Elke mening wordt wel over geschreven, dus pik er maar eentje uit en je hebt gelijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Woop woop, een viroloog roept wat en daar moet dan maar meteen naar geluisterd worden. Al die andere experts die wat anders roepen moeten we nu niet meer serieus nemen hoor. Logica.
Weer twee 5G masten in brand gestoken, was jij het?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat een simpelheid hooibaal, zelfs van jou had ik meer verwacht.
Ja, want tante Sjaan is de enige die roept dat kinderen geen grote rol spelen in de verspreiding. Ik zie dat je door hebt dat je argument nergens op slaat.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Sorry, we kunnen inderdaad beter naar tante Sjaan op de markt van Delfzijl luisteren. Excuus. Waar hebben die virologen nu verstand van.
Haha ja hoor als je niks beters weet ga je maar mensen in hokjes zetten toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Weer twee 5G masten in brand gestoken, was jij het?
Wel een goede samenvatting van de reeks ja. Kies een mening en verdraai vervolgens alles om die mening maar draaiende te houden. Kies artikelen die je eigen mening ondersteund en ga niet inhoudelijk in op artikelen die het tegendeel bewijzen. In plaats daarvan is het effectiever om een poging te doen om grappig uit de hoek te komen, of om het persoonlijk te maken.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Elke mening wordt wel over geschreven, dus pik er maar eentje uit en je hebt gelijk.
Daarom loopt dit ook al 600 delen.
Wel een dalende trend die doorzet, zie jij ook het verband?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haha ja hoor als je niks beters weet ga je maar mensen in hokjes zetten toch?
Volgens mij heeft corona je geheugen aangetast, geef mij eens 1 post waarin ik 5G noem.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wel een dalende trend die doorzet, zie jij ook het verband?
Dit ja.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel een goede samenvatting van de reeks ja. Kies een mening en verdraai vervolgens alles om die mening maar draaiende te houden. Kies artikelen die je eigen mening ondersteund en ga niet inhoudelijk in op artikelen die het tegendeel bewijzen. In plaats daarvan is het effectiever om een poging te doen om grappig uit de hoek te komen, of om het persoonlijk te maken.
De onderzoeken op dit punt wijzen alle kanten op, van 'kinderen verspreiden niet of nauwelijks' tot 'kinderen spelen een grote rol in de verspreiding', van deze Duitse viroloog die niet bepaald tante Sjaan is. De onderzoeken aan de andere kant komen evenmin van tante Sjaan, maar we praten hier over de veiligheid van kinderen en ook alle mensen om die kinderen heen: ouders, leraren, grootouders, andere kinderen. Dan kun je twee dingen doen: het onderzoek erbij pakken dat beweert dat kinderen nauwelijks anderen besmetten, en de scholen open gooien - of uit de tegenstrijdigheid van de verschillende onderzoeken concluderen dat we het op dit moment gewoon nog niet weten, de veilige kant kiezen en de kinderen thuis houden.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, want tante Sjaan is de enige die roept dat kinderen geen grote rol spelen in de verspreiding. Ik zie dat je door hebt dat je argument nergens op slaat.
Er zal altijd iemand zijn die het niet eens is met de overheersende mening (in dit geval is dat toch echt dat kinderen geen grote rol spelen). Ik ben ook voorstander van voorzichtig handelen, maar tegelijkertijd zal er dus altijd wel iemand zijn die wat anders beweert. Met die logica kan er niks meer open. Kan er niks meer gebeuren in de wereld. Ik snap echt wat je probeert te zeggen hoor, maar ooit moet je toch dingen uit gaan proberen. Er zijn niet voor niets al talloze onderzoeken gedaan, ik vind persoonlijk dat ze echt hun best hebben gedaan om zo voorzichtig mogelijk te handelen. Als je het kabinet met één word zou moeten omschrijven momenteel is het woord ''voorzichtig'' toch wel een van de frontrunners.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De onderzoeken op dit punt wijzen alle kanten op, van 'kinderen verspreiden niet of nauwelijks' tot 'kinderen spelen een grote rol in de verspreiding', van deze Duitse viroloog die niet bepaald tante Sjaan is. De onderzoeken aan de andere kant komen evenmin van tante Sjaan, maar we praten hier over de veiligheid van kinderen en ook alle mensen om die kinderen heen: ouders, leraren, grootouders, andere kinderen. Dan kun je twee dingen doen: het onderzoek erbij pakken dat beweert dat kinderen nauwelijks anderen besmetten, en de scholen open gooien - of uit de tegenstrijdigheid van de verschillende onderzoeken concluderen dat we het op dit moment gewoon nog niet weten, de veilige kant kiezen en de kinderen thuis houden.
We gokken met kinderen. Wij niet alleen trouwens, een aantal andere landen gaat ons reeds voor.
Probeer je nu grappig te doen?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als je het kabinet met één word zou moeten omschrijven momenteel is het woord ''voorzichtig'' toch wel een van de frontrunners.
Nop. Dat jij enkel dat stukje er uit pikt om grappig over te komen vind ik dan wel weerquote:
Klopt, er moet ergens een oplossing komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er is voor sommige ZZPers een eenmalige 4.000 gereserveerd.
Voor bedrijven begrijp je wel dat zo iets een lachtertje zou zijn. Maar goed, die is er sowieso niet voor ons.
in NL is gekozen voor vrijwillig wat men slim gekozen "intelligent" noemt.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:45 schreef Predator40 het volgende:
....
en in nederland nog steeds geen verplichte quarantine
Nou ja, in elk geval heeft de minister zelf ook al aangegeven wel begrip te hebben voor ouders die hun kinderen tohc thuis houden. Als hij dat begrip nu ook even deelt met de afdeling Leerplicht, dan kunnen ouders tenminste zelf bepalen of ze hun kinderen willen uitlenen voor dit experiment of niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zal altijd iemand zijn die het niet eens is met de overheersende mening (in dit geval is dat toch echt dat kinderen geen grote rol spelen). Ik ben ook voorstander van voorzichtig handelen, maar tegelijkertijd zal er dus altijd wel iemand zijn die wat anders beweert. Met die logica kan er niks meer open. Kan er niks meer gebeuren in de wereld. Ik snap echt wat je probeert te zeggen hoor, maar ooit moet je toch dingen uit gaan proberen. Er zijn niet voor niets al talloze onderzoeken gedaan, ik vind persoonlijk dat ze echt hun best hebben gedaan om zo voorzichtig mogelijk te handelen. Als je het kabinet met één word zou moeten omschrijven momenteel is het woord ''voorzichtig'' toch wel een van de frontrunners.
Zelfs geen enkele post waarin je iemand quote die het noemt.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Volgens mij heeft corona je geheugen aangetast, geef mij eens 1 post waarin ik 5G noem.
Mooi hoor, als mensen zich niet aan de coronamaatregelen houden is het bij jou keihard handhaven en boetes uitdelen, als ze zich niet aan de leerplicht houden is het dat mensen het zelf mogen bepalen...quote:Op donderdag 30 april 2020 15:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou ja, in elk geval heeft de minister zelf ook al aangegeven wel begrip te hebben voor ouders die hun kinderen tohc thuis houden. Als hij dat begrip nu ook even deelt met de afdeling Leerplicht, dan kunnen ouders tenminste zelf bepalen of ze hun kinderen willen uitlenen voor dit experiment of niet.
Ondernemingen waarvan je in feite nu al weet dat die de komende maanden tot jaren niet levensvatbaar zijn, zoals allerlei bedrijven in de festivalbranche, moet je ook helemaal niet willen redden. Zonde van het geld. Zorg dat de mensen die door het faillissement werkloos worden een fatsoenlijke uitkering krijgen (dus ja, ook als je partner werkt en je een koophuis hebt) en dan staat het tegen de tijd dat dergelijke bedrijvigheid weer terug kan keren wel weer op.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, er moet ergens een oplossing komen.
Ik ben alleen bang dat er sowieso een hoop falliet gaan.
Wat mij betreft mogen er een hoop open met voorwaarden.
Horeca blijf ik lastig vinden.er moet ruimte zijn voor innovatieve oplossingen.
Ik dacht zelf aan een crowdfunding waarbij mensen boven een bepaald inkomen bv 3-5% van hun loon overmaken naar een lokale onderneming naar keus als ondersteuning.
En dat er dan iets tegenoverstaat in bepaalde vorm als compensatie ergens anders op.
En verder moeten de ondermemers zelf wat ruimte krijgen in bepaalde opzichten en daar creatief mee omgaan.
Wachten tot de poort weer open mag gaat em niet worden in veel gevallen.
Ik zei 'als de minister dat deelt met de afdeling Leerplicht'. Ik weet niet of dat gebeurt hè.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mooi hoor, als mensen zich niet aan de coronamaatregelen houden is het bij jou keihard handhaven en boetes uitdelen, als ze zich niet aan de leerplicht houden is het dat mensen het zelf mogen bepalen...
Dat bedoel ik, waarom hij mij een 5G completgek noemt is mij totaal onduidelijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelfs geen enkele post waarin je iemand quote die het noemt.(dit deel niet inbegrepen)
Dat was gisteren in het nieuws, Slob zei dat er geen boetes kwamen.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik zei 'als de minister dat deelt met de afdeling Leerplicht'. Ik weet niet of dat gebeurt hè.
Nou, dan is er dus ook even geen leer'plicht'.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat was gisteren in het nieuws, Slob zei dat er geen boetes kwamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |