Gewoon monarchie afschaffen en Rutte president makenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:07 schreef heywoodu het volgende:
Wederom een uitstekend verhaal van Rutte.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:05 schreef _I het volgende:
Terug naar normaal zaak van lange adem
Term nieuwe normaal is gevallen. 2e keer al.
quote:
Gezellig, kunnen we allemaal denken dat het weer veilig is om bij anderen in de buurt te komen zoals in andere landen.quote:
Als ze het niet doen krijg je achteraf de verwijten dat we niet goed genoeg geïnformeerd zij geweest..quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:08 schreef eriksd het volgende:
Vermoeiend figuur die Hugo.
Überhaupt tamelijk zinloze persconferentie dit, zo wordt het middel tamelijk sleets.
Schrijnend ditquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:08 schreef quirina het volgende:
Zwakkeren beschermen en helpen . Hoe het in de praktijk gaat help je die mensen eerder hun kist in.
Bedoel meer voor het zorgpersoneel, nog steeds tekorten daar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gezellig, kunnen we allemaal denken dat het weer veilig is om bij anderen in de buurt te komen zoals in andere landen.
Kunnen we gelijk D66 afschaffen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
Gewoon monarchie afschaffen en Rutte president maken
denk je dat mensen dat nog kunnenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:09 schreef bombmannl het volgende:
Leuk zo’n app, maar je kan ook je telefoon thuis laten
Hij is aan het lullen, op tv, dus kan nu niet reageren.quote:
Dan koop je die maar van die 1.000 euro die Rutte je ooit gegeven heeft.quote:
Mark Jong-un komt eraan zo. Opbokken met je apps.quote:
Allemaal door die ene kut schurkenstaat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:09 schreef kol7680 het volgende:
De 1,5 meter samenleving zal dus wel de komende jaren blijven bestaan. Verschrikkelijk.
Geen enkel probleem meequote:Op dinsdag 7 april 2020 19:09 schreef houdafstand het volgende:
Nederland krijgt ook een traceer-app.![]()
Wat voor info is er nu gegeven dan? Gedraag je? Kan ook prima op vrijdagmiddag bij het wekelijkse praatje. Dit soort kinderverhaaltjes over bloemetjes brengen wordt een beetje potsierlijk. Zeker als twee man min of meer hetzelfde zegt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze het niet doen krijg je achteraf de verwijten dat we niet goed genoeg geïnformeerd zij geweest..
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze het niet doen krijg je achteraf de verwijten dat we niet goed genoeg geïnformeerd zij geweest..
Ik vind het juist wel goed in balans, elke dinsdag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:08 schreef eriksd het volgende:
Vermoeiend figuur die Hugo.
Überhaupt tamelijk zinloze persconferentie dit, zo wordt het middel tamelijk sleets.
Vind het nogal wat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mark Jong-un komt eraan zo. Opbokken met je apps.
Ik woon boven een winkelcentrum, dat wordt leuk met die 1,5,m afstandquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:09 schreef bombmannl het volgende:
Leuk zo’n app, maar je kan ook je telefoon thuis laten
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:10 schreef kilon het volgende:
Met de historie van ICT en de regering zal het nog wel een jaar of wat duren. En dan nog vol bugs.
Ooit wel hoor. Maar zal nog heel lang durenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:10 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Het besef dat het nooit meer zo wordt zoals het was.
Gewoon testen en zelf je omgeving inlichten. Als het goed is weet je wie je tegen bent gekomen, want je komt nergens meer.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, geen apps, eerst het RIVM orde op zaken stellen
Dus dit. Ik ken veel mensen die daar wonen en iedereen is daar gewoon tevreden over en het gaat daar nu best redelijk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
App is goed hoor, zo doet Zuid-Korea het ook.
Wordt verplicht als je mee doen aan de samenleving,zoals OV e.d.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:11 schreef Tyr80 het volgende:
App komt er niet op hier. Stelletje idioten.
en 20 x duurder dan begrootquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:10 schreef kilon het volgende:
Met de historie van ICT en de regering zal het nog wel een jaar of wat duren. En dan nog vol bugs.
Het volk kan dat een worst zijn, dat houden mensen niet jaren vol.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:09 schreef kol7680 het volgende:
De 1,5 meter samenleving zal dus wel de komende jaren blijven bestaan. Verschrikkelijk.
Waarom? In Zuid-Korea gebruiken ze ook zo'n app die je een melding geeft als je in de buurt was, of bent, van een besmet persoon.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:11 schreef Tyr80 het volgende:
Ja waar blijven die nou?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:12 schreef danos het volgende:
Geef eens wat meer concrete info, waar zijn de beademingsapparaten? Waar zijn de mondkappen? Waar zijn de testen?
Vooraf geïnstrueerd om de juiste vragen te stellen..... zodat Mark en Hugo: Bossy overkomen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:11 schreef RipCity het volgende:
Genieten van journalisten weer! Ben benieuwd hoeveel ze elkaar gaan papegaaien.
dit, eerst de basis op orde en dan eens kijken met je apps!quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:10 schreef quirina het volgende:
Flikker op met die app, zorg liever voor deugdelijk materiaal zodat verzorgers veilig kunnen werken!
Stel je niet aan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:11 schreef Tyr80 het volgende:
Samenwerken met zuid-koreaquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom? In Zuid-Korea gebruiken ze ook zo'n app die je een melding geeft als je in de buurt was, of bent, van een besmet persoon.
Maar goed hun tracing is ook veel gedetailleerder.
In Taiwan ook. Alles wordt gekoppeld aan alles. Big-data genot.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom? In Zuid-Korea gebruiken ze ook zo'n app die je een melding geeft als je in de buurt was, of bent, van een besmet persoon.
Daar op links zou ik ook wel een handje mee willen schudden!quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:12 schreef heywoodu het volgende:
Verplichte mondkapjes, maar de president schudt wel handen.
[ afbeelding ]
Ja dat is de presidentquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar op links zou ik ook wel een handje mee willen schudden!
Moet jij wetenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:11 schreef Tyr80 het volgende:
Zuid-Korea heeft nergens tekort vanquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
App is goed hoor, zo doet Zuid-Korea het ook.
Gelukkig zijn winkelcentra niet zo druk meer tegenwoordigquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:11 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik woon boven een winkelcentrum, dat wordt leuk met die 1,5,m afstand
De overheid heeft eindelijk zijn zin, iedereen in de gaten houden om een paar doden te voorkomen
Ze kunnen zien waar je precies bent geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:14 schreef RipCity het volgende:
DUs je moet je contacten doorgeven aan overheid want anders kunnen ze dat niet zien. Handig!
De twijfel is ook niet over het wel of niet werken van de appquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Digital marketing makkerquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:15 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ik als Python expert geniet hiervan
Mevrouw Slowakije.quote:
Heeft moeder de vrouw voor hem gedaanquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:15 schreef cobain1994 het volgende:
Hij is naar de kapper geweest zo te zien..
Je snapt het niet. Dit is niet het doel van deze Persco, het doel is voorsorteren op ontmanteling van je privacy.... geheel uit vrije verplichte keuze..... om straks een biertje te halen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:12 schreef danos het volgende:
Geef eens wat meer concrete info, waar zijn de beademingsapparaten? Waar zijn de mondkappen? Waar zijn de testen?
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Steek die app maar lekker in je reet.
Goed.quote:
ik zie in OP1 en nieuwsuur artsen, verplegers, ect schelden, die hebben nog niet eens bescherm middelenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:11 schreef _I het volgende:
[..]
Gewoon testen en zelf je omgeving inlichten. Als het goed is weet je wie je tegen bent gekomen, want je komt nergens meer.
Zo doorzichtig dit.
Nog maandenlang thuis opgesloten zitten ook...quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ik vind het opzich een goed idee, maar een verplichte app klinkt wel wat dystopisch.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:17 schreef Document1 het volgende:
Mensen die denken dat ze nu al niet gevolgd kunnen worden op hun telefoon.Wat een tosti's in dit topic.
De overheid vertrouwen met je dataquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:16 schreef KingRoland het volgende:
Je ziet in dit topic meteen wie de boomers zijn
TEGEN DE APP
Is goed x56$fg5Tquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:16 schreef KingRoland het volgende:
TEGEN DE APP
Yep.... dan moet je binnenblijven... want dat is dan het Intelligenste wat je kunt doen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:11 schreef Tyr80 het volgende:
Echt hequote:Op dinsdag 7 april 2020 19:16 schreef KingRoland het volgende:
TEGEN DE APP
Geef me je pincode dan maar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:17 schreef Markesh het volgende:
Volgens mij hebben er een hoop veel te verbergen als ik zo de reacties lees over de app.
Ik heb er iig geen enkel probleem mee
Jij denkt dat ze dat niet hebben?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:17 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
De overheid vertrouwen met je data
quote:
quote:
Ja op die manier gaan ze je geheid dwingen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:17 schreef Schuimpjes het volgende:
Straks app politie bij de ingang van de supermarkt. Zonder app geen toegang. Zonder app geen kinderen naar school. Zonder app mag je niet naar de kapper en naar het cafe.
Been there, have the T-shirt en reken maar dat het hier net zo goed werkt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat zou het de overheid aangaan met wie je omgaat op welk tijdstip en op welke locatie? Komt allemaal op de radar dit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:17 schreef Markesh het volgende:
Volgens mij hebben er een hoop veel te verbergen als ik zo de reacties lees over de app.
2 jaar later: corona app gebruikt om de uitwonende beurs van studenten die stiekem thuiswonen te stoppen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:17 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
De overheid vertrouwen met je data
Die boomers hebben dan ook heel wat meer levenservaring.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:16 schreef KingRoland het volgende:
TEGEN DE APP
Dezelfde groep die corona toch niet overleven als ze het krijgenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:18 schreef Zorro het volgende:
En de mensen die geen telefoon hebben dan?
ok ze zijn zeldzaam maar toch.
Dat het hier vol Tokkies en aluhoedjes zit kan toch geen nieuws zijn?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:16 schreef KingRoland het volgende:
TEGEN DE APP
Hij blijft tenminste staanquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:18 schreef bombmannl het volgende:
Hugo is een stuk beter/weerbaarder in de presentatie dan onze Bruno
Terechtquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
2 jaar later: corona app gebruikt om de uitwonende beurs van studenten die stiekem thuiswonen te stoppen.
Rebelquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Dan neem ik gewoon nergens meer mijn foon mee naar toe. Kunnen ze ook niet zien of ik bij een besmetting ben geweest.
Dan staan de wouten binnen een half uur voor je deur. En terecht, schavuit!quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Dan neem ik gewoon nergens meer mijn foon mee naar toe. Kunnen ze ook niet zien of ik bij een besmetting ben geweest.
klink als stasi praktijken, een natte droomquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:14 schreef _I het volgende:
We hebben geen testen en mondkapjes, maar de apps staan klaar.
Dat kun je niet verplichten, simpel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:19 schreef -Straw- het volgende:
Hoe wil je verplichten dat men een app gebruikt? Lijkt me een hele rare situatie. Niet eens iedereen heeft een smartphone.
Die zijn toch doodquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:18 schreef tompsv18 het volgende:
Al die oudjes weten niet eens hoe een telefoon werkt
Dit slaat natuurlijk nergens op maar dat weet jezelf ook wel.quote:
Dan kom je nergens binnen... want zo zal het wel gaan werken en zo niet dan wordt je al snel in de samenleving uitgemaakt voor dwarsligger die ouderen vermoord door zich niet te laten volgen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Ik ook nietquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:17 schreef Markesh het volgende:
Ik heb alleen een Nokia !quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:19 schreef gniffie het volgende:
[..]
Dan staan de wouten binnen een half uur voor je deur. En terecht, schavuit!
Ook wel jongeren hoor die tegen technologie zijn. Of minimalisten zonder smartphone.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:18 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dezelfde groep die corona toch niet overleven als ze het krijgen
En dan? Dan vliegt het aantal infecties en IC-opnames weer omhoog en dan kunnen we weer lekker met zijn alle in een (semi-)lockdown. Maar je hebt in ieder geval de roverheid een hak gezet dus dan heb je uiteindelijk gewonnenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Ik heb zo'n oude flip telefoonquote:
Dan kunnen ze echt de tering tyfus krijgen. Het is misschien ook nog wel een mogelijkheid dat zoiets gaat gebeuren in de toekomst.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:17 schreef Schuimpjes het volgende:
Straks app politie bij de ingang van de supermarkt. Zonder app geen toegang. Zonder app geen kinderen naar school. Zonder app mag je niet naar de kapper en naar het cafe.
Geen verschil zien tussen het reguliere gebruik en apps die dit als enige doel hebben. Wat een tosti's inderdaad.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:17 schreef Document1 het volgende:
Mensen die denken dat ze nu al niet gevolgd kunnen worden op hun telefoon.Wat een tosti's in dit topic.
quote:Coronavirus: Taiwan tracking citizens’ phones to make sure they stay indoors
Taiwan, which has won global praise for its effective action against the coronavirus, is rolling out a mobile phone-based “electronic fence” that uses location-tracking to ensure people who are quarantined stay in their homes.
Governments around the world are combining technology and human efforts to enforce quarantines that require people who have been exposed to the virus to stay in their homes, but Taiwan’s system is believed to be the first to use mobile phone tracking for that purpose.
“The goal is to stop people from running around and spreading the infection,” said Jyan Hong-wei, head of Taiwan’s Department of Cyber Security, who leads efforts to work with telecom carriers to combat the virus.
The system monitors phone signals to alert police and local officials if those in home quarantine move away from their address or turn off their phones. Mr Hong-wei said authorities will contact or visit those who trigger an alert within 15 minutes.
Officials also call twice a day to ensure people don’t avoid tracking by leaving their phones at home.
https://www.independent.c(...)antine-a9413091.html
Iknvind het niet fijn dat er door een hack anderen alles te weten komen over je gezondheid en privéquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:20 schreef Heeinz het volgende:
Mensen die zo veel te verbergen hebben dat ze geen app willen gebruiken ten behoeve van de volksgezondheid
Agenda 2030 enzo. Gewoon BNW in actie. Ziek dat het zo gemakkelijk ging.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klink als stasi praktijken, een natte droom
Als marketingstudent heb ik toevallig beschikking tot zulke gegevensquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:20 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ook wel jongeren hoor die tegen technologie zijn. Of minimalisten zonder smartphone.
Maar dat zal een hele kleine minderheid zijn.
Dus eigenlijk ga je nu al naar besmettingen toe.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Alles om M van de buis te houden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:21 schreef danos het volgende:
Wel fijn van de NOS, herhalen van interviews 3min na het interview.
Hoe zou het met hem gaan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:18 schreef bombmannl het volgende:
Hugo is een stuk beter/weerbaarder in de presentatie dan onze Bruno
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:21 schreef Momo het volgende:
Kijk ah die mensen boos over die app die mag installeren. #boomer
in china hebben ze die app nog niet eensquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:17 schreef Confetti het volgende:
Hij sluit niet uit dat app verplicht wordt.
Bizarre persconferentie dit. Zelrs in Noord-Korea zouden ze nog protesteren.
Precies DATquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:21 schreef Breekfast het volgende:
Al die mensen die zeiken over de app en de privacyDe overgrote meerderheid hier heeft waarschijnlijk al weet niet hoeveel apps op hun telefoon staan die hun locatie volgen. En dan zou het nu opeens een probleem zijn.
Dit hebben we gewoon nodig straks.
Dan blijf je nog lekker een paar maanden thuis met je gejankquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Iknvind het niet fijn dat er door een hack anderen alles te weten komen over je gezondheid en privé
Hart van Nederland.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:22 schreef Longcat. het volgende:
Op basis van GPS? wat een domme vraag joh tering
Pius stond onder de imperiusvloekquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:22 schreef Heeinz het volgende:
Al zou iedereen op een livestream op internet kunnen volgen waar ik heen ga[ afbeelding ]
Madjack denkt dat hij totaal niet door de overheid wordt gevolgd.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:21 schreef Breekfast het volgende:
Al die mensen die zeiken over de app en de privacyDe overgrote meerderheid hier heeft waarschijnlijk al weet niet hoeveel apps op hun telefoon staan die hun locatie volgen. En dan zou het nu opeens een probleem zijn.
Oh je hebt dus toch wel wat te verbergen!quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op maar dat weet jezelf ook wel.
Wat maakt het uit of ze je volgen?
Dat kunnen ze nu ook al dus ik zie geen enkel probleem
Dan maar saai. Geen enkel probleemquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:22 schreef Hexagon het volgende:
Als je niets te verbergen hebt ben je best wel saai
die hebben geen mobielquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:18 schreef tompsv18 het volgende:
Al die oudjes weten niet eens hoe een telefoon werkt
Kijk en dit soort gein maakt een app onveiligquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
We verzinnen er wel even wat op om die app te fucken. Dat lijkt me dan wel weer geinig.
Wedden dat je een phone voor zeg ¤100 kan aanschaffen al of niet uit je bijstand of gratis helicopter geldbijdrage? The-App zal zodanig zijn dat het ook werkt op oude Androids en Iphone.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:20 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat kun je niet verplichten, simpel.
Nood breekt wet, Normaal ben ik wel een beetje achterdochtig maar nu helemaal prima. Toch fijn als je een seintje krijgt als je in contact bent geweest met iemand die het virus heeft.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:21 schreef Breekfast het volgende:
Geen bagger praten aub.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Oh je hebt dus toch wel wat te verbergen!
Ik ga liever doodquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:23 schreef Longcat. het volgende:
WAT HEB JE AAN PRIVACY ALS JE DOOD BENT? HEBBEN JULLIE DAAR AAN NAGEDACHT?
Overheid en ICTquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
We verzinnen er wel even wat op om die app te fucken. Dat lijkt me dan wel weer geinig.
Dat is het punt niet. Je weet niet waar technologie in de toekomst voor wordt gebruikt en wie er dan aan de macht is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:20 schreef Heeinz het volgende:
Mensen die zo veel te verbergen hebben dat ze geen app willen gebruiken ten behoeve van de volksgezondheid
Ja grappig manquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Iedereen die hier een smartphone heeft heeft ook google maps of een soortgelijke app.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:21 schreef Breekfast het volgende:
Voorlopig gaan vooral boomers dood, geen reden voor paniek.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:23 schreef Longcat. het volgende:
WAT HEB JE AAN PRIVACY ALS JE DOOD BENT? HEBBEN JULLIE DAAR AAN NAGEDACHT?
Gaat 'm ook niet worden. Het volk is er wel klaar mee na verloop van tijd en komt in opstand. Ja, dan blijven we bezig (Of niet, misschien gaat het ook wel weg na verloop van tijd), maar dat is nu eenmaal hoe samenlevingen werken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:23 schreef tompsv18 het volgende:
Als je iedere keer 2 weken thuis moet blijven als je mogelijk in aanraking bent geweest met iemand die besmet is met Corona, dan blijf je bezig.
Spreken wel af ergens in een bos. Dan meldt jij later Corona en ben ik weer 2 weken vrij van werk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Misschien gaat het ding wel heel hard piepen als een “besmette” achter je loopt in de supermarkt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nood breekt wet, Normaal ben ik wel een beetje achterdochtig maar nu helemaal prima. Toch fijn als je een seintje krijgt als je in contact bent geweest met iemand die het virus heeft.
Al vraag ik me wel af wat contact is. Is dat de cassiere, of iemand die achter je heeft gelopen in het park? Bekenden informeren elkaar wel lijkt me.
Leve de Republiek ... die alle twee hun reet afvegen met de Keiser.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Iedereen die hier een smartphone heeft heeft ook google maps of een soortgelijke app.
3 keer raden hoe ze je locatie kunnen vinden
Juist ja
Ik geloof je.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:21 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Als marketingstudent heb ik toevallig beschikking tot zulke gegevens
Hele kleine groep. De kans is groter dat je corona krijgt dan dat je iemand uit deze groep kent
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Spreken wel af ergens in een bos. Dan meldt jij later Corona en ben ik weer 2 weken vrij van werk.
https://www.ad.nl/quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:25 schreef _I het volgende:
Het OMT zegt en we gaan het doen.
Heb ik het debat gemist?
Of gewoon je DigiD app met ingebouwde AIVD spionage module.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Iedereen die hier een smartphone heeft heeft ook google maps of een soortgelijke app.
Juist ja
Dat is het probleem niet. Maar laat jij je opsluiten omdat je toevallig 1s langs iemand bent gelopen op straat?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Juist ja
Niet als je dat uitzetquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:25 schreef Momo het volgende:
Als ik nu bijvoorbeeld google naar de lokale Jumbo, kun je nu gewoon in google zien wanneer ik daar ben geweest. Zonder dat ik iets speciaals heb geinstalleerd
Scholenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:15 schreef kilon het volgende:
Ok, laten we eens gaan brainstormen.
Hoe gaat de 1,5 meter samenleving werken bij:
-scholen
-openbaar vervoer
-winkels (vooral de kleinere zaakjes, maar ook kledingwinkels met pashokjes)
-sporten (en dan vooral contactsporten)
-vakanties (lekker met zijn allen naar Cherso)
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Misschien gaat het ding wel heel hard piepen als een “besmette” achter je loopt in de supermarkt.
Het COC heeft seksdates afgeraden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Spreken wel af ergens in een bos. Dan meldt jij later Corona en ben ik weer 2 weken vrij van werk.
Wij worden toch al sinds het begint bestuurd door OMT? Regering deelt heel veel informatie niet met de kamer en de kamer vindt het prima.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:25 schreef _I het volgende:
Het OMT zegt en we gaan het doen.
Heb ik het debat gemist?
Enige is dat ik gps in principe altijd uit heb staan en het dus niet heel nauwkeurig is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling bij zo'n app. Dus moet je gedwongen de gps aan hebben staan lijkt me.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Juist ja
Tot het je eigen boomer vader of boemer moeder is zekerquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voorlopig gaan vooral boomers dood, geen reden voor paniek.
Als het hier bij blijft. Maar het zal wel een opstap zijn. Juig dit niet zomaar toe, zonder er heel lang over na te denken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:25 schreef Momo het volgende:
Als ik nu bijvoorbeeld google naar de lokale Jumbo, kun je nu gewoon in google zien wanneer ik daar ben geweest. Zonder dat ik iets speciaals heb geinstalleerd
Lijkt me ook. Althans in dit land. Dus vind ik het raar dat hij het tijdens de persco een beetje open hield.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:20 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat kun je niet verplichten, simpel.
Is dat een slechtere situatie dan fulltime opgesloten zitten tot er eindelijk eens een vaccin is?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Maar laat jij je opsluiten omdat je toevallig 1s langs iemand bent gelopen op straat?
Soort digitale ster.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:15 schreef Discombobulate het volgende:
Je bepaalt toch zelf gewoon of je die app installeert of niet? Of gaan ze misschien in de toekomst mensen beboeten die vrij rondlopen en die app niet hebben?![]()
En wat anders, de economische crisis die gaat komen gaat gigantisch worden en misschien nog wel groter dan de coronacrisis,
juist nietquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:23 schreef tompsv18 het volgende:
Als je iedere keer 2 weken thuis moet blijven als je mogelijk in aanraking bent geweest met iemand die besmet is met Corona, dan blijf je bezig.
Zoek je weerstand niet in de techniek... die gaat voor 90% goed werken en da's voldoende. om de rest af te schilderen als subversievelingen...... ook al ben je dat niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:21 schreef Fer het volgende:
En dan 2 weken thuis blijven, zodra die app op rood springt. Omdat toevallig even een Bluetooth verbinding is opgebouwd op 3 meter afstand?
Dat werkt toch niet?
Heerlijkquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]Dat lijkt me ook wel heel raar voor diegene die besmet is. Iedereen keihard wegrennen
Je kan beter zeggen, josti'squote:Op dinsdag 7 april 2020 19:26 schreef Document1 het volgende:
Beetje stoer rellen tegen een app die overal bewijst dat het gebruik helpt. Wat een tosti's in dit topic.
En ja en dan samen op een soort camping bijeen houden. Een heropvoedingskamp ofzo.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
gewoon zo een embleem op je kleding, je jas ofzo als je besmet bent
Ben afgelopen 3 weken geen volle dag thuis geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is dat een slechtere situatie dan fulltime opgesloten zitten tot er eindelijk eens een vaccin is?
Ja, precies.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
gewoon zo een embleem op je kleding, je jas ofzo als je besmet bent
Datagegevens worden alleen verspreid op het moment dat je ingecheckt hebt met jouw goedkeuring van deelneming.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:26 schreef kilon het volgende:
[..]
Enige is dat ik gps in principe altijd uit heb staan en het dus niet heel nauwkeurig is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling bij zo'n app. Dus moet je gedwongen de gps aan hebben staan lijkt me.
En wat als er een groep denk lollig te zijn en zich overal gaan bevinden en dan liegen dat ze Corona hebben?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo’n app gaat er ook mooi vanuit dat iedereen weet dat hij of zij besmet is. En dat eerlijk toegeven op de app. Privacy maakt me weinig uit, hebben we nu ook niet, maar ik vind het niet echt een goed systeem.
En vergeet de artsen niet die bij bosjes omvallen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:26 schreef Markesh het volgende:
[..]
Tot het je eigen boomer vader of boemer moeder is zeker
Ow ja, het is ook gespeelde verbazing. Dit roep ik toch al weken. "Het nieuwe normaal". [mark noemt het nu weer 3 keer]quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij worden toch al sinds het begint bestuurd door OMT? Regering deelt heel veel informatie niet met de kamer en de kamer vindt het prima.
Pfff, komt aan met een linkje van de correspondent. Te grappig ditquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:27 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Iedereen heeft iets te verbergen.
Aanrader: https://decorrespondent.nl/nietsteverbergen
Hoe wil je gaan voetballen, hockeyen, basketballen enz met 1,5 meter afstand? Kom op.....quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Scholen
1,5 meter afstand, hierdoor minder lesdagen op school
Openbaar vervoer
Mondkapje verplicht
Winkels
1,5 meter afstand, hierdoor permanent deurbeleid
Sporten
1,5 meter afstand
Mondkapje verplicht bij contactsport
Vakanties
1,5 meter afstand
Ook dat ja.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:29 schreef -Straw- het volgende:
[..]
En vergeet de artsen niet die bij bosjes omvallen.
Goed argument.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:29 schreef Markesh het volgende:
[..]
Pfff, komt aan met een linkje van de correspondent. Te grappig dit
Jep, de niet al te snuggere massa...quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Wow,zijn er nu personen die het verdedigen dat we een track app krijgen die al je bewegingen vastlegt en vervolgens beschikbaar stelt?
Echt he..quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:30 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Hoe wil je gaan voetballen, hockeyen, basketballen enz met 1,5 meter afstand? Kom op.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |