abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192507227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:42 schreef TTSS het volgende:

[..]

Die privacyregels zijn Europees, Nederland neemt het juist niet zo nauw op dit vlak. AIVD heeft bijvoorbeeld meer mogelijkheden dan de diensten in veel andere Europese landen.

Maar wat jij zegt over grote speler geldt voor alle online diensten en uploads, ook illegale dus. Wij hebben namelijk twee grote serverknooppunten hier.
Oké. Ja ik reageer waarschijnlijk teveel vanuit een vrouwelijk emotioneel iets, maar dat is omdat ik weet dat letterlijk hier ook erg veel gemaakt wordt.

Maar, ik ben aan het chillen. _O_

En ja we nemen het niet zo nauw duh. Dat is toch al duidelijk maaaaar ja chillen dus. Haha joejoe.
pi_192507234
Bij Jinek zegggen ze terecht: "Wat heb je aan de app als niemand het gaat gebruiken".
Dus om die reden is het aannemelijk dat het verplicht gesteld gaat worden.
Vervolgens is het idd interessant om te weten hoe je gaat handhaven.
Veel mensen hebben geen smartphone.
Mogen deze mensen dan niet naar buiten?
  woensdag 8 april 2020 @ 01:48:03 #228
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_192507236
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol, maar je hebt er dus wel één. Ik gok dat ik de enige hier ben zonder telefoon of wifi.
+1 ... :)
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_192507249
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:46 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Oké. Ja ik reageer waarschijnlijk teveel vanuit een vrouwelijk emotioneel iets, maar dat is omdat ik weet dat letterlijk hier ook erg veel gemaakt wordt.

Maar, ik ben aan het chillen. _O_

En ja we nemen het niet zo nauw duh. Dat is toch al duidelijk maaaaar ja chillen dus. Haha joejoe.
Neem nog een wijntje :)
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_192507252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:47 schreef -Chakotay- het volgende:
s om die reden is het aannemelijk dat het verplicht gesteld gaat worden.
  woensdag 8 april 2020 @ 01:50:22 #231
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192507254
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:59 schreef Middelpunt het volgende:
Zolang je maar hele duidelijke wetgeving hebt waar in staat dat je dit echt alleen mag gebruiken tbv corona contact onderzoek en voor geen enkel ander doel. En zorgt dat het technisch ook onmogelijk is om deze data in te zien voor andere doeleinden.
Welk argument (wat zwaarder weegt dan honderdduizenden doden) weegt hier dan nog tegenop?

95% van het volk geeft al hun data (wat veeel verder gaat dan alleen wat locatie data) al vrijwillig aan Amerikaanse bedrijven als Google of Apple of Facebook, etc. in ruil voor wat gratis diensten. Maar aan onze overheid (die we zelf democratisch gekozen hebben), die enorm beperkt worden door wetgeving om het alleen maar heel gericht gebruikt om levens te redden, dan is het opeens wel een enorm probleem?

Natuurlijk begrijp ik dat het gevaarlijk terrein is en dat het wat overeenkomsten kent met het doemscenario van Orwell's 1984 maar laten we eerlijk zijn, dat is echt nog steeds een heel ander scenario dan waar we nu voor staan. De data die we al afgeven aan de eerder genoemde instanties is al zoveel meer dan zo'n app voor alleen je locatie gegevens bij corona besmettingen valt. Het enige (niet geringe) verschil is dat die andere partijen commercieel zijn en dit de overheid is.
En natuurlijk moet je daarbij enorm oppassen dat je niet op een hellend vlak komt dat de overheid data in handen krijgt waarmee ze stemgedrag kunnen beïnvloeden maar ik zie echt even niet wat zo'n app daar aan bij gaat dragen. Er zijn al zoveel mogelijkheden m.b.t. big data die veel meer mogelijkheden bieden voor dat soort praktijken waardoor deze app daar echt niet meer aan gaat bijdragen.
Natuurlijk, liever helemaal niet, maar als dit echt gaat helpen om het sociale leven, de economie en heel veel mensenlevens te redden dan moet het (onder strikte voorwaarden) wel kunnen toch?

En zo niet, kan iemand dat uitleggen voor een leek?
Misschien dat dit bij velen inderdaad hypocriet overkomt.
Echter heb ik dus alleen een oude Nokia, die bijna altijd uit staan, veelal thuis blijft liggen. Ik gebruik geen google, maar ecosia of duckduckgo, ik heb geen gmail, ik heb geen youtube-account, ik gebruik geen Windows maar Linux, geen google-maps, geen google-translate (papieren woordenboek) en ik gebruik ook internet zelden.

Ik bezit helemaal geen smartphone en ik wil zo'n rotding ook niet. Ik wil ook niet bereikbaar zijn onderweg. Ik heb een thuistelefoon, samen met mijn ouders en broertjes thuis. Werkt prima, zit nog een antwoordapparaat op ook, kunnen mensen inspreken.

Ik voel geenzins de behoefte 24/7 bereikbaar te zijn. Ik zie niet het nut in van Feestboek, Twitter of andere flauwekul.
Ik heb een fok-account. Dat dan weer wel. En e-mail inderdaad, maar zeker geen gmail, hotmail of yahoo.
pi_192507262
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Misschien dat dit bij velen inderdaad hypocriet overkomt.
Echter heb ik dus alleen een oude Nokia, die bijna altijd uit staan, veelal thuis blijft liggen. Ik gebruik geen google, maar ecosia of duckduckgo, ik heb geen gmail, ik heb geen youtube-account, ik gebruik geen Windows maar Linux, geen google-maps, geen google-translate (papieren woordenboek) en ik gebruik ook internet zelden.

Ik bezit helemaal geen smartphone en ik wil zo'n rotding ook niet. Ik wil ook niet bereikbaar zijn onderweg. Ik heb een thuistelefoon, samen met mijn ouders en broertjes thuis. Werkt prima, zit nog een antwoordapparaat op ook, kunnen mensen inspreken.

Ik voel geenzins de behoefte 24/7 bereikbaar te zijn. Ik zie niet het nut in van Feestboek, Twitter of andere flauwekul.
Ik heb een fok-account. Dat dan weer wel. En e-mail inderdaad, maar zeker geen gmail, hotmail of yahoo.
maar je bent wel links?
  woensdag 8 april 2020 @ 01:54:28 #233
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_192507277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:51 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

maar je bent wel links?
Links of rechts... ik ben 7.000 kids kwijt!! Hallo allemaal!!! HELP!!! :'(
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_192507333
Als de app gedownload moet worden via Google of Apple dan geven we onze privacy sowieso weg aan de Amerikaanse inlichtingendiensten. Überhaupt op een Android of iOS mobiel is dat het geval.
Groot deel van de bevolking kan geen APK bestanden downloaden en installeren.

IDEE:

De overheid moet een mobiel apparaat ontwikkelen met de benodigde software (pandemobiel? Lol), met als enige functie en doel het traceren van COVID-19.
Tevens kunnen er mobiele of vaste scanners ingezet worden voor bij/in bv. scholen, winkels, verenigingen, horeca etc.,om de apparaten (mensen) te controleren, eventueel met behulp van toegangspoorten of beveiligers.

Het apparaat moet gekoppeld worden aan een ID kaart/paspoort (bsn nummer). Elke Nederlander krijgt 'gratis' zo'n apparaat.

Gebruik is alleen verplicht als je op niet publieke ruimtes begeeft waar de 1,5 meter regel voor problemen kan zorgen door gebrek aan toezicht, muv openbare gebouwen/voertuigen zoals ov stations, treinen, bibliotheken etc.

Fraude met het apparaat wordt ongekend hard beboet met minimaal ¤ 4999 beboet, afhankelijk van inkomen/ vermogen. Dat is een schijntje ivt straf die men krijgt bij poging tot doodslag (weliswaar onbewust) of dood door schuld (roekeloosheid) .

Desnoods moet er hulp komen van buitenlandse fabrikanten voor de productie, maar wel met 100% controle en inzicht in het proces.

Het mobiele (3/4/5G en WiFi) netwerk in Nederland is geen probleem. De kosten/baten analyse zal altijd gunstig zijn, omdat er veel mensenlevens gered kunnen worden en we niet afhankelijk zijn van de instabiele Verenigde Staten.

[ Bericht 1% gewijzigd door 01100001011011000110010 op 08-04-2020 02:33:12 ]
pi_192507342
Ik geloof niet dat het heel veel verschil zal maken met de realiteit van alledag toch? Je locatie is op basis van je telefoonsignaal al vrij nauwkeurig te bepalen, hoef je je GPS niet eens voor aan te zetten :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 8 april 2020 @ 02:19:22 #236
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192507356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:51 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

maar je bent wel links?
Ja.
Dat wil alleen ook weer niet zeggen dat ik alles klakkeloos van joop.nl overneem of het altijd eens ben met Xi.

Ik oordeel elke post op haar individuele waarde, dus soms ben ik het ineens eens met iemand die nota bene FvD stemt. Ik laat mijzelf zo min mogelijk leiden door dogma's.

Ik houd van de natuur, ben groot fan van Greta Thunberg, stem links. Maar ik ga weer niet mee in bijvoorbeeld de onzin van Zwarte Piet-discussies (daarin wijk ik dus af van standaard-links). Ik ben ook niet zo radicaal pro-EU als bijvoorbeeld GroenLinks. (EU is sowieso niet een heel erg 'links' project, eerder behoorlijk kapitalistisch).

China heeft bijvoorbeeld heel mooie kanten, maar ook heel nare, zoals de technocratische dystopie daar. :{
  woensdag 8 april 2020 @ 06:59:39 #237
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192508074
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Of die server communiceert z’n lijst met mijn telefoon.
ja dan heeft iedereen zo'n lijst.
heeft iedereen alle data van iedereen, behalve de overheid....
Tot nooit .......
  woensdag 8 april 2020 @ 07:03:57 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192508096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:47 schreef -Chakotay- het volgende:
Bij Jinek zegggen ze terecht: "Wat heb je aan de app als niemand het gaat gebruiken".
Dus om die reden is het aannemelijk dat het verplicht gesteld gaat worden.

Denken dat het verplicht gaat worden :')

Gekkies die te veel films kijken _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 8 april 2020 @ 07:12:29 #239
22565 asco
Los in deze tent
pi_192508132
Dit hele app-verhaal zou mensen toch moeten laten inzien dat de overheid eigenlijk geen idee heeft wat ze moeten doen.

Is ook wel logisch maar ik vind het wel amusant dat er zoveel mensen zijn die maar denken dat de overheid dit wel even gaat oplossen. (middels een app) :')
  woensdag 8 april 2020 @ 07:14:12 #240
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192508141
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:42 schreef -Chakotay- het volgende:
Kan je het goede van het kwade nog onderscheiden in een absolute controlestaat?
Voor elke waarheid zijn er een duizend leugens, en zodoende kan een controle staat het zeer moeilijk maken om het goede van het kwade te onderscheiden, maar niet onmogelijk.
  woensdag 8 april 2020 @ 07:20:10 #241
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192508164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:59 schreef Middelpunt het volgende:
Zolang je maar hele duidelijke wetgeving hebt waar in staat dat je dit echt alleen mag gebruiken tbv corona contact onderzoek en voor geen enkel ander doel. En zorgt dat het technisch ook onmogelijk is om deze data in te zien voor andere doeleinden.
Welk argument (wat zwaarder weegt dan honderdduizenden doden) weegt hier dan nog tegenop?
Het verzamelde DNA voor Nicky Verstappen zou ook alleen voor dat doel gebruikt worden. Later is onderzocht of het ook voor een andere zaak bruikbaar was. Gelukkig was het onbruikbaar maar het had natuurlijk niets eens onderzocht moeten worde n.

Dat van traject-controles zou direct worddn vernietigd als er niet te hard gereddn zou zijn. Toch bleek die data er ineens te zijn toen ze getuigen van een misdrijf zochten. Pas daarna is vastgelegd dat de data zou worden bewaard.

quote:
eh.. dat er 75 jaar geleden zo'n 6 miljoen doden zijn gevallen en dat vooral DANKZIJ een perfecte registratie?

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 08-04-2020 08:02:35 ]
Tot nooit .......
  woensdag 8 april 2020 @ 07:43:50 #242
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192508259
besteld, ik voor zie een run op deze hoesjes...

https://www.sitcon.nl/security-bag-signaal-blokkeren.html
Tot nooit .......
pi_192508272
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:13 schreef descon het volgende:
Je zou in theorie natuurlijk alle bluetooth aparaten waarbij je in de buurt bent geweest lokaal op je telefoon kunnen opslaan.

Dan zet je alleen de bluetooth id's van corona patienten op een server en laat je de app met die info lokaal bepalen of je in aanraking bent geweest met corona patient.

Klinkt in theorie goed..alleen geloof niet in de uitvoering.
Ik ben ongetwijfeld in de buurt van mijn buren. Zonder dat ik ze zelf persoonlijk binnen een straal van 1,5 m in de open lucht laat komen. Gaat leuk worden als ze er consequenties aan gaan verbinden. Mag ik nergens heen omdat mijn telefoon in nabijheid is van mensen die besmet zijn.
pi_192508290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:03 schreef tstile het volgende:

[..]

Ik maak me zorgen dat we politici hebben die er geen moeite mee hebben om een app verplicht te stellen.

Alleen al het idee dat iemand dit uberhaupt overweegt is gewoon te ziek voor woorden.

Het toont aan in welke richting we gaan. De richting van een politiestaat.

App verplicht. Weigeren? In het begin zal dit nog mogen. Maar, je mag dan het huis niet uit. Doe je het toch? 390,- boete.

Maar je moet wel werken. Kan je niet naar je werk omdat je de app niet hebt? Dan geen uitkering.

Zonder de app kan je de supermarkt niet in. Dus geen eten.

Uiteindelijk in de toekomst worden groepen uitgesloten van de maatschappij met zulke techniek.

Ze kijken naar China bijv. die deze techniek gebruikt. Ondertussen sluiten ze Oeigoeren op.

Mensen krijgen nu corona zand in de ogen en ondertussen worden er ingrijpende dingen doorgedrukt of balonnetjes opgelaten om later dingen alsnog erdoor te krijgen.

Het bizarre is nog dat het een CDA politicus is. Terwijl juist de christenen nog heel wat vervolging te wachten staat volgens hun heilige boek.
Overdrijven is ook een vak.
pi_192508301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:12 schreef asco het volgende:
Dit hele app-verhaal zou mensen toch moeten laten inzien dat de overheid eigenlijk geen idee heeft wat ze moeten doen.

Is ook wel logisch maar ik vind het wel amusant dat er zoveel mensen zijn die maar denken dat de overheid dit wel even gaat oplossen. (middels een app) :')
Nog even los van de competentie van de kabinetten Rutte in ICT-zaken, we zien deze hele crisis weer duidelijk dat het kabinet helemaal de weg kwijt is in de eigen kluwen en alles door elkaar haalt.

Het land, de samenleving, de overheid, het kabinet, het continent, de EU, ze halen het allemaal door elkaar alsof het hetzelfde is naar gelang het uitkomt. Dat zag je ook duidelijk in de juno persconferentie. Grapperhaus stond daar te blaten wat 'we' allemaal niet meer gingen doen en wat we wel gingen doen. Rutte had het over afspraken terwijl hij maatregelen bedoelde, wat nou verboden was en wat verplicht was niet duidelijk, dan krijg je handhavers die mensen op hun gezond verstand moeten aanspreken omdat ze niet weten wat ze nou mogen verplichten of niet.

Het is al langer een trend dat de overheid je verplicht om contracten te sluiten, dat zag je onlangs nog heel duidelijk bij de verplichting voor ondernemers om een bedrijf te betalen om belastingaangifte te kunnen doen, maar onze zorgverzekering is er ook op gebaseerd. Maar zowel een contract als een afspraak geldt dat die vrijwillig zijn. Hoewel een fictie, is het idee achter de privacy-inbreuken door Google en Apple etc dat je daar vrijwillig voor tekent.

Wat juist nu nodig is is het besef dat het kabinet leiding geeft aan de overheid, en dat die overheid een aantal instrumenten heeft om de samenleving bij te sturen, en die dat die erg in hun aard verschillen. Verboden gaan al heel erg ver, dat is een heel zwaar instrument, maar een verplichting om iets te doen of te hebben gaat nog veel verder. Een verplichting om zeer persoonlijke informatie bij de overheid, buitenlandse bedrijven en buitenlandse inlichtingendiensten terecht te laten komen gaat wel heel erg ver.

Maar Rutte, De Jonge en Grapperhaus doen graag alsof burgers poppetjes in hun computerspelletje zijn die ze kunnen bedienen. Het totale gebrek aan visie en dus ook visie op de verhouding burger overheid en de verhouding politiek overheid wreekt hier zich.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192508547
Ze houden alle opties open ja. Oftewel, ze willen niet nu al beloven dat het nooit verplicht wordt. Dat klinkt al heel anders.

Maar die verplichting komt er vast niet, geloof ik helemaal niks van. Hoe wil je dat ook handhaven?
pi_192509086
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:32 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Gaat om de langere termijn, de overheid zal dit niet uitschakelen.
Waarom niet zouden ze dit niet uitschakelen dan? Wat is de meerwaarde hier precies van voor de overheid? Ik vind dit verder vooral een beetje speculeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 08:59:51 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 09:16:24 #248
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192509373
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:59 schreef Dejannn het volgende:
Waarom niet zouden ze dit niet uitschakelen dan? Wat is de meerwaarde hier precies van voor de overheid? Ik vind dit verder vooral een beetje speculeren.
Meerwaarde van data voor de overheid...

Deze data koppelen aan andere data? De lijst met meerwaarde is te lang om hier op het forum te plaatsen. Als google dit zou voorstellen zou de wereld te klein zijn en zoude Autoriteit Persoonsgegevens compleet in het rood springen.

En de rede die wordt verzonnen om het gebruik van de app steeds met een jaar te verlengen kan ik je ook wel noemen.
Corona zal wereldwijd nooit voor 100% worden uitgebannen. Daarbij is app ook geschikt bij het voorkomen van COVID-20 en ook wel handig bij griep.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 08-04-2020 09:21:31 ]
Tot nooit .......
pi_192509454
Ja, dat eerste is natuurlijk geen concreet antwoord :). Kortom, je kunt het dus verder eigenlijk niet beargumenteren en het is dus ook meer een halve complottheorie ;).

Betreffende het tweede, nee. Het coronavirus zal inderdaad blijven bestaan, maar er zullen waarschijnlijk ook snel nieuwe behandelmethoden komen en een vaccin waarna de ernst van de situatie nagenoeg is verdwenen. Een nieuw coronavirus? Kan, maar onwaarschijnlijk dat het zich snel zal laten zien. Het is niet omdat dit nu gebeurd, dat we elk jaar een dergelijke situatie krijgen. Dat is de afgelopen jaren toch ook niet het geval geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 09:21:50 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 09:24:34 #250
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192509508
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:21 schreef Dejannn het volgende:
Ja, dat eerste is natuurlijk geen concreet antwoord . Kortom, je kunt het dus verder eigenlijk niet beargumenteren en het is dus ook meer een halve complottheorie .
Ik zat al heel boos een lijst te maken. Toen pas zag ik de smileys...
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')