Dit is precies wat we nu doen kom nou.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Is eerder al uitgerekend waarom wat jij zegt niet de weg gaat zijn. Gaan niet in herhaling blijven vallen.
We gaan ongekende inflatie zien denk ik, als mensen het geld durven uit te geven atleast. Misschien dat dit pas gebeurt als de economie weer gaat draaien.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:54 schreef _I het volgende:
[..]
Hoe ga je straks de hulpcentjes verdelen?
A.d.v. van het treffen van de economie? Daar hebben landen zelf voor gekozen.
Of absolute aantal doden? Relatieve aantal?
De oude staat van het land? De manier waarop het kansen ziet om uit de crisis te komen?
Gaan wij het accepteren als Spanje en Italië basisloon gaan uitkeren en wij moeten dat financieren?
Ergens gaat het aantal doden wel degelijk belangrijk zijn, vermoed ik.
Wat er nu wordt gedaan is het zorgsysteem niet overbelasten tot er een oplossing is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is precies wat we nu doen kom nou.
Het ging erom dat je zei dat er geen permanente schade zou kunnen optreden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoezo nou weer "erg dom"
"erg dom" vind ik dat je 1.5 jaar de economie totaal verneukt, en 1.5 jaar van je leven weggooit terwijl je het virus toch al gehad hebt voordat het vaccin er is. Tenzij je écht als een kluizenaar gaat leven.
R0 van 0 = virus succesvol indammen zodat het ophoudt te bestaan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat er nu wordt gedaan is het zorgsysteem niet overbelasten tot er een oplossing is.
Dat heeft niets met een R0 van nul te maken noch met ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk immuun worden.
De uitweg is medicatie of vaccinatie.
Overigens foutieve cijfers uit een nieuwsartikel gebruikt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik ook. Ik zeg ook dat ik verwacht dat wij ook nog wel omhoog schieten wanneer wij ze eventueel gaan bijtellen. Maar desondanks wil je liever niet op 1 staan toch?
Nou dat heb ik niet gezegd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het ging erom dat je zei dat er geen permanente schade zou kunnen optreden.
En dat gebeurd dus wel.
Zeg alsjeblieft dat dit geen echt account is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:59 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Slimmer chillen = Corona killen
quote:
quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Herstelvermogen van je lijf is hoog. Komt wel weer goed na een zomer wielrennen.
https://www.instagram.com/ferd.grapperhaus/?hl=nlquote:Op vrijdag 17 april 2020 12:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zeg alsjeblieft dat dit geen echt account is.
Zijn ook voorlopige cijfers die elke week aangepast worden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:02 schreef crystal_meth het volgende:
Duh, in plaats van oversterfte voor week 15 toe te voegen heeft het CBS de cijfers van de vorige weken aangepast...
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783
Als risicogroepen het gedurende 2 jaar kunnen krijgen zullen er vast ergens gaten blijven vallen waardoor ze niet goed geisoleerd zijn van het virus waardoor zij het ook gewoon allemaal krijgen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:01 schreef mazaru het volgende:
Studie Harvard: Lockdowns nodig tot in 2022 bij uitblijven vaccin
Om het coronavirus het hoofd te bieden en overbelasting van de intensive cares te voorkomen, zullen we tot 2022 drie tot vier keer per jaar in lockdown moeten. Of het zover zal komen is maar de vraag, want er is gegronde hoop dat een vaccin beschikbaar komt.
https://www.gelderlander.(...)SkI_U-MO9pghpFt7oiro
Als het lang duurt zit je met complete branches die uitvallen. Wat als landen nog 2 jaar hun grenzen dichthouden voor landen met veel besmettingen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
We gaan ongekende inflatie zien denk ik, als mensen het geld durven uit te geven atleast. Misschien dat dit pas gebeurt als de economie weer gaat draaien.
Ik had het over mezelf. Niet of er permanente schade mogelijk is bij willekeurig persoon vanwege Corona, dat lijkt me evident.quote:
Voorlopig weten ze niet eens of je wel immuun bent nadat je het hebt gehad.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als risicogroepen het gedurende 2 jaar kunnen krijgen zullen er vast ergens gaten blijven vallen waardoor ze niet goed geisoleerd zijn van het virus waardoor zij het ook gewoon allemaal krijgen.
Wil je doden verminderen zul je echt wat meer op herd immunity moeten inzetten bij groepen mensen die er niet of nauwelijks last van hebben. Ook omdat dat zorgt voor meer beschikbare middelen omdat de economie een minder grote douw krijgt.
De rest ook nietquote:Op vrijdag 17 april 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
jawel hoor want het was meer wachten op dan dit een verrassing bleek, dus ze hebben niet adequaat gehandeld ter voorkoming en ze hebben niet adequaat gehandeld toen het bij hun de eerste gevallen bekend waren.
Het is een virus, natuurlijk bouw je enige immuniteit op, je lichaam heeft het met antistoffen namelijk effectief uit je lichaam verdreven. Die blijven om een volgende indringing van een virus aan te vallen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Voorlopig weten ze niet eens of je wel immuun bent nadat je het hebt gehad.
Ik zou sws een ander, gewilliger slachtoffer uitzoeken.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat China als land echt schuld heeft.
Als ze moeten compenseren begeef je je imo op levensgevaarlijk terrein. De toplaboratia kunnen vast de virussen die ze onderzoeken in specifieke landen laten beginnen te verspreiden.
En qua bewijslast: hoe moet je nou waterdicht bewijzen dat het in China bij vleermuizen is ontstaan, toen op een markt is beland, en toen verspreid is onder mensen? Uiteraard is dat extreem aannemelijk, maar het lijkt me vrij lastig te bewijzen, en alle alternatieve verklaringen uit te sluiten.
Ik zeg niets over kwaliteit of effectiviteit. Iemand beschuldigd Rutte ervan veel bezuinigd te hebben. Dat is niet eenvoudigweg niet waar. Niet meer, niet minder.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk niks in deze. Vele landen hebben simpelweg een 2/3 tot zelfs 5 keer hogere IC capaciteit
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_hospital_beds
Hier een toelichting hoe dat eigenlijk komt:
https://nos.nl/artikel/23(...)ic-bedden-heeft.html
Maar vorige week vrijdag gaven ze de cijfers van week 14, en vandaag was de pagina weer niet bereikbaar, met de melding dat ze om 12:00:00 zou beschikbaar zijn, dan verwacht je dat ze week 15 gaan geven. Het aantal van week 14 is trouwens met 61 gezakt, de weken ervoor (13, 12, 11, 10) zijn met 7, 7, 2 en 4 gestegen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn ook voorlopige cijfers die elke week aangepast worden.
Dat lijkt mij wel ernstig hoor, echter is het ook voor iedereen een hele lastige tijd die heel lang kan duren om paar keren per jaar in lockdown moeten gaan. Dit zal tot een onherstelbare recessie leiden, waar we in de toekomst veel minder goed hebben dan nu, denk ik. Echter zullen we dan ook veel moeten bezuinigen op diverse zaken die niet echt van belang zijn voor het land. Voor de luchtvaart is dat heel rampzalig dat het ook paar keren per jaren hun activiteiten moeten staken als het zo blijft... Ik zie voor me dat vele luchtvaartmaatschappijen hierdoor failliet zullen gaan zonder een overheidssteun, maar voor andere keren doen de overheid niks meer, want dan denken ze dat het gewoon hoort bij een crisis.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:01 schreef mazaru het volgende:
Studie Harvard: Lockdowns nodig tot in 2022 bij uitblijven vaccin
Om het coronavirus het hoofd te bieden en overbelasting van de intensive cares te voorkomen, zullen we tot 2022 drie tot vier keer per jaar in lockdown moeten. Of het zover zal komen is maar de vraag, want er is gegronde hoop dat een vaccin beschikbaar komt.
https://www.gelderlander.(...)SkI_U-MO9pghpFt7oiro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |