Of die server communiceert z’n lijst met mijn telefoon.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan communiceer je dus periodiek je hele lijst met de server en expose je direct een unieke identificatiesleutel.
Ja dan krijg je een push based architectuur dat is technisch niet haalbaar denk ik.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of die server communiceert z’n lijst met mijn telefoon.
Ik gok dat de overheid weinig zal moeten doen, ze kunnen het waarschijnlijk aan de bedrijven en vakbonden overlaten om verplichtingen in te voeren.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:13 schreef Dejannn het volgende:
Niet eens elke burger heeft een mobiel, het grote merendeel natuurlijk wel, maar zeker niet alle 17.5 miljoen. Ik vraag me sterk af hoe ze dit willen verplichten, ze kunnen het enkel sterk aanbevelen, meer niet.
Wel zie ik het gebeuren dat als de regels worden versoepelt, ze eventueel zouden kunnen gaan zeggen activiteit X of Y mag je niet doen zonder die app. Daar kunnen ze mensen voor het blok mee zetten.
Ik snap de maatregelen ergens nog wel ook. Maar helaas is dit natuurlijk verder ook weer koren op de molen voor mensen met complottheorieën.
We zitten niet in ZK.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:23 schreef Elan het volgende:
Ik vind het wel een geniaal idee, al heb ik persoonlijk liever een tracker dan een app op mijn telefoon als dit mogelijk is.
Je moet je wel beseffen dat het dagelijks in Zuid Korea daardoor gewoon kan door gaan, het is dat of nog maanden in lockdown.
Nemen ze straks een buitenlandse app aan.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:24 schreef probeer het volgende:
De Nederlandse overheid en IT kennende, is corona of al lang en breed verdwenen of heeft het de complete mensheid uitgeroeid voordat die app en de achterliggende data-analyses fatsoenlijk zouden werken.
En het hele privacy gedoe is ook wel een dingetje.
Maakt geen bal uit. Je hebt er geen app voor nodig. Zodra je een cellulair netwerk gebruikt ben je het haasje.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:52 schreef quirina het volgende:
Ik ga gewoon mijn oude Nokia weer gebruiken.
Nee. Alleen de besmette nummers van de afgelopen 2 weken hoeven opgeslagen te worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Voor de werking ervan moet je je hele lijst al delen met de server tenzij het push based is, dan heb je alleen 17 miljoen tot de macht 17 miljoen messages die eruit moeten dat lukt niet.
Dat is dus een onrealistische angst voor mijn gevoel. Waarom zou de overheid willen weten wat Anita en Henk van op de hoek doen? Daar is geen enkele aanleiding voor, totaal ook geen nuttige informatie. Het enige wat ze op dit moment willen weten is hoe het virus zich verspreid en dat zoveel mogelijk voorkomen en mensen inlichten. Ik kan me betreffende het gedrag van het virus ook goed voorstellen dat zo'n app bijzonder interessante informatie kan opleveren.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:15 schreef trein2000 het volgende:
Ik vrees vooral dat het niet tijdelijk zal zijn. En dat vind ik eng.
Tsja, Europese aanbestedingen ...quote:Op woensdag 8 april 2020 00:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nemen ze straks een buitenlandse app aan.
Andersom, de server zend de lijst id’s en je telefoon checkt dan zelf of je bij die in de buurt bent geweest.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan communiceer je dus periodiek je hele lijst met de server en expose je direct een unieke identificatiesleutel.
Hm dat is zo alleen de zieke gevallen hoeven gedeeld te worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Alleen de besmette nummers van de afgelopen 2 weken hoeven opgeslagen te worden.
Jouw telefoon matcht zijn eigen lijst ten opzichte van die nummers.
Hoeft niet realtime. Je laat de app af en toe ff checken voor nieuwe data.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dan krijg je een push based architectuur dat is technisch niet haalbaar denk ik.
Noem mij eens een tijdelijke maatregel die ook echt tijdelijk bleek? Ik noem een kwartje van Kok. Ik noem een crisis en herstelwet. De ervaring leert dat de overheid eenmaal verkregen bevoegdheden niet meer afstaat.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat is dus een onrealistische angst voor mijn gevoel. Waarom zou de overheid willen weten wat Anita en Henk van op de hoek doen? Daar is geen enkele aanleiding voor, totaal ook geen nuttige informatie. Het enige wat ze op dit moment willen weten is hoe het virus zich verspreid en dat zoveel mogelijk voorkomen en mensen inlichten. Ik kan me betreffende het gedrag van het virus ook goed voorstellen dat zo'n app bijzonder interessante informatie kan opleveren.
De overheid kan haast niet anders. Ze moeten wat, mensen willen deze lockdown niet langer (lopen na drie weken al te half depressief te jammeren), maar men wil ook niet ziek worden en ook niet hun baan verliezen en de economie verder zien instorten. De overheid moet het allemaal maar met een toverstokje zien op te lossen, zo werkt het natuurlijk niet.
Zal die morgen kijken.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Andersom, de server zend de lijst id’s en je telefoon checkt dan zelf of je bij die in de buurt bent geweest.
Dit is een voorbeeld van zo’n app. Opensource en privacy by design. Ik zie er eigenlijk weinig nadelen aan.
Dat is alles.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hm dat is zo alleen de zieke gevallen hoeven gedeeld te worden.
Please Myrr... Je bent slimmer dan dit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:10 schreef 00wildchild het volgende:
Ja water is nat. Als gemiddelde burger maak ik me niet zo druk om mijn privacy om heel eerlijk te zijn en in Nederland Pedoland vind ik het niet zo heel erg als ze daar wat meer in gegevens kunnen rommelen.
Derhalve boeit me niet.
Gaat om de langere termijn, de overheid zal dit niet uitschakelen. Het blijft een gevecht voor privacy en de glijdende schaal.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat is dus een onrealistische angst voor mijn gevoel. Waarom zou de overheid willen weten wat Anita en Henk van op de hoek doen? Daar is geen enkele aanleiding voor, totaal ook geen nuttige informatie. Het enige wat ze op dit moment willen weten is hoe het virus zich verspreid en dat zoveel mogelijk voorkomen en mensen inlichten. Ik kan me betreffende het gedrag van het virus ook goed voorstellen dat zo'n app bijzonder interessante informatie kan opleveren.
De overheid kan haast niet anders. Ze moeten wat, mensen willen deze lockdown niet langer (lopen na drie weken al te half depressief te jammeren), maar men wil ook niet ziek worden en ook niet hun baan verliezen en de economie verder zien instorten. De overheid moet het allemaal maar met een toverstokje zien op te lossen, zo werkt het natuurlijk niet.
Ja dat zou dan geen probleem zijn. Alleen blijft je telefoon wel continu een id exposen die je met een hand vol andere telefoons in kaart kan brengen.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:30 schreef descon het volgende:
[..]
Hoeft niet realtime. Je laat de app af en toe ff checken voor nieuwe data.
Ja nu ik er zo over nadenk kan het wel als iedere telefoon gewoon zelf de lijst met besmette gevallen ophaalt en vergelijkt voor een match.quote:
Als je het aantal mensen gedood door corona vergelijkt met het aantal mensen gedood door overheden kan je dat wel stellen ja.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:30 schreef -Chakotay- het volgende:
De inperking op vrijheden en het inleveren van privacy is serieus levensgevaarlijker dan corona
Precies, we hoeven niet ver terug te kijken om te zien hoe goede registratie bij heeft gedragen aan een vreselijk iets.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:34 schreef borealist het volgende:
[..]
Als je het aantal mensen gedood door corona vergelijkt met het aantal mensen gedood door overheden kan je dat wel stellen ja.
De overheid is een noodzakelijk kwaad welke goed in de gaten moet worden gehouden, met de realisatie dat het vroeg of laat mis zal gaan, en dat uiteindelijk het goede zal overwinnen van het kwade.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |