abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192875966
1 grote verzekeraar heeft al gevraagd aan zijn medewerkers of ze "even" 20% aan salaris willen inleveren voor een baangarantie.... :{

ik vraag me af of de directeuren en/of managers ook 20% inleveren ( en geen bonus )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192875976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef Markesh het volgende:

[..]

Hahaha, nou je hebt ze bij elkaar gesprokkeld.
Zou goed kunnen hoor alleen posten zij niet zoveel dus valt het niet op
Of zijn ze minder grof en kun je er prima mee discussiëren in tegenstelling tot....
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192875986
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik eerlijk gezegd niet, ja als je weet dat je baantje of bedrijf er over een half jaar nog is en alles vrolijk verder gaat zoals in het begin van het jaar.

Corona heeft enorme gevolgen en de focus ligt nog altijd te veel op het minimaliseren van slachtoffers.

En nee, ik wil niet morgen alles open of op het terras zitten.
Ik wel, maar doen we nog maar even niet hè. ;(
pi_192875991
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef Predator40 het volgende:
1 grote verzekeraar heeft al gevraagd aan zijn medewerkers of ze "even" 20% aan salaris willen inleveren voor een baangarantie.... :{

ik vraag me af of de directeuren en/of managers ook 20% inleveren ( en geen bonus )
Vast wel. 20% van een miljoen doet minder pijn dan 20% van 30k per jaar.
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 16:26:36 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_192875993
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:23 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Ik zie heel wat mensen alleen maar klagen, klagen klagen. Chin up, het komt weer goed. Ondernemers kunnen nu juist laten zien hoe creatief ze zijn toch? Waarom alleen dat geklaag dan de hele tijd.
Omdat er reden tot klagen is. Mensen zien hun baan en inkomsten verdampen. Dan is het niet hun eerste zorg of het nog wel groen genoeg is lijkt mij. Bovendien ziet het er prachtig groen uit buiten.
pi_192875995
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:23 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Nee ze zitten totaal nog boven de 1200. Normaal op ongeveer 70% van de 1100nogwat bedden.
Oh ok. Maar dan is het nog minder erg dan ik dacht.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192875999
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:22 schreef Markesh het volgende:

[..]

Je zegt dat het geen enkele zin heeft om dat te bevechten maar het gebeurd wel keer op keer.
Iedere dag lees ik over angsthazen en paniekzaaiers wat echt belachelijk is.

Van groep 1 wordt beweerd dat zij het wel prima vinden om in lock-down te zitten.
Dit is compleet idioot.
NIEMAND vind deze maatregelen leuk maar sommige zijn wel nodig.
Misschien niet leuk, maar ze kunnen denk ik wel allemaal veilig roepen dat alles op slot kan, geen risico, enge onderzoekjes zoeken en posten.

Ik denk niet dat van deze mensen hun inkomen (en daardoor je gezin of leven) bedreigd wordt.
pi_192876000
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:20 schreef maan_man het volgende:

[..]

Staat er ook bij sinds wanneer hij online staat. Als ik de tekst Google dan kom ik uit bij een vacature van 6 januari 2020. Misschien vergeten van werk.nl te halen. Of wat ik nog eerder verwacht. De werkgever plaatst hem niet op werk.nl, maar het UWV speurt het internet of. Vervolgens kijken ze niet of hij nog actueel is.
Rechtstreekse link naar deze vacature: https://www.inperson.nl/V(...)orecamedewerker.html

Het lijkt me een kleine moeite om deze vacature te verwijderen toch?
pi_192876006
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik eerlijk gezegd niet, ja als je weet dat je baantje of bedrijf er over een half jaar nog is en alles vrolijk verder gaat zoals in het begin van het jaar.

Corona heeft enorme gevolgen en de focus ligt nog altijd te veel op het minimaliseren van slachtoffers.

En nee, ik wil niet morgen alles open of op het terras zitten.
Dat het bedrijf waar je werkt of dat je bezit er over half jaar nog is, is één ding.

Door de recessie is het maar de vraag hoe het er over 1,5 - 3 jaar uit ziet met daarbij nog een mogelijke tweede golf van het virus o.i.d.

Ik denk dat naast het minimaliseren van slachtoffers er ook een stuk angst meespeelt over een onbekend virus.
pi_192876009
quote:

Amerikaans biotechbedrijf in Bleiswijk heeft zijn medewerkers opgedragen 15% loon in te leveren en daar voor te tekenen of ontslagen te worden....
pi_192876013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:16 schreef Markesh het volgende:

[..]

Bullshit roepen zonder onderbouwing. Bravo.

Wil je mij een stuk of 5 users noemen die gevoel heeft voor beiden ?
Ik voorzie voor meerdere groepen..... Ben dus Adviseur .
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192876016
quote:

[..]

Ik zie heel wat mensen alleen maar klagen, klagen klagen. Chin up, het komt weer goed. Ondernemers kunnen nu juist laten zien hoe creatief ze zijn toch? Waarom alleen dat geklaag dan de hele tijd.
:|W Wat voor werk doe jij? Wees eens eerlijk.
pi_192876026
quote:

[..]

Als ondernemer kun je wel heel creatief zijn en komen met maatregelen, maar dat is in mijn ogen vaak gewoon damage control (op een aantal branches na). Als je nu met 'maatregelen' 1 klant per uur kunt bedienen of voorheen 10 per uur, dan is het gewoon uitstel van executie voor een aantal zaken.
pi_192876027
quote:

[..]

Dit is die redenatie dus waarmee je totaal niks kan, jij vindt dat alles op slot kan ongeacht wat. Mensen die het er niet mee eens zijn klagen alleen maar.
pi_192876041
Mensen die niet door hebben dat Boerhagenees Hooibaal is. :')

Die begon ook al met over creatief wezen. Je kan zo creatief wezen als je wilt maar als je in je restaurant/sportschool/pretpark maar 20% van je normale capaciteit mag benutten dan hang je gewoon. :')
pi_192876046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:27 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Amerikaans biotechbedrijf in Bleiswijk heeft zijn medewerkers opgedragen 15% loon in te leveren en daar voor te tekenen of ontslagen te worden....
dus ....even 15-20% aan loon inleveren EN dan nog de inflatie die we gaan krijgen aankomende jaren.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192876049
quote:

En als die 20% onvoldoende bleek om een bedrijf overeind te houden dien krijg je nog maar een WW uitkering over 80% van je inkomen. Bij bijvoorbeeld een salaris van ¤ 2900,00 zou jij nu 2175,- krijgen. Stem jij eerst in met de loonverlaging, dan krijg je nog maar 1740,- ik zou daar heel terughoudend mee zijn.
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 16:30:40 #268
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192876050
quote:

Nooit doen, want als je toch je baan verliest krijg je ook minder WW.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192876054
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:30 schreef maan_man het volgende:

[..]

En als die 20% onvoldoende bleek om een bedrijf overeind te houden dien krijg je nog maar een WW uitkering over 80% van je inkomen. Bij bijvoorbeeld een salaris van ¤ 2900,00 zou jij nu 2175,- krijgen. Stem jij eerst in met de loonverlaging, dan krijg je nog maar 1740,- ik zou daar heel terughoudend mee zijn.
Oh ja ook dat nog.
pi_192876057
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:|W Wat voor werk doe jij? Wees eens eerlijk.
Ok het was gechargeerd van mij, excuses daarvoor. Maar waarom niet de kans aangrijpen om je restaurant, bedrijf aan te passen aan de 1,5metersamenleving? Die gaan we krijgen, en zullen we voorlopig houden. Daarin zal iedereen toch echt zijn best moeten doen omdat voor elkaar te krijgen. Dat bedoel ik met creatiever zijn in deze crisis. Niet iedere ondernemer kan dat even makkelijk, toegegeven, maar het kan toch niet zo zijn dat we dan alles maar open gooien zoals in de oude situatie, want dat kan gewoon even niet?

Ik werk in de IT, als je het graag wil weten.
pi_192876065
quote:

[..]

Ik ben benieuwd op welje grond ze een ontslagvergunning gaan aanvragen met de now regeling in het achterhoofd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192876068
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:31 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Ok het was gechargeerd van mij, excuses daarvoor. Maar waarom niet de kans aangrijpen om je restaurant, bedrijf aan te passen aan de 1,5metersamenleving? Die gaan we krijgen, en zullen we voorlopig houden. Daarin zal iedereen toch echt zijn best moeten doen omdat voor elkaar te krijgen. Dat bedoel ik met creatiever zijn in deze crisis. Niet iedere ondernemer kan dat even makkelijk, toegeven, maar het kan toch niet zo zijn dat we dan alles maar open gooien zoals in de oude situatie, want dat kan gewoon even niet?

Ik werk in de IT, als je het graag wil weten.
Je KAN in 9 vd 10 gevallen geen rendabel bedrijf runnen als je 20% van je bezetting hebt.

En het is nu al bijna te laat: https://www.ad.nl/koken-e(...)schrijnend~ab796425/
pi_192876069
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd op welje grond ze een ontslagvergunning gaan aanvragen met de now regeling in het achterhoofd
Die zullen ze niet gebruikt hebben/terug moeten betalen.
pi_192876074
quote:

[..]

Je zou juist verwachten dat biotech hier kansen ziet.
pi_192876089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Faillissement bijvoorbeeld
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')