juist !quote:Op donderdag 30 april 2020 14:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een beetje alles wat wij niet doen.
De gerepatrieerden werden op Christmas Island in een kamp voor bootvluchtelingen geplaatst.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe goed wordt de verplichte quarantaine gecontroleerd dan?
Ik zie Nederlanders hier nog niet goed naar luisteren straks.
MaAr Ik MoeT tocH EchT naaR De KappEr
Daar weten ze in Frankrijk wel raad mee: als jij op straat wordt gezien, moet je een ondertekend document hebben met het akkoord voor het op straat zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
hetzelfde verloop....quote:Op donderdag 30 april 2020 14:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En toch hetzelfde verloop min of meer.
Ja ze weten wel met meer raad in Frankrijkquote:Op donderdag 30 april 2020 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar weten ze in Frankrijk wel raad mee: als jij op straat wordt gezien, moet je een ondertekend document hebben met het akkoord voor het op straat zijn.
er zijn duizenden huis bezoeken afgelegd......quote:Op donderdag 30 april 2020 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Toen ik op twitter zei dat ik het terecht vond dat tandartsen en fysio eventueel eerder op het lijstje staan om open te gaan, kreeg ik een stormvloed van pippo's over mij heen dat de kapper net zo belangrijk was.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja de halve economie naar de klote helpen is dE KAppEr
je tekent een formulier...en je hebt ID bij je als je een land of staat binnen komt hequote:Op donderdag 30 april 2020 14:45 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat kun je ook bijna niet controleren. Hoe weet een handhaver of ik eigenlijk in quarantaine zou moeten zitten?
Deden we hier in 't begin ook. Maar omdat we zo dichtbevolkt zijn, was dat niet afdoende.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een beetje alles wat wij niet doen.
Ja, dan mogen we in onze handjes klappen, maar die getallen zijn voorlopig nog niet aan de orde hier in Nederland.quote:
Het gaat erom dat al 150.000 bedrijven de facto failliet zijn en er nog eens 350.000 in de gevarenzone zijn. Nu al. Mensen schijnen de keten niet te begrijpen. Die kapster heeft ook huur/kinderen/booschappen die ze moet betalen. De kroeg heeft een verhuurder, een brouwer, een verzekeraar, personeel, leveranciers die betaald moeten worden etc etc etcquote:Op donderdag 30 april 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Toen ik op twitter zei dat ik het terecht vond dat tandartsen en fysio eventueel eerder op het lijstje staan om open te gaan, kreeg ik een stormvloed van pippo's over mij heen dat de kapper net zo belangrijk was.
de grote steden in Australië zijn net zo dichtbevolkt als een amsterdam/rotterdamquote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Deden we hier in 't begin ook. Maar omdat we zo dichtbevolkt zijn, was dat niet afdoende.
Ondanks of dankzij. Wellicht heeft het virus iets vertraagd, maar dit virus is zo besmettelijk dat het al overal was op het moment dat men maatregelen aankondigde.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:39 schreef Predator40 het volgende:
ik zit nu in australië en dit is echt niet uit zichzelf !!
- grenzen dicht
- staatsgrenzen dicht
- verplichte 14 dagen quarantine voor iedereen die in contact is geweest met een positief persoon en diegenen die positief getest zijn en als men het land inkomt en zelfs als men interstate reist ( als men al toegelaten word )
- social distancing
- flinke boetes als men de regels niet volgt
- veel meer testen EN contact tracing !!!
iedereen begrijpt dat.....maarja shit happens he.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het gaat erom dat al 150.000 bedrijven de facto failliet zijn en er nog eens 350.000 in de gevarenzone zijn. Nu al. Mensen schijnen de keten niet te begrijpen. Die kapster heeft ook huur/kinderen/booschappen die ze moet betalen. De kroeg heeft een verhuurder, een brouwer, een verzekeraar, personeel, leveranciers die betaald moeten worden etc etc etc
Zeer begrijpelijk dat die mensen zich zorgen maken en ik weet niet tot hoever de overheid voor die mensen compenseert. Maar in een situatie als deze is het logisch dat dingen als kappers en kroegen later aan de beurt zijn om weer open te gaan. Geen noodzakelijke dienstverlening. Al begrijp ik de frustatie van ondernemers.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het gaat erom dat al 150.000 bedrijven de facto failliet zijn en er nog eens 350.000 in de gevarenzone zijn. Nu al. Mensen schijnen de keten niet te begrijpen. Die kapster heeft ook huur/kinderen/booschappen die ze moet betalen. De kroeg heeft een verhuurder, een brouwer, een verzekeraar, personeel, leveranciers die betaald moeten worden etc etc etc
Ik had het niet over reizen. Maar je op straat bevinden.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je tekent een formulier...en je hebt ID bij je als je een land of staat binnen komt he
paar dagen laten komen ze even aankloppen
Het is geen frustratie, het is simpelweg straks geen centen meer hebben om wat te vreten te halen straks. Je krijgt niets he als ondernemer? Geen WW, nakko. Ook geen bijstand als je een werkende partner hebt of een koophuis. Helemaal niets.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zeer begrijpelijk dat die mensen zich zorgen maken en ik weet niet tot hoever de overheid voor die mensen compenseert. Maar in een situatie als deze is het logisch dat dingen als kappers en kroegen later aan de beurt zijn om weer open te gaan. Geen noodzakelijke dienstverlening. Al begrijp ik de frustatie van ondernemers.
Maar er zijn nog zat gebieden waar geen enkel geval is.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de grote steden in Australië zijn net zo dichtbevolkt als een amsterdam/rotterdam
Nou heel veel mensen schijnen te denken dat het 'maar feestjes/zuipen' zijn, maar ze vergeten dat het mensen hun dagelijks brood is.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen begrijpt dat.....maarja shit happens he.
de aankomende 10 jaar zullen financieel niet echt best zijn.
iedereen wilt naar het oude terug maar dat kan nu gewoon nog even niet.
daar vinden ze vast wel iets op......quote:Op donderdag 30 april 2020 14:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het is geen frustratie, het is simpelweg straks geen centen meer hebben om wat te vreten te halen straks. Je krijgt niets he als ondernemer? Geen WW, nakko. Ook geen bijstand als je een werkende partner hebt of een koophuis. Helemaal niets.
Grenzen dicht, grenzen tussen provincies dicht, teruggekeerde expats eerst 2 weken in quarantaine op een eiland 1550 km van de kust?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Deden we hier in 't begin ook. Maar omdat we zo dichtbevolkt zijn, was dat niet afdoende.
Ja maar er liggen soms wel honderden KM's niemandsland tussen. Dat heb je hier uiteraard niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de grote steden in Australië zijn net zo dichtbevolkt als een amsterdam/rotterdam
Amsterdam heeft 833.624 inwoners met een bevolkingsdichtheid van 5.042 inwoners per vierkante kilometerquote:Op donderdag 30 april 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Eh. Nee. Daar wordt voor heel veel ondernemers ook niets op gevonden. de NOW-regeling is een lachtertje. En het geld is er simpelweg niet vanwege de enorme omvang.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar vinden ze vast wel iets op......
Helemaal niks voor zelfstandigen op dit moment?quote:Op donderdag 30 april 2020 14:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het is geen frustratie, het is simpelweg straks geen centen meer hebben om wat te vreten te halen straks. Je krijgt niets he als ondernemer? Geen WW, nakko. Ook geen bijstand als je een werkende partner hebt of een koophuis. Helemaal niets.
Nee, de quarantaine-maatregel.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Grenzen dicht, grenzen tussen provincies dicht, teruggekeerde expats eerst 2 weken in quarantaine op een eiland 1550 km van de kust?
Jij krijgt niets als je failliet gaat nee. Het enige wat er nu is, is een gedeeltelijke (in de praktijk 70%) betaling van je personeelskosten. Maar niet voor jezelf, en je eigen salaris en dus je eigen boodschappen en hypotheek. En niet voor je huur/lease/wagenparkafbateling/leveranciersbetaling/onderhoudsbetaling/verzekeringen/etc etc etcquote:Op donderdag 30 april 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Helemaal niks voor zelfstandigen op dit moment?
In de talkshows zeggen ze ook altijd hetzelfde "de gezondheid is het allerbelangrijkste, maarrrrrr sluiting van {mijn bedrijfstak} zorgt ook voor negatieve effecten op de gezondheid".quote:Op donderdag 30 april 2020 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zeer begrijpelijk dat die mensen zich zorgen maken en ik weet niet tot hoever de overheid voor die mensen compenseert. Maar in een situatie als deze is het logisch dat dingen als kappers en kroegen later aan de beurt zijn om weer open te gaan. Geen noodzakelijke dienstverlening. Al begrijp ik de frustatie van ondernemers.
Dat doet Duitsland helemaal niet. Die mondkapjes zijn een toegevoegde maatregel. Ook hier zijn kappers en dergelijk niet open. Alleen kleinere winkels mogen nu ook weer openen, mits ze zich houden aan de voorschriften: niet meer dan 1 klant per 10 vierkante meter, desinfecteren van wagentjes/mandjes, mondkapjes (klanten en personeel) en andere beschermende maatregelen voor het personeel. Plus nog steeds overal die 1.5 meter.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:30 schreef SOG het volgende:
Gewoon a la duitsland alles open gooien met mondkapjes ipv dat schijnveilige 1.5 meter.
Awkward... ik zag in comments op Amerikaanse sites Zweden voortdurend aangehaald worden door lockdown tegenstanders, en dat waren haast altijd Trump aanhangers.twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 30-04-2020 om 13:45:41Despite reports to the contrary, Sweden is paying heavily for its decision not to lockdown. As of today, 2462 people have died there, a much higher number than the neighboring countries of Norway (207), Finland (206) or Denmark (443). The United States made the correct decision! reageer retweet
Ja ja. Je vergeet echt dat het mensen hun dagelijks brood is he? En ook van hun personeel. En van hun leveranciers etcquote:Op donderdag 30 april 2020 14:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In de talkshows zeggen ze ook altijd hetzelfde "de gezondheid is het allerbelangrijkste, maarrrrrr sluiting van {mijn bedrijfstak} zorgt ook voor negatieve effecten op de gezondheid".
Ze zijn boos dat ze dicht zijn, maar concreet weten ze ook niet hoe ze de veiligheid kunnen waarborgen als ze open zijn.
"Ja, ik ben geen viroloog" --> hou dan ook je mond.
Geen enkele regering/politicus die zijn land dichtgegooid heeft zal ooit toegeven dat het een overdreven beslissing was. Want dan worden ze gelyncht.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:00 schreef crystal_meth het volgende:
Awkward... ik zag in comments op Amerikaanse sites Zweden voortdurend aangehaald worden door lockdown tegenstanders, en dat waren haast altijd Trump aanhangers.twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 30-04-2020 om 13:45:41Despite reports to the contrary, Sweden is paying heavily for its decision not to lockdown. As of today, 2462 people have died there, a much higher number than the neighboring countries of Norway (207), Finland (206) or Denmark (443). The United States made the correct decision! reageer retweet
Eend vriend van mij zei dat hij nu iets van 1,5k netto krijgt door een of andere zzp regeling omdat hij niet kan werken.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Jij krijgt niets als je failliet gaat nee. Het enige wat er nu is, is een gedeeltelijke (in de praktijk 70%) betaling van je personeelskosten. Maar niet voor jezelf, en je eigen salaris en dus je eigen boodschappen en hypotheek. En niet voor je huur/lease/wagenparkafbateling/leveranciersbetaling/onderhoudsbetaling/verzekeringen/etc etc etc
https://nos.nl/artikel/23(...)ijk-als-anderen.htmlquote:Kinderen kunnen wel eens net zo besmettelijk zijn als oudere leeftijdsgroepen en het coronavirus dus even makkelijk verspreiden. Dat stelt een Duitse onderzoekgroep onder leiding van topviroloog Christian Drosten in een nieuwe studie. Drosten is een belangrijke adviseur van de Duitse regering.
De onderzoekers waarschuwen expliciet tegen volledige heropening van scholen en kinderdagverblijven. Ze benadrukken de noodzaak om verspreiding van het virus maximaal te beperken omdat een groot deel van de bevolking vatbaar is.
''Shit happens'' & ''ach, daar vinden ze wel wat op''. Het betreft mensen die hun hele leven zien instorten. Sommigen mogen geluk hebben als ze de zorg uberhaupt nog kunnen betalen. Word er gepraat over solidariteit; nou, ik merk het hoor.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen begrijpt dat.....maarja shit happens he.
de aankomende 10 jaar zullen financieel niet echt best zijn.
iedereen wilt naar het oude terug maar dat kan nu gewoon nog even niet.
Er is voor sommige ZZPers een eenmalige 4.000 gereserveerd.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eend vriend van mij zei dat hij nu iets van 1,5k netto krijgt door een of andere zzp regeling omdat hij niet kan werken.
Weet alleen niet wat precies. Hij pakt normaal wel 5/6k pm dus scheelt nogal.
Gewoon zoeken naar slecht nieuws (wat er natuurlijk is en het hele virus zal nog lang niet over zijn)quote:
Dit:quote:Op donderdag 30 april 2020 14:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Enquote:geen centen meer hebben om wat te vreten
Gaat niet samen.quote:als je een werkende partner hebt of een koophuis.
https://www.telegraaf.nl/(...)eg-door-coronacrisisquote:Op donderdag 30 april 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Shit happens'' & ''ach, daar vinden ze wel wat op''. Het betreft mensen die hun hele leven zien instorten. Sommigen mogen geluk hebben als ze de zorg uberhaupt nog kunnen betalen. Word er gepraat over solidariteit; nou, ik merk het hoor.
Ze gaan maar "half" open hoor. En voetballen is lekker buiten met je eigen team, meer niet. Net zoals je nu ook overal ziet op die sportveldjes in de wijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ijk-als-anderen.html
Maar gooi vooral de scholen en de voetbalverenigingen weer open hoor.
Woop woop, een viroloog roept wat en daar moet dan maar meteen naar geluisterd worden. Al die andere experts die wat anders roepen moeten we nu niet meer serieus nemen hoor. Logica.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ijk-als-anderen.html
Maar gooi vooral de scholen en de voetbalverenigingen weer open hoor.
Dat laat gewoon weer zien hoe weinig je van de praktijk begrijpt.quote:
Nee, dat vergeet ik niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:01 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja ja. Je vergeet echt dat het mensen hun dagelijks brood is he? En ook van hun personeel. En van hun leveranciers etc
Jij denkt dat ze zichzelf verrijken en that's it he?
Sorry, we kunnen inderdaad beter naar tante Sjaan op de markt van Delfzijl luisteren. Excuus. Waar hebben die virologen nu verstand van.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Woop woop, een viroloog roept wat en daar moet dan maar meteen naar geluisterd worden. Al die andere experts die wat anders roepen moeten we nu niet meer serieus nemen hoor. Logica.
Elke mening wordt wel over geschreven, dus pik er maar eentje uit en je hebt gelijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Woop woop, een viroloog roept wat en daar moet dan maar meteen naar geluisterd worden. Al die andere experts die wat anders roepen moeten we nu niet meer serieus nemen hoor. Logica.
Weer twee 5G masten in brand gestoken, was jij het?quote:Op donderdag 30 april 2020 15:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat een simpelheid hooibaal, zelfs van jou had ik meer verwacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |