Tuurlijk... als je nou gewoon sorry zegt of verward met iemand anders... is het weer goed hoorquote:Op donderdag 30 april 2020 15:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Was een grapje, niet zo op de teentjes.
Leerplicht is er nog steeds, er wordt alleen "een oogje toegeknepen".quote:Op donderdag 30 april 2020 15:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, dan is er dus ook even geen leer'plicht'.
Ik verwarde je met iemand anders, maar dat komt denk ik wel door de 5G straling.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tuurlijk... als je nou gewoon sorry zegt of verward met iemand anders... is het weer goed hoor
Dat sluit ik niet uit, levensgevaarlijk die dingenquote:Op donderdag 30 april 2020 15:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik verwarde je met iemand anders, maar dat komt denk ik wel door de 5G straling.
Wilders vroeg dat nog specifiek in het debat vorige week meen ik.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, dan is er dus ook even geen leer'plicht'.
Het is verdorie hun brood. Logisch dat ze in paniek raken en bang zijn dat ze straks hun zaak wel vaarwel kunnen zeggen.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In de talkshows zeggen ze ook altijd hetzelfde "de gezondheid is het allerbelangrijkste, maarrrrrr sluiting van {mijn bedrijfstak} zorgt ook voor negatieve effecten op de gezondheid".
Ze zijn boos dat ze dicht zijn, maar concreet weten ze ook niet hoe ze de veiligheid kunnen waarborgen als ze open zijn.
"Ja, ik ben geen viroloog" --> hou dan ook je mond.
Maar de leerplicht is er dan nog steeds, zij het tijdelijk zonder gevolgen als je je er niet aan houdt. Ik had dus verwacht dat hooibaal keihard wilde handhaven en boetes uit wilde delen.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wilders vroeg dat nog specifiek in het debat vorige week meen ik.
Dat als ouders kinderen thuis houden ze geen boete krijgen.
Rutte bevestigde dat toen.
Dit.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Shit happens'' & ''ach, daar vinden ze wel wat op''. Het betreft mensen die hun hele leven zien instorten. Sommigen mogen geluk hebben als ze de zorg uberhaupt nog kunnen betalen. Word er gepraat over solidariteit; nou, ik merk het hoor.
Wat een idiootquote:Op donderdag 30 april 2020 15:38 schreef Modus het volgende:
Lachend vertellen dat je met je baanfiets zonder remmen op straat bent gaan trainen en nogal wat bijna-ongelukken hebt gehad. Man man man. Levenslang schorsen.
https://nos.nl/collectie/(...)der-remmen-de-weg-op
Laatste filmpje. En uiteraard geen enkele kritische noot van de journalist.
Of het goed, terecht, etc., is, is een tweede, maar er wordt gezegd dat met zich afvraagt hoe men een lockdown kan handhaven. Zo dus. En met boetes.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja ze weten wel met meer raad in Frankrijk
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-maand-tijd-a3996996
Lief dagboek..quote:Op donderdag 30 april 2020 15:49 schreef Dimachaerus het volgende:
Godver mensen worden echt para!!
Ik nam plaats in de trein bij zo een tweezits plek
In de rij achteren zat een vent van middelbare leeftijd
Zegt ie
Meneer dit is geen ander halve meter afstand je kan hier niet zitten
Ik draai om en kijk hem aan en zeg niks en ging weer verder op mn telefoon
Zegt ie
Oke dan ga ik weg he oke
Ik zeg
Ok
Wat een gek man
Heineken heeft een heel goed plan opgezet waarbij de huurders worden ontzien en zij het grootste deel van de huur op zich nemen; voor zover men daarin meegaat samen met de eigenaar van het huurpand in het geval Heineken het vastgoed huurt.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het gaat erom dat al 150.000 bedrijven de facto failliet zijn en er nog eens 350.000 in de gevarenzone zijn. Nu al. Mensen schijnen de keten niet te begrijpen. Die kapster heeft ook huur/kinderen/booschappen die ze moet betalen. De kroeg heeft een verhuurder, een brouwer, een verzekeraar, personeel, leveranciers die betaald moeten worden etc etc etc
Gaat ook lekker.twitter:arjenUSA twitterde op donderdag 30-04-2020 om 14:41:35Ongekend dramatische cijfers weer uit de VS. De afgelopen week hebben 3,8 miljoen Amerikanen een werkloosheidsuitkering aangevraagd. In anderhalve maand tijd hebben 30 miljoen Amerikanen hun baan verloren. Dat is 19,2 procent van de hele beroepsbevolking. https://t.co/Mrcsoc6L25 reageer retweet
quote:Even if you control the first wave, you can’t relax.
In bijna 2 maanden tijd het niveau bereikt van de gehele Great Depression piek (okt 1929 - 1933)quote:Op donderdag 30 april 2020 15:52 schreef D_A het volgende:
Gaat ook lekker.twitter:arjenUSA twitterde op donderdag 30-04-2020 om 14:41:35Ongekend dramatische cijfers weer uit de VS. De afgelopen week hebben 3,8 miljoen Amerikanen een werkloosheidsuitkering aangevraagd. In anderhalve maand tijd hebben 30 miljoen Amerikanen hun baan verloren. Dat is 19,2 procent van de hele beroepsbevolking. https://t.co/Mrcsoc6L25 reageer retweet
We moeten ons opmaken voor de Corona Depressie. Hopelijk gaat het in de EU beter met de werkloosheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:52 schreef D_A het volgende:
Levensvatbare bedrijven moeten dan ook.geholpen worden en deze krijgen ook steun.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is verdorie hun brood. Logisch dat ze in paniek raken en bang zijn dat ze straks hun zaak wel vaarwel kunnen zeggen.
En als je gelijk hebt gekregen, continue maar blijven herhalen dat je gelijk hadquote:Op donderdag 30 april 2020 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel een goede samenvatting van de reeks ja. Kies een mening en verdraai vervolgens alles om die mening maar draaiende te houden. Kies artikelen die je eigen mening ondersteund en ga niet inhoudelijk in op artikelen die het tegendeel bewijzen. In plaats daarvan is het effectiever om een poging te doen om grappig uit de hoek te komen, of om het persoonlijk te maken.
Slechts 3 weken een lockdown geweestquote:Op donderdag 30 april 2020 15:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
https://metro.co.uk/2020/(...)own-lifted-12632163/
tweede coronagolf een feit, japans eiland dat wat maatregelen versoepelde
[..]
Mensen die de zorg niet kunnen betalen krijgen subsidie, dus dat zal geen probleem.moeten zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Shit happens'' & ''ach, daar vinden ze wel wat op''. Het betreft mensen die hun hele leven zien instorten. Sommigen mogen geluk hebben als ze de zorg uberhaupt nog kunnen betalen. Word er gepraat over solidariteit; nou, ik merk het hoor.
Ik heb een onderneming en dit gaat verder dan zuur zijn hoor.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Levensvatbare bedrijven moeten dan ook.geholpen worden en deze krijgen ook steun.
Dat ze hun droom verloren zien gaan en daar angst over hebben snap ik best.
Maar er is geen 1,2,3 oplossing om alles open te gooien dus er zullen altijd sectoren zuur zijn omdat zij nog niet open mogen.
Haha er is hier een atletiek baan, afgezet met linten, vlakbij mn werk. Zie ik een dame hardlopen en springen over die linten, creatief dacht ik zo.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:49 schreef Dimachaerus het volgende:
Godver mensen worden echt para!!
Ik nam plaats in de trein bij zo een tweezits plek
In de rij achteren zat een vent van middelbare leeftijd
Zegt ie
Meneer dit is geen ander halve meter afstand je kan hier niet zitten
Ik draai om en kijk hem aan en zeg niks en ging weer verder op mn telefoon
Zegt ie
Oke dan ga ik weg he oke
Ik zeg
Ok
Wat een gek man
Goede samenvatting van de hele situatie waar veel mensen inzitten.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:07 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat laat gewoon weer zien hoe weinig je van de praktijk begrijpt.
Voorbeeld: je hebt een eigen bedrijf en je partner werkt elders. Bedrijf gaat nu failliet. Afhankelijk van wat voor bedrijf het was (BV of zeg eenmanszaak/VOF) kunnen alle schulden prive bij je verhaald worden. Als je een BV hebt in principe niet. Dat zou het beste zijn. Maar: je inkomsten zijn weg. Wat je partner verdient is niet genoeg om van te leven. Je krijgt echter toch geen WW of bijstand. Als je dan geen werk kan vinden (wat zeer denkbaar is in de komende economie) dan ben je dus de lul. Als je een koophuis hebt, moet je dat eerst zien te verkopen (veel succes komende tijd) en dat geld opmaken. Als je het al kan verkopen wordt je op straat geschopt en zie maar eens een huurwoning te vinden.
Als je eenmanszaak of VOF hebt, ben je hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden en komen ze het prive bij je halen. Je huis/auto etc worden verkocht en jij wordt op straat geschopt. Geen WW en pas bijstand als alles op is en sowieso niet als partner werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |