abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192442938
Ofmisschien blijkt straks toch alles anders als men op grote schaal op afweer kan testen dat blijkt dat een heel grote groep het al heeft gehad?
pi_192442947
Het gaat hier helaas toch (weer) niet passen op de IC. Overplaatsingen naar andere ziekenhuizen zijn weer nodig.
pi_192442948
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:54 schreef Kyran het volgende:
UMCU update van de dag :D

Totaal 2946 medewerkers getest, 224 positief. Dit waren allemaal collega's met milde tot ernstige klachten en/of connecties naar risicogebieden en/of contact hadden gehad met besmette patiënten/collega's.

Niemand van die 224 heeft dus medische ondersteuning nodig gehad?
Hulde voor het ziekenhuis wb de boodschappen. O+ Goed zorgen voor de zorg.
Go hard or go home
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:29:16 #79
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192442951
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:24 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja die 20 procent is misschien al teveel ja.

maar het is een lastig dilemma wel. want na 28 april gaat er echt niets open.
Beetje afhankelijk van hoe goed men de regels volgt. Met aan de toppen van je zorgstelsel blijven werken gaat daar in ieder geval niet bij helpen en nu moet je eerst door de grove fouten van in de voorbije weken heen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:29:51 #80
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192442955
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:18 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Over drie weken heeft Nederland wanneer we wijze Jort volgen vele duizenden onnodige doden op zijn geweten.
Vind dat Nederland het nu wel prima doet. Balanceren op het randje van de IC capaciteit.
Welke andere optie heb je? Verdere lockdown die alleen maar langer gaat duren dan?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192442961
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Vind dat Nederland het nu wel prima doet. Balanceren op het randje van de IC capaciteit.
Welke andere optie heb je? Verdere lockdown die alleen maar langer gaat duren dan?
jort zegt dat wat we nu doen dramatisch is voor de economie
pi_192442965
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:30 schreef bitterbal het volgende:

[..]

en dat is het.
Go hard or go home
pi_192442968
quote:

[..]

Dat is het ook maar op dit moment is er geen andere keus. Maar op de langere termijn is dit gewoon niet vol te houden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_192442971
quote:

[..]

Is ook.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:32:57 #85
28167 matthijst
pi_192442977
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:27 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Zeker, over een paar weken gaat deze discussie zeker ontstaan en niet alleen in NL.
Nu is het allemaal nog wel op te brengen misschien maar na een paar weken gaat dat steeds lastiger worden en bovendien gaat de economische schade enorm worden.
Duizenden bedrijven failliet en geen perspectief van wanneer het allemaal beter zal gaan.
Wat mij betreft een reële discussie.
Die is er al. Een dode voorkomen kost ¤15.000.000 in België: https://www.foodlog.nl/ar(...)and-waarvan-drie-zo/
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:34:09 #86
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192442984
quote:

[..]

C'est la vie.

Had nog beter kunnen terugschalen naar een open regionale economie en landelijk gezien zo veel mogelijk remote werken maar daar is het al veel te laat voor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:34:17 #87
28167 matthijst
pi_192442987
quote:

[..]

Ja. Alleen bejaarden centra dicht en zwakkeren beschermen zou beter zijn.
pi_192442989
Overigens gaan we ook nog eens zwaar bloeden voor landen die het nooit zo nauw genomen hebben met begrotingen en al diep in de schulden zaten. Maar ja, solidariteit he.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_192442991
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het gaat hier helaas toch (weer) niet passen op de IC. Overplaatsingen naar andere ziekenhuizen zijn weer nodig.
-O- Gelukkig hebben we Duitsland nog.
pi_192443033
In die google staatjes die hier gisteren gepost werden, zag je in elke grafiek dat men zich in het weekend van de 23e veel verplaatst heeft. Even een kleine stijging op zaterdag en zondag, waarna het snel afnam na de maandag.

Die opleving zou nu ongeveer terug te zien moeten zijn, maar over drie dagen af moeten nemen.
pi_192443040
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:39 schreef _I het volgende:
In die google staatjes die hier gisteren gepost werden, zag je in elke grafiek dat men zich in het weekend van de 23e veel verplaatst heeft. Even een kleine stijging op zaterdag en zondag, waarna het snel afnam na de maandag.

Die opleving zou nu ongeveer terug te zien moeten zijn, maar over drie dagen af moeten nemen.
benieuwd hoe we ons vandaag gaan gedragen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:42:58 #92
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443060
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:40 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ik hoop goed want aan de hand van dit weekend gaan veel toekomstige vrijheden en beperkingen bepaald worden.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:43:10 #93
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192443061
quote:

[..]

De vraag stellen is hem beantwoorden vrees ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192443070
quote:

[..]

Veel naar buiten, maar niet gecentreerd? Het nieuws was overwegend positief de afgelopen dagen. Ondanks dat de ondertoon weinig goeds voorspelde, klonk het best redelijk.

Ik denk dat men dit weekend weer naar buiten gaat, (en als) er een opleving komt op de IC's (die sowieso wel zou komen) en dat wij gestraft worden voor dit weekend, door strengere maatregelen. Of meer handhaving.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:45:21 #95
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443079
Ieder geval blij dat hier duidelijk is wanneer de maatregelen afgezwakt worden. Nu is het alleen de vraag of dat moment over twee weken of een maand of twee maanden is :')
pi_192443118
Morgen nog mooier weer en nog minder werkenden dus dan is het helemaal de vraag wat men doet. Naar buiten moet kunnen lijkt mij maar vooral niet allemaal naar dezelfde plek. Dat laatste zal vooral lastig worden want je kan niet elk natuurgebied afsluiten en wat open is daar gaat iedereen massaal heen. Zelf gister ook weggeweest. Iemand die momenteel slecht ter been is geholpen met gras maaien. Zij veilig binnen en ik op een vrij liggend grasveld maaien. Toch buiten, niet tussen de mensen en nog iemand kunnen helpen. Zelf vlak bij huis een mooi natuurgebied. Helaas is dat de plek waar ik dan morgen vooral niet wil zijn. Vermoed dat het daar wel druk(ker) zal worden.
pi_192443125
Je wilde trouwens niet weten hoe druk het gisteravond was op straat. Overal zag ik mensen lopen en fietsen, wel hoop ik dat ze dan de intentie hebben om dan vandaag binnen te blijven.
pi_192443151
Het is hier ook gewoon druk op straat. Meest bizarre vind ik de Action hier. Daar mogen maar een x aantal mensen tegelijk naar binnen, waardoor er wel een rij staat waar iedereen vlak bij elkaar staat en je tussen de mensen doormoet om bij andere winkels te komen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:56:45 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192443177
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:50 schreef StephanL het volgende:
Je wilde trouwens niet weten hoe druk het gisteravond was op straat. Overal zag ik mensen lopen en fietsen, wel hoop ik dat ze dan de intentie hebben om dan vandaag binnen te blijven.
Bizar he, mensen die normaal nooit buitenkomen willen opeens allemaal een marathon uitlopen of tour de france fietsen :r

Hier bij mij aan de achtertuin ook ineens allemaal mensen aan het picknicken. Gelukkig weggekregen met een flinke luidspreker en wat teringherrie. Ga op je eigen balkon zitten in plaats van mijn rust te verstoren :(
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:57:30 #100
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192443188
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:54 schreef _I het volgende:
Het is hier ook gewoon druk op straat. Meest bizarre vind ik de Action hier. Daar mogen maar een x aantal mensen tegelijk naar binnen, waardoor er wel een rij staat waar iedereen vlak bij elkaar staat en je tussen de mensen doormoet om bij andere winkels te komen.
Ga zo meteen vroeg naar de action ~09:15 hopelijk is het normaal dan. Moet gloeilamp kopen voor een kapotte lamp. Neem er meteen 2-3 mee en een paar van die andere dingen zodat ik daar maanden niet hoef je komen (of een andere vergelijkbare winkel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')