abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192516041
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:05 schreef Smack10 het volgende:
Zet je toch gewoon Bluetooth uit. :')
Ik heb Bluetooth sowieso nooit aan staan :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_192516245
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:03 schreef Markesh het volgende:

[..]

Neehoor.

Totaal niet.

Ik heb er geen enkel probleem mee.
Niks, noppes, Nada.
Als ze mij willen tracken, maakt mij niet uit.

Ik heb niets te verbergen.
Zou jij het ook prima vinden als in elke kamer van je huis een microfoon en camera zit?
  woensdag 8 april 2020 @ 16:32:18 #278
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192516271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

wie zegt er dat ik weer open wil? heerlijk rustig op weg naar mijn werk.
lekker rustig in de supermarkt.
Dan moet je ook nooit meer zeuren
  woensdag 8 april 2020 @ 16:35:18 #279
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192516317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:30 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Zou jij het ook prima vinden als in elke kamer van je huis een microfoon en camera zit?
Onzin. Het gaat niet om een camera in je huis met microfoon maar gewoon om een app waardoor mensen die besmet zijn makkelijker te traceren zijn .
En als dat nodig is dan is dat zo.

En zelfs als ik een camera met microfoon moet laten plaatsen tegen de bestrijding van dit virus mogen ze ook dat doen.
Los van het feit dat dit grote kolder is en dat nooit gaat gebeuren.
Dit zijn alleen scenario's van de doemdenkers
pi_192516349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:35 schreef Markesh het volgende:

[..]

Onzin. Het gaat niet om een camera in je huis met microfoon maar gewoon om een app waardoor mensen die besmet zijn makkelijker te traceren zijn .
En als dat nodig is dan is dat zo.

En zelfs als ik een camera met microfoon moet laten plaatsen tegen de bestrijding van dit virus mogen ze ook dat doen.
Los van het feit dat dit grote kolder is
Jij hebt niks te verbergen zeg je toch? Of krabbel je toch weer terug?
  woensdag 8 april 2020 @ 16:43:56 #281
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192516448
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:37 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Jij hebt niks te verbergen zeg je toch? Of krabbel je toch weer terug?
Volgens mij spoor jij niet helemaal.

Ik heb inderdaad niks te verbergen en zeg dat als het nodig zou zijn(wat niet zo is) ze ook nog camera's op mogen hangen om het virus te bestrijden.

Jij wil kennelijk Niets doen om het virus te bestrijden alleen janken over een app.
Prima, dan blijf jij gewoon 1-2 jaar binnen.

Suc6 :)
  woensdag 8 april 2020 @ 16:45:06 #282
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192516471
Sinds wanneer heeft iedereen een smartphone?
  woensdag 8 april 2020 @ 16:46:30 #283
319979 Fok-it
All is well
pi_192516491
Dir topic bewijst wel weer dat fok een broedplaats is voor alu-gekkies
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192516513
Gaan ze ouderen en gehandicapten dan eerst nog een cursus geven? Verplichten zo,n ding aan te kopen, een abonnement af te sluiten en ook nog eens leren te gebruiken? Ik hoor nu al van ouderen dat ze niet weten hoe de huisarts te bereiken omdat ze daar een Digid voor nodig hebben en dus maar geen contact meer met de huisarts op durven te nemen omdat ze "niet lastig willen zijn".
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
  woensdag 8 april 2020 @ 16:49:57 #285
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192516559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:47 schreef Stance het volgende:
Gaan ze ouderen en gehandicapten dan eerst nog een cursus geven? Verplichten zo,n ding aan te kopen, een abonnement af te sluiten en ook nog eens leren te gebruiken? Ik hoor nu al van ouderen dat ze niet weten hoe de huisarts te bereiken omdat ze daar een Digid voor nodig hebben en dus maar geen contact meer met de huisarts op durven te nemen omdat ze "niet lastig willen zijn".
Ernstig.
pi_192516785
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:43 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad niks te verbergen en zeg dat als het nodig zou zijn(wat niet zo is) ze ook nog camera's op mogen hangen om het virus te bestrijden.

Jij wil kennelijk Niets doen om het virus te bestrijden alleen janken over een app.

Ik denk dat jij het probleem ernstig onderschat. Komt waarschijnlijk door je mentale beperkingen. Maar laten we daar niet verder over uitwijden.
Het gaat niet om of je iets te verbergen hebt maar het gaat vooral om de inperking in bewegingsvrijheden. Je kan niet over staat lopen zonder het gevoel te hebben dat je onzichtbaar achtervolgd wordt. Als je denkt dat dergelijke data niet toepasbaar kan zijn voor andere (zelfs kwade) doeleinden bevestigd enkel de domheid van jouw laconieke houding.
Telkens een grammetje toevoegen aan een controlestaat resulteert in zorgwekkende toekomstbeelden.
Wat als dergelijke data om wat voor een reden dan ook tegen je gebruikt wordt? Je manier van lopen, de routes die jij dagelijks aflegt, de winkels die je bezoekt en de route naar je werk zal normale data zijn. Maar hoe onderscheid je normale data van abormale data? Juist.. Als je om half 4 in de nacht in een stad bent waar je nog niet eerder bent geweest.

Elk mens heeft wat mij betreft het absolute recht om te gaan en staan waar die wilt, zonder gevolgd te worden.
pi_192518801
Ik mis de hele tijd de vraag wat deze app met Nederlanders gaat doen. Privacy is een belangrijk ding, maar gaan we straks ook met deze app discrimineren, ontstaan door de app geen heksenjachten, en hoe zal Nederlanders reageren als ze in de trein zitten en de app begint overal te alarmeren. Met andere woorden hoeveel mensen hebben smetvrees en raken volledig in paniek. Tot slot zal de app het gedrag van de Nederlander nog meer verergeren. Mensen zijn nu al argwanend, chagrijnig, getergd en soms ronduit bot. worden mensen door de app straks ook nog kwaadaardig.

Hoe langer ik over de app nadenk, hoe enger ik de gedachte vind.
pi_192519181
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:43 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ja, of je accepteert dat doodgaan bij het leven hoort. We accepteren ook al jaren dat mensen met roken de kans op kanker aanzienlijk verhogen. En die van hun omgeving. En nee dat is idd geen virus maar laten we corona wel binnen proporties blijven zien. Exacte cijfers laten nog op zich wachten uiteraard maar het is geen virus waar de helft van de gezonde bevolking aan overlijdt. Elke dag overlijden er 24.000 mensen door honger. Kunnen we oplossen door anders te leven maar daar is nog nooit iets aan gedaan. Selectieve verontwaardiging dit.

[ Bericht 6% gewijzigd door alpeko op 08-04-2020 19:48:16 ]
pi_192519204
Gelijk HIV integreren in de app, misschien een idee voor De Jonge.
  woensdag 8 april 2020 @ 19:36:18 #290
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_192519235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:09 schreef MakkieR het volgende:
Ik mis de hele tijd de vraag wat deze app met Nederlanders gaat doen. Privacy is een belangrijk ding, maar gaan we straks ook met deze app discrimineren, ontstaan door de app geen heksenjachten, en hoe zal Nederlanders reageren als ze in de trein zitten en de app begint overal te alarmeren. Met andere woorden hoeveel mensen hebben smetvrees en raken volledig in paniek. Tot slot zal de app het gedrag van de Nederlander nog meer verergeren. Mensen zijn nu al argwanend, chagrijnig, getergd en soms ronduit bot. worden mensen door de app straks ook nog kwaadaardig.

quote:
Een die je vertelt of je in de buurt bent geweest van een andere gebruiker die besmet blijkt te zijn, je krijgt dan het advies om binnen te blijven, en je krijgt het verzoek om een tweede app te gebruiken waarmee je makkelijk contact kunt houden met een dokter in de buurt.
Werkt dus niet realtime.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_192519425
Nederland. HET land van de succesvol afgeronde IT projecten..
pi_192519491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:44 schreef athlonkmf het volgende:
Nederland. HET land van de succesvol afgeronde IT projecten..
Gelukkig nog hoop. _O_

Als ik facebook/google was zou ik nu een app ontwikkelen en die aan loser landen zoals Nederland verslijten.
pi_192519627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:09 schreef MakkieR het volgende:

Doe maar rustig. Je krijgt toch pas achteraf een melding dat je in de buurt bent geweest van een besmet persoon. Als je het realtime zou kunnen zien, zou je inderdaad een heksenjacht teweeg brengen. Ipv zoek de beertjes wordt het dan zoek de corona-pokemon :')
  woensdag 8 april 2020 @ 20:07:46 #294
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192519972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:33 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja, of je accepteert dat doodgaan bij het leven hoort. We accepteren ook al jaren dat mensen met roken de kans op kanker aanzienlijk verhogen. En die van hun omgeving. En nee dat is idd geen virus maar laten we corona wel binnen proporties blijven zien. Exacte cijfers laten nog op zich wachten uiteraard maar het is geen virus waar de helft van de gezonde bevolking aan overlijdt. Elke dag overlijden er 24.000 mensen door honger. Kunnen we oplossen door anders te leven maar daar is nog nooit iets aan gedaan. Selectieve verontwaardiging dit.
Ga je corona nu vergelijken met mensen die roken?
Met mensen die kanker hebben?
Met hongersnood?
Omg, really?

Jij snapt het dus echt NIET!

Kanker, roken en hongersnood is niet besmettelijk zodat de ziekenhuizen en IC's vol komen te liggen.

Maar weet je, ik denk dat jij het probleem nooit zal begrijpen als nu het kwartje nog niet gevallen is.
De dood hoort bij het leven toch?

We zullen kijken hoe jij praat als je je ouders en broers en zussen verloren hebt door dit Virus.
Raaskal je dan ook nog dat doodgaan erbij hoort?
Nee he
pi_192520065
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:07 schreef Markesh het volgende:

[..]

Met hongersnood?
Omg, really?

Kanker, roken en hongersnood is niet besmettelijk zodat de ziekenhuizen en IC's vol komen te liggen.
Dat staat er ook bij heh. Ik snap hoe dit werk hoor. Was ter illustratie dat dat nooit heeft gezorgd voor vergaande maatregelen.

quote:
Maar weet je, ik denk dat jij het probleem nooit zal begrijpen als nu het kwartje nog niet gevallen is.

We zullen kijken hoe jij praat als je je ouders en broers en zussen verloren hebt door dit Virus.
Nee he
De dooddoener waarvan je wist dat deze ging komen. Voegt niks toe. Je reageert niet rationeel.
pi_192520095
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:07 schreef Markesh het volgende:

[..]

Met hongersnood?
Omg, really?

Nee he
En als je je broer/zus/vader/moeder/opa door kanker verliest?
Kans is 1 op 3.
Telt zeker niet?
pi_192520253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
Nog los van of het privacytechnisch wel mag, maar dit krijg je praktisch gezien toch nooit voor elkaar?
Ja dat dacht ik ook in eerste instantie maar aan de andere kant waarom niet? In china lukt het ook.

Daar kun je nieteens met de bus of een binnenlandse vlucht nemen zonder goedkeuring van de overheid.
pi_192520341
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:18 schreef EnterToets het volgende:
Er werd nergens gezegd verplicht. Of heb ik wat gemist?
Nou, ze kijken wel uit hoe ze de bom laten vallen natuurlijk.

De omschrijving was 'niet uitgesloten dat het verplicht wordt'. en bladiebla dat gaan we onderzoeken.
En 'Maar alleen als de privacy echt niet in het gedrang komt'.

Of deze heel sneaky 'behalve de app komen er geen andere maatregelen'.
Oftewel : (ja we zetten hier stieken een reuzenstap maar dat mag er niet te dik op liggen). DUS we doen alsof het volk blij mag zijn dat die app alles is! Verder geen maatregelen alleen een app! Joepie!

Zo'n vuile rattenstreek he, en het volk tuint er met open ogen in. Kranten zouden het grootste lettertype ooit op de voorpagina moeten zetten maar ze komen niet verder als 'is het dan wel echt goed m et de privacy ' etc.
pi_192520376
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:21 schreef RamboDirk het volgende:
In de praktijk is dit toch niet haalbaar tenzij je er een echte politiestaat van wil maken.

Je laat toch gewoon je mobiel thuis als je anoniem de wijde wereld in wil.
Het gaat erom dat ze nu een balonnetje oplaten. Nu zweeft het al door de media en hebben mensen het alvast een keer gehoord.

Misschien lukt niet nu. Maar als het nu niet lukt dan zal het dankzij deze truc volgende keer makkelijker gaan. De acceptatie wordt alvast gekweekt.

Net zoals ze nu met drones rondvliegen met een luidspreker. Normaal zouden mensen op hun achterste poten gaan staan. Maarja, corona he, dan kan alles. Die drone, die blijft natuurlijk.
pi_192520385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:33 schreef alpeko het volgende:

[..]

In Nederland? Bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')