abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:41:06 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192323537
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 28 maart 2020 @ 19:49:12 #2
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_192325058
Mensen die zich precies aan de 100km/u houden op de snelweg ook al is er geen hond :') Of mensen die precies 50 rijden of zo bij wegwerkzaamheden ook al kan je er makkelijk langs of is het zelfs buiten werktijden etc.
pi_192325416
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:49 schreef incel het volgende:
Mensen die zich precies aan de 100km/u houden op de snelweg ook al is er geen hond :') Of mensen die precies 50 rijden of zo bij wegwerkzaamheden ook al kan je er makkelijk langs of is het zelfs buiten werktijden etc.
Weet je wat pas erg is? Dat je borden 30 en werk in uitvoering voor de kat z'n kut neer zet, omdat iedereen schijt heeft aan monteur dezes die in een gat probeert een huisaansluiting te maken terwijl het verkeer gewoon voorbij raast.
Maar wat is er dan precies mis met je houden aan de maximumsnelheid?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 28-03-2020 20:13:52 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_192462692
Vorige week op weg naar huis, laatste stukje 50km/u weg, groene golf net voor een kruispunt, komt er een Fiesta van rechts die overduidelijk door rood rijdt, maar nog wel stopt bij de haaientanden die er vlak achter liggen. Dus ik rijd voorzichtig door (Groen licht immers) trekt die lul alsnog op en slaat rechtsaf mijn strook op... Remsporen op de weg en in mijn onderbroek kan ik zeggen.
pi_192462718
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:49 schreef incel het volgende:
Mensen die zich precies aan de 100km/u houden op de snelweg ook al is er geen hond :')
Mensen die 130/140 willen rijden omdat ze vinden dathet rustig is, en dan zich als een idioot gedragen als ik met 105 op de cc een vrachtwagen in wil halen.
pi_192466343
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 15:20 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Mensen die 130/140 willen rijden omdat ze vinden dathet rustig is, en dan zich als een idioot gedragen als ik met 105 op de cc een vrachtwagen in wil halen.
Dit. Ik heb 0,0 haast (ik ben blijkbaar wel op tijd vertrokken itt die mongolen debielen idioten met te weinig tijd) en ik ga gewoon streep 100. Ook als ik in ga halen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_192467685
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit. Ik heb 0,0 haast (ik ben blijkbaar wel op tijd vertrokken itt die mongolen debielen idioten met te weinig tijd) en ik ga gewoon streep 100. Ook als ik in ga halen.
Als ik in de verte auto's aan zie komen wil ik nog wel eens de cc op 110 zetten om er wat vlotter voorbij te gaan, maar meestal staat de cc gewoon op 103-105. Op tijd vertrekken scheelt een hoop.
pi_192468191
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit. Ik heb 0,0 haast (ik ben blijkbaar wel op tijd vertrokken itt die mongolen debielen idioten met te weinig tijd) en ik ga gewoon streep 100. Ook als ik in ga halen.
Als je 0.0 haast hebt, waarom zou je dan een vrachtwagen gaan inhalen terwijl je daarmee ziet dat je andere weggebruikers hindert?

Ik heb ook vaak genoeg geen haast, dan rij ik rechts. Zie zo vaak mensen rustig rijden om dan bij het stoplicht toch naar de linkerstrook te gaan en dan als een slak op te trekken. Leg mij dat maar eens uit? Klinkt gewoon als anderen irriteren. Ik heb geen haast, dus dan heeft niemand maar haast.
Facts don't care about your feelings
pi_192470739
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als je 0.0 haast hebt, waarom zou je dan een vrachtwagen gaan inhalen terwijl je daarmee ziet dat je andere weggebruikers hindert?

Ik heb ook vaak genoeg geen haast, dan rij ik rechts. Zie zo vaak mensen rustig rijden om dan bij het stoplicht toch naar de linkerstrook te gaan en dan als een slak op te trekken. Leg mij dat maar eens uit? Klinkt gewoon als anderen irriteren. Ik heb geen haast, dus dan heeft niemand maar haast.
Want als ik vrachtauto's ga inhalen doe ik dat als enige reden dat ik moedwillig of doelbewust anderen ga hinderen? Is dat wat je bedoelt?
Is het niet vreemd dat ik überhaupt andere weggebruikers aan het hinderen ben terwijl ik Vmax rij?
Welk deel van hinderen begrijp ik niet als andere weggebruikers zich aan diezelfde maximumsnelheid moeten houden?
Er staat overigens 100 op die borden, geen 103. Dus dat argument vind ik gewoon onzinnig als je die 3km/u verschil gaat opvoeren als "hinderen". Prima als je zelf 103 ofzo wilt gaan rijden, maar gaan seinen als je voorganger niet die snelheid rijdt gaat niet helpen. Bij mij iig niet.

Oh, en wat betreft je laatste argument, ik sta zelden links opgesteld voor een verkeerslicht. Ik hinder niet moedwillig, ik ben vlot genoeg weg, ik houd mij echter ook aan de snelheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 05-04-2020 23:59:35 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_192470952
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als je 0.0 haast hebt, waarom zou je dan een vrachtwagen gaan inhalen terwijl je daarmee ziet dat je andere weggebruikers hindert?
Het is veelal een kwestie van anticiperen. Als ik op de rechterstrook naar een vrachtwagen toe rijdt let ik op naderend sneller verkeer en ga ik even van het gas af om indien nodig ruimte te geven. Meeste chauffeurs die willen doorrijden zien dat wel en geven dan beetje gas bij zodat we beiden zonder problemen voorbij de vrachtwagen komen.

Echter helaas zijn er ook veel ongeconcentreerde types die met 130+ (al dan niet op de cc) niet vooruit kunnen kijken en je klem gaan rijden. Bij een maximum snelheid van 130 lag de verantwoordelijkheid bij het langzamere baan wisselende verkeer om dat op de lossen, nu bij 100, geldt het omgekeerde.
  maandag 6 april 2020 @ 08:02:37 #11
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_192472822
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:49 schreef incel het volgende:
Mensen die zich precies aan de 100km/u houden op de snelweg ook al is er geen hond
Anti-klacht: Lekker cruisecontrollen met de teller precies op de 100 _O_
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_192472874
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 23:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want als ik vrachtauto's ga inhalen doe ik dat als enige reden dat ik moedwillig of doelbewust anderen ga hinderen? Is dat wat je bedoelt?
Is het niet vreemd dat ik überhaupt andere weggebruikers aan het hinderen ben terwijl ik Vmax rij?
Welk deel van hinderen begrijp ik niet als andere weggebruikers zich aan diezelfde maximumsnelheid moeten houden?
Er staat overigens 100 op die borden, geen 103. Dus dat argument vind ik gewoon onzinnig als je die 3km/u verschil gaat opvoeren als "hinderen". Prima als je zelf 103 ofzo wilt gaan rijden, maar gaan seinen als je voorganger niet die snelheid rijdt gaat niet helpen. Bij mij iig niet.

Oh, en wat betreft je laatste argument, ik sta zelden links opgesteld voor een verkeerslicht. Ik hinder niet moedwillig, ik ben vlot genoeg weg, ik houd mij echter ook aan de snelheid.
Linkerbaan is om in te halen, zo simpel is het. En als jij zo strikt aan de vmax wil houden en iemand voor jou rijdt 99 en jij haalt in met 100 vind jij dat je niemand hindert? Ik denk dat zelfs een politie agent liever heeft dat je dan even inhaalt met 110 ipv een minuut langs een andere auto te hangen. Volgens jouw redenatie is het prima om op een tweebaans 100 km/u naast een andere auto te rijden want dat is toch de vmax dus niemand mag harder :')
Facts don't care about your feelings
pi_192474297
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 08:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Linkerbaan is om in te halen, zo simpel is het. En als jij zo strikt aan de vmax wil houden en iemand voor jou rijdt 99 en jij haalt in met 100 vind jij dat je niemand hindert? Ik denk dat zelfs een politie agent liever heeft dat je dan even inhaalt met 110 ipv een minuut langs een andere auto te hangen. Volgens jouw redenatie is het prima om op een tweebaans 100 km/u naast een andere auto te rijden want dat is toch de vmax dus niemand mag harder :')
Waarom zou iemand die zich aan de regels houdt de regels moeten overtreden omdat iemand die de regels overtreedt daar hinder van heeft?
Als jij je niet aan de regels wilt houden: fijn voor je!. Maar val mij daar niet mee lastig
Het is wat.......
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 10:54:19 #14
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_192474625
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit. Ik heb 0,0 haast (ik ben blijkbaar wel op tijd vertrokken itt die mongolen debielen idioten met te weinig tijd) en ik ga gewoon streep 100. Ook als ik in ga halen.
Het is uiteraard je goed recht om dit te doen. Echter als ik achter iemand zit die zo inhaalt zou dat me ook irriteren denk ik.
Niet omdat ik haast heb (hell, ik heb al in geen tijden meer op de snelweg gereden :') ) maar omdat ik zelf het bloedirritant vind om al kruipend met 3 km/u verschil een auto of vrachtauto in te halen. Dat duurt me echt te lang op die manier -O-

Dus ook op bijv de A2 waar het voorheen ook al vaak 100 was, doe ik tijdens het inhalen gewoon ff het gas intrappen zodat ik fftjes 115/120 ga en er vlotter langs ben. Daarna als ik weer naar rechts ga zak ik rustig terug naar de 100.
Die twintig seconden dat je even met wat hogere snelheid aan het inhalen bent zal echt zo goed als geen gevolgen hebben kwa trajectconrole zolang je daarna weer meteen terugzakt naar de 100 en je bent tenminste niet een kwartier bezig met iemand inhalen O-)
  maandag 6 april 2020 @ 11:30:57 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192475196
Sowieso is streep 100 geen 100. Afhankelijk van auto, bandenmaat etc is dat 85+.
Dus als jouw teller 10% afwijkt en iemand wil er langs die wél 100 rijdt is dat een asociaal?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192476527
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 08:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Linkerbaan is om in te halen, zo simpel is het. En als jij zo strikt aan de vmax wil houden en iemand voor jou rijdt 99 en jij haalt in met 100 vind jij dat je niemand hindert? Ik denk dat zelfs een politie agent liever heeft dat je dan even inhaalt met 110 ipv een minuut langs een andere auto te hangen. Volgens jouw redenatie is het prima om op een tweebaans 100 km/u naast een andere auto te rijden want dat is toch de vmax dus niemand mag harder :')
Ik denk dat de politie het juist wel goedkeurt als je gewoon 100 rijd. }:|
pi_192476555
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Het is uiteraard je goed recht om dit te doen. Echter als ik achter iemand zit die zo inhaalt zou dat me ook irriteren denk ik.
Niet omdat ik haast heb (hell, ik heb al in geen tijden meer op de snelweg gereden :') ) maar omdat ik zelf het bloedirritant vind om al kruipend met 3 km/u verschil een auto of vrachtauto in te halen. Dat duurt me echt te lang op die manier -O-

Dus ook op bijv de A2 waar het voorheen ook al vaak 100 was, doe ik tijdens het inhalen gewoon ff het gas intrappen zodat ik fftjes 115/120 ga en er vlotter langs ben. Daarna als ik weer naar rechts ga zak ik rustig terug naar de 100.
Die twintig seconden dat je even met wat hogere snelheid aan het inhalen bent zal echt zo goed als geen gevolgen hebben kwa trajectconrole zolang je daarna weer meteen terugzakt naar de 100 en je bent tenminste niet een kwartier bezig met iemand inhalen O-)
Ik hoop oprecht dat er eens flitser staat op dat inhaal moment 100 is 100 geen 120 :O
pi_192476566
Politie gaat echt niet moeilijk doen als je wat harder rijdt tijdens inhalen. Vaak genoeg politie met Vmax +10 ingehaald. Zolang je uiteraard niet slingert etc. maar normaal rijdt boeit het ze echt niet. Het is ook van belang dat het verkeerd goed doorstroomt, als jij met 100km/h iemand inhaalt die 95km/h rijdt terwijl er 50 auto's achter je hangen zou ik ook liever hebben dat je wat harder rijdt.
pi_192476576
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 12:41 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat er eens flitser staat op dat inhaal moment 100 is 100 geen 120 :O
Trajectcontrole zegt 'ie toch?

Maar bij meer dan 2 rijstroken vind ik het zelf niet nodig om heel vlot te gaan inhalen. Zeker op de A2 zijn er dan nog genoeg rijstroken over.
pi_192476677
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Politie gaat echt niet moeilijk doen als je wat harder rijdt tijdens inhalen. Vaak genoeg politie met Vmax +10 ingehaald. Zolang je uiteraard niet slingert etc. maar normaal rijdt boeit het ze echt niet. Het is ook van belang dat het verkeerd goed doorstroomt, als jij met 100km/h iemand inhaalt die 95km/h rijdt terwijl er 50 auto's achter je hangen zou ik ook liever hebben dat je wat harder rijdt.
Dan houden die 50 auto's zich maar aan de snelheid en afstand :')
pi_192476823
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 12:48 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan houden die 50 auto's zich maar aan de snelheid en afstand :')
Ok? Je mist m'n punt denk ik, maar maakt niet uit :)
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 13:11:40 #22
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_192476981
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ok? Je mist m'n punt denk ik, maar maakt niet uit :)
Tjah. Sommige mensen leven nou eenmaal erg met "ein befehl ist ein befehl!!!" mentaliteit ;)
pi_192477104
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 12:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik denk dat de politie het juist wel goedkeurt als je gewoon 100 rijd. }:|
Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.

Sommige mensen begrijpen niet dat algehele doorstroming belangrijker is dan jezelf. Zowel mensen die te hard rijden als te zacht overigens. Ik rij in m'n Tesla altijd te hard en in m'n Berlingo als een slak (kan bijna niet anders :') ) en met beide auto's hinder ik zo min mogelijk mensen. Ik haal die vrachtwagen pas in als ik niemand meer zie en dan trap ik ook wel beetje gas erbij. Wat mij opvalt is dat de meeste mensen bij het inhalen juist gas gaan minderen en als ze er langs zijn weer naar de rechterstrook gaan en dan gas gaan geven :')
Facts don't care about your feelings
pi_192478867
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.

Sommige mensen begrijpen niet dat algehele doorstroming belangrijker is dan jezelf. Zowel mensen die te hard rijden als te zacht overigens. Ik rij in m'n Tesla altijd te hard en in m'n Berlingo als een slak (kan bijna niet anders :') ) en met beide auto's hinder ik zo min mogelijk mensen. Ik haal die vrachtwagen pas in als ik niemand meer zie en dan trap ik ook wel beetje gas erbij. Wat mij opvalt is dat de meeste mensen bij het inhalen juist gas gaan minderen en als ze er langs zijn weer naar de rechterstrook gaan en dan gas gaan geven :')
Dan kunnen ze net zo goed niet meer flitsen en de borden weghalen _O-
pi_192478875
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.

Sommige mensen begrijpen niet dat algehele doorstroming belangrijker is dan jezelf. Zowel mensen die te hard rijden als te zacht overigens. Ik rij in m'n Tesla altijd te hard en in m'n Berlingo als een slak (kan bijna niet anders :') ) en met beide auto's hinder ik zo min mogelijk mensen. Ik haal die vrachtwagen pas in als ik niemand meer zie en dan trap ik ook wel beetje gas erbij. Wat mij opvalt is dat de meeste mensen bij het inhalen juist gas gaan minderen en als ze er langs zijn weer naar de rechterstrook gaan en dan gas gaan geven :')
Omdat je rechts niet veel ziet achter die vrachtwagen |:(
  maandag 6 april 2020 @ 15:24:43 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192479036
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 15:12 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Omdat je rechts niet veel ziet achter die vrachtwagen |:(
Dan zit je er dus te dicht op. Beetje apart voor iemand die vind dat mensen achter hem wél afstand moeten houden niet?

Anyway, ook met een langzame auto kun je prima een inhaalactie vlot doen, je zoekt een gat uit op de linkerbaan en past je snelheid aan zodat je nog ruimte genoeg hebt om weer te acceleren. Vlak voor het gat jou "bereikt" geef je vast gas zodat je snelheid idem is aan de linkerbaan thv het gat.
Je voegt in en voor de vrachtwagen weer naar rechts, klaar.

Idem voor mensen die éérst 50~60 gaan rijden achter een trekker op een 80 weg, en dán pas gaan kijken of ze in kunnen halen :') Zelfde trucje en je hoeft je rem nooit aan te raken, wat sowieso vrij suf is op rechte wegen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 6 april 2020 @ 15:42:53 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192479298
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.
Dat een agent te hard rijdt, betekent niet dat jij het ook mag.
pi_192479960
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 15:12 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan kunnen ze net zo goed niet meer flitsen en de borden weghalen _O-
Hierop inhakend; kunnen mensen die regelmatig stukken Duitse autosnelweg (zonder snelheidslimiet) rijden vertellen of de doorstroming daar significant beter is? Dat men bijvoorbeeld eerder geneigd is om even het gaspedaal diep in te trappen, aangezien je toch geen snelheidsboete krijgt, om snel(ler) een vrachtwagen in te halen opdat de snel naderende achterligger niet gehinderd wordt.

@LoveAtFirstDrive weet hier vast wat over te vertellen. ^O^
pi_192480531
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hierop inhakend; kunnen mensen die regelmatig stukken Duitse autosnelweg (zonder snelheidslimiet) rijden vertellen of de doorstroming daar significant beter is?
Mijn ervaring is dat Duitsers minstens 2 maal in hun spiegel kijken of er een voertuig snel op hun inloopt en dan niet naar links gaan, maar wachten totdat dit snelle voertuig voorbij is.
Nederlanders op vakantie gooien gewoon hun auto naar links of je nu al vlak bij bent of niet en ongeacht de snelheid die je rijdt op de linker baan. Ik heb zelfs gezien dat vrachtwagens die aan het inhalen waren door een medelander gedwongen werden naar links uit te wijken om een ongeluk te voorkomen. Zelfs die zien ze niet.
pi_192482038
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Hierop inhakend; kunnen mensen die regelmatig stukken Duitse autosnelweg (zonder snelheidslimiet) rijden vertellen of de doorstroming daar significant beter is? Dat men bijvoorbeeld eerder geneigd is om even het gaspedaal diep in te trappen, aangezien je toch geen snelheidsboete krijgt, om snel(ler) een vrachtwagen in te halen opdat de snel naderende achterligger niet gehinderd wordt.

@:LoveAtFirstDrive weet hier vast wat over te vertellen. ^O^
Duitsland is enorm druk en heeft heel erg veel files. Veel Duitsers rijden ook niet heel hard, zijn echt maar enkele die je echt hard (boven de 160km/h zeg maar) voorbij komen. Mij viel het op dat de files ook echt files zijn. Dus echt vast staan voor langere tijd. Ik probeerde dan ook overdag daar rijden zoveel mogelijk te vermijden en kwam daar vooral nog 's nachts. Vind de tolwegen van Frankrijk in dat opzicht fijner. Nou reed ik overigens altijd maar rond de 130km/h ivm lange bus. Denk zelf niet dat het het hebben van geen max. snelheid files tegen gaat. Maar dat het meer te maken heeft met hoeveel rijstroken er zijn en hoe mensen rijden. Ook in Duitsland merk ik dat mensen 'm gewoon voor je pleuren als je bezig bent met inhalen. Nou rijden er ook veel niet Duitsers in Duitsland..
pi_192482140
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 15:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat een agent te hard rijdt, betekent niet dat jij het ook mag.
Dat zeg ik ook niet, maar die doen dat vast niet omdat het levensgevaarlijk is. En ik heb het natuurlijk niet over een situatie waarin ze met zwaailichten achter boeven aan zitten. Hier op de A8 rijdt vaak politie want er zit een politiebureau daar en meestal rijden ze harder. Sommige rijden wel precies 100 en dan zijn er vaak genoeg mensen (zoals ik) die er met 110 ofzo langs gaan en dat interesseert ze ook niet.

quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 15:12 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan kunnen ze net zo goed niet meer flitsen en de borden weghalen _O-
Ja dat hebben ze op meerdere locaties bij de A10 jaren geleden ook gedaan en dat bevorderde de doorstroming. Omdat iedereen ging remmen bij die flitskasten kreeg je juist files.
Facts don't care about your feelings
pi_192484458
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 15:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dan zit je er dus te dicht op. Beetje apart voor iemand die vind dat mensen achter hem wél afstand moeten houden niet?

Anyway, ook met een langzame auto kun je prima een inhaalactie vlot doen, je zoekt een gat uit op de linkerbaan en past je snelheid aan zodat je nog ruimte genoeg hebt om weer te acceleren. Vlak voor het gat jou "bereikt" geef je vast gas zodat je snelheid idem is aan de linkerbaan thv het gat.
Je voegt in en voor de vrachtwagen weer naar rechts, klaar.

Idem voor mensen die éérst 50~60 gaan rijden achter een trekker op een 80 weg, en dán pas gaan kijken of ze in kunnen halen :') Zelfde trucje en je hoeft je rem nooit aan te raken, wat sowieso vrij suf is op rechte wegen.
Jij had het toch over een vrachtwagen op de rechter rijstrook links naast de vluchtstrook dus als je deze inhaalt heb je rechts voor hem een dode hoek. Als zo'n droeftoeter rechts inhaalt heb je hem te pakken op je voorbumper :')
  maandag 6 april 2020 @ 20:38:21 #33
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192484587
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 20:29 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Jij had het toch over een vrachtwagen op de rechter rijstrook links naast de vluchtstrook dus als je deze inhaalt heb je rechts voor hem een dode hoek. Als zo'n droeftoeter rechts inhaalt heb je hem te pakken op je voorbumper :')
Nee dat was ik niet, en mensen die inhalen via de vluchtstrook kom je enkel tegen als je links de boel dicht loopt te houden, waar ik dus geen last van heb. Overigens moet je altijd kijken waar je naar toe gaat, dat leren ze je niet voor niks bij rijlessen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192489641
quote:
6s.gif Op maandag 6 april 2020 20:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee dat was ik niet, en mensen die inhalen via de vluchtstrook kom je enkel tegen als je links de boel dicht loopt te houden, waar ik dus geen last van heb. Overigens moet je altijd kijken waar je naar toe gaat, dat leren ze je niet voor niks bij rijlessen.
Je kan natuurlijk niet door een vrachtwagen heen kijken. Stel er komt iemand met ongeveer dezelfde snelheid van rechts dan ga ik toch liever met gepaste snelheid langs zo'n vrachtwagen :+
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:00:00 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192489971
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 06:28 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk niet door een vrachtwagen heen kijken. Stel er komt iemand met ongeveer dezelfde snelheid van rechts dan ga ik toch liever met gepaste snelheid langs zo'n vrachtwagen :+
Wat is dit voor vage, uit zijn verband getrokken hypothetische situatie?

Dus jij haalt express langzaam aan voor het geval er iemand over de vluchtstrook komt en je daarmee een aanrijding krijgt? Kijk jij nooit als je van baan wisselt dan? Of ga je op 0,3 meter voor een vrachtwagen weer naar rechts? Als je een hogere snelheid dan de vrachtwagen hebt maak je veel meer meters per tijdseenheid waardoor er dus ook snel meer ruimte komt en de situatie snel weer overzichtelijk is.

Het is allemaal wel érg ver gezocht vind je zelf niet? Een soort van problemen maken die er niet zijn, juist door express te langzaam gaan rijden 8)7
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192490008
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.

De politie rijdt niet harder als dat even efficienter is. De politie rijdt atijd (iets) harder dan de rest. Dit doen ze om zoveel mogelijk te kunnen controleren. Als ze zich netjes aan de snelheid zouden houden dan zijn ze constant omgeven door hetzelfd verkeer. Heeft dus weinig nut
Het is wat.......
pi_192490017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:06 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

De politie rijdt niet harder als dat even efficienter is. De politie rijdt atijd (iets) harder dan de rest. Dit doen ze om zoveel mogelijk te kunnen controleren. Als ze zich netjes aan de snelheid zouden houden dan zijn ze constant omgeven door hetzelfd verkeer. Heeft dus weinig nut
In programma's als wegmisbruikers en blik op de weg rijdt de onopvallende surveillance meestal iets langzamer dan de rest. De hardrijders komen dan vanzelf voorbij.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192490386
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:06 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

De politie rijdt niet harder als dat even efficienter is. De politie rijdt atijd (iets) harder dan de rest. Dit doen ze om zoveel mogelijk te kunnen controleren. Als ze zich netjes aan de snelheid zouden houden dan zijn ze constant omgeven door hetzelfd verkeer. Heeft dus weinig nut
Wat heeft het voor nut om mensen te controleren die zich aan de snelheid houden? :')
Facts don't care about your feelings
pi_192491476
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat is dit voor vage, uit zijn verband getrokken hypothetische situatie?

Dus jij haalt express langzaam aan voor het geval er iemand over de vluchtstrook komt en je daarmee een aanrijding krijgt? Kijk jij nooit als je van baan wisselt dan? Of ga je op 0,3 meter voor een vrachtwagen weer naar rechts? Als je een hogere snelheid dan de vrachtwagen hebt maak je veel meer meters per tijdseenheid waardoor er dus ook snel meer ruimte komt en de situatie snel weer overzichtelijk is.

Het is allemaal wel érg ver gezocht vind je zelf niet? Een soort van problemen maken die er niet zijn, juist door express te langzaam gaan rijden 8)7
Ik rijd de maximale snelheid hierbij en dat is gewoon 100 _O_
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:19:55 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192491627
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:08 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik rijd de maximale snelheid hierbij en dat is gewoon 100 _O_
Je hebt jezelf vast geluld dus.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192493907
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:19 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je hebt jezelf vast geluld dus.
waarom 100 is 100 dus dat rijd ik en gepaste snelheid bedoel ik mee dat ik niet 105 of meer er voorbij ga. :W _O-
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:33:15 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192493944
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:30 schreef ManianMan het volgende:

[..]

waarom 100 is 100 dus dat rijd ik en gepaste snelheid bedoel ik mee dat ik niet 105 of meer er voorbij ga. :W _O-
Ja het is duidelijk. Ik snap je vrees voor vluchtstrookrijders ook heel goed.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192494044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja het is duidelijk. Ik snap je vrees voor vluchtstrookrijders ook heel goed.
>:)
Facts don't care about your feelings
pi_192494231
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat heeft het voor nut om mensen te controleren die zich aan de snelheid houden? :')
Beter een onopvallende auto inzetten en achter een vrachtwagen plakken idd als je daarvoor controleert.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192494462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Beter een onopvallende auto inzetten en achter een vrachtwagen plakken idd als je daarvoor controleert.
Precies, of met een dikke sjonnie BMW gaan lopen drukken/uitlokken en dan bekeuren :')
Facts don't care about your feelings
pi_192494485
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Precies, of met een dikke sjonnie BMW gaan lopen drukken/uitlokken en dan bekeuren :')
Ah, de lokfiets methode. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192494508
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ah, de lokfiets methode. :7
Heb het één keertje gehad, ik reed toen 20 a 30 te hard en een oude golf 5 ging met me mee. Bij het stoplicht ging ie links van me staan en trok hard op dus dat deed ik ook. Stoplicht daarna doet ie raampje open politie :') pfffff. Heb je geld teveel zei hij. Ik zei: nee. Hij: oke rij dan normaal. En ging ie er vandoor :P dus ik kwam er nog goed mee weg.
Facts don't care about your feelings
pi_192494564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb het één keertje gehad, ik reed toen 20 a 30 te hard en een oude golf 5 ging met me mee. Bij het stoplicht ging ie links van me staan en trok hard op dus dat deed ik ook. Stoplicht daarna doet ie raampje open politie :') pfffff. Heb je geld teveel zei hij. Ik zei: nee. Hij: oke rij dan normaal. En ging ie er vandoor :P dus ik kwam er nog goed mee weg.
Lekker hypocriet weer _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 14:21:12 #49
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_192495556
Mij viel vaak op dat men ofwel als een totale idioot, nog net niet met piepende banden, optrekt bij een stoplicht, ofwel als een totale slak waarbij je je afvraagt of diegene z'n gaspedaal wel werkt.
Zit weinig tussenin merk ik.

Bij de hysterische -ik moet zo hard mogelijk optrekken- gastjes vind ik het stiekem altijd dubbel grappig als 200m verderop het volgende stoplicht op rood staat en je drie seconden later doodleuk weer naast ze staat zo van "zo, daar ben je veel mee opgeschoten he?" :D
pi_192495730
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
Mij viel vaak op dat men ofwel als een totale idioot, nog net niet met piepende banden, optrekt bij een stoplicht, ofwel als een totale slak waarbij je je afvraagt of diegene z'n gaspedaal wel werkt.
Zit weinig tussenin merk ik.

Bij de hysterische -ik moet zo hard mogelijk optrekken- gastjes vind ik het stiekem altijd dubbel grappig als 200m verderop het volgende stoplicht op rood staat en je drie seconden later doodleuk weer naast ze staat zo van "zo, daar ben je veel mee opgeschoten he?" :D
Nog mooier als je ze dan in kan halen omdat jij wél de groene golf pakt. :7.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:05:10 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192496215
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nog mooier als je ze dan in kan halen omdat jij wél de groene golf pakt. :7.
_O_
pi_192520420
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 23:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want als ik vrachtauto's ga inhalen doe ik dat als enige reden dat ik moedwillig of doelbewust anderen ga hinderen? Is dat wat je bedoelt?
Is het niet vreemd dat ik überhaupt andere weggebruikers aan het hinderen ben terwijl ik Vmax rij?
Welk deel van hinderen begrijp ik niet als andere weggebruikers zich aan diezelfde maximumsnelheid moeten houden?
Er staat overigens 100 op die borden, geen 103. Dus dat argument vind ik gewoon onzinnig als je die 3km/u verschil gaat opvoeren als "hinderen". Prima als je zelf 103 ofzo wilt gaan rijden, maar gaan seinen als je voorganger niet die snelheid rijdt gaat niet helpen. Bij mij iig niet.

Oh, en wat betreft je laatste argument, ik sta zelden links opgesteld voor een verkeerslicht. Ik hinder niet moedwillig, ik ben vlot genoeg weg, ik houd mij echter ook aan de snelheid.
Dit _O_

Als je ergens honderd mag ga ik niet achter de vrachtauto's 85 rijden omdat er idioten zijn die denken 130 te mogen.

Uiteraard niet vlak voor een andere auto, maar er zijn veel mensen die te hard rijden, die dan niet ver van te voren kijken en pas vlak achter je in de remmen gaan. Daar kan ik dan niets meer aan doen hoor.

Stel dat het ongeveer 3 seconden duurt voordat de ander bij me is, en ik wil een vrachtwagen inhalen die 90 rijdt, doe ik dat gewoon met 100 km/h
pi_192524107
Ja maar, de doorstroming dan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Spellchecker donderdag 9 april 2020 @ 01:39:55 #54
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_192525011
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:40 schreef jeroen25 het volgende:
Ja maar, de doorstroming dan?
Die wordt verstoord, maar daar zijn de mensen, die harder rijden dan is toegestaan én daarbij niet anticiperen, debet aan.

Niet de inhalers die gewoon de legale max aanhouden en de actie daarbij fatsoenlijk uitvoeren :)
Tevens -purist.
pi_192529132
Maar de groep die dus stipt niet harder rijden dan de max. omdat dat dat de regel is. Hoe doen jullie het dan in het volgende voorbeeld: je rijdt lekker met 100km/h op de snelweg (de max. snelheid dus) en voor je rijdt iemand met 97km/h. Een klein verschil, maar wel irritant dus je gaat er voorbij. Maar die 97km/h rijdt rijdt niet op de cruise en gaat dus iets harder rijden. Blijven jullie dan stug dezelfde snelheid rijden? Of gaan jullie afremmen en naar rechts? En het is een situatie die zeker wel geregeld voorkomt, heb ik helaas gemerkt in al die jaren dat ik met bestelbus door Europa reed.

Ander voorbeeld. Inhaal manoeuvre is hetzelfde, dus klein verschil tijdens inhalen. Maar opeens zit er een politie/ambulance achter je met loeiende sirene. Blijf je dan alsnog kutten op de linkerstrook of geef je dan wel wat gas bij? En ja, ik weet dat je niet de regels mag overtreden als er politie of ambulance achter je zit. Wel weet ik dat ze graag willen dat je opschiet.

En als je inhaalt op een provinciale weg? Blijf je dan ook precies op de max. snelheid rijden of ga je er dan ook stiekem (oooooh!) overheen?

Ik ben van mening dat veilige en vlotte doorstroming ook erg belangrijk is, waardoor een paar km/h boven de max. snelheid tijdens het inhalen geen probleem is als je daarmee de doorstroming fors verbetert.
pi_192529252
Ik vind het allemaal niet zo erg als je maar gewoon veilig rijdt.

Een lege provinciale weg met 150 vind ik helemaal prima.

40 door een woonwijk een doodzonde.

De wet gaat er wel anders mee om natuurlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192529267
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar de groep die dus stipt niet harder rijden dan de max. omdat dat dat de regel is. Hoe doen jullie het dan in het volgende voorbeeld: je rijdt lekker met 100km/h op de snelweg (de max. snelheid dus) en voor je rijdt iemand met 97km/h. Een klein verschil, maar wel irritant dus je gaat er voorbij. Maar die 97km/h rijdt rijdt niet op de cruise en gaat dus iets harder rijden. Blijven jullie dan stug dezelfde snelheid rijden? Of gaan jullie afremmen en naar rechts? En het is een situatie die zeker wel geregeld voorkomt, heb ik helaas gemerkt in al die jaren dat ik met bestelbus door Europa reed.

Ander voorbeeld. Inhaal manoeuvre is hetzelfde, dus klein verschil tijdens inhalen. Maar opeens zit er een politie/ambulance achter je met loeiende sirene. Blijf je dan alsnog kutten op de linkerstrook of geef je dan wel wat gas bij? En ja, ik weet dat je niet de regels mag overtreden als er politie of ambulance achter je zit. Wel weet ik dat ze graag willen dat je opschiet.

En als je inhaalt op een provinciale weg? Blijf je dan ook precies op de max. snelheid rijden of ga je er dan ook stiekem (oooooh!) overheen?

Ik ben van mening dat veilige en vlotte doorstroming ook erg belangrijk is, waardoor een paar km/h boven de max. snelheid tijdens het inhalen geen probleem is als je daarmee de doorstroming fors verbetert.
Dan rem ik bij als dat gaat en anders geef ik iets meer gas.
pi_192534732
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar de groep die dus stipt niet harder rijden dan de max. omdat dat dat de regel is. Hoe doen jullie het dan in het volgende voorbeeld: je rijdt lekker met 100km/h op de snelweg (de max. snelheid dus) en voor je rijdt iemand met 97km/h. Een klein verschil, maar wel irritant dus je gaat er voorbij. Maar die 97km/h rijdt rijdt niet op de cruise en gaat dus iets harder rijden. Blijven jullie dan stug dezelfde snelheid rijden? Of gaan jullie afremmen en naar rechts? En het is een situatie die zeker wel geregeld voorkomt, heb ik helaas gemerkt in al die jaren dat ik met bestelbus door Europa reed.

Ander voorbeeld. Inhaal manoeuvre is hetzelfde, dus klein verschil tijdens inhalen. Maar opeens zit er een politie/ambulance achter je met loeiende sirene. Blijf je dan alsnog kutten op de linkerstrook of geef je dan wel wat gas bij? En ja, ik weet dat je niet de regels mag overtreden als er politie of ambulance achter je zit. Wel weet ik dat ze graag willen dat je opschiet.

En als je inhaalt op een provinciale weg? Blijf je dan ook precies op de max. snelheid rijden of ga je er dan ook stiekem (oooooh!) overheen?

Ik ben van mening dat veilige en vlotte doorstroming ook erg belangrijk is, waardoor een paar km/h boven de max. snelheid tijdens het inhalen geen probleem is als je daarmee de doorstroming fors verbetert.
Ik voorkom al een hoop door niet 100 gps te rijden maar 100 op de teller. Als ik dan toch moet inhalen. Tip ik de cc op 103-105 desnoods 108 en dan maar hopen dat ik erlangs kom.
.
pi_192535496
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:16 schreef ludovico het volgende:
Ik vind het allemaal niet zo erg als je maar gewoon veilig rijdt.

Een lege provinciale weg met 150 vind ik helemaal prima.

40 door een woonwijk een doodzonde.

De wet gaat er wel anders mee om natuurlijk.
Vind ik ook, maar helaas is dat een zinloze discussie met veel volk :') vooral "ja de max is 100 dus ik rij linkerbaan gewoon 100"
Facts don't care about your feelings
pi_192537698
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Vind ik ook, maar helaas is dat een zinloze discussie met veel volk :') vooral "ja de max is 100 dus ik rij linkerbaan gewoon 100"
Tja, ik was gewaarschuwd voor een flitser op het stuk snelweg dat ik vanmiddag reed, dus ik ging niet zo hard, 110 op de teller tijdens het inhalen van een vrachtauto.
Toch kwam er zo'n gestresst figuur op 10 meter achter mij rijden en die probeerde me vooral te vertellen dat ik opzij moest, want hij kwam er aan. Toen heb ik gewoon de snelheid tot iets onder de 100 laten zakken. Houdt de beste man gewoon goed afstand dan ik rij ik ook door. Hou je geen afstand dan ga ik de veilige afstand optellen bij mijn veilige afstand. Of je dat nu leuk vindt of niet.
pi_192538553
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:19 schreef oldford het volgende:

[..]

Tja, ik was gewaarschuwd voor een flitser op het stuk snelweg dat ik vanmiddag reed, dus ik ging niet zo hard, 110 op de teller tijdens het inhalen van een vrachtauto.
Toch kwam er zo'n gestresst figuur op 10 meter achter mij rijden en die probeerde me vooral te vertellen dat ik opzij moest, want hij kwam er aan. Toen heb ik gewoon de snelheid tot iets onder de 100 laten zakken. Houdt de beste man gewoon goed afstand dan ik rij ik ook door. Hou je geen afstand dan ga ik de veilige afstand optellen bij mijn veilige afstand. Of je dat nu leuk vindt of niet.
Beide zitten ook gewoon fout in zo'n situatie, want beide denken alleen aan zichzelf. Hij drukt je aan de kant en jij gaat langzamer rijden om hem een lesje te leren. Als hij iets meer afstand had gehouden en jij iets meer gas had gegeven was er niets aan de hand, maar samen werken zit er niet meer in tegenwoordig.
Facts don't care about your feelings
pi_192539315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Beide zitten ook gewoon fout in zo'n situatie, want beide denken alleen aan zichzelf. Hij drukt je aan de kant en jij gaat langzamer rijden om hem een lesje te leren. Als hij iets meer afstand had gehouden en jij iets meer gas had gegeven was er niets aan de hand, maar samen werken zit er niet meer in tegenwoordig.
Sorry, maar meer gas geven ga ik echt niet doen op een stuk snelweg waarvan ik weet dat er een flitser staat. Mijn hoop is dat de man zo gestresst was/werd dat hij uiteindelijk geflitst is.
pi_192540830
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:38 schreef oldford het volgende:

[..]

Sorry, maar meer gas geven ga ik echt niet doen op een stuk snelweg waarvan ik weet dat er een flitser staat. Mijn hoop is dat de man zo gestresst was/werd dat hij uiteindelijk geflitst is.
Klinkt heel toevallig dat de flitskast precies op het stuk staat dat je de vrachtwagen inhaalt.... bovendien, als ie rechts stond had ie je dan toch niet kunnen pakken >:)
Facts don't care about your feelings
pi_192542296
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Klinkt heel toevallig dat de flitskast precies op het stuk staat dat je de vrachtwagen inhaalt.... bovendien, als ie rechts stond had ie je dan toch niet kunnen pakken >:)
Geen flitskast, maar een mobiele flitser.
En of die flitser mij wel of niet pakt, maakt mij nog niet eens zoveel uit.
Ik verdom het om de wet te overtreden (zeker als er een hoge pakkans is) om zo'n snuitertje die haast heeft en geen zak om de rest van de mensen die op de weg zit geeft vrij baan te geven.
Los van het irritante bumper kleven, vond "meneer" het ook niet nodig om richting aan te geven bij het wisselen van rijstroken. Waarom ook? Je ziet toch dat ie naar links of rechts gaat?

En als ik hem er nou voor gooide. Welnee, hij was meer dan honderd meter achter mij toen ik naar links ging om in te halen en daarbij komt nog dat hij op de rechterbaan reed op dat moment.
pi_192543044
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 20:32 schreef oldford het volgende:

Ik verdom het om de wet te overtreden (zeker als er een hoge pakkans is) om zo'n snuitertje die haast heeft en geen zak om de rest van de mensen die op de weg zit geeft vrij baan te geven.

Je wist van te voren toch niet of ie ging kleven en drukken? Jij geeft ook weinig om de rest van de mensen dat je hem geen vrij baan wil geven ondanks dat je even wat gas bij had kunnen geven of kunnen wachten met inhalen van de vrachtwagen.

Als je 100 gaat en vrachtwagen 80 ga je 5,5m per seconde harder. Een vrachtwagen is zo'n 15m dus je bent er in een paar seconde langs. Dat betekent dat die auto achter jou in die tijd al op je bumper zat, dan had je dus bij goed anticiperen gewoon even kunnen wachten.
Facts don't care about your feelings
pi_192543604
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Je wist van te voren toch niet of ie ging kleven en drukken? Jij geeft ook weinig om de rest van de mensen dat je hem geen vrij baan wil geven ondanks dat je even wat gas bij had kunnen geven of kunnen wachten met inhalen van de vrachtwagen.

Als je 100 gaat en vrachtwagen 80 ga je 5,5m per seconde harder. Een vrachtwagen is zo'n 15m dus je bent er in een paar seconde langs. Dat betekent dat die auto achter jou in die tijd al op je bumper zat, dan had je dus bij goed anticiperen gewoon even kunnen wachten.
Alles goed in die bovenkamer van je? Nier per ongeluk zaagsel in gekomen?
Of ga jij altijd pas naar links als je 1 meter achter de auto zit die je gaat inhalen en ga je ook 1 meter voor hem weer naar rechts (snijden dus)?
En wat anticiperen? Dat snuitertje reed op de rechter rijbaan. Of ben je voorstander van de Nederlandse onhebbelijkheid dat de laatste in het treintje als 1e inhaalt en niet het fatsoen heeft om te wachten tot de 1e in het treintje begint met zijn inhaal manoevre?

Tuurlijk kan ik gas geven. Maar ik verdom dat ten ene male. Ik rij Vmax en daarmee basta.
De enige uitzondering is een hulpdienst achter me met zwaailicht en sirene, dan geef ik vol gas.

Als je redenen wil bedenken om mij af te zeiken, dan moet je van betere huize komen en niet met drog-redenen aankomen.
pi_192547701
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je wist van te voren toch niet of ie ging kleven en drukken? Jij geeft ook weinig om de rest van de mensen dat je hem geen vrij baan wil geven ondanks dat je even wat gas bij had kunnen geven of kunnen wachten met inhalen van de vrachtwagen.

Als je 100 gaat en vrachtwagen 80 ga je 5,5m per seconde harder. Een vrachtwagen is zo'n 15m dus je bent er in een paar seconde langs. Dat betekent dat die auto achter jou in die tijd al op je bumper zat, dan had je dus bij goed anticiperen gewoon even kunnen wachten.
Wtf ik ga niet langzamer rijden omdat iemand heel snel wilt rijden :')
pi_192550332
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 06:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Wtf ik ga niet langzamer rijden omdat iemand heel snel wilt rijden :')
Mja, ik ga niet langzamer rijden omdat iemand op de streep 100 wil rijden. Het werkt beide kanten op hè.
pi_192551146
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:30 schreef GX3 het volgende:

[..]

Mja, ik ga niet langzamer rijden omdat iemand op de streep 100 wil rijden. Het werkt beide kanten op hè.
Ik hoop dat je eens flink wat geld neer moet leggen _O_
pi_192551982
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:24 schreef oldford het volgende:

[..]

Alles goed in die bovenkamer van je? Nier per ongeluk zaagsel in gekomen?
Of ga jij altijd pas naar links als je 1 meter achter de auto zit die je gaat inhalen en ga je ook 1 meter voor hem weer naar rechts (snijden dus)?
En wat anticiperen? Dat snuitertje reed op de rechter rijbaan. Of ben je voorstander van de Nederlandse onhebbelijkheid dat de laatste in het treintje als 1e inhaalt en niet het fatsoen heeft om te wachten tot de 1e in het treintje begint met zijn inhaal manoevre?

Tuurlijk kan ik gas geven. Maar ik verdom dat ten ene male. Ik rij Vmax en daarmee basta.
De enige uitzondering is een hulpdienst achter me met zwaailicht en sirene, dan geef ik vol gas.

Als je redenen wil bedenken om mij af te zeiken, dan moet je van betere huize komen en niet met drog-redenen aankomen.
Je kan zoveel lullen wat je wil maar het gaat om dit zinnetje "Tuurlijk kan ik gas geven. Maar ik verdom dat ten ene male. Ik rij Vmax en daarmee basta."
Facts don't care about your feelings
pi_192554890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je kan zoveel lullen wat je wil maar het gaat om dit zinnetje "Tuurlijk kan ik gas geven. Maar ik verdom dat ten ene male. Ik rij Vmax en daarmee basta."
Ja is toch ook normaal of niet dan als je wilt racen ga je maar naar het circuit _O_
pi_192555545
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:30 schreef GX3 het volgende:

[..]

Mja, ik ga niet langzamer rijden omdat iemand op de streep 100 wil rijden. Het werkt beide kanten op hè.
Je zal wel moeten, je kan er moeilijk dwars doorheen gaan.
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 18:46:48 #73
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_192555819
Ok, ik zat fout. Laten we daarmee beginnen. Dat geef ik alvast toe.

Ik sloeg gister rechts af bij een stoplicht waar ook een fietspad naast zit (dat rechtdoor gaat en dus tegelijk met mijn stoplicht op groen springt).
Ik ben daar gewend om over mijn schouder te kijken om te checken of er dus fietsers aankomen die rechtdoor gaan en dus voorrang moeten krijgen.

Enfin ik doe mijn schoudercheck, geen fietsers dus ik denk, coast clear ik kan rijden.
Komt er op dat moment vanachter het stoplicht zelf een voetganger tevoorschijn die met grote stappen plots begint over te steken.

Ik zag hem te laat en hij moest dus een sprongetje naar achter doen om mijn auto te ontwijken (ik ontweek hem overigens ook last minute)
Vervolgens zie ik hem boos een middelvinger opsteken in mijn binnenspiegel.

Ok. Nogmaals. Mijn fout, hij kreeg groen en had de voorrang, dat moge duidelijk zijn. Maar ik snap dan weer niet dat je op zulk een onoverzichtelijk punt als voetganger achter de paal van een stoplicht verdekt staat en dan als het groen wordt meteen met grote passen gaat lopen. Ik ben als voetganger toch altijd wel wat voorzichtig ook al heb ik groen of is het een zebrapad. Er klakkeloos vanuit gaan dat iedereen je altijd ziet is gewoon link...

Maar goe. Ik accepteer de middelvinger. My bad.
pi_192555849
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ik zat fout. Laten we daarmee beginnen. Dat geef ik alvast toe.

Ik sloeg gister rechts af bij een stoplicht waar ook een fietspad naast zit (dat rechtdoor gaat en dus tegelijk met mijn stoplicht op groen springt).
Ik ben daar gewend om over mijn schouder te kijken om te checken of er dus fietsers aankomen die rechtdoor gaan en dus voorrang moeten krijgen.

Enfin ik doe mijn schoudercheck, geen fietsers dus ik denk, coast clear ik kan rijden.
Komt er op dat moment vanachter het stoplicht zelf een voetganger tevoorschijn die met grote stappen plots begint over te steken.

Ik zag hem te laat en hij moest dus een sprongetje naar achter doen om mijn auto te ontwijken (ik ontweek hem overigens ook last minute)
Vervolgens zie ik hem boos een middelvinger opsteken in mijn binnenspiegel.

Ok. Nogmaals. Mijn fout, hij kreeg groen en had de voorrang, dat moge duidelijk zijn. Maar ik snap dan weer niet dat je op zulk een onoverzichtelijk punt als voetganger achter de paal van een stoplicht verdekt staat en dan als het groen wordt meteen met grote passen gaat lopen. Ik ben als voetganger toch altijd wel wat voorzichtig ook al heb ik groen of is het een zebrapad. Er klakkeloos vanuit gaan dat iedereen je altijd ziet is gewoon link...

Maar goe. Ik accepteer de middelvinger. My bad.
Tja voetgangers hebben nou eenmaal geen voetgangers examen hoeven doen.
.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:10:36 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192557203
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ik zat fout. Laten we daarmee beginnen. Dat geef ik alvast toe.

Ik sloeg gister rechts af bij een stoplicht waar ook een fietspad naast zit (dat rechtdoor gaat en dus tegelijk met mijn stoplicht op groen springt).
Ik ben daar gewend om over mijn schouder te kijken om te checken of er dus fietsers aankomen die rechtdoor gaan en dus voorrang moeten krijgen.

Enfin ik doe mijn schoudercheck, geen fietsers dus ik denk, coast clear ik kan rijden.
Komt er op dat moment vanachter het stoplicht zelf een voetganger tevoorschijn die met grote stappen plots begint over te steken.

Ik zag hem te laat en hij moest dus een sprongetje naar achter doen om mijn auto te ontwijken (ik ontweek hem overigens ook last minute)
Vervolgens zie ik hem boos een middelvinger opsteken in mijn binnenspiegel.

Ok. Nogmaals. Mijn fout, hij kreeg groen en had de voorrang, dat moge duidelijk zijn. Maar ik snap dan weer niet dat je op zulk een onoverzichtelijk punt als voetganger achter de paal van een stoplicht verdekt staat en dan als het groen wordt meteen met grote passen gaat lopen. Ik ben als voetganger toch altijd wel wat voorzichtig ook al heb ik groen of is het een zebrapad. Er klakkeloos vanuit gaan dat iedereen je altijd ziet is gewoon link...

Maar goe. Ik accepteer de middelvinger. My bad.
Sja., kut, maar verkeer werkt 2 kanten op.
Zien en gezien worden. Maar dat van dat laatste meent men dat het vervalt als je voorrang hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192559107
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ik zat fout. Laten we daarmee beginnen. Dat geef ik alvast toe.

Ik sloeg gister rechts af bij een stoplicht waar ook een fietspad naast zit (dat rechtdoor gaat en dus tegelijk met mijn stoplicht op groen springt).
Ik ben daar gewend om over mijn schouder te kijken om te checken of er dus fietsers aankomen die rechtdoor gaan en dus voorrang moeten krijgen.

Enfin ik doe mijn schoudercheck, geen fietsers dus ik denk, coast clear ik kan rijden.
Komt er op dat moment vanachter het stoplicht zelf een voetganger tevoorschijn die met grote stappen plots begint over te steken.

Ik zag hem te laat en hij moest dus een sprongetje naar achter doen om mijn auto te ontwijken (ik ontweek hem overigens ook last minute)
Vervolgens zie ik hem boos een middelvinger opsteken in mijn binnenspiegel.

Ok. Nogmaals. Mijn fout, hij kreeg groen en had de voorrang, dat moge duidelijk zijn. Maar ik snap dan weer niet dat je op zulk een onoverzichtelijk punt als voetganger achter de paal van een stoplicht verdekt staat en dan als het groen wordt meteen met grote passen gaat lopen. Ik ben als voetganger toch altijd wel wat voorzichtig ook al heb ik groen of is het een zebrapad. Er klakkeloos vanuit gaan dat iedereen je altijd ziet is gewoon link...

Maar goe. Ik accepteer de middelvinger. My bad.
Eens met jou hoor. Zeker als voetganger kan je er lang niet altijd vanuit gaan dat je gezien wordt. Ik verbaas me ook vaak over voetgangers die blind een zebrapad oplopen, want 'ik heb toch voorrang?'. Altijd even met een schuin oog checken of de auto vaart mindert danwel stopt voordat je voor een auto stapt.

Beetje hetzelfde als de meest recente Dutch dashcam compilatie. Daar zat een filmpje van een motorrijder die echt met een miniem snelheidsverschil een auto op de snelweg inhaalde. De sukkel. Zat in de dode hoek van de automobilist toen de auto naar links kwam. En ging vervolgens helemaal los tegen die automobilist. Als hij gewoon wat gas bij had gegeven, was hij sneller zichtbaar geweest voor die auto. Ik rij zelf geen motor, maar ook met de auto moet je gewoon voorkomen dat je lang in een dode hoek blijft.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_192652992
Je bent echt levensmoe wanneer je als voetganger blind een zebrapad oversteekt. Hetzelfde als blind oversteken bij een groen verkeerslicht. Ik ben beroepschauffeur en zie regelmatig auto`s zonder vaart te minderen een zebrapad passeren terwijl er op een meter afstand een voetganger aanstalten maakt om over te steken. Een paar dagen geleden stond ik nog stil voor een zebrapad en net toen ik begon met optrekken kwam er een tyfus debiel me inhalen via de verkeerde weghelft. En ik verbaas me ook niet meer over gestoordes die vol gas vol door rood rijden op drukke kruispunten, dat zie ik ook vaker gebeuren dan me lief is.

Om nog even in te haken op de discussie dat hardrijders gehinderd worden als iemand aan het inhalen is die zich wel aan de snelheid houd. Vroeger ging ik altijd netjes naar rechts maar werd daarbij zo vaak klemgereden door mensen zonder inzicht die zich niet aan de snelheid konden houden dat ik tegenwoordig alleen naar rechts ga als ik zeker weet dat ik geen gas hoef los te laten. Ik rij iets minder dan 110 km/u op de teller op de snelweg waar 100 km/u is toegestaan. Het is misschien egoïstisch maar hardrijders zijn dan hetzelfde, waarom zou ik meer benzine moeten verbruiken om jou een plezier te doen?

Het schijnt ook gebruikelijk te zijn dat ik hard moet rijden wanneer ik links bij een verkeerslicht sta. Vaak is de rij links veel korter en als ik rechts zou staan kan het voorkomen dat ik bij sommige verkeerslichten nog wel 2 of 3 keer rood krijg. Dus op een 50 km/u weg rij ik gewoon 55 km/u op de teller. Maar geen zorgen ik probeer zo snel mogelijk naar rechts te gaan. Helaas zijn er dan vaak figuren die meteen rechts blijven hangen waardoor ik gedwongen ben om gas bij te geven of gas los te laten. Wat ik dus meestal niet doe.

Oh ja, als ik mijn beroep aan het uitoefenen ben probeer ik me zo voorbeeldig mogelijk te gedragen. Maar na 8 of 9 uur met zo veel debielen en egoïsten de weg te hebben moeten delen, mag ik me ook wel een beetje zo gedragen als ik terug naar huis rij.
pi_192670252
Het 100 km/uur rijden...

Vaak zie je ruzie ontstaan juist door het maar 100 km/uur mogen rijden.

drie banen alledrie vol allemaal rond de 100 en dan komt er iemand aan met 110 of harder.

En ja knipperen met de lampen tutteren en dan de reactie daarop remtesten en nogmaals remtesten.

Man man wat handig nu kun je bijna nergens meer iemand inhalen maar is het verkeer toch onrustig doordat mensen constant ruzie maken juist omdat ze er niet voorbij kunnen.

Ik heb al diverse net niet aanrijdingen gezien hierdoor.

Lekker veilig hoor dat 100 km/uur....
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192673325
Weet je wat pas irritant is? Twee stoplichten rechtdoor met 20 meter daarna ritsen. Meeste mensen gaan netjes rechts staan. Snelle auto's kunnen links, zoals ik. Gaat zo'n mongool links staan, optrekken als een slak zodat ik klem word gezet door de auto rechts en dan hele stuk 45 rijden waar je 50 mag. Dan krijg ik echt moordneigingen }:|
Facts don't care about your feelings
pi_192673380
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet je wat pas irritant is? Twee stoplichten rechtdoor met 20 meter daarna ritsen. Meeste mensen gaan netjes rechts staan. Snelle auto's kunnen links, zoals ik. Gaat zo'n mongool links staan, optrekken als een slak zodat ik klem word gezet door de auto rechts en dan hele stuk 45 rijden waar je 50 mag. Dan krijg ik echt moordneigingen }:|
Sowieso kom ik de laatste tijd veel mensen tegen die niet gewoon de maximumsnelheid rijden. Dat je op de snelweg nog maar 100 mag, wil toch niet zeggen dat je dan op de provinciale weg ook maar 60 moet gaan rijden?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192673463
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Sowieso kom ik de laatste tijd veel mensen tegen die niet gewoon de maximumsnelheid rijden. Dat je op de snelweg nog maar 100 mag, wil toch niet zeggen dat je dan op de provinciale weg ook maar 60 moet gaan rijden?
Ik snap dat ook niet, vind 100 al een sukkelgangetje maar er zijn blijkbaar mensen die dat nog te hard vinden? Kijk als het allemaal wegen met meerdere stroken zijn dan vind ik het nog niet zo erg, maar je weet dat als je op 1 baan onder de maximumsnelheid rijdt, je alle mensen achter je irriteert.

Waar blijft die app dat je kan uitschelden op kenteken? >:)
Facts don't care about your feelings
pi_192682959
quote:
18s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:13 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Het 100 km/uur rijden...

Vaak zie je ruzie ontstaan juist door het maar 100 km/uur mogen rijden.

drie banen alledrie vol allemaal rond de 100 en dan komt er iemand aan met 110 of harder.

En ja knipperen met de lampen tutteren en dan de reactie daarop remtesten en nogmaals remtesten.

Man man wat handig nu kun je bijna nergens meer iemand inhalen maar is het verkeer toch onrustig doordat mensen constant ruzie maken juist omdat ze er niet voorbij kunnen.

Ik heb al diverse net niet aanrijdingen gezien hierdoor.

Lekker veilig hoor dat 100 km/uur....
... maar hey, alles voor de stikstof hé.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_192683470
quote:
18s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:13 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Het 100 km/uur rijden...

Vaak zie je ruzie ontstaan juist door het maar 100 km/uur mogen rijden.

drie banen alledrie vol allemaal rond de 100 en dan komt er iemand aan met 110 of harder.

En ja knipperen met de lampen tutteren en dan de reactie daarop remtesten en nogmaals remtesten.

Man man wat handig nu kun je bijna nergens meer iemand inhalen maar is het verkeer toch onrustig doordat mensen constant ruzie maken juist omdat ze er niet voorbij kunnen.

Ik heb al diverse net niet aanrijdingen gezien hierdoor.

Lekker veilig hoor dat 100 km/uur....
Dat heeft niks met de regeling te maken maar meer met asociale mensen :)
  zaterdag 18 april 2020 @ 13:52:37 #84
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_192683561
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet, vind 100 al een sukkelgangetje maar er zijn blijkbaar mensen die dat nog te hard vinden? Kijk als het allemaal wegen met meerdere stroken zijn dan vind ik het nog niet zo erg, maar je weet dat als je op 1 baan onder de maximumsnelheid rijdt, je alle mensen achter je irriteert.

Waar blijft die app dat je kan uitschelden op kenteken? >:)
Daar heb jij niks mee te maken. Het is een maximumsnelheid, niet minimum :)
#KICKOUTZP
  zaterdag 18 april 2020 @ 14:09:52 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192683758
quote:
18s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:13 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Het 100 km/uur rijden...

Vaak zie je ruzie ontstaan juist door het maar 100 km/uur mogen rijden.

drie banen alledrie vol allemaal rond de 100 en dan komt er iemand aan met 110 of harder.

En ja knipperen met de lampen tutteren en dan de reactie daarop remtesten en nogmaals remtesten.

Man man wat handig nu kun je bijna nergens meer iemand inhalen maar is het verkeer toch onrustig doordat mensen constant ruzie maken juist omdat ze er niet voorbij kunnen.

Ik heb al diverse net niet aanrijdingen gezien hierdoor.

Lekker veilig hoor dat 100 km/uur....
Komt vanzelf goed, mensen met haast moeten gewoon even wennen.

Ik vind 't een verademing _O_ .
Huilen dan.
pi_192685173
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 13:52 schreef wollah het volgende:

[..]

Daar heb jij niks mee te maken. Het is een maximumsnelheid, niet minimum :)
Ik heb daar heel veel mee te maken want ik rij toch achter die slak? Je gaat in winkelcentrum toch ook niet achter bejaarden lopen, daar irriteer je je al na 5 sec. aan. En het gaat me niet om wat de regels allemaal wel niet zouden zijn. Je mag ook iedere dag barbecueën als je wil en je baby de hele nacht laten janken... maar je kan ook denken aan anderen. Je bent niet alleen op de wereld... en wat jou niet irriteert, kan een ander wel irriteren.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:35:38 #87
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_192685625
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb daar heel veel mee te maken want ik rij toch achter die slak? Je gaat in winkelcentrum toch ook niet achter bejaarden lopen, daar irriteer je je al na 5 sec. aan. En het gaat me niet om wat de regels allemaal wel niet zouden zijn. Je mag ook iedere dag barbecueën als je wil en je baby de hele nacht laten janken... maar je kan ook denken aan anderen. Je bent niet alleen op de wereld... en wat jou niet irriteert, kan een ander wel irriteren.
Nee, je moet gewoon accepteren dat iemand langzamer rijd. Het is een maximum, minimum kennen wij in NL niet :)
#KICKOUTZP
pi_192686167
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:35 schreef wollah het volgende:

[..]

Nee, je moet gewoon accepteren dat iemand langzamer rijd. Het is een maximum, minimum kennen wij in NL niet :)
Zoek artikel 5 WegenverkeersWet maar eens op.
pi_192686242
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:35 schreef wollah het volgende:

[..]

Nee, je moet gewoon accepteren dat iemand langzamer rijd. Het is een maximum, minimum kennen wij in NL niet :)
Er geldt gewoon een minimumsnelheid op snelwegen. En als ik 5 km/u rij over de straten hier dan kan ik ook wel een boete verwachten, of op z'n minst een opmerking van de politie wat ik in godsnaam mankeer.

En ja, ik moet het inderdaad gewoon accepteren. Maar dan mag het me nog wel irriteren.
Facts don't care about your feelings
pi_192686424
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Er geldt gewoon een minimumsnelheid op snelwegen. En als ik 5 km/u rij over de straten hier dan kan ik ook wel een boete verwachten, of op z'n minst een opmerking van de politie wat ik in godsnaam mankeer.

En ja, ik moet het inderdaad gewoon accepteren. Maar dan mag het me nog wel irriteren.
Er geldt géén minimumsnelheid op snelwegen, zou een boetecircus worden iedere keer dat er file staat.
Wat er wel geldt is een toelatingseis die zegt dat een voertuig een bepaalde snelheid kan en mág rijden.
  zaterdag 18 april 2020 @ 17:51:09 #91
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_192686551
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zoek artikel 5 WegenverkeersWet maar eens op.
Ja daaruit blijkt dat jij ongelijk hebt :)
#KICKOUTZP
  zaterdag 18 april 2020 @ 17:52:31 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_192686570
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:29 schreef YoshiBignose het volgende:

En ja, ik moet het inderdaad gewoon accepteren. Maar dan mag het me nog wel irriteren.
Mag. Maar je hebt daar vooral jezelf mee natuurlijk.
Huilen dan.
pi_192688779
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er geldt géén minimumsnelheid op snelwegen, zou een boetecircus worden iedere keer dat er file staat.
Wat er wel geldt is een toelatingseis die zegt dat een voertuig een bepaalde snelheid kan en mág rijden.
Ja oke en toch krijg ik een boete als ik 30 km/u over de snelweg rij terwijl er geen file is (als ik al geen ongeluk veroorzaak).
Facts don't care about your feelings
pi_192700750
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:51 schreef wollah het volgende:

[..]

Ja daaruit blijkt dat jij ongelijk hebt :)
Kee, je hebt het opgezocht. Heb je het ook gelezen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja oke en toch krijg ik een boete als ik 30 km/u over de snelweg rij terwijl er geen file is (als ik al geen ongeluk veroorzaak).
Ook hier weer Artikel 5:
Even uit het hoofd want ik heb geen zin om het zelf op te zoeken maar de strekking is duidelijk:

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat er gevaar of hinder op de weg wordt veroorzaakt of dat er gevaar of hinder KAN worden veroorzaakt.

Die 30 km/h op de snelweg waar jij het over hebt valt duidelijk onder het 2e stukje.
pi_192703327
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 16:50 schreef vannelle het volgende:

Ook hier weer Artikel 5:
Even uit het hoofd want ik heb geen zin om het zelf op te zoeken maar de strekking is duidelijk:

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat er gevaar of hinder op de weg wordt veroorzaakt of dat er gevaar of hinder KAN worden veroorzaakt.

Die 30 km/h op de snelweg waar jij het over hebt valt duidelijk onder het 2e stukje.
Dan kunnen ze dus een artikeltje 5 geven voor iemand die 70 rijdt waar je 80 mag toch? Want daarmee hinder je andere weggebruikers die 80 willen rijden.
Facts don't care about your feelings
pi_192703635
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dan kunnen ze dus een artikeltje 5 geven voor iemand die 70 rijdt waar je 80 mag toch? Want daarmee hinder je andere weggebruikers die 80 willen rijden.
Of aan vrachtwagens die inhalen.

Maar de vraag is hoe groot de hinder is en of die onaanvaardbaar is.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_192718181
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dan kunnen ze dus een artikeltje 5 geven voor iemand die 70 rijdt waar je 80 mag toch? Want daarmee hinder je andere weggebruikers die 80 willen rijden.
Wat hinder is mag je zelf invullen, doet de politie ook.
Zij hebben discretionaire bevoegdheden wat betekent dat ze in bepaalde gevallen zelf de afweging (mogen) maken om tot bekeuren over te gaan of niet.
pi_192746609
Sommige gastjes bij de politie.....

Gister reed ik achter een politie auto een parkeerplaats op. De toegangsweg naar die parkeerplaats in een vrij lange rechte, brede weg, waar in principe makkelijk 4 auto's naast elkaar zouden kunnen rijden.

De politie auto gaat opeens snelheid verminderen (zal ongeveer 10 km/u zijn geweest) en rechts houden. Ik haal hem dus in, want hij maakt aanstalten om te stoppen (zonder knipperlicht).
Op de parking bleek geen plaats te zijn, dus ik rij diezelfde rechte weg weer terug, en draai een 2 baans-weg op. Gelijk die politie auto achter me met 'stop politie'. Alleen ik ga niet gelijk stoppen op een 2 baans weg waar je alles blokkeert, dus ik sla bij de eerste beste mogelijkheid een straatje in. Gelijk 4 gasten uit die auto (bleken er 2 in training te zijn), papieren etc.

Het ging als mis toen hij op de passagiersdeur afliep, er als een gek aan trok, maar deze niet openging vanwege automatisch sluiten tijdens het rijden. Ik deed het raampje omlaag en vroeg wat er aan de hand was.

Het gesprek ging zo:

- [P]: Papieren!
- [Ik]: Ik geef zonder iets te zeggen rijbewijs en auto papieren.
- [P]: Heb je haast ofzo?
- [Ik]: Ik moet een boodschap doen voor x uur.
- [P]: Dat maakt dat je ons mag inhalen?
- [Ik]: Ik geef antwoord of ik haast heb, dat was je vraag toch?
- [P]: Waarom haal je ons in?
- [Ik]: Je gaat rechts rijden en 10 km/u waar je 50 km/u mag, je gebruikt je knipperlicht niet, maar de andere tekenen lijken voldoende redenen om aan te nemen dat je gaat stoppen.
- [P]: Ik ging ook stoppen, maar stond niet stil.
- [Ik]: Klopt, maar wat is de reden dat ik hier sta?
- [P]: Wij gaan nu beslissen welke feiten ik aan je kan hangen.
- [Ik]: Ik reageer er niet op.....
- [P]: Komt na een paar minuten terug, gooit papieren op bijrijdersstoel met de uitspraak 'we laten het bij een waarschuwing'.

Wat moet je dan toch een vervelende job hebben man :D.

Antiklacht: Al weken 130 op de snelweg kunnen rijden zonder boetes _O_
pi_192762918
In Bergen op Zoom ligt een boulevard. Met zeeën van parkeerruimte. Er staan echter een paar borden: Er geldt een stopverbod op de gehele boulevard.

Misschien had de ambtenaar die dit heeft bedacht het verschil tussen stoppen en stilstaan kunnen opzoeken. Kost een minuutje googelen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 10:05:47 #100
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_192763282
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Sommige gastjes bij de politie.....

Gister reed ik achter een politie auto een parkeerplaats op. De toegangsweg naar die parkeerplaats in een vrij lange rechte, brede weg, waar in principe makkelijk 4 auto's naast elkaar zouden kunnen rijden.

De politie auto gaat opeens snelheid verminderen (zal ongeveer 10 km/u zijn geweest) en rechts houden. Ik haal hem dus in, want hij maakt aanstalten om te stoppen (zonder knipperlicht).
Op de parking bleek geen plaats te zijn, dus ik rij diezelfde rechte weg weer terug, en draai een 2 baans-weg op. Gelijk die politie auto achter me met 'stop politie'. Alleen ik ga niet gelijk stoppen op een 2 baans weg waar je alles blokkeert, dus ik sla bij de eerste beste mogelijkheid een straatje in. Gelijk 4 gasten uit die auto (bleken er 2 in training te zijn), papieren etc.

Het ging als mis toen hij op de passagiersdeur afliep, er als een gek aan trok, maar deze niet openging vanwege automatisch sluiten tijdens het rijden. Ik deed het raampje omlaag en vroeg wat er aan de hand was.

Het gesprek ging zo:

- [P]: Papieren!
- [Ik]: Ik geef zonder iets te zeggen rijbewijs en auto papieren.
- [P]: Heb je haast ofzo?
- [Ik]: Ik moet een boodschap doen voor x uur.
- [P]: Dat maakt dat je ons mag inhalen?
- [Ik]: Ik geef antwoord of ik haast heb, dat was je vraag toch?
- [P]: Waarom haal je ons in?
- [Ik]: Je gaat rechts rijden en 10 km/u waar je 50 km/u mag, je gebruikt je knipperlicht niet, maar de andere tekenen lijken voldoende redenen om aan te nemen dat je gaat stoppen.
- [P]: Ik ging ook stoppen, maar stond niet stil.
- [Ik]: Klopt, maar wat is de reden dat ik hier sta?
- [P]: Wij gaan nu beslissen welke feiten ik aan je kan hangen.
- [Ik]: Ik reageer er niet op.....
- [P]: Komt na een paar minuten terug, gooit papieren op bijrijdersstoel met de uitspraak 'we laten het bij een waarschuwing'.

Wat moet je dan toch een vervelende job hebben man :D.

Antiklacht: Al weken 130 op de snelweg kunnen rijden zonder boetes _O_
Ik ben zelf niet vaak staande gehouden in alle jaren dat ik auto rijd (slechts een keer of drie) maar ik heb uberhaupt nog nooit zo'n ervaring gehad met politie moet ik zeggen. Wel raar verhaal als ik eerlijk mag zijn...
Zal niet beweren dat de agenten altijd de vriendelijkheid zelve zijn, maar dat ze op zo'n rare manier met iemand omgaan heb ik iig nog nooit meegemaakt...

Anyway, mocht het de waarheid zijn dan is de agent in kwestie inderdaad een aardig sneu figuur.
pi_192763830
Ik ben ook niet zo vaak aangehouden, maar het begin van de conversatie heb ik ook 1 keer meegemaakt. En dan bedoel ik de botte vraag "Papieren".

De achtergrond.
Ik was marshall op een proef van een rally en moest een deel van de proef afzetten en beveiligen.
Een half uur voor de start kreeg ik de opdracht van de proevenchef om een boer te begeleiden van zijn stuk land naar zijn boerderij. Een kolfje naar mijn hand, de proef was afgezet en leeg dus kon ik even lekker veilig hard rijden. Een collega marshall vroeg of hij mee mocht en ik had daar geen probleem mee.

De staande houding.
Na het begeleiden van de boer vervolgde ik mijn weg over de proef. Ik ga nooit tegengesteld rijden, bovendien vindt ik het veel te leuk om de rest van de proef te rijden.
Ik kwam in het schemer uit een bospassage (met groot licht aan) de hoek om in 3.
Ik schakelde net op naar 4. Toen zag ik iemand op de weg staan met zijn hand omhoog.
Eerst dacht ik dat het een collega marshall was, tot ik de stropdas en pet zag.
Ik moest vol in de remmen om die agent niet aan te rijden, maar dat lukte.

De conversatie.
P: Papieren
Ik: Pardon agent?
P: Papieren
Ik: Pardon agent?
P: Rijbewijs alstublieft
Ik: Natuurlijk agent - en ik gaf hem mijn portefeuille
P: U reed te hard
Ik: Nee hoor, agent.
P: Hoe hard reed U dan?
Ik 80 km/uur, agent.
P: U maakte wel erg veel toeren.
Ik: Ja, ik reed in zijn 2 en schakelde net naar 3
(hij kon toch nooit mijn snelheid inschatten omdat hij door mijn groot licht werd verblindt)
P: Hoe hard mag U hier rijden?
Ik: 80 km/uur.
P: U bent goed op de hoogte.
Ik Volgens mij ben ik dat wettelijk verplicht, agent. Anders mag ik geen motorvoertuig besturen.
P: U krijgt een bekeuring voor te hard rijden.
Op dat moment kwam mijn passagier erbij.
Pass: Dat moet je niet accepteren en in beroep gaan.
P: (Tegen de passagier) En wie denkt U wel dat U bent?
Pass: Ik geef mijn vriend juridisch advies
P: (Nogmaals) En wie denkt U wel dat U bent?
Pass: Ik ben agent van gemeentepolitie.
Op dat moment ben ik even weg gelopen, was ik kon mijn lachen niet meer houden.
De boel werd gesust en ik kreeg geen prent en mijn portefeuille terug.
Op dat moment bemoeide mijn passagier zich er weer mee.
Pass: Kijk even of al je geld er nog inzit.
P: (Tegen de passagier) Dat is een belediging.
Pass: Zo was dat ook bedoeld, want je mag geen portefeuille zo maar aanpakken.
Je moet vragen aan de bestuurder om het rijbewijs eruit te halen.
Daarna droop de agent maar af.
pi_192764052
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet vaak staande gehouden in alle jaren dat ik auto rijd (slechts een keer of drie) maar ik heb uberhaupt nog nooit zo'n ervaring gehad met politie moet ik zeggen. Wel raar verhaal als ik eerlijk mag zijn...
Zal niet beweren dat de agenten altijd de vriendelijkheid zelve zijn, maar dat ze op zo'n rare manier met iemand omgaan heb ik iig nog nooit meegemaakt...

Anyway, mocht het de waarheid zijn dan is de agent in kwestie inderdaad een aardig sneu figuur.
Ik kan je verzekeren dat het zo ging.
Mijn gevoel was dat ze stoer wilden doen voor de trainees.
pi_192766074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet vaak staande gehouden in alle jaren dat ik auto rijd (slechts een keer of drie) maar ik heb uberhaupt nog nooit zo'n ervaring gehad met politie moet ik zeggen. Wel raar verhaal als ik eerlijk mag zijn...
Zal niet beweren dat de agenten altijd de vriendelijkheid zelve zijn, maar dat ze op zo'n rare manier met iemand omgaan heb ik iig nog nooit meegemaakt...

Anyway, mocht het de waarheid zijn dan is de agent in kwestie inderdaad een aardig sneu figuur.
Ik hoor ook vaker dit soort verhalen maar heb dat ook nooit meegemaakt. Sterker nog, ik kom er juist altijd goed mee weg terwijl ik meestal gewoon fout zat. Zal wel net mazzel of pech zijn. Hou er niet van als boetes uitgeschreven worden op basis van hoe vrolijk de agent is ipv op feiten. Daardoor krijg je discriminatie.
Facts don't care about your feelings
pi_192769316
Vanochtend op de A12 even wat vrachtwagens aan het inhalen met 105 op de cc, komt er van de derde baan een zwarte Sprinter aan met haast blijkbaar, gaat naar mijn baan en even flink kleven. Vervolgens gaat hij er toch maar voorbij (120-130..) en snijdt mij vervolgens even keihard al met zijn aanhanger met daarop een of ander stuk zwaar materieel. Met een ruk aan het stuur en een trap op de rem een fors ongeluk vermeden. Die aanhanger had anders in de zijkant van mijn auto gezeten..

Meneer rijdt vervolgens fors door, haalt nog een vrachtwagen in, snijdt ook deze af en neemt gelijk de afslag omdat hij blijkbaar nog even moest tanken..

Als ik een dashcam had gehad was ik even langs een politiebureau gereden denk ik.
  zondag 10 mei 2020 @ 10:55:02 #105
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193046311
Ik werd vanmorgen ingehaald door een aan auto met aanhanger. Ik schat dat meneer rond de 130 reed. 8)7 Aanhanger was nog leeg ook en stuiterde behoorlijk :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_193047213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:58 schreef Ferry_76 het volgende:
Vanochtend op de A12 even wat vrachtwagens aan het inhalen met 105 op de cc, komt er van de derde baan een zwarte Sprinter aan met haast blijkbaar, gaat naar mijn baan en even flink kleven. Vervolgens gaat hij er toch maar voorbij (120-130..) en snijdt mij vervolgens even keihard al met zijn aanhanger met daarop een of ander stuk zwaar materieel. Met een ruk aan het stuur en een trap op de rem een fors ongeluk vermeden. Die aanhanger had anders in de zijkant van mijn auto gezeten..

Meneer rijdt vervolgens fors door, haalt nog een vrachtwagen in, snijdt ook deze af en neemt gelijk de afslag omdat hij blijkbaar nog even moest tanken..

Als ik een dashcam had gehad was ik even langs een politiebureau gereden denk ik.
Die doen daar bijzonder weinig mee over het algemeen. Overigens gelukkig wel, anders krijg je van die uitlok taferelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2020 12:15:48 ]
  zondag 10 mei 2020 @ 13:06:14 #107
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193047723
- doei wollah -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 10-05-2020 15:08:51 ]
#KICKOUTZP
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:51:08 #108
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_193079811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:46 schreef oldford het volgende:
De conversatie.
P: Papieren
Ik: Pardon agent?
P: Papieren
Ik: Pardon agent?
P: Rijbewijs alstublieft
Ik: Natuurlijk agent - en ik gaf hem mijn portefeuille
P: U reed te hard
Ik: Nee hoor, agent.
P: Hoe hard reed U dan?
Ik 80 km/uur, agent.
P: U maakte wel erg veel toeren.
Ik: Ja, ik reed in zijn 2 en schakelde net naar 3
(hij kon toch nooit mijn snelheid inschatten omdat hij door mijn groot licht werd verblindt)
P: Hoe hard mag U hier rijden?
Ik: 80 km/uur.
P: U bent goed op de hoogte.
Ik Volgens mij ben ik dat wettelijk verplicht, agent. Anders mag ik geen motorvoertuig besturen.
P: U krijgt een bekeuring voor te hard rijden.
Op dat moment kwam mijn passagier erbij.
Pass: Dat moet je niet accepteren en in beroep gaan.
P: (Tegen de passagier) En wie denkt U wel dat U bent?
Pass: Ik geef mijn vriend juridisch advies
P: (Nogmaals) En wie denkt U wel dat U bent?
Pass: Ik ben agent van gemeentepolitie.
Op dat moment ben ik even weg gelopen, was ik kon mijn lachen niet meer houden.
De boel werd gesust en ik kreeg geen prent en mijn portefeuille terug.
Op dat moment bemoeide mijn passagier zich er weer mee.
Pass: Kijk even of al je geld er nog inzit.
P: (Tegen de passagier) Dat is een belediging.
Pass: Zo was dat ook bedoeld, want je mag geen portefeuille zo maar aanpakken.
Je moet vragen aan de bestuurder om het rijbewijs eruit te halen.
Daarna droop de agent maar af.
Geweldig. _O_
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:34:03 #109
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193090400
Waarom zet men borden langs een weg met 70 erop, terwijl er echt nergens iets van wegwerkaamheden te zien is? Blijft vaag.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:14:42 #110
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193091533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:58 schreef Ferry_76 het volgende:
Vanochtend op de A12 even wat vrachtwagens aan het inhalen met 105 op de cc, komt er van de derde baan een zwarte Sprinter aan met haast blijkbaar, gaat naar mijn baan en even flink kleven. Vervolgens gaat hij er toch maar voorbij (120-130..) en snijdt mij vervolgens even keihard al met zijn aanhanger met daarop een of ander stuk zwaar materieel. Met een ruk aan het stuur en een trap op de rem een fors ongeluk vermeden. Die aanhanger had anders in de zijkant van mijn auto gezeten..

Meneer rijdt vervolgens fors door, haalt nog een vrachtwagen in, snijdt ook deze af en neemt gelijk de afslag omdat hij blijkbaar nog even moest tanken..

Als ik een dashcam had gehad was ik even langs een politiebureau gereden denk ik.
Met zo'n slakkengang inhalen is dan ook nogal irritant. Vooral als je aan het werk bent en ergens moet zijn (wat wel af te leiden is aan de aanhanger met materiaal die hij bij zich had).
pi_193093653
Ik merk goed dat er deze week veel verkeer bij komt dat gedurende de corona maatregelen thuis heeft gezeten en niet gewend is aan de nieuwe omstandigheden.

Al een paar keer bijna een onoplettende types of bellers achterop gehad omdat ze niet anticiperen op verkeer op de rechterstrook dat vrachtwagens gaat inhalen. Ik houd vaak in of geef gas bij om goed uit te komen, maar het moet van twee kanten komen om een goede doorstroming te houden.
pi_193093907
Blijft eentonig. Mensen komen met 110-115 voorbij, maar blijven dan verderop met 95 achter iemand hangen op de middelste baan.

Terwijl ik 102-104 probeer aan te houden.
.
pi_193094842
Als ik toch na al die jaren posten in dit topic moet kiezen voor de ergste irritatie op de weg, en de meest onverklaarbare om eerlijk te zijn, dan is dat mensen die een vrachtwagen gaan inhalen en dan gas gaan minderen naar zo'n 90 en als ze er voorbij zijn gaan ze naar de rechterbaan om dan weer gas te geven naar 110. Schiet mij maar lek hoor... ik zie dat echt ZO vaak. Te vaak, dat ik echt een keer iemand wil achtervolgen tot zijn huis om te vragen wat zijn gedachtegang is :( 8)7 }:|
Facts don't care about your feelings
  woensdag 13 mei 2020 @ 07:41:36 #114
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_193097576
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik toch na al die jaren posten in dit topic moet kiezen voor de ergste irritatie op de weg, en de meest onverklaarbare om eerlijk te zijn, dan is dat mensen die een vrachtwagen gaan inhalen en dan gas gaan minderen naar zo'n 90 en als ze er voorbij zijn gaan ze naar de rechterbaan om dan weer gas te geven naar 110. Schiet mij maar lek hoor... ik zie dat echt ZO vaak. Te vaak, dat ik echt een keer iemand wil achtervolgen tot zijn huis om te vragen wat zijn gedachtegang is :( 8)7 }:|
Ik denk eerlijk gezegd niet dat daar een gedachtegang achter zit
Ok stelletje hokboeren
pi_193098010
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 07:41 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat daar een gedachtegang achter zit
Misschien zit er geen gedachte achter van de dwaas in kwestie maar er moet een logica achter dit fenomeen zitten.
Facts don't care about your feelings
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 09:44:31 #116
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193098855
Mijn meest voorkomende irritatie (al jaren) is eigenlijk een heel simpele:

RICHTING AANGEVEN! :(

Structureel zie ik dat zeker de helft van de automobilisten die een rotonde verlaten, en ook bij bijvoorbeeld het afslaan een straat in gewoon géén richting aangeven. Zo f#cking irritant en in sommige gevallen ook gewoonweg gevaarlijk.
Hoe moeilijk is het om gewoon dat pookje naast je stuur even een klein tikje te geven :{


Heel moeilijk blijkbaar...
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:52:39 #117
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193101400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:14 schreef incel het volgende:

[..]

Met zo'n slakkengang inhalen is dan ook nogal irritant. Vooral als je aan het werk bent en ergens moet zijn (wat wel af te leiden is aan de aanhanger met materiaal die hij bij zich had).
Dan is het logisch dat je zo rijd?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 13 mei 2020 @ 14:00:11 #118
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193102351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik toch na al die jaren posten in dit topic moet kiezen voor de ergste irritatie op de weg, en de meest onverklaarbare om eerlijk te zijn, dan is dat mensen die een vrachtwagen gaan inhalen en dan gas gaan minderen naar zo'n 90 en als ze er voorbij zijn gaan ze naar de rechterbaan om dan weer gas te geven naar 110. Schiet mij maar lek hoor... ik zie dat echt ZO vaak. Te vaak, dat ik echt een keer iemand wil achtervolgen tot zijn huis om te vragen wat zijn gedachtegang is :( 8)7 }:|
Sommige mensen vinden het eng om naast een vrachtwagen te rijden. En als je bang bent, neem je vaak wat gas terug. Zo simpel is het.
  woensdag 13 mei 2020 @ 14:02:34 #119
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193102387
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:14 schreef incel het volgende:

[..]

Met zo'n slakkengang inhalen is dan ook nogal irritant.
De maximaal toegestane snelheid is een slakkengang, ja? :')
pi_193102442
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden het eng om naast een vrachtwagen te rijden. En als je bang bent, neem je vaak wat gas terug. Zo simpel is het.
Dan sta je wel langer bloot aan je angst. Lijkt mij logischer om dan juist even wat gas bij te geven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2020 14:07:31 ]
pi_193110214
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden het eng om naast een vrachtwagen te rijden. En als je bang bent, neem je vaak wat gas terug. Zo simpel is het.
Klinkt niet logisch. Als je het zo eng vindt wil je er toch juist sneller voorbij, hoe langer je er naast rijdt, hoe meer kans dat er iets fout gaat. En het gebeurt niet alleen bij vrachtwagens, ook als mensen een paar auto's inhalen bijv.

quote:
13s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

De maximaal toegestane snelheid is een slakkengang, ja? :')
Ja, vooral nu het overal 100 is.
Facts don't care about your feelings
pi_193111074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:

Klinkt niet logisch. Als je het zo eng vindt wil je er toch juist sneller voorbij, hoe langer je er naast rijdt, hoe meer kans dat er iets fout gaat. En het gebeurt niet alleen bij vrachtwagens, ook als mensen een paar auto's inhalen bijv.

Volgens mij heeft het meer te maken met cruise control. Wagen nadert vrachtwagen, chauffeur besluit tot inhalen, gaat van cc af en geeft vervolgens te weinig gas in plaats van gas te geven voor je de cc uitzet. Snelheid valt terug gedurende inhaalactie. Vervolgens op rechterstrook weer op cc en wagen trekt op. Zoiets denk ik.

De angst geloof ik niet ook in, dat zie ik alleen bij bruggen en betonnen platen langs de weg, en dat valt veel meer op wanneer iemand onzeker is.
pi_193157176
Ik heb het idee dat sinds de snelheidsverlaging/Corona veel mensen erg traag zijn gaan rijden. En dan bedoel ik niet op de snelweg, maar op de andere wegen. Nu al vaak gehad dat ik op een 50km/h weg rijd achter iemand dei 35/40km/h wel een goede snelheid vindt. Of op de provinciale weg waar je gewoon 80km/h mag en dat iemand daar dan met 60km/h gaat rijden. Echt bok irritant. En ook dezelfde mensen, die dus zo traag rijden dan wel direct links gaan staan bij het stoplicht, terwijl er nog maar 1 auto rechts staat. Waarom links gaan staan als je ook als een slak optrekt?

En geregeld kom ik ook mensen tegen die denken dat ze in een vliegdekschip rijden ofzo, 1,5 meter van de stoep afblijven waardoor de tegenliggers amper nog ruimte overhouden. Als je moeite hebt met de breedte inschatten kun je misschien beter de fiets pakken.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 12:13:37 #124
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193157285
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb het idee dat sinds de snelheidsverlaging/Corona veel mensen erg traag zijn gaan rijden. En dan bedoel ik niet op de snelweg, maar op de andere wegen. Nu al vaak gehad dat ik op een 50km/h weg rijd achter iemand dei 35/40km/h wel een goede snelheid vindt. Of op de provinciale weg waar je gewoon 80km/h mag en dat iemand daar dan met 60km/h gaat rijden. Echt bok irritant. En ook dezelfde mensen, die dus zo traag rijden dan wel direct links gaan staan bij het stoplicht, terwijl er nog maar 1 auto rechts staat. Waarom links gaan staan als je ook als een slak optrekt?

En geregeld kom ik ook mensen tegen die denken dat ze in een vliegdekschip rijden ofzo, 1,5 meter van de stoep afblijven waardoor de tegenliggers amper nog ruimte overhouden. Als je moeite hebt met de breedte inschatten kun je misschien beter de fiets pakken.
Vooral dat 60 rijden, waar je 80 mag :N
Zeer irritant.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_193157829
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:13 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Vooral dat 60 rijden, waar je 80 mag :N
Zeer irritant.
Of 75-80 op 100 wegen 😩
pi_193219141
Stoplichten deden het niet bij een onoverzichtelijke situatie met wegwerkzaamheden... :{

Overdag zijn er verkeersregelaars maar savonds snachts en smorgensvroeg nemen de stoplichten het over. Iemand heeft dus vergeten de stoplichten aan te zetten... Waarom doen ze er geen tijdschakelaar in!?! :')

Ik heb dus de politie gebeld en die zouden iemand sturen ^O^
pi_193219497
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb het idee dat sinds de snelheidsverlaging/Corona veel mensen erg traag zijn gaan rijden. En dan bedoel ik niet op de snelweg, maar op de andere wegen. Nu al vaak gehad dat ik op een 50km/h weg rijd achter iemand dei 35/40km/h wel een goede snelheid vindt. Of op de provinciale weg waar je gewoon 80km/h mag en dat iemand daar dan met 60km/h gaat rijden. Echt bok irritant. En ook dezelfde mensen, die dus zo traag rijden dan wel direct links gaan staan bij het stoplicht, terwijl er nog maar 1 auto rechts staat. Waarom links gaan staan als je ook als een slak optrekt?

En geregeld kom ik ook mensen tegen die denken dat ze in een vliegdekschip rijden ofzo, 1,5 meter van de stoep afblijven waardoor de tegenliggers amper nog ruimte overhouden. Als je moeite hebt met de breedte inschatten kun je misschien beter de fiets pakken.
Zeer terechte klacht inderdaad. En als je dan gaat inhalen gaan ze seinen :'(
pi_193219787
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb het idee dat sinds de snelheidsverlaging/Corona veel mensen erg traag zijn gaan rijden. En dan bedoel ik niet op de snelweg, maar op de andere wegen. Nu al vaak gehad dat ik op een 50km/h weg rijd achter iemand dei 35/40km/h wel een goede snelheid vindt. Of op de provinciale weg waar je gewoon 80km/h mag en dat iemand daar dan met 60km/h gaat rijden. Echt bok irritant. En ook dezelfde mensen, die dus zo traag rijden dan wel direct links gaan staan bij het stoplicht, terwijl er nog maar 1 auto rechts staat. Waarom links gaan staan als je ook als een slak optrekt?

En geregeld kom ik ook mensen tegen die denken dat ze in een vliegdekschip rijden ofzo, 1,5 meter van de stoep afblijven waardoor de tegenliggers amper nog ruimte overhouden. Als je moeite hebt met de breedte inschatten kun je misschien beter de fiets pakken.
Is wel irritant, maar maakt het ook leuk. Dan moet je zoeken naar een goed moment om in te halen. Met een Tesla niet moeilijk, met een trage auto vergt het wat meer skills.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:23 schreef F.Sinatra het volgende:

Zeer terechte klacht inderdaad. En als je dan gaat inhalen gaan ze seinen :'(
Dat is inderdaad hilarisch. Dan wil je eigenlijk gewoon stoppen om te vragen wat zo iemand bezielt.

Had het vorige week, iemand ramt gewoon z'n auto ervoor waardoor ik vol op de rem moest. En dan loopt ie in z'n spiegel met z'n hoofd te schudden naar mij. Dus ik volgde hem een stukje en daar ging hij alweer parkeren dus ik stop naast hem en vraag: waarom schud je met je hoofd terwijl je zelf je auto er voor pleurt waardoor ik vol op de rem moet? Begon ie wazig te lullen maar volgens mij kwam het neer op "ja je reed te hard" :')
Facts don't care about your feelings
pi_193225181
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Is wel irritant, maar maakt het ook leuk. Dan moet je zoeken naar een goed moment om in te halen. Met een Tesla niet moeilijk, met een trage auto vergt het wat meer skills.
[..]

Dat is inderdaad hilarisch. Dan wil je eigenlijk gewoon stoppen om te vragen wat zo iemand bezielt.

Had het vorige week, iemand ramt gewoon z'n auto ervoor waardoor ik vol op de rem moest. En dan loopt ie in z'n spiegel met z'n hoofd te schudden naar mij. Dus ik volgde hem een stukje en daar ging hij alweer parkeren dus ik stop naast hem en vraag: waarom schud je met je hoofd terwijl je zelf je auto er voor pleurt waardoor ik vol op de rem moet? Begon ie wazig te lullen maar volgens mij kwam het neer op "ja je reed te hard" :')
Ja ik vind inhalen altijd wel leuk hoor. Maar met veel tegenliggers wordt dat nogal lastig en binnen de bebouwde kom doe ik het ook niet zo snel.

Gisteren reed ik over de Enkhuizen - Lelystad dijk en reed er ook weer zo een flapdrol met 80km/h voor me (je mag er 100km/h). Daar kun je altijd wel lekker er voorbij blazen :P
pi_193227633
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja ik vind inhalen altijd wel leuk hoor. Maar met veel tegenliggers wordt dat nogal lastig en binnen de bebouwde kom doe ik het ook niet zo snel.

Gisteren reed ik over de Enkhuizen - Lelystad dijk en reed er ook weer zo een flapdrol met 80km/h voor me (je mag er 100km/h). Daar kun je altijd wel lekker er voorbij blazen :P
Ja die dijk is helemaal lachen.... vooral in de bocht het meeste overzichtelijke stuk is het opeens een doorgetrokken streep :') gaan met die banaaaaan.

Binnen bebouwde kom vaak te druk ja, maar laatste weken niet echt meer dus dan genoeg ruimte. Meeste plekken mag je ook gewoon inhalen in de bebouwde kom... kunnen ze naar me gaan seinen wat je wil maar als iemand 40 rijdt mag ik gewoon inhalen met 50.
Facts don't care about your feelings
pi_193227804
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja ik vind inhalen altijd wel leuk hoor. Maar met veel tegenliggers wordt dat nogal lastig en binnen de bebouwde kom doe ik het ook niet zo snel.

Gisteren reed ik over de Enkhuizen - Lelystad dijk en reed er ook weer zo een flapdrol met 80km/h voor me (je mag er 100km/h). Daar kun je altijd wel lekker er voorbij blazen :P
Ja inhalen doe ik vaker voor de lol, dan dat het echt veel scheelt op zo’n 80 weg. 100 ipv 80 kan op zo’n dijk wel schelen, maar vaak verderop rijdt er weer een truck.

Ooit weleens uit irritatie op de jou wel bekende N9. Reed achter een stoetje van 10 auto’s met voorop zo’n camper die 70 langs het kanaal liep te tuffen. Geen zin om ze alle 10 in te halen bleef ik erachter hangen. Echter achter mijn zo’n opgeleukte Ibiza/206/Civic met spoilers heel nerveus 1m achter mij en telkens middenop rijden om proberen in te halen.

Dus na een tijdje was ik dat gezigzag achter mij wel zat, er waren inmiddels ook meerdere inhaalmogeijkheden geweest, maar deze persoon durfde waarschijnlijk niet. Dus ik schakel terug, dotje gas en ga er 2 voorbij.

In de spiegel zag ik dat de nerveuze “racer” nog altijd probeerde in te halen na een kwartier, maar steeds niet langs diezelfde 2 auto’s ging.

Amateur...

Sowieso wel een irritatie, mensen die hard willen rijden, maar helemaal niet zo goed kunnen rijden. Doe het maar liever niet dan.
.
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:22:58 #132
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193230186
Hard rijden is dan ook een kwestie van het gaspedaal naar beneden duwen. Kunnen rijden is ook met dat ronde ding voor je neus overweg kunnen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193231000
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:22 schreef daNpy het volgende:
Hard rijden is dan ook een kwestie van het gaspedaal naar beneden duwen. Kunnen rijden is ook met dat ronde ding voor je neus overweg kunnen.
Ach dat is ook maar een beetje naar links en rechts bewegen :*
Facts don't care about your feelings
  woensdag 20 mei 2020 @ 23:53:43 #134
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193234067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ach dat is ook maar een beetje naar links en rechts bewegen :*
Maar dan wel eerst vol op het middelste pedaal stampen want *eng*
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193241703
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:22 schreef daNpy het volgende:
Hard rijden is dan ook een kwestie van het gaspedaal naar beneden duwen. Kunnen rijden is ook met dat ronde ding voor je neus overweg kunnen.
Anticiperen en kijken, dat zijn twee zaken veel te weinig gebeuren.
pi_193247284
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En geregeld kom ik ook mensen tegen die denken dat ze in een vliegdekschip rijden ofzo, 1,5 meter van de stoep afblijven waardoor de tegenliggers amper nog ruimte overhouden. Als je moeite hebt met de breedte inschatten kun je misschien beter de fiets pakken.
Wat ik heel vaak zie zijn auto`s die in een bocht niet tussen de lijnen kunnen blijven. Of afslaande auto`s die links af slaan maar dan eerst nog een stuk naar rechts komen of andersom. Ook vaak auto`s die of helemaal links of rechts tegen de lijn staan voor bijvoorbeeld een verkeerslicht. Echt hinderlijk als je er dan net niet langs kan wat ik vaak heb met een groot voertuig maar zelfs in een normaal voertuig kan het net het verschil maken tussen wel of niet er langs kunnen.
pi_193248333
Vaak zie je van die mensen die inderdaad op 1 meter afstand gaan rijden en dan helemaal naar links om te kijken of ze kunnen inhalen. Dan weet je meteen dat 'ie het verkeersinzicht van een bloemkool heeft. Extra leuk is als je er achter eentje rijdt, met goede afstand en dus goed overzicht. Dat die gast precies niet kijkt op het moment dat er ruimte is en er dan lekker voorbij blazen :P

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:29 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]

Wat ik heel vaak zie zijn auto`s die in een bocht niet tussen de lijnen kunnen blijven. Of afslaande auto`s die links af slaan maar dan eerst nog een stuk naar rechts komen of andersom. Ook vaak auto`s die of helemaal links of rechts tegen de lijn staan voor bijvoorbeeld een verkeerslicht. Echt hinderlijk als je er dan net niet langs kan wat ik vaak heb met een groot voertuig maar zelfs in een normaal voertuig kan het net het verschil maken tussen wel of niet er langs kunnen.
Ja inderdaad. Vaak bij kruispunten met 2 rijstroken naar links ofzo, dat je bijna aangereden wordt door iemand die de logische lijn niet kan bedenken. Van de week reed ik ook een tijd achter een BMW die echt vaak over de lijn ging (provinciale weg) en ook echt toen er een vrachtwagen van de andere kant kwam. Ik dacht echt: die moet zeker weten met z'n mobiel bezig zijn. Toen er 2 rijstroken kwamen en ik 'm ging inhalen ging 'ie weer over de lijn bijna tegen mij aan, dus ik toeteren. Beetje dom te kijken die gast, maar hij zat netjes met 2 handen aan het stuur en er zat een passagier naast 'm. Die kan dus niet echt met 2 dingen tegelijk bezig zijn ;(
  zondag 31 mei 2020 @ 23:34:21 #138
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193410797
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn meest voorkomende irritatie (al jaren) is eigenlijk een heel simpele:

RICHTING AANGEVEN! :(

Structureel zie ik dat zeker de helft van de automobilisten die een rotonde verlaten, en ook bij bijvoorbeeld het afslaan een straat in gewoon géén richting aangeven. Zo f#cking irritant en in sommige gevallen ook gewoonweg gevaarlijk.
Hoe moeilijk is het om gewoon dat pookje naast je stuur even een klein tikje te geven :{

Heel moeilijk blijkbaar...
Ja dat dus !! Bloedirritant. Ik heb het idee dat richtingaanwijzers tegenwoordig in het extra pakket zitten en niemand ze er bij neemt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193411017
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja dat dus !! Bloedirritant. Ik heb het idee dat richtingaanwijzers tegenwoordig in het extra pakket zitten en niemand ze er bij neemt.
Nou zeg dat. Vooral op rotondes :{
Alius aliud dicit
pi_193414661
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:43 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Nou zeg dat. Vooral op rotondes :{
Ja en het mooie is, er worden steeds meer rotondes neergepleurd. Theoretisch zijn die dingen misschien praktisch maar in de praktijk vertraagt het toch behoorlijk. Heb mensen gehad die seinen en allemaal handgebaren maken omdat ik te hard reed, inhaalde etc. en dan zelf geen knipperlichten gebruiken op rotondes. Mag ik dan ook seinen? }:|
Facts don't care about your feelings
  maandag 1 juni 2020 @ 11:45:24 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193416682
Wat helemaal irritant is aan die rotondes is dat in veel gemeentes het "hip" is om net voor de rotonde een knikje in de weg te leggen. Je komt aanrijden, knipper aan, rijdt het knikje in, kijkt goed de hele rotonde over, rijdt er weer af... hey ik had mijn knipperlicht toch aan?
Ja dat klopt, maar die ging uit nét voor je bij de rotonde was, omdat je een bocht maakte |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193419303
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:45 schreef daNpy het volgende:
Wat helemaal irritant is aan die rotondes is dat in veel gemeentes het "hip" is om net voor de rotonde een knikje in de weg te leggen. Je komt aanrijden, knipper aan, rijdt het knikje in, kijkt goed de hele rotonde over, rijdt er weer af... hey ik had mijn knipperlicht toch aan?
Ja dat klopt, maar die ging uit nét voor je bij de rotonde was, omdat je een bocht maakte |:(
Herkenbaar, soms wel 10x dat ding aan tikken kf gewoon zelfs inhouden omdat die steeds uit gaat
pi_193419714
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja en het mooie is, er worden steeds meer rotondes neergepleurd. Theoretisch zijn die dingen misschien praktisch maar in de praktijk vertraagt het toch behoorlijk.
Een flinke poos geleden een verhaal van een distributeur die het brandstofverbruik van zijn vrachtwagens steeds meer zag toenemen naarmate er in zijn gebied meer en meer van die minirotondes kwamen, daar waar het normaal gewone voorrangswegen waren.
Beetje rekenen en ze kwamen uit op zo'n kwartje extra aan diesel per rotonde.
  maandag 1 juni 2020 @ 17:34:23 #144
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193420825
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:43 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Nou zeg dat. Vooral op rotondes :{
Net een duimpje omhoog gegeven naar iemand die het verdomde om zijn richtingaanwijzer te geven. Keek me beteuterd aan :D Ik vind persoonlijk geen richting aangeven de grootste "Fuck you" in het verkeer. Niet eens de moeite nemen om een klein tikje tegen een hendel geven, zodat iemand niet voor niks wacht. Zeker als het druk is. Dan ben je gewoon een lul. Meestal krijgen ze van mij een middelvinger.
Horrible Cunt!
  maandag 1 juni 2020 @ 17:41:45 #145
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193420953
Ik heb me ooit laten vertellen dat een gemeente vooral rotondes neer gaat leggen als de jaarlijkse bijdrage van het Rijk op moet om te voorkomen dat ze volgend jaar minder krijgen. Een rotonde is dan relatief makkelijk, want wie kan daar nou op tegen zijn?

Geen idee of het waar is of niet, maar ik zie inderdaad regelmatig een rotonde op een plaats waarvan ik alleen maar kan denken "Waarom dan?"
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 1 juni 2020 @ 17:48:50 #146
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193421087
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:41 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb me ooit laten vertellen dat een gemeente vooral rotondes neer gaat leggen als de jaarlijkse bijdrage van het Rijk op moet om te voorkomen dat ze volgend jaar minder krijgen. Een rotonde is dan relatief makkelijk, want wie kan daar nou op tegen zijn?

Geen idee of het waar is of niet, maar ik zie inderdaad regelmatig een rotonde op een plaats waarvan ik alleen maar kan denken "Waarom dan?"
Dat klopt, dat om de budget te behouden, dat het beter is om het jaarbudget op te maken. Is me ook geleerd tijdens mijn studie. Dus geheel onlogisch lijkt het me niet. Maar of dat specifiek voor rotondes ook geldt weet ik niet.
Horrible Cunt!
  maandag 1 juni 2020 @ 17:51:52 #147
187702 RTR
Olbie
pi_193421135
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:34 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Net een duimpje omhoog gegeven naar iemand die het verdomde om zijn richtingaanwijzer te geven. Keek me beteuterd aan :D Ik vind persoonlijk geen richting aangeven de grootste "Fuck you" in het verkeer. Niet eens de moeite nemen om een klein tikje tegen een hendel geven, zodat iemand niet voor niks wacht. Zeker als het druk is. Dan ben je gewoon een lul. Meestal krijgen ze van mij een middelvinger.
En dan anderen de maat nemen _O-
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  maandag 1 juni 2020 @ 17:53:46 #148
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193421165
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:51 schreef RTR het volgende:

[..]

En dan anderen de maat nemen _O-
Huh? Wat bedoel je?
Horrible Cunt!
  maandag 1 juni 2020 @ 17:56:19 #149
187702 RTR
Olbie
pi_193421207
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:53 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Huh? Wat bedoel je?
Ik vind je middelvinger opsteken naar iemand die je niet kent wel van een andere orde dan iemand die vergeet zijn knipperlicht aan te zetten. Zelf doe ik het ook niet als er niemand is.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  maandag 1 juni 2020 @ 18:00:59 #150
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193421292
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:56 schreef RTR het volgende:

[..]

Ik vind je middelvinger opsteken naar iemand die je niet kent wel van een andere orde dan iemand die vergeet zijn knipperlicht aan te zetten. Zelf doe ik het ook niet als er niemand is.
Mooi. Dat is jouw mening. Ik deel hem niet
Horrible Cunt!
  maandag 1 juni 2020 @ 18:04:14 #151
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193421346
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:56 schreef RTR het volgende:

Zelf doe ik het ook niet als er niemand is.
Gewoon altijd richting aangeven. Kleine moeite. Kun je het ook bijna nooit "vergeten".
Horrible Cunt!
  maandag 1 juni 2020 @ 18:06:34 #152
187702 RTR
Olbie
pi_193421390
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:04 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Gewoon altijd richting aangeven. Kleine moeite. Kun je het ook bijna nooit "vergeten".
Wat heeft het voor nut om 4 uur s'nachts? Ik ga toch ook niet staan wachten voor rood als er verder niemand is.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  maandag 1 juni 2020 @ 18:15:16 #153
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193421545
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:06 schreef RTR het volgende:

[..]

Wat heeft het voor nut om 4 uur s'nachts? Ik ga toch ook niet staan wachten voor rood als er verder niemand is.
Oh! Je rijdt ook nog door rood? En dan hautain doen over een middelvinger? Beetje zelfreflectie zou op zijn plaats zijn.
Horrible Cunt!
pi_193421728
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:06 schreef RTR het volgende:

[..]

Wat heeft het voor nut om 4 uur s'nachts? Ik ga toch ook niet staan wachten voor rood als er verder niemand is.
Ik zou je een held vinden als je dat ook deed bij een roodlichtcamera, En dat je het ook in bezwaar gaat wegens gebrek aan overig verkeer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 1 juni 2020 @ 18:29:43 #155
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193421778
Ik zou het fijn vinden als men niet op elkaar gaat zitten bitchen, zodat ik straks weer een half uur bezig ben met noten en posts wegmikken.

Dank u voor uw begrip en medewerking :*

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_193444368
Nog een klacht. Automobilisten die de merwedebrug bij Gorinchem eng vinden en niet durven in te halen, gaan afremmen tot 60-70km/u en links blijven plakken
pi_193444960
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:06 schreef RTR het volgende:

[..]

Wat heeft het voor nut om 4 uur s'nachts? Ik ga toch ook niet staan wachten voor rood als er verder niemand is.
:9

Ik kan er eigenlijk niet al te boos op worden, al ben ik zelf wel iemand die denk ik relatief vaak op niemand wacht in de auto.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193448673
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

:9

Ik kan er eigenlijk niet al te boos op worden, al ben ik zelf wel iemand die denk ik relatief vaak op niemand wacht in de auto.
Ik doe het zelf ook weleens. Net zoals ik gewoon inhaal bij een doorgetrokken streep als het overzichtelijk is. Ze moeten wat meer plaatsen dan een verfstreep om mij achter een slak te laten hangen :( GAS EROP is het belangrijkste en efficiëntste.

Vanochtend ook weer, kom ik op een kruispunt af met 2 stroken rechtdoor. Rechts staan 3 auto's, links niemand, zie hem al op groen springen dus ik kan mooi door. Gaat er toch eentje van die 3 naar links om dan als een slak daar naast te blijven rijden. Dan wil ik alweer moorden hoor :(
Facts don't care about your feelings
pi_193448712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Vanochtend ook weer, kom ik op een kruispunt af met 2 stroken rechtdoor. Rechts staan 3 auto's, links niemand, zie hem al op groen springen dus ik kan mooi door. Gaat er toch eentje van die 3 naar links om dan als een slak daar naast te blijven rijden. Dan wil ik alweer moorden hoor :(
Hier is vaak andersom. 1 strook wordt bij een kruising 2 stroken voor rechtdoor (en niet terug naar 1 daarna, blijven 2). Staan er soms 10 auto's rechts en links niemand. Waardoor ik de linkerstrook niet kan bereiken en 2 cyclussen van de verkeerslichten mis |:( Elke ochtend weer :')
Regelmatig half door de berm geploegd om er langs te komen :(
pi_193448756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Hier is vaak andersom. 1 strook wordt bij een kruising 2 stroken voor rechtdoor (en niet terug naar 1 daarna, blijven 2). Staan er soms 10 auto's rechts en links niemand. Waardoor ik de linkerstrook niet kan bereiken en 2 cyclussen van de verkeerslichten mis |:( Elke ochtend weer :')
Regelmatig half door de berm geploegd om er langs te komen :(
Oh ja dat had ik vroeger ook voor m'n huis. Maximale benutten van asfalt interesseert de meeste geen zier, als zij het stoplicht zelf maar halen. Helaas was er in mijn situatie geen berm waar je doorheen kon, maar een 50 cm hoge stoep ;(
Facts don't care about your feelings
pi_193450460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik doe het zelf ook weleens. Net zoals ik gewoon inhaal bij een doorgetrokken streep als het overzichtelijk is. Ze moeten wat meer plaatsen dan een verfstreep om mij achter een slak te laten hangen :( GAS EROP is het belangrijkste en efficiëntste.

Vanochtend ook weer, kom ik op een kruispunt af met 2 stroken rechtdoor. Rechts staan 3 auto's, links niemand, zie hem al op groen springen dus ik kan mooi door. Gaat er toch eentje van die 3 naar links om dan als een slak daar naast te blijven rijden. Dan wil ik alweer moorden hoor :(
Maar, geen moord gepleegd?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193450469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Hier is vaak andersom. 1 strook wordt bij een kruising 2 stroken voor rechtdoor (en niet terug naar 1 daarna, blijven 2). Staan er soms 10 auto's rechts en links niemand. Waardoor ik de linkerstrook niet kan bereiken en 2 cyclussen van de verkeerslichten mis |:( Elke ochtend weer :')
Regelmatig half door de berm geploegd om er langs te komen :(
Mensen zijn gewoon bang om van rijstrook te wisselen / cq gebruiken hun spiegels wss niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 13:02:33 #163
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193451791
Ok, ik vind mensen die kleven/duwen bloedirritant dus ik probeer dat zelf dan ook niet te doen...

Maar de pannenkoek die vanmorgen voor mij reed, eerst op een enkelbaans weg waar je 50 mag, de héle tijd 30/35 rijden... En vervolgens wanneer het twee rijbanen werden bleef ie alsnog links rijden met diezelfde 35 km/u.
Daarbij was mijn geduld op een gegeven moment écht op.
:X
pi_193452404
Ik vraag me altijd af of het dan helpt, kleven? :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_193453003
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:42 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me altijd af of het dan helpt, kleven? :P
Op de snelweg heb ik het idee van wel, om mensen naar rechts te krijgen :@
Op een enkelstrooksweg vraag ik het me af.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:18:44 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193453039
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Op de snelweg heb ik het idee van wel, om mensen naar rechts te krijgen :@
Op een enkelstrooksweg vraag ik het me af.
Gewoon rechts inhalen. Veel veiliger als kleven, hebben ze toch niet in de gaten. En als je gaat kleven lok je alleen maar "ik a langzamer rijden", of ze gaan kijken wanneer jij naar rechts gaat en dan ook naar rechts, etc uit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 14:41:24 #167
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193453407
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:42 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me altijd af of het dan helpt, kleven? :P
Nee ws niet... Ben pas op die tweebaansweg echt paar seconden wat dichter achter m gaan rijden en toen ging hij (zij het tergend langzaam) naar rechts en kon ik er langs :')
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:41:25 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193453409
Begin mij flink te ergeren aan die 100 kmh. Toen het nog Corona-rustig was, 100-105 op de cruise en wat appen; dikke prima. ;)
Nu het wat drukker wordt gaat het nergens meer over. Gebakjes die met 95 vrachtwaggels inhalen die dik 90 rijden. Ik voorspel veel meer kopstaart shit als het slechter weer/donkerder wordt.
Rij nu maar weer 120 in de linkerbaan, net zoals voorheen. ^O^ Veel relaxter dan L-R hoppen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193455579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar, geen moord gepleegd?
Mijn advocaat adviseert om daarover niets op Fok te posten.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:42 schreef Messina het volgende:
Ik vraag me altijd af of het dan helpt, kleven? :P
Alleen eventjes als teken van dat je er langs wil. Daarna niet meer. Ik doe het ook zelden, probeer liever wat afstand te houden zodat je overzicht hebt en je voor kan bereiden op een inhaalmanoeuvre >:)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 3 juni 2020 @ 18:54:23 #170
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193457160
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:41 schreef Hyperdude het volgende:
Begin mij flink te ergeren aan die 100 kmh. Toen het nog Corona-rustig was, 100-105 op de cruise en wat appen; dikke prima. ;)
Nu het wat drukker wordt gaat het nergens meer over. Gebakjes die met 95 vrachtwaggels inhalen die dik 90 rijden. Ik voorspel veel meer kopstaart shit als het slechter weer/donkerder wordt.
Rij nu maar weer 120 in de linkerbaan, net zoals voorheen. ^O^ Veel relaxter dan L-R hoppen.
Yep. 120 op de linkerbaan gaat prima. En voor het milieu 100 rijden, heeft bij mijn auto weinig zin. Ik neem de boetes wel op de koop toe. Natuurlijk wel een beetje opletten voor de camera's in de berm.
Horrible Cunt!
pi_193457441
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:54 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Yep. 120 op de linkerbaan gaat prima. En voor het milieu 100 rijden, heeft bij mijn auto weinig zin. Ik neem de boetes wel op de koop toe. Natuurlijk wel een beetje opletten voor de camera's in de berm.
Met de Opel combo waar ik in rij gaat het verbruik naar 1/12 ofzo bij 130kmh, 1/17 bij 100kmh en 1/22 bij 80kmh.

Scheelt toch wel echt flink met zo een blokhut.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193457667
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:54 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Yep. 120 op de linkerbaan gaat prima. En voor het milieu 100 rijden, heeft bij mijn auto weinig zin. Ik neem de boetes wel op de koop toe. Natuurlijk wel een beetje opletten voor de camera's in de berm.
Ik rij eerlijk gezegd al jaren Vmax +30 op de snelweg en door FM 0 boetes.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:26:53 #173
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193457915
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met de Opel combo waar ik in rij gaat het verbruik naar 1/12 ofzo bij 130kmh, 1/17 bij 100kmh en 1/22 bij 80kmh.

Scheelt toch wel echt flink met zo een blokhut.
Ja, het gebruik ligt aan zoveel factoren. Versnellingsbak, aerodynamica, motorinhoud, soort brandstof,soort motor enzovoorts.

Het toerental bij mijn auto is rond de 1500 toeren bij 120. Zal niet zoveel schelen met 100. Mijn automaat heeft 8 versnellingen en de 8e is heel lang. Het zou zelfs mogelijkerwijs efficienter zijn om 120 te rijden ipv 100. Maar die cijfers heb ik niet.
Horrible Cunt!
pi_193457938
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:26 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ja, het gebruik ligt aan zoveel factoren. Versnellingsbak, aerodynamica, motorinhoud, soort brandstof,soort motor enzovoorts.

Het toerental bij mijn auto is rond de 1500 toeren bij 120. Zal niet zoveel schelen met 100. Mijn automaat heeft 8 versnellingen en de 8e is heel lang. Het zou zelfs mogelijkerwijs efficienter zijn om 120 te rijden ipv 100. Maar die cijfers heb ik niet.
3000 toeren hier bij 130...... Bij 1500 toeren zit ik 60 kmh te rijden ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:29:48 #175
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193457965
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik rij eerlijk gezegd al jaren Vmax +30 op de snelweg en door FM 0 boetes.
+30 over de snelheidslimiet is mij iets te gortig in Nederland. Ik vind dan het snelheidsverschil te groot met ander verkeer. En de boetes zijn mij te hoog :D. Maar als de weg leeg is wil ik af en toe als ik haast heb wel wat sneller rijden maar nooit boven +40 over de snelheidslimiet.
Horrible Cunt!
pi_193458010
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:29 schreef tong_poh het volgende:

[..]

+30 over de snelheidslimiet is mij iets te gortig in Nederland. Ik vind dan het snelheidsverschil te groot met ander verkeer. En de boetes zijn mij te hoog :D. Maar als de weg leeg is wil ik af en toe als ik haast heb wel wat sneller rijden maar nooit boven +40 over de snelheidslimiet.
Ik rij 80% in Duitsland. Niet dat het goed praat ofzo, maar op een gegeven moment wen je wel aan de snelheid. Ik doe het uiteraard wanneer het kan. Maar in Duitsland knal ik ook niet met 250 door wanneer ik denk dat iemand naar links zou kunnen komen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:33:27 #177
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193458056
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik rij eerlijk gezegd al jaren Vmax +30 op de snelweg en door FM 0 boetes.
+30 over de snelheidslimiet is mij iets te gortig in Nederland. Ik vind dan het snelheidsverschil te groot met ander verkeer. En de boetes zijn mij te hoog :D. Maar als de weg leeg is wil ik af en toe als ik haast heb wel wat sneller rijden maar nooit boven +40 over de snelheidslimiet.
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

3000 toeren hier bij 130...... Bij 1500 toeren zit ik 60 kmh te rijden ofzo.
Oh! :D. Ja dat scheelt wel veel ja. Bij sommige van mijn vorige auto's scheelde het ook veel tussen 100 en 120. Gelukkig was de benzine een stuk goedkoper in de 90'er jaren. Echt zuinig waren de auto's toen sowieso niet. 1op10 1op9 met een 1800cc motor was vrij normaal.
Horrible Cunt!
pi_193458127
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:33 schreef tong_poh het volgende:
Oh! . Ja dat scheelt wel veel ja. Bij sommige van mijn vorige auto's scheelde het ook veel tussen 100 en 120. Gelukkig was de benzine een stuk goedkoper in de 90'er jaren. Echt zuinig waren de auto's toen sowieso niet. 1op10 1op9 met een 1800cc motor was vrij normaal.
En hij maakt echt een tering herrie die stofzuiger als je hard rijdt.

Ik rij in die auto echt super vaak gewoon achter vrachtwagens de laatste tijd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:37:26 #179
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193458159
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:31 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik rij 80% in Duitsland. Niet dat het goed praat ofzo, maar op een gegeven moment wen je wel aan de snelheid. Ik doe het uiteraard wanneer het kan. Maar in Duitsland knal ik ook niet met 250 door wanneer ik denk dat iemand naar links zou kunnen komen.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik op de autobahn waar het mag veelal 200+ rij. Maar ik probeer ontzettend goed te anticiperen wat anderen gaan doen. Als het te druk wordt rij ik gewoon op de meest linkse baan met het verkeer mee. Dat zit dan op 150km/u ongeveer. Prima tempo.
Horrible Cunt!
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:39:37 #180
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193458212
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:26 schreef tong_poh het volgende:

[..]

... Het zou zelfs mogelijkerwijs efficienter zijn om 120 te rijden ipv 100. Maar die cijfers heb ik niet.
Mijne staat al lang in de 8e bij 100.
In de slomo stand :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:49:44 #181
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193458422
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mijne staat al lang in de 8e bij 100.
In de slomo stand :P
Die van mij ook. Maar volgens een aantal dingen wat ik gelezen heb,is een lager toerental in bepaalde omstandigheden niet persé beter voor het milieu. Of dat waar is, weet ik niet. En als het wel zo is, weet ik niet of dat voor mijn auto geldt. Dus ik ga mijn hoofd er niet over breken en rij de snelheid, dat ik wil. Volgens de overheid, ben ik toch een milieumonster en betaal ik in dit land een stuk meer voor mijn auto dan in de meeste andere landen.
Horrible Cunt!
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:26:42 #182
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193459236
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:49 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Die van mij ook. Maar volgens een aantal dingen wat ik gelezen heb,is een lager toerental in bepaalde omstandigheden niet persé beter voor het milieu. Of dat waar is, weet ik niet. En als het wel zo is, weet ik niet of dat voor mijn auto geldt. Dus ik ga mijn hoofd er niet over breken en rij de snelheid, dat ik wil. Volgens de overheid, ben ik toch een milieumonster en betaal ik in dit land een stuk meer voor mijn auto dan in de meeste andere landen.
In principe draait een motor optimaal onder lichte belasting in de buurt van toerental waarbij max. koppel wordt bereikt, heb ik altijd begrepen.
Maar of dat tegenwoordig nog geldt met max. koppel plateau's vanaf 1500 tot 3500 toeren oid. en turbo? En of er verschil benzine en diesel is?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:37:50 #183
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193459451
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In principe draait een motor optimaal onder lichte belasting in de buurt van toerental waarbij max. koppel wordt bereikt, heb ik altijd begrepen.
Maar of dat tegenwoordig nog geldt met max. koppel plateau's vanaf 1500 tot 3500 toeren oid. en turbo? En of er verschil benzine en diesel is?
Ja zoiets meende ik ook. Dus bij 1800 toeren rijdt ie optimaal bij mij als het klopt. Dat ligt ergens tussen 130 en 140 volgens mij bij mijn auto. Toch maar FM aanschaffen :D
Horrible Cunt!
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:40:46 #184
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193459509
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:37 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ja zoiets meende ik ook. Dus bij 1800 toeren rijdt ie optimaal bij mij als het klopt. Dat ligt ergens tussen 130 en 140 volgens mij bij mijn auto. Toch maar FM aanschaffen :D
Of je zet 'm manual in 6 of 7, en houdt je aan Vmax.
Gebruik je de flippers ook nog eens :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:54:56 #185
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193459779
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Of je zet 'm manual in 6 of 7, en houdt je aan Vmax.
Gebruik je de flippers ook nog eens :P
:D :D :D misschien heb ik het fout en is het toch beter om 100 in zijn 8 te rijden. Het verschilin milieu belasting zal te verwaarlozen zijn. Ik vind het fijner om 120 te rijden en ergens voel ik me dan ook veiliger.
Horrible Cunt!
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 21:12:31 #186
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193460113
Leuk om te lezen dat men het hier over "in z'n 8 rijden" heeft :P Mijn barrel heeft slechts 5 versnellingen en doet 4000 rpm als ik 130 rijd. Schreeuwend. :D
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:18:27 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193460229
Haha, versnellingen. Jullie rijden auto's van voor 1960?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:13:09 #188
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193461225
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:12 schreef dick_laurent het volgende:
Leuk om te lezen dat men het hier over "in z'n 8 rijden" heeft :P Mijn barrel heeft slechts 5 versnellingen en doet 4000 rpm als ik 130 rijd. Schreeuwend. :D
Ik heb nog een auto gehad, die vier versnellingen had
Horrible Cunt!
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:06:28 #189
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_193462195
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:12 schreef dick_laurent het volgende:
Leuk om te lezen dat men het hier over "in z'n 8 rijden" heeft :P Mijn barrel heeft slechts 5 versnellingen en doet 4000 rpm als ik 130 rijd. Schreeuwend. :D
0.9-blok genot _O_

On topic irritatie: gewend zijn aan een 0.9-blok in een auto van amper 1000 kilo waar je normaal altijd alleen in rijdt en dan eens met 4 man in dat autootje rijden. Amper kunnen invoegen met 90 op de snelweg :'(
Flesje bier
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:09:51 #190
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193462280
2CV0,9 ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:58:46 #191
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193463101
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:06 schreef Gezicht het volgende:

[..]

0.9-blok genot _O_

On topic irritatie: gewend zijn aan een 0.9-blok in een auto van amper 1000 kilo waar je normaal altijd alleen in rijdt en dan eens met 4 man in dat autootje rijden. Amper kunnen invoegen met 90 op de snelweg :'(
:D :D :D ! Ik had juist het tegenovergestelde. In mijn eerste auto met de eerste keer de auto vol(5 man), op de afrit begonnen met remmen en dan realiseren, dat de auto toch effe minder remt met 5 man in de auto. Gelukkig zonder de remmen te laten blokkeren op tijd kunnen remmen (geen ABS). Niemand in de auto had het door, maar ik had effe de zweet op het voorhoofd staan. :D :D
Horrible Cunt!
pi_193467266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:13 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik heb nog een auto gehad, die vier versnellingen had
Ik ook, een 732i :P maar dat reed wel goed. Veel beter dan de 3-traps automaat van toen :X
Facts don't care about your feelings
pi_193517817
Ik verbaas me altijd over idioten die je nog even in komen halen vol over een verdrijvingsvlak. Blijkbaar gaan ze er dan klakkeloos vanuit dat ik ze dan ruimte geef door gas los te laten of zelfs te remmen. Liever rij ik op dat soort momenten gewoon lekker met dezelfde snelheid door en dan maar eens zien wat het resultaat zal zijn. Gaat de aso dan vol in de remmen of knalt `ie vol tegen me aan? Maar uiteraard doe ik het niet omdat ik en velen wel kunnen en willen anticiperen. En het is elke automobilist denk ik wel bekend dat verdrijvingsvlakken velen niks kunnen boeien, dus de nette rijder zorgt er op die plekken voor dat de aso rijder er goed vanaf komt.

Waar ik niet met mijn hoofd bij kan is een voorval van afgelopen nacht. Voor mijn werk reed ik rond Schiphol en er was een bepaalde oprit afgesloten. Daar stond een pijlwagen en een automobilist die niet kon besluiten of het links of rechts zou worden besloot maar even voor de pijlwagen stil te staan. Wat mij betreft prima dus ik sloeg rechtsaf en zag de auto niet meer. Ik reed meteen op de linkerstrook want het was duidelijk te zien dat het niet de bedoeling was op de rechterstrook te rijden, omdat er aan het eind obstakels stonden. Komt eerdergenoemde auto me vervolgens met een rotvaart rechts inhalen waardoor ik licht in de remmen moest zodat de auto dus nog net voor de obstakels voor me langs kon vliegen.
  zondag 7 juni 2020 @ 09:04:13 #194
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_193518219
Mensen met teveel pk voor hun inzicht /te weinig pk voor hun rijstijl :N

Ik rij netjes 85 op de teller op een 80 weg, zoeft er 1 me voorbij met een wel degelijk verschil (ik denk dat hij minimaal 100 reed). Helemaal prima, fijne avond.

Vervolgens komen we een overzichtelijke rotonde tegen (2 km verder), waar hij dus veel eerder was dan ik. Ik kan al zien dat er niets aankomt. Hij stilstaan, om in z'n 1 de rotonde te nemen. Moet ik dus weer afremmen, wat ik uiteraard braaf doe.

Hik trekt vervolgens heel langzaam op, maar trekt hem wel weer tot richting de 100 denk ik, hij liep in ieder geval goed uit.
Volgende rotonde. Exact hetzelfde als de vorige... Vreselijk

Als je mij in wil halen, prima, zeker met die snelheid. Maar rij dan wel ook gewoon door.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zondag 7 juni 2020 @ 11:37:32 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193519826
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:04 schreef nijnja het volgende:
Mensen met teveel pk voor hun inzicht /te weinig pk voor hun rijstijl :N

Ik rij netjes 85 op de teller op een 80 weg, zoeft er 1 me voorbij met een wel degelijk verschil (ik denk dat hij minimaal 100 reed). Helemaal prima, fijne avond.

Vervolgens komen we een overzichtelijke rotonde tegen (2 km verder), waar hij dus veel eerder was dan ik. Ik kan al zien dat er niets aankomt. Hij stilstaan, om in z'n 1 de rotonde te nemen. Moet ik dus weer afremmen, wat ik uiteraard braaf doe.

Hik trekt vervolgens heel langzaam op, maar trekt hem wel weer tot richting de 100 denk ik, hij liep in ieder geval goed uit.
Volgende rotonde. Exact hetzelfde als de vorige... Vreselijk

Als je mij in wil halen, prima, zeker met die snelheid. Maar rij dan wel ook gewoon door.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt als een Audi rijder :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 7 juni 2020 @ 13:02:26 #196
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_193520819
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klinkt als een Audi rijder :')
Was geloof ik een kia (in ieder geval geen audi, bmw, mercedes of volkswagen 8)7 )
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juni 2020 @ 16:10:30 #197
842 Zorro
Z
pi_193553275
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:04 schreef nijnja het volgende:
Mensen met teveel pk voor hun inzicht /te weinig pk voor hun rijstijl :N

Ik rij netjes 85 op de teller op een 80 weg, zoeft er 1 me voorbij met een wel degelijk verschil (ik denk dat hij minimaal 100 reed). Helemaal prima, fijne avond.

Vervolgens komen we een overzichtelijke rotonde tegen (2 km verder), waar hij dus veel eerder was dan ik. Ik kan al zien dat er niets aankomt. Hij stilstaan, om in z'n 1 de rotonde te nemen. Moet ik dus weer afremmen, wat ik uiteraard braaf doe.

Hik trekt vervolgens heel langzaam op, maar trekt hem wel weer tot richting de 100 denk ik, hij liep in ieder geval goed uit.
Volgende rotonde. Exact hetzelfde als de vorige... Vreselijk

Als je mij in wil halen, prima, zeker met die snelheid. Maar rij dan wel ook gewoon door.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, de rechtdoorcoureurs. Dezelfden die je op de snelweg voorbij komen gescheurd om vervolgens in een lekkere bocht helemaal stil te vallen en je ze weer net zo vrolijk voorbij gaat. Als ze al niet links blijven hangen. En als je ze wel voorbij kan: zodra de weg weer recht is... ja hoor.
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:02 schreef nijnja het volgende:

[..]

Was geloof ik een kia (in ieder geval geen audi, bmw, mercedes of volkswagen 8)7 )
Volgens mij maken ze bij het rijexamen een aantekening zodat een bepaald soort rijder alleen in een Kia mag rijden. Man man man. Zo van: Niet alle Kia rijders zij sukkels, maar alle sukkels rijden wel Kia. Altijd als ik iets irritants zie denk ik "Zal wel een Kia zijn". Negen van de tien keer klopt het.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:37:16 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193553565
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:10 schreef Zorro het volgende:

Volgens mij maken ze bij het rijexamen een aantekening zodat een bepaald soort rijder alleen in een Kia mag rijden. Man man man. Zo van: Niet alle Kia rijders zij sukkels, maar alle sukkels rijden wel Kia. Altijd als ik iets irritants zie denk ik "Zal wel een Kia zijn". Negen van de tien keer klopt het.
Zie je remlichten op een kaarsrechte weg? Audi. Let er maar eens op :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193608233
Vandaag op een ritje van 300 km 2x gebeld ivm idioten op de weg. 1e keer een busje dat met piepende banden op de snelweg een ongeluk op mijn achterkant weet te voorkomen (hij was zwaar aan het kleven en ik moest remmen omdat dat voor mij ook flink gebeurde). Ook na dat voorval ging meneer rustig door met kleven. Ik heb hem erlangs gelaten en daarna ging hij kleven bij de volgende, rechts inhalen, mensen klem rijden. Dat moet je niet doen met een bedrijfsnaam op je bus. (mevrouw die de telefoon opnam, reageer heel correct trouwens).

Half uurtje later een klassiekertje. Ik rij op de linkerbaan, invoegstrook met 3 auto's erop. De achterste schiet meteen naar de linkerbaan waar ik rijd. Ik moet flink remmen, dus ik claxoneer en knipper met mijn groot licht. Meneer vindt het nodig om tot 3x toe hard op de rem te trappen. Hij blijft links rijden (ik ga naar rechts) en kom naar hem te rijden. Ik kijk hem aan en hij begint meteen boos te gebaren. Ik tik met mijn hand op men hoofd dat hij niet goed is. Voor ik het weet slingert hij zijn auto naar rechts en ik gok dat hij me op 5cm na niet raakt. Ik kan daar zo boos om worden, want je speelt echt met mensenlevens. Ik gebaar dat hij maar gewoon door moet rijden. Dus de politie gebeld, verteld wat we gebeurde en zijn kenteken doorgegeven. Ik hoop dat ze hem nog tegen zijn gekomen.
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  vrijdag 12 juni 2020 @ 23:03:30 #200
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193608547
Als je afslaat naar een niet bijzonder populaire weg of een oprit van een huis, dan is het toch eerst knipperen en dan remmen? Of heb ik het nou fout?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 13 juni 2020 @ 00:01:00 #201
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_193609412
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:03 schreef Tyr80 het volgende:
Als je afslaat naar een niet bijzonder populaire weg of een oprit van een huis, dan is het toch eerst knipperen en dan remmen? Of heb ik het nou fout?
Die volgorde is voor veel mensen lastig. Vergelijkbaar met mensen die op de snelweg eerst naar links gaan en pas halverwege richting aangeven...
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_193611074
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:47 schreef leroytje het volgende:
Vandaag op een ritje van 300 km 2x gebeld ivm idioten op de weg. 1e keer een busje dat met piepende banden op de snelweg een ongeluk op mijn achterkant weet te voorkomen (hij was zwaar aan het kleven en ik moest remmen omdat dat voor mij ook flink gebeurde). Ook na dat voorval ging meneer rustig door met kleven. Ik heb hem erlangs gelaten en daarna ging hij kleven bij de volgende, rechts inhalen, mensen klem rijden. Dat moet je niet doen met een bedrijfsnaam op je bus. (mevrouw die de telefoon opnam, reageer heel correct trouwens).

Half uurtje later een klassiekertje. Ik rij op de linkerbaan, invoegstrook met 3 auto's erop. De achterste schiet meteen naar de linkerbaan waar ik rijd. Ik moet flink remmen, dus ik claxoneer en knipper met mijn groot licht. Meneer vindt het nodig om tot 3x toe hard op de rem te trappen. Hij blijft links rijden (ik ga naar rechts) en kom naar hem te rijden. Ik kijk hem aan en hij begint meteen boos te gebaren. Ik tik met mijn hand op men hoofd dat hij niet goed is. Voor ik het weet slingert hij zijn auto naar rechts en ik gok dat hij me op 5cm na niet raakt. Ik kan daar zo boos om worden, want je speelt echt met mensenlevens. Ik gebaar dat hij maar gewoon door moet rijden. Dus de politie gebeld, verteld wat we gebeurde en zijn kenteken doorgegeven. Ik hoop dat ze hem nog tegen zijn gekomen.
Doet de politie niets mee.
pi_193611217
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Doet de politie niets mee.
Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_193611298
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:50 schreef leroytje het volgende:

[..]

Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.
Nouja bij een heterdaadje (of dashcam bij écht gevaarlijke zaken) wordt het anders. Maar alles los daarvan is erg lastig natuurlijk.

Je hebt immers maar een deel van het verhaal. En wie zegt dat de gedragingen waar zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2020 09:05:10 ]
  zaterdag 13 juni 2020 @ 20:26:20 #205
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193618098
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 08:50 schreef leroytje het volgende:

[..]

Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.
Voor een beschonken bestuurder doen ze wel wat meer werk. Dus gewoon zeggen , dat je vermoedt dat je hem zag zuipen achter het stuur.

Een aantal jaren geleden reed iemand mij bijna aan bij een kruispunt en op het moment dat hij langs reed, zag ik hem lurken aan een flesje sterke drank. Meteeen politie gebeld en ik ben hem op gepaste afstand blijven volgen. In de 10 minuten dat ik hem volgde, heeft ie bijna 10 auto's frontaal aangereden en tig keer met 2 wielen de berm in. Zelfs aan de andere kant van de weg. Op het laatste had die man door, dat ik hem aan het volgen was Dus zei de politie, dat ik moest stoppen met volgen en omdat ze hem ingesloten hadden met meerdere patrouille auto's. Stond zelfs de dag erna in de lokale krant.
Horrible Cunt!
pi_193680736
Vandaag weer eens een dwaasje op de A8, reed nog geen eens 70. Gewoon in een redelijk nette Golf dus geen excuus dat je auto naar de klote is ofzo. Iedereen vol op de rem, rammen auto naar links zonder op te letten, vrachtwagens die in gaan halen etc. Complete chaos doordat 1 iemand een beetje brandstof wil besparen :Z
Facts don't care about your feelings
pi_193681427
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag weer eens een dwaasje op de A8, reed nog geen eens 70. Gewoon in een redelijk nette Golf dus geen excuus dat je auto naar de klote is ofzo. Iedereen vol op de rem, rammen auto naar links zonder op te letten, vrachtwagens die in gaan halen etc. Complete chaos doordat 1 iemand een beetje brandstof wil besparen :Z
.
Tja het zijn moeilijke tijden.
  zondag 21 juni 2020 @ 18:45:21 #208
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_193727433
Oude Opel Corsa die vanaf de snelweg telkens gas bijgeeft als ik een inhaalpoging doe. Vervolgens in de stad hetzelfde gedoe en ook nog eens onnodig links staan bij 2 stoplichten. :r
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zondag 21 juni 2020 @ 20:27:11 #209
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193728680
Sowieso iedereen die onder de maximale snelheid rijdt op plekken waar je niet in kan halen.

Kijk als je nou met een hijskraan rijdt of paardentrailer of wat dan ook prima maar anders ben je gewoon een eikel.

En inb4 maximum snelheid geen minimumsnelheid we weten allemaal dat het gewoon zo is.
pi_193729159
Het blijft wennen, die 100km/u... Het is zo slaapverwekkend traag dat je niet eens doorhebt wanneer het 19u is geweest en je gewoon weer 130km/u mag...
  donderdag 25 juni 2020 @ 01:04:35 #211
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193777143
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:27 schreef incel het volgende:
Sowieso iedereen die onder de maximale snelheid rijdt op plekken waar je niet in kan halen.

Kijk als je nou met een hijskraan rijdt of paardentrailer of wat dan ook prima maar anders ben je gewoon een eikel.

En inb4 maximum snelheid geen minimumsnelheid we weten allemaal dat het gewoon zo is.
Het wordt steeds erger lijkt wel. En het lijkt ook steeds vaker, dat mensen dan kwaad worden als je ze inhaalt waar het gewoon mag. Zelfs een opinie artikel in de Autoweek maakte er een melding van. Dat er langzamer wordt gereden en veel mensen negatief staan tegenover inhalen. Er zijn mensen die achter een tractor blijven rijden tussen Maastricht en Margraten.
Horrible Cunt!
pi_193777970
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 01:04 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Het wordt steeds erger lijkt wel. En het lijkt ook steeds vaker, dat mensen dan kwaad worden als je ze inhaalt waar het gewoon mag. Zelfs een opinie artikel in de Autoweek maakte er een melding van. Dat er langzamer wordt gereden en veel mensen negatief staan tegenover inhalen. Er zijn mensen die achter een tractor blijven rijden tussen Maastricht en Margraten.
Ja omdat dat een gevaarlijke weg is om in te halen. Heb daar bijna een ongeluk gehad terwijl ik goed zicht had op alles. :X
pi_193778194
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 01:04 schreef tong_poh het volgende:

[..]
Er zijn mensen die achter een tractor blijven rijden tussen Maastricht en Margraten.
Als er zo'n sliert auto's achter zo'n tractor zit zou het wel netjes zijn als die tractorbestuurder bij een parkeerhaventje even aan de kant gaat om alles te laten passeren.
pi_193778222
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:07 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Als er zo'n sliert auto's achter zo'n tractor zit zou het wel netjes zijn als die tractorbestuurder bij een parkeerhaventje even aan de kant gaat om alles te laten passeren.
Niet echt een weg waar een tractor eventjes andere voorbij kan laten gaan en ook geen weg wat inhalen bevorderd. Gewoon even geduld, alles komt goed in t leven.
pi_193778655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:13 schreef funnywell het volgende:

[..]

Niet echt een weg waar een tractor eventjes andere voorbij kan laten gaan en ook geen weg wat inhalen bevorderd. Gewoon even geduld, alles komt goed in t leven.
Zijn althans genoeg plekken waar dat kan. Even uit m'n hoofd: keerberg genoeg parkeerplekken, extra rondje bij de rotonde in Cadier&Keer, stukje daarna ligt een bushalte, Bie D'r Mathieu ligt een parking, bij het Amerikaans kerkhof.....
pi_193780454
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:13 schreef funnywell het volgende:

[..]

Niet echt een weg waar een tractor eventjes andere voorbij kan laten gaan en ook geen weg wat inhalen bevorderd. Gewoon even geduld, alles komt goed in t leven.
Je hebt gelijk, maar ik zie dat juist precies andersom. Je leven is niets waard en je leeft maar 1x, gewoon inhalen met alle risico's van dien >:)
Facts don't care about your feelings
pi_193780745
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik zie dat juist precies andersom. Je leven is niets waard en je leeft maar 1x, gewoon inhalen met alle risico's van dien >:)
Het is ook niet veel waard nee, vraag maar aan de VVD
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 14:55:44 #218
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193783498
Ik rijd niet veel aangezien ik nog steeds veelal thuiswerk.... maar mij was ook opgevallen dat (zeker op de snelweg, die paar keer dat ik er op heb gezeten :P ) je eigenlijk twee typen automobilisten ziet nu:

1 = "ik rijd 97 km/u op mijn teller ofwel 93 km/u gps en dit blijf ik doen no matter what, ook al haal ik een vrachtwagen in"

2 = "fuck it, ik rijd nog steeds gewoon 120/130 op de linkerbaan, boeit me geen zak"
pi_193783564
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef dick_laurent het volgende:

2 = "fuck it, ik rijd nog steeds gewoon 120/130 op de linkerbaan, boeit me geen zak"
Ik ben die tweede, maar de snelweg waar ik elke dag rij was sowieso al 100 :')

[ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 25-06-2020 15:10:37 ]
Facts don't care about your feelings
  donderdag 25 juni 2020 @ 16:03:03 #220
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193784616
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:26 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja omdat dat een gevaarlijke weg is om in te halen. Heb daar bijna een ongeluk gehad terwijl ik goed zicht had op alles. :X
Gevaarlijk? Kom op! Ik haal daar een tractor nog veilig in met een 60pk autootje. Super overzichtelijk en meerendeels kaarsrecht. Het probleem is, dat inhalen ongewoon wordt voor teveel mensen en daardoor niet durven. Dikke pech dan voor de mensen die te laf niet durven in te halen.
Horrible Cunt!
  donderdag 25 juni 2020 @ 16:08:24 #221
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193784677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
Ik rijd niet veel aangezien ik nog steeds veelal thuiswerk.... maar mij was ook opgevallen dat (zeker op de snelweg, die paar keer dat ik er op heb gezeten :P ) je eigenlijk twee typen automobilisten ziet nu:

1 = "ik rijd 97 km/u op mijn teller ofwel 93 km/u gps en dit blijf ik doen no matter what, ook al haal ik een vrachtwagen in"

2 = "fuck it, ik rijd nog steeds gewoon 120/130 op de linkerbaan, boeit me geen zak"
Ik ben meestal nr2. Maar als ik iets van 105 op de klok wil rijden, is dat vrij irritant. Ga je inhalen,heb je bumperklevers en blijf je rechts, zit je of achter een vrachtwagen of achter iemand die dus tussen de 90 en 100 rijdt. Ik heb laatst een heel traject op de adaptieve cruise control gereden. Ik had hem boven de 100 ingesteld en bleef zoveel mogelijk rechts. Mijn snelheid zakte dus vaker af naar 60km/u. En dat terwijl het niet druk was. En bij bijna elke oprit iemand die naast mij gaat rijden en verwacht, dat ik even opschuif.
Horrible Cunt!
pi_193787258
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:03 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Gevaarlijk? Kom op! Ik haal daar een tractor nog veilig in met een 60pk autootje. Super overzichtelijk en meerendeels kaarsrecht. Het probleem is, dat inhalen ongewoon wordt voor teveel mensen en daardoor niet durven. Dikke pech dan voor de mensen die te laf niet durven in te halen.
Ik heb het ook niet over margraten }:|
pi_193787357
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:03 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Gevaarlijk? Kom op! Ik haal daar een tractor nog veilig in met een 60pk autootje. Super overzichtelijk en meerendeels kaarsrecht. Het probleem is, dat inhalen ongewoon wordt voor teveel mensen en daardoor niet durven. Dikke pech dan voor de mensen die te laf niet durven in te halen.
Inderdaad, gewoon een kwestie van timen, enkele tientallen meters afstand erachter houden zodat je er en normaal langs kan kijken en even een aanloop kunt nemen om vaart te maken. Dan ben je mooi op snelheid gekomen als de tegenligger passeert en je je voorganger kunt inhalen. Slechts 3 of 4 seconden op de linkerbaan en klaar alweer.

Sommige idioten zitten er vlak achter, en als er dan een gat is, schuiven ze naar de linkerbaan en kunnen dan pas volgas geven... Nou, voordat je goed op tempo bent gaan meerdere seconden verloren... Seconden die wel even het verschil kunnen maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door gebrokenglas op 25-06-2020 19:13:04 ]
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:13:07 #224
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193787430
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:00 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over margraten }:|
Huh? Maar je reageerde op mijn post over de weg tussen Maastricht en Margraten.
Horrible Cunt!
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:14:56 #225
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193787459
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:00 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over margraten }:|
Huh? Maar je reageerde op mijn post over de weg tussen Maastricht en Margraten.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:07 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon een kwestie van timen, enkele tientallen meters afstand erachter houden zodat je er en normaal langs kan kijken en even een aanloop kunt nemen om vaart te maken. Dan ben je mooi op snelheid gekomen als de tegenligger passeert en je je voorganger kunt inhalen. Slechts 3 of 4 seconden op de linkerbaan en klaar alweer.

Sommige idioten zitten er vlak achter, en als er dan een gat is, schuiven ze naar de linkerbaan en kunnen dan pas volgas geven... Nou, voordat je goed op tempo bent gaan meerdere seconden verloren... Seconden die wel even het verschil kunnen maken.
Precies! Wordt ook vaak gezegd bij Stop Politie! op de tv.
Horrible Cunt!
pi_193787635
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Sommige idioten zitten er vlak achter, en als er dan een gat is, schuiven ze naar de linkerbaan en kunnen dan pas volgas geven...
En dan het liefst in een 1.0 3 cilinder eco ding, in een lekkere hoge versnelling. Want je zal eens meer dan 3000 toeren maken :')
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:45:05 #227
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193787889
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
Ik rijd niet veel aangezien ik nog steeds veelal thuiswerk.... maar mij was ook opgevallen dat (zeker op de snelweg, die paar keer dat ik er op heb gezeten :P ) je eigenlijk twee typen automobilisten ziet nu:

1 = "ik rijd 97 km/u op mijn teller ofwel 93 km/u gps en dit blijf ik doen no matter what, ook al haal ik een vrachtwagen in"

2 = "fuck it, ik rijd nog steeds gewoon 120/130 op de linkerbaan, boeit me geen zak"
Niet nummero 2 zijn :') _O_
pi_193788064
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:13 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Huh? Maar je reageerde op mijn post over de weg tussen Maastricht en Margraten.
Keer berg :')
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:31:41 #229
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193788522
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:01 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Keer berg :')
Is er wat mis met jouw hersens?
Horrible Cunt!
pi_193791196
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:31 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Is er wat mis met jouw hersens?
Ik zeg toch keerberg. Margraten :{w
  donderdag 25 juni 2020 @ 23:02:15 #231
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193791690
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:44 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik zeg toch keerberg. Margraten :{w
In jouw reactie op mijn post over de weg tussen Maastricht en Margraten heb je niks over de Keerberg gezegd. Ik heb mijn diploma "gedachten lezen over het internet" nog niet.
Horrible Cunt!
  vrijdag 26 juni 2020 @ 07:55:12 #232
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193795875
Mensen die naast de stoep lopen 8)7 Waarom doe je dat in godsnaam?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  vrijdag 26 juni 2020 @ 07:57:47 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193795889
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 07:55 schreef InverHouse het volgende:
Mensen die naast de stoep lopen 8)7 Waarom doe je dat in godsnaam?
Idem aan fietsers die niet op het fietspad fietsen.

Overigens van de week nog bijna van m'n motor gereden. Komt een les auto met jonge dame en instructeur van een benzinepomp gereden, maar die stopten dus niet. En er werd nog getoeterd ook :D

Dus ik stopte 30 m verder bij het kruispunt, ik wilde vragen of het normaal was om te toeteren als je zelf geen voorrang verleent of dat het een foutje was :P
Maar daar hadden ze geen zin in, ze gingen snel rechts aan me voorbij en draaiden rechtsaf (ik moest links). Jammer wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 08:04:26 #234
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193795914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 07:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Idem aan fietsers die niet op het fietspad fietsen.

Overigens van de week nog bijna van m'n motor gereden. Komt een les auto met jonge dame en instructeur van een benzinepomp gereden, maar die stopten dus niet. En er werd nog getoeterd ook :D

Dus ik stopte 30 m verder bij het kruispunt, ik wilde vragen of het normaal was om te toeteren als je zelf geen voorrang verleent of dat het een foutje was :P
Maar daar hadden ze geen zin in, ze gingen snel rechts aan me voorbij en draaiden rechtsaf (ik moest links). Jammer wel.
Of fietsers die de rotonde verkeerd nemen en dan tegen het verkeer inrijden :+
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_193796071
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:04 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Of fietsers die de rotonde verkeerd nemen en dan tegen het verkeer inrijden :+
Sowieso fietsers die denken aan de andere kant te moeten fietsen.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_193800432
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:04 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Of fietsers die de rotonde verkeerd nemen en dan tegen het verkeer inrijden :+
Soms mag dat gewoon hoor...
Facts don't care about your feelings
pi_193800841
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Soms mag dat gewoon hoor...
Krankzinnig ja dat dat mag!

leuk ook als die fietsers dan een buitenlenadse SUV tegenkomen ...
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193801347
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Krankzinnig ja dat dat mag!

leuk ook als die fietsers dan een buitenlenadse SUV tegenkomen ...
Tja ik heb ook vaak genoeg in de UK gereden waarbij sommige opritten onoverzichtelijk zijn met je stuur links. Je kunt het altijd wel zien maar je moet er wel even goed aan denken.
Facts don't care about your feelings
pi_193804147
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:04 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Of fietsers die de rotonde verkeerd nemen en dan tegen het verkeer inrijden :+
Wordt steeds vaker gefaciliteerd door gemeentes.
.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 17:53:26 #240
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193804190
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:33 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Sowieso fietsers die denken aan de andere kant te moeten fietsen.
Ik zag laatst een vrachtwagen de rotonde verkeerd om nemen :D

Man zit natuurlijk veel hoger en heeft veel meer overzicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door aloa op 26-06-2020 17:59:27 ]
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  vrijdag 26 juni 2020 @ 18:45:18 #241
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_193805030
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja ik heb ook vaak genoeg in de UK gereden waarbij sommige opritten onoverzichtelijk zijn met je stuur links. Je kunt het altijd wel zien maar je moet er wel even goed aan denken.
In Australië nam ik een rotonde terwijl ik naar links keek ipv rechts voor aankomend verkeer. Gelukkig lette mijn pa wel op.
Horrible Cunt!
pi_193805333
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 18:45 schreef tong_poh het volgende:

[..]

In Australië nam ik een rotonde terwijl ik naar links keek ipv rechts voor aankomend verkeer. Gelukkig lette mijn pa wel op.
Yep had ik ook bijna in de UK. Wel handig om altijd iemand naast je te hebben voor heel veel situaties die in je eentje vervelend zijn.

quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:53 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Ik zag laatst een vrachtwagen de rotonde verkeerd om nemen :D

Man zit natuurlijk veel hoger en heeft veel meer overzicht.
Deed hij dat expres? Het kan wel, maar je moet dan ook op de verkeerde weghelft eraf rijden anders maak je een hele rare bocht, onmogelijk voor een vrachtwagen.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 27 juni 2020 @ 09:36:13 #243
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193812397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 19:11 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Yep had ik ook bijna in de UK. Wel handig om altijd iemand naast je te hebben voor heel veel situaties die in je eentje vervelend zijn.
[..]

Deed hij dat expres? Het kan wel, maar je moet dan ook op de verkeerde weghelft eraf rijden anders maak je een hele rare bocht, onmogelijk voor een vrachtwagen.
Lijkt mij wel. Normaal ga je rechtsom, maar hij ging linksom.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_193820188
quote:
Op zaterdag 27 juni 2020 09:36 schreef InverHouse het volgende:

Lijkt mij wel. Normaal ga je rechtsom, maar hij ging linksom.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 22:47:27 #245
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193822689
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 20:54 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja toch.

94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_193826133
quote:
Op zaterdag 27 juni 2020 22:47 schreef InverHouse het volgende:
Ja toch.
Nee. In Nederland is de verplichte rijrichting op een rotonde linksom.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2020 07:49:59 ]
pi_193826148
quote:
6s.gif Op zondag 28 juni 2020 07:49 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nee. In Nederland is de verplichte rijrichting op een rotonde linksom.
Moest even nadenken maar de verwarring is duidelijk. Je gaat inderdaad linksom, maar je zet dus naar rechts in...
  zondag 28 juni 2020 @ 10:38:37 #248
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193827152
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 07:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Moest even nadenken maar de verwarring is duidelijk. Je gaat inderdaad linksom, maar je zet dus naar rechts in...
He?

Stel je moet de eerste afslag nemen, dan ga je linksom?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 28 juni 2020 @ 10:49:12 #249
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_193827272
quote:
3s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:38 schreef InverHouse het volgende:

[..]

He?

Stel je moet de eerste afslag nemen, dan ga je linksom?
Je gaat tegen de klok in, dus op de rotonde zelf rij je linksom.
Ok stelletje hokboeren
  zondag 28 juni 2020 @ 11:50:22 #250
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193827878
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:49 schreef padlarf het volgende:

[..]

Je gaat tegen de klok in, dus op de rotonde zelf rij je linksom.
Je gaat tegen de klok in idd. Maar gaat rechtsom de rotonde op. :D
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 28 juni 2020 @ 11:52:59 #251
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_193827911
Het is moeilijk... :')

Uit het woordenboek:

quote:
links·om (bijwoord)
1 tegen de wijzers van de klok in
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  zondag 28 juni 2020 @ 11:54:35 #252
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193827939
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:52 schreef Mobster273 het volgende:
Het is moeilijk... :')

Uit het woordenboek:
[..]

Ja maar onderin de klok gaan de wijzers....
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 28 juni 2020 @ 11:57:42 #253
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_193827981
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja maar onderin de klok gaan de wijzers....
Nog steeds met de klok mee...
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  zondag 28 juni 2020 @ 11:59:56 #254
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193828023
Boeiend ook. _O- Ik ga wel rechtsaf dan en doe mijn rechter knipperlicht aan als ik eraf ga ;)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 28 juni 2020 @ 12:03:54 #255
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_193828108
quote:
3s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:59 schreef InverHouse het volgende:
Boeiend ook. _O- Ik ga wel rechtsaf dan en doe mijn rechter knipperlicht aan als ik eraf ga ;)
Dat lijkt me sowieso het beste ;)
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  zondag 28 juni 2020 @ 12:11:18 #256
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193828230
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:57 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

Nog steeds met de klok mee...
Nee, jouw definitie: linksom = tegen de klok in. Maar tegen de klok in is onderin de klok...naar rechts!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 12:37:26 #257
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_193828549
quote:
3s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:50 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Je gaat tegen de klok in idd. Maar gaat rechtsom de rotonde op. :D
Troll :')

Je gaat rechtsaf de rotonde op zodat je linksom kunt rijden.

Of zeg je bij iedere afslag "Hier ga ik rechtsom/linksom"?
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 28 juni 2020 @ 12:49:05 #258
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_193828695
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:37 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Troll :')

Je gaat rechtsaf de rotonde op zodat je linksom kunt rijden.

Of zeg je bij iedere afslag "Hier ga ik rechtsom/linksom"?
Bij elke afslag ga ik of rechts of linksaf 8-)

En ik troll nooit o|O
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 13:29:02 #259
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  zondag 28 juni 2020 @ 13:31:53 #260
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193829379
Mensen die een rotonde 3 kwart nemen en dan niet eerst naar links knipperen en dan na de helft naar rechts knipperen :')

Of eraf rijden zonder richting aan te geven waardoor jij voor niks wacht
pi_193829438
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:31 schreef incel het volgende:
Mensen die een rotonde 3 kwart nemen en dan niet eerst naar links knipperen en dan na de helft naar rechts knipperen :')

Wat is daar mis mee?
  zondag 28 juni 2020 @ 13:37:30 #262
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193829464
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:35 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
Omdat je anders niet optimaal communiceert wat je van plan bent.
pi_193830153
Ja. Mijn rij-instructeur zei altijd dat je op rotondes alleen naar rechts hoeft te knipperen omdat een rotonde in principe een rechte weg is met meerdere afslagen naar rechts.
Maar je kunt beter heel duidelijk zijn: voor een rotonde driekwart knipper ik eerst naar links, en voorbij halverwege naar rechts. Dit om helder aan te geven dat ik niet bij de 1e en 2e afslag al afzwaai maar de rotonde blijf rondgaan.
itt legio debielen die helemaal niet knipperen en je dus meestal voor jan l staat te wachten.

[ Bericht 14% gewijzigd door gebrokenglas op 28-06-2020 15:19:50 ]
  FOK!fotograaf zondag 28 juni 2020 @ 14:28:39 #264
842 Zorro
Z
pi_193830365
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 14:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja. Mijn rij-instructeur zei altijd dat je op rotondes alleen naar rechts hoeft te knipperen omdat een rotonde in principe een rechte weg is met meerdere afslagen naar rechts.
Maar je kunt beter heel duidelijk zijn: voor een rotonde driekwart knipper ik eerst naar links, en voorbij halverwege naar rechts. Dit om helder aan te geven dat ik niet bij de 1e en 2e afslag al afzwaai maar de rotonde blijf rondgaan.
itt legio debielen niet helemaal niet knipperen en je dus meestal voor jan l staat te wachten.
Ik ben het helemaal eens met je instructeur _O_

En over de discussie linksom of rechtsom, als je op de rotonde rijdt, naar welke kant stuur je dan zolang je erop zit?

Nou dan.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_193832705
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:37 schreef incel het volgende:

[..]

Omdat je anders niet optimaal communiceert wat je van plan bent.
Als iemand niet knippert weet je toch dat ie van plan is om op de rotonde te blijven.
  zondag 28 juni 2020 @ 18:16:28 #266
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_193833233
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:11 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Nee, jouw definitie: linksom = tegen de klok in. Maar tegen de klok in is onderin de klok...naar rechts!
Tegen zoveel stupiditeit kan ik niet op. Veel plezier ermee.
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  zondag 28 juni 2020 @ 18:20:10 #267
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_193833278
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:42 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Als iemand niet knippert weet je toch dat ie van plan is om op de rotonde te blijven.
In theorie
Ok stelletje hokboeren
  zondag 28 juni 2020 @ 18:25:35 #268
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193833356
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:16 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

Tegen zoveel stupiditeit kan ik niet op. Veel plezier ermee.
Lekker makkelijk, mijn subcentristische visie afdoen als stupiditeit.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193833540
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:11 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Nee, jouw definitie: linksom = tegen de klok in. Maar tegen de klok in is onderin de klok...naar rechts!
En hoe ga je deze rotonde dan nemen?

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 28 juni 2020 @ 18:40:05 #270
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193833576
quote:
19s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

En hoe ga je deze rotonde dan nemen?

[ afbeelding ]
Gewoon, zo d’r omheen.

Komt dit uit Dante’s Inferno?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193833593
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:40 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Gewoon, zo d’r omheen.

Komt dit uit Dante’s Inferno?
Zou kunnen maar nee dat ding bestaat echt overkant van zandvoort ligt ie ergens.
Zie filmpje met uitleg in de link ;)

https://www.wired.com/201(...)le-magic-roundabout/
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 28 juni 2020 @ 18:42:52 #272
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193833604
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:41 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Zou kunnen maar nee dat ding bestaat echt overkant van zandvoort ligt ie ergens.

https://www.wired.com/201(...)le-magic-roundabout/
Tjee, en ik zat al te wachten tot ik weer achter de laptop zat om een punt te kunnen maken over een veel simpelere rotonde...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193833609
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 17:42 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Als iemand niet knippert weet je toch dat ie van plan is om op de rotonde te blijven.
Hoe vaak ik netjes voor een rotonde stop omdat ik een auto zie aan komen zonder knipperlicht aan en die er toch af gaat is ondertussen ontelbaar geworden. Ontzettend irritant.
pi_193833656
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe vaak ik netjes voor een rotonde stop omdat ik een auto zie aan komen zonder knipperlicht aan en die er toch af gaat is ondertussen ontelbaar geworden. Ontzettend irritant.
Ik stel ook voor om daar lijfstraffen op te zetten.
Laten we bij een eerste overtreding beginnen met 20 zweepslagen ~O>
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 28 juni 2020 @ 18:49:32 #275
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193833686
Ja rotondes blijven lastig. Zo ook deze:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stel je bestuurt de auto waar de camera op zit, en je wil achter die donkergrijze (Ford?) aan van de rotonde af. Maar dat mens met het roze jasje op de fiets wil vanuit haar perspectief ook rechtdoor en denkt: "Als ik maar hard genoeg ga dan stoppen ze wel."

Terwijl ik denk: die haaietand(en) op dat fietspad maakt dat alle kruisende bestuurders voorrang moeten krijgen, dus ik in de auto ook. Mevrouw moet wachten bij de tanden, totdat de rotonde (zowel qua fietsers als qua auto's) vrij is om te betreden.

Zo vaak, met name brommers hoor, die dan gewoon snoeihard aan komen vliegen dat je als auto eigelijk geen keus meer hebt, ook al meen ik echt voorrang te hebben met de auto.

Graag uw meningen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193833721
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe vaak ik netjes voor een rotonde stop omdat ik een auto zie aan komen zonder knipperlicht aan en die er toch af gaat is ondertussen ontelbaar geworden. Ontzettend irritant.
Maar dat heeft niet niks met het knipperlicht naar links te maken.
pi_193833823
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:49 schreef Tyr80 het volgende:
Stel je bestuurt de auto waar de camera op zit, en je wil achter die donkergrijze (Ford?) aan van de rotonde af. Maar dat mens met het roze jasje op de fiets wil vanuit haar perspectief ook rechtdoor en denkt: "Als ik maar hard genoeg ga dan stoppen ze wel."

Terwijl ik denk: die haaietand(en) op dat fietspad maakt dat alle kruisende bestuurders voorrang moeten krijgen, dus ik in de auto ook. Mevrouw moet wachten bij de tanden, totdat de rotonde (zowel qua fietsers als qua auto's) vrij is om te betreden.

Graag uw meningen.
Klopt. Zij moet wachten.
Als ze toch doorrijdt (dat zie je aankomen en kun je op anticiperen) kun je haar er even op attenderen hoe het zit (netjes door het raam, zonder vloeken en stemverheffing): "verkeer op de rotonde heeft voorrang, en er staan haaientanden, dit is een voorrangsweg".

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 28-06-2020 19:07:29 ]
  zondag 28 juni 2020 @ 18:59:58 #278
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193833845
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:57 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Klopt. Zij moet wachten.
Als ze toch doorrijdt (dat zie je aankomen en kun je op anticiperen) kun je haar er even op attenderen hoe het zit (netjes door het raam, zonder vloeken en stemverheffing): "verkeer op de rotonde heeft voorrang, en er staan haaientanden, dit is een voorrangsweg'.
Ok, da’s 1, dank.

Probleem is dat het scootertuig dat normaliter de rol van de vrouw vervult ten eerste schijt heeft aan mijn mening en ten tweede allang weg is tegen dat ik m’n raam open heb.

Bonusvraag: Stel ik tik wel een keer zo'n scooter om, is het dan ook weer van 'oto is altijd fout' of kom ik er straffeloos mee weg?

Nog een: als zij direct rechtsaf slaat, moet ze dan alsnog wachten? Want dat is een deel van de onduidelijkheid, dat je er vanuit gaat gaan dat als ze wel de rotonde betreden ze vast niet jouw pad gaan kruisen, etc.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193833929
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:59 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ok, da’s 1, dank.

Probleem is dat het scootertuig dat normaliter de rol van de vrouw vervult ten eerste schijt heeft aan mijn mening en ten tweede allang weg is tegen dat ik m’n raam open heb.

Bonusvraag: Stel ik tik wel een keer zo'n scooter om, is het dan ook weer van 'oto is altijd fout' of kom ik er straffeloos mee weg?
Helaas zijn scooterrijders inderdaad zo weg, daar kun je zelfs met de auto niet tegen op...
En het is vaak teveel moeite om erachteraan te rijden om 'je gelijk te halen'. Daar komt bij dat ze nooit willen accepteren dat zij 'fout waren' bij de rotonde.
Een paar jaar geleden was je inderdaad standaard schuldig bij een botsing, ongeacht of de scooter of fietser zich aan de regels hield, maar tegenwoordig is niet altijd standaard de automoblist de schuldige. Gelukkig maar. En een dashcam is een zegen in zulke gevallen.
  zondag 28 juni 2020 @ 19:08:26 #280
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193833963
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:05 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Helaas zijn scooterrijders inderdaad zo weg, daar kun je zelfs met de auto niet tegen op...
En het is vaak teveel moeite om erachteraan te rijden om 'je gelijk te halen'. Daar komt bij dat ze nooit willen accepteren dat zij 'fout waren' bij de rotonde.
Een paar jaar geleden was je inderdaad standaard schuldig bij een botsing, ongeacht of de scooter of fietser zich aan de regels hield, maar tegenwoordig is niet altijd standaard de automoblist de schuldige. Gelukkig maar. En een dashcam is een zegen in zulke gevallen.
Ja misschien moet ik toch maar eens aan de dashcam ja. Maar vind het zo zonde van mijn sjieke interieur...

Hoe dan ook, dit was mijn grootste irritatie van deze week!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193833967
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:59 schreef Tyr80 het volgende:

Nog een: als zij direct rechtsaf slaat, moet ze dan alsnog wachten? Want dat is een deel van de onduidelijkheid, dat je er vanuit gaat gaan dat als ze wel de rotonde betreden ze vast niet jouw pad gaan kruisen, etc.
Zij moet wachten inderdaad, ook als ze ook rechtsaf gaat dezelfde weg in.
De regel is simpel: ze moet al het verkeer op de voorrangsweg voor laten gaan, ook al 'zal het misschien passen'.
  zondag 28 juni 2020 @ 19:09:25 #282
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193833973
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:08 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zij moet wachten inderdad, ook als ze ook rechtsaf gaat. Ze moet het verkeer op de voorrangsweg voor laten gaan, ook al 'zal het misschien passen'.
Super, je lijkt goed geinformeerd, maak je rotondes ofzo?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193833994
quote:
99s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:09 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Super, je lijkt goed geinformeerd, maak je rotondes ofzo?
Helaas. Als dat zo was zou ik een paar rotondes wel even laten aanpassen. Vooral die onmogelijke mini-rotondes soms.
pi_193904926
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:08 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja misschien moet ik toch maar eens aan de dashcam ja. Maar vind het zo zonde van mijn sjieke interieur...

Hoe dan ook, dit was mijn grootste irritatie van deze week!
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:08 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zij moet wachten inderdaad, ook als ze ook rechtsaf gaat dezelfde weg in.
De regel is simpel: ze moet al het verkeer op de voorrangsweg voor laten gaan, ook al 'zal het misschien passen'.
Ik vind het wel een interessante vraag. Ik denk namelijk dat het een lastig verhaal wordt. Op het moment dat je de fietser schept rijdt zij namelijk wel op de rotonde en moet je als je afslaat het verkeer op de rotonde voorlaten. Dat zij daarvóór een overtreding heeft begaan bij het oprijden van de rotonde zal je als automobilist vermoed ik niet kunnen gebruiken om de schuld bij de andere partij te leggen, hooguit als verzachtende omstandigheid? Als ze je in de flank aanrijdt is dat een signaal dat je nog minder reactietijd had en wordt het nog ingewikkelder..
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:20:01 #285
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193905286
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 12:54 schreef eentwee het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het wel een interessante vraag. Ik denk namelijk dat het een lastig verhaal wordt. Op het moment dat je de fietser schept rijdt zij namelijk wel op de rotonde en moet je als je afslaat het verkeer op de rotonde voorlaten. Dat zij daarvóór een overtreding heeft begaan bij het oprijden van de rotonde zal je als automobilist vermoed ik niet kunnen gebruiken om de schuld bij de andere partij te leggen, hooguit als verzachtende omstandigheid? Als ze je in de flank aanrijdt is dat een signaal dat je nog minder reactietijd had en wordt het nog ingewikkelder..
Ja di's wel mijn punt ongeveer ja. Maar goed, wie weet dat de ontwerper het bewust zo gedaan heeft, als het onduidelijk is let iedereen wel op.

Maja, in de praktijk dus niet. Allerlei (brom)fietsers die eroverheen vliegen, op het fietspad, of zelfde op het weggedeelte waar de auto's rijden, maakt allemaal niet uit.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 15 juli 2020 @ 21:46:16 #286
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194106314
rotonde met 2 banen blijft moeilijk voor sommige mensen. :{w
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:54:34 #287
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_194110904
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:46 schreef cherrycoke het volgende:
rotonde met 2 banen blijft moeilijk voor sommige mensen. :{w
Moet je eens proberen in België. Kom daar regelmatig op een 2-baans rotonde en bijna iedere keer moet ik in de ankers omdat die Belgen niet weten welke baan ze moeten gebruiken voor linksaf/rechtdoor/rechtsaf.
Flesje bier
pi_194112374
Als pauper zonder eigen oprit/garage moet ik parkeerplaatsen in de straat delen met anderen.

Dat op zich is al reden tot klagen, maar als ik mijn dag moet beginnen door een paar keer te steken omdat iemand in de ruimte bedoeld voor twee voertuigen zijn wagen onnodig dicht tegen de mijne plaatst, waarbij zeeën aan ruimte onbenut blijven, dan word ik ook niet goed. |:(
  donderdag 16 juli 2020 @ 13:53:22 #289
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194113205
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:54 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Moet je eens proberen in België. Kom daar regelmatig op een 2-baans rotonde en bijna iedere keer moet ik in de ankers omdat die Belgen niet weten welke baan ze moeten gebruiken voor linksaf/rechtdoor/rechtsaf.
Die plaatjes die precies de rotonde voorstellen zijn ook zó verwarrend!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 16 juli 2020 @ 13:54:05 #290
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194113218
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:48 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Als pauper zonder eigen oprit/garage moet ik parkeerplaatsen in de straat delen met anderen.

Dat op zich is al reden tot klagen, maar als ik mijn dag moet beginnen door een paar keer te steken omdat iemand in de ruimte bedoeld voor twee voertuigen zijn wagen onnodig dicht tegen de mijne plaatst, waarbij zeeën aan ruimte onbenut blijven, dan word ik ook niet goed. |:(
Ik zag laatst 2 van die kleine kutautootjes (formaat Aygo) 3 parkeerplaatsen bezet houden omdat ze precies op 1/3e en 2/3e stonden :')_! :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194113251
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik zag laatst 2 van die kleine kutautootjes (formaat Aygo) 3 parkeerplaatsen bezet houden omdat ze precies op 1/3e en 2/3e stonden :')_! :r
Misschien hebben ze wel heel strak om een auto heen geparkeerd, weet jij veel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 16 juli 2020 @ 13:57:29 #292
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194113261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien hebben ze wel heel strak om een auto heen geparkeerd, weet jij veel.
Een normale auto pastte er niet tussen. Zo'n zelfde wijvenkar misschien, maar die had dan niet zonder schade kunnen wegrijden. Bovendien slaat het nergens op om 1 iemand in te parkeren en een half leeg vak voor/achter je te hebben :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194113329
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Een normale auto pastte er niet tussen. Zo'n zelfde wijvenkar misschien, maar die had dan niet zonder schade kunnen wegrijden. Bovendien slaat het nergens op om 1 iemand in te parkeren en een half leeg vak voor/achter je te hebben :')
Punt is, die gekke gaten kunnnen ontstaan als een ander eerder al fout stond, en men daar dan strak op parkeert.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194113484
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Punt is, die gekke gaten kunnnen ontstaan als een ander eerder al fout stond, en men daar dan strak op parkeert.
Hier doen mensen het ook waar twee vakken staan tussen 2 bomen. Wat ik dan altijd doe is zo dicht mogelijk tegen een boom aanzetten dat de ander er ook makkelijk in kan. Het risico hiervan is dat een mongool je klem kan rijden, daardoor hou ik nu wat meer ruimte over. Sommige mensen laten teveel ruimte over dat de andere weer heel krap moet parkeren.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:54 schreef daNpy het volgende:

Ik zag laatst 2 van die kleine kutautootjes (formaat Aygo) 3 parkeerplaatsen bezet houden omdat ze precies op 1/3e en 2/3e stonden :')_! :r
Toen ik vroeger een iQ reed kon ik achter een smart in 1 vak :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 16 juli 2020 @ 14:19:01 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194113490
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Punt is, die gekke gaten kunnnen ontstaan als een ander eerder al fout stond, en men daar dan strak op parkeert.
I know maar dat lijkt me redelijk sterk in 3 vakken waarbij er 2 precies zo staan dat er niemand meer bij kan ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 19 juli 2020 @ 09:57:57 #296
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_194156099
Busje welke van Leiden tot Schiphol op de A4 op de middelste strook blijft hangen, terwijl de rechter vrij is. Tot en met hij bij knooppunt De Hoek besluit om last minute over het verdrijvingsvlak de A9 op te sturen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_194156271
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Punt is, die gekke gaten kunnnen ontstaan als een ander eerder al fout stond, en men daar dan strak op parkeert.
Kan, maar ik heb het idee dat het vooral is om eigen onkunde te compenseren door veel ruimte voor jezelf te creëren.

Een quote uit een ver verleden:
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:07 schreef Ridocar het volgende:
Hier bij ons een straat verderop (we hebben geen parkeerplaatsen in onze straat) staat een goudkleurige Citroen Xantia altijd op twee parkeervakken (parkeren in de weglengte). nu zijn de vakken niet al te groot maar het is juist deze auto die altijd een meter of twee voor én achter heeft. overigens geen gevalletje per ongeluk, aangezien het hok altijd zo wordt weggezet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 26 juli 2020 @ 18:10:52 #298
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194269044
Lijkt wel of iedereen steeds langzamer gaat rijden, sinds de 100km/h is ingevoerd. En helemaal op zondag. Erg frustrerend.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 26 juli 2020 @ 19:20:15 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194270057
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Lijkt wel of iedereen steeds langzamer gaat rijden, sinds de 100km/h is ingevoerd. En helemaal op zondag. Erg frustrerend.
Het is vooral vervelend dat mensen niet met een fatsoenlijk snelheidsverschil inhalen maar met 98 km/u een auto gaan inhalen die 95 km/u rijdt.
Terwijl degenen die hub rijbewijs hebben gehaald in het pré-120 tijdperk gewoon geleerd hebben vlot in te halen, en dat het daarbij niet zo'n probleem is als je iets harder dan 100 rijdt, want veiligheid telt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194272759
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is vooral vervelend dat mensen niet met een fatsoenlijk snelheidsverschil inhalen maar met 98 km/u een auto gaan inhalen die 95 km/u rijdt.
Terwijl degenen die hub rijbewijs hebben gehaald in het pré-120 tijdperk gewoon geleerd hebben vlot in te halen, en dat het daarbij niet zo'n probleem is als je iets harder dan 100 rijdt, want veiligheid telt.
Ja, dit dus. Ook al mag je 100, ik ga er altijd harder voorbij. Als er iemand achterop komt, trek ik vaak nog ff extra door om diegene zo min mogelijk te hinderen.

Tenzij diegene meteen op m’n bumper zit natuurlijk }) |:)
  zondag 26 juli 2020 @ 22:32:22 #301
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194273209
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Terwijl degenen die hub rijbewijs hebben gehaald in het pré-120 tijdperk gewoon geleerd hebben vlot in te halen, en dat het daarbij niet zo'n probleem is als je iets harder dan 100 rijdt, want veiligheid telt.
Ik heb m'n rijbewijs meer dan 10 jaar geleden gehaald, maar mij werd expliciet verteld dat ook tijdens het inhalen je de maximum snelheid niet mag overschrijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')