Heb je die link nog? Zou graag lezenquote:Op zaterdag 4 april 2020 00:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens een paar topics terug was er de uitslag van het onderzoek.
Het is een groot verschil tussen -5 en 5 graden, maar bij de 5/6 graden en hoger maakt het niks uit.
Zo zeg dat. Ik ga volgende week in niet-alcohol quarantaine. Ik was er al niet vies van maar nu wordt het wel heel verleidelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:57 schreef Simmertje het volgende:
Snap nu trouwens wel dat alcoholisme een groot probleem is in de meest noordelijke landen in de wereld. Als je niets te doen hebt grijp je toch sneller naar een biertje.
Proostquote:Op zaterdag 4 april 2020 00:57 schreef Simmertje het volgende:
Snap nu trouwens wel dat alcoholisme een groot probleem is in de meest noordelijke landen in de wereld. Als je niets te doen hebt grijp je toch sneller naar een biertje.
Wat is deze?quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:57 schreef Simmertje het volgende:
en nootjes....quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:57 schreef Simmertje het volgende:
Ik drink nu bijna dagelijksquote:Op zaterdag 4 april 2020 00:57 schreef Simmertje het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ergens een paar topics terug was er de uitslag van het onderzoek.
Het is een groot verschil tussen -5 en 5 graden, maar bij de 5/6 graden en hoger maakt het niks uit.
Als er veel mensen gevaccineerd worden, dan wordt er vast wel eens eentje ziek niet lang na een vaccinatie. Dat wilt niet zeggen dat dat door die vaccinatie komt. Encephalitis gebeurd ook zonder vaccinatie, en veel vaker zonder dat er vlak voor een vaccinatie (voor iets anders) is geweest dan wel. Dus het lijkt me nogal een voorbarige conclusie om de encephalitis toe te schrijven aan de HPV-vaccinatie in dit geval.quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:37 schreef funnywell het volgende:
[..]![]()
https://www.ad.nl/alphen/(...)het-infuus~a8ef8e31/
En daar zijn legio verhalen van
Dus al dat spul maar voor granted nemen
En dan komen ze met paniek artikelen met zulke koppen
HPV vaccin eng? Kanker is pas eng
Net zo dom als roepen
Anale sex eng? Aids is pas eng
Ik heb een paar reizen met KLM staan. Die laat ik staan tot de vlucht geannuleerd wordt en dan herboek ik gewoon een paar maanden later. Op die manier heb ik ook geen gedoe met extra kosten en zo.quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik het niet zo op vouchers, als zo’n toko failliet gaat heb je er niets aan natuurlijk...
Mogen we niet praten over dat er meer alcohol wordt gedronken sinds we in onze intelligente lockdown zittenquote:Op zaterdag 4 april 2020 01:00 schreef Kyran het volgende:
Mensen, geen SC! Beetje off-topic kan, maar hou het een beeeetje binnen de lijntjes aub =)
Een dronken stagair.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze bedoelen ziekenhuizen met een ICquote:Op zaterdag 4 april 2020 00:47 schreef vosss het volgende:
Even over NICE he, daar staat al ik weet niet hoe lang het volgende:
[..]
Is dat wel interessant om nu te zien? Dat aantal staat al zo lang op 73 dat ik een ernstig vermoeden heb dat wij in Nederland 73 IC's hebben.
Informatief dat dat er in het begin stond, maar nu voegt dat toch niets meer toe? Eventueel zou men het terug kunnen plaatsen als we tegen het einde aan zitten van deze kutzooi, maar voor nu zou ik zeggen laat zo'n zinnetje dan gewoon weg.
Of hebben we nog ergens 1 of 2 IC's verstopt waar nog geen COVID-19 patiënten liggen?
Haha nee maar oprecht, pak nu echt sneller een biertje voor achter de pc. Elk weekend hetzelfde, dan zoek je het toch sneller in een drankje.quote:
quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een dronken stagair.SorrySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over de Act die de VS gebruikt om spullen in beslag te nemen..twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 02:52:35We hit 3M hard today after seeing what they were doing with their Masks. “P Act” all the way. Big surprise to many in government as to what they were doing - will have a big price to pay! reageer retweet
Met KLM heb je daarmee weinig risico inderdaad. Weet niet of je zakelijk vliegt of prive? Ons bedrijf heeft bepaalde afspraken over annuleringen met onze travel agency.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb een paar reizen met KLM staan. Die laat ik staan tot de vlucht geannuleerd wordt en dan herboek ik gewoon een paar maanden later. Op die manier heb ik ook geen gedoe met extra kosten en zo.
Weken nadat de democraten aangaven dat het moest gebeuren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:05 schreef Smack10 het volgende:
Over de Act die de VS gebruikt om spullen in beslag te nemen..twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 02:52:35We hit 3M hard today after seeing what they were doing with their Masks. “P Act” all the way. Big surprise to many in government as to what they were doing - will have a big price to pay! reageer retweet
Het is ook een soort coming together, maar dan online.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Haha nee maar oprecht, pak nu echt sneller een biertje voor achter de pc. Elk weekend hetzelfde, dan zoek je het toch sneller in een drankje.
Ik niet alleen in het weekend. Het is gewoon saai nu. En er is minder werk. Dan kom ik sneller in de verleidingquote:Op zaterdag 4 april 2020 01:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Haha nee maar oprecht, pak nu echt sneller een biertje voor achter de pc. Elk weekend hetzelfde, dan zoek je het toch sneller in een drankje.
Dan hadden wij helemaal geen Philips apparatuur ontvangen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Weken nadat de democraten aangaven dat het moest gebeuren.
Las nog wel iets over een nepdode in India die betrapt was door de politie. Wilde de lockdown omzeilenquote:
Alleen de abstract gelezen. Maar dat is wel klotequote:Op zaterdag 4 april 2020 01:06 schreef MMunkun het volgende:
No Evidence for Temperature-Dependence of the COVID-19 Epidemic
Let op: preprint, er heeft nog geen peer review plaatsgevonden.
Thanks!quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:06 schreef MMunkun het volgende:
quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:08 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Las nog wel iets over een nepdode in India die betrapt was door de politie. Wilde de lockdown omzeilen
Interessant: er is een ander artikel dat precies het omgekeerde suggereert (wel afhankelijkheid van temperatuur dus)quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:06 schreef MMunkun het volgende:
Niet dat ik expert ben, maar zo werkt het denk ik niet. Die wet wordt doelgericht ingezet, niet over de gehele industrie oid. Hij wordt onder Trump trouwens heel vaak gebruikt, maar niet tot een paar dagen terug voor helpen met deze crisis. Zie bv dit artikel:quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan hadden wij helemaal geen Philips apparatuur ontvangen?
quote:Wartime Production Law Has Been Used Routinely, but Not With Coronavirus (NY Times)
The Defense Production Act has been invoked hundreds of thousands of times in the Trump years. But with the pandemic, the president sees it as a “break the glass” last resort.
WASHINGTON — Chemicals used to construct military missiles. Materials needed to build drones. Body armor for agents patrolling the southwest border. Equipment for natural disaster response.
A Korean War-era law called the Defense Production Act has been used to place hundreds of thousands of orders by President Trump and his administration to ensure the procurement of vital equipment, according to reports submitted to Congress and interviews with former government officials.
Yet as governors and members of Congress plead with the president to use the law to force the production of ventilators and other medical equipment to combat the coronavirus pandemic, he has for weeks treated it like a “break the glass” last resort, to be invoked only when all else fails.
“You know, we’re a country not based on nationalizing our business,” Mr. Trump said earlier this month. “Call a person over in Venezuela, ask them how did nationalization of their businesses work out? Not too well.”
The Defense Production Act includes a range of authorities including issuing loans to expand a vendor’s capacity, controlling the distribution of a company’s products and the more commonly used power of compelling companies to prioritize the government’s order over those of other clients.
The law’s frequent use, especially by the military to give its contract priority ratings to jump ahead of a vendor’s other clients, has prompted those most familiar with it to question why the administration has been so hesitant to tap it for a public health emergency that as of Tuesday has killed more than 3,600 Americans and sickened 181,000.
“What’s more important? Building an aircraft carrier or a frigate using priority ratings or saving a hundred thousand lives using priorities for ventilators?” said Larry Hall, who retired in August as the director of the Defense Production Act program division at the Federal Emergency Management Agency. “If we used the president’s logic, most of our economy is already nationalized. But it isn’t.”
On Friday, the president said he had finally pressed the law into action to force General Motors to step up efforts to manufacture ventilators. Then the federal authorities raided the home of a hoarder in Brooklyn and his warehouse in New Jersey, invoking the Defense Production Act to recoup tens of thousands of surgical masks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wacht op de peer review. Mmunkun had dit heel niet moeten posten imo.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alleen de abstract gelezen. Maar dat is wel klote
Er werd om gevraagd, vandaar dat ik het gedeeld heb. Ik heb wel netjes aangegeven dat de peer review nog niet gebeurd is, want ik vind dat wel een belangrijk punt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wacht op de peer review. Mmunkun had dit heel niet moeten posten imo.
We nd robust statistical evi-quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:12 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Interessant: er is een ander artikel dat precies het omgekeerde suggereert (wel afhankelijkheid van temperatuur dus)
Causal empirical estimates suggest COVID-19 transmission rates are highly seasonal
Het gevolg is stemmingmakerij. Niet verstandig. Ik begrijp het wel, maar wat zou je zelf zeggen als iemand een niet peer reviewed studie aanhaalt zelfs met disclaimer?quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:16 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Er werd om gevraagd, vandaar dat ik het gedeeld heb. Ik heb wel netjes aangegeven dat de peer review nog niet gebeurd is, want ik vind dat wel een belangrijk punt.
Ze gaf duidelijk aan dat het geen peer review had. In deze tijden zijn er bijna geen peer reviewed artikelen, dus alle informatie is welkom. Niet voor anderen bepalen wat ze wel en niet mogen posten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wacht op de peer review. Mmunkun had dit heel niet moeten posten imo.
Nee, niet "alle informatie is welkom". Dat is imo echt onzin en ik begrijp niet dat je dat onderschrijft als je een wetenschappelijke achtergrond hebt. Natuurlijk wel goed dat ze erbij aangaf dat peer review ontbrak.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze gaf duidelijk aan dat het geen peer review had. In deze tijden zijn er bijna geen peer reviewed artikelen, dus alle informatie is welkom. Niet voor anderen bepalen wat ze wel en niet mogen posten.
Vrijwel alle sudies zijn niet peer reviewed op dit moment?quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het gevolg is stemmingmakerij. Niet verstandig. Ik begrijp het wel, maar wat zou je zelf zeggen als iemand een niet peer reviewed studie aanhaalt zelfs met disclaimer?
Op dit moment kan je gewoon niet wachten op peer reviews. Dat kost tijd, tijd die er niet echt is. Tuurlijk moet je voorzichtig zijn, heel voorzichtig zelfs, maar gewoon artikelen posten met duidelijk de mededeling dat het niet peer reviewed is kan gewoon. Voor beide kanten van het verhaal.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, niet "alle informatie is welkom". Dat is imo echt onzin en ik begrijp niet dat je dat onderschrijft als je een wetenschappelijke achtergrond hebt. Natuurlijk wel goed dat ze erbij aangaf dat peer review ontbrak.
Ik weet niet goed wat je bedoelt. Een studie is geen publicatie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 01:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vrijwel alle sudies zijn niet peer reviewed op dit moment?
Ik zou het met een kritische, open blik bekijken en daarna zelf oordelen of ik er wel of niets mee kan. Gezien de snelle wetenschappelijke ontwikkelingen vind ik het leuk om deze studies te bekijken, ook al zijn ze niet allemaal even waardevol. Maar dan kan dan gewoon over gediscusseerd worden in dit topic, lijkt mequote:Op zaterdag 4 april 2020 01:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het gevolg is stemmingmakerij. Niet verstandig. Ik begrijp het wel, maar wat zou je zelf zeggen als iemand een niet peer reviewed studie aanhaalt zelfs met disclaimer?
Ik heb hetzelfde gevoel. Verder onderzoek maar afwachten danquote:Op zaterdag 4 april 2020 01:26 schreef Kyran het volgende:
That said, bij beide onderzoeken krijg ik niet echt een gevoel van "daar zit wat in". Teveel aannames en teveel onzekerheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |