Dan zit je er dus te dicht op. Beetje apart voor iemand die vind dat mensen achter hem wél afstand moeten houden niet?quote:Op maandag 6 april 2020 15:12 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Omdat je rechts niet veel ziet achter die vrachtwagen
Dat een agent te hard rijdt, betekent niet dat jij het ook mag.quote:Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.
Hierop inhakend; kunnen mensen die regelmatig stukken Duitse autosnelweg (zonder snelheidslimiet) rijden vertellen of de doorstroming daar significant beter is? Dat men bijvoorbeeld eerder geneigd is om even het gaspedaal diep in te trappen, aangezien je toch geen snelheidsboete krijgt, om snel(ler) een vrachtwagen in te halen opdat de snel naderende achterligger niet gehinderd wordt.quote:Op maandag 6 april 2020 15:12 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dan kunnen ze net zo goed niet meer flitsen en de borden weghalen
Mijn ervaring is dat Duitsers minstens 2 maal in hun spiegel kijken of er een voertuig snel op hun inloopt en dan niet naar links gaan, maar wachten totdat dit snelle voertuig voorbij is.quote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hierop inhakend; kunnen mensen die regelmatig stukken Duitse autosnelweg (zonder snelheidslimiet) rijden vertellen of de doorstroming daar significant beter is?
Duitsland is enorm druk en heeft heel erg veel files. Veel Duitsers rijden ook niet heel hard, zijn echt maar enkele die je echt hard (boven de 160km/h zeg maar) voorbij komen. Mij viel het op dat de files ook echt files zijn. Dus echt vast staan voor langere tijd. Ik probeerde dan ook overdag daar rijden zoveel mogelijk te vermijden en kwam daar vooral nog 's nachts. Vind de tolwegen van Frankrijk in dat opzicht fijner. Nou reed ik overigens altijd maar rond de 130km/h ivm lange bus. Denk zelf niet dat het het hebben van geen max. snelheid files tegen gaat. Maar dat het meer te maken heeft met hoeveel rijstroken er zijn en hoe mensen rijden. Ook in Duitsland merk ik dat mensen 'm gewoon voor je pleuren als je bezig bent met inhalen. Nou rijden er ook veel niet Duitsers in Duitsland..quote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Hierop inhakend; kunnen mensen die regelmatig stukken Duitse autosnelweg (zonder snelheidslimiet) rijden vertellen of de doorstroming daar significant beter is? Dat men bijvoorbeeld eerder geneigd is om even het gaspedaal diep in te trappen, aangezien je toch geen snelheidsboete krijgt, om snel(ler) een vrachtwagen in te halen opdat de snel naderende achterligger niet gehinderd wordt.
@:LoveAtFirstDrive weet hier vast wat over te vertellen.
Dat zeg ik ook niet, maar die doen dat vast niet omdat het levensgevaarlijk is. En ik heb het natuurlijk niet over een situatie waarin ze met zwaailichten achter boeven aan zitten. Hier op de A8 rijdt vaak politie want er zit een politiebureau daar en meestal rijden ze harder. Sommige rijden wel precies 100 en dan zijn er vaak genoeg mensen (zoals ik) die er met 110 ofzo langs gaan en dat interesseert ze ook niet.quote:Op maandag 6 april 2020 15:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat een agent te hard rijdt, betekent niet dat jij het ook mag.
Ja dat hebben ze op meerdere locaties bij de A10 jaren geleden ook gedaan en dat bevorderde de doorstroming. Omdat iedereen ging remmen bij die flitskasten kreeg je juist files.quote:Op maandag 6 april 2020 15:12 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dan kunnen ze net zo goed niet meer flitsen en de borden weghalen
Jij had het toch over een vrachtwagen op de rechter rijstrook links naast de vluchtstrook dus als je deze inhaalt heb je rechts voor hem een dode hoek. Als zo'n droeftoeter rechts inhaalt heb je hem te pakken op je voorbumperquote:Op maandag 6 april 2020 15:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan zit je er dus te dicht op. Beetje apart voor iemand die vind dat mensen achter hem wél afstand moeten houden niet?
Anyway, ook met een langzame auto kun je prima een inhaalactie vlot doen, je zoekt een gat uit op de linkerbaan en past je snelheid aan zodat je nog ruimte genoeg hebt om weer te acceleren. Vlak voor het gat jou "bereikt" geef je vast gas zodat je snelheid idem is aan de linkerbaan thv het gat.
Je voegt in en voor de vrachtwagen weer naar rechts, klaar.
Idem voor mensen die éérst 50~60 gaan rijden achter een trekker op een 80 weg, en dán pas gaan kijken of ze in kunnen halen Zelfde trucje en je hoeft je rem nooit aan te raken, wat sowieso vrij suf is op rechte wegen.
Nee dat was ik niet, en mensen die inhalen via de vluchtstrook kom je enkel tegen als je links de boel dicht loopt te houden, waar ik dus geen last van heb. Overigens moet je altijd kijken waar je naar toe gaat, dat leren ze je niet voor niks bij rijlessen.quote:Op maandag 6 april 2020 20:29 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Jij had het toch over een vrachtwagen op de rechter rijstrook links naast de vluchtstrook dus als je deze inhaalt heb je rechts voor hem een dode hoek. Als zo'n droeftoeter rechts inhaalt heb je hem te pakken op je voorbumper
Je kan natuurlijk niet door een vrachtwagen heen kijken. Stel er komt iemand met ongeveer dezelfde snelheid van rechts dan ga ik toch liever met gepaste snelheid langs zo'n vrachtwagenquote:Op maandag 6 april 2020 20:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee dat was ik niet, en mensen die inhalen via de vluchtstrook kom je enkel tegen als je links de boel dicht loopt te houden, waar ik dus geen last van heb. Overigens moet je altijd kijken waar je naar toe gaat, dat leren ze je niet voor niks bij rijlessen.
Wat is dit voor vage, uit zijn verband getrokken hypothetische situatie?quote:Op dinsdag 7 april 2020 06:28 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk niet door een vrachtwagen heen kijken. Stel er komt iemand met ongeveer dezelfde snelheid van rechts dan ga ik toch liever met gepaste snelheid langs zo'n vrachtwagen
De politie rijdt niet harder als dat even efficienter is. De politie rijdt atijd (iets) harder dan de rest. Dit doen ze om zoveel mogelijk te kunnen controleren. Als ze zich netjes aan de snelheid zouden houden dan zijn ze constant omgeven door hetzelfd verkeer. Heeft dus weinig nutquote:Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.
In programma's als wegmisbruikers en blik op de weg rijdt de onopvallende surveillance meestal iets langzamer dan de rest. De hardrijders komen dan vanzelf voorbij.quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:06 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
De politie rijdt niet harder als dat even efficienter is. De politie rijdt atijd (iets) harder dan de rest. Dit doen ze om zoveel mogelijk te kunnen controleren. Als ze zich netjes aan de snelheid zouden houden dan zijn ze constant omgeven door hetzelfd verkeer. Heeft dus weinig nut
Wat heeft het voor nut om mensen te controleren die zich aan de snelheid houden?quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:06 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
De politie rijdt niet harder als dat even efficienter is. De politie rijdt atijd (iets) harder dan de rest. Dit doen ze om zoveel mogelijk te kunnen controleren. Als ze zich netjes aan de snelheid zouden houden dan zijn ze constant omgeven door hetzelfd verkeer. Heeft dus weinig nut
Ik rijd de maximale snelheid hierbij en dat is gewoon 100quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is dit voor vage, uit zijn verband getrokken hypothetische situatie?
Dus jij haalt express langzaam aan voor het geval er iemand over de vluchtstrook komt en je daarmee een aanrijding krijgt? Kijk jij nooit als je van baan wisselt dan? Of ga je op 0,3 meter voor een vrachtwagen weer naar rechts? Als je een hogere snelheid dan de vrachtwagen hebt maak je veel meer meters per tijdseenheid waardoor er dus ook snel meer ruimte komt en de situatie snel weer overzichtelijk is.
Het is allemaal wel érg ver gezocht vind je zelf niet? Een soort van problemen maken die er niet zijn, juist door express te langzaam gaan rijden
Je hebt jezelf vast geluld dus.quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:08 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik rijd de maximale snelheid hierbij en dat is gewoon 100
waarom 100 is 100 dus dat rijd ik en gepaste snelheid bedoel ik mee dat ik niet 105 of meer er voorbij ga.quote:
Ja het is duidelijk. Ik snap je vrees voor vluchtstrookrijders ook heel goed.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:30 schreef ManianMan het volgende:
[..]
waarom 100 is 100 dus dat rijd ik en gepaste snelheid bedoel ik mee dat ik niet 105 of meer er voorbij ga.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja het is duidelijk. Ik snap je vrees voor vluchtstrookrijders ook heel goed.
Beter een onopvallende auto inzetten en achter een vrachtwagen plakken idd als je daarvoor controleert.quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om mensen te controleren die zich aan de snelheid houden?
Precies, of met een dikke sjonnie BMW gaan lopen drukken/uitlokken en dan bekeurenquote:Op dinsdag 7 april 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beter een onopvallende auto inzetten en achter een vrachtwagen plakken idd als je daarvoor controleert.
Ah, de lokfiets methode.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Precies, of met een dikke sjonnie BMW gaan lopen drukken/uitlokken en dan bekeuren
Heb het één keertje gehad, ik reed toen 20 a 30 te hard en een oude golf 5 ging met me mee. Bij het stoplicht ging ie links van me staan en trok hard op dus dat deed ik ook. Stoplicht daarna doet ie raampje open politie pfffff. Heb je geld teveel zei hij. Ik zei: nee. Hij: oke rij dan normaal. En ging ie er vandoor dus ik kwam er nog goed mee weg.quote:
Lekker hypocriet weerquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb het één keertje gehad, ik reed toen 20 a 30 te hard en een oude golf 5 ging met me mee. Bij het stoplicht ging ie links van me staan en trok hard op dus dat deed ik ook. Stoplicht daarna doet ie raampje open politie pfffff. Heb je geld teveel zei hij. Ik zei: nee. Hij: oke rij dan normaal. En ging ie er vandoor dus ik kwam er nog goed mee weg.
Nog mooier als je ze dan in kan halen omdat jij wél de groene golf pakt. .quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
Mij viel vaak op dat men ofwel als een totale idioot, nog net niet met piepende banden, optrekt bij een stoplicht, ofwel als een totale slak waarbij je je afvraagt of diegene z'n gaspedaal wel werkt.
Zit weinig tussenin merk ik.
Bij de hysterische -ik moet zo hard mogelijk optrekken- gastjes vind ik het stiekem altijd dubbel grappig als 200m verderop het volgende stoplicht op rood staat en je drie seconden later doodleuk weer naast ze staat zo van "zo, daar ben je veel mee opgeschoten he?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |