Die volgorde is voor veel mensen lastig. Vergelijkbaar met mensen die op de snelweg eerst naar links gaan en pas halverwege richting aangeven...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:03 schreef Tyr80 het volgende:
Als je afslaat naar een niet bijzonder populaire weg of een oprit van een huis, dan is het toch eerst knipperen en dan remmen? Of heb ik het nou fout?
Doet de politie niets mee.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:47 schreef leroytje het volgende:
Vandaag op een ritje van 300 km 2x gebeld ivm idioten op de weg. 1e keer een busje dat met piepende banden op de snelweg een ongeluk op mijn achterkant weet te voorkomen (hij was zwaar aan het kleven en ik moest remmen omdat dat voor mij ook flink gebeurde). Ook na dat voorval ging meneer rustig door met kleven. Ik heb hem erlangs gelaten en daarna ging hij kleven bij de volgende, rechts inhalen, mensen klem rijden. Dat moet je niet doen met een bedrijfsnaam op je bus. (mevrouw die de telefoon opnam, reageer heel correct trouwens).
Half uurtje later een klassiekertje. Ik rij op de linkerbaan, invoegstrook met 3 auto's erop. De achterste schiet meteen naar de linkerbaan waar ik rijd. Ik moet flink remmen, dus ik claxoneer en knipper met mijn groot licht. Meneer vindt het nodig om tot 3x toe hard op de rem te trappen. Hij blijft links rijden (ik ga naar rechts) en kom naar hem te rijden. Ik kijk hem aan en hij begint meteen boos te gebaren. Ik tik met mijn hand op men hoofd dat hij niet goed is. Voor ik het weet slingert hij zijn auto naar rechts en ik gok dat hij me op 5cm na niet raakt. Ik kan daar zo boos om worden, want je speelt echt met mensenlevens. Ik gebaar dat hij maar gewoon door moet rijden. Dus de politie gebeld, verteld wat we gebeurde en zijn kenteken doorgegeven. Ik hoop dat ze hem nog tegen zijn gekomen.
Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.quote:
Nouja bij een heterdaadje (of dashcam bij écht gevaarlijke zaken) wordt het anders. Maar alles los daarvan is erg lastig natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 08:50 schreef leroytje het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.
Voor een beschonken bestuurder doen ze wel wat meer werk. Dus gewoon zeggen , dat je vermoedt dat je hem zag zuipen achter het stuur.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 08:50 schreef leroytje het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot, alhoewel de man die ik aan de telefoon had wel na 2 minuten vroeg waar we op dat moment reden en hij zei: even kijken of we daar iemand hebben rijden. Maargoed voor hetzelfde geld hebben ze meer klachten op dat kenteken (hij zei dat hij daar ook naar ging kijken) en zoeken ze hem een keer op. Ook goed.
.quote:Op donderdag 18 juni 2020 09:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag weer eens een dwaasje op de A8, reed nog geen eens 70. Gewoon in een redelijk nette Golf dus geen excuus dat je auto naar de klote is ofzo. Iedereen vol op de rem, rammen auto naar links zonder op te letten, vrachtwagens die in gaan halen etc. Complete chaos doordat 1 iemand een beetje brandstof wil besparen
Het wordt steeds erger lijkt wel. En het lijkt ook steeds vaker, dat mensen dan kwaad worden als je ze inhaalt waar het gewoon mag. Zelfs een opinie artikel in de Autoweek maakte er een melding van. Dat er langzamer wordt gereden en veel mensen negatief staan tegenover inhalen. Er zijn mensen die achter een tractor blijven rijden tussen Maastricht en Margraten.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:27 schreef incel het volgende:
Sowieso iedereen die onder de maximale snelheid rijdt op plekken waar je niet in kan halen.
Kijk als je nou met een hijskraan rijdt of paardentrailer of wat dan ook prima maar anders ben je gewoon een eikel.
En inb4 maximum snelheid geen minimumsnelheid we weten allemaal dat het gewoon zo is.
Ja omdat dat een gevaarlijke weg is om in te halen. Heb daar bijna een ongeluk gehad terwijl ik goed zicht had op alles.quote:Op donderdag 25 juni 2020 01:04 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Het wordt steeds erger lijkt wel. En het lijkt ook steeds vaker, dat mensen dan kwaad worden als je ze inhaalt waar het gewoon mag. Zelfs een opinie artikel in de Autoweek maakte er een melding van. Dat er langzamer wordt gereden en veel mensen negatief staan tegenover inhalen. Er zijn mensen die achter een tractor blijven rijden tussen Maastricht en Margraten.
Als er zo'n sliert auto's achter zo'n tractor zit zou het wel netjes zijn als die tractorbestuurder bij een parkeerhaventje even aan de kant gaat om alles te laten passeren.quote:Op donderdag 25 juni 2020 01:04 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Er zijn mensen die achter een tractor blijven rijden tussen Maastricht en Margraten.
Niet echt een weg waar een tractor eventjes andere voorbij kan laten gaan en ook geen weg wat inhalen bevorderd. Gewoon even geduld, alles komt goed in t leven.quote:Op donderdag 25 juni 2020 08:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als er zo'n sliert auto's achter zo'n tractor zit zou het wel netjes zijn als die tractorbestuurder bij een parkeerhaventje even aan de kant gaat om alles te laten passeren.
Zijn althans genoeg plekken waar dat kan. Even uit m'n hoofd: keerberg genoeg parkeerplekken, extra rondje bij de rotonde in Cadier&Keer, stukje daarna ligt een bushalte, Bie D'r Mathieu ligt een parking, bij het Amerikaans kerkhof.....quote:Op donderdag 25 juni 2020 08:13 schreef funnywell het volgende:
[..]
Niet echt een weg waar een tractor eventjes andere voorbij kan laten gaan en ook geen weg wat inhalen bevorderd. Gewoon even geduld, alles komt goed in t leven.
Je hebt gelijk, maar ik zie dat juist precies andersom. Je leven is niets waard en je leeft maar 1x, gewoon inhalen met alle risico's van dienquote:Op donderdag 25 juni 2020 08:13 schreef funnywell het volgende:
[..]
Niet echt een weg waar een tractor eventjes andere voorbij kan laten gaan en ook geen weg wat inhalen bevorderd. Gewoon even geduld, alles komt goed in t leven.
Het is ook niet veel waard nee, vraag maar aan de VVDquote:Op donderdag 25 juni 2020 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik zie dat juist precies andersom. Je leven is niets waard en je leeft maar 1x, gewoon inhalen met alle risico's van dien
Ik ben die tweede, maar de snelweg waar ik elke dag rij was sowieso al 100quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
2 = "fuck it, ik rijd nog steeds gewoon 120/130 op de linkerbaan, boeit me geen zak"
Gevaarlijk? Kom op! Ik haal daar een tractor nog veilig in met een 60pk autootje. Super overzichtelijk en meerendeels kaarsrecht. Het probleem is, dat inhalen ongewoon wordt voor teveel mensen en daardoor niet durven. Dikke pech dan voor de mensen die te laf niet durven in te halen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 07:26 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ja omdat dat een gevaarlijke weg is om in te halen. Heb daar bijna een ongeluk gehad terwijl ik goed zicht had op alles.
Ik ben meestal nr2. Maar als ik iets van 105 op de klok wil rijden, is dat vrij irritant. Ga je inhalen,heb je bumperklevers en blijf je rechts, zit je of achter een vrachtwagen of achter iemand die dus tussen de 90 en 100 rijdt. Ik heb laatst een heel traject op de adaptieve cruise control gereden. Ik had hem boven de 100 ingesteld en bleef zoveel mogelijk rechts. Mijn snelheid zakte dus vaker af naar 60km/u. En dat terwijl het niet druk was. En bij bijna elke oprit iemand die naast mij gaat rijden en verwacht, dat ik even opschuif.quote:Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
Ik rijd niet veel aangezien ik nog steeds veelal thuiswerk.... maar mij was ook opgevallen dat (zeker op de snelweg, die paar keer dat ik er op heb gezeten) je eigenlijk twee typen automobilisten ziet nu:
1 = "ik rijd 97 km/u op mijn teller ofwel 93 km/u gps en dit blijf ik doen no matter what, ook al haal ik een vrachtwagen in"
2 = "fuck it, ik rijd nog steeds gewoon 120/130 op de linkerbaan, boeit me geen zak"
Ik heb het ook niet over margratenquote:Op donderdag 25 juni 2020 16:03 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Kom op! Ik haal daar een tractor nog veilig in met een 60pk autootje. Super overzichtelijk en meerendeels kaarsrecht. Het probleem is, dat inhalen ongewoon wordt voor teveel mensen en daardoor niet durven. Dikke pech dan voor de mensen die te laf niet durven in te halen.
Inderdaad, gewoon een kwestie van timen, enkele tientallen meters afstand erachter houden zodat je er en normaal langs kan kijken en even een aanloop kunt nemen om vaart te maken. Dan ben je mooi op snelheid gekomen als de tegenligger passeert en je je voorganger kunt inhalen. Slechts 3 of 4 seconden op de linkerbaan en klaar alweer.quote:Op donderdag 25 juni 2020 16:03 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Gevaarlijk? Kom op! Ik haal daar een tractor nog veilig in met een 60pk autootje. Super overzichtelijk en meerendeels kaarsrecht. Het probleem is, dat inhalen ongewoon wordt voor teveel mensen en daardoor niet durven. Dikke pech dan voor de mensen die te laf niet durven in te halen.
Huh? Maar je reageerde op mijn post over de weg tussen Maastricht en Margraten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:00 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over margraten
Huh? Maar je reageerde op mijn post over de weg tussen Maastricht en Margraten.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:00 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over margraten
Precies! Wordt ook vaak gezegd bij Stop Politie! op de tv.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon een kwestie van timen, enkele tientallen meters afstand erachter houden zodat je er en normaal langs kan kijken en even een aanloop kunt nemen om vaart te maken. Dan ben je mooi op snelheid gekomen als de tegenligger passeert en je je voorganger kunt inhalen. Slechts 3 of 4 seconden op de linkerbaan en klaar alweer.
Sommige idioten zitten er vlak achter, en als er dan een gat is, schuiven ze naar de linkerbaan en kunnen dan pas volgas geven... Nou, voordat je goed op tempo bent gaan meerdere seconden verloren... Seconden die wel even het verschil kunnen maken.
En dan het liefst in een 1.0 3 cilinder eco ding, in een lekkere hoge versnelling. Want je zal eens meer dan 3000 toeren makenquote:Op donderdag 25 juni 2020 19:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Sommige idioten zitten er vlak achter, en als er dan een gat is, schuiven ze naar de linkerbaan en kunnen dan pas volgas geven...
Niet nummero 2 zijnquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
Ik rijd niet veel aangezien ik nog steeds veelal thuiswerk.... maar mij was ook opgevallen dat (zeker op de snelweg, die paar keer dat ik er op heb gezeten) je eigenlijk twee typen automobilisten ziet nu:
1 = "ik rijd 97 km/u op mijn teller ofwel 93 km/u gps en dit blijf ik doen no matter what, ook al haal ik een vrachtwagen in"
2 = "fuck it, ik rijd nog steeds gewoon 120/130 op de linkerbaan, boeit me geen zak"
Keer bergquote:Op donderdag 25 juni 2020 19:13 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Huh? Maar je reageerde op mijn post over de weg tussen Maastricht en Margraten.
In jouw reactie op mijn post over de weg tussen Maastricht en Margraten heb je niks over de Keerberg gezegd. Ik heb mijn diploma "gedachten lezen over het internet" nog niet.quote:
Idem aan fietsers die niet op het fietspad fietsen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 07:55 schreef InverHouse het volgende:
Mensen die naast de stoep lopenWaarom doe je dat in godsnaam?
Of fietsers die de rotonde verkeerd nemen en dan tegen het verkeer inrijdenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 07:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Idem aan fietsers die niet op het fietspad fietsen.
Overigens van de week nog bijna van m'n motor gereden. Komt een les auto met jonge dame en instructeur van een benzinepomp gereden, maar die stopten dus niet. En er werd nog getoeterd ook
Dus ik stopte 30 m verder bij het kruispunt, ik wilde vragen of het normaal was om te toeteren als je zelf geen voorrang verleent of dat het een foutje was
Maar daar hadden ze geen zin in, ze gingen snel rechts aan me voorbij en draaiden rechtsaf (ik moest links). Jammer wel.
Sowieso fietsers die denken aan de andere kant te moeten fietsen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:04 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Of fietsers die de rotonde verkeerd nemen en dan tegen het verkeer inrijden
Soms mag dat gewoon hoor...quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:04 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Of fietsers die de rotonde verkeerd nemen en dan tegen het verkeer inrijden
Krankzinnig ja dat dat mag!quote:
Tja ik heb ook vaak genoeg in de UK gereden waarbij sommige opritten onoverzichtelijk zijn met je stuur links. Je kunt het altijd wel zien maar je moet er wel even goed aan denken.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Krankzinnig ja dat dat mag!
leuk ook als die fietsers dan een buitenlenadse SUV tegenkomen ...
Wordt steeds vaker gefaciliteerd door gemeentes.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:04 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Of fietsers die de rotonde verkeerd nemen en dan tegen het verkeer inrijden
Ik zag laatst een vrachtwagen de rotonde verkeerd om nemenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:33 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Sowieso fietsers die denken aan de andere kant te moeten fietsen.
In Australië nam ik een rotonde terwijl ik naar links keek ipv rechts voor aankomend verkeer. Gelukkig lette mijn pa wel op.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja ik heb ook vaak genoeg in de UK gereden waarbij sommige opritten onoverzichtelijk zijn met je stuur links. Je kunt het altijd wel zien maar je moet er wel even goed aan denken.
Yep had ik ook bijna in de UK. Wel handig om altijd iemand naast je te hebben voor heel veel situaties die in je eentje vervelend zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 18:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
In Australië nam ik een rotonde terwijl ik naar links keek ipv rechts voor aankomend verkeer. Gelukkig lette mijn pa wel op.
Deed hij dat expres? Het kan wel, maar je moet dan ook op de verkeerde weghelft eraf rijden anders maak je een hele rare bocht, onmogelijk voor een vrachtwagen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 17:53 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Ik zag laatst een vrachtwagen de rotonde verkeerd om nemen![]()
Man zit natuurlijk veel hoger en heeft veel meer overzicht.
Lijkt mij wel. Normaal ga je rechtsom, maar hij ging linksom.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 19:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Yep had ik ook bijna in de UK. Wel handig om altijd iemand naast je te hebben voor heel veel situaties die in je eentje vervelend zijn.
[..]
Deed hij dat expres? Het kan wel, maar je moet dan ook op de verkeerde weghelft eraf rijden anders maak je een hele rare bocht, onmogelijk voor een vrachtwagen.
quote:Op zaterdag 27 juni 2020 09:36 schreef InverHouse het volgende:
Lijkt mij wel. Normaal ga je rechtsom, maar hij ging linksom.
Nee. In Nederland is de verplichte rijrichting op een rotonde linksom.quote:
Moest even nadenken maar de verwarring is duidelijk. Je gaat inderdaad linksom, maar je zet dus naar rechts in...quote:Op zondag 28 juni 2020 07:49 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee. In Nederland is de verplichte rijrichting op een rotonde linksom.
He?quote:Op zondag 28 juni 2020 07:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Moest even nadenken maar de verwarring is duidelijk. Je gaat inderdaad linksom, maar je zet dus naar rechts in...
Je gaat tegen de klok in, dus op de rotonde zelf rij je linksom.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:38 schreef InverHouse het volgende:
[..]
He?
Stel je moet de eerste afslag nemen, dan ga je linksom?
Je gaat tegen de klok in idd. Maar gaat rechtsom de rotonde op.quote:Op zondag 28 juni 2020 10:49 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je gaat tegen de klok in, dus op de rotonde zelf rij je linksom.
quote:links·om (bijwoord)
1 tegen de wijzers van de klok in
Ja maar onderin de klok gaan de wijzers....quote:Op zondag 28 juni 2020 11:52 schreef Mobster273 het volgende:
Het is moeilijk...
Uit het woordenboek:
[..]
Nog steeds met de klok mee...quote:Op zondag 28 juni 2020 11:54 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja maar onderin de klok gaan de wijzers....
Dat lijkt me sowieso het bestequote:Op zondag 28 juni 2020 11:59 schreef InverHouse het volgende:
Boeiend ook.Ik ga wel rechtsaf dan en doe mijn rechter knipperlicht aan als ik eraf ga
Nee, jouw definitie: linksom = tegen de klok in. Maar tegen de klok in is onderin de klok...naar rechts!quote:
Trollquote:Op zondag 28 juni 2020 11:50 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Je gaat tegen de klok in idd. Maar gaat rechtsom de rotonde op.![]()
Bij elke afslag ga ik of rechts of linksafquote:Op zondag 28 juni 2020 12:37 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Troll
Je gaat rechtsaf de rotonde op zodat je linksom kunt rijden.
Of zeg je bij iedere afslag "Hier ga ik rechtsom/linksom"?
Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 28 juni 2020 13:31 schreef incel het volgende:
Mensen die een rotonde 3 kwart nemen en dan niet eerst naar links knipperen en dan na de helft naar rechts knipperen
Ik ben het helemaal eens met je instructeurquote:Op zondag 28 juni 2020 14:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja. Mijn rij-instructeur zei altijd dat je op rotondes alleen naar rechts hoeft te knipperen omdat een rotonde in principe een rechte weg is met meerdere afslagen naar rechts.
Maar je kunt beter heel duidelijk zijn: voor een rotonde driekwart knipper ik eerst naar links, en voorbij halverwege naar rechts. Dit om helder aan te geven dat ik niet bij de 1e en 2e afslag al afzwaai maar de rotonde blijf rondgaan.
itt legio debielen niet helemaal niet knipperen en je dus meestal voor jan l staat te wachten.
Als iemand niet knippert weet je toch dat ie van plan is om op de rotonde te blijven.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:37 schreef incel het volgende:
[..]
Omdat je anders niet optimaal communiceert wat je van plan bent.
Tegen zoveel stupiditeit kan ik niet op. Veel plezier ermee.quote:Op zondag 28 juni 2020 12:11 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Nee, jouw definitie: linksom = tegen de klok in. Maar tegen de klok in is onderin de klok...naar rechts!
In theoriequote:Op zondag 28 juni 2020 17:42 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Als iemand niet knippert weet je toch dat ie van plan is om op de rotonde te blijven.
Lekker makkelijk, mijn subcentristische visie afdoen als stupiditeit.quote:Op zondag 28 juni 2020 18:16 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
Tegen zoveel stupiditeit kan ik niet op. Veel plezier ermee.
En hoe ga je deze rotonde dan nemen?quote:Op zondag 28 juni 2020 12:11 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Nee, jouw definitie: linksom = tegen de klok in. Maar tegen de klok in is onderin de klok...naar rechts!
Gewoon, zo d’r omheen.quote:Op zondag 28 juni 2020 18:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
En hoe ga je deze rotonde dan nemen?
[ afbeelding ]
Zou kunnen maar nee dat ding bestaat echt overkant van zandvoort ligt ie ergens.quote:Op zondag 28 juni 2020 18:40 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Gewoon, zo d’r omheen.
Komt dit uit Dante’s Inferno?
Tjee, en ik zat al te wachten tot ik weer achter de laptop zat om een punt te kunnen maken over een veel simpelere rotonde...quote:Op zondag 28 juni 2020 18:41 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Zou kunnen maar nee dat ding bestaat echt overkant van zandvoort ligt ie ergens.
https://www.wired.com/201(...)le-magic-roundabout/
Hoe vaak ik netjes voor een rotonde stop omdat ik een auto zie aan komen zonder knipperlicht aan en die er toch af gaat is ondertussen ontelbaar geworden. Ontzettend irritant.quote:Op zondag 28 juni 2020 17:42 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Als iemand niet knippert weet je toch dat ie van plan is om op de rotonde te blijven.
Ik stel ook voor om daar lijfstraffen op te zetten.quote:Op zondag 28 juni 2020 18:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe vaak ik netjes voor een rotonde stop omdat ik een auto zie aan komen zonder knipperlicht aan en die er toch af gaat is ondertussen ontelbaar geworden. Ontzettend irritant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stel je bestuurt de auto waar de camera op zit, en je wil achter die donkergrijze (Ford?) aan van de rotonde af. Maar dat mens met het roze jasje op de fiets wil vanuit haar perspectief ook rechtdoor en denkt: "Als ik maar hard genoeg ga dan stoppen ze wel."
Terwijl ik denk: die haaietand(en) op dat fietspad maakt dat alle kruisende bestuurders voorrang moeten krijgen, dus ik in de auto ook. Mevrouw moet wachten bij de tanden, totdat de rotonde (zowel qua fietsers als qua auto's) vrij is om te betreden.
Zo vaak, met name brommers hoor, die dan gewoon snoeihard aan komen vliegen dat je als auto eigelijk geen keus meer hebt, ook al meen ik echt voorrang te hebben met de auto.
Graag uw meningen."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
Maar dat heeft niet niks met het knipperlicht naar links te maken.quote:Op zondag 28 juni 2020 18:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe vaak ik netjes voor een rotonde stop omdat ik een auto zie aan komen zonder knipperlicht aan en die er toch af gaat is ondertussen ontelbaar geworden. Ontzettend irritant.
Klopt. Zij moet wachten.quote:Op zondag 28 juni 2020 18:49 schreef Tyr80 het volgende:
Stel je bestuurt de auto waar de camera op zit, en je wil achter die donkergrijze (Ford?) aan van de rotonde af. Maar dat mens met het roze jasje op de fiets wil vanuit haar perspectief ook rechtdoor en denkt: "Als ik maar hard genoeg ga dan stoppen ze wel."
Terwijl ik denk: die haaietand(en) op dat fietspad maakt dat alle kruisende bestuurders voorrang moeten krijgen, dus ik in de auto ook. Mevrouw moet wachten bij de tanden, totdat de rotonde (zowel qua fietsers als qua auto's) vrij is om te betreden.
Graag uw meningen.
Ok, da’s 1, dank.quote:Op zondag 28 juni 2020 18:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Klopt. Zij moet wachten.
Als ze toch doorrijdt (dat zie je aankomen en kun je op anticiperen) kun je haar er even op attenderen hoe het zit (netjes door het raam, zonder vloeken en stemverheffing): "verkeer op de rotonde heeft voorrang, en er staan haaientanden, dit is een voorrangsweg'.
Helaas zijn scooterrijders inderdaad zo weg, daar kun je zelfs met de auto niet tegen op...quote:Op zondag 28 juni 2020 18:59 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ok, da’s 1, dank.
Probleem is dat het scootertuig dat normaliter de rol van de vrouw vervult ten eerste schijt heeft aan mijn mening en ten tweede allang weg is tegen dat ik m’n raam open heb.
Bonusvraag: Stel ik tik wel een keer zo'n scooter om, is het dan ook weer van 'oto is altijd fout' of kom ik er straffeloos mee weg?
Ja misschien moet ik toch maar eens aan de dashcam ja. Maar vind het zo zonde van mijn sjieke interieur...quote:Op zondag 28 juni 2020 19:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Helaas zijn scooterrijders inderdaad zo weg, daar kun je zelfs met de auto niet tegen op...
En het is vaak teveel moeite om erachteraan te rijden om 'je gelijk te halen'. Daar komt bij dat ze nooit willen accepteren dat zij 'fout waren' bij de rotonde.
Een paar jaar geleden was je inderdaad standaard schuldig bij een botsing, ongeacht of de scooter of fietser zich aan de regels hield, maar tegenwoordig is niet altijd standaard de automoblist de schuldige. Gelukkig maar. En een dashcam is een zegen in zulke gevallen.
Zij moet wachten inderdaad, ook als ze ook rechtsaf gaat dezelfde weg in.quote:Op zondag 28 juni 2020 18:59 schreef Tyr80 het volgende:
Nog een: als zij direct rechtsaf slaat, moet ze dan alsnog wachten? Want dat is een deel van de onduidelijkheid, dat je er vanuit gaat gaan dat als ze wel de rotonde betreden ze vast niet jouw pad gaan kruisen, etc.
Super, je lijkt goed geinformeerd, maak je rotondes ofzo?quote:Op zondag 28 juni 2020 19:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zij moet wachten inderdad, ook als ze ook rechtsaf gaat. Ze moet het verkeer op de voorrangsweg voor laten gaan, ook al 'zal het misschien passen'.
Helaas. Als dat zo was zou ik een paar rotondes wel even laten aanpassen. Vooral die onmogelijke mini-rotondes soms.quote:Op zondag 28 juni 2020 19:09 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Super, je lijkt goed geinformeerd, maak je rotondes ofzo?
quote:Op zondag 28 juni 2020 19:08 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja misschien moet ik toch maar eens aan de dashcam ja. Maar vind het zo zonde van mijn sjieke interieur...
Hoe dan ook, dit was mijn grootste irritatie van deze week!
Ik vind het wel een interessante vraag. Ik denk namelijk dat het een lastig verhaal wordt. Op het moment dat je de fietser schept rijdt zij namelijk wel op de rotonde en moet je als je afslaat het verkeer op de rotonde voorlaten. Dat zij daarvóór een overtreding heeft begaan bij het oprijden van de rotonde zal je als automobilist vermoed ik niet kunnen gebruiken om de schuld bij de andere partij te leggen, hooguit als verzachtende omstandigheid? Als ze je in de flank aanrijdt is dat een signaal dat je nog minder reactietijd had en wordt het nog ingewikkelder..quote:Op zondag 28 juni 2020 19:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zij moet wachten inderdaad, ook als ze ook rechtsaf gaat dezelfde weg in.
De regel is simpel: ze moet al het verkeer op de voorrangsweg voor laten gaan, ook al 'zal het misschien passen'.
Ja di's wel mijn punt ongeveer ja. Maar goed, wie weet dat de ontwerper het bewust zo gedaan heeft, als het onduidelijk is let iedereen wel op.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 12:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het wel een interessante vraag. Ik denk namelijk dat het een lastig verhaal wordt. Op het moment dat je de fietser schept rijdt zij namelijk wel op de rotonde en moet je als je afslaat het verkeer op de rotonde voorlaten. Dat zij daarvóór een overtreding heeft begaan bij het oprijden van de rotonde zal je als automobilist vermoed ik niet kunnen gebruiken om de schuld bij de andere partij te leggen, hooguit als verzachtende omstandigheid? Als ze je in de flank aanrijdt is dat een signaal dat je nog minder reactietijd had en wordt het nog ingewikkelder..
Moet je eens proberen in België. Kom daar regelmatig op een 2-baans rotonde en bijna iedere keer moet ik in de ankers omdat die Belgen niet weten welke baan ze moeten gebruiken voor linksaf/rechtdoor/rechtsaf.quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:46 schreef cherrycoke het volgende:
rotonde met 2 banen blijft moeilijk voor sommige mensen.
Die plaatjes die precies de rotonde voorstellen zijn ook zó verwarrend!quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:54 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Moet je eens proberen in België. Kom daar regelmatig op een 2-baans rotonde en bijna iedere keer moet ik in de ankers omdat die Belgen niet weten welke baan ze moeten gebruiken voor linksaf/rechtdoor/rechtsaf.
Ik zag laatst 2 van die kleine kutautootjes (formaat Aygo) 3 parkeerplaatsen bezet houden omdat ze precies op 1/3e en 2/3e stondenquote:Op donderdag 16 juli 2020 12:48 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Als pauper zonder eigen oprit/garage moet ik parkeerplaatsen in de straat delen met anderen.
Dat op zich is al reden tot klagen, maar als ik mijn dag moet beginnen door een paar keer te steken omdat iemand in de ruimte bedoeld voor twee voertuigen zijn wagen onnodig dicht tegen de mijne plaatst, waarbij zeeën aan ruimte onbenut blijven, dan word ik ook niet goed.
Misschien hebben ze wel heel strak om een auto heen geparkeerd, weet jij veel.quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zag laatst 2 van die kleine kutautootjes (formaat Aygo) 3 parkeerplaatsen bezet houden omdat ze precies op 1/3e en 2/3e stonden_!
Een normale auto pastte er niet tussen. Zo'n zelfde wijvenkar misschien, maar die had dan niet zonder schade kunnen wegrijden. Bovendien slaat het nergens op om 1 iemand in te parkeren en een half leeg vak voor/achter je te hebbenquote:Op donderdag 16 juli 2020 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien hebben ze wel heel strak om een auto heen geparkeerd, weet jij veel.
Punt is, die gekke gaten kunnnen ontstaan als een ander eerder al fout stond, en men daar dan strak op parkeert.quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een normale auto pastte er niet tussen. Zo'n zelfde wijvenkar misschien, maar die had dan niet zonder schade kunnen wegrijden. Bovendien slaat het nergens op om 1 iemand in te parkeren en een half leeg vak voor/achter je te hebben
Hier doen mensen het ook waar twee vakken staan tussen 2 bomen. Wat ik dan altijd doe is zo dicht mogelijk tegen een boom aanzetten dat de ander er ook makkelijk in kan. Het risico hiervan is dat een mongool je klem kan rijden, daardoor hou ik nu wat meer ruimte over. Sommige mensen laten teveel ruimte over dat de andere weer heel krap moet parkeren.quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Punt is, die gekke gaten kunnnen ontstaan als een ander eerder al fout stond, en men daar dan strak op parkeert.
Toen ik vroeger een iQ reed kon ik achter een smart in 1 vakquote:Op donderdag 16 juli 2020 13:54 schreef daNpy het volgende:
Ik zag laatst 2 van die kleine kutautootjes (formaat Aygo) 3 parkeerplaatsen bezet houden omdat ze precies op 1/3e en 2/3e stonden_!
I know maar dat lijkt me redelijk sterk in 3 vakken waarbij er 2 precies zo staan dat er niemand meer bij kanquote:Op donderdag 16 juli 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Punt is, die gekke gaten kunnnen ontstaan als een ander eerder al fout stond, en men daar dan strak op parkeert.
Kan, maar ik heb het idee dat het vooral is om eigen onkunde te compenseren door veel ruimte voor jezelf te creëren.quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Punt is, die gekke gaten kunnnen ontstaan als een ander eerder al fout stond, en men daar dan strak op parkeert.
quote:Op zondag 11 januari 2015 16:07 schreef Ridocar het volgende:
Hier bij ons een straat verderop (we hebben geen parkeerplaatsen in onze straat) staat een goudkleurige Citroen Xantia altijd op twee parkeervakken (parkeren in de weglengte). nu zijn de vakken niet al te groot maar het is juist deze auto die altijd een meter of twee voor én achter heeft. overigens geen gevalletje per ongeluk, aangezien het hok altijd zo wordt weggezet.
Het is vooral vervelend dat mensen niet met een fatsoenlijk snelheidsverschil inhalen maar met 98 km/u een auto gaan inhalen die 95 km/u rijdt.quote:Op zondag 26 juli 2020 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Lijkt wel of iedereen steeds langzamer gaat rijden, sinds de 100km/h is ingevoerd. En helemaal op zondag. Erg frustrerend.
Ja, dit dus. Ook al mag je 100, ik ga er altijd harder voorbij. Als er iemand achterop komt, trek ik vaak nog ff extra door om diegene zo min mogelijk te hinderen.quote:Op zondag 26 juli 2020 19:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is vooral vervelend dat mensen niet met een fatsoenlijk snelheidsverschil inhalen maar met 98 km/u een auto gaan inhalen die 95 km/u rijdt.
Terwijl degenen die hub rijbewijs hebben gehaald in het pré-120 tijdperk gewoon geleerd hebben vlot in te halen, en dat het daarbij niet zo'n probleem is als je iets harder dan 100 rijdt, want veiligheid telt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |