abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:18:45 #76
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192662879
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ha schat. c_/
Hoi :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:18:54 #77
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192662880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alle kappers een lashelm op.
En alle lassers kaplaarzen aan :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192662892
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat we nu doen is er niet voor om te zorgen dat niemand ooit nog besmet raakt.

Wat we nu doen is om te voorkomen dat het zorgstelsel overbelast raakt en jij straks met iets totaal anders niet meer terecht kan in een ziekenhuis/op een IC.

Dat was toch wel duidelijk, toch?!
Ja dat werkt wel, maar het schort nog bij het isoleren van de oudjes. Dan is die IC minder snel overbelast. Daarnaast, die groepsimmuniteit gaat dan letterlijk levens redden van die geïsoleerde oudjes. Hoe sneller die immuniteit hoe meer oudjes je kan redden ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:19:52 #79
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192662893
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat zijn nog altijd minder contactmomenten dan bij pakweg de Action of Primark. Ik go zomaar dat er meer besmettingen plaatsvinden in winkels (klanten/personeel en klant/klant) dan dat er bij kappers zouden plaatsvinden.
Dat zou goed kunnen, maar ik zeg ook niet dat die winkels allemaal open zouden moeten zijn. Ik zeg alleen dat ik begrijp dat kappers dicht zijn.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:19:57 #80
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192662895
quote:

[..]

Wat we nu doen is er niet voor om te zorgen dat niemand ooit nog besmet raakt.

Wat we nu doen is om te voorkomen dat het zorgstelsel overbelast raakt en jij straks met iets totaal anders niet meer terecht kan in een ziekenhuis/op een IC.

Dat was toch wel duidelijk, toch?!
Rutte moet gewoon permanent de IC's opschalen en niet tijdelijk
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:19:58 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192662897
quote:

[..]

Het is echt vreselijk :X Gewoon 1 mm kort zeg maar. En hij had echt prachtig haar :X
Nou, dan laat ik het nog liever lekker lang groeien dan gemillimeterd. Dat staat bij mij echt voor geen meter.
pi_192662901
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En alle lassers kaplaarzen aan :7
:D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:20:43 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192662914
pi_192662917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

permanente schade, he
Lijkt me niet. Herstelvermogen van je lijf is hoog. Komt wel weer goed na een zomer wielrennen.
pi_192662928
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:19 schreef ludovico het volgende:

Ja dat werkt wel, maar het schort nog bij het isoleren van de oudjes. Dan is die IC minder snel overbelast. Daarnaast, die groepsimmuniteit gaat dan letterlijk levens redden van die geïsoleerde oudjes. Hoe sneller die immuniteit hoe meer oudjes je kan redden ;)
70+ is volgens mij de bevolkingsgroep die ik buiten het meest zie fietsen en geen afstand houden in winkels :+
Geloof niet dat de boodschap helemaal door komt dat ze beter thuis kunnen blijven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192662955
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

70+ is volgens mij de bevolkingsgroep die ik buiten het meest zie fietsen en geen afstand houden in winkels :+
Geloof niet dat de boodschap helemaal door komt dat ze beter thuis kunnen blijven.
Fietsen is prima, maar dat afstand houden moeten ze wel bedreven in zijn ja.
pi_192662968

Gedateerde data van 30 maart.

Het is écht overbezetting door 60+
Genoeg 40+ ers die ook op de IC behandeld moeten worden maar: A veel minder, B veel hogere kans om het te halen.
Dus bij triage wordt die 40+er sowieso altijd geholpen dus we zijn ook nog eens bejaarde dikke mannen aan het redden van de al naderende dood, die zelf misschien ook nog eens laconiek was qua besmettinggevaar.
pi_192662969
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Ben oprecht benieuwd hoe snel andere landen internationale alarmbellen hadden laten rinkelen. Eigenlijk vind ik de respons van China, Amerika en Europa zeer vergelijkbaar. Al heb je binnen Europa meer verschillende smaken
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:24:04 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192662973
quote:

[..]

Was mij ook al opgevallen laatst. Heel veel ouderen op de fiets. En op smalle fietspaden op de heide waar ze van twee kanten komen gaat die 1,5 meter hem ook niet worden.

Maar goed, eigen verantwoordelijkheid van die mensen. Moeten ze lekker zelf weten.
pi_192662994
quote:

[..]

