abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192503961
De Jonge overweegt verplichten van APP.

https://www.businessinsid(...)-nieuwe-maatregelen/

Ziek ziek ziek. Ze flirten met de gedachte van een big brother app!

Wat is het gevolg? Zonder de geinstalleerde app mag je het huis niet verlaten?

De Jonge benadrukte dat dit alleen kan “als we heel zorgvuldig omgaan met de privacy”.

"Hij vindt het nog te vroeg om te zeggen dat de apps verplicht worden."
WAT?! Het hoort nieteens in z'n hoofd op te komen om zoiets te verplichten.

Let op mensen, dit zijn precies het soort uitspraken om even aan te voelen hoe de reactie van het land is. Gewoon even peilen of ze het al kunnen flikken. Als het hele land zich boos uitspreekt dan krabbelen ze terug.
Maar het is dus duidelijk welke kant ze op willen!

Let ook op de woorden die ze gebruiken om het aan te kondigen:
"Kabinet wil app om contacten van coronapatiėnten op te sporen, maar verder komen er geen nieuwe maatregelen"
Heel sneaky geven ze mensen hiermee het idee dat we blij mogen zijn dat het 'alleen maar' een app is en verder niet!
Terwijl dit echt schandalig te ver gaat.

Ze misbruiken corona om allerlei dingen door te drukken of om het volk er al aan te laten wennen.

Op nu.nl probeerde ik dit in een reactie te zetten. Die reactie hebben ze niet geplaatst!
Dit doen ze daar bij heel veel reacties die te kritisch zijn. Ondertussen geloven de meeste mensen dat Nu.nl het doorsnee gevoel van het volk weergeeft. Heel sneaky laten ze daar ook weleens wat kritiek door, maar de echt scherpe kritiek niet.
pi_192504025
Wat maak je je druk om een app. En ja, ik snap de achterliggende gedachte, maar dan nog.
pi_192504059
Je lachen als je dagelijks met meerdere mensen te maken krijgt, bijvoorbeeld voor je werk. Kan je iedere 2 weken dat stokkie in je neus geprikt krijgen :(
.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:00:47 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192504074
Eerst helemaal de pan uit flippen over Orban en dan zelf met dit op de proppen komen. :') :') :') :')

Werkelijk waar, en dat er dan ook nog mensen zijn die zonder met hun ogen te knipperen zo hun privacy over de heg flikkeren want bang en papa Rutte zegt dat het goed zit. |:( |:(
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192504113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:57 schreef 00wildchild het volgende:
Wat maak je je druk om een app. En ja, ik snap de achterliggende gedachte, maar dan nog.
Ik maak me zorgen dat we politici hebben die er geen moeite mee hebben om een app verplicht te stellen.

Alleen al het idee dat iemand dit uberhaupt overweegt is gewoon te ziek voor woorden.

Het toont aan in welke richting we gaan. De richting van een politiestaat.

App verplicht. Weigeren? In het begin zal dit nog mogen. Maar, je mag dan het huis niet uit. Doe je het toch? 390,- boete.

Maar je moet wel werken. Kan je niet naar je werk omdat je de app niet hebt? Dan geen uitkering.

Zonder de app kan je de supermarkt niet in. Dus geen eten.

Uiteindelijk in de toekomst worden groepen uitgesloten van de maatschappij met zulke techniek.

Ze kijken naar China bijv. die deze techniek gebruikt. Ondertussen sluiten ze Oeigoeren op.

Mensen krijgen nu corona zand in de ogen en ondertussen worden er ingrijpende dingen doorgedrukt of balonnetjes opgelaten om later dingen alsnog erdoor te krijgen.

Het bizarre is nog dat het een CDA politicus is. Terwijl juist de christenen nog heel wat vervolging te wachten staat volgens hun heilige boek.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:04:38 #6
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192504141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:00 schreef -XOR- het volgende:
Eerst helemaal de pan uit flippen over Orban en dan zelf met dit op de proppen komen. :') :') :') :')

Werkelijk waar, en dat er dan ook nog mensen zijn die zonder met hun ogen te knipperen zo hun privacy over de heg flikkeren want bang en papa Rutte zegt dat het goed zit. |:( |:(
Die mensen zijn al zo gehersenspoeld je hebt er niks aan.

Iedereen met gezond verstand weet dat dit een grote fake show is.
Ja t virus bestaat ja er zullen wel wat bejaarde sterven maar ze maken er verder compleet misbruik van
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:05:56 #7
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192504163
Succes met dit verplichten bij elke bejaarde.
pi_192504259
Ja water is nat. Als gemiddelde burger maak ik me niet zo druk om mijn privacy om heel eerlijk te zijn en in Nederland Pedoland vind ik het niet zo heel erg als ze daar wat meer in gegevens kunnen rommelen.

Derhalve boeit me niet.
pi_192504304
Kon me vroeger wel druk maken om dit soort dingen maar ervaring leert me dat je toch geen fuck doet tegen de grote macht.

En ja nogmaals, ik snap het achterliggende probleem maar het leven is veel chiller als je ‘Not my problem’ hanteert. Je kunt er toch geen fuck tegen doen.
pi_192504325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:10 schreef 00wildchild het volgende:
Ja water is nat. Als gemiddelde burger maak ik me niet zo druk om mijn privacy om heel eerlijk te zijn en in Nederland Pedoland vind ik het niet zo heel erg als ze daar wat meer in gegevens kunnen rommelen.

Derhalve boeit me niet.
Kom op, dit is weer van die ik heb niks te verbergen logica.
Je moet je er wel druk om maken als je beseft wat je ermee kan doel.
Vrijheid > wat ze hiermee willen bewerkstelligen.
pi_192504349
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:13 schreef 00wildchild het volgende:
Kon me vroeger wel druk maken om dit soort dingen maar ervaring leert me dat je toch geen fuck doet tegen de grote macht.

En ja nogmaals, ik snap het achterliggende probleem maar het leven is veel chiller als je ‘Not my problem’ hanteert. Je kunt er toch geen fuck tegen doen.
Alsof we in het laatste hoofdstuk van 1984 zitten. Kom op je privacy en vrijheid zijn wel iets waard.
Wees de verandering die je wilt zien ib de wereld enzo.
pi_192504368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kom op, dit is weer van die ik heb niks te verbergen logica.
Je moet je er wel druk om maken als je beseft wat je ermee kan doel.
Vrijheid > wat ze hiermee willen bewerkstelligen.
Niet.
Mijn.
Probleem.

Vrijheid wat? We hebben hier altijd nog grondrechten die op andere continenten ontbreken. Het zal nog wel ff duren voor die omver liggen.
pi_192504392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Alsof we in het laatste hoofdstuk van 1984 zitten. Kom op je privacy en vrijheid zijn wel iets waard.
Joh. Als ik me druk maak om vrijheden dan zijn het de vrijheden die elders ontbreken. Niet wat er hier allemaal aan schort in dit achterlijke land waar we ons druk maken om wc papier maar een ander het licht niet in de ogen gunnen.
pi_192504490
No way dat zo'n app op mijn telefoon komt :(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_192504508
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het alternatief is dat we 2 jaar met een intelligente lockdown zitten en die perkt ook behoorlijk je vrijheid in.
pi_192504553
Typisch Nederland weer dit. Janken want dan kunnen ze mijn Google zien :'( maar dat met zulke dingen zedendelinquent e.d. bijvoorbeeld (uiteindelijk) veel sneller en makkelijker tegen het licht gehouden kunnen worden daar gaan we even aan voorbij want zE kUnnE mE GooGol dAn lEze vUile VlugtelInge ! ! !
pi_192504583
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:17 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Niet.
Mijn.
Probleem.

Vrijheid wat? We hebben hier altijd nog grondrechten die op andere continenten ontbreken. Het zal nog wel ff duren voor die omver liggen.
Moet je dan zomaar alles toelaten zodat het omver komt te liggen?
Als iemand probeert in te breken in je huis zet je toch ook de deur niet wagenwijd open?

Het wordt wel jouw probleem als je straks geen zorg kan krijgen omdat je het afgelopen jaar te vaak voet in een cafe gezet hebt of overal door boa's beboet wordt als je app uit staat.

Of contant geld afgeschaft is en multinationals je nog minder rechten geven als werknemer en dreigen je ounten stop te zetten of de drones voor je raam hangen dat je volgens de app de computer te vroeg uitgezet hebt bij het thuiswerken. Etc. Etc.

Klinkt overdreven nu maar daar ga je wel naar toe als je de deur open zet voor dingen als drones op het strand, contant geld afschaffen en controle apps.

Net als met 9/11 allemaal van die zogenaamd voor je bestwil dingen die je privacy compleet schenden.
Is ieders probleem.
pi_192504614
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:27 schreef 00wildchild het volgende:
Typisch Nederland weer dit. Janken want dan kunnen ze mijn Google zien :'( maar dat met zulke dingen zedendelinquent e.d. bijvoorbeeld (uiteindelijk) veel sneller en makkelijker tegen het licht gehouden kunnen worden daar gaan we even aan voorbij want zE kUnnE mE GooGol dAn lEze vUile VlugtelInge ! ! !
Heh ja een politiestaat. Leuk! Ik zie alleen maar voordelen. :')
pi_192504618
Dat klinkt niet alleen overdreven. Het is ook overdreven.
pi_192504623
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:00 schreef -XOR- het volgende:

pi_192504624
Krijg je dan ook een andere telefoon als de app niet draait op een Blackberry?
pi_192504629
Succes met dat te verplichten :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192504637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:24 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het alternatief is dat we 2 jaar met een intelligente lockdown zitten en die perkt ook behoorlijk je vrijheid in.
Voor risicogroepen ja. De rest krijgt er steeds meer voor terug en na het vaccin kunnen we weer terug naar 2019.
We moeten niet vanwege angst allerlei orwelliaanse maatregelen invoeren.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:31:47 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192504641
Dan moet wel iedereen een smartphone hebben en dat is gewoon niet het geval.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:32:50 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192504662
Nog los van of het privacytechnisch wel mag, maar dit krijg je praktisch gezien toch nooit voor elkaar?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_192504689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
Nog los van of het privacytechnisch wel mag, maar dit krijg je praktisch gezien toch nooit voor elkaar?
Als je nergene meer binnenkomt zonder app ga je wel aan boord
pi_192504695
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Heh ja een politiestaat. Leuk! Ik zie alleen maar voordelen. :')
Ja joh ga lekker compleet voorbij aan zaken als mensenhandel, baby’s en kinderen die veerkracht worden e.d. omdat jij niet verder kunt kijken dan je eigen voortuin waar (hopelijk) niets boeiends gebeurt.

Politiestaat is wel erg overdreven verder, maar er is een reden dat Nederland e.o. een walhalla is voor dit soort figuren. En dat zaken eeuwig gerekt kunnen worden (Jos Brecht). Eeuwige privacy. Want zijn diskette was niet rechtmatig verkregen en derhalve onterecht bewijs. Rot op joh.

Maargoed, gaat toch niet gebeuren want grondwetten.
pi_192504751
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Voor risicogroepen ja. De rest krijgt er steeds meer voor terug en na het vaccin kunnen we weer terug naar 2019.
We moeten niet vanwege angst allerlei orwelliaanse maatregelen invoeren.
Als je ziet hoe snel het virus om zich heen grijpt, dan zie ik dit niet als een reėle optie. Het zou de hele samenleving ontwrichten.
pi_192504767
Maargoed. Lekker druk maken om iets wat toch niet gaat gebeuren en toch zit ik hier hele lappen te tikken terwijl ik ook kon blijven bij;

Not.
My.
Problem.
_O_

Hakuna Matata en tot ziens.
pi_192504769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:30 schreef 00wildchild het volgende:
Dat klinkt niet alleen overdreven. Het is ook overdreven.
Dat zeiden de mensen ook die riepen dat corona maar een griepje was.
Het gaat erom dat je ermee een verkeerd pad in gaat.
Zelfs met de meest nobele intenties nu (als we daar vanuit gaan) is het iets wat niet meer weg gaat. Tijdelijk wordt definitief en het is een gevaarlijk middel opeens.
De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:37:59 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192504784
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:31 schreef the-eye het volgende:
Dan moet wel iedereen een smartphone hebben en dat is gewoon niet het geval.
als elke smartphone zo'n app moet hebben voorzie ik vooral veel minder smartphones.

ik vraag me ook af wanneer we dan stoppen met deze privacy-schending. gedurende een jaar? of tot het laatste coronatje de wereld uit is (nooit dus).
Tot nooit .......
pi_192504789
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat zeiden de mensen ook die riepen dat corona maar een griepje was.
Het gaat erom dat je ermee een verkeerd pad in gaat.
Zelfs met de meest nobele intenties nu (als we daar vanuit gaan) is het iets wat niet meer weg gaat. Tijdelijk wordt definitief en het is een gevaarlijk middel opeens.
De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.
Maak je niet zo druk joh.

Alleen domme mensen zeiden Corona is maar een griepje en ver van mijn bed show en dat zijn ook dezelfde mensen die wc papier zijn gaan inslaan. Dat zegt genoeg hč.

Fijne avond.
pi_192504798
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:34 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ja joh ga lekker compleet voorbij aan zaken als mensenhandel, baby’s en kinderen die veerkracht worden e.d. omdat jij niet verder kunt kijken dan je eigen voortuin waar (hopelijk) niets boeiends gebeurt.

Politiestaat is wel erg overdreven verder, maar er is een reden dat Nederland e.o. een walhalla is voor dit soort figuren. En dat zaken eeuwig gerekt kunnen worden (Jos Brecht). Eeuwige privacy. Want zijn diskette was niet rechtmatig verkregen en derhalve onterecht bewijs. Rot op joh.

Maargoed, gaat toch niet gebeuren want grondwetten.
Ga je lekker? Dus dat keur ik goed omdat ik wel voor mijn eigen vrijheden opkom? Mensen die dat niet doen en van andere verwachten hun vrijheden op te geven zijn net zo’n groot gevaar voor de samenleving!
pi_192504871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:38 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ga je lekker? Dus dat keur ik goed omdat ik wel voor mijn eigen vrijheden opkom? Mensen die dat niet doen en van andere verwachten hun vrijheden op te geven zijn net zo’n groot gevaar voor de samenleving!
Oh ja natuurlijk. Maak jouw probleem ff mijn probleem.

I said goodbye.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:51:52 #35
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192505093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:36 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Als je ziet hoe snel het virus om zich heen grijpt, dan zie ik dit niet als een reėle optie. Het zou de hele samenleving ontwrichten.
Gelukkig is t wel een optie om iedereen te traceren via een app en of anders de economie te slopen en mensen werkloos op straat laten belanden
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192505286
Had Jensen toch nog gelijk....we gaan langzaam naar een politiestaat.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:01:42 #37
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_192505341
Je tyft maar een eind op met je app. Die komt toch echt niet op mijn telefoon
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_192505353
Opk.nkrn met je app.
Weltrusten :P
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:08:17 #39
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_192505462
Alsof je hier een app voor nodig hebt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_192505595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:08 schreef static het volgende:
Alsof je hier een app voor nodig hebt.
Precies.
Inzage is er al lang en breed.
Het vervelende is dat ze nu willen gaan verplichten die app te hebben.
Eerder had je nog de keuze om bijvoorbeeld een mobieltje te kopen waar überhaupt apps op konden worden geplaatst te kopen of gewoon een oude Nokia te nemen.

Hopelijk wordt dat wel vergoed vanuit de overheid. Zo'n moderne mobiel. Dan hoeft opa zijn Nokia ook niet te verkopen om die aankoop te doen.
Wat laten we ons behandelen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:15:56 #41
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192505636
Verplichten door de overheid zou te ver gaan, maar als winkels enkel klanten met app toelaten of werkgevers eisen dat hun personeel de app gebruikt, so be it.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:16:51 #42
436222 Japepk
Padvinder
pi_192505654
Maar even; zeg dat ze deze app inderdaad maken en gebruiken zoals ze nu zeggen, dan is dat toch te overzien? Op basis van gps/bluetooth trackt die app waar je bent geweest, ben je ziek dan krijgt iedereen waar je vaak en/of lang bij in de buurt bent geweest een melding. Dat lijkt mij een effectieve manier om deze 'intelligente lockdown' in een stroomversnelling te krijgen. Alsof zo'n app veel veranderd aan wat Ome Google van je weet. Zodra je met een smartphone op zak loopt ben je te traceren.

Er zijn al datingapps die op een vergelijkbare manier werken. Dan krijg je een melding als je in de buurt was van iemand met dezelfde interesses als jij.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:18:26 #43
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192505683
Er werd nergens gezegd verplicht. Of heb ik wat gemist?
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:21:41 #44
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192505746
In de praktijk is dit toch niet haalbaar tenzij je er een echte politiestaat van wil maken.

Je laat toch gewoon je mobiel thuis als je anoniem de wijde wereld in wil.
pi_192505803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:21 schreef RamboDirk het volgende:
In de praktijk is dit toch niet haalbaar tenzij je er een echte politiestaat van wil maken.

Tot dat je onderstaande gaat krijgen (zoals in China dus)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:15 schreef crystal_meth het volgende:
Verplichten door de overheid zou te ver gaan, maar als winkels enkel klanten met app toelaten of werkgevers eisen dat hun personeel de app gebruikt, so be it.
Geen app...geen boodschappen...word je leven heel onpraktisch gemaakt dus dan installeer je de app maar.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:26:43 #46
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192505843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef descon het volgende:

[..]

[..]

Geen app...geen boodschappen...word je leven heel onpraktisch gemaakt dus dan installeer je de app maar.
Nou poeh dan neem ik me mobiel mee voor die 5 minuutjes dat ik boodschappen moet doen. Poeh poeh.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:27:59 #47
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192505872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:15 schreef crystal_meth het volgende:
Dan gaan winkels en werkgevers snel merken dat er alternatieven zijn. Politieke partijen ook als er verkiezingen komen.
pi_192505966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Nou poeh dan neem ik me mobiel mee voor die 5 minuutjes dat ik boodschappen moet doen. Poe
En dan heb je de app ook nodig om met het openbaar vervoer te gaan, de sportschool of het park in te gaan.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:34:14 #49
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192505967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:27 schreef borealist het volgende:

[..]

Dan gaan winkels en werkgevers snel merken dat er alternatieven zijn. Politieke partijen ook als er verkiezingen komen.
Lol, ISPs houden al je internet en telefoon history een jaar of langer bij, maar een app die niet meer doet dan melden dat je in de buurt van een besmet persoon geweest bent, dat gaat een revolutie starten? :D
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:35:29 #50
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192505989
Als dat zo is kanker ik m'n telefoon in het kanaal.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:36:03 #51
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_192505998
Rot op met je app
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_192506004
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:27 schreef borealist het volgende:

[..]

Langzaam er door drukken...crisis zoals corona is daar perfect voor.

Never waste a good crisis
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 23:36:38 #53
236264 crew  capricia
pi_192506008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:35 schreef PzKpfw het volgende:
Als dat zo is kanker ik m'n telefoon in het kanaal.
Krijg je een ring of een armband met zo'n chip. Doen ze in Oostenrijk ook. Voor oudjes zonder mobiel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:39:02 #54
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192506042
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:33 schreef descon het volgende:

[..]

En dan heb je de app ook nodig om met het openbaar vervoer te gaan, de sportschool of het park in te gaan.
OV :')
Sportschool :')
Toegangspoortjes bij parken :')

Geloof mij, dit is alleen te handhaven met een uitgebreid netwerk van camera's, gezichtsherkenning, massale politiecontroles etc. etc.

Dan komt er echt wel een opstand van andere politieke partijen of het volk zelf.
pi_192506057
Cruciale vraag is wat mij betreft of de overheid een database in handen krijgt met namen of dat er via een of andere ingenieuze truc met anoniem ID’s kan worden gewerkt.
zie email 27 oktober
pi_192506070
Ok, wie gaat die app maken dan? Wat gaat ie precies doen? Wanneer is ie klaar?

Waarschijnlijk krijgen we een of andere gare kutapp die of veel te laat komt, of vol bugs zit (of allebei), en waar niemand wat aan heeft, maar die wel bakken vol met geld heeft gekost.

Als die app er ooit al komt.

Overheid en ict... :N
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 23:41:46 #57
236264 crew  capricia
pi_192506074
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:40 schreef trein2000 het volgende:
Cruciale vraag is wat mij betreft of de overheid een database in handen krijgt met namen of dat er via een of andere ingenieuze truc met anoniem ID’s kan worden gewerkt.
Dit.
Zoveel persoonlijke data hebben ze überhaupt niet nodig voor zo'n app.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192506151
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Zoveel persoonlijke data hebben ze überhaupt niet nodig voor zo'n app.
Ik las net heel snel iets over dat het vrij simpel kan inderdaad. Maar de vraag is ook wat het gevolg gaat zijn als de app een signaaltje geeft. Wat wil de overheid daar als gevolg aan koppelen? Dat is bepalend voor wat die app moet weten.
zie email 27 oktober
pi_192506153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:39 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

OV :')
Sportschool :')
Toegangspoortjes bij parken :')

Geloof mij, dit is alleen te handhaven met een uitgebreid netwerk van camera's, gezichtsherkenning, massale politiecontroles etc. etc.

Dan komt er echt wel een opstand van andere politieke partijen of het volk zelf.
Daarom is corona ook zo perfect. We kunnen alleen de lockdown versoepelen als we de boel onder controle houden als je de app gebruikt. Dus je komt alleen in aanmerking om de kroeg in te gaan etc als je de app gebruikt.

Mensen instaleren de app want corona....ze raken er aan gewend en voor je het weet heb je chinese toestanden.

Kinderporno, terrorisme zijn ook altijd prima onderwerpen voor dit soort zaken.
pi_192506168
quote:

[..]

[..]

Rode en groene schermen moet je niet willen. Gewoon een SMS of pushmelding sturen bij een verdacht contact.
zie email 27 oktober
pi_192506174
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:41 schreef Farenji het volgende:
Ok, wie gaat die app maken dan? Wat gaat ie precies doen? Wanneer is ie klaar?

Waarschijnlijk krijgen we een of andere gare kutapp die of veel te laat komt, of vol bugs zit (of allebei), en waar niemand wat aan heeft, maar die wel bakken vol met geld heeft gekost.

Als die app er ooit al komt.

Overheid en ict... :N
Zijn al zat apps die het kunnen in Azie. Aanbesteding hoeft niet want crisis ;)
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:50:00 #62
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192506193
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:36 schreef descon het volgende:
Langzaam er door drukken...crisis zoals corona is daar perfect voor.

Never waste a good crisis
Zover ik kan zien overspeelt de overheid en de media, net als in de VS de afgelopen jaren, haar hand, maar we zullen zien.
pi_192506198
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Krijg je een ring of een armband met zo'n chip. Doen ze in Oostenrijk ook. Voor oudjes zonder mobiel.
Tyf even lekker een eind op zeg met die rare onzin. Dit moeten we als maatschappij niet pikken hoor. Ook in crisistijd zijn er grenzen. En de geschiedenis leert dat tijdelijke maatregelen zelden tijdelijk zijn... Want het is toch ook wel makkelijk bij het pakken van terroristen. DAAR KUN JE TOCH NIET TEGEN ZIJN!1!1!
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 23:50:47 #64
236264 crew  capricia
pi_192506205
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik las net heel snel iets over dat het vrij simpel kan inderdaad. Maar de vraag is ook wat het gevolg gaat zijn als de app een signaaltje geeft. Wat wil de overheid daar als gevolg aan koppelen? Dat is bepalend voor wat die app moet weten.
Je kent de VVD toch? Dan krijg je een advies. Om jezelf in quarantaine te plaatsen en jezelf te monitoren.
Daarom ook die tweede app. Dat je geadviseerd wordt contact op te nemen met een dokter.. hoe het met je gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192506209
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Rode en groene schermen moet je niet willen. Gewoon een SMS of pushmelding sturen bij een verdacht contact.
Daar zijn we nu in NL nog niet klaar voor met rode en groene schermen...maar prima start om een generatie hier aan te laten wennen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:52:03 #66
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192506225
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:47 schreef descon het volgende:

[..]

Daarom is corona ook zo perfect. We kunnen alleen de lockdown versoepelen als we de boel onder controle houden als je de app gebruikt. Dus je komt alleen in aanmerking om de kroeg in te gaan etc als je de app gebruikt.

Mensen instaleren de app want corona....ze raken er aan gewend en voor je het weet heb je chinese toestanden.

Kinderporno, terrorisme zijn ook altijd prima onderwerpen voor dit soort zaken.
Maar mensen die tegen de app zijn mijden dan toch gewoon de plekken waar ze de app voor nodig hebben? Behalve de noodzakelijke winkels als supermarkten.

Dan denkt de overheid dat je netjes thuis bent 90% van de tijd maar ondertussen ben je aan chillen in het bos of het strand, noem maar wat. Omdat je tellie thuis ligt.
pi_192506230
We leven niet in China. Weg met die app!
Ik ga gewoon mijn oude Nokia weer gebruiken.
pi_192506236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Tyf even lekker een eind op zeg met die rare onzin. Dit moeten we als maatschappij niet pikken hoor. Ook in crisistijd zijn er grenzen. En de geschiedenis leert dat tijdelijke maatregelen zelden tijdelijk zijn... Want het is toch ook wel makkelijk bij het pakken van terroristen. DAAR KUN JE TOCH NIET TEGEN ZIJN!1!1!
Nee, maar zo willen ze het wel in de lucht gooien.
Er zit nogal wat vreemde materie achter dit corona-virus. Haha.
pi_192506246
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Je kent de VVD toch? Dan krijg je een advies. Om jezelf in quarantaine te plaatsen en jezelf te monitoren.
Daarom ook die tweede app. Dat je geadviseerd wordt contact op te nemen met een dokter.. hoe het met je gaat.
Ik ken de VVD ja. En in dit geval ben ik het nog met ze eens ook. Koppeling van je identiteit aan die app moet je echt niet willen.
zie email 27 oktober
pi_192506266
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:52 schreef quirina het volgende:
Ik ben niet tegen die app. Maar dan wel in een intelligent en privacyvriendelijk model.
zie email 27 oktober
pi_192506272
Voordat je een app verplicht moet je eerst een systeem waarom die app kan fungeren verplichten.
Dit zal allemaal nogal moeilijk blijken.
Punt is, van dit hele corona-verhaal, dat we allemaal gevaccineerd zullen moeten gaan worden.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:55:01 #72
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192506274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:40 schreef trein2000 het volgende:
Dat is vrij eenvoudig. En de overheid heeft de data niet nodig als je nergens kan komen zonder de app. Ze kan er wel wat tegenover zetten, bvb een vergoeding voor wie thuis moet blijven wegens een positieve melding.
pi_192506288
Nokia’s zijn goed !
Batterij gaat veel langer mee, geen gezeik meer over whatsapp. Lijkt me heerlijk rustig!
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:56:16 #74
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192506290
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Met andere woorden, vroome kleuters die volwassenen als kleuter behandelen, omdat ze bang zijn van een griepje, of omdat ze het gewoon leuk vinden om kleuterjuffrouw te spelen.

Het zou je roeping in je leven maar wezen.
pi_192506292
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Maar mensen die tegen de app zijn mijden dan toch gewoon de plekken waar ze de app voor nodig hebben? Behalve de noodzakelijke winkels als supermarkten.

Dan denkt de overheid dat je netjes thuis bent 90% van de tijd maar ondertussen ben je aan chillen in het bos of het strand, noem maar wat. Omdat je tellie thuis ligt.
Wie laat tegenwoordig zijn telefoon nog thuis liggen...je moet wel ff dik doen op social media.

Denk dat de meeste mensen geen zin hebben in een burner phone er naast.

Maar goed...ondertussen delen we wel alles met google, apple etc. Dit is de volgende stap
pi_192506297
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat is vrij eenvoudig. En de overheid heeft de data niet nodig als je nergens kan komen zonder de app. Ze kan er wel wat tegenover zetten, bvb een vergoeding voor wie thuis moet blijven wegens een positieve melding.
Rode en groene schermen ben ik ook tegen. Veel verder dan een dringend advies kan het wmb niet gaan.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 23:57:30 #77
236264 crew  capricia
pi_192506308
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:56 schreef borealist het volgende:

[..]

Met andere woorden, vroome kleuters die volwassenen als kleuter behandelen, omdat ze bang zijn van een griepje, of omdat ze het gewoon leuk vinden om kleuterjuffrouw te spelen.

Het zou je roeping in je leven maar wezen.
Een soort mod dus. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:58:21 #78
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192506316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:56 schreef descon het volgende:

[..]

Wie laat tegenwoordig zijn telefoon nog thuis liggen...je moet wel ff dik doen op social media.

Denk dat de meeste mensen geen zin hebben in een burner phone er naast.

Maar goed...ondertussen delen we wel alles met google, apple etc. Dit is de volgende stap
Klopt, google weet alles al uiteindelijk.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:58:30 #79
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192506321
Bijzonder eng plan ja. Daarnaast is het goed omgaan met privacy wel een lachertje, alles kan en bij genoeg interesse zal gehackt worden, gezien het verleden met ict projecten van de overheid zal dit geen uitzondering zijn. En dat is nog met een kwaadwillende die niet een overheid uit de toekomst is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_192506329
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Hallo Juf Capricia.
zie email 27 oktober
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:02:30 #81
236264 crew  capricia
pi_192506388
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hallo Juf Capricia.
Ik ben benieuwd naar de notes die de overheid zet.
En kan ik ook een TR zetten bij mensen die zich niet aan die 1,5 meter afstand houden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192506434
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de notes die de overheid zet.
Aantekening JDS heet dat
quote:
En kan ik ook een TR zetten bij mensen die zich niet aan die 1,5 meter afstand houden?
_O- Misschien via de app?
zie email 27 oktober
  woensdag 8 april 2020 @ 00:09:38 #83
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192506485
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Rode en groene schermen ben ik ook tegen. Veel verder dan een dringend advies kan het wmb niet gaan.
Je wilt dat winkels of het OV mensen toelaten die misschien besmet zijn? Ik gok dat de werknemers dat niet zullen pikken, zij zullen de extra bescherming willen.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:10:13 #84
459912 FlippingCoin
pi_192506491
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen die app. Maar dan wel in een intelligent en privacyvriendelijk model.
En hoe zie je dit voor je dan? Met genoeg geodata ben je ook te identificeren. Dit soort apps gaan naam mijn idee niet samen met privacyvriendelijk. Nu ik erover nadenk heb je vrij weinig geodata nodig om iemand te koppelen aan een identiteit als je weet waar deze woon en werkt kan je bij erg veel mensen al een koppeling maken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_192506497
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je wilt dat winkels of het OV mensen toelaten die misschien besmet zijn? Ik gok dat de werknemers dat niet zullen pikken, zij zullen de extra bescherming willen.
Je moet het gewoon onmogelijk maken om het te checken. Dan hebben medewerkers gewoon pech.
zie email 27 oktober
pi_192506512
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En hoe zie je dit voor je dan? Met genoeg geodata ben je ook te identificeren. Dit soort apps gaan naam mijn idee niet samen met privacyvriendelijk.
Enkel lokaal bijhouden met welke nummers je contact hebt gehad de afgelopen dagen. En zodra de melding verstuurd moet worden krijg je een code oid om dat te kunnen doen.
zie email 27 oktober
pi_192506530
Je zou in theorie natuurlijk alle bluetooth aparaten waarbij je in de buurt bent geweest lokaal op je telefoon kunnen opslaan.

Dan zet je alleen de bluetooth id's van corona patienten op een server en laat je de app met die info lokaal bepalen of je in aanraking bent geweest met corona patient.

Klinkt in theorie goed..alleen geloof niet in de uitvoering.
pi_192506532
Niet eens elke burger heeft een mobiel, het grote merendeel natuurlijk wel, maar zeker niet alle 17.5 miljoen. Ik vraag me sterk af hoe ze dit willen verplichten, ze kunnen het enkel sterk aanbevelen, meer niet.

Wel zie ik het gebeuren dat als de regels worden versoepelt, ze eventueel zouden kunnen gaan zeggen activiteit X of Y mag je niet doen zonder die app. Daar kunnen ze mensen voor het blok mee zetten.

Ik snap de maatregelen ergens nog wel ook. Maar helaas is dit natuurlijk verder ook weer koren op de molen voor mensen met complottheorieėn.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:14:19 #89
236264 crew  capricia
pi_192506551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:13 schreef descon het volgende:
Je zou in theorie natuurlijk alle bluetooth aparaten waarbij je in de buurt bent geweest lokaal op je telefoon kunnen opslaan.

Dan zet je alleen de bluetooth id's van corona patienten op een server en laat je de app met die info lokaal bepalen of je in aanraking bent geweest met corona patient.
Juist.
Je hebt dan alleen data van die patiėnten nodig. Als overheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 8 april 2020 @ 00:15:30 #90
459912 FlippingCoin
pi_192506564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Enkel lokaal bijhouden met welke nummers je contact hebt gehad de afgelopen dagen. En zodra de melding verstuurd moet worden krijg je een code oid om dat te kunnen doen.
Je moet per telefoon een lijst bijhouden, in die lijsten komen erg snel patronen en gaan erg snel richting een te onderscheiden set data... Een stap verder van geodata maar dit is razendsnel te pinpointen naar een individu. Daarnaast moeten de elementen op de lijsten ook nog hervindbaar zijn om deze als besmet aan te merken...
pi_192506569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:13 schreef Dejannn het volgende:
Niet eens elke burger heeft een mobiel, het grote merendeel natuurlijk wel, maar zeker niet alle 17.5 miljoen. Ik vraag me sterk af hoe ze dit willen verplichten, ze kunnen het enkel sterk aanbevelen, meer niet.
Praktisch probleem ja. En een best wel behoorlijke ook.
quote:
Wel zie ik het gebeuren dat als de regels worden versoepelt, ze eventueel zouden kunnen gaan zeggen activiteit X of Y mag je niet doen zonder die app. Daar kunnen ze mensen voor het blok mee zetten.
Betwijfel of dat zomaar mag. De AP zit er aardig bovenop.
quote:
Ik snap de maatregelen ergens nog wel ook. Maar helaas is dit natuurlijk verder ook weer koren op de molen voor mensen met complottheorieėn.
Ik vrees vooral dat het niet tijdelijk zal zijn. En dat vind ik eng.
zie email 27 oktober
pi_192506578
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je moet per telefoon een lijst bijhouden, in die lijsten komen erg snel patronen en gaan erg snel richting een te onderscheiden set data... Een stap verder van geodata maar dit is razendsnel te pinpointen naar een individu.
Maar zolang die lijst op mijn telefoon staat en niet ergens op een server oid is dat wmb niet perse kwalijk.
zie email 27 oktober
pi_192506581
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:48 schreef descon het volgende:

[..]

Zijn al zat apps die het kunnen in Azie. Aanbesteding hoeft niet want crisis ;)
Wij zijn geen china, wij hebben geen alibaba. Wie gaat het bij ons maken? Niemand wil zich hier aan branden.
pi_192506588
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:13 schreef descon het volgende:

Zoiets ja.

Telefoon houdt zelf de id’s bij en checkt die periodiek met de lijst op de server.
zie email 27 oktober
  woensdag 8 april 2020 @ 00:19:25 #95
459912 FlippingCoin
pi_192506604
quote:

Maar je moet wel ieder moment je id uitstralen, als ik op een paar punten mobiele telefoons plaats ben ik hard op weg in kaart te brengen wie waar komt.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:21:35 #96
459912 FlippingCoin
pi_192506624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zoiets ja.

Telefoon houdt zelf de id’s bij en checkt die periodiek met de lijst op de server.
Dan communiceer je dus periodiek je hele lijst met de server en expose je direct een unieke identificatiesleutel.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:22:02 #97
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192506629
De Jonge kan zoveel willen, als dit verplicht wordt dan flikker ik zonder moeite mijn mobiel in de beerput. Internet ook.
pi_192506630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar zolang die lijst op mijn telefoon staat en niet ergens op een server oid is dat wmb niet perse kwalijk.
En dan ineens een update van de app waarbij het ineens op de server staat ;)
pi_192506641
Ik vind het wel een geniaal idee, al heb ik persoonlijk liever een tracker dan een app op mijn telefoon als dit mogelijk is.

Je moet je wel beseffen dat het dagelijks in Zuid Korea daardoor gewoon kan door gaan, het is dat of nog maanden in lockdown.
blablablabla
  woensdag 8 april 2020 @ 00:23:34 #100
459912 FlippingCoin
pi_192506644
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:22 schreef descon het volgende:

[..]

En dan ineens een update van de app waarbij het ineens op de server staat ;)
Voor de werking ervan moet je je hele lijst al delen met de server tenzij het push based is, dan heb je alleen 17 miljoen tot de macht 17 miljoen messages die eruit moeten dat lukt niet. :+
pi_192506652
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dan communiceer je dus periodiek je hele lijst met de server en expose je direct een unieke identificatiesleutel.
Of die server communiceert z’n lijst met mijn telefoon.
zie email 27 oktober
pi_192506662
De Nederlandse overheid en IT kennende, is corona of al lang en breed verdwenen of heeft het de complete mensheid uitgeroeid voordat die app en de achterliggende data-analyses fatsoenlijk zouden werken.

En het hele privacy gedoe is ook wel een dingetje.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 8 april 2020 @ 00:25:40 #103
459912 FlippingCoin
pi_192506677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dan krijg je een push based architectuur dat is technisch niet haalbaar denk ik.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:25:54 #104
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192506680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:13 schreef Dejannn het volgende:

Ik gok dat de overheid weinig zal moeten doen, ze kunnen het waarschijnlijk aan de bedrijven en vakbonden overlaten om verplichtingen in te voeren.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:26:16 #105
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192506687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:23 schreef Elan het volgende:
Ik vind het wel een geniaal idee, al heb ik persoonlijk liever een tracker dan een app op mijn telefoon als dit mogelijk is.

Je moet je wel beseffen dat het dagelijks in Zuid Korea daardoor gewoon kan door gaan, het is dat of nog maanden in lockdown.
We zitten niet in ZK.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:26:29 #106
459912 FlippingCoin
pi_192506689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:24 schreef probeer het volgende:
De Nederlandse overheid en IT kennende, is corona of al lang en breed verdwenen of heeft het de complete mensheid uitgeroeid voordat die app en de achterliggende data-analyses fatsoenlijk zouden werken.

En het hele privacy gedoe is ook wel een dingetje.
Nemen ze straks een buitenlandse app aan. :{
  woensdag 8 april 2020 @ 00:27:43 #107
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_192506700
quote:
Maakt geen bal uit. Je hebt er geen app voor nodig. Zodra je een cellulair netwerk gebruikt ben je het haasje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:27:43 #108
236264 crew  capricia
pi_192506701
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Voor de werking ervan moet je je hele lijst al delen met de server tenzij het push based is, dan heb je alleen 17 miljoen tot de macht 17 miljoen messages die eruit moeten dat lukt niet. :+
Nee. Alleen de besmette nummers van de afgelopen 2 weken hoeven opgeslagen te worden.
Jouw telefoon matcht zijn eigen lijst ten opzichte van die nummers.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192506708
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:15 schreef trein2000 het volgende:
Ik vrees vooral dat het niet tijdelijk zal zijn. En dat vind ik eng.
Dat is dus een onrealistische angst voor mijn gevoel. Waarom zou de overheid willen weten wat Anita en Henk van op de hoek doen? Daar is geen enkele aanleiding voor, totaal ook geen nuttige informatie. Het enige wat ze op dit moment willen weten is hoe het virus zich verspreid en dat zoveel mogelijk voorkomen en mensen inlichten. Ik kan me betreffende het gedrag van het virus ook goed voorstellen dat zo'n app bijzonder interessante informatie kan opleveren.

De overheid kan haast niet anders. Ze moeten wat, mensen willen deze lockdown niet langer (lopen na drie weken al te half depressief te jammeren), maar men wil ook niet ziek worden en ook niet hun baan verliezen en de economie verder zien instorten. De overheid moet het allemaal maar met een toverstokje zien op te lossen, zo werkt het natuurlijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 00:28:49 ]
pi_192506712
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nemen ze straks een buitenlandse app aan. :{
Tsja, Europese aanbestedingen ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_192506715
Dat hele idee dat een "app" een of andere magische oplossing uit een probleem kan zijn. Dat ontspruit alleen uit het brein van mensen die nauwelijks een idee hebben van wat een "app" eigenlijk inhoudt maar die het allemaal wel heel erg geil vinden klinken.
pi_192506717
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Andersom, de server zend de lijst id’s en je telefoon checkt dan zelf of je bij die in de buurt bent geweest.

Dit is een voorbeeld van zo’n app. Opensource en privacy by design. Ik zie er eigenlijk weinig nadelen aan.

woensdag 8 april 2020 @ 00:29:42 #113
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192506719
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Moet je zeker op je CV zetten als je voor BOA solliciteert. ;)
  woensdag 8 april 2020 @ 00:30:06 #114
459912 FlippingCoin
pi_192506722
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Alleen de besmette nummers van de afgelopen 2 weken hoeven opgeslagen te worden.
Jouw telefoon matcht zijn eigen lijst ten opzichte van die nummers.
Hm dat is zo alleen de zieke gevallen hoeven gedeeld te worden. :o
pi_192506724
De inperking op vrijheden en het inleveren van privacy is serieus levensgevaarlijker dan corona
pi_192506726
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dan krijg je een push based architectuur dat is technisch niet haalbaar denk ik.
Hoeft niet realtime. Je laat de app af en toe ff checken voor nieuwe data.
pi_192506728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat is dus een onrealistische angst voor mijn gevoel. Waarom zou de overheid willen weten wat Anita en Henk van op de hoek doen? Daar is geen enkele aanleiding voor, totaal ook geen nuttige informatie. Het enige wat ze op dit moment willen weten is hoe het virus zich verspreid en dat zoveel mogelijk voorkomen en mensen inlichten. Ik kan me betreffende het gedrag van het virus ook goed voorstellen dat zo'n app bijzonder interessante informatie kan opleveren.

De overheid kan haast niet anders. Ze moeten wat, mensen willen deze lockdown niet langer (lopen na drie weken al te half depressief te jammeren), maar men wil ook niet ziek worden en ook niet hun baan verliezen en de economie verder zien instorten. De overheid moet het allemaal maar met een toverstokje zien op te lossen, zo werkt het natuurlijk niet.
Noem mij eens een tijdelijke maatregel die ook echt tijdelijk bleek? Ik noem een kwartje van Kok. Ik noem een crisis en herstelwet. De ervaring leert dat de overheid eenmaal verkregen bevoegdheden niet meer afstaat.

Want criminelen pakken DAAR BEN JIJ TOCH OOK VOOR!
zie email 27 oktober
  woensdag 8 april 2020 @ 00:30:48 #118
459912 FlippingCoin
pi_192506729
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:29 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Andersom, de server zend de lijst id’s en je telefoon checkt dan zelf of je bij die in de buurt bent geweest.

Dit is een voorbeeld van zo’n app. Opensource en privacy by design. Ik zie er eigenlijk weinig nadelen aan.

Zal die morgen kijken. ^O^
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:31:06 #119
236264 crew  capricia
pi_192506730
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hm dat is zo alleen de zieke gevallen hoeven gedeeld te worden. :o
Dat is alles.
Valt best mee hoor. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192506732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:10 schreef 00wildchild het volgende:

Derhalve boeit me niet.
Please Myrr... Je bent slimmer dan dit.
Que fįcil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  woensdag 8 april 2020 @ 00:32:04 #121
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192506737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Gaat om de langere termijn, de overheid zal dit niet uitschakelen. Het blijft een gevecht voor privacy en de glijdende schaal.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:32:51 #122
459912 FlippingCoin
pi_192506742
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:30 schreef descon het volgende:

[..]

Hoeft niet realtime. Je laat de app af en toe ff checken voor nieuwe data.
Ja dat zou dan geen probleem zijn. Alleen blijft je telefoon wel continu een id exposen die je met een hand vol andere telefoons in kaart kan brengen.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:34:20 #123
459912 FlippingCoin
pi_192506749
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is alles.
Valt best mee hoor. :D
Ja nu ik er zo over nadenk kan het wel als iedere telefoon gewoon zelf de lijst met besmette gevallen ophaalt en vergelijkt voor een match. :@
  woensdag 8 april 2020 @ 00:34:43 #124
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192506750
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:30 schreef -Chakotay- het volgende:
De inperking op vrijheden en het inleveren van privacy is serieus levensgevaarlijker dan corona
Als je het aantal mensen gedood door corona vergelijkt met het aantal mensen gedood door overheden kan je dat wel stellen ja.

De overheid is een noodzakelijk kwaad welke goed in de gaten moet worden gehouden, met de realisatie dat het vroeg of laat mis zal gaan, en dat uiteindelijk het goede zal overwinnen van het kwade.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:36:00 #125
459912 FlippingCoin
pi_192506759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:34 schreef borealist het volgende:

[..]

Als je het aantal mensen gedood door corona vergelijkt met het aantal mensen gedood door overheden kan je dat wel stellen ja.

De overheid is een noodzakelijk kwaad welke goed in de gaten moet worden gehouden, met de realisatie dat het vroeg of laat mis zal gaan, en dat uiteindelijk het goede zal overwinnen van het kwade.
Precies, we hoeven niet ver terug te kijken om te zien hoe goede registratie bij heeft gedragen aan een vreselijk iets.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:36:30 #126
236264 crew  capricia
pi_192506763
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja nu ik er zo over nadenk kan het wel als iedere telefoon gewoon zelf de lijst met besmette gevallen ophaalt en vergelijkt voor een match. :@
Ja.
Alleen het id. van de besmette persoon zal opgeslagen moeten worden. En dat kan wel een privacy ding zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192506769
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat zou dan geen probleem zijn. Alleen blijft je telefoon wel continu een id exposen die je met een hand vol andere telefoons in kaart kan brengen.
Zolang je niet terug koppelt aan de server dat er een match is heb je alleen id's van telefoons die de app gebruiken. Als je telefoon id niet te koppelen is aan een bluetooth id zou dat goed gaan.

Alleen zullen ze voor onderzoek vast bij een besmetting je contacten willen oploaden om te zien waar je waarschijnlijk bent besmet. Dan zul je voor corona patienten wel kunnen matchen.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:39:27 #128
236264 crew  capricia
pi_192506775
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:37 schreef descon het volgende:

[..]

Zolang je niet terug koppelt aan de server dat er een match is heb je alleen id's van telefoons die de app gebruiken. Als je telefoon id niet te koppelen is aan een bluetooth id zou dat goed gaan.

Alleen zullen ze voor onderzoek vast bij een besmetting je contacten willen oploaden om te zien waar je waarschijnlijk bent besmet. Dan zul je voor corona patienten wel kunnen matchen.
Daar dacht ik ook aan. Maar met die id's van alleen besmette personen, kunnen ze dat al.
Daar hebben ze je contactgegevens niet voor nodig.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:41:56 #129
236264 crew  capricia
pi_192506793
Overigens zit er wel een uitdaging met mensen die in een flatgebouw wonen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 8 april 2020 @ 00:41:59 #130
459912 FlippingCoin
pi_192506794
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:37 schreef descon het volgende:

[..]

Maar als ik op 10 punten een telefoon plaats, ik weet hiervaan de locatie en ik weet met welke id's contact is geweest. Dan heb ik vrij veel informatie over de id's die op meerdere telefoons terugkomen qua reisgedrag.
pi_192506795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:34 schreef borealist het volgende:

[..]

Kan je het goede van het kwade nog onderscheiden in een absolute controlestaat?
pi_192506813
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan. Maar met die id's van alleen besmette personen, kunnen ze dat al.
Daar hebben ze je contactgegevens niet voor nodig.
Gps gegevens bij contact moment(en). Zo kan je mooi bepalen waar de besmettingen zich plaats vinden.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:44:31 #133
236264 crew  capricia
pi_192506821
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar als ik op 10 punten een telefoon plaats, ik weet hiervaan de locatie en ik weet met welke id's contact is geweest. Dan heb ik vrij veel informatie over de id's die op meerdere telefoons terugkomen qua reisgedrag.
Dan zul je de sleutel pas moeten krijgen op het moment je contact maakt met de besmettingen-database.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192506822
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hoe denk je dat de filemeldingen worden gemeten ;)
pi_192506827
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:41 schreef capricia het volgende:
Overigens zit er wel een uitdaging met mensen die in een flatgebouw wonen. :D
Of in een ziekenhuis werken, of metrobestuurder zijn. Heel veel haken en ogen.
zie email 27 oktober
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:46:26 #136
236264 crew  capricia
pi_192506836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:43 schreef descon het volgende:

[..]

Gps gegevens bij contact moment(en). Zo kan je mooi bepalen waar de besmettingen zich plaats vinden.
Van de patiėnt? Ja. Ik ben benieuwd wat ze daarvan gaan opslaan. Denk dat daar ook het stukje privacy uitdaging ligt.
Voor de app is het niet nodig. Maar de GGD zou het graag willen weten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 8 april 2020 @ 00:46:41 #137
459912 FlippingCoin
pi_192506839
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan zul je de sleutel pas moeten krijgen op het moment je contact maakt met de besmettingen-database.
Maar je unieke waarde moet bij de ander in de telefoon staan om te kunnen vergelijken met de besmettingen database, dus bij ieder contact moet deze gedeeld worden toch? Of doel je op encryptie?
pi_192506846
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Of in een ziekenhuis werken, of metrobestuurder zijn. Heel veel haken en ogen.
Geloof dat ze met bluetooth werken en alleen als je langer als een bepaalde periode bij elkaar in de buurt bent geweest.

Passanten krijg je niet mee, maar een volle trein coupe wel.
pi_192506852
Krijgen we dan ook allemaal een telefoon?
pi_192506857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:47 schreef descon het volgende:

[..]

Geloof dat ze met bluetooth werken en alleen als je langer als een bepaalde periode bij elkaar in de buurt bent geweest.

Passanten krijg je niet mee, maar een volle trein coupe wel.
Lijkt me raar. Van een heftig kuchende passant kun je toch ook besmet worden.
zie email 27 oktober
  woensdag 8 april 2020 @ 00:49:36 #141
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192506862
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:48 schreef woxxel het volgende:
Krijgen we dan ook allemaal een telefoon?
Yep
pi_192506873
Nou mn ouders zo ver krijgen dat ze hun telefoon dan altijd meenemen, die laten dat altijd thuis
  woensdag 8 april 2020 @ 00:50:53 #143
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192506875
Man man man, al je internet en mobiel verkeer en je locatie op elk moment wordt jarenlang bijgehouden, maar een app die veel minder gegevens verzameld en ze slechts een week of twee bijhoudt is onaanvaardbaar...
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:50:59 #144
236264 crew  capricia
pi_192506876
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar je unieke waarde moet bij de ander in de telefoon staan om te kunnen vergelijken met de besmettingen database, dus bij ieder contact moet deze gedeeld worden toch? Of doel je op encryptie?
Ja. Encryptie. Lijkt me logisch dat er daarmee gewerkt wordt.
Maar goed. Ik werk wel in de ICT maar niet bij de overheid. :D

(Het lijkt me overigens echt niet zo moeilijk, dit project )
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 8 april 2020 @ 00:52:12 #145
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192506881
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:50 schreef woxxel het volgende:
Nou mn ouders zo ver krijgen dat ze hun telefoon dan altijd meenemen, die laten dat altijd thuis
Boomers mogen dood vallen, nieuwe tijden
pi_192506885
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lijkt me raar. Van een heftig kuchende passant kun je toch ook besmet worden.
Systeem is ook niet waterdicht. Moet een gevoel van (schijn) veiligheid zijn.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:53:13 #147
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192506891
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:52 schreef descon het volgende:

[..]

Systeem is ook niet waterdicht. Moet een gevoel van (schijn) veiligheid zijn.
Laat die haakjes maar weg.
pi_192506896
Waarom is zo'n app zo belangrijk?
Mensen die ziek zijn moeten toch gewoon binnen blijven???
  woensdag 8 april 2020 @ 00:54:47 #150
459912 FlippingCoin
pi_192506900
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zal er morgen nog eens over nadenken. :P
pi_192506902
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Schaalbaarheid lijkt me tricky. Misschien de hoeveelheid data lokaal als je op een drukke locatie bent.
pi_192506903
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:53 schreef -Chakotay- het volgende:
Omdat een aanzienlijke groep zo minimaal ziek is dat ze het niet merken.
zie email 27 oktober
pi_192506907
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:31 schreef TTSS het volgende:

[..]

Please Myrr... Je bent slimmer dan dit.
Ben ik ook, zeg toch snap alle achterliggen zooi wel maar ik kan me er gewoon echt niet druk meer om maken. :')

Politiek jongen... als je nu nog niet door hebt hoe weinig invloed we daar op hebben vraag ik me af wie slimmer dan dit is.
  woensdag 8 april 2020 @ 00:55:56 #154
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192506910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, dus, daar zijn allerlei maatregelen voor.
pi_192506914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:55 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja en die willen ze dus vervangen door een app.
zie email 27 oktober
  woensdag 8 april 2020 @ 00:57:27 #156
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192506917
Aanvullende shit is echt niet nodig, minister De Jonge.

Ksssst
  woensdag 8 april 2020 @ 00:58:30 #157
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192506922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja en die willen ze dus vervangen door een app.
Ik ben tegen.
pi_192506923
quote:

[..]

Het issue hier is dat je moet aanmelden als patient. Ik zal toch echt eerst goed ziek moeten zijn wil ik naar de dokter gaan.

Bij milde verschijnselen blijf ik in bed liggen en kom ik niet als corona patient in de boeken
pi_192506924
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:55 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ben ik ook, zeg toch snap alle achterliggen zooi wel maar ik kan me er gewoon echt niet druk meer om maken. :')

Politiek jongen... als je nu nog niet door hebt hoe weinig invloed we daar op hebben vraag ik me af wie slimmer dan dit is.
Dat is het punt niet helemaal toch?
pi_192506925
quote:

[..]

Dat is toch een zwak argument?
Je kan veel beter heel Nederland gaan testen.
En de kans dat je iemand ziek maakt als je geen symptomen hebt is natuurlijk heel klein.
Zolang je de 1,5 meter maar in acht neemt.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 00:59:02 #161
236264 crew  capricia
pi_192506926
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:55 schreef descon het volgende:

[..]

Schaalbaarheid lijkt me tricky. Misschien de hoeveelheid data lokaal als je op een drukke locatie bent.
Valt wel mee.
Een voorbijganger hoeft niet worden opgeslagen.
Een persoon waarmee je 10 minuten aan een tafeltje in een restaurant zit, wel.
Maar goed. Tijdsduur lijkt me gewoon een parameter, afstand ook. Mag de GGD uitzoeken. Welke waarden het beste zijn :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192506927
Zolang je maar hele duidelijke wetgeving hebt waar in staat dat je dit echt alleen mag gebruiken tbv corona contact onderzoek en voor geen enkel ander doel. En zorgt dat het technisch ook onmogelijk is om deze data in te zien voor andere doeleinden.
Welk argument (wat zwaarder weegt dan honderdduizenden doden) weegt hier dan nog tegenop?

95% van het volk geeft al hun data (wat veeel verder gaat dan alleen wat locatie data) al vrijwillig aan Amerikaanse bedrijven als Google of Apple of Facebook, etc. in ruil voor wat gratis diensten. Maar aan onze overheid (die we zelf democratisch gekozen hebben), die enorm beperkt worden door wetgeving om het alleen maar heel gericht gebruikt om levens te redden, dan is het opeens wel een enorm probleem?

Natuurlijk begrijp ik dat het gevaarlijk terrein is en dat het wat overeenkomsten kent met het doemscenario van Orwell's 1984 maar laten we eerlijk zijn, dat is echt nog steeds een heel ander scenario dan waar we nu voor staan. De data die we al afgeven aan de eerder genoemde instanties is al zoveel meer dan zo'n app voor alleen je locatie gegevens bij corona besmettingen valt. Het enige (niet geringe) verschil is dat die andere partijen commercieel zijn en dit de overheid is.
En natuurlijk moet je daarbij enorm oppassen dat je niet op een hellend vlak komt dat de overheid data in handen krijgt waarmee ze stemgedrag kunnen beļnvloeden maar ik zie echt even niet wat zo'n app daar aan bij gaat dragen. Er zijn al zoveel mogelijkheden m.b.t. big data die veel meer mogelijkheden bieden voor dat soort praktijken waardoor deze app daar echt niet meer aan gaat bijdragen.
Natuurlijk, liever helemaal niet, maar als dit echt gaat helpen om het sociale leven, de economie en heel veel mensenlevens te redden dan moet het (onder strikte voorwaarden) wel kunnen toch?

En zo niet, kan iemand dat uitleggen voor een leek?
pi_192506928
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:55 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Verstandig. Het zal mij ook allemaal me reet roesten eigenlijk. Van mij part sluiten ze me aan op een satteliet die me vertelt wat ik moet doen.
Het zal me allemaal wat, als "ze" daar gelukkig van worden wens ik ze veel plezier.
Ik ga nu lekker slapen. En verder zie ik het morgen wel weer.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:00:06 #164
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192506931
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:55 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja, contactonderzoek, wat de GGD na enkele dagen opgaf omdat ze de mankracht niet hadden.
pi_192506934
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:58 schreef descon het volgende:

[..]

Het issue hier is dat je moet aanmelden als patient. Ik zal toch echt eerst goed ziek moeten zijn wil ik naar de dokter gaan.

Bij milde verschijnselen blijf ik in bed liggen en kom ik niet als corona patient in de boeken
Maar ik kan mij wel voorstellen dat je dat lichte kuchje net wat eerder opmerkt als je weet dat je contact hebt gehad met een coronapatient. Dan ben je toch alerter. Als je dat combineert met een uitgebreider testbeleid. Kun je denk im vrij snel een aanzienlijk deel opsporen. Het is niet erg als je een keer een schakeltje mist, als de overgrote meerderheid maar opgespoord wordt.
zie email 27 oktober
pi_192506936
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:59 schreef Middelpunt het volgende:
Zolang je maar hele duidelijke wetgeving hebt waar in staat dat je dit echt alleen mag gebruiken tbv corona contact onderzoek en voor geen enkel ander doel. En zorgt dat het technisch ook onmogelijk is om deze data in te zien voor andere doeleinden.
Welk argument (wat zwaarder weegt dan honderdduizenden doden) weegt hier dan nog tegenop?

95% van het volk geeft al hun data (wat veeel verder gaat dan alleen wat locatie data) al vrijwillig aan Amerikaanse bedrijven als Google of Apple of Facebook, etc. in ruil voor wat gratis diensten. Maar aan onze overheid (die we zelf democratisch gekozen hebben), die enorm beperkt worden door wetgeving om het alleen maar heel gericht gebruikt om levens te redden, dan is het opeens wel een enorm probleem?

Natuurlijk begrijp ik dat het gevaarlijk terrein is en dat het wat overeenkomsten kent met het doemscenario van Orwell's 1984 maar laten we eerlijk zijn, dat is echt nog steeds een heel ander scenario dan waar we nu voor staan. De data die we al afgeven aan de eerder genoemde instanties is al zoveel meer dan zo'n app voor alleen je locatie gegevens bij corona besmettingen valt. Het enige (niet geringe) verschil is dat die andere partijen commercieel zijn en dit de overheid is.
En natuurlijk moet je daarbij enorm oppassen dat je niet op een hellend vlak komt dat de overheid data in handen krijgt waarmee ze stemgedrag kunnen beļnvloeden maar ik zie echt even niet wat zo'n app daar aan bij gaat dragen. Er zijn al zoveel mogelijkheden m.b.t. big data die veel meer mogelijkheden bieden voor dat soort praktijken waardoor deze app daar echt niet meer aan gaat bijdragen.
Natuurlijk, liever helemaal niet, maar als dit echt gaat helpen om het sociale leven, de economie en heel veel mensenlevens te redden dan moet het (onder strikte voorwaarden) wel kunnen toch?

Dat werkt niet .. je moet niet toegeven aan deze maatregelen.
Het doel heilig niet de middelen.
Het is levensgevaarlijk, dat moet je echt niet onderschatten!
Want deze maatregel is een vrijbrief voor toekomstige problemen.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:02:05 #168
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192506944
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:59 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Dat is toch een zwak argument?
Je kan veel beter heel Nederland gaan testen.
En de kans dat je iemand ziek maakt als je geen symptomen hebt is natuurlijk heel klein.
Zolang je de 1,5 meter maar in acht neemt.
17 miljoen tests elke twee weken?
pi_192506945
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:53 schreef -Chakotay- het volgende:
Ja. Dat snap ik ook niet
  woensdag 8 april 2020 @ 01:03:03 #170
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_192506951
quote:
Klopt, die Chinezen pakken het “beter” aan.

Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_192506952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

17 miljoen tests elke twee weken?
de mensen die immuun zijn hoef je niet meer te testen slimpie :)
  woensdag 8 april 2020 @ 01:03:48 #172
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192506955
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:02 schreef woxxel het volgende:

[..]

Ja. Dat snap ik ook niet
Omdat mensen besmettelijk kunnen zijn voordat ze symptomen hebben.
pi_192506958
Maar iedereen zit binnen en houdt afstand
  woensdag 8 april 2020 @ 01:04:36 #174
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192506960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:03 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

de mensen die immuun zijn hoef je niet meer te testen slimpie :)
Ok, 16 miljoen dan.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:04:49 #175
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192506963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:04 schreef woxxel het volgende:
Maar iedereen zit binnen
Ssst
pi_192506966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:00 schreef -Chakotay- het volgende:
Het is levensgevaarlijk, dat moet je echt niet onderschatten!
Is dit een citaat van Robert Jensen? Ik hoor het hem zeggen. _O-
pi_192506968
VOLK :')
Welterusten
pi_192506972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ok, 16 miljoen dan.
het is in ieder geval interessante informatie :)
  woensdag 8 april 2020 @ 01:07:05 #179
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192506981
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:04 schreef woxxel het volgende:
Tja, als iedereen dat 1.5 jaar wil volhouden dan is de app inderdaad overbodig.
pi_192506982
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Is dit een citaat van Robert Jensen? Ik hoor het hem zeggen. _O-
Heeft helemaal niks met Jensen te maken.
pi_192506990
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar ik kan mij wel voorstellen dat je dat lichte kuchje net wat eerder opmerkt als je weet dat je contact hebt gehad met een coronapatient. Dan ben je toch alerter. Als je dat combineert met een uitgebreider testbeleid. Kun je denk im vrij snel een aanzienlijk deel opsporen. Het is niet erg als je een keer een schakeltje mist, als de overgrote meerderheid maar opgespoord wordt.
Met een lichte kuch ga ik niet naar de dokter.

Wat ze ook vergeten is dat de gemiddelde aziaat veel sneller naar de dokter gaat als een hollander.

Bij ons is het al snel ff thuis uitzieken en weer door. Je zal dus ook minder data krijgen.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 01:08:31 #182
236264 crew  capricia
pi_192506992
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:04 schreef woxxel het volgende:
Ja. Nu wel.
Maar dit is voor als het weer allemaal open gaat. Dan moet je iets kunnen tracen zodra er weer gevallen opduiken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192506993
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:07 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Heeft helemaal niks met Jensen te maken.
De woordkeuze en stellingname zouden zo maar de zijne kunnen zijn, maar okay, had gekund.
pi_192506994
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tja, als iedereen dat 1.5 jaar wil volhouden dan is de app inderdaad overbodig.
En dan zou je de app weer verwijderen als je al genezen bent, of blijven mensen meldingen krijgen als je als excorona langs mensen loopt
  woensdag 8 april 2020 @ 01:11:03 #185
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192507005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:09 schreef woxxel het volgende:

[..]

En dan zou je de app weer verwijderen als je al genezen bent, of blijven mensen meldingen krijgen als je als excorona langs mensen loopt
Yep De overheid krijgt een klein stijfje van deze controle. Installeer de APP gewoon niet.

Einde mededeling
pi_192507009
Doe dan ook maar meteen die app een vinkje aanzetten voor andere besmettelijke ziektes. Bijv soa. Handig om dan een berichtje op je telefoon te krijgen.
pi_192507013
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

De woordkeuze en stellingname zouden zo maar de zijne kunnen zijn, maar okay, had gekund.
Ben altijd anti contolestaat geweest. Ben anti trajectcontrole, anti schijnveiligheid in de vorm van camera's, anti parkeerdetectie auto's.
pi_192507020
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:12 schreef woxxel het volgende:
Doe dan ook maar meteen die app een vinkje aanzetten voor andere besmettelijke ziektes. Bijv soa. Handig om dan een berichtje op je telefoon te krijgen.
Of HIV-positieven gewoon verplicht een roze H op alle kleding naaien.
pi_192507022
Moeten we dan ook een App hebben die ons beschermt tegen pedo's, tbs'ers, beroepscriminelen en moordenaars?
  woensdag 8 april 2020 @ 01:13:53 #190
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192507023
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:12 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ben altijd anti contolestaat geweest. Ben anti trajectcontrole, anti schijnveiligheid in de vorm van camera's, anti parkeerdetectie auto's.
Paranoide zeker?
  woensdag 8 april 2020 @ 01:14:10 #191
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192507026
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:09 schreef woxxel het volgende:

[..]

Dan krijg je een "corona-free, corona-immune" badge, moet je ook geen masker dragen (want best mogelijk dat ze dat ook gaan verplichten, of dat winkels het gaan eisen)
pi_192507029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:13 schreef -Chakotay- het volgende:
Moeten we dan ook een App hebben die ons beschermt tegen pedo's, tbs'ers, beroepscriminelen en moordenaars?
Er valt best iets te zeggen voor pedo-registers. (En een app die je waarschuwt bij een naderende verlof TBS'er had sowieso levens gered.)
  woensdag 8 april 2020 @ 01:15:36 #193
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_192507036
Waarom is het artikel over dat scholen en gemeentes die geen contact kunnen krijgen met 7.000 kids ..die al in moeilijke omstandigheden zitten verdwenen bij Nu.nl??? ...
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_192507041
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:13 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Paranoide zeker?
nee, ik vind dat iedereen het recht heeft om niet geregistreerd of vastgelegd te worden
ik vind dat een fundamentele mensenrecht
  woensdag 8 april 2020 @ 01:16:58 #195
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192507046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:16 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

nee, ik heb het recht om niet geregistreerd of vastgeled te worden
ik vind dat een fundamentele mensenrecht
Kijk naar mijn PI
pi_192507048
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:15 schreef snetje het volgende:
Waarom is het artikel over dat scholen en gemeentes die geen contact kunnen krijgen met 7.000 kids ..die al in moeilijke omstandigheden zitten verdwenen bij Nu.nl??? ...
Momernt, zal het even de redactie van nu.nl vragen.
pi_192507049
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:16 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Kijk naar mijn PI
pi?
pi_192507052
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:17 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

pi?
Post icon.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:18:18 #199
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192507053
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:15 schreef snetje het volgende:
Omdat dat Jeugdzorg is en dat is 1 grote poel van verderf.
pi_192507056
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Post icon.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:19:29 #201
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192507063
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:18 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ja, nee, gewoon links bovenin
pi_192507064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:18 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Nee het icoontje tussen de avatar en de inhoud van een post.
pi_192507070
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:19 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja, nee, gewoon links bovenin
Heej, boeit niet!
  woensdag 8 april 2020 @ 01:21:01 #204
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_192507072
Volgens mij kunnen ze je mobiel nu al volgen ook zonder die app
I will do what i must !!
  woensdag 8 april 2020 @ 01:21:14 #205
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_192507074
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Momernt, zal het even de redactie van nu.nl vragen.
Items als dit kun je nog wel vinden ...

En dit ... tante Cor
https://www.nu.nl/coronav(...)ereld-die-genas.html

Maar het echte nieuws omtrent de kinderen in nood is weggehaald ... :(
pi_192507077
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:21 schreef BoonDockSaint het volgende:
Volgens mij kunnen ze je mobiel nu al volgen ook zonder die app
Ik laat mijn telefoon steeds vaker thuis
pi_192507085
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:21 schreef snetje het volgende:

[..]

Items als dit kun je nog wel vinden ...
[ afbeelding ]
En dit ... tante Cor
https://www.nu.nl/coronav(...)ereld-die-genas.html

Maar het echte nieuws omtrent de kinderen in nood is weggehaald ... :(
Dat lijkt me meer iets voor COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #550 De App II
  woensdag 8 april 2020 @ 01:23:01 #208
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_192507087
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:21 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ik ook
I will do what i must !!
  woensdag 8 april 2020 @ 01:23:36 #209
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192507092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:21 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Lol, maar je hebt er dus wel één. Ik gok dat ik de enige hier ben zonder telefoon of wifi.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:25:14 #210
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192507100
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol, maar je hebt er dus wel één. Ik gok dat ik de enige hier ben zonder telefoon of wifi.
Maar wel internet, zou je zonder kunnen?
pi_192507132
quote:

[..]

Nope, heb geen smartfoon nooit gehad ook.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:31:42 #212
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192507135
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:25 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Maar wel internet, zou je zonder kunnen?
Waarom zou ik, ik klaag niet over de inbreuken op m'n privacy.
pi_192507137
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:58 schreef TTSS het volgende:

[..]

Dat is het punt niet helemaal toch?
Het punt is dat er zeer summmiere info over een app wordt gegeven en iedereen gelijk op zijn stelten staat met allemaal dingen die nog helemaal niet aan de orde zijn en ook echt niet zomaar aan de orde komen.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:32:36 #214
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192507143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:31 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Nope, heb geen smartfoon nooit gehad ook.
Jij was hier niet toen ik dat postte. :6
  woensdag 8 april 2020 @ 01:33:45 #215
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192507152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waarom zou ik, ik klaag niet over de inbreuken op m'n privacy.
Lekker sociaal
  woensdag 8 april 2020 @ 01:34:34 #216
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192507161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:32 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Het punt is dat er zeer summmiere info over een app wordt gegeven en iedereen gelijk op zijn stelten staat met allemaal dingen die nog helemaal niet aan de orde zijn en ook echt niet zomaar aan de orde komen.
Slaap lekker verder.
pi_192507164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:32 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Die app zal me wat. Ging me meer over je opmerking over Nederland Pedoland...
pi_192507170
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jij was hier niet toen ik dat postte. :6
Kwam even gezellig binnen vallen, nu de laatste Better call Saul kijken. :+
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192507182
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:36 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Oh. Vriend... Ik kan je hele zieke inside dingen vertellen. Ik vorm nooit zomaar een mening. Heb ook niet eens iets tegen pedofilie opzich, maar wel de dingen die eruit kunnen voortkomen en ik heb zat verhalen.
Oke... Maar dat lijkt me niet specifiek iets voor Nederland toch?
pi_192507186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:38 schreef TTSS het volgende:

[..]

Oke... Maar dat lijkt me niet specifiek iets voor Nederland toch?
Is wel een grote speler hoor procentueel/ relatief gezien. Vanwege privacy. Maargoed. Heb geen zin om boos te worden en bronnen moeten zoeken enzo. :')

Zit gewoon te chillen nu.
pi_192507189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:38 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Is wel een grote speler hoor procentueel/ relatief gezien.
Dat is omdat Nederland veel servers heeft.
pi_192507195
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:39 schreef TTSS het volgende:

[..]

Dat is omdat Nederland veel servers heeft.
Ja en je nergens in mag omdat Nederland. Maar er wordt ook zat gemaakt hier.
pi_192507202
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:40 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ja en je nergens in mag omdat Nederland.
Die privacyregels zijn Europees, Nederland neemt het juist niet zo nauw op dit vlak. AIVD heeft bijvoorbeeld meer mogelijkheden dan de diensten in veel andere Europese landen.

Maar wat jij zegt over grote speler geldt voor alle online diensten en uploads, ook illegale dus. Wij hebben namelijk twee grote serverknooppunten hier.
pi_192507207
Buiten de zeer terechte privacy zorgen die veel mensen hebben (en ik hoop dat men snugger genoeg is dit massaal te weigeren.)

Die app laat zien dat je in de buurt van een besmet iemand bent geweest, wat heb je daar aan?

Fijn je weet nu waar je besmet bent wanneer je ziek wordt, als je dan toch zo nodig een app moet maken laat dan zien dat je een besmet gebied nadert.
pi_192507223
quote:

[..]

Ik overweeg wel om weer een gsm te kopen ipv smartphone.
pi_192507227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:42 schreef TTSS het volgende:

[..]

Die privacyregels zijn Europees, Nederland neemt het juist niet zo nauw op dit vlak. AIVD heeft bijvoorbeeld meer mogelijkheden dan de diensten in veel andere Europese landen.

Maar wat jij zegt over grote speler geldt voor alle online diensten en uploads, ook illegale dus. Wij hebben namelijk twee grote serverknooppunten hier.
Oké. Ja ik reageer waarschijnlijk teveel vanuit een vrouwelijk emotioneel iets, maar dat is omdat ik weet dat letterlijk hier ook erg veel gemaakt wordt.

Maar, ik ben aan het chillen. _O_

En ja we nemen het niet zo nauw duh. Dat is toch al duidelijk maaaaar ja chillen dus. Haha joejoe.
pi_192507234
Bij Jinek zegggen ze terecht: "Wat heb je aan de app als niemand het gaat gebruiken".
Dus om die reden is het aannemelijk dat het verplicht gesteld gaat worden.
Vervolgens is het idd interessant om te weten hoe je gaat handhaven.
Veel mensen hebben geen smartphone.
Mogen deze mensen dan niet naar buiten?
  woensdag 8 april 2020 @ 01:48:03 #228
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_192507236
quote:

[..]

+1 ... :)
pi_192507249
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:46 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Oké. Ja ik reageer waarschijnlijk teveel vanuit een vrouwelijk emotioneel iets, maar dat is omdat ik weet dat letterlijk hier ook erg veel gemaakt wordt.

Maar, ik ben aan het chillen. _O_

En ja we nemen het niet zo nauw duh. Dat is toch al duidelijk maaaaar ja chillen dus. Haha joejoe.
Neem nog een wijntje :)
pi_192507252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:47 schreef -Chakotay- het volgende:
s om die reden is het aannemelijk dat het verplicht gesteld gaat worden.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:50:22 #231
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192507254
quote:

Misschien dat dit bij velen inderdaad hypocriet overkomt.
Echter heb ik dus alleen een oude Nokia, die bijna altijd uit staan, veelal thuis blijft liggen. Ik gebruik geen google, maar ecosia of duckduckgo, ik heb geen gmail, ik heb geen youtube-account, ik gebruik geen Windows maar Linux, geen google-maps, geen google-translate (papieren woordenboek) en ik gebruik ook internet zelden.

Ik bezit helemaal geen smartphone en ik wil zo'n rotding ook niet. Ik wil ook niet bereikbaar zijn onderweg. Ik heb een thuistelefoon, samen met mijn ouders en broertjes thuis. Werkt prima, zit nog een antwoordapparaat op ook, kunnen mensen inspreken.

Ik voel geenzins de behoefte 24/7 bereikbaar te zijn. Ik zie niet het nut in van Feestboek, Twitter of andere flauwekul.
Ik heb een fok-account. Dat dan weer wel. En e-mail inderdaad, maar zeker geen gmail, hotmail of yahoo.
pi_192507262
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Misschien dat dit bij velen inderdaad hypocriet overkomt.
Echter heb ik dus alleen een oude Nokia, die bijna altijd uit staan, veelal thuis blijft liggen. Ik gebruik geen google, maar ecosia of duckduckgo, ik heb geen gmail, ik heb geen youtube-account, ik gebruik geen Windows maar Linux, geen google-maps, geen google-translate (papieren woordenboek) en ik gebruik ook internet zelden.

Ik bezit helemaal geen smartphone en ik wil zo'n rotding ook niet. Ik wil ook niet bereikbaar zijn onderweg. Ik heb een thuistelefoon, samen met mijn ouders en broertjes thuis. Werkt prima, zit nog een antwoordapparaat op ook, kunnen mensen inspreken.

Ik voel geenzins de behoefte 24/7 bereikbaar te zijn. Ik zie niet het nut in van Feestboek, Twitter of andere flauwekul.
Ik heb een fok-account. Dat dan weer wel. En e-mail inderdaad, maar zeker geen gmail, hotmail of yahoo.
maar je bent wel links?
  woensdag 8 april 2020 @ 01:54:28 #233
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_192507277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:51 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

maar je bent wel links?
Links of rechts... ik ben 7.000 kids kwijt!! Hallo allemaal!!! HELP!!! :'(
pi_192507333
Als de app gedownload moet worden via Google of Apple dan geven we onze privacy sowieso weg aan de Amerikaanse inlichtingendiensten. Überhaupt op een Android of iOS mobiel is dat het geval.
Groot deel van de bevolking kan geen APK bestanden downloaden en installeren.

IDEE:

De overheid moet een mobiel apparaat ontwikkelen met de benodigde software (pandemobiel? Lol), met als enige functie en doel het traceren van COVID-19.
Tevens kunnen er mobiele of vaste scanners ingezet worden voor bij/in bv. scholen, winkels, verenigingen, horeca etc.,om de apparaten (mensen) te controleren, eventueel met behulp van toegangspoorten of beveiligers.

Het apparaat moet gekoppeld worden aan een ID kaart/paspoort (bsn nummer). Elke Nederlander krijgt 'gratis' zo'n apparaat.

Gebruik is alleen verplicht als je op niet publieke ruimtes begeeft waar de 1,5 meter regel voor problemen kan zorgen door gebrek aan toezicht, muv openbare gebouwen/voertuigen zoals ov stations, treinen, bibliotheken etc.

Fraude met het apparaat wordt ongekend hard beboet met minimaal ¤ 4999 beboet, afhankelijk van inkomen/ vermogen. Dat is een schijntje ivt straf die men krijgt bij poging tot doodslag (weliswaar onbewust) of dood door schuld (roekeloosheid) .

Desnoods moet er hulp komen van buitenlandse fabrikanten voor de productie, maar wel met 100% controle en inzicht in het proces.

Het mobiele (3/4/5G en WiFi) netwerk in Nederland is geen probleem. De kosten/baten analyse zal altijd gunstig zijn, omdat er veel mensenlevens gered kunnen worden en we niet afhankelijk zijn van de instabiele Verenigde Staten.

[ Bericht 1% gewijzigd door 01100001011011000110010 op 08-04-2020 02:33:12 ]
pi_192507342
Ik geloof niet dat het heel veel verschil zal maken met de realiteit van alledag toch? Je locatie is op basis van je telefoonsignaal al vrij nauwkeurig te bepalen, hoef je je GPS niet eens voor aan te zetten :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 8 april 2020 @ 02:19:22 #236
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192507356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:51 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

maar je bent wel links?
Ja.
Dat wil alleen ook weer niet zeggen dat ik alles klakkeloos van joop.nl overneem of het altijd eens ben met Xi.

Ik oordeel elke post op haar individuele waarde, dus soms ben ik het ineens eens met iemand die nota bene FvD stemt. Ik laat mijzelf zo min mogelijk leiden door dogma's.

Ik houd van de natuur, ben groot fan van Greta Thunberg, stem links. Maar ik ga weer niet mee in bijvoorbeeld de onzin van Zwarte Piet-discussies (daarin wijk ik dus af van standaard-links). Ik ben ook niet zo radicaal pro-EU als bijvoorbeeld GroenLinks. (EU is sowieso niet een heel erg 'links' project, eerder behoorlijk kapitalistisch).

China heeft bijvoorbeeld heel mooie kanten, maar ook heel nare, zoals de technocratische dystopie daar. :{
  woensdag 8 april 2020 @ 06:59:39 #237
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192508074
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

ja dan heeft iedereen zo'n lijst.
heeft iedereen alle data van iedereen, behalve de overheid....
Tot nooit .......
  woensdag 8 april 2020 @ 07:03:57 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192508096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:47 schreef -Chakotay- het volgende:
Bij Jinek zegggen ze terecht: "Wat heb je aan de app als niemand het gaat gebruiken".
Dus om die reden is het aannemelijk dat het verplicht gesteld gaat worden.

Denken dat het verplicht gaat worden :')

Gekkies die te veel films kijken _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 8 april 2020 @ 07:12:29 #239
22565 asco
Los in deze tent
pi_192508132
Dit hele app-verhaal zou mensen toch moeten laten inzien dat de overheid eigenlijk geen idee heeft wat ze moeten doen.

Is ook wel logisch maar ik vind het wel amusant dat er zoveel mensen zijn die maar denken dat de overheid dit wel even gaat oplossen. (middels een app) :')
  woensdag 8 april 2020 @ 07:14:12 #240
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192508141
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:42 schreef -Chakotay- het volgende:
Voor elke waarheid zijn er een duizend leugens, en zodoende kan een controle staat het zeer moeilijk maken om het goede van het kwade te onderscheiden, maar niet onmogelijk.
  woensdag 8 april 2020 @ 07:20:10 #241
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192508164
quote:
Het verzamelde DNA voor Nicky Verstappen zou ook alleen voor dat doel gebruikt worden. Later is onderzocht of het ook voor een andere zaak bruikbaar was. Gelukkig was het onbruikbaar maar het had natuurlijk niets eens onderzocht moeten worde n.

Dat van traject-controles zou direct worddn vernietigd als er niet te hard gereddn zou zijn. Toch bleek die data er ineens te zijn toen ze getuigen van een misdrijf zochten. Pas daarna is vastgelegd dat de data zou worden bewaard.

quote:
eh.. dat er 75 jaar geleden zo'n 6 miljoen doden zijn gevallen en dat vooral DANKZIJ een perfecte registratie?

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 08-04-2020 08:02:35 ]
Tot nooit .......
  woensdag 8 april 2020 @ 07:43:50 #242
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192508259
besteld, ik voor zie een run op deze hoesjes...

https://www.sitcon.nl/security-bag-signaal-blokkeren.html
Tot nooit .......
pi_192508272
quote:

Ik ben ongetwijfeld in de buurt van mijn buren. Zonder dat ik ze zelf persoonlijk binnen een straal van 1,5 m in de open lucht laat komen. Gaat leuk worden als ze er consequenties aan gaan verbinden. Mag ik nergens heen omdat mijn telefoon in nabijheid is van mensen die besmet zijn.
pi_192508290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:03 schreef tstile het volgende:

[..]

Ik maak me zorgen dat we politici hebben die er geen moeite mee hebben om een app verplicht te stellen.

Alleen al het idee dat iemand dit uberhaupt overweegt is gewoon te ziek voor woorden.

Het toont aan in welke richting we gaan. De richting van een politiestaat.

App verplicht. Weigeren? In het begin zal dit nog mogen. Maar, je mag dan het huis niet uit. Doe je het toch? 390,- boete.

Maar je moet wel werken. Kan je niet naar je werk omdat je de app niet hebt? Dan geen uitkering.

Zonder de app kan je de supermarkt niet in. Dus geen eten.

Uiteindelijk in de toekomst worden groepen uitgesloten van de maatschappij met zulke techniek.

Ze kijken naar China bijv. die deze techniek gebruikt. Ondertussen sluiten ze Oeigoeren op.

Mensen krijgen nu corona zand in de ogen en ondertussen worden er ingrijpende dingen doorgedrukt of balonnetjes opgelaten om later dingen alsnog erdoor te krijgen.

Het bizarre is nog dat het een CDA politicus is. Terwijl juist de christenen nog heel wat vervolging te wachten staat volgens hun heilige boek.
Overdrijven is ook een vak.
pi_192508301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:12 schreef asco het volgende:
Dit hele app-verhaal zou mensen toch moeten laten inzien dat de overheid eigenlijk geen idee heeft wat ze moeten doen.

Is ook wel logisch maar ik vind het wel amusant dat er zoveel mensen zijn die maar denken dat de overheid dit wel even gaat oplossen. (middels een app) :')
Nog even los van de competentie van de kabinetten Rutte in ICT-zaken, we zien deze hele crisis weer duidelijk dat het kabinet helemaal de weg kwijt is in de eigen kluwen en alles door elkaar haalt.

Het land, de samenleving, de overheid, het kabinet, het continent, de EU, ze halen het allemaal door elkaar alsof het hetzelfde is naar gelang het uitkomt. Dat zag je ook duidelijk in de juno persconferentie. Grapperhaus stond daar te blaten wat 'we' allemaal niet meer gingen doen en wat we wel gingen doen. Rutte had het over afspraken terwijl hij maatregelen bedoelde, wat nou verboden was en wat verplicht was niet duidelijk, dan krijg je handhavers die mensen op hun gezond verstand moeten aanspreken omdat ze niet weten wat ze nou mogen verplichten of niet.

Het is al langer een trend dat de overheid je verplicht om contracten te sluiten, dat zag je onlangs nog heel duidelijk bij de verplichting voor ondernemers om een bedrijf te betalen om belastingaangifte te kunnen doen, maar onze zorgverzekering is er ook op gebaseerd. Maar zowel een contract als een afspraak geldt dat die vrijwillig zijn. Hoewel een fictie, is het idee achter de privacy-inbreuken door Google en Apple etc dat je daar vrijwillig voor tekent.

Wat juist nu nodig is is het besef dat het kabinet leiding geeft aan de overheid, en dat die overheid een aantal instrumenten heeft om de samenleving bij te sturen, en die dat die erg in hun aard verschillen. Verboden gaan al heel erg ver, dat is een heel zwaar instrument, maar een verplichting om iets te doen of te hebben gaat nog veel verder. Een verplichting om zeer persoonlijke informatie bij de overheid, buitenlandse bedrijven en buitenlandse inlichtingendiensten terecht te laten komen gaat wel heel erg ver.

Maar Rutte, De Jonge en Grapperhaus doen graag alsof burgers poppetjes in hun computerspelletje zijn die ze kunnen bedienen. Het totale gebrek aan visie en dus ook visie op de verhouding burger overheid en de verhouding politiek overheid wreekt hier zich.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192508547
Ze houden alle opties open ja. Oftewel, ze willen niet nu al beloven dat het nooit verplicht wordt. Dat klinkt al heel anders.

Maar die verplichting komt er vast niet, geloof ik helemaal niks van. Hoe wil je dat ook handhaven?
pi_192509086
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:32 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Gaat om de langere termijn, de overheid zal dit niet uitschakelen.
Waarom niet zouden ze dit niet uitschakelen dan? Wat is de meerwaarde hier precies van voor de overheid? Ik vind dit verder vooral een beetje speculeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 08:59:51 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 09:16:24 #248
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192509373
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:59 schreef Dejannn het volgende:
Waarom niet zouden ze dit niet uitschakelen dan? Wat is de meerwaarde hier precies van voor de overheid? Ik vind dit verder vooral een beetje speculeren.
Meerwaarde van data voor de overheid...

Deze data koppelen aan andere data? De lijst met meerwaarde is te lang om hier op het forum te plaatsen. Als google dit zou voorstellen zou de wereld te klein zijn en zoude Autoriteit Persoonsgegevens compleet in het rood springen.

En de rede die wordt verzonnen om het gebruik van de app steeds met een jaar te verlengen kan ik je ook wel noemen.
Corona zal wereldwijd nooit voor 100% worden uitgebannen. Daarbij is app ook geschikt bij het voorkomen van COVID-20 en ook wel handig bij griep.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 08-04-2020 09:21:31 ]
Tot nooit .......
pi_192509454
Ja, dat eerste is natuurlijk geen concreet antwoord :). Kortom, je kunt het dus verder eigenlijk niet beargumenteren en het is dus ook meer een halve complottheorie ;).

Betreffende het tweede, nee. Het coronavirus zal inderdaad blijven bestaan, maar er zullen waarschijnlijk ook snel nieuwe behandelmethoden komen en een vaccin waarna de ernst van de situatie nagenoeg is verdwenen. Een nieuw coronavirus? Kan, maar onwaarschijnlijk dat het zich snel zal laten zien. Het is niet omdat dit nu gebeurd, dat we elk jaar een dergelijke situatie krijgen. Dat is de afgelopen jaren toch ook niet het geval geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 09:21:50 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 09:24:34 #250
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192509508
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:21 schreef Dejannn het volgende:
Ja, dat eerste is natuurlijk geen concreet antwoord . Kortom, je kunt het dus verder eigenlijk niet beargumenteren en het is dus ook meer een halve complottheorie .
Ik zat al heel boos een lijst te maken. Toen pas zag ik de smileys...
Tot nooit .......
pi_192509776
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:20 schreef Speekselklier het volgende:

eh.. dat er 75 jaar geleden zo'n 6 miljoen doden zijn gevallen en dat vooral DANKZIJ een perfecte registratie?
En daar hadden ze niet eens een corona app voor nodig..
Nogmaals; ik snap het gevaar dat overheden teveel data van je kunnen hebben. Maar ik snap niet wat deze app nu zo bijzonder maakt waardoor dit gevaar zoveel groter zou worden. De app gaat alleen (voor beperkte tijd) registreren bij wie je in de buurt bent geweest. En er kan alleen wat gedaan worden met die data zodra 1 van die personen besmet blijkt te zijn geweest. Met al die data die nu al op straat hebben liggen (behalve dan een enkeling die zijn ziel nog niet verkocht heeft aan Google/Facebook/Apple/Microsoft/telecom providers/etc.) konden ze al veel meer en interessantere data van iedereen in handen hebben tpch?
Als een overheid echt kwaad wil dan hebben ze daar dergelijke apps niet voor nodig, dat is 75 jaar geleden al wel bewezen. Natuurlijk gaat het wel een stuk makkelijker met dergelijke technologie maar dat geldt voor alle aspecten van oorlog voeren.
Als het echt zo is dat we hierdoor sneller een stukje van onze vrijheid terug kunnen krijgen (gecontroleerd opheffen van de lockdown) dan lijkt me dat nog steeds een acceptabel offer.
pi_192509967
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Nogmaals; ik snap het gevaar dat overheden teveel data van je kunnen hebben. Maar ik snap niet wat deze app nu zo bijzonder maakt waardoor dit gevaar zoveel groter zou worden. De app gaat alleen (voor beperkte tijd) registreren bij wie je in de buurt bent geweest. En er kan alleen wat gedaan worden met die data zodra 1 van die personen besmet blijkt te zijn geweest. Met al die data die nu al op straat hebben liggen (behalve dan een enkeling die zijn ziel nog niet verkocht heeft aan Google/Facebook/Apple/Microsoft/telecom providers/etc.) konden ze al veel meer en interessantere data van iedereen in handen hebben tpch?
Als een overheid echt kwaad wil dan hebben ze daar dergelijke apps niet voor nodig, dat is 75 jaar geleden al wel bewezen. Natuurlijk gaat het wel een stuk makkelijker met dergelijke technologie maar dat geldt voor alle aspecten van oorlog voeren.
Als het echt zo is dat we hierdoor sneller een stukje van onze vrijheid terug kunnen krijgen (gecontroleerd opheffen van de lockdown) dan lijkt me dat nog steeds een acceptabel offer.
Data is het probleem niet maar wat ze er mee kunnen doen. Een volgende stap kan zijn: je moet bewijzen dat je niet in contact bent geweest met besmette mensen om ergens binnen te komen. Dan bepaalt straks die app of je wel of niet mee mag doen met de maatschappij. En wie zegt er dat die data klopt? Computer says no.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:14:35 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510260
Een staat hoort gewoon niet te weten waar mensen zich 24/7 uithouden en met wie ze in contact komen/zijn geweest. Gewoon nee. Hoe goed ze deze uitbraak ook willen indammen en hoe ze de steun van ons kunnen krijgen, prima, maar ze moeten niet vergeten dat wij als stemmers gewoon de baas zijn. Bij de volgende verkiezingen zijn zij er gewoon niet meer.

Geeft wel lekker aan weer waar ze zich mee bezig houden. Concentreren op een vaccin ter verkoming van? Medicijn zoeken voor de genezing? Doelen stellen zodat de maatschappij weer normaal kan leven?
Nee, maatregelen, vrijheden inperken en bespieden onder de smoes van een 'onzichtbaar gevaar' en bangmakerij.

Alsof mensen met zo'n ep rond willen lopen en om de havenklap te horen krijgen 'u bent te dicht bij een besmet persoon geweest, ga 2 weken thuis zitten' als je net 2 dagen los bent.

Een term als 'nieuw normaal' doet jeuken, de overheid heeft 1 taak in deze: de maatschappij zo snel mogelijk weer laten leven als voor de uitbraak, zonder consequenties, bangmakerij en ddr-gedrag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 april 2020 @ 10:18:04 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:03 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Denken dat het verplicht gaat worden :')

Gekkies die te veel films kijken _O_
Assange en Manning gehoord?
Ons departement van justitie de laatste 20 jaar gevolgd?

Overheden zijn nog zieker dan die films.
1947-2016
  woensdag 8 april 2020 @ 10:22:51 #255
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Dan heeft een overheid er opeens geen baat meer bij dat dit zo snel mogelijk is opgelost. Want kunnen tracen waar iedereen zich exact bevind en met die deze in contact is gekomen, is prachtige data. erich honecker horen we straks nog juichen vanuit zijn graf.

No fucking way.
1947-2016
pi_192510885
Ik heb de mobiele vaak niet eens bij me. Absurd dat dit verplicht zou moeten zijn.

Laat ze eerst maar eens fatsoenlijk testen. Zonder te weten wie besmet is, werkt het sowieso niet.

En dan nog: mijn ouders hebben geen smartphone en snappen er niks van. En dat is nou net de risicogroep.

Weer zo'n project dat de overheid zich door ITers heeft laten aanpraten. Waarschijnlijk kost het ook een paar miljoen en enkele jaren om het te ontwikkelen, zoals al die IT projecten van de overheid. Nu ik dit zo bedenk: laat maar waaien. Die app komt er nooit op tijd.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:56:41 #257
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_192510906
quote:
"Er is helaas iets fout gegaan tijdens het verbinden met de server. Probeert U het later opnieuw."
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_192511155
Ik heb geen smartphone en kan dus niet eens een app installeren. Een tablet heb ik wel maar die heeft geen sim slot. Ik ben echt niet de enige. Hoe willen ze dat dan oplossen als het een verplicht wordt? Gaat de regering dan kosteloos een smartphone verschaffen?
  woensdag 8 april 2020 @ 11:31:39 #259
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_192511481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:42 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

"The road to hell is paved with good intentions."

En dit is toch stiekem een behoorlijk stuk asfalt wat we aan willen leggen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 8 april 2020 @ 12:09:27 #260
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192512193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef Navifactiva het volgende:
Ik heb geen smartphone en kan dus niet eens een app installeren. Een tablet heb ik wel maar die heeft geen sim slot. Ik ben echt niet de enige. Hoe willen ze dat dan oplossen als het een verplicht wordt? Gaat de regering dan kosteloos een smartphone verschaffen?
voor bluetooth heb je geen simm-slot nodig.
Ze claimen dat het anoniem is DUS een tablet volstaat.
Tot nooit .......
pi_192512377
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:24 schreef maryen65 het volgende:
No way dat zo'n app op mijn telefoon komt :(
dit. :( en als het verplicht word gooi ik mijn mobiel weg.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  woensdag 8 april 2020 @ 12:59:29 #262
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192512954
Ik kwam een iets ouder artikel op Bright tegen:
quote:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO is het van levensbelang om besmette mensen niet alleen zo snel mogelijk te identificeren en in quarantaine te plaatsen, maar ook om mensen op te sporen met wie ze in contact zijn gekomen. De nieuwe app Private Kit: Safe Paths zou daarbij kunnen helpen.
Dat klinkt goed, vooral omdat niet de Nederlands overheid maar de WHO er mee aan de slag gaat
Maar dan:

quote:
De app wordt ontwikkeld door onderzoekers van de Amerikaanse universiteiten MIT en Harvard en programmeurs van onder meer Facebook en Uber. Ze werken er in hun vrije tijd aan.
Serieus, ik neem aan dat ook voor de WHO privacy een groot gedachtegoed is.
En dan de app mede laten ontwikkelen door programmeurs van Facebook!
Tot nooit .......
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 13:03:31 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192513025
Ik heb nu niet eens mobiel internet, ik ga niet betalen voor iets wat ik niet gebruik :W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 april 2020 @ 13:13:45 #264
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192513174
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef Navifactiva het volgende:
Komt een optie op de app dat je iemand mee kan nemen. Deze persoon is dan gastgebruiker van de buitenruimte. Voor de zeer uitzonderlijke- en noodgevallen zullen er op je gemeentehuis dag- en halve dagpassen verstrekt worden. Deze zijn aan te vragen via je huisarts. Houdt rekening dat er tussen aanvraag en uitgifte enkele dagen tot enkele weken kan zitten.

Verdere informatie hierover (alleen) schriftelijk bij het ministerie van corona- en registratiezaken

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 08-04-2020 13:41:50 ]
pi_192513627
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Komt een optie op de app dat je iemand mee kan nemen. Deze persoon is dan gastgebruiker van de buitenruimte. Voor de zeer uitzonderlijke- en noodgevallengevallen zullen er op je gemeentehuis dag- en halve dagpassen verstrekt worden. Deze zijn aan te vragen via je huisarts. Houdt rekening dat er tussen aanvraag en uitgifte enkele dagen tot enkele weken kan zitten.

Verdere informatie hierover (alleen) schriftelijk bij het ministerie van corona- en registratiezaken
Ieder huis een OV poortje. Uitchecken als je naar buiten wilt :P
  woensdag 8 april 2020 @ 13:53:53 #266
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192513875
Wat als je geen smartphone hebt? Of ontkent?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 8 april 2020 @ 13:57:07 #267
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192513936
Probleem met Privacy is dat je de overheid er moeilijk mee vertrouwen kunt, ook de huidige.

Tig keren is er het bekende nieuws gebeurd van: "Duizenden persoonsgegevens op straat na falen derde in opdracht van overheid."
"IT overheid loopt achter, mogelijk honderden gegevens op straat.'
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192515612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:21 schreef wpor het volgende:
Ze houden alle opties open ja. Oftewel, ze willen niet nu al beloven dat het nooit verplicht wordt. Dat klinkt al heel anders.

Maar die verplichting komt er vast niet, geloof ik helemaal niks van. Hoe wil je dat ook handhaven?
Dit, maar het al moeten nadenken vind ik kwalijk genoeg
pi_192515621
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:53 schreef hollandia02 het volgende:
Wat als je geen smartphone hebt? Of ontkent?
Wapenstok in je nek
pi_192515637
Whats next? Chip in je nek?
  woensdag 8 april 2020 @ 15:53:52 #271
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192515679
WaT stelt iedereen zich ongelofelijk aan zeg. Een app..

Ongelofelijk gewoon.

Iedereen wil dat dingen zo snel mogelijk weer opengaan maar een app installeren? Neeeee hoor dat willen we niet doen.

Prima dan doe je het niet en blijf je gewoon een jaar binnen😊
pi_192515743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:53 schreef Markesh het volgende:

Ongelofelijk gewoon.

Iedereen wil dat dingen zo snel mogelijk weer opengaan maar een app installeren? Neeeee hoor dat willen we niet doen.

Je reageert te laconiek
  woensdag 8 april 2020 @ 16:03:06 #273
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192515837
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:57 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Je reageert te laconiek
Neehoor.

Totaal niet.

Ik heb er geen enkel probleem mee.
Niks, noppes, Nada.
Als ze mij willen tracken, maakt mij niet uit.

Ik heb niets te verbergen.
pi_192515892
Zet je toch gewoon Bluetooth uit. :')
  woensdag 8 april 2020 @ 16:13:17 #275
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192516012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:53 schreef Markesh het volgende:

Ongelofelijk gewoon.

wie zegt er dat ik weer open wil? heerlijk rustig op weg naar mijn werk.
lekker rustig in de supermarkt.
Tot nooit .......
pi_192516041
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:05 schreef Smack10 het volgende:
Zet je toch gewoon Bluetooth uit. :')
Ik heb Bluetooth sowieso nooit aan staan :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_192516245
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:03 schreef Markesh het volgende:

[..]

Neehoor.

Totaal niet.

Ik heb er geen enkel probleem mee.
Niks, noppes, Nada.
Als ze mij willen tracken, maakt mij niet uit.

Ik heb niets te verbergen.
Zou jij het ook prima vinden als in elke kamer van je huis een microfoon en camera zit?
  woensdag 8 april 2020 @ 16:32:18 #278
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192516271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

wie zegt er dat ik weer open wil? heerlijk rustig op weg naar mijn werk.
lekker rustig in de supermarkt.
Dan moet je ook nooit meer zeuren
  woensdag 8 april 2020 @ 16:35:18 #279
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192516317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:30 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Zou jij het ook prima vinden als in elke kamer van je huis een microfoon en camera zit?
Onzin. Het gaat niet om een camera in je huis met microfoon maar gewoon om een app waardoor mensen die besmet zijn makkelijker te traceren zijn .
En als dat nodig is dan is dat zo.

En zelfs als ik een camera met microfoon moet laten plaatsen tegen de bestrijding van dit virus mogen ze ook dat doen.
Los van het feit dat dit grote kolder is en dat nooit gaat gebeuren.
Dit zijn alleen scenario's van de doemdenkers
pi_192516349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:35 schreef Markesh het volgende:

[..]

Onzin. Het gaat niet om een camera in je huis met microfoon maar gewoon om een app waardoor mensen die besmet zijn makkelijker te traceren zijn .
En als dat nodig is dan is dat zo.

En zelfs als ik een camera met microfoon moet laten plaatsen tegen de bestrijding van dit virus mogen ze ook dat doen.
Los van het feit dat dit grote kolder is
Jij hebt niks te verbergen zeg je toch? Of krabbel je toch weer terug?
  woensdag 8 april 2020 @ 16:43:56 #281
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192516448
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:37 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Jij hebt niks te verbergen zeg je toch? Of krabbel je toch weer terug?
Volgens mij spoor jij niet helemaal.

Ik heb inderdaad niks te verbergen en zeg dat als het nodig zou zijn(wat niet zo is) ze ook nog camera's op mogen hangen om het virus te bestrijden.

Jij wil kennelijk Niets doen om het virus te bestrijden alleen janken over een app.
Prima, dan blijf jij gewoon 1-2 jaar binnen.

Suc6 :)
  woensdag 8 april 2020 @ 16:45:06 #282
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192516471
Sinds wanneer heeft iedereen een smartphone?
  woensdag 8 april 2020 @ 16:46:30 #283
319979 Fok-it
All is well
pi_192516491
Dir topic bewijst wel weer dat fok een broedplaats is voor alu-gekkies
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192516513
Gaan ze ouderen en gehandicapten dan eerst nog een cursus geven? Verplichten zo,n ding aan te kopen, een abonnement af te sluiten en ook nog eens leren te gebruiken? Ik hoor nu al van ouderen dat ze niet weten hoe de huisarts te bereiken omdat ze daar een Digid voor nodig hebben en dus maar geen contact meer met de huisarts op durven te nemen omdat ze "niet lastig willen zijn".
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  woensdag 8 april 2020 @ 16:49:57 #285
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192516559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:47 schreef Stance het volgende:
Gaan ze ouderen en gehandicapten dan eerst nog een cursus geven? Verplichten zo,n ding aan te kopen, een abonnement af te sluiten en ook nog eens leren te gebruiken? Ik hoor nu al van ouderen dat ze niet weten hoe de huisarts te bereiken omdat ze daar een Digid voor nodig hebben en dus maar geen contact meer met de huisarts op durven te nemen omdat ze "niet lastig willen zijn".
Ernstig.
pi_192516785
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:43 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad niks te verbergen en zeg dat als het nodig zou zijn(wat niet zo is) ze ook nog camera's op mogen hangen om het virus te bestrijden.

Jij wil kennelijk Niets doen om het virus te bestrijden alleen janken over een app.

Ik denk dat jij het probleem ernstig onderschat. Komt waarschijnlijk door je mentale beperkingen. Maar laten we daar niet verder over uitwijden.
Het gaat niet om of je iets te verbergen hebt maar het gaat vooral om de inperking in bewegingsvrijheden. Je kan niet over staat lopen zonder het gevoel te hebben dat je onzichtbaar achtervolgd wordt. Als je denkt dat dergelijke data niet toepasbaar kan zijn voor andere (zelfs kwade) doeleinden bevestigd enkel de domheid van jouw laconieke houding.
Telkens een grammetje toevoegen aan een controlestaat resulteert in zorgwekkende toekomstbeelden.
Wat als dergelijke data om wat voor een reden dan ook tegen je gebruikt wordt? Je manier van lopen, de routes die jij dagelijks aflegt, de winkels die je bezoekt en de route naar je werk zal normale data zijn. Maar hoe onderscheid je normale data van abormale data? Juist.. Als je om half 4 in de nacht in een stad bent waar je nog niet eerder bent geweest.

Elk mens heeft wat mij betreft het absolute recht om te gaan en staan waar die wilt, zonder gevolgd te worden.
pi_192518801
Ik mis de hele tijd de vraag wat deze app met Nederlanders gaat doen. Privacy is een belangrijk ding, maar gaan we straks ook met deze app discrimineren, ontstaan door de app geen heksenjachten, en hoe zal Nederlanders reageren als ze in de trein zitten en de app begint overal te alarmeren. Met andere woorden hoeveel mensen hebben smetvrees en raken volledig in paniek. Tot slot zal de app het gedrag van de Nederlander nog meer verergeren. Mensen zijn nu al argwanend, chagrijnig, getergd en soms ronduit bot. worden mensen door de app straks ook nog kwaadaardig.

Hoe langer ik over de app nadenk, hoe enger ik de gedachte vind.
pi_192519181
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:43 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ja, of je accepteert dat doodgaan bij het leven hoort. We accepteren ook al jaren dat mensen met roken de kans op kanker aanzienlijk verhogen. En die van hun omgeving. En nee dat is idd geen virus maar laten we corona wel binnen proporties blijven zien. Exacte cijfers laten nog op zich wachten uiteraard maar het is geen virus waar de helft van de gezonde bevolking aan overlijdt. Elke dag overlijden er 24.000 mensen door honger. Kunnen we oplossen door anders te leven maar daar is nog nooit iets aan gedaan. Selectieve verontwaardiging dit.

[ Bericht 6% gewijzigd door alpeko op 08-04-2020 19:48:16 ]
pi_192519204
Gelijk HIV integreren in de app, misschien een idee voor De Jonge.
  woensdag 8 april 2020 @ 19:36:18 #290
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_192519235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:09 schreef MakkieR het volgende:
Ik mis de hele tijd de vraag wat deze app met Nederlanders gaat doen. Privacy is een belangrijk ding, maar gaan we straks ook met deze app discrimineren, ontstaan door de app geen heksenjachten, en hoe zal Nederlanders reageren als ze in de trein zitten en de app begint overal te alarmeren. Met andere woorden hoeveel mensen hebben smetvrees en raken volledig in paniek. Tot slot zal de app het gedrag van de Nederlander nog meer verergeren. Mensen zijn nu al argwanend, chagrijnig, getergd en soms ronduit bot. worden mensen door de app straks ook nog kwaadaardig.

quote:
Een die je vertelt of je in de buurt bent geweest van een andere gebruiker die besmet blijkt te zijn, je krijgt dan het advies om binnen te blijven, en je krijgt het verzoek om een tweede app te gebruiken waarmee je makkelijk contact kunt houden met een dokter in de buurt.
Werkt dus niet realtime.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_192519425
Nederland. HET land van de succesvol afgeronde IT projecten..
pi_192519491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:44 schreef athlonkmf het volgende:
Nederland. HET land van de succesvol afgeronde IT projecten..
Gelukkig nog hoop. _O_

Als ik facebook/google was zou ik nu een app ontwikkelen en die aan loser landen zoals Nederland verslijten.
pi_192519627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:09 schreef MakkieR het volgende:

Doe maar rustig. Je krijgt toch pas achteraf een melding dat je in de buurt bent geweest van een besmet persoon. Als je het realtime zou kunnen zien, zou je inderdaad een heksenjacht teweeg brengen. Ipv zoek de beertjes wordt het dan zoek de corona-pokemon :')
  woensdag 8 april 2020 @ 20:07:46 #294
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192519972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:33 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja, of je accepteert dat doodgaan bij het leven hoort. We accepteren ook al jaren dat mensen met roken de kans op kanker aanzienlijk verhogen. En die van hun omgeving. En nee dat is idd geen virus maar laten we corona wel binnen proporties blijven zien. Exacte cijfers laten nog op zich wachten uiteraard maar het is geen virus waar de helft van de gezonde bevolking aan overlijdt. Elke dag overlijden er 24.000 mensen door honger. Kunnen we oplossen door anders te leven maar daar is nog nooit iets aan gedaan. Selectieve verontwaardiging dit.
Ga je corona nu vergelijken met mensen die roken?
Met mensen die kanker hebben?
Met hongersnood?
Omg, really?

Jij snapt het dus echt NIET!

Kanker, roken en hongersnood is niet besmettelijk zodat de ziekenhuizen en IC's vol komen te liggen.

Maar weet je, ik denk dat jij het probleem nooit zal begrijpen als nu het kwartje nog niet gevallen is.
De dood hoort bij het leven toch?

We zullen kijken hoe jij praat als je je ouders en broers en zussen verloren hebt door dit Virus.
Raaskal je dan ook nog dat doodgaan erbij hoort?
Nee he
pi_192520065
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:07 schreef Markesh het volgende:

[..]

Met hongersnood?
Omg, really?

Kanker, roken en hongersnood is niet besmettelijk zodat de ziekenhuizen en IC's vol komen te liggen.
Dat staat er ook bij heh. Ik snap hoe dit werk hoor. Was ter illustratie dat dat nooit heeft gezorgd voor vergaande maatregelen.

quote:
Maar weet je, ik denk dat jij het probleem nooit zal begrijpen als nu het kwartje nog niet gevallen is.

We zullen kijken hoe jij praat als je je ouders en broers en zussen verloren hebt door dit Virus.
Nee he
De dooddoener waarvan je wist dat deze ging komen. Voegt niks toe. Je reageert niet rationeel.
pi_192520095
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:07 schreef Markesh het volgende:

[..]

Met hongersnood?
Omg, really?

Nee he
En als je je broer/zus/vader/moeder/opa door kanker verliest?
Kans is 1 op 3.
Telt zeker niet?
pi_192520253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
Ja dat dacht ik ook in eerste instantie maar aan de andere kant waarom niet? In china lukt het ook.

Daar kun je nieteens met de bus of een binnenlandse vlucht nemen zonder goedkeuring van de overheid.
pi_192520341
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:18 schreef EnterToets het volgende:
Er werd nergens gezegd verplicht. Of heb ik wat gemist?
Nou, ze kijken wel uit hoe ze de bom laten vallen natuurlijk.

De omschrijving was 'niet uitgesloten dat het verplicht wordt'. en bladiebla dat gaan we onderzoeken.
En 'Maar alleen als de privacy echt niet in het gedrang komt'.

Of deze heel sneaky 'behalve de app komen er geen andere maatregelen'.
Oftewel : (ja we zetten hier stieken een reuzenstap maar dat mag er niet te dik op liggen). DUS we doen alsof het volk blij mag zijn dat die app alles is! Verder geen maatregelen alleen een app! Joepie!

Zo'n vuile rattenstreek he, en het volk tuint er met open ogen in. Kranten zouden het grootste lettertype ooit op de voorpagina moeten zetten maar ze komen niet verder als 'is het dan wel echt goed m et de privacy ' etc.
pi_192520376
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:21 schreef RamboDirk het volgende:

Het gaat erom dat ze nu een balonnetje oplaten. Nu zweeft het al door de media en hebben mensen het alvast een keer gehoord.

Misschien lukt niet nu. Maar als het nu niet lukt dan zal het dankzij deze truc volgende keer makkelijker gaan. De acceptatie wordt alvast gekweekt.

Net zoals ze nu met drones rondvliegen met een luidspreker. Normaal zouden mensen op hun achterste poten gaan staan. Maarja, corona he, dan kan alles. Die drone, die blijft natuurlijk.
pi_192520385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:33 schreef alpeko het volgende:

[..]

In Nederland? Bron?
pi_192520432
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:53 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Doe maar rustig. Je krijgt toch pas achteraf een melding dat je in de buurt bent geweest van een besmet persoon. Als je het realtime zou kunnen zien, zou je inderdaad een heksenjacht teweeg brengen. Ipv zoek de beertjes wordt het dan zoek de corona-pokemon :')
Het gaat er wel om waar de data opgeslagen wordt en dat de broncode open-source is.

Dat neemt al een heleboel achterdocht weg..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')