abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2020 @ 09:58:39 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192661581

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf godverdomme thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192661594
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:51 schreef michiel_merk het volgende: [..] Het moet zichzelf natuurlijk nog bewijzen. Maar Zweden heeft een vele malen beter zorg beleid, in vergelijking met Nederland. De reden dat we hier in Nederland deze maatregelen moeten nemen is, omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen. Daar heeft Zweden geen last van.
Mijn hypothese is dat de verspreiding (kritische gevallen) veel meer afhangt van bevolkingssamenstelling (oud en dik/ jong gezond), vergrijzing, cultuur-omgangsnormen, en zorgvoorziening.

In plaats van de almachtige mens die wel even zegt hoe we een virus in banen leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 17-04-2020 10:08:12 ]
pi_192661602
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

kan niet want zij hebben ook een verbod op >50 mensen
Ja, nu wel, maar dat kan natuurlijk ook weer opgeheven worden want "het gaat zo goed op dit moment".

Ik ben verder niet exact op de hoogte van de maatregelen in Zweden, ik wilde alleen aangeven dat er geen garanties voor de toekomst zijn. Het kan lijken of het nu onder controle is, maar dat wil echt niet zeggen dat dat volgende week, volgende maand of volgend jaar nog steeds zo is. Laten we overigens hopen van wel.
pi_192661609
Pneumonia is the leading cause of mortality in children.8
Distinct immunological responses to viral infections can exist in children and result in severe damage to vital organs.9
Although short-to-medium-term outcomes for children who recovered from SARS seemed good, the disease caused exercise impairment after more than 6 months.10
A comprehensive literature search indicated that MERS was rare in children (31 cases identified between 2012 and 2016),11
because transmission depends heavily on animal exposure and direct contact in the household or health-care facilities. Collectively, these two coronavirus diseases did not widely affect children because of the short-term epidemic of SARS and the strict transmission route of MERS. In a study of 15 children with COVID-19 (aged 4–14 years), six patients had small nodular ground-glass opacities in the lungs.12
At the time of the COVID-19 outbreak, all schools were on the spring festival holiday, which might have prevented children from exposure to transmission sources. However, the school community is a place that can enhance rapid spread of the highly infectious SARS-CoV-2.

https://www.thelancet.com(...)(20)30198-5/fulltext
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:01:22 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192661624
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:00 schreef JFlip het volgende:

[..]

Ja, nu wel, maar dat kan natuurlijk ook weer opgeheven worden want "het gaat zo goed op dit moment".

Ik ben verder niet exact op de hoogte van de maatregelen in Zweden, ik wilde alleen aangeven dat er geen garanties voor de toekomst zijn. Het kan lijken of het nu onder controle is, maar dat wil echt niet zeggen dat dat volgende week, volgende maand of volgend jaar nog steeds zo is. Laten we overigens hopen van wel.
het is ook te vroeg voor conclusies maar voorlopig hebben zij minder economische schade
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:02:04 #6
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192661635
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:44 schreef nirvana het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad op dit moment meer Corona doden ook omdat het in sommige verzorgingshuizen niet helemaal goed is gegaan, zie https://www.parool.nl/ned(...)-verspreid~b680ec0d/
Maar ze hebben een redelijk leefbaar land, ze maken niet de hele economie dood (wat indirect ook veel doden kost) en kunnen gewoon verder ipv proberen uit de lockdown te komen
De meeste indirecte doden zullen waarschijnlijk vallen doordat mensen zorg vermijden uit vrees besmet te raken (in het ziekenhuis of bij de dokter). Zo meldde hier iemand dat het aantal gevallen van MI (hartaanval) met 70% gezakt was in het ziekenhuis waar hij werkte. Dat is veel meer dan kan verklaard worden dooor bvb thuis blijven en niet werken, zaterdag is normaal de dag met het minste gevallen, maar dan is het hooguit 15% lager. Er zijn dus meer mensen die geen hulp zoeken bij een "lichte" hartaanval.
Je kan verwachten dat men dat eerder zal doen in landen waar het aantal besmettingen en doden hoger ligt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zweden heeft minder doden als Zwitserland met medium lockdown, en minder doden als Belgie met zware lockdown. Je kan alles zo vergelijking dat het wel/niet goed uitkomt.

Punt blijft, het effect van bepaalde maatregelen is onbekend.
Daarom koos ik de twee buurlanden van Zweden.
are we infinite or am I alone
pi_192661651
Daarnaast is Zweden op Stockholm na te vergelijken met Groningen/Friesland maar dan nog 20x zo groot. Totaal niet te vergelijken met Nederland waar de Randstad al bijna net zoveel inwoners heeft als heel Zweden bij elkaar.
pi_192661669
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:51 schreef JFlip het volgende:

[..]

Ik denk dat het grote verschil is dat er in Zweden geen grote lokale uitbraak is geweest net zoals wij in Brabant of Italie in Lombardijen hebben gehad. Ik heb de Zweedese situatie niet geheel gevolgd dus is maar een vermoeden.
Verder geven resultaten in het verleden natuurlijk geen garantie voor de toekomst. Als er van de zomer in Zweden een groot festival gehouden wordt en er lopen een aantal geinfecteerden rond, is daar ook zeker kans op een grote uitbraak.
Maar zeer zeker ergo goed om te gaan kijken wat hier nu de oorzaak van is. Denk ook wel dat dat gebeurr
Artikel over de Zweedse situatie:

https://www.theguardian.c(...)th-toll-reaches-1000
pi_192661680
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is ook te vroeg voor conclusies maar voorlopig hebben zij minder economische schade
Is dat een vermoeden of is dat ook daadwerkelijk een feit? Is daarin dan ook meegenomen dat we hier in Nederland wellicht veel meer afhankelijk zijn van de wereldeconomie dan Zweden? We kunnen namelijk als Nederland bizar weinig doen tegen de economische gevolgen van deze epidemie bij onze handelspartners bijvoorbeeld.
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:09:40 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192661726
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:05 schreef JFlip het volgende:

[..]

Is dat een vermoeden of is dat ook daadwerkelijk een feit? Is daarin dan ook meegenomen dat we hier in Nederland wellicht veel meer afhankelijk zijn van de wereldeconomie dan Zweden? We kunnen namelijk als Nederland bizar weinig doen tegen de economische gevolgen van deze epidemie bij onze handelspartners bijvoorbeeld.
Zweden is een nog kleinere markt dan Nederland, ook die zijn weldegelijk afhankelijk van de rest van de wereld. De Nederlandse corona-aanpak komt van alle West-Europese landen wel het dichtst in de buurt van de Scandinavische/Zweedse. Onze lockdown is veel zachter dan die in Belgie, Frankrijk, Italie, Spanje en zelfs Duitsland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:19:40 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192661867
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:05 schreef JFlip het volgende:

[..]

dat doet toch niets af van het feit dat ze voorlopig minder economische schade hebben tov hun oude situatie, daarvoor hoef je het niet te vergelijken met NL
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:33:58 #12
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192662121
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:05 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Artikel over de Zweedse situatie:

https://www.theguardian.c(...)th-toll-reaches-1000
quote:
Healthy students who have been kept out of school by anxious parents have been threatened with referral to social services
Leuk als de ouders zelf tot een risicogroep behoren...
quote:
Tegnell rejected the criticism and disputed the figures on which it was based. He previously said Sweden and its neighbours were on "different places on the curve", and that Sweden had "unfortunately had a large spread of contagion in care homes for the elderly, something you have not seen in the other Nordic countries".
Maar hij denkt dat dat puur toeval is?
pi_192662129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat doet toch niets af van het feit dat ze voorlopig minder economische schade hebben tov hun oude situatie, daarvoor hoef je het niet te vergelijken met NL
Huh? Ze hebben minder economische schade" impliceert dat je Zweden ergens mee vergelijkt,en dan lijkt het me dat je ze met Nederland vergelijkt. Maar nogmaals, is dat een vermoeden, of is het een feit?
Dat bijvoorbeeld de horeca in Zweden minder schade heeft dan in nederland lijkt me nogal wiedes. De horeca hier is dicht, en in Zweden open. Maar je hebt het over de economie als geheel. Mij lijkt het ook dat Zweedse economie minder schade heeft, maar dat hoeft nog niet zo te zijn..
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:37:10 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192662185
APP, column Ronald Plasterk* Telegraaf: (Die het nut daarvan onderuit haalt)
quote:
bron ... er is nog iets ongerijmds met dit plan. Het is erop gebaseerd dat mensen die van zichzelf weten dat ze het virus dragen dat netjes op hun telefoon noteren voor ze naar buiten gaan. Maar ze mogen met symptomen helemaal niet naar buiten! Als ze braaf genoeg zijn om de app te gebruiken, zijn ze ook zo braaf om thuis te blijven.

Het is een krankjorum idee. De tracing app levert alleen maar ruis en valse signalen. Leuk bedacht, maar nu heel snel vergeten.
*En nee... dit is niet het televaag geluid maar een onafhankelijke columnist.

Ik ga benieuwd zijn welke APP voorstellen in het licht van de Privacy en voorwaarden overblijft.
Ik blijf mij verbazen dat men niet eerst bepaalt wat een APP nu precies waarvoor moet gaan regelen enniet onderzoekt of dat anders kan. Het kabinetsargument dat een andere "zg" oplossing te veel werk is of de "privacy" nog meer aantast; is sws al flauwekul. Het is dan het bekende sleepnetten in de hoop dat je wat vangt; inclusief de rommel.

NB: Contactonderzoek van de GGD verloopt nu, als dat er al is, via interviews.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:40:07 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192662227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:34 schreef JFlip het volgende:

[..]

Huh? Ze hebben minder economische schade" impliceert dat je Zweden ergens mee vergelijkt,en dan lijkt het me dat je ze met Nederland vergelijkt. Maar nogmaals, is dat een vermoeden, of is het een feit?
Dat bijvoorbeeld de horeca in Zweden minder schade heeft dan in nederland lijkt me nogal wiedes. De horeca hier is dicht, en in Zweden open. Maar je hebt het over de economie als geheel. Mij lijkt het ook dat Zweedse economie minder schade heeft, maar dat hoeft nog niet zo te zijn..
:?
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:40:18 #16
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192662230
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:37 schreef Vallon het volgende:
APP, column Ronald Plasterk* Telegraaf: (Die het nut daarvan onderuit haalt)
[..]

*En nee... dit is niet het televaag geluid maar een onafhankelijke columnist.

Ik ga benieuwd zijn welke APP voorstellen in het licht van de Privacy en voorwaarden overblijft.
Ik blijf mij verbazen dat men niet eerst bepaalt wat een APP nu precies waarvoor moet gaan regelen enniet onderzoekt of dat anders kan. Het kabinetsargument dat een andere "zg" oplossing te veel werk is of de "privacy" nog meer aantast; is sws al flauwekul. Het is dan het bekende sleepnetten in de hoop dat je wat vangt; inclusief de rommel.

NB: Contactonderzoek van de GGD verloopt nu, als dat er al is, via interviews.
Wat een bizarre redenering van Plasterk. De app is bedoeld om mensen te vertellen dat ze in het verleden met een besmet persoon in aanraking geweest zijn, iemand die nadien symptomen kreeg en getest werd.
pi_192662267
https://www.thelocal.se/2(...)-developed-in-sweden

Nog een artikel. O.a. op 16 april veranderingen op regeringsvlak.
pi_192662282
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 01:04 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Hebben we nog geluk in Nederland :|W Hier krijgen we meer vrijheid in ruil voor meer verantwoordelijkheid. Het gros van de Nederlanders gaat daar toch goed mee overweg. Misschien is dat met de Fransen en hun protestcultuur toch lastiger.
Ik vind dit een beetje mensenrechten schendingen worden. Het is mij te extreem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192662296
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat een bizarre redenering van Plasterk. De app is bedoeld om mensen te vertellen dat ze in het verleden met een besmet persoon in aanraking geweest zijn, iemand die nadien symptomen kreeg en getest werd.
Ff lezen, aan jouw response te lezen moet hij wel een zere plek geraakt hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192662309
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

:?
Wat snap je hier niet aan:
Jij stelt: Zweden heeft minder economische schade
Ik vraag: Minder dan wie?
Ik vraag: En is dat een vermoeden of een feit?

Gewoon, vanuit interresse omdat ik oprecht wil weten of de economische schade minder is dan hier.
pi_192662317
De link doet het niet zie ik. Sorry, maar via google wel te bereiken.
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:48:00 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192662343
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:48:46 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192662355
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje mensenrechten schendingen worden. Het is mij te extreem.
Belgie en Frankrijk krijgen wat dictatoriale trekken inderdaad. Italie trouwens ook.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:50:04 #24
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192662378
quote:

[..]

Maar dat staat wel weer een beetje haaks op de mening van het RIVM met betrekking tot a/pre-symptomatische transmissie.

Immers als je geen symptomen hebt, kun je het ook niet overdragen, dus waarom zou je dat moeten melden?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192662387
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:46 schreef JFlip het volgende:

[..]

Wat snap je hier niet aan:
Jij stelt: Zweden heeft minder economische schade
Ik vraag: Minder dan wie?
Ik vraag: En is dat een vermoeden of een feit?

Gewoon, vanuit interresse omdat ik oprecht wil weten of de economische schade minder is dan hier.
Ik ben geen econoom maar het lijkt mij toch logisch? Alles is open zij het met beperkingen. Hier is behalve de supermarkten wat winkels alles dicht. Overheid hoeft daar minder in te springen. Minder faillissementen, minder werklozen..?
pi_192662395
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Belgie en Frankrijk krijgen wat dictatoriale trekken inderdaad. Italie trouwens ook.
In Italië valt er wat te zeggen dat ze BINNEN huishoudens zeggen dat ze binnen moeten blijven, want de oudjes wonen vaak ook in hetzelfde huis. Die vallen uiteraard bij bosjes.

Valt ook weinig tegen te doen, die groepsimmuniteit krijg je niet in Italië als de oudjes niet te isoleren zijn.
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:51:33 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192662408
quote:

[..]

Wat ik begrijp lopen er twee dingen door elkaar..... de tracing app en de tracking app.
De eerste is noteren of je ziek bent en de tweede is het contact achterhalen.

Wanneer je dus ziek bent ga je niet naar buiten en kom je niet in aanraking met anderen..... toch?

Tenzij men toch ergens aanneemt dat je voor die tijd al (a-symptomatisch) besmettelijk kunt zijn... dat nu niet in algemene zin wordt/is aangenomen. "Experts" stellen dat je alleen besmettelijk bent tijdens de periode van symptomen en daarna alsnog 2 weken in quarantaine gaat.

En dan heeft Plasterk een punt.... wat wil je dan gaan meten met die APPS .... wanneer je toch al besmet thuis bent.
pi_192662417
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:50 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ik ben geen econoom maar het lijkt mij toch logisch? Alles is open zij het met beperkingen. Hier is behalve de supermarkten wat winkels alles dicht. Overheid hoeft daar minder in te springen. Minder faillissementen, minder werklozen..?
Ik zou ook wel naar de kapper gaan nu. Mij part met een ticket systeem wie de volgende "in line" is en max 2 wachtenden in de zaak ofzo.

Zet buiten een stoeltje neer my part.
Nog beter, buiten knippen, dan blijft het virus minder hangen. :+
O wacht dan gaan mensen met hooikoorts niezen...
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:53:18 #29
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192662436
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ff lezen, aan jouw response te lezen moet hij wel een zere plek geraakt hebben.
Ik kan het artikel niet lezen, baseer me op de quote van Vallon.
pi_192662449
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat ik begrijp lopen er twee dingen door elkaar..... de tracing app en de tracking app.
De eerste is noteren of je ziek bent en de tweede is het contact achterhalen.

Wanneer je dus ziek bent ga je niet naar buiten en kom je niet in aanraking met anderen..... toch?

Tenzij men toch ergens aanneemt dat je voor die tijd al (a-symptomatisch) besmettelijk kunt zijn... dat nu niet in algemene zin wordt/is aangenomen. "Experts" stellen dat je alleen besmettelijk bent tijdens de periode van symptomen en daarna alsnog 2 weken in quarantaine gaat.

En dan heeft Plasterk een punt.... wat wil je dan gaan meten met die APPS .... wanneer je toch al besmet thuis bent.
En mensen worden überhaupt niet getest.. Dus wat een kut idee. Afgezien van privacy vraagstukken.
pi_192662454
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik kan het artikel niet lezen, baseer me op de quote van Vallon.
Plasterk is wel eindbaas.
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:55:01 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192662469
Ik snap niet waarom kappers niet gewoon open zijn, met inderdaad eventueel een max aantal klanten per dag. Kappers hebben weinig klanten met een grotere besmettingskans per klantcontact, kassieres hebben meer klantcontacten met een kleinere besmettingskans per klantcontact maar zou dat nou per saldo zoveel uitmaken?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:55:22 #33
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192662481
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar dat staat wel weer een beetje haaks op de mening van het RIVM met betrekking tot a/pre-symptomatische transmissie.

Immers als je geen symptomen hebt, kun je het ook niet overdragen, dus waarom zou je dat moeten melden?
Geloven die dat nog steeds? Dan weet ik inderdaad niet wat ze met de app willen..
pi_192662483
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zou ook wel naar de kapper gaan nu. Mij part met een ticket systeem wie de volgende "in line" is en max 2 wachtenden in de zaak ofzo.

O wacht dan gaan mensen met hooikoorts niezen...
Want mensen met hooikoorts niezen binnen niet?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192662487
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:55 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap niet waarom kappers niet gewoon open zijn, met inderdaad eventueel een max aantal klanten per dag. Kappers hebben weinig klanten met een grotere besmettingskans per klantcontact, kassieres hebben meer klantcontacten met een kleinere besmettingskans per klantcontact maar zou dat nou per saldo zoveel uitmaken?
Zover mij is ingefluisterd is er een plan om halverwege mei gematigd open te zijn. Dingen zoals 1 klant per keer en maar 1 werknemer tenzij een grote kapsalon.
pi_192662502
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Want mensen met hooikoorts niezen binnen niet?
Minder, veel minder, toch? Of ben ik verkeerd ingelicht?
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:57:59 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192662526
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Geloven die dat nog steeds? Dan weet ik inderdaad niet wat ze met de app willen..
Van Dissel over dat Chinese onderzoek dat 44% van de secundaire transmissie asymptomatisch was, was helemaal een giller.

Kwam ongeveer neer op: "Die mensen ervoeren het misschien niet zo, maar ze waren wel degelijk symptomatisch."

Dafuq moet je daar dan mee?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 17 april 2020 @ 10:59:24 #38
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192662555
quote:
Snap je het niet? Heb je de cijfers van de IC’s gezien? En je zegt dat ze weinig klanten hebben, maar gemiddeld gaat elke Nederlander misschien eens per 2 maanden naar de kapper, dan praat je over een 283.000 mensen (17.000.000 / 60 dagen) die elke dag naar de kapper gaan. En okay, niet iedereen gaat naar de kapper, maar het zijn wel een heleboel contactmomenten.
pi_192662556
quote:
Lijkt me wel. Bij de kassa zit er een dik scherm tussen.
Echter als je naar de profielen kijkt, zou bij effectief mensenlevens redden het beeld op de IC moeten zijn dat er nagenoeg geen mensen in het risicoprofiel op de IC moeten belanden, omdat die goed geïsoleerd leven van de rest van de samenleving.

Als dat er niet is en die hele groep krijgt binnen 1.5 jaar het virus zijn we de dood aan het uitstellen, geen baten wel kosten zogezegd.

Als je dan hoort dat er geen mondkapjes etc naar bejaardentehuizen etc gaan... Kijk, verpleeghuizen snap ik nog dat mensen die open willen hebben. Die mensen hebben niet zo lang meer, wat maakt dat virus daar nog uit? Social distancing maakt daar meer kapot dan goed.

Dus, mondkapjes naar bejaardentehuizen....
pi_192662557
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:50 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja, het lijkt mij ook op zich ook wel logisch, maar dat alles open is wil natuurlijk ook niet zeggen dat er ook klanten komen en er geld uitgeven. Vandaar de vraag: is het een vermoeden, of is het een feit.

Leuk hoor, dat alles open mag zijn, maar het wil echt niet betekenen dat het op volle kracht draait, en van sommige sectoren kan ik het me ook voorstellen dat open zijn wellicht duurder is dan gesloten blijven. Het is allemaal niet zo simpel als "gooi gewoon je winkel open"
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:00:04 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192662564
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:55 schreef influcted het volgende:

[..]

Zover mij is ingefluisterd is er een plan om halverwege mei gematigd open te zijn. Dingen zoals 1 klant per keer en maar 1 werknemer tenzij een grote kapsalon.
Dat is mooi, anders gaan er hele branches naar de klote voor een minieme meerkans op besmetting.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_192662573
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Van Dissel over dat Chinese onderzoek dat 44% van de secundaire transmissie asymptomatisch was, was helemaal een giller.

Kwam ongeveer neer op: "Die mensen ervoeren het misschien niet zo, maar ze waren wel degelijk symptomatisch."

Koorts, zonder het zelf te voelen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:02:17 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192662595
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

SMS systeem... u kunt op tijdstip uur/minuut naar binnen, bv 5 minuten nadat de vorige klant het pand heeft verlaten en de kapper geswiped heeft. Niets moeilijks. Kom je van ver en ben je te vroeg, doe je maar een wandeling.

NB: Ik ga even uit van mijn knipbeurt die bijna nooit langer duurt dan 15 minuten..... zonder socio-kleppen is dat korter dan 10 minuten.

Voordat de lockdown begon zal ik al te geinen dat hij maar gauw bij mij een APP moest bestellen. De man werkt(e) nog steeds met een uiterst effectieve opererende papieren afspraak (slot)lijst. Het nut van plannning is er niet... als het (te) druk is knipt hij sneller dan wanneer het rustig is en vol=vol.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:03:39 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192662615
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Snap je het niet? Heb je de cijfers van de IC’s gezien? En je zegt dat ze weinig klanten hebben, maar gemiddeld gaat elke Nederlander misschien eens per 2 maanden naar de kapper, dan praat je over een 283.000 mensen (17.000.000 / 60 dagen) die elke dag naar de kapper gaan. En okay, niet iedereen gaat naar de kapper, maar het zijn wel een heleboel contactmomenten.
Dat zijn nog altijd minder contactmomenten dan bij pakweg de Action of Primark. Ik go zomaar dat er meer besmettingen plaatsvinden in winkels (klanten/personeel en klant/klant) dan dat er bij kappers zouden plaatsvinden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_192662621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:02 schreef Vallon het volgende:
Voordat de lockdown begon zal ik al te geinen dat hij maar gauw bij mij een APP moest bestellen. De man werkt(e) nog steeds met een uiterst effectieve opererende papieren afspraak (slot)lijst. Het nut van plannning is er niet... als het (te) druk is knipt hij sneller dan wanneer het rustig is en vol=vol.
Kost wat papier, maar ook niet zoveel.
Denk eerlijk gezegd dat het prettiger werkt ook.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:04:22 #46
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192662630
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Koorts, zonder het zelf te voelen.
Je kunt moeilijk de verantwoordelijk bij de mensen zelf neer leggen met betrekking tot het wel en niet naar buiten gaan en dan vervolgens zeggen dat blijkbaar 44% van die mensen niet te vertrouwen is met betrekking tot het feit of ze wel of geen symptomen hebben.

Dan redeneer je echt vanuit zo'n papieren werkelijkheid, dat je daar praktisch echt helemaal niks mee kunt.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:04:29 #47
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192662632
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Van Gissel noemen we hem inmiddels, hij maakt het ook helemaal waar.
en wij zijn keihard afhankelijk van die gast.
pi_192662644
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk de verantwoordelijk bij de mensen zelf neer leggen met betrekking tot het wel en niet naar buiten gaan en dan vervolgens zeggen dat blijkbaar 44% van die mensen niet te vertrouwen is met betrekking op het feit of ze wel of geen symptomen hebben.

Dan redeneer je echt vanuit zo'n papieren werkelijkheid, dat je daar praktisch echt helemaal niks mee kunt.
Uiteraard.
Gedrocht van een app. En NOS propaganda dat iedereen het wilt ook nog.
pi_192662680
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 01:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Precies dit. Sterven aan het coronavirus is ellendig en het gros gebeurt in de verzorgingshuizen. Ik denk dat de zorgverleners daar na afloop wel psychische hulp nodig hebben.
Dit sterven is veel meer een ethisch dilemma.... We krijgen het niet over ons hart om sommige mensen wel en anderen niet te helpen terwijl je iedereen zou willen proberen te redden.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:07:27 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192662681
Blij toe dat hier nog gewoon zaken zoals ijssalons, viskramen en snackbars open zijn. Weliswaar alleen voor afhaal, maar in elk geval draait het nog een beetje door.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:08:00 #51
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192662693
Zelfs als de kapper open gaat dan ga ik pas volgend jaar.
Gelukkig heb ik een Tondeuze
  Spellchecker vrijdag 17 april 2020 @ 11:09:09 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192662712
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:08 schreef KingRadler het volgende:
Je haar zit toch prima zo? Schuifspeldje erin. En anders maar vlechtjes.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:09:57 #53
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192662724
quote:
Omdat eten nou eenmaal een eerste levensbehoefte is en je haar laten knippen niet.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:10:16 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192662727
quote:
Zodra de kapper open gaat, ga ik er gewoon heen. Tandarts idem.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:10:40 #55
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_192662732
Dus de Chinezen hebben nu opeens weer een heleboel doden? Raar.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_192662733
quote:
Ik wil wel weten of ik het nou gehad heb of niet want ik denk dat het langs is geweest.

En dat is ongeveer 2 maanden geleden begonnen met 2 dagen koorts, mijn longen voelen eigenlijk nog steeds niet 100% maar eerder 98. :')

Gvd 2 maanden joh. :')
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:10:59 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192662735
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:09 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Omdat eten nou eenmaal een eerste levensbehoefte is en je haar laten knippen niet.
Er zijn meer winkels open dan alleen supermarkten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:12:16 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192662766
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik wil wel weten of ik het nou gehad heb of niet want ik denk dat het langs is geweest.

En dat is ongeveer 2 maanden geleden begonnen met 2 dagen koorts, mijn longen voelen eigenlijk nog steeds niet 100% maar eerder 98. :')

Gvd 2 maanden joh. :')
Ik ben alleen de hele winter op en af neusverkouden geweest, maar dat is volgens mij niet echt een corona-symptoom.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:12:43 #59
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192662775
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:10 schreef Interloper het volgende:
hertelling
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:13:06 #60
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192662778
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daar zal anderhalve meter afstand wat gemakkelijker gaan dan in een kapsalon.
pi_192662779
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De meeste winkels mogen ook open blijven. Het is aan de winkels zelf geweest of ze de deuren gingen sluiten of niet afgaand op een daling in de omzet.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:13:27 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192662782
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:10 schreef Interloper het volgende:
Tsja, China manipuleert de cijfers gewoon. Dat is ook een van de belangrijkste oorzaken van de wereldwijde crisis.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192662794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben alleen de hele winter op en af neusverkouden geweest, maar dat is volgens mij niet echt een corona-symptoom.
Nou keb een huisgenoot die het heeft, want zuurstofgehalte in zijn bloed is te laag.
En andere huisgenoten met symptomen. En ik vind het ook wel passen, dus ik denk dat ik het gehad heb.

Alleen als je er na 2 maanden nog wat van voelt ga je je wel afvragen hoe lang je wel niet besmettelijk bent bijv. Het zijn wel vragen. :7
pi_192662802
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:13 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Daar zal anderhalve meter afstand wat gemakkelijker gaan dan in een kapsalon.
Alle kappers een lashelm op.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:15:19 #65
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192662807
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou keb een huisgenoot die het heeft, want zuurstofgehalte in zijn bloed is te laag.
En andere huisgenoten met symptomen. En ik vind het ook wel passen, dus ik denk dat ik het gehad heb.

Alleen als je er na 2 maanden nog wat van voelt ga je je wel afvragen hoe lang je wel niet besmettelijk bent bijv. Het zijn wel vragen. :7
Uiteindelijk gaat iedereen het krijgen, dat hou je niet tegen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:15:38 #66
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192662813
quote:

[..]

permanente schade, he
pi_192662823
quote:
Vriendlief heeft dit gedaan. Huuuuu! Van mooie kop haar (wat al nodig naar de kapper moest de week voor de kappers sloten...) naar gevangenislook :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:16:12 #68
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192662824
quote:

[..]

:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192662829
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:15 schreef mazaru het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat iedereen het krijgen, dat hou je niet tegen.
Dan heeft het allemaal geen zin wat we nu doen.

Beter leren we effectief ouderen te isoleren en gooien we het asap open.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:16:25 #70
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_192662830
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hertelling
Van dagelijks 3+ naar 1200+ :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:16:49 #71
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192662835
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vriendlief heeft dit gedaan. Huuuuu! Van mooie kop haar (wat al nodig naar de kapper moest de week voor de kappers sloten...) naar gevangenislook :{
de lesbische look?
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:17:28 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192662847
quote:

[..]

Pittig kort?
pi_192662866
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:16 schreef ludovico het volgende:

Dan heeft het allemaal geen zin wat we nu doen.

Beter leren we effectief ouderen te isoleren en gooien we het asap open.
Wat we nu doen is er niet voor om te zorgen dat niemand ooit nog besmet raakt.

Wat we nu doen is om te voorkomen dat het zorgstelsel overbelast raakt en jij straks met iets totaal anders niet meer terecht kan in een ziekenhuis/op een IC.

Dat was toch wel duidelijk, toch?!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192662869
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:16 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ha schat. c_/
pi_192662877
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

Pittig kort?
Het is echt vreselijk :X Gewoon 1 mm kort zeg maar. En hij had echt prachtig haar :X
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:18:45 #76
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192662879
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ha schat. c_/
Hoi :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:18:54 #77
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192662880
quote:

[..]

En alle lassers kaplaarzen aan :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192662892
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat we nu doen is om te voorkomen dat het zorgstelsel overbelast raakt en jij straks met iets totaal anders niet meer terecht kan in een ziekenhuis/op een IC.

Ja dat werkt wel, maar het schort nog bij het isoleren van de oudjes. Dan is die IC minder snel overbelast. Daarnaast, die groepsimmuniteit gaat dan letterlijk levens redden van die geïsoleerde oudjes. Hoe sneller die immuniteit hoe meer oudjes je kan redden ;)
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:19:52 #79
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192662893
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat zijn nog altijd minder contactmomenten dan bij pakweg de Action of Primark. Ik go zomaar dat er meer besmettingen plaatsvinden in winkels (klanten/personeel en klant/klant) dan dat er bij kappers zouden plaatsvinden.
Dat zou goed kunnen, maar ik zeg ook niet dat die winkels allemaal open zouden moeten zijn. Ik zeg alleen dat ik begrijp dat kappers dicht zijn.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:19:57 #80
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192662895
quote:

[..]

Rutte moet gewoon permanent de IC's opschalen en niet tijdelijk
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:19:58 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192662897
quote:

[..]

Het is echt vreselijk :X Gewoon 1 mm kort zeg maar. En hij had echt prachtig haar :X
Nou, dan laat ik het nog liever lekker lang groeien dan gemillimeterd. Dat staat bij mij echt voor geen meter.
pi_192662901
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En alle lassers kaplaarzen aan :7
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:20:43 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192662914
pi_192662917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

permanente schade, he
Lijkt me niet. Herstelvermogen van je lijf is hoog. Komt wel weer goed na een zomer wielrennen.
pi_192662928
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:19 schreef ludovico het volgende:

Ja dat werkt wel, maar het schort nog bij het isoleren van de oudjes. Dan is die IC minder snel overbelast. Daarnaast, die groepsimmuniteit gaat dan letterlijk levens redden van die geïsoleerde oudjes. Hoe sneller die immuniteit hoe meer oudjes je kan redden ;)
70+ is volgens mij de bevolkingsgroep die ik buiten het meest zie fietsen en geen afstand houden in winkels :+
Geloof niet dat de boodschap helemaal door komt dat ze beter thuis kunnen blijven.
pi_192662955
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

70+ is volgens mij de bevolkingsgroep die ik buiten het meest zie fietsen en geen afstand houden in winkels :+
Geloof niet dat de boodschap helemaal door komt dat ze beter thuis kunnen blijven.
Fietsen is prima, maar dat afstand houden moeten ze wel bedreven in zijn ja.
pi_192662968

Gedateerde data van 30 maart.

Het is écht overbezetting door 60+
Genoeg 40+ ers die ook op de IC behandeld moeten worden maar: A veel minder, B veel hogere kans om het te halen.
Dus bij triage wordt die 40+er sowieso altijd geholpen dus we zijn ook nog eens bejaarde dikke mannen aan het redden van de al naderende dood, die zelf misschien ook nog eens laconiek was qua besmettinggevaar.
pi_192662969
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Ben oprecht benieuwd hoe snel andere landen internationale alarmbellen hadden laten rinkelen. Eigenlijk vind ik de respons van China, Amerika en Europa zeer vergelijkbaar. Al heb je binnen Europa meer verschillende smaken
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:24:04 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192662973
quote:

[..]

Was mij ook al opgevallen laatst. Heel veel ouderen op de fiets. En op smalle fietspaden op de heide waar ze van twee kanten komen gaat die 1,5 meter hem ook niet worden.

Maar goed, eigen verantwoordelijkheid van die mensen. Moeten ze lekker zelf weten.
pi_192662994
quote:

[..]

Vind het toch heel anders dat je ervoor kiest om naar buiten te gaan als je zelf gevaar loopt, dan als je anderen in gevaar brengt.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:25:51 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192662996
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ben oprecht benieuwd hoe snel andere landen internationale alarmbellen hadden laten rinkelen. Eigenlijk vind ik de respons van China, Amerika en Europa zeer vergelijkbaar. Al heb je binnen Europa meer verschillende smaken
zit wel wat in hoor en zowel Europa als VS hebben traag gereageerd maar de oorsprong ligt toch wel bij China dus vind het niet zo vreemd als zij een rekening gepresenteerd krijgen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:26:15 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192663003
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vind het toch heel anders dat je ervoor kiest om naar buiten te gaan als je zelf gevaar loopt, dan als je anderen in gevaar brengt.
met het ene kan je het andere nooit uitsluiten
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:26:17 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192663005
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Los van het artikel is dat doel juist het punt dat wmb ter discussie staat.
Ik kan wel wat aannemen maar tot op heden is volstrekt onduidelijk wat men zich daarbij voorstelt.

Men wil kennelijk een APP
a) Waarmee iemand zelf iets vaststelt (of meldt?) t.a.v. eventuele Corona besmetting
b) Zo ja, de contacten informeert omtrent a) besmetting B-) (of waarmee zij dat kunnen zien :X ) .

Vanaf moment één ontgaat en ontging mij het serieuze nut en vooral de overheidsbemoeienis van dat doel. Gaandeweg wordt dat omfloerst met allerlei vage secundaire bladiblah argumenten terwijl de APP valt of staat met "zelfmelding" en nabijheidsdetectie op grond van wat (niet voor dat doel ontworpen) techniek.

Wat Plasterk ijzersterk stelt dat wanneer je ziek bent, thuisblijft (wat voor mij ook het argument is bij de zg. publieke noodzaak van/tot mondkapjes) en dan geen gevaar vormt.

Dat verhaal wordt anders wanneer a-symptomatische besmetting dus wel een primaire bijdrage heeft in de verspreiding. Dat gegeven zal dan het totale spoortboekje van de aanpak doen kantelen.
pi_192663014
quote:

[..]

nee als je jezelf fit genoeg voelt, zou ik ook niet binnen blijven op die leeftijd. ZEKER niet als je niet weet hoe lang die ellende gaat duren. Altijd dat gejank over 70+ . Ja, ik weet het: 'De cIjFeRs LiEgEn NiEt'
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192663017
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Was mij ook al opgevallen laatst. Heel veel ouderen op de fiets. En op smalle fietspaden op de heide waar ze van twee kanten komen gaat die 1,5 meter hem ook niet worden.

Maar goed, eigen verantwoordelijkheid van die mensen. Moeten ze lekker zelf weten.
Gewoon adem inhouden voor 5 tellen. :7
pi_192663026
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zij doen dus beide?
pi_192663040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

zit wel wat in hoor en zowel Europa als VS hebben traag gereageerd maar de oorsprong ligt toch wel bij China dus vind het niet zo vreemd als zij een rekening gepresenteerd krijgen.
Maar blijft moeilijk aan te tonen. Vleermuizen vliegen hier ook, als die een hond bijten had het zomaar hier kunnen ontstaan. Ik noem maar even wat.

Overigens is de kritiek uit Chinese hoek op de Chinese overheid juist dat ze eerder de internationale gemeenschap hebben gewaarschuwd dan hun eigen bevolking.
pi_192663054
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zij doen dus beide?
Oudjes zijn wel makkelijker te ontwijken.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 17 april 2020 @ 11:29:44 #99
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192663060
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee niks te. Omdat die leeftijdsgroep sneller op de IC komt moet de rest binnen blijven. Als ze binnen blijven zou het mogelijk sneller kunnen dalen omdat jongere mensen minder snel op de IC terechtkomen waardoor de zorgcapaciteit voldoende moet zijn. Het is een dilemma waar je niet uitkomt.
pi_192663067
O shit ik hoestte net in mijn eigen hand, straks besmet ik mezelf.

Ff handjes wassen voordat ik het huis corona-huis maak.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:31:04 #101
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192663080
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar blijft moeilijk aan te tonen. Vleermuizen vliegen hier ook, als die een hond bijten had het zomaar hier kunnen ontstaan. Ik noem maar even wat.

nee
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:32:32 #102
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192663102
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Rutte moet gewoon permanent de IC's opschalen en niet tijdelijk
Lol, nog meer haalbare plannen?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192663119
Beste mensen.

Kinderen + jonge ouders. 40- categorie....
Dik minder dan 10% van het totaal wat opgenomen wordt in het ziekenhuis. Laat staan op de IC.

Die scholen moeten gewoon open. :')
Mij part 50+ of risicogroepen harder aanpakken.
pi_192663127
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee
Oh. Oké.

Er zijn nooit virussen in westerse landen ontstaan?
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:34:42 #105
38396 mazaru
pi_192663145
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Als Rutte de gezondheidszorg niet compleet had uitgekleed dan hadden we veel minder problemen gehad
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:34:50 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192663148
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

vrachtvliegtuigen mondkapjes invliegen
pi_192663168
quote:
De leeftijd van coronapatiënten aan de beademing is een stuk lager dan hij had verwacht. Intensive care-arts Marco Knook van het Reinier de Graaf Ziekenhuis in Delft schrikt van wat hij ziet. De jongste patiënt op zijn afdeling is 44, de oudste 65. "Het treft veel jonge mensen en dat was niet wat aanvankelijk het beeld was."
Wanneer ben je oud eigenlijk? Als je 130 bent?
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:36:17 #108
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192663177
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:33 schreef ludovico het volgende:
Beste mensen.

Dik minder dan 10% van het totaal wat opgenomen wordt in het ziekenhuis. Laat staan op de IC.

lekker hoor, kinderen die worden opgehaald door opa en oma,lekker een zoen geven en ze hebben het te pakken.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:36:32 #109
38396 mazaru
pi_192663182
quote:
Beste mensen.

En wat denk je van alle dikke mensen huisarrest geven? En alle mensen met diabetes huisarrest geven? En iedereen met longproblemen! En alle domme mensen!! Dan wordt het lekker rustig op straat.
pi_192663186
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

lekker hoor, kinderen die worden opgehaald door opa en oma,lekker een zoen geven en ze hebben het te pakken.
Staat hier ergens dat opa en oma kinderen moeten ophalen?
pi_192663195
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee niks te. Omdat die leeftijdsgroep sneller op de IC komt moet de rest binnen blijven. Als ze binnen blijven zou het mogelijk sneller kunnen dalen omdat jongere mensen minder snel op de IC terechtkomen waardoor de zorgcapaciteit voldoende moet zijn. Het is een dilemma waar je niet uitkomt.
Je moet oppassen hier een generatie-dingetje van te maken. Die mensen hebben het hardstikke zwaar, veel zwaarder dan ik als ik even voor mezelf spreek.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:37:37 #112
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192663202
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Staat hier ergens dat opa en oma kinderen moeten ophalen?
nee, maar is wel een realistisch beeld
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:38:22 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192663214
quote:

[..]

Allemaal de stoere marinier look. :7 8-) B-) ... je kunt je ms laten verknippen door een huisgenoot maar gezien de kwaliteiten hier; dan maar de tondeuze:
1) Bovenop (2-3cm boven de oren) stand 4 (hier ca 2-3cm)
2) Daaronder afdalend op standje 3 (1-2cm, en proberen de ringlook te voorkomen).
3) Opscheren met stand 2
4) Afscherpen op stand 1
pi_192663218
Ik zag een oud mannetje wanhopig zijn winkelwagentje schoonmaken omdat dat niet goed geregeld werd bij mijn supermarkt. Vrij zielig vond ik.

JA MAAR DAN MOETEN ZE MAAR TUSSEN 7 EN 8 GAAN WINKELEM!!! Oké, prima, maar wij jonge mensen leven nog in relatieve luxe.
pi_192663225
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:36 schreef mazaru het volgende:

[..]

En wat denk je van alle dikke mensen huisarrest geven? En alle mensen met diabetes huisarrest geven? En iedereen met longproblemen! En alle domme mensen!! Dan wordt het lekker rustig op straat.
Eigen verantwoording vind ik wel beter eigenlijk, kan me slecht indenken dat zij laconiek over straat gaan. Maar er zijn nog wel wat gaten te vullen in de manier waarop de risico groepen geïsoleerd worden.

Mondkapjes bij verpleegtehuizen / bejaardentehuizen
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:39:47 #116
38396 mazaru
pi_192663243
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eigen verantwoording vind ik wel beter eigenlijk, kan me slecht indenken dat zij laconiek over straat gaan. Maar er zijn nog wel wat gaten te vullen in de manier waarop de risico groepen geïsoleerd worden.

Mondkapjes bij verpleegtehuizen / bejaardentehuizen
Zouden we die miljoenen mondkapjes en beschermingsmiddelen niet gewoon terug kunnen vragen aan de Chinezen?
pi_192663248
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me wel. Bij de kassa zit er een dik scherm tussen.
Echter als je naar de profielen kijkt, zou bij effectief mensenlevens redden het beeld op de IC moeten zijn dat er nagenoeg geen mensen in het risicoprofiel op de IC moeten belanden, omdat die goed geïsoleerd leven van de rest van de samenleving.

Als dat er niet is en die hele groep krijgt binnen 1.5 jaar het virus zijn we de dood aan het uitstellen, geen baten wel kosten zogezegd.

Als je dan hoort dat er geen mondkapjes etc naar bejaardentehuizen etc gaan... Kijk, verpleeghuizen snap ik nog dat mensen die open willen hebben. Die mensen hebben niet zo lang meer, wat maakt dat virus daar nog uit? Social distancing maakt daar meer kapot dan goed.

Dus, mondkapjes naar bejaardentehuizen....
In een verpleeghuis kunnen mensen die verpleging en verzorging nodig hebben zo lang blijven als nodig is. Daarnaast hebben verpleeghuizen vaak een afdeling waar mensen tijdelijk opgenomen worden voor reactivering. Reactivering is eenvoudige revalidatie, waarvoor geen gespecialiseerd revalidatieteam nodig is. Iemand krijgt bijvoorbeeld alleen fysiotherapie. De medische begeleiding wordt verzorgd door een verpleeghuisarts. Dus die mensen stel je dan ook bloot aan het virus. Het zijn dus niet enkel mensen die niet meer zo lang hebben....
pi_192663255
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, maar is wel een realistisch beeld
Ach hou op. Stuur maar een buurt agent naar een school toe ofzo. :') Als dit een probleem is is dit waar je moet handhaven en waar het ook makkelijk kan, laten we wel wezen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:40:41 #119
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192663257
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Herstelvermogen van je lijf is hoog. Komt wel weer goed na een zomer wielrennen.
Permanent littekenweefsel in de longen is een gedocumenteerd gevolg van een flinke corona-infectie.

Dat komt niet meer goed na een zomertje sporten, helaas.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:41:17 #120
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192663268
Belgie heeft afgezien van de ministaatjes de meeste doden per 1 miljoen inwoners...
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:41:56 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663282
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Permanent littekenweefsel in de longen is een gedocumenteerd gevolg van een flinke corona-infectie.

Precies. Dat je niet op de IC terecht komt wil niet zeggen dat je er niet nog je leven lang last van blijft houden.

Maar velen laten zich heel erg graag verblinden met dik/oud/diabeet/whatever.

"Als ik niet sterf, dan zal het allemaal wel weer 100% in orde komen."

Erg dom.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:42:21 #122
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663293
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:41 schreef ondeugend het volgende:
Belgie heeft afgezien van de ministaatjes de meeste doden per 1 miljoen inwoners...
België en Frankrijk tellen om de één of andere reden ook zo ongeveer iedere dode inmiddels als coronadode :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192663301
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:39 schreef mazaru het volgende:

[..]

Zouden we die miljoenen mondkapjes en beschermingsmiddelen niet gewoon terug kunnen vragen aan de Chinezen?
Je beschermt alleen anderen daarmee, niet jezelf. Geloof ik. En dan voornamelijk m.b.t. hoesten? Maar ze waren in ieder geval afgekeurd.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:44:14 #124
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192663329
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:42 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

België en Frankrijk tellen om de één of andere reden ook zo ongeveer iedere dode inmiddels als coronadode :')
Nou ik weet niet of dat het is maar ze tellen de vermoedelijke Corona doden wel idd. Wij gaan dat ook nog wel doen denk ik. Zelfs China heeft het dodenaantal in Wuhan bijgesteld vandaag.
pi_192663332
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:39 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

In een verpleeghuis kunnen mensen die verpleging en verzorging nodig hebben zo lang blijven als nodig is. Daarnaast hebben verpleeghuizen vaak een afdeling waar mensen tijdelijk opgenomen worden voor reactivering. Reactivering is eenvoudige revalidatie, waarvoor geen gespecialiseerd revalidatieteam nodig is. Iemand krijgt bijvoorbeeld alleen fysiotherapie. De medische begeleiding wordt verzorgd door een verpleeghuisarts. Dus die mensen stel je dan ook bloot aan het virus. Het zijn dus niet enkel mensen die niet meer zo lang hebben....
Dus risicogroepen binnen het verpleeghuis een mondkapje, dat je dat bij de oudjes niet doet begrijp ik wel.

Bejaardentehuizen zou ik geen bezoek toelaten en personeel met mondkapje laten werken.
pi_192663340
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Daar zit ik niet aan, ben niet op de IC beland ofzo. :')
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:45:05 #127
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192663341
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:34 schreef mazaru het volgende:

[..]

Als Rutte de gezondheidszorg niet compleet had uitgekleed dan hadden we veel minder problemen gehad

Valt reuze mee zou ik zo zeggen
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:45:21 #128
38396 mazaru
pi_192663349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je beschermt alleen anderen daarmee, niet jezelf. Geloof ik. En dan voornamelijk m.b.t. hoesten? Maar ze waren in ieder geval afgekeurd.
Afgekeurd? Daar heb ik niets over gehoord. Volgens mij heeft de Nederlandse regering in februari zo goed als alle beschermingsmiddelen die we hadden in een paar vliegtuigen gepropt en naar China gestuurd. Wat de Chinezen pas naar ons stuurden was wel afgekeurde troep.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:45:42 #129
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192663355
quote:

[..]

Hoe meer getelde doden, hoe meer gratis EU-monies?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192663361
quote:
“It’s obvious because people will say ‘What is this great journey that you [the EU] are offering? These people won’t protect you in a crisis, nor in its aftermath, they have no solidarity with you,’” he says, paraphrasing populist arguments politicians will use about the EU and northern European countries. “‘When immigrants arrive in your country, they tell you to keep them. When you have an epidemic, they tell you to deal with it. Oh, they’re really nice. They’re in favour of Europe when it means exporting to you the goods they produce. They’re for Europe when it means having your labour come over and produce the car parts we no longer make at home. But they’re not for Europe when it means sharing the burden.’”

...
Covid-19 might offer an opportunity to make the case that he is trying to humanise capitalism. That includes, in his view, putting an end to a “hyper-financialised” world, greater efforts to save the planet from the ravages of global warming and strengthening French and European “economic sovereignty” by investing at home in industrial sectors such as electric vehicle batteries, and now medical equipment and drugs, in which the EU has become overdependent on China.
...

Mr Macron likened the fear of suffocating that comes with Covid-19 to the effects of air pollution. “When we get out of this crisis people will no longer accept breathing dirty air,” he says. “People will say . . . ‘I do not agree with the choices of societies where I’ll breathe such air, where my baby will have bronchitis because of it. And remember you stopped everything for this Covid thing but now you want to make me breathe bad air!’”

...

“I never imagined anything because I’ve always put myself in the hands of fate,” he says. “You have to be available for your destiny . . . so that’s where I find myself, ready to fight and promote what I believe in while remaining available to try and comprehend what seemed unthinkable.”

FT
La nouvelle normalité

Interessant interview met Macron.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:46:38 #131
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192663373
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:41 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Precies. Dat je niet op de IC terecht komt wil niet zeggen dat je er niet nog je leven lang last van blijft houden.

Erg dom.
Hoezo nou weer "erg dom"

"erg dom" vind ik dat je 1.5 jaar de economie totaal verneukt, en 1.5 jaar van je leven weggooit terwijl je het virus toch al gehad hebt voordat het vaccin er is. Tenzij je écht als een kluizenaar gaat leven.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:46:51 #133
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192663374
quote:

[..]

In België bedraagt het aantal getelde doden 80% van de oversterfte, in Nederland ligt de oversterfte 2.4x hoger dan de getelde doden.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:47:19 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192663382
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Overigens is de kritiek uit Chinese hoek op de Chinese overheid juist dat ze eerder de internationale gemeenschap hebben gewaarschuwd dan hun eigen bevolking.
waarom is het moeilijk aan te tonen, dat de oorsprong van het virus China is bestaat toch geen twijfel over
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:49:25 #135
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192663424
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:34 schreef mazaru het volgende:

[..]

En dan hadden we een verdubbeling of verdriedubbeling IC artsen gehad met daardoor 1/2 of 1/3 van de werkdruk? Mkay
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:50:43 #136
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663450
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:44 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nou ik weet niet of dat het is maar ze tellen de vermoedelijke Corona doden wel idd. Wij gaan dat ook nog wel doen denk ik. Zelfs China heeft het dodenaantal in Wuhan bijgesteld vandaag.
Wanneer je de oversterftecijfers in België ziet dan ligt dat niet extreem hoger dan in Nederland.

Week 13 oversterfte NL : 1200
Week 13 oversterfte BE : 923

België oversterfte van 80 op een miljoen
Nederland oversterfte van 70 op een miljoen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:51:23 #137
56749 BlaZ
pi_192663466
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:45 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat zegt natuurlijk niks in deze. Vele landen hebben simpelweg een 2/3 tot zelfs 5 keer hogere IC capaciteit

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_hospital_beds

Hier een toelichting hoe dat eigenlijk komt:

https://nos.nl/artikel/23(...)ic-bedden-heeft.html
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:51:26 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192663467
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:45 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Hoe meer getelde doden, hoe meer gratis EU-monies?
De Belgische politici hebben al lang spijt dat ze begonnen zijn met het tellen van de doden in rusthuizen...
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:51:36 #139
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192663473
quote:

[..]

cijfers van doden is toch niet belangrijk
pi_192663483
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:41 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Erg dom.
Het idee is niet dat we dit virus te boven komen door het uit te schakelen door de R0 = 0 te maken.

Iedereen moet immuun worden. Zo snel mogelijk zelfs met zo min mogelijk doden. Dat daar mensen last van hebben is een gegeven, dat denken te kunnen ontwijken is een utopie. Dus leuke woorden maar niet uitvoerbaar.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:52:10 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663485
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:45 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoeveel de zorg kost zegt niet zoveel he.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:52:34 #142
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192663499
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wanneer je de oversterftecijfers in België ziet dan ligt dat niet extreem hoger dan in Nederland.

Week 13 oversterfte NL : 1200
Week 13 oversterfte BE : 923

België oversterfte van 80 op een miljoen
Nederland oversterfte van 70 op een miljoen.
Nee dat bedoel ik ook. Ik zeg ook dat ik verwacht dat wij ook nog wel omhoog schieten wanneer wij ze eventueel gaan bijtellen. Maar desondanks wil je liever niet op 1 staan toch? :)
pi_192663535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom is het moeilijk aan te tonen, dat de oorsprong van het virus China is bestaat toch geen twijfel over
Tuurlijk moet men straks onderzoeken wat China valt te verwijten en waar ze tekort hebben geschoten. Maar je kan ze moeilijk verwijten dat ze een dier wat in China en ook andere Aziatische landen woont een virus achterlaat.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:54:22 #144
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663546
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het idee is niet dat we dit virus te boven komen door het uit te schakelen door de R0 = 0 te maken.

Iedereen moet immuun worden. Zo snel mogelijk zelfs met zo min mogelijk doden. Dat daar mensen last van hebben is een gegeven, dat denken te kunnen ontwijken is een utopie. Dus leuke woorden maar niet uitvoerbaar.
Is eerder al uitgerekend waarom wat jij zegt niet de weg gaat zijn. Gaan niet in herhaling blijven vallen.
pi_192663553
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:51 schreef KingRadler het volgende:

[..]

cijfers van doden is toch niet belangrijk
Hoe ga je straks de hulpcentjes verdelen?

A.d.v. van het treffen van de economie? Daar hebben landen zelf voor gekozen.
Of absolute aantal doden? Relatieve aantal?
De oude staat van het land? De manier waarop het kansen ziet om uit de crisis te komen?
Gaan wij het accepteren als Spanje en Italië basisloon gaan uitkeren en wij moeten dat financieren?

Ergens gaat het aantal doden wel degelijk belangrijk zijn, vermoed ik.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:55:28 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663566
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:52 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik ook. Ik zeg ook dat ik verwacht dat wij ook nog wel omhoog schieten wanneer wij ze eventueel gaan bijtellen. Maar desondanks wil je liever niet op 1 staan toch? :)
Tsja, dat is jezelf een beetje voor de gek houden natuurlijk.

De oversterfte liegt uiteindelijk het minst :+

Interessant wel om te zien hoe groot de ondersterfte na de crisis mogelijk gaat zijn.
pi_192663568
quote:
Beste mensen.

Heel FB vol met moeders met kort pittig kapsel die flink rebels doen en vertellen dat hun pareltje des noods nog het hele jaar thuis blijft :')
pi_192663586
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat China als land echt schuld heeft.

Als ze moeten compenseren begeef je je imo op levensgevaarlijk terrein. De toplaboratia kunnen vast de virussen die ze onderzoeken in specifieke landen laten beginnen te verspreiden.

En qua bewijslast: hoe moet je nou waterdicht bewijzen dat het in China bij vleermuizen is ontstaan, toen op een markt is beland, en toen verspreid is onder mensen? Uiteraard is dat extreem aannemelijk, maar het lijkt me vrij lastig te bewijzen, en alle alternatieve verklaringen uit te sluiten.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:57:02 #149
367178 Daarnaast
pi_192663601
Ik ben dus vandaag positief getest op lyme en moet 1 week in het ziekenhuis doorbrengen. Vraag me af of dit mij meer vatbaar maakt voor corona.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:57:22 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192663609
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:54 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Tuurlijk moet men straks onderzoeken wat China valt te verwijten en waar ze tekort hebben geschoten. Maar je kan ze moeilijk verwijten dat ze een dier wat in China en ook andere Aziatische landen woont een virus achterlaat.
jawel hoor want het was meer wachten op dan dit een verrassing bleek, dus ze hebben niet adequaat gehandeld ter voorkoming en ze hebben niet adequaat gehandeld toen het bij hun de eerste gevallen bekend waren.
pi_192663619
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:54 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Is eerder al uitgerekend waarom wat jij zegt niet de weg gaat zijn. Gaan niet in herhaling blijven vallen.
Dit is precies wat we nu doen kom nou. :')
pi_192663641
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:54 schreef _I het volgende:

[..]

Hoe ga je straks de hulpcentjes verdelen?

A.d.v. van het treffen van de economie? Daar hebben landen zelf voor gekozen.
Of absolute aantal doden? Relatieve aantal?
De oude staat van het land? De manier waarop het kansen ziet om uit de crisis te komen?
Gaan wij het accepteren als Spanje en Italië basisloon gaan uitkeren en wij moeten dat financieren?

Ergens gaat het aantal doden wel degelijk belangrijk zijn, vermoed ik.
We gaan ongekende inflatie zien denk ik, als mensen het geld durven uit te geven atleast. Misschien dat dit pas gebeurt als de economie weer gaat draaien.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:59:51 #153
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663665
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is precies wat we nu doen kom nou. :')
Wat er nu wordt gedaan is het zorgsysteem niet overbelasten tot er een oplossing is.

Dat heeft niets met een R0 van nul te maken noch met ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk immuun worden.

De uitweg is medicatie of vaccinatie.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:59:56 #154
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192663667

Slimmer chillen = Corona killen _O_
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:01:25 #155
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192663701
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoezo nou weer "erg dom"

"erg dom" vind ik dat je 1.5 jaar de economie totaal verneukt, en 1.5 jaar van je leven weggooit terwijl je het virus toch al gehad hebt voordat het vaccin er is. Tenzij je écht als een kluizenaar gaat leven.
Het ging erom dat je zei dat er geen permanente schade zou kunnen optreden.

En dat gebeurd dus wel.
pi_192663704
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:59 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wat er nu wordt gedaan is het zorgsysteem niet overbelasten tot er een oplossing is.

Dat heeft niets met een R0 van nul te maken noch met ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk immuun worden.

De uitweg is medicatie of vaccinatie.
R0 van 0 = virus succesvol indammen zodat het ophoudt te bestaan.
De andere optie is iedereen immuun voordat het ophoudt te bestaan / slachtoffers te maken.

Dat zijn de twee opties, kies er één zou ik zeggen.
Vaccinatie = mensen immuun maken. Dat doen we niet zo snel mogelijk wil je zeggen?
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:01:53 #157
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663717
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:52 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Overigens foutieve cijfers uit een nieuwsartikel gebruikt.
hieruit blijkt dat de oversterfte in NL in week 13 op 2000 lag.

Met 17.28 miljoen inwoners zit je op een oversterfte van 116 personen op 1.000.000

Dit is hoger dan in België.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:01:59 #158
38396 mazaru
pi_192663721
Studie Harvard: Lockdowns nodig tot in 2022 bij uitblijven vaccin

Om het coronavirus het hoofd te bieden en overbelasting van de intensive cares te voorkomen, zullen we tot 2022 drie tot vier keer per jaar in lockdown moeten. Of het zover zal komen is maar de vraag, want er is gegronde hoop dat een vaccin beschikbaar komt.

https://www.gelderlander.(...)SkI_U-MO9pghpFt7oiro
pi_192663732
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het ging erom dat je zei dat er geen permanente schade zou kunnen optreden.

En dat gebeurd dus wel.
Nou dat heb ik niet gezegd.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:02:19 #160
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192663734
Duh, in plaats van oversterfte voor week 15 toe te voegen heeft het CBS de cijfers van de vorige weken aangepast...

https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:03:19 #161
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192663748
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:59 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Slimmer chillen = Corona killen _O_
Zeg alsjeblieft dat dit geen echt account is. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:03:20 #162
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192663749
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou dat heb ik niet gezegd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

vrijdag 17 april 2020 @ 12:04:17 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663763
Jezelf ophangen = corona indammen _O_
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:04:26 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192663767
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:03 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zeg alsjeblieft dat dit geen echt account is. :')
https://www.instagram.com/ferd.grapperhaus/?hl=nl

Bovenste filmpje
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:04:46 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192663770
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:02 schreef crystal_meth het volgende:
Duh, in plaats van oversterfte voor week 15 toe te voegen heeft het CBS de cijfers van de vorige weken aangepast...

https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783
Zijn ook voorlopige cijfers die elke week aangepast worden.
pi_192663774
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:01 schreef mazaru het volgende:

Om het coronavirus het hoofd te bieden en overbelasting van de intensive cares te voorkomen, zullen we tot 2022 drie tot vier keer per jaar in lockdown moeten. Of het zover zal komen is maar de vraag, want er is gegronde hoop dat een vaccin beschikbaar komt.

Als risicogroepen het gedurende 2 jaar kunnen krijgen zullen er vast ergens gaten blijven vallen waardoor ze niet goed geisoleerd zijn van het virus waardoor zij het ook gewoon allemaal krijgen.

Wil je doden verminderen zul je echt wat meer op herd immunity moeten inzetten bij groepen mensen die er niet of nauwelijks last van hebben. Ook omdat dat zorgt voor meer beschikbare middelen omdat de economie een minder grote douw krijgt.
pi_192663778
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

We gaan ongekende inflatie zien denk ik, als mensen het geld durven uit te geven atleast. Misschien dat dit pas gebeurt als de economie weer gaat draaien.
Als het lang duurt zit je met complete branches die uitvallen. Wat als landen nog 2 jaar hun grenzen dichthouden voor landen met veel besmettingen?

Wat en hoe voedsel voor de hele wereld? Wat als wij alles op orde hebben en in Africa gaat het nog 4 jaar lang verder.

Het is gewoon niet te doen als land, alleen als wereld.
pi_192663814
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:03 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

[..]

Ik had het over mezelf. Niet of er permanente schade mogelijk is bij willekeurig persoon vanwege Corona, dat lijkt me evident.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:07:29 #169
38396 mazaru
pi_192663824
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als risicogroepen het gedurende 2 jaar kunnen krijgen zullen er vast ergens gaten blijven vallen waardoor ze niet goed geisoleerd zijn van het virus waardoor zij het ook gewoon allemaal krijgen.

Wil je doden verminderen zul je echt wat meer op herd immunity moeten inzetten bij groepen mensen die er niet of nauwelijks last van hebben. Ook omdat dat zorgt voor meer beschikbare middelen omdat de economie een minder grote douw krijgt.
Voorlopig weten ze niet eens of je wel immuun bent nadat je het hebt gehad.
pi_192663825
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

jawel hoor want het was meer wachten op dan dit een verrassing bleek, dus ze hebben niet adequaat gehandeld ter voorkoming en ze hebben niet adequaat gehandeld toen het bij hun de eerste gevallen bekend waren.
De rest ook niet
pi_192663865
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:07 schreef mazaru het volgende:

[..]

Voorlopig weten ze niet eens of je wel immuun bent nadat je het hebt gehad.
Het is een virus, natuurlijk bouw je enige immuniteit op, je lichaam heeft het met antistoffen namelijk effectief uit je lichaam verdreven. Die blijven om een volgende indringing van een virus aan te vallen.

Als het virus muteert heeft je lichaam er meer moeite mee, als je niet veel antilichaampjes hebt opgebouwd zul je vatbaar blijven. Maar ik weet niet wat voorn desinformatie jullie hebben gelezen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:10:17 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192663876
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat China als land echt schuld heeft.

Als ze moeten compenseren begeef je je imo op levensgevaarlijk terrein. De toplaboratia kunnen vast de virussen die ze onderzoeken in specifieke landen laten beginnen te verspreiden.

En qua bewijslast: hoe moet je nou waterdicht bewijzen dat het in China bij vleermuizen is ontstaan, toen op een markt is beland, en toen verspreid is onder mensen? Uiteraard is dat extreem aannemelijk, maar het lijkt me vrij lastig te bewijzen, en alle alternatieve verklaringen uit te sluiten.
Ik zou sws een ander, gewilliger slachtoffer uitzoeken.
China verantwoordelijk willen houden wat verder sws inhoudsloos onderbuiken ter afleiding van de eigen (gebrek aan) bijdrage is.

Ms een idee om alle vleermuizen of vooruit alle dieren en de rest van de flora uitroeien, dan zullen zij zich wel twee keer bedenken met het lef ons eenbeetje te besmetten :') .
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:10:50 #173
403588 mcmlxiv
pi_192663891
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat zegt natuurlijk niks in deze. Vele landen hebben simpelweg een 2/3 tot zelfs 5 keer hogere IC capaciteit

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_hospital_beds

Hier een toelichting hoe dat eigenlijk komt:

https://nos.nl/artikel/23(...)ic-bedden-heeft.html
Ik zeg niets over kwaliteit of effectiviteit. Iemand beschuldigd Rutte ervan veel bezuinigd te hebben. Dat is niet eenvoudigweg niet waar. Niet meer, niet minder.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:11:21 #174
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192663902
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Zijn ook voorlopige cijfers die elke week aangepast worden.
Maar vorige week vrijdag gaven ze de cijfers van week 14, en vandaag was de pagina weer niet bereikbaar, met de melding dat ze om 12:00:00 zou beschikbaar zijn, dan verwacht je dat ze week 15 gaan geven. Het aantal van week 14 is trouwens met 61 gezakt, de weken ervoor (13, 12, 11, 10) zijn met 7, 7, 2 en 4 gestegen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:12:49 #175
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192663923
quote:

Dat lijkt mij wel ernstig hoor, echter is het ook voor iedereen een hele lastige tijd die heel lang kan duren om paar keren per jaar in lockdown moeten gaan. Dit zal tot een onherstelbare recessie leiden, waar we in de toekomst veel minder goed hebben dan nu, denk ik. Echter zullen we dan ook veel moeten bezuinigen op diverse zaken die niet echt van belang zijn voor het land. Voor de luchtvaart is dat heel rampzalig dat het ook paar keren per jaren hun activiteiten moeten staken als het zo blijft... Ik zie voor me dat vele luchtvaartmaatschappijen hierdoor failliet zullen gaan zonder een overheidssteun, maar voor andere keren doen de overheid niks meer, want dan denken ze dat het gewoon hoort bij een crisis.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192663935
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:12 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel ernstig hoor, echter is het ook voor iedereen een hele lastige tijd die heel lang kan duren om paar keren per jaar in lockdown moeten gaan. Dit zal tot een onherstelbare recessie leiden, waar we in de toekomst veel minder goed hebben dan nu, denk ik. Echter zullen we dan ook veel moeten bezuinigen op diverse zaken die niet echt van belang zijn voor het land. Voor de luchtvaart is dat heel rampzalig dat het ook paar keren per jaren hun activiteiten moeten staken als het zo blijft... Ik zie voor me dat vele luchtvaartmaatschappijen hierdoor failliet zullen gaan zonder een overheidssteun, maar voor andere keren doen de overheid niks meer, want dan denken ze dat het gewoon hoort bij een crisis.
Waarom zou de luchtvaart niet overleven als ze de tickets duurder maken? Concurrentie valt uit enzo, maar die prijselasticiteit van vliegtickets is niet zo hoog.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:13:58 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192663940
quote:
Fresh produce goes to waste as coronavirus wrecks supply chains

Fresh produce is increasingly going to waste as the coronavirus outbreak wreaks havoc on the nation's supply chains.

Farmers are finding it difficult to sell their products and distributors are struggling to redirect food quickly with restaurants, schools and offices closed. News reports in recent days have been rife with stories about farmers leaving produce to rot in the fields, even as Americans see empty shelves at grocery stores and food banks say they are overwhelmed by requests for assistance.

Experts and industry groups say the changes brought on by the pandemic, which has shut down huge swathes of the economy and kept millions at home, can't easily be accommodated by the complex supply chain networks already in place.

The Produce Marketing Association, an industry trade group, estimates that about $5 billion of fresh fruits and vegetables have already been wasted.

“I think what it demonstrates is that the food supply chain that we have set up now, it’s not set up to pivot ... quickly to address this kind of shock to the system,” Brian Ronholm, director of food policy at Consumer Reports, told The Hill.

Produce Marketing Association CEO Cathy Burns said the wasted fruits and vegetables were planted months ago and that farmers are already starting to plan for the next harvest.

“There’s product literally wasting on the ground and then you have a whole population of people that are in dire need of nutritious foods," Burns said.
https://thehill.com/busin(...)s-coronavirus-wrecks
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:14:01 #178
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663943
Onherstelbare recessie is wel ietwat doemdenken.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:14:41 #179
56749 BlaZ
pi_192663950
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik zeg niets over kwaliteit of effectiviteit. Iemand beschuldigd Rutte ervan veel bezuinigd te hebben. Dat is niet eenvoudigweg niet waar. Niet meer, niet minder.
Met hetzelfde budget kun je prima 3x meer IC capaciteit hebben, vandaar mijn reactie. Verder ben ik het met je eens aangaande de bezuiniging.
pi_192663963
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Alles is relatief.

Het natuurlijke verloop van de zorgkosten was extremer dan je nu ziet, vanwege maatregelen is de groei iets afgenomen. Cq bezuinigen want zonder die maatregelen was er meer uitgegeven.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:16:12 #181
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192663976
quote:
Nederland heeft al miljoenen tulpen weggeflikkerd.

Daarom zijn grote supermarktketens hier nu voorlopig verplicht tenminste 50% lokaal gekweekte groentes en fruit te gebruiken, aangezien meestal lage kwaliteit producten uit Spanje e.d. in de schappen werden gelegd en hoogwaardige producten uit eigen land weer geëxporteerd werden.

Sowieso al kut natuurlijk maar al helemaal als je die nu moet wegsmijten omdat grote delen van je afzetmarkt wegvallen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:18:09 #182
38396 mazaru
pi_192664008
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is een virus, natuurlijk bouw je enige immuniteit op, je lichaam heeft het met antistoffen namelijk effectief uit je lichaam verdreven. Die blijven om een volgende indringing van een virus aan te vallen.

Als het virus muteert heeft je lichaam er meer moeite mee, als je niet veel antilichaampjes hebt opgebouwd zul je vatbaar blijven. Maar ik weet niet wat voorn desinformatie jullie hebben gelezen.
Jeetje zeg. Wat fijn dat jij het zeker weet. Misschien moet je even naar de specialisten bellen. Die weten het namelijk niet ^O^
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:18:44 #183
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192664016
quote:
16s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zou sws een ander, gewilliger slachtoffer uitzoeken.
China verantwoordelijk willen houden wat verder sws inhoudsloos onderbuiken ter afleiding van de eigen (gebrek aan) bijdrage is.

Ik gok dat als China eerder had gereageerd, het hier nog erger zou geweest zijn. Nu zagen we dat het in China een ramp was en we hebben het nog onderschat, wat zouden we gedaan hebben als er in Wuhan minder gevallen waren geweest zodat ze geen extra ziekenhuizen hadden moeten bouwen?
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:20:10 #184
403588 mcmlxiv
pi_192664043
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Met hetzelfde budget kun je prima 3x meer IC capaciteit hebben, vandaar mijn reactie. Verder ben ik het met je eens aangaande de bezuiniging.
Klopt. De vraag is of standaard 3 keer meer handig is wanneer we normaliter prima uitkomen met wat we hebben. Daarnaast kun je de politiek wel aanrekenen dat onze zorg blijkbaar niet bijzonder effectief ingericht is.

Waar ik persoonlijk wel van gecharmeerd ben is het feit dat Nederland kennelijk in staat is om echt goed te reageren op crisissen. Flexibiliteit, buiten de doos denken, snel reageren zijn veel belangrijker dan stoffige voorraden van niet meer werkende spullen ergens op een zolder.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:20:31 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192664050
quote:

Vooral blijven hopen en voorbereiden dat het - goedkoper - bidden wordt.
Die gegronde reden is vooral de valswekkende profetie dat het maar 12 tot 18 maanden zou duren om te komen tot een vaccin. Zo van: "muntje er in en drinken maar".

Dat er een ontwikkeling zal zijn in medicijnen en mogelijke vaccins; zal zijn wat verder geen structurele oplossing biedt voor dit vluchtige virus dat met (ik doe maar een gooi 6000) andere familiale kanshebbers; zich prima weet te muteren.

Medicijnen zie ik sws niet als oplossing wanneer dat betekent dat je je bevolking moet blijven volstoppen met pillen.
pi_192664057
ludovico tegenwoordig virus-kenner zie ik. Gister wist je nog uitstekend hoe mijn werk zou moeten zijn en wat daar in speelt.

Wat doe je echt voor de kost als ik vragen mag?
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:21:07 #187
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192664060
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hertelling
Het aantal nieuwe cases is in ieder geval flink hoger dan afgelopen weken
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:22:14 #188
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192664076
"De huidige besmettingsgraad duidt erop dat het virus geleidelijk aan kracht inboet, zegt viroloog Steven Van Gucht tijdens de dagelijkse nieuwsupdate."

Kunnen de Belgen niet eens iets andere bewoordingen gaan gebruiken dan dat het virus zwakker wordt of aan kracht inboet? :|W
pi_192664077
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:18 schreef mazaru het volgende:

[..]

Jeetje zeg. Wat fijn dat jij het zeker weet. Misschien moet je even naar de specialisten bellen. Die weten het namelijk niet ^O^
Alsof zij het niet weten. :')
Je moet je bronnen wat beter lezen, er zijn hier enkele keren wat artikelen geciteerd waarin stond:
Bij lichte symptomen niet zeker of er VOLDOENDE antilichamen aanwezig zijn om een tweede besmetting tegen te gaan. / Voldoende immuniteit op te bouwen.

Ook heb je het stukje mutatie van het virus wat mensen weer vatbaar kan maken.

Doe ermee wat je wilt. Maar het is BS dat er geen immuniteit op wordt gebouwd, je moet alleen niet denken dat immuniteit een zwart-wit begrip is.
pi_192664119
quote:
Wel ironisch dat op het account van de minister van Veiligheid en Justitie er een scampost staat. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door Tourniquet op 17-04-2020 12:32:12 ]
pi_192664121
jobb024 twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 00:40:47 hahahahaha dit is het toppunt van hypocriet zijn, je staat aan de ene kant te klappen voor alle ziekenhuis mensen maar aan de andere kant zorg je dat het erger wordt door met zijn allen idioot naast elkaar te gaan staan. Heb nog nooit zoiets achterlijks gezien https://t.co/AQJR8drNjg reageer retweet
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:24:49 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192664124
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom zou de luchtvaart niet overleven als ze de tickets duurder maken? Concurrentie valt uit enzo, maar die prijselasticiteit van vliegtickets is niet zo hoog.
De luchtvaart overleeft het wel..... er zullen altijd mensen reizen maar dan krijg je een soort happy-few effect waarbij een goot deel van de bevolking zich het vliegen niet kan veroorloven.

Wat in een neerwaartse spiraal uitmondt van een aantal elitair opererende vliegtuigmaatschappijen. Voor ¤38 FF op en neer naar Barcelona zie ik voorlopig niet snel meer gebeuren.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:24:49 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192664125
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:07 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

De rest ook niet
dus dan maakt de oorsprong niet meer uit :+
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:25:39 #194
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192664136
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:22 schreef Pumpalov het volgende:
"De huidige besmettingsgraad duidt erop dat het virus geleidelijk aan kracht inboet, zegt viroloog Steven Van Gucht tijdens de dagelijkse nieuwsupdate."

Kunnen de Belgen niet eens iets andere bewoordingen gaan gebruiken dan dat het virus zwakker wordt of aan kracht inboet? :|W
Vind ik als Belg ook. Anderzijds gebruikt Rutte een woord als "doorpakken", dat oorspronkelijk betekende: "maken dat men wegkomt"...
pi_192664148
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:20 schreef influcted het volgende:
ludovico tegenwoordig virus-kenner zie ik. Gister wist je nog uitstekend hoe mijn werk zou moeten zijn en wat daar in speelt.

Nou dit ben ik kwijt, wat doe jij voor werk. :7
pi_192664155
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 09:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Mijn hypothese is dat de verspreiding (kritische gevallen) veel meer afhangt van bevolkingssamenstelling (oud en dik/ jong gezond), vergrijzing, cultuur-omgangsnormen, en zorgvoorziening.

In plaats van de almachtige mens die wel even zegt hoe we een virus in banen leiden.
^O^ Dit
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:27:12 #197
38396 mazaru
pi_192664156
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alsof zij het niet weten. :')
Je moet je bronnen wat beter lezen, er zijn hier enkele keren wat artikelen geciteerd waarin stond:
Bij lichte symptomen niet zeker of er VOLDOENDE antilichamen aanwezig zijn om een tweede besmetting tegen te gaan. / Voldoende immuniteit op te bouwen.

Ook heb je het stukje mutatie van het virus wat mensen weer vatbaar kan maken.

Doe ermee wat je wilt. Maar het is BS dat er geen immuniteit op wordt gebouwd, je moet alleen niet denken dat immuniteit een zwart-wit begrip is.
Heb je al eens gevraagd of jij de presentatie voortaan kan doen ipv Rutte? Jij bent veel beter op de hoogte en weet tenminste feiten die geen mens ter wereld weet.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:27:31 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192664160
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vind ik als Belg ook. Anderzijds gebruikt Rutte een woord als "doorpakken", dat oorspronkelijk betekende: "maken dat men wegkomt"...
Ja oke maar er zullen er niet veel meer zijn die zich die betekenis nog herinneren :+

"Rutte: doorpakken en vooruitkijken", luidt de titel van een nieuwsbericht van de NOS. Politici gebruiken het woord doorpakken veel. Het klinkt als een oud woord, of is het juist van de laatste jaren?

Het woord doorpakken in de betekenis 'krachtdadig handelen, doortastend te werk gaan' is relatief jong. In de jaren negentig van de vorige eeuw zien we het woord opkomen in deze nu gebruikelijke betekenis, zowel in België als in Nederland.

Maken dat je wegkomt
Een ander gebruik van doorpakken is veel ouder en komt inmiddels niet meer voor. Zich doorpakken werd van de zestiende eeuw tot in het begin van de achttiende eeuw gebruikt voor 'maken dat men wegkomt, zich wegpakken'. Deze betekenis zal Rutte niet bedoeld hebben.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:28:00 #199
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192664170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk in, maar de tickets moeten ze wel duurder maken. echter de lowcost-maatschappijen zullen waarschijnlijk niet overleven, schat ik. Want de traditionele maatschappijen hebben zeer sterke allianties waar ze samen mee werken. WizzAir, Ryanair, Easyjet zijn nu nog de grootste lowcostmaatschappijen die we nu kennen in Europa, op zich is Norwegian veel kleiner is dan hun in omvang van de vloot. Ik denk dat Norwegian bij een lange crisisduur het bijltje neer legt en zal verdwijnen van luchtvaartwereld.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:28:32 #200
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192664178
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:18 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hoe denk je dat Sanquin op 3% besmettingsgraad is gekomen van de NL bevolking? Door middel van antistoffen te detecteren in de proefpersonen (die dus zorgen voor (eventuele tijdelijke) immuniteit).
Weisst
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:28:41 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192664181
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:24 schreef RipCity het volgende:
jobb024 twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 00:40:47 hahahahaha dit is het toppunt van hypocriet zijn, je staat aan de ene kant te klappen voor alle ziekenhuis mensen maar aan de andere kant zorg je dat het erger wordt door met zijn allen idioot naast elkaar te gaan staan. Heb nog nooit zoiets achterlijks gezien https://t.co/AQJR8drNjg reageer retweet
eerder dom dan hypocriet
pi_192664192
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

De luchtvaart overleeft het wel..... er zullen altijd mensen reizen maar dan krijg je een soort happy-few effect waarbij een goot deel van de bevolking zich het vliegen niet kan veroorloven.

Wat in een neerwaartse spiraal uitmondt van een aantal elitair opererende vliegtuigmaatschappijen. Voor ¤38 FF op en neer naar Barcelona zie ik voorlopig niet snel meer gebeuren.
Niet als je maar 50% van normaal opereert idd, wat meer vaste kosten te overbruggen om quite te spelen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:29:38 #203
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192664196
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mee eens!
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:30:00 #204
38396 mazaru
pi_192664198
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:28 schreef erkel het volgende:

[..]

Hoe denk je dat Sanquin op 3% besmettingsgraad is gekomen van de NL bevolking? Door middel van antistoffen te detecteren in de proefpersonen (die dus zorgen voor (eventuele tijdelijke) immuniteit).
Is dat zo? Dat is door niemand bevestigd tot nu toe, behalve hier op Fok natuurlijk.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:30:32 #205
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192664205
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:20 schreef influcted het volgende:

Zal weinig zijn aangezien hij 24/7 op fok post.
Gewoon een betwetertje die je lekker moet laten voor wat het is
pi_192664208
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:27 schreef mazaru het volgende:

[..]

Heb je al eens gevraagd of jij de presentatie voortaan kan doen ipv Rutte? Jij bent veel beter op de hoogte en weet tenminste feiten die geen mens ter wereld weet.
Waarom moet gezond verstand zich hier verdedigen, waarom kom jij niet met nieuws waardoor we de normale gang van zaken van een virus in twijfel zouden moeten gaan trekken?

Deze informatie komt note bene gewoon uit hier geciteerde bronnen. I don't care dat je niks van mij wilt aannemen maar hoge kans dat je zelf met die informatie bent gaan rondstrooien in dit topic.
pi_192664218
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou dit ben ik kwijt, wat doe jij voor werk. :7
Hoofd fin admin bij accountancykantoor maar ging gister over leasen e.d. Het kan ook fout geïnterpreteerd zijn.

Maar terzijde. Over het virus weten we nu na een maand of 3-4 eigenlijk nog bijzonder weinig. Dat geldt ook voor immuniteit en tot in hoeverre wel of niet. Vrij bizar eigenlijk dat er zoveel onwetendheid nog is.
pi_192664237
quote:

[..]

Dit kunnen we niet accepteren hoor, antistoffen duiden niet op immuniteit. :D
Ook dat het lichaam het virus effectief uit het lichaam heeft gekregen zegt ook helemaal niks.

Naja goed whatever.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:34:28 #209
367178 Daarnaast
pi_192664256
Denken jullie dat we in Nederland basisinkomen krijgen?
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:34:36 #210
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192664259
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:30 schreef mazaru het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat is door niemand bevestigd tot nu toe, behalve hier op Fok natuurlijk.
De specialisten en wetenschappers zijn er niet zo zeker van, dit in tegenstelling tot de grote denkers op FOK! :)

Maar goed, overal aan twijfelen is ook wel een kenmerk van mensen die daadwerkelijk kennis in huis hebben :)
pi_192664264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:30 schreef Markesh het volgende:

[..]

:')

Ik post wel te veel op Fok ja dat is wel waar.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:37:08 #212
38396 mazaru
pi_192664313
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:34 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

De specialisten zijn er niet zo zeker van, dit in tegenstelling tot de grote denkers op FOK! :)
Ik snap niet dat die de voorlichting niet mogen geven. Zulke intelligente mensen met zulke goed onderzochte en wetenschappelijk onderbouwde feiten.
pi_192664321
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit kunnen we niet accepteren hoor, antistoffen duiden niet op immuniteit. :D
Ook dat het lichaam het virus effectief uit het lichaam heeft gekregen zegt ook helemaal niks.

Naja goed whatever.
Zo'n 3 procent van de Nederlandse bloeddonoren heeft antistoffen tegen het coronavirus ontwikkeld. RIVM-directeur Van Dissel zei in zijn wekelijkse briefing in de Tweede Kamer dat dat blijkt uit tests van bloedbank Sanquin.

Als dat representatief is, zou dat kunnen betekenen dat enkele honderdduizenden mensen het coronavirus hebben gehad. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat die allemaal immuun zijn.
Aldus van Dissel.
https://nos.nl/artikel/23(...)ronavirus-gehad.html
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:38:26 #214
38396 mazaru
pi_192664339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zo'n 3 procent van de Nederlandse bloeddonoren heeft antistoffen tegen het coronavirus ontwikkeld. RIVM-directeur Van Dissel zei in zijn wekelijkse briefing in de Tweede Kamer dat dat blijkt uit tests van bloedbank Sanquin.

Als dat representatief is, zou dat kunnen betekenen dat enkele honderdduizenden mensen het coronavirus hebben gehad. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat die allemaal immuun zijn.
Aldus van Dissel.
Van Dissel weet er niets van! Het is wel zo. Ik heb het hier gelezen :+
pi_192664382
quote:

[..]

Aldus van Dissel.
Ja, het kan dat ze het nog steeds krijgen, maar ze hebben dus al antistoffen en het lichaam zal een binnendringer dus beter kunnen bestrijden.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:41:17 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192664390
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik gok dat als China eerder had gereageerd, het hier nog erger zou geweest zijn. Nu zagen we dat het in China een ramp was en we hebben het nog onderschat, wat zouden we gedaan hebben als er in Wuhan minder gevallen waren geweest zodat ze geen extra ziekenhuizen hadden moeten bouwen?
Scherp punt. Dan hadden we het hier met meer onduidelijkheid, zeker slechter aangepakt.
Nu "wisten" we wat sneller wat er kwam en konden terugvallen en wijzen naar ervaringen elders.

Zelf prijs ik de openheid van de China maar denk dat de wereld (ook ik zelf) erg naïef te zijn geweest om te kunnen overwegen dat wat daar in Wuhan.Hubei gebeurde; wel eens zich tot hier kon voordoen.
Mistig op dat punt was ook de benoeming/benaming van het het virus. Had men het gelijk SARS-Cov-2 genoemd (ipv Wuhan of later Covid19) , zou er (bij mij) wat sneller een belletje zijn gaan rinkelen. Ik kan mij nog herinneren dat we ook op Fok voorafgaand wat laconiek deden dat het wel zou meevallen als de shit-the-fan raakt.
pi_192664394
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:38 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik zeg nergens iets wat tegenstrijdig is met zijn woorden hè.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:41:40 #218
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192664395
quote:

[..]

Wat waren de sensitiviteit en specificiteit van die test btw?
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:43:53 #219
367178 Daarnaast
pi_192664445
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat betekent dit?
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:44:13 #220
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192664455
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:30 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dit artikel biedt misschien wat inzicht: https://m.leidschdagblad.(...)-wellicht-onhaalbaar?

De concensus is onder virologen nu wel dat er een tijdelijke immuniteit geldt, maar dat net zoals bij het griepvirus niet levensdekkend is. Je kunt volgend jaar weer Covid oplopen, net zoals de griep.
Weisst
pi_192664472
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja, het kan dat ze het nog steeds krijgen, maar ze hebben dus al antistoffen en het lichaam zal een binnendringer dus beter kunnen bestrijden.
Precies, ze krijgen het opnieuw. Das niet handig om groepsimmuniteit te krijgen he?
pi_192664483
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:38 schreef mazaru het volgende:

[..]

quote:

[..]

Aldus van Dissel.
Wat insinueert het woordje "allemaal" in deze zin? Als je wel informatie van van Dissel wilt aannemen. Als de vraag zou spelen of er überhaupt immuniteit mogelijk zou zijn zou dat niet anders verwoord worden? Hoe krijgt je lichaam eigenlijk een virus uit het systeem? Waarom zou dit systeem met antistoffen opeens niet meer werken bij een nieuwe indringing van hetzelfde virus?
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:45:42 #223
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192664484
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. Iemand enig idee waarom China ineens 1290 doden heeft gerapporteerd vandaag?
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:45:58 #224
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192664486
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Geen idee. Ik zou zeggen dat dit instituut wel gedegen onderzoek doet. Heb verder weinig zin om dit op te zoeken, maar ik ben benieuwd waarmee jij op de proppen komt.
Weisst
pi_192664505
China is helemaal niet eerlijk en open in hun communicatie.
pi_192664508
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus dan maakt de oorsprong niet meer uit :+
Geen idee. Maarja klinkt een beetje als Oostenrijk aanklagen omdat Hitler daar geboren is. :+
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:47:48 #227
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192664514
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:47 schreef quirina het volgende:
Helder
Weisst
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:48:06 #228
38396 mazaru
pi_192664520
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:47 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Geen idee. Maarja klinkt een beetje als Oostenrijk aanklagen omdat Hitler daar geboren is. :+
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:48:07 #229
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192664521
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:45 schreef Richestorags het volgende:
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. Iemand enig idee waarom China ineens 1290 doden heeft gerapporteerd vandaag?
Met terugwerkende kracht vanuit Wuhan.
pi_192664529
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:47 schreef quirina het volgende:
Is dit nu je standaard zin? :+
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:49:06 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192664537
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:47 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Bedankt Harrie
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:49:14 #232
367178 Daarnaast
pi_192664539
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:48 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Is dat omdat het leven weer op gang komt daarzo?
pi_192664549
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bedankt Harrie
Ohja dan is dat van oorsprong niet meer relevant he. :')
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:49:45 #234
396550 Richestorags
pi_192664551
quote:

[..]

Nog steeds een niet accuraat nummer denk ik.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:50:16 #235
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192664563
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:45 schreef Richestorags het volgende:
Hertelling schijnt.
Maar het aantal nieuwe besmettingen is behoorlijk hoog.

Was wel te verwachten natuurlijk als je de boel weer opengooid
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:50:16 #236
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192664564
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:49 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ohja dan is dat van oorsprong niet meer relevant he. :')
slaat gewoon nergens op wat je stelt, zo goed?
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:50:45 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192664577
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nog steeds een niet accuraat nummer denk ik.
Ik zou alle cijfers uit China maar met een flink pak zout nemen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:51:16 #238
396550 Richestorags
pi_192664583
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou alle cijfers uit China maar met een flink pak zout nemen.
Vetsin ;)

Hoewel die Sjinezen ook wel van zout houden ja.
pi_192664586
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:30 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dan kan je vrijwel niemand in dit topic serieus nemen. Jezelf included.
pi_192664593
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:41 schreef Vallon het volgende:

Ik kan mij nog herinneren dat we ook op FOK! voorafgaand wat laconiek deden dat het wel zou meevallen als de shit-the-fan raakt.
Spreek voor jezelf :+

#paniekzaaier
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192664604
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

slaat gewoon nergens op wat je stelt, zo goed?
Nee dat van jou wel. :')
pi_192664613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Precies, ze krijgen het opnieuw. Das niet handig om groepsimmuniteit te krijgen he?
Ik vind een virus sowieso niet handig. Dat maakt nog niet dat groepsimmuniteit (imperfecte "groepsimmuniteit") niet de enige uitweg is, naast het virus totaal indammen (wat niet gaat).

En het kan dus inderdaad ook zomaar dat dit net als de griep ieder jaar terugkomt. Nu heb ik er wel vertrouwen in dat het menselijk lichaam bij een tweede infectie beter omgaat met het virus dus dat de nare gevolgen van het virus zullen afnemen. Maar okay.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:54:52 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192664651
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:52 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Nee dat van jou wel. :')
helaas wel
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:55:07 #244
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192664659
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:49 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Is dat omdat het leven weer op gang komt daarzo?
Nee, overlijdens van weken terug.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:56:05 #245
396550 Richestorags
pi_192664675
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wat duidelijk kan worden omdat het leven weer op gang komt toch? Collega's die niet op zijn komen dagen etc.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:56:24 #246
367178 Daarnaast
pi_192664682
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Huh ik krijg hier hoofdpijn van. Zijn mensen met terugwerkende kracht overleden ofzo? Dus dat mensen nu beslissen dat ze 3 weken terug dood moesten zijn gegaan en ineens dood neervallen???
pi_192664699
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:56 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Huh ik krijg hier hoofdpijn van. Zijn mensen met terugwerkende kracht overleden ofzo? Dus dat mensen nu beslissen dat ze 3 weken terug dood moesten zijn gegaan en ineens dood neervallen???
Nee, doodsoorzaak later toegekend aan Corona waarschijnlijk.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:59:03 #248
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192664725
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:57 schreef influcted het volgende:

[..]

Of thuis dood gevonden.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:59:35 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192664735
Ah, hier zijn de standaard vaccinatieprogramma's weer van start gegaan, net als de consultaties voor zwangere vrouwen en geplande operaties.

Dat is al iets.
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:59:36 #250
367178 Daarnaast
pi_192664736
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:57 schreef influcted het volgende:

[..]

Ben ik nou dom dat ik niet begrijp hoe dit kan? Als mensen eerder aan corona waren overleden waarom zijn ze nu pas in de statistieken te zien ipv toen?
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:59:54 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192664741
Is er eigenlijk nog recent nieuws omtrent de ontwikkelingen met Remdesivir?
pi_192664746
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind een virus sowieso niet handig. Dat maakt nog niet dat groepsimmuniteit niet de enige uitweg is, naast het virus totaal indammen (wat niet gaat).

En het kan dus inderdaad ook zomaar dat dit net als de griep ieder jaar terugkomt. Nu heb ik er wel vertrouwen in dat het menselijk lichaam bij een tweede infectie beter omgaat met het virus dus dat de nare gevolgen van het virus zullen afnemen. Maar okay.
Groepsimmuniteit lijkt inderdaad de enige uitweg. Maar daarvoor moeten er wel voldoende mensen immuun zijn. Duits onderzoek heeft uitgewezen dat die immuniteit waarschijnlijk maximaal 8 tot 18 maanden duurt. Ander onderzoek wijst uit dat mensen met 'milde symptomen' waarschijnlijk niet immuun worden.
Als je alle ouderen, kinderen (die lichte symptomen hebben) en alle risicogroepen optelt, zou het heel goed mogelijk zijn dat we niet aan voldoende mensen komen om groepsimmuniteit op te bouwen, zeker niet binnen de tijd dat de eerste immuun zijn geworden.
Het zou dus kunnen betekenen dat de enige uitweg geen uitweg is.

Niets is nog zeker, maar de onderzoeken geven weinig positieve geluiden, zoals Rutte ook al aangaf.
pi_192664753
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

helaas wel
Ja want een virus komt oorspronkelijk uit een land. En niet uit een dier of weet ik wat. Verwijtbaar gedrag kan je China vast wel van beschuldigen. Maar niet dat het virus een oorsprong heeft in China. :')
pi_192664765
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:59 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ben ik nou dom dat ik niet begrijp hoe dit kan? Als mensen eerder aan corona waren overleden waarom zijn ze nu pas in de statistieken te zien ipv toen?
Ik denk dat ze toen als oversterfte zonder bekende doodsoorzaak werden gezien (of ouderdom, noem maar iets).
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:02:01 #255
367178 Daarnaast
pi_192664785
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:01 schreef influcted het volgende:

[..]

Ik denk dat ze toen als oversterfte zonder bekende doodsoorzaak werden gezien (of ouderdom, noem maar iets).
Hebben ze dan nu al die lijken opgegraven om op corona te testen?
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:02:22 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192664791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:00 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja want een virus komt oorspronkelijk uit een land. En niet uit een dier of weet ik wat. Verwijtbaar gedrag kan je China vast wel van beschuldigen. Maar niet dat het virus een oorsprong heeft in China. :')
Zijn we het al bijna eens, nog een post of 20 en je hebt het ook door
pi_192664833
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zijn we het al bijna eens, nog een post of 20 en je hebt het ook door
Lul dan niet zo dom met je oorsprong.
pi_192664851
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:59 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

In het ziekenhuis worden mensen getest op corona, mensen die thuis overlijden gaat iets lastiger.
Dus als later blijkt dat ze wel alle symptomen hadden kan je die aan de coronadoden toevoegen.
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:05:27 #259
367178 Daarnaast
pi_192664868
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

In het ziekenhuis worden mensen getest op corona, mensen die thuis overlijden gaat iets lastiger.
Dus als later blijkt dat ze wel alle symptomen hadden kan je die aan de coronadoden toevoegen.
Maar dan is het wel een beetje gokken he.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:06:17 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192664882
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:04 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Lul dan niet zo dom met je oorsprong.
dit was dan weer een mindere bijdrage zo komen we er nooit Harrie, heb je thuis niemand waar je het laatste woord spelletje mee kan spelen?
pi_192664890
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:05 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Het aantal doden van de Spaanse griep ligt tussen de 20 miljoen en 50 miljoen.
Ja, het zal achteraf veel rekenen worden maar het echte antwoord zullen we nooit hebben.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192664943
quote:

[..]

Klopt. Tenzij je letterlijk iedereen (uitsluitend voor de statistieken) gaat testen.

Bedenk ook dat een coronatest helemaal niets zegt, want er is een verschil tussen overlijden aan en overlijden met corona.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 17 april 2020 @ 13:09:33 #263
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192664946
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je moet oppassen hier een generatie-dingetje van te maken. Die mensen hebben het hardstikke zwaar, veel zwaarder dan ik als ik even voor mezelf spreek.
Mee eens. Grotere zorgen en onzekerheid. Maar bij het passeren bij een wandeling is het wel consequent de groep die niet even achter elkaar gaat lopen maar gewoon naast elkaar. Of een 81-jarige die amper op zijn benen kan staan die maar probeert te skeeleren. Of boodschappen doen in een spits uur.

Dus ook die groep zou wat patronen kunnen aanpassen. En ook dit geldt niet voor iedereen.

Ik gaf in mijn post ook aan dat het een niet op te lossen dilemma is, dus daarom moeten we er met zijn allen samen aan werken!
pi_192664979
quote:

[..]

Er staat een grafiek van de oversterfte in de OP. Daar zie je een lijn plotseling steil omhoog gaan. Die sterven op dit moment niet aan een auto-ongeluk. Is dus wel duidelijk dat dit corona-gerelateerd is.
pi_192665054
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

dit was dan weer een mindere bijdrage zo komen we er nooit Harrie, heb je thuis niemand waar je het laatste woord spelletje mee kan spelen?
Ben je altijd zo triest als je weet dat je ongelijk hebt? :')
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:15:40 #266
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192665056
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:43 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Wat betekent dit?
Hoe betrouwbaar de test is: hogere sensitiviteit betekent minder fout negatieve resultaten, hogere specificiteit minder fout positieve resultaten.
pi_192665137
quote:

[..]

Niet zoveel anders als bv Frankrijk die later met terugwerkende kracht nog de overledenen die niet getest waren gingen meetellen en wat NL ook van plan is.

Nogmaals: wat precies wint China er mee om te faken dat het daar weer goed gaat?
pi_192665161
quote:
Corona: De Nederlandse mentaliteit - ‘Onderzoek is de hand aan de kraan’

De Nederlandse reactie op corona is een vertrouwde reflex: rekensommen, protocollen en het vasthouden aan eigen expertise. Waarom zijn we niet inventiever?

...

De bureaucratische reflex om in bestaande structuren te blijven denken, speelt op verschillende niveaus. Het is de reflex waar medisch-microbioloog Alex Friedrich van het UMCG in Groningen tegenaan liep. Nadat hij had verteld dat in zijn regio werd afgeweken van het landelijke testbeleid maakte hij ‘een moeilijke 48 uur’ door, maar hij schudde hiermee wel Den Haag en de rest van Nederland wakker. Of Jos de Blok van Buurtzorg, die deze week in de NRC vertelde dat hij een telefoontje van de Inspectie kreeg omdat hij zijn medewerkers te veel zou beschermen met zelfgemaakte mondkapjes. ‘Een valkuil in deze tijd is om te veel uit te gaan van de schaarste’, zegt Andreas Voss, arts infectiepreventie in het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen. ‘Wanneer je niet aangeeft hoe je het idealiter zou willen, neemt de druk af om iets aan de situatie te doen.’

En dan is er nog de centralistische reflex om nauwelijks verder te kijken dan onze deskundigen van het RIVM en OMT. Terwijl dat team zo multidisciplinair mogelijk moet zijn, benadrukt Bosman. ‘Het probleem is zo wicked. Als je vanuit één expertise komt en niet getraind bent in dit soort situaties, val je terug op die expertise. En wanneer je dagelijks omringd bent door modelleurs, epidemiologen en virologen, haal je niet zo snel andere deskundigen binnen, terwijl gedragsbeïnvloeding nu het belangrijkste middel is.’

Groene
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:21:23 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192665170
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:15 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ben je altijd zo triest als je weet dat je ongelijk hebt? :')
wat een eigendunk Harrie
pi_192665207
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit lijkt inderdaad de enige uitweg. Maar daarvoor moeten er wel voldoende mensen immuun zijn. Duits onderzoek heeft uitgewezen dat die immuniteit waarschijnlijk maximaal 8 tot 18 maanden duurt. Ander onderzoek wijst uit dat mensen met 'milde symptomen' waarschijnlijk niet immuun worden.
Als je alle ouderen, kinderen (die lichte symptomen hebben) en alle risicogroepen optelt, zou het heel goed mogelijk zijn dat we niet aan voldoende mensen komen om groepsimmuniteit op te bouwen, zeker niet binnen de tijd dat de eerste immuun zijn geworden.
Het zou dus kunnen betekenen dat de enige uitweg geen uitweg is.

Niets is nog zeker, maar de onderzoeken geven weinig positieve geluiden, zoals Rutte ook al aangaf.
Ik zie verschillen in perceptie meer als een verschil in zienswijze dan dat mensen het niet eens zijn met elkaar ofzo.

Dat vaccin is er wss eerder dan dat dit virus aardig is uitgedoofd. Maar tot die tijd zal het aantal besmettingen wel afnemen als meer mensen immuun raken. Dat houdt ook gewoon in dat er meer sectoren open kunnen.

En marginaal scheelt het super veel als basisscholen gewoon open gaan, en de kids kunnen dan ook gewoon prima 1:1 naast elkaar.

Tenzij de grootouders het kind opvoeden ofzo. Dat zijn specifieke gevallen.
pi_192665214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:19 schreef VacaLoca het volgende:
Nogmaals: wat precies wint China er mee om te faken dat het daar weer goed gaat?
2 dingen.

a) Het bevestigd het daadkrachtig leiderschap die precies de juiste maatregelen heeft genomen. De prestige van heel veel locale leiders staat op het spel.

b) Je kunt de productie weer op gang brengen wat leidt tot een meer tevreden bevolking.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:23:54 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_192665241
quote:

[..]

Niet zoveel anders als bv Frankrijk die later met terugwerkende kracht nog de overledenen die niet getest waren gingen meetellen en wat NL ook van plan is.

Het is een dictatuur. Als de dictatoriale maatregelen niet werken kan het volk onrustig worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:25:28 #273
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192665269
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:45 schreef erkel het volgende:

[..]

Geen idee. Ik zou zeggen dat dit instituut wel gedegen onderzoek doet. Heb verder weinig zin om dit op te zoeken, maar ik ben benieuwd waarmee jij op de proppen komt.
Ze gebruiken blijkbaar eerdere stalen van donoren en stalen van genezen patienten om te ijken. Waarden vind ik niet meteen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:31:40 #274
56749 BlaZ
pi_192665393
De cijfers uit Ecuador qua oversterfte zojuist gepubliceerd.

Officieel: 403 doden, 5703 oversterfte t.o.v. van normaal.

Hetzelfde als in Nederland. Qua correcties krijgen we dadelijk extreem veel hogere dodentallen dan de officieel gepubliceerde cijfers.
pi_192665441
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:31 schreef BlaZ het volgende:

Hetzelfde als in Nederland. Qua correcties krijgen we dadelijk extreem veel hogere dodentallen dan de officieel gepubliceerde cijfers.
pi_192665471
quote:

Tegelijk krijgen we extreem veel hogere aantallen van besmette personen waardoor het sterftecijfer ver onder de 1% zakt.
Alpha kenny one
pi_192665472
quote:

Oversterfte cijfers ontmaskeren heel veel landen.
pi_192665549
quote:

Dictaturen zijn altijd bezig om de schijn op te houden dat alles koek en ei is, dat alles onder controle is, dat de burger de overheid blind moet vertrouwen en vooral niet kritische vragen moeten stellen, omdat dan de façade ontmaskert dreigt te worden.

Zo werden aan het begin van de uitbraak alle berichten en mensen die tornden aan de façade van koek en ei onderdrukt. Pas toen de uitbraak volledig uit de hand was gelopen en de CCP genoodzaakt was om de façade te laten varen werden er fatsoenlijke stappen ondernomen.

En wat we nu zien moet je zien in dezelfde frame. Insert iraki information minister.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:41:23 #279
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192665575
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is een dictatuur. Als de dictatoriale maatregelen niet werken kan het volk onrustig worden.
Het is niet de Sovjet-Unie, daar was het makkelijk om zaken te verzwijgen. In China heeft de bevolking internet en sociale media, daar lukt dat enkel als de bevolking weinig interesse heeft of de overheid steunt (wat betreft de Oeigoeren bvb). Wanneer het hun gezondheid en veiligheid betreft zijn ze wel kritisch, indien nodig zal Beijing plaatselijke officials in Hubei of Wuhan verantwoordelijk stellen en straffen.

Ik verwacht trouwens niet dat het de CCP problemen zal opleveren, de Chinezen zien nu hoe het in andere landen verkeerd loopt, in vergelijking daarmee valt het waarschijnlijk nog mee. Je las ook dat ouders van in het buitenland studerende kinderen hen vroegen om weer naar huis te komen, omdat ze dachten dat ze daar veiliger zouden zijn.
pi_192665597
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:22 schreef Pumpalov het volgende:

Een virus evolueert in de tijd altijd naar meer overdraagbaar maar minder gevaarlijk voor zijn gastheer.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:44:12 #281
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192665622
Een economische krimp van minimaal 10% nu al...
Dit moet niet te lang duren. Op de lange termijn is de gezondheidszorg straks ook niet meer te betalen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192665643
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:41 schreef crystal_meth het volgende:

Wanneer het hun gezondheid en veiligheid betreft zijn ze wel kritisch.
Ze zijn overduidelijk niet kritisch genoeg geweest. Aangezien de lokale overheden aanvankelijk probeerden de uitbraak de verdoezelen. Terwijl er wel een mechanisme aanwezig was om Beijing direct te informeren hebben ze hier geen gebruik van gemaakt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192665683
quote:

Maar dat hoeft niet direct door corona te komen, maar mensen die ten gevolge van extreme stress, psychische problemen, niet naar de huisarts of specialist durven en overlijden ten gevolge van iets anders is enorm.

Ik meen 70% minder hartinfarcten dan normaal zijn waargenomen landelijk.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:48:10 #284
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192665686
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ze zijn overduidelijk niet kritisch genoeg geweest. Aangezien de lokale overheden aanvankelijk probeerden de uitbraak de verdoezelen. Terwijl er wel een mechanisme aanwezig was om Beijing direct te informeren hebben ze hier geen gebruik van gemaakt.
De dokter die het uitgebracht heeft is in heel China bekend, de overheid heeft verontschuldigingen aan z'n familie aangeboden. Dat doen ze niet vrijwillig, ze konden het niet geheim houden.
pi_192665690
quote:
18s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:
Een economische krimp van minimaal 10% nu al...
Dit moet niet te lang duren. Op de lange termijn is de gezondheidszorg straks ook niet meer te betalen.
Daarom snap ik niet dat de Rutte de economie vrijwel negeert; vooral advies aan neemt van virologen en instanties als het OTM en RIVM, wie enkel bezig zijn met het virus zelf; en niet met de economische impact (wat ook weer vergaande gevolgen heeft). Logisch dat ze genoeg zorg willen bieden, maar ik heb steeds meer het gevoel alsof dat ten koste moet gaan van alles volgens Rutte.
  Moderator vrijdag 17 april 2020 @ 13:49:35 #286
249559 crew  Lavenderr
pi_192665702
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daarom snap ik niet dat de Rutte de economie vrijwel negeert; vooral advies aan neemt van virologen en instanties als het OTM en RIVM, wie enkel bezig zijn met het virus zelf; en niet met de economische impact (wat ook weer vergaande gevolgen heeft). Logisch dat ze genoeg zorg willen bieden, maar ik heb steeds meer het gevoel alsof dat ten koste moet gaan van alles volgens Rutte.
Ja. Alsof Rutte hier blind voor is.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:50:01 #287
56749 BlaZ
pi_192665707
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Oversterfte cijfers ontmaskeren heel veel landen.
Precies, daarnaast de velen doden die er nog bijkomen doordat de reguliere zorg nu enkel aandacht aan het virus besteedt.
pi_192665719
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja. Alsof Rutte hier blind voor is.
Hij verschuilt zich wel de hele tijd achter de experts. Neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor besluiten. Experts adviseren dit, dat. Hij mag ook experts tegenspreken hoor.
pi_192665728
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De dokter die het uitgebracht heeft is in heel China bekend, de overheid heeft verontschuldigingen aan z'n familie aangeboden. Dat doen ze niet vrijwillig, ze konden het niet geheim houden.
Mosterd na de maaltijd. Maar ook in die specifieke casus pas nadat ze genoodzaakt waren om zo te handelen.
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 17 april 2020 @ 13:51:15 #290
249559 crew  Lavenderr
pi_192665735
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:50 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hij verschuilt zich wel de hele tijd achter de experts. Neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor besluiten. Experts adviseren dit, dat. Hij mag ook experts tegenspreken hoor.
Dat doet hij niet. Hij blijft altijd voorzichtig en houdt zich op de vlakte.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:51:54 #291
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192665740
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:50 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat zou juist niet de rol van een politicus moeten zijn.
Zijn rol is luisteren naar de experts en uitvoeren van het aanbevolen beleid.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:52:39 #292
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192665752
Volgens mij gaar economie en gezondheid niet echt samen want als je voortdurend aan economie blijft denken kan het zijn dat jouw gezondheid hierdoor verslechtert, zodat je heel veel moet werken en weinig vrije tijd hebt. Ze hebben vaak echt geen goede balans met elkaar, zeg maar altijd scheef van elkaar. In ieder geval is economie wel erg belangrijk voor een land om een goede kwalitatieve zorg te blijven krijgen die ook voor allemaal geldt.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:54:06 #293
56749 BlaZ
pi_192665769
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:48 schreef Za het volgende:

[..]

Maar dat hoeft niet direct door corona te komen, maar mensen die ten gevolge van extreme stress, psychische problemen, niet naar de huisarts of specialist durven en overlijden ten gevolge van iets anders is enorm.

Ik meen 70% minder hartinfarcten dan normaal zijn waargenomen landelijk.
Uiteraard, indirect toch veroorzaakt door het virus. Het zou me niet eens verbazen als het aantal indirecte doden het aantal directe doden op termijn gaat overschreiden.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:54:06 #294
438527 MissButterflyy
pi_192665770
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:52 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens mij gaar economie en gezondheid niet echt samen want als je voortdurend aan economie blijft denken kan het zijn dat jouw gezondheid hierdoor verslechtert, zodat je heel veel moet werken en weinig vrije tijd hebt. Ze hebben vaak echt geen goede balans met elkaar, zeg maar altijd scheef van elkaar. In ieder geval is economie wel erg belangrijk voor een land om een goede kwalitatieve zorg te blijven krijgen die ook voor allemaal geldt.
Ehm ja. :?
pi_192665771
quote:

[..]

Alsof Rutte dit enkel bepaalt - het is al weken bekend dat we eerst door een gezondheidscrisis heen moeten en daarna een (zware) economische crisis. Welke weg had de politiek dan moeten bewandelen volgens jou waarbij zowel de zorg niet 10x zo zwaar overbelast zou worden én de economie gewoon door had kunnen draaien als normaal?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:55:03 #296
438527 MissButterflyy
pi_192665782
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Uiteraard, indirect toch veroorzaakt door het virus. Het zou me niet eens verbazen als het aantal indirecte doden het aantal directe doden op termijn gaat overschreiden.
Ook dit. Als de lockdown na 28 april wordt verlengd vind ik dat er best eens tegengeluid mag komen.
We hoeven toch niet alles te pikken?
pi_192665801
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat doet hij niet. Hij blijft altijd voorzichtig en houdt zich op de vlakte.
Ik heb het idee dat hij puur bezig is met de volgende verkiezingen. De hardste schreeuwers zaaien paniek (kijk maar op sites als nu.nl, etc) en willen lockdowns, en heb het idee dat hij druk voelt vanuit die groep. Experts van het RIVM en OTM geven hem ook nog eens advies wat die gedachte steunt. Advies waar hij tegelijkertijd ook achter kan verschuilen (''het is hun advies!''). Denkt waarschijnlijk dat dit hem de meeste stemmen geeft; helemaal als hij een paar levens red. Hij denkt er alleen niet aan dat mensen op de lange termijn ook niet blij gaan zijn dat hij de economie heeft verwoest; puur om die 1-2% te redden. Mja.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:56:42 #298
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192665807
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ook dit. Als de lockdown na 28 april wordt verlengd vind ik dat er best eens tegengeluid mag komen.
We hoeven toch niet alles te pikken?
Dan breng je ook jezelf en ander in gevaar met gezondheid, want dan gaan we ook weer veel meer mensen besmetten met het coronavirus.,. ik zou echt niet doen hoor, alle veiligheid is belangrijkst!
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:56:49 #299
438527 MissButterflyy
pi_192665809
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Alsof Rutte dit enkel bepaalt - het is al weken bekend dat we eerst door een gezondheidscrisis heen moeten en daarna een (zware) economische crisis. Welke weg had de politiek dan moeten bewandelen volgens jou waarbij zowel de zorg niet 10x zo zwaar overbelast zou worden én de economie gewoon door had kunnen draaien als normaal?
Iedereen weet dat de economie niet door had kunnen draaien. Daar is alle begrip voor.
Maar nu moet een andere weg worden bewandeld, langzaamaan. Ik zie die 1,5 meter economie voor geen meter werken eigenlijk.
pi_192665828
quote:

[..]

*OMT

Waar het RIVM gewoon onderdeel van is en geen apart iets ofzo.

Samenstelling van het OMT wisselt ook, dus ik kan me voorstellen (het is geheim, dus je weet het niet) dat er ook vast wel economen aanschuiven.
pi_192665832
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat hij puur bezig is met de volgende verkiezingen. De hardste schreeuwers zaaien paniek (kijk maar op sites als nu.nl, etc) en willen lockdowns, en heb het idee dat hij druk voelt vanuit die groep. Experts van het RIVM en OTM geven hem ook nog eens advies wat die gedachte steunt. Advies waar hij tegelijkertijd ook achter kan verschuilen (''het is hun advies!''). Denkt waarschijnlijk dat dit hem de meeste stemmen geeft; helemaal als hij een paar levens red. Hij denkt er alleen niet aan dat mensen op de lange termijn ook niet blij gaan zijn dat hij de economie heeft verwoest; puur om die 1-2% te redden. Mja.
Blijf lekker in je bubbel zitten, wat een kolder zeg. Als iemand op dit moment uitstekend uit de verf komt is het Rutte wel (en ik ben absoluut geen VVD stemmer). Verplaats je eens in zijn schoenen om als premier deze crisis het hoofd te moeten bieden..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')