Vind het toch heel anders dat je ervoor kiest om naar buiten te gaan als je zelf gevaar loopt, dan als je anderen in gevaar brengt.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:25:51 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192662996
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ben oprecht benieuwd hoe snel andere landen internationale alarmbellen hadden laten rinkelen. Eigenlijk vind ik de respons van China, Amerika en Europa zeer vergelijkbaar. Al heb je binnen Europa meer verschillende smaken
zit wel wat in hoor en zowel Europa als VS hebben traag gereageerd maar de oorsprong ligt toch wel bij China dus vind het niet zo vreemd als zij een rekening gepresenteerd krijgen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:26:15 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192663003
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vind het toch heel anders dat je ervoor kiest om naar buiten te gaan als je zelf gevaar loopt, dan als je anderen in gevaar brengt.
met het ene kan je het andere nooit uitsluiten
  vrijdag 17 april 2020 @ 11:26:17 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192663005
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Geloven die dat nog steeds? Dan weet ik inderdaad niet wat ze met de app willen..
Los van het artikel is dat doel juist het punt dat wmb ter discussie staat.
Ik kan wel wat aannemen maar tot op heden is volstrekt onduidelijk wat men zich daarbij voorstelt.

Men wil kennelijk een APP
a) Waarmee iemand zelf iets vaststelt (of meldt?) t.a.v. eventuele Corona besmetting
b) Zo ja, de contacten informeert omtrent a) besmetting B-) (of waarmee zij dat kunnen zien :X ) .

Vanaf moment één ontgaat en ontging mij het serieuze nut en vooral de overheidsbemoeienis van dat doel. Gaandeweg wordt dat omfloerst met allerlei vage secundaire bladiblah argumenten terwijl de APP valt of staat met "zelfmelding" en nabijheidsdetectie op grond van wat (niet voor dat doel ontworpen) techniek.

Wat Plasterk ijzersterk stelt dat wanneer je ziek bent, thuisblijft (wat voor mij ook het argument is bij de zg. publieke noodzaak van/tot mondkapjes) en dan geen gevaar vormt.

Dat verhaal wordt anders wanneer a-symptomatische besmetting dus wel een primaire bijdrage heeft in de verspreiding. Dat gegeven zal dan het totale spoortboekje van de aanpak doen kantelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192663014
quote:

[..]

nee als je jezelf fit genoeg voelt, zou ik ook niet binnen blijven op die leeftijd. ZEKER niet als je niet weet hoe lang die ellende gaat duren. Altijd dat gejank over 70+ . Ja, ik weet het: 'De cIjFeRs LiEgEn NiEt'
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192663017
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Was mij ook al opgevallen laatst. Heel veel ouderen op de fiets. En op smalle fietspaden op de heide waar ze van twee kanten komen gaat die 1,5 meter hem ook niet worden.

Maar goed, eigen verantwoordelijkheid van die mensen. Moeten ze lekker zelf weten.
Gewoon adem inhouden voor 5 tellen. :7
pi_192663026
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zij doen dus beide?
pi_192663040
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

zit wel wat in hoor en zowel Europa als VS hebben traag gereageerd maar de oorsprong ligt toch wel bij China dus vind het niet zo vreemd als zij een rekening gepresenteerd krijgen.
Maar blijft moeilijk aan te tonen. Vleermuizen vliegen hier ook, als die een hond bijten had het zomaar hier kunnen ontstaan. Ik noem maar even wat.

Overigens is de kritiek uit Chinese hoek op de Chinese overheid juist dat ze eerder de internationale gemeenschap hebben gewaarschuwd dan hun eigen bevolking.
pi_192663054
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zij doen dus beide?
Oudjes zijn wel makkelijker te ontwijken.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 17 april 2020 @ 11:29:44 #99
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192663060
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee niks te. Omdat die leeftijdsgroep sneller op de IC komt moet de rest binnen blijven. Als ze binnen blijven zou het mogelijk sneller kunnen dalen omdat jongere mensen minder snel op de IC terechtkomen waardoor de zorgcapaciteit voldoende moet zijn. Het is een dilemma waar je niet uitkomt.
pi_192663067
O shit ik hoestte net in mijn eigen hand, straks besmet ik mezelf.

Ff handjes wassen voordat ik het huis corona-huis maak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')