abonnement Unibet Coolblue
pi_192503961
De Jonge overweegt verplichten van APP.

https://www.businessinsid(...)-nieuwe-maatregelen/

Ziek ziek ziek. Ze flirten met de gedachte van een big brother app!

Wat is het gevolg? Zonder de geinstalleerde app mag je het huis niet verlaten?

De Jonge benadrukte dat dit alleen kan “als we heel zorgvuldig omgaan met de privacy”.

"Hij vindt het nog te vroeg om te zeggen dat de apps verplicht worden."
WAT?! Het hoort nieteens in z'n hoofd op te komen om zoiets te verplichten.

Let op mensen, dit zijn precies het soort uitspraken om even aan te voelen hoe de reactie van het land is. Gewoon even peilen of ze het al kunnen flikken. Als het hele land zich boos uitspreekt dan krabbelen ze terug.
Maar het is dus duidelijk welke kant ze op willen!

Let ook op de woorden die ze gebruiken om het aan te kondigen:
"Kabinet wil app om contacten van coronapatiënten op te sporen, maar verder komen er geen nieuwe maatregelen"
Heel sneaky geven ze mensen hiermee het idee dat we blij mogen zijn dat het 'alleen maar' een app is en verder niet!
Terwijl dit echt schandalig te ver gaat.

Ze misbruiken corona om allerlei dingen door te drukken of om het volk er al aan te laten wennen.

Op nu.nl probeerde ik dit in een reactie te zetten. Die reactie hebben ze niet geplaatst!
Dit doen ze daar bij heel veel reacties die te kritisch zijn. Ondertussen geloven de meeste mensen dat Nu.nl het doorsnee gevoel van het volk weergeeft. Heel sneaky laten ze daar ook weleens wat kritiek door, maar de echt scherpe kritiek niet.
pi_192504025
Wat maak je je druk om een app. En ja, ik snap de achterliggende gedachte, maar dan nog.
pi_192504059
Je lachen als je dagelijks met meerdere mensen te maken krijgt, bijvoorbeeld voor je werk. Kan je iedere 2 weken dat stokkie in je neus geprikt krijgen :(
.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:00:47 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192504074
Eerst helemaal de pan uit flippen over Orban en dan zelf met dit op de proppen komen. :') :') :') :')

Werkelijk waar, en dat er dan ook nog mensen zijn die zonder met hun ogen te knipperen zo hun privacy over de heg flikkeren want bang en papa Rutte zegt dat het goed zit. |:( |:(
We have always been at war with Eastasia.
pi_192504113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:57 schreef 00wildchild het volgende:
Wat maak je je druk om een app. En ja, ik snap de achterliggende gedachte, maar dan nog.
Ik maak me zorgen dat we politici hebben die er geen moeite mee hebben om een app verplicht te stellen.

Alleen al het idee dat iemand dit uberhaupt overweegt is gewoon te ziek voor woorden.

Het toont aan in welke richting we gaan. De richting van een politiestaat.

App verplicht. Weigeren? In het begin zal dit nog mogen. Maar, je mag dan het huis niet uit. Doe je het toch? 390,- boete.

Maar je moet wel werken. Kan je niet naar je werk omdat je de app niet hebt? Dan geen uitkering.

Zonder de app kan je de supermarkt niet in. Dus geen eten.

Uiteindelijk in de toekomst worden groepen uitgesloten van de maatschappij met zulke techniek.

Ze kijken naar China bijv. die deze techniek gebruikt. Ondertussen sluiten ze Oeigoeren op.

Mensen krijgen nu corona zand in de ogen en ondertussen worden er ingrijpende dingen doorgedrukt of balonnetjes opgelaten om later dingen alsnog erdoor te krijgen.

Het bizarre is nog dat het een CDA politicus is. Terwijl juist de christenen nog heel wat vervolging te wachten staat volgens hun heilige boek.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:04:38 #6
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192504141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:00 schreef -XOR- het volgende:
Eerst helemaal de pan uit flippen over Orban en dan zelf met dit op de proppen komen. :') :') :') :')

Werkelijk waar, en dat er dan ook nog mensen zijn die zonder met hun ogen te knipperen zo hun privacy over de heg flikkeren want bang en papa Rutte zegt dat het goed zit. |:( |:(
Die mensen zijn al zo gehersenspoeld je hebt er niks aan.

Iedereen met gezond verstand weet dat dit een grote fake show is.
Ja t virus bestaat ja er zullen wel wat bejaarde sterven maar ze maken er verder compleet misbruik van
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:05:56 #7
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192504163
Succes met dit verplichten bij elke bejaarde.
pi_192504259
Ja water is nat. Als gemiddelde burger maak ik me niet zo druk om mijn privacy om heel eerlijk te zijn en in Nederland Pedoland vind ik het niet zo heel erg als ze daar wat meer in gegevens kunnen rommelen.

Derhalve boeit me niet.
pi_192504304
Kon me vroeger wel druk maken om dit soort dingen maar ervaring leert me dat je toch geen fuck doet tegen de grote macht.

En ja nogmaals, ik snap het achterliggende probleem maar het leven is veel chiller als je ‘Not my problem’ hanteert. Je kunt er toch geen fuck tegen doen.
pi_192504325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:10 schreef 00wildchild het volgende:
Ja water is nat. Als gemiddelde burger maak ik me niet zo druk om mijn privacy om heel eerlijk te zijn en in Nederland Pedoland vind ik het niet zo heel erg als ze daar wat meer in gegevens kunnen rommelen.

Derhalve boeit me niet.
Kom op, dit is weer van die ik heb niks te verbergen logica.
Je moet je er wel druk om maken als je beseft wat je ermee kan doel.
Vrijheid > wat ze hiermee willen bewerkstelligen.
pi_192504349
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:13 schreef 00wildchild het volgende:
Kon me vroeger wel druk maken om dit soort dingen maar ervaring leert me dat je toch geen fuck doet tegen de grote macht.

En ja nogmaals, ik snap het achterliggende probleem maar het leven is veel chiller als je ‘Not my problem’ hanteert. Je kunt er toch geen fuck tegen doen.
Alsof we in het laatste hoofdstuk van 1984 zitten. Kom op je privacy en vrijheid zijn wel iets waard.
Wees de verandering die je wilt zien ib de wereld enzo.
pi_192504368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kom op, dit is weer van die ik heb niks te verbergen logica.
Je moet je er wel druk om maken als je beseft wat je ermee kan doel.
Vrijheid > wat ze hiermee willen bewerkstelligen.
Niet.
Mijn.
Probleem.

Vrijheid wat? We hebben hier altijd nog grondrechten die op andere continenten ontbreken. Het zal nog wel ff duren voor die omver liggen.
pi_192504392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Alsof we in het laatste hoofdstuk van 1984 zitten. Kom op je privacy en vrijheid zijn wel iets waard.
Wees de verandering die je wilt zien ib de wereld enzo.
Joh. Als ik me druk maak om vrijheden dan zijn het de vrijheden die elders ontbreken. Niet wat er hier allemaal aan schort in dit achterlijke land waar we ons druk maken om wc papier maar een ander het licht niet in de ogen gunnen.
pi_192504490
No way dat zo'n app op mijn telefoon komt :(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_192504508
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Alsof we in het laatste hoofdstuk van 1984 zitten. Kom op je privacy en vrijheid zijn wel iets waard.
Wees de verandering die je wilt zien ib de wereld enzo.
Het alternatief is dat we 2 jaar met een intelligente lockdown zitten en die perkt ook behoorlijk je vrijheid in.
pi_192504553
Typisch Nederland weer dit. Janken want dan kunnen ze mijn Google zien :'( maar dat met zulke dingen zedendelinquent e.d. bijvoorbeeld (uiteindelijk) veel sneller en makkelijker tegen het licht gehouden kunnen worden daar gaan we even aan voorbij want zE kUnnE mE GooGol dAn lEze vUile VlugtelInge ! ! !
pi_192504583
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:17 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Niet.
Mijn.
Probleem.

Vrijheid wat? We hebben hier altijd nog grondrechten die op andere continenten ontbreken. Het zal nog wel ff duren voor die omver liggen.
Moet je dan zomaar alles toelaten zodat het omver komt te liggen?
Als iemand probeert in te breken in je huis zet je toch ook de deur niet wagenwijd open?

Het wordt wel jouw probleem als je straks geen zorg kan krijgen omdat je het afgelopen jaar te vaak voet in een cafe gezet hebt of overal door boa's beboet wordt als je app uit staat.

Of contant geld afgeschaft is en multinationals je nog minder rechten geven als werknemer en dreigen je ounten stop te zetten of de drones voor je raam hangen dat je volgens de app de computer te vroeg uitgezet hebt bij het thuiswerken. Etc. Etc.


Klinkt overdreven nu maar daar ga je wel naar toe als je de deur open zet voor dingen als drones op het strand, contant geld afschaffen en controle apps.

Net als met 9/11 allemaal van die zogenaamd voor je bestwil dingen die je privacy compleet schenden.
Is ieders probleem.
pi_192504614
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:27 schreef 00wildchild het volgende:
Typisch Nederland weer dit. Janken want dan kunnen ze mijn Google zien :'( maar dat met zulke dingen zedendelinquent e.d. bijvoorbeeld (uiteindelijk) veel sneller en makkelijker tegen het licht gehouden kunnen worden daar gaan we even aan voorbij want zE kUnnE mE GooGol dAn lEze vUile VlugtelInge ! ! !
Heh ja een politiestaat. Leuk! Ik zie alleen maar voordelen. :')
pi_192504618
Dat klinkt niet alleen overdreven. Het is ook overdreven.
pi_192504623
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:00 schreef -XOR- het volgende:
Eerst helemaal de pan uit flippen over Orban en dan zelf met dit op de proppen komen. :') :') :') :')

Werkelijk waar, en dat er dan ook nog mensen zijn die zonder met hun ogen te knipperen zo hun privacy over de heg flikkeren want bang en papa Rutte zegt dat het goed zit. |:( |:(
pi_192504624
Krijg je dan ook een andere telefoon als de app niet draait op een Blackberry?
pi_192504629
Succes met dat te verplichten :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192504637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:24 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het alternatief is dat we 2 jaar met een intelligente lockdown zitten en die perkt ook behoorlijk je vrijheid in.
Voor risicogroepen ja. De rest krijgt er steeds meer voor terug en na het vaccin kunnen we weer terug naar 2019.
We moeten niet vanwege angst allerlei orwelliaanse maatregelen invoeren.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:31:47 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192504641
Dan moet wel iedereen een smartphone hebben en dat is gewoon niet het geval.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:32:50 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192504662
Nog los van of het privacytechnisch wel mag, maar dit krijg je praktisch gezien toch nooit voor elkaar?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_192504689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
Nog los van of het privacytechnisch wel mag, maar dit krijg je praktisch gezien toch nooit voor elkaar?
Als je nergene meer binnenkomt zonder app ga je wel aan boord
pi_192504695
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Heh ja een politiestaat. Leuk! Ik zie alleen maar voordelen. :')
Ja joh ga lekker compleet voorbij aan zaken als mensenhandel, baby’s en kinderen die veerkracht worden e.d. omdat jij niet verder kunt kijken dan je eigen voortuin waar (hopelijk) niets boeiends gebeurt.

Politiestaat is wel erg overdreven verder, maar er is een reden dat Nederland e.o. een walhalla is voor dit soort figuren. En dat zaken eeuwig gerekt kunnen worden (Jos Brecht). Eeuwige privacy. Want zijn diskette was niet rechtmatig verkregen en derhalve onterecht bewijs. Rot op joh.

Maargoed, gaat toch niet gebeuren want grondwetten.
pi_192504751
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Voor risicogroepen ja. De rest krijgt er steeds meer voor terug en na het vaccin kunnen we weer terug naar 2019.
We moeten niet vanwege angst allerlei orwelliaanse maatregelen invoeren.
Als je ziet hoe snel het virus om zich heen grijpt, dan zie ik dit niet als een reële optie. Het zou de hele samenleving ontwrichten.
pi_192504767
Maargoed. Lekker druk maken om iets wat toch niet gaat gebeuren en toch zit ik hier hele lappen te tikken terwijl ik ook kon blijven bij;

Not.
My.
Problem.
_O_

Hakuna Matata en tot ziens.
pi_192504769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:30 schreef 00wildchild het volgende:
Dat klinkt niet alleen overdreven. Het is ook overdreven.
Dat zeiden de mensen ook die riepen dat corona maar een griepje was.
Het gaat erom dat je ermee een verkeerd pad in gaat.
Zelfs met de meest nobele intenties nu (als we daar vanuit gaan) is het iets wat niet meer weg gaat. Tijdelijk wordt definitief en het is een gevaarlijk middel opeens.
De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:37:59 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192504784
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:31 schreef the-eye het volgende:
Dan moet wel iedereen een smartphone hebben en dat is gewoon niet het geval.
als elke smartphone zo'n app moet hebben voorzie ik vooral veel minder smartphones.

ik vraag me ook af wanneer we dan stoppen met deze privacy-schending. gedurende een jaar? of tot het laatste coronatje de wereld uit is (nooit dus).
Tot nooit .......
pi_192504789
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat zeiden de mensen ook die riepen dat corona maar een griepje was.
Het gaat erom dat je ermee een verkeerd pad in gaat.
Zelfs met de meest nobele intenties nu (als we daar vanuit gaan) is het iets wat niet meer weg gaat. Tijdelijk wordt definitief en het is een gevaarlijk middel opeens.
De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.
Maak je niet zo druk joh.

Alleen domme mensen zeiden Corona is maar een griepje en ver van mijn bed show en dat zijn ook dezelfde mensen die wc papier zijn gaan inslaan. Dat zegt genoeg hè.

Fijne avond.
pi_192504798
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:34 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ja joh ga lekker compleet voorbij aan zaken als mensenhandel, baby’s en kinderen die veerkracht worden e.d. omdat jij niet verder kunt kijken dan je eigen voortuin waar (hopelijk) niets boeiends gebeurt.

Politiestaat is wel erg overdreven verder, maar er is een reden dat Nederland e.o. een walhalla is voor dit soort figuren. En dat zaken eeuwig gerekt kunnen worden (Jos Brecht). Eeuwige privacy. Want zijn diskette was niet rechtmatig verkregen en derhalve onterecht bewijs. Rot op joh.

Maargoed, gaat toch niet gebeuren want grondwetten.
Ga je lekker? Dus dat keur ik goed omdat ik wel voor mijn eigen vrijheden opkom? Mensen die dat niet doen en van andere verwachten hun vrijheden op te geven zijn net zo’n groot gevaar voor de samenleving!
pi_192504871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:38 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ga je lekker? Dus dat keur ik goed omdat ik wel voor mijn eigen vrijheden opkom? Mensen die dat niet doen en van andere verwachten hun vrijheden op te geven zijn net zo’n groot gevaar voor de samenleving!
Oh ja natuurlijk. Maak jouw probleem ff mijn probleem.

I said goodbye.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:51:52 #35
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192505093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:36 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Als je ziet hoe snel het virus om zich heen grijpt, dan zie ik dit niet als een reële optie. Het zou de hele samenleving ontwrichten.
Gelukkig is t wel een optie om iedereen te traceren via een app en of anders de economie te slopen en mensen werkloos op straat laten belanden
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192505286
Had Jensen toch nog gelijk....we gaan langzaam naar een politiestaat.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:01:42 #37
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_192505341
Je tyft maar een eind op met je app. Die komt toch echt niet op mijn telefoon
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_192505353
Opk.nkrn met je app.
Weltrusten :P
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:08:17 #39
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_192505462
Alsof je hier een app voor nodig hebt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_192505595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:08 schreef static het volgende:
Alsof je hier een app voor nodig hebt.
Precies.
Inzage is er al lang en breed.
Het vervelende is dat ze nu willen gaan verplichten die app te hebben.
Eerder had je nog de keuze om bijvoorbeeld een mobieltje te kopen waar überhaupt apps op konden worden geplaatst te kopen of gewoon een oude Nokia te nemen.

Hopelijk wordt dat wel vergoed vanuit de overheid. Zo'n moderne mobiel. Dan hoeft opa zijn Nokia ook niet te verkopen om die aankoop te doen.
Wat laten we ons behandelen.
pi_192505636
Verplichten door de overheid zou te ver gaan, maar als winkels enkel klanten met app toelaten of werkgevers eisen dat hun personeel de app gebruikt, so be it.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:16:51 #42
436222 Japepk
Padvinder
pi_192505654
Maar even; zeg dat ze deze app inderdaad maken en gebruiken zoals ze nu zeggen, dan is dat toch te overzien? Op basis van gps/bluetooth trackt die app waar je bent geweest, ben je ziek dan krijgt iedereen waar je vaak en/of lang bij in de buurt bent geweest een melding. Dat lijkt mij een effectieve manier om deze 'intelligente lockdown' in een stroomversnelling te krijgen. Alsof zo'n app veel veranderd aan wat Ome Google van je weet. Zodra je met een smartphone op zak loopt ben je te traceren.

Er zijn al datingapps die op een vergelijkbare manier werken. Dan krijg je een melding als je in de buurt was van iemand met dezelfde interesses als jij.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:18:26 #43
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192505683
Er werd nergens gezegd verplicht. Of heb ik wat gemist?
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:21:41 #44
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192505746
In de praktijk is dit toch niet haalbaar tenzij je er een echte politiestaat van wil maken.

Je laat toch gewoon je mobiel thuis als je anoniem de wijde wereld in wil.
pi_192505803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:21 schreef RamboDirk het volgende:
In de praktijk is dit toch niet haalbaar tenzij je er een echte politiestaat van wil maken.

Je laat toch gewoon je mobiel thuis als je anoniem de wijde wereld in wil.
Tot dat je onderstaande gaat krijgen (zoals in China dus)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:15 schreef crystal_meth het volgende:
Verplichten door de overheid zou te ver gaan, maar als winkels enkel klanten met app toelaten of werkgevers eisen dat hun personeel de app gebruikt, so be it.
Geen app...geen boodschappen...word je leven heel onpraktisch gemaakt dus dan installeer je de app maar.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:26:43 #46
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192505843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef descon het volgende:

[..]

Tot dat je onderstaande gaat krijgen (zoals in China dus)
[..]

Geen app...geen boodschappen...word je leven heel onpraktisch gemaakt dus dan installeer je de app maar.
Nou poeh dan neem ik me mobiel mee voor die 5 minuutjes dat ik boodschappen moet doen. Poeh poeh.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:27:59 #47
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192505872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:15 schreef crystal_meth het volgende:
Verplichten door de overheid zou te ver gaan, maar als winkels enkel klanten met app toelaten of werkgevers eisen dat hun personeel de app gebruikt, so be it.
Dan gaan winkels en werkgevers snel merken dat er alternatieven zijn. Politieke partijen ook als er verkiezingen komen.
pi_192505966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Nou poeh dan neem ik me mobiel mee voor die 5 minuutjes dat ik boodschappen moet doen. Poe
En dan heb je de app ook nodig om met het openbaar vervoer te gaan, de sportschool of het park in te gaan.
pi_192505967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:27 schreef borealist het volgende:

[..]

Dan gaan winkels en werkgevers snel merken dat er alternatieven zijn. Politieke partijen ook als er verkiezingen komen.
Lol, ISPs houden al je internet en telefoon history een jaar of langer bij, maar een app die niet meer doet dan melden dat je in de buurt van een besmet persoon geweest bent, dat gaat een revolutie starten? :D
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:35:29 #50
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192505989
Als dat zo is kanker ik m'n telefoon in het kanaal.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')