog ging? Ik zie het niet
Fijn dat jij weet dat in de IKEA's 1,5 meter afstand gehouden wordt.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat effect zien we pas over een week.
Week later: Ja, maar dat effect zien we pas over ....
Etc.
Ja, er zijn veel mensen buiten, maar het merendeel heeft zich in de afgelopen weken prima aan de regels gehouden; anders waren de nummers inderdaad inmiddels veel hoger geweest. Verwacht ook niet een nieuwe piek n.a.v. de weekenden erna. Meeste mensen houden ze zich gewoon aan de regels (incl de 1,5 meter), ook al gaan ze naar een IKEA.
De r0 zit gemiddelde 3 weken voor een ziekenhuisopname.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Het dooft uit. Nauwelijk meer ziekenhuisopnames. Waarop baseerde men toen men zei dat R0 weer omhoog ging? Ik zie het niet
Er krijgen toch geen 6 miljoen mensen de griepprik?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
6 mil mensen krijgen in 6 wpepken jaarlijks een vaccin. DAt komt wel goed.
Andere oplossingen zijn medicijn/behandelmethode wat het reduceert naar een lichte griep, betere accurate test voor iedereen of het virus dat zelf muteert naar een zwakke variant.
Heel naar. Maar ook hier weer: bekijk het in perspectief. 0,06% van het totaal aantal besmette medewerkers. Waarvan 2/3e al bevestigd gezondheidsproblemen had. En of ze het op werk opgelopen hebben is ook niet bekend.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bron: NOS
9 of 3 dode zorgmedewerkers afhankelijk van hoe je wil tellen.
Dat zegt niets als niet bekend is wat de beste mensen nog meer hadden. Zoals gezegd: die vrouw van 50 waar eerst een hoop ophef over was, had levercirrose en had nog 2 weken te leven.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
Sinds gisteren man overleden in de cat 35-39 jaar en een vrouw in cat 45-49 jaar...
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
Sinds gisteren man overleden in de cat 35-39 jaar en een vrouw in cat 45-49 jaar...
Waarvan akte.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
Volgens jou is China een goede bron van eerlijke data?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit, het is klaar.
Wanneer je nagaat dat er in Wuhan 50.000 gevallen van dubbele longontsteking waren, en daar mensen met milde symptomen niet getest noch meegeteld werden, en dat er daar miljoenen van moeten zijn geweest in Wuhan, en er nu geen enkele coronapatiënt meer daar in een ziekenhuis ligt, is het wel duidelijk.
Na een week of 8 dooft het uit, uit zichzelf.
6 mil wordt uitgenodigd, niet iedereen gaat natuurlijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er krijgen toch geen 6 miljoen mensen de griepprik?
uit zichzelf ? uh nee, met keiharde maatregelen.....en als elk land alles nu weer open gooit zoals vanouds zal er zeker een 2de golf komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dit, het is klaar.
Wanneer je nagaat dat er in Wuhan 50.000 gevallen van dubbele longontsteking waren, en daar mensen met milde symptomen niet getest noch meegeteld werden, en dat er daar miljoenen van moeten zijn geweest in Wuhan, en er nu geen enkele coronapatiënt meer daar in een ziekenhuis ligt, is het wel duidelijk.
Na een week of 8 dooft het uit, uit zichzelf.
Tja goh dat is het zeker, maar dat is die vrouw van 76 ook.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat ik dat verdrietig vind, of ze nou gezond waren of niet.
Uhmm 9 gewoon?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bron: NOS
9 of 3 dode zorgmedewerkers afhankelijk van hoe je wil tellen.
Oversterfte:quote:Er werden in de afgelopen 24 uur 178 nieuwe patiënten opgenomen in de ziekenhuizen, 293 mochten het ziekenhuis dan weer verlaten. In totaal liggen 3.609 mensen in het ziekenhuis door covid-19. Daarvan liggen 769 mensen op intensive care, 517 moeten worden beademd. Goed nieuws is dat er opnieuw een daling is van het aantal mensen op intensive care met 28, en een daling van het aantal beademde patiënten van 17, maar gemiddeld genomen sterft 50 procent van de personen die op intensive care belanden. Een meer gedetailleerde analyse per ziekenhuis bestaat nog niet, maar staat op de planning voor de toekomst.
Van de 111 doden vielen er 60 in Vlaanderen, 42 in Wallonië en 9 in Brussel. Er werden 51 sterfgevallen in het ziekenhuis geteld, 60 in de woonzorgcentra. Het totaal aantal sterfgevallen in ons land is 7.594.
Er werden 660 nieuwe bevestigde besmettingen genoteerd, 529 via de klassieke kanalen, 131 via de lopende studie in de woonzorgcentra. Per regio is dat 408 voor Vlaanderen, 176 voor Wallonië en 72 in Brussel. Van 4 mensen waren er geen gegevens over de woonplaats. In totaal zijn er 48.519 bevestigde covid-19-besmettingen in België.
Testen
De voorbije 24 uur werden 6.964 mensen getest, het totaal aantal testen staat op 233.688. 'Het gaat over het aantal geteste personen', zei Van Gucht. 'Het totaal aantal testen per dag ligt hoger, sommige mensen worden ook meermaals getest.' Er worden tussen de 15.000 en 20.000 testen per dag uitgevoerd in ons land.
Aantal bedden
Voor woensdag werd een vrij hoog aantal ingenomen bedden in ziekenhuizen gerapporteerd, 4.050. 'Dat leek om een plotse stijging in het totaal aantal ingenomen bedden te gaan, maar we hebben dit gecorrigeerd in het rapport van gisteren', verduidelijkte Van Gucht. De teststrategie in ziekenhuizen is recent veranderd, waardoor er een stijging op te merken was. 'Momenteel is het zo dat elke patiënt die binnenkomt, kan worden getest voor covid-19, ook als dat iemand is die binnenkomt voor een gebroken been', zei Van Gucht. 'Sommige van die patiënten testen positief, en die komen dan terecht in de covid-19-vleugel van het ziekenhuis en werden dan bij de patiënten bijgeteld.'
Deze telmethode is relevant voor ziekenhuizen, want het zegt iets over de bezetting van hun covid-19-vleugel, maar voor de trend veroorzaakt dat volgens Van Gucht verwarring. Daarom werd het cijfer gecorrigeerd. Er wordt enkel rekening houden met patiënten die in het ziekenhuis liggen en positief hebben getest voor covid-19. Daarom werd het cijfer van woensdag naar 3.733 gecorrigeerd. Er werden 317 patiënten uit de telling gehaald omdat dit patiënten zijn die met een andere aandoening naar het hospitaal werden gerefereerd.
quote:Van 16 maart tot en met 20 april zijn er in België ruim 6.500 meer overlijdens gemeld dan er kon worden verwacht op basis van de sterfgevallen van de afgelopen vijf jaar. Dat meldt Sciensano. ‘Zeer waarschijnlijk het gevolg van de covid-19-ziekte.’
Van 16 maart tot en met 12 april (een periode van vijf weken) overleden 13.986 mensen in België. Het gaat om alle oorzaken, dus niet alleen wegens het coronavirus. Dat waren er 5.055 meer dan kon worden verwacht: ruim 2.500 in de leeftijdsgroep 65-84 jaar en evenveel bij de 85-jarigen, maar toch ook 271 extra sterfgevallen in de categorie 15-64 jaar.
De week nadien overleden er - wel volgens voorlopige cijfers - nog eens 3.648 mensen. Dat waren er 1.489 meer dan verwacht op basis van de cijfers van de vijf jaar voordien.
De piek in de oversterfte zou wel achter de rug zijn. In de week van 30 maart was er een oversterfte van 80,7 procent, en in de week van 6 april bedroeg die zelfs 94,3 procent. Dat betekent dat er in die laatste week bijna dubbel zoveel mensen stierven (4.254) als verwacht (2.189). Ook op basis van de coronadoden wordt die week van 6 april als de piek aangeduid. In de week van 13 april zou volgens de voorlopige cijfers de oversterfte gedaald zijn naar 69 procent.
In Vlaanderen overleden er van 16 maart tot en met 20 april volgens de huidige gegevens 9.408 mensen, of 3.011 meer dan verwacht.
Is erger als je nog een heel leven voor je hebt en/of jongere kinderen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja goh dat is het zeker, maar dat is die vrouw van 76 ook.
Bron: mijn fysioquote:De laatste mailing van het KNGF geeft aan dat ze in de loop van deze week uitsluitsel gaan geven over het uitbreiden van de fysiotherapeutische zorg binnen de praktijk.
Met je eens, onderliggende probleem kon dus ook overgewicht of astma zijn, niet perse mensen die al met 1 in het graf stonden.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uhmm 9 gewoon?
Dat er al 6 gezondheidsproblemen hadden, was schijnbaar niet zo erg dat ze niet konden werken.
Dat gezeik altijd, alsof alleen overleden supergezonde mensen meetellen.
Iets meer dan 3 miljoen in 2018.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er krijgen toch geen 6 miljoen mensen de griepprik?
https://www.nivel.nl/nl/p(...)-grieppreventie-2018quote:Tijdens de jaarlijkse griepvaccinatie campagne van 2018 werd 18,0% van de Nederlandse bevolking gevaccineerd. Van de doelgroep met een hoog risico op complicaties bij griep werd 51,3% gevaccineerd. Er is voor het eerst sinds 2008 sprake van een lichte stijging in het aantal personen dat gevaccineerd werd; in 2017 was de vaccinatiegraad in de doelgroep 49,9%. Binnen de doelgroep voor griepvaccinatie is de vaccinatiegraad het hoogst bij mensen van 65 jaar en ouder met een medische indicatie voor vaccinatie. De omvang van de doelgroep neemt sinds 2010 elk jaar licht toe.
Ah ja. En de helft neemt hem zie ik en dat duurt 6 weken. Zei ik toch, je bent een half jaar zoet.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
6 mil wordt uitgenodigd, niet iedereen gaat natuurlijk.
Mensen met chronische aandoeningen werken vaak gewoon he.... COPD, astma, verkalkte aderen etcquote:Op donderdag 30 april 2020 14:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uhmm 9 gewoon?
Dat er al 6 gezondheidsproblemen hadden, was schijnbaar niet zo erg dat ze niet konden werken.
Voor sommige mensen in dit topic wel, die redeneren dat mensen met diabetes, hoge bloeddruk of een zwangerschap (comorbiditeit) anders toch wel binnen een paar maanden overleden zouden zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uhmm 9 gewoon?
Als de nood hoog is kan dat wel sneller lijkt me. Wij kunnen al jaren kiezen om hem op het werk te krijgen bijvoorbeeld. Als je dat bij ieder bedrijf doet, gaat dat al heel snel meehelpen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ah ja. En de helft neemt hem zie ik en dat duurt 6 weken. Zei ik toch, je bent een half jaar zoet.
Uit zichzelf:quote:Op donderdag 30 april 2020 14:31 schreef Predator40 het volgende:
uit zichzelf ? uh nee, met keiharde maatregelen.....en als elk land alles nu weer open gooit zoals vanouds zal er zeker een 2de golf komen.
De productie van vaccins zal ook wel wat tijd overheen gaan nu.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als de nood hoog is kan dat wel sneller lijkt me. Wij kunnen al jaren kiezen om hem op het werk te krijgen bijvoorbeeld. Als je dat bij ieder bedrijf doet, gaat dat al heel snel meehelpen.
Ja, maar het ging puur over het toedienen toch.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
De productie van vaccins zal ook wel wat tijd overheen gaan nu.
wat denk je dat er gewoon speciale vaccin klinieken worden ingericht, net zoals ze drive in klinieken hebben voor een covid19 test ( in andere landen dan NL )quote:Op donderdag 30 april 2020 14:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ah ja. En de helft neemt hem zie ik en dat duurt 6 weken. Zei ik toch, je bent een half jaar zoet.
De users die zo redenen zijn dan een beetje wereldvreemd, maar er zitten er hier inderdaad een aantal bij.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:34 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voor sommige mensen in dit topic wel, die redeneren dat mensen met diabetes, hoge bloeddruk of een zwangerschap (comorbiditeit) anders toch wel binnen een paar maanden overleden zouden zijn.
ik zit nu in australië en dit is echt niet uit zichzelf !!quote:Op donderdag 30 april 2020 14:35 schreef Za het volgende:
[..]
Uit zichzelf:
[ afbeelding ]
Lockdown 23 maart.
Zeg mij hoe welke lockdown maatregel dan ook dit heeft kunnen bewerkstelligen binnen 10 dagen.
Het begint erop te lijken ja. Niet zo vreemd ook trouwens. Spaanse griep deed precies hetzelfde om daarna in het najaar en het jaar erop nog terug te komen en daarna nooit meer grote problemen te veroorzaken.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:35 schreef Za het volgende:
[..]
Uit zichzelf:
[ afbeelding ]
Lockdown 23 maart.
Zeg mij hoe welke lockdown maatregel dan ook dit heeft kunnen bewerkstelligen binnen 10 dagen.
Een beetje alles wat wij niet doen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zit nu in australië en dit is echt niet uit zichzelf !!
- grenzen dicht
- staatsgrenzen dicht
- verplichte 14 dagen quarantine voor iedereen die in contact is geweest met een positief persoon en diegenen die positief getest zijn en als men het land inkomt en zelfs als men interstate reist ( als men al toegelaten word )
- social distancing
- flink boetes als men de regels niet volgt
- veel meer testen EN contact tracing !
En toch hetzelfde verloop min of meer.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een beetje alles wat wij niet doen.
Heb je een linkje naar de bron?quote:Op donderdag 30 april 2020 13:31 schreef Za het volgende:
Hoe goed wordt de verplichte quarantaine gecontroleerd dan?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zit nu in australië en dit is echt niet uit zichzelf !!
- grenzen dicht
- staatsgrenzen dicht
- verplichte 14 dagen quarantine voor iedereen die in contact is geweest met een positief persoon en diegenen die positief getest zijn en als men het land inkomt en zelfs als men interstate reist ( als men al toegelaten word )
- social distancing
- flinke boetes als men de regels niet volgt
- veel meer testen EN contact tracing !!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |