En bij 'heel vaak' bedoel je twee keer? Één keer voor de productie van een vaccin, en één keer voor de ruimte-industrie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Niet dat ik expert ben, maar zo werkt het denk ik niet. Die wet wordt doelgericht ingezet, niet over de gehele industrie oid. Hij wordt onder Trump trouwens heel vaak gebruikt, maar niet tot een paar dagen terug voor helpen met deze crisis. Zie bv dit artikel:
[..]
Was best wel aangrijpend verhaal. Hij legde het heel duidelijk uit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:29 schreef Kyran het volgende:
Was Gommers vandaag bij Jinek? Even terugkijken.
Ik vind die Gommers ook echt een toffe peer en heb het wel met hem te doen.
Jaquote:Op zaterdag 4 april 2020 01:29 schreef Kyran het volgende:
Was Gommers vandaag bij Jinek? Even terugkijken.
Ik vind die Gommers ook echt een toffe peer en heb het wel met hem te doen.
Het hangt denk ik af van het doel of je ermee kunt wachten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Op dit moment kan je gewoon niet wachten op peer reviews. Dat kost tijd, tijd die er niet echt is. Tuurlijk moet je voorzichtig zijn, heel voorzichtig zelfs, maar gewoon artikelen posten met duidelijk de mededeling dat het niet peer reviewed is kan gewoon. Voor beide kanten van het verhaal.
Jij wel, uiteraard, want jij kan dat op waarde schatten. Maar goed, ik overdrijf ws wel een beetje. Carry on.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:27 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Ik zou het met een kritische, open blik bekijken en daarna zelf oordelen of ik er wel of niets mee kan. Gezien de snelle wetenschappelijke ontwikkelingen vind ik het leuk om deze studies te bekijken, ook al zijn ze niet allemaal even waardevol. Maar dan kan dan gewoon over gediscusseerd worden in dit topic, lijkt me
Ja, hoe zit dat? Of is dit gewoon een topic met meningenquote:Op zaterdag 4 april 2020 01:33 schreef polderturk het volgende:
Hoe zit het trouwens met het vaccin voor tuberculose dat ons zorgpersoneel zou testen?
Is ook wel duidelijk na de uitbraak in het bloedhete Guayaquil.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:06 schreef MMunkun het volgende:
No Evidence for Temperature-Dependence of the COVID-19 Epidemic
Let op: preprint, er heeft nog geen peer review plaatsgevonden.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Is ook wel duidelijk na de uitbraak in het bloedhete Guayaquil.
Daar gooit men de lijken op straat.
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.html
Typisch Trump.quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:41 schreef wokkelfok het volgende:
twitter:joshtpm twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 00:40:04Trump slips in a joke about banging a model into his discussion of mass mortality. reageer retweet
Als je dan kritiek daarop had zou je beschuldigd zijn van CDS.quote:Op zaterdag 4 april 2020 02:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Typisch Trump.
Stel Bill Clinton had zoiets geroepen.
Ja, of Rutte...quote:Op zaterdag 4 april 2020 02:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Typisch Trump.
Bill was van de daden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 02:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Typisch Trump.
Is het de moeite waard om terug te kijken? Of weinig nieuws...quote:Op zaterdag 4 april 2020 02:29 schreef Kyran het volgende:
Net even Jinek teruggekeken. Echt te doen met die Gommers. Vertelt helder zijn verhaal, je voelt soms echt zijn frustratie, maar toch valt hij niemand aan. Respect
Jinek moet lekker terug naar Murica.quote:Op zaterdag 4 april 2020 03:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is het de moeite waard om terug te kijken? Of weinig nieuws...
Okquote:
Das zo moeilijkquote:Op zaterdag 4 april 2020 02:29 schreef Kyran het volgende:
Net even Jinek teruggekeken. Echt te doen met die Gommers. Vertelt helder zijn verhaal, je voelt soms echt zijn frustratie, maar toch valt hij niemand aan. Respect
Past prima in het lijstje RIVM-falen maar dst is al een tijdje duidelijk voor iedereen die niet blind achter elke uitlating van hen - want als zij het zeggen is het waar! - aanloopt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 05:00 schreef Maikuuul het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)g-te-voorkomen/#more
Je verwacht het niet
Net als de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 4 april 2020 05:20 schreef Pumpalov het volgende:
Turkije gaat ook hard met de maatregelen. Ouderen niet naar buiten, jongeren niet naar buiten, veel grote steden volledig afgesloten.
Kom toch aan een heel aardig lijstje landen waar dit niet het geval is.quote:
Nou noem er een paarquote:Op zaterdag 4 april 2020 05:40 schreef Pumpalov het volgende:
Kom toch aan een heel aardig lijstje landen waar dit niet het geval is.
Begin eens met het land waar je normaliter nu zelf zitquote:
Turkije gaat ook hard met de maatregelen. Ouderen niet naar buiten, jongeren niet naar buiten, veel grote steden volledig afgesloten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 05:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Begin eens met het land waar je normaliter nu zelf zit
In Nederland mogen jongeren en ouderen op straffe van een boete niet naar buiten en controleert de politie aan de stadsgrenzen of je een gegoede reden (woonachtig, werkzaam of doktersbezoek) hebt om de stad te betreden?quote:Op zaterdag 4 april 2020 05:45 schreef Elizium het volgende:
[..]
Turkije gaat ook hard met de maatregelen. Ouderen niet naar buiten, jongeren niet naar buiten, veel grote steden volledig afgesloten.
Dat doen wij ook toch? daar reageerde ik op.
Ik bedoel dat wij ook hard gaan met de maatregelen, ongekend zelfs.quote:Op zaterdag 4 april 2020 05:47 schreef Pumpalov het volgende:
In Nederland mogen jongeren en ouderen op straffe van een boete niet naar buiten en controleert de politie aan de stadsgrenzen of je een gegoede reden (woonachtig, werkzaam of doktersbezoek) hebt om de stad te betreden?
Vind het juist in Nederland traag gaan. Het is geen Zweden maar daar is alles ook wel mee gezegd.quote:Op zaterdag 4 april 2020 05:52 schreef Elizium het volgende:
[..]
Ik bedoel dat wij ook hard gaan met de maatregelen, ongekend zelfs.
Wat zei Gommers allemaal?quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:30 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Was best wel aangrijpend verhaal. Hij legde het heel duidelijk uit.
Hier mag juist iedereen nog gewoon naar buiten. En er zijn helemaal geen steden afgesloten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 05:45 schreef Elizium het volgende:
[..]
Dat doen wij ook toch? daar reageerde ik op.
Gelukkig wel, veel strenger gaat ook niet werken. En veel meer resultaat valt er ook niet uit te halen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 06:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vind het juist in Nederland traag gaan. Het is geen Zweden maar daar is alles ook wel mee gezegd.
Het lijkt me niet verstandig statistieken wat betreft zieken in verschillende landen één-op-één te vergelijken. Daar kan je immers geen ene fluit mee.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:33 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gelukkig wel, veel strenger gaat ook niet werken. En veel meer resultaat valt er ook niet uit te halen.
Kijk naar België, ze vinden zelf dat ze een voorbeeld land zijn en kritiseren Nederland waar ze kunnen maar ondertussen zijn daar de resultaten nog slechter.
Het is een graadmeter bij vergelijkbare landen dus je kunt er zeker wat mee.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:35 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het lijkt me niet verstandig statistieken wat betreft zieken in verschillende landen één-op-één te vergelijken. Daar kan je immers geen ene fluit mee.
Als er 2 landen redelijk te vergelijken zijn dan zijn dat wel Nederland en Belgie. Dat ben ik met je eensquote:Op zaterdag 4 april 2020 07:38 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Het is een graadmeter bij vergelijkbare landen dus je kunt er zeker wat mee.
Maar het gaat mij er meer om dat België de hardste kritiek heeft op NL maar zelf nog meer doden te betreuren heeft (verhoudingsgewijs).
Maar aan de andere kant wordt hier niet elke corona dode meegeteld, zoals de afgelopen week in het nieuws is geweest.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:38 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Maar het gaat mij er meer om dat België de hardste kritiek heeft op NL maar zelf nog meer doden te betreuren heeft (verhoudingsgewijs).
Dat vergelijken is wel onzinnig. Aangezien de situaties niet vergelijkbaar zijn. Er zijn grote culturele, economische en populatie verschillen wat enorm veel invloed heeft op sterfte cijfers.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:38 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ja leuk verhaal. En wat als België minder maatregelen had genomen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:38 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Het is ook onmogelijk om altijd exact de doodsoorzaak te vinden bij ouderen die al zwak waren, meestal is corona of ook een gewone griep het laatste zetje.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant wordt hier niet elke corona dode meegeteld, zoals de afgelopen week in het nieuws is geweest.
Is dat in België wel zo eigenlijk?
België telt al tijden ook alle vermoedelijke gevallen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant wordt hier niet elke corona dode meegeteld, zoals de afgelopen week in het nieuws is geweest.
Is dat in België wel zo eigenlijk?
Ik zeg nergens dat het niet werkt in België, dat maak jij er van. Sterker nog, complimenten voor de Belgische gezondheidszorg.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja leuk verhaal. En wat als België minder maatregelen had genomen?
Hoe kan je in vredesnaam nu zeggen "daar zijn de regels zwaarder maar er zijn ook meer mensen ziek dus zie je wel! Het werkt niet"dat trekt werkelijk op niets.
De oversterfte liegt niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:46 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Het is ook onmogelijk om altijd exact de doodsoorzaak te vinden bij ouderen die al zwak waren, meestal is corona of ook een gewone griep het laatste zetje.
Volgens mij is het redelijk vergelijkbaar hoe er geteld wordt in beide landen maar het zal ongetwijfeld soms ook een kwestie van interpretatie zijn.
Dat maken ze er nu zelf van ja, omdat de resultaten zwaar tegenvallen. Nu ligt het aan alle andere landen, die tellen verkeerd.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
België telt al tijden ook alle vermoedelijke gevallen.
Die willen gewoon veel eu geld gaan krijgen door meer doden als Italië in de statistiek te laten opduiken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
België telt al tijden ook alle vermoedelijke gevallen.
Andersom word je er niet mee doodgegooid. Dat een paar berichten in Nederland breed worden uitgemeten wil niet zeggen dat men er continu mee bezig is. Volg je de Vlaamse en Waalse media wel?quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:50 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het niet werkt in België, dat maak jij er van. Sterker nog, complimenten voor de Belgische gezondheidszorg.
Maar het werkt in Nederland ook, ieder op zijn manier. En NL zal je niet snel over het beleid van België horen, andersom wordt je ermee doodgegooid.
Ok.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die willen gewoon veel eu geld gaan krijgen door meer doden als Italië in de statistiek te laten opduiken.
Ok.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat maken ze er nu zelf van ja, omdat de resultaten zwaar tegenvallen. Nu ligt het aan alle andere landen, die tellen verkeerd.
Bij De Morgen was dat toch wel echt een dingetje hoor dat er op de zo veel tijd even een berichtje kwam over wat Nederland allemaal wel niet fout deed.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Andersom word je er niet mee doodgegooid. Dat een paar berichten in Nederland breed worden uitgemeten wil niet zeggen dat men er continu mee bezig is. Volg je de Vlaamse en Waalse media wel?
Ja, jij blijkbaar niet. Terzake en De Afspraak kijk ik sowieso iedere avond. Dat is de laatste weken een goed-nieuwsshow voor België en NL komt bijna altijd wel een keer ter sprake.quote:Op zaterdag 4 april 2020 07:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Andersom word je er niet mee doodgegooid. Dat een paar berichten in Nederland breed worden uitgemeten wil niet zeggen dat men er continu mee bezig is. Volg je de Vlaamse en Waalse media wel?
Bijna altijd wel een keertjequote:Op zaterdag 4 april 2020 07:57 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ja, jij blijkbaar niet. Terzake en De Afspraak kijk ik sowieso iedere avond. Dat is de laatste weken een goed-nieuwsshow voor België en NL komt bijna altijd wel een keer ter sprake.
Waalse media volg ik niet maar daar zal het niet veel beter zijn.
Volgens mij is er pizza kapsones gegeten ja. Beter dan wat Nederland doet kan niet. Vaat nog van ren koude kermis thuiskomenquote:Op zaterdag 4 april 2020 07:43 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dat vergelijken is wel onzinnig. Aangezien de situaties niet vergelijkbaar zijn. Er zijn grote culturele, economische en populatie verschillen wat enorm veel invloed heeft op sterfte cijfers.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bijna altijd wel een keertje
Met deze pattriottenshow kan ik helemaal niets. Discussie is wel voorbij.
Oranje boven!
Denk het ook.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
Jort Kelder gister bij Op1.
Hij zegt over 3 weken gaat de discussie over het middel om de kwaal te bestrijden opleven. Denk dat hij gelijk heeft
Discussie is al geweest. Gister stond het op de NOS.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
Hij zegt over 3 weken gaat de discussie over het middel om de kwaal te bestrijden opleven. Denk dat hij gelijk heeft
Ik ook. Vind het ook jammer dat het ging over "het opgeven van dikke 80-plussers", want dat is het gesprek niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
Over drie weken heeft Nederland wanneer we wijze Jort volgen vele duizenden onnodige doden op zijn geweten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
nou ja das in het geval van een tekort.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
Discussie is al geweest. Gister stond het op de NOS.
IC protocollen wie wel of wie niet straks op te vangen als er tekort is, is al bekend. In het ergste teval niemand die een ernstige aandoening heeft, en of iemand biven de 70.
Ze zullen dit wel blijven monitoren en afwegen
ja omdat het toch misschien zo is dat er een stuk minder mensen dan die 80 procent er goed doorheenfietsts?quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:18 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Over drie weken heeft Nederland wanneer we wijze Jort volgen vele duizenden onnodige op zijn geweten.
Gelukkig maar dat in de politiek zo goed als niemand dat op zijn of haar geweten wenst te hebben.
Momenteel wordt nots bene al op het randje van overvolle ziekenhuizen gebalanceerd, zélfs met het Nederlandse sterfbeleid.
Ok. Heb Op1 niet gezien.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja das in het geval van een tekort.
Jort zegt dat hij uit de wetenschap hoort dat 80 procent er redelijk probleemloos doorheen fietst en hij zegt waarom niet gewoon de risicogroepen beschermen en gaan denken hoe we het langzaam weer allemaal kunnen opnenen.
ja die 20 procent is misschien al teveel ja.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ok. Heb Op1 niet gezien.
Op zich wel gelijk ja. Maarja je kan riskeren dat 20 procent wel problemen krijgt en opeens tekorten heb, lijkt mij.
20% is een flinke aanslag op het zorgstelsel in een ongeleide pandemie gelijk deze. Weet je trouwens hoe groot de risicogroep is ?quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja omdat het toch misschien zo is dat er een stuk minder mensen dan die 80 procent er goed doorheenfietsts?
Zeker, over een paar weken gaat deze discussie zeker ontstaan en niet alleen in NL.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:15 schreef bitterbal het volgende:
Niemand van die 224 heeft dus medische ondersteuning nodig gehad?quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:54 schreef Kyran het volgende:
UMCU update van de dag
Totaal 2946 medewerkers getest, 224 positief. Dit waren allemaal collega's met milde tot ernstige klachten en/of connecties naar risicogebieden en/of contact hadden gehad met besmette patiënten/collega's.
Beetje afhankelijk van hoe goed men de regels volgt. Met aan de toppen van je zorgstelsel blijven werken gaat daar in ieder geval niet bij helpen en nu moet je eerst door de grove fouten van in de voorbije weken heen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja die 20 procent is misschien al teveel ja.
maar het is een lastig dilemma wel. want na 28 april gaat er echt niets open.
Vind dat Nederland het nu wel prima doet. Balanceren op het randje van de IC capaciteit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:18 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Over drie weken heeft Nederland wanneer we wijze Jort volgen vele duizenden onnodige doden op zijn geweten.
jort zegt dat wat we nu doen dramatisch is voor de economiequote:Op zaterdag 4 april 2020 08:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Vind dat Nederland het nu wel prima doet. Balanceren op het randje van de IC capaciteit.
Welke andere optie heb je? Verdere lockdown die alleen maar langer gaat duren dan?
en dat is het.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jort zegt dat wat we nu doen dramatisch is voor de economie
Dat is het ook maar op dit moment is er geen andere keus. Maar op de langere termijn is dit gewoon niet vol te houden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Is ook.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Die is er al. Een dode voorkomen kost ¤15.000.000 in België: https://www.foodlog.nl/ar(...)and-waarvan-drie-zo/quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zeker, over een paar weken gaat deze discussie zeker ontstaan en niet alleen in NL.
Nu is het allemaal nog wel op te brengen misschien maar na een paar weken gaat dat steeds lastiger worden en bovendien gaat de economische schade enorm worden.
Duizenden bedrijven failliet en geen perspectief van wanneer het allemaal beter zal gaan.
Wat mij betreft een reële discussie.
C'est la vie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja. Alleen bejaarden centra dicht en zwakkeren beschermen zou beter zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het gaat hier helaas toch (weer) niet passen op de IC. Overplaatsingen naar andere ziekenhuizen zijn weer nodig.
benieuwd hoe we ons vandaag gaan gedragen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:39 schreef _I het volgende:
In die google staatjes die hier gisteren gepost werden, zag je in elke grafiek dat men zich in het weekend van de 23e veel verplaatst heeft. Even een kleine stijging op zaterdag en zondag, waarna het snel afnam na de maandag.
Die opleving zou nu ongeveer terug te zien moeten zijn, maar over drie dagen af moeten nemen.
Ik hoop goed want aan de hand van dit weekend gaan veel toekomstige vrijheden en beperkingen bepaald worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
benieuwd hoe we ons vandaag gaan gedragen.
De vraag stellen is hem beantwoorden vrees ik.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Veel naar buiten, maar niet gecentreerd? Het nieuws was overwegend positief de afgelopen dagen. Ondanks dat de ondertoon weinig goeds voorspelde, klonk het best redelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Bizar he, mensen die normaal nooit buitenkomen willen opeens allemaal een marathon uitlopen of tour de france fietsenquote:Op zaterdag 4 april 2020 08:50 schreef StephanL het volgende:
Je wilde trouwens niet weten hoe druk het gisteravond was op straat. Overal zag ik mensen lopen en fietsen, wel hoop ik dat ze dan de intentie hebben om dan vandaag binnen te blijven.
Ga zo meteen vroeg naar de action ~09:15 hopelijk is het normaal dan. Moet gloeilamp kopen voor een kapotte lamp. Neem er meteen 2-3 mee en een paar van die andere dingen zodat ik daar maanden niet hoef je komen (of een andere vergelijkbare winkel)quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:54 schreef _I het volgende:
Het is hier ook gewoon druk op straat. Meest bizarre vind ik de Action hier. Daar mogen maar een x aantal mensen tegelijk naar binnen, waardoor er wel een rij staat waar iedereen vlak bij elkaar staat en je tussen de mensen doormoet om bij andere winkels te komen.
Je kunt ook kwaliteit kopen, dan hoef je 2 jaar niet meer.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga zo meteen vroeg naar de action ~09:15 hopelijk is het normaal dan. Moet gloeilamp kopen voor een kapotte lamp. Neem er meteen 2-3 mee en een paar van die andere dingen zodat ik daar maanden niet hoef je komen (of een andere vergelijkbare winkel)
Gewoon voorraadje bestellen tochquote:Op zaterdag 4 april 2020 08:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga zo meteen vroeg naar de action ~09:15 hopelijk is het normaal dan. Moet gloeilamp kopen voor een kapotte lamp. Neem er meteen 2-3 mee en een paar van die andere dingen zodat ik daar maanden niet hoef je komen (of een andere vergelijkbare winkel)
Wij (Purmerend) hebben er twee, en het lijkt wel of ze het gratis weggeven daar. We hebben ook een big bazaar, volgens mij zelfde principe, loopt geen hond.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Eigenlijk had je dat al een maand geleden moeten doen: bruikbare huishoudelijke dingen bij elkaar graaien voor de periode erna (minimaal vier maanden).quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Same here. Ik bestel alles lekker online.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:59 schreef bitterbal het volgende:
ik durf echt niet meer naar dat soort winkels. zelfs de ah liever niet meer
jeps. zelfs ah. wel wat werk om zon moment te kapen maar tot nu toe lukt dat nog.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Same here. Ik bestel alles lekker online.
ja je kan alles toch ook online kopen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:06 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Veel dingen die daar liggen zijn wél nuttig. Je moet alleen even de borden met leefregels en dat soort gekkigheid negeren.
Een produkt als tandenstokers of balpennen koop je toch liever in een stenen winkel, denk ik.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja je kan alles toch ook online kopen?
ja nou ja het is maar wat je in deze tijden nodig hebtquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:09 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een produkt als tandenstokers of balpennen koop je toch liever in een stenen winkel, denk ik.
Achterstallige administratie mbt verzorgingshuizen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Even gemist, maar waarom heeft Frankrijk opeens 23000 cases erbij gister?
Ik dacht dat het juist weer de goede kant op ging in jouw regio.quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het gaat hier helaas toch (weer) niet passen op de IC. Overplaatsingen naar andere ziekenhuizen zijn weer nodig.
quote:Het coronavirus slaat ongenadig hard toe bij patiënten met fors overgewicht. Hoe komt dat? ,,Mensen met een BMI boven de 30 moeten niet meteen in paniek raken.”
Nederlandse ic-artsen in Brabant, Rotterdam en Groningen zien al langer dat zwaarlijvige patiënten oververtegenwoordigd zijn op de intensive cares. De cijfers schommelen tussen de 65 tot 80 procent, tot zelfs 90 procent op de ic van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG). ,,Deze patiënten hebben een BMI van rond de 30”, zei Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse ic-vereniging, deze week. Omgerekend naar patiënten van 1 meter tachtig moet je dan denken aan honderd kilo of meer.
Waar in eerdere studies nog werd aangetoond dat obesitaspatiënten – mogelijk door hun betere vet- en energiereserves – een driemaal grotere overlevingskans hebben op de intensive care dan mensen met een normaal gewicht, lijkt er nu wat geks aan de hand. Patiënten met overgewicht worden harder getroffen door het coronavirus en beleven spannende weken op de intensive care. Niet alleen in Nederland, maar ook in Engeland zien artsen hetzelfde: 76 procent van de ic-patiënten is te zwaar. Veertig procent heeft ernstig overgewicht.
buikvet
Veel buikvet is een belangrijke risicofactor, weet Liesbeth van Rossum, internist en hoogleraar obesitas in het Erasmus MC. ,,In dat buikvet worden continu hormonen en ontstekingstofjes aangemaakt, waar het immuunsysteem op reageert. Het immuunsysteem is hierdoor actiever dan normaal en reageert minder goed op indringers. Hierdoor kan het coronavirus zich snel vermenigvuldigen, waardoor de patiënt zieker wordt.”
Obesitaspatiënten kampen bovendien vaak met hart- en vaatziekten en diabetes type 2 waardoor ze minder goed opgewassen zijn tegen een venijnig virus als dit. Ze zijn daardoor vatbaarder voor een longontsteking of infectie.
,,Dat zagen we bij de griep, maar ook nu bij corona. Maar er is nog iets geks aan de hand: bij coronapatiënten verdwijnen ook veel witte bloedlichaampjes en dat is voor deze patiënten, die toch al een verzwakt immuunsysteem hebben, extra nadelig. Het onderliggende mechanisme kunnen we nog niet goed verklaren”, zegt Van Rossum.
Chinees onderzoek
Chinese onderzoekers vermoeden dat er nog iets aan de hand is. Het coronavirus dringt onze cellen binnen door zich te hechten aan eiwitten aan de buitenkant, de zogenaamde ACE2-receptoren. Die eiwitten zitten vooral op long- en darmcellen, dat verklaart ook de hoestklachten en diarree waar veel coronapatiënten mee kampen. Maar de ACE2-receptoren blijken ook aan vetcellen te hechten. De theorie, die nog verder onderzocht moet worden, is nu: hoe meer vetweefsel, hoe meer het virus het lichaam kan binnendringen. Hoe dat vervolgens weer leidt tot longschade is nog onduidelijk.
Nog even terug naar die dikke buik. Die zit ook letterlijk in de weg. Het vergt behoorlijk wat inspanning van ziekenhuispersoneel om een patiënt in zijn bed te draaien. Bovendien drukt het buikvet, maar ook de zware borstkas, op het middenrif, waardoor de longen in de verdrukking komen en ademen moeizamer gaat. Ook moet er meer druk worden uitgeoefend om lucht naar binnen te pompen, wat schade kan veroorzaken.
overlevingskansen
Hoogleraar Van Rossum zocht afgelopen dagen contact met collega’s in Nederland, Zweden en de Verenigde Staten om meer zicht te krijgen op het verloop van de ziekte, juist bij deze risicogroep. Het is onduidelijk welke patiënt de meeste overlevingskansen heeft. Ook schakelde ze hulp in van onderzoekers van het Erasmus MC en het Partnerschap Overgewicht Nederland, die in wetenschappelijke literatuur spitten om de vraag te beantwoorden.
,,We zullen bij alle patiënten heel zorgvuldig moeten afwegen wie nog beademd kan worden en wie de meest kans heeft om te overleven. We denken dat BMI niet alles zegt. Het gaat vooral om de algehele kwetsbaarheid van de patiënt. Onze bevindingen zijn onderdeel van een totaalpakket, waarin op dezelfde manier wordt gekeken naar patiënten met kanker, hart- en vaatziekten of longaandoeningen,” vertelt ze.
pijnlijke berichten
Haar collega en ic-voorzitter Diederik Gommers vreest al weken voor het moment dat de 2400 ic-bedden in Nederland vol raken - mogelijk al volgende week. Dan zullen artsen volgens hem veel strenger moeten selecteren wie nog behandeld wordt. Van Rossum benadrukt dat Nederland dit punt nog niet heeft bereikt. ,,En hopelijk komen we ook niet op dit punt. Ik wil voorkomen dat mensen met een BMI van boven de dertig nu in paniek raken en denken: straks is er geen ic-bed meer voor mij.”
De hoogleraar stoorde zich de afgelopen week enorm aan ‘de pijnlijke en stigmatiserende berichten’ op social media. Daar kwamen teksten voorbij als ‘die dikkerds houden het ic-bed van mijn zieke moeder bezet’. ,,Veel mensen vergeten dat obesitas tal van oorzaken heeft, en dat het hier niet gaat om een ‘eigen schuld, dikke bult’-fenomeen.”
te druk
Karen Freijer, onderzoeker bij het Partnerschap Overgewicht Nederland, stelt dat onderzoek verrichten in deze hectische tijd uitermate lastig is. Zij zou het liefst een landelijke database maken van alle coronapatiënten met overgewicht, maar het verzamelen van gegevens is lastig. ,,We kunnen het ziekenhuispersoneel nu moeilijk vragen om de buikomvang te meten. Daar zijn ze nu te druk voor.”
Toch is het belangrijk om juist nu data te verzamelen, zegt Van Rossum. ,,We moeten leren van deze pandemie. Als er over een paar jaar weer een nieuw virus opduikt, willen we beter bewapend zijn.”
Zo geruststellend vind ik het nietquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:26 schreef Pumpalov het volgende:
Wat geruststellende woorden vanuit het AD voor de dikkertjes onder ons
[..]
Je kan ook prima naar buitenquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of men verstandig blijft dit weekend - zelfs tegen mezelf moet ik af en toe zeggen: blijf verstandig en thuis.. het weer lonkt zo enorm om er op uit te gaan!
Tips? Wanneer komen die slots vrij?quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jeps. zelfs ah. wel wat werk om zon moment te kapen maar tot nu toe lukt dat nog
ja geloof om 12 uur snachts maar heb nu ook 2 keer smiddags denk ik een gecanceld moment kunnen krijgen. Vaak refreshen op de sitequote:
Ik heb tot nu toe veel succes met pick up points, ipv bezorging. Ik claim ze steeds een week of 2-3 vooruit. Tot nu toe was er steeds wel een plekkie te vinden.quote:
Dat ze lekker met veel stroop gegeten worden...quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:33 schreef Noek het volgende:
En wat is exact het geruststellende deel voor de dikkerTjes?
is mij hier nog niet gelukt. Maar ik heb een scooter dus kan ook niet zo die kratten meenemenquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe veel succes met pick up points, ipv bezorging. Ik claim ze steeds een week of 2-3 vooruit. Tot nu toe was er steeds wel een plekkie te vinden.
Ik zat al te zoeken welk park er mogelijk iets minder druk is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je kan ook prima naar buitenals je je afstand tot anderen maar aanhoudt.
Ik denk dat ik nog wel even aan het kanaal ga zitten vissen ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:37 schreef funnywell het volgende:
Overvolle ziekenhuis met coronapatienten in Californie
Pas op, gruwelijke beeld heb het onder spoiler gezetOkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Wat een slecht stuk zeg.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:19 schreef Jed1Gam het volgende:
"Elk verstild frame kost miljarden. Deskundigen benadrukken dat we moeten doorgaan met maatregelen „tot het einde”, tot het virus onder controle is. We willen ‘in control’ zijn, lees ik overal. Waarom? Om het virus te beteugelen of onze angst te temperen? Om het virus te controleren of onze honger naar controle te stillen?"
-->
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ook-omarmen-a3995834 (Open in incognito venster)
Is ook gewoon niet waar.quote:Het virus spaart vrouwen en kinderen
Het is toch vooral een kwestie van gezond verstand?quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zat al te zoeken welk park er mogelijk iets minder druk is.
Ben echt klaar met dat binnen zitten.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:41 schreef Messina het volgende:
Buurvrouw van een paar deuren verderop overleden aan corona gisteren.
Maar gelukkig spaart het vrouwen.
Had ook geen overgewicht trouwens.
Ohquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:41 schreef Messina het volgende:
Als je een beetje buiten de 'spitstijden' gaat, kun je prima een rondje in een park wandelen.. Als het te druk wordt, ga je 'lekker' weer naar binnenquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zat al te zoeken welk park er mogelijk iets minder druk is.
Ben echt klaar met dat binnen zitten.
Jezus, iemand denken te verbeteren terwijl je het zelf fout hebt. Hoe kan een mens zo hard falenquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:33 schreef Noek het volgende:
En wat is exact het geruststellende deel voor de dikkerTjes?
Om 00.00 komen de slots voor over 2 weken erbij. Maar eerdere tijdstippen komen vaak vrij random, van de week al een paar keer gehad dat ik 's middags even keek en er opeens een plek voor 2 dagen later vrij was. In feite is het gewoon op goed geluk, al is het wel makkelijk om een 'vol' karretje te hebben zodat je gelijk kunt bestellen zodra er plek vrijkomt. Je kunt je wagentje na bestellen gewoon aanpakken, dus als je op je gemaktje wilt kijken kun je ook 5 kratjes bier bestellen om je slot veilig te stellen en pas daarna je echte bestelling doorgeven.quote:
Wat een geleuterquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:19 schreef Jed1Gam het volgende:
"Elk verstild frame kost miljarden. Deskundigen benadrukken dat we moeten doorgaan met maatregelen „tot het einde”, tot het virus onder controle is. We willen ‘in control’ zijn, lees ik overal. Waarom? Om het virus te beteugelen of onze angst te temperen? Om het virus te controleren of onze honger naar controle te stillen?"
-->
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ook-omarmen-a3995834 (Open in incognito venster)
Die helpen gewoon.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:37 schreef bitterbal het volgende:
ik raak wel steeds meer bezorgd over de wisselende berichten over mondkapjes
Read between the linesquote:Op zaterdag 4 april 2020 02:29 schreef Kyran het volgende:
Je hebt ook gewoon geen enkele garantie.. het is één grote 'loterij'.. je wilt gewoon het risico niet lopen, je kunt alleen maar verliezen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:43 schreef bitterbal het volgende:
paar weken terug had ik nog wel sterk het gevoel niet zo ziek te kunnen worden maar dat geloof ik nu ook niet meer.
Inmiddels gewoon één van de honderden uitzonderingen volgens een deel van de heldere lichten hier.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:41 schreef Messina het volgende:
Nouja als die opraken en het desinfecteren gaat niet goed of snel genoeg dan hebben we wel een heel vet probleemquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:37 schreef bitterbal het volgende:
ik raak wel steeds meer bezorgd over de wisselende berichten over mondkapjes
Als ik mag kiezen tussen COVID-19 krijgen of niet of miljonair worden of niet dan doe ik liever mee aan die tweede loterijquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt ook gewoon geen enkele garantie.. het is één grote 'loterij'.. je wilt gewoon het risico niet lopen, je kunt alleen maar verliezen.
Begin 60.quote:
Dus het zorgpersoneel moet maar onbeschermd haar werk doen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:47 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon oppleuren met die mondkapjes.
De besmettingsgraad is 0,3. Dus de huidige maatregelen zijn wel prima.
ach wat sneuquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Begin 60.![]()
Haar zoon zat bij mijn oudste zoon in de klas. Man en zoon nu in quarantaine...
Heb ik ook gemist, maar ik gok flink meer testen. Mocht er een andere oorzaak zijn dan hoor ik het graag.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het zal vast besproken zijn gister, maar hoe kan het aantal bevestigde gevallen in Frankrijk ineens zo drastisch gestegen zijn?
Wat zei hij allemaal?quote:Op zaterdag 4 april 2020 02:29 schreef Kyran het volgende:
Precies. Waarom zou je het nog lager willen hebben?quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:47 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon oppleuren met die mondkapjes.
De besmettingsgraad is 0,3. Dus de huidige maatregelen zijn wel prima.
in sommige gevallen kunnen die inderdaad helpen als je weet hoe ze te gebruiken. Als je gewoon zoveel mogelijk binnen blijft werkt dat nog steeds beter..quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Die helpen gewoon.
Maar goed, wanneer je ze als land amper hebt, tsja, dan wordt het lastig wanneer zeker zorgpersoneel ze nodig heeft.
Ik heb het dan over luitjes die vinden dat we er mee over straat moeten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus het zorgpersoneel moet maar onbeschermd haar werk doen?
Spoor jij nog wel??
ja ik denk dan meer zon ding op als je de super in gaat. Op straat kan je genoeg ruimte bewaren jaquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het dan over luitjes die vinden dat we er mee over straat moeten.
In de zorg is het logisch.
Omdat het juist de bedoeling is dat een groot deel van ons land het krijgtquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Precies. Waarom zou je het nog lager willen hebben?
#METOO.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen tussen COVID-19 krijgen of niet of miljonair worden of niet dan doe ik liever mee aan die tweede loterij
ja en daar was ik eerst voor maar heb er niet meer zoveel vertrouwen in dat het niet heel erg ziek worden bij iedereen kan gebeurenquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat het juist de bedoeling is dat een groot deel van ons land het krijgt
Fixed this one.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat het juist de bedoeling onvermijdelijk is dat een groot deel van ons land het krijgt
Dat plan hebben ze geloof ik al weer laten varen, dit virus is namelijk niet eventjes in te dammen waardoor de zorg het niet aankan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens werken die hippe maskertjes met print ook voor het belangrijkste doel dat ze hebben. Verspreiding voorkomen. Iedereen buiten verplicht een masker en zo goed als de enige besmettingen zullen nog binnenshuis plaatsvinden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in sommige gevallen kunnen die inderdaad helpen als je weet hoe ze te gebruiken. Als je gewoon zoveel mogelijk binnen blijft werkt dat nog steeds beter..
Ik denk dat in een later stadium, als de restricties iets verlicht gaan worden, ze wel aangeraden gaan worden, maar nu is de beschikbaarheid gewoon matig, en dan gaat de gezondheidszorg gewoon voor.. daar zullen we begrip voor moeten hebben.
Als we heel NL moeten gaan voorzien van een basis pakketje, laten we zeggen 20 pp, hebben we het al over gigantische hoeveelheden...
Dikkertje gespotquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zo geruststellend vind ik het niet
Uh, nee. Dat is de bedoeling helemaal niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan altijd. Maar die kans is niet zo groot. Waarom ben je er zo ontzettend bang voor?quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja en daar was ik eerst voor maar heb er niet meer zoveel vertrouwen in dat het niet heel erg ziek worden bij iedereen kan gebeuren
Onzin natuurlijk, je zegt nu dat ons medisch- zorgpersoneel die dingen voor niks draagt..quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:52 schreef michiel_merk het volgende:
mondkapjes weinig hebben effect Vergelijk een virus met een vlieg waarbij een open hek-werk het mondkapje moet voorstellen. Die vlieg (virus) vliegt gewoon ongestoord door dat hek-werk(mondkapje) heen,en daarnaast door verkeerd gebruik word besmetting juist in de hand werkt
Ow okay. Dan heb ik niks gezegdquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Precies. Waarom aan je de gezondheid van ren ander en aan die van jezelf denken. Ronduit belachelijk!quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
omdat je de laatste weken steeds meer berichten ziet van mensen die helemaal niet in die risicogroep vallen en toch in het ziekenhuis eindigen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan altijd. Maar die kans is niet zo groot. Waarom ben je er zo ontzettend bang voor?
Jawel, de regering zegt niet "Wij gaan dit virus tot nul reduceren". Ze geven gewoon toe dat dat onmogelijk is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Uh, nee. Dat is de bedoeling helemaal niet.
Mjah, volgens de norm ben ik idd een kilo of 15 te zwaar.. leeftijd tegen, ik rook... dus ja, ik zit niet bepaald op een besmetting te wachten.quote:
Het is niet bepaald rocketscience hoor, zo een mondkapje op de juiste wijze gebruiken. Je moet het wel weten natuurlijk, maar ingewikkeld is het allerminst.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:52 schreef michiel_merk het volgende:
en daarnaast door verkeerd gebruik word besmetting juist in de hand werkt
Dat kan ook zonder Corona gebeuren. Alleen wordt daar geen krantenbericht van gemaakt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
omdat je de laatste weken steeds meer berichten ziet van mensen die helemaal niet in die risicogroep vallen en toch in het ziekenhuis eindigen.
Joel Boreelquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:56 schreef bitterbal het volgende:
paar dagen terug was er ook die volkszanger van 38 bij Jinek. weet zijn naam niet. Maar die is ook super ziek geweest
ja kloptquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder Corona gebeuren. Alleen wordt daar geen krantenbericht van gemaakt.
zoveel mogelijk binnen blijven is ook niet heel moeilijk toch snappen grote groepen mensen dat ook niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is niet bepaald rocketscience hoor, zo een mondkapje op de juiste wijze gebruiken. Je moet het wel weten natuurlijk, maar ingewikkeld is het allerminst.
Nederlanders benne zuunig; die kapjes gaan in jaszakken verdwijnen en gaan worden hergebruikt in de volgende winkel, en dan is het gewoon een waste of goods + een verhoogd risico op besmetting, met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is niet bepaald rocketscience hoor, zo een mondkapje op de juiste wijze gebruiken. Je moet het wel weten natuurlijk, maar ingewikkeld is het allerminst.
Leeftijd tegen? Is Anne er destijds met een ouwe lul vandoor gegaan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, volgens de norm ben ik idd een kilo of 15 te zwaar.. leeftijd tegen, ik rook... dus ja, ik zit niet bepaald op een besmetting te wachten.
Volgens jou zegt de regering "we moeten dit allemaal krijgen"quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, de regering zegt niet "Wij gaan dit virus tot nul reduceren". Ze geven gewoon toe dat dat onmogelijk is.
Zie je dat echt nu pas, hoop mensen zagen dat gelukkig al in de tijd van Nixonquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:56 schreef MPC60 het volgende:
Als deze crisis mij een ding geleerd heeft is dat je wat de overheid je probeert aan te praten niet altijd de waarheid is. Wel knap hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat half Nederland nu denkt dat mondkapjes nutteloos zijn.
Artsen gebruiken een mondkap anders (daarnaast werkt een mondkapje ongev 30 min)Heb gezien hoe mensen met mondkapjes opzaten, met op de bank naast hun een stuk pizza. Lekker met de vingers aan hun mobiel, mondkapje naar beneden en stuk pizza in de mond en daarna snel mondkapje er weer voorschuiven. Of ook handig dat vrouwlief het onzin vindt en zonder mondkapje zit. 's Avonds gezellig in bed. Ja, dat mondkapje heeft geen zin zo. Puur schijnveiligheid.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Point takenquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zoveel mogelijk binnen blijven is ook niet heel moeilijk toch snappen grote groepen mensen dat ook niet.
psies.. ik zag gisteren op TV een oudere dame met een sjaal voor haar gezicht en haar hand erop een winkel binnenlopen... ga maar eens uitleggen dat ze zo juist méér risico loopt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zoveel mogelijk binnen blijven is ook niet heel moeilijk toch snappen grote groepen mensen dat ook niet.
Tuurlijk wel. Daar hebben ze het woord groepsimmuniteit voor uitgevonden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Volgens jou zegt de regering "we moeten dit allemaal krijgen"
Nonsens natuurlijk.
Dit inderdaad. Maar internationaal is het geloof ik niet veel anders. Het CDC bijvoorbeeld heeft hetzelfde geflikt. Net als het verhaal dat je zonder symptomen niet besmettelijk zou zijn. Wat niet klopt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:56 schreef MPC60 het volgende:
Als deze crisis mij een ding geleerd heeft is dat je wat de overheid je probeert aan te praten niet altijd de waarheid is. Wel knap hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat half Nederland nu denkt dat mondkapjes nutteloos zijn.
Naja, stel dat hij/zij besmet is, dan verpreidt diegene wel miinder virus direct to air, maar verder is het bogus natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Artsen gebruiken een mondkap anders (daarnaast werkt een mondkapje ongev 30 min)Heb gezien hoe mensen met mondkapjes opzaten, met op de bank naast hun een stuk pizza. Lekker met de vingers aan hun mobiel, mondkapje naar beneden en stuk pizza in de mond en daarna snel mondkapje er weer voorschuiven. Of ook handig dat manlief het onzin vindt en zonder mondkapje zit. 's Avonds gezellig in bed. Ja, dat mondkapje heeft geen zin zo. Puur schijnveiligheid.
Manmanmanquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder Corona gebeuren. Alleen wordt daar geen krantenbericht van gemaakt.
Je verwart gevolg met doelquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Daar hebben ze het woord groepsimmuniteit voor uitgevonden.
Dus door die 15 kg een BMI van 25? Daar lijkt mij weinig misquote:Op zaterdag 4 april 2020 09:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, volgens de norm ben ik idd een kilo of 15 te zwaar.. leeftijd tegen, ik rook... dus ja, ik zit niet bepaald op een besmetting te wachten.
Groepsimmuniteit bereik je pas na vele maanden/jaren. Je kunt nu ook alle maatregelen opheffen om het te versnellen, maar dan heb je en meer slachtoffers van het virus en nog veel meer andere slachtoffers met andere aandoeningen waar geen plek voor is in de ziekenhuizen omdat die vol liggen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Enige nut van mondkapjes zou zijn imho dat je in de incubatietijd zonder symptomen niet zo snel anderen besmet door uitademen en praten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nederlanders benne zuunig; die kapjes gaan in jaszakken verdwijnen en gaan worden hergebruikt in de volgende winkel, en dan is het gewoon een waste of goods + een verhoogd risico op besmetting, met alle gevolgen van dien.
Totaal niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:03 schreef Hexagon het volgende:
Natuurlijk heeft een mondkapje wel effect. Maar lijkt een onnodige maatregel die vooral gewenst wordt door fokkers die graag van autoritaire maatregelen houden.
Was nogal een slippertje he?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het punt is dat je er nu op moet vertrouwen dat mensen in hun elleboog niezen en hoesten. De vraag is of men dat in de praktijk ook allemaal doet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Enige nut van mondkapjes zou zijn imho dat je in de incubatietijd zonder symptomen niet zo snel anderen besmet door uitademen en praten.
Maar dan is afstand houden en zoveel mogelijk contact vermijden nog altijd beter
Dat verhaal dat het zich door vetcellen sneller zou kunnen verspreiden, is daar ook een onderzoek van? Ik weet alleen dat het besproken werd bij Jinek.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus door die 15 kg een BMI van 25? Daar lijkt mij weinig mis
En mbt roken. Het ziet er niet slecht uit voor rokers, als Chinese cijfers een beetje kloppen. En dat zal wel kloppen anders hadden wij hier allang iets gelezen over covid en de combinatie met roken.
Nee dat kan ook niet meer bij een pandemie. Gecontroleerd verspreiden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is dan het doel? Niet het volledige uitbannen.
Dat zorgt juist dat het langer duurt omdat er dan dus geen weerstand wordt opgebouwd.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:05 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Totaal niet.
Als er gewoon onderzoeken zijn die laten zien dat het werkt om de verspreiding te verminderen. Hoe eerder we weer ons normale leven kunnen oppakken als we buiten mondkapjes dragen.
Nou dus echt niet. Ik zie geregeld mensen in hun hand hoesten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:06 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Het punt is dat je er nu op moet vertrouwen dat mensen in hun elleboog niezen en hoesten. De vraag is of men dat in de praktijk ook allemaal doet.
Speciaal voor jou:quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus door die 15 kg een BMI van 25? Daar lijkt mij weinig mis
En mbt roken. Het ziet er niet slecht uit voor rokers, als Chinese cijfers een beetje kloppen. En dat zal wel kloppen anders hadden wij hier allang iets gelezen over covid en de combinatie met roken.
Wel degelijk listig dus.quote:Je BMI is 29.1
Je bent te zwaar voor je lengte
Och, zelfs zonder ook maar iets te gebruiken zie je nog. Egoïsme en domheid is diepgeworteld.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou dus echt niet. Ik zie geregeld mensen in hun hand hoesten.
Ja dat is dus die groepsimmuniteit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:08 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee dat kan ook niet meer bij een pandemie. Gecontroleerd verspreiden.
Houdt geen rekening met je biceps van staal en 40cmquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Speciaal voor jou:
[..]
Wel degelijk listig dus.
Nee precies. Maar dat is ook gewoonte. Als je zo gewend bent om in je hand te hoesten, is dat moeilijk afleren. Merk het bij mezelf ook.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou dus echt niet. Ik zie geregeld mensen in hun hand hoesten.
Ik maak me daar niet druk om eigenlijk, zolang je dat niet doet binnen die 1.5 meter. Helemaal in de buitenlucht niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:06 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Het punt is dat je er nu op moet vertrouwen dat mensen in hun elleboog niezen en hoesten. De vraag is of men dat in de praktijk ook allemaal doet.
Lijkt me ook niet gezond.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Houdt geen rekening met je biceps van staal en 40cm
Stalen zenuwen dit datquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Houdt geen rekening met je biceps van staal en 40cm
Nee je wil de perfecte balans tussen IC capaciteit en besmettingsgraad. Maar ja, zie dat maar voor elkaar te krijgen. Als dingen weer open gaan kan het snel gaan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is dus die groepsimmuniteit.
Maar dan moet je de verspreiding ook weer niet te laag maken.
Is behoorlijk irritant idd, als je erop gaat lettenquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:11 schreef Dagoduck het volgende:
Ik krijg dat niet aan mijn gezicht zitten maar moeilijk afgeleerd trouwens.
Tegen de tijd dat groepsimmuniteit bereikt kan worden is er al een medicijn danwel vaccin man. Gaat nergens over dit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat is dus die groepsimmuniteit.
Maar dan moet je de verspreiding ook weer niet te laag maken.
Dat herken ik, bij mij jeukt er altijd iets. Thuis na het handen wassen let ik er ook niet op. Buitenshuis gaat wel echt beterquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:11 schreef Dagoduck het volgende:
Als de media eens stoppt met het overhypen er van dan is het virus al voor een groot deel wegquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:08 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee dat kan ook niet meer bij een pandemie. Gecontroleerd verspreiden.
Er zijn nog steeds mensen die denken dat het virus weggaat.Vanmorgen nog een vriendin die zei dat ze pas weer gaat werken als het virus weg is. Uhh, good luck.
Ja maar die dingen gaan vooralsnog niet open. Maar wat we nu doen werkt voldoendequote:Op zaterdag 4 april 2020 10:12 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee je wil de perfecte balans tussen IC capaciteit en besmettingsgraad. Maar ja, zie dat maar voor elkaar te krijgen. Als dingen weer open gaan kan het snel gaan.
Buitenshuis met deurklinken vastpakken en deur openmaken doe ik dat steevast met mijn pink, want ik ben erachter gekomen dat mijn pinken de enige vingers zijn waarmee ik doorgaans NIET aan mijn gezicht kom.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is behoorlijk irritant idd, als je erop gaat letten
Vermoeiende act wel.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:13 schreef funnywell het volgende:
[..]
Als de media eens stoppt met het overhypen er van dan is het virus al voor een groot deel weg
Big brainquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Buitenshuis met deurklinken vastpakken en deur openmaken doe ik dat steevast met mijn pink, want ik ben erachter gekomen dat mijn pinken de enige vingers zijn waarmee ik doorgaans NIET aan mijn gezicht kom.
Overhypen?? De IC's liggen vol in Nederland en dat aantal is al ruim verdrievoudigd!quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:13 schreef funnywell het volgende:
[..]
Als de media eens stoppt met het overhypen er van dan is het virus al voor een groot deel weg
Zie jij mensen die 1.5 meter nog maanden volhouden? Een mondkapje is makkelijker.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik maak me daar niet druk om eigenlijk, zolang je dat niet doet binnen die 1.5 meter. Helemaal in de buitenlucht niet.
Ik was mijn handen en blijf zo veel mogelijk van mijn gezicht.
Ja ik merkte dat ik ook gewoon ongemerkt heel veel aan mn gezicht zat en deuren openen met mn pink is een makkelijkere aanpassing voor mij dan niet meer aan mn porum zitten plukken en jeuken en wrijven en meer van zulks. Dus toen maar daar voor gekozen. Kan ik nog steeds gewoon jeuken wrijven en alllesquote:
Ik word ook een beetje corona moe maar het lijkt me meer dan logisch dat hier veel aandacht naartoe gaat.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:13 schreef funnywell het volgende:
[..]
Anderhalve meter afstand is toch prima vol te houden?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:16 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Zie jij mensen die 1.5 meter nog maanden volhouden? Een mondkapje is makkelijker.
Maar goed. De besmettingsgraad moet ook niet 0 zijn. In principe ga ik ervan uit dat ik het krijg, als gezond en jong persoon. Maar nu is wel het slechtste moment om het te krijgen. Je weet nooit of je toch iets onderliggends hebt of er slecht op reageert.
Big brainquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Buitenshuis met deurklinken vastpakken en deur openmaken doe ik dat steevast met mijn pink, want ik ben erachter gekomen dat mijn pinken de enige vingers zijn waarmee ik doorgaans NIET aan mijn gezicht kom.
En dat terwijl een flink gedeelte onder druk wordt gezet om toch maar gewoon thuis te sterven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Overhypen?? De IC's liggen vol in Nederland en dat aantal is al ruim verdrievoudigd!
Van overhypen lijkt mij geen enkele sprake
Dat is een probleem met veel van deze maatregelen. Gewoonten veranderen is niet makkelijk en nu ineens moeten we meerdere dingen wel en niet doen. Het gaat onbewust.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:11 schreef Dagoduck het volgende:
Ik denk dat het andersom wordt.. dat vaccin is straks voor hen nuttig die tot dan niet ziek zijn geweest. Stiekem hoop ik ook dat ik in de asymptomic-groep zit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat groepsimmuniteit bereikt kan worden is er al een medicijn danwel vaccin man. Gaat nergens over dit.
Is voor sommige mensen nog steeds erg moeilijk merk ik!!quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Anderhalve meter afstand is toch prima vol te houden?
En dat aantal zal alleen maar groter worden de komende tijd. Maar hey, dat waren toch allemaal dikkerdjes van boven de 80 aldus Jort, dus ja, die moeten gewoon niet zo zeuren en heel snel de pijp uit creperen verzuipend in hun eigen longvocht. Aldus diezelfde Jort. Want de economie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:18 schreef Pumpalov het volgende:
En dat terwijl een flink gedeelte onder druk wordt gezet om toch maar gewoon thuis te sterven.
Zou direct tekenen voor asymptomiclidmaatschap.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat het andersom wordt.. dat vaccin is straks voor hen nuttig die tot dan niet ziek zijn geweest. Stiekem hoop ik ook dat ik in de asymptomic-groep zit.
Mouw, ik betrapte me erop dat ik in de supermarkt mijn boodschappenbriefje gebruikte om de koelingen open te doen, en dan dicht met mijn elleboogquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Die vent spoort echt niet, vind het zo'n griezel!quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:19 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat aantal zal alleen maar groter worden de komende tijd. Maar hey, dat waren toch allemaal dikkerdjes van boven de 80 aldus Jort, dus ja, die moeten gewoon niet zo zeuren en heel snel de pijp uit creperen verzuipend in hun eigen longvocht. Aldus diezelfde Jort. Want de economie.
Waarom neemt iedereen Jort Kelder hier zo serieus?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:19 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat aantal zal alleen maar groter worden de komende tijd. Maar hey, dat waren toch allemaal dikkerdjes van boven de 80 aldus Jort, dus ja, die moeten gewoon niet zo zeuren en heel snel de pijp uit creperen verzuipend in hun eigen longvocht. Aldus diezelfde Jort. Want de economie.
Zolang we thuis werken en niet met OV gaan gaat het redelijk goed om vreemden op afstand te houden. Behalve in de supermarkt dan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:16 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Zie jij mensen die 1.5 meter nog maanden volhouden? Een mondkapje is makkelijker.
Ik gebruik vinyl handschoenen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mouw, ik betrapte me erop dat ik in de supermarkt mijn boodschappenbriefje gebruikte om de koelingen open te doen, en dan dicht met mijn elleboog
Gisteren dus idd op TV, mensen met een mondkapje gaan die social distance te lichtzinnig nemen..quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:16 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Maar goed. De besmettingsgraad moet ook niet 0 zijn. In principe ga ik ervan uit dat ik het krijg, als gezond en jong persoon. Maar nu is wel het slechtste moment om het te krijgen. Je weet nooit of je toch iets onderliggends hebt of er slecht op reageert.
Toch niet eerst geniest in je elleboog he?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mouw, ik betrapte me erop dat ik in de supermarkt mijn boodschappenbriefje gebruikte om de koelingen open te doen, en dan dicht met mijn elleboog
Dus jouw idee is een totale lockdown om alles naar 0 te brengen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat groepsimmuniteit bereikt kan worden is er al een medicijn danwel vaccin man. Gaat nergens over dit.
Nu nog wel. Maar het is wel irritant.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Anderhalve meter afstand is toch prima vol te houden?
Onder de zorgcapaciteit blijven tot er een vaccin is of de economie het niet meer trekt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is dan het doel? Niet het volledige uitbannen.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Een vaccin is helemaal geen zekerheid. Corona virussen hebben we al jaren en daar is ook nog geen vaccin voor.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik ookquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zou direct tekenen voor asymptomiclidmaatschap.
klopt jort vertelde een andere populistische leugenquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Stel je lekker aan zeg, dat zei Jort namelijk niet
Hehehe, nee, ik ben volgens mij gewoon gezond.. ik nies niet, heb geen loopneus of andere klachten, en ik doe al sinds de caranaval aan social distancing. Eigenlijk al sinds die ene duitser bij Sittard bekend werd.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Toch niet eerst geniest in je elleboog he?
Dagje upclose and personal meelopen op een ICU zou geen kwaad kunnen voor die eikel.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:20 schreef soapie het volgende:
[..]
Die vent spoort echt niet, vind het zo'n griezel!
Niet letterlijk, maar daar kwam het onder de streep gewoon wel op neer:quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Stel je lekker aan zeg, dat zei Jort namelijk niet
https://www.quotenet.nl/z(...)bben-aan-het-redden/quote:'Je moet een keer los, en wanneer dan, in september, oktober, volgend jaar, als de hele economie naar de bliksem is?' Om te vervolgen: 'We zijn 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden. Dat is statistisch dus wel wat er gaande is. Op een gegeven moment moet er gewoon een belangenafweging komen: hoeveel economische schade is ons het redden van mensen die waarschijnlijk daarna binnen twee jaar waren doodgegaan waard?'
Selectief quotenquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet letterlijk, maar daar kwam het onder de streep gewoon wel op neer:
[..]
https://www.quotenet.nl/z(...)bben-aan-het-redden/
En hetgeen hij stelt is dus feitelijk aantoonbaar niet waar. Vooral dat 2de zinnetje stuit mij tegen de borst, want daarmee impliceert hij dat hetgeen hij zegt een feit is. En dat is het dus niet. Het is een feit dat hetgeen hij zegt onwaar is. Dat heb ik gisteren reeds met een mooi rekensommetje laten zien, dus dat ga ik niet weer herhalen, maar hij slaat de plank volledig mis.
Nouja uiteindelijk zal dat dus lukken doordat groepsimmuniteit optreedt. Nu is de besmettingsgraad 0.3 dus zal de zorgvraag dalen op termijn. Als dat voldoende is gebeurt kun je de maatregelenknop losdraaien tot je weer op 1 zit. Maar die zal weer zakken omdat het voor het virus toch steeds moeilijker wordt nieuwe mensen te vinden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Onder de zorgcapaciteit blijven tot er een vaccin is of de economie het niet meer trekt.
Je weet niet altijd of je iets hebt. Was ook een persoon die tegelijk de diagnose corona en leukemie kreeg. Dat maakt het voor mij wel een eng gegeven dat ik het virus ga krijgen. Al schat ik mezelf wel gezond in.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Zolang we thuis werken en niet met OV gaan gaat het redelijk goed om vreemden op afstand te houden. Behalve in de supermarkt dan.
Ik denk niet dat de social distancing tussen vrienden en familie lang goed gaat.
Ik ben niet jong, maar wel gezond en vrouw met een gezond gewicht dus mijn kans op ernstige complicaties is even groot als een mooie prijs in de Staatsloterij.
Vanaf welk percentage zal dat zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja uiteindelijk zal dat dus lukken doordat groepsimmuniteit optreedt. Nu is de besmettingsgraad 0.3 dus zal de zorgvraag dalen op termijn. Als dat voldoende is gebeurt kun je de maatregelenknop losdraaien tot je weer op 1 zit. Maar die zal weer zakken omdat het voor het virus toch steeds moeilijker wordt nieuwe mensen te vinden.
Laat dat voor mij denken maar aan mijzelf over wanneer je met dit soort lulkoek komt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus jouw idee is een totale lockdown om alles naar 0 te brengen?
Ja dat is ook weer zo.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gisteren dus idd op TV, mensen met een mondkapje gaan die social distance te lichtzinnig nemen..
Ik schat mezelf ongezond in. Ik zuip te veel, vreet te veel nootjes, slaap veel te weinig en rook als een ketter.quote:
Ik vermoed dat het steeds uitproberen is. Ik denk bijvoorbeeld dat in mei mogelijk wel weer scholen open gaan. En dan peilen ze of ze onder de 1 blijven. Blijft dat niet dan kunnen ze de scholen vrij eenvoudig weer sluiten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:28 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Vanaf welk percentage zal dat zijn?
Het lijkt me dat je bij 30% immuniteit al echt verschil moet merken. Misschien raakt de IC dan al niet meer overbelast.
Impossibru; ook al zou je domweg heel je huis niet meer uit komen en alles laten bezorgen; je pakketjes komen via een sorteercentrum waar mensen aan je pakje zitten, boodschappen worden door vele handen doorgegeven voor ze bij je thuis staan.. dat is echt een onmogelijkheid.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus jouw idee is een totale lockdown om alles naar 0 te brengen?
Het virus heeft meer baat bij een levende host.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik schat mezelf ongezond in. Ik zuip te veel, vreet te veel nootjes, slaap veel te weinig en rook als een ketter.
Ik hou mezelf maar voor dat er voor het virus niks te halen valt in mijn lijf.
Ow en ik ben niet te dik, dus dat scheelt ook.
Omdat een verkoudsheidvaccin niet zo heel erg relevant is dat de halve wereld er naar op zoek is. Zijn maar kleine partijen die daar onderzoek naar doen. Waarvan velen nu worden gebruikt om specifiek deze variant aan te pakken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:22 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Een vaccin is helemaal geen zekerheid. Corona virussen hebben we al jaren en daar is ook nog geen vaccin voor.
Oftewel je hebt zelf ook geen idee maar vind het wel leuk om te roeptoeteren dat het allemaal niet streng genoeg is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Laat dat voor mij denken maar aan mijzelf over wanneer je met dit soort lulkoek komt.
Dat zou voor een hoop mensen geen kwaad kunnen. Daarom moeten ze imo ook gewoon op tv op prime time laten zien hoe het er aan toe gaat en op alle voorpagina's van de kranten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dagje upclose and personal meelopen op een ICU zou geen kwaad kunnen voor die eikel.
Is idd ook wat Rutte al zei. Het kan zijn dat dingen weer versoepelen en daarna weer aangescherpt worden afhankelijk van wat er gebeurd.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het steeds uitproberen is. Ik denk bijvoorbeeld dat in mei mogelijk wel weer scholen open gaan. En dan peilen ze of ze onder de 1 blijven. Blijft dat niet dan kunnen ze de scholen vrij eenvoudig weer sluiten.
Daarom. Die komt bij mij aan en denkt ja hallo, die is al half dood, daar is geen lolletje aanquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:31 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Het virus heeft meer baat bij een levende host.
Die beelden zijn er ook gewoon van Italië.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zou voor een hoop mensen geen kwaad kunnen. Daarom moeten ze imo ook gewoon op tv op prime time laten zien hoe het er aan toe gaat en op alle voorpagina's van de kranten.
Niet zo een docu ergens onaangekondigd op een willekeurig tijdstip zoals laatst.
Wat was dat precies voor training?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:24 schreef Sounddragon het volgende:
Al eerder gezegd; ik heb een contagious diseases-training gehad, en ik zag de ellende allang aankomen..
Ik heb geen training gehad, maar hield altijd al afstand van vooral onbekende mensen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe, nee, ik ben volgens mij gewoon gezond.. ik nies niet, heb geen loopneus of andere klachten, en ik doe al sinds de caranaval aan social distancing. Eigenlijk al sinds die ene duitser bij Sittard bekend werd.
Al eerder gezegd; ik heb een contagious diseases-training gehad, en ik zag de ellende allang aankomen..
Kloptquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Impossibru; ook al zou je domweg heel je huis niet meer uit komen en alles laten bezorgen; je pakketjes komen via een sorteercentrum waar mensen aan je pakje zitten, boodschappen worden door vele handen doorgegeven voor ze bij je thuis staan.. dat is echt een onmogelijkheid.
Ik drink veel Monsters, iemand zei pas tegen mij dat het virus bij mij geen enkele kans van overleven heeftquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik schat mezelf ongezond in. Ik zuip te veel, vreet te veel nootjes, slaap veel te weinig en rook als een ketter.
Ik hou mezelf maar voor dat er voor het virus niks te halen valt in mijn lijf.
Ow en ik ben niet te dik, dus dat scheelt ook.
Ja daar zit ook weer wat in.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:33 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Die beelden zijn er ook gewoon van Italië.Die werden toen overal verspreid. Mensen die het nog niet snappen zijn bewust ignorant.
gelukkig ik schrok al, jij kan ook door een auto geraak worden namelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:33 schreef MissionPhailed het volgende:
BMI van 22.9 hier en niet-roker / niet-drinker, maar ik waan mezelf desondanks toch niet onoverwinnelijk!
Ruim 1120000 geregistreerde besmettingen nu wereldwijd. Spoedig naar 100.000 nieuwe gevallen per dag?
Ik hoop het voor jequote:Op zaterdag 4 april 2020 10:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik drink veel Monsters, iemand zei pas tegen mij dat het virus bij mij geen enkele kans van overleven heeft![]()
![]()
![]()
als 17 miljoen nlers die beelden gezien hebbenquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:33 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Die beelden zijn er ook gewoon van Italië.Die werden toen overal verspreid. Mensen die het nog niet snappen zijn bewust ignorant.
Of die auto kan door mij geraakt worden!quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
gelukkig ik schrok al, jij kan ook door een auto geraak worden namelijk.
AVG stuitert hier over dreiging onschadelijk gemaakt als ik op die link klikquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:33 schreef MissionPhailed het volgende:
BMI van 22.9 hier en niet-roker / niet-drinker, maar ik waan mezelf desondanks toch niet onoverwinnelijk!
Ruim 1120000 geregistreerde besmettingen nu wereldwijd. Spoedig naar 100.000 nieuwe gevallen per dag?
Is er dan concreet bewijs dat mensen besmet zijn door pakketjes?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Impossibru; ook al zou je domweg heel je huis niet meer uit komen en alles laten bezorgen; je pakketjes komen via een sorteercentrum waar mensen aan je pakje zitten, boodschappen worden door vele handen doorgegeven voor ze bij je thuis staan.. dat is echt een onmogelijkheid.
Kan je je in Nederland inmiddels al laten testen gewoon omdat je getest wil worden?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook
Ik heb overigens al sinds een paar dagen na de carnaval een schorre stem met af en toe wat keelpijn erbij. Verder nergens last van. Brennie hoest de longen uit haar lijf, is ivm werk ook getest (negatief) en moet gewoon doorwerken want geen koorts meer. Dus ergens denk/hoop ik stiekem dat wij het allebei al hebben en dat bij Brennie gewoon een "griepje" geweest is, die heeft een week anderhalf plat gelegen met flinke koorts en dat het bij mij uit in een schorre stem al dik een maand.
Behalve werk en de hond uitlaten komen wij nergens
Wat denk je dat smetvrees is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk niet echt smetvrees, maar eerder bang voor de bacteriën etc van andere mensen.
Ach, het is ook gewoon zijn rol, beetje opkomen voor de ondernemer met zijn bekakte aardappelkeel. Niet zo veel van aantrekken.quote:Waarom neemt iedereen Jort Kelder hier zo serieus?
quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:36 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Ach, het is ook gewoon zijn rol, beetje opkomen voor de ondernemer met zijn bekakte aardappelkeel. Niet zo veel van aantrekken.
Serieus? Virus verspreidt zich zelfs digitaalquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
AVG stuitert hier over dreiging onschadelijk gemaakt als ik op die link klik
Dat kan je toch niet zeggen over iedereen met een mondkapje?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gisteren dus idd op TV, mensen met een mondkapje gaan die social distance te lichtzinnig nemen..
Een aanvullende Expat training voor mensen die naar risico gebieden gaan om te werken.. best vet.quote:
sociale uitspraken gaan nooit over alle mensen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat kan je toch niet zeggen over iedereen met een mondkapje?
Er zullen altijd mensen zijn die zaken te lichtzinnig nemen.
Voor zover ik weet niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:35 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kan je je in Nederland inmiddels al laten testen gewoon omdat je getest wil worden?
Halve fles whiskey over de wond, andere helft om op te zuipen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:37 schreef Sounddragon het volgende:
en je gaat niet jubelen, maar je gaat wel blijven leven met wat geluk
tja mensen kunnen van gedachte veranderen gelukkig, dat heet voortscchrijden inzicht. Als iedereen voor alles wat hij/zij vroeger eeft gezegd wordt herinnert dan is er geen leven meer mogelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:37 schreef -Straw- het volgende:
Wat ik dan niet goed trek is dat die Ruben Nikolai in een spotje zit over corona met die andere BN'ers.
Zijn ze zeker vergeten dat hij het allemaal maar overdreven vond. Gewoon een griepje. Niet zo lang geleden.
Nou, huis schoonmaken etc doe ik bijna nooit zelf, dus heb geen smetvrees.quote:
Ik vond er geen ontkomen aan en dan kijk ik nog geen eens het nieuws. Maar je hebt gelijk dat niet iedereen het nieuws volgt of op sociale media zit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als 17 miljoen nlers die beelden gezien hebben
gelukkig nietquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:35 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kan je je in Nederland inmiddels al laten testen gewoon omdat je getest wil worden?
opdoeken dat RIVMquote:Op zaterdag 4 april 2020 05:04 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Past prima in het lijstje RIVM-falen maar dst is al een tijdje duidelijk voor iedereen die niet blind achter elke uitlating van hen - want als zij het zeggen is het waar! - aanloopt.
Boodschappen staan hier twee dagen in een aparte kamer voor ze gebruikt worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is idd een beetje het generale plan... denk ik.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt
Ik denk dus dat het scenario wordt dat ze eerst de zorgvraag terugdringen naar een werkbaar niveau en vervolgens langzaam maatregelen gaan afbouwen met als doel de besmettingsgraad op 1 te houden.
Nogmaals, last dat voor anderen denken maar aan anderen over. Je bent er enorm slecht in.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oftewel je hebt zelf ook geen idee maar vind het wel leuk om te roeptoeteren dat het allemaal niet streng genoeg is.
en juist die mensen doen gedrag waar jij dus van zegt dat het idioten zijn omdat ze dus zogenaamd die beelden hebben moeten zien.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:38 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik vond er geen ontkomen aan en dan kijk ik nog geen eens het nieuws. Maar je hebt gelijk dat niet iedereen het nieuws volgt of op sociale media zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |