En daar hadden ze niet eens een corona app voor nodig..quote:Op woensdag 8 april 2020 07:20 schreef Speekselklier het volgende:
eh.. dat er 75 jaar geleden zo'n 6 miljoen doden zijn gevallen en dat vooral DANKZIJ een perfecte registratie?
Data is het probleem niet maar wat ze er mee kunnen doen. Een volgende stap kan zijn: je moet bewijzen dat je niet in contact bent geweest met besmette mensen om ergens binnen te komen. Dan bepaalt straks die app of je wel of niet mee mag doen met de maatschappij. En wie zegt er dat die data klopt? Computer says no.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
En daar hadden ze niet eens een corona app voor nodig..
Nogmaals; ik snap het gevaar dat overheden teveel data van je kunnen hebben. Maar ik snap niet wat deze app nu zo bijzonder maakt waardoor dit gevaar zoveel groter zou worden. De app gaat alleen (voor beperkte tijd) registreren bij wie je in de buurt bent geweest. En er kan alleen wat gedaan worden met die data zodra 1 van die personen besmet blijkt te zijn geweest. Met al die data die nu al op straat hebben liggen (behalve dan een enkeling die zijn ziel nog niet verkocht heeft aan Google/Facebook/Apple/Microsoft/telecom providers/etc.) konden ze al veel meer en interessantere data van iedereen in handen hebben tpch?
Als een overheid echt kwaad wil dan hebben ze daar dergelijke apps niet voor nodig, dat is 75 jaar geleden al wel bewezen. Natuurlijk gaat het wel een stuk makkelijker met dergelijke technologie maar dat geldt voor alle aspecten van oorlog voeren.
Als het echt zo is dat we hierdoor sneller een stukje van onze vrijheid terug kunnen krijgen (gecontroleerd opheffen van de lockdown) dan lijkt me dat nog steeds een acceptabel offer.
Assange en Manning gehoord?quote:Op woensdag 8 april 2020 07:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Denken dat het verplicht gaat worden
Gekkies die te veel films kijken
Dan heeft een overheid er opeens geen baat meer bij dat dit zo snel mogelijk is opgelost. Want kunnen tracen waar iedereen zich exact bevind en met die deze in contact is gekomen, is prachtige data. erich honecker horen we straks nog juichen vanuit zijn graf.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
En daar hadden ze niet eens een corona app voor nodig..
Nogmaals; ik snap het gevaar dat overheden teveel data van je kunnen hebben. Maar ik snap niet wat deze app nu zo bijzonder maakt waardoor dit gevaar zoveel groter zou worden. De app gaat alleen (voor beperkte tijd) registreren bij wie je in de buurt bent geweest. En er kan alleen wat gedaan worden met die data zodra 1 van die personen besmet blijkt te zijn geweest. Met al die data die nu al op straat hebben liggen (behalve dan een enkeling die zijn ziel nog niet verkocht heeft aan Google/Facebook/Apple/Microsoft/telecom providers/etc.) konden ze al veel meer en interessantere data van iedereen in handen hebben tpch?
Als een overheid echt kwaad wil dan hebben ze daar dergelijke apps niet voor nodig, dat is 75 jaar geleden al wel bewezen. Natuurlijk gaat het wel een stuk makkelijker met dergelijke technologie maar dat geldt voor alle aspecten van oorlog voeren.
Als het echt zo is dat we hierdoor sneller een stukje van onze vrijheid terug kunnen krijgen (gecontroleerd opheffen van de lockdown) dan lijkt me dat nog steeds een acceptabel offer.
"Er is helaas iets fout gegaan tijdens het verbinden met de server. Probeert U het later opnieuw."quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef descon het volgende:
Geen app...geen boodschappen...word je leven heel onpraktisch gemaakt dus dan installeer je de app maar.
"The road to hell is paved with good intentions."quote:Op woensdag 8 april 2020 00:42 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Kan je het goede van het kwade nog onderscheiden in een absolute controlestaat?
voor bluetooth heb je geen simm-slot nodig.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef Navifactiva het volgende:
Ik heb geen smartphone en kan dus niet eens een app installeren. Een tablet heb ik wel maar die heeft geen sim slot. Ik ben echt niet de enige. Hoe willen ze dat dan oplossen als het een verplicht wordt? Gaat de regering dan kosteloos een smartphone verschaffen?
dit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:24 schreef maryen65 het volgende:
No way dat zo'n app op mijn telefoon komt
Dat klinkt goed, vooral omdat niet de Nederlands overheid maar de WHO er mee aan de slag gaatquote:Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO is het van levensbelang om besmette mensen niet alleen zo snel mogelijk te identificeren en in quarantaine te plaatsen, maar ook om mensen op te sporen met wie ze in contact zijn gekomen. De nieuwe app Private Kit: Safe Paths zou daarbij kunnen helpen.
Serieus, ik neem aan dat ook voor de WHO privacy een groot gedachtegoed is.quote:De app wordt ontwikkeld door onderzoekers van de Amerikaanse universiteiten MIT en Harvard en programmeurs van onder meer Facebook en Uber. Ze werken er in hun vrije tijd aan.
Komt een optie op de app dat je iemand mee kan nemen. Deze persoon is dan gastgebruiker van de buitenruimte. Voor de zeer uitzonderlijke- en noodgevallen zullen er op je gemeentehuis dag- en halve dagpassen verstrekt worden. Deze zijn aan te vragen via je huisarts. Houdt rekening dat er tussen aanvraag en uitgifte enkele dagen tot enkele weken kan zitten.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef Navifactiva het volgende:
Ik heb geen smartphone en kan dus niet eens een app installeren. Een tablet heb ik wel maar die heeft geen sim slot. Ik ben echt niet de enige. Hoe willen ze dat dan oplossen als het een verplicht wordt? Gaat de regering dan kosteloos een smartphone verschaffen?
Ieder huis een OV poortje. Uitchecken als je naar buiten wiltquote:Op woensdag 8 april 2020 13:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
Komt een optie op de app dat je iemand mee kan nemen. Deze persoon is dan gastgebruiker van de buitenruimte. Voor de zeer uitzonderlijke- en noodgevallengevallen zullen er op je gemeentehuis dag- en halve dagpassen verstrekt worden. Deze zijn aan te vragen via je huisarts. Houdt rekening dat er tussen aanvraag en uitgifte enkele dagen tot enkele weken kan zitten.
Verdere informatie hierover (alleen) schriftelijk bij het ministerie van corona- en registratiezaken
Dit, maar het al moeten nadenken vind ik kwalijk genoegquote:Op woensdag 8 april 2020 08:21 schreef wpor het volgende:
Ze houden alle opties open ja. Oftewel, ze willen niet nu al beloven dat het nooit verplicht wordt. Dat klinkt al heel anders.
Maar die verplichting komt er vast niet, geloof ik helemaal niks van. Hoe wil je dat ook handhaven?
Wapenstok in je nekquote:Op woensdag 8 april 2020 13:53 schreef hollandia02 het volgende:
Wat als je geen smartphone hebt? Of ontkent?
Je reageert te laconiekquote:Op woensdag 8 april 2020 15:53 schreef Markesh het volgende:
WaT stelt iedereen zich ongelofelijk aan zeg. Een app..
Ongelofelijk gewoon.
Iedereen wil dat dingen zo snel mogelijk weer opengaan maar een app installeren? Neeeee hoor dat willen we niet doen.
Prima dan doe je het niet en blijf je gewoon een jaar binnen😊
Neehoor.quote:
wie zegt er dat ik weer open wil? heerlijk rustig op weg naar mijn werk.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:53 schreef Markesh het volgende:
WaT stelt iedereen zich ongelofelijk aan zeg. Een app..
Ongelofelijk gewoon.
Iedereen wil dat dingen zo snel mogelijk weer opengaan maar een app installeren? Neeeee hoor dat willen we niet doen.
Prima dan doe je het niet en blijf je gewoon een jaar binnen😊
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |