Weet je wat pas erg is? Dat je borden 30 en werk in uitvoering voor de kat z'n kut neer zet, omdat iedereen schijt heeft aan monteur dezes die in een gat probeert een huisaansluiting te maken terwijl het verkeer gewoon voorbij raast.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:49 schreef incel het volgende:
Mensen die zich precies aan de 100km/u houden op de snelweg ook al is er geen hond Of mensen die precies 50 rijden of zo bij wegwerkzaamheden ook al kan je er makkelijk langs of is het zelfs buiten werktijden etc.
Mensen die 130/140 willen rijden omdat ze vinden dathet rustig is, en dan zich als een idioot gedragen als ik met 105 op de cc een vrachtwagen in wil halen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:49 schreef incel het volgende:
Mensen die zich precies aan de 100km/u houden op de snelweg ook al is er geen hond
Dit. Ik heb 0,0 haast (ik ben blijkbaar wel op tijd vertrokken itt die mongolen debielen idioten met te weinig tijd) en ik ga gewoon streep 100. Ook als ik in ga halen.quote:Op zondag 5 april 2020 15:20 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Mensen die 130/140 willen rijden omdat ze vinden dathet rustig is, en dan zich als een idioot gedragen als ik met 105 op de cc een vrachtwagen in wil halen.
Als ik in de verte auto's aan zie komen wil ik nog wel eens de cc op 110 zetten om er wat vlotter voorbij te gaan, maar meestal staat de cc gewoon op 103-105. Op tijd vertrekken scheelt een hoop.quote:Op zondag 5 april 2020 19:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit. Ik heb 0,0 haast (ik ben blijkbaar wel op tijd vertrokken itt die mongolen debielen idioten met te weinig tijd) en ik ga gewoon streep 100. Ook als ik in ga halen.
Als je 0.0 haast hebt, waarom zou je dan een vrachtwagen gaan inhalen terwijl je daarmee ziet dat je andere weggebruikers hindert?quote:Op zondag 5 april 2020 19:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit. Ik heb 0,0 haast (ik ben blijkbaar wel op tijd vertrokken itt die mongolen debielen idioten met te weinig tijd) en ik ga gewoon streep 100. Ook als ik in ga halen.
Want als ik vrachtauto's ga inhalen doe ik dat als enige reden dat ik moedwillig of doelbewust anderen ga hinderen? Is dat wat je bedoelt?quote:Op zondag 5 april 2020 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je 0.0 haast hebt, waarom zou je dan een vrachtwagen gaan inhalen terwijl je daarmee ziet dat je andere weggebruikers hindert?
Ik heb ook vaak genoeg geen haast, dan rij ik rechts. Zie zo vaak mensen rustig rijden om dan bij het stoplicht toch naar de linkerstrook te gaan en dan als een slak op te trekken. Leg mij dat maar eens uit? Klinkt gewoon als anderen irriteren. Ik heb geen haast, dus dan heeft niemand maar haast.
Het is veelal een kwestie van anticiperen. Als ik op de rechterstrook naar een vrachtwagen toe rijdt let ik op naderend sneller verkeer en ga ik even van het gas af om indien nodig ruimte te geven. Meeste chauffeurs die willen doorrijden zien dat wel en geven dan beetje gas bij zodat we beiden zonder problemen voorbij de vrachtwagen komen.quote:Op zondag 5 april 2020 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je 0.0 haast hebt, waarom zou je dan een vrachtwagen gaan inhalen terwijl je daarmee ziet dat je andere weggebruikers hindert?
Anti-klacht: Lekker cruisecontrollen met de teller precies op de 100quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:49 schreef incel het volgende:
Mensen die zich precies aan de 100km/u houden op de snelweg ook al is er geen hond
Linkerbaan is om in te halen, zo simpel is het. En als jij zo strikt aan de vmax wil houden en iemand voor jou rijdt 99 en jij haalt in met 100 vind jij dat je niemand hindert? Ik denk dat zelfs een politie agent liever heeft dat je dan even inhaalt met 110 ipv een minuut langs een andere auto te hangen. Volgens jouw redenatie is het prima om op een tweebaans 100 km/u naast een andere auto te rijden want dat is toch de vmax dus niemand mag harderquote:Op zondag 5 april 2020 23:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Want als ik vrachtauto's ga inhalen doe ik dat als enige reden dat ik moedwillig of doelbewust anderen ga hinderen? Is dat wat je bedoelt?
Is het niet vreemd dat ik überhaupt andere weggebruikers aan het hinderen ben terwijl ik Vmax rij?
Welk deel van hinderen begrijp ik niet als andere weggebruikers zich aan diezelfde maximumsnelheid moeten houden?
Er staat overigens 100 op die borden, geen 103. Dus dat argument vind ik gewoon onzinnig als je die 3km/u verschil gaat opvoeren als "hinderen". Prima als je zelf 103 ofzo wilt gaan rijden, maar gaan seinen als je voorganger niet die snelheid rijdt gaat niet helpen. Bij mij iig niet.
Oh, en wat betreft je laatste argument, ik sta zelden links opgesteld voor een verkeerslicht. Ik hinder niet moedwillig, ik ben vlot genoeg weg, ik houd mij echter ook aan de snelheid.
Waarom zou iemand die zich aan de regels houdt de regels moeten overtreden omdat iemand die de regels overtreedt daar hinder van heeft?quote:Op maandag 6 april 2020 08:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Linkerbaan is om in te halen, zo simpel is het. En als jij zo strikt aan de vmax wil houden en iemand voor jou rijdt 99 en jij haalt in met 100 vind jij dat je niemand hindert? Ik denk dat zelfs een politie agent liever heeft dat je dan even inhaalt met 110 ipv een minuut langs een andere auto te hangen. Volgens jouw redenatie is het prima om op een tweebaans 100 km/u naast een andere auto te rijden want dat is toch de vmax dus niemand mag harder
Het is uiteraard je goed recht om dit te doen. Echter als ik achter iemand zit die zo inhaalt zou dat me ook irriteren denk ik.quote:Op zondag 5 april 2020 19:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit. Ik heb 0,0 haast (ik ben blijkbaar wel op tijd vertrokken itt die mongolen debielen idioten met te weinig tijd) en ik ga gewoon streep 100. Ook als ik in ga halen.
Ik denk dat de politie het juist wel goedkeurt als je gewoon 100 rijd.quote:Op maandag 6 april 2020 08:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Linkerbaan is om in te halen, zo simpel is het. En als jij zo strikt aan de vmax wil houden en iemand voor jou rijdt 99 en jij haalt in met 100 vind jij dat je niemand hindert? Ik denk dat zelfs een politie agent liever heeft dat je dan even inhaalt met 110 ipv een minuut langs een andere auto te hangen. Volgens jouw redenatie is het prima om op een tweebaans 100 km/u naast een andere auto te rijden want dat is toch de vmax dus niemand mag harder
Ik hoop oprecht dat er eens flitser staat op dat inhaal moment 100 is 100 geen 120quote:Op maandag 6 april 2020 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is uiteraard je goed recht om dit te doen. Echter als ik achter iemand zit die zo inhaalt zou dat me ook irriteren denk ik.
Niet omdat ik haast heb (hell, ik heb al in geen tijden meer op de snelweg gereden ) maar omdat ik zelf het bloedirritant vind om al kruipend met 3 km/u verschil een auto of vrachtauto in te halen. Dat duurt me echt te lang op die manier
Dus ook op bijv de A2 waar het voorheen ook al vaak 100 was, doe ik tijdens het inhalen gewoon ff het gas intrappen zodat ik fftjes 115/120 ga en er vlotter langs ben. Daarna als ik weer naar rechts ga zak ik rustig terug naar de 100.
Die twintig seconden dat je even met wat hogere snelheid aan het inhalen bent zal echt zo goed als geen gevolgen hebben kwa trajectconrole zolang je daarna weer meteen terugzakt naar de 100 en je bent tenminste niet een kwartier bezig met iemand inhalen
Trajectcontrole zegt 'ie toch?quote:Op maandag 6 april 2020 12:41 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat er eens flitser staat op dat inhaal moment 100 is 100 geen 120
Dan houden die 50 auto's zich maar aan de snelheid en afstandquote:Op maandag 6 april 2020 12:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Politie gaat echt niet moeilijk doen als je wat harder rijdt tijdens inhalen. Vaak genoeg politie met Vmax +10 ingehaald. Zolang je uiteraard niet slingert etc. maar normaal rijdt boeit het ze echt niet. Het is ook van belang dat het verkeerd goed doorstroomt, als jij met 100km/h iemand inhaalt die 95km/h rijdt terwijl er 50 auto's achter je hangen zou ik ook liever hebben dat je wat harder rijdt.
Ok? Je mist m'n punt denk ik, maar maakt niet uitquote:Op maandag 6 april 2020 12:48 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dan houden die 50 auto's zich maar aan de snelheid en afstand
Tjah. Sommige mensen leven nou eenmaal erg met "ein befehl ist ein befehl!!!" mentaliteitquote:Op maandag 6 april 2020 12:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ok? Je mist m'n punt denk ik, maar maakt niet uit
Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.quote:Op maandag 6 april 2020 12:39 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie het juist wel goedkeurt als je gewoon 100 rijd.
Dan kunnen ze net zo goed niet meer flitsen en de borden weghalenquote:Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.
Sommige mensen begrijpen niet dat algehele doorstroming belangrijker is dan jezelf. Zowel mensen die te hard rijden als te zacht overigens. Ik rij in m'n Tesla altijd te hard en in m'n Berlingo als een slak (kan bijna niet anders ) en met beide auto's hinder ik zo min mogelijk mensen. Ik haal die vrachtwagen pas in als ik niemand meer zie en dan trap ik ook wel beetje gas erbij. Wat mij opvalt is dat de meeste mensen bij het inhalen juist gas gaan minderen en als ze er langs zijn weer naar de rechterstrook gaan en dan gas gaan geven
Omdat je rechts niet veel ziet achter die vrachtwagenquote:Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.
Sommige mensen begrijpen niet dat algehele doorstroming belangrijker is dan jezelf. Zowel mensen die te hard rijden als te zacht overigens. Ik rij in m'n Tesla altijd te hard en in m'n Berlingo als een slak (kan bijna niet anders ) en met beide auto's hinder ik zo min mogelijk mensen. Ik haal die vrachtwagen pas in als ik niemand meer zie en dan trap ik ook wel beetje gas erbij. Wat mij opvalt is dat de meeste mensen bij het inhalen juist gas gaan minderen en als ze er langs zijn weer naar de rechterstrook gaan en dan gas gaan geven
Dan zit je er dus te dicht op. Beetje apart voor iemand die vind dat mensen achter hem wél afstand moeten houden niet?quote:Op maandag 6 april 2020 15:12 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Omdat je rechts niet veel ziet achter die vrachtwagen
Dat een agent te hard rijdt, betekent niet dat jij het ook mag.quote:Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.
Hierop inhakend; kunnen mensen die regelmatig stukken Duitse autosnelweg (zonder snelheidslimiet) rijden vertellen of de doorstroming daar significant beter is? Dat men bijvoorbeeld eerder geneigd is om even het gaspedaal diep in te trappen, aangezien je toch geen snelheidsboete krijgt, om snel(ler) een vrachtwagen in te halen opdat de snel naderende achterligger niet gehinderd wordt.quote:Op maandag 6 april 2020 15:12 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dan kunnen ze net zo goed niet meer flitsen en de borden weghalen
Mijn ervaring is dat Duitsers minstens 2 maal in hun spiegel kijken of er een voertuig snel op hun inloopt en dan niet naar links gaan, maar wachten totdat dit snelle voertuig voorbij is.quote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hierop inhakend; kunnen mensen die regelmatig stukken Duitse autosnelweg (zonder snelheidslimiet) rijden vertellen of de doorstroming daar significant beter is?
Duitsland is enorm druk en heeft heel erg veel files. Veel Duitsers rijden ook niet heel hard, zijn echt maar enkele die je echt hard (boven de 160km/h zeg maar) voorbij komen. Mij viel het op dat de files ook echt files zijn. Dus echt vast staan voor langere tijd. Ik probeerde dan ook overdag daar rijden zoveel mogelijk te vermijden en kwam daar vooral nog 's nachts. Vind de tolwegen van Frankrijk in dat opzicht fijner. Nou reed ik overigens altijd maar rond de 130km/h ivm lange bus. Denk zelf niet dat het het hebben van geen max. snelheid files tegen gaat. Maar dat het meer te maken heeft met hoeveel rijstroken er zijn en hoe mensen rijden. Ook in Duitsland merk ik dat mensen 'm gewoon voor je pleuren als je bezig bent met inhalen. Nou rijden er ook veel niet Duitsers in Duitsland..quote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Hierop inhakend; kunnen mensen die regelmatig stukken Duitse autosnelweg (zonder snelheidslimiet) rijden vertellen of de doorstroming daar significant beter is? Dat men bijvoorbeeld eerder geneigd is om even het gaspedaal diep in te trappen, aangezien je toch geen snelheidsboete krijgt, om snel(ler) een vrachtwagen in te halen opdat de snel naderende achterligger niet gehinderd wordt.
@:LoveAtFirstDrive weet hier vast wat over te vertellen.
Dat zeg ik ook niet, maar die doen dat vast niet omdat het levensgevaarlijk is. En ik heb het natuurlijk niet over een situatie waarin ze met zwaailichten achter boeven aan zitten. Hier op de A8 rijdt vaak politie want er zit een politiebureau daar en meestal rijden ze harder. Sommige rijden wel precies 100 en dan zijn er vaak genoeg mensen (zoals ik) die er met 110 ofzo langs gaan en dat interesseert ze ook niet.quote:Op maandag 6 april 2020 15:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat een agent te hard rijdt, betekent niet dat jij het ook mag.
Ja dat hebben ze op meerdere locaties bij de A10 jaren geleden ook gedaan en dat bevorderde de doorstroming. Omdat iedereen ging remmen bij die flitskasten kreeg je juist files.quote:Op maandag 6 april 2020 15:12 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dan kunnen ze net zo goed niet meer flitsen en de borden weghalen
Jij had het toch over een vrachtwagen op de rechter rijstrook links naast de vluchtstrook dus als je deze inhaalt heb je rechts voor hem een dode hoek. Als zo'n droeftoeter rechts inhaalt heb je hem te pakken op je voorbumperquote:Op maandag 6 april 2020 15:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan zit je er dus te dicht op. Beetje apart voor iemand die vind dat mensen achter hem wél afstand moeten houden niet?
Anyway, ook met een langzame auto kun je prima een inhaalactie vlot doen, je zoekt een gat uit op de linkerbaan en past je snelheid aan zodat je nog ruimte genoeg hebt om weer te acceleren. Vlak voor het gat jou "bereikt" geef je vast gas zodat je snelheid idem is aan de linkerbaan thv het gat.
Je voegt in en voor de vrachtwagen weer naar rechts, klaar.
Idem voor mensen die éérst 50~60 gaan rijden achter een trekker op een 80 weg, en dán pas gaan kijken of ze in kunnen halen Zelfde trucje en je hoeft je rem nooit aan te raken, wat sowieso vrij suf is op rechte wegen.
Nee dat was ik niet, en mensen die inhalen via de vluchtstrook kom je enkel tegen als je links de boel dicht loopt te houden, waar ik dus geen last van heb. Overigens moet je altijd kijken waar je naar toe gaat, dat leren ze je niet voor niks bij rijlessen.quote:Op maandag 6 april 2020 20:29 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Jij had het toch over een vrachtwagen op de rechter rijstrook links naast de vluchtstrook dus als je deze inhaalt heb je rechts voor hem een dode hoek. Als zo'n droeftoeter rechts inhaalt heb je hem te pakken op je voorbumper
Je kan natuurlijk niet door een vrachtwagen heen kijken. Stel er komt iemand met ongeveer dezelfde snelheid van rechts dan ga ik toch liever met gepaste snelheid langs zo'n vrachtwagenquote:Op maandag 6 april 2020 20:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee dat was ik niet, en mensen die inhalen via de vluchtstrook kom je enkel tegen als je links de boel dicht loopt te houden, waar ik dus geen last van heb. Overigens moet je altijd kijken waar je naar toe gaat, dat leren ze je niet voor niks bij rijlessen.
Wat is dit voor vage, uit zijn verband getrokken hypothetische situatie?quote:Op dinsdag 7 april 2020 06:28 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk niet door een vrachtwagen heen kijken. Stel er komt iemand met ongeveer dezelfde snelheid van rechts dan ga ik toch liever met gepaste snelheid langs zo'n vrachtwagen
De politie rijdt niet harder als dat even efficienter is. De politie rijdt atijd (iets) harder dan de rest. Dit doen ze om zoveel mogelijk te kunnen controleren. Als ze zich netjes aan de snelheid zouden houden dan zijn ze constant omgeven door hetzelfd verkeer. Heeft dus weinig nutquote:Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Rij eens achter een politie aan, die rijden ook gewoon harder hoor als dat even efficiënter is.
In programma's als wegmisbruikers en blik op de weg rijdt de onopvallende surveillance meestal iets langzamer dan de rest. De hardrijders komen dan vanzelf voorbij.quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:06 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
De politie rijdt niet harder als dat even efficienter is. De politie rijdt atijd (iets) harder dan de rest. Dit doen ze om zoveel mogelijk te kunnen controleren. Als ze zich netjes aan de snelheid zouden houden dan zijn ze constant omgeven door hetzelfd verkeer. Heeft dus weinig nut
Wat heeft het voor nut om mensen te controleren die zich aan de snelheid houden?quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:06 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
De politie rijdt niet harder als dat even efficienter is. De politie rijdt atijd (iets) harder dan de rest. Dit doen ze om zoveel mogelijk te kunnen controleren. Als ze zich netjes aan de snelheid zouden houden dan zijn ze constant omgeven door hetzelfd verkeer. Heeft dus weinig nut
Ik rijd de maximale snelheid hierbij en dat is gewoon 100quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is dit voor vage, uit zijn verband getrokken hypothetische situatie?
Dus jij haalt express langzaam aan voor het geval er iemand over de vluchtstrook komt en je daarmee een aanrijding krijgt? Kijk jij nooit als je van baan wisselt dan? Of ga je op 0,3 meter voor een vrachtwagen weer naar rechts? Als je een hogere snelheid dan de vrachtwagen hebt maak je veel meer meters per tijdseenheid waardoor er dus ook snel meer ruimte komt en de situatie snel weer overzichtelijk is.
Het is allemaal wel érg ver gezocht vind je zelf niet? Een soort van problemen maken die er niet zijn, juist door express te langzaam gaan rijden
Je hebt jezelf vast geluld dus.quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:08 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik rijd de maximale snelheid hierbij en dat is gewoon 100
waarom 100 is 100 dus dat rijd ik en gepaste snelheid bedoel ik mee dat ik niet 105 of meer er voorbij ga.quote:
Ja het is duidelijk. Ik snap je vrees voor vluchtstrookrijders ook heel goed.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:30 schreef ManianMan het volgende:
[..]
waarom 100 is 100 dus dat rijd ik en gepaste snelheid bedoel ik mee dat ik niet 105 of meer er voorbij ga.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja het is duidelijk. Ik snap je vrees voor vluchtstrookrijders ook heel goed.
Beter een onopvallende auto inzetten en achter een vrachtwagen plakken idd als je daarvoor controleert.quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om mensen te controleren die zich aan de snelheid houden?
Precies, of met een dikke sjonnie BMW gaan lopen drukken/uitlokken en dan bekeurenquote:Op dinsdag 7 april 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beter een onopvallende auto inzetten en achter een vrachtwagen plakken idd als je daarvoor controleert.
Ah, de lokfiets methode.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Precies, of met een dikke sjonnie BMW gaan lopen drukken/uitlokken en dan bekeuren
Heb het één keertje gehad, ik reed toen 20 a 30 te hard en een oude golf 5 ging met me mee. Bij het stoplicht ging ie links van me staan en trok hard op dus dat deed ik ook. Stoplicht daarna doet ie raampje open politie pfffff. Heb je geld teveel zei hij. Ik zei: nee. Hij: oke rij dan normaal. En ging ie er vandoor dus ik kwam er nog goed mee weg.quote:
Lekker hypocriet weerquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb het één keertje gehad, ik reed toen 20 a 30 te hard en een oude golf 5 ging met me mee. Bij het stoplicht ging ie links van me staan en trok hard op dus dat deed ik ook. Stoplicht daarna doet ie raampje open politie pfffff. Heb je geld teveel zei hij. Ik zei: nee. Hij: oke rij dan normaal. En ging ie er vandoor dus ik kwam er nog goed mee weg.
Nog mooier als je ze dan in kan halen omdat jij wél de groene golf pakt. .quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:21 schreef dick_laurent het volgende:
Mij viel vaak op dat men ofwel als een totale idioot, nog net niet met piepende banden, optrekt bij een stoplicht, ofwel als een totale slak waarbij je je afvraagt of diegene z'n gaspedaal wel werkt.
Zit weinig tussenin merk ik.
Bij de hysterische -ik moet zo hard mogelijk optrekken- gastjes vind ik het stiekem altijd dubbel grappig als 200m verderop het volgende stoplicht op rood staat en je drie seconden later doodleuk weer naast ze staat zo van "zo, daar ben je veel mee opgeschoten he?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |