abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192509776
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:20 schreef Speekselklier het volgende:

eh.. dat er 75 jaar geleden zo'n 6 miljoen doden zijn gevallen en dat vooral DANKZIJ een perfecte registratie?
En daar hadden ze niet eens een corona app voor nodig..
Nogmaals; ik snap het gevaar dat overheden teveel data van je kunnen hebben. Maar ik snap niet wat deze app nu zo bijzonder maakt waardoor dit gevaar zoveel groter zou worden. De app gaat alleen (voor beperkte tijd) registreren bij wie je in de buurt bent geweest. En er kan alleen wat gedaan worden met die data zodra 1 van die personen besmet blijkt te zijn geweest. Met al die data die nu al op straat hebben liggen (behalve dan een enkeling die zijn ziel nog niet verkocht heeft aan Google/Facebook/Apple/Microsoft/telecom providers/etc.) konden ze al veel meer en interessantere data van iedereen in handen hebben tpch?
Als een overheid echt kwaad wil dan hebben ze daar dergelijke apps niet voor nodig, dat is 75 jaar geleden al wel bewezen. Natuurlijk gaat het wel een stuk makkelijker met dergelijke technologie maar dat geldt voor alle aspecten van oorlog voeren.
Als het echt zo is dat we hierdoor sneller een stukje van onze vrijheid terug kunnen krijgen (gecontroleerd opheffen van de lockdown) dan lijkt me dat nog steeds een acceptabel offer.
pi_192509967
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Nogmaals; ik snap het gevaar dat overheden teveel data van je kunnen hebben. Maar ik snap niet wat deze app nu zo bijzonder maakt waardoor dit gevaar zoveel groter zou worden. De app gaat alleen (voor beperkte tijd) registreren bij wie je in de buurt bent geweest. En er kan alleen wat gedaan worden met die data zodra 1 van die personen besmet blijkt te zijn geweest. Met al die data die nu al op straat hebben liggen (behalve dan een enkeling die zijn ziel nog niet verkocht heeft aan Google/Facebook/Apple/Microsoft/telecom providers/etc.) konden ze al veel meer en interessantere data van iedereen in handen hebben tpch?
Als een overheid echt kwaad wil dan hebben ze daar dergelijke apps niet voor nodig, dat is 75 jaar geleden al wel bewezen. Natuurlijk gaat het wel een stuk makkelijker met dergelijke technologie maar dat geldt voor alle aspecten van oorlog voeren.
Als het echt zo is dat we hierdoor sneller een stukje van onze vrijheid terug kunnen krijgen (gecontroleerd opheffen van de lockdown) dan lijkt me dat nog steeds een acceptabel offer.
Data is het probleem niet maar wat ze er mee kunnen doen. Een volgende stap kan zijn: je moet bewijzen dat je niet in contact bent geweest met besmette mensen om ergens binnen te komen. Dan bepaalt straks die app of je wel of niet mee mag doen met de maatschappij. En wie zegt er dat die data klopt? Computer says no.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:14:35 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510260
Een staat hoort gewoon niet te weten waar mensen zich 24/7 uithouden en met wie ze in contact komen/zijn geweest. Gewoon nee. Hoe goed ze deze uitbraak ook willen indammen en hoe ze de steun van ons kunnen krijgen, prima, maar ze moeten niet vergeten dat wij als stemmers gewoon de baas zijn. Bij de volgende verkiezingen zijn zij er gewoon niet meer.

Geeft wel lekker aan weer waar ze zich mee bezig houden. Concentreren op een vaccin ter verkoming van? Medicijn zoeken voor de genezing? Doelen stellen zodat de maatschappij weer normaal kan leven?
Nee, maatregelen, vrijheden inperken en bespieden onder de smoes van een 'onzichtbaar gevaar' en bangmakerij.

Alsof mensen met zo'n ep rond willen lopen en om de havenklap te horen krijgen 'u bent te dicht bij een besmet persoon geweest, ga 2 weken thuis zitten' als je net 2 dagen los bent.

Een term als 'nieuw normaal' doet jeuken, de overheid heeft 1 taak in deze: de maatschappij zo snel mogelijk weer laten leven als voor de uitbraak, zonder consequenties, bangmakerij en ddr-gedrag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 april 2020 @ 10:18:04 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 07:03 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Denken dat het verplicht gaat worden :')

Gekkies die te veel films kijken _O_
Assange en Manning gehoord?
Ons departement van justitie de laatste 20 jaar gevolgd?

Overheden zijn nog zieker dan die films.
1947-2016
  woensdag 8 april 2020 @ 10:22:51 #255
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192510406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:42 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Dan heeft een overheid er opeens geen baat meer bij dat dit zo snel mogelijk is opgelost. Want kunnen tracen waar iedereen zich exact bevind en met die deze in contact is gekomen, is prachtige data. erich honecker horen we straks nog juichen vanuit zijn graf.

No fucking way.
1947-2016
pi_192510885
Ik heb de mobiele vaak niet eens bij me. Absurd dat dit verplicht zou moeten zijn.

Laat ze eerst maar eens fatsoenlijk testen. Zonder te weten wie besmet is, werkt het sowieso niet.

En dan nog: mijn ouders hebben geen smartphone en snappen er niks van. En dat is nou net de risicogroep.

Weer zo'n project dat de overheid zich door ITers heeft laten aanpraten. Waarschijnlijk kost het ook een paar miljoen en enkele jaren om het te ontwikkelen, zoals al die IT projecten van de overheid. Nu ik dit zo bedenk: laat maar waaien. Die app komt er nooit op tijd.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:56:41 #257
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_192510906
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef descon het volgende:
Geen app...geen boodschappen...word je leven heel onpraktisch gemaakt dus dan installeer je de app maar.
"Er is helaas iets fout gegaan tijdens het verbinden met de server. Probeert U het later opnieuw."
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_192511155
Ik heb geen smartphone en kan dus niet eens een app installeren. Een tablet heb ik wel maar die heeft geen sim slot. Ik ben echt niet de enige. Hoe willen ze dat dan oplossen als het een verplicht wordt? Gaat de regering dan kosteloos een smartphone verschaffen?
  woensdag 8 april 2020 @ 11:31:39 #259
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_192511481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 00:42 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Kan je het goede van het kwade nog onderscheiden in een absolute controlestaat?
"The road to hell is paved with good intentions."

En dit is toch stiekem een behoorlijk stuk asfalt wat we aan willen leggen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 8 april 2020 @ 12:09:27 #260
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192512193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef Navifactiva het volgende:
Ik heb geen smartphone en kan dus niet eens een app installeren. Een tablet heb ik wel maar die heeft geen sim slot. Ik ben echt niet de enige. Hoe willen ze dat dan oplossen als het een verplicht wordt? Gaat de regering dan kosteloos een smartphone verschaffen?
voor bluetooth heb je geen simm-slot nodig.
Ze claimen dat het anoniem is DUS een tablet volstaat.
Tot nooit .......
pi_192512377
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:24 schreef maryen65 het volgende:
No way dat zo'n app op mijn telefoon komt :(
dit. :( en als het verplicht word gooi ik mijn mobiel weg.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  woensdag 8 april 2020 @ 12:59:29 #262
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192512954
Ik kwam een iets ouder artikel op Bright tegen:
quote:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO is het van levensbelang om besmette mensen niet alleen zo snel mogelijk te identificeren en in quarantaine te plaatsen, maar ook om mensen op te sporen met wie ze in contact zijn gekomen. De nieuwe app Private Kit: Safe Paths zou daarbij kunnen helpen.
Dat klinkt goed, vooral omdat niet de Nederlands overheid maar de WHO er mee aan de slag gaat
Maar dan:

quote:
De app wordt ontwikkeld door onderzoekers van de Amerikaanse universiteiten MIT en Harvard en programmeurs van onder meer Facebook en Uber. Ze werken er in hun vrije tijd aan.
Serieus, ik neem aan dat ook voor de WHO privacy een groot gedachtegoed is.
En dan de app mede laten ontwikkelen door programmeurs van Facebook!
Tot nooit .......
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 13:03:31 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192513025
Ik heb nu niet eens mobiel internet, ik ga niet betalen voor iets wat ik niet gebruik :W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 april 2020 @ 13:13:45 #264
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192513174
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:10 schreef Navifactiva het volgende:
Komt een optie op de app dat je iemand mee kan nemen. Deze persoon is dan gastgebruiker van de buitenruimte. Voor de zeer uitzonderlijke- en noodgevallen zullen er op je gemeentehuis dag- en halve dagpassen verstrekt worden. Deze zijn aan te vragen via je huisarts. Houdt rekening dat er tussen aanvraag en uitgifte enkele dagen tot enkele weken kan zitten.

Verdere informatie hierover (alleen) schriftelijk bij het ministerie van corona- en registratiezaken

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 08-04-2020 13:41:50 ]
pi_192513627
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Komt een optie op de app dat je iemand mee kan nemen. Deze persoon is dan gastgebruiker van de buitenruimte. Voor de zeer uitzonderlijke- en noodgevallengevallen zullen er op je gemeentehuis dag- en halve dagpassen verstrekt worden. Deze zijn aan te vragen via je huisarts. Houdt rekening dat er tussen aanvraag en uitgifte enkele dagen tot enkele weken kan zitten.

Verdere informatie hierover (alleen) schriftelijk bij het ministerie van corona- en registratiezaken
Ieder huis een OV poortje. Uitchecken als je naar buiten wilt :P
  woensdag 8 april 2020 @ 13:53:53 #266
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192513875
Wat als je geen smartphone hebt? Of ontkent?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 8 april 2020 @ 13:57:07 #267
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192513936
Probleem met Privacy is dat je de overheid er moeilijk mee vertrouwen kunt, ook de huidige.

Tig keren is er het bekende nieuws gebeurd van: "Duizenden persoonsgegevens op straat na falen derde in opdracht van overheid."
"IT overheid loopt achter, mogelijk honderden gegevens op straat.'
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192515612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:21 schreef wpor het volgende:
Ze houden alle opties open ja. Oftewel, ze willen niet nu al beloven dat het nooit verplicht wordt. Dat klinkt al heel anders.

Maar die verplichting komt er vast niet, geloof ik helemaal niks van. Hoe wil je dat ook handhaven?
Dit, maar het al moeten nadenken vind ik kwalijk genoeg
pi_192515621
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:53 schreef hollandia02 het volgende:
Wat als je geen smartphone hebt? Of ontkent?
Wapenstok in je nek
pi_192515637
Whats next? Chip in je nek?
  woensdag 8 april 2020 @ 15:53:52 #271
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192515679
WaT stelt iedereen zich ongelofelijk aan zeg. Een app..

Ongelofelijk gewoon.

Iedereen wil dat dingen zo snel mogelijk weer opengaan maar een app installeren? Neeeee hoor dat willen we niet doen.

Prima dan doe je het niet en blijf je gewoon een jaar binnen😊
pi_192515743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:53 schreef Markesh het volgende:

Ongelofelijk gewoon.

Iedereen wil dat dingen zo snel mogelijk weer opengaan maar een app installeren? Neeeee hoor dat willen we niet doen.

Je reageert te laconiek
  woensdag 8 april 2020 @ 16:03:06 #273
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192515837
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:57 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Je reageert te laconiek
Neehoor.

Totaal niet.

Ik heb er geen enkel probleem mee.
Niks, noppes, Nada.
Als ze mij willen tracken, maakt mij niet uit.

Ik heb niets te verbergen.
pi_192515892
Zet je toch gewoon Bluetooth uit. :')
  woensdag 8 april 2020 @ 16:13:17 #275
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192516012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:53 schreef Markesh het volgende:

Ongelofelijk gewoon.

wie zegt er dat ik weer open wil? heerlijk rustig op weg naar mijn werk.
lekker rustig in de supermarkt.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')